جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب نسل سوم بازاریابی

ادامه مطلب

closeکتاب نسل سوم بازاریابی

کتاب نسل سوم بازاریابی اثر نویسندگان  فیلیپ کاتلر، هرماوان کارتاجایا و ایوان ستیاوان است که مترجمان حمیدرضا ایرانی و اصغر رحمتی آنرا ترجمه کرده اند . عنوان انگلیسی کتاب Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit است بررسی موضوع کتاب: ما شاهد گسترش تمرکز شرکت‌ها از محصول به مشتری و از مشتری به مسائل انسانی هستیم. نسل سوم بازاریابی، مرحله‏ ای است که شرکت‌ها از مرحله مشتری‏ مداری به انسان‏ محوری رسیده‌اند، مرحله‏ ای که در آن سودآوری و مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها به تعادل رسیده باشد. امروزه شرکت‌ها صرفاً واحدی عملیاتی و خودکفا در بازار رقابتی نیستند، بلکه شرکت با شبکه‌ای از شرکای وفادار شامل کارکنان، توزیع ‏کنندگان، فروشندگان و تامین‏ کنندگان در تعامل و همکاری است. اگر شرکت‌ها شبکه شرکای خود را به دقت برگزینند و اهداف آن‌ها باهم همسو شود و منافع هر یک عادلانه و انگیزه‏بخش باشد، مجموعه شرکت و شرکایش به قدرتی بزرگ در عرصه رقابت تبدیل خواهد شد.

more_vert کتاب رازهای سالن زیبایی من

ادامه مطلب

closeکتاب رازهای سالن زیبایی من

کتاب رازهای سالن زیبایی من نوشتۀ فرشته الوندی، به آرایشگران و مدیران سالن‌های زیبایی زنانه کمک می‌نماید تا در حرفه‌شان موفقیت کاری و اقتصادی روزافزون داشته باشند. نویسندۀ این اثر به واسطۀ 17 سال تجربه به عنوان مدیر و مشاور کسب و کار در سالن‌های زیبایی، به خوبی آگاه است که برای هر آرایشگاهی در برهه‌هایی از زمان، مشکلات و موانعی پیش می‌آید؛ از جمله اینکه: درآمدشان کم شده است؛ مشتریان وفادار خود را از دست داده‌اند. با آرایشگران و پرسنل مجموعۀ خود به مشکل خورده‌اند؛ تبلیغات آن‌ها بازخورد خوبی نداشته است؛ مشکلات پیش رویشان را به درستی ندیده و بررسی نکرده‌اند. در کتاب پیش رو به این پرسش‌های اساسی شما پاسخ داده می‌شود: - چگونه درآمدتان را افزایش دهید؟- چگونه همکاری شفاف‌تر، محترمانه و سودآوری با پرسنل و مدیریت داشته باشید؟چگونه مؤثرتر جامعه را رصد کنید، تا هم رشد داشته و هم آگاه‌تر باشید؟- چگونه مشتریان بیشتری جذب کنید؟- چگونه مشتریان از دست رفته‌تان را بازگردانید؟ و چه نوع تبلیغاتی داشته باشید که جواب بهتری بگیرید؟- چگونه ارتباط نزدیک‌تر و بهتری با مشتریان داشته باشید؟ آرایشگران با انجام دادن تمرین‌ها و توجه به نکات مطرح شده در این اثر که بر اساس روش‌های علمی، تحقیقاتی، جامعه‌شناسی و روانشناسی نوشته و با سال‌ها تجربۀ عملی در بازار کار سالن‌های زیبایی تلفیق شده است، می‌توانند هر روز بهتر و موفق‌تر از دیروز خود باشند و طبیعتاً از رقبایشان هم با سرعت بیشتری پیشی بگیرند. جملات برگزیدۀ کتاب رازهای سالن زیبایی من: - برکت و حلال بودن روزی همان مشتری‌مداری است.- حفظ مشتری فعلی، همواره ارزان‌تر از به دست آوردن مشتری جدید است.- پس از مشاوره، آرایشگر ملزم است اطلاعاتی در مورد مواد مصرفی به مشتری بدهد.- برای بالاتر‌ بودن از رقیبان هر کاری را انجام ندهید و همواره مراقب آنچه ادعا می‌کنید، باشید.- مشتریان وفادار می‌بایست بدانند که همواره مورد توجه سالن ما قرار دارند و برایمان مهم هستند. در بخشی از کتاب رازهای سالن زیبایی من می‌خوانیم: ظاهر آراستۀ آرایشگر جزء نخستین مؤلفه‌هایی است که بر ذهنیت مشتری تأثیر می‌گذارد؛ چرا که آراستگی بخش مهمی از زیبایی است. آرایشگر با آرایش زیبای خود می‌تواند تأثیر مثبت زیادی بر مشتری بگذارد؛ در عین حال با این روش، تبلیغی برای ارائۀ کار خود انجام دهد. از تأثیر مثبت عطر و بوی خوش نیز هرگز غافل نشوید. یک آرایشگر زمانی دارای استایل آرایشگری حرفه‌ای است که مشتری شیفتۀ استایل، نوع برخورد و رفتارش شود و در مورد ظاهرش سؤال بپرسد؛ مثلاً رنگ موی خودتان چیست؟ چه عطری استفاده می‌کنید؟ و سؤالاتی از این قبیل که نشان می‌دهد نظر مثبت مشتری به آرایشگر جلب شده است. مشتریان بر این باورند که یک آرایشگر حرفه‌ای هر کاری را که به خوبی برای خودش انجام داده است، می‌تواند به صورتی عالی به مشتری ارائه دهد. در مصاحبه‌هایی که داشتم افراد به کرات به این باور اشاره داشتند؛ آن‌ها به آرایشگری که خودش رنگ موی زیبا و مرتبی دارد اعتماد می‌کنند تا کار رنگ موی خودشان را به او بسپارند یا همیشه انتظار دارند ابرو کارشان ابروهای زیبایی داشته باشد. اگر آرایشگر ظاهر مناسب، زیبا و آراسته‌ای نداشته باشد، نمی‌تواند به خوبی اعتماد مشتری را جلب کند؛ در واقع ذوق و سلیقۀ آرایشگر و مرتب بودن او یکی از اساسی‌ترین عناصر جذب مشتری است. فهرست مطالبخدمات آنلاین کتابمقدمهچرا آرایشگری؟نظافت سالنایجاد حس خوب هنگام ورودمعجزۀ لبخنددستورالعمل‌هایی واضح برای همکارانظاهر و استایل آرایشگرمشاوره‌ و پیشنهادپرهیز از سؤالات مبهمسرشور قلب سالنآداب سرشورارائۀ نهایی کار، مشاورۀ مراقبتیمشاورۀ محصولی- مراقبتیچگونه اولویت مشتری را تغییر دهیم؟تمرکز بر مشتریان فعلیحفظ مشتری بسیار ارزان‌تر از به دست آوردن مشتری جدید استارج نهادن به مشتریان وفادارمانرصد‌ کردن نیازهای منطقۀ سالنهیچ گاه از همکاران و رقبایمان بدگویی نکنیمشروع مشتری‌مداری از مدیریت سالننقش مدیریت در مشتری‌مداری چیست؟نقش مدیریت در توسعۀ کار آرایشگرانمدیریت و دسته‌بندی مشتریاناز رقبایتان پیشی بگیریدسخن پایانیتقدیر و تشکرمراجع

more_vert معرفی کتاب مدیریت ارتباط با مشتری

ادامه مطلب

closeمعرفی کتاب مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بسبب محیط چالش‌برانگیز کسب و کار که پیش روی سازمان‌ها در سراسر جهان امروز قراردارد، اهمیت بیش‌تری می‌یابد. این موضوع بویژه در صنایعی که دستخوش تغییرات در ]آرایش و[ پیکربندی کانال‌های ]توزیع[ سنتی می‌شوند، مهم و حیاتی است. CRM وسیله‌ی اداره‌کردن رقابت فزاینده، دگرگون‌سازی شرایط اقتصادی و وابستگی تبلیغاتی ازطریق استفاده از دانش شخصی مشتری است؛ دانشی که ازطریق توسعه‌ی ارتباط ]با مشتری[ و برنامه‌های پیشین بازاریابی بدست آمده است. CRM افزایش در برتری ]نسبت به رقبا[ است، زیرا روی مشتریان کنونی متمرکز می‌شود، که منبع خلق عمده‌ی عایدات کسب و کار و بهترین گزینه برای بهبود کسب و کار در مواقع ]و موقعیت‌های[ مبهم است. تعریف‌های عملیاتی گوناگونی از CRM وجود دارند. در واقع، حروف CRM برای شناسایی رابطه‌ی بازاریابی مداوم و پیوسته، بازاریابی ارتباط با مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری استفاده شده است. هریک از این اصطلاحات، ناظر بر فرایند مشابهی هستند. CRM را می‌توان به عنوان فرایندی تعریف کرد، که بوسیله‌ی فعالیت بازاریابی مداوم برمبنای دانش شخصی مشتری ازطریق مدیریت و نفوذ در اطلاعات مشتری و تاریخ تماس، ارزش مشتری را حداکثر می‌کند. CRM درباره‌ی تکمیل ارتباطات با مشتریان برای حداکثرسازی ارزش مشتری در درازای زمان است.فهرست مطالب 1 نظریه و تاریخ2 ارتباطات حوزه‌ای و گردآوری داده3 موضوعات ناظر بر ارتباطات و CRM4 آینده‌ی CRM

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مشتری گرایی و نوآوری راهبردی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مشتری گرایی و نوآوری راهبردی

مقاله علمی و پژوهشی" مشتری گرایی و نوآوری راهبردی " مقاله ای است که در 16  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مشتری گرایی، نوآوری راهبردی ،  مشتری گرایی داخلی و مشتری گرایی خارجی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب تمرکز بر مشتری؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه

ادامه مطلب

closeکتاب تمرکز بر مشتری؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه

کتاب تمرکز بر مشتری؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه از انتشارات  دانشکده کسب‌و‌کار هاروارد است که توسط مترجمان سمیه محمدی و مریم شهبازی ترجمه شده است. عنوان انگلیسی کتاب Focusing on Your Customer: Expert Solutions to Everyday Challenges است و انتشارات آریاناقلم این کتاب را منتشر شده است بررسی موضوع کتاب : تمرکز بر مشتری تنها برای بازاریابان یا کارکنان واحد فروش یا کارمندانی که هر روز با مشتریان سروکار دارند ضروری نیست، بلکه همه کارکنان بدون توجه به نقش‌شان در سازمان باید مشتری‌مدار باشند. این کتاب شما و گروه‌تان را برای دستیابی به این هدف یاری می‌رساند و به شما کمک می‌کند تا نتایج بهتری برای شرکت‌تان به ارمغان آورید.

more_vert مقاله اخلاق مداری در شخصیت های مطرح در منظومه خسرو و شیرین

ادامه مطلب

closeمقاله اخلاق مداری در شخصیت های مطرح در منظومه خسرو و شیرین

مقاله علمی و پژوهشی " اخلاق مداری در شخصیت های مطرح در منظومه خسرو و شیرین " مقاله ای است در 20 صفحه و با 31 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث اخلاق مداری، منظومه خسرو و شیرین، شخصیت شناسی پرداخته شده است چکیده مقاله بی تردید منظومه خسرو و شیرین یکی از غنی ترین منظومه های برجسته زبان و ادبیات فارسی است. نظامی این داستان را به سفارش شاه سلجوقی، سلطان ارسلان سروده است. نظامی داستان خسرو و شیرین را که در همان ناحیه محل زندگی او رخ داده بود، و تا حدودی بر طبق رویدادهای تاریخی واقعی بود برگزید. نظامی گنجوی در داستان خسرو و شیرین، و ارزش والای زن و ازدواج در ایران باستان را بیان می‌کند. در این داستان، اصلالت‌های اخلاقی و انسانی ایران باستان و نقش والای فکر و کرامت‌های انسانی در آن زمان نشان داده شده است، مثلاً شیرین ضمن داشتن عشقی شدید و سوزناک به خسرو، در برابر تمایلات و خواسته‌های هوس‌انگیز خسرو از خود استقامت نشان می‌دهد و گوهر خویش را حفظ می‌کند. هدف از این مقاله، بررسی بُعد اخلاق مداری شخصیت های منظومه به ویژه خسرو و شیرین است. روش تحقیق در این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت تحلیلی و توصیفی است و روش گردآوری اطلاعات به صورت مطالعات کتابخانه ای و بررسی اسناد تاریخی است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب مشتری مداری و فرهنگ سازمانی بانک

ادامه مطلب

closeکتاب مشتری مداری و فرهنگ سازمانی بانک

کتاب مشتری مداری و فرهنگ سازمانی بانک نوشته‌ی شعله اصلی، به بررسی فرهنگ سازمانی، تفاوت مدیریت اطلاعات و دانش، توسعه و بهبود سازمانی، مشتری مداری، بانکداری اینترنتی و... می‌پردازد. سازمان‌ها به قدری در همه ابعاد و جنبه‌های گوناگون زندگی شما فراگیر شده‌اند که شناخت آن‌ها نه تنها به عنوان یک موضوع علمی بلکه به عنوان یک پدیده مهم و جدایی ناپذیر از زندگی اجتماعی شما دوری می‌کند. شما قبل از تولد و در رحم مادر از طریق سازمان‌هایی مراقبت می‌شوید، در یک سازمان پزشکی یا خانه چشم به جهان می‌گشایید، در سازمان‌های متعدد آموزش دیده و به موقع در یک سازمان مشغول کار شده و همزمان با سازمان‌های متعددی رابطه و سر و کار داشته و نهایتا در یک سازمان با مراسم خاص تشییع و تدفین صحنه نمایش جهانی را ترک می‌گویید. بنابراین سازمان و سازمان یافتگی جزء لاینفک زندگی ماست و به اقتباس از "پیتر دراکر" نسل امروز بنا به ضرورت‌های زندگی، سازمان‌ها را باید طوری بیاموزد که اجدادشان مجبور بودند کشاورزی را بیاموزند. در دنیای امروزی که عصر پسانوگرایی یا پست مدرن نامیده می‌شود محیط به هیچ وجه ثبات ندارد و سازمان‌های این عصر متوجه محیط غیرقابل پیش‌بینی شده‌اند. دنیایی که تغییرات سریع، پیچیدگی و شگفتی‌ها از ویژگی‌هایش می‌باشد. مدیریت نمی‌تواند از طریق راه‌های سنتی محتوای درون و بیرون سازمان را اندازه‌گیری، پیش‌بینی یا کنترل کند. سازمان برای کنار آمدن با این فضای شناخته نشده به الگویی جدیدتری نیاز دارد تا از طریق محدودتر کردن گسترده خود به جنبه‌های همکاری و تعاون، در سطح افقی، توجه بیشتری کند. در بخشی از کتاب مشتری مداری و فرهنگ سازمانی بانک می‌خوانیم: اگر از مردم بپرسید بهترین تجربه زندگی‌شان چه بوده معمولا از تجربه‌ای صحبت می‌کنند که در آن عضوی از یک گروه بوده‌اند. کار با گروه باعث افزایش فعالیت شده و باعث پیشرفتشان می‌شود. افراد کارهایی برای دیگران می‌کنند که برای خودشان انجام نمی‌دهند و در مقابل چیزهای با ارزشی هم به دست می‌آورند. (رابینز؛ 1386: ص 427) گروه سازی ابزاری بنیادین جهت هماهنگ سازی امور در سازمان است. مینتزبرگ چهار تاثیر مهم گروه سازی را چنین عنوان می‌کند: 1) برقراری سیستم نظارتی مشترک میان پست‌ها و واحدها، 2) گروه سازی نوعا به پست‌ها و واحدهایی نیاز دارد که در منابع سهیم باشند، 3) گروه سازی نوعا مقیاس‌های مشترک عملکرد به وجود می‌آورد، و 4) گروه سازی سازگاری دو جانبه را تشویق می‌کند. (مینتزبرگ، 1983، صص47-46) در فرهنگ سازمانی نوع تعامل نیروی کار همواره در کانون توجه مدیریت قرار دارد. و بحثهایی چون "همکاری" و "مانند گردی" در این راستا مطرح می‌شوند. "همکاری" یکی بودن مساعی دو یا چند شخص است برای حصول هدفی معین و مانند گردی" یکی شدن دو یا چند شخص است از جهات بسیار مهم‌ترین جلوه "مانند گردی" فرهنگ پذیری و جامعه پذیریاست. "فرهنگ پذیری" هماهنگ شدن شخص است با رسوم و اخلاق و سایر مظاهر زندگی اجتماعی، و "جامعه پذیری" همگام شدن شخص است با موازین زندگی اجتماعی فرهنگی، 1386، 10). در همین زمینه رو تاکید می‌کند فرهنگ در روابط میان فرد و جامعه مشهود است هم چنانکه از گروه یا فرد نمی‌تواند جدا باشد. و توافق معنایی باید در در روابط فرد و گروه حاصل شده باشد و نه در یکی و یا دیگری. (رو،2007، ص 604) امروزه بحث علامت تجاری و برند سازمانی اهمیت خاصی برای سازمان‌ها پیدا کرده‌اند. و در این راستا مطالعات خاصی به این موضوع پرداخته‌اند. جدیدأ بحث ارتباط فرهنگ سازمانی با علامت تجاری سازمان مطرح شده است. صفری در مطلبی تحت عنوان «هویت بصری سازمان و ارزش‌ها» در این رابطه می‌نویسد: وقتی شرکتی سعی در توسعه و حفظ یک وجهه شرکتی خوب دارد باید فرهنگ مناسبی را به وجود آورد. اگر شرکتی علامت تجاری را ایجاد و حفظ می‌کند، فرهنگ آن نیز باید متناسب با ماهیت علامت تجاری باشد. در حقیقت، علامت گذاری تجاری شرکتی، راهی مثبت و قابل درک از تغییر فرهنگ سازمان است. فهرست مطالب مقدمهفصل اول: فرهنگ سازمانیکارکرد‌های فرهنگ سازمانیالگوهای فرهنگ سازمانیالگوی براونمدل رابینزالگوی کوئینالگوی «کتز دووریس» و «میلر»مدل هافستدمدل شاینگونه شناسی هریسونمدل هندیمدل دشپندمدل ساکس بیمدل دیل و کندیمدل جفری ساننفلدمدل مک درموت استاکمدل دنیسونگروه و فرهنگآمیخته فرهنگی و مدیریت تنوع فرهنگیدرک مفاهیم فرهنگی و شایستگی فرهنگیروابط فرهنگ و ساختار سازمانیآیا فرهنگ سازمانی می‌تواند جانشینی برای ساختار سازمانی باشد؟فصل دوم: ساختار سازمانیانواع ساختارهای سازمانیسازمان بر مبنای تعدادساختار وظیفه‌ایساختار مبتنی بر محصولسازمان بر مبنای مشتریساختار مبتنی بر گروه‌بندی جغرافیاییسازمان بر مبنای پروژهسازمان با گروه‌های متداخل یا سازمان حلقویساخت سازمانی مدولار (ماجولار)ساختارهای ماتریسیساختار پیوندیانواع ساختارهای عملیالگوی فراملیسازمان‌های شبکه‌ایسازمان‌های ستاره‌ای شکل یا خوشه ستاره‌ایسازمان‌های تارعنکبوتیسازمان‌های پارندیسازمان مجازیسازمان‌های خوشه‌ایدگردیسی در ساختار سازمانیسازمان‌های ارگانیکی و سازمان‌های مکانیکیفصل سوم: مدیریت دانشتفاوت مدیریت اطلاعات و دانشسازمان یادگیرنده و مدیریت دانشمدل مدیریت دانش و سازمان یادگیرندهفصل چهارم: باز آفرینی سازمانیتغییرات سازمانیتوسعه و بهبود سازمانیمهندسی مجددمهندسی معکوسفرایند بهبود مستمرگسترش عملکرد کیفیتبرون سپاریکارت ارزیابی متوازنجایگزین‌های جدید برای محصولات سنتی و حفظ رهبری بازارعوامل قدیمی و جدید موفقیتفصل پنجم: مشتری مداریمشتری مداری در بستر شناخت و نگهداشت مشتریرضایت مشتریآمیخته بازاریابی الکترونیکآسیب‌های فراروی مشتری مداریاستخراج ارزشحفظ و صیانت از اطلاعات مشتریانقطع رابطه با مشتریفصل ششم: بانک و نظام بانکداری در ایران (از منظر مدیریتی و حقوقی)بانکداری اسلامیبانک توسعه صادرات ایرانتاریخچه و معرفی بانک توسعه صادرات ایرانفصل هفتم: چالش‌ها و فرصت‌هاالزامات قانونی و بالادستیبانکداری در عرصه بین‌المللبانکداری الکترونیکزیرساخت‌های بانکداری الکترونیکمدیریت الکترونیک روابط مشتری، نوآوری جدید صنعت بانکداریبانکداری اینترنتیاعتماد مشتریان به بانکداری اینترنتیبانکداری موبایلفصل هشتم: پیشینهمطالعات داخلیمطالعات خارجیمنابع و مآخذمنابعمنابع فارسیمنابع غیر فارسی

more_vert کتاب تجربه اپل: اسرار ایجاد وفاداری ماندگار در مشتری

ادامه مطلب

closeکتاب تجربه اپل: اسرار ایجاد وفاداری ماندگار در مشتری

کارماین گالو کتاب تجربه اپل: اسرار ایجاد وفاداری ماندگار در مشتری را با بهره‌گیری از اصول و قوانینی که در فروشگاه‌های اپل در حوزه ارتباط با مشتریان رعایت می‌شود، تحریر کرده است و بر این باور است که این کتاب می‌تواند برای هر کسب و کاری مفید باشد و الگویی مناسب برای ایجاد سازمانی مشتری‌ مدار باشد. در کتاب تجربه اپل: اسرار ایجاد وفاداری ماندگار در مشتری (The Apple Experience: The Secrets To Bulding Insanely Great Customer Loyalty)، صحبت از ایجاد تجربه عالی برای مشتری می‌شود و نمونه‌هایی از اقدامات فروشندگان اپل و همچنین سازمان‌های دیگر برای ایجاد این تجربه عالی در مشتریان ارائه شده است. تجربه اپل به سه بخش تقسیم شده است. بخش نخست، «الهام‌بخش مشترى داخلى‌تان باشید»، بر کارمندان، آموزش و ارتباطات داخلى تمرکز مى‌کند. بخش دوم، «به مشترى خارجى‌تان خدمات‌رسانی کنید»، براى متحیر ساختن مشتریان‌تان در هر گفت‌وگو، فنونی مشخص را آشکار مى‌سازد. بخش سوم، «صحنه را مهیا سازید»، محیطى را بررسی می‌کند که در آن خود، برند و محصول‌تان را ارائه مى‌کنید. هر بخش در ارائه یک تجربه اپل اهمیتی یکسان دارد؛ اما بیشتر شاهدان به چیزی توجه می‌کنند که مى‌توانند ببینند یعنی محصولات اپل و طراحى فروشگاه‌ها. تجربه اپل بسیار بیش از این حرف‌هاست. به گفته ران جانسون، معاون سابق امور خرده‌فروشى اپل: «اگر محصولات اپل کلید موفقیت فروشگاه‌ها هستند، این حقیقت را چگونه توضیح مى‌دهید که مردم به فروشگاه‌هاى اپل هجوم مى‌آورند تا محصولات آن را با قیمت کامل بخرند در حالى‌ که والمارت، بِست باى و تارگت بیشتر آن محصولات را با تخفیف عرضه مى‌کنند و آمازون هم تمام آن‌ها را می‌فروشد و مالیات بر فروش هم نمى‌گیرد! مردم به دلیل داشتن تجربه‌ لذت‌بخش به فروشگاه اپل مى‌آیند و مایل هستند براى این کار بهاى زیادى بپردازند.» کارماین گالو (Carmine Gallo) مربی روابط اجتماعی و ارتباطات در چند شرکت از بهترین برندهای دنیاست. گالو هم‌اکنون با بزرگترین رهبران کسب و کار جهان به طور مستقیم فعالیت می‌کند. او برای به اشتراک‌گذاری ایده‌های نوآورانه خود از روایت داستان‌های الهام‌بخش استفاده می‌کند. نخستین ویژگی که یک کسب‌ و کار متعالی را از دیگر کسب‌ و کار‌ها جدا می‌سازد، ایجاد چشم‌انداز والاتر و ارزشمندتر از مسائل مالی است، توصیفی ساده از آنچه می‌خواهیم به آن دست یابیم تا قدری زندگی مردم را آسان‌تر کنیم. کسب‌ و کارهای متعالی نظیر هتل‌های فور سیزنز، فِدکس، اپل، ریتس کارلتون، مرسدس بنز و... قدرت یک چشم‌انداز الهام‌بخش را درک کرده‌اند و با تکرار آن در همه جای سازمان خود، تلاش می‌کنند در کارمندان‌شان انگیزه لازم را برای رسیدن به آن چشم‌انداز به وجود بیاورند، کارمندانی که پیش‌تر براساس فرهنگ سازمانی مطبوع خود گزینش شدند و آماده اوج گرفتن در محیط سازمانی خود هستند. پیش از خدمات‌ رسانی به مشتریان، ابتدا باید نیروهای خود را از جنبه‌های گوناگون با انگیزه کنیم. می‌توانیم با رعایت فنونی ساده، کارمندان را آماده ارائه خدماتی استثنایی به مشتریان کنیم. نکته کلیدی این است که مشتری‌نوازی پس از مهیا شدن کارمندان در سایه رعایت آن فنون، آغاز می‌شود. اکنون در دهه دوم قرن بیست‌ویکم، زمان گذار از مشتری‌مداری به مشتری‌نوازی است و باید با مشتری همانند مهمان و حتی عضوی از خانواده رفتار کنیم. رعایت اصول ساده و کم‌هزینه باعث خواهد شد مشتریان را برای یک عمر در اختیار داشته باشیم و از سودی سرشار بهره‌مند شویم. باید از دیدگاه سنتیِ تمرکز صِرف بر کسب سود فاصله بگیریم تا تجاربی جدید برای خود و مشتریان‌مان خلق کنیم. با کمی تأمل، آغازگر گذار از مشتری‌مداری به مشتری‌نوازی باشیم. فهرست مطالبمقدمهبخش نخست: الهام‌بخش مشتری داخلی خود باشیدفصل اول: رؤیایی بزرگ‌تر در سر بپرورانیدفصل دوم: براساس لبخندها استخدام کنیدفصل سوم: کارمندانی شجاع پرورش دهیدفصل چهارم: اعتماد ایجاد کنیدفصل پنجم: حلقه بازخورد را تشکیل دهیدفصل ششم: نیروهای چندکاره را توسعه دهیدفصل هفتم: به کارمندانتان اختیار دهیدبخش دوم: خدمات‌رسانی به مشتری خارجیفصل هشتم: از پنج اصل خدمات‌ رسانی اپل پیروی کنیدفصل نهم: ساعت درونی مشتری را دوباره تنظیم کنیدفصل دهم: مزیت بفروشیدفصل یازدهم: نبوغ درونی مشتری خود را آزاد کنیدفصل دوازدهم: لحظات متحیرکننده خلق کنیدفصل سیزدهم: نمایشنامه را تمرین کنیدفصل چهاردهم: تجربه‌ای همسان ارائه دهیدبخش سوم: صحنه را مهیا سازیدفصل پانزدهم: آشفتگی‌ها را از بین ببریدفصل شانزدهم: به جزئیات طراحی توجه کنیدفصل هفدهم: طراحی تجارب چند حسینتیجه‌گیری

more_vert مقاله علمی و پژوهشی روابط عمومی ، تکریم ارباب رجوع و عملکرد سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی روابط عمومی ، تکریم ارباب رجوع و عملکرد سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" روابط عمومی ، تکریم ارباب رجوع و عملکرد سازمانی " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به روابط عمومی ، تکریم ارباب رجوع و عملکرد سازمانی ، مشتری مداری ، نظریه سیستمی و ارزشیابی عملکرد اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی فرهنگ سازمانی و مشتری محوری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی فرهنگ سازمانی و مشتری محوری

مقاله علمی و پژوهشی" فرهنگ سازمانی و مشتری محوری " مقاله ای است که در18 صفحه و با 26 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فرهنگ سازمانی ، مشتری محوری ، اخلاق محوری ، عدالت محوری، دانش محوری و فرهنگ مشارکت اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله افزایش بهره وری خدمات بانکی با اولویت بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های کمّی

ادامه مطلب

closeمقاله افزایش بهره وری خدمات بانکی با اولویت بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های کمّی

مقاله علمی و پژوهشی " افزایش بهره وری خدمات بانکی با اولویت بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های کمّی " مقاله ای است در 28 صفحه و با 12 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بهره وری، بازاریابی رابطه مند، مشتری مداری، خدمات بانکی، هرم مشتری، اولویت بندی، فرایند تحلیل سلسله مراتبی پرداخته شده است چکیده مقاله امروزه بهره وری یک اولویت ملی برای تمام کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته است و به عنوان یک رویکرد مدیریتی به تدریج جای خود را در کشور ما باز می کند. رشد اقتصادی و بهبود سطح زندگی مردم جز با مدیریت بهینه منابع کمیاب و کسب حداکثر ارزش افزوده از به کارگیری آنها امکان پذیر نخواهد بود. اقتصاد، علم منابع کمیاب است و مدیریت، علم تصمیم گیری در مورد آن. منابع کمیاب موجب ایجاد ارزش افزوده در سازمان می شود، از این رو مدیریت این منابع، برای افزایش بهره وری از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله ضمن بیان مفاهیم بهره وری و بازاریابی رابطه مند، مدلهای مفهومی اولویت بندی مشتریان بانکها، مدل هرم مشتریان و مدل تعدیل یافته گروه مشاوران بوستون (BCGC) برای مشتریان تشریح شده و سپس اولویت بندی مشتریان بانک برای ارائه بهره ور خدمات، از طریق مدلهای MADM تشریح می شود. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب مدیریت خدمات مشتری

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت خدمات مشتری

کتاب مدیریت خدمات مشتری اثر ژاک هاروویتز، برای استفاده‌ی مجریان و مدیران ارشدی طراحی شده است که فکر می‌کنند یک راهبرد خدمات مفید، بهترین راه ایجاد سود رقابتی مستمر است. کتاب مدیریت خدمات مشتری (Service Strategy) به هفت فصل تقسیم شده است و به اعتقاد ژاک هارو ویتز هر فصل راهنمایی است که یکی از رازها را نشان می‌دهد برای کسانی که می‌خواهند در رابطه با گرایش مشتری، خدمات مشتری، وفاداری و رضایت مشتری؛ بازیگری جهانی شوند. خلاصه این‌که به نظر نویسنده آن‌ها روش‌هایی هستند که سودی همیشگی به بار خواهند آورد. ژاک هاروویتز (Jacques Horovitz) تلاش کرده‌ در هر فصل، یک روش بررسی و ارائه دهد: روشی که در تجارت خود به راحتی می‌توانید گام به گام از آن بهره گیرید. همچنین تلاش کرده روش‌ها را مجسم کند، تا درک آن‌ها آسان‌تر شود. او سرانجام، پس از به‌کارگیری تجربه‌ی شخصی‌اش از کار در شرکت‌های مختلف در بخش‌های متعدد، «نبایدها» را خلاصه‌کرده‌ است؛ یعنی اشتباه‌های قابل مشاهده‌ی بسیاری از شرکت‌ها که بارها مرتکب شده‌اند. همچنین «بایدها» خلاصه شده‌اند؛ یعنی سؤال‌هایی که شخص، برای رسیدن به شناخت خود و اقدام کردن، باید مطرح کند. ژاک هاروویتز، استاد راهبرد خدمات، بازاریابی و مدیریت خدمات در IMD بین‌الملل در لوزان سوییس، است. وی با تمرکز بر این موضوع که چگونه به‌وسیله‌ی ارائه‌ی خدمات و ارتقای رضایت مشتری و با تأکیدی شدید بر ارائه‌ی خدمات به عنوان یک راهبرد برای تفکیک و با تقویت وفاداری مشتری برای ایجاد یک فرهنگ خدماتی، سه نوع تجربه در اختیار مدیران شاغل قرار می‌دهد. فهرست مطالبمقدمهتقدیرشناخت مشتریان: درک مشترینیازهای مشتری: از احساس گرفته تا نیازهای آشکار و عیاناز نیازها تا مشاهداتفیلترهای فیزیکیاز نیازها به برداشت‌ها و سپس به انتظارات می‌رسیمچگونه برداشت‌ها و انتظارات را کنترل کنیمتقسیم‌بندی مشتریچگونه نقش افراد در تقسیم‌بندی خدمات، تشخیص داده می‌شود؟اختصاص چند بخش‌ خدماتی به یک مشتریفروش، یک خدمت‌رسانی است؛ چون به مشتری کمک می‌کند تا خرید کندخلاصهنبایدهاده سؤال مربوط به تقسیم‌بندیارزش‌گذاری به مشتری: راهکارهای خدماتیتفاوت دو عامل «مزایا» و «هزینه‌ها» در میزان ارزش‌گذاریعامل هزینه‌ی معادله‌ی ارزشکاهش قیمتارزش در «تجارت با مشتری» درمقابل ارزش در «تجارت با تجارت»تعدیل قیمت‌گذاری در شرکت‌های «تجارت با تجارت»: رویکرد واحد مستقلچگونه خدمات خود را معرفی می‌کنید؟بزرگ‌ترین چالش: همگرایی علائم ارسال‌شده به مشتریان، به‌منظور اجتناب از علائم مختلطخلاصهنبایدهاده سؤال مربوط به ارزش مشتریتحویل براساس ارزش مشتریراهبرد خدماتتعیین سطح مشروح برتریچند استاندارد خدماتی، (چقدر مفصل و برای چه کسانی؟)اندازه‌گیری کیفیت خدماتابزار اندازه‌گیریدرباره‌ی کدام مشتری‌ها صحبت می‌کنیم؟تمرکز بر خریدار اسرارآمیز: واقعیات و برداشت‌هابررسی‌های رضایت مشتری: سطح و تکرارصمیمانه بازخورد خواستن از مشتریان یا این گونه وانمود کردن؟فراتر از بررسی‌های رضایت مشتری: همیشه صدای مشتری را درنظر بگیریدشاخص کلی: ترکیب برداشت‌ها و واقعیاتآیا ارتقای رضایت مشتری ارزش دارد؟نبایدهای مربوط به سنجش‌ها و راهبرد خدماتنبایدهای مربوط به سنجش تحویل‌دادنی‌هاده سؤال مربوط به سنجشده سؤال مربوط به تحویل ارزشکنترل شکایات مشتری برای سودمشتریانی که شکایت می‌کنند دوست هستند، نه دشمناولویت اول: با اختیار دادن به کارکنان خط مقدم، به‌سرعت جواب دهیدضمانت خدماتاولویت دوم: مشتریان بیشتری را وادار به شکایت کنیداولویت سوم: پنج درصدی را که شکایت رسمی کردند، خرسند کنیددرباره‌ی شکایت تحقیق شود یا نشود؟ موضوع این نیست!منبع مهمی از اطلاعات مجانیاثر توهین به مشتریان، وحشتناک استراه‌اندازینبایدهاده سؤال مربوط به شکایت مشتریایجاد وفاداریآیا حفظ مشتریان ارزش دارد؟سؤال صحیح: چگونه به مشتری خدماتی دهیم که سودآور باشد؟ سؤال اشتباه: چگونه از شرّ مشتریان غیر سودآور خلاص شویم؟چرا می‌خواهید آن‌ها برگردند؟کدام برنامه‌ی وفاداری را انتخاب کنیم؟از معامله‌ها تا روابط: مدیریت روابط مشتریتقویت چرخه‌ی مطلوب رابطه‌ی مشتری با به کارگیری اینترنتاندازه‌گیری وفادارینبایدهاده سؤال مربوط به ایجاد وفاداریفرایندها و ساختار شرکتاهداف مبسوط متمرکز بر مشتریانمتعهد شدنسنجش و پیگیریسرمایه‌گذاری‌ها در مدیریت روابط مشتری: مواظب باشید!خلاصهنبایدهاده سؤال مربوط به ساختار و فرایندهافرهنگ شرکت و ارتباط با مشتریشرایط متفاوت خدماتیچهار شیوه‌ی هدایت کارکناندر هر فعالیتی، تاریخچه‌ی افراد به سطح خدمات بستگی داردبخش‌های مختلف به مدیریت کارکنان مختلف نیاز داردنقش جدید مدیر به عنوان مربیحفظ یک فرهنگ خدمات: تغییرات ذهنیتزبانی جدید و واژه‌نامه‌ای جدید برای تقویت فرهنگایجاد اعتماد در داخل یک شرکت: یک شیوه!ایجاد انگیزه براساس موفقیت مشتریخلاصهحقوق شرکامسؤولیت‌های شرکانبایدهاده سؤال مربوط به کارکناننتیجه‌گیریتجهیز سازمان برای مشتری‌مداری بهترمرحله‌ی 1. سؤالات زیر را جواب دهید:مرحله‌ی 2. نتایج خود را خلاصه کنید

more_vert کتاب مدیریت آسونه اگه

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت آسونه اگه

مدیریت یک دانش است ولی کاربرد صحیح و مطلوب آن در موقعیت های متفاوت یک هنر یا فن است. هنری که مدیر موثر و موفق را از مدیرنالایق و ناموفق متمایز می کند. مدیری لایق و موثر و کارآمد است که بتواند سایر عوامل تولید را به بهره برداری برساند و برعکس مدیر نالایق جز بهم ریختن کارها و به هدر دادن سرمایه های انسانی و مادی کاری نخواهد کرد. مدیر موفق و اثر بخش باید به هزاران نکته ظریف و رمز و رازهائی که در اداره امور سازمان دخالت دارند، آگاهی داشته باشد. منظور از تحریر این کتاب، ارائه نظریات و نکات آموزشی طرح شده توسط کارشناسان، دانشمندان، سیاستمداران، مدیران و روسای شرکت های معتبر و موفق و...... بمنظور هدایت رفتار و اصلاح نحوه عمل مدیران امروز و آینده می باشد. فهرست مطالبمدیریت/ رهبری منابع انسانی/ همکاران/ کارکنان آموزش/ دانش تجربه هدف/ پیشرفت/ موفقیت مسئله/ راه کار مدیریت زمان/ استفاده از فرصت ها برنامه ریزی پشتکار/ فعالیت تغییر/ ابتکار/ خلاقیت/ آینده نگری عملکرد صحیح/ روشهای مناسب عملکرد غلط/ روشهای نامناسب مشتری مداری/ خدمت رسانی

more_vert کتاب قوانین، مقررات و اطلاعات پیش نیاز فرد صنفی

ادامه مطلب

closeکتاب قوانین، مقررات و اطلاعات پیش نیاز فرد صنفی

کتاب قوانین، مقررات و اطلاعات پیش نیاز فرد صنفی نوشته‌ی محمدباقر عبدالرحیمی، برای تمامی کسبه مفید بوده و برای اتاق‌های اصناف و آموزشگاه‌هایی که متولی آموزش‌های پیش نیاز صدور پروانه کسب در کشور هستند بسیار کاربرد دارد و یکی از جامع‌ترین کتاب‌های موجود در این بخش محسوب می‌شود. کتاب حاضر کلیه اطلاعات لازم را برای هر یک از افراد صنفی (کسبه و مغازه‌داران) اعم از قوانین مربوطه نظیر قانون نظام صنفی، قانون کار و بیمه تامین اجتماعی، قانون مالیات، قوانین شهرداری و انتظامی و بهداشت و همچنین مواردی نظیر مشتری‌مداری و احکام کسب و کار را برای استفاده افراد صنفی ارائه نموده است. اصناف و بازرگانان در هر کشوری نقش اساسی و بسزایی را در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... کشور ایفا نموده و بهبود روند عملکرد بازار در گروی آشنایی کسبه و متصدیان واحدهای صنفی با قوانین و مقررات و افزایش اطلاعات و آگاهی آنان بوده که در همین راستا، متقاضیان اخذ و تمدید پروانه کسب ملزم به گذراندن دوره آموزشی گردیده‌اند. در بخشی از کتاب قوانین، مقررات و اطلاعات پیش نیاز فرد صنفی می‌خوانیم: شرایط فردی عبارتست از آن دسته از شرایطی که مربوط به موارد شخصی گیرنده پروانه کسب (متقاضی دریافت پروانه کسب) می‌باشد که می‌توان به مواردی نظیر تابعیت جمهوری اسلامی ایران، داشتن مهارت در مشاغل فنی، کارت معاینه پزشکی و گواهی صلاحیت بهداشتی از وزارت بهداشت و نیز اجاره نامه‌ای که به نام وی صادر گردیده، اشاره نمود. شرایط مکانی نیز عبارتست از آن دسته شرایطی که مربوط به مکان واحد صنفی متقاضی دریافت پروانه کسب (مغازه و محل کسب متقاضی) بوده که می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود: موافقت اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، شرط حداقل مساحت در برخی اتحادیه‌ها و گواهی صلاحیت بهداشتی مکان. احراز شرایط فردی و مکانی: گیرنده پروانه کسب با عنایت به مواد قانونی مذکور می‌بایست گواهی‌های لازم از مراجع ذیصلاح و مدارک مربوطه را اخذ و به اتحادیه مربوط ارائه تا شرایط فردی و مکانی دریافت پروانه کسب را احراز نماید. اسقاط شرایط فردی و مکانی: چنانچه هر یک از موارد فوق و گواهی‌های لازم ذکر شده خلاف واقع و به صورت جعلی ارائه گردد و یا برخی از موارد آن پس از صدور پروانه کسب اسقاط گردد در واقع شرایط فردی و یا مکانی صاحب پروانه کسب نیز اسقاط می‌گردد. به عنوان مثال چنانچه بعد از دریافت پروانه کسب بنا به اعلام بهداشت شخص دچار بیماری واگیری گردیده و کارت سلامت وی غیر معتبر شود و یا مکان وی استانداردهای بهداشتی را رعایت ننماید و یا اماکن صلاحیت اخلاقی وی را با شبهه مواجه نماید و یا هر یک از موارد دیگر. فهرست مطالب مقدمهآشنایی با ساختار سازمان‌های صنفیآشنایی با وظایف افراد صنفی در قانون نظام صنفی و سایر اطلاعات مهمتکنیک‌های مشتری‌مداریآشنایی با قانون کار و بیمه تأمین اجتماعی در محیط کارآشنایی با قوانین مالیاتی مرتبطآشنایی با قانون نظارت بر اماکن عمومیمکاسبتجارت الکترونیکشهرداری و ارتباط آن با اصنافقوانین بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی

more_vert کتاب چگونه کلیک ها را به مشتری تبدیل کنیم

ادامه مطلب

closeکتاب چگونه کلیک ها را به مشتری تبدیل کنیم

کتاب حاضر برای شما سرمایه ارزشمندی است اگر قصد افزایش درآمد از طریق جذب کاربران به سایت خود و تبدیل آنها به خریدار نهایی را دارید. رشد و گسترش کسب‌ و کارهای و بی محیطی رقابتی به وجود آورده که تنها راه بقا در آن جذب و حفظ کاربرانی است که می‌بایست به شما وفادار باشند. تصور غالب صاحبان چنین کسب‌ و کارهایی این است که جذب کاربران و افزایش ترافیک تمام راه است در حالی که هدایت ترافیک جذب شده و تبدیل آنها به مشتری است که به افزایش درآمد می‌انجامد. این کتاب ترجمه آزاد از کتاب "کلیک ها به مشتریان" نوشته دوان فارستر، یکی از موفق ترین بازاریابان اینترنتی دنیا است که تجربه کار در شرکت هایی همچون Microsoft و MSN را داشته است.

more_vert ده گام برای راه اندازی یک استارتاپ

ادامه مطلب

closeده گام برای راه اندازی یک استارتاپ

برای ساخت یک کسب و کار یا استارت آپ موفق و رسیدن به موفقیت گام‌هایی وجود دارد که به طور مختصر به برخی از آن‌ها می‌پردازیم. گام اول: کسب و کار خود را در ذهن بسازید و بدون هیچ محدودیتی آینده شرکت خود را ترسیم کنید. گام دوم: به دنبال ایده‌های ناب و پرسود باشید، بازار را مطالعه و بررسی کنید و یک تیم مرکزی برای خود انتخاب کنید. گام سوم: انتخاب نامی مناسب برای ایده و طرح خود و نوشتن بیزینس پلن برای جذب سرمایه و تعیین اهداف سومین گام است. گام چهارم: گام چهارم راه اندازی کسب و کار ، شروع به تولید و خدمت رسانی و انتخاب متخصص برای هر بخش می‌باشد. گام پنجم: گام بعدی گسترش و رشد فعالیت و اندازه گیری آن است. (استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای توسعه سریع‌تر پیشنهاد می‌شود) گام ششم: به دنبال جذب سرمایه و گرفتن مجوزهای قانونی برای کسب و کار خود باشید. گام هفتم: برای گسترش کسب و کار خود بهترین افراد را بیابید و استخدام کنید. وظایف را تقسیم کنید و تیمی قوی برای ادامه کار خود بسازید. گام هشتم: کسب و کار خود را به شرکت تبدیل کنید و به کارتان رسمیت ببخشید. گام نهم: بازاریابی و تبلیغات گسترده را برای جذب مشتری، افزایش فروش و درآمدزایی شروع کنید. گام دهم: بعد از جذب مشتری به دنبال نگه داشتن مشتری و تثبیت سود خود باشید. این گام‌های مورد نیاز برای راه اندازی یک استارت آپ می‌باشد.

more_vert مقاله ارائه الگویی برای بانکداری اخلاقی

ادامه مطلب

closeمقاله ارائه الگویی برای بانکداری اخلاقی

مقاله علمی و پژوهشی " ارائه الگویی برای بانکداری اخلاقی" مقاله ای است در 24 صفحه و با 26 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بانکداری اخلاقی، بانکداری اسلامی، مؤسسات تأمین مالی خرد، قرض‏الحسنه، تحلیل واریانس پرداخته شده است چکیده مقاله با توجه به اهمیت بانکداری اخلاقی و رواج آن در ادبیات بانکی در سال‏های اخیر تدوین الگویی به‏منظور رتبه‏بندی شاخص‏ها و تعیین جهت‏گیری‏های اساسی در این نوع بانک‏ها ضروری می‏باشد. هدف اصلی این مقاله اولویت‏بندی شاخص‏های اساسی تعریف‏شده مربوط به بانک‏های اخلاقی در دنیا و مقایسه آن با دیدگاه مدیران بانکی در ایران و ارائه‏ الگویی برای بانک‏های اخلاقی است. هدف دیگر مقاله بررسی اختلاف دیدگاه مدیران بانک‏های دولتی و خصوصی در نظام بانکی ایران در رتبه‏بندی شاخص‏هاست. به این‏ منظور، پرسشنامه‏ای با 30 پرسش طراحی و توسط مدیران بانک‏های دولتی و خصوصی تکمیل شده است، سپس از آزمون تحلیل واریانس برای بررسی معناداری اختلاف بین میانگین شاخص‏ها استفاده شده است. نتایج تحقیق بیانگر آنست که از دید مدیران بانکی دو معیار رعایت اخلاق در برخورد با کارکنان و سهامداران و مشتری‏مداری از اهمیت ویژه‏ای برخوردارند و اهمیت سایر معیارها نسبت به این دو کمتر می‏باشد. همچنین نتایج حاکی از آنست که بین نظرات مدیران بانک‏های دولتی و خصوصی در رتبه‏بندی شاخص‏ها تفاوت خاصی وجود ندارد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی عدالت سازمانی،رضایت مشتری و سرمایه اجتماعی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی عدالت سازمانی،رضایت مشتری و سرمایه اجتماعی

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 26 صفحه و با 37 عنوان فهرست منبع ارائه شده عدالت سازمانی،رضایت مشتری عدالت مراوده ای،عدالت رویه ای، عدالت توزیعی، ابعاد سرمایه اجتماعی و سرمایه اجتماعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

more_vert مقاله بررسی کارکرد مصلحت در تربیت و اخلاق نگاری در مواجهه با اطفال

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی کارکرد مصلحت در تربیت و اخلاق نگاری در مواجهه با اطفال

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی کارکرد مصلحت در تربیت و اخلاق نگاری در مواجهه با اطفال " مقاله ای است در 28 صفحه و با 41 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مصلحت، اخلاق، تربیت، منافع، حمایت پرداخته شده است چکیده مقاله از آنجا که در تحقق تربیت عالیه برای اطفال در مواجهه با مسایل جدید حادث‌شده بهترین معیار، استفاده از عنصر «مصلحت» است، این پژوهش، با استفاده از ویژگیهای مصلحت در فقه و با بیان معیارها و دستورالعمل‌های اخلاق اسلامی، مصالح بنیادین در تربیت را برای اطفال ترسیم می‌کند. الگوی اخلاقی و تربیتی مورد نظر با تاکید بر حوایج معنوی اطفال تشریح شده‌است. با استفاده از روش تحلیلی و توصیفی و با در نظر داشتن ابعاد زندگی اطفال و رعایت ظرافت‌های مخصوص مواجهه با آنان، ضعف مفهوم مصالح تربیتی اطفال در مقام استنباط و اجرا، مورد بازنگری جامعی قرار گرفته و‌ تربیتِ به نحو احسن، که می‌بایست با ارزش‌های اخلاقی و موازین حقوق اسلام همسو گردد، بیان می‌شود. چگونگی اجرای مصلحت و اخلاق مداری در امور تربیتی اطفال، کارکرد اساسی در رشد و کرامت اطفال داشته و تشخیص و تکلیف‌مداری آن به والدین و ولی واگذار شده‌است. شیوه بیان حدود مصلحت در امور تربیتی و اختیارات اولیا و ولی، دچار کاستی‌های فراوانی است و باید با احصاء محورهای اصلی مصالح تربیتی، دامنه‌ رفتار والدین و ولی را به منظور تحقق اخلاق حسنه در مواجهه با امور تربیتی و تأمین منافع عالی اطفال، هدفمند نمود. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله شاخصه‌ها و بایسته‌های رفتار فرانقشی در سازمان‌های آموزشی از منظر قرآن کریم

ادامه مطلب

closeمقاله شاخصه‌ها و بایسته‌های رفتار فرانقشی در سازمان‌های آموزشی از منظر قرآن کریم

مقاله علمی و پژوهشی " شاخصه‌ها و بایسته‌های رفتار فرانقشی در سازمان‌های آموزشی از منظر قرآن کریم " مقاله ای است در 18 صفحه و با 36 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به رفتار فرانقشی، سازمان‌ آموزشی، رفتار شهروندی سازمانی و قرآن کریم پرداخته شده است چکیده مقاله موفقیت سازمان‌ها در عصر حاضر منوط به رفتارهایی فراتر از الزامات رسمی است که پاداش رسمی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد؛ در مدیریت از این کنش‌ها به عنوان رفتار فرانقشی یاد می‌شود. هدف این پژوهش شناسایی شاخصه‌ها و بایسته‌های این اعمال در سازمان‌های آموزشی از منظر قرآن کریم است که به روش بررسی اسناد و مدارک و تحلیل محتوای کیفی و به شیوه استقرایی- قیاسی صورت گرفته است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که رفتار فرانقشی در قرآن دارای شاخصه‌هایی از جمله فرآیند‌مداری، خود‌تعالی در راستای اثر‌بخشی سازمان، ذومراتب بودن و وابستگی به توفیقات ربوبی است. بایسته‌های این رفتارها عبارتند از: غایت‌مداری، صیانت از عمل، اکتفا نکردن به منافع دنیوی، پرهیز از گرانباری نقش و رعایت اولویت‌ها در عمل. در نگاه توحیدی برخی از این بایسته‌ها ناظر به وجه ظاهری کنش است که عدم رعایت آن‌ها صورت عمل را خدشه‌دار می‌سازد و دسته دیگر وجه باطنی کنش را نشانه می‌رود که با فقدان آن‌ها، هر چند مطلوبیت ظاهری بر عمل حاکم باشد ولی به جهت باطن، فاقد ارزش است. مقایسه نتایج پژوهش با مدیریت معاصر نشان می‌دهد که علی‌رغم مشترکات موجود، عمده شاخصه‌ها و بایسته‌های رفتار فرانقش در جهان‌بینی توحیدی، در مدیریت یا اساسا مورد عنایت نبوده و یا مغفول مانده است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .