جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert ظرفیت پذیرش دوره‌های مراکز برتر علمی کاربردی افزایش یافت

ادامه مطلب

closeظرفیت پذیرش دوره‌های مراکز برتر علمی کاربردی افزایش یافت

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از افزایش ظرفیت پذیرش دوره‌های کاردانی و کارشناسی مهرماه ۱۳۹۸ مراکز برتر این دانشگاه خبر داد. به گزارش دانشگاه جامع علمی کاربردی، «محسن محمدزاده» گفت: ظرفیت پذیرش ۶۸۱ کدرشته‌ محل‌ مراکز آموزشی برتر علمی کاربردی در دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه‌ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) مهرماه ۹۸ افزایش یافت. وی افزود: بنا به پیشنهاد محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و در راستای حمایت از مراکز برتر این دانشگاه که در فرآیند ارزیابی و سطح‌بندی به عنوان «مراکز برتر» دست یافته‌اند، در پذیرش دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه‌ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) مهرماه امسال به ۱۰ مرکز برتر کشوری ۲۵ درصد و ۲۶ مرکز برتر استانی ۲۰ درصد افزایش ظرفیت اختصاص داده شد. معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: همچنین به مراکزی که در ۲ سال متوالی در سطح ۲ قرار داشتند ۱۰ درصد افزایش ظرفیت اختصاص داده شد و در مجموع ظرفیت پذیرش ۶۸۱ کدرشته‌ محل این مراکز افزایش یافت.

more_vert ساماندهی مراکز آموزش عالی از سال ۹۹

ادامه مطلب

closeساماندهی مراکز آموزش عالی از سال ۹۹

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این وزارتخانه در تلاش است اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی را از سال ۹۹ و حتی زودتر آغاز کند. «منصور غلامی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کاملاً آماده اجرای این طرح است و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در ادامه پیگیری محقق شدن مصوبات مرتبط با این مسئله پیگیری های لازم را انجام می دهد.وی خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی را در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می دهیم، چرا که قبل از ابلاغ برای اجرا باید در این شورا تصویب شود.وزیر علوم درمورد جزئیات این طرح گفت: در طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی با محوریت دانشگاه های بزرگ و تاثیرگذار در سطح کشور، واحدهای کوچک را به عنوان شبکه علمی به واحدهای بزرگ تر متصل می کنیم.غلامی همچنین درمورد حفظ استقلال دانشگاه های کوچک تر در این ساماندهی تاکید کرد: استقلال دانشگاه های کوچک تر از نظر مدیریت کیفی سازی و ارتقای کیفی، مدیریت اجرایی و منابع مالی حفظ می شود که البته نگرانی هایی در این زمینه وجود داشت.وی با بیان اینکه توسعه و ماموریت این دانشگاه ها باید در ذیل شبکه ای که ایجاد می شود تنظیم شود و پیش برود، افزود: این مسئله یک اقدام جمعی در رابطه با آینده مراکز آموزش عالی و با نظارت متمرکز صورت می گیرد که از این پراکنده کاری ها، اتلاف انرژی ها و موازی کاری ها جلوگیری می شود.این مقام مسئول یادآور شد: تعداد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هم اکنون به ۲ هزار و ۵۶۳ رسیده است که به دلیل کاهش تعداد دانشجو این رقم، روند کاهشی به خودش گرفته است.وزیر علوم به ذکر دلایل اصلی کاهش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور پرداخت و گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ساماندهی آمایش آموزش عالی از دلایل اصلی کاهش این مراکز محسوب می شود.به گزارش ایرنا، غلامی پیش از این اعلام کرده بود با ادغام واحدهای کوچک تر آموزش عالی ذیل مجموعه های بزرگ تر دانشگاهی، تعداد دانشگاه های دولتی به ۶۰ تا ۷۰ دانشگاه می رسد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مراکز آماری و رسانه های خبری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مراکز آماری و رسانه های خبری

مقاله علمی و پژوهشی" مراکز آماری و رسانه های خبری " مقاله ای است در 17  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مراکز آماری ، رسانه های خبری، آمار رسمی ، جریانات سیاسی ، خبر آماری ، محصول آماری و آمار قابل استناد  اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی الگوی سنجش کارآیی و اثربخشی مراکز آموزشی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی الگوی سنجش کارآیی و اثربخشی مراکز آموزشی

مقاله علمی و پژوهشی" الگوی سنجش کارآیی و اثربخشی مراکز آموزشی " مقاله ای است در 20  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به الگوی سنجش کارآیی، ارزیابی عملکرد ، شاخص های عملکردی ، اثربخشی ، کارآیی و اثربخشی مراکز آموزشی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert فراخوان پذیرش مدرس در دانشگاه علمی کاربردی

ادامه مطلب

closeفراخوان پذیرش مدرس در دانشگاه علمی کاربردی

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از ابلاغ دستورالعمل فراخوان دعوت به همکاری متقاضیان تدریس سال ۱۳۹۸ در دانشگاه جامع علمی کاربردی به روسا و سرپرستان واحدهای استانی خبر داد. به گزارش روز دوشنبه دانشگاه جامع علمی کاربردی، مختار جلالی جواران گفت: این دستورالعمل در خصوص نیازسنجی مدرسان سال ۹۸، با برنامه­ ریزی و ظرفیت ­های در نظر گرفته شده برای هر استان به مراکز آموزشی ارسال شده است و مراکز آموزشی باید حداکثر تا ۱۳ آبان ماه ۹۸ فرم های مربوطه را تکمیل کنند. جلالی جواران افزود: پس از جمع بندی و اعتبارسنجی، اطلاعات مراکز آموزشی توسط واحد استانی در قالب فرم شماره ۲، حداکثر تا ۲۰ آبان ماه باید به این معاونت در ستاد مرکزی ارسال شود. وی عنوان کرد: واحدهای استانی این دانشگاه باید در چارچوب­ مأموریت ­های هر مرکز، صرفاً جهت تأمین نیازهای واقعی و کمبودهای موجود از نظر مدرس با توجه به دوره­ های در حال اجرا و همچنین پیش بینی مراکز برای دوره­ های مورد تقاضا در پذیرش­ های آتی در قالب گروه درس­ های پیوست صورت پذیرد؛ به نحوی­ که تأمین مدرسان مورد نیاز برای نیم سال ­های آتی طبق زمان­ بندی مناسب انجام شود. معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: لازم است برنامه­ ریزی و اقدامات از سوی واحدهای استانی، مطابق زمان بندی اعلام شده برای برگزاری هر چه بهتر این فراخوان به ­عمل آید.

more_vert مقاله تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی

ادامه مطلب

closeمقاله تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی

مقاله علمی و پژوهشی " تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی" مقاله ای است در 23 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارزیابی عملکرد؛ مراکز پژوهشی دفاعی؛ معیارهای ارزیابی؛ شاخص‌های ارزیابی پرداخته شده است چکیده مقاله نظام‌های ارزیابی عملکرد وقتی موفق می‌شوند که شاخص‌های ارزیابی عملکرد مناسب و خاص آن سازمان انتخاب یا طراحی شده باشند و علاوه بر این، شاخص‌ها با راهبردهای سازمان در یک راستا بوده و مأموریت، بینش، ارزش‌ها و جهت‌های راهبرد سازمان توسط این شاخص‌ها به سطوح مختلف آن منتقل شوند .شاخص‌های ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی با شاخص‌های ارزیابی عمل‌کرد سایر سازمان‌ها متفاوت بوده و ضرورت دارد که طراحان نظام ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی شاخص‌های خاص این مراکز را طراحی نمایند. هدف نهایی این تحقیق، طراحی نظام مناسب برای ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی است. جامعه‌ی آماری این تحقیق، 22 نفر از مدیران و کارشناسان عالی شاغل در بخش ارزیابی عملکرد و بخش‌های مربوط در مراکز پژوهشی دفاعی هستند. خصوصیات انحصاری شاخص‌های ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی آن است که این شاخص‌ها به ابعاد رشد و یادگیری، فرایندهای داخلی، کارفرمایان و کاربران بیش‌تر و به جنبه‌های مالی کم‌تر توجه می‌کنند. عنوان مقاله [English] Designing Performance Evaluation Indicators in Defense Strategic Centers چکیده [English] Evaluation systems of organizations can work successfully when their special evaluation indicators are appropriately selected or designed. Moreover, the indicators have to be in line with organizational strategies. They must be able to transfer the mission, insight, values and strategic directions throughout its various levels. Performance evaluation indicators of defense research differ from those of other organizations. It seems quite necessary that the designers of the evaluation system of the defense research centers are responsible for designing such indicators. This research is intended to design an appropriate evaluation system for research centers. A research population of 22 managers and high level professionals in the field of evaluation at defense research centers, were selected purposefully for this research. The exclusive characteristic of the indicators was that they regarded aspects such as improvement, learning, internal processes, employers and employees more than financial aspects.  کلیدواژه‌ها [English] performance evaluation, Defense Research Centers, Evaluation Criteria, Evaluation Indicators دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کلاس‌های مجازی دانشگاه آزاد اسلامی

ادامه مطلب

closeکلاس‌های مجازی دانشگاه آزاد اسلامی

 سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ دستورالعمل آموزش از راه دور با شیوه مجازی و الکترونیکی تا پایان هفته به تمام واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد. به گزارش روز یکشنبه دانشگاه آزاد، احمد حیدری با بیان اینکه تعطیلات واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تابع تصمیم های ستاد کرونای کشور است، گفت: از آنجا که مشخص نیست میزان تعطیلات از سوی این ستاد تا چه زمانی اعلام خواهد شد، کلاس های درس واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی به زودی به صورت مجازی برگزار می شود. وی با اشاره به گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور و برعهده داشتن حدود ۳۸ درصد از بار آموزشی کشور، گفت: این دانشگاه با داشتن بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانشجو نقش عمده ای در آموزش عالی کشور برعهده دارد. بر این اساس طی جلسات کارشناسی تخصصی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد، دستورالعمل آموزش از راه دور با شیوه مجازی و الکترونیکی تا پایان هفته به تمام واحدها و مراکز آموزشی ابلاغ شود. حیدری افزود: با ابلاغ این دستورالعمل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در تمام مقاطع تحصیلی می توانند از آموزش از راه دور بهره مند شوند و جزئیات اجرایی این دستورالعمل به زودی اعلام خواهد شد. ویروس کرونا که رسما کووید- ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر یکشنبه (یازدهم اسفند) به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است. همچنین ۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

more_vert ۱۵ مرکز رشد دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود

ادامه مطلب

close۱۵ مرکز رشد دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود

۱۵ مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای به دنبال امضای تفاهم نامه میان این دانشگاه با دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی می شود. به گزارش دانشگاه فنی و حرفه ای، مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای جایگاه بالایی در نظام آموزشی کشور دارد. امیدواریم دانشگاه با راه اندازی مراکز رشد در حوزه کارآفرینی موفق عمل کند. مهدی کشمیری با اشاره به صدور مجوز برای ۱۵ مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: اگر این مراکز عملکرد موفقی داشته باشند، امید است تا سال آینده برخلاف پیش بینی صورت گرفته تعداد مراکز جدید از ۲۲ مرکز فراتر برود. کشمیری افزود: در گذشته پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق پژوهش و فناوری اختصاص یافت که با روی کار آمدن هیات عامل جدید این رقم به ۳۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین یکهزار میلیارد تومان خط اعتباری به تاسیس صندوق‌های نوآوری کوچک اختصاص یافته است. وی با اشاره به اینکه نگاه ما در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری عمدتا به دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی محور و پژوهش محور بوده و امروز به تجربه راه اندازی مراکز رشد در دانشگاه‌های مهارتی نیاز داریم، اظهار کرد: در جلسه‌ای که در صندوق نوآوری و شکوفایی با موضوع اختصاص تسهیلات اشتغال برگزار شد، متوجه شدم که این تسهیلات فقط برای افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر اختصاص یافته است و اظهار کردم چرا باید دارندگان مدرک کاردانی را از دریافت این تسهیلات خط بزنیم؛ در حالی که نیاز امروز کشور به اپراتور خوب و دارندگان مدرک کاردانی است. لزوم راه اندازی مراکز رشد ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم گفت: راه اندازی مراکز رشد نیاز جدید آموزش عالی کشور است. با این وجود دانشگاه‌ها هر چه قدر می‌توانند باید خود را به فضای اقتصاد و تجارت نزدیک کنند. وی با بیان اینکه نیازهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به اطلاع مسئولان وزارت علوم رسانده ایم، ادامه داد: با این وجود این دانشگاه نیاز به حمایت و توجه بیشتر دارد. ایجاد صندوق پژوهش و فناوری مخصوص دانشگاه فناوری یک نیاز است که دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم در راستای رفع این نیاز به ما کمک کند. صالحی عمران افزود: امروز یکی از شاخص‌های توسعه در دنیا توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، ولی از این طیف خیلی عقب هستیم. امیدواریم عقد تفاهم نامه راه اندازی مراکز رشد باعث شناخت هر چه بیشتر از دانشگاه فنی و حرفه‌ای شود. در این مراسم لوگوی مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز رونمایی شد.

more_vert جزئیات پرداخت وام شهریه از منابع صندوق رفاه به دانشجویان دانشگاه آزاد

ادامه مطلب

closeجزئیات پرداخت وام شهریه از منابع صندوق رفاه به دانشجویان دانشگاه آزاد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد در دستورالعملی جزئیات پرداخت تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به دانشجویان اعلام کرد. به گزارش روز دوشنبه دانشگاه آزاد، مجید مشکینی دستورالعمل «اعلام شروع ثبت‌نام از متقاضیان تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» را به رؤسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی (سما) دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد. در این دستورالعمل آمده است: با توجه به بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درخصوص ثبت نام و پرداخت تسهیلات شهریه نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و به منظور اعطای تسهیلات بلندمدت با بازپرداخت بعد از فراغت از تحصیل به متقاضیان، لازم است تمام شعب صندوق رفاه واحدها و مراکز آموزشی و آموزشکده های فنی و حرفه ای سما ضمن رعایت تمام قوانین، ضوابط و مقررات داخلی برابر مفاد بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، نسبت به اطلاع‌رسانی مستمر در سایت و اماکن دانشگاهی اقدام کنند. براساس بندهای این دستورالعمل؛ با توجه به اتصال سامانه تبادل اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با سامانه دانشجویی دانشگاه آزاد، پرتال صندوق رفاه دانشجویان از تاریخ ۱۵ بهمن ۹۸ جهت ثبت نام دانشجویان فعال شده است. همچنین طبق این دستورالعمل با توجه به تغییرات صورت‌ ‌پذیرفته در سامانه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ثبت‌نام جهت اخذ تسهیلات صرفاً از طریق ثبت درخواست توسط دانشجو و پرتال آن صندوق به نشانی http://bp.swf.ir انجام می شود. در این دستورالعمل آمده است: سهمیه اعتبار لازم جهت تمام واحدها و مراکز آموزشی در سامانه فاز دو تخصیص و فعال شده و مسئولین شعب صندوق واحدها و مراکز دانشگاهی پس از ثبت نام دانشجویان به تأیید و ارسال لیست متقاضیان اقدام کنند.

more_vert تمدید مهلت ثبت‌نام در دوره بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی

ادامه مطلب

closeتمدید مهلت ثبت‌نام در دوره بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی

سازمان سنجش آموزش کشور مهلت ثبت نام در پذیرش «دوره‌ مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته» و «دوره‌ کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته» نظام آموزش مهارت دانشگاه جامع علمی کاربردی را به طور همزمان تا ۲۷ بهمن ماه جاری تمدید کرد. به گزارش روز دوشنبه سازمان سنجش آموزش کشور،‌ تمدید پذیرش بهمن ماه سال ۱۳۹۸ شامل داوطلبانی است که در پذیرش دوره مذکور ثبت‌نام کرده یا ثبت‌نام نکرده اند.متقاضیان برای ثبت‌نام در رشته‌های تحصیلی، می‌توانند با مشخص کردن رشته و مراکز و واحدهای آموزشی مورد علاقه خود، با همراه داشتن مدارک به مراکز و واحدهای آموزشی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کنند. همچنین داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام از طریق مراکز و واحدهای آموزشی مربوطه، بابت هزینه ثبت‌نام در دوره مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای نسبت به پرداخت مبلغ ۳۴ هزار تومان و برای دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای مبلغ ۲۷ هزار و ۵۰۰ به صورت اینترنتی پرداخت کنند.فرم تقاضانامه تمدید تکمیل ظرفیت این ۲ دوره در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار دارد.

more_vert ۱۶ درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد

ادامه مطلب

close۱۶ درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد

معاون خط مشی‌گذاری و راهبری اجرایی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۱۶ درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد. به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، نشست تخصصی کنکور؛ چالش ها و راهبردها عصر امروز- شنبه - در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.ابراهیم سوزنچی کاشانی در این نشست اظهار داشت: فقط ۱۶ درصد مراکز آموزش عالی به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد و بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در حال حاضر ۸۵ درصد پذیرش دانشگاه‌ها امسال بدون آزمون انجام شد. وی گفت: قانون یاد شده مصوب مجلس شورای اسلامی و لازم الاجرا است اما شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع ورود نکرد. این مسئول با بیان اینکه عمده ظرفیت آموزش عالی در مراکز دیگر به جز دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد افزود: با این که بیش از ۸۵ درصد پذیرش‌ها بدون آزمون صورت گرفت اما مشکل سنجش و پذیرش کشور حل نشد. معاون خط مشی‌گذاری و راهبری اجرایی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: با توجه به گسترده شدن انتقادات از سنجش و پذیرش در کشور این شورا بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داد.سوزنچی افزود: بر اساس تاکید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساماندهی کنکور تا پایان امسال باید تعیین تکلیف شود.استاد دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف کنکور به این معنا نیست که از سال آینده کنکور به شیوه دیگری برگزار شود بلکه هدف تعیین تکلیف آن در شوروی عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ سیاست های نظام سنجش و پذیرش است.به گفته سوزنچی، امروز نشست اول بررسی راهکارها و چالش‌های کنکور با حضور کارشناسان موسسات و اندیشکده‌ها برگزار شد و در نشست فردا (یکشنبه) کنکور را از دیدگاه روسای دانشگاه ها بررسی می کنیم.

more_vert کتاب نگاهی به تعلیم و تربیت غیر رسمی در ایران و جهان

ادامه مطلب

closeکتاب نگاهی به تعلیم و تربیت غیر رسمی در ایران و جهان

شاید یکی از دلایل کم توجهی یا بی‌توجهی به قلمرو نهادهای تعلیم و تربیت غیررسمی ناشی از شدت و گستردگی حضور آن‌ها در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌های زندگانی آدمی باشد. چرا که امور گاهی همچون نور، اکسیژن و امثال آن از فرط و شدت حضور و به عنوان امری معمول، از منظر و مرعی دور می‌ماند. اما حاکمیت معمولیت و یا به تبع آن مغفولیت امور نمی‌تواند از عظمت، ارزش و دامنه تأثیرات گسترده آن‌ها بکاهد. چرا که نهادهای تعلیم و تربیت غیررسمی کل عرصه زندگانی و حیات آدمی را تحت تأثیرات گوناگون خویش قرار می‌دهند و دامنه این تأثیرات و تنوع و گستردگی آن‌ها به حدی است که آدمی در دامان آن نهادها متولد، در آن‌ها و با آن‌ها زندگی می‌کند، و در آن‌ها و با آن‌ها به زندگی خویش خاتمه می‌دهد. به عبارت دیگر، سعادت و خوشبختی و یا شقاوت و نگون بختی آدمی، مرهون تأثیر نهادهای تعلیم و تربیت غیررسمی است. مضافاً، نهادهای تعلیم و تربیت غیررسمی در کشورهای جهان بسیار متنوع و کثیرالانواع هستند که بررسی مبسوط آن‌ها در کشورهای مختلف، خود نیازمند انجام مطالعات و تحقیقات بسیار گسترده و پردامنه‌ای است. در ایران نیز بالغ بر یکصد نوع از نهادها و مراکز تعلیم و تربیت غیررسمی وجود دارند که دارای کارکردهای متنوع فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، سیاسی، علمی، آموزشی، بهداشتی، روان‌شناختی و نظائر این‌ها هستند که مطالعه مبسوط و گسترده چگونگی شکل‌گیری، تحول و توسعه این نهادها، مستلزم تشکیل پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و انجام مطالعات گسترده و گوناگونی است، تا امکان بررسی کارکردها و دستاوردهای آن‌ها به نحو جامع الاطراف فراهم گردد، مقوله‌ای که البته در این مکتوبه موجز نمی‌گنجد. در نوشتار حاضر تلاش می‌گردد تا ضمن بررسی مفاهیم، ویژگی‌ها و کارکردهای تعلیم و تربیت غیررسمی، تجربیات برخی از کشورهای جهان نیز به نحو اختصار مورد مطالعه قرار گیرد. مضافاً، معروف‌ترین و مهم‌ترین نهادها و مراکز تعلیم و تربیت غیررسمی در کشور نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. با این امید، که ضمن ترغیب صاحبنظران و محققان و دست اندرکاران این حوزه به مطالعه دستاوردهای این‌گونه نهادها، چگونگی ساماندهی، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برخی از نهادها و مراکز تعلیم و تربیت غیررسمی در کشور نیز به منظور شناخت و بهره‌برداری از کارکردها و دستاوردهای آن، مورد بررسی اجمالی قرار گیرد. فهرست مطالبپیشگفتارفصل اول: تعلیم و تربیت غیر رسمیفصل دوم: تعلیم و تربیت ضمنیفصل سوم: تعلیم و تربیت غیر رسمی در برخی از کشورهای جهانفصل چهارم: نگاهی به تعلیم و تربیت غیررسمی در ایران1- کارکردهای آموزشی و تحصیلی تعلیم و تربیت غیررسمی2- کارکردهای اجتماعی و اقتصادی تعلیم و تربیت غیررسمی3- کارکردهای فرهنگی و هنری نهادهای تعلیم و تربیت غیررسمی4- کارکردهای علمی و آموزشی نهادهای تعلیم و تربیت غیررسمی5- کارکردهای دینی نهادها و مراکز تعلیم و تربیت غیررسمی6- کارکردهای سیاسی و مدنی نهادها و مراکز تعلیم و تربیت غیررسمی8- کارکردهای بهداشتی، سلامت جسمی و تربیت بدنی نهادها و مراکز تعلیم و تربیت غیررسمی

more_vert پذیرش ۹۰ هزار دانشجو در مراکز دانشگاه علمی‌ و کاربردی کشور

ادامه مطلب

closeپذیرش ۹۰ هزار دانشجو در مراکز دانشگاه علمی‌ و کاربردی کشور

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: این دانشگاه در سال تحصیلی جدید در مرحله اول ۹۰ هزار دانشجو را در مراکز مختلف خود در سطح کشور پذیرش کرده است. احمدرضا پیش‌بین در نشست خبری در اراک افزود: این دانشجویان در ۸۰۰ رشته در مراکز علمی آموزشی این دانشگاه مشغول کسب علم هستند.وی اظهارداشت: ۷۵ درصد دانش آموختگان مراکز دانشگاه علمی و کاربردی، شاغل هستند که ۴۵ درصد آنان در ارتباط با رشته تحصیلی خود به کارگرفته شده اند.معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی کشور گفت: این دانشگاه در سال ۹۹ به صورت محدود در مقطع ارشد در رشته های خاص پذیرش دانشجو خواهد داشت. پیش بین افزود: برای اولین بار قهرمانان ورزشی به صورت رایگان در دانشگاه علمی و کاربردی پذیرش می شوند و در صورت علاقه به تغییر رشته، تخفیف ۳۰ درصد شهریه برای آنان اعمال می شود.معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی وکاربردی کشور گفت: این مجموعه تاکید دارد کلاس های دانشجویان در طول هفته توزیع شود و از ارائه کلاس ها در روزهای تعطیل و ساعت شب خودداری شود. اولین المپیاد مهارتی دانشگاه علمی کاربردی در استان مرکزی برگزار می شودرئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان مرکزی نیز گفت: اولین المپیاد مهارتی دانشگاه علمی کاربردی با توجه به ظرفیت علمی و صنعتی استان، آبان ماه سال جاری در این دانشگاه برگزار می شود. «مهدی رئوفی» افزود: این المپیاد علمی در رشته های گرافیک، فناوری اطلاعات و ماشین افزار برای دانشجویان برگزار می شود. وی اظهار داشت: المپیاد در طول یک ترم برگزار می شود که برگزیدگان استانی و منطقه ای در نهایت در استان مرکزی معرفی خواهند شد و برگزاری کارگاه آموزشی از جمله ویژگی این المپیاد علمی است. رئوفی افزود: از ۳۰۰ هزار دانشجو علمی کاربردی کشور ۲۰ درصد آنان در این رقابت علمی شرکت می کنند. وی اظهار داشت: طبق بخشنامه ای که سال ۹۶ ابلاغ شد مراکز دولتی وابسته به این دانشگاه باید تعطیل شوند و فقط مراکز حضوری مجاز به پذیرش دانشجو هستند. رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان مرکزی گفت: در هیچ قسمت از این بخشنامه نسبت به جا به جایی کارکنان صحبت نشده است زیرا این افراد کارکنان دولتی نبوده و کد پرسنلی ندارند. رئوفی افزود: تلاش شد تا این افراد جذب دستگاه هایی شوند که مراکز دانشگاهی علمی و کاربردی را ایجاد کرده اند و در این استان با راه اندازی مرکز هتل باغ امیر کبیر بخشی از این افراد توانستند جذب شوند. وی اظهار داشت: مرکز دانشگاهی علمی و کاربردی اراک در ماه آینده به صورت پودمانی پذیرش دانشجو دارد و در همین مدت مرکز علمی کاربردی ماشین سازی اراک برای ۲۰ دانشجو آموزش زیر آبی ارایه می کند. وی اظهار داشت: مرکز فرودگاهی اراک با هدف مطرح شدن این مجموعه پروازی تا ماه آینده به صورت پودمانی پذیرش دانشجو دارد. رونمایی از ساعت آفتابی مرکز آموزش علمی کاربردی و گشایش مرکز آموزش علمی کاربردی مجتمع سیاحتی و تفریحی امیرکبیر اراک از برنامه های سفر ‌معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی کشو ر به اراک بود مجتمع سیاحتی و تفریحی امیرکبیر اراک با ۲ رشته هتلداری و تشریفات امسال دانشجو پذیرش کرده است. سه هزار و ۷۰۰ دانشجو علمی کاربردی در ۲۰ مرکز استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

more_vert تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه‌ها

ادامه مطلب

closeتکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه‌ها

تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه‌ها از پنجشنبه آغاز می‌شودفرایند ثبت‌نام در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از روز پنجشنبه ۲۳ آبان ماه آغاز می‌شود. سازمان سنجش آموزش کشور روز یکشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که کد رشته محل های دانشگاه هاه و موسسات آموزش عالی که ظرفیت شان تکمیل نشده است عصر چهارشنبه منتشر می شود.این سازمان در ادامه اطلاعیه خود افزوده است که تمام متقاضیان واجد شرایط می توانند از پنجشنبه ۲۳ آبان ماه به مدت چهار روز با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود اقدام کنند.به گزارش ایرنا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال گذشته فرایند تکمیل ظرفیت را در دانشگاه ها ممنوع اعلام کرد؛ با این حال به علت خالی ماندن ظرفیت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به خصوص دانشگاه های غیردولتی مجوز تکمیل ظرفیت های خالی برای مقطع کارشناسی ارشد از سوی شورای سنجش و پذیرش دانشجو صادر شده است.

more_vert مقاله تأثیر بازی‌های بومی بر رشد حرکتی و پرخاشگری کودکان پیش‌دبستانی

ادامه مطلب

closeمقاله تأثیر بازی‌های بومی بر رشد حرکتی و پرخاشگری کودکان پیش‌دبستانی

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر بازی‌های بومی بر رشد حرکتی و پرخاشگری کودکان پیش‌دبستانی" مقاله ای است در 14 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به بازی‌های بومی؛ پرخاشگری؛ رشد حرکتی؛ فعالیت ‌رایج؛ کودکان پیش‌دبستانی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازی­های بومی بر رشد حرکتی و رفتار پرخاشگرانۀ کودکان پیش‌دبستانی بود. در یک پژوهش نیمه‌تجربی 40 کودک شش‌سالۀ پیش دبستانی از بین مراکز پیش‌دبستانی شهر اهواز به‌صورت تصادفی انتخاب شدند. پیش‌آزمون با استفاده از آزمون مهارت­های حرکتی اولریخ و مقیاس اندازه­گیری پرخاشگری به‌عمل آمد. آزمودنی‌ها براساس نمره‌های پیش‌آزمون در قالب دو گروه یکسان بازی های بومی و فعالیت­های رایج مراکز پیش‌دبستانی قرار گرفتند. گروه بازی‌های بومی فعالیت­های خود را به مدت 8 هفته، هر هفته 3 جلسۀ یک‌ساعته انجام دادند و گروه دوم در این مدت به فعالیت­های رایج مراکز پیش‌دبستانی مشغول بودند. سپس از هر دو گروه پس‌آزمون گرفته شد. پس از اطمینان از توزیع طبیعی داده‌ها با استفاده از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، از آزمون  tهمبسته و مستقل برای مقایسه‌های بین‌گروهی و درون‌گروهی استفاده شد. نتایج t همبسته حاکی از اثر معنادار هر دو برنامه بر رشد حرکتی و کاهش پرخاشگری کودکان پیش‌دبستانی بود. اما مقایسة بین‌گروهی حاکی از برتری گروه بازی بومی نسبت به فعالیت­های رایج در مهدکودک بر مؤلفه های مذکور بود.  با توجه نتایج پیشنهاد می­شود مراکز پیش‌دبستانی از بازی­های بومی به‌منظور بهبود رشد حرکتی و کاهش پرخاشگری کودکان استفاده کنند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert تعطیلی دانشگاه‌های غیردولتی تا پایان اسفند

ادامه مطلب

closeتعطیلی دانشگاه‌های غیردولتی تا پایان اسفند

رییس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی از تعطیلی این واحدها تا پایان اسفند ماه جاری خبر داد. علی آهون منش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی تا ۱۷ اسفندماه تعطیل شده اند، با این حال برای اینکه مشکلی برای دانشجویان به ویژه دانشجویان شهرستانی در رفت و آمد به شهر خود پیش نیاید،‌ پیشنهاد تعطیلی تا پایان اسفند ماه مطرح شد.وی شرط تعطیلی واحدهای غیردولتی را برگزاری کلاس های جبرانی در سال ۹۹ اعلام کرد و گفت: واحدهای اداری دانشگاه های غیردولتی مانند دانشگاه های دولتی همچنان فعال است.رییس اتحادیه اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی درباره برگزاری کلاس های مجازی، تاکید کرد: تعدادی از واحدهای غیردولتی پهنای باند برای کلاس های مجازی ندارند که باید بعد از ایام نوروز نسبت به برگزاری کلاس های جبرانی اقدام کنند.آهون منش افزود: آن دسته از مراکز غیردولتی که از امکانات آموزش الکترونیک برخوردار هستند، می توانند کلاس ها را به صورت مجازی برگزار کنند.این مقام مسوول درباره تغییر تقویم آموزشی در ترم جاری، تاکید کرد: تغییر تقویم آموزشی بستگی به نظر وزارتخانه های علوم و بهداشت، شورای تامین استان و نحوه کنترل این ویروس تا فروردین ماه ۹۹ دارد.به گفته آهون منش، در صورتی که بیماری تا فروردین ماه کنترل شود، نیازی به تغییر تقویم آموزشی نیست؛ در غیر این صورت این تقویم تغییر می یابد.به گزارش ایرنا، با اعلام ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تا پایان هفته جاری تعطیل شدند.

more_vert برگزاری دوره کارشناسی حرفه ای

ادامه مطلب

closeبرگزاری دوره کارشناسی حرفه ای

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی از برگزاری دوره‌های سه ساله کارشناسی حرفه ای در این دانشگاه خبر داد. محمد حسین امید گفت: دوره های کارشناسی حرفه ای سه ساله است و برخی رشته های آن با همکاری سیستم دوال آلمان به طور مشترک برگزار می شود. وی افزود: در این سیستم مراکز، محیط کار ندارند و با محیط کار متناظر به طور مشترک دوره ها را اجرا می کنند. این دوره های خاص تا مهرماه در کشور اجرا نشده بود. رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین درباره تکمیل ظرفیت پذیرش مهرماه گفت: این تکمیل ظرفیت شامل همه مراکز آموزشی که در مهرماه در دفترچه دانشگاه جامع علمی کاربردی مجاز به پذیرش دانشجو بودند، شد و تا پایان هفته جاری این فرآیند پذیرش از طریق مراکز آموزشی ادامه دارد. به گزارش روز دوشنبه دانشگاه جامع علمی کاربردی، امید با تاکید بر تضمین کیفیت آموزشی دانشگاه به عنوان خط قرمز دانشگاه جامع علمی کاربردی از پیگیری جدی در گسترش آموزش های مهارتی در کشور بر اساس برنامه ششم توسعه کشور و آمادگی کامل دانشگاه جامع علمی کاربردی در تحقق ۳۰ درصدی آموزش های مهارتی کشور خبر داد. وی از دولت خواست تا در بودجه سال آینده ۳۰ درصد از شهریه دانشجویان مهارتی را تقبل کند. رییس دانشگاه جامع علمی کابردی در ادامه تقویت تک پودمانی و پودمان های قابل تجمع را از مزیت های مهم رقابتی و منحصر به فرد دانست و نسبت به بی توجهی مراکز به درخواست این دوره ها انتقاد کرد. امید آموزش های پودمانی دانشگاه جامع را یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای تامین نیازهای آموزشی بازار کار کشور دانست و بر اطلاع رسانی تک پودمانی و پودمانی قابل تجمع تاکید کرد. وی در پاسخ به سوالی درمورد دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی و برگزاری دوره های مجازی گفت: زمینه های اجرایی لازم فراهم شده اما تا اجرای دوره نیاز به زمان بیشتری لازم است. رییس دانشگاه جامع علمی کابردی افزود: روح آموزش های مهارتی با آموزش های مجازی سازگاری ندارد از این رو چنین سیاستی در این دانشگاه کاربردی دنبال نمی شود اما برای اجرای برخی دروس ممکن است دوره های مجازی قابل مطالعه و بررسی تصویب و اجرای دوره های کارشناسی پیوسته با سیستم دوال در دستور کار دانشگاه قرار گیرد.

more_vert معرفی تیم‌های برتر دانش‌آموزی مسابقات علوم اعصاب شناختی

ادامه مطلب

closeمعرفی تیم‌های برتر دانش‌آموزی مسابقات علوم اعصاب شناختی

مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات کشوری علوم اعصاب شناختی ویژه دانش آموزان مقاطع دبیرستان به منظور انتخاب و معرفی تیم‌های برتر این مسابقات، نوزدهم مهرماه جاری در دبیرستان علامه حلی تهران برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، مسابقات ملی علوم اعصاب شناختی به منظور آشنایی بیشتر دانش‌آموزان مقاطع دبیرستانی با حوزه‌های علوم شناختی و ترویج و ارتقای این دانش در سطح فضاهای آموزشی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش هرساله در سطح کشور برگزار می‌شود. این مسابقات با هدف جذب علاقه‌مندان به مطالعه "مغز" برای اولین بار در سال ۱۳۹۲ با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی و جمعی از فارغ‌التحصیلان مدارس دبیرستان علامه حلی انجام شد تا نخبگان و استعدادهای درخشان دانش‌آموزی بتوانند قبل از ورود به مراکز و موسسات آموزش عالی با مباحث و دانش علوم شناختی آشنا شوند. در ششمین دوره از مسابقات کشوری علوم اعصاب شناختی، ۶۰۰ دانش‌آموز مقطع دبیرستان از ۲۹ استان در پنج قطب کشوری در قالب یکصد تیم ترکیبی از رشته‌های ریاضی، تجربی و علوم انسانی رقابت داشتند که ۲۶ تیم برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه این مسابقات سه تیم برتر انتخاب و معرفی خواهند شد. عمده‌ترین هدف از برگزاری مسابقات علمی در ارتباط با رشته‌های علوم اعصاب شناختی انجام تحقیقات است تا اتصال فعالیت‌های تحقیقاتی از دوره‌های دبیرستان به مراکز دانشگاهی و نیز سیاست تقویت فرهنگ و روحیه همکاری در مراکز آموزشی در امر انجام مسابقات علوم اعصاب شناختی پیگیری و دنبال شود.

more_vert دستور فیلترینگ سایت‌های فروش پایان‌نامه

ادامه مطلب

closeدستور فیلترینگ سایت‌های فروش پایان‌نامه

مدیرکل حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بازپرسی قوه قضائیه دستور فیلترینگ سایت‌های خرید و فروش پایان‌نامه و مقاله را صادر کرده است. حسین آقابابایی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: یکی از شکایاتی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به بازپرسی فرهنگ و رسانه ارائه داده است، معرفی فهرست سایت های خرید و فروش پایان نامه و مقاله های تقلبی بود.وی افزود: در این زمینه نامه دستور بازپرسی برای فیلترینگ این سایت ها را مشاهده کرده ام.مدیرکل حقوقی و امور مجلس وزارت علوم خاطرنشان کرد: یکی از این سایت ها که بیشتر از سایر سایت ها اقدام به تبلیغات و خرید و فروش پایان نامه می کند، به تازگی مشتریان زیادی را جذب کرده است.آقابابایی همچنین درباره شناسایی فروشندگان پایان نامه ها در موسسات غیرمجاز تاکید کرد: فروشندگان پایان نامه ها شغل های پوششی داشته و مترجم هستند که اطراف میدان انقلاب یک واحد آپارتمان برای ترجمه، تایپ و تکثیر در اختیار داشتند.وی گفت: بعد از شناسایی این مراکز، تعهد محضری دادند و قرار تامین برای آنها صادر شد که به این موارد نپردازند؛ اما پس از آن وزارت علوم چند نفر را به عنوان مشتری برای بررسی فعالیت های آنها به میدان انقلاب فرستاد که باز هم مشاهده شد مخفیانه به کار فروش پایان نامه ادامه می دهند.آقابابایی به این نکته اشاره کرد که افرادی که کار پخش پوستر و تبلیغات برای این مراکز را انجام می دهند همچنان در حوالی میدان انقلاب به تبلیغ، تهیه و فروش پایان نامه مشغول هستند.وی اعلام کرد که گزارش این مراکز در اختیار مراجع قضایی قرار داده شده است.

more_vert آخرین مهلت ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی

ادامه مطلب

closeآخرین مهلت ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی

مهلت ثبت نام برای شرکت در فراخوان جذب هیات علمی فردا چهارشنبه ۱۰ مهرماه پایان می‌یابد. به گزارش ایسنا، پیش از این، شنبه ۶ مهرماه به عنوان آخرین مهلت ثبت نام در این فراخوان درنظر گرفته شده بود که این مهلت بنا به تقاضای جمع کثیری از متقاضیان که کارثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نموده و موجب ترافیک سنگین در سامانه ثبت نام شده بودند، تا دهم مهرماه ساعت ۲۴ تمدید شد. پس از بررسی فرآیند رسیدگی به متقاضیان جذب در دانشگاه‌ها، مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم از ۱۴ دی تا ۲۹ بهمن ماه سال جاری فرصت دارد بررسی‌های خود را در این زمینه انجام دهد و در نهایت نظر نهایی خود را برای پذیرش و یا عدم پذیرش اعلام کند. برنامه زمانبندی بیست و دومین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیئت علمی (پیمانی و طرح سربازی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور) به اطلاع مراکز جذب اعضای هیات علمی خواهد رسید و این مراکز در صورت نیاز به استفاده از مشاوره و راهنمایی کارشناسان مرکز جذب می‌توانند پرسش‌های خود را ظرف مدت یک روز کاری در سامانه ثبت کنند و پاسخ خود را از سوی این مرکز دریافت کنند.