جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب بازی ریاضی

ادامه مطلب

closeکتاب بازی ریاضی

کتاب بازی ریاضی نوشته‌ی مهشاد درویشی آبله، نمونه‌ سوالات و تمرینات متنوعی را از ساده تا دشوار به همراه بازی و سرگرمی ارائه می‌دهد که معلمان و دانش‌آموزان دوره ابتدایی می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند. درس ریاضی در دوره‌ی ابتدایی، نقش تأثیرگذاری بر روی دانش‌آموزان در سال‌های بعدی تحصیلشان دارد؛ بنابراین با توجه به این امر مهم، در نوشتن این کتاب تلاش شده تا از آخرین تغییرات کتاب درسی نیز استفاده شود. در فصل آخر کتاب بازی ریاضی، انواع بازی و سرگرمی‌ها برای یادگیری بهتر آورده شده که شرایط و زمینه‌ی خوبی را برای تقویت قوه‌ی ابتکار، تخیل، تفکر و یادگیری عمیق‌تر فراهم می‌کند و شما متوجه می‌شوید که دنیای دانش چقدر لذت‌بخش و شیرین است. فهرست مطالبفصل اول: الگوهافصل دوم: عددهای چهار رقمیفصل سوم: عددهای کسریفصل چهارم: ضرب و تقسیمفصل پنجم: محیط و مساحتفصل ششم: جمع و تفریقفصل هفتم: آمار و احتمالفصل هشتم: تقسیم با باقیماندهفصل نهم: بازی و سرگرمی

more_vert کتاب سرگرمی و بازی (در فضای مجازی)

ادامه مطلب

closeکتاب سرگرمی و بازی (در فضای مجازی)

کتاب سرگرمی و بازی (در فضای مجازی) نوشته‌ی علی محمد رجبی، به مباحثی چون راهنمای رده‌بندی سنی بازی رایانه‌ای برای فرزندان، آسیب‌های روحی و روانی بازی‌ها، راهنمای انتخاب بازی رایانه‌ای برای فرزندان و... می‌پردازد. با خواندن کتاب سرگرمی و بازی (در فضای مجازی) والدین می‌توانند با شناخت و آگاهی کافی، بازی‌های رایانه‌ای مناسبی برای فرزندان خود انتخاب کنند. آسیب‌های جسمانی بازی‌های آنلاین شامل: کند شدن رشد جسمانی، ضعف بینایی، آسیب به ستون فقرات، سوزش و سفت شدگی در گردن، کتف و مچ دست و آسیب‌های پوستی می‌باشند. همچنین اینگونه بازی‌ها باعث ایجاد آسیب‌های روانی مانند درونگرایی، اقدام به خودکشی، افزایش رفتارهای پرخاشگرانه و انزوای اجتماعی می‌شود. فهرست مطالبمقدمهراهنمای انتخاب بازی رایانه‌ای برای فرزندانحجم بازار انواع بازی‌های رایانه‌ای در دنیابازی‌های رایانه‌اینسل‌های مختلف بازی‌های رایانه‌ایکنسول‌های بازی پرطرفدار در ایرانانواع بازی‌های رایانه‌ایبازی‌های دخترانهآیندۀ بازی‌های آیندهراهنمای رده‌بندی سنی بازی رایانه‌ای برای فرزندانESRA نظام رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای ایرانPEGI بنیاد اروپایی اطلاعات بازی‌هاESRB انجمن ارزیابی نرم افزارهای سرگرمیتوصیه‌های کاربردیآسیب‌های روحی و روانی بازی‌هاآسیب‌های جسمانی بازی‌های آنلاینسخن پایانی

more_vert نیاز فطری کودکان به بازی

ادامه مطلب

closeنیاز فطری کودکان به بازی

نیاز فطری و طبیعى فرزندان به بازی و سرگرمی‌های سالم  قالُوا یا أَبانا ما لَکَ لا تَأْمَنَّا عَلى‏ یُوسُفَ وَ إِنَّا لَهُ لَناصِحُونَ أَرْسِلْهُ مَعَنا غَداً یَرْتَعْ وَ یَلْعَبْ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ قالَ إِنِّی لَیَحْزُنُنِی أَنْ تَذْهَبُوا بِهِ وَ أَخافُ أَنْ یَأْکُلَهُ الذِّئْبُ وَ أَنْتُمْ عَنْهُ غافِلُونَ قالُوا لَئِنْ أَکَلَهُ الذِّئْبُ وَ نَحْنُ عُصْبَةٌ إِنَّا إِذاً لَخاسِرُونَ- سوره یوسف آیات۱۱ تا ۱۴

more_vert کتاب تفریحات سالم از دیدگاه اسلام

ادامه مطلب

closeکتاب تفریحات سالم از دیدگاه اسلام

شاد در لغت، به معنای خشنود، خوشحال، خوش وقت، بی غم، خوش و خرم زیستن، زندگی کردن، و زندگانی کردن، و شادی به معنای شادمانی، خوشحالی، و خوش دلی آمده است. علم روانشناسی تعریف‌های مختلفی از نشاط ارائه کرده است،اما به طور اجمال می‌توان گفت: یکی از جنبه‌های هیجان، شادی است که با واژه‌هایی چون: سرور، نشاط و خوشحالی هم معناست. محور شخصیّت و امتیاز انسان، روح نورانی است که در وجود انسان هست. روحی که خداوند به آن سوگند یاد نموده، روحی که انسان را از آلودگی‌های گناه باز می‌دارد و او را به ارزش‌های اخلاقی و کمالات هدایت و ارشاد می‌نماید. یکی از ارزش‌های والای اخلاقی شادکردن دل مؤمن و مسلمان است پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید: کسی مؤمنی را شاد کند مرا شاد نموده است و کسی مرا شاد کند خدا را شاد کرده است. تفریحات سالم اخلاقی در ابعاد مختلف زندگی ائمه معصومین علیهم السلام بوده است. آنان نماد پاکی و طهارت روح، جسم، صورت و سیرت در بین مردم بودند و مشی و طریق ایصال به کمال را با تمام وجود به همه بشریت نشان دادند: این کتاب چگونه بودن با مردم اعم گفتاری ، رفتاری ، تفریح سالم مزاح ، شوخی ، حد تفریح ، چگونه شاد بودن را به ما می‌آموزد انشاءالله توانسته باشیم تا حدالمقدور قطره ای از اقیانوس بی کران سیر زندگی ائمه اطهار علیهم السلام و بزرگان دین و اندیشمندان جهان بهره کافی و وافی برده باشیم. فهرست مطالبمقدمهفصل اول کلیاتتفریح و شادی‌های سالمویژگی‌های افراد با نشاطاقسام تفریح و شادیارتباط دین با تفریح و شادیشادی در سیره معصومانتقسیم بندی اوقات و نظم روزانه از منظر پیشوایان دینفصل دوم فائده تفریح سالم و نشاط در فرزندانفواید تفریح سالموظایف والدین در ایجاد نشاط فرزندانعوامل تفریح و شادمانی سالممهم‌ترین راهکارهای شادی آفرینیشوخی و مزاح در اسلامنظر شاعران معاصرمزاح و شوخی در فرهنگ اسلامی چگونه است ؟فصل سوم تفریح، سرگرمی، مزاح و شوخی از دیدگاه روایات اسلامیمزاح و شوخی از منظر تفریحمزاح و شادکردنشیوه‌های تفریح و مسأله مزاحفرازهایی از شوخی و تفریح‌های پیامبر اکرم (ص)نمونه‌های دیگر در سیره رهبران الهیبازی و سرگرمی از نظر اسلامخوش خلقی و خندهتفریح و مزاح از خصائص مؤمنانشوخی‌های متواضعانهشوخی‌های بدفرجامفصل چهارم حد و مرز تفریح و لذت‌های حلالتفریح در چهارچوب دین مبین اسلامحدّومرز تفریحتفریح و شادی در تقبل هدایاتفریح و پذیرش مهمانیشرایط پذیرش مهمانی و قبول آنقبول مهمانیتفریح و لذت‌های حلالضرورت لذت‌های حلالتفریح و استفاده از زیبایی‌های طبیعتفصل پنجم تفریح در مسابقات و بررسی فقهی برد و باختبیان احکام فقهی الهی در مسائل تفریح و شادیبررسی فقهی بردوباخت در مسابقات با نگاه تفریحدیدگاه اندیشمندان فقهنقد سخن صاحب ریاضمفهوم و تعریف مسابقه بعنوان تفریح و سرگرمیتفریح در اقسام مسابقات اعم از حلال و حراممسابقات ورزشی و سرگرمیکاوش در حکم مسابقاتجوائز و پاداش‌های مسابقات با ادله ثلالثهدیدگاه صاحب جواهر رحمة الله علیهتفاوت مفهوم عقد و وعدهراهی دیگر برای گرفتن جایزه مسابقاتنتیجه گیریشرط بندی و دلیل تحریم آنفصل ششم تفریح و سرگرمی با آلات قمارتفریح با وسایل غیرقمار به همراه بردوباختنظریه محقق علامه سبزواری در کفایة الاحکامتفریح و سرگرمی با آلات قماردیدگاه مراجع عظام در رابطه با تفریحات با آلات قمارحکم فقهی تفریح و سرگرمی آقایان و بانوان با بازی بیلیاردمحبوب‌ترین تفریح و سرگرمی در ورزشتفریح ورزش از دیدگاه قرآن و سنّتتفریح – ورزش – جوانان و نوجوانانچهارنوع ورزش تفریح مؤرد تأکید اسلامفصل هفتم تفریح و سرگرمی بانوان از دیدگاه اسلامتفریح و سرگرمی بانوان از دیدگاه اسلامنظر کارشناسان در مورد تفریح و ورزش بانوانتفریح و سرگرمی بانوان از دوچرخه سواری و موتورسواریحکم تفریح بانوان در ورزشگاه برادران (فوتبال – کشتی)نظریه شهید دکتر سیدرضا پاکنژاد درباره ورزش بانواننظر حضرت امام خمینی درباره تفریح و ورزشکارانکلام آخر جاودانه حضرت امام در مورد تفریح جوانانجمع بندی و نتیجه تفریح سالم و ورزش آقایان و بانوان از دیدگاه اسلامفهرست منابع

more_vert اطلاعیه

ادامه مطلب

closeاطلاعیه

والدین گرامی از آنجاییکه یکی از اهداف طراحی اپلیکیشن روجین، بهبود و تقویت سطح آموزش فرزندانتان و ارتقا دانش آنان، به کمک شما می باشد، برآن شدیم که در آینده ای نزدیک فعالیتهایی آموزشی را که در قالب سرگرمی طراحی شده در اختیار شما قرار دهیم. خوشحال می شویم که برای انجام فعالیتها در کنار فرزندتان باشید و در بالا بردن کیفیت آموزش یاریمان کنید. با تشکر مدیریت سایت

more_vert کتاب بازی‌های دیجیتال و یادگیری: نظریه و پژوهش

ادامه مطلب

closeکتاب بازی‌های دیجیتال و یادگیری: نظریه و پژوهش

کتاب بازی‌های دیجیتال و یادگیری: نظریه و پژوهش نوشته نیکلا ویتون، بر چهار بعد از بازی‌های دیجیتال تمرکز دارد، بازی‌ها به ‌عنوان محیط‌های یادگیری فعال، ابزار انگیزه‌ بخش، زمین بازی و تکنولوژی‌های یادگیری. در این کتاب هر یک از‌ این حوزه‌ها را با جزئیات واکاوی می‌کنیم. ادبیات در زمینه بازی‌ها، رشدی انبوه و گیج کننده داشته است. کتاب بازی‌های دیجیتال و یادگیری: نظریه و پژوهش (Digital games and learning: research and theory) نیکلا ویتون راهنمایی روشنگر و شفاف از کلیات و جزئیات این رشته ارائه می‌دهد و برای افرادی که به بازی‌ها و یادگیری علاقه‌مند هستند، بهترین راهنمای راهبردی موجود است. در سال‌های اخیر علاقه رو به رشدی در استفاده از بازی‌های دیجیتال در جهت غنی ‌سازی تدریس و یادگیری در همه سطوح، از یادگیری در سال‌های اولیه، تا یادگیری مادام‌العمر و در محیط‌های رسمی و غیر رسمی به‌ وجود آمده است. مطالعه بازی‌ها و یادگیری، چشم‌‌انداز گسترده‌ای از ارتباط بین بازی‌ها و یادگیری را در بر می‌‌گیرد و پس زمینه‌ی میان‌رشته‌ای متعددی دارد. کتاب بازی‌های دیجیتال و یادگیری، مروری انتقادی، دقیق و واضح از رشته‌ی بازی‌های دیجیتال و یادگیری، با چشم‌ اندازی بین رشته‌ای مهیا می‌‌سازد. ‌این کتاب، پژوهش‌ها و نظریه‌ها را از حوزه‌های گوناگونی چون علوم رایانه، روانشناسی، آموزش، علم اعصاب و طراحی بازی در نظر می‌گیرد، و هدف آن تحلیل آثاری است که به مطالعه بازی‌ها و یادگیری مرتبط‌ هستند. نیکلا ویتون (Nicola whitton) به عنوان محقق ارشد در دانشگاه متروپولیتان منچستر مشغول به کار است. وی دکترای استفاده از بازی‌های آموزشی در یادگیری را دارد و پژوهش‌های او در زمینه ارتباط بین بازی‌ها، بازی کردن و یادگیری تمرکز دارد. فواید تحقیقات وی به طور گسترده‌ای، نوآوری‌های یادگیری و یاددهی و استفاده از تکنولوژی‌ها و رسانه‌های غنی برای یادگیری را دربر می‌گیرد. در بخشی از کتاب بازی‌های دیجیتال و یادگیری می‌خوانید: در حالی که ممکن است سرگرمی، سودمندی اجتماعی، ذهنی و عاطفی داشته باشد، دربارۀ تناسب آن در رابطه با یادگیری به خصوص در محیط‌های آموزشی قدیمی جای بحث وجود دارد. دو مشکل مجزا وجود دارند که باید در ‌این جا به آن‌ها توجه کنیم: اول ‌این که آیا سرگرمی در حقیقت فرآیند یادگیری را بهبود می‌بخشد یا مانع آن می‌شود، و دوم ‌این که آیا نگاه یاد گیرندگان دربارۀ مناسب بودن سرگرمی مثبت است یا منفی. پرنسکی (2005) بیان می‌کند که کسانی که ادعا می‌کنند یادگیری نباید سرگرم کننده باشد به‌ این خاطر است که سرگرمی را در تضاد با سخت‌کوشی می‌دانند، ولی در حقیقت سرگرمی و سخت‌کوشی در سوی کاملا متضاد با یکدیگر قرار ندارند. چنین به نظر می‌رسد که سرگرمی، به خصوص در زمینۀ بازی کردن، برای یادگیری و پیشرفت در کودکان زیان‌بار است. رومک و روفی (2009) می‌گویند که «بازی و سرگرمی برای پیشرفت و برانگیختن فراوان کودکان زیان‌ بارند» (ص. 630). آن‌ها دربارۀ ‌این که سرگرمی و عواطف مثبت ‌اندیشۀ خوش‌بینانه و توانایی حل مسأله را بهبود می‌بخشند و استرس را کاهش داده و توانایی فیزیکی را افزایش می‌دهند به تحقیقات فردریکسون و جوینر (200) دربارۀ تجربیات اتحاد و گروه‌گرایی است استناد می‌کنند. بیسون و لاکنر (1996) عقیده دارند سرگرمی برای برخی از یادگیرندگان، می‌تواند بر یادگیری از طریق انگیزش درونی، فراهم کردن امکان تعلیق موانع اجتماعی، کاهش استرس و ‌ایجاد شرایط آرام، اثر مثبتی داشته باشد. از طنز معمولا به عنوان روشی برای‌ ایجاد رابطه بین معلمان و یادگیرندگان در آموزش استفاده می‌شود. بید و لامبرت (2010) عقیده دارند که طنز می‌تواند با کاهش هیجان، ‌ایجاد تمرکز، پراکنده‌ سازی عصبانیت و‌ ایجاد حسی مثبت نسبت به معلم، یادگیرندگان را حمایت کند، اگر چه یکی از محدودیت‌های طنز‌ این است که هنگامی که به میزان کمی از ارزش‌های آموزشی حاصل می‌شود، حس رضایت‌مندی ‌ایجاد می‌شود، ولی طنز در حالت متعادل می‌تواند علاقه و توجه را افزایش دهد. با‌ این وجود، آن‌ها تأکید دارند که «طنز در آموزش با یک هدف تأیید شدۀ آموزشی باید از کمدی نامربوط متمایز شود» (بید و لامبر، 2010). سرگرمی همچنین به ‌ایجاد محیطی که در آن تمرین و اشتباه امکان‌ پذیر است، کمک می‌کند. کوستر (2005) بر‌ این امر تأکید می‌کند. همان‌طور که شواهد نشان می‌دهند سرگرمی محیطی است بدون فشار که در کل دربارۀ عمل است نه انجام کاری واقعی، رومک و رافی (2009) عقیده دارند که‌ این امنیت روانی کلیدی برای سرگرمی است. فهرست مطالببازی‌های دیجیتال و یادگیریمقدمه‌ی ویرایشگران مجموعهبخش اول - مقدمهفصل اول: مقدمهمحدوده زمینهپیش‌زمینهساختار کتاببخش دوم- بازی‌ها به عنوان محیط‌های یادگیری فعالفصل دوم: ارزیابی بازی‌های دیجیتال برای یادگیریارزیابی تشخیصی و کلیفصل سوم: بازی‌ها به عنوان چالش‌های معنادارفصل چهارم: بازی‌ها به عنوان زمینه‌های معتبرفصل پنجم: بازی‌ها به عنوان تعاملات اجتماعیبخش سوم – بازی‌ها به عنوان ابزار انگیزه‌بخشفصل ششم: بازی‌ها به عنوان حوادث درگیرسازفصل هفتم: بازی‌ها به عنوان لذت‌های طراحی شدهفصل هشتم: بازی‌ها به عنوان مکانیزم‌های پاداشبخش چهارم – بازی‌ها به عنوان محیط‌های بازیفصل نهم: گیم‌ها به عنوان بازی حمایت شدهفصل دهم: بازی فضایی برای تجربه کردنفصل یازدهم: بازی‌ها به عنوان یک جهان دیگربخش پنجم – بازی‌ها به عنوان تکنولوژی یادگیریفصل 12: بازی‌ها به عنوان سیستمی تعاملیفصل سیزدهم: بازی‌ها به عنوان زیستگاه دیجیتالفصل چهاردهم: بازی‌ها به عنوان تجربه چند حسیبخش ششم – نتیجه‌گیریفصل پانزدهم: آینده بازی و یادگیریمنابع

more_vert کتاب بازی‌های دیجیتال و یادگیری: نظریه و پژوهش

ادامه مطلب

closeکتاب بازی‌های دیجیتال و یادگیری: نظریه و پژوهش

کتاب بازی‌های دیجیتال و یادگیری: نظریه و پژوهش نوشته نیکلا ویتون، بر چهار بعد از بازی‌های دیجیتال تمرکز دارد، بازی‌ها به ‌عنوان محیط‌های یادگیری فعال، ابزار انگیزه‌ بخش، زمین بازی و تکنولوژی‌های یادگیری. در این کتاب هر یک از‌ این حوزه‌ها را با جزئیات واکاوی می‌کنیم. ادبیات در زمینه بازی‌ها، رشدی انبوه و گیج کننده داشته است. کتاب بازی‌های دیجیتال و یادگیری: نظریه و پژوهش (Digital games and learning: research and theory) نیکلا ویتون راهنمایی روشنگر و شفاف از کلیات و جزئیات این رشته ارائه می‌دهد و برای افرادی که به بازی‌ها و یادگیری علاقه‌مند هستند، بهترین راهنمای راهبردی موجود است. در سال‌های اخیر علاقه رو به رشدی در استفاده از بازی‌های دیجیتال در جهت غنی ‌سازی تدریس و یادگیری در همه سطوح، از یادگیری در سال‌های اولیه، تا یادگیری مادام‌العمر و در محیط‌های رسمی و غیر رسمی به‌ وجود آمده است. مطالعه بازی‌ها و یادگیری، چشم‌‌انداز گسترده‌ای از ارتباط بین بازی‌ها و یادگیری را در بر می‌‌گیرد و پس زمینه‌ی میان‌رشته‌ای متعددی دارد. کتاب بازی‌های دیجیتال و یادگیری، مروری انتقادی، دقیق و واضح از رشته‌ی بازی‌های دیجیتال و یادگیری، با چشم‌ اندازی بین رشته‌ای مهیا می‌‌سازد. ‌این کتاب، پژوهش‌ها و نظریه‌ها را از حوزه‌های گوناگونی چون علوم رایانه، روانشناسی، آموزش، علم اعصاب و طراحی بازی در نظر می‌گیرد، و هدف آن تحلیل آثاری است که به مطالعه بازی‌ها و یادگیری مرتبط‌ هستند. نیکلا ویتون (Nicola whitton) به عنوان محقق ارشد در دانشگاه متروپولیتان منچستر مشغول به کار است. وی دکترای استفاده از بازی‌های آموزشی در یادگیری را دارد و پژوهش‌های او در زمینه ارتباط بین بازی‌ها، بازی کردن و یادگیری تمرکز دارد. فواید تحقیقات وی به طور گسترده‌ای، نوآوری‌های یادگیری و یاددهی و استفاده از تکنولوژی‌ها و رسانه‌های غنی برای یادگیری را دربر می‌گیرد. در بخشی از کتاب بازی‌های دیجیتال و یادگیری می‌خوانید: در حالی که ممکن است سرگرمی، سودمندی اجتماعی، ذهنی و عاطفی داشته باشد، دربارۀ تناسب آن در رابطه با یادگیری به خصوص در محیط‌های آموزشی قدیمی جای بحث وجود دارد. دو مشکل مجزا وجود دارند که باید در ‌این جا به آن‌ها توجه کنیم: اول ‌این که آیا سرگرمی در حقیقت فرآیند یادگیری را بهبود می‌بخشد یا مانع آن می‌شود، و دوم ‌این که آیا نگاه یاد گیرندگان دربارۀ مناسب بودن سرگرمی مثبت است یا منفی. پرنسکی (2005) بیان می‌کند که کسانی که ادعا می‌کنند یادگیری نباید سرگرم کننده باشد به‌ این خاطر است که سرگرمی را در تضاد با سخت‌کوشی می‌دانند، ولی در حقیقت سرگرمی و سخت‌کوشی در سوی کاملا متضاد با یکدیگر قرار ندارند. چنین به نظر می‌رسد که سرگرمی، به خصوص در زمینۀ بازی کردن، برای یادگیری و پیشرفت در کودکان زیان‌بار است. رومک و روفی (2009) می‌گویند که «بازی و سرگرمی برای پیشرفت و برانگیختن فراوان کودکان زیان‌ بارند» (ص. 630). آن‌ها دربارۀ ‌این که سرگرمی و عواطف مثبت ‌اندیشۀ خوش‌بینانه و توانایی حل مسأله را بهبود می‌بخشند و استرس را کاهش داده و توانایی فیزیکی را افزایش می‌دهند به تحقیقات فردریکسون و جوینر (200) دربارۀ تجربیات اتحاد و گروه‌گرایی است استناد می‌کنند. بیسون و لاکنر (1996) عقیده دارند سرگرمی برای برخی از یادگیرندگان، می‌تواند بر یادگیری از طریق انگیزش درونی، فراهم کردن امکان تعلیق موانع اجتماعی، کاهش استرس و ‌ایجاد شرایط آرام، اثر مثبتی داشته باشد. از طنز معمولا به عنوان روشی برای‌ ایجاد رابطه بین معلمان و یادگیرندگان در آموزش استفاده می‌شود. بید و لامبرت (2010) عقیده دارند که طنز می‌تواند با کاهش هیجان، ‌ایجاد تمرکز، پراکنده‌ سازی عصبانیت و‌ ایجاد حسی مثبت نسبت به معلم، یادگیرندگان را حمایت کند، اگر چه یکی از محدودیت‌های طنز‌ این است که هنگامی که به میزان کمی از ارزش‌های آموزشی حاصل می‌شود، حس رضایت‌مندی ‌ایجاد می‌شود، ولی طنز در حالت متعادل می‌تواند علاقه و توجه را افزایش دهد. با‌ این وجود، آن‌ها تأکید دارند که «طنز در آموزش با یک هدف تأیید شدۀ آموزشی باید از کمدی نامربوط متمایز شود» (بید و لامبر، 2010). سرگرمی همچنین به ‌ایجاد محیطی که در آن تمرین و اشتباه امکان‌ پذیر است، کمک می‌کند. کوستر (2005) بر‌ این امر تأکید می‌کند. همان‌طور که شواهد نشان می‌دهند سرگرمی محیطی است بدون فشار که در کل دربارۀ عمل است نه انجام کاری واقعی، رومک و رافی (2009) عقیده دارند که‌ این امنیت روانی کلیدی برای سرگرمی است. فهرست مطالببازی‌های دیجیتال و یادگیریمقدمه‌ی ویرایشگران مجموعهبخش اول - مقدمهفصل اول: مقدمهمحدوده زمینهپیش‌زمینهساختار کتاببخش دوم- بازی‌ها به عنوان محیط‌های یادگیری فعالفصل دوم: ارزیابی بازی‌های دیجیتال برای یادگیریارزیابی تشخیصی و کلیفصل سوم: بازی‌ها به عنوان چالش‌های معنادارفصل چهارم: بازی‌ها به عنوان زمینه‌های معتبرفصل پنجم: بازی‌ها به عنوان تعاملات اجتماعیبخش سوم – بازی‌ها به عنوان ابزار انگیزه‌بخشفصل ششم: بازی‌ها به عنوان حوادث درگیرسازفصل هفتم: بازی‌ها به عنوان لذت‌های طراحی شدهفصل هشتم: بازی‌ها به عنوان مکانیزم‌های پاداشبخش چهارم – بازی‌ها به عنوان محیط‌های بازیفصل نهم: گیم‌ها به عنوان بازی حمایت شدهفصل دهم: بازی فضایی برای تجربه کردنفصل یازدهم: بازی‌ها به عنوان یک جهان دیگربخش پنجم – بازی‌ها به عنوان تکنولوژی یادگیریفصل 12: بازی‌ها به عنوان سیستمی تعاملیفصل سیزدهم: بازی‌ها به عنوان زیستگاه دیجیتالفصل چهاردهم: بازی‌ها به عنوان تجربه چند حسیبخش ششم – نتیجه‌گیریفصل پانزدهم: آینده بازی و یادگیریمنابع

more_vert کتاب آموزش کامپیوتر کودکان (Excel 2010)

ادامه مطلب

closeکتاب آموزش کامپیوتر کودکان (Excel 2010)

کتاب آموزش کامپیوتر کودکان (Excel 2010) نوشتۀ صدیقه کاتبی، یکی از 14 عنوان از مجموعه "آموزش کامپیوتر به کودکان" است. در این مجموعه 6 نرم‌افزار ضروری در قالب 14 عنوان کتاب از پایه تا پیشرفته با استفاده از شکل و سرگرمی و به زبانی ساده و روان آموزش داده شده است.

more_vert کتاب سرگرمی و بازی در آموزش: اصول، نظریه‌ها و راهبردهای اجرایی

ادامه مطلب

closeکتاب سرگرمی و بازی در آموزش: اصول، نظریه‌ها و راهبردهای اجرایی

در کتاب سرگرمی و بازی در آموزش: اصول، نظریه‌ها و راهبردهای اجرایی اثر راضیه شفایی و کیوان صالحی، طیف گسترده‌ای از مباحث نوین در خصوص بازی و سرگرمی و تاثیرات آن بر مهارت‌های دانش‌آموزان مورد کنکاش قرار گرفته است. این کتاب می‌تواند یاری‌گر معلمان، مربیان، والدین و مشاوران در هدایت فرآیند بازی‌های کودکان باشد. بدین‌ صورت که می‌توان مباحث ارزشمند و نوینی نظیر: انواع رویکردهای سرگرم آموزی، انواع سرگرم آموزها، نمونه‌ای از بازی با وسایل بازی، نمونه‌ای از بازی رقابتی، نمونه‌ای از بازی حل مسئله، انواع بازی‌های جدی، یادگیری بازی بنیاد، نمونه‌ای از یادگیری بازی بنیاد دیجیتال، ماهیت بازی‌های ماجراجویانه، نحوه و دلایل استفاده از بازی در مدارس، مراحل کاربرد بازی و سرگرمی در کلاس و بازی‌ها و یادگیری مشارکتی (مسابقات بازی‌های تیمی) و همچنین کاربرد بازیسانی در آموزش را در آن یافت. محتوای کتاب سرگرمی و بازی در آموزش: اصول، نظریه‌ها و راهبردهای اجرایی (entertainment and games in education) می‌تواند به عنوان منبعی ارزشمند و کاربردی برای دانشجویان دوره‌های تربیت معلم و دوره‌های کارشناسی علوم تربیتی، آموزش ابتدایی و روانشناسی مورد استفاده قرار گیرد تا ضمن ایجاد بینش عمیق در خصوص تنوع و ظرفیت به کارگیری از بازی و سرگرمی‌ها در آموزش، با ارائه نمونه‌های کاربردی امکان پیاده‌سازی و زمینه‌سازی برای بهره‌گیری از دستارودهای بازی و سرگرمی در آموزش و به ویژه در ارتقای مهارت‌های زندگی و صلاحیت‌های شهروندی را فراهم نماید. در اهمیت بازی برای کودکان شاید اغراق نباشد اگر بگوییم نمی‌توان هیچ وظیفه و فعالیتی فراتر از "بازی" برای کودکان متصور شد. کودکان از طریق بازی رشد پیدا می‌کنند، می‌آموزند و با جهان واقعی آشنا می‌شوند. همچنان که بر سن این خردسالان اضافه می‌شود بر درجه جدیت و واقع‌گرایی و پیچیدگی بازی‌ها افزوده می‌شود تا جایی که در مدارس امروزی که همان‌طور که خواهیم خواند به نوعی بر پایه برخی عناصر بازی بنا نهاده شده‌ است، جنبه جدیت به قدری غلبه می‌کند که بعد بازی‌وار آن به فراموشی سپرده می‌شود. حدود نیم قرن است که متخصصان آموزشی سعی بر آن دارند که نقش و کاربرد بازی و سرگرمی را در آموزش و یادگیری مورد مداقه قرار داده و ضمن شناسایی کارکردهای آن، زمینه نهادینه‌سازی استفاده از ظرفیت شگرف انواع بازی‌ها در فرآیندهای یاددهی یادگیری فراگیران و به ویژه کودکان را به صورت کاملا علمی، مورد بررسی قرار دهند. در کشور ما نیز هر چند ایده استفاده از بازی‌ها، بسیاری از معلمان و دانش‌آموزان را بر می‌انگیزد، اما تلاش‌های چندانی در به روز کردن و مدون ساختن دانش جدید در این زمینه صورت نگرفته است. این کتاب، تلاشی بر آن بوده است که دریچه‌ای نو و خلاق به معرفی ظرفیت‌های بالقوه و جایگاه فعلی جهان بازی، سرگرمی و آموزش در عصر جدید باشد. پس از ارائه تاریخچه‌ای از استفاده از سرگرمی و بازی در آموزش در فصل اول، فصل‌های کتاب بر اساس سیر تحول استفاده از سرگرمی و بازی در آموزش تدوین شد. فصل دوم شامل رویکرد سرگرمی، آموزشی است، در این فصل ابتدا به تعریف سرگرم‌آموزی و رویکردهای سرگرم‌آموزی که از طریق نقش و تعامل، نمایش (به‌صورت نمایش در آوردن)، داستان (شبیه‌سازی)، مربی و جو کلاس، سرگرم آموزی در محیط رایانه‌ای، سرگرم آموزی با برنامه‌های تلویزیونی، سرگرم‌آموزی با روبات‌ها اجرا می‌شود، پرداخته‌ایم؛ همچنین انواع سرگرم آموزها، و جایگاه سرگرم‌ آموزی در مؤسسات آموزشی را مورد کنکاش قرار داده‌ایم. به منظور آشنایی معلمان و مربیان، نمونه‌هایی از سرگرم‌آموزی در درس علوم شامل نمونه‌ای از بازی با وسایل بازی، نمونه‌ای از بازی رقابتی، نمونه‌ای از بازی حل مسئله، مورد بررسی قرار گرفته است، سپس به تبیین اصطلاحات مشابه نظیر سرگرمی، آگاهی و سرگرمی، فناوری، پرداخته شده و در انتها نیز انتقادات به سرگرم آموزی، مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل سوم، تعریف و خاستگاه بازی‌های جدی و تفاوت آن با بازی‌های سرگرم‌ آموز ارائه شده است. همچنین در بخش بعدی، انواع بازی‌های جدی و سطوح یادگیری در بازی‌های جدی معرفی شده است. در فصل سوم ضمن تعریف یادگیری بازی بنیاد، مقایسه بازی‌های جدی و یادگیری بازی بنیاد مطرح شده است و با ارائه سه نمونه از یادگیری بازی بنیاد دیجیتال، انواع بازی‌های یادگیری و ژانرهای بازی‌های دیجیتال تشریح و در ادامه ابعاد یادگیری بر اساس بازی، بازی‌ها و نظریه‌های یادگیری و استفاده از بازی در مدارس بررسی شده است. در انتها نیز ضمن معرفی مراحل طراحی بازی‌ها، به مراحل کاربرد بازی‌ها در کلاس و ارتباط بین بازی‌ها و یادگیری مشارکتی و همچنین ارزشیابی در بازی‌ها مورد بحث و بررسی عمیق قرار گرفته است. همچنین به این سؤال که چرا بازی‌های دیجیتال در مدارس جایابی نمی‌کنند؟، پاسخ داده شده است. در فصل چهارم، ضمن تعریف بازیسانی، به خاستگاه و تفاوت بازیسانی و یادگیری بازی بنیاد، اشاره شده است. همچنین عناصر بازی و عوامل مؤثر در پویایی در بازیسانی، تشریح شده است. در انتها نیز کاربرد بازیسانی در آموزش در قالب پنج گام شامل الف) درک زمینه و مخاطبین هدف، ب) تعیین اهداف یادگیری، ج) ساختاربندی تجربه، شناسایی منابع، و استفاده از عناصر بازیسانی، مطرح شده و در نهایت نیز بازیسانی پاداش محور و بازیسانی معنادار و ارزشیابی از بازیسانی شرح داده شده است. زمینه استفاده از سرگرمی و بازی در آموزش، چه رسمی و یا غیررسمی آن‌قدر وسیع است که هر یک از مباحث مطرح‌شده در این کتاب، خود شایسته تدوین کتابی جداگانه است، با این حال هدف در کتاب سرگرمی و بازی در آموزش معرفی و ارائه چشم‌انداز کلی و آشنایی با ابعاد و زمینه‌های مرتبط بوده است. فهرست مطالبفصل اول: تاریخچههدف‌های یادگیریتاریخچهفصل دوم: سرگرم‌آموزیتعاریفرویکردهای سرگرم‌آموزیبرگرفتن نقش و تعاملنمایش (بصورت نمایش در آوردن)داستان (شبیه‌سازی)مربی و جو کلاسسرگرم‌آموزی در محیط رایانه‌ایسرگرم‌آموزی با برنامه‌های تلویزیونیسرگرم‌آموزی با ربات‌هاانواع سرگرم‌آموزی‌هاسرگرم‌آموزی در موسسات آموزشیموزه‌ها و موزه کودکاناوقات فراغت و مراکز آموزشی بوم‌شناختی، باغ وحش‌هانمونه‌هایی از سرگرم‌آموزی در درس علومنمونه‌ای از بازی با وسایل بازینمونه‌ای از بازی رقابتینمونه‌ای از بازی حل مسئلهاصطلاحات مشابهسرگرمی آگاهیسرگرمی فناوریانتقادات به سرگرم‌آموزیخلاصه فصلخودآزماییفصل سوم: بازی‌های جدیتعریف بازیتعریف بازی‌های جدیخاستگاه بازی‌های جدینمونه‌ای از بازی‌های جدیتفاوت بازی‌های جدی و سرگرم‌آموزهاانواع بازی‌های جدیسطوح یادگیری در بازی‌های جدیخلاصه فصلخود آزماییفصل چهارم: یادگیری بازی بنیادمقایسه بازی‌های جدی و یادگیری بازی بنیادتعریف یادگیری بازی بنیادانواع بازی‌های یادگیرینمونه اول از یادگیری بازی بنیاد دیجیتالنمونه دوم از یادگیری بازی بنیاد دیجیتالنمونه‌ای از یادگیری بازی بنیاد غیردیجیتالژانرهای بازی‌های دیجیتالبازی‌های ماجراجویانهسکوهامعماایفای نقشتیراندازورزش‌هااستراتژیابعاد یادگیری بر اساس بازیانگیزهمهارت‌هامحیط غنی برای یادگیریبازی‌ها و نظریه‌های یادگیریرویکرد رفتارگراییرویکرد شناخت‌گراییرویکرد سازنده‌گراییرویکرد فرهنگی- اجتماعیرویکرد یادگیری شناختی- اجتماعی بندورارویکرد یادگیری موقعیتی و انتقال یادگیرییادگیری موقعیتیاستفاده از بازی در مدارسطراحی بازی‌هامطابقت دادن بازی‌ها و اهداف یادگیریطراحی بازی موثر برای یادگیریتهیه مشخصات مفهومی بازیمراحل کاربرد در کلاسارزشیابی در بازی‌هاارزشیابی تکوینی در بازی‌هاارزشیابی پنهانمدل شایستگیمدل شواهدمدل تکلیفارزشیابی اثرگذاری بازی‌هاچرا بازی‌های دیجیتال در مدارس جایابی نمی‌کنند؟خلاصه فصلخودآزماییفصل پنجم: یادگیری با بازی‌های غیردیجیتالچرا یادگیری با بازی؟تفاوت بازی‌های آموزشی و بازیهای یادگیریانواع بازیالف) بازی‌های مهمانیبازی آوازخوانیب) بازی‌های روی میزبازی‌های کارتیبازی‌های صفحهداربازی ایفای نقشبازی‌های راهبردییادگیرندگان به عنوان سازندگان بازیبازی‌ها و یادگیری مشارکتی (مسابقات بازی‌های تیمی)5 عنصر گروه‌های مشارکتی جانسونتوصیف راهبردشیوه اجراخلاصه فصلخودآزماییفصل ششم: بازیسانینمونه اولنمونه دومتعریف بازیسانیخاستگاهتفاوت بازیسانی و یادگیری بازی بنیادعناصر بازی (مکانیک‌ها)پویایی در بازیسانیپاداشمقامدستاوردهاخود ابرازگریرقابتنوع دوستیکاربرد بازیسانی در آموزشگام اول: درک زمینه و مخاطبین هدفگام دوم: تعیین اهداف یادگیریگام سوم: ساختاربندی تجربهگام چهارم: شناسایی منابعگام پنجم: استفاده از عناصر بازیسانیشیوه‌های اجرابازیسانی پاداش محور و بازیسانی معنادارارزشیابی از بازیسانیباز‌یسانی به‌ عنوان ارزشیابیانتقادات به بازیسانیخلاصه فصلخودآزماییمنابعواژه‌نامه انگلیسی به فارسیواژه‌نامه فارسی به انگلیسیفهرست معانی

more_vert روش های موفق افزایش صبر در زندگی

ادامه مطلب

closeروش های موفق افزایش صبر در زندگی

داشتن صبر یکی از رازهای داشتن زندگی موفق و سرشار از شادی است. در این مقاله به شما 6 راه برای افزایش صبر در زندگی تان پیشنهاد می کنیم. 6 راه افزایش صبر در زندگی کارها و وظایفتان را تعدیل دهید به محض این‌که وقت آزادی به دست آوردید، خودتان را ملزم کنید که فقط یک کار واحد را انجام دهید و برای آن از جان و دل مایه بگذارید. روانشناسان معتقدند که انجام همزمان چند کار (به عنوان مثال آشپزی در حین صحبت با تلفن و تماشای تلویزیون)، ما را عصبی و کم صبر می‌کند چون تقریبا همگی ما عادت داریم که بیشترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن بگیریم! با تمام وجود به استقبال آینده بروید اقتصاددانان معتقدند که بشر ذاتا با فرهنگ صرفه‌جویی بیگانه است و باز هم ذاتا تمایل به این دارد که داشته‌هایش را مصرف کند چون قادر نیست که خویش را در زمان آینده تصور کند. با این حال، استقبال از آینده و رفتن به قعر آن، به ما این امکان را می‌دهد تا کم کم صرفه‌جویی را بیاموزیم. شما می‌توانید این عادت را در موقعیت‌های دیگر نیز تعمیم دهید، به عنوان مثال وقتی با یکی از اطرافیانتان بحث می‌کنید، به عواقب این مشاجره نیز فکرخواهید کرد، یا زمانی‌ که وظایف کاری‌تان را به خوبی انجام می‌دهید، حتما به آینده کاری خویش می‌اندیشید. به این ترتیب دیگر ایستادن در صف یک سوپرمارکت برایتان آزاردهنده نخواهد بود. بنابراین همیشه و در تمام کارها نتیجه ارزشمند صبر را مدنظر داشته باشید. سرگرمی‌هایی خلاقانه برای خود دست و پا کنید بافتنی، چهل تکه دوزی، ساختن ماکت و یا ساختن پازل‌های بزرگ و پیچیده، همگی سرگرمی‌هایی مفید محسوب می‌شوند. تمام این فعالیت‌ها به مرور زمان به شما کمک می‌کند که صبر و استقامت را در خود تقویت کنید. یادتان باشد که اگر سرگرمی مورد علاقه خود را در زندگی بیابید، از انجام آن، آنچنان حس خوب و نابی خواهید داشت که این حس را با تمام دنیا نیز عوض نخواهید کرد! دور مغازه‌های فست فودها را خط بکشید فست‌فودها شما را کم صبر و طاقت می‌کنند، طوری‌ که دیگر از تماشای مناظر زیبا و لذت بردن از موقعیت‌های زیبای زندگی، به وجد نخواهید آمد. اگر می‌خواهید عادت بد بی‌صبری را از وجودتان پاک کنید، برای صرف غذا به فست‌فودها نروید بلکه رستوران‌هایی را انتخاب کنید که بتوانید در کمال آرامش غذای خود را میل کنید و از هر لقمه آن لذت ببرید. همیشه مقداری از درآمدتان را کنار بگذارید براساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه Nottingam در بریتانیا، افرادی که موفق می‌شوند تا مقداری از پول‌های خود را پس‌انداز کنند، افراد شادتر و صبورتری هستند. این افراد به استقبال آینده و اتفاق‌های آن می‌روند و به همین دلیل امیدوارتر و صبورتر هستند. صبر و شکیبایی را از کودکی به بچه‌ها بیاموزید اگر فرزندتان شما را در وضعیتی ببیند که مدام کانال‌های تلویزیون را عوض می‌کنید چون نمی‌توانید تا پایان تبلیغات بازرگانی صبر کنید، به طور اتوماتیک این رفتار شما را یاد می‌گیرد، در آینده او نیز این شکل رفتاری را در تمام کارها تکرار می‌کند و بالطبع تبدیل به فردی کم صبر و طاقت می‌شود. توصیه ما به شما این است که از زمان تبلیغات که یک زمان مرده محسوب می‌شود، نهایت استفاده را بکنید مثلا با فرزندتان در مورد آگهی‌ها صحبت کنید. این روش را حتما امتحان نمایید، هم جالب است و هم مفید و سازنده! شما با این کار تبدیل به الگویی برای فرزندتان می‌شوید و درواقع در عمل به او می‌آموزید که در زندگی قرار نیست تا یک شبه به تمام خواسته‌هایش برسد! منبع: سلامتیسم

more_vert کتاب «جاورسیان‌نامه» کتابی بارویکرد مردم‌نگارانه

ادامه مطلب

closeکتاب «جاورسیان‌نامه» کتابی بارویکرد مردم‌نگارانه

 «جاورسیان‌نامه» عنوان کتابی است که به قلم « محسن معصومی»، «محمد امامی» و «زهرا صفری» و با همکاری «علی معصومی» با رویکردی مردم‌نگارانه نوشته شده است. این کتاب ۳۵۱ صفحه‌ای با شمارگان یک‌هزار و ۱۰۰ نسخه از سوی نشر «زندگی روزانه » به چاپ رسیده و روانه کتابفروشی‌ها شده است. قیمت هر جلد از این کتاب برای علاقه‌مندان به مطالعه ۴۷ هزار تومان است. جاورسیان‌نامه کتابی است که تاریخچه ، آداب و رسوم، گویش مردم این خطه را شرح داده و برای داده‌هایش ذخیره پژوهش غنی مردم نگارانه دارد. مطالب این کتاب در درامدی با عنوان کلیات و در سه فصل ارایه شده که عناوین این فصول شامل مشاغل و سرگرمی‌ها، آداب و رسوم مردم جاورسیان و فرهنگ لغات و اصطلاحات است. در کلیات شهرستان خنداب از توابع استان مرکزی به صورت مشروح معرفی شده و شهر جاورسیان نیز در نمایه شناخت عموی قرار گرفته است. نویسندگان این اثر در فصل نخست نگاهی به تنوع مشاغل داشته و کشاورزی و نظام زمین داری، دوره تسلط سرجوخه‌ها، نظام ارباب رعیتی، اثر زمین‌های وقفی را در چرخه کسب و کار این منطقه ارزیابی علمی کرده و در بخش دیگر تمامی اصطلاحات مرتبط با کار ارایه شده است. در زیربخش دوم از فصل اول ۲۱ بازی و سرگرمی محلی جاورسیان ارایه شده و نقش و کارکردهای اجتماعی آن‌ها شرح داده شده است. نویسندگان این اثر در فصل دوم با باورهای عامه پرداخته و رسم مربوط به ازدواج فوت و بارداری، آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و سایر رسومات که در متن زندگی روزانه مردمان جاورسیان گره خورده را به تفضیل شرح داده‌اند. فصل سوم کتاب حاوی لغات و اصطلاحات محلی این خرده فرهنگ است که معانی آنان نیز شرح داده شده است. در مقدمه این اثر آمده است: گسترش چشمگیر وسایل ارتباط جمعی و سرعت نفس‌گیر انتقال اخبار و اطلاعات زندگی بسر را با سرعتی وصف ناپذیر عجین کرده که در این ورطه همگون سازی فرهنگی خرده‌فرهنگ‌ها روز به روز کمرنگ‌تر می‌شوند و نیاز است تا با زنده نگه‌داشتن آن‌ها به عنوان مولفه زنده بودن فرهنگ هر ملت یک ضرورت محسوب می‌شود. این کتاب می‌کوشد سهمی در زنده ماندن خرده فرهنگ منطقه جاورسیان داشته باشد که به سرعت با شهر شدن روزگار دگردیسی فرهنگی را سپری می‌کند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی فوتبال ابزاری در خدمت صنعت فرهنگ

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی فوتبال ابزاری در خدمت صنعت فرهنگ

مقاله علمی و پژوهشی" فوتبال ابزاری در خدمت صنعت فرهنگ " مقاله ای است در 6  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فوتبال ابزاری در خدمت صنعت فرهنگ ، سلطه ، یکسان سازی ، فوتبال ، سرگرمی و اسطوره سازی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب هر روز با 10 دقیقه انگلیسی

ادامه مطلب

closeکتاب هر روز با 10 دقیقه انگلیسی

کتاب هر روز با 10 دقیقه انگلیسی، تالیف نجمه فوق و مرضیه جعفری، جهت آموزش زبان انگلیسی در دو بخش متفاوت و مکمل ارائه شده است. یک بخش کتاب هر روز با 10 دقیقه انگلیسی شامل کارکردهای زبان در شرایط متفاوت بوده و بخش دیگر با نام funny learning (سرگرمی و یادگیری) آموزش لغات و اصطلاحات کاربردی از طریق مطالب کوتاه و جذاب را در بر می‌گیرد. دنیای امروز دنیای ارتباطات است و زبان مهم‌ترین وسیله ارتباطی‌ست که باید بیش از پیش در تقویت آن بکوشیم. آموزش زبان انگلیسی یکی از راه‌کارهای مؤثر و ضروری این امر می‌باشد. اﻣﺮوزه ﻣﺎ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﻋﻠﻮم در دﻧﯿﺎﯾﯽ زﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺷﻬﺮه ﺑﻪ دﻫﮑﺪه ﺟﻬﺎﻧﯽ اﺳﺖ و اﻧﺴﺎن‌ﻫﺎ ﺑﺮای ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ، ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﯾﮏ زﺑﺎن واﺣﺪ ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﭘﺲ زﺑﺎن اﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺑﻪ‌ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از آﺳﺎن‌ﺗﺮﯾﻦ زﺑﺎنﻫﺎ ﺑﺮای ﯾﺎدﮔﯿﺮی و اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﻫﺪف این کتاب ﺑﻬﺒﻮد و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﻬﺎرت ﮔﻔﺘﺎری و ﺷﻨﯿﺪاری ﻓﺮاﮔﯿﺮان زﺑﺎن اﻧﮕﻠﯿﺴﯽ است، ﻟﺬا ﺑﺮ اﯾﻦ اﺳﺎس، ﺳﻌﯽ ﺑﻪ ﺟﻤﻊآوری ﻣﮑﺎﻟﻤﺎت ﺿﺮوری روزﻣﺮه شده است.

more_vert کتاب هر روز با 10 دقیقه انگلیسی

ادامه مطلب

closeکتاب هر روز با 10 دقیقه انگلیسی

  کتاب هر روز با 10 دقیقه انگلیسی، تالیف نجمه فوق و مرضیه جعفری، جهت آموزش زبان انگلیسی در دو بخش متفاوت و مکمل ارائه شده است. یک بخش کتاب هر روز با 10 دقیقه انگلیسی شامل کارکردهای زبان در شرایط متفاوت بوده و بخش دیگر با نام funny learning (سرگرمی و یادگیری) آموزش لغات و اصطلاحات کاربردی از طریق مطالب کوتاه و جذاب را در بر می‌گیرد. دنیای امروز دنیای ارتباطات است و زبان مهم‌ترین وسیله ارتباطی‌ست که باید بیش از پیش در تقویت آن بکوشیم. آموزش زبان انگلیسی یکی از راه‌کارهای مؤثر و ضروری این امر می‌باشد. اﻣﺮوزه ﻣﺎ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﻋﻠﻮم در دﻧﯿﺎﯾﯽ زﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺷﻬﺮه ﺑﻪ دﻫﮑﺪه ﺟﻬﺎﻧﯽ اﺳﺖ و اﻧﺴﺎن‌ﻫﺎ ﺑﺮای ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ، ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﯾﮏ زﺑﺎن واﺣﺪ ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﭘﺲ زﺑﺎن اﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺑﻪ‌ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از آﺳﺎن‌ﺗﺮﯾﻦ زﺑﺎنﻫﺎ ﺑﺮای ﯾﺎدﮔﯿﺮی و اﺳﺘﻔﺎده ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﻫﺪف این کتاب ﺑﻬﺒﻮد و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﻬﺎرت ﮔﻔﺘﺎری و ﺷﻨﯿﺪاری ﻓﺮاﮔﯿﺮان زﺑﺎن اﻧﮕﻠﯿﺴﯽ است، ﻟﺬا ﺑﺮ اﯾﻦ اﺳﺎس، ﺳﻌﯽ ﺑﻪ ﺟﻤﻊآوری ﻣﮑﺎﻟﻤﺎت ﺿﺮوری روزﻣﺮه شده است.

more_vert الگویابی آبگوشتی

ادامه مطلب

closeالگویابی آبگوشتی

همانطور که می دانید، آموزش مفاهیم آموزشی در قالب بازی و سرگرمی و ارتباط دادن آن با فعالیتهای روزمره می تواند راه مناسبی برای تثبیت آن باشد. با انجام فعالیت زیر لحظات خوبی را در کنار فرزندتان تجربه کنید.

more_vert نرم افزار تبدیل عکس به نقاشی های هنری PhotoArtist

ادامه مطلب

closeنرم افزار تبدیل عکس به نقاشی های هنری PhotoArtist

نرم افزار تبدیل عکس به نقاشی های هنری PhotoArtist 2.0.8  تبدیل عکس ها به کار های هنری زیبا PhotoArtist نرم افزار منحصر به فردی است که به شما اجازه می دهد عکس های خود را تغییر داده و به آثار هنری تبدیل کنید. این نرم افزار آفرینش نقاشی های هنری را به یک سرگرمی تبدیل می کند و اجازه می دهد که شما عکس های معمولی خود را به آثار درخشان هنری مختلفی تبدیل کنید. این نرم افزار با یک روش کاری مرسوم طراحی شده که به شما اجازه می دهد یک یا ترکیبی از چند سبک نقاشی مختلف را انتخاب کنید. همچنین شما می توانید رنگ نقاشی را انتخاب کنید، براش خاصی را به کار ببرید و آن را بر روی بوم یا کاغذ روی صفحه نمایش اعمال کنید.این نرم افزار با ترکیب افکت های مختلف امکانات هنری بی پایانی را فراهم نموده است. PhotoArtist به تمامی ابزار های نقاشی مجهز می باشد و با عملکرد خود به شما اجازه می دهد که عکس های خود را به یک اثر هنری قابل توجه تبدیل کنید. قابلیت های کلیدی نرم افزار PhotoArtist:- مجموعه منحصر به فردی از فیلتر های هنری- امکان استفاده از سبک ها و دسته های مختلف- بوم های روی صفحه نمایش پیشرفته- ترکیب کننده ها و دستکاری کننده های نقاشی- تولید کننده خودکار اثر های منحصر به فرد- و ...

more_vert کلمه گمشده

ادامه مطلب

closeکلمه گمشده

یکی از علل اشتباه نوشتن کلمات در املا ، ضعف در حافظه دیداری دانش‌آموزان است. این مشکل را می‌توان با فعالیتها و بازیهای مختلف برطرف کرد.فعالیت زیر یکی از بازیهایی است که می‌شود در خانه و کلاس اجرا نمود./ ی ارسال مطلب توسط سیده مبینا قربانی

more_vert نرم افزار ویرایش عکس CyberLink PhotoDirector Deluxe

ادامه مطلب

closeنرم افزار ویرایش عکس CyberLink PhotoDirector Deluxe

نرم افزار ویرایش عکس - CyberLink PhotoDirector Deluxe v8.0.2031.0 نرم افزار حرفه ای ویرایش عکس CyberLink PhotoDirector عکس های دیدنی و جذابی که بیان کننده دید خلاقانه شما می باشند را تهیه می کند. در محیط ویرایشی PhotoDirector می توانید یک تجربه متفاوت از پشتیبانی فایل های RAW را برای دوربین های Canon و Nikon داشته باشید و به پتانسیل گسترده ای از خلاقیت خود پی ببرید. برای دگرگون کردن و انتقال عکاسی شما ارتباط با DirectorZone، به اشتراک گذاری و دانلود نامحدود، از قبل برای شما تنظیم شده است. به آسانی می توانید دسته ها و کتابخانه های بزرگی از عکس ها را مدیریت کنید. عکاسان حرفه ای و کسانی که برای سرگرمی عکاسی می کنند می توانند کارهای خود را با PhotoDirector انجام دهند. قابلیت های کلیدی نرم افزار CyberLink PhotoDirector:- امکان انجام کار گروهی سریع و شهودی- ابزارهایی برای انجام تنظیمات شگفت انگیز- بهترین راه برای جذاب کردن تصاویر- ارائه تمام ابزارهای cutting edge برای روتوش نمودن تصاویر- ابزارهای انجام تنظیمات برای منطقه ای خاص مانند: Adjustment Brushes, Gradient Mask و ...- کشف پتانسیل های خلاقانه شما- پشتیبانی از فایل های RAW- ارتباط با DirectorZone

more_vert نرم افزار ویرایش عکس CyberLink PhotoDirector Ultra

ادامه مطلب

closeنرم افزار ویرایش عکس CyberLink PhotoDirector Ultra

نرم افزار ویرایش عکس - CyberLink PhotoDirector Ultra v11.0.2203.0 x64 نرم افزار ویرایش عکس CyberLink PhotoDirector عکس های دیدنی و جذابی که بیان کننده دید خلاقانه شما می باشند را ایجاد می کند. در محیط ویرایشی PhotoDirector می توانید یک تجربه متفاوت از پشتیبانی فایل های RAW را برای دوربین های Canon و Nikon داشته باشید و به پتانسیل گسترده ای از خلاقیت خود پی ببرید. برای دگرگون کردن و انتقال عکاسی شما ارتباط با DirectorZone، به اشتراک گذاری و دانلود نامحدود، از قبل برای شما تنظیم شده است. به آسانی می توانید دسته ها و کتابخانه های بزرگی از عکس ها را مدیریت کنید. عکاسان حرفه ای و کسانی که برای سرگرمی عکاسی می کنند می توانند کارهای خود را با PhotoDirector انجام دهند. قابلیت های کلیدی نرم افزار CyberLink PhotoDirector:- امکان انجام کار گروهی سریع و شهودی- ابزارهایی برای انجام تنظیمات شگفت انگیز- بهترین راه برای جذاب کردن تصاویر- ارائه تمام ابزارهای cutting edge برای روتوش نمودن تصاویر- ابزارهای انجام تنظیمات برای منطقه ای خاص مانند: Adjustment Brushes, Gradient Mask و ...- کشف پتانسیل های خلاقانه شما- پشتیبانی از فایل های RAW- ارتباط با DirectorZone

more_vert نرم افزار ویرایش عکس CyberLink PhotoDirector Ultra

ادامه مطلب

closeنرم افزار ویرایش عکس CyberLink PhotoDirector Ultra

نرم افزار ویرایش عکس - CyberLink PhotoDirector Ultra v10.0.2022.0 نرم افزار ویرایش عکس CyberLink PhotoDirector عکس های دیدنی و جذابی که بیان کننده دید خلاقانه شما می باشند را ایجاد می کند. در محیط ویرایشی PhotoDirector می توانید یک تجربه متفاوت از پشتیبانی فایل های RAW را برای دوربین های Canon و Nikon داشته باشید و به پتانسیل گسترده ای از خلاقیت خود پی ببرید. برای دگرگون کردن و انتقال عکاسی شما ارتباط با DirectorZone، به اشتراک گذاری و دانلود نامحدود، از قبل برای شما تنظیم شده است. به آسانی می توانید دسته ها و کتابخانه های بزرگی از عکس ها را مدیریت کنید. عکاسان حرفه ای و کسانی که برای سرگرمی عکاسی می کنند می توانند کارهای خود را با PhotoDirector انجام دهند. قابلیت های کلیدی نرم افزار CyberLink PhotoDirector:- امکان انجام کار گروهی سریع و شهودی- ابزارهایی برای انجام تنظیمات شگفت انگیز- بهترین راه برای جذاب کردن تصاویر- ارائه تمام ابزارهای cutting edge برای روتوش نمودن تصاویر- ابزارهای انجام تنظیمات برای منطقه ای خاص مانند: Adjustment Brushes, Gradient Mask و ...- کشف پتانسیل های خلاقانه شما- پشتیبانی از فایل های RAW- ارتباط با DirectorZone