جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله شناسایی و اولویت‌بندی عارضه‌های کانون‌های ارزیابی و توسعه در ایران

ادامه مطلب

closeمقاله شناسایی و اولویت‌بندی عارضه‌های کانون‌های ارزیابی و توسعه در ایران

مقاله علمی و پژوهشی " شناسایی و اولویت‌بندی عارضه‌های کانون‌های ارزیابی و توسعه در ایران" مقاله ای است در 27 صفحه و با 49 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث کانون ارزیابی و توسعه؛ مدل شایستگی؛ برنامۀ توسعۀ فردی؛ عارضه‌یابی؛ روش دلفی پرداخته شده است چکیده مقاله کانون‌های ارزیابی، ابزاری مهم و مؤثر برای انتخاب و ارتقای سرمایه‌های انسانی سازمان، تشخیص نقاط قوت و ضعف ارزیابی‌شوندگان و توسعۀ شایستگی‌های آنها محسوب می‌شوند. به‌رغم مزایای استفاده از کانون‌های ارزیابی، فرایند استفاده از این کانون‌ها دچار عارضه‌هایی است. در این مقاله، نتایج شناسایی و اولویت‌بندی عارضه‌های کانون‌های ارزیابی و توسعه در راستای کمک به سازمان‌ها در جهت استفاده بهینه از کانون‌های ارزیابی و نیل به رویکرد شایسته‌سالاری در سازمان‌ها، با استفاده از روش دلفی ارائه شده است. ابتدا از طریق مرور ادبیات و مصاحبه با خبرگان، 42 عارضه‌، شناسایی و در ادامۀ پژوهش، اعضای پانل دلفی، سایر عارضه‌ها را شناسایی و سپس آنها را اولویت‌بندی کردند. از مجموع 50 عارضۀ شناسایی‌شده، 15 عارضۀ اولیه که از نظر اعضای پانل دلفی، مهم‌تر تشخیص داده شده بود، به‌عنوان نتایج دلفی و یافته‌های پژوهش انتخاب شد. در این میان 11 عارضه از طریق مصاحبه با خبرگان و 4 عارضه از سوی اعضای پانل دلفی ارائه شده‌اند. عدم حمایت مدیر ارشد، بومی‌نبودن مدل شایستگی، عدم توجه به هدف کانون ارزیابی و مد تلقی‌شدن آن، عملی‌نشدن نتایج کانون جهت ارائه برنامۀ توسعۀ فردی و منحصربه‌فرد نبودن مدل شایستگی در سطح مشاغل به‌عنوان 5 عارضۀ مهم کانون‌‌های ارزیابی و توسعه، شناسایی شدند. عنوان مقاله [English] Identification and Prioritization of the Problems of the Evaluation and Development Centers in Iran چکیده [English] Evaluation centers are important and effective instruments for selecting and promoting organizations’ human capital, identify strengths and weaknesses of the candidates, and developing their competencies. Despite the advantageous usage of these evaluation centers, the process of their application encounters some problems. Using Delphi method, this research is intended to identify and prioritize the problems affecting evaluation and development centers in order to help organizations make use of these center to achieve proper meritocracy. Having reviewed the literature and having interviewed the experts, the researchers identified 42 problems. Other problems were found out by Delphi panel. Then they were all prioritized. Among the 50 problems, 15 ones were identified to be most important by the experts. They were proposed as the findings of this research. Weak support by the higher manager, meritocracy’s models not being native, disregarding the evaluation center and looking at it as a fashion, no practice of the results in individual development, and particularity of meritocracy model were identified as the five most important problems in evaluation and development centers. کلیدواژه‌ها [English] Evaluation and Developmentcenters, Meritocracy Model, Individual Development Plans, Problem Finding, Delphi method دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله طراحی الگوی یکپارچه تغییرات در سازمانهای ایرانی با استفاده از رویکرد دلفی فازی

ادامه مطلب

closeمقاله طراحی الگوی یکپارچه تغییرات در سازمانهای ایرانی با استفاده از رویکرد دلفی فازی

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی الگوی یکپارچه تغییرات در سازمانهای ایرانی با استفاده از رویکرد دلفی فازی" مقاله ای است در 30 صفحه و با 48 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث الگوی یک‌پارچه‌ی تغییرات سازمانی؛ مدیریت تغییر؛ رویکرد دلفی فازی پرداخته شده است چکیده مقاله تغییرات سازمانی بسیار سخت، پیچیده و مبهم و در عین حال گریزناپذیرند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که برنامه‌ریزی، هدایت و حفظ تغییرات سازمانی بسیار مشکل و احتمال موفقیت آنها اندک است. برخورداری از یک مدل برای مدیریت تغییرات، می‌تواند اتفاقات پیچیده را –که ماهیت ذاتی هر تغییری است- با تشخیص روابط بین عناصر حیاتی، ساده کند؛ به‌خصوص آنکه نیروهای نهادی و زمینه‌ی فرهنگی سازمانِ در آستانه‌ی تغییر نیز در آن الگو در نظر گرفته شود که این امر در زمینه‌ی سازمان‌های ایرانی به‌دلیل تفاوت چشم‌گیر با سازمان‌های غربی که مهد شکل‌گیری نظریات تغییر هستند، از اهمیتی ویژه برخوردار است. در این پژوهش، با 21 مدیر عامل به‌عنوان تغییر در سازمان‌های مختلف گفت‌وگو شد و نتایج گفت‌وگوها و اسناد و مدارک سازمانی، مراحل تحلیل محتوا، سنجش اعتبار و کدگذاری را گذارند و با رویکرد دلفی فازی، در دو مرحله غربال و صحه‌گذاری شد تا ضمن دربرداشتن اتفاق‌نظر همه‌ی خبرگان، از پوشش کافی و اطمینان لازم برخوردار باشد. مدل یک‌پارچه‌ی تغییرات سازمانی، در 4 بُعد، 15 مؤلفه و 41 معیار طراحی گردیده تا سازمان‌ها بتوانند ضمن تحلیل وضعیت موجود و بهینه‌کاوی تجارب موفق سایر سازمان‌ها، اقدام به اجرای تغییراتی موفق و پایدار نمایند. عنوان مقاله [English] Faculty Members’ Understanding and Experience of Entrance Designing an Integrative Model for Changes in Iranian Organizations Using Delphi-Fuzzy Approach چکیده [English] Organizational changes are hard, complex, and ambiguous. Yet, they are inevitable. Researches have illustrated that planning, directing, and keeping changes are very difficult and the probability of success is very low. Having a model for manages changes can simplify the complexities, which naturally come with changes, by identifying the relationship between vital components. This is important especially when institutional forces and organizational cultural background are considered in the model. This is vital in Iranian organizations because of the essential difference that they have with western organizations which are the bases of the formation of changes. 21 executives of different organizations were interviewed and the outcome was coded and content analysis was conducted. They were screened and modified according to Delphi-Fuzzy model. The result was agreement between all the experts with necessary confidence. The integrated model was designed by four aspects, 15 components, and 41 indicators. Organizations can apply the best experience of this study to have a better successful change.  کلیدواژه‌ها [English] Integrated Model for Organizational Change, change management, Delphi-Fuzzy Approach دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تحلیلی بر وضعیت بانکداری اختصاصی در ایران

ادامه مطلب

closeمقاله تحلیلی بر وضعیت بانکداری اختصاصی در ایران

مقاله علمی و پژوهشی " تحلیلی بر وضعیت بانکداری اختصاصی در ایران" مقاله ای است در 20 صفحه و با 21 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مشتریان خاص، بانکداری اختصاصی، ‌ روش‌شناسی کیفی، تکنیک دلفی، طرح سیستماتیک پرداخته شده است چکیده مقاله تحقیق حاضر با هدف تحلیلی بر وضعیت بانکداری اختصاصی انجام یافته است. در این راستا، پس از مطالعه مبانی نظری و پیشینه تحقیق با رویکرد آسیب‌شناسانه پدیده نوظهور در اقتصاد بانکی کشور مورد تجزیه‌و‌تحلیل قرار گرفت. این تحقیق از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی- پیمایشی می‌باشد و از روش‌های مصاحبه عمیق و پرسشنامه باز به‌منظور جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق را مدیران بانکی و کارشناسان فعال در این حوزه تشکیل می‌دهد. لازم به ذکر است در این مقاله به‌منظور تجزیه‌و‌تحلیل تحلیل داده‌ها از روش‌شناسی کیفی و تکنیک دلفی استفاده شده است. در این فرایند از رویکرد نمودار خویشاوندی نیز بهره گرفته شده است. با توجه به نتایج تحقیق 27 مورد از آسیب‌های موجود در راه توسعه بانکداری اختصاصی شناسایی شد که در 3 دسته آسیب‌های اجرایی- ساختاری، آسیب‌های ادراکی- شناختی و آسیب‌های ناشی از عدم خواست و اراده قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که 5 عامل دولتی بودن بانک‌ها، کمبود تجهیزات و امکانات، کمبود منابع مالی، کمبود نیروی انسانی و نبودن سیستم جامع استعدادیابی منابع انسانی و عدم ثبات اقتصادی به‌عنوان آسیب‌های اصلی شناخته شدند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله ارائه الگوی مشارکت شهروندان در احساس مسائل عمومی مبتنی بر اخلاقیات

ادامه مطلب

closeمقاله ارائه الگوی مشارکت شهروندان در احساس مسائل عمومی مبتنی بر اخلاقیات

مقاله علمی و پژوهشی " ارائه الگوی مشارکت شهروندان در احساس مسائل عمومی مبتنی بر اخلاقیات " مقاله ای است در 15 صفحه و با 19 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مشارکت شهروندان ،احساس مشکل، ،مسائل عمومی، اخلاق پرداخته شده است چکیده مقاله پژوهش حاضر به طراحی و ارائه مدل مشارکت شهروندان در احساس مسائل عمومی مبتنی بر اخلاقات پرداخته است. این تحقیق ازنظر هدف، اکتشافی و از نظر روش، تلفیقی از روش های کیفی و کمی بود. در مرحله اول از روش کیفی و از نوع تحلیل محتوا استفاده شد و در مرحله دوم تحقیق از تکنیک دلفی، جهت تعیین ابعاد و مولفه ها مشارکت شهروندان استفاده گردید. پس از طی سه مرحله دلفی، برای مشارکت شهروندان در احساس مسائل عمومی، بعداطلاع رسانی با مولفه های (حضوری و غیر حضوری). بعدحمایت با مولفه های (قانونی، سازمانی ،اقتصادی). بعد همکاری با مولفه های (فردی،سازمانی ،اجتماعی) و بعداختیار شهروندی با مولفه های (فردی، اجتماعی، سیاسی) مورد تایید خبرگان قرار گرفت. جهت پیمایش و آزمون مدل جامعه آماری شهروندانی بود که به عنوان ارباب رجوع به مجلس شورای اسلامی مراجعه نمودندکه با استفاده از جدول مورگان و روش نمونه گیری تصادفی تعداد 388 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. تجزیه وتحلیل داده های پژوهش با کمک نرم افزارهای اس پی اس اس و اسمارت پی ال اس تحلیل عاملی تاییدی ،مدل یابی معادلات ساختاری صورت پذیرفت و سازه الگو طبق تجزیه و تحلیل های بعمل آمده تایید شد. یافته ها حاکی از آن است که میزان واریانس تبیین شده احساس (89/0) اسـت. مثبت بودن مقادیر Q برای تمامی متغیرها نشان می دهد که این متغیرها موجبات ارتقاء مشارکت شهروندان را فراهم می کند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی طراحی و تبیین مدل شایستگی مدیران

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی طراحی و تبیین مدل شایستگی مدیران

مقاله علمی و پژوهشی" طراحی و تبیین مدل شایستگی مدیران " مقاله ای است که در22 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به طراحی و تبیین مدل شایستگی مدیران ، تاپسیس گروهی فازی، دلفی فازی ، دیمتل گروهی فازی و مدیریت ریسک اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی چالش های حاکمیت شبکه مدیریت بحران

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی چالش های حاکمیت شبکه مدیریت بحران

مقاله علمی و پژوهشی" چالش های حاکمیت شبکه مدیریت بحران " مقاله ای است که در 24  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به چالش های حاکمیت شبکه مدیریت بحران ، دلفی فازی ، شبکه سیاست ، مدل سازی ساختاری و مدیریت بحران اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی خط مشی و راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی خط مشی و راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب

مقاله علمی و پژوهشی" خط مشی و راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب " مقاله ای است که در 30  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به خط مشی و راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب ، تکنیک دلفی فازی ، عفاف و حجاب ، موانع حجاب و عفاف اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تاثیرساختار و فرهنگ سازمانی بر افشاگری در سازمان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تاثیرساختار و فرهنگ سازمانی بر افشاگری در سازمان

مقاله علمی و پژوهشی" تاثیرساختار و فرهنگ سازمانی بر افشاگری در سازمان " مقاله ای است که در 22  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تاثیرساختار و فرهنگ سازمانی بر افشاگری در سازمان ، عوامل ساختار سازمانی ، عوامل فرهنگ سازمانی ، تکنیک دلفی و افشاگری اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سنجش بهره وری، اثربخشی و کارآیی در بخش خدمات دولتی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سنجش بهره وری، اثربخشی و کارآیی در بخش خدمات دولتی

مقاله علمی و پژوهشی" سنجش بهره وری، اثربخشی و کارآیی در بخش خدمات دولتی " مقاله ای است در 18  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سنجش بهره وری، اثربخشی و کارآیی در بخش خدمات دولتی و روش دلفی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی توانمند سازی منابع انسانی در سازمانهای ارتباطی و رسانه ای

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی توانمند سازی منابع انسانی در سازمانهای ارتباطی و رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" توانمند سازی منابع انسانی در سازمانهای ارتباطی و رسانه ای " مقاله ای است که در 22  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به توانمند سازی منابع انسانی در سازمانهای ارتباطی و رسانه ای ، توانمندسازی استراتژیک ، روش دلفی ، معادلات ساختاری و منابع انسانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله طراحی و اعتباریابی مدل سنجش فرهنگ سازمانی استانداری کردستان

ادامه مطلب

closeمقاله طراحی و اعتباریابی مدل سنجش فرهنگ سازمانی استانداری کردستان

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی و اعتباریابی مدل سنجش فرهنگ سازمانی استانداری کردستان " مقاله ای است در 32 صفحه و با 48 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدل سنجش فرهنگ سازمانی؛ استانداری کردستان؛ تحلیل تم؛ تکنیک دلفی فازی پرداخته شده است چکیده مقاله شناخت فرهنگ‌سازمانی، مستلزم داشتن مدل مناسب است. باتوجه‌به نبود الگوی فرهنگ‌سازمانی هم‌راستا و متناسب با ارزش‌های اسلامی، فرهنگ بومی، رسالت‌ و مأموریت‌های استانداری‌های ایران، هدف اصلی پژوهش، طراحی مدل مناسب شناسایی و سنجش فرهنگ‌سازمانی استانداری کردستان است. در این پژوهش، از روش کیفی و نمونه‌گیری هدفمند و گلوله برفی استفاده شد. در ابتدا با خبرگان استانداری کردستان و فرمانداری‌ شهرستان‌های تابعه مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته به‌عمل آمد که تا رسیدن به اشباع نظری (16 نفر) ادامه پیدا کرد. سپس داده‌های حاصل از مصاحبه‌ها به روش تحلیل تم و با استفاده از نرم‌افزار ان‌ویو 10 تحلیل شد. برای اعتبارسنجی کیفی و اجماع بین خبرگان درجهت واقعی‌بودن مؤلفه‌ها و شاخص‌های شناسایی‌شده از فن دلفی فازی استفاده شد. بعد از مرحله دلفی فازی، فهرست ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌های شناسایی‌شده دراختیار چند نفر از اساتید دانشگاه و مدیران وزارت کشور که در حوزه فرهنگ‌سازمانی تخصص داشتند، قرار گرفت که با انجام اصلاحات از صحیح و مناسب‌بودن معادل و اصطلاحات انتخاب‌شده برای نام‌گذاری ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌ها اطمینان حاصل شد. براین‌اساس، مدل نهایی سنجش فرهنگ‌سازمانی استانداری کردستان طراحی شد که شامل 5 بعد (فرهنگ: تحول‌گرا، شهروندگرایی، آینده‌نگری، بوروکراتیک و اسلامی- سیاسی)، 14 مؤلفه و 54 شاخص می‌باشد. عنوان مقاله [English] Designing and Validating Organizational Culture Measurement Model of Kurdistan Provincial Governorate چکیده [English] Understanding organizational culture necessitates an appropriate model. Because of the deficiency of organizational culture consistent with Islamic values, indigenous culture, mission and tasks of the governorates in Iran, this research is intended to design an appropriate model for identifying and measuring the organizational culture of Kurdistan provincial governorate. Purposive sampling and snowball method were employed in this qualitative research. Initially, semi-structured interviews were conducted with experts from all cities in Kurdistan Provincial Governorates, and were continued until reaching to theoretical saturation (16 people). The data from the interviews were analyzed through thematic analysis by NVivo 10 software. Fuzzy Delphi technique was used for qualitative validation and consensus among experts on the identification of the components and indicators. Then, the identified dimensions, components, and indicators were shared by several universities’ professors, and managers of the ministry of interior specialized in organizational culture. Having modified the selected equivalents and terms, the researchers became certified about the validity of the features. Accordingly, the final model of organizational culture of Kurdistan provincial governorate was designed including 5 dimensions (transformational culture, citizenship, futurology, bureaucratic, and Islamic-political dimensions), 14 components and 54 indicators. کلیدواژه‌ها [English] organizational culture measurement model, Kurdistan governorate, thematic analysis, Fuzzy Delphi technique دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری اخلاقی مدیران

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری اخلاقی مدیران

مقاله علمی و پژوهشی" عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری اخلاقی مدیران " مقاله ای است که در 22  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری اخلاقی مدیران ، روش دلفی ، اخلاق هنجاری ، اخلاق کاربردی ، اخلاق حرفه ای، اخلاق تحلیلی و تصمیم گیری اخلاقی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله ارائه الگوی تعدیل منابع انسانی با رویکرد مبتنی بر ساخت آینده شغلیِ

ادامه مطلب

closeمقاله ارائه الگوی تعدیل منابع انسانی با رویکرد مبتنی بر ساخت آینده شغلیِ

مقاله علمی و پژوهشی ارائه الگوی تعدیل منابع انسانی با رویکرد مبتنی بر ساخت آینده شغلیِ کارکنان مقاله ای است که در 17 صفحه و با 36 عنوان فهرست منابع منتشر شده است. در این مقاله علمی به موضوعات برنامه ریزی منابع انسانی؛ تعدیل کارکنان؛ عوامل رفتاری؛ عوامل ساختاری؛ عوامل فردی؛ سیستم اطلاعات منابع انسانی؛ پوشش حمایتی و دلفی فازی اشاره شده است دانشجویان دوره های دکترا و کارشناسی ارشد می توانند برای انجام رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد از این پژوهش علمی استفاده کنند.

more_vert مقاله جایگاه تربیت اقتصادی مبتنی بر اخلاق اسلامی در محتوای کتاب های درسی هدیه های آسمانی دوره ابتدایی ایران

ادامه مطلب

closeمقاله جایگاه تربیت اقتصادی مبتنی بر اخلاق اسلامی در محتوای کتاب های درسی هدیه های آسمانی دوره ابتدایی ایران

مقاله علمی و پژوهشی " جایگاه تربیت اقتصادی مبتنی بر اخلاق اسلامی در محتوای کتاب های درسی هدیه های آسمانی دوره ابتدایی ایران: بررسی وضعیت موجود و ارائه راهکارهایی جهت تحقق وضعیت مطلوب " مقاله ای است در 24 صفحه و با 22 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تحلیل محتوا، تربیت اقتصادی، اخلاق اسلامی ، هدیه های آسمانی و دوره ابتدایی پرداخته شده است چکیده مقاله این پژوهش با هدف بررسی محتوای کتاب¬های درسی هدیه¬های آسمانی دوره ابتدایی از نظر میزان تاکید بر مولفه¬های تربیت¬اقتصادی مبتنی بر اخلاق اسلامی و ارائه راهکارهایی به منظور دست¬یابی به وضعیت مطلوب انجام شده¬است. روش تحقیق در این پژوهش ترکیبی بوده است. در مرحله اول با کمک مطالعات اسنادی و انجام پژوهش دلفی مولفه¬های تربیت اقتصادی مبتنی بر اخلاق اسلامی در سه بعد تولید، توزیع و مصرف و سه حیطه دانشی، نگرشی و مهارتی استخراج شدند و سپس به کمک نظر¬سنجی از متخصصان مولفه¬های مطلوب دوره ابتدایی گزینش شدند. در بخش دوم بر اساس مولفه¬های استخراج شده چک لیست تحلیل محتوا تنظیم و به کمک آن محتوای کتاب¬های درس هدیه¬های آسمانی تحلیل شدند. جامعه تحقیق اساتید پانل دلفی را کلیه متخصصان اقتصاد اسلامی شهر اراک و جامعه مرحله بعدی تحقیق در ارتباط با تائید مولفه¬های مطلوب دوره ابتدایی ایران را متخصصان اقتصاد اسلامی و آموزش ابتدایی تشکیل دادند. روش نمونه¬گیری در ارتباط با اسناد نمونه گیری در دسترس بود و در ارتباط با متخصصان از روش تمام شماری بهره¬گرفته شد همچنین جامعه تحقیق در بخش تحلیل محتوا، کتاب های هدیه¬های آسمانی چاپ شده در سال 1395 می باشد که با توجه به محدودیت این جامعه کل آن به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند(5 جلد). در این مطالعه به منظور تجزیه و تحلیل داده¬ها از آماره¬های توصیفی(فراوانی و درصد) استفاده شده¬است. نتایج پژوهش بیانگر آن است¬که در محتوای کتاب¬های درسی هدیه¬های آسمانی از مجموع مضامین مرتبط به تربیت اقتصادی تنها 29/10درصد آنها به بعد تولید، 76/36 درصد به بعد توزیع و 94/52 درصد به بعد مصرف اختصاص داشته اند و توزیع این مضامین در کتابها از نظم منطقی برخوردار نبوده¬اند همچنین از کل مضامین 58/70 درصد به حطیه دانشی، 25 درصد به حیطه نگرشی و 41/ 4درصد به حیطه مهارتی تعلق دارد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله طراحی الگوی مزیت رقابتی پایدار مبتنی بر شایستگی سرمایة انسانی در صنعت بیمه

ادامه مطلب

closeمقاله طراحی الگوی مزیت رقابتی پایدار مبتنی بر شایستگی سرمایة انسانی در صنعت بیمه

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی الگوی مزیت رقابتی پایدار مبتنی بر شایستگی سرمایة انسانی در صنعت بیمه" مقاله ای است در 30 صفحه و با 56 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مزیت رقابتی پایدار؛ نظریه منبع محور؛ شایستگی‌های محوری؛ صنعت بیمه؛ روش دلفی پرداخته شده است چکیده مقاله این پژوهش با هدف ارائه الگوی مزیت رقابتی پایدار در صنعت بیمه کشور بر اساس رویکرد شایستگی سرمایه انسانی انجام شده است. روش تحقیق توصیفی – کیفی، مبتنی بر مطالعات کتابخانه‌ای و روش دلفی است. نمونه آماری پژوهش را 18 نفر از استادان دانشگاهی و مدیران و کارشناسان خبره شرکت‌های بیمه تشکیل داده‌اند. نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند بوده و برای شناسایی متخصصان از شیوه گلوله برفی استفاده شده است. بر اساس یافته‌های پژوهش، الگوی مزیت رقابتی پایدار بر اساس نظریه منبع محور و رویکرد شایستگی‌های محوری منابع انسانی، شامل عوامل «دانش فنی»، «تعهد سازمانی»، «انعطاف‌پذیری»، «خلاقیت»، «رضایت شغلی» و «اخلاق حرفه‌ای» در صنعت بیمه طراحی شد عنوان مقاله [English] Designing a Constant Competitive Advantage Model Based on Human Capital Competency in Insurance Industry چکیده [English] This research is aimed at proposing a model for competitive advantage in accordance with the approach of human resource competence. This is a descriptive-qualitative research based on library studies and Delphi method. The research population includes 18 university professors and experts and managers of insurance firms. The sample group was selected purposefully on the basis of snowball method. The results indicated that the reliable model of competence advantage on the basis of source orientation as well as the approach of merits of human resource in the insurance industry includes the following elements: “technological knowledge”, “organizational commitment”, “flexibility”, :creativity”, “job satisfaction”, and “professional ethics”. کلیدواژه‌ها [English] Constant Competence Advantage, Source Oriented Theory, Central Competencies, Insurance Industry, Delphi method دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله ارائه چهارچوب مدیریت استعداد با رویکرد چابکی منابع انسانی

ادامه مطلب

closeمقاله ارائه چهارچوب مدیریت استعداد با رویکرد چابکی منابع انسانی

مقاله علمی و پژوهشی " ارائه چهارچوب مدیریت استعداد با رویکرد چابکی منابع انسانی" مقاله ای است در 20 صفحه و با 38 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدیریت استعداد؛ چابکی منابع انسانی؛ انتقال گاز؛ فن دلفی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این پژوهش، طراحی مدلی برای مدیریت استعداد با رویکرد چابکی منابع انسانی و مورد مطالعه این پژوهش شرکت "منطقه هفت عملیات انتقال گاز کشور" است. صنعت نفت و گاز، یکی از صنایعی است که نیاز مبرمی به مدیریت استعداد دارد. برای استخراج مؤلفه‌های اولیه از دو روش مطالعه کتابخانه‌ای گسترده و فن دلفی با استفاده از 12 نفر از خبرگان دانشگاهی و شرکتی استفاده شد که انتخاب خبرگان به روش نمونه‌گیری گلولۀ برفی انجام پذیرفت. درنهایت 45 مؤلفه در 5 بُعد: جذب، انتخاب، به‌کارگیری، توسعه و نگهداری مدیریت استعداد با رویکرد چابکی نیروی کار دسته‌بندی شد. ضریب هماهنگی کندال، 0.74 به‌دست آمد که نشان‌دهندۀ اتفاق‌نظر قوی بین پنل خبرگان است. برای ارزیابی مؤلفه‌ها از دو نرم‌افزار20  Spss و Smart pls استفاده شد. نتایج نشان می‌دهد همۀ مؤلفه‌های شناسایی‌شده در شرکت به‌جز بازخور 360 درجه در بُعد نگهداری با بارعاملی 0،2 و گروه‌های چندوظیفه‌ای با معنی‌داری بالای 0،05 مهم هستند. با به‌کارگیری مؤلفه‌های شناسایی‌شده، انتظار می‌رود شرکت بتواند مدیریت استعداد را با تأکید بر چابک‌سازی نیروی انسانی مستقر نماید. عنوان مقاله [English] Designing a Talent Management Framework through Human Resource Agility Approach چکیده [English] The purpose of this research is to design a model for talent management by human resource agility approach. The case study involves the Seventh Section of Gas Transmission Operations of the Country. Oil and gas industry require talent management earnestly. For the identification of the initial components, two methods of extensive library study and Delphi technique were employed, which included 12 university and corporate experts. The experts were selected by snowball sampling method. Finally, 45 components were classified into five dimensions including recruitment, selection, engagement, development and maintenance of talent management through the agility of the workforce. The Kendall correlation coefficient was 0.74, indicating a strong consensus among the panel. To evaluate the components, SPSS20 and Smart PLS software were used. The results indicated that all of the components identified in the company, except for the 360 degree feedback in the maintenance dimension with a load factor of 0.2, and multi-task groups with a significance above 0.05, play important roles. Applying the identified components, the company is expected to deploy talent management with emphasis on human resource agility. کلیدواژه‌ها [English] talent management, human resource agility, gas transmission, Delphi techniqueدانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله طراحی الگویی مبتنی بر معیارهای اساسی جهت گزینش کارکنان شایسته و برآورد عملکرد سازمان

ادامه مطلب

closeمقاله طراحی الگویی مبتنی بر معیارهای اساسی جهت گزینش کارکنان شایسته و برآورد عملکرد سازمان

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی الگویی مبتنی بر معیارهای اساسی جهت گزینش کارکنان شایسته و برآورد عملکرد سازمان" مقاله ای است در 26 صفحه و با 26 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث گزینش کارکنان؛ معیارهای اساسی؛ رویکرد مفهوم‌سازی بنیادی- دلفی فازی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این پژوهش، ارائه الگویی مبتنی بر معیارهای اساسی جهت گزینش کارکنان کارآمد در بانک انصار و برآورد عملکرد براساس معیارهای منتخب در نظر گرفته شد. بدین منظور، نخست، مطالعات کتابخانه‌ای صورت گرفت و براساس آن 90 معیار گزینش کارکنان شناسایی شد؛ دوم، معیارها با بهره‌گیری از رویکرد مفهوم‌سازی بنیادی در 7 طبقه اصلی قرار گرفتند؛ سوم، به کمک روش دلفی‌فازی و تحلیل داده‌های حاصل از مطالعات میدانی(پرسشنامه) 67 معیار اساسی تعیین و درنهایت الگوی معیارهای اساسی ارائه شد. سپس به روش تحلیل رگرسیون، تأثیر معیارهای اساسی بر عملکرد، مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد بیش از 50 درصد عملکرد بانک به این معیارها بستگی دارد و مابقی تحت تأثیر عوامل دیگری است. این یافته، اهمیت منابع انسانی و شایستگی‌های آنها را نسبت به سایر منابع، تأیید کرده و بیان می‌دارد گزینش هدف‌مند کارکنان، به‌شدت بر کاهش هزینه‌های منفی حاصل از اتخاذ تصمیم‌های نادرست و هزینه‌های آموزش و از طرفی افزایش توان رقابتی و عملکرد آتی سازمان، تأثیرگذار است. عنوان مقاله [English] Designing a Model on the Basis of Essential Criteria for Selecting Competent Employees and Estimating Organization Performance چکیده [English] This research is intended to design a model based on the essential criteria for selecting competent employees and estimating the performance of Bank Ansar. Library studies were conducted first, which resulted in 90 criteria for selection. Then, they were classified into 7 categories according to basic conceptualization. Employing Fuzzy-Delphi method, the analysis of the collected data through questionnaires (field study) resulted in 67 criteria to design the model of basic criteria. The effects of these criteria were analyzed by regression. The results indicated that more than fifty percent of the bank’s performance was influenced by these criteria. This indicates the importance of human resource and their competences. Correct selection can seriously decrease the cost of incorrect decisions and unnecessary instruction costs. It can positively affect competitive capabilities and future performance of the organization. کلیدواژه‌ها [English] Employees’ Selection, Basic Criteria, Delphi-Fuzzy Conceptualization Approach دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله طراحی الگوی برلیان تعالی منابع انسانی برای وزارت آموزش و پرورش ایران (با رویکرد رفتاری-اخلاقی)

ادامه مطلب

closeمقاله طراحی الگوی برلیان تعالی منابع انسانی برای وزارت آموزش و پرورش ایران (با رویکرد رفتاری-اخلاقی)

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی الگوی برلیان تعالی منابع انسانی برای وزارت آموزش و پرورش ایران (با رویکرد رفتاری-اخلاقی)" مقاله ای است در 10 صفحه و با 9 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث الگو، برلیان، تعالی منابع انسانی، وزارت آموزش و پرورش، رفتاری- اخلاقی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این پژوهش طراحی الگویی مناسب جهت تعالی منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش با رویکرد رفتاری- اخلاقی است. این پژوهش برحسب هدف یک پژوهش بنیادی می باشد همچنین بر اساس طرح پژوهش و از حیث نحوه گردآوری داده‌ها، پژوهش حاضر یک پژوهش توصیفی (غیرآزمایشی)، پیمایشی و اکتشافی است. جهت معتبرسازی الگوی پیشنهادی، براساس تکنیک دلفی به چند نوبت به نظرخواهی اساتید، اندیشمندان، صاحبنظران و کارشناسان قرار داده شد. نظرسنجی بعمل آمده در چهار مرحله انجام گرفت و نهایتاً الگو برلیان تعالی منابع انسانی در پنج فرآیند اصلی، 22 مولفه و 10 معیار جامع طراحی گردید و بعنوان الگوی پیشنهادی جهت آسیب شناسی رفتاری-اخلاقی منابع انسانی و جایزه تعالی منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش ارائه شد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله آسیب شناسی حفظ و نگهداری کارکنان حرفه ای با رویکرد اخلاق سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله آسیب شناسی حفظ و نگهداری کارکنان حرفه ای با رویکرد اخلاق سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی " آسیب شناسی حفظ و نگهداری کارکنان حرفه ای با رویکرد اخلاق سازمانی در شرکت ملی نفت " مقاله ای است در 16 صفحه و با 22 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث عوامل سازمانی، عوامل فردی، عوامل فرهنگی، نگرش کارکنان، نگهداشت کارکنان پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از این پژوهش آسیب شناسی حفظ و نگهداری کارکنان حرفه ای، شناسایی عوامل نگهدارنده و شناسایی وضع موجود و مطلوب این عوامل در شرکت ملی نفت می باشد. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع توصیفی و به لحاظ مخاطب استفاده از پژوهش از نوع کاربردی است. بدین منظور پس از مرور ادبیات تحقیق و بهره گیری از نظرات خبرگان، عوامل و مؤلفه های مؤثر بر نگهداری کارکنان حرفه ای شناسایی و مدل اولیه تحقیق تنظیم و پس از اجرای تکنیک دلفی در سه دور مدل نهایی تحقیق آماده شد. جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان شرکت ملی و مهندسی ساختمان نفت است که تعداد 260 نفر از آنها به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. خبرگان این پژوهش را 15 نفر از مدیران شرکت نفت و 15 نفر از استادان دانشگاه تشکیل می دهند که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده اند. نتایج نشان می دهد که عوامل سازمانی، فردی و فرهنگی بر نگرش کارکنان، همچنین بر حفظ و نگهداری کارکنان مؤثرند. همچنین آزمون T زوجی نشان می دهد که به جز 3 مؤلفه «استانداردها»، «گرایش کارآفرینی» و «هویت» در بقیه مؤلفه ها بین وضع موجود و مطلوب فاصله وجود دارد و بر اساس رتبه بندی فریدمن در وضع موجود و مطلوب مؤلفه های تعارض، سبک رهبری، استقلال طلبی، طرح شغل و ریسک دارای آسیب می باشند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله طراحی مدل اخلاق مدارانه توسعه منابع انسانی در سازمان های دولتی

ادامه مطلب

closeمقاله طراحی مدل اخلاق مدارانه توسعه منابع انسانی در سازمان های دولتی

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی مدل اخلاق مدارانه توسعه منابع انسانی در سازمان های دولتی" مقاله ای است در 24 صفحه و با 68 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث توسعه سرمایه انسانی، توانمندسازی، مدیریت دانش، مدیریت استعداد پرداخته شده است چکیده مقاله اقبال به جهت گیری اخلاقی، در توسعه اقتصادی راهی برای تبدیل تهدید به فرصت تلقی می شود. مدیران ایرانی نیز علاوه بر توجه به جایگاه راهبردی اخلاق در موفقیت سازمانی، بر اساس دغدغه های دینی و ارزشهای جامعه به اخلاق کسب و کار اقبال میکنند. توسعه منابع انسانی یکی از ضروریات سازمان است که لزوم پیوند آن با ارزشهای اخلاقی اجتناب ناپذیر است چرا که سهل انگاری و بی عدالتی در اجرای آن منجر به عدم توسعه فردی و سازمانی میگردد.این مقاله با هدف ارائه مدل اخلاق مدارانه توسعه سرمایه انسانی در سازمان های دولتی ایران انجام شده است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت پیمایشی با رویکرد ترکیبی (کمی و کیفی) است. در طراحی مدل به الگوی توسعه انسانی فیلیپس و بندورا با رویکرد بوم شناسانه توجه شده است. توسعه سرمایه انسانی در سه بعد توانمندسازی، مدیریت استعداد و مدیریت دانش و به منظور دستیابی به ترکیب بهینه بررسی شده است. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه با خبرگان و تکنیک دلفی فازی و برای تحلیل از توابع ریاضی چند هدفه و نرم افزار گمز استفاده شده است. بر اساس یافته ها در وضع موجود سطح متغیر توانمندسازی 50/0، مدیریت دانش 40/0 و مدیریت استعداد 40/0 می باشد. در وضع مطلوب و در سطح اثر بخشی 100 درصد باید میزان توانمندسازی 610/0، مدیریت دانش 560/0 و مدیریت استعداد 530/0 باشد.همچنین 11 عامل به عنوان موانع اخلاقی و فرهنگی بر سر راه توسعه منابع انسانی نیز شناسایی و احصاء گردید. نتایج نشان داد که اختلاف معناداری بین وضعیت مطلوب و موجود توانمندسازی، مدیریت استعداد و مدیریت دانش وجود دارد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .