جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته روان شناسی

ادامه مطلب

closeسئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته روان شناسی

دفترچه سئوالات آزمون تخصصی دکترای سال 98 رشته روان شناسی که از سوی سازمان سنجش برگزار شده است دارای 80 سئوال با موضوعات زیر است: 1– سئوالات روان شناسی (روان‌شناسی رشد و شخصیت) 2- سئوالات آمار و روش تحقیق (کمی، کیفی) 3 – سئوالات آسیب شناسی روانی 4 – سئوالات نوروسایکولوژی شما کاربران عزیز می توانید دفترچه کامل سئوالات آزمون را به همراه پاسخنامه آزمون از طریق لینک زیر دریافت نمائید  

more_vert سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی

ادامه مطلب

closeسئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی

دفترچه سئوالات آزمون تخصصی دکترای سال 98 رشته روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی که از سوی سازمان سنجش برگزار شده است دارای 80 سئوال با موضوعات زیر است: 1– سئوالات روان‌شناسی آموزش کودکان استثنایی 2- سئوالات آمار و روش تحقیق (کمی، کیفی، آمیخته) 3 – سئوالات آسیب‌شناسی روانی کودک شما کاربران عزیز می توانید دفترچه کامل سئوالات آزمون را به همراه پاسخنامه آزمون از طریق لینک زیر دریافت نمائید  

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته روان شناسی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته روان شناسی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته روان شناسی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و روش تحقیق کمی وکیفی، روانشاسی رشد ، روانشناسی شخصیت ، آسیب شناسی روانی ، نوروسایکولوژی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سئوالات آزمون دکترای سال 98 رشته رفتار حرکتی و روان‌شناسی ورزشی

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای سال 98 رشته رفتار حرکتی و روان‌شناسی ورزشی

دفترچه سئوالات آزمون دکترای سال 98 رشته رفتار حرکتی و روان‌شناسی ورزشی که از سوی سازمان سنجش برگزار شده است دارای 80 سئوال با موضوعات زیر است: 1– سئوالات آمار2- سئوالات سنجش و اندازه‌گیری در تربیت بدنی3– سئوالات رشد جسمانی و حرکتی4 – سئوالات کنترل و یادگیری حرکتیشما کاربران عزیز می توانید دفترچه کامل سئوالات آزمون را به همراه پاسخنامه آزمون از طریق لینک زیر دریافت نمائید

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته روان شناسی تربیتی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته روان شناسی تربیتی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته روان شناسی تربیتی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و روش تحقیق کمی و کیفی، روانشناسی تربیتی ، یادگیری و انگیزش و سنجش و اندازه گیری ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert کتاب هزار و یک سوال

ادامه مطلب

closeکتاب هزار و یک سوال

کتاب هزار و یک سوال نوشته سید محسن میرجعفری، مجموعه سؤالاتی به صورت تست‌های سه گزینه‌ای همراه با جواب در زمینه مسایل مختلف دینی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی، ادبی، پزشکی، تاریخی، اقتصادی، هوش، روان‌شناسی، جغرافیایی و علمی جهت شرکت در آزمون‌های استخدامی و مسابقات است. هدف از طرح این سؤالات افزایش سطح اطلاعات عمومی و سنجش معلومات و شامل کلیاتی از مسائل قرآنی و روایی و سایر آموزه‌های اسلامی است. در پایان کتاب، پاسخ هر بخش از سؤالات چند گزینه‌ای به صورت جدول ارائه شده است. انسان برای مطلع شدن از معلومات ذهنی خود راه‌های بسیاری را امتحان می‌کند، اما مؤثرترین و مفید‌ترین آن‌ها پاسخ گفتن به سؤالاتی در حد اطلاعات عمومی است که با این روش علاوه بر سنجش معلومات بر دانش خود نیز می‌افزاید. کسانی که برای آزمون استخدامی آماده می‌شوند، با مطالعه‌ی این کتاب به موفقیت بیشتری دست می‌یابند. فهرست مطالبپیش‌گفتارتست هوشبخش اول: دینیبخش دوم: ادبیبخش سوم: تاریخیبخش چهارم: جغرافیبخش پنجم: اقتصادی، اجتماعی و روان‌شناسیبخش ششم: پزشکیبخش هفتم: علمیپاسخنامه

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای زمین شناسی،فسیل شناسی،چینه شناسی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای زمین شناسی،فسیل شناسی،چینه شناسی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته زمین شناسی،فسیل شناسی،چینه شناسی سال 1396 در این دفترچه 100 سئوال در زمینه زمین‌شناسی ایران، دیرینه‌شناسی، چینه‌شناسی ، میکروفسیل، فرامینیفرها، غیر فرامینیفرها، چینه‌شناسی، زیست چینه و سنگ چینه ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert نورون های آیینه ای و یادگیری مشاهده ای

ادامه مطلب

closeنورون های آیینه ای و یادگیری مشاهده ای

در گذشته، رابطه بین نظریه های سنتی یادگیری در روان شناسی و نظریه های نوروفیزیولوژی رابطه نزدیکی نبود. اما به تازگی یافته های نو در علوم عصب شناسی برای پدیده های یادگیری گاه پیچیده، مانند یادگیری مشاهده ای، مکانیسم های عصبی نسبتا ساده ای کشف کرده اند که یکی از آنها نورون های آیینه ای است. این نورون ها نشان می دهند که مغز چگونه فعالیتی را که ما انسان ها مشاهده می کنیم در خود ثبت می نماید 

more_vert کتاب جرم شناسی کمی

ادامه مطلب

closeکتاب جرم شناسی کمی

شیوه های کمی، در پژوهش های دانش اجتماعی (به طور کلی) و در جرم شناسی/عدالت کیفری (به طور ویژه)، یک گرانیگاه به شمار می آیند. از هنگام پیدایش این گرایش، پژوهشگران شیوه های کمی گوناگونی را برای شرح خاستگاه ها، الگوها و پاسخ ها به بزه و بزهکاری برگزیده اند و این مسیر پژوهشی، اطلاعات توصیفی مهمی را پدید آورده که مبنای بسیاری از نظریه ها و سیاستگذاری های عمومی ]در حوزه های[ جرم شناسی/عدالت کیفری را شکل داده است. در ربع قرن گذشته، پیدایش و گسترش رایانه ها و برنامه های کاربردی پیشرفته، به رشد ابزارهای روش شناسی و آماری ای منجر شده که برای تبیین بسیاری از موضوعات پژوهشی جرم شناسی/عدالت کیفری به کاررفته اند. کوتاه سخن آنکه، هم اکنون حوزه جرم شناسی کمی به طور منظم، شگردهای کمی با هر میزان پیچیدگی را به کار می گیرد و نه تنها به پیشرفت های رخ داده در ساختارهای داده های طولی، تجربی و چندسطحی می پردازد، بلکه ملاحظه های روش شناختی یا ارزشیابی ماهوی موردنظر جامعه جرم شناسی/عدالت کیفری را نیز بررسی می کند.

more_vert کتاب نکات کلیدی جرم شناسی

ادامه مطلب

closeکتاب نکات کلیدی جرم شناسی

کتاب «نکات کلیدی جرم‌شناسی» به عنوان یک کتاب آموزشی، به صورت تلخیصی دقیق، مستند و قابل بررسی از کتاب ارزشمند «جرم‌شناسی» اثر دکتر علی نجفی توانا ارائه شده است. این کتاب - جرم‌شناسی - برای دانشجویان حقوق دانشگاه پیام‌نور سراسر کشور در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس جرم‌شناسی تعیین شده است و تلاش نویسندگان کتاب حاضر - نکات کلیدی جرم‌شناسی - ارائه یک راهنمای ساده ساز برای این منبع درسی دانشگاه پیام‌نور است. فهرست مطالب مقدمهقسمت اولکلیات جرم‌شناسیفصل اول: تعریف جرم‌شناسی و موضوعات آن1- شناخت از جرم2- شناخت مجرم3- شناخت علل جرم4- شناخت پدیده بزهکاری به معنای عام آن5- شناخت قربانی یا زیان‌دیده از جرمفصل دوم: رابطه جرم‌شناسی و سایر علوم کیفری1- جرم‌شناسی و حقوق جزاالف- روش مطالعه و بررسیب- وسعت و دایره شمولج- حالت خطرناک و اصل قانونی بودن جرم و مجازاتد- پیشگیری از بزهکاری و اصلاح مجرمینه- ارتباط واقعی جرم‌شناسی و جزا2- جرم‌شناسی و جرم‌یابی3- جرم‌شناسی و کیفرشناسیفصل سوم: هدف و فایده جرم‌شناسی1- هدف جرم‌شناسیالف- بررسی و شناخت انگیزه‌های جرم و شخصیت مجرمب- دگرگون نمودن قوانین در جهت اصلاح مجرمج- پیشگیری1- پیشگیری کیفری2- پیشگیری عمومی3- پیشگیری اختصاصی یا خاص4- پیشگیری وضعی2- اهمیت جرم‌شناسیفصل چهارم: سیر تحول جرم‌شناسیبخش اول - دوران‌های تحول جرم‌شناسی1- دوران باستان2- دوران اسلام3- قرون وسطی4- عصر ماشین یا دوران تولد رشد جرم‌شناسی نوینبخش دوم- مکاتب مختلف جرم‌شناسی1- مکتب زیست‌شناسی2- مکتب جامعه‌شناسی3- مکتب روان‌شناسیبخش سوم: دیدگاه‌های نوین در جرم‌شناسی1- نظریه فشار2- نظریه برچسب‌زنی3- نظریه مارکسیستی4- جرم‌شناسی فمینیستی5- جرم‌شناسی راست نو6- نظریه جمهوری خواه7- جرم‌شناسی انتقادی8- فعالیت پژوهشی در جرم‌شناسیفصل پنجم: تقسیمات جرم‌شناسی1- جرم‌شناسی عمومی2- جرم‌شناسی اختصاصیالف- جرم‌شناسی زیستیب- جرم‌شناسی روانیج- جرم‌شناسی اجتماعی3- جرم‌شناسی بالینیفصل ششم: روش تحقیق در جرم‌شناسی1- آمار و استفاده از آن2- پرسش‌نامه و مصاحبهالف- مطالعه پروندهب- پرسش‌نامه3- مونوگرافی یا تک نگاری4- محدودیت‌ها و مشکلات روش‌های تحقیقالف- بزهکاری قانونی یا قضاییب- بزهکاری آشکار و شناخته شدهج- بزهکاری حقیقید- بزهکاری پنهان (ارقام سیاه)قسمت دومبررسی پدیده بزهکاری4- عوامل ناشی از دوران بارداری و زمان تولد5- اعتیادالف- اعتیاد به الکلب- مواد مخدربخش دوم- عوامل روحی و روانی1- انواع اختلالات روانی و شخصیتیالف- پسیکوپاتب- پسیکوز1- اسکیزوفرنی2- پارانوئید3- پسیکوزمانیاکو – دپرسیو4- صرعج- نوروز1- ضعف روانی2- ضعف عصبی3- هیستری4- خیال‌بافی و دروغ‌پردازی5- خودبینی6- وسواس7- اضطرابد- عقب ماندگی‌ها و نقایص هوشی1- تهی مغز2- سبک مغزی3- کوته خردی2- شخصیت بزهکاربخش سوم: عوامل اجتماعی یا بیرونی و اثرات محیط1- محیط خانوادگیالف – کمبودهای خانوادگیب- طلاق یا جدایی والدین2- آموزش3- عوامل اقتصادیالف- مهاجرتب- مسکن4- عوامل فرهنگی5- جنگ و بزهکاری

more_vert کتاب روان شناسی زبان

ادامه مطلب

closeکتاب روان شناسی زبان

کتاب روان شناسی زبان به قلم فرهاد شیویاری و آرزو صفریانی، جنبه‌های روانشناختی زبان را مورد بررسی قرار داده و چگونگی به کار بردن اصول روان‌شناسی زبان در مباحثی چون حافظه، تمرکز، رابطه تفکر با زبان و... را نشان می‌دهد. گاهی ممکن است تلفظ کلمه‌ای را به خاطر داشته باشید اما معنی آن را فراموش کرده باشید. رابطه تصویری و صوتی زبان نیز یکی دیگر از مباحث زبان و حافظه بشمار می‌رود یعنی این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که رابطه خواندن و نوشتن، که از نشانه‌های دیداری استفاده می‌کنند، از یک سو و گفتن و شنیدن که از نشانه‌های صوتی یا شنیداری بهره می‌گیرند از سوی دیگر، به چه صورت است و این ارتباط‌ها چگونه در حافظه نگهداری می‌شوند و عبور از یکی به دیگری چطور صورت می‌گیرد. روانشناسی زبان ریشه در سنت زبان‌شناسی چامسکی دارد و یادگیری زبان اول، زبان دوم و تولید درک گفتار از جمله موضوعات اصلی آن بشمار می‌رود اما کتاب روان شناسی زبان (Language psychology) نشان می‌دهد که حوزه مطالعاتی روان‌شناسان حیطه گسترده‌تری را مورد بررسی قرار می‌دهد و مباحثی چون حافظه، تمرکز، پردازش محتوای تفکر و تصمیم‌سازی را دربرمی‌گیرد. چامسکی معتقد بود که اگر ماهیت زبان به خوبی شناسایی شود، می‌توان به کمک آن به شناخت ذهن انسان رسید. البته او اولین پژوهش‌گری نبود که دو مقوله‌ی زبان‌شناسی و روان‌شناسی را به یکدیگر پیوند داد، پیش از چامسکی نیز محققان بسیاری درباره پدیده‌هایی روان‌شناختی که بر کاربرد زبان تاثیرگذار بود را مورد مطالعه قرار داده بودند. در بخشی از کتاب روان شناسی زبان می‌خوانیم: در تعریف ماهیت "خواندن"، باید نقش خواندن را در جامعه مورد توجه قرار داد. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که داشتن این مهارت را نوعی "باسوادی" می‌دانند. البته اخیرا استفاده از رایانه و دیگر وسایل ارتباط جمعی نیز جزئی از خصوصیات باسوادی است و هر روزه نیاز به خواندن افزایش می‌یابد و افراد مجبورند در محل کار، هنگام رانندگی، خرید و موارد دیگر، مطالبی را بخوانند. گرچه در زندگی نوین در ارتباط با فناوری، موارد معدودی دیده می‌شوند که نیاز به خواندن ندارند، ولی تمام نهادهای فرهنگی، دولتی و اقتصادی با زبان نوشتاری سر و کار دارند و رفع نیازهای جامعه به قدرت خواندن افراد بستگی دارد. اوقات فراغت و گاهی تفریحات ما نیز با خواندن روزنامه، مجله، کتاب و گزارش می‌گذرد. خواندن دستیابی به افکار و اندیشه‌های دیگران را در اقصی نقاط دنیا ممکن می‌سازد. خواندن در تحصیل و آموزش و پرورش نقش بسزایی دارد. نه تنها نظام آموزشی به خواندن مطالب زیادی در فرآیند یادگیری نیاز دارد، بلکه قدرت فرد در این مهارت نیز یکی از شاخص‌های موفقیت در کار است. (بانز و دیگران، 1984) اینک ببینیم خواندن مستلزم چه مواردی است؟ زبان آموزان چه باید انجام دهند تا معنی صحیح را از متنی به دست آورند؟ پاسخ به این سوال‌ها به هدف خواندن و زبان‌آموز بستگی دارد. گاهی هدف او یافتن یک واقعیت یا مفاهیم مشکل و جدید، و گاهی پیگیری سرگذشت فرد یا افرادی در یک داستان و امثال آن است. زبان آموز باید بتواند، بین کلمات روی کاغذ و زبانی که می‌داند ارتباط و هماهنگی برقرار کند و این عمل نشان دهنده جهش و گام بزرگی در رشد ذهنی کودکان است. برای خوب خواندن، زبان آموز باید بتواند بین کلمات، صدا و معنی آن‌ها ارتباط برقرار کند و این فرایند را "رمز خوانی" می‌نامند. فهرست مطالبفصل اول:حوزه مطالعه روانشناسی زبانفصل دوم: فراگیری و یاد گیریفصل سوم: زبان و اندیشهفصل چهارم: مغز و ذهنفصل پنجم: زبان پریشی و انواع آنفصل ششم: نظریه‌های فراگیری زبانفصل هفتم: درک زبانیفصل هشتم: تولید زبانفصل نهم:مدل‌های درک زبانفصل دهم: مدل‌های تولید زبانمنابع

more_vert نامزدهای گروه فلسفه و روانشناسی جایزه کتاب سال

ادامه مطلب

closeنامزدهای گروه فلسفه و روانشناسی جایزه کتاب سال

۱۰ اثر راه یافته به مرحله دوم داوری سی و هفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در گروه فلسفه و روانشناسی معرفی شدند. به گزارش روابط عمومی موسسه خانه کتاب، ۱۰ کتاب در گروه فلسفه و روانشناسی و موضوعات فلسفه اسلامی، فلسفه غرب، منطق و روان‌شناسی در فهرست نامزدهای جایزه کتاب سال به شرح زیر قرار گرفتند. موضوع فلسفه اسلامی: خدای متعال، ‌تألیف یان ریچارد نتون، ترجمه سیده لیلا اصغری، تهران: حکمت، ۱۳۹۷ مابعدالطبیعه از دیدگاه فارابی و ابن‌سینا، تألیف لیلا کیان‌خواه، تهران: مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، ۱۳۹۷ فلسفه غرب: امر مطلق: مطالعه‌ای در فلسفه اخلاق کانت، تألیف هربرت جیمز پیتن، ترجمه سیدعلی اصغری، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ۱۳۹۷ درآمدی به کی‌یر کگور، تألیف استیون اونز، ترجمه اصغر پوربهرامی، تهران: حکمت، ۱۳۹۷ فلسفه قاره‌ای و فلسفه دین، تألیف جمعی از نویسندگان، سرویراستار: مورنی جوی، ترجمه محمدابراهیم باسط، ویراستار: ترجمه مهرداد پارسا، قم: مؤسسه فرهنگی کتاب طه، ۱۳۹۷ روان شناسی: خانواده‌درمانی اختلال شخصیت، تألیف ملکالم مک فارلن، ترجمه سمیه شاهمرادی، مریم فاتحی‌زاده، سمیه نجارپوریان و فاطمه بای، تهران: دانژه، ۱۳۹۷ درآمدی بر پژوهش کیفی در روان‌شناسی، تألیف کارلا ویلیک، ترجمه حمید خانی‌پور، فرهاد بلاش، کاظم دلروز، کاظم شاهقلیان و افسانه زارعی دهباغی، تهران: دانشگاه خوارزمی، ۱۳۹۷ روان‌شناسی سیاسی، تألیف جان تی. جاست و جیم سیدانیوس، ترجمه محمدرضا جلالی و محمد سعدی، تهران: پژوهشکده فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۷ رویکرد طرحواره درمانی هیجانی، تألیف رابرت لیهی، ترجمه حسین زیرک و راحله آزادی، تهران: ارجمند، ۱۳۹۷ نگاهی تطبیقی به نظریه‌ها در روان‌شناسی رشد، تألیف رابرت مورای توماس، ترجمه مسعود حسین چاری با همکاری مجید آقادلاورپور، تهران: رشد، ۱۳۹۷ در بخش منطق کتابی به مرحله دوم راه نیافت. سی و هفتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان، مصححان و ناشران سراسر کشور و ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی در بهمن ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.آثار برای شرکت در این جایزه باید برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۷ منتشر شده باشند و جزو کتاب‌های کمک درسی و عکس برداری شده نباشد. علاوه بر این، کتاب باید دارای برگه اعلام وصول باشد. این جایزه همچنین شامل بخش های مختلفی از جمله کلیات، علوم کاربردی، دین، هنر، تاریخ و جغرافیاست اما کتاب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان بزرگسال، نقد ادبی (تالیف)، مستند نگاری، شعر بزرگسال و شعر کودک و نوجوان به دلیل همپوشانی با جایزه جلال آل احمد و جشنواره شعر فجر در جایزه کتاب سال داوری و بررسی نمی‌شوند.

more_vert مقاله سنجش مفاهیم اخلاقی

ادامه مطلب

closeمقاله سنجش مفاهیم اخلاقی

مقاله علمی و پژوهشی " سنجش مفاهیم اخلاقی" مقاله ای است در 26 صفحه و با 32 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اخلاق وحیانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  اخلاق؛ سنجش ارزش‌های اخلاق؛ مقیاس و آزمون روان‌شناختی؛ روان‌شناسی اخلاق و اخلاق اسلامیپرداخته شده است چکیده مقاله چکیده موضوع این مقاله سنجش مفاهیم اخلاقی است. هدف آن بررسی روش علمی و عملی برای اندازه‌گیری مفاهیم و ارزش‌های اخلاقی است و با روش تحلیل مقایسه‌ای و اقتباس از رویکرد روان‌شناسی ـ روان‌پزشکی، پژوهش خود را پی می‌گیرد. محورهای تاریخچه، امکان و ضرورت سنجش مفاهیم اخلاقی، جدول نشانگان، طبقه‌بندی، مقیاس‌سازی و عرضهٔ نمونه‌های عملی در این جستار مطرح شده است. برخی از یافته‌های آن بدین قرارند: اندازه‌گیری و سنجش مفاهیم اخلاقی با استفاده از الگوهای تجربی روان‌شناسی و روان‌پزشکی، امری ممکن و قابل دسترس است؛ بر اساس روش سبب‌شناسی و نشانه‌شناسی در آسیب روانی می‌توانیم طبقه‌بندی جدیدی از رذایل و فضایل اخلاقی تأسیس کنیم؛ بالاترین مرحلهٔ سنجش مفاهیم اخلاقی ساخت مقیاس و آزمون است که در نمونه‌های خارجی آن، تست‌های عفو و گذشت، ارزش‌های اخلاقی مسیحیت و مقیاس عدالت توزیعی، و در نمونه‌های داخلی، مقیاس‌های حیا، صبر، شادکامی، حسادت و عقل را مشاهده می‌کنیم. براساس اصول و روش‌های مطرح شده و نمونه‌های فعلی می‌توانیم سنجش مفاهیم اخلاقی را برای دیگر ارزش‌ها و مفاهیم نیز دنبال کنیم.    عنوان مقاله [English] Assessing Moral Concepts چکیده [English] This paper aims at assessing moral concepts and investigating scientific and practical approaches to measure moral concepts and values through comparative analysis and psychological & psychiatric approach. Various chapters on research literature, the possibility and necessity of assessing moral concepts, table of symptoms, categorization, scaling and some practical examples are presented in this article. Some of the findings are as follows: the assessing and measuring of moral concepts through experimental psychology & psychiatry models which is possible and attainable. By applying the approach used in etiology and symptomatology in a mental disorder, we can present a new categorization of the moral vices and virtues in this regard. The highest level in assessing moral concepts is defining scales and tests. Some of the Western examples are as follows: Forgiveness Scale, Christian Ethics Test, Distributive Justice Scale and some of the Iranian ones are: Modesty, Patience, Cheerfulness, Jealousy and Wisdom Scales. Based on the existing principles, methodologies & samples, we are able to assess the same methodology for moral concepts to measure other values and concepts as well.    کلیدواژه‌ها [English] Ethics, assessing moral values, psychological tests and scales, psychology of ethics, Islamic ethics دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای ویروس شناسی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای ویروس شناسی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته ویروس شناسی سال 1396 در این دفترچه 90 سئوال در زمینه ویروس‌شناسی و بیماری‌ها، ایمنی‌شناسی و سرم‌شناسی، باکتری‌شناسی عمومی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای زمین شناسی سنگ شناسی رسوبی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای زمین شناسی سنگ شناسی رسوبی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته زمین شناسی سنگ شناسی رسوبی سال 1396 در این دفترچه 100 سئوال در زمینه زمین‌شناسی ایران، سنگ‌شناسی رسوبی، سنگ رسوبی کربناته و غیرکربناته، رسوب‌شناسی پیشرفته ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای باکتری شناسی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای باکتری شناسی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته باکتری شناسی سال 1396 در این دفترچه 90 سئوال در زمینه باکتری‌شناسی عمومی، باکتری‌شناسی اختصاصی و بیماری ها، قارچ‌شناسی و بیماری‌ها، ایمنی‌شناسی و سرم‌شناسی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای ایمنی شناسی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای ایمنی شناسی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته ایمنی شناسی سال 1396 در این دفترچه 90 سئوال در زمینه ایمنی‌شناسی و سرم‌شناسی، باکتری‌شناسی اختصاصی و بیماری‌ها، ویروس‌شناسی و بیماری‌ها، قارچ‌شناسی و بیماری‌ها ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته مشاوره

ادامه مطلب

closeسئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته مشاوره

دفترچه سئوالات آزمون تخصصی دکترای سال 98 رشته مشاوره که از سوی سازمان سنجش برگزار شده است دارای 80 سئوال با موضوعات زیر است: 1– سئوالات آمار و روش تحقیق 2- سئوالات اصول و فنون و نظریه‌های مشاوره 3 – سئوالات روان‌درمانی 4 – سئوالات روان‌شناسی شخصیت شما کاربران عزیز می توانید دفترچه کامل سئوالات آزمون را به همراه پاسخنامه آزمون از طریق لینک زیر دریافت نمائید

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای زمین شناسی آب شناسی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای زمین شناسی آب شناسی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته زمین شناسی آب شناسی سال 1396 در این دفترچه 100 سئوال در زمینه زمین‌شناسی ایران ، آب زمین‌شناسی، هیدروژئولوژی پیشرفته، هیدرولیک آب‌های زیرزمینی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert اوتیسم در چه افرادی خطرناک می‌شود؟

ادامه مطلب

closeاوتیسم در چه افرادی خطرناک می‌شود؟

محققان دریافتند افراد مبتلا به اوتیسم که روان‌پریش هستند، در معرض خطر بیشتر اقدام به خودکشی قرار دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد مبتلا به اوتیسم که روان‌پریشی هم دارند، در معرض خطر افسردگی و افکار خودکشی بیشتری هستند. محققان عنوان کردند: بیشتر افراد مبتلا به اوتیسم که روان‌پریشی دارند، احساس تنهایی و ناامیدی بیشتری کرده و به خودکشی بیشتر فکر می‌کنند. پروفسور استفان وود، سرپرست این بررسی اظهار کرد: در میان افراد مبتلا به سایکوز (روان‌پریشی)، علائم افسردگی و خودآزاری با اوتیسم مرتبط بود. افراد در حالت عادی که روان‌پریش هستند، کمتر افکار خودکشی را در خود پرورش می‌دهند، اما افراد روان‌پریش مبتلا به اوتیسم بیشتر به خودکشی اقدام می‌کنند. زمانی که فردی مبتلا به بیماری روان‌پریشی مانند اسکیزوفرنی می‌شود، بیشتر در معرض خودکشی و صدمه به خود قرار می‌گیرد. علائم افسردگی و خودکشی در افراد مبتلا به اوتیسم بیشتر است. پروفسور وود افزود: برای جلوگیری از اقدام به خودکشی در آنها، باید افراد در معرض خطر شناسایی شوند. روانپریشی یا سایکوزیس به معنای وضعیت روانی غیرطبیعی است که در روانپزشکی برای بیان حالت «از دست رفتن توانایی تفریق واقعیت از خیال» به‌کار می‌رود. این بررسی در مجله Schizophrenia Research ارائه شده است.