جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert سئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور گمرکی

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور گمرکی

به منظور آمادگی داوطلبان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری دفترچه سئوالات آزمون رشته امور گمرکی ارائه می گردد . علاقمندان می توانند اصل دفترچه آزمون را که دارای 100 سئوال می باشد را  از بخش زیر دریافت کنند .

more_vert سئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور بازرگانی

ادامه مطلب

close سئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور بازرگانی

به منظور آمادگی داوطلبان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری دفترچه سئوالات آزمون رشته امور بازرگانی ارائه می گردد .  علاقمندان می توانند اصل دفترچه آزمون را که دارای 60 سئوال می باشد را از بخش زیر دریافت کنند .

more_vert سئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور ثبتی

ادامه مطلب

close سئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور ثبتی

به منظور آمادگی داوطلبان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری دفترچه سئوالات آزمون رشته امور ثبتی ارائه می گردد .  علاقمندان می توانند اصل دفترچه آزمون را که دارای 60 سئوال می باشد را از بخش زیر دریافت کنند .

more_vert مقاله بررسی عملکرد گمرکی منطقه‌ ویژه شهید رجایی

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی عملکرد گمرکی منطقه‌ ویژه شهید رجایی

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی عملکرد گمرکی منطقه‌ ویژه شهید رجایی" مقاله ای است در 36 صفحه و با 17 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مناطق ویژه اقتصادی، گمرکات، عملکرد گمرکی، تفاضل در تفاضل، ارزیابی سیاستگذاری پرداخته شده است چکیده مقاله برخی از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از مبادی جهانی مبادله کالا به‌شمار می‌روند. برای مثال، شانگهای در چین و جبل‌علی در امارات متحده عربی، امروزه مبدأ صادرات به بسیاری از نقاط جهان و موتور محرک اقتصاد خود به شمار می‌روند.  کشور ایران در حال حاضر بیش از ۲۰ منطقه ویژه و آزاد داشته و احداث موارد جدید در دستور کار دولت است. لیکن، مطالعاتی که تاکنون در خصوص عملکرد این مناطق انجام شده است، کافی به نظر نمی‌رسد و در این تحقیق، تلاش شده است عملکرد گمرکی منطقه ویژه‌ شهید رجایی ارزیابی شود. عملکرد هر سیاستی، افزون بر طراحی آن، از متغیرهای اقتصاد کلان نیز اثر می‌پذیرد. به‌منظور تفکیک این دو، از روش تفاضل در تفاضل استفاده شده‌است. داده‌های مورد استفاده شامل میزان صادرات و واردات بین سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹ برای بیش از ۴۰ گمرک کشور است. نتایج نشان می‌دهد احداث مناطق ویژه شهیدرجایی منجر به افزایش مبادلات شده و افزایش واردات حدود شش برابر صادرات است. لذا در مجموع می‌توان ادعا نمود که اثر خالص بر تراز تجاری این بندر منفی بوده‌‌است. نتایج نسبت به آزمون‌های متعددی مستحکم است. نتایج مطالعه حاضر منجر به این سؤال می‌شود که چرا این منطقه ویژه نتوانسته است همگام با خلق و جذب واردات کشور، نقش مشابهی در صادرات ایفا نماید؟ پاسخ به چنین ابهامی، که نیازمند داده‌های دقیق‌تری از مناطق ویژه است، از ملزومات استمرار سیاست احداث مناطق ویژه کشور است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert سئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور حمل و نقل و ترابری

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور حمل و نقل و ترابری

به منظور آمادگی داوطلبان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری دفترچه سئوالات آزمون رشته امور حمل و نقل و ترابری ارائه می گردد . علاقمندان می توانند اصل دفترچه آزمون را که دارای 10 سئوال می باشد را  از بخش زیر دریافت کنند .

more_vert سئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور اداری و استخدامی

ادامه مطلب

close سئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور اداری و استخدامی

به منظور آمادگی داوطلبان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری دفترچه سئوالات آزمون رشته امور اداری و استخدامی ارائه می گردد . علاقمندان می توانند اصل دفترچه آزمون را که دارای 100 سئوال می باشد را از بخش زیر دریافت کنند .

more_vert سئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور ورزشی

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور ورزشی

به منظور آمادگی داوطلبان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری دفترچه سئوالات آزمون رشته امور ورزشی ارائه می گردد . علاقمندان می توانند اصل دفترچه آزمون را که دارای 50 سئوال می باشد را  از بخش زیر دریافت کنند 

more_vert سئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور آتش سوزی و آتش نشانی

ادامه مطلب

close سئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور آتش سوزی و آتش نشانی

به منظور آمادگی داوطلبان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری دفترچه سئوالات آزمون رشته امور آتش سوزی و آتش نشانی ارائه می گردد . علاقمندان می توانند اصل دفترچه آزمون را که دارای 60 سئوال می باشد را  از بخش زیر دریافت کنند .

more_vert سئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور وسایط نقلیه دریایی و غواصی

ادامه مطلب

close سئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور وسایط نقلیه دریایی و غواصی

به منظور آمادگی داوطلبان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری دفترچه سئوالات آزمون رشته امور وسایط نقلیه دریایی و غواصی ارائه می گردد . علاقمندان می توانند اصل دفترچه آزمون را که دارای 25 سئوال می باشد را از بخش زیر دریافت کنند .

more_vert سئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور وسایط نقلیه موتوری زمینی

ادامه مطلب

close سئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور وسایط نقلیه موتوری زمینی

به منظور آمادگی داوطلبان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری دفترچه سئوالات آزمون رشته امور وسایط نقلیه موتوری زمینی ارائه می گردد . علاقمندان می توانند اصل دفترچه آزمون را که دارای 60 سئوال می باشد را از بخش زیر دریافت کنند .

more_vert زمان ثبت‌نام برای تاسیس موسسه اعزام دانشجو

ادامه مطلب

closeزمان ثبت‌نام برای تاسیس موسسه اعزام دانشجو

 سازمان امور دانشجویان، زمان ثبت‌نام برای تاسیس موسسه اعزام دانشجو به خارج را از یکم تا بیستم بهمن ماه اعلام کرد. به گزارش روز شنبه سازمان امور دانشجویان، متقاضیان راه اندازی موسسات و شرکت های خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور می توانند در فاصله زمانی اول تا ۲۰ بهمن ماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.این مجوز بر اساس مصوبه کارگروه نظارت بر موسسات و شرکت های اعزام دانشجو به خارج صادر شده است.بر اساس اعلام سازمان امور دانشجویان، این مهلت قابل تمدید نیست.طبق جدیدترین بازنگری سازمان امور دانشجویان، در حال حاضر ۱۳۶ موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج با مجوز این سازمان در حال فعالیت هستند.لیست موسسات مجاز و غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج در پایگاه اینترنتی سازمان امور دانشجویان به نشانی http://scholarship.saorg.ir قابل مشاهده است.

more_vert جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

ادامه مطلب

closeجذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

 قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مقارن با طلعیه ماه مبارک رجب و تولد حضرت امام محمدباقر (ع)، فرآیند جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از امروز دوشنبه ۵ اسفند شروع و تا ۱۵ اسفندماه ادامه خواهد داشت. به گزارش عصر دوشنبه دانشگاه آزاد، بیژن رنجبر افزود: جذب اساتید جوان در فراخوان سال ۹۸ بر اساس آمایش رشته ای است که طی چند ماه گذشته صورت گرفته و در سازمان مرکزی با توجه به نیاز واحدها و گروه ها اعلام شده است. وی خاطرنشان کرد : در این خصوص تعداد یک هزار و ۱۴۶ رشته از طرف استان ها برای جذب اعلام نیاز شده که به صورت جزیی تر ۷۴۱ درخواست در رشته های علوم پزشکی، ۶۳ درخواست در گروه معارف، و ۳۳۲ درخواست در رشته های مختلف غیرپزشکی از طرف استان ها اعلام نیاز گردیده و در سامانه جهت ثبت نام متقاضیان درج شده است. قائم مقام رئیس دانشگاه و رئیس مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: متقاضیان می توانند جهت ثبت نام به سامانه sajed.iau.ir مراجعه کنند.

more_vert سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس امور فرهنگی

ادامه مطلب

closeسئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس امور فرهنگی

بانک مقالات ایران در راستای برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال 1398 اقدام به انتشار سئوالات آزمونهای استخدامی در دوره های قبل نموده است . در این بخش سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی برای رشته شغلی کارشناس امور فرهنگی که شامل 40 سئوال زیر است ارائه شده است 1 – روش تحقیق و آمار شامل 10 سئوال 2 – نظریه های فرهنگی، جامعه شناسی فرهنگی وبرنامه ریزی فرهنگی شامل 30 سئوال برای دریافت این سئوالات آزمون استخدامی می توانید از لینک زیر استفاده کنید

more_vert سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کاردان امور فرهنگی

ادامه مطلب

closeسئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کاردان امور فرهنگی

بانک مقالات ایران در راستای برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال 1398 اقدام به انتشار سئوالات آزمونهای استخدامی در دوره های قبل نموده است . در این بخش سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی برای رشته شغلی کاردان امور فرهنگی که شامل 40 سئوال زیر است ارائه شده است 1 – روش تحقیق و آمار شامل 10 سئوال 2 – نظریه های فرهنگی، جامعه شناسی فرهنگی وبرنامه ریزی فرهنگی شامل 30 سئوال برای دریافت این سئوالات آزمون استخدامی می توانید از لینک زیر استفاده کنید

more_vert کتاب هر روز با MBA

ادامه مطلب

closeکتاب هر روز با MBA

به «مدیریت کسب‌وکار روزانه» خوش آمدید. این کتاب راهنمایی برای استفاده‌ از مدیریت کسب‌وکار روزانه و تفکر برتر و جهانی آن در شغل خود است. چه مایل به استفاده از مدیریت کسب‌وکار روزانه باشید چه قبلاً این کار را کرده باشید، می‌دانید که در کسب‌وکار و مدیریت این سه حرف منجر به پرواز تخیل می‌شوند. هر ساله ده‌ها هزار مدیر از سرتاسر جهان زمان، انرژی و پول خود را صرف تحصیل در رشته‌ی مدیریت کسب‌وکار می‌کنند. هیچ کتابی برابر با چنین آموزشی نیست و نمی‌تواند تمام مطالب بیان شده در سال‌های تحصیلی را تکرار کند. اما شاید بتواند بر دو نکته‌ای که فارغ‌التحصیلان این رشته کشف کرده‌اند، تاکید کند: مهم‌ترین و ماندگارترین اثرِ مدیریت کسب‌وکار روزانه، تغییر تفکر شماست. آگاهی از خود کلید دستیابی به رفتارهای جدید، تصمیمات بهتر و رشد دائم شغلی است. با خواندن این کتاب:مفاهیم، نظریات و مدل‌های مدیریت کسب‌وکار روزانه را خواهید شناخت.آماده‌ی استفاده از روش‌های تفکر جدید در کار خود خواهید شد.می‌توانید بحث آگاهانه‌ای در مورد مدیریت کسب‌وکار روزانه با همکاران خود داشته باشید.می‌توانید درباره‌ی عملکرد خود فکر کنید و آن را ارزیابی و اصلاح کنید.خواهید دید که خیلی بیشتر از تصورتان می‌دانید.از دانشی که منتظر شماست، شگفت‌زده خواهید شد! آموزش یک فرآیند دائمی است. فهرست مطالبدرباره‌ی نویسندهدرباره‌ی کتابمقدمهساختار کتاببخش اول: چطور می‌توانید از مدیریت کسب‌وکار روزانه استفاده کنید؟1. مدیریت و مدیریت کسب‌وکار روزانه2. شما و پیشرفت شخصی‌تانبخش دوم: تفکر تاکتیکی مدیریت کسب‌وکار روزانه3. فرآیندها و عملیات4. افراد5. امور مالی 1: حسابداریبخش سوم: تفکر استراتژیک مدیریت کسب‌وکار روزانه6. بازاریابی7. استراتژی8. امور مالی 2: امور مالی و اداره‌ی سازمان9. کسب‌وکار جهانی و بین‌المللیبخش چهارم: تفکر انتقادی مدیریت کسب‌وکار روزانه10. رهبری11. شهرت سازمان، مسئولیت اجتماعی و بقا12. تمرین شخصی: چکیده‌ای از مدیریتواژه‌نامه

more_vert سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس امور اداری

ادامه مطلب

closeسئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس امور اداری

بانک مقالات ایران در راستای برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال 1398 اقدام به انتشار سئوالات آزمونهای استخدامی در دوره های قبل نموده است . در این بخش سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی برای رشته شغلی کارشناس امور اداری که شامل 40 سئوال زیر است ارائه شده است 1 – ریاضی و آمار در مدیریت شامل 10 سئوال 2 – حقوق اداری شامل 10 سئوال 3 – مدیریت منابع انسانی شامل 10 سوال 4 – اصول مدیریت شامل 10 سئوال برای دریافت این سئوالات آزمون استخدامی می توانید از لینک زیر استفاده کنید

more_vert سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل متصدی امور دفتری

ادامه مطلب

closeسئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل متصدی امور دفتری

بانک مقالات ایران در راستای برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال 1398 اقدام به انتشار سئوالات آزمونهای استخدامی در دوره های قبل نموده است . در این بخش سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی برای رشته شغلی متصدی امور دفتری که شامل 40 سئوال زیر است ارائه شده است 1 – اصول مدیریت شامل 10 سئوال 2 – اصول بایگانی و دفتر داری شامل 10 سوال 3 – اصول حسابداری شامل 10 سئوال 4 – مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی شامل 10 سئوال برای دریافت این سئوالات آزمون استخدامی می توانید از لینک زیر استفاده کنید

more_vert سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس امور ورزشی

ادامه مطلب

closeسئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس امور ورزشی

بانک مقالات ایران در راستای برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال 1398 اقدام به انتشار سئوالات آزمونهای استخدامی در دوره های قبل نموده است . در این بخش سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی برای رشته شغلی کارشناس امور ورزشی که شامل 40 سئوال زیر است ارائه شده است 1 – مبانی تربیت بدنی شامل 10 سئوال 2 – فیزیولوژی ، آناتومی و تغذیه ورزشی شامل 10 سئوال 3 – مدیریت سازمانها و مسابقات ورزشی شامل 10 سئوال 4 – آمار و سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی شامل 10 سئوال برای دریافت این سئوالات آزمون استخدامی می توانید از لینک زیر استفاده کنید

more_vert کتاب مهارت‌ها و قوانین کسب و کار

ادامه مطلب

closeکتاب مهارت‌ها و قوانین کسب و کار

کتاب مهارت‌ها و قوانین کسب و کار نوشته‌ی حامد خرسندی نوشهری و زهرا سالاری، نکات مهمی را پیرامون کارآفرینی و اصول، مهارت و قوانین مورد نیاز برای راه‌اندازی، اداره و پیشبرد یک کسب و کار ارائه می‌دهد. با توجه به نیاز جامعه به کسب اطلاعات در زمینه‌ی ذکر شده، این اثر با زبان ساده، بیان شیوا و روان و در عین حال تخصصی، یکی از کامل‌ترین کتب مرجع دانشگاهی به شمار می‌رود و شما را از کتب مربوط به کسب و کار، کارآفرینی و قوانین مرتبط که همه یک جا در این کتاب آمده‌اند، بی‌نیاز می‌کند. با توجه به تمرکز این اثر که عمدتاً بر روی شرکت‌های کوچک و متوسط معطوف است، می‌تواند منبع مفیدی برای مدیران، کارشناسان، مشاوران و دانشجویان در حوزه‌های مختلف و خصوصاً رشته‌های مدیریت، امور مالی، حقوق و همچنین کارآفرینان و علاقه‌مندان به مطالعه و ایجاد کسب و کارهای از نوع SME (کسب و کارهای کوچک و متوسط) باشد. کسب و کار، عبارت است از یک سازمان که برای فراهم کردن کالا، خدمات یا هر دو به مشتری ایجاد می‌شود. کسب و کار در اقتصاد سرمایه‌داری حکم‌ فرماست. بیشتر کسب و کارها که مالک آن‌ها بخش خصوصی هستند برای این ایجاد شده‌اند که سودساز باشند و دارایی صاحب‌شان را بیشتر کنند. کسب و کارها می‌توانند ناسودبر باشند یا مالک آن‌ها دولت باشد. از کسب و کاری که چندین فرد در دارایی آن شریک باشند با عنوان شرکت یاد برده می‌شود، هر چند که این واژه تعریف دقیق‌تری نیز دارد. پترس و پلومن، از صاحب نظران این حوزه، بر این باورند که هر نوع خرید و فروش کسب و کار نیست، بلکه کسب و کار هر نوع تبادل تکرار شونده و تجدیدپذیر است. اکثراً کسب و کار در شکل خصوصی آن دیده می‌شود که بر سود یا فروش بیشتر تأکید دارد و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می‌دهد. اما در شکل دولتی آن، بیشتر به مشارکت تعداد زیادی از افراد جامعه اهمیت داده می‌شود. نویسندگان مختلف، تعاریف متفاوتی از کسب و کار ارائه کرده‌اند. در لغت‌نامه‌ی آکسفورد، کسب و کار به معنی خرید و فروش و تجارت ترجمه شده است. در واژه‌نامه‌ی لانگ من، کسب و کار به فعالیتی اطلاق می‌شود که پول در آوردن و تجارتی که از آن پول حاصل می‌شود. با توجه به این معانی اینگونه استنباط می‌شود که کسب و کار با خرید و فروش کالاها، تولید کالاها یا عرضه‌ی خدمات، با هدف به دست آوردن سود، مواجه است. بنابراین فراگیری اصول، مهارت‌ها و قوانین مربوط به آن، کمک قابل توجهی به ایجاد و پیشبرد کسب و کار خواهد نمود. در بخشی از کتاب مهارت‌ها و قوانین کسب و کار می‌خوانیم: مدیریت تقاضا، به معنی مدیریت مشتریان است. تقاضاهای شرکت به دو بخش تقسیم می‌شود: تقاضای مشتریان جدید یا تقاضای مشتریان فعلی. نظریه‌ی بازاریابی سنتی، در عمل به جذب مشتریان جدید و فروش متمرکز شده است. امروزه با وجود تغییراتی که در روش‌های بازاریابی به وجود آمده، شرکت‌ها باید به مسائلی فراتر از طراحی محصولات ویژه جهت جذب و حفظ مشتریان و ایجاد روابط مشتری پایدار در معاملات با آن‌ها بیندیشند. چرا به حفظ مشتری تأکید می‌کنیم؟ در گذشته، شرکت‌های در حال رشد، با یک بازاریابی ساده به سرعت می‌توانستند در بازار پیشرفت کنند و محصولات خود را به‌ صورت فراوان در بازارهای هدف عرضه و در اختیار مشتریان قرار دهند. شرکت‌ها می‌توانستند بدون اینکه نگرانی جهت از دست رفتن مشتریان قبلی داشته باشند، مشتریان جدید را جذب کنند؛ اما شرکت‌های امروزی با واقعیت‌های جدیدی در حوزه‌ی بازاریابی روبه‌رو هستند. تغییر جمعیتی، رشد آهسته‌ی اقتصاد و پیشرفته شدن رقبا به این معنی است که مشتریان جدید، کمتر نسبت به گذشته جذب شرکت‌هایی می‌شوند که در فواصل دور هستند. بسیاری از شرکت‌ها با توجه به فضای رقابتی فشرده در بازارهای تجاری در حالت محو شدن قرار گرفته‌اند. به این ‌ترتیب، هزینه‌های جذب مشتریان جدید، پنج برابر هزینه‌ی نگهداری همان تعداد از مشتریان فعلی است. شرکت‌ها متوجه هستند که از دست دادن یک مشتری، به معنای از دست دادن تمامی جریانی است که یک مشتری می‌تواند در تمام طول عمر خود از شرکت شما خرید و از آن حمایت کند. فهرست مطالب درباره‌ی مؤلفانپیش گفتار مؤلفانمقدمهفصل اول: اصول و مبانی کسب و کارفصل دوم: مهارت‌ها و دانش اولیه‌ی مورد نیاز برای راه‌اندازی و توسعه‌ی کسب و کارفصل سوم: قوانین کار و بیمه‌ی تأمین اجتماعیفصل چهارم: قوانین و مقررات مالیاتیفصل پنجم: قانون تجارتفصل ششم: قانون امور گمرکیفصل هفتم: قانون امور بانکیفصل هشتم: علائم تجاری و طرح‌های صنعتی و نحوه‌ی ثبت آن‌هافصل نهم: قانون تجارت الکترونیکفصل دهم: بیمه و انواع بیمه‌های بازرگانیفصل یازدهم: مفاهیم بهره وری، کارایی و اثربخشیمنابع

more_vert کتاب مهارت‌ها و قوانین کسب و کار

ادامه مطلب

closeکتاب مهارت‌ها و قوانین کسب و کار

کتاب مهارت‌ها و قوانین کسب و کار نوشته‌ی حامد خرسندی نوشهری و زهرا سالاری، نکات مهمی را پیرامون کارآفرینی و اصول، مهارت و قوانین مورد نیاز برای راه‌اندازی، اداره و پیشبرد یک کسب و کار ارائه می‌دهد. با توجه به نیاز جامعه به کسب اطلاعات در زمینه‌ی ذکر شده، این اثر با زبان ساده، بیان شیوا و روان و در عین حال تخصصی، یکی از کامل‌ترین کتب مرجع دانشگاهی به شمار می‌رود و شما را از کتب مربوط به کسب و کار، کارآفرینی و قوانین مرتبط که همه یک جا در این کتاب آمده‌اند، بی‌نیاز می‌کند. با توجه به تمرکز این اثر که عمدتاً بر روی شرکت‌های کوچک و متوسط معطوف است، می‌تواند منبع مفیدی برای مدیران، کارشناسان، مشاوران و دانشجویان در حوزه‌های مختلف و خصوصاً رشته‌های مدیریت، امور مالی، حقوق و همچنین کارآفرینان و علاقه‌مندان به مطالعه و ایجاد کسب و کارهای از نوع SME (کسب و کارهای کوچک و متوسط) باشد. کسب و کار، عبارت است از یک سازمان که برای فراهم کردن کالا، خدمات یا هر دو به مشتری ایجاد می‌شود. کسب و کار در اقتصاد سرمایه‌داری حکم‌ فرماست. بیشتر کسب و کارها که مالک آن‌ها بخش خصوصی هستند برای این ایجاد شده‌اند که سودساز باشند و دارایی صاحب‌شان را بیشتر کنند. کسب و کارها می‌توانند ناسودبر باشند یا مالک آن‌ها دولت باشد. از کسب و کاری که چندین فرد در دارایی آن شریک باشند با عنوان شرکت یاد برده می‌شود، هر چند که این واژه تعریف دقیق‌تری نیز دارد. پترس و پلومن، از صاحب نظران این حوزه، بر این باورند که هر نوع خرید و فروش کسب و کار نیست، بلکه کسب و کار هر نوع تبادل تکرار شونده و تجدیدپذیر است. اکثراً کسب و کار در شکل خصوصی آن دیده می‌شود که بر سود یا فروش بیشتر تأکید دارد و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می‌دهد. اما در شکل دولتی آن، بیشتر به مشارکت تعداد زیادی از افراد جامعه اهمیت داده می‌شود. نویسندگان مختلف، تعاریف متفاوتی از کسب و کار ارائه کرده‌اند. در لغت‌نامه‌ی آکسفورد، کسب و کار به معنی خرید و فروش و تجارت ترجمه شده است. در واژه‌نامه‌ی لانگ من، کسب و کار به فعالیتی اطلاق می‌شود که پول در آوردن و تجارتی که از آن پول حاصل می‌شود. با توجه به این معانی اینگونه استنباط می‌شود که کسب و کار با خرید و فروش کالاها، تولید کالاها یا عرضه‌ی خدمات، با هدف به دست آوردن سود، مواجه است. بنابراین فراگیری اصول، مهارت‌ها و قوانین مربوط به آن، کمک قابل توجهی به ایجاد و پیشبرد کسب و کار خواهد نمود. در بخشی از کتاب مهارت‌ها و قوانین کسب و کار می‌خوانیم: مدیریت تقاضا، به معنی مدیریت مشتریان است. تقاضاهای شرکت به دو بخش تقسیم می‌شود: تقاضای مشتریان جدید یا تقاضای مشتریان فعلی. نظریه‌ی بازاریابی سنتی، در عمل به جذب مشتریان جدید و فروش متمرکز شده است. امروزه با وجود تغییراتی که در روش‌های بازاریابی به وجود آمده، شرکت‌ها باید به مسائلی فراتر از طراحی محصولات ویژه جهت جذب و حفظ مشتریان و ایجاد روابط مشتری پایدار در معاملات با آن‌ها بیندیشند. چرا به حفظ مشتری تأکید می‌کنیم؟ در گذشته، شرکت‌های در حال رشد، با یک بازاریابی ساده به سرعت می‌توانستند در بازار پیشرفت کنند و محصولات خود را به‌ صورت فراوان در بازارهای هدف عرضه و در اختیار مشتریان قرار دهند. شرکت‌ها می‌توانستند بدون اینکه نگرانی جهت از دست رفتن مشتریان قبلی داشته باشند، مشتریان جدید را جذب کنند؛ اما شرکت‌های امروزی با واقعیت‌های جدیدی در حوزه‌ی بازاریابی روبه‌رو هستند. تغییر جمعیتی، رشد آهسته‌ی اقتصاد و پیشرفته شدن رقبا به این معنی است که مشتریان جدید، کمتر نسبت به گذشته جذب شرکت‌هایی می‌شوند که در فواصل دور هستند. بسیاری از شرکت‌ها با توجه به فضای رقابتی فشرده در بازارهای تجاری در حالت محو شدن قرار گرفته‌اند. به این ‌ترتیب، هزینه‌های جذب مشتریان جدید، پنج برابر هزینه‌ی نگهداری همان تعداد از مشتریان فعلی است. شرکت‌ها متوجه هستند که از دست دادن یک مشتری، به معنای از دست دادن تمامی جریانی است که یک مشتری می‌تواند در تمام طول عمر خود از شرکت شما خرید و از آن حمایت کند. فهرست مطالبدرباره‌ی مؤلفانپیش گفتار مؤلفانمقدمهفصل اول: اصول و مبانی کسب و کارفصل دوم: مهارت‌ها و دانش اولیه‌ی مورد نیاز برای راه‌اندازی و توسعه‌ی کسب و کارفصل سوم: قوانین کار و بیمه‌ی تأمین اجتماعیفصل چهارم: قوانین و مقررات مالیاتیفصل پنجم: قانون تجارتفصل ششم: قانون امور گمرکیفصل هفتم: قانون امور بانکیفصل هشتم: علائم تجاری و طرح‌های صنعتی و نحوه‌ی ثبت آن‌هافصل نهم: قانون تجارت الکترونیکفصل دهم: بیمه و انواع بیمه‌های بازرگانیفصل یازدهم: مفاهیم بهره وری، کارایی و اثربخشیمنابع