جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی رادیو تلویزیون ، خدمت عمومی و قرن بیستم

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رادیو تلویزیون ، خدمت عمومی و قرن بیستم

مقاله علمی و پژوهشی" رادیو تلویزیون ، خدمت عمومی و قرن بیستم" مقاله ای است در 35  صفحه با معرفی 50 منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رادیو تلویزیون ، فضای عمومی ، نئولیبرالیسم ، مقررات زدایی ، خصوصی سازی ، جهانی سازی ، خدمت عمومی و قرن بیستم اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سبک زندگی ، برنامه رادیو و عصر مدرن

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سبک زندگی ، برنامه رادیو و عصر مدرن

مقاله علمی و پژوهشی" سبک زندگی ، برنامه رادیو و عصر مدرن " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سبک زندگی ، برنامه رادیو و عصر مدرن ، مخاطبان رادیو ، عادی سازی ، ویترینی کردن اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب فرزندم زیاد تلویزیون نگاه می‌کند

ادامه مطلب

closeکتاب فرزندم زیاد تلویزیون نگاه می‌کند

لیلا عظیمی در کتاب فرزندم زیاد تلویزیون نگاه می‌کند، به بررسی دغدغه‌های والدین نسبت به بزرگ شدن فرزندان و وابستگی آن‌ها به مدیا و تکنولوژی‌های دیجیتال اشاره می‌کند. یکی از دغدغه‌های این روزهای والدین، این است که فرزندانشان زیاد تلویزیون می‌بینند. از جلوی تلویزیون بلند نمی‌شوند، با تلویزیون مشق می‌نویسند، غذا می‌خورند و حتی، عادت دارند قبل از خواب، تلویزیون ببینند و پای تلویزیون بخوابند. برای بهبود این وضع و پیدا کردن جواب، می‌توان این کتاب روانشناسی را مطالعه کرد. حقیقت این است که، بچه‌ی تازه به دنیا آمده، تلویزیون را نمی‌شناسد. کودک، در بدو تولد، فقط مادرش را می‌شناسد؛ و به تدریج با دنیای اطرافش، آشنا شده و تا قبل از سه ماهگی، ادراک تصویری کاملی ندارد؛ به خصوص، از تصاویر دیجیتال تلویزیون! چرا که این تصاویر، مملو از رنگ هستند و با سرعت بالایی، پخش می‌شوند و تغییر می‌کنند و سرعت پردازش مغز نوزاد، در ماه‌های اول، هنوز به اندازه‌ای نیست که بتواند این حجم از اطلاعات را، با این سرعت، پردازش کند و به همین دلیل، تماشای تلویزیون، برایش ادراک ناقص و به هم ریخته‌ای ایجاد می‌کند که حتی ممکن است، گاهی اضطراب‌آور هم باشد.

more_vert نخستین تلویزیون هوشمند با برند نوکیا

ادامه مطلب

closeنخستین تلویزیون هوشمند با برند نوکیا

 نخستین مدل تلویزیون‌ هوشمند با برند نوکیا از فردا دهم دسامبر (۱۹ آذر) به بازار عرضه می‌شود. به گزارش پایگاه اینترنتی «ورج»، برند نوکیا معمولا با گوشی‌های موبایل شناخته می‌شود اما ظاهرا این کمپانی در حال گسترش حوزه فعالیت‌ خود است یا دست‌کم برند خود را برای این منظور در اختیار فروشندگان شخص ثالث قرار داده است. شرکت هندی فلیپ‌کارت (Flipkart) مجوزهای لازم، از برند نوکیا در تلویزیون‌های هوشمند ساخت خود استفاده خواهد کرد. این مدل تلویزیون نخستین محصولی است که با برند نوکیا به بازار تلویزیون جهان عرضه می‌شود. سیستم صوتی این تلویزیون ۵۵ اینچی هوشمند ال‌ای‌دی مجهز به سیستم عامل اندروید که (Nokia Ultra HD (۴K نام دارد، شامل دو اسپیکر ۲۴ واتی ساخت شرکت آمریکایی جی‌بی‌ال خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون می‌توان به نمایشگری با نسبت تصویر ۱۶:۹، نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز، پشتیبانی از فرمت دالبی ویژن و HDR10، سه پورت اچ‌دی‌ام‌آی و دو پورت یواس‌بی اشاره کرد. به گزارش رسانه‌های خبری، این نخستین تلویزیون هوشمند مزین به برند نوکیا از تاریخ ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) به بازار عرضه شده و به قیمت ۵۸۹ دلار به فروش خواهد رسید.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدل های ارتباطی ، ارتقاء آگاهی و حقوق شهروندی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مدل های ارتباطی ، ارتقاء آگاهی و حقوق شهروندی

مقاله علمی و پژوهشی" مدل های ارتباطی ، ارتقاء آگاهی و حقوق شهروندی " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدل های ارتباطی ، ارتقاء آگاهی و حقوق شهروندی ، رادیو تلویزیون ، مخاطب فعال و برجسته سازی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert رادیو ایران؛ صدای نام آشنا برای ایرانیان

ادامه مطلب

closeرادیو ایران؛ صدای نام آشنا برای ایرانیان

پیشینه استفاده از رادیو در ایران به حدود هشتاد سال می‌رسد. سازمان پرورش افکار در بهمن ۱۳۱۷ خورشیدی ساخت ۲ دستگاه فرستنده موج کوتاه را به شرکتی خارجی سفارش داد. ساعت ۱۰ بامدادِ چهارم اردیبهشت ۱۳۱۹ خورشیدی، رادیو در ایران، فعالیت رسمی خود را با نام «رادیو تهران» آغاز کرد.

more_vert کتاب فرهنگ‌سازی تلویزیون برای کودکان و نوجوانان، تلویزیون بهارستان

ادامه مطلب

closeکتاب فرهنگ‌سازی تلویزیون برای کودکان و نوجوانان، تلویزیون بهارستان

کتاب فرهنگ‌سازی تلویزیون برای کودکان و نوجوانان، تلویزیون بهارستان نوشتۀ الهه کسمایی، در قالب تحقیقی علمی و با ارائه‌ی مواردی مانند فرهنگ دیداری و فلسفه‌ی رسانه به بررسی تأثیر تلویزیون بر آینده‌ی کودکان و نوجوانان تاجیکستان می‌پردازد. فلسفه بنیادین تلویزیون کودک و نوجوان، تربیت فرزندانی برای زندگی بهتر است. زندگی‌ای که در آن کودک با حال خوب بتواند مراحل رشد و پذیرش فرهنگی را طی کند، آموزش ببیند، اجتماعی شود و در نهایت از جهان‌بینی صحیحی برخوردار شود. یکی از مهم‌ترین کارکرد ‌رسانه‌ها‌ کمک به روند فرهنگ‌ پذیری است. فرهنگ‌ پذیری عبارت است از جریان انتقال اندیشه‌ها‌، هنجارها، باورها، معیارها و نمونه‌ها‌ی رفتاری موجود در فرهنگ جامعه به افراد، نهاد خانواده و سپس نهاد تعلیم و تربیت. کودکان و نوجوانان به گونه‌ای وسیع و بی‌سابقه مورد تأثیر رسانه‌ها‌ی جمعی قرار دارند. کودکان در زمره‌ی گروه‌ها‌ی آسیب‌پذیر اجتماعی قرار می‌گیرند. آنچه بر ذهن کودک وارد می‌شود، در روان او باقی می‌ماند و جزئی از شخصیت آینده‌ی او می‌شود. کودک با دیدن هر برنامه‌ی تلویزیونی به انسانی دیگر تبدیل می‌شود. پس باید در برابر پیام‌ها‌ی صحیح، علمی و فرهنگی قرار گیرد. زیرا تلویزیون فرهنگ او را شکل می‌دهد و به نوعی فرهنگ‌سازی می‌کند. وسایل ارتباط جمعی مهم‌ترین شاخصه‌ی جامعه مدرن به شمار می‌آید و شامل رادیو، تلویزیون، سینما، نشریات و اینترنت می‌باشند. در این میان نقش رسانه‌ها‌ی تصویری و به خصوص تلویزیون نسبت به سایر رسانه‌ها‌ برجسته‌تر ‌و در مقایسه با دیگر رسانه‌ها‌ از مطلوبیت بیشتری برخوردار است. این امر به خصوص آنجا تحقق می‌یابد که کودکان به عنوان متقاضیان جدی برنامه‌ها‌ی تلویزیون مطرح می‌باشند. ضرورت این تحقیق از آن جهت است که کودکان و نوجوانان تاجیکستان به عنوان بخشی از مردم جهان، فرهنگ، ارتباطات و آینده را از تلویزیون دریافت می‌کنند. هدف این پژوهش فرهنگ‌سازی تلویزیون بهارستان است. با توجه به اینکه زندگی کودک تاجیکی از زبان، ارتباطات، خانواده، نوع تغذیه، تفکر، مدرسه، ارتباط با کودکان مهاجر، جنسیت، انگیزه، سنت و مدرنیته، زیبایی‌شناسی، قهرمان تلویزیونی، آینده‌نگری، آموزش، تعامل، ذهن فلسفی، هویت‌پذیری و سایر عوامل فرهنگ‌ساز تأثیر می‌گیرد، همه‌ی این نشانه‌ها‌ در تلویزیون بهارستان باید تحلیل شود. به طور کلی در این کتاب بررسی می‌شود که آیا تلویزیون بهارستان، فلسفه‌ی بنیادینی بر پایه و اساس فرهنگ‌سازی مناسب برای کودک و نوجوان را دارا می‌باشد یا خیر؟ روش تحقیق در این رساله، مطالعات اسنادی کتاب‌ها‌ی فارسی، انگلیسی، تاجیکی و روسی درباره‌ی تلویزیون کودک و نوجوان، مصاحبه‌ی هدایت شده با کارمندان و مدیریت شبکه بهارستان، بازدید از این شبکه و مشاهده‌ی حدود 14 ماه برنامه‌ها‌ی تلویزیون بهارستان در سال‌های 2012 و 2013 بوده که 6 ماه از این بازبینی مورد تحلیل قرار گرفته است. همچنین از پرسشنامه‌ای برای سنجش تأثیر فرهنگ‌سازی شبکه‌ی بهارستان برکودکان فارسی زبان ایران، تاجیکستان و افغانستان استفاده کرده‌اند. در بخشی از کتاب فرهنگ‌سازی تلویزیون برای کودکان و نوجوانان، تلویزیون بهارستان می‌خوانیم: ویژه برنامه‌ها‌ی سالگرد استقلال، روز ارتش، نوروز، روز مادر، گشایش مدارس و سال نو مسیحی از برنامه‌ها‌یی بود که در زمان بازبینی دیده شد. در ویژه برنامه‌ها‌ی نوروز ارتباط بین نسل‌ها‌ خوب نمایش داده شد، حرمت آنان پاس داشته شد و به کودکان یادآوری شد که همواره به بزرگترها احترام بگذارند، یکی از مهمترین مسائل فرهنگ و فرهنگ‌سازی در تلویزیون کودک ارتباط بین نسل‌ها‌ می‌باشد زیرا ‌این امر باعث ارتباط فرهنگی می‌شود و یکی از مهم‌ترین وظایف تلویزیون کودک جلوگیری از قطع فرهنگی است. برنامه‌ها‌ی مستند–گزارشی که افراد مسن از خاطرات خود رو به دوربین برای کودکان و نوجوانان از نوروز می‌گفتند. البته کودک و نوجوانان در صحنه حضور نداشتند و همین امر از انرژی برنامه کم می‌کرد. زیرا حضور کودک و نوجوان در برنامه و سوال و جواب باعث تعاملی شدن برنامه می‌شد و تعاملی شدن هم باعث تولید انرژی بیشتر در برنامه‌ها‌ی کودک و نوجوان می‌شود. بخش عمده ویژه برنامه گشایش مدارس در ماه سپتامبر، پیام رئیس جمهور تاجیکستان بود که به صورت زنده و هم زمان در مدارس ولایات صغد و خطلان و بدخشان پخش شد. این پیام در مدارسی خاص که دانش آموزان این پیام را از طریق ویدئو پروجکشن می‌دیدند و در هر مدرسه یکی از کودکان و نوجوانان به عنوان نماینده با رئیس جمهور گفتگو یا از ایشان سوال می‌کرد و رئیس جمهور هم پاسخ می‌داد. در تاجیکستان هنگام پخش پیام رئیس جمهور تمام شبکه‌ها‌ی دولتی به پخش این پیام می‌پردازند. ویژه برنامه‌هایی خاص (تولید تاجیکستان) برای بازگشایی مدارس چون مجموعه‌ها‌ی داستانی در ارتباط با مدرسه و دانش‌آموزان و مسائل آنان در تلویزیون بهارستان وجود نداشت. ویژه برنامه‌ها‌ی سال نو مسیحی بیشتر فیلم‌ها‌ی سینمایی خارجی در این زمینه بود. فهرست مطالبمقدمهباب یکفصل یک: فرهنگ و فرهنگ تصویریفصل دو: فلسفه رسانهباب دوفصل یک: تلویزیون کودک و نوجوانفصل دوم: تلویزیون بهارستان (تلویزیون کودک و نوجوان تاجیکستان)نتیجه گیری؛ برای تولید بهتر تلویزیونی کودک و نوجوان

more_vert مقاله علمی و پژوهشی بازنمایی هویت ملی در مجموعه های تاریخی تلویزیون

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی بازنمایی هویت ملی در مجموعه های تاریخی تلویزیون

مقاله علمی و پژوهشی" بازنمایی هویت ملی در مجموعه های تاریخی تلویزیون " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به بازنمایی هویت ملی در مجموعه های تاریخی تلویزیون ، امر سیاسی ، سیاست فرهنگی ، نظریه هژمونی و نظریه گرامشی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی نقش تلویزیون در ایجاد و تقویت فضای عمومی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی نقش تلویزیون در ایجاد و تقویت فضای عمومی

مقاله علمی و پژوهشی" نقش تلویزیون در ایجاد و تقویت فضای عمومی " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به نقش تلویزیون در ایجاد و تقویت فضای عمومی ، نظریه هابرماس ، مدیریت رسانه ، حوزه عمومی و گستره همگانی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب آموزش خردسالان - آذر ماه

ادامه مطلب

closeکتاب آموزش خردسالان - آذر ماه

کمک کار مربیان مهدهای کودک و مادران در خانه در قرن حاضر به دلیل اهمیتی که والدین برای مسائل تربیتی و روانی کودکان قائل هستند و همچنین ارتقاه آگاهی مردم، نسبت به تقش آموزش و پرورش در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع: سیستم های آموزشی دستخوش تغییرات سریع و شگرفی شده اند. اگرچه ظاهر مهم‌ترین هدف، کسب تحصیلات عالی و داتشگاهی است اما با توجه به تحقیقات انجام شده در سال‌های اخیر، باور کارشناسان بر این است که آموزش پیش از دبستان، پایه و اساس تحصیلات، در سال های آینده است؛ و پلی است میان آموزش غیررسمی و رسمی تحقیقات انجام شده مربوط به این مرحله از زندگی، نشانگر این است که بیشتر ابعاد شخصیت فرد، در سال‌های اولیه‌ی زندگی شکل می‌گیرد، و رشد بعدی در حقیقت، بیشتر جنبه‌ی کمی دارد تا کیفی. دوره پیش از دبستان یکی از مهم ترین دوران زندگی انسان است، چرا که حساس ترین مراحل شکل گیری زندگی، از نظر شخصیتب، اجتماعی و آموزشی می باشد. با صداى آرام با کودکان سخن بگویید، تا حرف هاى شما را دوست داشته باشند. فهرست مطالبهفته‌ی اولآشنایی با آب و بارانمشاهده ی عینی، بحث و گفت و گوکار دستیآموزه های اجتماعیاولین تجربه های منآموزه های ریاضیآموزه های علمیآموزه های دینیلطیفه و چیستانقصهنمایش خلاقنقاشیشعر و سرودهفته ی دومآشنایی با رادیومشاهده ی عینی، بحث و گفت و گوکار دستیآموزه های اجتماعیاولین تجربه های منآموزه های ریاضیآموزه های علمیآموزه های دینیلطیفه و چیستانقصهنمایش خلاقنقاشیشعر و سرودهفته‌ی سومآشنایی با تلویزیونآشنایی با تلویزیونمشاهده ی عینی، بحث و گفت و گوکار دستیآموزه های اجتماعیاولین تجربه های منآموزه های ریاضیآموزه های علمیآموزه های دینیلطیفه و چیستانقصهنمایش خلاقنقاشیشعر و سرودهفته‌ی چهارمآشنایی با زنگ تفریحمشاهده ی عینی، بحث و گفت و گوکار دستیآموزه های اجتماعیاولین تجربه های منآموزه های ریاضیآموزه های علمیآموزه های دینیلطیفه و چیستانقصهنمایش خلاقنقاشیشعر و سرودمنابع

more_vert مقاله علمی و پژوهشی چالش های مدیریت تلویزیون ، رسانه های نوین و بازار آگهی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی چالش های مدیریت تلویزیون ، رسانه های نوین و بازار آگهی

مقاله علمی و پژوهشی" مدیریت تلویزیون ، رسانه های نوین و بازار آگهی " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدیریت تلویزیون ، رسانه های نوین و بازار آگهی ، اقتصاد رسانه ، مدیریت رسانه ، صنعت تبلیغات ، آگهی تبلیغاتی ، آگهی تلویزیونی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تلویزیون های ماهواره ای و نگرش دختران به روابط پیش از ازدواج

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تلویزیون های ماهواره ای و نگرش دختران به روابط پیش از ازدواج

مقاله علمی و پژوهشی" تلویزیون های ماهواره ای و نگرش دختران به روابط پیش از ازدواج " مقاله ای است در 14 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تلویزیون های ماهواره ای و نگرش دختران به روابط پیش از ازدواج ، نگرش ، دگرگونی ارزشی و ماهواره اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert نرم افزار ضبط تصویر از محیط ویندوز Video Capture Master

ادامه مطلب

closeنرم افزار ضبط تصویر از محیط ویندوز Video Capture Master

نرم افزار ضبط تصویر از محیط ویندوز با Video Capture Master 7.1.0.263 ابزار سودمند ضبط ویدئو که می توان از هر منبعی تصویر گرفت آیا شما تمایل به ضبط ویدئو و عکس در زمان واقعی هستید؟Video Capture Master نرم افزار ابزاری جهت ضبط بلادرنگ تصویر و عکس از وب کم، تلویزیون، ویدئو و دوربین دیجیتالی و ... می باشد. توسط این نرم افزار شما می توانید هر خصوصیت وسایل ضبط را تنظیم کرده و فایل های ضبط شده را پیش نمایش کرده، حتی تلویزیون تماشا کنید اگر وسیله میزان کننده نصب شده باشد. این برنامه ضبط صوت و تصویر را پشتیبانی می کند و فایل ویدئویی ضبط شده را در فرمت AVI ذخیره می شود. قابلیت های کلیدی نرم افزار Video Capture Master:- قابلیت ضبط ویدئو و ذخیره آن در فرمت AVI- توانایی ضبط ویدئو یا عکس از منابع ورودی ویدئو با USB ،DV و میزان کننده تلویزیون- امکان تنظیم خصوصیات وسایل ضبط- قابلیت تنظیم چندین نصب رمزگذار صوتی و تصویری- ارسال ویدئو توسط ایمیل- گرفتن عکس فوری با کلید فوری- قابلیت پیش نمایش و ضبط ویدئو- تماشای تلویزیون در صورت نصب کارت میزان کننده- قابلیت جستجو و ویرایش فایل های رسانه ای ضبط شده- و ...

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان

مقاله علمی و پژوهشی" تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان " مقاله ای است در 32 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان ، الگوی مصرف ، اعتماد مشتریان و جذابیت تبلیغات تجاری  نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی الگوی مطلوب برنامه های دینی تلویزیون

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی الگوی مطلوب برنامه های دینی تلویزیون

مقاله علمی و پژوهشی" الگوی مطلوب برنامه های دینی تلویزیون " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به الگوی مطلوب برنامه های دینی تلویزیون ، برنامه دینی ، صنعت رسانه ، رسانه دینی ، دیدگاه ابزار گرایانه ، دیدگاه ذات گرایانه و نظریه همگرا اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی منابع مالی و تولید اخبار تلویزیون

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی منابع مالی و تولید اخبار تلویزیون

مقاله علمی و پژوهشی" منابع مالی و تولید اخبار تلویزیون " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به منابع مالی و تولید اخبار تلویزیون ، اتاق خبر ، منابع سرمایه ای ، کمیت خبر ، کیفیت خبر ، نظریه سیستمها ، اقتصاد رسانه و نظریه اقتصاد رسانه اشاره  نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و شیوه های نظارتی مادران بر مصرف تلویزیون ماهواره

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و شیوه های نظارتی مادران بر مصرف تلویزیون ماهواره

مقاله علمی و پژوهشی" سواد رسانه ای و شیوه های نظارتی مادران بر مصرف تلویزیون ماهواره " مقاله ای است در 26 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سواد رسانه ای و شیوه های نظارتی مادران بر مصرف تلویزیون ماهواره ، کنترل والدین ، تکنولوژی نوین ارتباطی ، ارزشهای اجتماعی و فرزندپروری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert ‌‫کتاب کوچک مصاحبه

ادامه مطلب

close‌‫کتاب کوچک مصاحبه

‌‫کتاب کوچک مصاحبه نوشته شهرام گیل‌آبادی، یک راهنمای کاربردی در زمینه اصول و فنون مصاحبه در روزنامه‌نگاری و دیگر رسانه‌های گروهی است. این کتاب در پنج بخش به نگارش در آمده است که بخش اول تا چهارم آن به پیش‌داشته‌ها و افق‌های روشن و موجز برای رسیدن به مصاحبه‌ای فعال و پویا می‌پردازد و بخش پنجم که نتیجه‌ی تلاش خانم فاطمه رحیمی، روزنامه‌نویس و مصاحبه‌گر موفق حوزه‌ی مطبوعات است به مصاحبه‌ی تخصصی و علمی اختصاص دارد که با نمونه‌های عینی و تجربه‌ی اجرای برنامه‌های مصاحبه‌ محور شش چهره‌ی بی‌بدیل برنامه‌های رادیو تلویزیونی همراه شده است. در این مصاحبه‌ها سعی بر آن است، مفاهیمی مانند زیبایی‌شناسی مصاحبه، توجه به تولید بینامتن‌ها و فرامتن‌های مصاحبه در تجربه‌ی عملی این بزرگواران مد نظر قرار گیرد تا به فرانمایی برای بازشناخت مصاحبه به عنوان یکی از جذاب‌ترین گونه‌های رسانه‌ای توجه جدی شود. کتاب کوچک مصاحبه (the concise book on interviews) تبارشناسی چگونگی شکل‌گیری مصاحبه از قبل، حین و بعد از آن را مورد توجه جدی قرار می‌دهد. در انتها، برای بازنمایی و ارجاع نکته‌های مطرح شده و تلفیق تجربه‌های شخصی و تخصصی همکارانی کار آزموده در کتاب، شش مصاحبه با آقایان اسماعیل میرفخرایی، علی‌اکبر عبدالرشیدی، محمدرضا شهیدی‌فر، مرتضی حیدری، فرزاد حسنی، و رضا رشیدپور ارایه شده و نظرات آن‌ها درباره‌ی مصاحبه‌ای منطقی رسانه‌ای به دست داده شده است. شهرام گیل آبادی، نویسندۀ این کتاب، متولد خرم آباد، دکتری پژوهش هنر از دانشگاه تهران، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، محقق و پژوهشگر در حوزه هنر و رسانه است. وی سابقه کار اجرایی از جمله مدیر کل طرح و برنامه، مدیر رادیو تهران، مدیر رادیو جوان، رئیس مرکز هنرهای نمایشی رادیو، مدیر کل نمایندگی‌های خارج از کشور صدا و سیما، معاون اطلاع رسانی و پژوهش دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، تالیف هفتاد مقاله علمی، دبیری سی و هفت جشنواره فرهنگی هنری و رسانه‌ای و داوری هشتاد و دو کنفرانس، همایش و نشست تخصصی را نیز در کارنامه فعالیت‌های خود دارد. در این مصاحبه‌ها سعی بر آن است، مفاهیمی مانند زیبایی‌‌شناسی مصاحبه، توجه به تولید بینامتن‌ها و فرامتن‌های مصاحبه در تجربه‌ی عملی این بزرگواران مدنظر قرار گیرد تا به فرانمایی برای باز شناخت مصاحبه به‌ عنوان یکی از جذاب‌ترین گونه‌های رسانه‌ای توجه جدی شود. جملات برگزیده ‌‫کتاب کوچک مصاحبه: - گفت‌وگوی خوب، ژورنالیسم آزاد می‌خواهد.- پرسش خوب به مصاحبه جهت می‌دهد.- گفت‌وگوی خوب شبیه درام است.- مسیر مصاحبه بر اساس هدف ترسیم می‌شود.- مصاحبه مثل عملیات است.- اثرگذاری شرط اول ماندگاری مصاحبه است. در بخشی از کتاب کوچک مصاحبه می‌خوانید: مصاحبه‌ها سه دسته‌اند. دسته‌ی اول، مصاحبه‌های شخصیت‌ محور است. در این نوع مصاحبه‌ها، من با شخصیتی مانند یک ورزشکار محبوب یا یک هنرپیشه‌ی سینما صحبت می‌کنم. در این‌‌جا، شخصیت این فرد مهم است. من باید با او گپ بزنم، مانند وقتی که می‌خواهم با عزت‌اله انتظامی حرف بزنم، این‌جا من قصد کوبیدن او را ندارم. دسته‌ی دوم مصاحبه‌های عقیده‌ محوراند؛ این مصاحبه‌ها موقعی انجام می‌شود که عقیده‌ی مصاحبه‌ کننده و مصاحبه‌ شونده با هم یکی نباشد. برای انجام این کار، مانند دو نفری که با هم پینگ‌ پنگ بازی می‌کنند، با رعایت مقررات بازی، وارد مصاحبه می‌شویم. من می‌کوبم، تو دفاع می‌کنی، من می‌پرسم، تو پاسخ می‌دهی. در این نوع مصاحبه‌ها من به‌ عنوان مصاحبه‌ کننده باید آن‌ قدر بازی را بلد باشم که مصاحبه‌ شونده را وارد بازی کنم، ضمن این‌که تضاد به وجود آمده هم توجه مخاطب را جلب می‌کند اما در عین حال، من و مصاحبه‌ شونده در یک مسیر بازی می‌کنیم و اگر یک طرف، بازی را به هم بزند مصاحبه ناموفق می‌شود. اما در این نوع مصاحبه هم تفاهم اولیه مهم است. من چنین کاری را انجام دادم. به‌ عنوان مثال آمدم به مسئولی گفتم، آقا من فلان نظر شما را قبول ندارم آیا حاضرید در این موضوع با من وارد یک مصاحبه یا بحث چالشی بشوید و نتیجه‌گیری را به مردم بسپاریم؟ او یا می‌گوید: بله، که خوب مصاحبه انجام می‌شود یا می‌گوید: نه، من اصلا تو را قبول ندارم. به محض این‌ که مصاحبه جنبه‌ی عملی به خود می‌گیرد، ولو این ‌که با نظر طرف مقابل صد در صد مخالف‌اید باید قواعد بازی را رعایت کنید.فهرست مطالب پیشگفتار1: چیستی مصاحبه1-1. آغاز1-2. نیم نگاهی به تاریخچه‌ی مصاحبه1-3. تفاوت مصاحبه و گفت‌وگو1-4. شناسه‌های رسانه‌های صوتی، تصویری و مکتوب1-4-1. شناسه‌های رادیو1-4-2. شناسه‌های تلویزیون1-4-3. شناسه‌های رسانه‌های نوشتاری1-5. مشخصه‌های مصاحبه رادیویی، تلویزیونی و نوشتاری1-5-1. رادیو1-5-2. تلویزیون1-5-3. رسانه‌های نوشتاری1-6. مصاحبه یک نظام است1-6-1. مصاحبه چیست؟1-6-2. اهمیت مصاحبه1-6-3. اهمیت مصاحبه در میان انواع خبر1-6-4. هدف مصاحبه1-6-5. چه مواردی مصاحبه را به موقعیتی مانا تبدیل می‌کند؟1-6-6. موقعیت انفعال در مصاحبه چگونه به وجود می‌آید؟1-6-7. اصول انجام مصاحبه‌ای مطلوب2: ارکان مصاحبه2-1. ارکان مصاحبه2-1-1. مصاحبه ‌شونده2-1-2. مصاحبه ‌کننده2-3. هدف از ارتباط در مصاحبه2-4. هدف مصاحبه‌ شونده2-5. ویژگی‌های مصاحبه ‌کننده3: شیوه‌های مصاحبه3-1. انواع ارتباط در مصاحبه3-2. عوامل اثرگذار در کیفیت مصاحبه3-3. آماده شدن برای مصاحبه3-4. چگونگی رفتار با مصاحبه‌ شونده3-5. اجرای مصاحبه3-6. پرسش و انواع آن3-6-1. اشاره3-6-2. تعریف پرسش3-6-3. اهمیت پرسش در مصاحبه3-6-4. ویژگی‌های پرسش3-6-5. زمان و نحوه‌ی طرح پرسش3-6-6. قفل‌های ذهنی برای بروز خلاقیت در طرح پرسش3-6-7. قفل‌های ذهنی3-6-8. انواع پرسش‌ها3-6-9. نکته‌هایی برای پرسیدن3-6-10. انواع پرسش‌ها به لحاظ جامعیت3-6-10-1. کارکرد‌های پرسش‌های کلی3-6-10-2. کارکرد‌های پرسش‌های جزئی3-7. پیش‌فرض‌هایی که باید پاسخ داده شود3-8. زمان‌بندی در مصاحبه‌ی رادیو - تلویزیونی3-9. ویژگی‌های اثر بخشی در ارتباط بین فردی3-10. تمهیدات مصاحبه: فرض‌ها و اگرهای جادویی3-11. بنیادهای عمومی مصاحبه4: ریخت‌شناسی مصاحبه4-1. مصاحبه‌ی کوتاه4-2. مصاحبه با شخصیت‌ها4-3. مصاحبه‌ی اتفاقی4-4. مصاحبه‌ی گروهی4-5. مصاحبه با شاهدان4-6. مصاحبه‌ی مستند درباره‌ی حوادث تاریخی4-7. مصاحبه‌ی آزاد4-8. مصاحبه‌ی هدایت‌ شده4-9. مصاحبه‌ی باز4-10. مصاحبه‌ی بسته4-11. کنفرانس مطبوعاتی4-12. مصاحبه‌ی اختصاصی و غیر اختصاصی4-13. مصاحبه‌ی کتبی4-14. انواع ساخت مصاحبه‌ی رادیو تلویزیونی4-15. انواع مصاحبه4-15-1. مصاحبه‌ی خبری4-15-1-1. تعریف خبر4-15-1-2. ارزش‌های خبری4-15-1-3. عناصر خبر4-15-1-5. اهمیت مصاحبه‌ی خبری4-15-1-5. ویژگی‌های مصاحبه‌ی خبری4-15-2. مصاحبه‌ی تفسیری4-15-3. مصاحبه‌ی غیرخبری4-15-3-1. کارکردهای مصاحبه‌ی غیرخبری4-15-4. مصاحبه‌ی ساختارگرا4-15-5. مصاحبه‌ی نیمه ساختارگرا4-15-6. مصاحبه‌ی بدون ساختار4-16. کاربرد مصاحبه در رسانه‌های صوتی و تصویری4-17. اشکال دیگر مصاحبه که در دنیا رایج‌اند5: مصاحبه‌ها5-1. اسماعیل میرفخرایی5-2. علی‌اکبر عبدالرشیدی5-3. محمد‌رضا شهیدی‌فر5-4. مرتضی حیدری5-5. رضا رشید‌پور5-6. فرزاد حسنیمنابع و مآخذواژه‌نامهنمایه

more_vert کتاب تأثیر الگوپذیری رفتار کودکان از رسانه

ادامه مطلب

closeکتاب تأثیر الگوپذیری رفتار کودکان از رسانه

کتاب تأثیر الگوپذیری رفتار کودکان از رسانه نوشته‌ی زهرا اسدی، به بررسی آثار مخرب برنامه‌های تلویزیونی در تعلیم و تربیت فرزندان پرداخته است. کودکان ما امروزه در خانه‌ای پا به دنیا می‌گذارند که تلویزیون در آن به طور میانگین هفت تا هشت ساعت در روز روشن است. حالا دیگر بیش از آنکه از مادربزرگ‌ها داستان و از پدربزرگ‌ها خاطره بشنویم، این تلویزیون است که داستان‌های مربوط به انسان‌ها، زندگی و ارزش‌های آن را برای ما بیان می‌کند. تلویزیون، امروزه به عنوان عمومی‌ترین و پرمخاطب‌ترین رسانه جمعی، سهم عمده‌ای در آموزش و تأثیرگذاری مستقیم و غیرمستقیم بر فرهنگ و روح و روان جمعی دارد. تأثیرپذیری اکثریت خاموش جامعه از تلویزیون و برنامه‌های ماهواره‌ای بسیاری از اوقات کشورهای جهان سوم را با بحران فرهنگی روبرو کرده است. تلویزیون هر روز بر ما تسلط بیشتری می‌یابد و ما بایستی نگران آثار مخرب برنامه‌های آن برای کودکان و خانواده‌های خود باشیم. این حق ماست و می‌بایستی عکس‌العمل نشان دهیم. اگر چه تلویزیون مطرود نیست اما برنامه‌های تلویزیونی در مجموع زیان‌بار بوده‌اند. در غرب به نوعی و در شرق به شکلی دیگر خطر برنامه‌های مخرب تلویزیونی احساس می‌شود. ما بدبختانه فرزندانمان را با تلویزیون تربیت می‌کنیم وقتی می‌خواهیم آنان را ساکت کنیم برای آنان تلویزیون روشن می‌کنیم و یا آنان را به تماشای برنامه‌هایی که خودمان هم نمی‌دانیم چه هستند دعوت می‌کنیم. خودمان هم متأسفانه عادت کرده‌ایم به آنچه پخش می‌شود فقط خیره شویم و نگاه کنیم. بشر نیازمند به شناخت دنیای اطراف خود است و انتقال فرهنگ و روحیه‌ی مدنی می‌تواند به صورتی سالم و سازنده انجام گیرد. اما به نظر می‌رسد تلویزیون یک مانع اصلی بر سر راه رسیدن به دنیای بهتر است؛ پس ما بایستی از آثار سوء این جعبه جادویی آگاه شویم و در ارتباط با تلویزیون مسئولیت خود را بپذیریم. در بخشی از کتاب تأثیر الگوپذیری رفتار کودکان از رسانه می‌خوانیم: هر چند کودک در تلویزیون دو نوع محتوا را می‌یابد که به او کمک می‌کنند تا نیازهای خود را از طریق دست‌‌یابی به آنچه که آن را پاسخ‌های خیال‌پردازانه و واقع‌بینانه نام نهادیم برآورده کند، روشن است که عملکرد اولیه و عمده تلویزیون برای کودکان سهمی است که تلویزیون در رفتار خیال‌پردازانه ایفا می‌کند. در حالی که تلویزیون سهمی در ارائه اطلاعات دارد، این گرایش نیز در آن وجود دارد که اذهان را از حل مشکلات زندگی واقعی منحرف کند. نه تنها کودکان عمدتاً در پی آن هستند که مطالبی را در تلویزیون بیابند که به احتمال بیشتر برانگیزاننده رفتار خیال‌پردازانه است، بلکه همچنین قبل از فراگیری مطالب واقع‌بینانه در سنینی به مراتب پایین‌تر نحوه‌ی جستجوی مطالب خیال‌پردازانه را یاد می‌گیرند. تعجب‌آور نیست که چنین وضعی حاکم باشد، نسبتاً کار راحتی است که انسان بنشیند و سرگرم شود، اما جستجوی اطلاعات مستلزم آن است تا شما عمداً هر لذت ممکنی را که از تماشای تلویزیون حاصل می‌شود به تعویق اندازید و برای مدتی، به جای کاهش تنش، احتمال افزایش تنش را بپذیرید و در مقابل همان لامپ تصویری که ملتمسانه از شما می‌خواهد تا بیارامید و از آن لذت ببرید، به سختی به کار بپردازید. این‌ها همه از جمله رفتارهای پیچیده و سخت به شمار می‌روند. بنا به دلایل یاد شده، وقتی کودکان به فواید جستجوی واقعیت واقف شوند، به احتمال زیاد مطالب واقع بینانه را بیشتر از طریق رسانه‌های چاپی جستجو می‌کنند تا از طریق تلویزیون. فهرست مطالبمقدمهفصل اول: توانایی‌های رسانهفصل دوم: جهان جدید تلویزیونفصل سوم: یادگیری از تلویزیونفصل چهارم: تأثیرات جسمی و روانی تلویزیون بر کودکانمنابع مآخذ

more_vert ورود جعبه جادویی به زندگی مردم

ادامه مطلب

closeورود جعبه جادویی به زندگی مردم

نخستین فرستنده تلویزیون ایران در ۱۱ مهر ۱۳۳۷ خورشیدی پخش برنامه‌های خود را آغاز کرد، این روز با عنوان آغاز کار تلویزیون ایران نام گرفت اما این سازمان چندین سال به صورت یک بخش خصوصی اداره می‌شد تا اینکه در ۲۹ اسفند ۱۳۴۵ این جعبه جادویی به صورت رسمی وارد زندگی مردم شد.