جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert ۴۸ درصد ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه‌های غیردولتی‌ خالی ماند

ادامه مطلب

close۴۸ درصد ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه‌های غیردولتی‌ خالی ماند

دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی- غیرانتفاعی اظهار داشت: ۴۸ درصد ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های غیردولتی خالی ماند و داوطلبان، رشت‌های تحصیلی این مراکز را انتخاب نکردند. علی آهون منش در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا با بیان اینکه ۱۰ درصد کل کنکوری ها وارد دانشگاه های غیردولتی می شوند، افزود: تعداد زیادی از ظرفیت های کارشناسی ارشد دانشگاه های غیردولتی خالی ماند که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخواست تکمیل ظرفیت کرده ایم.آهون منش همچنین درباره دلیل عدم استقبال داوطلبان از پذیرش های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه های غیردولتی گفت: کنکور فقط در ۱۵ درصد رشته ها برگزار می شود و ۸۵ درصد باقیمانده از طریق پذیرش های بدون آزمون در حال انجام است.وی افزود: وقتی استقبال داوطلبان از پذیرش در دوره های بدون کنکور کارشناسی پیوسته بیشتر باشد رغبت کمتری به پذیرش در دوره های با آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دارند.دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی- غیرانتفاعی خاطرنشان کرد: متقاضیان رشته های اصلی، پرطرفدار و مقبول از طریق بدون کنکور بیشتر است و داوطلبان دلیلی ندارند در دانشگاه های درجه دو یا سه دولتی و غیرانتفاعی پذیرش با آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته را انتخاب کنند.وی با توجه به مشکلات دانشگاه های غیردولتی در ظرفیت های خالی گفت: در بخش خصوصی، هزینه درآمد عامل تعیین کننده است و اداره کلاس های پنج یا شش نفره به جای ۱۰۰ نفره ارزش اقتصادی ندارد.این مسئول با بیان اینکه یکی از دانشگاه های شعبه دار در سراسر کشور یک و دو دهم تریلیارد تومان بودجه دارد و آموزش از راه دور ارائه می دهد تاکید کرد: دانشگاه های غیردولتی همین آموزش های از راه دور را با بهترین شیوه ممکن برای دانشجویان ارائه می دهند.آهون منش با اشاره به یک پیشنهاد این اتحادیه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: پیشنهاد می شود رشته های مشابه میان دانشگاه های دولتی و غیردولتی در بخش دولتی تعطیل شده و به دانشگاه های غیردولتی و بخش خصوصی واگذار شود. در حال حاضر ۳۲۰ دانشگاه غیردولتی با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور فعالیت می کنند.

more_vert ۱۶ درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد

ادامه مطلب

close۱۶ درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد

معاون خط مشی‌گذاری و راهبری اجرایی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۱۶ درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد. به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، نشست تخصصی کنکور؛ چالش ها و راهبردها عصر امروز- شنبه - در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.ابراهیم سوزنچی کاشانی در این نشست اظهار داشت: فقط ۱۶ درصد مراکز آموزش عالی به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد و بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در حال حاضر ۸۵ درصد پذیرش دانشگاه‌ها امسال بدون آزمون انجام شد. وی گفت: قانون یاد شده مصوب مجلس شورای اسلامی و لازم الاجرا است اما شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع ورود نکرد. این مسئول با بیان اینکه عمده ظرفیت آموزش عالی در مراکز دیگر به جز دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد افزود: با این که بیش از ۸۵ درصد پذیرش‌ها بدون آزمون صورت گرفت اما مشکل سنجش و پذیرش کشور حل نشد. معاون خط مشی‌گذاری و راهبری اجرایی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: با توجه به گسترده شدن انتقادات از سنجش و پذیرش در کشور این شورا بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داد.سوزنچی افزود: بر اساس تاکید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساماندهی کنکور تا پایان امسال باید تعیین تکلیف شود.استاد دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف کنکور به این معنا نیست که از سال آینده کنکور به شیوه دیگری برگزار شود بلکه هدف تعیین تکلیف آن در شوروی عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ سیاست های نظام سنجش و پذیرش است.به گفته سوزنچی، امروز نشست اول بررسی راهکارها و چالش‌های کنکور با حضور کارشناسان موسسات و اندیشکده‌ها برگزار شد و در نشست فردا (یکشنبه) کنکور را از دیدگاه روسای دانشگاه ها بررسی می کنیم.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی آثار جهانی شدن بر مدیریت دولتی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی آثار جهانی شدن بر مدیریت دولتی

مقاله علمی و پژوهشی" آثار جهانی شدن بر مدیریت دولتی " مقاله ای است که در 22  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به آثار جهانی شدن بر مدیریت دولتی ، ارزش های همگانی ، مدیریت دولتی نوین ، مدیریت دولتی ، جهانی شدن اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert زمان مهلت ثبت نام مجدد کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

ادامه مطلب

closeزمان مهلت ثبت نام مجدد کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

سازمان سنجش آموزش کشور مهلت مجدد ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ را ۱۴ تا ۱۶ بهمن ماه اعلام کرد. به گزارش روز شنبه سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان متقاضی شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی، غیر دولتی، همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و پنجمین المپیاد علمی- دانشجویی می توانند در روزهای ۱۴ تا ۱۶ بهمن ماه در سایت این سازمان ثبت نام کنند. متقاضیان ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما در خصوص اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام، نسبت به مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.پیش از این ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ از ۱۶ آذرماه آغاز شد و پنجشنبه ۲۸ آذرماه به پایان رسید. در این مهلت تعداد ۴۸۱ هزار نفر ثبت نام کردند.کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه برگزار می شود.

more_vert فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی

ادامه مطلب

closeفراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی

​دانشگاه شهید بهشتی فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد در این دانشگاه را منتشر کرد. به گزارش ایسنا، ​دانشگاه شهید بهشتی به استناد آیین‌نامه‌ و بخشنامه‌های مربوط به "پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی‌ارشد" وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شیوه‌نامه‌های مصوب شورای استعداد درخشان دانشگاه، از بین دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه‌های دولتی، فقط برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشجو می‌پذیرد. کلیه متقاضیان از تاریخ ۹۸/۰۸/۲۰ تا ۹۸/۰۹/۱۰ می‌توانند به سامانه جامع ​آموزشی دانشگاه شهید بهشتی به نشانی(https://golestan.sbu.ac.ir) مراجعه نموده و نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری مدارک اقدام نمایند. ​​​​​​​برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط پذیرش و نحوه ثبت‌نام به فایل‌های پیوست مراجعه نمایید. فرم فراخوان پذیرش بدون آزمون کارشناسی‌ارشد دانشگاه شهید بهشتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اینجا قابل دریافت است.

more_vert کتاب ترجمه کتاب زبان تخصصی رشته مدیریت دولتی

ادامه مطلب

closeکتاب ترجمه کتاب زبان تخصصی رشته مدیریت دولتی

کتاب ترجمه کتاب زبان تخصصی رشته مدیریت دولتی مقطع کارشناسی ارشد (پیام نور)، به تالیف شهربانو ثمربخش تهرانی و طاهره فیضی، راهنمایی است جهت ترجمه کتاب زبان تخصصی در رشته مدیریت دولتی، که برای دانشجویان دانشگاه پیام نور مقطع کارشناسی ارشد تدوین شده است. در ترجمه متون اصلی کوشش شده تا نهایت امانت در ترجمه رعایت شده و ترجمه‌ها منطبق با متن اصلی باشند. در ارائه معادل‌های واژه‌ها، مرتبط‌ترین معادل‌های فارسی با توجه به متن کتاب و مثال‌های داده شده انتخاب شده است. تلاش شده تا ترجمه نسبتاً تحت‌اللفظی ارائه شود تا دانشجویان بتوانند معانی واژه‌ها و اصصطلاحات را در متن ترجمه شده به آسانی دنبال کنند. کتاب ترجمه کتاب زبان تخصصی رشته مدیریت دولتی، می‌تواند راهنمای مفیدی برای آن دسته از دانشجویانی باشد که به هر دلیل قادر به حضور در کلاس نیستند. این کتاب به صورت دوزبانه انگلیسی - فارسی است.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تسهیل گری تجاری سازی پژوهش های دانش مدیریت دولتی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تسهیل گری تجاری سازی پژوهش های دانش مدیریت دولتی

مقاله علمی و پژوهشی" تسهیل گری تجاری سازی پژوهش های دانش مدیریت دولتی " مقاله ای است که در 28  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تسهیل گری تجاری سازی پژوهش های دانش مدیریت دولتی ، پژوهش دانشگاهی ، پژوهش مدیریت دولتی ، تجاری سازی ، تجاری سازی مدیریت دولتی ، توسعه کسب و کار و نوآوری اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert افزایش قرارداد دانشگاه‌ها با صنعت

ادامه مطلب

closeافزایش قرارداد دانشگاه‌ها با صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: میزان قرارداد دانشگاه‌ها با صنعت سال ۹۸ در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافت و به حدود هزار میلیارد تومان رسید. ولی الله سیف اظهار داشت: پایش قراردادهای دانشگاه ها با صنعت برای نخستین بار در سال ۹۷ انجام شد، امسال رقم این قراردادها در مقایسه با سال گذشته افزایش بیشتری داشت.وی افزود: اصل مساله ارتباط با صنعت مورد توجه دانشگاه ها قرار گرفته است چرا که تا قبل از سال ۹۷ دانشگاه ها اطلاعاتی از قراردادها و عملکرد ارتباط با صنعت ارائه نمی دادند ولی از سال گذشته دانشگاه ها این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و شرایط را بهبود داده اند.مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم‌ با بیان اینکه برای وزارت علوم هدف گیری اساسی دانشگاه ها به سوی صنعت مهم تر از ارقام قراردادها است، تصریح کرد: این قراردادها بیشتر در حوزه فنی و مهندسی است اما در سایر زمینه ها نظیر علوم حسابداری، اداری و مالی، علوم انسانی و کشاورزی هم گسترش یافته است.سیف تاکید کرد: دانشگاه ها برای قراردادهای صنعتی مخاطبان خصوصی و دولتی دارند و علاقه مندی برای کارهای تحقیقاتی در مراکز آموزش عالی روند افزایشی دارد.وی خاطرنشان کرد: قراردادهای دانشگاه ها با صنعت محدود به دانشگاه های بزرگ و سطح یک نیست بلکه دانشگاه های کوچک در استان های کوچک هم وارد قراردادهای صنعتی شده اند.این مقام مسئول در وزارت علوم درباره میزان قرارداد سال گذشته دانشگاه ها با صنعت یادآور شد: این رقم ۹۵۰ میلیارد تومان بود.

more_vert اختصاص کد شناسه استخدامی به بیش از چهار هزار عضو هیأت علمی

ادامه مطلب

closeاختصاص کد شناسه استخدامی به بیش از چهار هزار عضو هیأت علمی

 مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سازمان امور اداری و استخدامی برای چهار هزار و ۷۱ هیأت علمی بعد از ۱۰ سال کد شناسه استخدامی صادر کرد. اباصلت خراسانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: سازمان امور اداری و استخدامی کشور ۶ هزار مجوز استخدامی برای اعضای هیأت علمی دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم صادر کرد.وی افزود: از این ۶ هزار مجوز، چهار هزار و ۷۱ نفر استخدام شده بودند اما از ۱۰ سال ییش تاکنون کد شناسه نداشتند.مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم درباره دلایل عدم صدور این کد گفت: سازمان امور اداری استخدامی بنا به دلایلی این کدها را صادر نکرده بود، در برخی موارد هم وزارت علوم این موارد را پیگیری نکرده بود.خراسانی ادامه داد: حدود ۲ هزار کد هم برای جذب جدید هیأت علمی تا ۲ سال آینده صادر شده است.این مقام مسوول وزارت علوم یادآور شد: این کد ها بر اساس آمایش آموزش عالی و طبق برنامه ششم توسعه صادر و به دانشگاه ها ابلاغ شده است.وی درباره اعطای کد شناسه برای بورسیه هایی که قرار است در تعدادی از دانشگاه های دولتی جایابی شوند، خاطرنشان کرد: تعدادی از این کدهای شناسه با موافقت دانشگاه ها به این بورسیه ها برای جذب اختصاص داده شده است.به گزارش ایرنا، وزارت علوم هر ساله ۲ فراخوان جذب هیأت علمی برای دانشگاه ها در ماه های شهریور و بهمن دارد. در هر کدام از این فراخوان ها حدود ۸۰۰ نفر جذب می شوند.تعداد بورسیه های جنجالی سال ۹۲ به سه هزار نفر می رسید که بعد از بررسی های وزارت علوم مشخص شد فقط ۳۶ نفر به صورت غیرقانونی بورسیه شده اند. در چند ماه اخیر جذب برخی بورسیه ها به عنوان هیأت علمی حاشیه هایی به دنبال داشت چرا که طبق تاکید تعدادی از دانشگاه ها، این افراد فاقد صلاحیت های علمی لازم بودند.با این حال، بعد از پا در میانی هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه های آزاد و فرهنگیان همچنین تعدادی از دانشگاه های دولتی نسبت به جذب برخی از این افراد اقدام کردند و جذب سایر بورسیه ها نیز در حال انجام است.

more_vert ۷۰ درصد دانش آموختگان فنی‌وحرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند

ادامه مطلب

close۷۰ درصد دانش آموختگان فنی‌وحرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: آخرین یافته های تحقیقات و خروجی دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های اخیر نشان می دهد به طور میانگین بیش از ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه جذب بازار کار می شوند که آمار قابل قبولی است. ابراهیم صالحی عمران در مراسم استقبال از دانشجویان تازه وارد گفت: انگیزه های تحصیلی برای ورود به دانشگاه به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول انگیزه های فرهنگی و اجتماعی است که منجر به ارتقای منزلت تربیتی، فرهنگی و اعتبار اجتماعی شخص می شود و آثار بسیار خوبی هم دارد، اما دسته دوم انگیزه های تحصیلی در دانشگاه جنبه های اقتصادی، دستیابی به اشتغال و کسب درآمد است که در بین تمامی دانشجویان وجود دارد و مبنای انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی بر این نگرش استوار است که در آینده در چه شغلی فعالیت خواهد داشت و چه مهارتی فرد را به بازار کار نزدیک خواهد کرد. به گزارش دانشگاه فنی و حرفه ای،‌ صالحی عمران با اشاره بر اینکه امروز اشتغال دانش آموختگان به دغدغه تمامی خانواده ها و مسوولین کشور تبدیل شده، تصریح کرد: در گذشته داشتن مدارک دانشگاهی کفایت می کرد و عمدتاً در بخش های دولتی جذب بازار کار می شدند و ورود به دانشگاه با استخدام در بخش های دولتی همراه بود، اما امروزه آنچه افراد را به اشتغال و بازار کار نزدیک می کند، علاوه بر داشتن مدرک، توجه به ارزش ها و نگرش ها و بهره جستن از مهارت های مورد نیاز هر شغل است. وی با بیان اینکه برنامه های ویژه ای برای توانمند سازی استادان و اعضای هیأت علمی و ارتقای تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی در سراسر کشور داریم، با طرح توصیه هایی از زبان متخصصین آموزش های مهارتی دنیا گفت: برای موفقیت در بازار کار و اشتغال در کنار مهارت هایی که افراد کسب می کنند، ویژگی ها و شایستگی های اخلاقی و شخصیتی، آمادگی روانی برای مقابله با چالش ها، مهارت های اجتماعی، اعتماد به نفس، تسلط بر زبان های دیگر، خوش رویی، صداقت، رازداری، شفافیت، درستکاری، امانت داری، با وجدان بودن، خوش اخلاقی، مثبت اندیشی، خوش بینی و پر انرژی بودن بسیار مهم و موثر تلقی می شود. رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در پایان از دانشجویان خواست در کنار آموزش های رسمی دانشگاهی، آموزش های کوتاه مدت را در دستور کار قرار دهند و مهارت های مختلفی را در کنار تحصیل در سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی دیگر متناسب با رشته های تحصیلی فرا گیرند؛ چرا که برای آینده شغلی مورد نیاز است.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدل انتخاب کارکنان مستعد در سازمان دولتی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مدل انتخاب کارکنان مستعد در سازمان دولتی

مقاله علمی و پژوهشی" مدل انتخاب کارکنان مستعد در سازمان دولتی " مقاله ای است که در 25  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدل انتخاب کارکنان مستعد در سازمان دولتی ، شایسته گزینی ، منابع انسانی ، کارمند یابی و گزینش نیروی انسانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تبیین تمدن سازمانی در سازمانهای دولتی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تبیین تمدن سازمانی در سازمانهای دولتی

مقاله علمی و پژوهشی" تبیین تمدن سازمانی در سازمانهای دولتی " مقاله ای است که در 21  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تبیین تمدن سازمانی در سازمانهای دولتی ، تعالی سازمانی ، تمدن سازمانی ، عدالت اجتماعی ، فرهنگ سازمانی ، مدیریت منابع انسانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert صعود ۸۸ پله‌ای دانشگاه الزهرا (س) در رتبه‌بندی دانشگاه‌های سبز جهان

ادامه مطلب

closeصعود ۸۸ پله‌ای دانشگاه الزهرا (س) در رتبه‌بندی دانشگاه‌های سبز جهان

دانشگاه الزهرا (س) با ۸۸ پله صعود رتبه ۳۵۸ دانشگاه های سبز جهان را به خود اختصاص داد.  دانشگاه اندونزی با هدف ترویج پایداری در آموزش عالی، از سال ۲۰۱۰ اقدام به ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه های جهان بر اساس معیارها و شاخص های مرتبط با مسایل زیست محیطی در دانشگاه ها کرده است. رتبه بندی مؤسسه ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه های سبز جهان، از شش محور کلیدی مکان و زیرساخت، سیاست‌های انرژی و تغییرات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل و نقل و آموزش و پژوهش برای رتبه‌بندی مؤسسه‌ها استفاده می‌کند. این پایگاه فهرست جهانی دانشگاه‌های برتر سال ۲۰۱۹ میلادی را منتشر کرده که نشان‌دهنده حضور ۷۸۰ دانشگاه در سطح جهان و ۲۲ دانشگاه در سطح کشور در این رتبه بندی است. با توجه به اینکه دانشگاه الزهرا سال پیش در رتبه ۴۴۶ قرار گرفته بود، هم‌اکنون با کسب رتبه ۳۵۸ موفق به ۸۸ پله رشد در سطح جهانی شده است. ۲۲ دانشگاه ایرانی در میان سبزترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفتند که دانشگاه زنجان جایگاه نخست ملی و جایگاه ۴۸ جهانی را به خود اختصاص داد. دانشگاه الزهرا پنجمین دانشگاه کشور در این رتبه بندی است.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سنجش بهره وری، اثربخشی و کارآیی در بخش خدمات دولتی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سنجش بهره وری، اثربخشی و کارآیی در بخش خدمات دولتی

مقاله علمی و پژوهشی" سنجش بهره وری، اثربخشی و کارآیی در بخش خدمات دولتی " مقاله ای است در 18  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سنجش بهره وری، اثربخشی و کارآیی در بخش خدمات دولتی و روش دلفی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert دانشگاه امیرکبیر به دنبال ارتقاء سطح برنامه‌نویسی دانشجویان

ادامه مطلب

closeدانشگاه امیرکبیر به دنبال ارتقاء سطح برنامه‌نویسی دانشجویان

دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر با هدف ارتقاء سطح دانش برنامه‌نویسی دانشجویان و یافتن استعدادهای برتر، نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی ICPC (برنامه نویسی دانشجویی) را برگزار می‌کند. به گزارش روز شنبه گروه دانشگاه ایرنا، ICPC مخفف International Collegiate Programming Contest (مسابقات بین المللی برنامه نویسی دانشجویی) است که هدف آن ایجاد فضایی علمی، پرشور، شاداب و پویا برای رقابت و یادگیری در زمینه طراحی الگوریتم و برنامه نویسی است. مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی همه ساله به عنوان یکی از مهم‌ترین و معتبرترین مسابقات برنامه‌نویسی در سطح جهان برگزار می‌شود. این مسابقات تا سال ۲۰۱۸ از سوی انجمن ماشین‌های محاسب و با پشتیبانی شرکت‌های بزرگی چون IBM برگزار می‌شد. دانشگاه‌های ایتمو، دولتی مسکو و سن پترزبورگ (هر سه از روسیه) در سال‌های اخیر جزء برترین دانشگاه‌های جهان در مسابقات برنامه نویسی بودند. در ایران نیز سالانه بیش از ۲۰۰ نفر برنامه نویس از دانشگاه‌های مختلف ایران در این مسابقه‌ شرکت می‌کنند. بر همین اساس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای اهداف مسابقات اصلی ICPC و برای انتخاب برترین تیم‌های دانشگاه از سال ۱۳۸۰ سالانه یک مسابقه‌ کشوری رسمی برای اعزام به مسابقات غرب آسیا برگزار می‌کند. این مسابقات در سال های اخیر مورد استقبال تیم‌های زیادی از دانشگاه‌های سراسر کشور به خصوص دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، علم و صنعت، خواجه‌نصیر و شهید بهشتی قرار گرفته است. کیفیت و اعتبار مسابقه‌ برنامه نویسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به گونه‌ای است که بسیاری از دانشگاه‌ها برای انتخاب تیم‌های برتر خود نتایج این مسابقه را مد نظر قرار می‌دهند و جمعی از زبده‌ترین برنامه نویسان ایران در مسابقات شرکت می‌کنند. نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی برنامه نویسی دانشجویی،۱۷ آبان ماه در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود و شرکت کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی الکترونیکی icpc.aut.ac.ir مراجعه کنند.

more_vert طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور سال ۹۹ اجرایی می‌شود

ادامه مطلب

closeطرح رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور سال ۹۹ اجرایی می‌شود

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت که طرح رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌های کشور از ابتدای سال ۹۹ اجرایی خواهد شد. دکتر منصور غلامی روز دوشنبه در جریان بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی چالوس در جمع اساتید و مسئولان این دانشگاه افزود: شاخص های رتبه بندی دانشگاه ها بازنگری و کاملا بررسی و تعریف مجدد شده و با شاخص های جدید می توانیم دانشگاههای کشور علاوه بر مقایسه با یکدیگر، با دانشگاه های خارج هم مقایسه کنیم. وی ادامه داد: در حوزه پژوهش هم دانشگاه های کشور حضور قوی داشتند و با این حضور قوی هم نه تنها جایگاه عملی دانشگاه ها را در رتبه بندی ۲۰۲۰ حفظ کردیم بلکه به عبارتی می توانیم ارتقا دهیم ضمن اینکه تعداد قابل توجهی از دانشگاه های کشور در این رتبه بندی قرار دارند. وزیر علوم با تاکید بر این نکته که آموزش عالی کشور اعم از بخش دولتی و غیر دولتی باید در راستای توسعه کشور قرار گیرد، گفت: دانش آموختگان ما هر چقدر کیفی تر و بهتر آموزش ببیند در آینده می توانند نیروی قوی تر و تاثیر گذارتر در اجرا باشند. طرح مهارت آموزی دانشجویان غلامی همچنین اجرای طرح مهارت آموزی دانشجویان را یکی از طرح های خوب آموزش عالی توصیف کرد و گفت: این طرح که از ۲ سال پیش در دانشگاه های کشور اجرایی شده، توفیقات خوبی داشته و بر اساس این طرح دانشجویان در حین تحصیل مهارت هایی را که مرتبط با شغل آینده آنان است آموزش می بینند. وی افزود: هدف طرح این است که تحصیلکردگان دانشگاهی به عنوان توان به کارگیری دانشی را که در دانشگاه ها کسب کردند، به عنوان نیروی انسانی در بخش های مختلف جامعه پیاده کنند تا بتوانند انتظاری را که از آنان در بحث اشتغال وجود دارد، برآورده کنند. رییس دانشگاه آزاد اسلامی هم در این جلسه از جذب ۴۰۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد کشور خبر داد و گفت: برای ارتقای این دانشگاه به دنبال جذب نیروهای جوان تا آخر آذر ماه هستیم. مهدی تهرانچی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون ۲۴ هزار نفر عضو هیات علمی و ۳۴ هزار کارمند دارد. وی با اشاره به وجود یک هیات ممیزی در دانشگاه آزاد کشور، خواستار افزایش هیات ممیزی برای افزایش فرآیند و تحرک بیشتر این دانشگاه شد. رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه آزاد ۳۸ درصد آموزش عالی کشور را بر عهده دارد و با دارا بودن ۱۷ هکتار وسعت می تواند نقش بسزایی در بستر سازی لازم برای کارآمدی در مهارت افزایشی همراه با کیفی سازی داشته باشد. وی بر ضرورت تغییر ماهیت در این دانشگاه برای روش ها و آموزش ها به علوم غیر پزشکی و علوم پایه و کار آفرینی آنها تاکید کرد. وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری اطلاعات در جریان سفر یک روز خود به استان مازندران صبح امروز پس از ورود به نوشهر در محوطه دانشگاه علوم دریایی نوشهر به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد. دکتر غلامی همچنین از دانشگاه و موسسات آموزش عالی در شهرهای نوشهر و چالوس ، مرکز علم و فناوری رشد نوشهر بازدید کرد. آخرین برنامه وزیر علوم عصر امروز شرکت در جلسه شورای اداری شهرستانهای نوشهر ، چالوس و کلاردشت در نوشهر است.

more_vert راه اندازی مرکز تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

ادامه مطلب

closeراه اندازی مرکز تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مرکز خدمات فناوری و تجاری‌سازی با هدف ارائه خدمات فناورانه و نوآورانه به دانشجویان و اساتید صاحب ایده و شرکت‌های داخلی در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی شد. به گزارش روز سه شنبه دانشگاه امیرکبیر، مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای تسهیل و نظام مند سازی فرآیند انتقال فناوری و تجاری سازی ایده ها و دستاوردهای پژوهشی دانشگاه و همچنین پیاده سازی و نهادینه سازی فرآیند نوآوری، با بهره مندی از اساتید توانمند، دانشجویان خلاق و شرکت های فعال و صنعتی تاسیس شد. این مرکز در راستای سیاست های علمی، صنعتی و فناوری کشور و مطابق با برنامه راهبردی پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خدمات فناورانه را به شرکت های داخل و خارج این دانشگاه و صنایع ارائه می کند. براساس این گزارش، مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای نیل به اهداف میان مدت و بلند مدت دانشگاه از جمله تبدیل دانشگاه به دانشگاه نسل سوم و چهارم در حال تاسیس صندوق پژوهش و فناوری است. ارزش گذاری دستاوردهای پژوهشی و فناوری و ارائه مشاوره های لازم در این خصوص، خدمات و مشاوره در خصوص ارزیابی و عارضه یابی فناوری و تعیین سطح فناوری، ارائه خدمات لازم برای ثبت و حفاظت از دارایی های معنوی حاصل از فعالیت های تحقیقاتی، خدمات و مشاوره در فرآیند تبدیل ایده به محصول و تجزیه و تحلیل نیازهای صنعت و ایجاد زمینه برای رفع نیازمندی های تحقیق و توسعه ای شرکت ها و صنایع در حال فعالیت از جمله خدمات فناوری است که از طریق شرکت های همکار این مرکز ارائه می شود. ایجاد ساختاری برای شناسایی، رصد و توسعه فناوری و تولید محصولات دانش بنیان، بازاریابی و توسعه بازار برای محصولات شرکت ها، مشارکت با سرمایه گذاران خصوصی و دولتی جهت سرمایه گذاری در طرح ها و ایده های دانشگاه ارائه خدمات حقوقی به شرکت ها جهت حفظ منافع آنها نیز از دیگر خدمات فناوری است که از طریق شرکت های همکار مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه می شود.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی پارادایم مدیریت دولتی سنتی و پارادایم حکمرانی خوب

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی پارادایم مدیریت دولتی سنتی و پارادایم حکمرانی خوب

مقاله علمی و پژوهشی" پارادایم مدیریت دولتی سنتی و پارادایم حکمرانی خوب " مقاله ای است که در20 صفحه و با 34 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به پارادایم مدیریت، مدیریت دولتی سنتی،مدیریت دولتی نوین و پارادایم حکمرانی خوب اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert سئوالات آزمون دکترای مدیریت دولتی سال 1396

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای مدیریت دولتی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مدیریت دولتی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و کاربرد آن در مدیریت ، مبانی سازمان و مدیریت ، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام ، نظریه ها و مبانی مدیریت دولتی ، نظریه ها و مبانی خط مشی گذاری مدیریت دولتی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

ادامه مطلب

closeفراخوان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

مهلت شرکت در بیست و دومین فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها تا روز چهارشنبه - دهم مهرماه - در سامانه مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تمدید شد. بر اساس اعلام مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، با توجه به تقاضای جمع کثیری از متقاضیان که ثبت نام خود را به روزهای آخر واگذار کرده اند که موجب ترافیک سنگین در سامانه ثبت نام شد، مهلت ثبت نام متقاضیان جذب هیات علمی در عموم دانشگاه ها تا ساعت ۲۴ دهم مهرماه تمدید می شود.برای حدود ۴۰۰ نفر موقعیت جذب هیات علمی و فرصت شغلی اعلام شده تاکنون هیچ متقاضی ثبت نام نکرده و ظرفیت آنان بدون متقاضی باقی مانده است. مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سالانه دو بار در ماه‌های شهریور و بهمن ماه فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی را برای متقاضیان دانشگاه‌ها اعلام می کند.فرآیند ثبت نام متقاضیان جذب هیات علمی در فراخوان ۹۸ از ۲۶ شهریورماه آغاز شد و تا امروز شنبه -ششم مهرماه- ادامه داشت.متقاضیان می توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب سه اولویت در مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی اینترنتی www.mjazb.ir اقدام کنند.۸۰۰ نفر برای عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات دولتی در شهریور ۹۸ جذب می شوند و مؤسسات غیردولتی سقف سهمیه ندارند.فرآیند رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان در دانشگاه‌ها روزهای ۱۳ مهر تا ۱۳ دی ماه و بررسی مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و طرح در هیأت مرکزی جذب از ۱۴ دی تا ۲۹ بهمن ماه ۹۸ انجام می‌شود.پیش از این، اعلام نیاز دانشگاه‌ها برای جذب هیات علمی از ۱۹ مرداد ماه آغاز شده بود که چهارم شهریور ماه به پایان رسید.