جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب داستان مینی مال (طرح ساده، نثر موجز)

ادامه مطلب

closeکتاب داستان مینی مال (طرح ساده، نثر موجز)

این کتاب در مورد داستان مینی مال و مباحث تیوری مربوط به آن می باشد و در آخر کتاب نیز به معرفی انواع ایرانی و خارجی داستان مینی مال پرداخته شده است. مینی مال داستانی بسیار کوتاه است که در متن و نوشته، به پایان خود نمیرسد و در ذهن خواننده می باید آن را ادامه دهد. هرچند تا به حال تعریف جامع و استانداردی برای مینی مال نشده است، اما نکته ی قابل تأمل در مینی مال نویسی، ابتدا انتقال پیام و هدف و سپس توانایی پردازش خوب و القای مناسب آن به خواننده است. نخست باید سوژه ی قابل پردازش به ذهن نویسنده تلنگر زده و در مرحله ی بعد، فشرده نویسی و موجزنگاری هنری، مد توجه نویسنده مینی مال نگار باشد. مینی مال نویسی با جمله ی کوتاه نویسی قرابتی نزدیک و قابل تأمل دارد و عدم آگاهی از این مسأله گه گاه نویسنده را دچار گمراهی و سردرگمی می سازد.فهرست مطالب تعریف واژه ی مینی مالپیدایش داستان های مینی مالیستیمینی مالیسم در ادبیات داستانیویژگی های داستان مینی مالویژگ یهای کلی داستان مینی مالیستیساختار داستان های مینی مالیستیتعریف داستان کوتاهداستان کوتاه پیرنگ دارداستان کوتاه بی پیرنگداستانکانواع داستانکنخستین مینی مال نویس ایرانی کیست؟مینی مالیسم در ادبیات کلاسیک ایرانجنبه های مشترک فیه ما فیه و مینی مالیسمایجازطرح سادهمحدودیت زمان و مکانبرخورداری از تصویری جذابسادگی زبان واقع نماییکاربرد بیشتر برخی از عناصرجنبه های متفاوت فیه ما فیه و مینی مالیسمشخصیت عهانتیجهتفاوت داستان مینی مال (داستانک) با داستان کوتاهوجوه افتراقطرح (اسکچ)شمعدانی غمگین (ولفگانگ بوشرت)مینی مالیسم موقعیت جذاب زندگی است که نیاز به پرداخت عالی داردگیتار (جام ام دانیل)داستان های موقعیتیبه عنوان مثال به داستان زیر توجه فرمایید:آنتوان چخوفسکوت یا پرحرفییک دست و دو هندوانهامتقام زناز دفترچه ی خاطرات یک دویزهارنست همینگوی

more_vert کتاب درس‌هایی درباره داستان‌نویسی

ادامه مطلب

closeکتاب درس‌هایی درباره داستان‌نویسی

کتاب درس‌هایی درباره داستان‌نویسی از جمله آثار ماندگار و در واقع درسنامه لئونارد بیشاپ در زمینه داستان‌نویسی است که در آمریکا به عنوان کتاب درسی از آن استفاده می‌شود و با بیش از 300 درس و با ذکر مثال‌های کاربردی در زمینه شیوه‌های داستان‌نویسی، به انضمام مصاحبه با ایزاک سینگر و جوزف هلر است. این کتاب شیوه‌های درست صحنه‌سازی، طرح‌ریزی و شخصیت‌پردازی، ایجاد درگیری و روابط بین اشخاص داستان، استفاده از زوایه دید، گفت‌وگو نویسی، طرح‌ریزی ساختار کلی داستان و صدها نکته دیگر را به نویسندگان می‌آموزد. طوری که نویسندگان بی‌تجربه به خواندن آن متقاعد خواهند شد که اگر ذوق خود را با این فنون پرورش ندهند، نویسنده نخواهند شد. به علاوه کتاب درس‌هایی درباره داستان‌نویسی (Dare to be a great writer) دربر دارنده‌ی پنجاه و دو نظر دربارۀ نگرش‌ها و تجربیات حرفه‌ی نویسندگی است. بسیاری از مشکلات نویسندگان ناشی از ناتوانایی آن‌ها نیست بلکه این مشکلات به این دلیل به وجود می‌آیند که آن‌ها نمی‌دانند چه تجاربی را باید کسب کنند تا بتوانند به کارشان ادامه دهند. به هر حال هدف اصلی نویسندگان باید این باشد که اثرشان را به شکلی ارائه دهند که ناشران آن را چاپ کنند و خوانندگان آن را بخوانند. لئونارد بیشاب (Leonard Bishop) داستان‌نویس، روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه در سال 1922 در شهر نیویورک آمریکا به دنیا آمد. وی سال‌ها پیش برای نخستین بار به اتفاق جیمز ت. فارل کلاس‌های نویسندگی خلاق را در دانشگاه کلمبیای آمریکا راه‌اندازی کرد. پس از آن نیز مدت‌ها در دانشگاه‌های نیویورک و کالیفرنیا در برکلی داستان‌نویسی تدریس می‌کرد و به قولی بیشاب یکی از ده استاد برجسته در زمینه تدریس داستان‌نویسی بود. در حدود 14 اثر که بیشتر آن‌ها رمان بود منتشر کرد، از جمله خدای ابدی و ازلی و کشمکش با تقدیر. فهرست مطالبدرباره نویسندهیادداشت مترجممقدمه نویسندهمصاحبه با ایزاک بشویس سینگرمصاحبه با جوزف هلرواژه‌نامه (فارسی انگلیسی، انگلیسی فارسی)فهرست موضوعیآموزش و پرورش نویسندگیابداع و فکرها (سوژه‌ها)افتتاحیه داستاناندرزهایی به نویسندگانانواع ادبیبازگشت به گذشتهبازنویسیپیش آماده‌سازیچاپ اثردرون‌نگری و مکاشفهزاویه‌ دیدزبان و حال و هواساختارساختار صحنهشخصیت ‌پردازیصحنه‌پردازی و توصیفطرح داستانگفت‌وگوفهرست راهنما

more_vert کتاب مبانی فیلم‌نامه‌نویسی: راهنمای گام‌به‌گام از فکر تا فیلم‌نامه

ادامه مطلب

closeکتاب مبانی فیلم‌نامه‌نویسی: راهنمای گام‌به‌گام از فکر تا فیلم‌نامه

کتاب مبانی فیلم‌نامه‌نویسی: راهنمای گام‌به‌گام از فکر تا فیلم‌نامه اثر سید فیلد مجموعه کاملی است درباره نحوه نوشتن فیلم‌نامه از زمانی که اندیشه یا ایده‌ای در ذهن فیلم‌نامه‌نویس شکل می‌گیرد تا موقعی که فیلم‌نامه‌ای آماده برای گذراندن مراحل تولید فیلم بر روی کاغذ می‌آید. هدف از تدوین کتاب مبانی فیلم‌نامه‌نویسی (Screenplay: the foundations of screenwriting) این است که توانایی در فیلم‌نامه‌نویس ایجاد شود که بنشیند و با انتخاب، اعتماد به نفس و اطمینان از این‌ که می‌داند چه می‌کند، فیلم‌نامه بنویسد. کتاب با طرح ابتدایی‌ترین مطالب (برای مثال، تعریف فیلم‌نامه) شروع می‌شود و سپس عناصر پیچیده‌تر مطرح در فیلم‌نامه‌نویسی (صحنه، سکانس، مسائل اقتباس در فیلمنامه نویسی...) را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه، همراه با نمونه‌هایی عینی از فیلم‌های برجسته دنیا، در بر می‌گیرد، و در فصل پایانی، حتی درباره مسائل «بعد از نوشتن فیلم‌نامه» (صفحه عنوان فیلم‌نامه، راه‌های قانونی برای ثبت فیلم‌نامه جهت اثبات ادعای مالکیت برآن...) نیز توضیحاتی دارد. سید فیلد (Syd Field)، یکی از نظریه‌پردازان آمریکایی سینما در حوزهٔ فیلم‌نامه‌نویسی بود. او کتاب‌های گوناگونی دربارهٔ نحوهٔ نگارش فیلم‌نامه به تحریر در آورده است و هم‌ اکنون فیلم‌نامه‌نویسان زیادی در سراسر دنیا از سرمشق سید فیلد در فیلم‌نامه‌نویسی تبعیت می‌کنند. الگوی سید فیلد هم‌ اکنون یکی از رایج‌ترین الگوهای فیلم‌نامه‌نویسی در هالیوود است. سید فیلد پیش از مرگش در دانشگاه جنوب کالیفرنیا در بخش نگارش حرفه‌ای فیلم‌نامه مشغول به تدریس بود. در بخشی از کتاب مبانی فیلم‌نامه‌نویسی: راهنمای گام‌به‌گام از فکر تا فیلم‌نامه می‌خوانید: اگر به‌ یاد بیاوریم که فیلم‌نامه مثل یک اسم است، دربارۀ فردی در یک محل که کارش را انجام می‌دهد، آن‌گاه می‌توانیم تفسیر کنیم که آن فرد شخصیت اصلی داستان است و «کاری» که انجام می‌دهد، ماجرا است. بنابراین، وقتی از موضوع فیلم‌نامه صحبت می‌کنیم، در واقع دربارۀ ماجرا و شخصیت یا شخصیت‌های داستانی حرف می‌زنیم. در هر فیلم‌نامه، یک ماجرا و یک شخصیت داستانی به‌ نمایش در می‌آید. شما، به‌ عنوان فیلم‌نامه‌نویس، باید بدانید فیلم‌تان دربارۀ کیست و چه اتفاقی برای او می‌افتد. این اصل اولیه در نوشتن است، نه تنها در مورد فیلم‌نامه بلکه دربارۀ همۀ اشکال نوشتن. فهرست مطالبمقدمهفصل اول: فیلمنامه‌ چیست؟فصل دوم: موضوعفصل سوم: خلق شخصیت داستانیفصل چهارم: ساختِ شخصیتِ داستانیفصل پنجم: داستان و شخصیت داستانیفصل ششم: پایان‌ها و آغازهافصل هفتم: آغاز داستانفصل هشتم: دو حادثهفصل نهم: نقاط عطففصل دهم: صحنهفصل یازدهم: سکانسفصل دوازدهم: ایجادِ خطِ داستانفصل سیزدهم: شکل فیلمنامهفصل چهاردهم: نوشتن فیلمنامهفصل پانزدهم: اقتباسفصل شانزدهم: درباره همکاریفصل هفدهم: بعد از نوشتن فیلمنامهفصل هجدهم: یادداشت شخصی

more_vert کتاب مجموعه سوالات الگوریتم نویسی

ادامه مطلب

closeکتاب مجموعه سوالات الگوریتم نویسی

کتاب مجموعه سوالات الگوریتم نویسی توسط محمد سیل پور برای افراد مبتدی و دانشجویان گرامی برای تمرین بیشتر در کنار کتاب‌های آموزش برنامه نویسی تدوین شده است. این کتاب بیشتر به مثال‌ها پرداخته تا دانشجویان را با نحوه الگوریتم نویسی بیشتر آشنا کند. فهرست مطالبچکیدهمقدمهالگوریتم نویسیفصل اول عبارت ای محاسباتی و تقدم عملگرهافصل دوم دستورالعمل های شرطیفصل سوم حلقه های تکرارفصل چهارم آرایه هایفصل پنجم تاریخ و زمانمنابع

more_vert کتاب حل مسائل ++C (آزمایشگاه کامپیوتر مرجع کامل)

ادامه مطلب

closeکتاب حل مسائل ++C (آزمایشگاه کامپیوتر مرجع کامل)

کتاب حل مسائل ++C (آزمایشگاه کامپیوتر) با ارائه مثال‌های ساده، روان، هدف‌دار و متنوع، مفاهیم اساسی برنامه‌نویسی ++C را به صورت گام‌به‌گام آموزش ‌می‌دهد. این کتاب همچنین شامل 325 مثال و 14 پروژه برنامه‌نویسی به همراه حل و خروجی آن‌­ها است. زبان برنامه‌نویسی ++C یکی از قدرتمندترین زبان­‌های برنامه‌نویسی شی‌گرا است. این زبان در دانشگاه­‌ها نیز به عنوان یکی از مهم­ترین زبان­‌های رشته‌های کامپیوتر، فناوری اطلاعات، ICT، علوم کامپیوتر و رشته‌های مهندسی دیگر تدریس می‌شود. این زبان دارای قابلیت‌های انواع داده ایستا، نوشتار آزاد، چند مدلی، معمولاً زبان ترجمه شده با پشتیبانی از برنامه‌نویسی ساخت‌یافته، برنامه‌نویسی شیءگرا، برنامه‌نویسی جنریک است. ++C از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی تجاری هستند. یکی از روش‌‌های موفق یادگیری هر زبان برنامه‌نویسی، حل مسائل متنوع و آشنایی با الگوریتم‌های مختلف است. فهرست مطالبفصل اول: مقدمه‌ای بر ++Cفصل دوم: ساختار تصمیم و حلقه تکرارفصل سوم: توابع در ++Cفصل چهارم: آرایه‌ها و رشته‌هامنابع

more_vert کتاب حل مسائل ++C (آزمایشگاه کامپیوتر مرجع کامل)

ادامه مطلب

closeکتاب حل مسائل ++C (آزمایشگاه کامپیوتر مرجع کامل)

کتاب حل مسائل ++C (آزمایشگاه کامپیوتر) با ارائه مثال‌های ساده، روان، هدف‌دار و متنوع، مفاهیم اساسی برنامه‌نویسی ++C را به صورت گام‌به‌گام آموزش ‌می‌دهد. این کتاب همچنین شامل 325 مثال و 14 پروژه برنامه‌نویسی به همراه حل و خروجی آن‌­ها است. زبان برنامه‌نویسی ++C یکی از قدرتمندترین زبان­‌های برنامه‌نویسی شی‌گرا است. این زبان در دانشگاه­‌ها نیز به عنوان یکی از مهم­ترین زبان­‌های رشته‌های کامپیوتر، فناوری اطلاعات، ICT، علوم کامپیوتر و رشته‌های مهندسی دیگر تدریس می‌شود. این زبان دارای قابلیت‌های انواع داده ایستا، نوشتار آزاد، چند مدلی، معمولاً زبان ترجمه شده با پشتیبانی از برنامه‌نویسی ساخت‌یافته، برنامه‌نویسی شیءگرا، برنامه‌نویسی جنریک است. ++C از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی تجاری هستند. یکی از روش‌‌های موفق یادگیری هر زبان برنامه‌نویسی، حل مسائل متنوع و آشنایی با الگوریتم‌های مختلف است. فهرست مطالبفصل اول: مقدمه‌ای بر ++Cفصل دوم: ساختار تصمیم و حلقه تکرارفصل سوم: توابع در ++Cفصل چهارم: آرایه‌ها و رشته‌هامنابع

more_vert کتاب صحنه پردازی در رمان

ادامه مطلب

closeکتاب صحنه پردازی در رمان

کتاب"صحنه پردازی در رمان" راهنمایی برای داستان نویسان جهت درست نویسی صحنه های داستان و رمان است. نویسنده در این کتاب با زبانی ساده و با آوردن مثال های زیاد به مسائلی همچون شروع صحنه، طول صحنه، انتخاب درست زاویۀ دید در صحنه، نحوۀ تمام کردن صحنه، انواع پایان صحنه، اولین ملاقات ها در صحنه، نوشتن صحنه های حادثه و صحنه های خنده دار، ساختاربندی صحنه و بازنویسی صحنه پرداخته است. ریموند آبستفلد (تولد 1952، پنسیلوانیا، آمریکا) داستان‌نویس، فیلمنامه‌نویس، استاد دانشگاه و شاعر است. وی تاکنون بیش از بیست و نه رمان در قالب‌های مختلف داستانی نوشته و رمان‌هایش نیز به ده زبان دنیا ترجمه شده است. علاوه بر این، چندین فیلمنامه و چند مجموعه مقاله نیز از وی منتشر شده است. آبستفلد، غیر از این کتاب، کتاب کمک‌های اولیۀ داستان‌نویسی را نیز منتشر کرده است. وی در کنار همۀ این‌ها معلم داستان‌نویسی نیز هست و در دانشگاه‌های مختلف امریکا، همچون دانشکدۀ آورنج کوست کالج، در کالیفرنیا، در زمینۀ نویسندگی خلاق تدریس کرده است. دنیا پر از افرادی است که مایل‌اند نویسندگی را به دیگران بیاموزند. جای بسی تعجب است که به‌رغم کثرت این قبیل افراد برای دادن آموزش، این‌همه آثار بد به بازار نشر راه پیدا می‌کند. رابرتسون دیویس فهرست مطالبدربارۀ نویسندهفصل اول: صحنه چیست و چه نیست؟فصل دوم: شروع صحنهفصل سوم: اندازۀ معقول: تعیین طول صحنه‏‌هافصل چهارم: مرد گفت، زن گفت: انتخاب درست زاویۀ دیدفصل پنجم: شما الان اینجا هستید: استفاده از مکان و زمان در داستانفصل ششم: وداع عاشقانه یا کینه‏‌توزانه: تمام کردن صحنهفصل هفتم: شکل متناسب: متمرکز کردن صحنه روی شخصیت، پیرنگ یا درون‏‌مایهفصل هشتم: معادلۀ پی: از کار در‏آوردن صحنه‏‌های پاداشفصل نهم: سلام غریبه: اولین ملاقات‏‌هافصل دهم: درگیری شخصیت‏‌ها: صحنه‌‏های حادثه و تعلیقفصل یازدهم: چه چیزی خیلی خنده‏‌دار است؟فصل دوازدهم: وداع طولانی: صحنه‏‌های پایانیفصل سیزدهم: از اثری به هم ریخته تا شاهکار: ساختار‏بندیفصل چهاردهم: از پیش‏نویس اولیه تا نسخۀ نهایی صحنه: بازنویسیضمایمالف) انگلیسی فارسیب) فارسی انگلیسینمایه

more_vert کتاب «سیگاری کنج لب اسطوره»

ادامه مطلب

closeکتاب «سیگاری کنج لب اسطوره»

مجموعه داستان‌های کوتاه «سیگاری کنج لب اسطوره» اثر « عزیز آقایانی » نویسنده کرمانشاهی از سوی انتشارات سرانه در کرمانشاه چاپ و روانه بازار نشر شد. به گزارش ایرنا؛ این کتاب در قطع رقعی، ۳۰۲ صفحه، جلد چهار رنگ شومیز براق، کاغذ سفید مرغوب، متن تک رنگ، شمارگان هزار نسخه و بهای ۵۰ هزار تومان، نوبت اول در پاییز ۱۳۹۹ چاپ شده است. «سیگاری کنج لب اسطوره» شامل ۶۹ داستان کوتاه است که این داستان‌ها به شیوه‌ای کاملاً متفاوت و با نثری منحصر به فرد نوشته شده و خواندن آن خالی از لطف نیست. «عزیز آقایانی» نویسنده این اثر متولد سال ۱۳۳۴ کرمانشاه است؛ وی نویسندگی را در کنار کسب و کار آزاد خود انجام می‌دهد و تاکنون موفق به نوشتن و چاپ و نشر چندین جلد کتاب در عرصه ادبیات شده است؛ علاقه وافر به ادبیات داستانی و میل به نوشتن زیاد توام با فکر و ایده‌های نو سبب شده داستان‌های متفاوت و خواندنی از او در پیش روی علاقه‌مندان به داستان قرار گیرد. در کرمانشاه داستان‌نویسی پیشینه‌ای دیرینه دارد؛ علی محمد افغانی، علی اشرف درویشیان، منصور یاقوتی، فریبرز ابراهیم پور، اسماعیل زرعی، محمدمسعود کیایی از پیشتازان این عرصه در کرمانشاه هستند. بسیاری دیگر هستند که در این عرصه فعالیت دارند و موفق به کسب اعتبار شده اند؛ از جمله می توان به «آرش محمودی» و « عزیز آقایانی » اشاره کرد که با شیوه منحصر به خود به نوشتن داستان کوتاه پرداخته اند.

more_vert کتاب سینما به زبان ساده - ایده

ادامه مطلب

closeکتاب سینما به زبان ساده - ایده

استاد حسن نجفی متولد بیست و پنج شهریور یک هزار و سیصد و چهل و پنج در محله چرنداب شهر تبریز است. از 7 سالگی در آتلیه عکاسی و پیش برادر خود عملاً وارد دنیای هنر شده و اولین داستان کوتاه خود را در 9 سالگی به نگارش در آورده است. او از پانزده سالگی برای گروه‌های نوجوان شروع به تدریس می‌کند و این موضوع تا به حال تداوم داشته است.حسن نجفی علاوه بر داستان‌نویسی به عنوان نویسنده و کارگردان در سینما حضور دارد. در بخشی از متن این کتاب می خوانید: شما می‌توانید در زندگی خود سرچ کنید و فصل‌های متفاوتی که فقط و فقط مختص زندگی شماست را برای داستان‌گویی انتخاب کنید. این موضوع می‌تواند فصل‌های مستند از زندگی یا رویاها و افکار شما باشد. تمایز این بند در تجربهٔ کاملاً شخصی و مربوط به خود شماست. داستان‌هایی از این شکل که تکراری نیست طرفدار زیادی دارد. رویاها اثر آکیرا کوروساوا فیلمی به شدت شاعرانه و شخصی است. کوروساوا کارگردان ژاپنی بعد از عمری فیلم ساختن فهمید که باید به رویاها و خواب‌های خود اهمیت بدهد.

more_vert کتاب نم بی‌بی ، ۱۱ قصه‌ از نویسندگان بهابادی

ادامه مطلب

closeکتاب نم بی‌بی ، ۱۱ قصه‌ از نویسندگان بهابادی

 کتاب قصه‌های نم بی‌بی به قلم جمعی از نویسندگان عضو انجمن شعر و ادب شهرستان بهاباد، توسط محمدحسن لقمانی گردآوری و به چاپ رسیده است. این کتاب در سال ۱۳۹۸ با شمارگان یک هزار نسخه توسط انتشارات دنیای هنر ارغنون و با ویراستاری و صفحه آرایی جواد حقیقت خواه و طراحی جلد غلامعلی نفیسی بهابادی در قطع رقعی به چاپ رسیده است. کتاب شامل ۱۱ داستان از نویسندگان بهابادی است که داستان‌هایی از محمدحسن لقمانی بهابادی، فاطمه توکلی، فهیمه سادات رضوی، سپیده لقمانی بهابادی، زهره عبدالعیان بهابادی، سجاد خواجه پور، نصرت دهقان بهابادی و حسین زین‌الدینی در آن گردآوری شده است. نویسنده در مقدمه این کتاب آورده؛ این کتاب به همت والای دوستان و مسئولان شهر بهاباد به چاپ رسیده تا گامی در جهت تشویق جوانان برای ادامه این کار و قلم فرسایی در بخش ادبی و فرهنگی بخصوص داستان نویسی باشد تا در آینده شاهد شاهکارهای ادبی از این شهرستان باشیم.

more_vert نویسندگان کوچک

ادامه مطلب

closeنویسندگان کوچک

بعد از گذشت یک یا دو ماه از سال تحصیلی و آموزش و تمرین بندنویسی و خلاصه‌نویسی متن از دانش‌آموزان می‌خواهم که داستان کوتاهی را خودشان بنویسند/ ی ارسال مطلب توسط صدیقه شبابی

more_vert کتاب آموزش نرم افزار Microsoft word

ادامه مطلب

closeکتاب آموزش نرم افزار Microsoft word

در این کتاب ما روش فهرست نویسی، زیرنویس، منبع نویسی را در نرم افزار Microsoft word به صورت مصور و گام به گام به شما دوستان یاد میدهیم و قبل از شروع باید یادآور شوم در ادامه این مجموعه (حرفه ای ها) ما برای شما نرم افزارها و کاربردهای بیشتری از دنیای کامپیوتر و علوم مرتبط برای شما ادامه خواهیم کرد. فهرست مطالبمقدمهفهرستمقدمه ای بر wordفهرست نویسیتب homeزیرنویسی و یا پانویسیمنبع نویسیایجاد فهرست برای اشکال و جداول و فرمولهافهرست علامتهای اختصاریفهرست نویسندگان

more_vert با اشتباهاتمان داستان بسازیم!!

ادامه مطلب

closeبا اشتباهاتمان داستان بسازیم!!

املای درست کلمات یکی از اهداف آموزشی ماست که باید جدی گرفته شود. با توجه به اهمیت دادن به این موضوع باز هم شاهد دانش‌آموزانی هستیم که در درست‌نویسی کلمات مشکل دارند.برای رفع این مشکل فعالیت زیر را طراحی نمودم./ ی ارسال مطلب توسط فاطمه صغری باباجانزاده

more_vert کتاب برنامه‌نویسی کودکان

ادامه مطلب

closeکتاب برنامه‌نویسی کودکان

این پرونده ویژه در شماره تیرماه ۱۳۹۵ ماهنامه شبکه منتشر شده است. در این پرونده ویژه ضرورت آموزش برنامه‌نویسی به کودکان مورد بحث قرار گرفته است و مروری بر معروف‌ترین پلتفرم‌ها و ابزارهای آموزشی برنامه‌نویسی کودکان داریم. برنامه‌نویسی کودکان را می‌توان از دو جنبه فردی/اجتماعی و حاکمیتی بررسی و به آن ورود کرد. در جنبه فردی/اجتماعی می‌توان از مزایا و دلایل نیاز به مهارت کدنویسی در آینده برای هر فرد سخن گفت و اینکه اگر برنامه‌نویسی بداند چقدر در زندگی موفق و آینده‌ای روشن خواهد داشت و می‌تواند جهان پیرامون‌اش را به دلخواه خودش تغییر دهد. برنامه‌نویسی به غیر از مزایای فنی ده‌ها مزیت روان‌شناسی و اجتماعی برای دانش‌آموزان دارد و یک کلاس بزرگ آموزش درس‌های زندگی است. به دفعات در گوشه و کنار این پرونده ویژه به سراغ جنبه‌های فردی آموزش برنامه‌نویسی کودکان رفتیم و دلایل روان‌شناختی آن را ذکر کردیم. فهرست مطالبمقدمه - «رمزگشایی از آینده با کدها» چرا کودکان باید برنامه‌نویسی یاد بگیرند؟ گوگل، مایکروسافت، اپل و ام‌ای‌تی کودکان را به کدنویسی تشویق می‌کنند رویکردهای مختلف به آموزش کدنویسی کودکان بزرگ‌ترین پلتفرم برنامه‌نویسی کودکان ده سایت رایگان آموزش کدنویسی و برنامه‌نویسی کودکان ۶ نکته اساسی که باید در آموزش برنامه‌نویسی به کودکان رعایت کنید

more_vert کتاب داستان بخوانیم و بنویسیم

ادامه مطلب

closeکتاب داستان بخوانیم و بنویسیم

کتاب داستان بخوانیم و بنویسیم نوشته فریده ترقی، راه و رسم نویسندگی و داستان‌نویسی را به شما می‌آموزد. اگر رویای نویسنده شدن در سر دارید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا به رویای خود دست یابید! نوشتن ابزاری پررمز و راز و تواناست. می‌تواند به راحتی دست شما را از گوشه اتاقی ساکت بگیرد و در دنیاهای متفاوت بچرخاند. بخنداند، بگریاند، متأثر کند. جملات و تصاویری بسازد که برای همیشه در ذهن و روحتان ماندگار شود. خواندن کتاب‌های خوب از نویسندگان مطرح کمک بسیار زیادی به نوشتن شما می‌کند تا بسیاری از تکنیک‌های نوشتن را ناخودآگاه به کار ببرید. نویسندگی یک فرایند مهارتی است و مانند همه مهارت‌ها قابلیت آموزش و یادگیری دارد. نوشتن تنها فنی است که قبل از آموختن تکنیک‌های آن باید انجامش داد. برخلاف فنون دیگر که در وهله اول باید آن را یاد گرفت و بعد شروع کرد در نویسندگی باید اول نوشت و بعد از اینکه دستتان در نوشتن راه افتاد به یادگیری پرداخت. هنر نوشتن مثل همه هنرها نیازمند ممارست و تمرین است. یک راه تمرین نویسندگی این است که کتابی را که نخوانده‌اید باز کنید و یک یا چند جمله اول آن را بنویسید. کتاب را ببندید و حالا سعی کنید دنباله داستان را با تخیل خودتان پیش ببرید. به یاد داشته باشید تنها راه تبدیل شدن به یک نویسنده ماهر، نوشتن روزانه است. هر روز حتی شده نیم ساعت یا چند سطر بنویسید. در بخشی از کتاب داستان بخوانیم و بنویسیم می‌خوانیم: همواره بنویسید. هر زمان فرصت کردید مطالبی را روی کاغذ بیاورید از هر بهانه‌ای برای نوشتن استفاده کنید. هر وقت چیز جالبی دیدید یا به ذهنتان رسید حتی اگر امکان و وقت کافی برای نوشتن نداشتید در حد چند کلمه از آنچه توجه‌تان را جلب کرده یادداشت بردارید. همیشه یک دفترچه همراه داشته باشید. در خانه، کوچه خیابان، مغازه، هر نکته یا حرف جالبی شنیدید ثبت کنید. بخصوص از گونه‌های متفاوت و لهجه‌های خاص. توجه داشته باشید که خواننده‌ها از غافلگیر شدن لذت می‌برند از اینکه هیجان‌زده بشوند و احساس کنند شخصیت‌های داستان در غفلت به سر برده‌اند. اگر در طرح داستان خود یک یا چند غافلگیری بگذارید به شدت بر جاذبه آن افزوده می‌شود. طوری بنویسید که خواننده نتواند انتهای داستان را حدس بزند. یکی از راه‌های ایجاد تعلیق این است که خواننده نتواند حوادث بعدی را حدس بزند. داستان‌های خطی و ساده به راحتی قابل پیش‌بینی هستند از شخصیت‌های پیچیده استفاده کنید برای شخصیت‌های داستان‌تان نیت‌های پنهانی در نظر بگیرید. فهرست مطالبمقدمهاول بنویسید بعد یاد بگیرید!تعریف زبان و زبان داستانزبان داستانویژگی‌های زبان گفتاریویژگی‌های زبان نوشتاریزبان معیارادبیات داستانی و انواع داستانانواع داستانداستان‌های تخیلی و داستان‌های رئالابزارهای نویسندگیروایتتلخیصعناصر داستان‌نویسیلحنکنشایده یا فکر اولیهپیرنگپیش‌آگاهیمقدمه‌چینیکنش صعودیکنش نزولینقطه اوجکشمکشتعریف شخصیت در داستانشخصیت‌پردازیشیوه‌های پرداخت شخصیتدرون‌مایه یا تمسبکترتیب زمانی در پیرنگ داستانروند عادی گذر زمانبازگشت به گذشته یا فلش بکورود به آیندهگفتگو یا مکالمهانواع گفتمانویژگی‌های دیالوگزاویه دیدزاویه دید دوم‌شخصزاویه دید سوم شخصفوت‌وفن نویسندگیفرق تیپ با شخصیتپایان داستانخاتمهچند نمونه داستانیخاک‌سپاریبرش کیکاین هم برای مورچه‌هاهدیه تولدگردنبندمنابع

more_vert کتاب واژه‌نامه توصیفی فرهنگ‌نویسی

ادامه مطلب

closeکتاب واژه‌نامه توصیفی فرهنگ‌نویسی

کتاب واژه‌نامه توصیفی فرهنگ‌نویسی اثر فریبا قطره، با هدف معرفی مفاهیم مطرح در حوزه فرهنگ‌نویسی به رشته‌ی تحریر درآمده است و کاربران اصلی آن فرهنگ‌نویسان، دانشجویان زبان‌شناسی و سایر رشته‌های مرتبط و علاقمندان به حوزۀ فرهنگ‌نویسی هستند. فرهنگ‌نویسی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های کاربردی زبان است. امروزه با توجه به نیازهای گوناگون کاربران، فرهنگ‌ها و واژه‌نامه‌های متنوعی با اهداف گوناگون طراحی و تألیف می‌شوند. یکی از انواع رایج فرهنگ، فرهنگ‌های تخصصی هستند که به ارائه و تعریف و توضیح واژه‌ها و اصطلاح‌های یک علم یا حوزۀ فنی مشخص می‌پردازند. بدنۀ اصلی کتاب واژه‌نامه توصیفی فرهنگ‌نویسی (Descriptive glossary of lexico graphy) را فهرستی از واژه‌ها و اصطلاح‌های تخصصی فرهنگ‌نویسی به زبان انگلیسی تشکیل می‌دهد که برای آن‌ها به زبان فارسی تعریف و توضیح ارائه شده است. افزون بر این، به منظور سهولت در پیدا کردن معادل‌های انگلیسی برای اصطلاح‌های فارسی نیز یک واژه‌نامۀ فارسی به انگلیسی ارائه شده است. برای انتخاب مدخل‌های این فرهنگ، از منابع گوناگونی استفاده شده که در پایان فهرست شده‌اند، اما در این میان دو اثر سهم بیشتری داشتند: فرهنگ فرهنگ‌نویسی (هارتمن و جیمز، 1998) و فرهنگ‌نویسی: فرهنگ اصطلاحات پایه (بورخانوف، 1998).

more_vert کتاب حل مسائل C

ادامه مطلب

closeکتاب حل مسائل C

در کتاب حل مسائل C اثر رمضان عباس نژاد ورزی سعی شده، با ارائه مثال‌های ساده، روان، هدف‌دار و متنوع، مفاهیم اساسی برنامه‌نویسی به زبان C را به صورت گام‌به‌گام آموزش ‌داده شود. زبان C یکی از زبان‌های موفق در دنیای برنامه‌نویسی است و در دانشگاه‌ها نیز به عنوان یکی از زبان‌های مهم تدریس می‌شود. یکی از روش‌های موفق یادگیری هر زبان برنامه‌نویسی، حل مسائل متنوع و آشنایی با الگوریتم‌های مختلف است. در کتاب حل مسائل C (مرجع کامل) حدود 185 مثال برنامه‌نویسی حل شده است.فهرست مطالب فصل اول: مقدمه‌ای بر cفصل دوم: ساختار تصمیم و حلقه تکرارفصل سوم: توابعفصل چهارم: آرایه‌ها و رشته‌هافصل پنجم: ساختمان و رکوردهافصل ششم: فایل‌هاپیوست: مسائل حل‌شده در سایتمنابع

more_vert کتاب حل مسائل C

ادامه مطلب

closeکتاب حل مسائل C

در کتاب حل مسائل C اثر رمضان عباس نژاد ورزی سعی شده، با ارائه مثال‌های ساده، روان، هدف‌دار و متنوع، مفاهیم اساسی برنامه‌نویسی به زبان C را به صورت گام‌به‌گام آموزش ‌داده شود. زبان C یکی از زبان‌های موفق در دنیای برنامه‌نویسی است و در دانشگاه‌ها نیز به عنوان یکی از زبان‌های مهم تدریس می‌شود. یکی از روش‌های موفق یادگیری هر زبان برنامه‌نویسی، حل مسائل متنوع و آشنایی با الگوریتم‌های مختلف است. در کتاب حل مسائل C (مرجع کامل) حدود 185 مثال برنامه‌نویسی حل شده است. فهرست مطالبفصل اول: مقدمه‌ای بر cفصل دوم: ساختار تصمیم و حلقه تکرارفصل سوم: توابعفصل چهارم: آرایه‌ها و رشته‌هافصل پنجم: ساختمان و رکوردهافصل ششم: فایل‌هاپیوست: مسائل حل‌شده در سایتمنابع

more_vert کتاب پیکربندی و برنامه نویسی شبکه PROFIBUS

ادامه مطلب

closeکتاب پیکربندی و برنامه نویسی شبکه PROFIBUS

  کتاب حاضر که برای مهندسین رشته شبکه آماده شده شامل مباحثی است که در مدارک مختلف از جمله مستندات 'زیمنس' و مدارک موسس بین‌المللی Profibus در زمینه شبکه صنعتی Profibus آورده شده است. این مطلب با نگاهی کاربردی و بدون پرداختن به بحث های تئوریک شبکه گردآوری و عرضه شده است. به منظور استفاده بهینه از مندرجات این کتاب لازم است خواننده محتکر با دو پیش نیاز زیر به اندازه کافی آشنا باشد: 1. نرم افزار Step7 بویژه از جنبه پیکربندی سخت افزار و برنامه نویسی 2. مفاهیم و اصطلاحات مهم شبکه های صنعتیفهرست مطالب آشنایی با Profibus اجزای شبکه‌های Profibus توپولوژی‌های شبکه‌ PROFIBUS پیکربندی شبکه PROFIBUS DP در SFEP 7 پیکربندی INTELLIGENT SLAVES در STEP 7 برنامه نویسی ارتباطات PROFIBUS - DP پیکربندی و برنامه‌نویسی ارتباط PROFIBUS - FDL پیکربندی و برنامه‌نویسی شبکه PROFIBU FMS عیب‌یابی و مدیریت خطا PROFIBUS

more_vert کتاب شروع برنامه نویسی با ++C از دریچه تولید بازی های کامپیوتری

ادامه مطلب

closeکتاب شروع برنامه نویسی با ++C از دریچه تولید بازی های کامپیوتری

اگر آماده اید که به دنیای برنامه نویسی بازی ها قدم بگذارید، شروع برنامه نویسی با ++C از دریچه تولید بازی های کامپیوتری، نقطه شروع سفر شما خواهد بود که پایه ای محکم از زبان برنامه نویسی بازی مخصوص حرفه ای ها را فراهم کرده است. بعد از آموزش هر یک از مفاهیم برنامه نویسی، یک بازی کوچک تولید خواهید کرد که مهارت های جدیدی را که کسب کرده اید، به کار گیری می کند. خودتان را برای تسلط بر مفاهیم پایه برنامه نویسی بازی ها به وسیله ++C آماده کنید. موضوعاتی مثل: مفاهیم بنیادی ++C کتابخانه استاندارد مخصوص بازی ها تولید اعداد تصادفی به منظور اضافه کردن خصوصیت غیرقابل پیش بینی بودن به بازی ها برنامه نویسی شئ گرا حلقه بازی این کتاب با ارائه مقدمه ای کامل و مدرن به ++C؛ شامل هر چیزی است که برای آموزش اصول ++C و پایه برنامه نویسی بازی، مورد نیاز است. فهرست مطالبمقدمه فصل 1 : انواع داده؛ متغییرها و استاندارد ورودی - خروجی فصل 2 : درستی، دستورات شاخه ای و حلقه بازی فصل 3 : حلقه for، رشته های متنی و آرایه ها فصل 4 : کتابخانه الگوی استاندارد فصل 5 : توابع فصل 6 : ارجاع فصل 7 : اشاره گر ها فصل 8 : کلاس ها فصل 9 :کلاس های پیشرفته و حافظه دینامیک فصل 10 : وراثت و چند ریختی ضمیمه الف : تولید اولین برنامه ++C ضمیمه ب : حق تقدم اپراتورهای ++C ضمیمه ج : کلمات کلیدی ضمیمه د : جدول کدهای ASCII ضمیمه م : Escape Sequences