جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدل نگهداشت اثربخش اعضای هیئت علمی در آموزش عالی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مدل نگهداشت اثربخش اعضای هیئت علمی در آموزش عالی

مقاله علمی و پژوهشی" مدل نگهداشت اثربخش اعضای هیئت علمی در آموزش عالی " مقاله ای است که در 28  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدل نگهداشت اثربخش اعضای هیئت علمی در آموزش عالی ، ارزشیابی خط مشی ، روش آمیخته ، مدل ارزشیابی و نگهداشت اثربخش اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert فراخوان جذب هیئت علمی

ادامه مطلب

closeفراخوان جذب هیئت علمی

 رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهلت ثبت‌نام متقاضیان جذب دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برای دومین بار تا ۲۰ مهرماه جاری تمدید شد. محمدرضا رضوان طلب در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: فرایند ثبت نام در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه ها از ۲۶ شهریورماه در سامانه مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد و تا ششم مهرماه ادامه داشت.وی افزود: این مهلت ابتدا تا دهم مهرماه و از امشب تا ۲۰ مهرماه بار دیگر تمدید شد.به گفته رئیس مرکز جذب وزارت علوم، مشابه فراخوان‌های قبلی بیش از ۲۰۰ موقعیت شغلی اعلام شده در فراخوان جذب اعضای هیات علمی شهریور ۹۸ وزارت علوم بدون متقاضی مانده است.رضوان طلب ادامه داد: انقضای مهلت فراخوان و تمدید آن فرصت جدیدی برای متقاضیان صرفاً برای این فرصت های شغلی تا ساعت ۱۶ تاریخ اعلام شده در نظر گرفته شده است.رئیس مرکز جذب وزارت علوم خاطرنشان کرد: متقاضیان خصوصاً در رشته‌های کامپیوتر، صنایع، مرمت بنا، مدیریت هنر، معماری، برق، حقوق و حسابداری به سامانه جذب جهت ثبت آمادگی خود مراجعه کنند.

more_vert آخرین مهلت ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی

ادامه مطلب

closeآخرین مهلت ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی

مهلت ثبت نام برای شرکت در فراخوان جذب هیات علمی فردا چهارشنبه ۱۰ مهرماه پایان می‌یابد. به گزارش ایسنا، پیش از این، شنبه ۶ مهرماه به عنوان آخرین مهلت ثبت نام در این فراخوان درنظر گرفته شده بود که این مهلت بنا به تقاضای جمع کثیری از متقاضیان که کارثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نموده و موجب ترافیک سنگین در سامانه ثبت نام شده بودند، تا دهم مهرماه ساعت ۲۴ تمدید شد. پس از بررسی فرآیند رسیدگی به متقاضیان جذب در دانشگاه‌ها، مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم از ۱۴ دی تا ۲۹ بهمن ماه سال جاری فرصت دارد بررسی‌های خود را در این زمینه انجام دهد و در نهایت نظر نهایی خود را برای پذیرش و یا عدم پذیرش اعلام کند. برنامه زمانبندی بیست و دومین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیئت علمی (پیمانی و طرح سربازی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور) به اطلاع مراکز جذب اعضای هیات علمی خواهد رسید و این مراکز در صورت نیاز به استفاده از مشاوره و راهنمایی کارشناسان مرکز جذب می‌توانند پرسش‌های خود را ظرف مدت یک روز کاری در سامانه ثبت کنند و پاسخ خود را از سوی این مرکز دریافت کنند.

more_vert مقاله برنامه‌ریزی نیروی انسانی برای پیش‌بینی تقاضای هیئت علمی در دانشگاه فردوسی مشهد

ادامه مطلب

closeمقاله برنامه‌ریزی نیروی انسانی برای پیش‌بینی تقاضای هیئت علمی در دانشگاه فردوسی مشهد

مقاله علمی و پژوهشی " برنامه‌ریزی نیروی انسانی برای پیش‌بینی تقاضای هیئت علمی در دانشگاه فردوسی مشهد " مقاله ای است در 23 صفحه و با 40 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث برنامه‌ریزی نیروی انسانی؛ پیش‌بینی تقاضای نیروی انسانی؛ تحلیل رگرسیون؛ تحلیل روند؛ هیئت علمی پرداخته شده است چکیده مقاله تأمین نیروی انسانی مناسب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان‌های امروزی است. اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به لحاظ دارا‌بودن ویژگی‌های خاص به محض نیاز، در دسترس سازمان نیستند و همین امر برنامه‌ریزی در جهت پیش‌بینی تقاضای آنها را امری اجتناب‌ناپذیر می‌کند. در این پژوهش با استفاده از تحلیل روند که یکی از روش‌های برآورد کمی است، ابتدا متغیرهای پیش‌بین شامل تعداد دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و تعداد مقاله‌ها در پنج‌سال آینده به دست می‌آیند و سپس با مدل‌های معادلات رگرسیونی تعداد اعضای هیئت علمی به تفکیک مرتبة علمی، سن و جنسیت در دورة زمانی ۱۳۹۶-۱۳۹۲ پیش‌بینی می‌شوند. از ۱۰۲ نفر عضو هیئت علمی پیش‌بینی‌شده تا سال ۱۳۹۶ بیشترین تعداد متعلق به مرتبة دانشیاری و ردة سنی ۴۶ تا ۵۵ سال می‌باشد؛ همچنین درصد اعضای هیئت علمی زن، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. عنوان مقاله [English] Manpower Planning for Predicting the Demands of Academic Members at Firdausi University چکیده [English] Providing appropriate manpower is one of the major concerns of today's organizations. As faculty members hold special characteristics, they may not be at hand as soon as they are needed. Hence, planning for predicting the demands of faculty members is vitally important. The researchers employed trend analysis, as a quantitative estimation, to conduct the research. Firs, the variable of prediction, including the amount of students at undergraduate and post graduate levels and the amount of articles in the five coming days were estimated. Then, using regression equation models, the amount of faculty members, as well as their academic ranks and their ages and genders were estimated for the period of 2013 to 2017. 102 academic members were predicted most of whom were associate professors between the ages of 46 to 55. The number of female faculty member increased significantly.  کلیدواژه‌ها [English] Manpower Planning, Prediction of Manpower Demands, Regression Analysis, Trend analysis, faculty members دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله الگوی چند سطحی پیشایندها و پیامدهای خودکارآمدی کارکنان

ادامه مطلب

closeمقاله الگوی چند سطحی پیشایندها و پیامدهای خودکارآمدی کارکنان

مقاله علمی و پژوهشی " الگوی چند سطحی پیشایندها و پیامدهای خودکارآمدی کارکنان" مقاله ای است در 25 صفحه و با 47 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ویژگی‌های شغل؛ خودکارآمدی؛ عملکرد شغلی؛ تحلیل چندسطحی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این مقاله بررسی تأثیر ویژگی­های شغل بر خودکارآمدی و عملکرد شغلی با یک رویکرد چندسطحی است. روش تحقیق حاضر توصیفی ـ پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بودند که با روش نمونه­گیری تصادفی ساده 212 عضو هیئت‌علمی در قالب 30 گروه آموزشی به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج پژوهش در سطح فردی نشان داد که ویژگی­های انگیزشی شغل بر خودکارآمدی فردی اعضای هیئت‌علمی و خودکارآمدی فردی بر عملکرد فردی اعضای هیئت‌علمی تأثیر مثبت و معنی‌داری دارد. در سطح گروهی نیز ویژگی­های اجتماعی شغل برخودکارآمدی جمعی اعضای هیئت‌علمی و خودکار آمدی جمعی بر عملکرد گروهی اعضای هیئت‌علمی تأثیر مثبت و معنی‌داری داشت. علاوه‌براین، متغیرهای سطح گروهی یعنی ویژگی­های اجتماعی شغل و خودکارآمدی جمعی بر متغیرهای سطح فردی یعنی خودکارآمدی فردی و عملکرد فردی تاثیر معنی‌داری داشتند و اثر تعدیل‌کنندگی متغیرهای سطح گروهی (­ویژگی­های اجتماعی شغل و خودکارآمدی جمعی) بر روابط بین متغیرهای سطح فردی (خودکارآمدی فردی و عملکرد فردی) تأیید شد.  به نظر می‌رسد که مطالعه ویژگی­های شغل و تقویت این ویژگی­ها منجر به یکسری رفتارهای سازمانی مثبت (مانند خودکارآمدی) شده و این رفتارها می­توانند عملکرد سطح فردی و گروهی را در دانشگاه­ها تقویت نمایند. عنوان مقاله [English] The Multilevel Model of Preceding-Consequences of Employees' Self-Efficacy چکیده [English] The purpose of this study is to investigate the effects of job attributes on self-efficacy and job performance through a multi-level approach. The research follows a descriptive-survey method. The statistical population of this research encompasses faculty members of Shahid Chamran University of Ahvaz. A simple random sampling lead to a sample of 212 faculty members containing 30 educational groups. The results indicated that, at individual level, the motivational characteristics of the job had a positive and significant effect on the individual self-efficacy of the faculty members, and individual self-efficacy, in its turn, affected individual performance of the faculty members. At the group level, the social features of the occupation had positive and significant effect on collective efficacy and group performance of the faculty members. Moreover, group level variables, that is social attributes of job and collective self-efficacy, had a significant effect on individual level variables including individual self-efficacy and performance. The moderating effect of the group-level variables on the variables of individual level was verified. It seems that studying the characteristics of a job and strengthening hem will lead to a series of positive organizational behaviors (such as self-efficacy). These behaviors can enhance the level of individual and group performance in universities. کلیدواژه‌ها [English] job attributes, self-efficacy, Job performance, multilevel analysis دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله آسیب شناسی اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی

ادامه مطلب

closeمقاله آسیب شناسی اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی

مقاله علمی و پژوهشی " آسیب شناسی اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی " مقاله ای است در 22 صفحه و با 53 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث اخلاق، حرفه، اخلاق حرفه ای، دانشگاه پرداخته شده است چکیده مقاله هدف مقاله حاضر آسیب شناسی اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی دانشگاههای سراسر ایران بوده است. پژوهش به شیوه کیفی و با استفاده از تحلیل محتوای کیفی مصاحبه ها انجام شد. داده ها با استفاده از تکنیک مصاحبه عمیق و معیار اشباع نظری در بین 12 نفر از متخصصان اخلاق حرفه ای که دارای کتاب ، مقاله و یا پژوهشی در این زمینه بودند، انجام شد. همه مصاحبه ها هم زمان ضبط و دست نویس شد و در پایان با استفاده از روش تحلیل محتوا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. استحکام داده ها توسط مشارکت کنندگان و محققان مورد تایید قرار گرفت. بدین نحو که جهت تعیین روایی، از روایی ممیزی یا بازبینی توسط مصاحبه شوندگان استفاده گردید. همچنین جهت تعیین پایایی متن مصاحبه ها به 5 نفراز متخصصان مدیریت آموزشی با مدرک دکتری داده شد تا متن مصاحبه ها را کد گذاری نمایند و در آخر نتایج حاصله با هم مقایسه گردید. یافته های بدست آمده شامل، 119 کد مفهومی بود که در3 مفهوم اصلی با مفاهیم فرعی متفاوت دسته بندی گردید. مفهوم اصلی شامل الف: عوامل فردی با (چهار مفهوم فرعی شامل مفهوم شناسی اخلاق با8کد مفهومی شخصیت با 9کد مفهومی و مهارتها با10 کد مفهومی بدست آمد.) ب: عوامل سازمانی( با مفاهیم فرعی ساختار سازمانی شامل13 کد مفهومی ، جذب و نگداشت با 19 کد مفهومی، فرهنگ سازمان شامل 16کد مفهومی، مدیریت و رهبری با 4کد مفهومی، اخلاق شغلی با 8کد مفهومی ونظارت و کنترل با 4 کد مفهومی بدست آمد). ج: عوامل فرا سازمانی( با مفاهیم فرعی عوامل اقتصادی با 11 کد مفهومی وفرهنگ اجتماعی با 7کد مفهومی و سیاستگذاری با 10کد مفهومی بوده است). دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله شناسایی شیوه‌های مستندسازی و انتقال تجربه‌های (حرفه‌ای) اعضای هیئت علمی در دانشگاه اصفهان

ادامه مطلب

closeمقاله شناسایی شیوه‌های مستندسازی و انتقال تجربه‌های (حرفه‌ای) اعضای هیئت علمی در دانشگاه اصفهان

مقاله علمی و پژوهشی " شناسایی شیوه‌های مستندسازی و انتقال تجربه‌های (حرفه‌ای) اعضای هیئت علمی در دانشگاه اصفهان" مقاله ای است در 28 صفحه و با 21 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مستند‌سازی؛ تجربه؛ تجربه‌نگاری؛ مدیریت دانش؛ انتقال تجربه پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این مطالعه یافتن راهکارهای مناسب برای مستند‌سازی تجربه‌ها و انتقال آنها در دانشگاه اصفهان است تا بر اساس نتایج آن کمیسیون تحول اداری سازمان اقدام به تصمیم گیری نماید. از این منظر مستندسازی تجربه‌های سازمانی به عنوان یک ضرورت مهم در حوزه مدیریت دانش مورد توجه قرار گرفته است. روش پژوهش به شیوه کیفی است جامعه آماری تحقیق را تمام استادن و اعضای هیئت علمی همه دانشکده‌های دانشگاه اصفهان تشکیل می‌دهند. روش جمع‌آوری اطلاعات با استفاده از مصاحبه است. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که حمایت دستیاری و در گام بعد وجود کارگاه‌های آموزشی از تأثیرگذارترین عوامل در انتقال تجربه‌ها به‌شمار می‌روند و همچنین تأثیر فرایند پژوهشی و مقاله‌ای در رده اول و مکتوب‌کردن تجربه و تجربه نگاری در رده دوم از تأثیرگذارترین عوامل در مستند‌سازی تجربه‌های اعضای هیئت علمی به‌شمار می‌روند. برای تحقق عملی این نتایج، انتخاب یکی از مدیریت‌های سازمان به عنوان الگو توصیه شده است تا ضمن مستند‌سازی، اشکال‌های رفع‌شده و روش‌های به‌دست‌آمده به کل سازمان تعمیم یابد. عنوان مقاله [English] Identification of the Methods of Documentation and Transferring the Professional Skills of the Experienced Faculty Membersto Young Faculty Membersat Esfahan University چکیده [English] This research is intended to explore appropriate solutions for documentation and transference of experience at Esfahan University for decision-making by the official change committee. Documentation of the experience seem to be a vital step in knowledge management. This is a qualitative research whose population includes all faculty members at all faculties in Esfahan University. Data is collected by interviews. The results indicated that assistance as well as instructive workshops are the most important instruments in transferring experience. Moreover, the effects of research processes and writing down the experience are most import factors of documentation respectively. Choosing one of the departments of the organization as a sample unit can lead us to correct the problems after documentation in order to generalize it. کلیدواژه‌ها [English] Documentation, Experience, Writing Down Experience, Transferring Experience   دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله درک و تجربه اعضای هیأت علمی از فرایند آشناسازی بدواستخدام و روزهای اول کار

ادامه مطلب

closeمقاله درک و تجربه اعضای هیأت علمی از فرایند آشناسازی بدواستخدام و روزهای اول کار

مقاله علمی و پژوهشی " درک و تجربه اعضای هیأت علمی از فرایند آشناسازی بدواستخدام و روزهای اول کار" مقاله ای است در 29 صفحه و با 51 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث روزهای اول کار؛ آشناسازی؛ توجیه مقدماتی؛ آموزش‌های بدو خدمت پرداخته شده است چکیده مقاله هدف پژوهش حاضر توصیف درک و تجربه‌ی اعضای هیئت علمی از فرایندهای بدو استخدام و روزهای اول کار در دانشگاه بود. روش مطالعه‌ی حاضر آمیخته اکتشافی بوده است. در بخش کیفی پژوهش از روش پدیدارشناسی توصیفی و برای تحلیل داده‌های آن از روش کلایزی استفاده گردید. در بخش کمی روش توصیفی‌پیمایشی به اجرا درآمد. جامعه‌ی مورد مطالعه، تمامی اعضای هیئت علمی تمام‌وقت دانشگاه کردستان بودند. تعداد افراد مشارکت‌کننده در بخش کیفی 27 نفر که به‌صورت نمونه‌گیری هدفمند و با حداکثر تنوع انتخاب شدند و در بخش کمّی نیز با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای 140 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه انتخاب شدند. جمع‌آوری اطلاعات در بخش کیفی، با استفاده از پروتکل مصاحبه‌ی نیمه‌ساخت‌یافته صورت گرفت و در بخش کمّی از یک پرسش‌نامه‌ی محقق‌ساخته که از نتایج بخش کیفی استخراج شده بود استفاده گردید. یافته‌های برآمده از بخش کیفی در هشت مضمون: تجارب خوش‌آیند، تجارب ناخوش‌آیند، تنش و اضطراب، حمایت و پشتیبانی عاطفی، توجیه مقدماتی، آشناسازی، ادغام درون‌سازمانی و آموزش مهارت‌های حرفه‌ای دسته‌بندی شد. نتایج بخش کمّی نیز نشان داد که مهم‌ترین دغدغه‌های اعضای هیئت علمی در اوایل کار، عدم پذیرش توسط همکاران و دلهره‌آوربودن و دشواری تدریس است. همچنین درباره‌ی برنامه‌های آشناسازی، مهم‌ترین اولویت اعضای هیئت علمی مربوط به آشنایی با تسهیلات معیشتی دانشگاه و مقررات مالی است. عنوان مقاله [English] Experience and Understanding of University of Kurdistan’s Faculty Members From Their Induction Training Process And First Days Of Work چکیده [English] The present study aimed to describe the University of Kurdistan faculty members’ understanding and the lived experience from their induction training process and first days of work. The approach of the study was an exploratory mixed method. The Phenomenological description method and Colaizzi’s data analysis techniques was used. The main population of the study was all University of Kurdistan faculty members in 2013 academic year. The number of participants in the qualitative sample was 27 whom were selected from diverse purposefully sampling. In the quantitative section by a random stratified sample totally 140 members of the faculty have been selected. Semi-structured interviews and a researcher–made questionnaire were applied for gathering qualitative and quantitative data. The eight themes derived from the qualitative data: pleasant experience, unpleasant experiences, stress and anxiety, emotional support, justification and the introduction, internal organizational integration and professional skills. The results of the quantitative data show that the main concern of faculty member’s first days of work were as: acceptance by colleagues, anxiety and difficulty of teaching. The most priority of the faculty member’s induction program from their views was familiarity with the university facilities and financial regulations. کلیدواژه‌ها [English] Introduction process, First days of work, introductory explanation, induction, Phenomenology دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert تاکید بر نقد کارآمدی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها

ادامه مطلب

closeتاکید بر نقد کارآمدی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها

پوستر دومین همایش آسیب شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در حوزه علوم انسانی- اسلامی با حضور محسن شریفی، مدیر برنامه ریزی و سیاست گذاری امور پژوهشی وزارت علوم، معاون پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی و جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه امروز رونمایی شد. به گزارش ایسنا، ندا ملکی، معاون پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی در مراسمی که امروز در این دانشگاه برگزار شد با بیان این که دانشگاه فوق با رهنمود مقام معظم رهبری و حمایت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاسیس شده است، گفت: این دانشگاه در این سال‌ها سعی داشته با نشان دادن تیز بینی از رشد گروه‌های تفکیری جلوگیری کند. وی ادامه داد: گام‌هایی در فرهنگ تقریب برداشته‌ایم؛ این دانشگاه فاقد دانشکده و دارای پردیس در نقاط مختلف کشور است و در گروه‌های فقه و حقوق اسلامی علوم قرآن و حدیث و کلام فلسفه و ادیان فعالیت می‌کند. معاون پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان این که رشته‌های میان رشته‌ای از جمله علوم تقریب را به وزارت علوم پیشنهاد داده ایم، تصریح کرد: در راستای توانمند سازی اعضای هیئت علمی و ارتقا بخشی به کیفیت پژوهش ها نگارش آثار فاخر علمی و پژوهشی در حوزه تقریب را در دستور کار قرار دادیم. وی حمایت از طرح‌های پیشنهادی اعضای هیئت علمی ، برگزاری کرسی‌های ترویجی، کارگاه‌های نقد کتاب و دانش افزایی برای حوزه تقریب را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در قالب این جشنواره‌ از بهترین‌های تالیف در حوزه تقریب تقدیر خواهد شد. تصمیم دانشگاه آزاد برای تاسیس دانشکده مذاهب معاون پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به این که دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد دانشکده‌های مذاهب را در حوزه تقریب تاسیس کند، گفت: قصد آموزش به اعضای دانشکده‌های این حوزه را داریم و تاکنون ۷۰۰ استاد را آموزش داده‌ایم و کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار کرده‌ایم. وی همچنین به برگزاری سمینارهای بین المللی در دانشگاه‌های مختلف اندونزی، دهلی هند، لبنان ، عراق و تونس اشاره کرد و با بیان اینکه برگزاری این همایش نخسیتن گام برای کاربردی کردن علوم انسانی- اسلامی به شمار می‌رود؛ گفت: همایش آسیب شناسی پایان‌نامه‌ها ورساله‌ها در حوزه علوم انسانی- اسلامی با مشارکت ۳۰ دانشگاه و حوزه علمیه قم و جامعه المصطفی سال گذشته در محل کتابخانه ملی برگزار شد و برای مقالات چاپ شده نمایه ISC را دریافت کردیم. ضمن آن که سه جلد مجموعه مقالات همایش آماده برای چاپ است و در پایگاه‌های ISC سیویلیکا و نورمگز نمایه شده است. ملکی شعار این همایش در سال جاری را تاکید بر نقد کارآمدی پایان‌نامه ‌ها و رساله‌ها عنوان کرد و افزود: مقالات این همایش نیز در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه خواهد شد. معاون پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان از جمله نشریات دانشگاه مذاهب اسلامی را دو فصلنامه علمی پژوهشی فقه مقارن، دو فصلنامه مطالعات تقریبی مذاهب اسلامی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: فصلنامه تمدن اسلامی در آیینه تقریب در حال طی مراحل برای اخذ مجوز علمی پژوهشی است و نخستین فصلنامه مطالعات امت اسلامی به زبان انگلیسی در دست انتشار قرار دارد. تحصیل ۱۳۰۰ دانشجو از ۱۸ ملیت در دانشگاه مذاهب اسلامی افتخار دانش پور ، عضو هیئت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی نیز در این مراسم با اعلام تعداد دانشجویان این دانشگاه گفت: از این تعداد ۸۰۰ نفر شیعه و بیش از ۴۰۰ نفر اهل سنت هستند. وی هدف این دانشگاه را تقریب وتمدن سازی در جهان کنونی اسلام دانست و ابراز امیدواری کرد با حمایت وزارت علوم تمدن سازی نوین اسلامی محقق شود. سرفصل‌های ما از دانشگاه امام صادق و تهران به روزتر است حامد رستمی، عضو هیئت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی نیز به صحبت در مراسم فوق پرداخت و گفت: سرفصل‌های درسی دانشگاه مذاهب اسلامی در گرایش فقه و حقوق از دانشگاه امام صادق و دانشگاه تهران به روز تر است. وی از برنامه این دانشگاه برای تاسیس اندیشکده و پژوهشکده نوین اسلامی با همکاری سازمان بسیج مستضعفان خبر داد و گفت: نیازمند حمایت مالی و معنوی وزارت علوم برای تحقق دغدغه‌های تقریب و وحدت هستیم.

more_vert فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان

ادامه مطلب

closeفراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مهلت ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی این دانشگاه چهارشنبه ۱۰ مهرماه پایان می‌پذیرد. به گزارش ایسنا، دبیرخانه هیأت اجرایی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: به اطلاع کلیه متقاضیان جذب اعضای هیأت علمی پیمانی فراخوان شهریور ۱۳۹۸ دانشگاه فرهنگیان می رساندکه مهلت ثبت نام و تعیین نهایی اولویتهای انتخابی جذب اعضای هیأت علمی تا دهم مهر ماه ۱۳۹۸ تمدید گردید. علاقه مندان به مجموعه دانشگاه فرهنگیان می توانند به درگاه اینترنتی www.mjazb.ir مراجعه و در سامانه جامع نور رضوی نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات اقدام نمایند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی فناوری های نوین اطلاعات و ارتباط و رسانه های مجازی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی فناوری های نوین اطلاعات و ارتباط و رسانه های مجازی

مقاله علمی و پژوهشی" فناوری های نوین اطلاعات و ارتباط و رسانه های مجازی " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فناوری های نوین اطلاعات و ارتباط و رسانه های مجازی، ابزار نوین اطلاعاتی ، ابزار نوین ارتباطی ، آموزش عالی و اعضای هیئت علمی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر جذب و نگهداشت استعدادهای علمی در دانشگاه

ادامه مطلب

closeمقاله شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر جذب و نگهداشت استعدادهای علمی در دانشگاه

مقاله علمی و پژوهشی " شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر جذب و نگهداشت استعدادهای علمی در دانشگاه " مقاله ای است در 24 صفحه و با 23 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدیریت استعداد؛ تصمیم‌گیری چند معیاره؛ روش بهترین بدترین (BWM)؛ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این پژوهش، شناسایی و اولویت­بندی عوامل مؤثر بر جذب و نگهداشت اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه­هاست. بدین‌منظور عوامل مؤثر بر جذب و نگهداشت اعضای هیئت‌علمی با مبنا قراردادن پژوهش ورهاگن، بومی­سازی و تعیین شدند. در این پژوهش از روش بهترین بدترین برای رتبه­بندی این عوامل استفاده شده است. پرسشنامه طراحی‌شده براساس مدل بهترین بدترین، به اساتید دانشگاه که در حوزه منابع انسانی، سال­ها تدریس و تحقیق نموده­اند، داده شد تا به­صورت جداگانه در ارتباط با "جذب" و سپس "نگهداشت" استعدادهای علمی، نظرات کارشناسی خود را ارائه کنند. جامعه موردمطالعه تحقیق شامل کلیه متقاضیان جذب هیئت‌علمی و اعضای کنونی هیئت‌علمی دانشگاه‌هاست و نمونه اطلاع‌دهنده به‌منظور بومی­سازی مدل مفهومی تحقیق و پاسخ­دهی به پرسشنامه­های اولویت­بندی شامل پنج تن از خبرگان باسابقه و تجربه هستند. درنتیجه می­توان ادعا نمود که نمونه­گیری در تحقیق حاضر به‌صورت قضاوتی و هدف‌مند انجام شده است. نتایج این پژوهش نشان می­دهد به‌منظور موفقیت در جذب استعدادهای علمی، توجه به عوامل برند و شهرت دانشگاه و ارزش و فرهنگ دانشگاه حائز اهمیت است. همچنین به‌منظور موفقیت در نگهداشت استعدادهای علمی موجود، توجه به عوامل ارزش و فرهنگ و جو تدریس و آموزش حائز اهمیت است. توجه دانشگاه­ها به عوامل مهم شناسایی‌شده در این پژوهش می­تواند به جذب بهتر استعدادهای علمی کمک شایانی کند. عنوان مقاله [English] Identifying and Prioritizing the Effective Factors in the Attraction and Retention of Scientific Talents at Universities چکیده [English] This research is aimed at identifying and prioritize factors affecting attraction and retention of faculty members in universities. Hence, the factors influencing the attraction and retention of faculty members based on Verhaegen’s study were identified and localized. This research is based on best-worst method (BWM) for ranking the factors. The questionnaire, designed according to the best-worst model, was presented to university professors engaged in teaching and investigating in the field of human resource for years, and to comment separately on attraction and retention of scientific talents. The research community includes all applicants and the present faculty members at universities. The informant sample is composed of five matured and experienced professionals in order to localize the conceptual model of research, and to have their comments on priority ranking questionnaires. Hence, it can be claimed that judgmental and purposive sampling method is used for sampling. The results indicated that it is important to pay attention to the factors of brand and university reputation and their values and cultures play important roles in attracting scientific talents. Furthermore, in order to succeed in the retention of the present scientific talents, it is important to pay attention to the values, the culture, and the atmosphere of instruction. Considering the important factors identified in this research can help better attraction of scientific talents for universities. کلیدواژه‌ها [English] talent management, multicriteria decision making, best- worst method (BWM), universities and higher education institutions دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert سامانه ترفیع اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور

ادامه مطلب

closeسامانه ترفیع اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور

مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور از راه‌اندازی سامانه ترفیع اعضای هیات علمی این دانشگاه در راستای تحقق مدیریت سبز، اصلاح فرآیند ثبت و پیگیری درخواست‌های اعضای هیات علمی و صرفه جویی در مصرف کاغذ خبر داد. به گزارش روز دوشنبه دانشگاه پیام نور، هوشنگ تاجفر با بیان اینکه این سامانه به درخواست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه و در فاز اول برای سهولت ثبت و پیگیری درخواست ترفیع اعضای هیات علمی راه اندازی شد، گفت: اعضای هیات علمی از این پس می توانند درخواست ترفیع خود را با مراجعه به شبکه اعضای هیات علمی به نشانی cv.pnu.ac.ir ثبت و پیگیری کنند.وی خاطرنشان کرد: درخواست ترفیع اعضای هیات علمی به صورت کاغذی و با صرف ۱۸۰ هزار برگ کاغذ در سال است و با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور دارای حدود ۴ هزار عضو هیات علمی است، میزان مصرف کاغذ رقم بالایی است.مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور افزود: علاوه بر آن در سیستم ارسال درخواست به صورت دستی، امکان گزارش گیری سیستماتیک از روند پیگیری فرآیند ثبت درخواست تا پذیرش یا رد آن وجود نداشت و در واقع دانشگاه نمی توانست موضوع رکود اعضای علمی را به صورت سیستماتیک گزارش گیری کند.تاجفر این سامانه را دارای دو مزیت عمده دانست و یادآور شد: با استفاده از این سامانه اعضای هیات علمی دیگر نامه نگاری های متعدد، ارسال مدارک فیزیکی و مفقود شدن مدارک را نخواهند داشت و با بارگزاری مدارک خود به راحتی می توانند مراحل مختلف روند درخواست خود را پیگیری کنند.وی تصریح کرد: از سوی دیگر، مدیریت دانشگاه نیز می تواند به سهولت، وضعیت درخواست، پذیرش یا رد ترفیع اعضای هیات علمی به دلیل نداشتن امتیاز لازم پژوهشی و ... را بررسی و گزارش گیری کند.مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور اظهار داشت: این سامانه از ۳۰ دی ماه عملیاتی شده و اعضای هیات علمی می توانند درخواست خود را همراه با اسکن مدارک از طریق این سامانه ارسال کنند.

more_vert ۶ هزار مجوز استخدام هیات علمی جدید برای وزارت علوم

ادامه مطلب

close۶ هزار مجوز استخدام هیات علمی جدید برای وزارت علوم

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور از ۲ هزار مجوز استخدامی صادر شده برای جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش خبر داد و گفت: ابلاغ صدور ۶ هزار مجوز استخدامی اعضای هیات علمی مربوط به وزارت علوم به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید که بخشی از آن مربوط به استخدام‌های قبل است. به گزارش روز سه‌شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سید صدرالدین صدری در جلسه ۲۳۹ هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاکید کرد: دانشگاه­‌های کشور مجوز جذب اعضای هیات علمی را حتما از هیات مرکزی جذب، قبل از اقدام به فراخوان جذب کسب کنند. محمدعلی کی‌­نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای این جلسه گفت: با اشاره به نامه اخیر مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد تعیین رابط برای رسیدگی به شکایات مربوط به دانشگاه­‌ها گفت:‌ از این روند استقبال کرده و علاقه‌ ­مند هستیم براساس موارد قانونی برای شکایات مربوط به دانشگاه­‌ها ساختار مناسبی لحاظ شود.وی افزود: با توجه به سفر رییس قوه قضائیه به تبریز، رییس دادگستری استان آذربایجان شرقی برای رسیدگی به پرونده‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی شعب ویژه تأسیس کرد که می تواند به عنوان یک الگو برای سایر استان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. کی­‌نژاد با اشاره به مصوبه آمایش آموزش عالی تأکید کرد:‌ همه مجوزها و ردیف­‌های استخدامی جدید برای اعضای هیات علمی دانشگاه­‌ها و مراکز آموزشی باید هماهنگ و مبتنی بر سند آمایش آموزش عالی باشد که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در این زمینه لازم است انطباق را دانشگاه­‌ها گزارش دهند. وی گفت: مجوزها و ردیف­‌های استخدامی جدید برای اعضای هیات علمی دانشگاه­‌ها و مراکز آموزشی باید هماهنگ و مبتنی بر سند آمایش آموزش عالی باشد. همچنین رییس هیأت عالی جذب اظهار داشت: در یک بررسی جامع باید آن دسته از درخواست های متقاضیان جذب هیات علمی که با حکم دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفته و تأییدیه هیات مرکزی جذب دارند، با آن دسته از درخواست­‌هایی که با حکم دیوان عدالت اداری آمده، اما تائیدیه هیات مرکزی جذب ندارند تفکیک شوند.کی نژاد افزود: همچنین از جذب مواردی که فاقد صلاحیت­‌های قانونی مندرج در مصوبات مربوط به هیات عالی جذب هستند، طبق ماده ۱۱۵ ممانعت به عمل آید و بر اساس ماده ۷۶۳ به هیأت عالی تجدید نظر برای تصمیم نهایی ارجاع شود. جواد محمدی، دبیر هیأت عالی جذب نیز با توجه به دستور اول، گزارش نتیجه جلسه معاونین پارلمانی وزارت خانه های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی در دبیرخانه شورا در خصوص ورود دیوان عدالت اداری در موضوعات مربوط به آموزش عالی و بررسی ارتباط و انطباق آن با مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی به جلسه ارائه کرد.در ادامه جلسه مقرر شد با توجه به تخصیص نیافتن اعتبار متمرکز در سال ۱۳۹۸، مشابه سال‌های قبل در مکاتبه با سازمان برنامه بودجه و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، برای تخصیص ردیف بودجه جذب متمرکز اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در بودجه سال ۹۹ هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.در پایان جلسه احکام مربوط به هیات­‌های اجرایی جذب و کارگروه­‌های بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه­‌ها و مؤسسات آموزش عالی دانشگاه تحقیقات و آموزش کشاورزی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه صنعتی قم، دانشگاه خلیج فارس، دانشگاه تبریز، پژوهشگاه استاندارد، دانشگاه شهید بهشتی، مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش، دانشگاه جهرم، دانشگاه مازندران، دانشگاه مراغه، دانشگاه سیستان و بلوچستان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی بجنورد، دانشگاه­‌های علوم پزشکی مازندران، دانشگاه علوم پزشکی قزوین، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تأیید شدند.همچنین مقرر شد فرم‌­های شخصیتی اعضای هیات علمی مورد بازنگری قرار گیرد و نتیجه نهایی برای جلسات آتی به هیأت عالی جذب ارائه شود. جلسه ۲۳۹ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی به ریاست دکتر محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

more_vert سهمیه کنکور از آنِ ۱۲۴ هزار نفر در ۵ سال

ادامه مطلب

closeسهمیه کنکور از آنِ ۱۲۴ هزار نفر در ۵ سال

جدیدترین آمار سازمان سنجش آموزش کشور نشان می دهد از سال ۹۳ تا ۹۷، در مجموع ۱۲۴ هزار و ۲۴۹ نفر با سهمیه خانواده شهدا و ایثارگر وارد دانشگاه شدند و هفت هزار و ۱۵۴ نفر از فرزندان اعضای هیئت علمی نیز از تسهیلات انتقال بهره بردند.

more_vert مقاله آسیب‌شناسی فرایند جذب هیئت‌علمی در دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

ادامه مطلب

closeمقاله آسیب‌شناسی فرایند جذب هیئت‌علمی در دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

مقاله علمی و پژوهشی " آسیب‌شناسی فرایند جذب هیئت‌علمی در دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری" مقاله ای است در 28 صفحه و با 53 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم؛ تحقیقات و فناوری؛ فرایند جذب اعضای هیئت‌علمی؛ آسیب‌شناسی؛ صاحب‌نظران پرداخته شده است چکیده مقاله موضوع این تحقیق، آسیب‌شناسی فرایند جذب هیئت‌علمی در دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. برای این منظور از روش پدیدار‌نگاری و ابزار مصاحبۀ پاره‌ساختاریافته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی سؤالات مصاحبه توسط متخصصان و پایایی تحلیل‌ها با روش پایایی بازآزمون (91/0) و پایایی بین کدگذران (78/0) تأیید شد. جامعۀ موردنظر، تمامی متخصصان آموزش عالی و متصدیان جذب هیئت‌علمی بودند که با روش نمونه‌گیری هدف‌دار، شناسایی و مورد مصاحبه قرار گرفتند که تحقیق در تعداد 25 نفر به اشباع نظری رسید. مصاحبه‌ها، ضبط، پیاده‌سازی و تحلیل و کدگذاری شد که منتج به شناسایی 24 آسیب در ابعاد چهارگانه: برنامه‌ریزی، نیرویابی، انتخاب و انتصاب شد که مهم‌ترین آسیب در هر یک از ابعاد به‌ترتیب: عدم وجود استانداردهای مشخص برای تخصیص سهمیه‌های استخدام، ضعف سامانۀ ثبت‌نام، یکسانی استانداردهای صلاحیت‌های علمی برای همۀ دانشگاه‌ها و رشته‌ها، تعویق در صدور حکم استخدامی برخی متقاضیان و طولانی‌شدن فرایند استخدام شناخته شد. درپایان نیز مبتنی بر ادبیات تحقیق و واقعیت‌های دانشگاه‌های کشور، راهکارهایی اصلاحی پیشنهاد شد که ازجمله مهم‌ترین آنها‌، تغییر در برخی قوانین بود. عنوان مقاله [English] Pathology of Employing Academic Staff for the Universities of the Ministry of Science, Research, and Technology چکیده [English] This research is aimed at the pathology of employing academic staff for universities. The researchers applied phenomenology method and partly-structured interviews to conduct the research. The face validity and content validity of the questions were confirmed by specialists. The reliability of the analyses was assessed by test-retest method (0.91 for retest and 0.78 for coders). The research population included all the experts of higher education and staff recruitment. Interviews were made by a sample of 25 experts which resulted in saturation. The interviews were analyzed and coded. The result illustrated 24 problems which were classified in four groups: planning, detection, selection, and appointment. The following problems were notified: lack of proper standards for allocation, weak registration system, lack of consistent standards for scientific competencies for all universities, prolonged time procedure for recruitment. Finally, based the perceived realities in the existing situation, some solutions were proposed which required changing some regulations. کلیدواژه‌ها [English] Public University at the ministry of science, Research, and technology, Research and Technology, the process of employing academic staff, pathology, scholars دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها

ادامه مطلب

closeفراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها

فرآیند ثبت‌نام داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در پایگاه اینترنتی مرکز جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد. باتوجه به طولانی شدن دوره بارگذاری نیاز و بررسی های مربوطه در رده های نظارتی وزارت علوم، قرار بود زمان آغاز فراخوان جذب اعضای هیات علمی و ثبت نام متقاضیان از ۲۲ بهمن باشد اما این تاریخ به تعویق افتاد.ثبت نام داوطلبان جذب از بعدازظهر امروز - پنج شنبه - شروع شد و تا ششم اسفندماه در سامانه مرکز جذب وزارت علوم به نشانی اینترنتی www.mjazb.ir ادامه دارد. هر داوطلب جذب هیأت علمی حق انتخاب سه دانشگاه را دارد.وزارت علوم هر سال ۲ فراخوان جذب هیأت علمی در ماه های شهریور و بهمن برگزار می کند که در هر کدام از این فراخوان ها حدود ۸۰۰ نفر جذب می شوند.دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی در این فراخوان، سقف سهمیه ندارند.به گزارش ایرنا، منظور از جذب اعضای هیأت علمی، هرگونه استخدام عضو هیأت علمی به صورت قراردادی، پیمانی، طرح سربازی، مأموریت و انتقال است.پس از انجام مصاحبه علمی، عمومی و انجام تحقیقات محلی، پرونده‌ها به هیأت اجرایی جذب دانشگاه یا مؤسسه مربوطه، برای بررسی همه مدارک و جمع بندی صلاحیت‌ها ارجاع می‌شود و با رأی اعضای هیأت اجرایی، تشخیص صلاحیت داوطلب نهایی شده و به اطلاع داوطلب می‌رسد.ابلاغ استخدام پیمانی اعضای هیأت علمی پس از تأیید هیأت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی دانشگاه و مؤسسه مربوطه صادر می شود.

more_vert کارکنان با مدرک دکتری با ۲۰ سال سابقه عضو هیات علمی می‌شوند

ادامه مطلب

closeکارکنان با مدرک دکتری با ۲۰ سال سابقه عضو هیات علمی می‌شوند

کارکنان دارای مدرک دکتری تخصصی با ۲۰ سال سابقه به تشخیص هیأت مرکزی جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عضو هیأت علمی می‌شوند. به گزارش روز دوشنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۴۳ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد و با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. ارائه گزارش عملکرد هیأت مرکزی جذب وزارت بهداشتعلی حسینی رییس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد هیأت مرکزی جذب این وزارتخانه اظهارداشت: از سال ۱۳۸۸ تاکنون ۱۶ فراخوان جذب برگزار شد و مجموع کل اعضای هیأت علمی، متعهدین خدمت، سرباز مستخدم و مدرسین قراردادی این وزارتخانه ۱۹ هزار و ۳۹۹ نفر است.وی افزود: از این تعداد، ۲ هزار و ۱۰۵ مربی، ۱۰ هزار و ۹۵۱ استادیار، سه هزار و ۹۹۵ دانشیار و ۲ هزار و ۴۹ نفر استاد تمام هستند. رییس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت به پیش‌بینی نسبت استاد به دانشجو در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و ادامه داد: ضرورت جذب اعضای هیأت علمی تا پایان این برنامه هفت هزار و ۴۶۹ نفر است.حسینی درمورد کاهش جذب مربی و افزایش جذب استادیار در سال‌های اخیر اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۹۴، هزار ردیف استخدامی و برای سال ۹۵ تا سال جاری ۲هزار ردیف استخدامی دریافت کرده که در فراخوان سال جاری چهار هزار و ۸۵۶ نفر شرکت کردند. مشکل ازدیاد جمعیت دانشجوییدر ادامه این نشست، کی‌نژاد رییس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از وظایف، عملکرد و نشست‌های منطقه‌ای هیأت عالی جذب ارائه داد.وی درباره اجرایی شدن سند آمایش وزارت بهداشت، گفت: مشکل ازدیاد جمعیت دانشجویی باید در مجلس شورای اسلامی مطرح و راهکار آن اندیشیده شود.در ادامه جلسه، علی‌اکبر حق‌دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر ارائه راهکاری مبنی بر گرایش دانشجویان به رشته‌های علوم تجربی، تصریح کرد: به دانشگاه‌های کم برخوردار مجوز جذب بیشتری داده شود که البته این امر نیاز به حمایت مجلس دارد. در بخش دیگری از جلسه هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس تایید اعضا، کارمندان دولت دارای مدرک دکتری تخصصی و با شرایط ۲۰ سال ماندگاری به تشخیص هیأت مرکزی جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جذب هیأت علمی شوند. ایجاد انگیزه در دانشگاه‌های کم برخوردار برای جذب هیئت علمیوزیر بهداشت هم در این جلسه با تأکید بر ایجاد انگیزه در دانشگاه‌های کم برخوردار برای جذب هیأت علمی، خاطرنشان کرد: مشکل سهمیه دانشگاه‌ها باید در جلساتی با کمیسیون آموزش مجلس مورد بررسی قرار گیرد.جواد محمدی دبیر هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی به برخی مشکلات اجرایی در پیاده‌سازی مصوبات هیأت‌های عالی و مرکزی جذب از منظر اعضای هیأت‌های اجرایی جذب در نشست‌های استانی اشاره کرد و گفت: لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی بررسی صلاحیت عمومی سالانه برای اعضای کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه‌ها امری ضروری است.

more_vert پیشنهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جذب نیمه‌وقت استادان زن

ادامه مطلب

closeپیشنهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جذب نیمه‌وقت استادان زن

 هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی جذب نیمه وقت اعضای هیأت علمی زن را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد می‌کند. به گزارش روز دوشنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۴۱ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد. صدرالدین صدری نوش آبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در این جلسه با توجه به موضوع بررسی امکان حضور نیمه‌وقت اعضای هیأت علمی زن، گفت: در مقررات فعلی، قانونی برای نیمه‌وقت شدن اعضای هیأت علمی در بدو استخدام وجود ندارد. وی ادامه داد: این موضوع باید به منظور مشخص شدن نحوه کسور بازنشستگی، سنوات و ارتقای اعضای هیأت علمی زن نیمه‌وقت در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی یا در آیین‌نامه هیأت امنای وزارتخانه‌های علوم و بهداشت اصلاح شود. محمدعلی کی‌نژاد رییس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این جلسه با تأکید بر اهمیت به‌کارگیری آمایش آموزش عالی، اظهار داشت: فراخوان جذب هیأت علمی وزارتخانه های علوم و بهداشت در بهمن ماه امسال باید منطبق بر سند آمایش آموزش عالی باشد. براساس گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیأت عالی جذب برای مشخص شدن دلایل توجیهی به کارگیری نیمه‌وقت اعضای هیأت علمی زن با وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکاتبه می کند. در این مکاتبه، پیشنهاد جذب نیمه‌وقت در آیین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی به هیأت‌ امنای وزارتخانه‌های علوم و بهداشت ارائه می شود. به گزارش ایرنا، ‌ بر اساس اعلام منصور غلامی وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری در سال ۸۸ فقط ۲ هزار و ۲۰۰ نفر عضو هیأت علمی زن در دانشگاه ها جذب شده بودند که این آمار در سال ۹۲ به پنج هزار و ۷۰۰ نفر افزایش یافت.میزان جذب هیأت علمی زنان در بهمن ماه ۹۷ به ۱۲ هزار نفر رسید و روند جذب در دوره ۶ سال گذشته به گونه ای بود که آمار جذب زنان را به عنوان هیأت علمی نزدیک به دو برابر کرد؛ همچنین از ابتدای سال ۹۸ تاکنون حدود ۹۰۰ عضو هیأت علمی در دانشگاه ها جذب شد که از این تعداد ۳۰۳ نفر معادل ۳۰ درصد زن هستند. تایید صلاحیت دانشگاه های ۱۰ استان در ادامه این جلسه تعدادی از اعضای هیأت ‌های اجرایی جذب و کارگروه های بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های همدان و سیستان و بلوچستان، دانشگاه‌های رازی کرمانشاه، صنعتی کرمانشاه، صنعتی همدان، هرمزگان، یاسوج، فارس، بوشهر، علوم پزشکی زنجان و مناطق آمایشی سه و هفت تایید شدند.

more_vert کتاب مقدمه‌ای بر ایمن‌سازی لرزه‌ای اعضای غیر سازه‌ای در ساختمان‌ها

ادامه مطلب

closeکتاب مقدمه‌ای بر ایمن‌سازی لرزه‌ای اعضای غیر سازه‌ای در ساختمان‌ها

هدف کتاب مقدمه‌ای بر ایمن‌سازی لرزه‌ای اعضای غیر سازه‌ای در ساختمان‌ها، معرفی اصول ایمن‌سازی لرزه‌ای اعضای غیر سازه‌ای ساختمان‌ها به منظور ایجاد آشنایی اولیه برای درک مفاهیم پایه در این زمینه است. کشورهای پیشرفته با مدیریت اقدامات ایمن سازی لرزه‌ای، آسیب‌های مربوط به خسارت‌های سازه‌ای را کاهش داده و در محافظت از تجهیزات کاربری ساختمان، ملحقات معماری و تأسیسات مکانیکی و الکتریکی که همگی را عملا می‌توان اعضای غیرسازه‌ای نامید پیشرفت‌های مهمی بدست آورده‌اند. این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دیگر نظیر هند با توجه به اینکه ایمن سازی سازه‌ی ساختمان‌ها هنوز به حد کفایت نرسیده است از این رو توجه بر ایمن سازی اعضای غیرسازه‌ای نیز در سایه قرار می‌گیرد. در کشورهای پیشرفته‌ای مانند ایالات متحده‌ی آمریکا هزینه‌ی اعضای غیر سازه‌ای ساختمان‌هایی مانند بیمارستان‌ها بدون در نظر گرفتن قیمت زمین به حدود ۹۰% کل هزینه‌ی پروژه (ساخت) می‌رسد و به این ترتیب اهمیت سرمایه‌گذاری برای ایمن سازی لرزه‌ای اعضای غیرسازه‌ای آگاهانه مشخص گردیده و انجام آن توسط الزامات آیین‌نامه‌های لرزه‌ای ضرورت می‌یابد. البته اگرچه به طور مشابه در بسیاری از سایر کشورهای لرزه‌خیز دنیا مانند کشور مورد بحث این کتاب هم هزینه‌ی اعضای غیرسازه‌ای ساختمان‌ها عملا زیاد و به سرعت در حال افزایش بوده و در مورد ساختمان‌هایی مانند بیمارستان‌ها هم اکنون به حدود ۷۰% هزینه‌ی کل ساخت می‌رسد اما سرمایه‌گذاری‌های مربوط جدای از کمتر بودن آن‌ها هنوز بدون ضوابط آیین‌نامه‌ای لازم و کافی انجام و به همین دلیل نیز کم‌تر مؤثر می‌گردند. کتاب مقدمه‌ای بر ایمن‌سازی لرزه‌ای اعضای غیر سازه‌ای در ساختمان‌ها (Earthquake Protection Of Non-Strutural Elements In Buldings)، نتایج پژوهش‌های انجام یافته در خصوص ایمن سازی لرزه‌ای اعضای غیرسازه‌ای را ارائه و برخی الزامات آیین‌نامه‌ای را تا حدودی مورد بحث قرار می‌دهد. امید است این کتاب مورد توجه ویژه‌ی مهندسان و معماران به موضوع بخصوص در کشورهایی مانند هند که در آن‌ها هزینه‌های صرف شده برای اعضای غیر سازه‌ای عملا فاقد پشتوانه‌های لازم و کافی علمی و فنی می‌باشند گردد. از این رو، مخاطبان اصلی این کتاب معماران حرفه‌ای، مهندسان عمران، اساتید دانشگاه و دانشجویان مربوط هستند. فهرست مطالبفصل 1: آشنایی با اعضای غیر سازه‌ایفصل 2: مفاهیم رفتار لرزه‌ای اعضای غیر سازه‌ایفصل 3: عملکرد اعضای غیر سازه‌ای حین زمین لرزهفصل 4: عملکرد لرزه‌ای مورد انتظار غیر سازه‌ایفصل 5: ضوابط آیین نامه‌های بین المللی ایمن‌سازی اعضای غیر سازه‌ایفصل 6: نگاهی به گذشته برای آیندهپیوست‌ها