جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب عناصر جذابیت در سینمای انیمیشن

ادامه مطلب

closeکتاب عناصر جذابیت در سینمای انیمیشن

ایجاد جذابیت در آثار سینمایی و به خصوص انیمیشن ضرورتی است که از نظر نویسنده ی کتاب «عناصر جذابیت در سینمای انیمیشن» بایستی در ارائه ی موفق آداب و رسوم و فرهنگ کشورمان به جهانیان رعایت شود.هادی ایراندوست نویسنده ی این کتاب برای تأکید بر شکل، به سخنی از «رنه ولک»، منتقد هنری اشاره می کند. وی در این باره می گوید: «ساختار، مفومی است شامل شکل و محتوا تا آنجا که هر دو در جهت اهداف زیبایی شناختی سازمان یافته باشند، در این صورت، اثر هنری دستگاه کاملی از نشانه ها و یا ساختارهایی از نشانه ها قلمداد می شود که در خدمت هدف زیبایی شناختی ویژه ای باشند.» به اعتقاد نویسنده شکل بدون واسطه با مخاطب ارتباط برقرار می کند و عامل اصلی در روایت درست یا نادرست محتواست.ایراندوست برای شناسایی عناصر جذابیت در انیمیشن، در فصل اول به بررسی جذابیت در سینما که مادر انیمیشن است می پردازد. در فصل دوم عناصر جذابیتی که خاص انیمیشن است مورد توجه قرار می گیرد و در فصول بعدی به ترتیب عناصر برگرفته از سایر هنرها و عناصر فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند. فهرست مطالبچرا باید هنر انیمیشن را جدی گرفت؟پیشگفتارمقدمهفـصل اول: عناصر جذابیت سینماییعناصر جذابیت سینماییفـصل دوم: عناصر جذابیت، ویژۀ انیمیشنعناصر جذابیت، ویژۀ انیمیشنفـصل سوم: عناصر برگرفته از سایر هنرهاعناصر برگرفته از سایر هنرهافـصل چهارم: عناصر جذابیت فرهنگیعناصر جذابیت فرهنگی

more_vert رازهای افزایش جذابیت در میان اطرافیان

ادامه مطلب

closeرازهای افزایش جذابیت در میان اطرافیان

یک روانشناس و مشاور در گفتگویی اظهار کرد: همه افراد خواهان جذابیت خود در میان اطرافیان و دوستان خود هستند که با رعایت نکاتی ساده از جمله خوش رفتاری و شاد بودن می توان به این نیاز دست یافت. وی در ادامه گفت: از جمله موارد عوامل جذابیت در میان اطرافیان رضایت از داشته های خود، کمک به دوستان در هنگام نیاز، عشق ورزیدن به دوستان و اعضای خانواده است که باعث اعتماد طرف مقابل می شود. وی تصریح کرد: از دیگر موارد ایجاد جذابیت میان دیگران صداقت، مرتب بودن و پرهیز از دروغ، بدگویی و غیبت در مورد دوستان است. این روانشناس خاطر نشان کرد: اعتماد به نفس و مثبت اندیشی شما می تواند نقش قابل توجهی در جذابیت شما میان دوستانتان داشته باشد زیرا این رفتار موجب دلگرمی و در نتیجه ایجاد انگیزه و امید در میان دیگران می شود. او در پایان تاکید کرد: تنها زمانی ما خودمان را دوست داشتنی می دانیم که به نیازها، عقاید، ارزش ها و ویژگی های شخصی واقعی خود دست پیدا کنیم.

more_vert کتاب چگونه جذاب شویم

ادامه مطلب

closeکتاب چگونه جذاب شویم

با مطالعه این کتاب، بر اصول درون شناسی خویش فائق آمده و فرآیندهای جذابیت آفرین وجود خود را کشف کنید. انسان‌ها از دیدگاه زیباشناسی به چهار گروه اصلی و اساسی در معیارها و عناصر زندگی تقسیم می‌شوند. عده‌ای زیبا و خوش فرم و خوش اندام هستند- بعضی جذاب و تودل برو می‌باشند، اما از زیبایی چندان بهره‌ای نبرده‌اند- تعدادی هم زیبا هستند و هم جذاب و برخی از همه‌ی مواهب طبیعت در وجودشان ارث برده‌اند. جذابیت، صفتی است که از ماهیت‌های درونی عصاره‌ می‌گیرد و در مسیر حاصل اندیشه به باور می‌گراید و در چرخه منطق وجود تجزیه و تحلیل می‌شود تا از پشت پرده عصمت معنا بدر آید و حجاب رنگین از رخ بر دارد و بر چهره، بویژه چشمان بنشیند. به عبارت دیگر، جذابیت انرژی شفاف بسیار زیبا و رنگین شکلی است که بر سلول‌هاو هورمون‌های درون مایه هستی انسان تاثیر می‌گذارد و در تمام ابعاد و ترکیب بندی وجودش حک می‌شود. فهرست مطالبکلامی بر این کتابجذابیت در ماهیت هستیامواج الکترو مغناطیسی درجذابیتامواج ذهنی در جذابیتامواج آلفا در معنای زندگیلبخند و عناصر موثر آنجذابیت در سکوتجذابیت در خوابمعنویت درونفعالیت‌های جنسیعزت نفس در جذابیتهنر سخنوریآداب و متانت در جذابیتقلب جهان بین در جذابیتاکتساب شخصیت در جذابیترضایتمندی از خودذهن خلاقفلسفه وجود جذابیترفتارهای کلیدیپنچ راه موثرجادوی گوش دادننیازهای اساسی زناندوازده نیاز بسیار مهم یک زنبیست نیاز اساسی یک مردعلامتهای مفید و جذب کنندهابزارهای رفتاری در ارتباطاتلذت بخش‌ترین گفتگودایره‌های ارتباطی انسانیجذابیت در عصاره کلاماساسی‌ترین اسرار در کلام جذابشانزده عنصر موثر جذابیت آفرینتعریفی دیگر از جذابیتو کلام آخرکتب دیگر از همین نگارنده

more_vert کتاب مغناطیس جذابیت

ادامه مطلب

closeکتاب مغناطیس جذابیت

کتاب مغناطیس جذابیت، به تالیف فاطمه دهقانی، میل به دوست داشته‌شدن و مورد توجه و محبت دیگران بودن را میلی اساسی می‌داند. همچنین در هر انسانی و بخصوص در زن‌ها به لحاظ ظرافت‌های ذاتی‌شان نسبت به آقایان، این نیاز بیشتر و مهمتر است. همه ما دوست داریم مورد علاقه و توجه دیگران قرار بگیریم. همه ما بارها و بارها جملاتی از این دست را از بزرگترها و قدیمی‌های فامیل شنیدیم که: مردها ذاتا بی‌عاطفه‌اند. زن هرچی مهربان‌تر باشه، زیباتر باشه، شانس و بخت و اقبال خوبی نداره. به مردها نباید رو داد. سیب سرخ نصیب شغال می‌شه. پیشونی منو کجا می‌شونی(اشاره به بخت و اقبال). زن خوب و مرد خوب پیدا نمی‌شه و... از این خرده فرهنگ‌ها در هر جامعه و فرهنگی پیدا می‌شود. از وقتی دختر کوچولویی بودیم با شنیدن این حرف‌ها از خانم‌ها و آقایان دور و اطرافم سوالات زیادی در ذهنمان ایجاد می‌شد و هیچ‌وقت نمی‌توانستم به درستی این جملات مطمین باشم.هرجا می‌رفتیم و زنی را می‌دیدیم که روابط خوبی با همسرش و دیگران دارد با دقت به رفتارش دقت می‌کردیم تا ببینم عامل محبوبیتش چه می‌تواند باشد. عوامل زیادی را هم پیدا کردیم که در جذابیت و محبوبیت خیلی از خانم‌ها موثر بودند و البته همه آن‌ها لزوما در یک نفر وجود نداشت. ولی در کتاب مغناطیس جذابیت، سعی شده تعداد زیادی از آن‌ها ذکر شوند. نثر ساده و روان کتاب مغناطیس جذابیت نقطه قوت این کتاب است، که در کنار تمرینات داده شده اثر‌گذاری آن را خیلی بالا برده است. در ابتدای این کتاب از معنای جذابیت گفته شده و اینکه آیا جذابیت به قشر خاصی تعلق دارد یا نه و آیا ذاتی هست یا اکتسابی. در فصل‌های بعدی به پیش نیازها و باورهایی اولیه برای جذابیت پرداخته شده و در مورد خط قرمزهای این مسیر صحبت شده. در مفصل‌ترین فصل کتاب به ارایه راهکارهایی بسیار کاربردی برای جذابیت بیشتر پرداخته شده است. فهرست مطالبپیش گفتارفصل 1: جذابیتبررسی معنای جذابیت و سطوح مختلف جذابیت و باور اصلی مربوط به جذابیتفصل 2: آماده هستی؟مرور اصولی که برای شروع و پیشرفت در مسیر جذابیتالزامی هستندفصل 3: کلید گنجبررسی 2 عامل اساسی و بنیادی جذابیتفصل 4: چرا من خودم را جذاب و دوست‌داشتنی نمی‌دانمبررسی باور‌های غلط که مانع ما در مسیر جذابیت هستندفصل 5: گودال‌هامرور اشتباهات رایج در مسیر جذابیت و داشتن روابط موفقفصل 6: می‌خواهم جذاب‌تر بشوممرور اشتباهات رایج در مسیر جذابیت و داشتن روابط موفقفصل 7: زیبایی در قرآنمروری بر نظر قرآن و بزرگان دین در مورد زیبایی و آراستگیفصل 8: تجربه ای که از تمام ثروت موجود روی کره زمین برای من گران‌تر تمام شدفصل 9: یک جفت گوشواره خوشگلیک هدیه ارزشمند به تمام خانم‌های جذابفصل 10: قصه ما به سر رسیدحکایت جذابیت ادامه دارد تاتقدیر و تشکرکتاب الکترونیک ازدواج گنج مقدس

more_vert مقاله تحلیل مقایسه‌ای رژیم مالی قراردادهای بیع‌متقابل و قرارداد نفتی ایران (IPC)

ادامه مطلب

closeمقاله تحلیل مقایسه‌ای رژیم مالی قراردادهای بیع‌متقابل و قرارداد نفتی ایران (IPC)

مقاله علمی و پژوهشی " تحلیل مقایسه‌ای رژیم مالی قراردادهای بیع‌متقابل و قرارداد نفتی ایران (IPC) مطالعه موردی میدان آزادگان" مقاله ای است در 30 صفحه و با 24 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث رژیم مالی، قرارداد بیع‌متقابل، قرارداد نفتی ایران (IPC)، سهم‌بری، ایران پرداخته شده است چکیده مقاله نظام یا رژیم مالی حاکم بر قراردادها از مهمترین وجوه تفاوت قراردادهای بالادستی صنعت نفت  با یکدیگر است.  به لحاظ اقتصادی، رژیم مالی قراردادها از دو منظر کارآمدی نظام طراحی شده و میزان سهم‌بری (واقعی) طرفین از پروژه قابل مقایسه است. مقایسه قراردادهای بیع‌متقابل با قرارداد جدید نفتی ایران (IPC) از دو منظر ملاحظات اقتصادی کارآمد بودن رژیم مالی و میزان واقعی سهم‌بری پیمانکار خارجی (از طریق شبیه‌سازی قراردادها در پروژه میدان نفتی آزادگان) حاکی از کارآمدتر بودن نظام مالی قرارداد IPC (به استثنای نظام مالیاتی) نسبت به بیع‌متقابل و مطلوب‌تر بودن و کم‌هزینه‌تر بودن آن برای کشور میزبان (ایران) است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب قدرت جذابیت: چگونه در هر موقعیتی بر دیگران مسلط شویم؟

ادامه مطلب

closeکتاب قدرت جذابیت: چگونه در هر موقعیتی بر دیگران مسلط شویم؟

با مطالعۀ کتاب قدرت جذابیت: چگونه در هر موقعیتی بر دیگران مسلط شویم؟ نوشتۀ برایان تریسی، شما موفق‌تر خواهید شد، پول بیشتری کسب خواهید کرد، سریع‌تر ارتقا و ترفیع پیدا می‌کنید، فروش بیشتری خواهید داشت، در مذاکرات و گفت‌و‌گوها غالب خواهید شد و در برخورد با دیگران تأثیرگذار‌تر و متقاعد کننده‌تر خواهید بود. شما باید این جذابیت را داشته باشید تا به اوج برسید. قدرت مجذوب کردن از هر چیز و هیچ چیز به وجود می‌آید. از آرزوهای پر از پشتکار، از نگاه، راه رفتن، ابعاد بدن، تلفظ صدا، از حرکت‌های سر و دست و... به وجود می‌آید. به هیچ وجه لازم نیست خوش تیپ یا زیبا باشید؛ فقط کافی است که جذاب باشید!!! کتاب قدرت جذابیت: چگونه در هر موقعیتی بر دیگران مسلط شویم؟ (the power of charm: how to win anyone over in any situation) بیان می‌کند چگونه دیگران را به خود جذب کنیم. 85 درصد از موفقیت‌ها در تجارت و زندگی شخصی با توانایی در برقراری ارتباط موثر با دیگران تعیین می‌شود. رازهای افراد خوش صحبت و مشهور اصلا راز نیست. این رازها روش‌های ساده ثابت شده‌ای برای تعامل با دیگران هستند که باعث می‌شود افراد با شما ارتباط برقرار کرده و پیامتان را دریافت کنند. در نتیجه آن‌ها بیش از پیش تحت تاثیر قرار می‌گیرند. راز و رمز کسانی که ارتباطات شگفت‌انگیزی با مردم برقرار کرده‌اند، به هیچ‌وجه مخفی و مرموز نیست. این‌ها تکنیک‌های اثبات شده‌ای از روابط متقابل با دیگران است که باعث می‌شود مردم سر صحبت را با شما باز کنند و پذیرندۀ صحبت‌های شما باشند. در نتیجه مردم می‌خواهند بیشتر به وسیلۀ شما تحت تأثیر قرار بگیرند، از شما خرید کنند و وارد پیشه و ارتباطات شخصی شما شوند و با نگاه مثبتی درباره شما فکر می‌کنند. توانایی شما برای جذاب بودن، یعنی به طور صادقانه فردی دوست داشتنی و خوشایند بودن احتمالا درهای بیشتری را ‌نسبت به سایر ویژگی‌های رفتاری ارزشمند باز خواهد کرد. افراد بیشتری شما را دوست خواهند داشت و از شما به گرمی یاد می‌کنند؛ بیشتر مایلند شما را ببینند؛‌ به حرف‌های شما گوش کنند با شما باشند و شما را در جمع‌های خود دعوت کنند. به وسیلۀ یادگیری حقیقت ساده جذابیت و تمرین روش‌هایی که در کتاب قدرت جذابیت به آن پرداخته شده است؛ می‌توانید اثرگذاری و لذت ارتباط متقابل با دیگران را به طور قابل توجه و شگفت‌آوری تقویت کنید. از خانواده‌تان شروع کنید و این روش را بر روی هر کسی که می‌بینید تمرین کنید و گسترش دهید. برایان تریسی (Brian Tracy) سخنرانی برجسته و نویسنده مشهور کتاب‌های خودیاری است. او سمینارهای مختلفی را در مورد رهبری، فروش، مدیریت موثر و استراتژی کسب و کار برگزار کرده است. غیرممکن است در ایران بخواهید موفق شوید، اما نام برایان تریسی را نشنیده باشید. جملات برگزیده کتاب قدرت جذابیت: چگونه در هر موقعیتی بر دیگران مسلط شویم؟ - ذره‌ای مکالمه دو نفره با ارزش‌تر از هزاران تک گویی و انفرادی صحبت کردن است.- دلیل این که چرا ما دو گوش و یک دهان داریم این است که باید کمتر حرف بزنیم و بیشتر گوش دهیم.- آن‌ها اهمیت نمی‌دهند که شما چقدر می‌دانید مگر تا زمانی که آن‌ها بدانند شما چقدر به آن‌ها اهمیت می‌دهید.- جذابیت: یک ویژگی والا است که یک نیروی غیرقابل مقاومت نسبت به خشنودی و جذب کردن اعمال می‌کند.- اساسی‌ترین قانون برای دوران شهرت: مهم نیست که شما که هستید؛ آنچه مهم می‌باشد این است که مردم چه فکری دربارۀ شما می‌کنند. ران آردن (Ron Arden) متولد انگلیس است و همان‌جا نیز تحصیل کرده است و به عنوان یکی از رهبران مربی‌گری سخنرانی در جهان شناخته شده است. او سال‌های زیادی از دورۀ کاری برجسته‌اش را در جایگاه یک استاد هنر تئاتر صرف بازیگری و کارگردانی در آمریکا و مکان‌های برون مرزی کرده است. و سپس تجربه‌های تئاتری همه جانبه و وسیعش را برای بهبود ارائه مهارت‌هایی در دنیای کار و تجارت به کار گرفته است. در بخشی از کتاب قدرت جذابیت: چگونه در هر موقعیتی بر دیگران مسلط شویم می‌خوانیم: افرادی که جذابند، معمولاً خوب گوش می‌کنند و اغلب فرصت‌های بیشتری را به دست می‌آورند. در حالی که ممکن است بقیه هیچ‌وقت این فرصت‌ها را نداشته باشند. آن‌ها می‌توانند در مورد اشتباهات، بیشتر مورد بخشش قرار گیرند، در حالی که بقیه از آن مورد اذیت می‌شوند. به آن‌ها چیزهایی گفته خواهد شد که ممکن است بقیه هیچ‌وقت آن را نشنوند. مردم آن‌ها را از بعضی چیزها معذور می‌کنند. راه خود را برای آنان باز می‌کنند و همیشه آن‌ها را بی‌تقصیر و معصوم می‌دانند. بیایید در نظر بگیریم که شما احتمالاً کسی را می‌شناسید که در یک شرایط سخت و عمیق به شما دسترسی پیدا کرده است. در این صورت شما در معرض نهایت جذابیت او قرار گرفته‌اید. فهرست مطالب مقدمهفصل 1: جذابیت چیست؟فصل 2: جذابیت در کردارفصل 3: آن‌چه که جذابیت می‌تواند انجام دهدفصل 4: چگونه فردی را مجذوب کنیم؟فصل 5: نیروی جادویی گوش دادنفصل 6: مجذوب کردن یک زنفصل 7: مجذوب کردن یک مردفصل 8: مجذوب کردن از ‌درون به بیرون و از بیرون به درونفصل 9: نیروی توجه و گوش‌ دادنفصل 10: اولین نشانه: ارتباط چشمیفصل 11: دومین نشانه: تغییر نگاه چشمفصل 12: سومین نشانه: کج‌کردن سرفصل 13: چهارمین نشانه: تکان‌دادن سرفصل 14: پنجمین نشانه: زبان کل بدن (ایماء و اشاره)فصل 15: ششمین نشانه: جنبه‌های منفی زبان بدنفصل 16: هفتمین نشانه: اطمینان‌بخشی صوتیفصل 17: هشتمین نشانه: اطمینان‌بخشی کلامیفصل 18: جذاب بودن را بر روی دوستان خود تمرین کنیدفصل 19: در اظهار نظر و نصیحت‌ کردن مراقب باشیدفصل 20: نیروی صبورانه گوش‌دادنفصل 21: در لبخند زدن و خندیدن بشتابیدفصل 22: در ستایش و تعریف‌ کردن بشتابیدفصل 23: استفاده از اصل «طوری رفتار کنید که گویی»فصل 24: آن‌چه می‌گویید و نحوه‌ی گفتن آنفصل 25: نگاه کردن به اطراف صورتفصل 26: هنر شمرده صحبت‌ کردنفصل 27: گویایی سکوتفصل 28: صداهای پر کننده‌ی مفرط، از بین برنده‌ی جذابیت هستندفصل 29: با لحن صدایتان مردم را جذب کنیدفصل 30: خوش‌صحبت و جذاب باشیدفصل 31: گفت‌و‌گو را هدایت کنیدفصل 32: قبل از ملاقات، اطلاعات به دست بیاوریدفصل 33: توپ را در زمین آن‌ها نگه داریدفصل 34: توپ را نکشیدفصل 35: با طرف مقابل همگام باشیدفصل 36: تمرین‌ کردن باعث ایجاد تکامل می‌شودفصل 37: مهارت را به هنر برگردانیدفصل 38: حالا باید این را انجام دهیدفصل 39: جذابیت را عرضه کنیدبخش ویژه: نیروی جذبه در گفت‌و‌گوی تلفنیدرباره‌ی نویسندگان

more_vert مقاله اثر روابط متقابل اجتماعی برسطح تمکین مؤدیان مالیاتی

ادامه مطلب

closeمقاله اثر روابط متقابل اجتماعی برسطح تمکین مؤدیان مالیاتی

مقاله علمی و پژوهشی " اثر روابط متقابل اجتماعی برسطح تمکین مؤدیان مالیاتی (مطالعه موردی استان اصفهان)" مقاله ای است در 26 صفحه و با 30 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تمکین مالیاتی، فرار مالیاتی، مدل توبیت، روابط متقابل اجتماعی پرداخته شده است چکیده مقاله در این مطالعه مدل سنتی فرار مالیاتی آلینگهام و ساندمو (1972) با ورود هنجارهای اجتماعی به آن بسط داده شده و نیز اثر روابط متقابل اجتماعی بین مؤدیان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته­است. در ادامه با استفاده از داده‎های 16اتحادیه در یک نمونه­گیری از مشاغل بند ب و ج استان اصفهان، مدل فرار مالیاتی فورتین (2007) با روش داده­های تابلویی توبیت با اثرات تصادفی برآورد شد. در نهایت این نتیجه دست­یافت که متغیرهای نرخ مالیات، سن مؤدی، جنسیت، متوسط نرخ مالیات سایرین و متوسط سن سایرین بر سطح تمکین مالیاتی اثر منفی و متغیرهای متوسط عدم تمکین سایرین، نرخ جریمه و احتمال­حسابرسی بر سطح تمکین مالیاتی اثر مثبت دارد و از آن جایی­که ضریب متغیر نسبت مردان معنی­دار نشد این متغیر بر سطح تمکین مالیاتی اثر خاصی ندارد؛ همچنین اثر سطح درآمد واقعی مؤدیان بر سطح تمکین مالیاتی مبهم است.  دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب مدیریت اعتماد از منظر رفتار سازمانی

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت اعتماد از منظر رفتار سازمانی

در این کتاب با توجه به مباحث رفتار سازمانی، موضوع اعتماد و مدیریت آن که موضوعی داغ در سازمان های قرن بیست ویکم می باشد، مورد بررسی قرار گرفته است. ابتدا ضمن بیان مفاهیم و تعاریف اعتماد، ضرورت پرداختن به موضوع مدیریت اعتماد در سازمان های امروزی تشریح گردیده سپس با تشریح مدیریت اعتماد متقابل، جنبه های اخلاقی اعتماد و مزایای اعتماد ارائه شده است. در ادامه اصول اعتماد بیان گردیده و طبقه بندی از اعتماد ذکر شده، در انتها راهکارهایی به جهت ایجاد و توسعه روابط قابل اعتماد که همان مدیریت نمودن اعتماد است، پیشنهاد شده است. فهرست مطالب مقدمهمفهومی از اعتمادتوانایی ‌های مشترک رهبرانمدیریت اعتماد متقابلجنبه های اخلاقی اعتماداصول اخلاقی مدیریت در اسلاممزایای وجود اعتماد در سازمان هاتعریف های اعتماد از منظر رفتار سازمانیاصول اعتمادمدیریت اعتماداهمیت مدیریت اعتمادراهکارهایی جهت مدیریت اعتمادسخن پایانی

more_vert کتاب مدیریت اعتماد از منظر رفتار سازمانی

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت اعتماد از منظر رفتار سازمانی

در این کتاب با توجه به مباحث رفتار سازمانی، موضوع اعتماد و مدیریت آن که موضوعی داغ در سازمان های قرن بیست ویکم می باشد، مورد بررسی قرار گرفته است. ابتدا ضمن بیان مفاهیم و تعاریف اعتماد، ضرورت پرداختن به موضوع مدیریت اعتماد در سازمان های امروزی تشریح گردیده سپس با تشریح مدیریت اعتماد متقابل، جنبه های اخلاقی اعتماد و مزایای اعتماد ارائه شده است. در ادامه اصول اعتماد بیان گردیده و طبقه بندی از اعتماد ذکر شده، در انتها راهکارهایی به جهت ایجاد و توسعه روابط قابل اعتماد که همان مدیریت نمودن اعتماد است، پیشنهاد شده است. فهرست مطالبمقدمهمفهومی از اعتمادتوانایی ‌های مشترک رهبرانمدیریت اعتماد متقابلجنبه های اخلاقی اعتماداصول اخلاقی مدیریت در اسلاممزایای وجود اعتماد در سازمان هاتعریف های اعتماد از منظر رفتار سازمانیاصول اعتمادمدیریت اعتماداهمیت مدیریت اعتمادراهکارهایی جهت مدیریت اعتمادسخن پایانی

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مولفه های سرمایه اجتماعی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مولفه های سرمایه اجتماعی

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 19 صفحه و با 27 فهرست منبع ارائه شده است سرمایه اجتماعی ، اعتماد متقابل ، تعاون و همکاری متقابل ، شبکه و هنجارهای مشترک ، انسجام و همبستگی جمعی ، هویت جمعی و مشارکت داوطلبانه به همراه جامعه آماری و فرضیه ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

more_vert مقاله رابطه‌ی شخصیت و فرهنگ سازمانی بر برازش فرد با سازمان و جذابیت سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله رابطه‌ی شخصیت و فرهنگ سازمانی بر برازش فرد با سازمان و جذابیت سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی " رابطه‌ی شخصیت و فرهنگ سازمانی بر برازش فرد با سازمان و جذابیت سازمانی" مقاله ای است در 25 صفحه و با 71 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث شخصیت؛ فرهنگ سازمانی؛ برازش فردسازمان؛ جذابیت سازمانی پرداخته شده است چکیده مقاله پژوهش حاضر به بررسی رابطه‌ی شخصیت فرد و فرهنگ سازمانی بر برازش فرد با سازمان، جذابیت سازمانی و احتمال انتخاب سازمان از سوی متقاضیان استخدام پرداخته است. داده‌ها از یک نمونه‌ی 310 نفری از23000 نفر از متقاضیان استخدام در شرکت ملی گاز ایران، که به‌صورت تصادفی ساده انتخاب شده بودند جمع‌آوری شد. شرکت‌کنندگان به ابزارهای پژوهش یعنی پرسش‌نامه‌ی پنج‌عاملی شخصیت (کاستا و مک کرا، 1992)، نیم‌رخ فرهنگ سازمانی (اوریلی و همکاران،1991) و پرسش‌نامه‌های برازش فردسازمان (اسمیتر و همکاران،1993) و جذابیت سازمانی (اسمیتر و همکاران،1993) پاسخ دادند. نتایج حاصل از تحلیل داده‌ها به‌وسیله‌ی تحلیل همبستگی نشان داد که هر کدام از ویژگی‌های شخصیتی مانند برون‌گرایی با ترجیح برخی از ارزش‌های فرهنگ سازمانی مانند سلطه‌جویی، جهت‌گیری گروهی و حمایت‌گری رابطه‌ای معنادار دارند و همچنین بین برازش عینی و برازش درک‌شده‌ی فرد با سازمان و جذابیت سازمانی رابطه‌ای مثبت وجود دارد عنوان مقاله [English] The Relationship between Personality and Organizational Culture with Employees Fitness in Organization and Organizational Attractiveness چکیده [English] This research in intended to study the relationship between people's personality and organizational culture with people's or organization's fitness, organizational attractiveness, and the possibility of accepting the organization by the candidates. The data was collected from a sample group of 310 subjects who were randomly selected from a 23000 applicants of recruitment at Iranian National Gas Company. The subjects in the sample group answered to NEOPI-FF questionnaire (Costa and Mccrae, 1992), organizational culture profile (O'reily, et al. 1991), personal and organizational fitness questionnaire (Smitter, et al. 1993), and organizational attraction questionnaire. The results of data analysis indicated through correlation coefficient that any of the personal traits, such as extraversion, has a strong relationship with preferring some organizational cultural values, such as dominance, group orientation, and supportiveness. The results also indicated that there is a significant relationship between objective fitness and perceived fitness of person-organization fit with organizational attraction. کلیدواژه‌ها [English] Personality, organizational culture, Person-Organization Fit, Organizational Attraction دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی مسیر بهینه بهره‌برداری اقتصادی از مخازن نفتی با استفاده از قراردادهای خدماتی بیع متقابل

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی مسیر بهینه بهره‌برداری اقتصادی از مخازن نفتی با استفاده از قراردادهای خدماتی بیع متقابل

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی مسیر بهینه بهره‌برداری اقتصادی از مخازن نفتی با استفاده از قراردادهای خدماتی بیع متقابل- مطالعه موردی یکی از میادین نفتی جنوب غرب ایران" مقاله ای است در 32 صفحه و با 32 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مسیر بهینه بهره‌برداری از مخازن نفت و گاز، قراردادهای خدماتی با ریسک، قراردادهای خدماتی بیع متقابل ایران، میدان‌های نفتی جنوب غرب ایران پرداخته شده است چکیده مقاله حداکثرسازی ارزش اقتصادی برداشت از منابع نفت و گاز در اقتصاد، به­عنوان هدف دولت شناخته شده که این هدف هنگامی تحقق می‌یابدکه شرایط قراردادی نیز در نظر گرفته شود. با توجه به اینکه طبق مدل قراردادی بیع متقابل ایران، پیمانکار موظف است پس از اتمام عملیات توسعه و رسیدن میدان به سطح تولید تعهد شده در قرارداد، مدیریت میدان را به کارفرما تحویل دهد، در این مقاله سیاست­گذاری بهینه تولید از دید کارفرما، در یکی از میادین نفتی در جنوب غرب کشور که با استفاده از یک چارچوب قراردادی بیع متقابل توسعه یافته، مورد بررسی قرار گرفته است. روش مطالعه از طریق مدل­سازی سیستم بهینه­یابی پویا و حل آن به روش عددی بلمن، به کمک نرم­افزار Matlab، انجام شده و براساس آن مسیر بهینه تولید پیشنهادی مدل با فرض گزینه­های متفاوت روند قیمت­های انتظاری، نرخ تنزیل و دوره­های بازپرداخت هزینه­های پیمانکار، محاسبه شده و با مسیر تولید مشخص شده در قرارداد و عملکرد واقعی میدان، مقایسه شده است. نتایج این بررسی نشان می­دهد که مسیر بهینه تولید محاسبه شده در مدل با فرض قیمت­های انتظاری بالا و نرخ تنزیل بالا، تنها در سال­های اولیه عمر مخزن با مسیر تولیدی پیشنهادی در قرارداد، همخوانی دارد. ضمن اینکه عملکرد واقعی میدان، هم با مسیر بهینه حاصل از مدل و هم با برنامه تولیدی پیشنهادشده در قرارداد مطابقت ندارد. با توجه به اینکه، تغییر شرایط قراردادی، مقدار ثابت در تابع هزینه و شرط حداقل میزان تولید در مدل را تحت تأثیر قرار می­دهد، در حالت قیمت­های انتظاری بالا، مسیر بهینه تولید تعیین شده در مدل، هیچگونه واکنشی به تغییرات این عامل ندارد دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی جایگاه دینداری در معناداری زندگی

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی جایگاه دینداری در معناداری زندگی

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی جایگاه دینداری در معناداری زندگی (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر) " مقاله ای است در 16 صفحه و با 37 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  دینداری، معناداری زندگی، اخلاقیات، اعتقادات، ایمان پرداخته شده است چکیده مقاله هدف پژوهش بررسی رابطه و تأثیر متقابل دینداری و معناداری زندگی در بین دانشجویان کارشناسی دانشگاه آزاد واحد بوشهر بود که به روش پیمایشی انجام شد. داده‌ها از طریق پرسش‌نامه دینداری شجاعی زند (1384) و معناداری زندگی سراج‌زاده و رحیمی (1392) با ضریب پایایی به ترتیب 83/0 و 79/0 جمع‌آوری شد. حجم نمونه 328 نفر به روش در دسترس بود و داده‌ها با آزمون های همبستگی و رگرسیون تحلیل شد. یافته ها نشان می‌دهد دینداری با معناداری زندگی ارتباط مثبت و مستقیم دارد. اخلاقیات در دینداری بیشترین همبستگی را با معناداری زندگی داشته و هدف در معناداری بیشترین همبستگی را با دینداری دارد. تأثیر متقابل دینداری و معناداری زندگی بر یکدیگر نیز تأیید شد. بیشترین تأثیر مربوط به اخلاقیات بر ارزش و کمترین مربوط به شرعیات بر ارزش است. برای تأثیر متقابل بیشتر دینداری و معناداری زندگی می‌بایست دینداری از سطح اسلام به ایمان ارتقا یابد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert نگاهی به مجموعه داستانی «درآغوش خدا»

ادامه مطلب

closeنگاهی به مجموعه داستانی «درآغوش خدا»

«در آغوش خدا» عنوان مجموعه داستان‌های کوتاه نوشته «سعیده انصاریان» است که به تازگی روانه بازار کتاب شده است. این کتاب ۸۶ صفحه‌ای، در قطع رقعی و با شمارگان یک‌هزار نسخه از سوی انتشارات ارشک اراک منتشر شده و قیمت هر جلد از آن ۲۰ هزار تومان تعیین شده است. در این مجموعه ۱۵ داستان کوتاه با عنوان‌های آیینه، نصرت، پیرزن، دکه روزنامه‌فروشی، بوته گوجه فرنگی، هامپل و بالگون، هندونه فروش، من، هازل، عروج کریستوفر، عروسک گردان، مسخ و جنون، در آغوش خدا و لولیتا، کارنا ارائه شده است. داستان‌های ارایه شده در این مجموعه از ترکیب‌بندی واژگانی مناسب و فراز و فرود مطلوبی برخوردارند و نویسنده در عین اینکه سادگی در گفتار را رعایت کرده با بهره‌گیری از تکنیک‌های نوشتاری در تصویرسازی و جذابیت محتوا موفق عمل کرده است. تمامی داستان‌های ارایه شده در این مجموعه با وجود کوتاهی از قالب روایی قوی برخوردار هستند و شخصیت‌ها در خلال داستان به خوبی پردازش شده و ارتباط معنادار خود را با مخاطب می‌یابند. باوجود اینکه برخی از عنوان‌های داستانی این مجموعه برگرفته از نام شخصیت‌های خارجی است اما جذابیت‌های خود را دارد و کشش داستانی به بهترین شکل در جای جای این اثر رعایت شده و خواندن آن خالی از لطف نیست. از این نویسنده اثر دیگری به نام «زمان روشنی» به چاپ رسیده است.

more_vert کتاب «فرشته ماه» مجموعه داستان کوتاه از نویسندگان تاجیک

ادامه مطلب

closeکتاب «فرشته ماه» مجموعه داستان کوتاه از نویسندگان تاجیک

 «فرشته ماه» عنوان مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه نویسندگان تاجیک است که به همت «عبدالرضا چراغی» گردآوری و به چاپ رسیده است. این کتاب ۱۱۷ صفحه‌ای با شمارگان یک‌هزار نسخه از سوی نشر «اروانه» به چاپ رسیده و روانه بازار کتاب شده است. قیمت هر جلد از این کتاب برای علاقه‌مندان به کتابخوانی ۳۰ هزار تومان است. در این مجموعه پنج اثر داستان کوتاه از «اسفندیار نظر » نویسنده تاجیک با عناوین جوی که خام درو شد، شرط بندی، اذان بی‌محل، چشم ، اشک‌ها و چلچراغ برای مخاطبان ارایه شده است. از «بهمنیار» نویسنده دیگر تاجیک نیز در این کتاب چهار داستان کوتاه با عناوین فرشته ماه، زن و آینه، خال دیو زور و سیز ملا به چاپ رسیده و داستان کوتاه دیگری با عنوان ماشین از «عبدومنان شیر علی‌اف » مزین کننده این کتاب است. «صائمه صید آوا» نویسنده دیگر تاجیک نیز با اثر دیوانه و «امام مظر خال نظر» با اثر داستانی قورباغه شو داره در این کتاب معرفی شده‌اند. این تاز نشر دریچه‌ای به سوی فرهنگ و نوشتار تاجیکی است ضمن آنکه جذابیت‌های نوشتاری آن مخاطبان را به خود می‌خواند. در مقدمه این کتاب آمده است: کشور دوست و همسایه تاجیکستان قرابت‌های فرهنگی زیادی با ایرانیان دارند و در ادبیات داستانی زوایا و جذابیت‌هایی موجود است که آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست. برخی داستان‌های این مجموعه در فضای روستایی نوشته شده که بی‌شباهت به روستاهای ایران نیستند ولی گفت‌وگو زبانی آن تفاوت‌های فاحش دارد.

more_vert کتاب مجموعه مقالات قراردادهای حقوقی

ادامه مطلب

closeکتاب مجموعه مقالات قراردادهای حقوقی

کتاب مجموعه مقالات قراردادهای حقوقی نوشته‌ی سارا نیکبخت، به شما کمک می‌کند تا به صورت کامل بر همه‌ی اصول و قواعد حاکم بر قراردادهای حقوقی مورد نیاز خود تسلط کافی پیدا کنید و از تمام قوانین تنظیم قراردادها آگاه شوید. امروزه پرداختن به اهمیت و ضرورت قراردادها و اینکه نیاز به تنظیم قراردادها در روابط اقتصادی – اجتماعی انسان‌ها به امری جدایی ناپذیر تبدیل شده که شاید دیگر اهمیتی نداشته باشد. قوانین و مقررات حاکم بر قراردادهاست که حقوقدانان به آن حقوق تعهدات هم می‌گویند که این قوانین باعث تنظیم حقوق و تعهدات طرفین می‌شود و خلاء‌هایی را که طرفین هر قرارداد در مورد آن حتی فکر هم نکرده‌اند، پر می‌کند و از بین می‌برد. اما مسئله مهم اینجاست که آیا همۀ کسانی که به هر دلیلی در روابط اجتماعی و اقتصادی خود با دیگران به تنظیم قرارداد نیاز دارند، از آگاهی کافی برخوردارند؟ طبیعی است که همه افراد با تخصص‌های گوناگون خود شاید هرگز به این فرصت دست پیدا نکنند که به درستی و کامل همه‌ی اصول و قواعد حاکم بر قرارداد مورد نیاز خود را بدانند و این مسیر را به درستی طی کنند. در این کتاب به طور خلاصه مهم‌ترین قراردادهای حقوقی بیان شده است. در بخشی از کتاب مجموعه مقالات قراردادهای حقوقی (Proceedings of legal contracts) می‌خوانیم: قراردادهای متقابل به‌موجب بند «ی» ماده 2 آیین‌نامه معاملات متقابل مصوب سال 1372 به قراردادهایی اطلاق می‌شود که به‌موجب آن، تأمین‌کننده، بخش یا تمامی کالاها و خدمات موردنیاز جهت ایجاد، توسعه، بازسازی، اصلاح یا ادامه تولید واحدهای تولیدی را در اختیار تولیدکننده می‌گذارد و بهای کالاها و خدمات مزبور، پس از کسر مبالغ پیش‌پرداخت به‌اضافه هزینه‌های متعلق، بر اساس قرارداد منعقدشده، از طریق تحویل کالاها یا خدمات تولیدی تولیدکننده و یا سایر کالاهای صنعتی، معدنی و خدمات تولیدی در کشور تأمین‌کننده یا خریدار، پرداخت می‌شود. در تعریف نسبتاً جامعی، «تجارت متقابل» مشتمل بر توافقاتی است که بر اساس آن‌ها، صادرکننده یا سرمایه‌گذار متعهد می‌شود تا علاوه بر تعهدات معمول در معاملات نقدی، تعهدات متقابل و اضافی‌ای را به نفع وارد کننده تقبل نماید. این تعهدات اضافی ممکن است شامل مواردی نظیر خرید متقابل کالا و خدمات از وارد کننده، انتقال فناوری، کمک به بازاریابی کالاهای تولیدی وارد کننده، پیدا کردن مشتری برای کالاها و خدمات، سرمایه‌گذاری در کشور وارد کننده، تولید بعضی کالاها در کشور وارد کننده و مشارکت با وی در تولید برخی کالاها و غیره باشد (رهبری، 1390، ص. 485). از مهم‌ترین مصادیق قراردادهای متقابلمی توان به موارد ذیل اشاره کرد که مختصراً به مقایسه آن‌ها با بیع متقابل پرداخته می‌شود: معاملات تهاتری (Barter contracts)، قراردادی است که طرفین به‌واسطه آن، بدون استفاده از ارز خارجی، به مبادله کالا یا خدماتی می‌پردازند که تقریباً دارای ارزش برابری با یکدیگر هستند. تفاوت کارکردی معاملات تهاتری با بیع متقابل که در آن هزینه‌ها از محل تولیدات خود پروژه تأمین می‌گردد، مشهود می‌باشد و به علاوه ممکن است در بیع متقابل درازای خدمات دریافتی، گاه نقدینگی نیز پرداخت گردد (رهبری، 1390، ص. 485). فهرست مطالبفصل اول: قرارداد EPCکارکرد و مزایای قراردادتاریخچه قوانین و مقررات قرارداد EPCتعهدات طرفین در قرارداد EPCالف) تعهدات کارفرماب) تعهدات پیمانکارمزایا و معایب قرارداد EPC از نظر طرفین قراردادالف) مزایا و معایب قرارداد EPC از نظر کارفرماب) مزایا و معایب قرارداد EPC ازنظر پیمانکارجایگاه قرارداد EPC در انواع روش‌های اجرای پروژهالف) قرارداد متعارف (DBB- Design-Bid-Build)ب) قرارداد مدیریت ساخت (CM- Construct Management)پ) قرارداد طرح و ساخت (DB- Design and Build)تفاوت قرارداد طرح و ساخت (DB) با قرارداد EPCقراردادهای مهندسی، تأمین کالا، ساخت و تأمین مالی (EPCF)منابعفصل دوم: قرداد بیع متقابلماهیت حقوقی قرارداد بیع متقابلتاریخچهی قرارداد بیع متقابلالف) طرح‌های بیع متقابل در توسعه میدان‌های نفتیب) طرح‌های بیع متقابل در توسعه میدان مشترک گازی پارس جنوبیپ) طرح‌های بیع متقابل اکتشافی و توسعه‌ای:جایگاه قراردادهای بیع متقابل از دیدگاه قانون اساسی ایرانانواع قرارداد بیع متقابلمشخصه‌های قرارداد بیع متقابلتعهدات طرفین در قرارداد بیع متقابلمحاسن و معایب قراردادهای بیع متقابلنظام مالی و مالیاتی در قراردادهای بیع متقابلمنابعفصل سوم: قرارداد عملیاتی مشترکماهیت رابطه طرفین قرارداد عملیاتی مشترکتعهدات شریک متصدیتعهدات شریک یا شرکای غیر متصدیتخلف از اجرای تعهداتضمانت اجرای تخلف از تعهداتکنترل و نظارت بر عملیات مشترکمنابعفصل چهارم: قرارداد حفاری چاه تا عمق مشخصمنابعفصل پنجم: قرارداد نفتی ایرانماهیت قرارداد نفتی ایراناوصاف قرارداد نفتی ایرانمنابعفصل ششم: قرارداد نفتی پایهمنابعفصل هفتم: قرارداد مشارکت در منافع میدانمنابعفصل هشتم: قرارداد طولانی‌مدت فروش نفت خاممنابعفصل نهم: قرارداد همکاریمنابعفصل دهم: قرارداد ترکیبیمنابعفصل یازدهم: قرارداد تقلیلیمنابعفصل دوازدهم: قرارداد دستیاری و ارائه خدمات فنیمنابعفصل سیزدهم: قرارداد شرکت در مناقصه مشترکمنابعفصل چهاردهم: قرارداد حفاری چاه خشکمنابعفصل پانزدهم: قرارداد سرمایه‌گذاریانواع قراردادهای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایرانانواع قراردادهای سرمایه‌گذاری خارجیمنابعفصل شانزدهم: قرارداد خدمت بدون خطرمنابعفصل هفدهم: قرارداد انتقال تکنولوژیروش‌های انتقال فناوریمقررات ناظر بر انتقال فناوری در قراردادهای انتقال تکنولوژی (فناوری)قانون نمونه WIPO (World Intellectual Property Organization)قرارداد انتقال تکنولوژی در حقوق ایرانانواع قراردادهای انتقال تکنولوژیقرارداد انتقال تکنولوژیمنابعفصل هجدهم: قرارداد آفستماهیت حقوقی و ساختار قرارداد آفستانواع قراردادهای آفستانواع متداول اعمال متقابل جبرانیمنابعفصل نوزدهم: سوآپماهیت حقوقی قرارداد سوآپ کالا (نفت)سوآپ در صنعت نفت و گازمنابعفصل بیستم: قرارداد مدیریت ساختمراحل قرارداد مدیریت ساختمزایا و معایب مدیریت ساخت با ریسکمنابع

more_vert مقاله مفهوم و ماهیت معامله آفست

ادامه مطلب

closeمقاله مفهوم و ماهیت معامله آفست

مقاله علمی و پژوهشی " مفهوم و ماهیت معامله آفست " مقاله ای است در 26 صفحه و با 30 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  قراردادهای آفست؛ تجارت متقابل؛ موافقت نامه آفست؛ عقد مرکب پرداخته شده است چکیده مقاله در اواخر دهه 1950 ، قراردادهایی در زمینه فروش تسلیحات ابداع شد که بعدها استفاده از آن در فروش اقلام گرانقیمت واجد فناوری پیشرفته همچون ماهواره، زیردریایی، هواپیماهای نظامی و تجاری رواج فراوان یافت. هدف از استفاده از قراردادهای آفست، کاهش فشار و پیامدهای ناخوشایند اقتصادی یا سیاسی ناشی از صرف هزینه های کلان برای خرید اقلام گرانقیمت « جبرانهای صنعتی » و « مشارکت صنعتی » ،« آفست » صادراتی است. در این قراردادها که با نام شناخته می شوند، خریدار که معمولاً دولت است، خرید خدمات و کالاهای گرانقیمت صنعتی را به انجام یک سری تعهدات جبرانی و متقابل طرف دیگر مشروط مینماید. ارتباط متقابل خرید وتعهدات جبرانی متقابل، این ترتیبات قراردادی را پیچیده میکند که در این مقاله، ضمن بیان تاریخچه، تعاریف، جایگاه معامله آفست در تجارت متقابل، انواع قراردادهای آفست و اعمال و تعهدات متقابل و جبرانی صادرکننده، با تحلیل حقوقی ماهیت این قراردادها سعی شده است تا ماهیت و کیفیت ارتباط این قراردادها، ذیل مبحثی با عنوان عقد مرکب بررسی شود . عنوان مقاله [English] The Concept and Nature of the Offset Transaction Ebrahim Dianatinasab* چکیده [English] Abstract In the late 1950s, some contracts were invented in the field of armaments sale which later their usages became common in sale of expensive hi-tech items such as satellite, submarine, military and commercial aircrafts. The purpose of the offset contract is to reduce stress and unpleasant economic or political consequences which are originated from macroeconomic costs spent for exporting the expensive items. In these contracts which are known under the title of “offsets”, “industrial partnership”, “industrial compensations”, the shopper -who usually is government - purchases the services and expensive industrial goods provided that series of remedial and reciprocal commitments are conducted by another party. The interaction between the purchase and remedial obligations, makes these formulas complex. In this essay, not only am I going to explain a short story, concepts, status of the offset contract in mutual trade, types of offset contracts, mutual and remedial exporter’s obligations, but also I am going to examine the nature and relation of such contracts under the title of complex contract while having a legal analysis approach. کلیدواژه‌ها [English] Keywords: Offset contracts, Countertrade, Offset agreement, Complex contract دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert دلایل خیانت زوج های عاشق پیشه به یکدیگر

ادامه مطلب

closeدلایل خیانت زوج های عاشق پیشه به یکدیگر

یکی از ویژگی‌های ازدواج، تعهد و پایبندی هر یک از همسران نسبت به یکدیگر و حقوق متقابل است، به‌گونه‌ای که این تعهد شالودهٔ زندگی مشترک است؛ در غیر این صورت اعتماد متقابل بین همسران یا اعضا خانواده کم‌تر و کم‌تر خواهد شد. در سبب‌شناسی خیانت، دلایل متعددی را می‌توان برشمرد. تفاوت‌های شخصیتی بین افراد مختلف و تفاوت‌های فرهنگی جوامع گوناگون و حتی وضعیت‌های مختلف باعث می‌شود این دلایل و عوامل متفاوت باشند. باید بدانیم این فقط مردها نیستند که خیانت می‌کنند، بلکه خانم‌ها نیز این کار را انجام می‌دهند؛ بنابراین بهتر است به جای اینکه این مشکل را به جنگ جنسیت تبدیل کنیم، به دنبال علت خیانت‌ها بگردیم. در این زمینه، ویلیام گلاسر، روان‌شناس نامی، بیان می‌دارد: زوج‌ها زندگی مشترکشان را با عشق شروع می‌کنند، اما می‌بینند صمیمیت اولیه به‌تدریج رنگ می‌بازد. با گذشت زمان زندگی برخی از همسران به جدایی کشیده می‌شود، اما اکثریت به زندگی مشترکشان با آهنگی یکنواخت و ملال‌آور ادامه می‌دهند و برای تحمل این زندگی به مشروبات الکلی، پرخوری، استفاده از مواد مخدر یا ارتباطات نامشروع روی می‌آورند. به عقیدهٔ این روان‌شناس، مهم‌ترین انگیزهٔ زن و مرد متأهلی که به‌سوی روابط نامشروع کشیده می‌شوند، تجربهٔ مجدد صمیمیت فردی و جنسی است. چیزی که دیگر آن را در زندگی مشترکشان نمی‌یابند؛ بنابراین جذابیت روابط نامشروع بدین دلیل است که هیچ یک از طرفین، عیب‌جویی، سرزنش و شکوه نمی‌کنند یا نق نمی‌زنند. در ادامه برخی از دلایل خیانت مردان و زنان را به‌صورت تفصیلی می‌خوانید. برگرداندن حس فردیت و استقلال یک نظریه بر این عقیده است که انگیزهٔ چنین عملی تمایل افراد به برگرداندن حس فردیت و استقلالی است که در چهارچوب ازدواج تضعیف شده است. فرد ممکن است از نظر عاطفی به حدی از بلوغ هیجانی نرسیده باشد که بتواند در مقابل ناراحتی یا نارضایتی همسر، تمامیت خود را حفظ کند؛ به همین دلیل با جستجوی یک رابطهٔ جدید در واقع در جست‌وجو و بازسازی خود جدید است. اطمینان خاطر از جذابیت برای جنس دیگر برخی از افراد در پیِ نیاز به اطمینان خاطر از اینکه هنوز برای جنس دیگر جذاب و خواستنی هستند، به رابطهٔ خارج از ازدواج رو می‌آورند. به‌واقع، در روابط طولانی این سؤال برای برخی پیش می‌آید که آیا هنوز در بازار خریداری دارند یا خیر. تمایل به یافتن پاسخ این پرسش ممکن است آنان را به رسیدن به اهداف غیرمشروع شان سوق دهد. عدم‌ رضایت از ازدواج و برآورده‌ نشدن نیازهای عاطفییکی از عوامل اصلی خیانت، روابط زن و شوهر است. زمانی که بین همسران، روابط زناشویی خوبی حاکم نباشد، این احتمال وجود دارد فرد به همسر خود خیانت کند. اختلالات جنسی که به مرور زمان برای برخی به‌وجود می‌آید و مشکلات شخصیتی باعث می‌شود فرد نتواند به همسر خود محبت کند و فقدان محبت، عاطفه و روابط گرم و صمیمی باعث این خیانت‌ها می‌شود. همسرانی که به هر دلیلی از محبت و توجه مرد زندگی خود محروم باشند، معمولاً وقتی مورد وسوسه و اغوای شخص دیگری قرار می‌گیرند ممکن است دچار انحراف شوند. انگیزه‌ای برای پایان‌ دادن ازدواجی که دیگر رضایت‌ بخش نیست رفتارهای زشت، نق‌زدن‌های دائمی، نزاع‌ها و مجادله‌های فراوان دستورالعمل مناسبی برای ایجاد سردرد است و در تصور برخی همسران، البته به غلط، خیانت بهترین راه فرار از جهنم خانه است و بهتر از آسپرین به درمان سردرد کمک می‌کند. عدم‌ دسترسی به رابطهٔ جنسی در چهارچوب ازدواج برخی از همسران در روابط زناشویی با همسر خود ممکن است تمایل به این روابط را از دست بدهند یا کم‌تر به این موضوع اهمیت بدهند که این امر ممکن است باعث فشارهای روانی و جسمانی به همسر و منجر به کج‌روی او شود. انتقام اگر چه همه برای انتقام‌ جویی از همسرشان به آن‌ها خیانت نمی‌کنند، اکثراً احساس می‌کنند، حال که خیانت دیده‌اند، آن‌ها نیز مجاز به مقابله به مثل هستند. برخی تصور می‌کنند باید طعم تلخ دارویی را که به آن‌ها خورانده شده به همسرشان بخورانند تا متوجه اشتباه خود و آنچه که بر سر همسرشان آمده بشوند. کسب هیجان و تنوع بعضی مواقع هم رابطهٔ خارج از ازدواج فقط به منظور کسب هیجان و تنوع اتفاق می‌افتد؛ یعنی هیچ شکایت یا نارضایتی خاصی در ازدواج وجود ندارد فقط برخی افراد به دنبال هیجان رابطهٔ خارج از ازدواج هستند. در واقع پنهان‌کاری و راز موجود در یک رابطهٔ غیرقانونی به جذابیت رابطهٔ خارج از ازدواج می‌افزاید. محیط خانوادگی نامطلوب در میان علل دیگر عهد شکنی می‌توان محیط خانوادگی را بررسی کرد. بی‌وفایی یکی از والدین ممکن است باعث بی‌اعتمادی فرزندان شود؛ زیرا کودکان والدین خود را سرمشق قرار می‌دهند و آن‌ها را ایده‌آل‌ترین افراد منبع قدرت می‌پندارند. ممکن است تصور کنند پدر و مادر کامل‌ترین انسان‌های روی زمین هستند؛ از این رو سعی به تقلید از رفتار آن‌ها می‌کنند. تعارضات بین والدین، کشمکش‌ها، مسائل عاطفی نگرش نوجوانان را نسبت به ازدواج تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. تجارب کودکی رفتار بزرگسالی را شکل می‌دهد. والدین بی‌وفا، مُهر تأیید بر بی‌وفایی می‌زنند و آن را برای فرزندان خود قابل‌توجیه می‌کنند. این کودکان در آینده ممکن است از برقراری رابطهٔ صمیمانه بر پایه اعتماد متقابل اجتناب کنند و به‌راحتی با برقراری رابطهٔ سطحی با همسر خود یا دیگری به زندگی خود و دیگران ضربه وارد کنند. سایر علل مؤثر برخی مطالعات نیز نشان می‌دهد عوامل دیگری نیز در بروز خیانت مؤثر هستند؛ به عنوان مثال سن عامل مهمی است. افراد بین هجده تا سی‌سال تقریباً دوبرابر افراد بالای پنجاه‌سال احتمال رابطهٔ خارج از ازدواج دارند. نگرش آسان‌گیر و علاقهٔ زیاد به رابطهٔ جنسی با میزان رابطهٔ خارج از ازدواج همبستگی دارد. شرایط زندگی و کاری نیز نقش مهمی در رابطهٔ خارج از ازدواج دارد. گمنامی موجود در سفرها، جمعیت و گمنامی موجود در شهرهای بزرگ نیز به احتمال ایجاد این گونه روابط اضافه می‌کنند. افرادی که روابط ضعیفی با دوستان، اقوام و آشنایان برقرار می‌کنند یا از فعالیت‌ها و تعهدات مذهبی کم‌رنگی برخوردارند، بیشتر احتمال خیانت به تعهد ازدواج را دارند. همچنین احتمال بی‌وفایی در افرادی که تحصیلات عالیه دارند، در مقایسه با افرادی که از تحصیلات عالیه برخوردار نیستند، بسیار بیشتر است. پژوهشی دیگر تأثیر عواملی را بر روابط خیانت بررسی کرده‌اند که عبارت‌اند از: تعداد فرزندان، طلاق قبلی، رضایت پیش از ازدواج، آمادگی برای ازدواج، داشتن دوستانی که روابط خارج از زناشویی داشته‌اند و گذشتهٔ اجتماعی. منبع: سپیده دانایی

more_vert کتاب راهنمای آموزش کاردستی

ادامه مطلب

closeکتاب راهنمای آموزش کاردستی

کتاب راهنمای آموزش کاردستی: آموزش مفاهیم دینی به خردسالان برای مربیان مهدهای کودککتاب راهنمای آموزش کاردستی: آموزش مفاهیم دینی به خردسالان برای مربیان مهدهای کودک اثر مقصود نعیمی ذاکر، با ارائه‌ی نمونه و الگوهای متفاوت کاردستی، سعی در آموزش مفاهیم پایه‌ای دین به کودکان دارد. بدون شک دوران کودکی از حساس‌ترین دوران زندگی انسان است که پایه‌های شخصیت و اعتقادات وی در این سال‌های اولی شکل می‌گیرد. ذهن خلوت و ضمیر پاک کودک، آماده است برای استقرار و جایگیری هر مطلب و اعتقادی و صد البته به محض قرار گرفتن در اعماق ذهن و دل کودک خواهد نشست و هرگز چنین ذهن و ضمیری را رها نخواهد کرد. تهیه متون آموزشی برای کودکان و نوجوانان با رویکردهای نوین تعلیم و تربیت از مهم‌ترین و سخت‌ترین چالش‌های اولیاء و معلمین است. با رشد روزافزون مباحث آموزشی و گسترش حوزه‌ها و شیوه‌ها، کارشناسان ناچارند در جهت جذابیت و اثربخشی مطالب تلاش کنند. ارتقاء کیفیت مطالب به تنهایی تضمین کننده‌ی اقناع نیازهای فراگیران نیست و در میان انبوه موضوعات در حال عرضه به گروه‌های سنی کودک و نوجوان، عناصر «ضرورت» و «جذابیت»، بسیار مهم‌اند. اگرچه فطری بودن گرایشات و علائق معنوی و مذهبی، می‌تواند مهم‌ترین مؤلفه‌ی «جذابیت» به شمار رود، اما این عنصر می‌تواند تنها انگیزه‌ی آغازین باشد و در ادامه، آن چه آموزه‌های سال‌های کودکی و نوجوانی را عمق خواهد داد، استفاده از شیوه‌های هنری است. بدون ذوق و ظرافت که خود بارقه‌ای قدسی از هنر اسلامی محسوب می‌شود آموزش مفاهیم دینی دشوار خواهد بود. آموزش مذهبی به طور طبیعی از خانواده آغاز می‌شود و در نهاد‌های اجتماعی ادامه می‌یابد. فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی امکان حضور مستمر در محیط خانواده را نیافته‌اند و از این رو در فرایند تربیت دینی، به مهد کودک و مدرسه وابستگی بیشتری دارند. از این رو منابع آموزشی در این مقاطع باید با ظرافت و هوشمندی طراحی شده و در مرحله اجرا نیز از مربیان با تجربه و در عین حال با انگیزه بهره گرفته شود. کاردستی، تولید یا ساخت وسایل، به کودکان امکان می‌دهد تا با انجام کارهای عملی، «ساختن» و «طراحی کردن» را تجربه کنند که خود، به معنای خلاقیت است. کودکان، از طریق اشیایی که با آن‌ها کاردستی می‌سازند، اندیشه و احساساتشان را بیان می‌کند. شکل طراحی عناصری که توسط کودک ساخته می‌شود، منحصر به فرد بوده، به توانایی‌ها و افکار او بستگی دارد.

more_vert کتاب چگونه دیگران را جذب خود کنیم

ادامه مطلب

closeکتاب چگونه دیگران را جذب خود کنیم

کتاب چگونه دیگران را جذب خود کنیم، نوشتۀ محمد صادقی سیار، به شما می‌گوید که تلاش و توجه تمام و کمال به نیازها و خواست‌های دیگران می‌تواند به ما این اطمینان را بدهد تا به چهره یک فرد جذاب تبدیل شویم. چگونه دیگران را جذب خود کنیم، جذابیت را اینگونه تعریف می‌کند: جذابیت یعنی اینکه بتوانید دیگران را به سوی خود جذب کنید. این خصلت اخلاقی به مرور زمان به دست می‌آید، از آنجایی که هر یک از افراد در زمان تولد با میزان مختلفی جذابیت پا به این دنیا می‌گذارند می‌توان گفت که درصد بسیار زیادی از جذابیت اکتسابی است و با کمی تمرین به راحتی قابل دسترسی خواهد بود. ارتباط مؤثر با دیگران نیاز به خلاقیت دارد. هر یک از ما در هر لحظه در شرایط ادراکی ویژه‌ای به سر می‌بریم. اگر از شیوه مورد علاقه شخص مخاطب خود استفاده کنید و خود را در سطح دیگران قرار دهید و از زبان آن‌ها برای انتقال نقطه نظرهای خود استفاده نمایید. او به اقدام و خواسته شما پاسخ مثبت خواهد داد و اغلب به نتیجه دلخواه موردنظر خود یعنی ارتباط مؤثر خواهید رسید. برای تسخیر دل‌ها، بهتر است به جای این که نگران باشید مردم درباره شما چه قضاوتی دارند، سعی کنید خود پیش قدم باشید. کاری کنید که موجب تحسین دیگران باشید. اگر می‌خواهید دیگران عاشق شما شوند، معطل نشوید و دست به کار شوید شما همان قدر جذاب هستید که می‌خواهید باشید. محمد صادقی سیار در این کتاب بر آن شده تا راهکارهای ساده و عملی برای ارتباط مؤثر، جذاب بودن و هم چنین جذب دیگران در موقعیت‌های متفاوت را ارایه کند. خیلی نگران تغییر طرز فکر و احساس درونی خود نباشید، چون ممکن است بروز هر پیشرفت یا هر نتیجه‌ای زمان زیادی بگیرد. در عوض، بر نحوه رفتار خود چنان دقیق تمرکز کنید که گویی قبلاً یک فرد باجذبه بوده‌اید. این تصور ذهنی را از خود دور بسازید که در درون فرد کاملاً با جذبه‌ای هستید و سپس در بیرون طبق آن عمل کنید. باشد که با بکارگیری این راهکارها ارتباط موفق و مؤثری داشته و جزء یکی از جذاب‌ترین و ماندگارترین‌ها باشید. فهرست مطالبمقدمهچگونه دیگران را جذب خود کنیمچگونه در اولین برخورد بیشترین تأثیر را بگذارید؟قانون جذب به احساسات شما پاسخ می‌دهدچگونه در برقراری ارتباط با دیگران جذاب باشیم و یک ارتباط مؤثر برقرار کنیمبا بکار بستن این راهکارها، علاقه دیگران را به خود جذب کنیدچگونه با الفاظ تأییدی دیگران را به خود جذب کنیمکلید جذب یک زن در زندگی مشترککلید جذب یک مرد در زندگی مشترکسعی کنید سریع لبخند بزنید و سریع بخندیددر ارتباطاتتان همگام با فرد مقابل باشیدتکلیف خود را انجام دهیدچگونه دیگران را جذب کنیدچگونه توجه بیشتری جهت جذب دیگران داشته باشیمکسب مهارت‌های ارتباطیچگونگی صحبت کردن با افراد متفاوتنشانه‌های جذاب یک زندگی عاشقانهتوانایی «نه» گفتن را یاد بگیریدصریح الهجه باشید15. روش برای تأثیرگذاری و متقاعد کردن دیگرانمدیران چگونه دستور دهند تا کارگران را جذب خود کنندچگونه سخنرانی کنیم تا دیگران جذب ما شوند.چگونه می‌توان قلب دیگران را تسخیر کردجذاب و دلربا باشیمشش فن برای برقرار ارتباط صحیحجادوی ارتباط مؤثرراه‌های محبوب واقع شدنچگونه دیگران را جذب خود کنیم؟پنج راه برای جذب کردن دیگرانبیایید کمی دیگر جذاب‌تر شویمچگونه شخصیتی افسانه‌ای داشته باشیم؟کتابنامه