جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی تکنیک متن کاوی و خوشه بندی در شعارهای تبلیغاتی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تکنیک متن کاوی و خوشه بندی در شعارهای تبلیغاتی

مقاله علمی و پژوهشی" تکنیک متن کاوی و خوشه بندی در شعارهای تبلیغاتی " مقاله ای است در 12  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تکنیک متن کاوی و خوشه بندی در شعارهای تبلیغاتی ، فروشگاه اینترنتی و شعار تبلیغاتی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب داده کاوی برای برنامه نویسان

ادامه مطلب

closeکتاب داده کاوی برای برنامه نویسان

کتاب داده کاوی برای برنامه نویسان نوشته‌ی ران زاچارسکی، در 8 فصل تاریخچه داده کاوی و هنر باستانی شمارش را مورد بررسی قرار داده است. ران زاچارسکی (Ron Zacharski) در کتاب داده کاوی برای برنامه نویسان (A Programmer's Guide to Data Mining The Ancient Art of the Numerati‬)، یک مقدمه‌ی سریع و کاربردی ارائه می‌دهد تا بتواند ساختاری پایه در مورد داده کاوی برای شما ایجاد کند. بنابراین شما می‌توانید با مطالعه‌ی این کتاب خلأهای مطالعاتی خود را پر کنید. این کتاب روش‌های گردآوری علایق و سلیقه‌های مردم، سابقه‌ی خرید آن‌ها و داده‌های دیگر را با بهره‌گیری از قدرت شبکه‌های اجتماعی (دوستان) تحلیل می‌کند تا توانایی شناسایی و استخراج چیزهای مرتبط را به دست آورید. در جهانی که زندگی می‌کنید هر لحظه داده‌های زیادی ساخته می‌شوند که سرعت تولیدشان بسیار بالاست. داده‌کاوی فرآیند استخراج دانش از میان این داده‌هاست، به گونه‌ای که بتواند به یک کسب و کار، ارزش افزوده اضافه کند. برای مثال درحوزه‌ی پزشکی توسط داده‌های مختلف، می‌توان موفق به تشخیص هوشمند بیماری، قبل از ابتلای شخص شد. در بخشی از کتاب داده کاوی برای برنامه نویسان می‌خوانیم: امروزه، داده‌کاوی بر روی داده‌هایی در حد ترابایت خیلی هم غیر معقول نیست. گوگل بیش‌از 5 پتابایت (در حدود 5 هزار ترابایت) داده‌های وب را در اختیار دارد. در سال 2006، گوگل یک مجموعه داده شامل یک تریلیون کلمه را برای استفاده توسط جامعه‌ی علمی انتشار داد. آژانس امنیت ملی، اطلاعاتِ تماسِ چند تریلیون ارتباط تلفنی را نزد خود دارد. شرکت اَکسیوم (Acxiom)، شرکتی است که اطلاعاتِ مختلف را از 200 میلیون آمریکایی جمع آوری می‌کند (اطلاعاتی مانند، خرید توسط کارت‌های اعتباری، تماس‌های تلفنی، اطلاعات پزشکی، خرید و فروش و انتقال اتومبیل و غیره). این شرکت بیش از یک پتابایت داده در اختیار دارد. رابرت اهارو (Robert O'Harrow)، نویسنده‌ی کتاب «هیچ جایی برای مخفی شدن وجود ندارد»، برای این‌که به ما کمک کند که بفهمیم یک پتابایت چقدر اطلاعات دارد می‌گوید: یک پتابایت از اطلاعات، مانند این است که کتاب مقدس (عهدین - یعنی عهد قدیم و جدید شامل 66 کتاب) را به اندازه 50000 مایل (تقریبا 80000 کیلومتر) پشت سر هم قرار دهیم. من معمولاً از نیومکزیکو تا ویرجینیا به اندازه‌ی 2000 مایل رانندگی می‌کنم. هنگامی که می‌خواهم تصور کنم کتاب مقدس در تمامی این مسیر به اندازه‌ی 2000 مایل قرار گرفته باشد، به نظرم مقدار بسیار زیاد و غیر قابل باوری از داده می‌رسد. فهرست مطالبفصل 1: مقدمهفصل 2: سیستم‌های توصیه‌گرفصل 3: پایش براساس اقلامفصل 4: طبقه‌بندیفصل 5: کمی بیشتر درمورد طبقه‌بندیفصل 6: بیز سادهفصل 7: پردازش متون بدون ساختارفصل 8: خوشه‌بندی

more_vert کتاب تکنیک‌های آماری در مقالات ISI

ادامه مطلب

closeکتاب تکنیک‌های آماری در مقالات ISI

هدف اصلی کتاب تکنیک‌های آماری در مقالات ISI، معرفی تکنیک‌ها و روش‌های آماری اساسی در نگارش مقالات علمی است به نحوی که دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی بتوانند با مراجعه به آن، اطلاعات کافی در مورد انواع تکنیک‌های آماری مورد استفاده در نگارش مقالات علمی کسب کنند و با توجه به نوع پژوهش خود، بهترین روش را برای انجام پژوهش خود استفاده کنند. کتاب تکنیک‌های آماری در مقالات ISI (Statistical Techiques in ISI Paper) در شش فصل تدوین شده است. در فصل اول به مواد و روش‌ها در مقالات علمی پرداخته می‌شود. فصل دوم به طور مفصل و جامع درباره روش‌های جمع‌آوری داده در پژوهش‌های علمی و اینکه یک محقق چگونه و از چه راه‌هایی به جمع آوری داده‌های تحقیق خود بپردازد بحث می‌کند. در فصل‌های سوم و چهارم به مباحث آمار توصیفی و آمار استنباطی پرداخته شده است. در فصل پنجم به نرم‌افزارهای آماری و در فصل ششم کاربرد تکنیک‌های آماری در SPSS بحث شده است. فهرست مطالبفصل اول: مواد و روش‌ها در مقالات علمیفصل دوم: روش‌های جمع‌آوری دادهفصل سوم: آمار توصیفیفصل چهارم: آمار استنباطیفصل پنجم: معرفی نرم‌افزارهای آماریفصل ششم: تکنیک‌های آماری در SPSSفهرست منابع

more_vert کتاب سایکو سینما

ادامه مطلب

closeکتاب سایکو سینما

کتاب سایکو سینما نوشته‌ی سید سعید ابوذریان، علاوه بر شرح و تفصیلات سینمای روانشناسانه از منظر هنری و علمی، به معرفی و نقد و بررسی 250 اثر فاخر سینمای روانشناسانه جهان می‌پردازد. کتاب سایکو سینما اولین کتاب سینمایی ایران با موضوع روانشناسی است. در این کتاب علاوه بر پرداختن به علم روانشناسی و اختلالات روانی شایع در میان جوامع، به تعاریف و کاربردهای تاریخی، هنری و علمی سینمای روانشناسانه که در آن فیلم‌ساز به طور مستقیم یا غیرمستقیم به اختلالات روانی شخصیت فیلم اشاره کرده، پرداخته شده و 250 اثر نفیس سینمای روانشناسانه جهان با ذکر عوامل و نوع بیماری مستتر در فیلم را بر می‌شمارد. و در انتهای کتاب، مقاله علمی-تحلیلی با موضوع تاثیر سینما بر کاهش بیماری افسردگی برای شما گنجانده شده است. مطالعه این کتاب علاوه بر جذابیت هنری برای اکثر خانواده‌ها جنبه پیشگیرانه و حتی درمانی و آموزشی نیز داشته و شما را با زوایای پیدا و پنهان اختلالات روانی از نگاه سینمایی آشنا می‌کند. در بخشی از کتاب سایکو سینما می‌خوانیم: ارتباط میان سینما و روان‌کاوی چند‌گانه است. سینما گاه تصویری از اختلال‌های روانی، روان‌درمانی و روان‌کاوی نشان داده است. گاه پیچیدگی‌ها یا نا به ‌سامانی‌های روانی، منطق شکل‌گیری روایت‌های سینمایی بوده‌اند. برای نمونه، روایت داستان براساس منطق خواب یا گسیختگی روان، یکی از شیوه‌های محبوب روایت در سینما و ادبیات است. رویکردهایی بر مبنای از‌ هم گسیختگی، سیالیت ذهن، جا به جایی عناصر و در‌هم ریختن منطق زمان و مکان و نسب‌های دنیای بیداری از فیلم کوتاه سگ اندلسی لوییس بونوئل تا بسیار از آثار دیوید لینچ (بزرگراه گمشده، جاده مال هالند، اینلند امپایر و...) و در فیلم‌های همچون چشمانت را باز کن (الخاندرو آمنا بار)، بمان (مارک فورستر)، نردبان جیکوب (آدرین لین‌) و... به چشم می‌خورد. جز خود سینما، تحلیل و نقد سینمایی نیز گاه آمیخته با مفاهیم روان‌کاوی است و از مفاهیم و پدیده‌هایی به ظاهر نامربوط با مقوله روان، تعبیرهایی روان‌کاوانه به دست داده است فروید قصه‌های اسطوره‌ای ادیب شهریار سوفوکل و هملت شکسپیر را منظر روان کاوی بازخوانی کرد و درگذر زمان، بازخوانی مجدد نگره‌های فروید و تعمیق و تعمیم آن‌ها، مستقیم یا غیرمستقیم، به تحلیل سینما معطوف شد. از این جمله است رویکرد فلسفی و گاه روان‌کاوانه کسانی مثل ژیل دولوز و رولان بارت سینما و تأثیر اندیشه ژاک لاکان برکسانی همچون اسلاوی ژیژک و دیگر اندیشمندان مکتب روان‌کاوی اسلوونی که رویکرد روان کاوانه به سینما به منزلتی انکار ناپذیر رسانده‌اند. فهرست مطالبفصل اول: روانشناسی سینمافصل دوم: معرفی شایع‌ترین اختلالات روانیفصل سوم: معرفی و نقد 250 فیلم برتر حوزه روانشناسیفصل چهارم: بررسی تأثیر فیلم‌های سینمایی بر کاهش افسردگیمنابع ماخذ

more_vert مقاله علمی و پژوهشی خوشه بندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی خوشه بندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی

مقاله علمی و پژوهشی" خوشه بندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به خوشه بندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی ، تکنیک داده کاوی ، روش خوشه بندی ، شبکه فرهنگ مجازی ، سبک زندگی ، الگوی مصرف ، اقلام فرهنگی و محصولات فرهنگی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله طراحی مدل هوشمند تناسب شغل و شاغل مبتنی بر استعدادها با رویکرد داده کاوی ‏

ادامه مطلب

closeمقاله طراحی مدل هوشمند تناسب شغل و شاغل مبتنی بر استعدادها با رویکرد داده کاوی ‏

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی مدل هوشمند تناسب شغل و شاغل مبتنی بر استعدادها با رویکرد داده کاوی ‏" مقاله ای است در 33 صفحه و با 39 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تناسب شغل و شاغل؛ مدل هوشمند؛ ‏داده کاوی؛ درخت تصمیم؛ استعداد پرداخته شده است چکیده مقاله این پژوهش، در سه فاز اجرا شده است. در فاز اول، مفهوم استعداد مورد مطالعه ‏قرار گرفته و استعداد از 4 ‏منظر الگوهای تکرار شونده افکار، رفتار و احساسات، دانش، تجربه و ویژگی ‏های فردی، جهت اولویت ‏بندی و سنجش انتخاب شده اند. برای اولویت بندی معیارها از 22 نفر ‏خبرگان مرکز آمار ایران، نظر سنجی ‏شده و اوزان معیارها با روش آنتروپی شانون محاسبه گردید. ‏در فاز دوم، بر اساس اوزان معیارها، درجه ‏تناسب شغل و شاغل برای 193 نفر ‏از کارمندان مرکز آمار ایران در 139 شغل منحصربفرد و در 3 سطح ‏عملیاتی، میانی و ارشد، محاسبه شده است. در نهایت در فاز سوم، از نتایج به دست آمده از فازقبل، ‏یک ‏بانک داده به منظور اجرای داده کاوی ‏تشکیل شد و ‏21 مدل با رویکرد درخت تصمیم، تشکیل گردید و ‏‏147 قاعده از آنها ‏استخراج شدند. در نهایت 14 قاعده که از بالاترین احتمال برخوردار بودند، با هدف ‏افزایش تناسب شغل و ‏شاغل انتخاب گردیدند. مقایسه نتایج فاز اول و ‏سوم نشان می دهد که علیرغم تأکید ‏خبرگان بر اهمیت دیگر معیارها در تناسب شغل و شاغل، در واقعیت تناسب از منظر دانش و تجربه در ‏تناسب شغل ‏و شاغل تأثر بیشتری دارند.‏ عنوان مقاله [English] Designing a Smart Model for the Compatibility between Job and Job-Holders Based on Talent through Data Analysis چکیده [English] This study is conducted in three phases. The first phase is devoted to the study of talent. It contains four repetitive patterns of thought, behavior and emotions, knowledge, experience and personal characteristics for prioritization. Using Shannon Entropy, the researchers selected 22 experts from the Statistical Center of Iran to prioritize the criteria and determine the weight of the parameters. According to the weights of parameters, the degree of the compatibility of the jobs and job holders with regard to 193 employees of Statistical Center of Iran who hold 139 exclusive jobs at three operational, intermediate and high levels. In the third phase, using the results of the previous phases, a database was established for data analysis and 21 models were analyzed through Decision Tree Analysis, which resulted in 147 rules. Finally, 14 rules with higher probabilities were selected to increase the compatibility between jobs and job holders. The results indicated that although the experts emphasized on the importance of other criteria, in reality the compatibility between job and job holders were most fitted by knowledge and experience. کلیدواژه‌ها [English] Compatibility between Jobs and Job Holders, Smart Model, Data Analysis, Decision tree, Talent دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب هوش تجاری

ادامه مطلب

closeکتاب هوش تجاری

کتاب هوش تجاری نوشته‌ی علی سرآبادانی، صدیقه سرآبادانی و محمدتقی صادقی، به ارائه‌ی مفاهیمی مانند ابزارها، ویژگی‌ها و معماری هوش تجاری می‌پردازد و مفاهیم آن را به زبان ساده و روان توضیح می‌دهد. هوش تجاری (Business intelligence) عبارت است از طیف گسترده‌ای از کاربردها و فناوری‌ها برای جمع آوری داده و دانش برای تولید پرس‌وجو به منظور آنالیز سازمان‌ها جهت اتخاذ تصمیمات تجاری دقیق و هوشمند. در واقع هوش تجاری به فرآیند تبدیل داده‌های خام به اطلاعات تجاری و مدیریتی اطلاق می‌شود که به تصمیم‌گیرندگان سازمان یاری می‌دهد تا تصمیمات‌شان را در زمان کم‌تر و بهتر بگیرند و بر اساس اطلاعات صحیح عمل کنند. داده‌ها با ورود به سیستم هوش تجاری، مورد پردازش قرار می‌گیرند و به دانش تبدیل می‌شوند، سپس دانش به دست آمده مورد تحلیل قرار می‌گیرد و از نتایج تحلیلی آن دید کلی نسبت به سازمان به دست می‌آید که بر اساس آن مدیران تصمیمات لازم را می‌گیرند و اعمالی برای بهبود عملکرد سازمان انجام می‌دهند. در بخشی از کتاب هوش تجاری می‌خوانیم: بازار نرم‌افزارها و راهکارهای مرتبط با هوش تجاری در پایان سال 2005 با پیش از یازده درصد رشد نسبت به سال قبل به 5/7 میلیارد دلار رسیده است. بخش زیادی از این رشد ناشی از افزایش گرایش عمومی به سیستم‌های گزارش‌گیری و ابزارهای Query (استخراج یک یا چند رکورد معین از بانک اطلاعاتی که دارای یک ویژگی مشترک هستند) مربوط می‌شود و مابقی حاصل رونق سیستم‌های داده کاوی و تجزیه و تحلیل پیشرفته آمار و تخمین وضعیت آتی تحولات است. در همین فاصله آن دسته از نرم‌افزارها که مبتنی بر بانک‌های اطلاعاتی متداول مانند SQL Server یا اوراکل بوده‌اند، به تنهایی نزدیک به بیست درصد یعنی تقریباً دو برابر میانگین رشد کل بازار - رشد داشته‌اند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که یکی از دلایل مهم این رشد شدید، گرایش صنعت نرم‌افزار و برنامه‌نویسان بانک‌های اطلاعاتی به سمت استفاده از راهکار هوش تجاری بوده است. بازار هوش تجاری به شدت در حال گسترش است و قابلیت‌های راهکار هوش تجاری به گونه‌ای است که به کار هر نوع کسب و کاری می‌آید. مثلاً از این راهکار می‌توان برای بررسی چرایی و چگونگی صفحات پربیننده یک سایت وب، استخراج گزارش‌های مالی از فراز و نشیب شرکت یا سازمان، میزان استقبال مردم از یک برنامه ملی، نظرسنجی و افکار سنجی پیرامون یک موضوع خاص، تغییرات رشد جمعیت و گرایش‌های آتی آن، برنامه‌ریزی برای آینده صنعت کشاورزی با توجه به تغییرات آب و هوا، تغییرات میزان فروش یک محصول در بازار کامپیوتر و پیش‌بینی وضعیت احتمالی بازار در آینده استفاده کرد. فهرست مطالبفصل اول: آشنایی با هوش تجاریتعریف هوش تجاریمنظر مدیریتیمنظر معماری و فرایندهای سازمانیمنظر تجاریمنظر فناوریتاریخچه هوش تجاریکاربردهای هوش تجاریفواید و مزایای هوش تجاریعیب‌های هوش تجاریاهداف زیر ساختی هوش تجاریاهداف کاربردی هوش تجاری در سازمان‌هاانگیزه‌های استفاده از هوش تجاری در سازمان‌هامشکلات تجاریمشکلات تکنیکیمشکلات راه‌اندازی یک سیستم هوش تجاری در سازمان‌هانرم‌افزارهای موجود هوش تجاریبررسی نرم‌افزار Qlik Viewنسخه‌های مختلف Qlik Viewوضعیت هوش تجاری در جهانهوش تجاری در ایرانفصل دوم: ابزارها و مفاهیم در هوش تجاریمراحل هوش تجاریفرایند ETLانبار داده DWمعماری مدل سازی دادهسیستم پردازش تحلیلی بر خط OLAPمدل چند بعدی داده‌هاحجم داده‌ایمدل داده رابطه‌ایعملیات بر روی حجم‌های داده‌ایسرورهای OLAPپردازش ترکتش بر خط OLTPمفاهیم، تاریخچه و کاربردهای داده کاویدلیل پیدایش داده کاویمراحل کشف دانشتوصیف داده‌ها در داده کاویمدل‌های پیش بینی داده‌هامدل‌ها و الگوریتم‌های داده کاوی1- شبکه‌های عصبی2- درخت تصمیم3- رگرسیون منطقی4- تحلیل تفکیکی5-مدل افزودنی کلی (GAM)مدیریت ارتباط با مشتری CRMموضوعات مورد بحث در CRMانواع CRMمزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای مشتریانمزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای سازمان‌هامراحل ارائه خدمت در مدیریت ارتباط با مشتریبرنامه‌ریزی منابع سازمانی ERPاهداف اصلی ERPدلایل عمده استفاده از ERP در شرکت‌هاهزینه‌های پنهان ERPمزایای ERPمعایب ERPعامل هوشمند AIبررسی حضور عامل‌های نرم‌افزاری هوشمند در جنبه‌های مختلف تجارت الکترونیکعامل‌های نرم‌افزاری در خرید اینترنتیسیستم پشتیبان تصمیم‌گیری DSSمزایای DSSچارچوب توسعه یافته DSSاجزای DSSمدیریت زنجیره تأمین SCMفازهای اصلی مدیریت زنجیره تأمینبررسی فناوری تولید و براورد نحوه تأمین دانش فنی موردنیازپنج عملکرد برای مدیریت در برابر چالش‌های زنجیره تأمینفصل سوم: معماری هوش تجاریداده‌گاهویژگی‌های اساسی یک معماری خوب برای هوش تجاریکارکرد BI در سطوح مختلف سازمانزیر ساخت‌های سخت افزاری مورد نیاز برای هوش تجاریفاکتورهای مهم در ایجاد شرایط مطلوب برای هوش تجارینکات پایه‌ای مهم در ساخت یک سیستم BI در سازمانفصل چهارم:جمع‌بندی و نتیجه‌گیریمنابع و مآخذ

more_vert کتاب هوش تجاری

ادامه مطلب

closeکتاب هوش تجاری

کتاب هوش تجاری نوشته‌ی علی سرآبادانی، صدیقه سرآبادانی و محمدتقی صادقی، به ارائه‌ی مفاهیمی مانند ابزارها، ویژگی‌ها و معماری هوش تجاری می‌پردازد و مفاهیم آن را به زبان ساده و روان توضیح می‌دهد. هوش تجاری (Business intelligence) عبارت است از طیف گسترده‌ای از کاربردها و فناوری‌ها برای جمع آوری داده و دانش برای تولید پرس‌وجو به منظور آنالیز سازمان‌ها جهت اتخاذ تصمیمات تجاری دقیق و هوشمند. در واقع هوش تجاری به فرآیند تبدیل داده‌های خام به اطلاعات تجاری و مدیریتی اطلاق می‌شود که به تصمیم‌گیرندگان سازمان یاری می‌دهد تا تصمیمات‌شان را در زمان کم‌تر و بهتر بگیرند و بر اساس اطلاعات صحیح عمل کنند. داده‌ها با ورود به سیستم هوش تجاری، مورد پردازش قرار می‌گیرند و به دانش تبدیل می‌شوند، سپس دانش به دست آمده مورد تحلیل قرار می‌گیرد و از نتایج تحلیلی آن دید کلی نسبت به سازمان به دست می‌آید که بر اساس آن مدیران تصمیمات لازم را می‌گیرند و اعمالی برای بهبود عملکرد سازمان انجام می‌دهند. در بخشی از کتاب هوش تجاری می‌خوانیم: بازار نرم‌افزارها و راهکارهای مرتبط با هوش تجاری در پایان سال 2005 با پیش از یازده درصد رشد نسبت به سال قبل به 5/7 میلیارد دلار رسیده است. بخش زیادی از این رشد ناشی از افزایش گرایش عمومی به سیستم‌های گزارش‌گیری و ابزارهای Query (استخراج یک یا چند رکورد معین از بانک اطلاعاتی که دارای یک ویژگی مشترک هستند) مربوط می‌شود و مابقی حاصل رونق سیستم‌های داده کاوی و تجزیه و تحلیل پیشرفته آمار و تخمین وضعیت آتی تحولات است. در همین فاصله آن دسته از نرم‌افزارها که مبتنی بر بانک‌های اطلاعاتی متداول مانند SQL Server یا اوراکل بوده‌اند، به تنهایی نزدیک به بیست درصد یعنی تقریباً دو برابر میانگین رشد کل بازار - رشد داشته‌اند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که یکی از دلایل مهم این رشد شدید، گرایش صنعت نرم‌افزار و برنامه‌نویسان بانک‌های اطلاعاتی به سمت استفاده از راهکار هوش تجاری بوده است. بازار هوش تجاری به شدت در حال گسترش است و قابلیت‌های راهکار هوش تجاری به گونه‌ای است که به کار هر نوع کسب و کاری می‌آید. مثلاً از این راهکار می‌توان برای بررسی چرایی و چگونگی صفحات پربیننده یک سایت وب، استخراج گزارش‌های مالی از فراز و نشیب شرکت یا سازمان، میزان استقبال مردم از یک برنامه ملی، نظرسنجی و افکار سنجی پیرامون یک موضوع خاص، تغییرات رشد جمعیت و گرایش‌های آتی آن، برنامه‌ریزی برای آینده صنعت کشاورزی با توجه به تغییرات آب و هوا، تغییرات میزان فروش یک محصول در بازار کامپیوتر و پیش‌بینی وضعیت احتمالی بازار در آینده استفاده کرد. فهرست مطالبفصل اول: آشنایی با هوش تجاریتعریف هوش تجاریمنظر مدیریتیمنظر معماری و فرایندهای سازمانیمنظر تجاریمنظر فناوریتاریخچه هوش تجاریکاربردهای هوش تجاریفواید و مزایای هوش تجاریعیب‌های هوش تجاریاهداف زیر ساختی هوش تجاریاهداف کاربردی هوش تجاری در سازمان‌هاانگیزه‌های استفاده از هوش تجاری در سازمان‌هامشکلات تجاریمشکلات تکنیکیمشکلات راه‌اندازی یک سیستم هوش تجاری در سازمان‌هانرم‌افزارهای موجود هوش تجاریبررسی نرم‌افزار Qlik Viewنسخه‌های مختلف Qlik Viewوضعیت هوش تجاری در جهانهوش تجاری در ایرانفصل دوم: ابزارها و مفاهیم در هوش تجاریمراحل هوش تجاریفرایند ETLانبار داده DWمعماری مدل سازی دادهسیستم پردازش تحلیلی بر خط OLAPمدل چند بعدی داده‌هاحجم داده‌ایمدل داده رابطه‌ایعملیات بر روی حجم‌های داده‌ایسرورهای OLAPپردازش ترکتش بر خط OLTPمفاهیم، تاریخچه و کاربردهای داده کاویدلیل پیدایش داده کاویمراحل کشف دانشتوصیف داده‌ها در داده کاویمدل‌های پیش بینی داده‌هامدل‌ها و الگوریتم‌های داده کاوی1- شبکه‌های عصبی2- درخت تصمیم3- رگرسیون منطقی4- تحلیل تفکیکی5-مدل افزودنی کلی (GAM)مدیریت ارتباط با مشتری CRMموضوعات مورد بحث در CRMانواع CRMمزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای مشتریانمزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای سازمان‌هامراحل ارائه خدمت در مدیریت ارتباط با مشتریبرنامه‌ریزی منابع سازمانی ERPاهداف اصلی ERPدلایل عمده استفاده از ERP در شرکت‌هاهزینه‌های پنهان ERPمزایای ERPمعایب ERPعامل هوشمند AIبررسی حضور عامل‌های نرم‌افزاری هوشمند در جنبه‌های مختلف تجارت الکترونیکعامل‌های نرم‌افزاری در خرید اینترنتیسیستم پشتیبان تصمیم‌گیری DSSمزایای DSSچارچوب توسعه یافته DSSاجزای DSSمدیریت زنجیره تأمین SCMفازهای اصلی مدیریت زنجیره تأمینبررسی فناوری تولید و براورد نحوه تأمین دانش فنی موردنیازپنج عملکرد برای مدیریت در برابر چالش‌های زنجیره تأمینفصل سوم: معماری هوش تجاریداده‌گاهویژگی‌های اساسی یک معماری خوب برای هوش تجاریکارکرد BI در سطوح مختلف سازمانزیر ساخت‌های سخت افزاری مورد نیاز برای هوش تجاریفاکتورهای مهم در ایجاد شرایط مطلوب برای هوش تجارینکات پایه‌ای مهم در ساخت یک سیستم BI در سازمانفصل چهارم:جمع‌بندی و نتیجه‌گیریمنابع و مآخذ

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای مهندسی فناوری اطلاعات سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای مهندسی فناوری اطلاعات سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مهندسی فناوری اطلاعات سال 1396 در این دفترچه 45 سئوال در زمینه حل مسأله (ساختمان داده‌ها و طراحی الگوریتم‌ها) – شبکه (شبکه‌های کامپیوتری و امنیت شبکه) ، مهندسی اطلاعات (پایگاه داده پیشرفته، بازیابی پیشرفته اطلاعات و داده‌کاوی) – خدمات فناوری اطلاعات (تجارت الکترونیک و آموزش الکترونیکی) ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert کتاب اولویت‌ دادن به اولویت‌ها: زیستن، آموختن، مهر ورزیدن، میراثی به‌ جا گذاشتن

ادامه مطلب

closeکتاب اولویت‌ دادن به اولویت‌ها: زیستن، آموختن، مهر ورزیدن، میراثی به‌ جا گذاشتن

کتاب اولویت‌ دادن به اولویت‌ها: زیستن، آموختن، مهر ورزیدن، میراثی به‌ جا گذاشتن نوشته استفن کاوی، راجر مریل و ربکا مریل، باعث می‌شود در زندگی به خودمان نگاه کنیم و اولویت دادن به اولویت‌هایمان را به‌ نرمی به سمت اصول پایه هدایت نماییم. اولویت دادن به اولویت‌ها قالب را می‌شکند و نشان‌مان می‌دهد که چگونه دل‌مان هدایت‌مان می‌کند و وجدان‌مان، قطب‌ نمایی است که جهت موفقیت حقیقی را نشان می‌دهد. این کتاب را بخوانید و آتش معنا را دوباره در زندگی‌تان روشن کنید. استفن کاوی (Stephen Covey)، مؤسس و رییس هیأت مدیره‌ی «مرکز رهبری کاوی» و مؤسسه‌ی غیرانتفاعی «رهبری اصول‌محور» است. در کتاب اولویت‌ دادن به اولویت‌ها: زیستن، آموختن، مهر ورزیدن، میراثی به‌ جا گذاشتن (First things first: to live, to love, to learn, to leave a legacy)، دکتر کاوی به ما نشان می‌دهد چگونه کشف کنیم که به‌ راستی چه چیزی در زندگی اهمیت دارد و به ما آموزش می‌دهد چگونه انرژی‌مان را صرف هدف‌ها و اصولی کنیم که آرامش و رضایت درونی به ارمغان می‌آورند. زمان که بگذرد، دیگر از دست رفته است و چیزی است که بدون هیچ تبعیضی، به‌ طور مساوی در اختیار همه است. در حالی که در دنیایی جهت‌یابی می‌کنیم که با دور تند می‌گذرد، کاوی یک قطب‌ نمای ارزشمند و یک راهنمایی به‌ موقع در اختیارمان می‌گذارد که مبنایش حقیقت ابدی است. مدیریت زمان به ما ابزار می‌دهد اما اولویت دادن به اولویت‌ها ما را به جایی می‌رساند که هر کدام‌مان می‌توانیم تصمیم درست را بگیریم. ما را به جایی می‌رساند که از تصویر ذهنی قدرتمندی از زندگی‌ای که به صورت یک میراث گذرانده می‌شود و معنایی ماندگار دارد تغذیه می‌کنیم. این کتاب، نهایت میراث است! کاوی و راجر مریل (Roger Merrill) و ربکا مریل (Rebecca Merrill) دلسوزانه به ما راهی نشان می‌دهند که زندگی‌هایی غنی از هدف و تصویر ذهنی خلق کنیم تا هر یک بتوانیم به نقوش زنده‌ی رضایتمندی تبدیل شویم. در بخشی از کتاب اولویت‌ دادن به اولویت‌ها می‌خوانید: خیلی از ما در تلاش برای بستن شکاف بین ساعت و قطب‌نما در زندگی‌مان، به سراغ حوزه‌های مختلف «مدیریت زمان» رفته‌ایم. در حالی که همین سه دهه قبل، کتاب‌های مهم در این زمینه کمتر از چند ده عنوان بود، جدیدترین بررسی ما به بیشتر از صد کتاب، صدها مقاله و تنوع گسترده‌ای از تقویم‌ها، سررسیدنامه‌ها، نرم‌افزارها و سایر ابزارهای مدیریت زمان رسید. این نشانه‌ی چیزی است که اسمش را پدیده‌ی پاپ‌کورن می‌گذاریم؛ یعنی افزایش گرما و فشار از سوی فرهنگ، باعث انفجاری در بدنه‌ی ادبیات و ابزار می‌شود. تمرکز مدیریت زمان سنتی، بر دستیابی، موفقیت، رسیدن به آنچه می‌خواهید و جلوی موانع را گرفتن است. سایر افراد، از اساس، به چشم منابعی دیده می‌شوند که از طریق آن‌ها کار بیشتر و سریع‌تری به انجام می‌رسانید. حتی گاهی ممکن است به چشم مانع و مزاحم دیده بشوند. در این طرز فکر، روابط، بیشتر دادوستدی هستند. وقتی دادوستد می‌کنیم، انگار که پول می‌دهیم و بنزین می‌گیریم. وقتی با مردم دادوستد می‌کنیم هم چیزی می‌دهیم و در مقابلش چیزی می‌گیریم. اما واقعیت این است که اغلب دستاوردهای بزرگ و عمیق‌ترین لذت‌های زندگی، از روابطی می‌آیند که تحول‌ بخش هستند و سرسوزنی دادوستد گونه نیستند. یعنی در ذات این تعامل، تحول صورت می‌گیرد، آدم‌ها دگرگون می‌شوند، تغییر می‌کنند و چیز جدیدی خلق می‌شود. هیچ یک از دو طرف هم مهار آن را به دست ندارد. هیچ‌ کدام حتی نمی‌تواند آن را پیش‌بینی کند. به امید بالا بردن بازدهی نیست که رابطه برقرار می‌کنند؛ بلکه به امید تبادل ادراک، بصیرت‌های جدید، یادگیری جدید و تمام این شور و هیجان است که همه‌ی این یادگیری‌های جدید صورت می‌گیرد. فهرست مطالبدر ستایشِ این کتابپیشگفتارقدردانیمقدمه١. ساعت و قطب ‌نما٢. چند نفر در بستر مرگ آرزو کرده‌اند که کاش زمان بیشتری را در دفتر کارشان می‌گذراندند؟٣. اعتیاد به فوریت٤. برآوردن و تحقق چهار نیاز و توانمندی انسانی٥. حقیقتِ اصول٦. ظرفیت چهار توانمندی انسانی٧. کار اصلی این است که کار اصلی را کار اصلی نگه داریم٨. میراث، اصول‌ محور شدن و آرامش9. خاتمه

more_vert سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته مدیریت فناوری اطلاعات

ادامه مطلب

closeسئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته مدیریت فناوری اطلاعات

دفترچه سئوالات آزمون تخصصی دکترای سال 98 رشته مدیریت فناوری اطلاعات که از سوی سازمان سنجش برگزار شده است دارای 80 سئوال با موضوعات زیر است: 1– سئوالات حل مسأله / ساختمان داده‌ها و طراحی الگوریتم‌ها 2- سئوالات شبکه /شبکه‌های کامپیوتری و امنیت شبکه 3 – سئوالات مهندسی اطلاعات / پایگاه داده پیشرفته، بازیابی پیشرفته اطلاعات و داده‌کاوی 4 – سئوالات خدمات فناوری اطلاعات / تجارت الکترونیک و آموزش الکترونیکی شما کاربران عزیز می توانید دفترچه کامل سئوالات آزمون را به همراه پاسخنامه آزمون از طریق لینک زیر دریافت نمائید

more_vert جزوه آموزشی معادلات ساختاری

ادامه مطلب

closeجزوه آموزشی معادلات ساختاری

جزوه آموزشی معادلات ساختاری دکتر میر مهرداد پیدایی و دکتر نازنین پیله وری، مباحث آماری از جمله همبستگی-رگرسیون، تحلیل عاملی تاییدی و آشنایی با نرم افزار smart-PLS را با زبانی ساده ارائه می‌دهد. یکی از قوی‌ترین و مناسب‌ترین روش‌های تجزیه و تحلیل در تحقیقات علوم رفتاری و علوم اجتماعی تجزیه و تحلیل چند متغیره است. مدل‌سازی مسیری - ساختاری (رویکرد مبتنی بر واریانس) و مدل معادلات ساختاری (رویکرد مبتنی بر کوواریانس) یکی از اصولی‌ترین روش‌های تجزیه و تحلیل ساختارهای داده‌های پیچیده و چند متغیره است که ویژگی اصلی آن‌ها، تجزیه و تحلیل همزمان چندین متغیر مستقل و وابسته می‌باشد. رویکرد حداقل مربعات جزیی به عنوان دومین نسل روش‌های مدل‌سازی معادلات ساختاری، افق‌های جدیدی را بر روی محققان علوم رفتاری گشود. این رویکرد باتوجه به مزایای خاص خود، رویکرد مناسبی برای پژوهشگران به نظر می‌رسد. تکنیک‌های نسل اول مانند رویکردهای مبتنی بر رگرسیون (رگرسیون چندگانه، تحلیل تشخیصی، رگرسیسون لجستیک) و تحلیل عاملی بیشتر در گذشته توسط بسیاری از محققان مورد استفاده قرار گرفته است که وجود محدودیت‌هایی در آن بسیاری از محققان را به سوی تکنیک‌های جدیدتری مانند تکنیک‌های معادلات ساختاری سوق داده است.

more_vert کتاب تکنیک‌های خلاقیت در کسب و کار

ادامه مطلب

closeکتاب تکنیک‌های خلاقیت در کسب و کار

کتاب تکنیک‌های خلاقیت در کسب و کار نوشتۀ سعید تقدسی، به شما کمک می‌کند کسب و کار متفاوتی داشته باشید و نسبت به رقبا در برتری قرار بگیرید. این کتاب به شما ۳۰ تکنیک کاربردی برای ایجاد تمایز را خواهد آموخت. دستاورد‌های شما در این کتاب: 1– ارزش معنوی: هر یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت مورد قبول بهتر هست؛ مولف در این کتاب موتور ذهن شما را فعال می‌کند.2– ذهن خلاق برای تمام زندگی: اگر این تکنیک‌های فوق‌العاده را یاد بگیرید در تمام جنبه‌های زندگی می‌توانید خلاق باشید و مورد احترام دیگران قرار بگیرید.3– حداقل به 10 ایده عالی می‌رسید: که می‌تواند کسب‌و‌کار و زندگی شما را متحول کند.4– یادگیری حداقل 30 تکنیک خلاقیت: در این کتاب بی‌نظیر حداقل 30 تکنیک یاد می‌گیرید که باعث خلاق شدن شما می‌شود.5– افزایش فروش: با خلاق شدن ذهن شما و اجرای ایده‌های خلاقانه، فروش شما به شدت افزایش پیدا می‌کند.6– اعتماد‌ به‌ نفس: افراد خلاق همیشه از اعتماد‌ به‌ نفس بالایی برخوردار هستد که این اتفاق برای شما هم رخ خواهد داد.7– امنیت شغلی: افراد خلاق هرگز از اخراج شدن نمی‌ترسند و به راحتی در هر لحظه و هر مکان کسب در‌آمد می‌کنند. در بخشی از کتاب تکنیک‌های خلاقیت در کسب و کار در مورد تکنیک معکوس سازی می‌خوانیم: در این تکنیک اساس کار بر معکوس کردن قرار گرفته است، یعنی بیاییم و برعکس کنیم، مثلاً‌ خیلی‌ها اعلام می‌کنند که «جنس فروخته شده به هیچ عنوان پس گرفته نمی‌شود»، که می‌گویند: «شستم، آب رفت، گشت ارشاد گیر میده، همسرم نپسندید و...» پس بیاییم آن را معکوس کنیم، بنویسیم: «جنس فروخته شده با کمال احترام پس گرفته می‌شود»، ما برعکس باشیم این یعنی فروشنده‌ی خلاق، آن‌ هم با تکنیک معکوس‌سازی. بعضی وقت‌ها هم می‌شود معکوس‌سازی در مشتری باشد، یعنی همیشه قرار نیست که مشتری از ما خرید کند، بعضی وقت‌ها هم ما می‌توانیم از مشتری خرید کنیم، این تکنیک خیلی خوبی است که من خودم خیلی وقت‌ها اگر بخواهم کسی مشتری‌ام بشود، خودم رفتم و از او خرید کردم، یعنی معکوسش کردم، اول خودم خرید کردم و بعد مشتری من شد و برای من ارزش داشت، من یک‌ بار خرید کردم ولی او یک عمر از محصول من خواهد خرید. گاهی مثلاً برای تبلیغات سیگار، در مورد مضرات سیگار حرف می‌زنند و می‌گویند سیگار برای بدن ضرر دارد، ریه‌ها را از بین می‌برد و... یک کار خلاقانه اینگونه است که برعکس به جای اینکه ما سیگار را بکشیم، سیگار دارد ما را نابود می‌کند، که این عکس با کاری خلاقانه این را نشان می‌دهد. حالا شما اگر می‌نوشتید سیگار ما رو نابود می‌کند و بسیار بد است، و تا می‌خواستید این مفهوم را انتقال بدهید، بسیار دشوار است، ولی این کار برعکس تاثیرش خیلی بیشتر خواهد بود. فهرست مطالبجنگ اول به از صلح آخرفصل اول: ویژگی‌های یک ایده‌ی مناسبشرایط لازم برای اجرایی کردن یک ایدهمغز باهوش و تنبلزمان خلاقیتیک کامیون ایدهفصل دوم: طوفان‌های فکریطوفان فکری گروهیطوفان فکری فردیتکنیک دولفیداستان کارتن خالیچند نکته حاصل تجربهفصل سوم: تکنیک‌های تغییر صفاتتغییر رنگتغییر وزنتغییر ابعاد و اندازهتکنیک تغییر بوتغییر جنسفصل چهارم: تکنیک اسکمپر (تجسم دبح)جانشین‌سازیترکیب کردنتکنیک سازگاریبزرگ‌سازیاستفاده در موارد دیگرتکنیک حذف کردنمعکوس سازیفصل پنجم: تقویت ورودی‌های مغزفصل ششم: شکستن محدودیت‌هاتکنیک «چرا»تکنیک بازگشت به مشتریتکنیک‌ای کاش...تکنیک بازگشت به گذشتهتکنیک شکستن بُعد مکانتکنیک شکستن بُعد زمانتکنیک چی می‌شد اگر...تکنیک بالشت خلاقمتحرک کردناینجا ایران استپاک کردن مسئلهالگوبرداری از طبیعتمکانیزه کردنتکنیک استخوان ماهیفصل هفتم: تکنیک‌های پیشرفتهتکنیک شکوفه نیلوفر آبیتکنیک گروه اسمی (NGT)تکنیک پی. ام. آی (I. M. P)تکنیک DO ITتکنیک در هم شکستن مفروضاتتکنیک تجزیه‌وتحلیل مورفولوژیکتکنیک سینکتیکسفصل هشتم: تقویت ذهن خلاقتکنیک توهم خلاقتکنیک استفاده از ذهن منفی بافدیدن با ذهنتقویت ذهن

more_vert کتاب تفکر و نو اندیشی

ادامه مطلب

closeکتاب تفکر و نو اندیشی

تمرکز آنچه در کتاب رسمی به عنوان چطور فکر کردن آموزش داده می شود (اگر اساسا چنین مباحثی آموزش داده شود!)، بیشتر روی مهارت های تحلیلی و نحوه شناختن خواسته، پیدا کردن یا دنبال کردن یک روند منطقی برای یافتن «پاسخ» است. حذف گزینه های نادرست و رسیدن به یک جواب درست. روش دیگری هم برای فکر کردن هست. روشی که تمرکز آن بر روی پروراندن ایده هاست، ایجاد احتمالات مختلف و جستجو برای پاسخ های درست به جای یک پاسخ درست. هر دوی این روش ها می توانند موفق و کارآمد باشند ولی دومی در طول تحصیلات رسمی و بعد هم آکادمیک نادیده گرفته می شود. فهرست مطالبمقدمهدر مورد تفکر و نو اندیشی بیشتر بدانیمتکنیک های پرورش تفکر و نو اندیشیمحرک های تفکر و نو اندیشینحوه اجرای تکنیک های تفکر و نو اندیشیموانع تفکر و نو اندیشیآدم های خلاق

more_vert درباره زیگموند فروید

ادامه مطلب

closeدرباره زیگموند فروید

زیگموند فروید به عنوان بنیانگذار علم روانکاوی شناخته می‌شود که شهرت اصلی او به دلیل کشف روان ناآگاه یا ناخودآگاه است. فروید بر اثر کاویدن حوزه‌های ناشناخته ذهن به مفاهیمی نو رسید و با اصطلاحاتی بی‌سابقه زبان علم را پر مایه‌تر ساخت و اینگونه یافته‌های وی در اندیشه عصر حاضر تاثیری عمیق گذاشت.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی شاخص های سرمایۀ اجتماعی و تکنیک فازی دیمتل

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی شاخص های سرمایۀ اجتماعی و تکنیک فازی دیمتل

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 22 صفحه و با 32 عنوان فهرست منبع ارائه شده است تکنیک های تصمیم گیری ، سرمایه اجتماعی، تکنیک فازی دیمتل ، روابط متقابل و شاخص های سرمایۀ اجتماعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

more_vert کتاب تسلط بر اسکریپت نویسی در یونیتی

ادامه مطلب

closeکتاب تسلط بر اسکریپت نویسی در یونیتی

کتاب "تسلط بر اسکریپت نویسی در یونیتی" راهنمائی است که نکات و تکنیک های پیشرفته کدنویسی بازی های یونیتی در #C را ارائه می کند. با استفاده از مثال های کاربردی و عملی در طول 10 فصل جامع، یاد می گیرید که چطور #C می تواند برای ساختن بازی های حرفه ای به کار گیری شود. در طول این کتاب یاد می گیرید: با مفاهیم اصلی #C مثل وراثت، واسط ها، الگوی طراحی singleton و اشیاء استاتیک کار کنید.هوش مصنوعی را برای کاراکترهای دشمن بازیتان ایجاد کنید.با برنامه نویسی رویدادگرا و کاربرد آن در بهینه سازی کدها آشنا می شوید.تکنیک های پیشرفته دیباگ و عیب یابی بازی ها را اجرا کنید.با چارچوب Mono و جستجوهای Linq به صورت کاربردی آشنا می شوید.رندرینگ دوربین را برای ایجاد افکت های پس پردازش تغییر دهید.مدیریت صحنه را با درک ساختار کامپوننت ها بهبود ببخشید.کدنویسی خط دید، تست دیده شدن و الگوریتم های مفید دیگر را انجام دهید.از کلاس های چارچوب NET. استفاده کنید.پردازش پایگاه های داده ای مثل فایل های CSV و XML را انجام دهید.جستجوهای پیشرفته ای را بر روی داده ها انجام دهید.از متن های فارسی در بازی ها استفاده کنید. در انتهای کتاب یک بازی ساز قدرتمند یونیتی خواهید بود که مجهز به ابزارها و تکنیک های فراوانی برای ساختن سریع بازی های قابل فروش است. زندگینامه نویسنده کتاب: آلن ثورن در سپتامبر 1980 در شرق لندن به دنیا آمد. از وقتی که در 6 سالگی شروع به بازی با سگا کرد، مجذوب بازی های ویدئویی و ساختن آنها بود. او حالا یک بازی ساز مستقل و استاد آموزش بازی است که 16 کتاب مشهور در حوزه بازی سازی نوشته است. در سال 2010 استادیو Wax Lyrical Games را تاسیس کرد و خالق بازی Baron Wittard: Nemesis of Ragnarok است که جایزه award را به خود اختصاص داده است. فهرست مطالبفصل 1 : #C در یونیتیفصل 2 : دیباگ و خطایابی بازیفصل 3 : مدیریت اشیاء بازیفصل 4 : برنامه نویسی رویداد گرافصل 5 : مدیریت دوربین ها ، رندرینگ و صحنه هافصل 6 : کارکردن با چارچوب Monoفصل 7 : هوش مصنوعیفصل 8 : سفارشی کردن ویرایشگر یونیتیفصل 9 : کارکردن با بافت ها ، مدل ها و عناصر دوبعدیفصل 10 : نکات و تکنیک های تکمیلی

more_vert کتاب اصول طراحی پایگاه داده‌ها

ادامه مطلب

closeکتاب اصول طراحی پایگاه داده‌ها

کتاب اصول طراحی پایگاه داده‌ها، با بهره­‌گیری از سال­‌ها تجربه در امر تدریس (در درس پایگاه داده) و تألیف کتب کامپیوتری تدوین گردیده است. تمام مطالب کتاب با توجه به سرفصل مصوب وزارت علوم و تحقیقات، به زبانی ­ساده و روان بر اساس کتب آقایان دیت، سیلورشاتس و ... بیان شده است. امروزه حجم زیادی از داده ذخیره، پردازش و بازیابی می‌شوند. برای جلوگیری از افزونگی داده (تکرار بی‌مورد داده‌ها)، بی‌نظمی و ایجاد سازگاری بین گزارش‌ها از پایگاه داده (بانک اطلاعات) استفاده می‌شود. از آنجایی که در سیستم‌های امروزی (به ویژه سیستم‌های تجارت الکترونیک، داده‌کاوی و پشتیبانی تصمیم) داده‌ها جایگاه بسیار مهمی دارند، درس پایگاه داده یکی از دروس تخصصی رشته‌های مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است. به همین دلیل سعی گردیده، کتاب اصول طراحی پایگاه داده‌ها تدوین شود. کتاب اصول طراحی پایگاه داده‌ها در ویراست دوم قرار دارد و شامل 5 فصل و 2 پیوست است. هر فصل کتاب از سه بخش تشکیل شده است که عبارت‌اند از:- تشریح مفاهیم مربوط به آن فصل به همراه مثال‌های متعدد.- بیان مسائل اضافی و حل آن‌ها.- بیان تست‌های ارشد سال‌های قبل دانشگاه دولتی و آزاد و حل تشریحی آن‌ها. در فصل اول، مفاهیم اولیه بانک اطلاعات، مزایا، معایب بانک اطلاعات و غیره بیان گردید. در فصل دوم، مدل ER و چگونگی پیاده‌سازی آن بحث و بررسی گردید، در فصل سوم، مفاهیم رابطه‌ای، جبر رابطه و حساب دامنه‌ای شرح داده شده است. در فصل چهارم، وابستگی‌های تابعی و نرمال‌سازی بیان گردیده است و در فصل پنجم، دستورات SQL به طور کامل بیان شده، در محیط SQL تست گردیده و خروجی آن‌ها در کتاب آمده است. در پیوست الف، مسائل تکمیلی با حل آن آمده است. علاوه بر این دو پیوست چند دوره سوالات دانشگاه پیام نور با جواب تشریحی به عنوان پیوست تکمیلی آمده است. فهرست مطالبفصل اول: آشنایی با مفاهیم اولیه بانک اطلاعاتفصل دوم: مدل‌سازی داده‌ها با استفاده از مدل ERفصل سوم: مدل رابطه‌ای و جبر رابطه‌ایفصل چهارم: دستورات SQLفصل پنجم: وابستگی‌های تابعی و نرمال‌سازی رابطه‌هاپیوست الف: مسائل تکمیلیپیوست ب: محاسبات رابطه‌ایپیوست ج: آزمون کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات نرم‌افزار سالمنابع

more_vert خلاصه کتاب چهار راهکار مدیریت اجرایی

ادامه مطلب

closeخلاصه کتاب چهار راهکار مدیریت اجرایی

خلاصه کتاب چهار راهکار مدیریت اجرایی که توسط شرکای شرکت مشاوره مدیریتی فرانکلین کاوی؛ جیم هولینگ، شون کاوی و کریس مک کنزی نوشته شده، راهنمایی برای کسب‌ و کارها است تا با اطمینان، به اهداف و برنامه‌هایی که تنظیم کرده‌اند، متعهد باشند. در حقیقت ترفندهای ذکر شده در خلاصه کتاب چهار راهکار مدیریت اجرایی (The 4 Disciplines of Execution) به جای تاکید بر کارهایی که یک کسب‌ و‌ کار باید برای موفقیت انجام دهد، نحوه انجام دادن آن کارها را بیان می‌کند. به عقیده جیم هولینگ (Jim Huling) شون کاوی (Sean Covey) و کریس مک کنزی (Chris McChesney) یکی از دلایلی که به نظر می‌رسد سبب رها شدن تعهد در عرصه تجارت شده باشد، این است که اهمیت پروژه‌ها و اهداف جدید، از وظایف روزمره هر کدام از کارمندان کمتر در نظر گرفته شده‌ است. کلید عملی شدن تعهد به وظایف جدید، در نظر گرفتن بخش کوچکی از زمان هر کارمند است، اما در عین حال، آن کارمند باید در برابر مسئولیتِ انجام دادن وظایف جدید، پاسخگو نیز باشد. اجرای چهار راهکار در یک کسب‌ و‌ کار، فرایندی است که به پیگیری، تمرکز، رهبری قوی، و مسئولیت‌پذیری بستگی دارد. حتی کارمندانی که در ابتدا، در برابر اقدامات جدید مقاومت نشان می‌دهند، با گذشت زمان، آن‌ها را با رضایت می‌پذیرند. زمانی که اهدافِ بسیار مهم و اقدامات پیشرو، مشخصا برای هر تیم تعریف می‌شود، شرکت باید در مورد نحوه اجرا کردن قوانین به رهبران آموزش دهد. سپس، آن‌ها می‌توانند قوانین را اجرا کنند، برنامه را با رهبری مستمر انجام دهند و پیشرفت را براساس یک مبنای سه ماهه ارزیابی کنند. بسیاری از شرکت‌های موفق، از چهار راهکار مدیریت برای اجرایی کردن برنامه‌ها و رسیدن به اهداف‌شان استفاده می‌کنند. اثر حاضر با لحنی استاندارد حاکی از آموزش و مشاوره مطمئن که خاص کتاب‌های کسب‌ و‌ کار خودیاری است، نوشته شده‌ و با مثال‌ها و شواهد بسیار نظیر مثال‌هایی از شرکت‌هایی که راهکارهای ارائه شده را اجرا کرده‌ و شواهدی در مورد اثربخشی راهکارها از طرفِ کسانی که آن‌ها را اجرا کرده‌اند به شما کمک خواهد کرد تا در کسب و کار خود موفق باشید. جملات برگزیده کتاب چهار راهکار مدیریت اجرایی: - مانع اصلی حفظ پیشرفت به سمت اهداف در یک کسب‌و‌کار، گردباد فعالیت‌های روزمره است. فعالیت‌هایی که ضروری‌تر هستند، اما اهمیت کمتری دارند. - اولین راهکاری که برای دنبال کردن یک هدف لازم است، محدود کردن لیست اهداف به یک یا دو هدف بسیار مهم است. این هدف، به شکل یک کنشِ دارای نقطه آغازین، نتیجه نهایی و چهارچوب زمانی، نشان داده می‌شود. - دومین راهکار مدیریت، تعریف اقدامات پیش‌رو است که کارمندان می‌توانند تاثیرگذار باشند و پیشرفت را به سمت هدف بسیار مهم پیش‌بینی کنند. - حفظ رتبه کارکنان و جشن گرفتن در هنگام پیروزی، از اهمیت زیادی برخوردار است. یک نفر باید مسئول به روز رسانی تابلوی امتیازها باشد. -موانع متداول در مسیر اجرا می‌توانند با تداوم، مسئولیت‌پذیری و تمرکز ایجاد شده توسط مدیر، پیشگیری شوند. - اقدامات پیش‌رو، رفتارهای خاص کارمندان، یا نتایج این رفتارها هستند، اما صرف‌نظر از این مسئله، باید تاثیر زیادی داشته و به صورت مداوم ادامه یابند. در بخشی از کتاب چهار راهکار مدیریت اجرایی می‌خوانیم: بسیاری از پروژه‌های خاص در کسب‌و‌کارها، آنقدر دوام نمی‌آورند تا بتوان به تکمیل اهدافشان پرداخت، زیرا اجراسازی، بسیار چالش ‌برانگیزتر از برنامه‌ریزی است. گردباد فعالیت‌های روزمره می‌تواند پروژه‌های خاص را از بین ببرد، پروژه‌هایی که حتی اگر مهم باشند، ضروری نیستند. بهترین استراتژی، به جای برنامه‌ریزی برای مدیریتِ گردبادِ برنامه‌های روزانه یا تغییر آن برای اجرای پروژه‌ای خاص، پیدا کردن روش‌هایی برای ایجاد پروژه‌های جدید است، پروژه‌هایی که زمان کمی می‌گیرند. بنابراین، فعالیت‌های گردبادی نیز می‌توانند انجام شوند. همانطور که شرکت داروسازی بَنِر، درست قبل از اجرای چهار راهکار متوجه این موضوع شد، گردباد می‌تواند شامل فعالیت‌هایی باشد که از ناکارآمدی فعلی شرکت و یا به دلیل چالش‌های اقتصادی ایجاد شده‌اند. در میان فعالیت‌های واکنش‌گرایانه فوری و فوتی که شرکت باید مدیریت می‌کرد، نتایج بد در کسب‌و‌کار، عدم تحویل به موقع داروها در 53 درصد از موارد، دوباره کاری‌هایی که در طول یک سال 146 مرتبه انجام می‌شدند، و ضرر و زیان‌های مادّی معادل 4.1 درصد از درآمد شرکت جای داشت. آزمون بهره مدیریتی، یکی از محصولات شرکت فرانکلین کاوی است که ضعف‌های اجرایی را اندازه‌گیری می‌کند. این آزمون نشان داد که در تیم‌های سازمانیِ بَنِر، سطح اعتماد، همکاری و مسئولیت‌پذیری پایین و ناکافی است. با اینکه نمی‌توان از چهار راهکار برای از بین بردن کاملِ گردبادِ وظایفِ ناشی از این دست از مشکلات استفاده کرد، اما بکار بستن این راهکارها به تدریج نیاز به انجام دوباره‌کاری را کاهش می‌دهد و زمان کمی از وظایف گردبادی را اشغال می‌کند.

more_vert کتاب تکنیک‌های طلایی در پروپوزال نویسی

ادامه مطلب

closeکتاب تکنیک‌های طلایی در پروپوزال نویسی

کتاب تکنیک‌های طلایی در پروپوزال نویسی، تالیف مهدی پاک نهاد، یک راهنمای کاربردی برای نگارش پروپوزال‌های دانشگاهی است. برای هر دانشجویی در مقاطع عالی آموزش دانشگاهی، بالاخره زمانی می‌رسد که باید به‌ طور جدی با یک موضوع تحقیقاتی روبرو شود و دست‌کم برای انجام امور معمول فارغ‌التحصیلی هم که شده، یک پژوهش حرفه‌ای و نظام‌مند دانشگاهی را به انجام برساند. هر دانشجویی باید برای اتمام دوران تحصیلش، با نوشتن یک تحقیق کامل و آکادمیک، به دانشگاه ثابت کند لایق گرفتن مدرک دانشگاهی‌اش است. پس دیر یا زود، هر دانشجویی، با این ماجرا روبرو می‌شود. بسیار خب! شما مانده‌اید و تحقیقی که مثل یک هفت‌خوان، جلوی راهتان قرار گرفته؛ چه‌کار باید بکنید؟ کتاب تکنیک‌های طلایی در پروپوزال نویسی، به سوالات زیر پاسخ می‌دهد: - چطور موضوع مناسبی برای پروپوزال انتخاب کنم؟ - چطور استاد راهنما انتخاب کنم؟ - چطور از تکراری نبودن موضوع پایان نامه‌ام مطمئن شوم؟ - چطور اجزای اصلی پروپوزال را بشناسم و کامل کنم؟ - چطور فرم پروپوزال دانشگاهم را آماده کنم؟ - چطور پروپوزال را اصلاح و تصویب کنم؟ - چطور پروپوزال را در ایران داک ثبت نهایی کنم؟ مجموعه «تحقیق یار»، برای جبران بخشی از همین نیاز شکل گرفت. کتاب‌های «تحقیق یار» آموزش محور و کاربردی‌اند و در آن‌ها سعی شده حتی‌الامکان از آموزش‌های خشک و نظری و «اصطلاح محور» دانشگاهی فاصله گرفته و در عوض مهارت‌ها و تکنیک‌های عملی و کاربردی برای انجام یک تحقیق دانشگاهی آموزش داده شود. این مجموعه، برای آن دسته از دانشجویانی است که می‌خواهند با تکیه‌بر دانش و توانایی خودشان، یک پژوهش حرفه‌ای و استاندارد دانشگاهی را به انجام برسانند. فهرست مطالبپیشگفتاربخش اول: پیش از نگارشگام اولگام دومگام سومبخش دوم: نگارش پروپوزالگام چهارمگام پنجمبخش سوم: پس از نگارشگام ششمگام هفتممنابع و مآخذپیوست‌ها