جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی

ادامه مطلب

closeکتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی

کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی، تالیف احسان پوری، از روابط عمومی که هنری برای پیوند زدن دل‌هاست سخن می‌گوید. به کمک ابزارهای نوین ارتباطی سرعت ارتباطات بیشتر، فاصله‌ها کمتر، صداها شنیدنی‌تر و گستره مخاطبان وسعتی نامحدود یافته است. دهکده جهانی مارشال مک لوهان به مدد سرویس‌ها و خدمات ارایه شده بر بستر فناوری اطلاعات، جهان مدرن با شکوهی را شکل داده است. دنیایی که تکنولوژی‌های نوین ارتباطات و اطلاعات مرزهای زمان و مکان را در آن حذف کرده‌اند و مفهوم ارتباطات را در همه امور آن جاری ساخته است. فصل اول کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی، به زبانی ساده به مفهوم فناوری اطلاعات و ارتباطات و تاثیر آن بر حرفه روابط عمومی پرداخته است. در این فصل با تاکید بر اصل مخاطب محوری در رشته روابط عمومی به تبیین نقش و جایگاه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در فرآیند اطلاع‌رسانی اشاره می‌شود. فصل دوم به معرفی و کاربرد ابزارهای ارتباطی مبتنی بر فناوری‌های نوین ارتباطی پرداخته است. کارورز روابط عمومی در این فصل با کاربرد ابزارهای ارتباطی نوین در حرفه‌اش و مزایا و معایب هرکدام آشنا می‌شود. همچنین از آن‌جا که مخاطبان کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی دانشجویان، کارورزان، فعالان و علاقه‌مندان رشته‌های روابط عمومی، علوم‌ارتباطات، روزنامه‌نگاری و مدیریت‌رسانه‌ هستند، از بیان مفاهیم فنی و مهندسی پرهیز شده و صرفا مفاهیم کاربردی در اطلاع‌رسانی و حرفه روابط عمومی در جهت ارتقای آگاهی‌های مورد‌نیاز مورد توجه بوده است. فهرست مطالبپیش گفتارفصل اول: آشنایی با روابط عمومی الکترونیک1- مقدمه2- پیش به‌سوی روابط عمومی مخاطب محور3- فناوری اطلاعات4- فناوری اطلاعات و ارتباطات چیست‌؟5- بخش‌های اساسی فناوری اطلاعات6- روابط عمومی الکترونیک7- ویژگی‌های روابط عمومی الکترونیک8- ویژگی‌های روابط‌ عمومی و کارگزاران روابط عمومی9- نقش روابط عمومی الکترونیک در بهبود اطلاع‌رسانی10- روابط عمومی الکترونیک موفق11- مزایای روابط عمومی الکترونیک12- مشکلات و موانع روابط عمومی الکترونیک13- روابط عمومی سوار بر امواج فناوری اطلاعاتفصل دوم: تکنولوژی‌های کاربردی1- تکنولوژی‌های جمع‌آوری و پردازش اطلاعات2-1-کاربردموتورهای جستوجو در روابط عمومی الکترونیک3-1-کاربرد ایمیل در روابط عمومی الکترونیک4-1- کاربرد نشر الکترونیک در روابط عمومی5-1-کاربرد خبرنامه الکترونیک در روابط عمومی2- نشر آنلاین1-2- روزنامه نگاری سایبر2-2- پورتال چیست؟2-3-وب سایت‌های اینترنتی4-2- وبلاگ‌ها5-2-‌تکنولوژی‌های وب 26-2- تکنولوژی‌های تلفن‌همراه در روابط عمومی7-2- طراحی و اجرای محصولات چند رسانه‌ای8-2-گزارش‌های تصویری روابط عمومی‌ها9-2- ویدئو کنفرانس10-2-آی پی تلفنی11-2- سیستم تلفن گویا12-2- کیوسک‌های اطلاع‌رسانی13-2- خدمات الکترونیک14-2- نظرسنجی آنلاین15-2- نظر سنجی‌های اینترنتی16-2- تالارهای گفت و گو17-2- اطلاعات تماسمنابع: منابع و ارجاعات

more_vert مقاله صادرات سطوح مختلف تکنولوژی بر رشد صنایع کارخانه‌ای در ایران

ادامه مطلب

closeمقاله صادرات سطوح مختلف تکنولوژی بر رشد صنایع کارخانه‌ای در ایران

مقاله علمی و پژوهشی " صادرات سطوح مختلف تکنولوژی بر رشد صنایع کارخانه‌ای در ایران" مقاله ای است در 22 صفحه و با 35 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث صنایع کارخانه‌ای، تکنولوژی بالا، تکنولوژی پایین، روش GMM، صادرات و واردات در ایران پرداخته شده است چکیده مقاله مطالعه حاضر به آزمون اثرصادرات و واردات سطوح مختلف تکنولوژی بر رشد صنایع کارخانه‌ای در ایران، در فاصله سال‌های 1390-1377ش، در دو الگوی صنایع کارخانه‌ای با تکنولوژی بالا را بر رشدمورد آزمون قرار می‌دهد. سپس به الگوی b، واردات صنایع با تکنولوژی بالا اضافه می‌شود و تأثیرپذیری صادرات با حضور واردات، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. یافته-هایالگوی b‏، نشان داد با حضور واردات، صادرات صنایع با تکنولوژی بالابر رشد اثری مثبت داشته، ولی اثر واردات این سطح تکنولوژی منفی است. یک اصل مهم برای دستیابی کشورهای در حال توسعه به سطحی از توسعه‌یافتگی این است که باید در مراحل اولیه رشد به واردات کالاهای با تکنولوژی پایین و صادرات با تکنولوژی بالا بپردازند. بنابراین، به دلیل درحال توسعه بودن ایران، واردات با تکنولوژی بالا نتوانسته بر رشد تأثیر مثبت بگذارد. طبق مراحل فوق، تأثیر صادرات با حضور واردات بر رشد صنایع با تکنولوژی پایین ایران مورد آزمون قرار گرفت که بی‌معنی شدن متغیر صادرات نشان داد که در صنایع با تکنولوژی پایین واردات نقش مهم‌تری را نسبت به صادرات آن در رشد ایفا می‌کنند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تحلیل و بررسی تاثیر ساختار بازار بر شکاف تکنولوژی در صنایع کارخانه ای ایران

ادامه مطلب

closeمقاله تحلیل و بررسی تاثیر ساختار بازار بر شکاف تکنولوژی در صنایع کارخانه ای ایران

مقاله علمی و پژوهشی " تحلیل و بررسی تاثیر ساختار بازار بر شکاف تکنولوژی در صنایع کارخانه ای ایران" مقاله ای است در 26 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث شکاف تکنولوژی، رقابت پذیری، درجه رقابتی، واردات، ورود بنگاه پرداخته شده است چکیده مقاله با عنایت به اهمیت شکاف تکنولوژی در رقابت پذیری، در این مطالعه عوامل مؤثر بر شکاف تکنولوژی در صنایع کارخانه­ای ایران با تأکید بر درجه رقابتی در قالب داده­های تابلویی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که بالابودن درجه تمرکز و سودآوری، موجب تشویق بنگاه­ها به انتقال تکنولوژی است. همچنین، بنگاه­های برخوردار از موقعیت انحصاری  از طریق سرمایه­گذاری در واحدهای R&Dو ایجاد نوآوری، شکاف تکنولوژی را کاهش می­دهند. در این میان، ورود بنگاه­ها و سیکل­های تجاری نیز از جمله عواملی هستند که موجب کاهش شکاف تکنولوژی در صنایع انحصاری می شوند. این در حالی است که واردات شکاف تکنولوژی را در صنایع انحصاری افزایش می­دهد. همچنین، نتایج نشان می­دهد که ورود بنگاه­ها در صنایع رقابتی موجب افزایش شکاف تکنولوژی و واردات موجب کاهش شکاف تکنولوژی در صنایع رقابتی است.براساس نتایج این مطالعه  و به منظورکاهش شکاف تکنولوژی در صنایع انحصاری لازم است ابتدا با کاهش موانع ورود، رقابت در این صنایع افزایش یافته و به این­ترتیب توانمندی بنگاه­ها برای رقابت­پذیری ارتقایابد. سپس،  متناسب با میزان افزایش رقابت و ارتقای توانمندی بنگاه­ها در این صنایع، تعرفه­ها کاهش و واردات افزایش یابد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته تکنولوژی آموزشی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته تکنولوژی آموزشی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته تکنولوژی آموزشی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه فلسفه ، مبانی و اصول تربیت ، مبانی نظری تکنولوژی آموزشی ، آمار و روش تحقیق کمی و کیفی، نظریه های یادگیری و الگوهای تدریس ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مصرف رسانه های ارتباطی و سرمایه اجتماعی معلمان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مصرف رسانه های ارتباطی و سرمایه اجتماعی معلمان

مقاله علمی و پژوهشی" مصرف رسانه های ارتباطی و سرمایه اجتماعی معلمان " مقاله ای است در 21 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مصرف رسانه های ارتباطی و سرمایه اجتماعی معلمان ، اعتماد اجتماعی ، مشارکت اجتماعی ، اعتماد ، شبکه روابط اجتماعی ، انسجام اجتماعی ، نظریه رسانه ارتباطی و نظریه سرمایه اجتماعی  نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله بررسی روند تغییرات کارآیی و تکنولوژی در صنایع زیتون ایران

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی روند تغییرات کارآیی و تکنولوژی در صنایع زیتون ایران

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی روند تغییرات کارآیی و تکنولوژی در صنایع زیتون ایران" مقاله ای است در 15 صفحه و با 24 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث کارایی، تکنولوژی، صنایع زیتون پرداخته شده است چکیده مقاله با توسعه کشت باغات زیتون در ایران، صنایع وابسته به زیتون نیز از نظر کمی رشد داشته است. با‌توجه به نظر اقتصاددانان کشاورزی، دو شکل در‌خصوص صنایع وابسته به زیتون وجود دارد که یکی گران بودن محصولات نهایی این صنایع نسبت به محصولات مشابه خارجی است و دیگری غیر‌اقتصادی شدن فعالیت این واحدها است. این مطالعه در سال 1388 و با هدف اندازه‌گیری روند تغییرات کارایی و تکنولوژی در بخش صنایع زیتون در فاصله سال‌های پیش از 1372 تا سال 1387 و با استفاده از روش شاخص مالمکویست می‌بپردازد. اطلاعات مربوط به این مطالعه از طریق پرسشنامه‌‌ای که از واحدهای صنعتی زیتون موجود در کشور تهیه گردید، فراهم شد. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که صنایع زیتون طی سال‌های (1372-1364) دارای کارایی فنی مناسب بوده، اما رشد تکنولوژی با نرخ 2/1 درصد بوده است. طی دوره زمانی (1380-1372) که دوره جهش تکنولوژی در این صنعت بود با نرخ 8/9 درصد برآورد گردید و در دوره رقابت(سال‌های1380-1387) رشد تکنولوژی به 8/5 درصد رسیده است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته تکنولوژی آموزشی

ادامه مطلب

closeسئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته تکنولوژی آموزشی

دفترچه سئوالات آزمون تخصصی دکترای سال 98 رشته تکنولوژی آموزشی که از سوی سازمان سنجش برگزار شده است دارای 80 سئوال با موضوعات زیر است: 1– سئوالات فلسفه، مبانی و اصول تربیت 2- سئوالات آمار و روش تحقیق (کمی و کیفی) 3 – سئوالات مبانی نظری تکنولوژی آموزشی 4 – سئوالات نظریه‌های یادگیری و الگوهای تدریس شما کاربران عزیز می توانید دفترچه کامل سئوالات آزمون را به همراه پاسخنامه آزمون از طریق لینک زیر دریافت نمائید

more_vert پیش‌آگاهی از بلایای طبیعی با استفاده از پهپادها

ادامه مطلب

closeپیش‌آگاهی از بلایای طبیعی با استفاده از پهپادها

 محققان دانشگاه کوئینز بلفاست یک سامانه ارتباطی ابداع کرده‌اند که با استفاده از یک شبکه پهپادی، پیش‌آگاهی از وقوع بلایای طبیعی را ممکن می‌کند. به گزارش پایگاه اینترنتی «انگجت»، هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) به زودی پیش از وقوع بلایای طبیعی نسبت به آن‌ها هشدار می‌دهند. محققان در پیشرفتی جدید برای این منظور یک سامانه‌ ارتباطی مبتنی بر یک شبکه پهپادی ابداع کرده‌اند. چالشی که پژوهشگران در این راه با آن مواجه بودند، بیش از آن که مربوط به ارتباط بین پهپادها باشد، عمر باتری آن‌ها بود. در جایی که یک پهپاد تفریحی معمولی به ندرت بیش از نیم ساعت در هوا می‌ماند، استفاده از یک روش تخصیص منابع هوشمندتر در این سیستم به پهپادهای آن کمک می‌کند تا بین ۳ تا ۵ ساعت به پرواز ادامه داده و محدوده وسیع‌تری را پوشش دهند. این پهپادها همچنین می‌توانند با ایجاد یک هات اسپات وای‌فای در صورت تخریب و از هم پاشیدن زیربناهای مرسوم، افراد را به اینترنت متصل نگه دارند. این شبکه از پهپادها در مقایسه با برخی پهپادهای حرفه‌ای قیمت کمتری دارد و از برخی سامانه‌های هشداردهنده بادوام‌تر است. در جایی که ایستگاه‌های رصد در رودخانه‌ها اغلب در اثر سرازیر شدن سیلاب و یا وقوع دیگر بلایای طبیعی تخریب می‌شوند، پهپادها می‌توانند تا زمانی که شارژ داشته باشند بر فراز تخریب‌های ایجاد شده پرواز کنند. مقامات مدیریت بحران ویتنام به عنوان نخستین مشتری این تکنولوژی، شبکه پهپادی مذکور را برای کمک به رصد رویدادهای غیرمترقبه آب و هوایی و ارتباط با سرویس‌های اضطراری انتخاب کرده‌اند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدل های ارتباطی ، ارتقاء آگاهی و حقوق شهروندی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مدل های ارتباطی ، ارتقاء آگاهی و حقوق شهروندی

مقاله علمی و پژوهشی" مدل های ارتباطی ، ارتقاء آگاهی و حقوق شهروندی " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدل های ارتباطی ، ارتقاء آگاهی و حقوق شهروندی ، رادیو تلویزیون ، مخاطب فعال و برجسته سازی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی توانمند سازی منابع انسانی در سازمانهای ارتباطی و رسانه ای

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی توانمند سازی منابع انسانی در سازمانهای ارتباطی و رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" توانمند سازی منابع انسانی در سازمانهای ارتباطی و رسانه ای " مقاله ای است که در 22  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به توانمند سازی منابع انسانی در سازمانهای ارتباطی و رسانه ای ، توانمندسازی استراتژیک ، روش دلفی ، معادلات ساختاری و منابع انسانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب آموزش هیبریدی و یادگیری درس ریاضی

ادامه مطلب

closeکتاب آموزش هیبریدی و یادگیری درس ریاضی

کتاب آموزش هیبریدی و یادگیری درس ریاضی نوشته‌ی حدید قهرمانی تولابی، به بررسی تأثیر روش آموزشی جدید هیبریدی بر میزان یادگیری و به یاد ماندن درس ریاضی در حافظه و خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان پسر پایه‌ ششم ابتدایی شهرستان سرپل ذهاب در سال تحصیلی 1395 - 1394 می‌پردازد. در حال حاضر زندگی انسان به وسیله‌ی تکنولوژی‌های مختلف محاصره شده است و کم‌تر حوزه‌ای را می‌توان پیدا کرد که از کاربرد تکنولوژی آزاد باشد. یکی از این تکنولوژی‌های جدید کامپیوتر است. شاید تا چند سال پیش مشاهده یک کامپیوتر در یک اداره بر روی میز یکی از کارمندان چیزی عجیب، غیر قابل باور و دور از دسترس بود، اما در حال حاضر اگر غیر از این را مشاهده کنیم تعجب خواهیم کرد. اکنون قدرت رسانه‌های مدرن و حضور در همه جا‌، ارتباطاتی است که بشر و تمام زمینه‌ها مانند آموزش را تحت تاثیر قرار داده است. پیشرفت‌های فناوری، اشخاص و در نتیجه موسسات را تحت فشار می‌گذارد تا با آگاهی از ضرورت به بخشی از عصر خود تبدیل شوند. در حال حاضر آموزش کلاسیک سنتی به دلیل شرایط جامعه اطلاعاتی مدرن متوقف شده است. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، معلمان را از آموزش دادن با استفاده از شیوه سنتی به جهت پیشرفت تکنولوژی و اینترنت وادار کرده است. در عصر اطلاعات که در آن رویش حجم اطلاعات بسیار سریع شده، لازم است که دانش‌آموزان اشخاصی کوشا باشند که بتوانند در کسب، سازمان‌دهی، پردازش و درونی‌سازی اطلاعات به طور مدام توانگر شوند. امتیازات استفاده از فناوری می‌تواند یادگیرندگان را از مسیرهای مختلفی کمک کند. در شرایط نوین گسترش سریع دنیا، آموزش هر شخص یک بار در هر 2 یا 3 سال، نیاز به بازسازی دارد. در دو دهه قبل، با ورود فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی مدرن، کل نظام آموزشی دستخوش دگرگونی مهمی شده است. این فناوری‌ها رویکرد‌های متداول تدریس و یادگیری را متحول کرده‌اند. در بخشی از کتاب آموزش هیبریدی و یادگیری درس ریاضی می‌خوانیم: ریاضیات از درس‌های مهمی است که یادگیری آن می‌تواند در تمامی عرصه‌های زندگی تاثیرگذار باشد (دلاور و قربانی، 1389، ص 5). در آموزش ریاضی از تکنولوژی‌های متفاوتی در طول تاریخ استفاده شده است (امینی فر و دیگران، 1390، ص 265) و دلیل این امر را می‌توان در اهمیت ریاضیات در زندگی انسان و توجه مردم نسبت به آن یافت. در اینجا سعی بر آن داریم تا روش آموزش ترکیبی را که از روش‌های نوین آموزش است در آموزش درس ریاضیات به کار ببریم. سیستم آموزشی امروز با توجه به پیشرفت‌های بسیار به ویژه در عرصه تکنولوژی و فناوری‌های ارتباطی نیازمند آن است تا در جهت انتقال دانش و اطلاعات مفید و لازم به دانش‌آموزان در سیستم‌های آموزشی و انتقال اطلاعات خود بازنگری کرده و همگام و همراه با عصر و زمانه خود گام بردارد. در نهایت می‌توان گفت که مساله کتاب حاضر این است که با توجه به آن چه که در بالا ذکر شد، پژوهش کنونی تلاش دارد تا به این پرسش پاسخ دهد که «آیا آموزش به روش هیبریدی بر میزان یادگیری، یادداری و خود کار آمدی دانش آموزان ششم ابتدایی در درس ریاضی تاثیر دارد؟» فهرست مطالبپیشگفتارفصل اول: کلیاتفصل دوم: ادبیات پژوهشفصل سوم: روش‌شناسی پژوهشفصل چهارم: ارائه و تجزیه و تحلیل داده‌هافصل پنجم: بحث و تفسیر یافته‌هاپیشنهادهامنابع و مآخذپیوست‌ها

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مشکلات فرهنگی و ارتباطی در کشورهای اسلامی استعمارزده

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مشکلات فرهنگی و ارتباطی در کشورهای اسلامی استعمارزده

مقاله علمی و پژوهشی" مشکلات فرهنگی و ارتباطی در کشورهای اسلامی استعمارزده " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مشکلات فرهنگی و ارتباطی در کشورهای اسلامی استعمارزده ، حاکمیت ، رسانه ها ، بهار عربی ، پیشینه استعماری ، فرایند استعمارزدایی و کشور تونس اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رسانه های ارتباطی ، احساس ستمگری و نابرابری و تفاوت در زنان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رسانه های ارتباطی ، احساس ستمگری و نابرابری و تفاوت در زنان

مقاله علمی و پژوهشی" رسانه های ارتباطی ، احساس ستمگری و نابرابری و تفاوت در زنان " مقاله ای است در 14 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه های ارتباطی ، احساس ستمگری و نابرابری و تفاوت در زنان، مطبوعات ، شبکه های مجازی ، شبکه ماهواره ای ، برنامه رسانه ای و سیاستگذاری رسانه ای اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و شیوه های نظارتی مادران بر مصرف تلویزیون ماهواره

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و شیوه های نظارتی مادران بر مصرف تلویزیون ماهواره

مقاله علمی و پژوهشی" سواد رسانه ای و شیوه های نظارتی مادران بر مصرف تلویزیون ماهواره " مقاله ای است در 26 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سواد رسانه ای و شیوه های نظارتی مادران بر مصرف تلویزیون ماهواره ، کنترل والدین ، تکنولوژی نوین ارتباطی ، ارزشهای اجتماعی و فرزندپروری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی فیس بوک و تغییر ماهیت شیوه انتشار اخبار و اطلاعات

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی فیس بوک و تغییر ماهیت شیوه انتشار اخبار و اطلاعات

مقاله علمی و پژوهشی" فیس بوک و تغییر ماهیت شیوه انتشار اخبار و اطلاعات " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فیس بوک و تغییر ماهیت شیوه انتشار اخبار و اطلاعات ، اینترنت ، شبکه های اجتماعی ، تکنولوژی ارتباطی ، گروههای اجتماعی ، مشارکت اجتماعی ، جامعه اطلاعاتی و جامعه شبکه ای اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب هنر برقراری ارتباط

ادامه مطلب

closeکتاب هنر برقراری ارتباط

در طول تاریخ، فقط بشر نبوده است که زندگی اجتماعی را پیشه‌ کرده است بلکه موجودات دیگری نیز به این شیوه زندگی کرده و می‌کنند. یکی از شباهت‌های زندگی اجتماعی انسان‌ها و دیگر موجودات، ارتباطات آن‌ها با یکدیگر است ولی واقعیّت این است که ارتباط‌های بین فردی ما انسان‌ها به حدّی اهمّیّت دارد که وجه عمده‌ی تمایز زندگی جمعی انسان نسبت به دیگر موجودات را رقم می‌زند.شاید بتوان گفت که ارتباط، یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال عالی‌ترین دستاورد‌های بشر بوده است، ارتباط در گذشته برای انسان‌های اوّلیّه، علاوه بر کارکرد‌هایی که در جهت حفظ حیات و یاری گرفتن از دیگران داشته، زمینه‌ساز فعّالیّت‌های اجتماعی و سرآغازی بر زندگی اجتماعی نیز بوده است. ارتباط، اساساً، میان دو یا چند نفر اتّفاق می‌افتد و همه‌ی ما، در طول روز با افراد مختلف ارتباط برقرار می‌کنیم. برقراری ارتباط به دلایل مختلفی مانند وقت‌گذرانی، بررسی مسائل شغلی و فردی، بیان انتظارات زناشویی و یا توقّعات والدین از فرزندان، طرح اختلاف عقیده و موارد مشابه صورت می‌گیرد. امّا به‌هر حال، هیچ نوع ارتباطی جز به دلیل «احساس نیاز شدید انسان» برای برقراری تعامل اجتماعی به وقوع نمی‌پیوندد چرا که برقراری ارتباط با دیگران بسیاری از نیازهای او را برطرف می‌کند. در این کتاب با مهارت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی و موانع و خطاهای ارتباطی آشنا می‌شوید تا به‌هنگام مواجهه با تعارض و اختلاف از این مهارت‌ها استفاده نمایید و ایجاد روابط بین فردی مؤثّر همراه با به‌کارگیری تکنیک‌های ساده‌ی ارتباطی و نیز در بخش پایانی کتاب نیز با مطالعه‌ی مبانی ارتباط اثربخش برای دست‌یابی به روابط معنادار و عمیق برمی‌خورید. فهرست مطالب همه‌ی کارهای ما نوعی ارتباط استتعریف مهارت‌های ارتباطیموانع و خطاهای ارتباطی موانع ارتباطیخطاهای ارتباطیمهارت‌های حل و فصل اختلاف و تعارضچگونه براختلاف و تعارض غلبه کنیم؟پنج‌روش برای مقابله با اختلافبرد مضاعف و اصولپذیرشهنر گوش دادن فعّالمهارت ارتباط بین فردی مؤثّرانواع ارتباطمبانی ارتباط اثربخشصداقتعشق بدون انحصارطلبیهمــدلیمنابع

more_vert کتاب شهر الکترونیک و خدمات الکترونیک

ادامه مطلب

closeکتاب شهر الکترونیک و خدمات الکترونیک

در کتاب شهر الکترونیک و خدمات الکترونیک نوشته سید محمد میرزمانی، تلاش می‌شود به اهمیت فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (فناوا) با تاکید بر خدمات شهری پرداخته شود. البته ناگفته نماند خدمات الکترونیکی شهری و شهرداری می‌تواند شامل هر آن چیزی شود که در یک شهر رخ می‌دهد. مطالعه خدمات شهرداری‌های بزرگ دنیا نیز نشان‌گر همین واقعیت است. از یک طرف، آن‌ها تلاش می‌کنند مدیریت خدمات مستقیم شهرداری به شهروندان، و جریان کاری بین کارکنان و نهادهای شهرداری را الکترونیکی سازند. از طرف دیگر، به دلیل گستردگی وظایف شهرداری‌ها و تعامل آن‌ها با همه نهادهای شهری، و همین‌ طور نقش شهرداری در تسهیل ارائه خدمات نهادهای خصوصی و دولتی، و بالاتر از آن اهمیت همه این‌ها در رضایت و راحتی شهروندان، منطقی خواهد بود که شهرداری‌ها در این حوزه نیز محور قرار گیرند. ایجاد چنین زیرساخت‌هایی سبب خواهد شد تا اقتصاد شهر رونق بیشتری گیرد، و شهر و شهروندی به صورت یک نهاد محوری و مردم نهاد، بیشتر مطرح شود و یکپارچگی شهری نیز بیشتر گردد. فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (فناوا) مجموعه گوناگونی از فناوری‌هاست که برای تولید، ذخیره، پردازش و انتقال اطلاعات از آن‌ها استفاده می‌شود. این فناوری‌ها، فرآیند تولید کالا و خدمات را به نحوی تغییر داده است که افزایش کارایی بدون بهره‌گیری از چنین فناوری‌های تقریبا ناممکن است. امروزه مفاهیمی مثل عدالت و برابری، توسعه، دسترسی مساوی شهروندان به اطلاعات و امکانات شهری و ملی، و همین‌ طور بسیاری از خدمات و امکانات با توسعه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی گره خورده است. ناممکن است در جهان امروز سازمانی را پیدا کنید که بخواهد در تولید کالا و خدمات پیشرو باشد اما برنامه دقیقی برای مدیریت اطلاعات با کمک فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی نداشته باشد. داعیه پیشگامی در بسیاری از حوزه‌ها بدون برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه نشان‌گر ناآگاهی مدیران و کارکنان سازمان درمدیریت جنبه‌های مختلف سازمانی است. بر همین اساس است که یکی از شاخص‌های توسعه هر کشور، میزان آمادگی الکترونیکی نهادهای ملی و کل کشور، و به خصوص میزان سواد اطلاعاتی کارکنان و شهروندان آن است. در بخشی از کتاب شهر الکترونیک و خدمات الکترونیک می‌خوانید: نداشتن نگاهی یکپارچه، فراگیر و بر اساس پروتکل‌ها و استانداردهای متفاوت سبب خواهد شد تا ارتباط بین نرم‌افزارها و سخت‌افزارها در آینده ناممکن یا پرهزینه شود. اغلب چنین رویکردی سبب خواهد شد تا چندین و چند بار یک کار تکرار شود. آزمایش و خطا در توسعه نظام‌های الکترونیکی، هزینه اجتماعی زیادی را متوجه جامعه خواهد کرد و اعتماد اجتماعی در استفاده از خدمات الکترونیکی را خدشه‌دار خواهد کرد. در حالی که هماهنگی بین نظام‌ها سبب هم‌افزایی خواهد شد. در یک نظام یکپارچه و هماهنگ و استاندارد برای مثال اگر فردی توانست در استفاده از یک نظام بانکی برای دریافت و پرداخت مالی موفق عمل کند در استفاده از سایر بانک‌ها نیز موفق خواهد بود. وی می‌تواند از همین تجربه مثبت در سایر نظام‌ها استفاده کند. بدین ترتیب، آرامش فکری و روانی بیشتری خواهد داشت و بیشتر ترغیب می‌شود تا دوباره از یک چنین نظام‌های الکترونیکی حتی تا حدودی متفاوت استفاده کند و دیگران را نیز ترغیب به استفاده از این نظام‌ها خواهد کرد. آموزش کاربران یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه دولت و شهر الکترونیکی است که با چنین هماهنگی‌هایی تسریع خواهد شد و هزینه‌ها را نیز در دراز مدت کاهش خواهد داد. فهرست مطالبمقدمه‌ای بر فناوا و شهر / دولت و شهروندیمروری بر نتایج چند تحقیقجامعه اطلاعاتی و خدمات اطلاعاتی الکترونیکیخدمات الکترونیکی و مدیریت اطلاعات و دانشمسائل شهری و تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطیاهداف شهرهای الکترونیکیاهمیت و ضرورت توجه به فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطیسواد اطلاعاتی و شهروندانسیری در آمار و کاربرد اینترنتسیر اندیشه‌های عصر اطلاعاتنظریه اشاعه نوآوری‌ها برای گسترش فرهنگ استفاده از امکانات شهر الکترونیکینظریه مانوئل کستلز برای اطلاعات و تغییرات شهریتغییر در نحوه کار و فعالیت در جامعه اطلاعاتیاصول استفاده از دانش و تکنولوژی اطلاعات در مدیریت شهریتاثیر کاربرد تکنولوژی اطلاعات بر مدیریت توسعه شهریشهر الکترونیکمزایای شهر الکترونیکشهروند الکترونیکضرورت ایجاد شهرداری الکترونیکشهر الکترونیک و دولت الکترونیکآمادگی الکترونیکی و شهر الکترونیکیزیرساخت‌های ایجاد شهر الکترونیکیمزایای ایجاد شهر الکترونیکرونق اقتصادیایجاد اشتغالدانشگاه مجازیکارت اعتباری و هوشمندسیستم گردش کار رایانه‌ای و مزایای ویژه نظام‌های الکترونیکیکاهش رشوه و سوء استفاده‌های مالی و اداریکاهش ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطیمدیریت اطلاعات و دانش یکپارچه شهراستفاده از تجربه‌ها و دانش همگانی و جذب مشارکت مردمیافزایش نظارت مردمیتولد نهادهای دانش بنیانشهرداری الکترونیکرسالت شهرداری الکترونیک و خدمات اطلاعاتی آن‌هااطلاعات مالیاطلاعات سازمان‌هااطلاعات تماساطلاعات تجاریاطلاعات مکان‌های ورزشیاطلاعات نهادهای آموزشی و پژوهشیاطلاعات مناقصه‌هااطلاعات رویدادهااطلاعات جغرافیاییاطلاعات تاریخیاطلاعات آماریاطلاعات اتوبوسرانی و مترواطلاعات تفریحی و سرگرمیاطلاعات برنامه‌های تلویزیونی، اطلاعات توریستی، اطلاعات پرواز، اطلاعات نمایشگاه‌هاجاذبه‌های شهریویژگی‌های شهرداری الکترونیکشهر مجازی و کارگروه شهر الکترونیکیتاریخچه مختصر استفاده از تکنولوژی اطلاعات در توسعه مدیریت چند شهرشهر الکترونیکی کیششهر الکترونیکی مشهدسازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهرانفهرست منابع

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای تکنولوژی نساجی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای تکنولوژی نساجی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته تکنولوژی نساجی سال 1396 در این دفترچه 45 سئوال در زمینه بافندگی، ریسندگی مدرن، تئوری‌های ساختمانی پارچه، فیزیک الیاف پیشرفته، فیزیک و مکانیک ساختارهای نانولیفی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته معماری سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته معماری سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته معماری سال 1396 در این دفترچه 90 سئوال در زمینه مبانی نظری معماری ، مبانی نظری معماری پیشرفته، مبانی تکنولوژی معماری، تکنولوژی معماری پیشرفته ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert کتاب مهارت‌های ارتباطی پیشرفته

ادامه مطلب

closeکتاب مهارت‌های ارتباطی پیشرفته

  کتاب مهارت‌های ارتباطی پیشرفته ترجمۀ طوبی مردانی، برای افرادی‌ست که فکر می‌کنند در ارتباط پیشرفته دشوار مشکل هستند. همه تعاملات انسانی گونه‌ای از برقراری ارتباط به شمار می‌روند. در دنیای تجارت، هیچ چیز بدون برقراری ارتباط مؤثر با کارمندان، کارفرمایان، عرضه‌کنندگان و مشتریان به دست نمی‌آید. اگر به موفق‌ترین افراد دنیای تجارت نگاه بیندازید، کسانی را خواهید دید که در هنر برقراری ارتباط مسلط شده‌اند و این تفاوت بین پیام‌دهنده خوب و پیام‌دهنده پیشرفته است. ارتباط پیشرفته یک شکل هنری واقعی به شمار می‌رود. این نوع ارتباط نیازمند تمرین، ظرافت و یک سری مهارت است که از مهارت‌های افراد متوسط فراتر می‌رود. کتاب مهارت‌های ارتباطی پیشرفته (Advanced Comunication Skills)، مهارت‌های اولیه و اساسی برقراری ارتباط را دربرمی‌گیرد و آن‌ها را در یک درک کلی از چگونگی کارکرد فرآیند ارتباطی قالب‌بندی می‌کند. وقتی در هنگام برقراری ارتباط افراد همه عناصر درگیر را درک کنید،‌ آن‌ها می‌توانند یاد بگیرند که نه‌تنها بر ارتباط شما بلکه بر ارتباط دیگران نیز تأثیر گذارند. به همین دلیل است که مهارت‌های ارتباطی پیشرفته ماهیتاً مهارت‌های رهبری به شمار می‌روند. این مهارت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا شیوه‌های راهنمایی و هدایت ارتباط بین خودتان و دیگری یا یک گروه را ارزیابی کنید تا بتوانید به اهداف و نتایج مدنظر خود دست پیدا کنید. در این کتاب بر انواع مهارت‌های ارتباطی پیشرفته نگاهی خواهیم داشت، هرچند کار خود را با مروری بر اصول اولیه ارتباط در فصل بعد آغاز می‌کنیم. مهارت‌های ارتباطی پیشرفته‌ای که مورد بررسی قرار خواهیم داد از قرار زیر هستند: • فرآیند برقراری ارتباط ازجمله انواع ورودی، فیلترهایی که در هنگام دریافت ورودی در ذهنمان داریم، چگونگی نقشه‌بندی این اطلاعات در ذهنمان در زمان دریافت این ورودی و اینکه چرا باید به این موارد اهمیت دهیم. • بازنمایی درونی، یا شیوه‌های مختلفی که هریک از ما می‌توانیم از طریق آن‌ها دنیای خود را درک کنیم و سیستم‌های بازنمایی اصلی که برای این کار استفاده می‌کنیم ازجمله سیستم‌های دیداری، شنیداری و جنبشی و همچنین شاخص‌های فیزیکی برای نشان دادن اینکه یک فرد از کدام سیستم استفاده می‌کند. • نکاتی برای ایجاد ارتباط و سازگاری که شامل یک فرآیند شش گامه برای ایجاد ارتباط قوی بین شما و دیگران می‌شود و یادگرفتن اینکه خود را به جای فردی دیگر بگذارید. ابزارهایی که می‌توانید برای برقراری ارتباط پیشرفته به کار برید مثل قالب‌بندی دوباره و انواع انتخاب‌های زبان‌شناختی که می‌توانید داشته باشید که کمک خواهند کرد تا ارتباط خود را با دیگری گسترش دهید.فهرست مطالب 1. مقدمه. مهارت‌های ارتباطی پیشرفته1. 1. اهمیت برقراری ارتباط1. 2. تفاوت بین مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های ارتباطی پیشرفته در چیست؟1. 3. کدام مهارت‌های ارتباطی پیشرفته؟2. مروری بر اصول اولیه برقراری ارتبا2. 1. مقدمه2. 2. فرایند برقراری ارتباط2. 3. عناصر ارتباط2. 4. انتقال مهارت‌های ارتباطی خود به سطح بعدی3. بررسی فرآیند برقراری ارتباط3. 1. مقدمه3. 2. انواع ورودی3. 3. فیلترها3. 4. نقشه درونی، حالت درونی و رفتار یا پاسخ3. 5. چرا این موضوع اهمیت دارد4. بازنمایی درون4. 1. مقدمه4. 2. بازنمایی درونی دنیای ما4. 3. زبان به‌عنوان یک سیستم بازنمائی4. 4. سرنخ‌های کلامی4. 5. سیستم بازنمائی دیداری4. 6. سیستم بازنمائی شنیداری4. 7. سیستم بازنمائی جنبشی/لمسی4. 8. سیستم بازنمائی دیجیتال شنیداری4. 9. حرکات چشم به‌عنوان یک نشانه4. 10. عبارت‌هایی که باید در پاسخ به هر سیستم بازنمایی به کار روند5. ایجاد سازگاری5. 1. مقدمه5. 2. شش گام برای ایجاد سازگاری5. 3. واسنجی5. 4. جایگاه‌های ادراکی6. ابزارهایی برای ارتباط پیشرفته6. 1. مقدمه6. 2. قالب‌بندی دوباره6. 3. ابزارهای زبان‌شناختی برای پیام‌دهندگان پیشرفته