جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert درمان دیابت نوع دو با پوست لیمو

ادامه مطلب

closeدرمان دیابت نوع دو با پوست لیمو

مطالعات اخیر محققان دانشگاه ژنو نشان می‌دهد با استفاده از یک مولکول موجود در پوست لیمو می‌توان ساعت بیولوژیکی معیوب سلول‌های تولیدکننده انسولین را ترمیم و به بهبود دیابت نوع ۲ کمک کرد. به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، ریتم شبانه روزی، ساعت درونی یا ساعت بیولوژیکی به ارگانیسم‌ها کمک می‌کند تا تغییرات دوره‌ای زمانی را پیش‌بینی کنند و با آن تغییرات هماهنگ و سازگار شوند.تقریبا تمام سلول‌ها شامل ساعت مولکولی هستند که عملکرد متابولیک را مطابق چرخه شبانه‌روزی تنظیم می‌کند. مطالعات جدید نشان می‌دهد اختلال در این ریتم شبانه‌روزی در بسیاری از بیماری‌های متابولیکی از جمله دیابت نوع دو نقش دارد.مطالعات اخیر محققان دانشگاه ژنو با بررسی سلول‌های مشتق‌شده از لوزالمعده اهداکنندگان مبتلا به دیابت نوع دو نشان می‌دهد اختلال در ساعت بیولوژیکی، عملکرد سلول‌های تولیدکننده انسولین در لوزالمعده را مختل می‌کند.در ادامه محققان با استفاد از یک مولکول تعدیل‌کننده به نام Nobiletin که از پوست لیمو به دست می‌آید، توانستند ساعت سلولی مختل‌شده را اصلاح و عملکرد سلول‌های تولیدکننده انسولین در لوزالمعده را بازیابی کنند.این مطالعه نشان می‌دهد با تنظیم یا به اصطلاح راه‌اندازی مجدد ساعت بیولوژیکی سلول‌ها می‌توان به درمان موثر بیماری‌های متابولیک از جمله دیابت دست یافت.محققان دو سال پیش نیز دریافته بودند که اختلال در ریتم شبانه روزی، ترشح هورمون‌های حیاتی از جمله انسولین را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ ولی این اولین بار است که اصلاح این چرخه شبانه روزی با استفاده از یک مولکول طبیعی و در دسترس از پوست لیمو صورت می‌گیرد.نتایج این مطالعه در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

more_vert چه تعداد از محصولات نانویی گواهی نانو مقیاس دارند؟

ادامه مطلب

closeچه تعداد از محصولات نانویی گواهی نانو مقیاس دارند؟

مواد و محصولاتی در حوزه فناوری نانو تأییدیه نانو مقیاس می‌گیرند که مطابق با استاندارد ملی ۱۲۰۹۸ و استانداردهای بین‌المللی (ISO/TS ۲۷۶۸۷) در فرایند بازرسی، ضمن دارا بودن شرایط مقیاس بین ۱ تا ۱۰۰ نانومتر و مهندسی بودن فرآیند تولید، از شرط بهبود خواص نسبت به محصول مشابه (نمونه شاهد بدون استفاده از فناوری نانو) نیز برخوردار باشند. بررسی و اطلاعات منتشر شده در خصوص محصولات دارای گواهینامه نانو مقیاس توسط پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات فناوری‌ نانو ایران نشان می‌دهد تا نیمه آذرماه سال جاری، ۶۲۷ محصول موفق به دریافت گواهی‌ نانومقیاس شده‌اند و در مجموع ۲۳۸ شرکت تولیدکننده این محصولات هستند. صنعت «عمران و ساختمان» با ۲۴ درصد بیشترین سهم را در حوزه‌های صنعتی محصولات دارای گواهی‌ نانومقیاس دارد و «کالای خانگی»، «خدمات و ملزومات صنعتی» و «دارو، بهداشت و درمان» هریک با ۱۳ درصد به صورت مشترک در رتبه‌ دوم قرار دارند. بنابراین می‌توان گفت بیش از ۶۰ درصد از محصولات دریافت کننده گواهی نانومقیاس به حوزه‌های «عمران و ساختمان»، «خدمات و ملزومات صنعتی»، «کالای خانگی» و «دارو، بهداشت و درمان» تعلق دارند. «نساجی» و «مواد اولیه» با ۱۱ درصد در رتبه بعدی این لیست قرار دارند. حوزه انرژی و نفت یکی از حوزه‌های با اولویت بالا در کشور است اما این حوزه صنعتی تنها ۴ درصد سهم در میان حوزه‌های صنعتی محصولات دارای گواهینامه نانومقیاس دارد. براساس آمار منتشر شده توسط پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات فناوری‌نانوی ایران، تا اواخر آذرماه سال جاری، ۴۱۹ کالا و ۲۰۸ تجهیز گواهی نانومقیاس دریافت کرده‌اند. براساس این اطلاعات، در حال حاضر ۱۸۶ شرکت تولیدکننده کالا و ۵۲ شرکت تولیدکننده تجهیزات در لیست شرکت‌های دریافت کننده گواهی‌ نانومقیاس قرار دارند. نمودار زیر آمار تعداد محصولات دارای گواهینامه نانومقیاس را تا آذر ۱۳۹۸ نشان می‌دهد. در هر دو بخش کالای نانومقیاس و تجهیزات نانومقیاس روند رو به رشدی طی سال‌های گذشته وجود داشته است. براین اساس از سال ۱۳۹۵ به بعد، کالای نانومقیاس از تجهیزات نانومقیاس پیشی گرفته است. ستاد توسعه فناوری‌نانو در راستای ایجاد شفافیت بازار محصولات نانو و به‌ تبع آن ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان و نهایتا توسعه بازار مواد و محصولات نانو به محصولات حوزه‌ فناوری‌نانو تاییدیه نانو مقیاس اعطا می‌کند. این فرآیند از طریق واحد ارزیابی موسسه خدمات فناوری تا بازار (کریدور) انجام می‌شود. این واحد با بررسی مدارک و مستندات متقاضی، نسبت به تدوین دستورالعمل بازرسی و طراحی آزمون‌ها جهت بررسی محصول اقدام می‌کند. پس از بازدید و نمونه‌برداری از محل تولید و انجام آزمایش‌ها طبق طرح آزمون، گزارش فنی واحد بازرسی مبنی بر تایید/عدم تایید نانومقیاس محصول اعلام می‌شود. گواهینامه نانومقیاس به محصولاتی اعطا می‌شود که تولیدکننده آن علاوه بر رعایت الزامات فنی اشاره شده، سایر الزامات تولیدی و تجاری مندرج در آیین‌نامه‌های موسسه (از جمله پروانه ساخت و یا بهره‌برداری، واحد کنترل کیفیت فعال، حضور کارشناس نانو در شرکت وغیره) را رعایت کرده و قرارداد اعطای گواهینامه نانومقیاس را امضا نماید. به محصولاتی که تولیدکننده آن صرفاً الزامات فنی محصول را برآورده است، گواهینامه آزمایشی نانومقیاس اعطا می‌شود. لازم به ذکر است، مواد و محصولاتی در حوزه فناوری نانو قرار می‌گیرند و به آن‌ها تأییدیه نانو مقیاس اعطا می‌شود که مطابق با استاندارد ملی ۱۲۰۹۸ و استانداردهای بین‌المللی (ISO/TS ۲۷۶۸۷) در فرایند بازرسی ضمن دارا بودن شرایط مقیاس بین ۱ تا ۱۰۰ نانومتر و مهندسی بودن فرآیند تولید، باید از شرط بهبود خواص نسبت به محصول مشابه (نمونه شاهد بدون استفاده از فناوری نانو) باشند. گواهینامه نانومقیاس با اعتبار یک ساله صادر شده و قابل تمدید است. همچنین در طول مدت اعتبار جهت اطمینان از ثبات مقیاس و خواص محصول تولیدکننده، بازرسی‌های دوره‌ای از شرکت انجام می‌شود.

more_vert مقاله بررسی علل تطابق نیافتن مدلهای اقتصادی رفتار اوپک در بلندمدت از دیدگاه تحولات بازار نفت

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی علل تطابق نیافتن مدلهای اقتصادی رفتار اوپک در بلندمدت از دیدگاه تحولات بازار نفت

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی علل تطابق نیافتن مدلهای اقتصادی رفتار اوپک در بلندمدت از دیدگاه تحولات بازار نفت و ویژگیهای این سازمان" مقاله ای است در 40 صفحه و با 47 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدلهای اقتصادی رفتار اوپک، عملکرد اوپک، ساختار بازار جهانی نفت، ویژگیهای اوپک پرداخته شده است چکیده مقاله بیشتر مدلهایی که طی 30 سال گذشته برای توضیح رفتار اوپک بیان شده‌اند فقط رفتار این سازمان را از دیدگاه ریاضی و در چارچوب اقتصاد بنگاهها مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌اند. در این مقاله مدلهای اقتصادی رفتار اوپک معرفی و عملکرد اوپک به کمک این مدلها بررسی شده است. نتایج تحقیق نشان‌دهنده آن است که هر یک از مدلهای رفتاری اوپک در کوتاه‌مدت می‌تواند رفتار این سازمان را توضیح دهد اما دلایلی نظیر تغییر ساختار بازار جهانی نفت طی عمر 48 ساله اوپک (کاهش قدرت انحصاری شرکتهای نفت، ورود عرضه غیراوپک و کاهش تقاضا برای نفت اوپک، فروپاشی شوروی و کاهش مازاد ظرفیت تولید)، بی‌ثباتی وضع اقتصادی ـ سیاسی پنج کشور مهم تولیدکننده نفت‌خام اوپک در خلیج فارس (ایران، عربستان، کویت، عراق و امارات) که بر روی عملکرد اوپک تأثیرگذار است، همچنین نامتجانس بودن اعضای اوپک سبب شده است که در بلندمدت نتوان رفتار اوپک را با مدلهای صرفاً اقتصادی بیان کرد. شاید تلفیقی از مدلهای اقتصادی رفتار اوپک با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی ـ سیاسی کشورهای مهم تولیدکننده نفت‌خام این سازمان و توجه به وضع ذخایر نفتی و پیش‌بینی کاهش ظرفیت تولید در کشورهایی که ذخایر اصلی نفت را دارند بتواند رفتار اوپک را در بلندمدت توضیح دهد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی رفتار غیرخطی عبور نرخ ارز با توجه به وضعیت تولید در اقتصاد ایران

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی رفتار غیرخطی عبور نرخ ارز با توجه به وضعیت تولید در اقتصاد ایران

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی رفتار غیرخطی عبور نرخ ارز با توجه به وضعیت تولید در اقتصاد ایران" مقاله ای است در 33 صفحه و با 28 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  عبور نرخ ارز؛ رفتار غیرخطی؛ وضعیت تولید؛ الگوی خود توضیح‌برداری؛ ساختار آستانه‌ای؛ ایران پرداخته شده است چکیده مقاله این پژوهش امکان رفتار غیرخطی عبور نرخ ارز در اقتصاد ایران را با توجه به وضعیت تولید بررسی می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که تاکنون این موضوع برای اقتصاد ایران برای رژیم‌های رونق (تولید بالا) و رکود (تولید پائین) بررسی نشده است. در جهت پر کردن این خلاء در ادبیات اقتصاد ایران، یک الگوی خودتوضیح برداری ساختاری آستانه‌ای با بکارگیری داده‌های ماهیانه برای دوره‌ی 1395-1381 برآورد شده است. بردار متغیرها شامل نرخ ارز، شاخص‌های قیمت کالاهای وارداتی، قیمت تولیدکننده، قیمت مصرف‌کننده، تولیدات صنعتی و نرخ سود بانکی است. از شاخص تولیدات صنعتی به¬عنوان متغیر آستانه استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد که تکانه مثبت نرخ ارز در هر دو رژیم تولید بالا و پائین باعث رشد شاخص‌های قیمت کالاهای وارداتی، قیمت تولیدکننده و قیمت مصرف‌کننده می‌شود. امّا بر اساس توابع ضربه-واکنش، عکس العمل قیمت کالاهای وارداتی، قیمت تولیدکننده و قیمت مصرف‌کننده به تکانه نرخ ارز در رژیم رونق محصول شدیدتر از رکود است. بر اساس یافته‌ها، عبور نرخ ارز در اقتصاد ایران رفتار غیرخطی و ناقص دارد. نتایج بیانگر اهمیّت توجه سیاست‌گذاران اقتصادی به تفاوت اثرات تکانه ارزی بر شاخص‌های قیمتی در وضعیت¬های رونق و رکود است. عنوان مقاله [English] Production State-Dependent Non-Linear Behavior of Exchange Rate Pass-Through in Iran چکیده [English] The purpose of this study is to investigate the possibility of non-linear behavior of exchange rate pass-through in the states of boom and recession in Iran. To the best of our knowledge, this issue has not studied for Iran. To this end, using monthly data for the period of 2002:4-2017:3, we estimate a structural threshold vector autoregressive (STVAR) model. Our endogenous variables include exchange rate, import price index, producer price index, consumer price index, industrial production index, and the interest rate. The results show that an increase in exchange rate has positive impacts on import price, producer price and consumer price indices. The impulse-response functions indicate that the reactions of the import price, the producer price and the consumer price to exchange rate shock are higher in the boom than that in the recession. Hence, our finding confirms the non-linear behavior of the exchange rate pass-through in Iran. Moreover, the degree of exchange rate pass-through in Iran is incomplete. The results show that the policymaker should take into consideration the importance of non-linear behavior of exchange rate pass-through when conducting an exchange rate policy in Iran. کلیدواژه‌ها [English] Exchange Rate Pass-Through, Non-Linear Behavior, Boom and Recession, Structural Threshold Vector Autoregressive Model, Iran دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert استرس موها را سفید می‌کند

ادامه مطلب

closeاسترس موها را سفید می‌کند

 نتایج یک تحقیق علمی برای نخستین بار نقش استرس در سفیدی زودرس موها را ثابت کرد؛ این پدیده ناشی از آسیبی است که هورمونی که در نتیجه استرس ترشح می‌شود به سلول‌های بنیادی عامل رنگ مو وارد می‌کند. به گزارش پایگاه اینترنتی دیلی میل، موی افراد به طور معمول پس از ۳۰ سالگی شروع به سفید شدن می‌کند و تا ۵۰ سالگی نیمی از موها سفید می‌شوند. سفیدی زودرس مو که در سنین نوجوانی روی می‌دهد، نیز عمدتا ریشه ژنتیکی دارد. اما آیا اینکه استرس می‌تواند باعث تغییر رنگ مو شود یا خیر، سال‌هاست که دانشمندان را به خود مشغول کرده است. حال مطالعات جدید پژوهشگران دانشگاه هاروارد بر روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که هورمون نوراپی نفرین که وقتی بدن در موقعیت «جنگ یا گریز» قرار می‌گیرد، ترشح می‌شود، عامل سفیدی موی ناشی از استرس است. تحت استرس شدید، نوراپی نفرین در خون آزاد می‌شود، ضربان قلب را بالا برده و بدن را برای واکنش در برابر یک تهدید آماده می‌کند. اما ظاهرا آزاد شدن این هورمون به سلول‌های بنیادی ملانوسیت (MSC) یعنی سلولهای تولیدکننده رنگدانه که مو رنگ خود را از آن‌ها می‌گیرد، نیز آسیب می‌رساند و با این کار باعث سفیدشدن غیرقابل بازگشت تار موها می‌شود. گزارش کامل این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است.

more_vert اپل به فناوری ماهواره‌ای روی آورد

ادامه مطلب

closeاپل به فناوری ماهواره‌ای روی آورد

کمپانی اپل یک تیم سِری را به کار بر روی یک فناوری ماهواره‌ای گماشته که با استفاده از آن می‌توان طی پنج سال آینده داده‌ها و سرویس‌های اینترنتی را به طور مستقیم به دستگاه‌های ساخت این شرکت منتقل کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی «بلومبرگ»، غول فناوری تولیدکننده سری گوشی‌های آیفون ده‌ها مهندس را از صنایع طراحی سازه‌های هوافضایی، ماهواره و آنتن را به کار گرفته تا ظرف ۵ سال آینده پروژه راه‌اندازی این فناوری را به انجام برسانند. تمرکز اپل بر روی ماهواره‌های ارتباطی و نسل آینده از فناوری بی‌سیم نشان ‌می‌دهد که هدف از این کار انتقال اطلاعات به دستگاه کاربر بدون نیاز به حامل‌های بی‌سیم و یا اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر بدون استفاده از شبکه‌های مرسوم است. همچنین ممکن است هدف اپل از روی آوردن به فناوری‌های ماهواره‌ای استفاده از آن‌ها برای ردیابی دقیق‌تر موقعیت مکانی دستگاه‌های خود و تهیه نقشه‌ها و دیگر قابلیت‌های پیشرفته باشد. هنوز مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد فرآیند هزینه‌بر توسعه و ساخت یک صورت فلکی ماهواره‌ای را به طور مستقل انجام دهد یا صرفا از تجهیزات زمینی که می‌توانند داده‌ها را از ماهواره‌های موجود گرفته و آن را به دستگاه‌های تلفن همراه بفرستد، استفاده خواهد کرد. اپل تنها غول فناوری نیست که به استفاده از فناوری‌های ماهواره‌ای روی آورده است. شرکت آمازون در نظر دارد تا به عنوان بخشی از صورت فلکی مدنظر خود، بیش از سه هزار ماهواره را به مدار زمین بفرستد.

more_vert گوشی‌های چینی مضرترین گوشی‌های دنیا

ادامه مطلب

closeگوشی‌های چینی مضرترین گوشی‌های دنیا

کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه آماری و تحقیقاتی statista با همکاری اداره محافظت رادیویی آلمان (BfS) به تازگی گزارش و آمار جدیدی از میزان تشعشعات رادیویی گوشی‌های هوشمند موجود در بازارهای جهانی را منتشر کرده اند. این محاسبات و گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که برند چینی شیائومی صدرنشین فهرست مضرترین گوشی‌های هوشمند جهان در سال جاری میلادی بوده است. همچنین برخی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده چینی همچون وان پلاس و اچ تی سی نیز در فهرست زیر به چشم می خورند و بدین ترتیب برندهای چینی پرتشعشع ترین گوشی های موبایل در جهان را به نام خود به ثبت رسانده اند. گوشی شیائومی می آ۱ با تشعشع ۱.۷۵ وات بر کیلوگرم همچنان بیشترین میزان تشعشعات رادیویی و مضر را در میان گوشی های جهان به خود اختصاص داده است. جالب اینجاست که برندهای مطرح آمریکایی همچون اپل و گوگل نیز در این فهرست حضور دارند. همچنین سونی نیز در این رده بندی جا گرفته است. شیائومی می‌آ۱ (xiaomi mi A۱) شیائومی می‌مکس ۳ (xiaomi mi max۳) شیائومی می میکس ۲ مجهز به شبکه نسل پنجم اینترنت (xiaomi mi mix۲ ۵G) وان پلاس ۶تی (one plus ۶T) اچ‌تی‌سی یو۱۲ لایف (HTC U۱۲ Life) شیائومی می‌میکس ۳ (xiaomi mi mix ۳) اکسپریا ایکس آ۲ پلاس (Xperia x A۲ plus) گوگل پیکسل ۳ ایکس‌ال (google pixel ۳ XL) شیائومی می ۹/۹ اس‌ای (xiaomi mi ۹/۹ SE) آیفون ۷ (iphone ۷) اکسپریا ایکس زد ۱ کامپکت (Xperia XZ۱ compact) اچ تی سی دیزایر ۱۲/۱۲ پلاس (HTC Desire ۱۲/۱۲ plus) شیائومی می ۹‌تی (xiaom i mi ۹T) گوگل پیکسل ۳ (Google pixel ۳) آیفون ۸ (iphone ۸)

more_vert کتاب بازار سیب زمینی

ادامه مطلب

closeکتاب بازار سیب زمینی

کتاب بازار سیب زمینی مشتمل بر بررسی بازار جهانی و داخلی پیاز، بررسی سیاست‌های تنظیم آن در کشور‌های منتخب و ایران و همچنین تأثیر سیاست‌های اتخاذ شده بر مؤلفه‌های بازار و در نهایت بسته‌ی سیاسی برای بهبود تنظیم بازار این محصول است. یکی از ویژگی‌های محصولات کشاورزی، نوسانات مداوم قیمت آن‌هاست. در مباحث اقتصادی، ثبات نسبی قیمت‌ها اهمیت بالایی دارد، ولی امکان تثبیت قیمت‌های محصولات کشاورزی به طور طبیعی دور از ذهن بوده و معمولاً با اعمال سیاست‌های حمایتی و تنظیمی برقرار می‌گردد. نوسانات قیمتی در محصول کشاورزی در اثر تغییرات فصلی و به دلیل تغییرات جوی، وجود وقفه میان تصمیم‌گیری برای تولید تا تولید توسط تولیدکنندگان، تغییرات روند و سایر تحولات غیرقابل پیش بینی، صورت می‌پذیرد. بنابراین به وجود آوردن زمینه‌ای برای ثبات نسبی و در عین حال افزایش مناسب و آرام قیمت (به منظور توجیه‌پذیری سرمایه‌گذاری در این بخش)، از وظایف مهم نظارتی دولت می‌باشد. از طرفی سیب زمینی به عنوان تأمین‌کننده‌ی مهم غذایی، نقش غیرقابل انکاری در سبد مصرفی خانوار ایرانی داشته و عامل مهمی در تأمین نیازهای غذایی و امنیت غذایی به شمار می‌رود. بنابراین لازم است عوامل مؤثر بر بازار این کالا مورد بررسی قرار گرفته و فرصت‌های ایران در این زمینه شناسایی شده و چالش‌های احتمالی، مورد نظر قرار گیرند و با برنامه‌ریزی جامع و بلند مدت، ثبات بازار آن تضمین شود. در بخشی از کتاب بازار سیب زمینی (The potato market)می‌خوانیم: سیب زمینی بعد از گندم مهم‌ترین محصول در تأمین غذای دنیا محسوب می‌شود و تولید این محصول در آسیا در یک دوره 15 ساله 2007 - 1990 روند‌ی صعودی داشته است. علی‌رغم عملکرد در واحد سطح بالاتر اروپا در تولید سیب زمینی، قاره آسیا به علت سطح زیر کشت بالاتر، تولید بیشتری دارد. اروپا نیز دومین تولیدکننده بزرگ سیب زمینی جهان محسوب می‌شود. مصرف جهانی این کالا در دوره مورد بررسی، روندی صعودی داشته و پیش‌بینی‌های بین‌المللی در زمینه چشم‌اندازهای مصرف این محصول در آینده، حاکی از روند صعودی مصرف آن می‌باشد که علت آن افزایش جمعیت به ویژه در کشورهای در حال توسعه است که سیب زمینی نقش بزرگ‌تری در تأمین غذای در این کشورها ایفا می‌کند. این محصول و فراورده‌های آن محبوبیت خاصی در سراسر دنیا دارند و تجارت این کالا، روندی صعودی داشته است. صادرات این محصول در دو نوع سیب زمینی بذری و سیب زمینی معمولی (تازه و منجمد) می‌باشد که در نوع اول هلند، انگلستان و فرانسه، در نوع دوم هلند، فرانسه و آلمان سه کشور عمده صادرکننده می‌باشند. فهرست مطالب فصل اول: بررسی بازار جهانی، تولید، مصرف، تجارت و ساختار بازار سیب زمینیتولید جهانی سیب زمینیسطح زیرکشت جهانی سیب زمینیروند تولید جهانیتولیدکنندگان عمده سیب زمینی جهان و سهم هر یک از تولیدعملکرد تولید سیب زمینی در واحد سطح (هکتار) در کشورهای تولیدکنندهبهای تمام شده محصول در کشورهای عمده تولیدکنندهمصرف جهانی سیب زمینیروند مصرف جهانی سیب زمینیمصرف‌کنندگان عمده سیب زمینیمصرف سرانه کشورهپیش‌بینی روندهای آتیپیش‌بینی تولید سیب زمینیپیش‌بینی روند مصرف جهانی سیب زمینیصادرات سیب زمینیروند صادرات جهانی سیب زمینیصادرکنندگان عمده سیب زمینی و سهم هر یکروند واردات جهانی سیب زمینیواردکنندگان عمده سیب زمینی و سهم هر یکتعرفه وارداتی سیب زمینی در کشورهای مختلفروند قیمت جهانیبررسی ساختار بازاراندازه تمرکز در بازار جهانیبررسی عوامل تمرکز در جهانجمع‌بندیفصل دوم: بررسی بازار داخلی، تولید، مصرف، قیمت، ساختار بازار، نظام توزیع،نظام نظارت، حمایت از مصرف‌کننده، تجارت خارج‌ی و حمایت تجار‌ی از سیب زمینیتولید سیب زمینیبررسی سطح زیرکشت سیب زمینیبررسی تولید سیب زمینیبررسی عملکرد تولید سیب زمینی در واحد سطحسهم تولید از کل عرضه داخلیبررسی دوره زمانی تولید در ایران (نوسانات فصلی)بررسی هزینه تولید سیب زمینی در مناطق مختلف کشورشیوه‌های حمایت از تولید محصولتوزیع جغرافیایی تولیدتعداد و ظرفیت کارخانه‌های فراوری سیب زمینیبررسی سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در زمینه سیب زمینیبررسی تقاضای سیب زمینیبررسی روند مصرف سیب زمینیبررسی مصرف سرانهبررسی توزیع جغرافیایی مصرفبررسی موارد مصرفپیش‌بینی مصرف سیب زمینی در ایرانبررسی جایگاه سیب زمینی در سبد مصرفی خانوارهای شهری و روستاییبررسی روند قیمت سیب زمینی در ایرانبررسی روند قیمت عمده فروشیبررسی روند قیمت خرده فروشیبررسی روند قیمت در مقاطع کمتر از یکسالمقاطع کمتر از یکسالبررسی نظام توزیع و نظارت بر عرضه سیب زمینیسیر تحولات توزیع سیب زمینیبررسی سیستم ذخیره‌سازی سیب زمینیبررسی صادرات سیب زمینی در ایرانبررسی روند صادرات سیب زمینیبررسی روند قیمت صادرات سیب زمینیبررسی بازارهای هدف سیب زمینیمشکلات مبتلابه صادرات سیب زمینیبررسی حمایت‌های تجاریحقوق ورودیمشوق‌های صادراتیجمع‌بندیفصل سوم: ارزیابی آثار سیاست‌های مختلف بر محصول، کالاها و فعالیت‌های مرتبطمقدمهبرآورد تجربیتولید سیب زمینیمصرف سیب زمینیقیمت سیب زمینیصادرات سیب زمینیواردات سیب زمینیجمع‌بندیفصل چهارم: تدوین بسته سیاستی کاربردی در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تولید، تنظیم بازار، حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، حمایت تجاری، ذخیره سازی، حمل و نقل، مصرف وبیان مشکلات بازار سیب زمینینقاط قوت بازار سیب زمینی ایراننقاط ضعف تولید سیب زمینی در ایرانفرصت‌های پیش روی بازار سیب زمینیتهدیدهای پیش روی بازار سیب زمینیارائه راه‌کارهای پیشنهادی در تنظیم بازار سیب زمینیسرمایه‌گذاری و تولیدتنظیم بازار (قیمت‌گذاری، توزیع و نظارت)حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگانحمایت‌های تجاریذخیره‌سازی و حمل و نقلمصرفلایحه پیشنهادی تنظیم بازار سیب زمینیمنابع و مراجع

more_vert مسواک هوشمندی که با تشخیص جرم‌های دندان آبی می‌شود

ادامه مطلب

closeمسواک هوشمندی که با تشخیص جرم‌های دندان آبی می‌شود

یک شرکت تولیدکننده محصولات بهداشتی دهان و دندان مسواکی تولید کرده که با تشخیص جرم‌های دندان‌ به رنگ آبی می‌درخشد و سپس هنگام پاک شدن جرم سفید می‌شود. به گزارش روزنامه دیلی میل، این مسواک هوشمند که از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند متصل می‌شود، در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی CES ۲۰۲۰ رونمایی شده است. در این نمایشگاه فناوری که در لاس وگاس در حال برگزاری است، برخی از مهیج ترین فناوری سال آینده به نمایش در می‌آید و مسواک هوشمند شرکت کولگیت به نام «پلاک لس پرو» (Plaqless Pro) که قابلیت تشخیص و پاک کردن جرم‌های ناخواسته دندانی را دارد، نیز از جمله آن‌هاست. این مسواک در حالیکه از طریق بلوتوث به یک تلفن هوشمند متصل می‌شود، با تشخیص جرم روی دندان به رنگ آبی می‌درخشد و زمانی که جرم پاک شد به رنگ سفید در می آید. این مسواک دارای حسگری است که وجود پلاک در هر دندان را به صورت منفرد نشان می‌دهد. پلاک لس پرو، علاوه بر حسگر تشخیص پلاک از نظر قابلیت هایی که دارد بسیار شبیه مسواک GeniusX شرکت اورال است بطوریکه یک نقشه دندانی از دندان‌های مسواک زده شده و دندان های تمیز نشده ارائه می‌دهد . با این حال شرکت کولگیت ادعا می کند که در این مسواک حسگری تعبیه شده که بطور خاص برای تشخیص وجود بیوفیلم در هر دندان طراحی شده است. تمام این اطلاعات در یک اپ در تلفن همراه کاربر ذخیره می‌شود که کاربر می تواند از آن‌ها برای پیگیری و آنالیز بهداشت دهان و دندان خود استفاده کند.در برنامه‌ای که شرکت کولگیت طراحی کرده، نکاتی آموزشی هم برای مسواک زدن بهتر ارائه شده است. این شرکت هنوز زمان فروش این محصول و قیمت آن را اعلام نکرده است.

more_vert کتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی

ادامه مطلب

closeکتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی

در کتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی، تکنیک‌های علمی‌ کاربردی برای ساده آموزش دادن توسط محمد حسین اسلامی بیان شده است، که می‌توانید از این تکنیک‌ها در تدریس، نوشتن کتاب و هر محتوای دیگری، استفاده کنید تا قدمی برای ساده‌تر کردن مطالب آموزشی‌تان بردارید. نکته مهم در تولید محتوا ساده‌گویی و قابل فهم بودن آن است. ساده‌گویی اصلا کار آسانی نیست و نیاز به تخصص دارد ولی در کتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی سعی بر آن شده است که ساده‌سازی را با بیانی روان بنویسیم. در این جامعه‌ای که تقریبا سرعت حرف اول را می‌زند، سرعت در پخت غذا (فست فود)، سرعت ارسال پیام (شبکه‌‌های اجتماعی)، سرعت در مطالعه (تندخوانی)، سرعت اینترنت و ده‌ها نمونه دیگر مصرف کننده محتوای آموزشی سرعت در فهم مطالب را از تولیدکننده انتظار دارد. این مسئله با ساده‌سازی محتوا قابل حل است. حالا شمای تولید کننده ممکن است: - معلمی باشید که در مدارس سطوح ابتدایی آموزش می‌دهید.- نویسنده‌ای که کتاب‌های آموزشی می‌نویسید.- کارگردان فیلم‌های آموزشی باشید.- تولید کننده انیمیشن‌های آموزشی باشید.- استاد فوق تخصص دانشگاه یا حوزه علمیه باشید.- و یا شخصی باشید که می‌خواهد یک نکته به دیگری بیاموزد. در هر صورت شاگرد شما، خواننده کتابتان، بیننده فیلم و انیمیشن‌های شما و خلاصه مخاطبتان از شما انتظار دارد که راحت‌تر مطالب را بفهمد، ساده‌تر این مطالب را هضم کند و آسان‌تر به آن‌ها عمل نماید. فهرست مطالببخش صفرم: مقدمهبخش اول: تولید محتوا و ساده‌سازیبخش دوم: ضرورت ساده‌سازیبخش سوم: تکنیک‌های ساده‌سازیبخش چهارم: ابزارک‌های ساده‌سازیبخش پنجم: ادبیات ساده‌سازی

more_vert کتاب توزیع به زبان ساده

ادامه مطلب

closeکتاب توزیع به زبان ساده

کتاب توزیع به زبان ساده نوشته محمد بلوریان تهرانی، به نظارت و توزیع کالاها و همچنین مدیریت آن‌ها و تدارکات بازرگانی می‌پردازد. در این کتاب تلاش شده با زبان ساده اما به صورت گسترده تمامی اقدامات و مفاهیم علمی و عملی توزیع به گونه‌ای که برای بازرگانان، عوامل پخش و فروش، دانشجویان و علاقه‌مندان قابل استفاده باشد، توضیح داده شود. توزیع مجموعه‌ای است از اقدامات هماهنگ و سازمان یافته‌ای که کالاها را از نظر فیزیکی از منابع تولید یا عرضه به سمت مصرف کننده نهایی هدایت می‌کند و شامل عملیات حمل و نقل، انبارداری، اعطای نمایندگی، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی است. توزیع یعنی رساندن محصول مناسب در زمان مناسب به مکان مناسب به مشتریانِ هدف‌گیری شده و هماهنگ با سایر عملیات تولید و تبلیغ به گونه‌ای که رضایت عوامل تولید، کانال‌های توزیع، کارگزاران ترویج و همچنین مشتریان و مصرف‌کنندگان نهایی را ایجاد نماید. نظام توزیع مجموعه پیچیده‌ای از بنگاه‌های اقتصادی تولیدکننده، ماهیت و تنوع کالاها یا خدمات مورد داد و ستد، تجار بازار و عوامل یا کانال‌های توزیع اعم از عمده‌فروش، خرده‌فروش، نماینده، کارگزار، دلال واسطه و وجود یا فقدان قوانین و مقررات کنترل‌کننده و یا ناظر بر داد و ستند است. نظام توزیع فعلی در ایران تحت تأثیر استراتژی‌های بازرگانی بین‌المللی یعنی واردات و صادرات، تحریم اقتصادی، رشد و یا جوانی جمعیت، پراکندگی جغرافیایی محل‌های زندگی و کار و کسب، فرار سرمایه‌داران بزرگ، قاچاق و هجوم سیری‌ناپذیر چین و رقابت‌ناپذیری کالاهای داخلی در برابر کالاهای مشابه خارجی به خاطر تفاوت در کیفیت و قیمت و زمان تحویل است. در بخشی از کتاب توزیع به زبان ساده می‌خوانیم: توزیع کننده یک شخصیت حقیقی یا حقوقی است که بین تولیدکننده و کاربر کالا (اعم از اینکه او نیز توزیع‌کننده یا مصرف‌کننده نهایی باشد) قرار دارد و به‌منظور انتقال کالا یا خدمت از یک سو به سوی دیگر با هزینه‌ای کمتر و کارایی عملیاتی مناسب‌تر و ایجاد مزیت رقابتی هم برای خود و هم برای دو طرف داد و ستد، در یک محیط پویای تجاری، فعالیت و با سایر توزیع کنندگان رقابت می‌نماید. رمز موفقیت توزیع کننده اولاً در ایجاد و گسترش و حفظ و تعالی ارتباطات مالی و جنسی و اطلاعاتی و اقتصادی دوسویه سودآور و ثانیاً در اعتمادسازی و ایجاد حس اطمینان و اعتماد در دو طرف داد و ستد است. بدیهی است هر قدر توزیع کننده در ایجاد ارزش‌های بیشتر برای تولید کننده از یک طرف و کاربر از جانب دیگر و کاهش زحمات آنان در یک محیط سرشار از اعتماد بکوشد باعث رضایت‌ طرفین و عمق ارتباطات خواهد شد و در نهایت و در بلندمدت، دوطرف از مزایای کاهش هزینه‌های عملیاتی، افزایش سود و در نهایت رشد کسب و کار بهره‌مند خواهند شد. عامل توزیع یا واسطه، در صورت استمرار در ارایه ارزش افزوده و جلب رضایت و وفاداری دو طرف داد و ستد به نوعی مزیت رقابتی پایدار دست خواهد یافت و بقای او در محیط پویای رقابتی تامین و تضمین خواهد گردید. فهرست مطالبتعاریف توزیعجایگاه توزیع در فعالیت‌های ازاریابیاهمیت توزیع در فضای کسب‌وکارطیف عملیات توزیعکانال‌های توزیعخدمات‌کانال‌هارموز توزیع صحیح و موفقوجود توازن در توزیعبرنامه‌ریزی توزیع و شارژ بازاررابطه لجستیک و توزیععناصر توزیع فیزیکیتعیین حداقل موجودینقطه سفارش یا دوره تناوب سفارشتوزیع‌کنندگان صنعتیمقایسه کانال‌های توزیع کالای مصرفی و صنعتیتفاوت‌های اساسی نماینده و توزیع کنندهمقایسه ویژگی‌های نماینده‌های رسمی و نماینده‌های انحصاریمقایسه ویژگی‌های عمده‌فروش‌ها و خرده‌فروش‌هاسوپرمارکتمقایسه ویژگی‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های بزرگضوابط و شرایط کلی موفقیا در امور فروشگاهیتجزیه و تحلیل روش توزیع مویرگیسیستم‌های بازاریابی افقی و عمودیکانال توزیع در صادراتاصول مهم در سیستم نمایندگیعوامل موثر در انتخاب یا گزینش نمایندهچند توصیه مهم درمورد مدیریت امور نمایندگاناستراتژی‌های توزیعمدل ایجاد ارزش توسط توزیع‌کنندگان

more_vert نرم افزار پیشگیری از ورود بدافزارهای گروگان گیر CryptoPrevent

ادامه مطلب

close نرم افزار پیشگیری از ورود بدافزارهای گروگان گیر CryptoPrevent

 نرم افزار پیشگیری از ورود بدافزارهای گروگان گیر CryptoPrevent v19.01.09.0 Premium Edition گروهی از تولیدکنندگان بدافزار، برنامه گروگان گیر جدیدی را آماده کردند که فایل ها را بر روی رایانه های آلوده شده رمزگذاری می کند و از قربانی می خواهد برای دسترسی به این فایل ها مبلغی را پرداخت نماید. این بدافزار جدید را PowerLocker نام گذاری کردند و ایده آن از تروجان گروگان گیر موفق CryptoLocker که از ماه سپتامبر حدود ۲۵۰۰۰۰ رایانه را آلوده کرد، الهام گرفته شده است. این بدافزار همانند بدافزار CryptoLocker از یک روش رمگذاری قوی استفاه می کند که بدون پرداخت پول نمی توان به فایل ها دسترسی یافت. هم چنین از آن جا که تولیدکنندگان آن اعلام کردند که قصد دارند این بدافزار گروگان گیر را به مجرمان سایبری بفروشند، این بدافزار بسیار پیچیده و به طور بالقوه بسیار خطرناک می باشد. با توجه به یافته های یک تولیدکننده بدافزار که با شناسه آنلاین "gyx" شناسایی می شود، بدافزار PowerLocker شامل یک فایل واحد است که در فولدر موقت ویندوز قرار می گیرد. زمانی که برای اولین بار بر روی رایانه ای اجرا شود، تمامی فایل های کاربر را که بر روی درایوهای داخلی و فایل هایی که در شبکه به اشتراک گذاشته است به استثنای فایل های اجرایی و سیستمی، رمزگذاری می کند. هر فایل با یک الگوریتم Blowfish و یک کلید واحد رمز می شود سپس این کلیدها با کلید RSA ۲۰۴۸ بیتی رمز می شود. در واقع رایانه کاربر کلید عمومی را دارد اما کلید خصوصی متناظر با آن که برای بازگشایی رمز نیاز است را در اختیار ندارد. نرم افزار قدتمند و رایگان CryptoPrevent برای شما روشی برای محافظت از کامپیوتر خود در برابر بدافزار CryptoLocker و همچنین سایر بدافزارهای مشابه آن، چون PowerLocker و ... را فراهم می کند. این نرم افزار محافظت در برابر اثرات این بدافزارها را برای تمامی کاربران کامپیوتر تضمین خواهد کرد. در حقیقت این نرم افزار یکی از بهترین برنامه های موجود برای جلوگیری از ورود بد افزار ها به کامپیوتر شخصی کاربران می باشد.

more_vert همین حالا این اَپ‌ها را از گوشی اندرویدی خود پاک کنید

ادامه مطلب

closeهمین حالا این اَپ‌ها را از گوشی اندرویدی خود پاک کنید

 پژوهشگران یک شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی، ۱۷ اَپ اندرویدی مخرب را بین برنامه‌های موجود در گوگل پلی شناسایی کردند که راه را برای دانلود بدافزار بر روی گوشی‌های هوشمند هموار می‌کنند. به گزارش پایگاه اینترنتی «دیلی استار»، به محض نصب این برنامه‌ها دستگاه‌های اندرویدی با سیل تبلیغات مخرب و در عین حال باورپذیر مواجه می‌شوند. بمباران تبلیغاتی حتی وقتی از این اپ‌ها استفاده نمی‌کنید نیز ادامه می‌یابد. این به خودی خود مخرب نیست اما کلیک کردن بر روی هر کدام از تبلیغات می‌تواند منجر به دانلود یک بدافزار بر روی گوشی هوشمندتان شود. به نقل از محققان شرکت رومانیایی بیت‌دیفندر (Bitdefender)، این اپ‌ها پس از نصب، خود را در دستگاه کاربر پنهان کرده و به طور مستمر تبلیغات ناخواسته نمایش می‌دهند. اگرچه این اپ‌ها به خودی خود مخرب نیستند اما تاکتیک‌هایی که برای دور زدن سیستم بررسی گوگل و راه یافتن به گوگل پلی استفاده می‌کنند، معمولا با بدافزار مرتبط است. شناسایی این برنامه‌ها کار سختی است زیرا پیش از پنهان کردن خود در گوشی تا ۴۸ ساعت صبر می‌کنند و سپس کُد برنامه را به چندین فایل منبع (resource file) تقسیم می‌کنند و تا ۴ ساعت پس از نصب برنامه نیز از نمایش تبلیغات ناخواسته خودداری می‌کنند. نکته نگران کننده این است که به گفته محققان بین‌دیفندر، این برنامه‌ها در مجموع تاکنون ۵۵۰ هزار بار دانلود شده‌اند. به فهرست زیر دقت کنید و اگر هرکدام از این برنامه‌ها را بر روی گوشی خود نصب دارید، همین حالا آن را پاک کنید. Car Racing ۲۰۱۹ ۴K Wallpaper (Background ۴K HD) Backgrounds ۴K HD QR Code Reader & Barcode Scanner Pro File Manager Pro - Manager SD Card/Explorer VMOWO City: Speed Racing ۳D Barcode Scanner Screen Stream Mirroring QR Code - Scan & Read a Barcode Period Tracker - Cycle Ovulation Women’s QR & Barcode Scan Reader Wallpapers ۴K, Backgrounds HD Transfer Data Smart Explorer File Manager Today Weather Radar Mobnet.io: Big Fish Frenzy Clock LED  

more_vert سامانه نانویی کنتراست دهنده تصاویر MRI ارائه شد

ادامه مطلب

closeسامانه نانویی کنتراست دهنده تصاویر MRI ارائه شد

 یک شرکت پیشرو در زمینه تولید دستگاه‌های تصویربرداری، سامانه نانویی کنتراست دهنده تصاویر MRI را ارائه کرد، این فناوری می‌تواند فرآیند تشخیص طبی را تسهیل کرده و دقت آن را افزایش دهد. به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت ام‌آر سلوشنز (MR Solutions) که در حوزه رهیافت‌های مبتنی بر فناوری‌نانو فعالیت می‌کند، نتایج سامانه تصویربرداری خود را برای اولین بار در کنگره مشترک سالانه انجمن نانوپزشکی فرانسه (SFNano) منتشر کرد. نانوذرات، پتانسیل بالایی در پزشکی تشخیصی به ویژه به‌عنوان داروی کنتراست‌دهنده در اسکنرهای MRI دارند، از نانوذرات اکسید آهن، طلا و گادولینیوم به‌عنوان عامل تقویت کنتراست در مطالعات بالینی و تشخیصی استفاده شده است. سیستم تصویربرداری پیش‌بالینی این شرکت با استفاده از مغناطیس خشک و به کمک فناوری عاری از هلیُم مایع کار می‌کند که سیستمی بسیار کوچک بوده که می‌توان از آن برای تصویربرداری‌های چندحالته استفاده کرد. با این فناوری پژوهشگران قادر به جمع‌آوری داده‌های MRI با وضوح بالا و حساسیت مناسب برای مطالعات آناتومی و کمی هستند. فابریک چاومارد، مدیر بازاریابی شرکت ام‌آر سلوشنز در خصوص این سامانه جدید گفت: ما خوشحالیم که در جامعه علمی علاقه زیادی به فناوری PET/MRI بالینی ما به‌منظور تصویربرداری از نانوذرات وجود دارد، این سیستم داده‌های تصویربرداری بهتری را با هزینه کمتر ارائه می‌دهد. وی بیان کرد: در این سامانه آشکارسازهای حالت جامد وجود دارد که با اسکنر MRI جفت می‌شوند که موجب می‌شود حساسیت تصویربرداری PET برای متابولیسم و ردیابی انواع سلول‌ها یا گیرنده‌های سلولی دارای برچسب افزایش یابد، این قابلیت در تحقیقات سرطان، قلب و عروق مفید است. ام‌آر سلوشنز یکی از شرکت‌های پیشرو در جهان بوده که در حوزه MRI فعالیت دارد، این شرکت تنها تولیدکننده اسکنرهای کوچک MRI فاقد کرایوژن است که تاکنون جوایز متعددی را دریافت کرده است، ام‌آر سلوشنز بیش از سی سال تجربه در این حوزه داشته و بیش از ۲۰۰۰ دستگاه از این شرکت در سراسر جهان نصب شده است.

more_vert کتاب دست نامرئی

ادامه مطلب

closeکتاب دست نامرئی

کتاب دست نامرئی اثر آدام اسمیت، درباره بازار آزاد، نقطه عطفی برای هموار کردن مسیر سرمایه‌داری نوین است. با این استدلال که رقابت، موتور حرکت یک جامعه مولد است و این که تلاش در جهت منافع شخصی در نهایت به شکل دستی نامرئی باعث غنی شدن کل جامعه خواهد شد. این کتاب دربرگیرنده اصول نوین اقتصادی‌ای است که موجب شد تا نام آدام اسمیت در اذهان ماندگار شود؛ کتاب دست نامرئی (The Invisible Hand) به بررسی مسائل اقتصادی در بخش‌های مختلفی از کار و کارگر گرفته تا طرح مباحثی در زمینه واردات و صادرات کالا و کشاورزی می‌پرداخت. در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب‌ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن‌ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ‌ها و انقلاب‌ها الهام بخشیده‌‌‌اند. آن‌ها زندگی‌های بسیاری را ساخته‌اند و یا تباه کرده‌اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده‌هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده های بزرگ) تاریخ از آدام اسمیت (Adam Smith) به عنوان اقتصاددانی یاد می‌کند که به عقیده او هر زمان که شخص قادر بوده در جهت منافع و در راه خویش فعالیت کند یک دست نامرئی، به شکل غیرعمدی وی را برای کار کردن در جهت نفع اجتماعی متقاعد خواهد کرد. او کسی بود که به توانایی دولت برای افزایش رفاه ملی از طریق تقلب در بازار اعتقاد نداشت. این سخنان کسی است که سنگ‌‌بنای اقتصاد ملی را در یک اقتصاد تجارتی می‌دانست، اقتصادی که در آن کارگران، مالکان، تولیدکننده و تجار خرده‌پا در بازارهای محلی که نسبت به آنها شناخت و درک داشته باشند، تجارت و زندگی می‌کنند. او دو کتاب با عناوین نظریه عواطف اخلاقی (1759م) و بررسی درباره علل و ماهیت ثروت ملل (1776م) به رشته تحریر درآورده است. فهرست مطالبمقدمه‌ی مترجمتقسیم کاراصول تقسیم کاراصول نظام تجاریممنوعیت ورود کالاغیرمنطقی بودن اعمال ممنوعیتنظام‌های کشاورزی

more_vert کتاب واژگان بازرگانی در انگلیسی

ادامه مطلب

closeکتاب واژگان بازرگانی در انگلیسی

کتاب واژگان بازرگانی در انگلیسی نوشته‌ی دیوید ایستمنت، با بیش از 250 واژه‌ی بسیار پرکاربرد انگلیسی، به جنبه‌های گوناگون دنیای بازرگانی مانند بودجه، محصولات، خدمات، فروش و بازاریابی پرداخته است. اگر در کار بازرگانی هستید، در بسیاری مواقع نیاز به استفاده از زبان انگلیسی خواهید داشت. کتاب واژگان بازرگانی در انگلیسی (Business English Words) یک راهنمای سریع است، چون شما به آسانی می‌توانید واژگان مورد نیازتان را بیابید. دیگر لازم نیست ساعت‌ها صرف آموختن زبان کنید. هر روز فقط 10 دقیقه این کتاب را مطالعه کنید. سپس خواهید دید چقدر سریع واژگان را فرا می‌گیرید. دیوید ایستمنت (David Eastment) در پایان هر فصل این کتاب، تمرین‌هایی را آورده است که در به خاطر سپردن آنچه فرا گرفته‌اید به شما کمک می‌کنند. پاسخ‌های خود را می‌توانید با پاسخنامه‌ای که در انتهای کتاب آمده است، مقایسه کنید. در واژه‌نامه نیز فهرستی از تمام لغت‌ها وجود دارد. در بخشی ازکتاب واژگان بازرگانی در انگلیسی می‌خوانیم: نماینده‌ی فروش: sales representativeتبلیغ، ترفیع: promotionمذاکره: negotiationقطعی کردن فروش: close a saleمایکل میر از وقتی مدرسه را ترک کرد در بخش فروش کار کرده است. ابتدا نماینده‌ی فروش  شرکت تولیدکننده‌ی دوربین بود. سپس در اروپا و آمریکا کار کرد، در بخش تبلیغ تخصص یافت و جایزه‌ی « فروشنده‌ی سال» 1992 را دریافت کرد. او اکنون مدیر فروش همان شرکتی است که کارش را در آن شروع کرده بود.« عاشق کارم هستم. عاشق سفر کردنم. عاشق مذاکراتم. و از همه بیش‌تر، عاشق قطعی کردن فروشم.» sales representativepromotionnegotiationclose a saleMichael Mayer has worked in sales since he left school. At first he was a sales representative for a camera manufacturer. Then he worked in Europe and the States, specialising in promotion and won the Salesman of the Year award in 1992. He is now Sales Director for the same company he started with‘I love it. I love the travel. I love the negotiations. And most of all, I love closing a sale’

more_vert مقاله ارزیابی مزیت نسبی و رقابتی صنعت پودر شوینده در ایران

ادامه مطلب

closeمقاله ارزیابی مزیت نسبی و رقابتی صنعت پودر شوینده در ایران

مقاله علمی و پژوهشی " ارزیابی مزیت نسبی و رقابتی صنعت پودر شوینده در ایران" مقاله ای است در 32 صفحه و با 42 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مزیت نسبی، توان رقابتی، (RCA) و بهره‌وری نیروی‌ کار پرداخته شده است چکیده مقاله یکی از اهداف مورد نظر در این تحقیق، نشان دادن جایگاه هر یک از شرکت‌های عمده تولیدکننده پودر شوینده از لحاظ دارا بودن مزیت نسبی می‌باشد. شاخص مزیت نسبی آشکار شده (RCA) در این پژوهش نشان می‌دهد که ایران در صادرات پودر شوینده طی سال‌های (2004-2002) از عدم مزیت نسبی صادراتی برخوردار بوده‌است، اما بتدریج به مزیت تبدیل شده و در سال 2005 این شاخص بزرگتر از واحد شده و سهم صادرات آن از صادرات کالاهای صنعتی کشور در حال افزایش است. از سوی دیگر، با اتکا به آمارهای این صنعت طی سال‌های (1385-1380) برآوردی صورت گرفته است. با بهره‌گیری از یک برآورد سیستمی، ارتباط بهره‌وری نیروی انسانی، هزینه واحد کار و صادرات پودر شوینده مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان دهنده نقش مثبت و با اهمیت هزینه واحد کار در بهبود بهره‌وری است. از سوی دیگر، افزایش در بهره‌وری نیروی انسانی تأثیر مثبت و معناداری بر شدت صادرات دارد. در صورتی‌که قیمت‌ها بدون یارانه(واقعی) باشد، تولیدکنندگان از ظرفیت‌های خالی خود استفاده کرده و تولید افزایش می‌یابد و این موضوع منجر به افزایش صادرات و بهبود توان رقابتی بنگاه‌ها خواهد شد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert ساخت کاتالیست تک اتمی برای تولید سوخت پاک از متانول

ادامه مطلب

closeساخت کاتالیست تک اتمی برای تولید سوخت پاک از متانول

پژوهشگران در ایالت کالیفرنیا کاتالیست‌ تک‌اتمی ساختند که می‌تواند متانول را به هیدروژن تبدیل کند، با این کار امکان تولید ارزان و سریع سوخت هیدروژن برای خودروهای مجهز به پیل‌ سوختی فراهم می‌شود. به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، با افزایش تغییرات اقلیمی، موضوع جایگزینی منابع جدید و کم‌خطر تولید انرژی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند به طوری که شرکت‌های تولیدکننده خودرو نیز به دنبال جایگزینی فناوری‌های نوظهور و پاک به جای موتورهای مصرف‌کننده سوخت فسیلی هستند. خودروهای مجهز به پیل‌های سوختی که از سوخت پاک هیدروژن استفاده می‌کنند در حال همه‌گیر شدن بوده و تجاری‌سازی آن‌ها در بخش خصوصی به آرامی در حال انجام است،اگر هیدروژن نه به‌عنوان یک گاز پرفشار گران‌قیمت، بلکه به‌عنوان یک مایع ارزان قیمت با استفاده از زیرساخت‌های وسیع سوخت مایع امروز منتقل شود، این فناوری می‌تواند سرعت بیشتری گرفته و محیط‌زیست از توسعه و تجاری‌سازی آن سود ببرد. تحقیقاتی در ارتباط با این موضوع انجام شده که در آن کاتالیزور تک اتمی از متانول، هیدروژن تولید می‌کند، از آنجایی که متانول به وفور یافت شده و بسیار رایج است، این تحقیق می‌تواند سناریو سوخت هیدروژنی را یک گام دیگر به واقعیت نزدیک‌تر کند. جی‌سو گابرو سامورجی از آزمایشگاه ملی‌لارنس برکلی روشی برای استفاده از اسید اسکوربیک و پیش‌ماده پلاتین ارائه کردند که در آن اتم‌های پلاتین روی سطح پشتیانی متخلخل قرار می‌گیرند. پراکندگی اتم‌ها موجب می‌شودکه بیشترین استفاده از فلز گران‌بها انجام شود و این پراکندگی با استفاده از میکروسکوپ و طیف‌سنجی تایید شده است. نتایج این پروژه نشان می‌دهد که اتم‌ها در دمای بالا بیش از ۱۲۰ ساعت پایدار هستند، این گروه تحقیقاتی گزارش کرده‌اند که این کاتالیست تک‌اتمی می‌تواند با ترکیبات الکلی مختلف کار کند، این کاتالیست‌ها در مقایسه با کاتالیست‌های ۲٫۵ و ۷ نانومتری از جنس نانوذرات پلاتین، به ترتیب ۴۰ و ۸۰۰ برابر فعالیت بیشتری دارند. نتایج این پروژه در قالب مقاله‌ای با عنوان Efficient Hydrogen Production from Methanol Using a Single-Site Pt۱/CeO۲ Catalyst در نشریه معتبر J. Am. Chem. Soc به چاپ رسیده است.

more_vert کتاب بازار پیاز

ادامه مطلب

closeکتاب بازار پیاز

کتاب بازار پیاز مشتمل بر بررسی بازار جهانی پیاز و مؤلفه‌های مهم آن، بازار داخلی پیاز، سیاست‌های تنظیم بازار در ایران و برخی کشور‌ها، تأثیر سیاست‌های اتخاذ شده بر مؤلفه‌های مهم بازار و در نهایت ارائه‌ی بسته سیاستی برای بهبود بازار این کالا است. پیاز از جمله محصولاتی است که در تمام فصول سال برای آن تقاضا وجود دارد، این در حالی است که تولید آن در یک فصل خاص صورت می‌گیرد. تولید پیاز در کشور همواره از یک روند سینوسی برخوردار بوده است. دلیل این امر را می‌توان در نوسانات قیمت این محصول در بازار و به تبع آن افزایش یا کاهش سطح زیر کشت پیاز در سال بعد از آن جستجو کرد. همچنین قیمت محصولات رقیب در بازار، از جمله سیب زمینی، تأثیر قابل توجهی در تعیین سطح زیر کشت و تولید پیاز دارد. به طور‌ی که این دو محصول از پدیده تار عنکبوتی در بخش کشاورزی پیروی می‌نمایند. از سوی دیگر، نوسانات تولید این محصول بر صادرات و واردات آن نیز تأثیرگذار بوده و سیاست‌های حمایتی و تنظیمی دولت را نیز تحت تأثیر قرار داده است. از این رو جلوگیری از نوسانات قیمت این محصول همواره جزو دغدغه‌های سیاست‌گذاران می‌باشد. به این ترتیب، مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در راستای وظایف پژوهشی خود اقدام به بررسی بازار پیاز نموده است. هدف از انجام این تحقیق، یافتن راه‌ها‌ی مناسب جهت کاهش نوسانات تولید و قیمت و کاهش ضایعات در مسیر تولید و توزیع و همین طور ایجاد ثبات در تجارت خارجی این محصول می‌باشد. در بخشی از کتاب بازار پیاز (The Onion Market) می‌خوانیم: به طور قطع عوامل مؤثر بر عرضه و تقاضای پیاز بر روی قیمت آن مؤثر خواهند بود. مقدار تولید جهانی این کالا و عوامل مؤثر بر تولید مانند شرایط آب و هوایی، مقدار ضایعات، سطح زیرکشت، مقدار عملکرد تولید بر قیمت پیاز مؤثر هستند. روند مصرف جهانی این محصول و تناسب آن با مقدار تولید نیز از عوامل مؤثر بر قیمت است. البته پیاز محصولی است که مصرف آن در سبد مصرفی خانوار چندان زیاد نیست و علی رغم تبلیغات زیاد نهادهای مختلف مبنی بر خواص دارویی و سلامت‌زایی پیاز، مصرف آن تغییر قابل توجهی نکرده است. بنابراین قیمت پیاز بیش از هر چیز به وضعیت بازارهای کاغذی و وضعیت تولید، واردات و صادرات کشورهای عمده تولیدکننده، واردکننده و صادرکننده ارتباط دارد. نوسان در تولید کشورهای بزرگ تولید کننده، می تواند از عواملی باشد که روی قیمت پیاز موثر است. از عواملی که می‌تواند مقدار تولید را تحت تاثیر قرار دهد شرایط جوی است. بارندگی و ایجاد سیل در مناطق سیل‌خیز مانند کشور هند که از تولیدکنندگان بزرگ این محصول است، می تواند به یکباره مقدار عرضه جهانی این محصول را کاهش داده و قیمت آن را در بازارهای کاغذی تحت تأثیر قرار دهد؛ به عنوان مثال، بارندگی شدید در هند در سال 2007 سبب خرابی زمین‌های پیاز گردید. همین طور در کشور پاکستان نیز که در زمره تولید کنندگان آسیای غربی است، وقوع سیل کشتزارهای پیاز را از بین برد. بنابراین کاهش تولید این محصول سبب افزایش قیمت پیاز در این کشور شده است. از طرف دیگر صادرات پیاز از منابع مهم درآمدی کشور هند می‌باشد. تمایل دولت در حفظ مقدار صادرات، سبب کمبود عرضه داخلی این محصول و گرانی بیشتر پیاز شده است. فهرست مطالب فصل اول: بررسی بازار جهانی، تولید، مصرف، تجارت و ساختار بازار پیازمقدمهتولید جهانی پیازسطح زیرکشت جهانی پیازروند تولید جهانی پیازتولید کنندگان عمده پیاز در جهان و سهم هر یک از تولید جهانیعملکرد تولید پیاز در کشورهای عمده تولیدکنندهتولید منطقه‌ای پیازبهای تمام شده محصول در کشورهای عمده تولید کننده پیازروند مصرف جهانی پیازمصرف کنندگان عمده پیازمصرف سرانه پیازپیش‌بینی روندهای آتیپیش‌بینی روند آتی تولید جهانی پیازپیش‌بینی روند آتی مصرف جهانی پیازتجارت جهانی پیازروند صادرات جهانی پیازصادرکنندگان عمده پیاز و سهم هر یک از صادرات جهانیروند واردات جهانی پیازواردکنندگان عمده پیاز و سهم هر یک از واردات جهانیتعرفه واردات پیاز در کشورهای مختلفقیمت جهانی پیازروند قیمت جهانی پیازعوامل مؤثر بر قیمتبررسی ساختار بازارجمع‌بندیفصل دوم: بررسی بازار داخلی، تولید، مصرف، قیمت، ساختار بازار، نظام توزیع، نظام نظارت، حمایت از مصرف کننده، تجارت خارجی و حمایت تجاری از پیازمقدمهبررسی سطح زیرکشت پیازبررسی تولید پیازبررسی عملکرد تولید پیازبررسی دوره زمانی تولید در ایران (نوسانات فصلی)ساختار بازار نهاده‌های اصلی محصولشیوه‌های حمایت از تولید محصولتوزیع جغرافیایی تولیدتعداد و ظرفیت کارخانه‌های فرآوری پیازبررسی روند مصرف پیازبررسی مصرف سرانه پیازانتخاب مدلنتایج تجربیتوزیع جغرافیایی مصرفبررسی جایگاه پیاز در سبد مصرفی خانوارهای شهری و روستاییبررسی روند قیمت پیازروند قیمت عمده فروشیبررسی روند قیمت خرده فروشیبررسی روند قیمت پیاز در مقاطع کمتر از یکسالسیر تحولات توزیع پیازبررسی صادرات پیاز ایرانبررسی روند صادرات پیازبررسی روند قیمت صادراتی پیازبررسی بازارهای هدف پیازمشکلات مربوط به صادرات پیازبررسی سیاست‌های تجاری در مورد پیازحقوق ورودیمشوق‌های صادراتیجمع‌بندیفصل سوم: ارزیابی آثار سیاست‌های مختلف بر محصول، کالاها و فعالیت‌های مرتبطمقدمهبراورد تجربیتولید پیازمصرف پیازقیمت پیازصادراتوارداتجمع‌بندی و ارزیابیفصل چهارم: تدوین بسته سیاستی کاربردی در زمینه‌های سرمایه گذاری و تولید، تنظیم بازار، ذخیره سازی، حمل و نقل، مصرف و...بیان مشکلات بازار پیازنقاط قوت بازار پیاز ایراننقاط ضعف تولید پیاز در ایرانفرصت‌های پیشروی بازار پیازتهدیدهای پیش روی بازار پیازارائه راهکارهای پیشنهادی در تنظیم بازار پیازسرمایه گذاری و تولیدتنظیم بازار (قیمت گذاری، توزیع و نظارت)حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگانحمایت‌های تجاریذخیره‌سازی و حمل و نقلمصرفلایحه تنظیم بازار پیازمنابع و مراجع

more_vert عرضه نانوحسگر گازی با قابلیت نظارت بر کیفیت هوا

ادامه مطلب

closeعرضه نانوحسگر گازی با قابلیت نظارت بر کیفیت هوا

 یک شرکت تولیدکننده نانوحسگرهای گازی، حسگر جدیدی ارائه کرده است که قابلیت نظارت بر کیفیت هوا در مقیاس‌های ppb را دارد. به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو، شرکت آرنوس (AerNos) اعلام کرد که از محصول جدیدی در بخش حسگرهای گازی در نمایشگاه CES رونمایی خواهد کرد. این حسگر کوچک قابلیت شناسایی کیفیت هوا را داشته و در آن از فناوری‌های SmartAer و Aerband استفاده شده‌ است. پیشرفت‌های دائمی در بخش شناسایی گاز، این شرکت را قادر ساخته تا بتواند قواعد بازی را در بخش حسگری مواد در مقیاس‌های کوچک تغییر دهد. محصولات حسگری شرکت آرنوس دارای آرایه‌های بسیار کوچک برای شناسایی ترکیبات گازی در مقیاس‌های قیمت در میلیارد (ppb) است و از آنها می‌توان برای نظارت بر کیفیت هوای داخل و خارج از ساختمان استفاده کرد. این محصولات قابلیت استفاده برای تشخیص گازهای خطرناک و همچنین استفاده به‌ عنوان بینی الکترونیکی را دارا هستند. نظارت بر کیفیت هوا در خانه‌های هوشمند، شهرهای هوشمند، ساختمان‌های تجاری، حمل و نقل و دیگر کاربری‌ها، با محدودیت عملکرد حسگرهای گازی موجود روبرو است. با شناسایی چندین گاز به‌ صورت همزمان در سطح ppb، کاربران این امکان را پیدا می‌کنند تا با یک محصول منحصر به فرد در بخش حسگری کار کنند. با استفاده از فناوری AerN۲S، محققان شرکت آرنوس دستگاهی ساخته‌اند که می‌تواند ازن را با حساسیت بالا شناسایی کند، این کار در مقادیر بسیار کم و در مقیاس ppb صورت می‌گیرد. این شرکت قصد دارد به زودی از محصولی با قابلیت شناسایی فرمالدهید رونمایی کند، این محصول برای پاسخ به نیاز رو به رشد در بخش تشخیص فرمالدهید در جهان ارائه می‌شود که برای استفاده در محیط‌های داخلی توسعه یافته است. این فناوری نیز قابلیت تشخیص در مقیاس‌ ppb را دارد. حسگرهای چند گازی آرنوس برای گازهای ویژه‌ای تنظیم شده‌اند که در میان ازن و فرمالدهید به همراه آمونیاک، دی‌اکسید نیتروژن وTVOcها از جمله ترکیباتی هستند که با استفاده از فناوری این شرکت در مقیاس‌های بسیار کم قابل شناسایی هستند. نانوحسگرهای گازی شرکت آرنوس برای تولید انبوه طراحی شده‌اند و می‌توانند به نیاز موجود در بازار در بخش حسگری گازی پاسخ دهند. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۵۰ میلیارد دستگاه در سراسر جهان به هم متصل شده باشند.