جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان

ادامه مطلب

closeکتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان

کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان، تالیف احسان پوری، ضمن معرفی فرهنگ سازمانی و عوامل موثر در آن به نقش فرهنگ سازمانی در تعالی سازمانی و افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان می‌پردازد. مفهوم فرهنگ سازمانی به عنوان عامل موثر در بهره‌وری و عملکرد سازمان در نظر گرفته شده است و چنانچه فرهنگ مناسب کاری به خوبی بین مدیران و کارکنان گسترش یابد به تحکیم تعهد سازمانی، ارتقاء اخلاقیات، عملکرد و بهره‌وری بالاتر منجر می‌شود. در کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان می‌خوانیم که فرهنگ سازمانی، یکی از جدیدترین واژه‌های ادبیات مدیریت است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه اندیشمندان و صاحب نظران مدیریت قرار گرفته است. اوچی پیترز و واترمن در پر فروش‌ترین کتاب‌هایشان بر اهمیت فرهنگ سازمان به عنوان شرط موفقیت سازمان‌ها تأکید کرده‌اند. پژوهشگران در زمینه فرهنگ سازمانی معتقد هستند که نسبت فرهنگ به سازمان مانند نسبت شخصیت است به فرد و اعتقاد دارند که برای ایجاد بالندگی در افراد جامعه باید در زمینه شخصیتی آن‌ها کاوش صورت گیرد. بر این اساس برای ایجاد بالندگی سازمانی که منجر به بالندگی جامعه می‌گردد باید در فرهنگ سازمان تحقیق شود. فهرست مطالب فصل اول: کلیات و تعاریففصل دوم: مدیریت منابع انسانیفصل سوم: نقش فرهنگ در سازمانفصل چهارم: فرهنگ سازمانی و بهبود عملکرد کارکنانفصل پنجم: هوش فرهنگی در سازمانیفصل ششم: فرهنگ کارآفرینی در سازمانفصل هفتم: فرهنگ یادگیری سازمانی و رضایت شغلیفصل هشتم: فرهنگ سازمانی و سوء رفتار سازمانیفصل نهم: نقش رهبری در فرهنگ سازمانیفصل دهم: مدیریت چالش‌ها در فرهنگ و رفتار سازمانیفصل یازدهم: کنترل رفتارهای کاری انحرافی در سازمانفصل دوازدهم: فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی

more_vert کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان

ادامه مطلب

closeکتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان

کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان، تالیف احسان پوری، ضمن معرفی فرهنگ سازمانی و عوامل موثر در آن به نقش فرهنگ سازمانی در تعالی سازمانی و افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان می‌پردازد. مفهوم فرهنگ سازمانی به عنوان عامل موثر در بهره‌وری و عملکرد سازمان در نظر گرفته شده است و چنانچه فرهنگ مناسب کاری به خوبی بین مدیران و کارکنان گسترش یابد به تحکیم تعهد سازمانی، ارتقاء اخلاقیات، عملکرد و بهره‌وری بالاتر منجر می‌شود. در کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان می‌خوانیم که فرهنگ سازمانی، یکی از جدیدترین واژه‌های ادبیات مدیریت است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه اندیشمندان و صاحب نظران مدیریت قرار گرفته است. اوچی پیترز و واترمن در پر فروش‌ترین کتاب‌هایشان بر اهمیت فرهنگ سازمان به عنوان شرط موفقیت سازمان‌ها تأکید کرده‌اند. پژوهشگران در زمینه فرهنگ سازمانی معتقد هستند که نسبت فرهنگ به سازمان مانند نسبت شخصیت است به فرد و اعتقاد دارند که برای ایجاد بالندگی در افراد جامعه باید در زمینه شخصیتی آن‌ها کاوش صورت گیرد. بر این اساس برای ایجاد بالندگی سازمانی که منجر به بالندگی جامعه می‌گردد باید در فرهنگ سازمان تحقیق شود. فهرست مطالبفصل اول: کلیات و تعاریففصل دوم: مدیریت منابع انسانیفصل سوم: نقش فرهنگ در سازمانفصل چهارم: فرهنگ سازمانی و بهبود عملکرد کارکنانفصل پنجم: هوش فرهنگی در سازمانیفصل ششم: فرهنگ کارآفرینی در سازمانفصل هفتم: فرهنگ یادگیری سازمانی و رضایت شغلیفصل هشتم: فرهنگ سازمانی و سوء رفتار سازمانیفصل نهم: نقش رهبری در فرهنگ سازمانیفصل دهم: مدیریت چالش‌ها در فرهنگ و رفتار سازمانیفصل یازدهم: کنترل رفتارهای کاری انحرافی در سازمانفصل دوازدهم: فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تعالی سازمانی و سرمایه اجتماعی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تعالی سازمانی و سرمایه اجتماعی

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 25 صفحه و با 49 عنوان فهرست منبع ارائه شده است  مبانی نظری تعالی سازمانی، سرمایه اجتماعی سازمانی، اثربخشی و تعالی سازمانی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و تعالی سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و تعالی سازمانی

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 19 صفحه و با 27 فهرست منبع ارائه شده است سرمایه اجتماعی،  تعالی سازمانی ، مبانی نظری سرمایه اجتماعی ، اجزای سرمایه اجتماعی ، مفهوم سرمایه اجتماعی با رویکرد سازمان گرایانه ، تاثیر سرمایه اجتماعی بر عملکرد سازمان به همراه جامعه آماری و فرضیه پژوهش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی همترازی عناصر سازمانی و عملکرد سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی همترازی عناصر سازمانی و عملکرد سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" همترازی عناصر سازمانی و عملکرد سازمانی " مقاله ای است که در 16  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به همترازی عناصر سازمانی، همترازی ، نقاط مرجع استراتژیک، عناصر کلیدی سازمان و عملکرد سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله نقش توانمندسازی روان‌شناختی کارکنان در تعالی سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله نقش توانمندسازی روان‌شناختی کارکنان در تعالی سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی " نقش توانمندسازی روان‌شناختی کارکنان در تعالی سازمانی" مقاله ای است در 20 صفحه و با 25 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث توانمندسازی؛ توانمندسازی روان‌شناختی؛ تعالی سازمانی پرداخته شده است چکیده مقاله مدل‌های تعالی، ابزاری برای کمک به سازمان‌ها در شناسایی مسیر تعالی، سنجش موقعیت سازمان در این مسیر و ارایه‌ی راهکارهای مناسب برای بهبود عملکرد می‌باشند. اغلب اندیشمندان مدیریتِ تحول و بهسازی سازمان، توانمندسازی کارکنان را به‌عنوان یک راهبرد اثرگذار برای دست‌یابی به برنامه‌های تحول سازمانی به‌ویژه تعالی سازمانی معرفی می‌نمایند. این مقاله به بررسی «نقش توانمندسازی روان‌شناختی کارکنان در تعالی سازمانی گمرک ایران» می‌پردازد. برای انجام پژوهش، یک نمونه‌ی 243 نفری از کارکنان ستاد مرکزی گمرک ایران به روش تصادفی ساده انتخاب شده‌اند. برای گردآوری داده‌ها نیز از پرسش‌نامه‌ای مشتمل بر 34 سؤال بهره‌برداری شده است. با توجه به نرمال‌بودن داده‌ها، برای بررسی تأثیر متغیرها از رگرسیون و برای بررسی وضعیت موجود، از آزمون تی تک‌نمونه‌ای و برای رتبه‌بندی شاخص‌های تحقیق، از آزمون فریدمن بهره گرفته شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که توانمندسازی روان‌شناختی بر تعالی سازمانی تأثیر معناداری دارد و از میان ابعاد توانمندسازی روان‌شناختی، مؤلفه‌های خودتعیینی و معنادار بودن شغل بر تعالی سازمانی مؤثر بوده‌اند. این امر می‌تواند مبنایی برای تدوین راهبردهای مناسب منابع انسانی در دست‌یابی به تعالی سازمانی باشد. عنوان مقاله [English] The Role of Psychological Empowerment In Organizational Excellence چکیده [English] Excellence models are regarded as devices for helping organizations for identifying the process of excellence, assessment of the organizations situation, and providing appropriate solutions for improving their performances. Most of the change and improvement specialists believe that empowering the employees is an effective strategy for achieving organizational change objectives, especially the goals of organizational excellence. This research is intended to investigate the role of psychological empowerment in the employees of Iranian Customs Office (Gomrok). A randomly selected sample group, including 243 subjects, was formed from the employees of the main headquarters. A questionnaire including 34 questions was employed to collect data. As the data seemed to be normal, regression was used for assessing the changes in the variables. One sample T test was employed to review the status quo, and Friedman test was used for prioritizing the indicators. The results indicated that psychological empowerment had a significant effect on organizational excellence. Aspects such as self-determinacy, and meaningfulness of the job were more effective on organizational excellence than other aspects of psychological empowerment. These findings can be helpful in designing appropriate human resource strategies for achieving organizational excellence. کلیدواژه‌ها [English] empowerment, Psychological Empowerment, organizational excellence دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله الگوی مفهومی مدیریت عملکرد در سازمان‌های مأموریت‌محور

ادامه مطلب

closeمقاله الگوی مفهومی مدیریت عملکرد در سازمان‌های مأموریت‌محور

مقاله علمی و پژوهشی " الگوی مفهومی مدیریت عملکرد در سازمان‌های مأموریت‌محور" مقاله ای است در 29 صفحه و با 37 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارزیابی عملکرد؛ مدیریت عملکرد؛ روش ارزیابی متوازن (BSC)؛ مدل تعالی سازمانی (EFQM پرداخته شده است چکیده مقاله تغییر و تحولات سریع و توسعه‌ی روزافزون ارتباطات و هم‌چنین تحولات شگرف دانش مدیریت، وجود نظام ارزیابی عملکرد سازمانی اثربخش را برای سازمان‌ها اجتناب‌ناپذیر نموده است. مدل‌های مختلف و متنوعی برای ارزیابی عملکرد سازمانی از سوی اندیشمندان این حوزه ارایه گردیده است که سازمان‌ها متناسب با نوع سازمان، مأموریت، ساختار، نیروی انسانی خود از آن استفاده می‌نمایند، لذا سازمان‌های مأموریت‌محور نیز از این امر مستثنا نبوده و همه سازمان‌ها نیاز به الگویی برای ارزیابی عملکرد خود دارند. بنابراین، سؤال اساسی این است که الگوی مناسب ارزیابی عملکرد سازمانی که بتواند چارچوب مناسبی برای تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف سازمان در رابطه با عملکرد آن‌ها ارایه نماید و بستر بهبود عملکرد سازمانی را فراهم آورد، کدام است؟ بررسی‌های انجام شده، نشان می‌دهد که مدل‌های ارزیابی متوازن (BSC) و تعالی سازمانی (EFQM) ـ در صورت تلفیق ـ می‌توانند چارچوب مناسبی را برای ارزیابی عملکرد فراهم نمایند؛ زیرا این دو مدل، صرف‌نظر از شباهت‌های مهمی که دارند، دارای منشأ متفاوتی می‌باشند و می‌توانند هم‌پوشانی مناسبی را ایجاد نمایند. لذا، چارچوب مفهومیِ ارایه‌‌شده در این مقاله، جهت ارزیابی و مدیریت عملکرد سازمانی مبتنی بر تلفیق این دو مدل می‌باشد عنوان مقاله [English] Conceptual Model of the Mission Oriented Organizations Performance Management چکیده [English] The increasing development and rapid changes in communication, as well as the deep changes in management knowledge inevitably require an effective evaluation system for evaluating organization performance. Various models are presented by the experts of this field. Organizations make use of them according to their types, functions, structures, human resources, and so on. Mission oriented organizations are not exceptional; they, too, need such models for evaluation of their performance. The main question is how to develop an appropriate model for evaluating the performance of military organizations that provides a proper framework for identifying the advantages and deficiencies of its performance. Investigations indicated that a combination of BSC and EFQM models can provide a suitable model for evaluating organization function, because although the two models are similar in many aspects, they are derived from different origins and can have proper overlap. The framework provided in this model is based on the combination of these two models. کلیدواژه‌ها [English] performance evaluation, Performance Management, BSC, EFQM دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تبیین تمدن سازمانی در سازمانهای دولتی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تبیین تمدن سازمانی در سازمانهای دولتی

مقاله علمی و پژوهشی" تبیین تمدن سازمانی در سازمانهای دولتی " مقاله ای است که در 21  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تبیین تمدن سازمانی در سازمانهای دولتی ، تعالی سازمانی ، تمدن سازمانی ، عدالت اجتماعی ، فرهنگ سازمانی ، مدیریت منابع انسانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب فراتر از عملکرد

ادامه مطلب

closeکتاب فراتر از عملکرد

کتاب فراتر از عملکرد کتابی در حوزه مدیریت استراتژیک است که توسط اسکات کِلر و کولین پرایس با پیش گفتار گری همل نوشته شده است و این کتاب را  رضا صادق ترجمه کرده است موضوعات مهم کتاب شاید مهم‏ترین سوالی که امروزه پیش روی مدیران قرار دارد این باشد: « شما چگونه سازمانی را خواهید ساخت که بتواند بی نقص عمل کند و به سرعت در مسیر تکامل گام بر دارد؛ سازمانی که ضمن ارائه دستاوردهای عالی و ارزشمند در وضعیت امروز خود، با چنان سرعتِ مناسبی متحول شود تا در فردا نیز همچنان حرفی برای گفتن داشته باشد؟» در زمانۀ ما دیگر هیچ حقِ انتخابی و هیچ فرصتی برای تعلل وجود ندارد. ما در دنیایی زندگی می کنیم که هیچ مجالی برای میان مایگی و معمولی بودن باقی نمی گذارد، جهانی که در آن رقبا از هر نقطه ضعف عملیاتی به سرعت و به نحوی بی‌رحمانه به نفع خود بهره‌برداری می‌کنند. این کتاب معنای دستیابی به سرآمدی و تعالی در رهبری و مدیریتِ سازمان ها را به هم صورتِ مفهومی و هم به صورتِ کاربردی تشریح می‌کند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی نگرش های شغلی کارکنان و بهبود جو سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی نگرش های شغلی کارکنان و بهبود جو سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" نگرش های شغلی کارکنان و بهبود جو سازمانی " مقاله ای است که در14 صفحه و با 18 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به نگرش های شغلی کارکنان ، نظام پیشنهادات ، مدیریت کیفیت ، تعالی سازمانی ، مبانی جو سازمانی و بهبود جو سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مؤلفه ها و شاخصهای عملکرد تیمی سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مؤلفه ها و شاخصهای عملکرد تیمی سازمانی

  مقاله علمی و پژوهشی" مؤلفه ها و شاخصهای عملکرد تیمی سازمانی " مقاله ای است که در 16 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مؤلفه ها و شاخصهای عملکرد تیمی سازمانی ، سازمان دولتی و مفهوم عملکرد تیمی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدیریت منابع انسانی و وفاداری سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مدیریت منابع انسانی و وفاداری سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" مدیریت منابع انسانی و وفاداری سازمانی " مقاله ای است که در 24 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدیریت منابع انسانی ، رضایت شغلی ، سرمایه انسانی ، تعالی سازمانی و وفاداری سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی الگوی بومی شناخت و سنجش فرهنگ سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی الگوی بومی شناخت و سنجش فرهنگ سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" الگوی بومی شناخت و سنجش فرهنگ سازمانی " مقاله ای است که در21 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فرهنگ سازمانی ، الگوی بومی شناخت، فرهنگ آرمانگرا ، فرهنگ تحول گرا ، فرهنگ تعالی گرا و سنجش فرهنگ سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب توانمندسازی منابع انسانی با راهکارهای نوین در هزاره سوم

ادامه مطلب

closeکتاب توانمندسازی منابع انسانی با راهکارهای نوین در هزاره سوم

در کتاب توانمندسازی منابع انسانی با راهکارهای نوین در هزاره سوم نوشتۀ عباس دستگاه، به ارائه مفاهیم و ریشه‌های توانمندسازی، اهمیت و ضرورت توانمندسازی، روش‌های توانمندسازی، مدل‌ها و الگوهای توانمندسازی، سطوح توانمندسازی، اهداف توانمندسازی، ابعاد و مزایای توانمندسازی کارکنان در سازمان پرداخته می‌شود. سازمان‌های پیشرو در هزاره سوم، تنها از طریق بکارگیری الگوهای پیشرفته، توسعه نیروی انسانی، یادگیری سازمانی و راهبردهای توسعه و بالندگی قابلیت‌های پرسنل و کارکنان، می‌توانند پاسخگوی نیازهای سازمان آن هم با سرعت و انعطاف بیشتری باشند. توسعه منابع انسانی یکی از مهم‌ترین اهداف راهبردی سازمان‌های پیشرو عصر کنونی است که به منظور ارتقای سطح دانش، مهارت، تجربه و کیفیت، تعالی و عملکرد سرمایه‌های سازمان و حتی تغییر ویژگی‌های فردی کارکنان، به مدیریت ارشد چنین سازمان‌هایی ابلاغ می‌گردد.

more_vert کتاب دستنامه آشنایی با منطق‌های کیفیت

ادامه مطلب

closeکتاب دستنامه آشنایی با منطق‌های کیفیت

کتاب دستنامه آشنایی با منطق‌های کیفیت اثر پوریا برزعلی، انواعی از پرکاربردترین منطق‌های کیفیت، ویژگی‌های اصلی، نقاط قوت و محدودیت‌های آن‌ها را به مدیران معرفی می‌کند. هدف این کتاب آشنایی شما با ویژگی‌های ابزار PDCA، تکنیک‌های شش سیگما (DMAIC, DFSS) و مدل تعالی سازمانی EFQM و ماتریس رادار (RADAR) است، که می‌توانند برای بهبود کیفیت مداوم محصولات، فرآیندها و خدمات در سازمان‌ها استفاده شوند. در این کتاب سعی شده تا ویژگی‌های اصلی روش‌های ارائه شده با هدف نشان دادن پیش شرط‌های اصلی، تفاوت‌ها، نقاط قوت و محدودیت‌ها در کاربرد آن‌ها مقایسه شوند. بسته به هدف، هر سازمان می‌تواند یک روش مناسب و یا ترکیبی از متدولوژی‌ها را در روند اجرا پیاده کند. PDCA یک مفهوم اساسی شناخته شده برای فرایند بهبود مستمر می‌باشد، و ماتریس RADAR یک رویکرد ساختاری را برای ارزیابی عملکرد سازمانی فراهم می‌کند، DMAIC یک رویکرد سیستماتیک و نتیجه‌گرا است که چارچوبی برای مدیریت پروژه ایجاد می‌کند، DFSS یک رویکرد سیستماتیک برای طراحی محصولات جدید یا طراحی فرآیند‌هایی است که تمرکز بر روی پیشگیری دارد. سعی بر این است تا 5 پنج روش‌شناسی و منطق کیفیت را مقایسه و ویژگی‌های اصلی و تفاوت‌های آن‌ها را نشان داده شود. نشان می‌دهد که بعضی از متدولوژی‌ها ساده‌تر هستند و بنابراین به راحتی قابل درک و معرفی هستند (مانند چرخه PDCA). و در مقابل در مدل شش سیگما و مدل تعالی EFQM که متدولوژی پیچیده‌تری دارند، برای اجرای مناسب نیازمند زمان و منابع بیشتری هستند. سازمان‌های مختلف از متدولوژی‌ها، رویکردها و ابزارهای گوناگونی برای استقرار مدیریت کیفیت و برنامه‌هایی برای بهبود کیفیت مداوم استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها احتمالاً نام یا برچسب‌های متفاوتی در سازمان‌های متفاوت دارند، مانند: TQM (مدیریت کیفیت جامع)، شش سیگما، BPR (مهندسی مجدد کار و کسب)، تعالی عملیات یا تعالی کار و کسب. صرف نظر از روش‌شناسی، رویکرد، ابزار و یا نام برنامه‌های بهبود مستمر، هر سازمانی نیازمند انتخاب‌ها و ترکیبات مناسبی از این تکنیک‌ها، رویکردها و ابزارها در فرایند استقرار خود خواهد بود. جملات برگزیده کتاب دستنامه آشنایی با منطق‌های کیفیت: - تنوع کنترل نشده، دشمن کیفیت است.- تغییر اجباری نیست. چرا که بقاء الزامی نیست.- بدون داده، شما فقط یک آدم دیگه هستید با یه نظر!- چیزی را که نمی‌توانید اندازه بگیرید، نمی‌توانید مدیریت کنید.- یک ابله با برنامه می‌تواند یک نابغه بی‌برنامه را شکست دهد. در بخشی از کتاب دستنامه آشنایی با منطق‌های کیفیت می‌خوانیم: با این وجود بخش مهمی در استفاده از این مدل در ارزیابی داخلی سازمان دیده می‌شود. تجارب سازمان‌های مختلف نشان می‌دهد که خود ارزیابی به طور مثبت بر کار تیمی، فرهنگ سازمانی، گفتگو و ارتباطات تاثیر می‌گذارد. خود ارزیابی منظم و سیستماتیک، سازمان‌ها و پرسنل را به یادگیری مداوم، بهبود مستمر و نوآوری تشویق می‌کند. به عنوان خلاصه‌ای از کاربرد تعالی EFQM می‌توان نتیجه گرفت که این مدل یک ابزار استراتژیکِ بلند مدت است که در آن تمام ابعاد و زمینه‌های سازمانی می‌تواند نظارت و ارزیابی شود و در نهایت بهبود یابد. از آنجایی که اثرات مثبت آن در طولانی مدت دیده می‌شود، بنابراین نمی‌توان از آن به عنوان یک ابزار برای رسیدن به نتایج آنی استفاده کرد؛ با توجه به پیچیدگی مدل تعالی معرفی آن به سازمان‌ها باید با پشتیبانی قوی، تعهد مدیریت عالی و آموزش مناسب افراد مورد نظر باشد تا به درستی اجرا شود. مدل تعالی EFQM یک چارچوب غیر تجویزی است که استفاده از رویکردهای مختلف برای دستیابی به تعالی پایدار را به رسمیت می‌شناسد. مدل تعالی بر اساس این ایده است که رضایت مشتری، کارمند و تاثیر مثبت بر جامعه، به نتایج عالی کار و کسب کمک می‌کند. سازمان‌ها از طریق فرآیند سیکل خود ارزیابی، ابزار قدرتمندی برای افزایش یادگیری مداوم، بهبود و تفکر نوآورانه به دست می‌آورند. فلسفه مدل تعالی EFQM بر این است که سازمان‌ها نتایج اصلی و استثنایی عملکرد را با یکپارچگی فعالیت‌های کارکنان و بهبود فرآیندها به دست می‌آورند. مدل تعالی EFQM در 15 سالی که از حیات‌اش می‌گذرد، اعتبار خود را در ارتباط با اهدافی که برای آن تاسیس شد ثابت کرد: به رسمیت شناختن تعالی (این بالاترین سطح سازمانی کیفیت است). فهرست مطالبپیشگفتارشرح تصویر روی جلدمقدمهتوصیف عناصر ضروری یک برنامه موثرهرم پیوستگی استراتژیکآشنایی با خرده منطق «و – نیز»1- چرخه PDCA2- مدل EFQM3- منطق رادار/RADAR4- DMAIC5- DFSSگاه شمار زندگی دکتردبلیو ادوارد دمینگجملات قصاردکتر دمینگمنابع

more_vert مقاله علمی و پژوهشی روابط عمومی ، تکریم ارباب رجوع و عملکرد سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی روابط عمومی ، تکریم ارباب رجوع و عملکرد سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" روابط عمومی ، تکریم ارباب رجوع و عملکرد سازمانی " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به روابط عمومی ، تکریم ارباب رجوع و عملکرد سازمانی ، مشتری مداری ، نظریه سیستمی و ارزشیابی عملکرد اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی فضای سازمانی کارآفرینانه و بهبود عملکرد نوآورانه

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی فضای سازمانی کارآفرینانه و بهبود عملکرد نوآورانه

مقاله علمی و پژوهشی" فضای سازمانی کارآفرینانه و بهبود عملکرد  نوآورانه " مقاله ای است که در20 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فضای سازمانی کارآفرینانه، بهبود عملکرد نوآورانه ، مدل یابی، معادلات ساختاری، مدیریت منابع انسانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی انصاف ادراک شده ، عدالت سازمانی و عملکرد کارکنان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی انصاف ادراک شده ، عدالت سازمانی و عملکرد کارکنان

مقاله علمی و پژوهشی" انصاف ادراک شده ، عدالت سازمانی و عملکرد کارکنان " مقاله ای است که در 20 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به انصاف ادراک شده ، عدالت سازمانی ،عملکرد کارکنان ، عدالت توزیعی ، عدالت رویه ای و عدالت مراوده ای اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب فرهنگ سازمانی: روابط انسانی و ارتباطات درون سازمانی

ادامه مطلب

closeکتاب فرهنگ سازمانی: روابط انسانی و ارتباطات درون سازمانی

کتاب فرهنگ سازمانی: روابط انسانی و ارتباطات درون سازمانی نوشتۀ محمدامین کشاورز و سید کاظم امینی، ضمن معرفی فرهنگ سازمانی و عوامل موثر در آن به نقش فرهنگ سازمانی در تعالی سازمانی و افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان می‌پردازد. مدیریت مشارکتی به معنای مشارکت افراد مناسب، در زمان مناسب و برای انجام کار مناسب است. بر پایه این تعریف، مشارکت کارکنان در کارهایی که به خود آن‌ها مربوط می‌شود؛ مشارکتی داوطلبانه، ارادی و آگاهانه خواهد بود؛ این درگیری شخص را تشویق می‌کند که به تحقق هدف‌های گروه کمک کند و در مسؤلیت‌ها و پیامدهای آن‌ها سهیم شود. فرهنگ سازمانی عموما به عنوان مجموعه‌ای از ارزش‌ها، فرضیه‌ها، فهم‌ها و هنجارهای کلیدی مشاهده شده که توسط اعضای یک سازمان به اشتراک گذاشته شده‌اند و به اعضای جدید به عنوان امر صحیحی یاد داده می‌شوند. استدلال شده که فرهنگ سازمانی ممکن است یک کلید مهم باشد که مدیران می‌توانند از آن برای هدایت مشارکت بین کارکنان‌شان استفاده کنند. فرهنگ سازمانی نیز نقش مهمی در ایجاد تعهد و ارتقاء کارایی ایفا می‌کند. به ویژه، مطالعات در صنایع و کشورهای مختلف نشان داده‌اند که فرهنگ‌های ابتکاری و حمایتی دارای اثرات مثبتی قوی بر تعهد و رضایت شغلی بوده‌اند در حالی که فرهنگ‌های دیوان سالاری دارای اثری منفی بوده‌اند. در بخشی از کتاب فرهنگ سازمانی می‌خوانیم: مدیریت منابع انسانی تخصص ویژه‌ای است که برای رضایت کارکنان و تامین هدف‌های سازمانی، برنامه‌ریزی و کوشش می‌کند. امروزه نقش مدیران منابع انسانی به کلی با گذشته متفاوت شده است و روز به روز نیز بر نقش و اهمیت آن در سازمان افزوده می‌شود. در عصر حاضر، مدیران رده بالای سازمان به این نتیجه رسیده‌اند که بدون یک مدیر منابع انسانی موثر و کارآمد، امکان رسیدن به هدف‌های سازمانی مشکل است. علاوه بر این، تحقیقات موجود نمایانگر این واقعیت است که رابطه‌ای بسیار قوی بین انجام وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی یک سازمان، از یک طرف و عملکرد واحد مدیریت منابع انسانی آن، از طرف دیگر، وجود دارد. در سازمان‌های اداری کشور ما مدیران منابع انسانی، در واقع، همان مدیران امور اداری هستند و متاسفانه در عمل دیده می‌شود که بیشتر آنان فاقد هر گونه تخصص در زمینه مربوطه‌اند. این امر، نوعی بی‌ارزش شمردن مدیریت منابع انسانی در سازمان‌های دولتی و غیر دولتی است که نتایج منفی آن در تولید کالا و ارائه خدمات دیده می‌شود. هدف مدیریت منابع انسانی، عبارت است از افزایش کارایی نیروی انسانی در سازمان این هدف می‌تواند راهنمای مطالعه و به کار بردن اصول و مبنای مدیریت منابع انسانی باشد. مطالعات مدیریت منابع انسانی می‌تواند به این پرسش پاسخ دهد که مدیران منابع انسانی چه می‌کنند و چه می‌توانند بکنند. فهرست مطالب فرهنگ و ویژگی‌های آنفرهنگ سازمانیفرهنگ مشارکتیمدیریت و ارتباطات درون سازمانیفعالیت‌های مدیریت منابع انسانیاثربخشی سازمانینتیجه‌گیریمنابع و مآخذ

more_vert کتاب فرهنگ سازمانی: روابط انسانی و ارتباطات درون سازمانی

ادامه مطلب

closeکتاب فرهنگ سازمانی: روابط انسانی و ارتباطات درون سازمانی

کتاب فرهنگ سازمانی: روابط انسانی و ارتباطات درون سازمانی نوشتۀ محمدامین کشاورز و سید کاظم امینی، ضمن معرفی فرهنگ سازمانی و عوامل موثر در آن به نقش فرهنگ سازمانی در تعالی سازمانی و افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان می‌پردازد. مدیریت مشارکتی به معنای مشارکت افراد مناسب، در زمان مناسب و برای انجام کار مناسب است. بر پایه این تعریف، مشارکت کارکنان در کارهایی که به خود آن‌ها مربوط می‌شود؛ مشارکتی داوطلبانه، ارادی و آگاهانه خواهد بود؛ این درگیری شخص را تشویق می‌کند که به تحقق هدف‌های گروه کمک کند و در مسؤلیت‌ها و پیامدهای آن‌ها سهیم شود. فرهنگ سازمانی عموما به عنوان مجموعه‌ای از ارزش‌ها، فرضیه‌ها، فهم‌ها و هنجارهای کلیدی مشاهده شده که توسط اعضای یک سازمان به اشتراک گذاشته شده‌اند و به اعضای جدید به عنوان امر صحیحی یاد داده می‌شوند. استدلال شده که فرهنگ سازمانی ممکن است یک کلید مهم باشد که مدیران می‌توانند از آن برای هدایت مشارکت بین کارکنان‌شان استفاده کنند. فرهنگ سازمانی نیز نقش مهمی در ایجاد تعهد و ارتقاء کارایی ایفا می‌کند. به ویژه، مطالعات در صنایع و کشورهای مختلف نشان داده‌اند که فرهنگ‌های ابتکاری و حمایتی دارای اثرات مثبتی قوی بر تعهد و رضایت شغلی بوده‌اند در حالی که فرهنگ‌های دیوان سالاری دارای اثری منفی بوده‌اند. در بخشی از کتاب فرهنگ سازمانی می‌خوانیم: مدیریت منابع انسانی تخصص ویژه‌ای است که برای رضایت کارکنان و تامین هدف‌های سازمانی، برنامه‌ریزی و کوشش می‌کند. امروزه نقش مدیران منابع انسانی به کلی با گذشته متفاوت شده است و روز به روز نیز بر نقش و اهمیت آن در سازمان افزوده می‌شود. در عصر حاضر، مدیران رده بالای سازمان به این نتیجه رسیده‌اند که بدون یک مدیر منابع انسانی موثر و کارآمد، امکان رسیدن به هدف‌های سازمانی مشکل است. علاوه بر این، تحقیقات موجود نمایانگر این واقعیت است که رابطه‌ای بسیار قوی بین انجام وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی یک سازمان، از یک طرف و عملکرد واحد مدیریت منابع انسانی آن، از طرف دیگر، وجود دارد. در سازمان‌های اداری کشور ما مدیران منابع انسانی، در واقع، همان مدیران امور اداری هستند و متاسفانه در عمل دیده می‌شود که بیشتر آنان فاقد هر گونه تخصص در زمینه مربوطه‌اند. این امر، نوعی بی‌ارزش شمردن مدیریت منابع انسانی در سازمان‌های دولتی و غیر دولتی است که نتایج منفی آن در تولید کالا و ارائه خدمات دیده می‌شود. هدف مدیریت منابع انسانی، عبارت است از افزایش کارایی نیروی انسانی در سازمان این هدف می‌تواند راهنمای مطالعه و به کار بردن اصول و مبنای مدیریت منابع انسانی باشد. مطالعات مدیریت منابع انسانی می‌تواند به این پرسش پاسخ دهد که مدیران منابع انسانی چه می‌کنند و چه می‌توانند بکنند. فهرست مطالبفرهنگ و ویژگی‌های آنفرهنگ سازمانیفرهنگ مشارکتیمدیریت و ارتباطات درون سازمانیفعالیت‌های مدیریت منابع انسانیاثربخشی سازمانینتیجه‌گیریمنابع و مآخذ