جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی شبکه العالم و تحولات بیداری اسلامی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی شبکه العالم و تحولات بیداری اسلامی

مقاله علمی و پژوهشی" شبکه العالم و تحولات بیداری اسلامی " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به شبکه العالم و تحولات بیداری اسلامی ، تونس ، بحرین و مصر اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب «منشور امت اسلامی»

ادامه مطلب

closeکتاب «منشور امت اسلامی»

«منشور امت اسلامی» عنوان کتابی است به کوشش «محمد امیری» گردآوری و به چاپ رسیده است. این کتاب ۱۰۵ صفحه‌ای با شمارگان یک‌هزار نسخه از سوی انتشارات اندیشه مطهر منتشر شده و در کتاب‌فروشی‌ها موجود است. قیمت هر جلد از این کتاب که در قطع رقعی به چاپ رسیده برای علاقه‌مندان به مطالعه ۲۰ هزار تومان است. این کتاب گزیده‌ای از پیام‌های رهبر فرزانه انقلب اسلامی را در کنگره ملی حج منتشر کرده مطالب آن حاوی نکات ارزنده متعددی پیرامون موضوعات نظام اسلامی است و در قالب پنج فصل مجزا ارایه شده است. اهداف امت اسلامی، ارکان جامعه اسلامی، ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی و آینده ایران محوریت و موضوعات پیام‌هایی است که در فصل نخست این کتاب از قول رهبر انقلاب به چاپ رسیده است. در فصل دوم این کتاب مجموعه‌ای از پیام‌ها و سخنان رهبر انقلاب با موضوعات نشانه‌های بیداری اسلامی، حقایق بیداری اسلامی و نقش جمهوری اسلامی در آگاهی و بیداری امت جهانی اسلام ارایه شده است. فصل سوم کتاب به پیام‌هایی پرداخته که رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اهمیت حج، خطوط کلی حج ابراهیمی، کارکردهای حج در راستای تشکیل امت اسلامی و آنچه باید در حج انجام داد عنوان کرده‌اند. وضعیت جبهه اسلام و جبهه استکبار و راهبردهای گهربار در هوشیاری مقابل استکبار محتوای پیام‌های رهبر انقلاب اسلامی است که در قالب فصل چهارم این کتاب در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. در فصل پنجم کتاب نیز سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خصوص دردها و درمان‌ها برای جهان اسلام به‌صورت مبسوط ارایه شده است. در پیشگفتار این کتاب آمده است: تشکیل حکومت اسلامی و در نهایت نیل به تمدن بزرگ اسلامی هدفی جدی است و انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان نقطه عطف در تاریخ اسلام و به تبع آن بیداری اسلامی در جای جای جهان در راستای ایجاد چنین تمدنی است. رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همواره در خصوص مباحث مهم بیداری اسلامی و لزوم مسایل نظری تمدن نوین اسلامی ، فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی جهان و لزوم مراقبت‌های خاص سخن گفته‌اند که آگاهی از آن‌ها ضروری است.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رسانه های غربی و بازنمایی بیداری اسلامی در خاورمیانه

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رسانه های غربی و بازنمایی بیداری اسلامی در خاورمیانه

مقاله علمی و پژوهشی" رسانه های غربی و بازنمایی بیداری اسلامی در خاورمیانه " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه های غربی و بازنمایی بیداری اسلامی در خاورمیانه ، بهار عربی ، رسانه ، انقلاب ، نظریه سی ان ان ، نظریات پست مدرن رسانه ، برجسته سازی ، برجسته نمایی ، انگاره سازی و فرافکنی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی بیداری اسلامی ، ایران هراسی و مطبوعات غربی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی بیداری اسلامی ، ایران هراسی و مطبوعات غربی

  مقاله علمی و پژوهشی" بیداری اسلامی ، ایران هراسی و مطبوعات غربی  " مقاله ای است در 30 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به بیداری اسلامی ، ایران هراسی و مطبوعات غربی ، اسلام هراسی ، نئوشرق شناسی ، مطبوعات آمریکایی ، مطبوعات اروپایی و شرق شناسی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رهبر انقلاب اسلامی و مختصات جنگ نرم

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رهبر انقلاب اسلامی و مختصات جنگ نرم

مقاله علمی و پژوهشی" رهبر انقلاب اسلامی و مختصات جنگ نرم " مقاله ای است در 21 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رهبر انقلاب اسلامی و مختصات جنگ نرم ، براندازی نرم ، استحاله فرهنگی ، جنگ روانی ، حکومت دینی ، بیداری اسلامی ، اهداف تهاجم نرم ، شیوه تهاجم نرم اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب نسبت انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی (تونس و مصر)

ادامه مطلب

closeکتاب نسبت انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی (تونس و مصر)

از جمله وقایع مهم و تأثیرگذار قرن گذشته، انقلاب اسلامی ایران است. انقلابی که نه تنها از نظر تئوری با آن‌چه به عنوان چارچوب‌های ضروری برای انقلاب شناخته می‌شد، متفاوت بود؛ بلکه از نظر حوزه جغرافیایی که در آن رخ داده بود نیز قابل پیش‌بینی نبود. از همه مهم‌تر، قید دینی آن بود که به آرمان‌های این انقلاب، کیفیتی متفاوت از دیگر انقلاب‌ها در جهان می‌بخشید. نویسنده این کتاب با اتکا به نظریه‌های انقلاب، جنبش‌های اجتماعی تونس و مصر را از نوع انقلابی تلقی کرده، زیراکه به تحولات انقلابی سیاسی و اجتماعی منجر شدند. همان‌گونه که این جنبش‌ها بخش‌هایی از هر دو جنبش کلاسیک و مدرن را در خود دارند، ماهیت انقلاب‌های حادث در این دو کشور نیز در حدفاصل دو دسته انقلاب‌های کلاسیک و مدرن جای می‌گیرد. همانگونه که در مورد انقلاب اسلامی، بسیاری از نظریه‌پردازان آن را به عنوان آخرین انقلاب بزرگ در سال‌های پایانی قرن بیستم معرفی کردند و وقوع انقلاب‌ها را با این سبک و سیاق در دهه‌های اخیر مردود شمردند. اگر چه انقلابی به سبک انقلاب‌های کلاسیک در دهه‌های اخیر در کشورهای جهان به وقوع نپیوست، ولی انقلاب‌هایی به سبک دیگر رخ دادند که نمونه آن‌ها را می‌توان در انقلاب‌های مخملی اروپای شرقی، انقلاب‌های رنگی آسیای میانه و اخیراً در تحولات و جنبش‌های انقلابی به سبکی خاص در کشورهای عربی مشاهده کرد. تحولات جهان عرب، بی‌شک نظر پژوهشگران و نظریه‌پردازان انقلاب را به خود جلب کرد، چرا که این رویدادها از یک سو در زمانی رخ داده‌اند که دیگر انتظار وقوع انقلاب و تحولات از این دست در جهان وجود نداشت و از سوی دیگر این انقلاب‌ها دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی هستند که بی‌شک تئوری‌های فعلی انقلاب قادر به تبیین آن‌ها نخواهند بود. فهرست مطالبمقدمهپیشگفتاربخش اول: چارچوب نظریفصل اول: چارچوب نظری انقلاب‌هاگفتار اول: تعاریف انقلاب و انواع آنبهره اول: تعریف انقلاببهره دوم: ویژگی‌های اساسی انقلاب (کلاسیک)بهره سوم: انواع انقلاب‌هاگفتار دوم: نظریه‌های انقلاب کلاسیک تا انقلاب اسلامی ایرانبهره اول: نظریه‌های کلاسیک انقلاببهره دوم: نظریه‌های مدرن انقلاب‌ها1. نسل اول نظریه‌پردازی انقلاب، تاریخ طبیعی انقلاب‌ها 1940-19002. نسل دوم نظریه پردازی انقلابها، نظریه‌های عمومی انقلاب 1975-19401ـ2ـ تحلیل‌های مبتنی بر روانشناسی شناخت و نظریه ناکامی ـ پرخاشگری2ـ2ـ تحلیل‌های مبتنی بر نظریه‌های جامعه شناختی (ساختارگرا ـ کارکرد‌گرا)3ـ2ـ تحلیل‌های مبتنی بر علوم سیاسی4ـ2ـ تحلیل اقتصادی انقلاب‌ها3. نسل سوم نظریه‌پردازی انقلاب‌ها: نظریه‌های ساختاری 1980ـ1970گفتار سوم: نظریه‌های انقلاب بعد از انقلاب اسلامیبهره اول: نظریه‌های مبتنی بر بازنگری در نظریه‌های موجود انقلاببهره دوم: ظهور نسل چهارم نظریه‌های مدرن انقلاب1. رهیافت فرهنگی2. نظریه انقلاب‌های اجتماعی جهان سوم جان فوران3. نظریه معنویت‌گرایانه میشل فوکو4. نظریه عرفانی یا ماوراء طبیعت‌گرایانه لیلی عشقیگفتار چهارم: نظریه‌های انقلاب‌های رنگیگفتار پنجم: انقلاب و پخش آنبهره اول: نظریه پخش انقلاببهره دوم: اشاعه یا پخش انقلاب اسلامیبهره سوم: موانع پخش یا اشاعه انقلاب اسلامیفصل دوم: تحلیل گفتمان به مثابه روشگفتار اول: نظریه گفتمانبهره اول: گفتمان در ساحت مفهوم‌شناسی و نظریه‌پردازیبهره دوم: مؤلفه‌های گفتمانگفتار اول: پخش گفتمانفصل سوم: مدل تحقیقجمع بندی بخش اولبخش دوم: انقلاب‌های عربی،بیداری اسلامی شمال افریقا و نظریه‌های انقلابفصل اول: انقلاب‌های عربی (بیداری اسلامی)گفتار اول: چیستی تحولات تونس و مصرگفتار دوم: وجه ساختاری انقلاب‌های عربیگفتار سوم: وجه گفتمانی انقلاب‌های عربیفصل دوم: انقلاب‌های عربی و نظریه‌های انقلابگفتار اول: چگونگی وقوع انقلاب‌های عربیبهره اول: چگونگی وقوع انقلاب در تونسبهره دوم: چگونگی وقوع انقلاب در مصربهره سوم: مدل انقلاب‌های تونس و مصر1. مدل انقلاب تونس2. مدل انقلاب مصر3. مدل تلفیقی دو انقلاب تونس و مصرگفتار دوم: چرایی وقوع انقلاب‌های عربیبهره اول: چرایی وقوع انقلاب در تونس1. عوامل و زمینه‌های وقوع انقلاب تونس1ـ 1ـ عوامل و زمینه‌های سیاسی ـ اجتماعی2 ـ 1 ـ عوامل و زمینه‌های اقتصادی2. نیروها و جریان‌های انقلاب تونسبهره دوم: چرایی وقوع انقلاب در مصر1. عوامل و زمینه‌های وقوع انقلاب مصر1 ـ 1 ـ عوامل و زمینه‌های سیاسی، اجتماعی2 ـ 1 ـ عوامل و زمینه‌های اقتصادی2. نیروها و جریان‌های انقلاب مصرگفتار سوم: مقایسه دو انقلاب تونس و مصربهره اول: انقلاب‌های تونس و مصر به مثابه تجلی گفتمان هویت‌گرابهره دوم: انقلاب‌های تونس و مصر به مثابه گفتمان عام الشمولبهره سوم: اسلامیت در کانون انقلاب‌های تونس و مصربهره چهارم: گفتمان عربیتبهره پنجم: نفی گفتمان‌های ایدئولوژیک غربیبهره ششم: نفی گفتمان غرب‌گرایی و غرب به عنوان «دیگری»بهره هفتم: گفتمان قانون‌گرایی و استبدادستیزیبهره هشتم: کنش رفتاری و گفتاری میانه روانه و مسالمت جویانهگفتار چهارم: تطبیق انقلاب‌های تونس و مصر با انقلاب اسلامیبهره اول: شباهت انقلاب اسلامی و انقلاب‌های تونس و مصر1. هویتخواهی اسلامی به عنوان دال مرکزی سه انقلاب2. شکل‌گیری اراده جمعی و به چالش کشیدن گفتمان اقتدارگرایی؛ نتیجه دال مرکزی سه انقلاب3. بیقراری ساختار اجتماعی و ساختار سیاسی در سه انقلاب4. تعارض سه انقلاب با گفتمان‌های اقتصادی و سیاسی حاکم (مدرنیته)5. استقلال خواهی در گفتمان سه انقلاب6. عمومیت و شمولیت سه انقلاب7. گفتمان خشونتپرهیزی در سه انقلاببهره دوم: تفاوت‌های انقلاب اسلامی و انقلاب‌های تونس و مصر1. رهبری2. ایدئولوژی3. سازمان‌دهی4. نظامسازیگفتار پنجم: تولد نسل جدید انقلاب‌هافصل سوم: انقلاب‌های عربی و گفتمان اسلام سیاسی (بیداری اسلامی)گفتار اول: عوامل و زمینه‌های پیدایش گفتمان اسلام‌گرایی (اسلام سیاسی)بهره اول: رویارویی با گفتمان مدرنیسمبهره دوم: شکست گفتمان‌های غیرمذهبی ملی‌گرابهره سوم: فقدان گفتمان مشارکت سیاسیبهره چهارم: بحران خرده ‌بورژوازیبهره پنجم: نابرابری‌های اقتصادیگفتار دوم: دال‌های گفتمانی اسلام سیاسی انقلاب اسلامیبهره اول: دال مرکزی اسلام‌گرایی انقلاب اسلامیبهره دوم: دال‌های شناور1. استکبارستیزی:2. عدالتخواهی:3. مردمباوری:4. آزادیخواهی:گفتار سوم: گفتمان اسلام سیاسی در تونسبهره اول: گفتمان‌های رقیب اسلام‌گرایی در تونس1. گفتمان غرب‌گرایی (فرانسوی):2. گفتمان سکولاریسم:بهره دوم: دال‌های گفتمان اسلام‌گرایی تونسی1. مردم سالاری (اسلامی) در دولت اسلامی؛ به مثابه دال مرکزی:2. حقوق بشر؛ به مثابه دال شناور:3. آزادی عقیده و اندیشه؛ به مثابه دال شناور:4. نفی خشونت؛ به مثابه دال شناور:بهره سوم: نیروها و جریان‌های سیاسی اسلام‌گرا در تونسبهره چهارم: ارزیابی وضعیت کنونی جریان اسلام سیاسی در تونسگفتار چهارم: گفتمان اسلام سیاسی در مصربهره اول: رقابت‌های گفتمانی در مصربهره دوم: دال‌های گفتمانی اسلام‌گرایی در مصر1. ابتناء سیاست بر شریعت؛ به مثابه دال مرکزی:2. دال‌های شناور:بهره سوم: نیروها و جریان‌های سیاسی اسلام‌گرا در مصربهره اول: گفتمان دین محوربهره دوم: گفتمان سلطه ستیزیبهره سوم: گفتمان عدالت‌محورجمع بندی بخش دومنتیجه‌گیریفهرست منابع

more_vert کتاب تطبیق ادبیات پایداری در ایران و فلسطین

ادامه مطلب

closeکتاب تطبیق ادبیات پایداری در ایران و فلسطین

فرهنگ پایداری در نظام اسلامی از مهم ترین و بارزترین ویژگی های این مکتب علی الخصوص تشیع به شمار می رود. از صدر اسلام تاکنون تاریخ این دین شاهد ایثارگری و شهادت طلبی مردان و زنان بزرگی بوده که تداوم آن در تاریخ انقلاب اسلامی ایرانی و هشت سال دفاع مقدس و همچنین نهضت آزادی بخش فلسطین به چشم می خورد. این فرهنگ منشاء بیداری، آگاهی، جوانمردی، شجاعت، شور و نشاط مردم بوده است و جامعه را از حالت سکون به حالت حرکت و جنبش و پویایی در آورده و خدمت بزرگی را به جامعه هایی که اسیر استبداد و زورگویی بوده اند، نموده است. در کتاب حاضر نگارنده به دنبال آن است که با تطبیق نکات مشترک در خاستگاه شعر پایداری و بارز نمودن این ویژگی ها در قالب شعری و سبک های محتوایی این نکته را به خوانندگان تحقیق یادآوری می نماید که دردهای مشترک در تمامی نقاط جهان در بین انسان ها وجود دارد علی الخصوص که این دردها نشأت گرفته از یک بینش دینی بزرگی باشد که با تکیه بر آن می توان اصول این ادبیات را طرح ریزی نمود.فهرست مطالب فصل اول کلیاتفصل دوم : ادبیات تطبیقی و ارزشهای علمی آنفصل سوم : ادبیات پایداری در ایران و ویژگی های آنفصل چهارم : ادبیات پایداری در فلسطینفصل پنجم : مشترکات و متفرقات سبکی و محتوایی شعر پایداری در ایران و فلسطیننتیجه گیریفهرست و منابع

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رسانه های اجتماعی ، خاورمیانه و انقلاب های اخیر

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رسانه های اجتماعی ، خاورمیانه و انقلاب های اخیر

مقاله علمی و پژوهشی" رسانه های اجتماعی ، خاورمیانه و انقلاب های اخیر " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه های اجتماعی ، خاورمیانه و انقلاب های اخیر ، بیداری اسلامی ، فضای مجازی ، انقلاب و ارتباطات اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی امام خمینی (ره) و رسانش پیام

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی امام خمینی (ره) و رسانش پیام

مقاله علمی و پژوهشی" امام خمینی (ره) و رسانش پیام  " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به امام خمینی (ره) و رسانش پیام  ، آزادی بیان ، بیداری اسلامی و ازادی بیان اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رسانه های بین المللی و انعکاس تحولات جهان عرب

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رسانه های بین المللی و انعکاس تحولات جهان عرب

مقاله علمی و پژوهشی" رسانه های بین المللی و انعکاس تحولات جهان عرب " مقاله ای است در 10 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه های بین المللی و انعکاس تحولات جهان عرب ، بیداری اسلامی ، بهار عربی ، سیاست رسانه ای ، بحرین ، عراق و سوریه اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert این عوامل باعث اختلال خواب می‌شوند

ادامه مطلب

closeاین عوامل باعث اختلال خواب می‌شوند

سوسن صالح‌پور با اشاره به اینکه اگر افراد در به خواب رفتن و در طول مدت زمان خواب دچار مشکل باشند، ممکن است به اختلال خواب مبتلا شده باشند، گفت: این افراد ممکن است زودتر از حد معلول از خواب بیدار شوند یا در بیدار شدن از خواب دچار مشکل باشند، اما استفاده از روشنایی مصنوعی در زمان بیداری ساعات‌های شب، می‌تواند یک برای برنامه جدید موثر برای تنظیم بدن در جهت پیشگیری از ابتلا به اختلال خواب باشد. این متخصص طب کار تصریح کرد: به افراد توصیه می شود که در طول روز جهت خواب اتاق را تاریک و خنک نگه دارند و در موارد خاص نیز می‌توانند از ملاتونین جهت تسهیل خواب استفاده کنند. صالح‌پور با اشاره به اینکه استفاده از داروهای خواب ‌آور در صورتی که اختلال خواب فرد ناشی از شیفت کاری باشد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، افزود: افراد باید تلاش کنند شیفت ثابتی داشته باشند تا فرصت کافی تطابق با برنامه جدید برای بدن فراهم شود. وی با تاکید بر اینکه افرادی که دارای شیفت‌های چرخشی هستند، می‌توانند از سرپرست خود بخواهند تغییر شیفت‌های آن‌ها رو به جلو باشد، به طوری که ساعت شروع شیفت بعدی دیرتر از ساعت پایان شیفت قبلی باشد، اظهار کرد: به عنوان مثال اگر آن ها دارای یک شیفت صبح هستند باید پس از طی شدن فاصله بین دو شیفت، شیفت بعدی خود را در هنگام عصر انتخاب کنند و توصیه می‌شود که در این زمان از شیفت شب استفاده نکنند. این متخصص طب کار، خاطرنشان کرد: افراد در صورت امکان می‌توانند در طول مدت شیفت شب، استراحت 20 تا 30 دقیقه‌ای برای یک خواب کوتاه داشته باشند. این کار به افزایش هوشیاری آن‌ها در طول مدت شیفت بسیار کمک می‌کند. وی با اشاره به اینکه اگر افراد در ساعت کاری از کافئین برای حفظ بیداری استفاده می‌کنند، باید در قسمت انتهایی شیفت مصرف آن را متوقف کنند تا در خواب بعد از شیفت آن‌ها اختلال ایجاد نشود، یادآورشد: آن‌ها می‌توانند با افراد منزل در خصوص نیاز به استراحت و خواب در ساعت‌های حضور در منزل صحبت کنند و فعالیت‌های خانوادگی و اجتماعی خود را طوری تنظیم کنند که از خواب کافی بهره‌مند شوند. صالح‌پور در پایان بیان کرد: بهتر است اگر در آینده قرار است تغییری در شیفت کاری افراد ایجاد شود‌، آن‌ها از این تغییر مطلع باشند تا تلاش کنند که با تغییر ساعت‌های خواب و بیداری، بدن خود را با شیفت جدید تطبیق دهند. منبع: ایسنا

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته مدرسی معارف اسلامی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته مدرسی معارف اسلامی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مدرسی معارف اسلامی سال 1396 در این دفترچه 90 سئوال در زمینه ادبیات عرب ، کلام ، تفسیر قرآن ، فلسفه ، اخلاق اسلامی، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی ، انقلاب اسلامی ایران و علوم قرآنی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert درباره سیدقطب

ادامه مطلب

closeدرباره سیدقطب

 سیدقطب به عنوان یکی از پرآوازه‌‏ترین چهره‌های سده بیستم شناخته می‌شود که اندیشه‌های او در مجموع شاکله گفتمان اصول‏گرایی اسلامی معاصر را پی ریخته است. بسیاری از متفکران، وی را بزرگ‏ترین محرک بیداری اسلامی و رهبر اخوان‌المسلمین قلمداد کرده‌اند. اصول گرایی اسلامی دارای خاستگاه ‏های فکری، فلسفی و مذهبی هست. این جنبش، تجدید حیات دین را در تجدید فهم مفاهیم دینی و پویایی بخشیدن به آنها جسته است. اصول‏گرایی اسلامی مبانی فلسفی تازه‏ ای را طرح کرده که به لحاظ روش شناختی قابل تأمل است. پیشگامان و نظریه پردازان اصول‏گرایی اسلامی مباحث فکری‏ را که در چند سده اخیر در غرب و شرق مطرح بود به طور مستقیم یا غیرمستقیم مورد مناقشه قرار داده‏ اند. در میان متفکران جنبش اصول‏گرایی و بیداری اسلامی در سده بیستم، سیدقطب هم از جهت شمار تألیفات و هم از لحاظ عمق و گستره تأثیر گذاری، جایگاهی ویژه دارد. شاید بتوان اعدام او را یکی از مهم‏ترین دلایل رواج اندیشه او و گسترش بیداری اسلامی دانست. بسیاری از متفکران سیدقطب را بزرگ‏ترین محرک بیداری اسلامی و رهبر اخوان المسلمین قلمداد کرده ‏اند. زندگینامه سیدقطب سید قطب بن ابراهیم در یکی از روستاهای مصر در ۱۹۰۶ میلادی چشم به جهان گشود. او پس از مدرسه، تحصیلاتش را در دارالعلوم تحصیلات عالی پی ‏گرفت. در ۱۹۲۹ از دارالعلوم فارغ ‏التحصیل شد و آنگاه به معلمی پرداخت. او با استعفا از معلمی در اواخر دهه ۱۹۴۰ میلادی وارد حوزه فعالیت‏ های فکری اسلامی شد. سید قطب اخوان المسلمین را تجسم گرایش‏ های پنهانی می‏ دید که برخی وجوه آن را در قرائت اندیشه ‏های محمد عبده و رشید رضا دیده بود و اینگونه وی وارد اخوان المسلمین شد. کتاب‏ های دراسات اسلامیة و العدالة الاجتماعیة فی الاسلام را در ۱۹۴۸ میلادی منتشر کرد و پس از آن نیز کتاب ‏های متعددی نگاشت. پس از درگیری‏ های ۱۹۵۴ میلادی میان اخوان المسلمین و رهبران انقلاب، سید قطب و دیگر رهبران اخوان زندانی شدند. پس از آزادی از زندان، دوباره در ۱۹۶۵ میلادی به زندان افکنده شد و به اتهام توطئه علیه نظام سیاسی حاکم همراه جمعی از دوستانش در ۱۹۶۶ اعدام شد. حیات فکری و اندیشه سید قطب‏ حیات فکری سید قطب را بر اساس رویکردهای ایدئولوژیکش می توان به چهار مرحله تقسیم کرد: دوره شک و تردید که خود وی در اینباره تصریح کرد که ۱۰ سال را در الحاد گذرانده است. در این دوره سید قطب بیشترین آثار ادبی و نقدی اش را نوشته است. وی در نوشته‏ های این دوره بسیاری مباحث را که هیچ ارتباطی با اسلام نداشته مطرح کرده و در جایی به صراحت از ضرورت جدایی میان دین و هنر سخن رانده است. صریح‏ ترین مدرکی که وضعیت فکری او را در این دوره باز می‏ تاباند، مقاله‏ ای است که در ۱۹۳۴ میلادی در مجله الاهرام نوشت. دوره بعدی را دوران رویکرد سکولار اسلامی می داند که در این دوره سید قطب هوادار افرادی مانند احمد امین می‏ شود که سعی در اثبات معنویت و روحانیت شرق در مقابل مادیت غرب دارند. در این مقطع، وی به اسلام به عنوان بخشی از فرهنگ ملی خود می‏ نگرد، زیرا قرآن قوانین و نظم اجتماعی‏ را عرضه می‏ کند که بیشترین تأثیر را بر ذهنیت مصری ‏ها داشته است اما دین وحدت سیاسی نمی ‏آفریند. در این دوره، نوشته‏ های سید قطب درباره مسایل اجتماعی، نشان قومی یا ناسیونالیستی و سکولار دارد. سومین دوره را می توان دوره گرایش اسلامی معتدل دانست. سید قطب در ۱۹۴۶ میلادی مقاله مدارس للسخط را که نخستین مقاله ایدئولوژیک اسلامی اش بود به چاپ رساند و نخستین و عمده ‏ترین کار ایدئولوژیک اسلامی خود را یعنی کتاب العدالة الاجتماعیة فی الاسلام را پیش از مسافرت به آمریکا در ۱۹۴۸ میلادی به پایان برد. در این دوره دیدگاه‏ های سید قطب به دیدگاه‏ های اخوان المسلمین نزدیک می‏ شد و خود وی نیز ارتباطاتی با اخوان برقرار می ‏کرد اما به این جماعت نپیوست، زیرا می‏ خواست استقلال خود را به عنوان یک متفکر حفظ کند. او پس از بازگشت از آمریکا در ۱۹۵۱ میلادی به نوشتن در موضوعات اسلامی ادامه داد و به اخوان المسلمین پیوست و متفکر اصلی این جریان و نیز سردبیر روزنامه اخوان شد. چهارمین مرحله رادیکال اسلامی است. سید قطب بیشتر این دوره را در زندان و بیشتر ایام زندان را در بیمارستان گذرانده است. وی در بیمارستان امکان نوشتن را نیز داشت. پس از آزادی از زندان که بنا بر برخی گزارش ‏ها با وساطت عبدالسلام عارف رییس جمهوری عراق عملی شد، به فعالیت ‏ها و ارتباطات مخفی‏ اش با برخی اعضای اخوان ادامه داد. وی در این سال‏ ها کار نگارش تفسیر فی ظلال القرآن را به پایان برد و ۱۴ جزیی را که پیش از ایام زندان نوشته بود، بازنویسی و تنقیح کرد و در تألیفات اولیه‏ اش نیز تجدید نظر کرد و کتاب‏ های تازه ‏ای از جمله هذا الدین، المستقبل لهذا الدین، خصائص التصور الاسلامی و معالم فی الطریق را نوشت که کتاب اخیر پس از آزادی اش از زندان در ۱۹۶۴ میلادی منتشر شد.   جامعه‏ از نظر سید قطب از دیدگاه سید قطب، اسلام جز ۲ نوع از جوامع همچون جامعه اسلامی و جامعه جاهلی را نمی ‏شناسد. جامعه اسلامی جامعه ‏ای است که اسلام در ابعاد عقیده، عبادت، شریعت، نظام، خُلق و سلوک در آن پیاده می شود، نه آن جامعه ‏ای که در بردارنده گروهی از مردم باشد که خود را مسلمان می ‏نامند اما قانونشان، شریعت اسلام نیست. جامعه جاهلی هر جامعه‏ ای غیر از جامعه مسلمانان است و به تعبیر دقیق ‏تر، هر جامعه ‏ای که عبودیت آن خالص و منحصر برای خدا نباشد. سید قطب «عقیده» را عنصر تمایزبخش جوامع جاهلی، اسلامی و حتی جوامع پیشرفته و عقب مانده می ‏داند. سید قطب در پاسخ این پرسش که چنین جامعه‏ ای (اسلامی) چه انگاره ‏ای از نظام خود خواهد داشت، بر وجود ارتباط محکم میان ماهیت نظام اجتماعی و ماهیت انگاره ‏های اعتقادی تأکید می ‏کند، بلکه ارتباطی فوق ‏العاده و حتی نوعی پویا در سرچشمه گرفتن نظام اجتماعی از انگاره اعتقادی می ‏بیند. او معتقد است، فقه نیز در سایه جامعه اسلامی می ‏تواند پاسخ گوی مشکلات باشد. فقه اسلامی امکان رشد و بالندگی و تکامل و رویارویی با مشکلات زندگی را ندارد جز آن‏گاه که جامعه اسلامی واقعی پدید آید که مشکلات زندگی را در برابر خود ببیند و در حالی که نخست به اسلام سر تسلیم فرود آورده اند، با آن تعامل برقرار کنند. سید قطب، جوامع مسلمان دوران مدرن را منطبق با جوامع دوران جاهلیت می‌دانست. او کنار گذاشتن قوانین اسلامی و ارزش‌های مذهبی به ویژه پس از دوران استعمار در جهان اسلام را عاملی برمی شمرد که مردم دوران معاصر نیز مانند دوران جاهلیت، غرق در گمراهی باشند و به همین دلیل نتیجه می‌گیرد که تمام حکومت‌های غیر اسلامی از جمله حکومت مصر نامشروع‌اند. جنجالی‌ترین ویژگی نظریه قطب درباره جاهلیت، کاربرد وسیع آن بود. او معتقد بود که تمام جوامعی که با حکومت‌های غیر اسلامی اداره می‌شوند، غیر اسلامی هستند و بر مبنای تفسیرهای قرآنی از جاهلیت، نتیجه می‌گرفت که مسلمانان این جوامع شرعاً موظف‌اند با دولت حاکم مبارزه کنند. این‌گونه بود که حرکت سید قطب، حرکتی سیاسی به شمار می‌آمد. برپایه دیدگاه سید قطب، اساس جامعه اسلامی بر محورهایی همچون حاکمیت فراگیر، مبارزه با جاهلیت فراگیر، جهاد و صلح استوار است که بدون عملی‌شدن آنها، نمی‌توان جامعه‌ای اسلامی داشت. جامعه اسلامی از دیدگاه سید قطب مخالف با جوامعی است که نظام‏ های پنج‏گانه غربی در اندیشه مارکس به خود دیده ‏اند، یعنی نظام دوره کمون اولیه، برده داری، اقطاعی، سرمایه‏ داری و سوسیالیسم که در اندیشه کمونیسم است زیرا جامعه اسلامی به عکس نظام‏ های غربی که به تناسب شرایط تاریخی معینی پدید آمده ‏اند، از آغاز پیدایش مبتنی بر شریعت الهی کاملی است. جامعه اسلامی شریعت را نساخته است، بلکه شریعت است که جامعه اسلامی را ساخته است. سید قطب برخی ویژگی ‏های جامعه اسلامی را چنین برمی شمارد: جامعه اسلامی جامعه ‏ای آزاد، باز و دارای همه عقاید و مذاهب و آرایی است که در سایه آن زندگی می ‏کنند و اجبار از عناصر تشکیل و بقای آن نیست. آثار سید قطبدر خصوص آثار سید قطب می توان به مواردی همچون؛ تفسیر فی ظلال القرآن(در سایه قرآن)، طفل من القریة(کودکی از روستا)، أشواک(خارها)، المدینة المسحورة(شهر جادو شده)، التصویر الفنی فی القرآن(آفرینش هنری در قرآن)، ترجمه محمد مهدی فولادوند، مشاهد القیامة فی القرآن(دورنمای رستاخیز ...) ترجمه غلام رضا خسروی حسینی، معالم فی الطریق(نشانه‌های راه)، المستقبل لهذا الدین(آینده در قلمرو اسلام) ترجمه آیت الله خامنه‌ای، هذا الدین(این دین) و العدالة الاجتماعیة(عدالت اجتماعی در اسلام) ترجمه محمد علی گرامی و سید هادی خسروشاهی اشاره کرد. منابع: ۱. سید قطب در کتاب هذاالدین، راه تحقق حاکمیت را شکل‏گیری «گروهی مؤمن» و در کتاب معالم فی الطریق و شکل‏گیری «جماعتی جنبشی اسلامی» می‏داند. ۲. رضوان السید، «مراحل گفتمان اسلامی در پاسخ به چالش‏های یک قرن»، هفته نامه پگاه حوزه، ش ۱۶، ص ۳. ۳. طبیعة المجتمع الاسلامی، مجموعه مقالات نحو مجتمع اسلامی، ص ۶۲ - ۹۱ . ۴. مجتمع عالمی، مجموعه مقالات نحو مجتمع اسلامی، ص ۱۳۵.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی آزادی ارتباطات و اطلاعات در حقوق و اندیشه اسلامی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی آزادی ارتباطات و اطلاعات در حقوق و اندیشه اسلامی

مقاله علمی و پژوهشی" آزادی ارتباطات و اطلاعات در حقوق و اندیشه اسلامی " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به آزادی ارتباطات و اطلاعات در حقوق و اندیشه اسلامی، حق تعیین سرنوشت ، حقوق بشر ، دسترسی آزاد به اطلاعات ، حقوق اسلامی ، اندیشه اسلامی، حق نظارت و حق مشارکت اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب فرهنگ واژگان اسلامی: فارسی - روسی، روسی - فارسی

ادامه مطلب

closeکتاب فرهنگ واژگان اسلامی: فارسی - روسی، روسی - فارسی

در کتاب فرهنگ واژگان اسلامی: فارسی - روسی، روسی - فارسی اثر حسین غلامی، به صورت گزینشی مهم‎ترین لغات و اصطلاحاتی که در زمینه اطلاعات دینی برای عموم مردم لازم است، گردآوری شده است. این کتاب به صورت دو زبانه (فارسی-روسی) است. حسین غلامی به ترتیب حروف الفبا به شرح معنای این واژگان در کتاب فرهنگ واژگان اسلامی: فارسی - روسی، روسی - فارسی پرداخته و اطلاعاتی اجمالی در مورد اصطلاحات دینی اعم از فقهی، اخلاقی، اجتماعی، اعتقادی و تاریخی ارائه نموده است. برخی از اصطلاحات و واژگان ذکر شده در کتاب عبارتند از: آخرالزمان، آخرت، آیت‌الکرسی، ابتلاء، ابوطالب، اخلاص، ارتداد، بدعت، برزخ، بیعت، تاسوعا، تربت، تورات، ثارالله، ثواب، جاهلیت، حکومت اسلامی و ... .

more_vert شب بیداری در فصل امتحانات

ادامه مطلب

closeشب بیداری در فصل امتحانات

نباید مطالعه متمرکز در شب امتحان باشد و باید به تدریج در طول سال انجام شود. شب‌بیداری در فصل امتحانات باعث کاهش دقت دانش آموزان و دانشجویان در روز بعد می‌شود. برخی از دانشجویان در فاصله چند روز مانده به امتحان، خود را عاجز از حل مسائل درسی می بینند، روی به سیستم «شب امتحانی» آورده و سعی می کنند با شب‌بیداری و مرور کلی سرفصل ها، حداقل به نمره قبولی دست یابند؛ ولی کار ساده ای پیش روی آنها نیست. متاسفانه در فصل امتحانات خواب افراد کم و تمرکز به سمت درس می‌رود که این موضوع سیکل معیوب ایجاد و باعث کم شدن قدرت فراگیری می‌شود. اختلال در تغذیه از دیگر مشکلات ایجادی در زمان امتحانات است که افراد باید درصورت نخوردن غذای کامل، غذای مفید، مقوی و کم حجم را در برنامه غذایی خود جا دهند. نباید مطالعه متمرکز در شب امتحان باشد و باید به تدریج در طول سال انجام شود. یک روانشناس گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان از «شب‌بیداری» در فصل امتحانات خودداری کنند؛ چرا که این موضوع باعث کاهش دقت آنها در روز بعد می‌شود. اگر دانش‌آموزان و دانشجویان تسلط کاملی به درس پیدا کنند، استرس کمتری خواهند داشت. متأسفانه بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان در طول ترم تحصیلی برنامه‌ریزی مشخصی برای خواندن دروس خود ندارند و همه را برای شب امتحان جمع می‌کنند که این باعث ایجاد تنش زیاد در آنها می‌شود. بهترین زمان مطالعه صبح‌های زود پس از یک خواب راحت است و فرد می‌تواند پس از دوش گرفتن و صرف یک صبحانه مطلوب مطالعه خود را آغاز کند.   بیداری در شب امتحان به هر قیمتی مدت‌هاست دانشجویانِ عادت کرده به سیستم «شب امتحانی» از روش های مختلفی برای غلبه بر خواب آلودگی استفاده می‌کنند. در این میان پای قرص ها و داروهای مختلفی به میان می آید که با تبلیغات دروغین، دانشجویان را به دام خود می کشد؛ قرص هایی با وعده رفع احساس خواب آلودگی، افزایش تمرکز و حتی بالا بردن قدرت یادگیری در خانه های دانشجویی و حتی خوابگاه ها به وفور پیدا می شود.   قرص هایی مانند «ترامادول»، «بایومادول» و «ریتالین» از جمله مشهورترین و متأسفانه محبوب ترین قرص ها میان جوانان دانشجوست تا بتوانند سه ماه درس نخواندن را در چند شب، جبران کنند. متیل فنیدات (Methylphenidate) یا ریتالین در سال 1954 به بازار آمد تا افسردگی و خستگی مزمن را درمان کند. در ادامه برای درمان کودکان بیش فعال تجویز شد؛ اما در سال 1998 دانش آموزان و دانشجویان، مشتری ثابتش شدند تا شب های امتحان بیدار بمانند.   دانشجوی باهوش در معرض خطر بیشتری است متأسفانه اغلب دانشجویان در ترم های اول، هنوز در فضای دبیرستان هستند و تصور می کنند اگر در مدارس نمونه و استعدادهای درخشان درس خوانده باشند، می توانند با تکیه بر هوش خود واحدهای درسی دانشگاه را هم با موفقیت پشت سر بگذارند؛ اما وقتی با تفاوت فضا مواجه شدند، دچار سردرگمی می شوند و در حقیقت در معرض خطر بیشتری قرار می‌گیرند. در این شرایط دانشجو باید خود را با شرایط جدید وفق دهد و به صورت جدی از مشاوره‌های روان شناسی بهره ببرد. در این وضعیت دانشجو با دوگانگی روبه‌رو خواهد شد، وقتی به ایام امتحان نزدیک می شود، می بیند دیگر درس خواندن در شب امتحان مثل زمان مدرسه جواب نمی دهد، اینجاست که از موادی برای افزایش تمرکز و غلبه بر احساس خواب آلودگی استفاده می کنند. متأسفانه جوانان و خانواده های ما به درستی با عوارض و تأثیرات جبران ناپذیر قرص های مشهور به «قرص شب امتحان» آشنا نیستند. در سال های گذشته قرص هایی مانند «ترامادول» و در سال های اخیر «ریتالین» در میان جوانان و حتی نوجوانان رواج پیدا کرده است. متأسفانه آگاهی سازی لازم صورت نگرفته و بچه های‌مان را با خطرات این داروهای مخدر آشنا نکرده ایم». «دانشجویان تصور می کنند استفاده از این قرص ها برای بازه زمانی نهایتا یک ماهه ضرری ندارد و بعد از پایان امتحانات و پشت سر گذاشتن چند روز کسلی (خماری) به زندگی عادی بازمی گردند اما نمی دانند تأثیرات خانواده «اوپیویید» و «آمفتامین» گاهی تا پایان عمر روی مغز باقی می ماند. وابستگی روحی اجازه نمی دهد دانشجو به زندگی عادی خود بازگردد. اثر مخرب دیگری که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، خاطره لذتی است که در ذهن جوان می ماند و حتی بعد از ازدواج هم می خواهد برای رسیدن به آرامش و تمرکز، تجربه اش کند، در نتیجه زندگی فرد یا افراد دیگری هم تحت تأثیر قرار می گیرد». «عوارض جسمی این قرص ها را هم نباید دست کم گرفت. تغییر رنگ پوست، فرورفتگی گونه ها، نارسایی کبدی و کلیوی، زخم معده، اضطراب بی دلیل، اختلال در خواب و پرخاشگری از جمله تأثیراتی است که زندگی فرد را تحت تأثیر منفی قرار می دهد. باید با برگزاری کلاس های مشاوره، دانشجویان را از مضراتش آشنا کرد. همچنین با

more_vert سئوالات آزمون دکترای سال 98 رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای سال 98 رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی

دفترچه سئوالات آزمون تخصصی دکترای سال 98 رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی که از سوی سازمان سنجش برگزار شده است دارای 90 سئوال با موضوعات زیر است: 1– سئوالات زبان عربی 2- سئوالات تاریخ و تمدن ملل اسلامی شما کاربران عزیز می توانید دفترچه کامل سئوالات آزمون را به همراه پاسخنامه آزمون از طریق لینک زیر دریافت نمائید

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رهنمودهای اسلامی و بازدارندگی فساد اداری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رهنمودهای اسلامی و بازدارندگی فساد اداری

مقاله علمی و پژوهشی" رهنمودهای اسلامی و بازدارندگی فساد اداری " مقاله ای است که در 24  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رهنمودهای اسلامی و بازدارندگی فساد اداری ، تعالی بخشی ، مدیریت اسلامی ، نهج البلاغه فضائل اخلاقی و معاشرت اجتماعی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته مدرسی معارف اسلامی

ادامه مطلب

closeسئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته مدرسی معارف اسلامی

دفترچه سئوالات آزمون تخصصی دکترای سال 98 رشته مدرسی معارف اسلامی که از سوی سازمان سنجش برگزار شده است دارای 90 سئوال با موضوعات زیر است: 1– سئوالات ادبیات عرب 2- سئوالات کلام و تفسیر قرآن 3 – سئوالات فلسفه و اخلاق اسلامی 4 – سئوالات تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی 5 – سئوالات انقلاب اسلامی ایران 6 - علوم قرآنی شما کاربران عزیز می توانید دفترچه کامل سئوالات آزمون را به همراه پاسخنامه آزمون از طریق لینک زیر دریافت نمائید  

more_vert جذب یک‌هزار عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد

ادامه مطلب

closeجذب یک‌هزار عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد

قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد از جذب یک‌هزار استاد جوان در نخستین فراخوان جذب هیات علمی این دانشگاه خبر داد. بیژن رنجبر در آیین تکریم و معارفه روسای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: نظام برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مورد توجه است.این مسئول ادامه داد: ایجاد تناسب بین آموزش و پژوهش، از سیاست‌های راهبردی سند دانشگاه آزاد اسلامی است.رنجبر با بیان اینکه از دیگر راهبردهای دانشگاه آزاد، جذب هیات علمی است، تصریح کرد: در تحولات ساختاری که صورت گرفت جذب استادان که اداره کل بود به مرکز جذب تبدیل شد و در نوبت نخست یکهزار نفر از استادان جوان، جذب دانشگاه آزاد اسلامی شدند. به گفته وی در ارتقای فناوری در کشور چند سند داریم و همواره این اسناد باید مورد توجه باشد و منشا تحولات ساختاری که در دانشگاه آزاد به وقوع پیوست اسناد بالادستی بود.رنجبر یادآور شد: دانشگاه آزاد امروز در سطح گسترده‌تری شناخته شده است. در این مراسم از خدمات حسین منصوریان در مدت ۱۵ ماه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران واحد ساری قدردانی و حسین کرمانیان به این سمت منصوب شد.