جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی

مقاله علمی و پژوهشی" کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی  " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی، گفتگوی رسانه ای ، برنامه گفتگو محور ، ماهیت ارتباطی ، ماهیت گفتگو و کارکرد گفتگو اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور

ادامه مطلب

closeکتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور

کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور اثر پروفسور رادنی ترنراست که توسط دکتر محمدحسین صبحیه, رضا فلسفی ترجمه شده است . بررسی موضوع کتاب کتاب حاضر چهارمین ویرایش جامع‌ترین اثر در حوزه مدیریت پروژه‌محور است. این اثر را انتشارات مک گروهیل در سال 2014 منتشر کرده است و اولین چاپ آن در سال 1993 در اختیار متخصصان قرار گرفت. این مرجع کاربردی چگونگی هم‌راستا سازی اهداف پروژه با اهداف سازمان، حفظ حاکمیت، مدیریت عملکرد و فرایند پروژه را تبیین کرده است.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مطبوعات و پیام های سلامت محور

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مطبوعات و پیام های سلامت محور

مقاله علمی و پژوهشی" مطبوعات و پیام های سلامت محور " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مطبوعات و پیام های سلامت محور ، ارتباطات سلامت ، پیام آگاهی بخش ، پیام ترغیب کننده ، پیام آموزشی ، پیام اجتماعی ، جاذبه هیجانی ، جاذبه شناختی ، پیام مخاطب محور ، پیام یک طرفه و پیام دوطرفه اشاره  نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب متغیر پنهان در سرمایه گذاری

ادامه مطلب

closeکتاب متغیر پنهان در سرمایه گذاری

تحلیل 15 اقتصاددان، فعال اقتصادی و فرهنگ‌پژوه درباره تاثیر رسانه بر سرمایه‌گذاری برای درک نسبت میان رسانه‌ها و توسعه اقتصادی همواره نیاز به مطالعات تاریخی، مطالعات تطبیقی و مطالعات میان‌رشته‌ای بوده و هست. نمی‌توان در دنیایی که پای همه وجوه و جوانب تغییرش به تحولات ارتباطی وابسته است، از کنار رسانه‌ها و دامنه‌های تاثیرگذاری دور و نزدیک آنها به آسانی و سادگی گذشت. زمانی که مشهودترین پدیده ارتباطی در مطبوعات خلاصه می‌شد، ماکس وبر، جامعه‌شناس برجسته آلمانی که خود اقتصاددان بزرگی نیز هست پرسشی اساسی را در نخستین کنگره جامعه‌شناسان جهان مطرح می‌کند که می‌توان امروز نیز با تعمیم نقش مطبوعات به رسانه‌های دیگر همچنان به آن اندیشید. او می‌گوید: «مطبوعات را از ذهن خود بزدایید و به این نکته فکر کنید که زندگی مدرن بدون تبلیغات تجاری که مطبوعات خالق آن بوده‌اند به چه شکل خواهد بود؟ جالب است که بپرسیم تبلیغات امروز شبیه چیست؟ و فردا به چه چیزی شباهت خواهد داشت؟ روزنامه‌ها فردا چه چیزهایی را تبلیغ می‌کنند و چه چیزهایی را تبلیغ نخواهند کرد؟» وبر برای توصیف تحولی که در مواجهه فعالیت‌های اقتصادی با وسایل ارتباط جمعی رخ داده است به تمثیلی روشن اشاره می‌کند؛ اینکه «بازار سهام آمریکا تا این اواخر برای پنجره‌های خود از شیشه‌های مشجّر استفاده می‌کرد تا به این ترتیب ارتباط بیرون را با نوسانات بازار قطع کند. اکنون می‌بینیم که بیشتر بخش‌های تشکیل‌دهنده یک روزنامه، دست کم تا حدودی تحت تاثیر ضرورت توجه به مسائل بازار سهام قرار دارند». بر همین اساس او به طرح پرسش‌های مهمی می‌پردازد که هنوز می‌توان و باید به آنها پرداخت: 1- آیا افزایش سرمایه به مفهوم افزایش حساس شدن تجارت در قبال نوسانات افکار عمومی است؟ 2- آیا وابستگی رو به تزاید مطبوعات به افکار عمومی رایج، پیامد نیاز فزاینده به سرمایه است؟ 3- آیا ما با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری نقدی در روزنامه‌ها در حال حرکت به سوی تراست‌های مطبوعاتی هستیم؟ 4 - مفهوم توسعه سرمایه در فعالیت مطبوعاتی، برای موضع جامعه‌شناختی مطبوعات در کل و برای نقش آن در فرایند شکل‌دهی به افکار عمومی چیست؟ 5- روزنامه مطالبی را که به مردم می‌دهد چگونه به دست می‌آورد؟ ماهیت منابع خبری چیست و کارکرد خبرگزاری‌های بزرگ و مناسبات بین‌المللی آنها از چه قرار است؟ فهرست مطالبپیش‌گفتار مولفپیش‌گفتار هادی خانیکیپیش‌گفتار داود دانش‌جعفریبخش اول: مبانی نظری اهمیت رسانهمقدمهبخش دوم: مصاحبه‌هاگفتگو با دکتر مسعود نیلیگفتگو با دکتر محسن رنانیگفتگو با دکتر فرشاد مومنیگفتگو با دکتر عیسی کلانتریگفتگو با دکتر عباس شاکریگفتگو با دکتر سیدصفدر حسینیگفتگو با مسعود خوانساریگفتگو با دکتر سیدحمید حسینیگفتگو با دکتر پدرام سلطانیگفتگو با مسعود دانشمندگفتگو با محمدرضا بهرامنگفتگو با شاهرخ ظهیری

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدل سازمان حکمت محور

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مدل سازمان حکمت محور

مقاله علمی و پژوهشی" مدل سازمان حکمت محور " مقاله ای است که در 25  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدل سازمان حکمت محور، اخلاق ، حکمت ، مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله تبیین جامعه شناختی و بستر اخلاقی بنیان‌های گفتگو در اندیشه امام خمینی (ره)

ادامه مطلب

closeمقاله تبیین جامعه شناختی و بستر اخلاقی بنیان‌های گفتگو در اندیشه امام خمینی (ره)

مقاله علمی و پژوهشی " تبیین جامعه شناختی و بستر اخلاقی بنیان‌های گفتگو در اندیشه امام خمینی (ره)" مقاله ای است در 15 صفحه و با 18 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث گفتگو، بستر اخلاقی، اندیشه، بیداری اسلامی، فرهمندانه پرداخته شده است چکیده مقاله این مقاله با تبیین جامعه شناختی، به بررسی بنیانهای گفتگو در اندیشه امام خمینی(ره) ، با استفاده از روش اسنادی وتحلیل محتوی متون وتاکیدبرادبیات نظری تحقیق برگرفته ازآیات قرآن وتئوری رهبری فرهمندانه ماکس وبر و تئوری انقلاب کرین برینتون می‌پردازد. دربخش اسنادی از اغلب آثار امام خمینی (ره) فیش برداری شده است.عظمت امام این است که اصالت فکرش را در آثارش بتوانیم نشان دهیم ، بنابراین، توجه به اندیشه امام بیشترازگذشته ضروری است .امام با اخلاق و منش متعالی خود توانست، نظم فکری را به نظم اجتماعی با ساختاری جدید تبدیل کند و با تحلیل انتقادی گفتمان‌های قبلی آنها را به چالش کشید. پس می‌توان گفت امام با تأسی از روش انبیاء به گفتگو می‌پرداخته واز گفتگو بیشتر در تبیین واصلاح واشاعه استفاده نموده است، که البته در صورت عدم نتیجه به قیام وجنگ می‌پرداخت. امام با رویکرد تعاملی خود، اندیشه‌های یکسویه وجانبدارانه را به موزه‌های تاریخ اندیشه سپرد.ایشان درتعاملات دیپلماتیک با توجه به اصول اخلاقی ومصلحت جامعه ودفع مفاسد به تدبیر امور می‌پرداختند، پس در تحلیل اندیشه هایشان بایستی به این اصول ثابت تفکرشان توجه نمود. طرح اندیشه مذهبی واخلاقی در جهان وجهانی شدن اسلام، آگاهی بخشی، تمایز اسلام واقعی از اسلام آمریکایی، توجه خاص به نیروی انسانی، کاربست مفاهیم برمبنای اسلام، رعایت احترام متقابل و رعایت عدالت بین دولت‌ها، مصلحت اندیشی، تعمق وواقع بینی، خلق باوری، آینده پژوهی مبانی گفتگواو را تشکیل می‌دهند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی توسعه منابع انسانی، توسعه فردی و سازمانهای پروژه محور

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی توسعه منابع انسانی، توسعه فردی و سازمانهای پروژه محور

مقاله علمی و پژوهشی" توسعه منابع انسانی، توسعه فردی و سازمانهای پروژه محور " مقاله ای است که در 18  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به توسعه منابع انسانی، توسعه شایستگی ها ، نظریه پردازی ، توسعه فردی و سازمانهای پروژه محور اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جایگاه رسانه ، سواد رسانه ای و جامعه دانایی محور

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جایگاه رسانه ، سواد رسانه ای و جامعه دانایی محور

مقاله علمی و پژوهشی" جایگاه رسانه ، سواد رسانه ای و جامعه دانایی محور " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جایگاه رسانه ، سواد رسانه ای و جامعه دانایی محور ، انبوه دانش ، شکاف آگاهی ، شکاف دیجیتال ، سواد اطلاعاتی ، شایستگی دیجیتال و عناصر سواد رسانه ای اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert دستور ویژه رئیس جمهوری برای حل مشکلات آموزش و پرورش

ادامه مطلب

closeدستور ویژه رئیس جمهوری برای حل مشکلات آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در توییتی نوشت: امروز گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش در هیات دولت ارائه کردم و دکتر روحانی به سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی دستور ویژه داد تا مشکلات آموزش و پرورش را حل کنند. «محسن حاجی میرزایی» تاکید کرد که پس از ارائه گزارش، رئیس جمهوری گفتند که وزیر باید دانش آموزان را از حافظه محوری به فهم محوری سوق دهد. رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت و در آستانه بازگشایی مدارس، گفت: وزارت آموزش و پرورش با قریب به ۱۵ میلیون نوجوان و جوان بدون تردید مهمترین دستگاه کشور است. حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه که ریاست آن را برعهده داشت، با اشاره به ضعف ها و آسیب های نظام کنونی تعلیم و تربیت، ابراز امیدواری کرد: وزیر آموزش و پرورش با ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، دانش آموزان را از نظام حافظه محور به نظام فهم محور و تقویت تفکر خلاق و نقّاد سوق دهد.

more_vert مدیر یادگیری

ادامه مطلب

closeمدیر یادگیری

نگویید معلم، بگویید مدیر یادگیری! در ادامه به۲۱ نکته ای که مدیر یادگیری باید بداند توجه فرمایید...

more_vert کتاب هندسه، زوایا، اعداد

ادامه مطلب

closeکتاب هندسه، زوایا، اعداد

برای نمایش هندسی اعداد حقیقی، محور عددی به کار می‌رود که عبارتست از خط راستی که بر روی آن نقطۀ A موسوم به مبدأ مختصات و نمایندۀ عدد صفر، و نیز یک نقطة دیگر، B، نمایشگر عدد 1+ (شکل 1) داده شده‌اند. جهت A به طرف B به عنوان سوی مثبت محور عددی، و پاره‌خط AB به عنوان واحد طول تلقی می‌شود. هر پاره‌خط AC نمایشگر عدد حقیقی x می‌باشد که قدر مطلق آن با طول پاره‌خط برابر است. اگر C بر A منطبق نباشد (یعنی اگر این عدد x مخالف صفر باشد) آنگاه x وقتی که جهت A به طرف C با سوی مثبت محور یکی باشد مثبت است و وقتی که این جهت خلاف سوی مثبت محور باشد منفی است.

more_vert کتاب شهروند نمونه در ارتباط و گفتگو

ادامه مطلب

closeکتاب شهروند نمونه در ارتباط و گفتگو

کتاب شهروند نمونه در ارتباط و گفتگو نوشته‌ی خلیل هیبتی به نکات و تکنیک‌های ساده و موثری اشاره دارد که می‌تواند جهت بهبود ارتباطات روزمره مورد استفاده هر خواننده‌ای قرار گیرد. این اثر برگرفته از کتاب پرفروش و مشهور «اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی» است که در سراسر کشور مورد استقبال قرار گرفته و بیش از 150 مرتبه تجدید چاپ شد. کتاب شهروند نمونه در ارتباط و گفتگو به نکات در ظاهر ساده‌ای می‌پردازد که همه با آن‌ها آشنا هستید ولی بی‌توجهی یا کم توجهی به هر یک از آن‌ها می‌تواند پیامدهای منفی یا خسارت‌هایی را برای فرد یا جامعه دربرداشته باشد. این مجموعه شامل کتابچه‌هایی با عناوین: رانندگی، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، ارتباط، همسایه‌داری و آپارتمان‌نشینی، مکان‌ها و امکانات عمومی، گردشگری، محیط زیست و مصرف بهینه و... می‌باشد. در بخشی از کتاب شهروند نمونه در ارتباط و گفتگو می‌خوانیم: 1. معمولاً هدف مهمان از آوردن هدیه یا سوغات، خوشحال کردن میزبان می‌باشد. بنابراین آن را محترمانه بگیرید و تشکر کنید.2. هدیه را در جای مناسب قرار دهید. مثلا اگر گل باشد آن را در گلدان یا آب قرار دهید تا پژمرده نشود.3. هرچند هدیه‌ باب میل شما نباشد، به احترام از نکته‌ای مثبت در هدیه تعریف کنید تا هدیه دهنده احساس شادی و رضایت کند.4. هیچگاه بر هدایایی که دریافت می‌کنید عیب نگذارید. (هر چند که دلچسب شما نباشد).5. در حضور فرد کادوی وی را با دقت و آرامش باز کنید.6. وقتی کسی از سفر برای شما و دیگران سوغات آورده است، آن را با بقیه مقایسه نکنید. (حتی اگر آن را نمی‌پسندید، پس نفرستید برای دیگران نیز تعریف نکنید)7. اگر برای شما هدیه یا سوغاتی می‌آورند شما نیز سعی کنید جبران کنید.8. اگر آورنده هدیه از نزدیکان است و از باز کردن هدیه در حضور دیگران خوشحال می‌شود این کار را بکنید.9. در حضور فرد، هدیه‌اش را به کسی نبخشید.10. درباره قیمت هدیه‌ای که دریافت می‌کنید نپرسید و بحث نکنید. (انگیزه مثبت فرد را در نظر بگیرید).11. در مهمانی غیررسمی بهتر است از شیرینی یا خوردنی‌هایی که مهمان سلیقه به خرج داده و آورده است نیز، در پذیرایی استفاده شود. فهرست مطالب 1- سلام و احوالپرسی2- دست دادن3- ملاقات و معرفی4- ملاقات با پزشک5- به عنوان گوینده6- به عنوان شنونده7- هدیه دادن8- هدیه گرفتن9- پوشش10- کفش11- عزا12- عیادت از بیمار

more_vert کتاب چگونه خوب صحبت کنم؟

ادامه مطلب

closeکتاب چگونه خوب صحبت کنم؟

کتابِ چگونه خوب صحبت کنم؟ راهنمایی کاربردی برای بهبود مهارت های خوب صحبت کردن و ایجاد ارتباطات موثر است. اگر شما هم تجربه‌ی یک گفتگوی بد را داشته‌اید، می‌دانید که هر بار بعد از یک گفت‌وگوی بد خود را سرزنش می‌کنیم و می‌گوییم کاش این حرف‌ها را می‌زدم، کاش آن را نمی‌گفتم. حتی گاهی حرف‌هایمان را از قبل آماده می‌کنیم که در گفتگو بگوییم؛ اما در شرایط گفتگو که قرار می‌گیریم انگار که همه‌چیز را فراموش می‌کنیم. خیلی از ما فکر می‌کنیم این فقط مشکل ما است که در جمع‌های بزرگ و کوچک نمی‌توانیم به‌راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنیم. شاید خیلی از ما آرام و پنهانی این کتاب را از قفسه‌ی کتاب‌فروشی یا نمایشگاه کتاب برداشته‌ایم. می‌ترسیم از این‌که کسی بفهمد ما برای صحبت کردن و ارتباط با دیگران دچار ترس‌ها و مشکلاتی هستیم. هیچ‌کس دوست ندارد به دیگران بگوید که در جمع‌ها یا حتی ارتباطات روزانه، با دوستان، همکاران یا حتی خانواده خود دچار مشکلاتی است؛ اما چاره کار اینجاست. ایجاد ارتباط مؤثر با دیگران مهارتی است که باید هرکسی با کم‌ترین میزان تحصیلات و دانش هم یاد بگیرد. این‌که بدانیم چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم، چگونه گفتگویی را آغاز کنیم و چگونه با خوب صحبت کردن تأثیرگذارتر باشیم، نیازمند آموزش است. من در این کتاب سعی کرده‌ام مجموعه‌ای از تکنیک‌های یک ارتباط مؤثر را گردآوری کنم. تکنیک‌های ارائه‌شده تکنیک‌هایی مناسب با شرایط امروز ایران هستند که با مثال‌های بومی ساده‌تر شده‌اند. اگر دوست دارید مروری کلی بر مطالب کتاب حاضر داشته باشید به قسمت زیر توجه کنید. در فصل اول شش‌قدم برای شروع یک گفتگوی تأثیرگذار را بیان می‌کنیم. با این شش‌قدم ارتباط برقرار کردن با دیگران ساده‌تر خواهد بود. در فصل دوم گفتگوکنندگان ماهر را موردبررسی قراردادیم و خصوصیات آن‌ها را بیان می‌کنیم. در این فصل یاد خواهیم گرفت چگونه حرفه‌ای بودن خود در گفتگو را به رخ بکشیم. در فصل سوم در مورد طنز و جایگاه آن در یک گفتگوی رسمی یا دوستانه صحبت می‌کنیم. بعد از خواندن این فصل اگر اهل گفتن لطیفه در هر مکانی هستید، ازاین‌پس محتاط‌تر خواهید بود. در فصل چهارم در مورد چگونگی انتقاد کردن صحبت می‌شود. مثال‌هایی موردی در این فصل آورده شده است که چگونگی انتقاد تأثیرگذار را روشن می‌سازد. در فصل آخر گفتگوهای تلفنی را بررسی می‌کنیم. در این فصل یاد خواهیم گرفت چگونه از پشت تلفن تأثیرگذارتر باشیم. فهرست مطالب اجازه دهید در خرید این کتاب به شما کمک کنیممقدمهفصل اولبرای ایجاد یک گفتگو و آشنایی چه‌کار کنم؟گفتگوی دوستانهقدم اول: متناسب با شرایط روحی و جسمی او حرف بزنقدم دوم: بهترین جمله برای شروع یک گفتگوقدم سوم: در مورد چه بگویم؟قدم چهارم: چه‌کار کنم وقتی دیگه حرفی برای گفتن به ذهنم نمیاد؟قدم پنجم: دو پرسش پرورش‌دهنده‌ی گفتگوقدم ششم: سرنخ‌ها را برای شروع گفتگو پیدا کنتکنیک‌های گفتگوکنندگان ماهرشنونده‌ای خوب باشیدبرای مشارکت در یک گفتگو دچار شک نشویدموضوع صحبت را طبق خواسته خود عوض کنیدموضوع صحبت را عوض نکنیددیگران را به شیوه‌ی صحیح به هم معرفی کنیددیگران را کنجکاو و علاقه‌مند به شنیدن نظرتان بکنیدفصل سوم:چگونه در زمان مناسب و به شیوه‌ای درست لطیفه بگویم؟لطیفه‌گوییلطیفه‌ی نابجاکی لطیفه گفتن هیچ مانعی ندارد؟با چه هدفی لطیفه بگوییم؟چگونه لطیفه بگوییم؟کشتی نجات برای مواقعی که بیان لطیفه به‌خوبی پیش نمی‌رودچرا باید این‌قدر به فکر دیگران باشیم؟فصل چهارم:از دیگران انتقاد کنید، به‌گونه‌ای که از شما ناراحت نشوندآیا انتقاد کردن خوب است؟منتقد شایسته کیست؟انتقاد بدون رنجشچگونگی انتقاد بدون رنجشتوجه کنیدمراحل انتقاد کردن به شیوه‌ی درستبررسی یک مثال از چگونگی انتقادفصل پنجم:چگونه یک گفتگوی تلفنی را اثرگذار کنم؟گفتگوی تلفنیچگونه در یک گفتگوی تلفنی روی دیگران تأثیر بگذاریم؟مهارت گفتگو تلفنیچگونه صدای خود را تبدیل به تأثیرگذارترین صدا از پشت تلفن کنیم؟کنترل لهجه برای بیان میزان مهارت ارتباطاتجادوی بیان اسمنقش تلفن در القای حس مهم بودن به دیگراننشان دهیم شخصی که به دیدارش رفته‌ایم برایمان مهم استوقتی فردی که تماس گرفته است را به یاد نمی‌آوریم، چه کنیم؟تکنیک‌هایی که به‌واسطه آن‌ها شما تماس‌گیرنده یا مکالمه کننده‌ای باملاحظه خواهید بودزمان مناسب تماسنحوه برخورد با همسر، فرزند یا منشی صاحب تلفنپشت خطیبلندگوی تلفنسخن آخر

more_vert چرا استرس عصرگاهی خطرناک‌تر است؟

ادامه مطلب

closeچرا استرس عصرگاهی خطرناک‌تر است؟

محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال، اعصاب مرکزی بدن و سیستم غدد درون‌ریز را به یکدیگر مرتبط می کند. زمانیکه حادثه‌ای استرس‌زا این محور را فعال کند، بدن هورمون کورتیزول را ترشح می‌کند. متخصصان ژاپنی با بیان اینکه استرس داشتن به هنگام عصر نسبت به دیگر اوقات روز آسیب بیشتری به بدن می‌رساند، اظهار داشتند: دلیل این امر آن است که در ساعت‌های پایانی روز بدن میزان پایین‌تری از هورمون‌های کاهنده استرس را تولید می‌کند. یکی از متخصصان ارشد این مطالعه از دانشگاه هوکایدو گفت: مطالعه انجام شده حاکی از آسیب‌پذیری احتمالی بدن در برابر استرس به هنگام غروب است. هرچند، لازم است فاکتورهای دیگر همچون ساعت زیستی بدن در افراد مختلف و زمانی از روز را که واکنش به عوامل استرس‌زا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و پیشگیری از آن‌ها را نیز مورد توجه قرار داد. در این بررسی متخصصان ژاپنی سطح هورمون استرس کورتیزول موجود در بزاق ۲۷ فرد جوان را اندازه گیری کردند. همچنین آنان را در معرض موقعیت‌های استرس‌زا قرار دادند تا مشخص شود آیا محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال (HPA) در ساعات مختلف روز به شرایط استرس‌زا واکنش متفاوتی نشان می‌دهد؟ محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال، اعصاب مرکزی بدن و سیستم غدد درون‌ریز را به یکدیگر مرتبط می کند. زمانیکه حادثه‌ای استرس‌زا این محور را فعال کند، بدن هورمون کورتیزول را ترشح می‌کند. متخصصان، شرکت‌کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند. گروه نخست هنگام صبح، دو ساعت پس از بلند شدن از خواب در معرض تست استرس و گروه دوم هنگام عصر و ۱۰ ساعت پس از بلند شدن از خواب در معرض تست استرس قرار گرفتند. همچنین نمونه بزاق این افراد نیم ساعت قبل از انجام تست، بلافاصله پس از آن و پس از ۱۰ دقیقه فاصله مجدد مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌های بدست آمده نشان داد سطح هورمون کورتیزول هنگام صبح به شدت افزایش یافته اما در هنگام عصر به این میزان نبوده‌ است. با این حال در هر دو زمان، ضربان قلب این افراد که شاخص واکنش سیستم عصبی سمپاتیک به استرس است تفاوتی نداشته است. به گفته متخصصان این عدم تفاوت در میزان ضربان قلب نشان می‌دهد که بدن برای واکنش به استرس صبح‌گاهی می‌تواند همزمان محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال و سیستم عصابی سمپاتیک را با هم فعال کند در حالی که برای واکنش به استرس عصرگاهی تنها می‌تواند از طریق فعال سازی سیستم عصبی سمپاتیک عمل کند که این امر فشار مضاعفی به بدن وارد می‌کند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدل جامع تسهیم دانش و سازمان های پروژه محور

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مدل جامع تسهیم دانش و سازمان های پروژه محور

مقاله علمی و پژوهشی" تسهیم دانش و سازمان های پروژه محور " مقاله ای است که در20 صفحه و با 46 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدل جامع ، تسهیم دانش، سازمان پروژه محورو بهبود عملکرد اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert برگزاری جشنواره عفاف و حجاب ویژه معلمان و دانش‌آموزان

ادامه مطلب

closeبرگزاری جشنواره عفاف و حجاب ویژه معلمان و دانش‌آموزان

 معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: جشنواره فرهنگی هنری عفاف و حجاب در دو بخش فرهنگیان و دانش‌آموزان برگزار می‌شود. به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، جلسه ای با هدف برنامه ریزی جشنواره عفاف و حجاب مختص دانش آموزان و فرهنگیان با حضور نمایندگان تشکل های دانش آموزی در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی روز ۳۱ فروردین برگزار شد. در راستای توسعه فرهنگی حجاب و عفاف و بنا به فعالیت های ذاتی آموزش و پرورش در توسعه این معروف با ارزش از سوی ستاد عفاف و حجاب کشور دبیرخانه ستاد حجاب و عفاف آموزش و پرورش در معاونت پرورشی و فرهنگی و به ویژه اداره کل فرهنگی اردوها و فضاهای پرورشی مستقر شده است. این معاونت اعلام کرد که سال گذشته فعالیت های چشمگیری در توسعه این امر انجام شده است که تحت عنوان تهیه بسته فرهنگی با ۲۹ برنامه که در آن دیده شد یکی از این برنامه‌ها است. طراحی نمایشگاه حجاب و عفاف در قالب پوستر که هر روز در مدرسه نمایش داده می شد، تهیه نرم افزار های موبایلی مانند حجاب چرا؟ و تردیدهای من در مورد حجاب، طراحی دوره ضمن خدمت همکاران فرهنگی، طراحی دوره تربیت مدرس حجاب و عفاف برای نمایندگان منتخب استان ها که در صورت تصویب انجام خواهد شد و تجلیل از فعالان عرصه توسعه فرهنگ حجاب و عفاف از دیگر برنامه‌های این معاونت بوده است. اما یکی از برنامه های مهم برگزاری جشنواره فرهنگی هنری عفاف و حجاب است که در ابتدا قرار بود فقط برای فرهنگیان برگزار شود اما با تغییراتی در شیوه نامه مقرر شده است که در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزان این جشنواره برگزار شود. دبیرخانه این جشنواره از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی به اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران واگذار شده است که در این دبیرخانه تاکنون طراحی پوستر و تهیه شیوه نامه انجام شده است. بر اساس شیوه نامه جدید، این جشنواره در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزان برگزار خواهد شد در بخش فرهنگیان محورهای جشنواره مقاله نویسی و کتاب خوانی است که برای بخش مقاله نویسی فرهنگیان ۶ محور در نظر گرفته شده است و در بخش کتابخوانی کتاب «در و صدف» اثر مهدی شجاعی در نظر گرفته شده است. در بخش دانش آموزی نیز در هر مقطع ۳ محور در نظر گرفته شده است که یکی از موارد مسابقه کتابخوانی خواهد بود اما در دوره ابتدایی علاوه بر آن قصه گویی و نقاشی برای دوره اول متوسطه، عکاسی و نشریه الکترونیک و برای متوسطه دوم، فیلم کوتاه و مقاله ‍پژوهشی در نظر گرفته شده است.

more_vert مقاله عوامل مؤثر بر رقابت‌پذیری در ایران و کشورهای جنوب‌غرب آسیا

ادامه مطلب

closeمقاله عوامل مؤثر بر رقابت‌پذیری در ایران و کشورهای جنوب‌غرب آسیا

مقاله علمی و پژوهشی " عوامل مؤثر بر رقابت‌پذیری در ایران و کشورهای جنوب‌غرب آسیا" مقاله ای است در 31 صفحه و با 13 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث رقابت‌پذیری، مزیت‌رقابتی، رقابت، کشورهای منطقه جنوب‌غرب آسیا پرداخته شده است چکیده مقاله رقابت‌پذیری که در سیر تکوینی نظریات مزیت و تحول در مفهوم رقابت ارائه می‌شود به رشد مستمر بهره‌وری و درآمد سرانه در فرایند رقابت بین‌المللی تأکید دارد. برآورد میزان رقابت‌پذیری در این مطالعه براساس اطلاعات مجمع جهانی اقتصاد که درقالب سه محور برخورداری از نیازمندی‌های اساسی، کارایی و نوآوری ارائه می‌شود با منظور نمودن متغیرهای مؤثر برای کشورهای منطقه جنوب‌غرب آسیا (حوزه مورد‌نظر در سند چشم‌انداز بیست ساله) و بکارگیری تکنیک پانل دیتا صورت گرفت. براساس برآورد مذکور، رتبه رقابت‌پذیری ایران بین کشورهای مورد بررسی ۷ می‌باشدکه نسبت به رقم ۱۰ اعلام‌شده توسط مجمع جهانی اقتصاد وضعیت بهتری را نشان می‌دهد. نتایج حاکی از آن است که تأثیر درآمدهای نفتی در کشورهای نفت‌خیز بر رقابت‌پذیری تنها از طریق محور برخورداری از نیازمندی‌های اساسی بوده و کشورهای غیرنفتی با اتکاء بر محور کارایی به افزایش رقابت‌پذیری پرداخته‌اند. تحلیل رابطه بین عناصر تشکیل‌دهنده محور برخورداری از نیازمندی‌ها اساسی و محورهای کارایی و نوآوری نشان می‌دهد، علیرغم اینکه امتیاز برخورداری از نیازمندی‌ها برای ایران نسبت به کشورهای مورد بررسی در وضعیت بهتری قرار دارد، اما ایران عناصری از محور نیازمندی‌ها (از جمله آموزش اولیه و بهداشت) را داراست که تأثیر کمتری بر محور کارایی و نوآوری دارند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert چطور سرصحبت با دیگران را باز کنیم؟

ادامه مطلب

closeچطور سرصحبت با دیگران را باز کنیم؟

هنر گفتگو یکی از مهم ترین هنرها و مهارتهایی می باشد که هر شخص باید آن را به طور کامل فرا گیرد. نحوه ی گفتگو و سخن گفتن شما شخصیت شما را به دوستان، آشنایان، مربیان، کارفرمایان و همکارانتان معرفی می کند و به عبارتی دیگر نحوه سخن گفتن شما نشان دهنده شخصیت وجودی شماست. اگر شما مهارت سخن گفتن را به خوبی ندانید، حتماً و قطعاً در اجتماع و یا محل شغلتان با سختی هایی برابر خواهید شد. هنگامی که شروع به حرف زدن با کسی می کنید ممکن است که در شروع ندانید که از چه قسمتی سر سخن را با طرف مقابلتان باز کنید و در سخن گفتن با ایشان دچار مشکلاتی می شوید و گاه پای شخصیت در میان است و دوست ندارید در ادای سخن کوتاهی نمایید.برای رفع این مشکل با ما همراه باشید. 1-تعریف کردن : تعریف از دیگران یکی از بهترین راه های ممکن برای شروع سخن و مکالمه با طرف مقابلتان میباشد. شما با تعریف کردن از دیگران و... در های مکالمه را هم به سمت خود و هم به طرف مقابلتان باز می کنید. فقط به خاطر داشته باشید که بهتر است به جای سخنان بیهوده، ابتدا در مورد لباس پوشیدن طرف مقابلتان یا کفش هایش سر صحبت را باز کنید، برای مثال( کفش های شما زیبا هستند) خوب یقینا با این حرف طرف مقابل شما شروع به سخن گفتن از خودش می کند و سر صحبت باز می شود. 2-بحث کوتاه : بحث های کوتاه در نظر اکثر افراد، می توان گفت که از آن راضی نمی باشند و از بحث های بلند لذت بیشتری میبرند. خب، جالب است که بدانید بحث های کوتاه در ابتدا نامشان بحث کوتاه است ولی در آخر تبدیل به بحث های بلند می شوند یا به عبارت دیگر بحث های کوتاه راهی برای بحث های عمیق و بلند می باشد. موضوعات بحث های کوتاه برخلاف عقیده تان بسیار آسان هستند و با کمی فکر آن را خواهید یافت. برای مثال به رستوران بروید ابتدا غذای دلخواهتان را سفارش دهید و پس از میل کردن سفارش تان در مورد آن نظر دهید و نکات مثبت و منفی آن را با یکدیگر مقایسه کنید و یا اگر گرمتان شد در مورد آب و هوا بحث را شروع کنید و آن را گسترش دهید. این دو مثال ذکر شده را تجربه نشان داده است که سر صحبت را به آسانی و به سرعت باز می کند. توصیه می کنیم حتماً از آنها نهایت استفاده را ببرید. 3-سوالات متعدد و متنوعی بپرسید :اگر به طور قطعی می خواهید که بحث های کوتاه را تمام کنید و وارد یک بحث واقعی شوید، باید دنبال فرصت باشید تا فورا بتوانید موضوع بحث را تغییر دهید و وارد یک بحث و گفتگو واقعی شوید. سعی نکنید که بدون هیچ مقدمه ای وارد یک بحث عمیق و قابل توجهی شوید، اگر می خواهید وارد گفتگوی عمیق شوید با طی مراحل و صبر کردن، به آن قسمتی که مورد دلخواه شما می باشد برسید و در این قسمت میتوانید مکالمه را عمیق تر کنید. 4-مهربان باشید : این مورد یقینا باید واضح باشد، اما متاسفانه اکثرا این موضوع را فراموش میکنیم و آن را به مرحله عمل نمی رسانیم. اگر شما در حین مکالمه با شخصی با لفظی آرام، لبخند روی لب هایتان و در آرامش باشید شخصیت بهتری نسبت به افرادی که با لفظی تند و عصبانیت محض با طرف مقابل خود سخن می گویند خواهید داشت. سعی کنید که دست هایتان را حین مکالمه تکان ندهید و سعی کنید در حفظ تماس چشمی کوشا باشید و با این حالت به طرف مقابلتان بفهمانید که به سخنانش گوش فرا می دهید. 5-صرفا شما گفتگو را در دست نگیرید: منظور از این مورد این است که به طرف مقابلتان اجازه نظر دادن و حرف زدن دهید و مانع ارائه نظرات و سخنان آن نشوید. اگر شما در این حین فهمیدید که شخص مقابلتان به خوبی به سوالاتتان پاسخ نمی دهد و گفتگو در حال کاهش است، توصیه می شود که فورا با ذکر کردن یک خاطره و یک داستان کوتاه شیرین جو را تغییر دهید و به حالت اول بازگردانید. منبع: نمناک

more_vert مقاله مقایسه مداخله های مربی محور و والدین محور بر رشد حرکتی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی

ادامه مطلب

closeمقاله مقایسه مداخله های مربی محور و والدین محور بر رشد حرکتی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی

مقاله علمی و پژوهشی " مقایسه مداخله های مربی محور و والدین محور بر رشد حرکتی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی " مقاله ای است در 28 صفحه و با 51 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به تعادل، چالاکی دستان، دریافت کردن، مداخله مربی محور، مداخله والدین محور، هدف گیری پرداخته شده است چکیده مقاله هدف پژوهش حاضر، مقایسۀ مداخله‌های مربی‌‌محور و والدین‌‌محور بر رشد مهارت‌‌های حرکتی کودکان هفت تا 10 سال با اختلال هماهنگی رشدی بود. تعداد 84 کودک دختر و پسر از هشت مدرسه ابتدایی مناطق چهار، هشت و 13 تهران که توسط پرسشنامۀ اختلال هماهنگی رشدی دارای اختلال تشخیص داده شده بودند، به صورت تصادفی در سه گروه مداخلۀ مربی‌محور، مداخلۀ والدین‌محور و کنترل قرار گرفته و دو گروه تجربی به مدت 12 هفته، 36 جلسه، هر جلسه 45 دقیقه، مهارت‌‌های مربوطه را تمرین کردند. تمامی شرکت‌کنندگان قبل و بعد از مداخله توسط مجموعه ارزیابی حرکتی کودکان- نسخۀ دوم مورد آزمون قرار گرفتند. تحلیل نتایج با آزمون‌های مانکوا و آنکوا مشخص ساخت هر دو گروه تجربی به شکل معناداری در نمرۀ کل رشد حرکتی (05/0p≤) و مؤلفه‌های آن (چالاکی دستان، تعادل، هدف‌گیری و دریافت) نسبت به گروه کنترل نمرۀ بهتری داشتند (017/0p≤) و البته گروه مربی‌‌محور در مؤلفۀ هدف‌گیری و دریافت نسبت به گروه والدین‌‌محور عملکرد بهتری داشت (05/0p≤) که به تأثیر مثبت محیط گروهی اشاره می‌کند. به طور خلاصه، هرچند هر دو مداخله به بهبود رشد حرکتی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی کمک می-کنند، اما مداخلۀ مربی‌‌محور در برخی عوامل رشد مهارت‌های حرکتی فواید بیشتری دارد. عنوان مقاله [English] Comparison of Instructor-Based and Parent-Based Interventions on Motor Development in Children with Developmental Coordination Disorder چکیده [English] The purpose of this study was to compare instructor-based and parent-based interventions on motor development in 7 to 10 years old children with developmental coordination disorder. Participants consisted of 84 girls and boys from 8 elementary school at 4, 8 and 13 Tehran educational zones; they were screened by developmental coordination disorder questionnaire, then randomly divided into three groups: instructor-based, parent-based, and control. Two experimental groups carried out skills training for 12 weeks consisting, 36 sessions, each session 45 minutes. All participants were assessed before and after interventions with Movement Assessment Battery for Children; Second Edition. The result of MANCOVA and ANCOVA tests showed that both experimental groups significantly in the total score of motor development (p≤0.05) and its components (manual dexterity, balance, aiming and catching) had higher score than the control group (p≤0.017), and of course Instructor-based group in the aiming and catching subscale had better performance than parent-based group (p≤0.05), that demonstrates positive impact of group environments. In summary, although both interventions help to improve motor development in children with developmental coordination disorder, instructor based intervention is more beneficial in some of the components of motor development. کلیدواژه‌ها [English] Aiming, Balance, Catching, Instructor-based intervention, Manual Dexterity, Parent-based intervention دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب کار‌آفرینی با رویکرد کشف فرصت و خلق ثروت

ادامه مطلب

closeکتاب کار‌آفرینی با رویکرد کشف فرصت و خلق ثروت

حسن عبدی در کتاب کار‌آفرینی با رویکرد کشف فرصت و خلق ثروت، به دنبال نشان دادن مسیر موفقیت کارآفرینان است به طوری که با مطرح کردن بحث خودشناسی و خو‌دباوری سعی دارد بیان کند در مسیر کارآفرینی و ایجاد کسب و کار، آمادگی ذهنی و ایجاد نگرش درست برای هر فردی لازم و ضروری است. امروزه تغییرات سریع و شتابان اقتصاد و بازار کشورها، تحولات عمیق فضای کسب و کار و افزایش رقابت‌پذیری سبب شده است تا بیش از گذشته نقش کارآفرینان به عنوان موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی اهمیت یابد. در کشور ما طی سال‌های اخیر سیاست‌ها به سوی کارآفرینان و کارآفرینی معطوف گردیده و اقداماتی نیز صورت پذیرفته است. اما هنوز حمایت از ارزش‌آفرینان و کارآفرینان بسیار محدود بوده و آنان با تمام مشکلات و تلاش در جهت تبدیل ایده به محصول بایستی شخصاً تمام ریسک سرمایه‌گذاری را عهده‌دار باشند. لذا شایسته است محدودیت‌ها و مشکلات فرا روی کارآفرینان از میان برداشته شود تا آنان به مانند همتایان خود در کشورهای توسعه یافته موجبات ارتقای تولید ناخالص ملی (GNP)، انباشت سرمایه و افزایش بهره‌وری اقتصاد ملی همراه با به فعل درآوردن امکانات بخش‌های مختلف اقتصاد به ویژه بخش صنعت به عنوان پیشران توسعه اقتصاد کشور را فراهم آورند. در بخشی از کتاب کار‌آفرینی با رویکرد کشف فرصت و خلق ثروت (entrepreneurship opportunities exploration and wealth creation) می‌خوانیم: ایده یک طرز تفکر قابل اجرا، منطقی و زیبا است که بر خلاقیت و تفکر خلاق مبتنی است و زمانی که به نوآوری تبدیل می‌شود؛ نشان‌ دهنده نوعی ساختارشکنی است. همچنین پروسه ایده‌پردازی در عصر اطلاعات و ارتباطات خیلی ساده و از طریق مدیریت کانال‌های ورودی اطلاعات به ذهن چون حواس پنج‌گانه و تمام رشته‌های فکری انسان‌ها قابل کنترل است. به طوری که امروزه با اطلاعات و ارتباطات فراوان، انسان‌ها از طریق ماهواره‌ها، شبکه‌های تلویزیونی، اینترنت، شبکه‌ها و کانال‌های مجازی و... بمباران اطلاعاتی می‌شوند و در این دنیای پریابی اطلاعاتی فقر انسان، فقر اطلاعات و ارتباطات نیست بلکه فقر مدیریت اطلاعات و ارتباطات است. بنابراین با مدیریت درست اطلاعات و دستیابی به اطلاعات و ارتباطات مهم در زمینه اهداف و ایجاد کسب و کارهای جدید می‌توان مسائل، مشکلات و چالش‌های زندگی را به آسانی حل و راه‌حل ارائه داد و از ارائه راه‌حل، ایده و از عملیاتی کردن ایده‌ها نوآوری و کسب و کارهای جدید متولد می‌شوند. به طوری که نوآوری به معنی خلاقیت عینیت‌ یافته یا تحقق‌ یافته است. به عبارت دیگر، خلاقیت فعالیت ذهنی و عقلایی برای ایجاد ایده جدید و تازه است در حالی که نوآوری به معنای تبدیل خلاقیت به عمل یا نتیجه است که با نوآوری کسب و کارهای جدید متولد و محصولات و خدمات جدید وارد بازار می‌شوند. فهرست مطالب پیشگفتارفصل اول: مفهوم و ضرورت ارزش‌آفرینی و کارآفرینی1-1- مقدمه2-1- مفهوم ارزش‌آفرینی و کارآفرینی3-1- اهمیت و ضرورت ارزش‌آفرینی و کارآفرینی4-1-‌ قانون 90/10 در عصر اطلاعات و ارتباطات5-1- جایگاه ارزش‌آفرینی و کارآفرینی در بین روش‌های کسب درآمدفصل دوم: چگونه ارزش‌آفرین و کارآفرین شویم؟1-2- خودشناسی مقدمه ارزش‌آفرینی2-2- خلقت و شناخت انسان3-2- خودآگاهی و ارزش‌آفرینی4-2- اندیشه و ارزش‌آفرینی5-2- باور و ارزش‌آفرینی6-2- مدیریت اطلاعات و ارتباطات در ارزش‌آفرینی7-2- خلاقیت8-2- ایده و نوآوری9-2- استارتاپ‌ها10-2- ارزش‌آفرینی و تکنولوژی11-2- دستاورد و ارزش‌آفرینی‌ انسان‌ها12-2- مثلث مالکیت کسب و کار- سرمایه‌گذار13-2- همکاری با دیگران و تیم‌سازی در ارزش‌آفرینی14-2- سرمایه‌های اساسی ارزش‌آفرینی و ثروت‌آفرینی15-2- اصول موفقیت استیو جابز در ارزش‌آفرینیفصل سوم: ارزش‌آفرینی و کارآفرینی در دیدگاه‌های مختلف1-3- کارآفرینی (ارزش‌آفرینی) در نظریه‌های اقتصادی2-3- کارآفرینی (ارزش‌آفرینی) در دیدگاه‌های غیراقتصادی1-2-3- رویکرد ویژگی‌ها2-2-3- رویکرد رفتاریفصل چهارم: توسعه و ارزش‌آفرینی1-4- توسعه محصول ارزش‌آفرینی و ثروت‌آفرینی2-4- نقش و اهمیت آموزش و ترویج ارزش‌آفرینی و کارآفرینی در توسعه3-4- ارزش‌آفرینی، اقتصاد و مدیریت خانوادهفصل پنجم: فرآیند ارزش‌آفرینی و کارآفرینی1-5- مقدمه2-5- شناسایی و کشف فرصت‌ها و ایده‌ها3-5- ارزیابی و انتخاب ایده مناسب4-5- تدوین طرح کسب و کار5-5- تأمین منابع مورد نیاز کسب و کار6-5- تأسیس و راه‌اندازی کسب و کار7-5- مدیریت و اداره کسب و کارفصل ششم: گفتگو با کارآفرینان برتر شهرستان بوکان1-6- سرمایه‌های نمادین ارزش‌آفرین2-6- گفتگو با مهندس مسعود سیادت3-6- گفتگو با عبدالله آهنگری4-6- گفتگو با دکتر سیامند عزیزنژاد5-6- گفتگو با حامد فرهادزاده6-6- گفتگو با حمزه امینی7-6- گفتگو با حاج رحمان امین‌پور8-6- گفتگو با بایزید غفور گولی9-6- گفتگو با فواد اسماعیل‌پورپیوست‌هاپیوست 1: نمونه فرم خام طرح کسب و کار کاملپیوست 2: نمونه فرم خام طرح توجیهی فنی، مالی و اقتصادی بر مبنای سایت بهین‌یابکلیات طرح توجیهیمطالعات فنی طرحمطالعات مالی و اقتصادی طرحمنابع- فارسی- انگلیسی