جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب نسل چهارم بازاریابی

ادامه مطلب

closeکتاب نسل چهارم بازاریابی

کتاب نسل چهارم بازاریابی اثر نویسندگان فیلیپ کاتلر، ایوان ستیاوان و هرماوان کارتاجایا است که مترجمان حمید رضا ایرانی و مصطفی اسماعیلی مهیاری آنرا ترجمه کرده اند . عنوان انگلیسی کتاب Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital است و انتشارات آریاناقلم این کتاب را منتشر شده است بررسی موضوع کتاب: در نسل چهارم بازاریابی، به مسائلی همچون تولید محتوا و بازاریابی محتوا، بازاریابی همه‌کاناله، و مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی پرداخته می‌شود. در این کتاب یاد خواهید گرفت جا‌به‌جایی‌های قدرت و تأثیر ارتباطات دیجیتال در حلقه های مشتریان را تشخیص دهید و آنها را به مزیت تبدیل کنید.

more_vert کتاب مدیریت بازاریابی؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت بازاریابی؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه

کتاب مدیریت بازاریابی؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه از انتشارات دانشکده کسب‌و‌کار هاروارد است که توسط مترجمان پیام نورصالحی و نگین شهامتی فرد ترجمه شده است . عنوان انگلیسی کتاب  Understanding Marketing : Expert Solutions to Everyday Challenges است و انتشارات آریاناقلم این کتاب را منتشر شده است بررسی موضوع کتاب: فارغ از اینکه در چه سازمانی کار می‌کنید یا مسئولیت شغلی شما چیست، دانستن بازاریابی بسیار ضروری است. چرا که بازاریابی، درک مشتریان و خشنود ساختن آنهاست و بدون مشتریان، سازمانی وجود نخواهد داشت.این کتاب شما را با مفاهیم اساسی بازاریابی و ابزارهای آن آشنا می‏‌سازد و یاد می‌‏دهد چگونه در هر جایگاه سازمانی در مسیر رشد و توسعه بازار سازمان فعالیت کنید.

more_vert کتاب طرح بازاریابی کسب‌ و‌ کارهای کوچک

ادامه مطلب

closeکتاب طرح بازاریابی کسب‌ و‌ کارهای کوچک

کتاب طرح بازاریابی کسب‌ و‌ کارهای کوچک نوشته  آلن دیب و ترجمه  فؤاد معصومی است عنوان انگلیسی کتاب The 1-Page Marketing Plan: Get New Customers, Make More Money, And Stand Out From The Crowd است و انتشارات آرایاناقلم آنرا منتشر کرده است بررسی موضوع کتاب: از آنجاکه درحال خواندن این متن هستید، احتمالاً شما هم نیاز به داشتن طرح بازاریابی در کسب‌وکار خود را احساس کرده‌اید. شاید هم به این فکر می‌کنید که اصلاً نیازی به آن دارید یا خیر؟ باید بگویم اگر با مشتری سروکار دارید و برای بهبود و گسترش این ارتباط معتقد به استفاده از فعالیت‌های بازاریابی هستید، بله، نیاز دارید. اما این کتاب چطور به شما کمک می‌کند؟ قرار است در کنار هم طرح بازاریابی شما را به 9 قسمت تقسیم و با گذر از هر فصل کتاب، به کمک خودتان، یکی از آن بخش‌ها را کامل کنیم. درواقع وقتی به پایان کتاب برسید، طرح بازاریابی یک صفحه‌ای شما هم کامل شده و آمادۀ اجراست، به همین سادگی. کافی است این صفحه را در طول سال مقابل خودتان قرار دهید و به آن عمل کنید.

more_vert مقاله تحلیل انواع بازاریابی از منظر ارزش شناسی (اخلاق هنجاری)

ادامه مطلب

closeمقاله تحلیل انواع بازاریابی از منظر ارزش شناسی (اخلاق هنجاری)

مقاله علمی و پژوهشی " تحلیل انواع بازاریابی از منظر ارزش شناسی (اخلاق هنجاری)" مقاله ای است در 19 صفحه و با 60 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث فلسفه علم، نظریه های بازاریابی، اخلاق، ارزش شناسی پرداخته شده است چکیده مقاله این مقاله تئوری بازاریابی را از منظر دیدگاه های فلسفه اخلاق مورد بحث قرار می دهد. بحث بر جنبه های ارزش شناسی متمرکز شده است. در این پژوهش زمینه های ارزش شناسی مربوط به اخلاق بازاریابی در بازار و تحقیقات بازار بررسی می‌شود. اخلاق ارتباط نزدیکی باارزش دارد. اخلاق بازاریابی و اخلاق در تحقیقات بازاریابی مهم ترین موضوع در بازاریابی هستند که شامل اعتماد می شود. محققان به‌طور مکرر با پژوهش‌های کمی در حوزۀ تحقیقات بازاریابی که مرتبط با مسائل اخلاقی هستند، مواجه می¬شوند؛ بنابراین درک درست از مسائل اخلاقی در تحقیقات بازاریابی برای ایجاد تحقیقات کیفی بسیار مهم است. در این پژوهش اندیشه های نوین بازاریابی نظیر بازاریابی عصبی، پارتیزانی و سبز مطرح می گردد و این اندیشه‌های نوین از دیدگاه اخلاق هنجاری مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج مطالعات صورت گرفته حاکی از آن است که بازاریابی سبز، پارتیزانی و عصبی اندیشه‌های نوینی هستند که با مسائل اخلاقی آمیخته‌شده‌اند با این تفاوت که بازاریابی سبز بااخلاق رابطۀ مثبت و مستقیم دارد. درحالی‌که بازاریابی پارتیزانی و عصبی با مسائل اخلاقی رابطه معکوس دارند. بدین صورت که اگر اصول اخلاقی نادیده گرفته شوند منجر به بی‌اعتمادی مشتری می گردد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تجزیه و تحلیل اقتصادی مسائل بازاریابی و صادرات زعفران در ایران با تأکید بر استان فارس

ادامه مطلب

closeمقاله تجزیه و تحلیل اقتصادی مسائل بازاریابی و صادرات زعفران در ایران با تأکید بر استان فارس

مقاله علمی و پژوهشی " تجزیه و تحلیل اقتصادی مسائل بازاریابی و صادرات زعفران در ایران با تأکید بر استان فارس " مقاله ای است در 30 صفحه و با 44 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بازاریابی، صادرات، زعفران، استان فارس پرداخته شده است چکیده مقاله این مطالعه با هدف تحلیل بازاریابی زعفران در استان فارس و عوامل مؤثر بر صادرات زعفران در ایران صورت گرفت. بر اساس نتایج مشخص شد دو مسیر بازاریابی زعفران در استان فارس شامل تولیدکنندگان، عطاریها، مصرف‌کنندگان با حاشیه کل 500 هزار ریال و تولیدکنندگان، عمده‌فروشان، خرده‌فروشان، مصرف-کنندگان با حاشیه کل 520 هزار ریال به ازای هرکیلو وجود دارد. هزینه‌های بازاریابی و سهم حق‌العمل‌کاران از هزینه‌های بازاریابی در مسیر اول به‌ترتیب 351 هزار ریال و 64 درصد به دست آمد. ارقام متناظر برای مسیر دوم به‌ترتیب 353 هزار ریال و 62 درصد محاسبه شد. ناکارایی قیمتی در مسیرها به‌ترتیب حدود 70 و 68 درصد است. ارقام ناکارایی فنی نیز برای دو مسیر یادشده به ترتیب 5/8 و 8/7 درصد می‌باشد. الگوهای حاشیه بازاریابی نیز نشان داد که قیمت خرده‌فروشی و هزینه‌های بازاریابی از عوامل مؤثر برحاشیه بازاریابی هستند. همچنین نتایج تابع عرضه صادرات حاکی از آن است که صادرات زعفران ایران تا حدود زیادی تحت تأثیر قیمت جهانی قرار دارد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب مدیریت استراتژیک بازار

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت استراتژیک بازار

کتاب مدیریت استراتژیک بازار نوشته دیوید آکر است که  دکتر احمد روستا و سید رامین هاشمی کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است عنوان انگلیسی کتاب Strategic Market Management, 10th Edition  می باشد بررسی موضوع کتاب: این کتاب با ارائه و تشریح مدلی فراگیر، دیدی جامع به مدیریت استراتژیک بازار ایجاد می‌کند و می‌تواند برای دانشجویان و متخصصان دانشگاهی علاقه‌مند به حوزه‌های استراتژی و بازاریابی و همین طور مدیران بازاریابی، سایر مدیران ارشد و استراتژیست‌های سازمان مفید باشد. هسته اصلی ویراست دهم توسعه کسب‌وکار، برند و استراتژی‌های بازاریابی‌ای است که به مزیت رقابتی بادوام منجر می‌شوند، کاری که با گذشت زمان، دشوار و دشوارتر شده است.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی بازاریابی اخلاقی و سرمایه اجتماعی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی بازاریابی اخلاقی و سرمایه اجتماعی

در این مقاله علمی و پژوهشی که در26 صفحه و با 23 عنوان فهرست منبع ارائه شده است بازاریابی اخلاقی ، سرمایه اجتماعی ، بازاریابی ، مطلق گرایی اخلاقی ، نسبی گرایی اخلاقی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

more_vert کتاب مدیریت استراتژیک بازار

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت استراتژیک بازار

کتاب مدیریت استراتژیک بازاراثر نویسنده دیوید آکراست که مترجمان دکتر احمد روستا و سید رامین هاشمی آنرا ترجمه کرده اند . عنوان انگلیسی کتاب Strategic Market Management, 10th Edition  است و انتشارات آریاناقلم این کتاب را منتشر شده است بررسی موضوع کتاب: این کتاب با ارائه و تشریح مدلی فراگیر، دیدی جامع به مدیریت استراتژیک بازار ایجاد می‌کند و می‌تواند برای دانشجویان و متخصصان دانشگاهی علاقه‌مند به حوزه‌های استراتژی و بازاریابی و همین طور مدیران بازاریابی، سایر مدیران ارشد و استراتژیست‌های سازمان مفید باشد. هسته اصلی ویراست دهم توسعه کسب‌وکار، برند و استراتژی‌های بازاریابی‌ای است که به مزیت رقابتی بادوام منجر می‌شوند، کاری که با گذشت زمان، دشوار و دشوارتر شده است.

more_vert کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی): ژئومارکتینگ، روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی

ادامه مطلب

closeکتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی): ژئومارکتینگ، روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی

کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی): ژئومارکتینگ، روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی، راهنمایی جامع با مثال‌های قابل استفاده جهت یادگیری و اجرای ژئومارکتینگ برای شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی در سطح ملی و بین‌المللی است. کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (Geographical Information System Marketing)، به معرفی GIS، مدل‌های GIS و استفاده‌ی آن در بازاریابی می‌پردازد. هدف کتاب حاضر این است که راه حلی ارائه دهد تا از طریق آن بتوان اطلاعات، مفاهیم و روش‌های جغرافیایی را با موضوع‌های کاربردی و استراتژیک تحقیقات بازاریابی یکی کرد. امروزه کسب‌ و‌ کارها با دنیایی از اطلاعات مواجه‌اند که این اطلاعات شامل موقعیت جغرافیایی، آدرس، محدوده و منطقه سرویس‌دهی، محل‌هایی برای فروش و مسیرهای تحویل و غیره است که می‌توان بر روی نقشه هر یک از این آدرس‌ها را بررسی و مشاهده کرد. یک سیستم اطلاعات جغرافیایی، سیستم اطلاعاتی متفاوتی است که بر اساس اطلاعات مکانی و توصیفی می‌تواند دنیای پیرامون ما را ساخته و منجر به تصمیم‌گیری‌های دقیق در مورد ثبات مناطق تجاری و مدیریت بهینه منابع و رفتارها شود. استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی در کارهای مرتبط به بازاریابی منجر به ظاهر شدن مفهومی تحت عنوان بازاریابی جغرافیایی (ژئومارکتینگ) می‌شود. ژئومارکتینگ به سازمان‌ها این اجازه را می‌دهد که پیشرفت‌شان را بهتر کنند و تصمیمات تجاری را با آگاهی بیشتری کسب نمایند. در بخشی از کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی): ژئومارکتینگ، روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی می‌خوانیم: ساده‌ترین مدل برای انتخاب یک فروشگاه، انتخاب نزدیک‌ترین مرکز خرید است. این قضیه هسته اصلی قانون خرده فروشی جذبی را تشکیل داده و همچنین شامل تئوری مکان‌های مرکزی نیز می‌شود. بر اساس این مدل مشتریان برای خرید کالاهای کمیاب و مورد نظرشان به نزدیک‌ترین مرکز خرید مراجعه می‌کنند. در این مدل فرض بر این است که مشتریان در پیخرید کالاهای موردنظر خود با طی کردن حداقل فاصله هستند. مطالعات متعددی به بررسی و تأیید این مدل در موقعیت‌های مختلف جغرافیایی (داخلی و خارجی) پرداخته‌اند. اما نتایج تجربی چندانی مبنی بر تأیید این مدل به دست نیامده است. به جز مواردی که تعداد فروشگاه‌ها بسیار کم و محدود بوده‌اند، همچنین مناطق جغرافیایی از هم فاصله زیادی داشته‌اند و جمعیت زیادی را نیز در خود جای داده‌اند یا ابزار حمل و نقل نیز محدود بوده است. نتایج حاصل از این تحقیقات ثابت می‌کنند که فاصله یک عامل مهم و حیاتی در تعیین سفرهای مشتریان محسوب می‌شود. نقطه ضعفی که در این مطالعات وجود دارد این است که این مدل باید در موقعیت‌های واقعی نیز بررسی شده و به اثبات برسد. محدودیت اصلی این مطالعات بررسی انحصاری مکان‌های نزدیک به مشتریان است. همین امر باعث به وجود آمدن تفکر "بی‌تفاوتی مکانی 1" شده است.

more_vert کتاب نسل سوم بازاریابی

ادامه مطلب

closeکتاب نسل سوم بازاریابی

کتاب نسل سوم بازاریابی اثر نویسندگان  فیلیپ کاتلر، هرماوان کارتاجایا و ایوان ستیاوان است که مترجمان حمیدرضا ایرانی و اصغر رحمتی آنرا ترجمه کرده اند . عنوان انگلیسی کتاب Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit است بررسی موضوع کتاب: ما شاهد گسترش تمرکز شرکت‌ها از محصول به مشتری و از مشتری به مسائل انسانی هستیم. نسل سوم بازاریابی، مرحله‏ ای است که شرکت‌ها از مرحله مشتری‏ مداری به انسان‏ محوری رسیده‌اند، مرحله‏ ای که در آن سودآوری و مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها به تعادل رسیده باشد. امروزه شرکت‌ها صرفاً واحدی عملیاتی و خودکفا در بازار رقابتی نیستند، بلکه شرکت با شبکه‌ای از شرکای وفادار شامل کارکنان، توزیع ‏کنندگان، فروشندگان و تامین‏ کنندگان در تعامل و همکاری است. اگر شرکت‌ها شبکه شرکای خود را به دقت برگزینند و اهداف آن‌ها باهم همسو شود و منافع هر یک عادلانه و انگیزه‏بخش باشد، مجموعه شرکت و شرکایش به قدرتی بزرگ در عرصه رقابت تبدیل خواهد شد.

more_vert معرفی کتاب مدیریت ارتباط با مشتری

ادامه مطلب

closeمعرفی کتاب مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بسبب محیط چالش‌برانگیز کسب و کار که پیش روی سازمان‌ها در سراسر جهان امروز قراردارد، اهمیت بیش‌تری می‌یابد. این موضوع بویژه در صنایعی که دستخوش تغییرات در ]آرایش و[ پیکربندی کانال‌های ]توزیع[ سنتی می‌شوند، مهم و حیاتی است. CRM وسیله‌ی اداره‌کردن رقابت فزاینده، دگرگون‌سازی شرایط اقتصادی و وابستگی تبلیغاتی ازطریق استفاده از دانش شخصی مشتری است؛ دانشی که ازطریق توسعه‌ی ارتباط ]با مشتری[ و برنامه‌های پیشین بازاریابی بدست آمده است. CRM افزایش در برتری ]نسبت به رقبا[ است، زیرا روی مشتریان کنونی متمرکز می‌شود، که منبع خلق عمده‌ی عایدات کسب و کار و بهترین گزینه برای بهبود کسب و کار در مواقع ]و موقعیت‌های[ مبهم است. تعریف‌های عملیاتی گوناگونی از CRM وجود دارند. در واقع، حروف CRM برای شناسایی رابطه‌ی بازاریابی مداوم و پیوسته، بازاریابی ارتباط با مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری استفاده شده است. هریک از این اصطلاحات، ناظر بر فرایند مشابهی هستند. CRM را می‌توان به عنوان فرایندی تعریف کرد، که بوسیله‌ی فعالیت بازاریابی مداوم برمبنای دانش شخصی مشتری ازطریق مدیریت و نفوذ در اطلاعات مشتری و تاریخ تماس، ارزش مشتری را حداکثر می‌کند. CRM درباره‌ی تکمیل ارتباطات با مشتریان برای حداکثرسازی ارزش مشتری در درازای زمان است.فهرست مطالب 1 نظریه و تاریخ2 ارتباطات حوزه‌ای و گردآوری داده3 موضوعات ناظر بر ارتباطات و CRM4 آینده‌ی CRM

more_vert کتاب دیجیتال مارکتینگ

ادامه مطلب

closeکتاب دیجیتال مارکتینگ

کتاب دیجیتال مارکتینگ نوشته‌ی متینه مقدم و فخرالدین طاهرزاده موسویان، مبحث بازاریابی اینترنتی و نقش رسانه‌های اجتماعی را در فروش و بازاریابی به چالش می‌کشد. در عصر کنونی سه چالش بزرگ پیش روی جوامع اقتصادی و صنعتی وجود دارد که شامل سود درآمد، ارتباط با مشتریان و رقابت شدید می‌شود. افزایش رقابت و پیچیده‌تر شدن انتظارات و بالا رفتن سطح توقعات مشتریان و ظهور نوآوری‌های جدید، تحولات بسیاری را در عرصه بازاریابی ایجاد نموده است. اهمیت مشتری، ایجاد رضایت در مشتریان و وفادار نمودن آن‌ها به کالا یا خدمات، به دغدغه‌ای بزرگ برای سازمان‌ها، شرکت‌ها و تولید کنندگان تبدیل شده است. در کتاب دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) بیان شده مشتریان پایه و اساس هر کسب و کاری محسوب می‌شوند، در این راستا بسیاری از سازمان‌ها برنامه‌های حفظ و ترغیب مشتریان را به عنوان بخشی از فعالیت‌های اصلی خود برای توسعه روابط تعریف کرده‌اند. ترغیب و تشویق مصرف کننده مفاهیم پیچیده‌ای را در بر می‌گیرند، به همین دلیل فعالان اقتصادی می‌کوشند تا از انواع و اقسام ابزارهای بازاریابی استفاده کنند. یکی از مؤثرترین ابزارها در این زمینه ابزارهای الکترونیکی و استفاده از روش‌هایی است که از بسترهای فناوری دیجیتال استفاده می‌کنند. بازاریابی دیجیتال تلاش دارد با استفاده از این ابزارها و بسترها بتواند به اهداف بازاریابی دست یابد. بازاریابی دیجیتالی، اداره‌ی ارتباط متقابل مشتری در یک محیط پیشرفته رسانه‌ای به منظور کسب سود برای شخص یا سازمان مربوطه است و نوعی ارتباط متقابل محسوب می‌شود. در بخشی از کتاب دیجیتال مارکتینگ می‌خوانیم: بازاریابی و بازارسازی از جمله عوامل مهمی است که می‌تواند به فروش یک کالا و محصول و یا فروش خدمات مختلف کمک کند. برندها و تجارت‌ها از بازاریابی برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. در واقع می‌توان گفت یکی از مهمترین بخش‌های یک تجارت بازاریابی است و موفقیت در آن می‌تواند تمامی جنبه‌های مختلف یک کسب و کار را تحت تأثیر قرار دهد قطعاً فروش بیشتر به درآمد زایی بیشتر کمک خواهد کرد. از انجا که بازاریابی شامل تبلیغات مختلف و همچنین ترویج فروش برای یک محصول است و در آن یک محصول به مصرف کنندگان و مشتریان معرفی می‌شود تا مصرف کننده بتواند با کالا و مزایای آن بیشتر آشنا شود و در نهایت برای خرید تشویق شود لذا بهترین و مرغوب‌ترین کالاها نیز نیاز به بازاریابی دارند چون بدون تبلیغات قطعاً مصرف کننده شناختی نسبت به محصول پیدا نخواهد کرد، بنابراین در هر صنعتی هر کالا یا محصولی نیاز به بازاریابی پیدا می‌کند. بازاریابی به فروش یک محصول کمک خواهد کرد. یک برند خوب با شناساندن نام و محصولات خود به مخاطبان سعی می‌کند تا میزان آشنایی مصرف کننده با محصولاتش را بیشتر کند. نام‌های تجاری که شناخته شده تر هستند فروش بیشتر دارند چون مصرف کنندگان به اندازه‌ی کافی محصولات این برندهای را می‌شناسند با این وجود هنوز هم نام‌های تجاری خوب تبلیغات و بازاریابی انجام می‌دهند چون اهمیت تبلیغ محصول و کالا بسیار مهم است. فهرست مطالبگفتار اوّل: بازاریابیتاریخچه بازاریابیتعریف مفهوم بازاریابیاهمّیّت بازاریابی در عصر حاضرسیر تحوّل بازاریابی ازﻧﻈﺮ ﻓﯿﻠﯿﭗ ﮐﺎﺗﻠﺮتصمیمات مهم بخش بازاریابیمدیریت بازاریابیاهمّیّت مدیریت بازاریابیگفتار دوم : بازاریابی دیجیتالبازاریابی دیجیتال چیست؟جعبه ابزار بازاریابی دیجیتال چیست؟تفاوت‌های بازاریابی سنّتی و دیجیتالیآمیخته بازاریابی دیجیتالیآﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﻔﻬﻮم بازاریابی دیجیتالی و سیر آنجوامع آنلایناستراتژی‌های بازاریابی دیجیتال در جوامع آنلاینﺗﺎرﯾﺨﭽﻪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ دﯾﺠﯿﺘﺎلضرورت بازاریابی دیجیتالیچرخه بازاریابی دیجیتالیبازاریابی دیجیتالی از دیروز تا امروزبرخی روش‌ها و اﺑﺰارﻫﺎی ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ دﯾﺠﯿﺘﺎلمفهوم ارتباطات در بازاریابی دیجیتالیتعامل بین بازاریابی دیجیتالی و ارتباطات با وفاداری مشتریپیامد ارتباطات بازاریابی دیجیتالی روی وفاداری مشتریانواع روش‌های نوین بازاریابی در ﻋﺼﺮ ﮐﻨﻮﻧﯽﻧﻘﺶ رﺳﺎﻧﻪﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ در ﺗﺠﺎرتگفتار سوّم : تبلیغاتﻣﻔﻬﻮم تبلیغاتتاریخچه تبلیغاتاهمّیّت تبلیغاتﻧﻘﺶ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت در ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽرسانه چیست؟اﻧﻮاع رسانه‌های ﺗﺒﻠﯿﻐﺎتی درﻋﺼﺮ ﺣﺎﺿﺮچه رسانه تبلیغاتی برای انتقال پیام باید انتخاب شوند؟انواع رسانه تبلیغی و اثربخشی آنروش‌های مختلف ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت در ﺷﺒﮑﻪﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت در فضای مجازی ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺳﻨّﺘﯽاهمّیّت تبلیغات در شبکه‌های اجتماعیضرورت تبلیغاتمزایای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعیگفتار چهارم: تبلیغات دیجیتالتبلیغات دیجیتال چیست؟تبلیغات متنیبنرهای تبلیغاتیایمیل‌های تبلیغاتیتبلیغ در موتورهای جستجوتبلیغات همسانتبلیغات ویدئویی – تبلیغات در آپاراتتبلیغ در شبکه‌های اجتماعیاینفلوئنسر مارکتینگتبلیغات در اینستاگرامتبلیغات در تلگرامسخن آخرمنابع و مآخذ

more_vert کتاب بازاریابی استارت آپ غیر متعارف، ساده، درخشان (استراتژی‌های بازاریابی و کسب‌ و کار قدرتمند برای کارآفرینان)

ادامه مطلب

closeکتاب بازاریابی استارت آپ غیر متعارف، ساده، درخشان (استراتژی‌های بازاریابی و کسب‌ و کار قدرتمند برای کارآفرینان)

  رایان ای. موری در کتاب بازاریابی استارت آپ غیر متعارف، ساده، درخشان (استراتژی‌های بازاریابی و کسب‌ و کار قدرتمند برای کارآفرینان)، مقررات و اصول بازاریابی استارت‌آپی و استراتژی‌های مطرح در آن را شرح داده و به شما کمک می‌کند تا بدانید چگونه کسب و کار خود را رشد دهید. به تجارتی که معمولا بر اساس تکنولوژی صورت گرفته و توانایی رشد بسیار بالایی دارد، استارت‌آپ می‌گویند. رایان ای. موری (Ryan E Murray) در کتاب بازاریابی استارت آپ غیر متعارف، ساده، درخشان (Startup Marketing - Unconventional, Simple, Brilliant) که یکی از پرفروش‌ترین آثار سایت آمازون در حوزه کسب و کار طی دو سال اخیر است با تمرکز بر روی اصول بازاریابی و نه تکنیک‌های تبلیغاتی به شما کمک خواهد کرد تا ورودی موفق به بازار کسب و کار خود داشته باشید. بازاریابی، به عنوان اصلی‌ترین مهارت زندگی، تکنیک‌ها و اصولی دارد. تکنیک‌ها، راهنمایی‌ها و ترفندهایی هستند که به انجام کار کمک می‌کنند. در بازاریابی کسب و‌ کارهای کوچک، با استفاده از تکنیک‌های درست می‌توانید استراتژی بازاریابی خود را اجرا کنید. تکنیک‌ها بسیار مهم هستند، اما تکنیک‌های بازاریابی مشابه که برای کسب‌و‌کار شخص دیگری به خوبی عمل می‌کنند، لزوماً برای شما و کسب‌و‌کار شما به خوبی عمل نخواهد کرد. از سوی دیگر، اصول، تغییری نکرده و ثابت می‌مانند. در تجارت، شما می‌توانید تکنیک‌های بازاریابی که می‌خواهید را استفاده کنید و نحوه استفاده از آن تکنیک‌ها را انتخاب کنید. این کتاب در درجه نخست بر اصول بازاریابی، و نه تکنیک‌ها تمرکز دارد. بنابراین اگر هدف شما این است که یاد بگیرید که چگونه پیروان خود را در رسانه‌های اجتماعی حداکثر سازید یا یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید که واقعاً در میان همه اختلالات رسانه‌ای پایدار باشد یا یاد بگیرید برای فروش بیشتر چه بگویید، این کتاب مناسب شما نیست. در نهایت می‌توان گفت که شاید بسیاری از مفاهیم و ایده‌ها در این کتاب با آنچه که در مورد بازاریابی یاد گرفته‌اید متفاوت به نظر برسند. به یاد داشته باشید، این تکنیک‌ها ممکن است برای یک کسب و‌ کار با سابقه طولانی موثر باشد، اما شما می‌خواهید که کسب و‌ کاری را به بازار عرضه کنید که هنوز در مرحله استارت‌آپ است. بله، این نقطه‌ای متفاوت در مسیر بازاریابی است، اما دقیقاً همان جایی است که شما نیاز دارید در آنجا باشید. کسب و‌ کار شما در مرحله استارت‌آپ است و بازاریابی شما نیز باید آنجا باشد. رایان بیش از یک دهه با کارآفرینان مختلف کار کرده و مؤسس پنج سبک و قائده بازاریابی است. او مدرک MBA را در رشته کارآفرینی از دانشکده وست مینستر با هدف خاص کمک به رشد کسب و کارهای کوچک دریافت کرده است. در بخشی از کتاب بازاریابی استارت آپ غیر متعارف، ساده، درخشان (استراتژی‌های بازاریابی و کسب‌ و کار قدرتمند برای کارآفرینان) می‌خوانیم: کسب‌و‌کارها یکسری از مراحل رشد و پیشرفت را به مرور زمان طی می‌کنند. اگر شما کسب‌و‌کار را مطالعه کرده‌اید، احتمالاً در مورد آنچه که معمولاً به عنوان چرخه حیات محصول از آن یاد می‌شود، از زمانی که وارد بازار شده تا وقتی که از بازار خارج می‌شود، مطالبی را آموخته‌اید. به مانند چرخه حیات محصول، یک کسب‌و‌کار نیز از مرحله استارت‌آپ شروع می‌شود. مرحله استارت‌آپ شامل همه مواردی است که به راه‌اندازی کسب‌و‌کار منجر می‌شود و نقطه‌ای است که کسب‌و‌کارها واقعاً خود را به عنوان یک کسب‌و‌کار تعریف می‌کنند. این زمانی است که آن‌ها تعیین می‌کنند چه کارهایی انجام بدهند، قصد فروش چه چیزی دارند، مشتریان هدف آن‌ها چه کسانی خواهند بود و چگونه آن‌ها برای انجام کسب‌و‌کارهایشان برنامه‌ریزی کرده‌اند. این یک زمان هیجان‌انگیز و همچنین یک زمان سخت و استرس‌زا برای کسب‌و‌کارهای کوچک است، زیرا کارآفرین باید استعدادها، منابع و توانایی‌های خود را برای فراهم کردن زمینه کسب‌و‌کار بهینه سازد. مرحله استارت‌آپ با مرحله رشد و بلوغ پیگیری می‌شود و بسته به اینکه آیا کسب‌و‌کار قادر است به طور مداوم خود را بازآفرینی کند یا خیر، در نهایت به مرحله افول می‌رسد. در طول هر مرحله از کسب‌و‌کار، شما به عنوان کارآفرین باید بازار کسب‌و‌کار کوچک خود را نسبت به رقبا متمایز سازید. اگر مدتی در یک کسب‌و‌کار بوده‌اید، یا در مرحله رشد یا بلوغ هستید، تجربه‌ای در بازاریابی کسب‌و‌کارتان کسب کرده‌اید. حتی اگر شما به طور کامل بازاریابی در کسب‌و‌کارتان را درک نکنید، باز هم باید یک استراتژی بازاریابی موفقیت‌آمیز برای رسیدن به نقطه مورد نظرتان در کسب‌و‌کار اتخاذ نمایید. شما نمی‌توانید بدون اجرای بازاریابی موفق، از مرحله استارت‌آپ وارد مرحله رشد و بلوغ شوید. فهرست مطالب سخن ناشرسخن مترجمپیشگفتارمقدمهچرا بازاریابی استارت‌آپ؟بخش اول: فرآیند برنامه‌ریزیبخش دوم: رویکرد بازاریابیبخش سوم: جریانات نقدیبخش چهارم: کاهش موانع بازاریابیبخش پنجم: تحقیقات بازاربخش ششم: ایجاد فرمول موفقیت شمابخش هفتم: استراتژی بازاریابی استارت‌آپ شمادرباره نویسنده

more_vert کتاب بازاریابی اجتماعی

ادامه مطلب

closeکتاب بازاریابی اجتماعی

کتاب بازاریابی اجتماعی نوشته‌ی محسن زمانی و شهرزاد هوشمندی نیا، به بررسی حوزه و قلمروی علم جدیدی می‌پردازد که با استفاده از فنون بازاریابی تجاری، اهداف و مقاصد اجتماعی و انسانی را تحقق می‌بخشد. از گذشته‌های دور مردمان دست در گریبان مشکلات و مسایل اجتماعی و فردی بوده‌اند. تغییر رفتار راه‌گشای بسیاری از این مشکلات بوده است. اما این تغییر گرچه در ابتدای کار آسان می‌نماید، اما اغلب بسیار مشکل است زیرا بسیاری از رفتار‌ها نه تنها تبدیل به عادت شده‌اند بلکه ریشه در تار و پود افکار و بینش فرد دوانده‌اند و از سویی دیگر تغییر رفتار می‌تواند با طیف وسیعی از هزینه‌های فردی و اجتماعی برای مخاطبان همراه باشد. بازاریابی اجتماعی، روشی سیستماتیک برای مداخله در مشکلات و مسایل اجتماعی و فردی است که مخاطبان خود را به تغییر رفتار دعوت می‌کند و در طول مسیر، ایشان را یاری می‌کند. به عبارتی دیگر بازاریابی اجتماعی نه تنها تغییر رفتار را برای مخاطبان قابل قبول می‌کند بلکه به مخاطبان خود، برای انجام تغییر رفتار کمک می‌کند و تغییر رفتار را برای ایشان ممکن می‌سازد. همراهی بازاریابی اجتماعی با مخاطبان در تمامی مراحل تغییر رفتار، از نکات کلیدی در اجرای موفق بازاریابی اجتماعی است. بازاریابی اجتماعی با استفاده از مفروضات و مفاهیم بازاریابی تجاری برای دعوت به تغییر در باورها، نگرش‌ها و رفتارهای انسانی می‌پردازد. تفاوت اولیه‌ی بازاریابی اجتماعی با سایر حوزه‌های بازاریابی در اهداف و مقاصد آن آشکار است. هدف اصلی بازاریابی اجتماعی تأثیرگذاری بر رفتارهای اجتماعی و انسانی است. با این که بیش از چهار دهه از تبیین رسمی بازاریابی اجتماعی به عنوان یک حوزه‌ی علمی کامل و مستقل توسط فیلیپ کاتلر و جرالد آلتمن ‌می‌گذرد اما در کشور ما توجهات چندانی به این حوزه‌ی علمی جدید نشده است. این کتاب، تلاشی است برای آن که از یک سو توجه دانشجویان، پژوهشگران، استادان، مدیران، برنامه‌ریزان، علاقه‌مندان، فعالان و مسئولان در حوزه‌های فرهنگی، رفتاری و اجتماعی را به سوی بازاریابی اجتماعی به عنوان روشی موثر جلب کند و منجر به آشنایی مقدماتی ایشان با این حوزه شود و از سویی دیگر سعی در جلب نظر پژوهشگران و بازاریابان حرفه‌ای به فعالیت مؤثر در این حوزه دارد. اگرچه بازاریابی اجتماعی در مقایسه با بازاریابی تجاری بسیار نوپا است و در آغاز مداخلاتش بیش‌تر مربوط به مسایل بهداشتی و سلامتی بوده است، موفقیت آن در مداخلاتش و نقش و اهمیت آن در توسعه‌ی اجتماعی منجر به گسترش این حوزه و توجه فراوان به آن در طیف وسیعی از موضوعات اجتماعی در نقاط گوناگون جهان شده است. در حقیقت کمپین‌های بازاریابی اجتماعی روشی است که در کشور‌های گوناگون اعم از توسعه‌یافته و در حال توسعه اجرا شده است. در این کتاب چهارده کمپین بازاریابی اجتماعی مربوط به کشور‌های توسعه یافته بررسی شده است که بخشی از دامنه‌ی وسیع موضوعات مرتبط با بازاریابی اجتماعی را نشان می‌دهد. در بخشی از کتاب بازاریابی اجتماعی می‌خوانیم: امروزه می‌توان ارتباط و تعامل گسترده میان رشته‌ها را به آسانی مشاهده کرد. ارتباط و تعاملی که در حال گسترش است. بنابراین، بازاریابی اجتماعی مانند سایر علوم ضمن حفظ ارتباط و تعامل خود با رشته‌های دیگر می‌کوشد از روش‌ها، مفروضات و مفاهیم علوم دیگر برای غنی‌تر ساختن روش‌ها مفروضات و مفاهیم خود استفاده کند. نکته‌ی مهمی که باید بدان توجه داشت این است که بازاریابی اجتماعی ناگزیر است در انتخاب روش‌ها، مفروضات و مفاهیم رشته‌های دیگر نهایت دقت و وسواس را اعمال کند. ضرورت این دقت و وسواس از آن‌جا سرچشمه می‌گیرد که مفروضات و مفاهیم سایر حوزه‌های علمی به ندرت می‌تواند بدون حک و اصلاح و بازبینی مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال نظریه‌ی مسئولیت اجتماعی و قانونی شرکت‌ها را زمانی می‌توان در بازاریابی اجتماعی مورد تأکید قرار داد که با مقتضیات و ضروریات بازاریابی اجتماعی منطبق گردد. بازاریابی اجتماعی با تحقیقات بازار و استفاده از روش‌های آماری مانند انتخاب نمونه برای گردآوری، طبقه‌بندی، تحلیل اطلاعات و استفاده از آن در تصمیم‌گیری سروکار دارد. به همین دلیل، بازاریابان اجتماعی ناگزیرند به مطالعه و بررسی آمار بپردازند. آن‌ها برای این که بتوانند فنون نمونه‌گیری در تحقیقات بازار را با نیازهای خود منطبق و هماهنگ سازند، مجبورند ماهیت و خصوصیات اطلاعات جمع‌آوری شده را مورد توجه و تأمل قرار دهند. ماهیت اطلاعات مورد نیاز یک رشته‌ی علمی ممکن است با ماهیت اطلاعات مورد نیاز رشته‌های دیگر متفاوت باشد. بازاریابی اجتماعی باید در کنار بهره‌مند شدن از مفروضات و مفاهیم علوم دیگر، مفروضات و مفاهیم خود را به وجود آورد. این مفروضات و مفاهیم ایجاد شده باید با ماهیت و ذات بازاریابی اجتماعی هماهنگ باشد. برای مثال اصل تأمین نیازهای اساسی یا اصل حمایت از منافع مصرف‌کننده می‌تواند به عنوان یک اصل خاص و منحصر به فرد بازاریابی اجتماعی تلقی شود و آن را به عنوان یک رشته‌ی مستقل و یکپارچه معرفی کند. می‌توان چنین نتیجه گرفت که تطبیق و سازگاری مفروضات، مفاهیم و روش‌های به دست آمده از علوم دیگر در کنار ایجاد مفروضات و مفاهیم خاص بازاریابی اجتماعی می‌تواند آن را صاحب یک موقعیت ممتاز و برتر کند. فهرست مطالبمقدمه‌ی مؤلفانمقدمه‌ی ناشرفصل اول: مبانی بازاریابیعوامل موثر بر بازاریابیفصل دوم: مبانی بازاریابی اجتماعیتاریخچه‌ی بازاریابی اجتماعیتعریف بازاریابی اجتماعیتفاوت بازاریابی اجتماعی و بازاریابی تجاریتفاوت بازاریابی اجتماعی و پروپاگاندامفهوم بازاریابی اجتماعیده نکته‌ی کلیدی در بازاریابی اجتماعیفصل سوم: مفاهیم بازاریابی اجتماعیمدیریت راهبردی بازاریابی اجتماعیمدل‌های بازاریابی اجتماعیمراحل انجام یک برنامه‌ی بازاریابی اجتماعیگام‌های یک برنامه‌ی بازاریابی اجتماعیمحدودیت‌های برنامه‌های بازاریابی اجتماعیفصل چهارم: اجرای بازاریابی اجتماعیآمیزه‌ی بازاریابیسیستم برنامه‌ریزی بازاریابی اجتماعی بر اساس آمیزه‌ی چهار‌پیبخش سوم: انتقادهافصل پنجم: بررسی کمپین‌های بازاریابی اجتماعی بر اساس آمیزه‌ی بازاریابی چهار-پیکمپین مرتبط با پیش‌گیری از ترافیککمپین مرتبط با کاهش تصادفات رانندگیاهدای عضومقابله با سیگارمبارزه با چاقی و افزایش فعالیت بدنیفصل ششم: تحقیقات بازاریابیانواع تحقیقاتفصل هفتم: موردپژوهی تحقیقاتکمپین اهدای خونفصل هشتم: پیش آزماییمزایای اجرای پیش‌آزمایی و توجهاتسوالات پژوهش در پیش‌آزماییروش‌شناسی و روش‌های رایج در پیش‌آزماییفصل نهم: مورد پژوهی پیش آزماییمبارزه با بیماری دیابتمبارزه با بیماری اچ‌آی‌ویفصل دهم: ارزیابیارزیابی نتایجارزیابی هزینه‌هاارزیابی عملیاتروش‌های ارزیابیروش‌های کمیروش‌های کیفیگروه کنترلچالش‌ها در ارزیابیفصل یازدهم: مورد پژوهی ارزیابیجلوگیری از خودکشیمبارزه با بیماری اچ‌آی‌ویفصل دوازدهم: بازاریابی اینترنتی و بازاریابی اجتماعیبازاریابی اجتماعی در وبوب 0/2بازاریابی اجتماعی در وب 0/2ابزار‌های وب 0/2 برای بازاریابینگرش بازاریابی در وب 0/2: بازاریابی متن بازشیوه‌ی بازاریابی در وب 0/2: بازاریابی ویروسیفصل سیزدهم: مورد پژوهی کمپین‌های بازاریابی اجتماعی در اینترنترابطه‌ی دولت و مردمفعالیت‌های اجتماعیتوجه به ورزش معلولان و افزایش فعالیت کودکانپیش‌گیری از تصادفات خیابانیمنابع

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و بازاریابی نوستالوژی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و بازاریابی نوستالوژی

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 23 صفحه و با 23 عنوان فهرست منبع ارائه شده است سرمایه اجتماعی ،بازاریابی نوستالوژی ، رفتار سرمایه اجتماعی ، بازار یابی و نوستالوژی برانگیخته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی ،بازاریابی کارآفرینانه و تسهیم دانش

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی ،بازاریابی کارآفرینانه و تسهیم دانش

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 23 صفحه و با 38 عنوان فهرست منبع ارائه شده است سرمایه اجتماعی ،بازاریابی کارآفرینانه ، کسب و کارخانگی و تسهیم دانش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

more_vert کتاب دانشکده کسب و کار

ادامه مطلب

closeکتاب دانشکده کسب و کار

کتاب دانشکده کسب و کار نوشته‌ی رابرت کیوساکی، قصد دارد تا شما را با تمامی معضلات و بخش‌های مختلف بازاریابی شبکه‌ای آشنا کرده و کمک کند تا با زمینه‌ی ذهنی درست مسیر شغلی خود را پیش ببرید. رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) در این کتاب بیان می‌کند که بازاریابی شبکه‌ای یک دانشکده‌ی حقیقی برای فرا گرفتن کسب و کار است. دانشکده‌ای که ضمن آموزش تئوری شما را وادار می‌سازد که به دانش خود عمل کنید. او بدون شک کتاب دانشکده کسب و کار (The Business school) را با نگاهی عمیق به مبحث بازاریابی شبکه‌ای نوشته است. کیوساکی با تکیه بر مربی و راهبر خود یعنی پدر پولدار مانند دیگر آثار خود ارزش‌های این پدیده‌ی نو را تشریح می‌کند. به بیان رابرت بازاریابی شبکه‌ای از اهمیت فراوانی برخوردار است اما بسیاری از افراد از آن غافل هستند. ارزش‌هایی که فراتر از کسب پول زیاد است! شما با خواندن این کتاب و آگاهی از ارزش‌های بنیادی این روش از کسب و کار می‌توانید به بهترین تصمیم‌گیری خود در این راستا دست یابید. به عبارتی دیگر این کتاب کمک خواهد کرد تا به درک درستی در رابطه با این موضوع رسیده و درست تصمیم بگیرید. تصمیم‌گیری راجع به این موضوع که آیا بازاریابی شبکه‌ای برای شما مناسب است یا خیر؟ اگر به تازگی وارد کار بازاریابی شبکه‌ای شده‌اید و یا قصد دارید تا وارد این بخش از کسب و کار شوید این کتاب قطعا به کارتان آمده تا برخی قابلیت‌ها و فرصت‌های پنهان بازاریابی شبکه‌ای را در اختیار شما قرار دهد؛ قابلیت‌هایی که تاکنون قادر به لمس آن نبودید. پذیرش صنعت تجارت و بازاریابی شبکه‌ای از اواسط سال 1990 سرلوحه‌ی نویسندگان مختلفی قرار گرفت؛ حال کیوساکی به عنوان یکی از اولین ترویج دهندگان پیام پدر پولدار، امیدوار است که به نحوی شایسته، به یاری افراد در کنترل و هدایت امور مادی زندگی‌شان برسد. رابرت کیوساکی را بیشتر بشناسیم: کیوساکی با کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول به شهرتی باور نکردنی رسید. او سرمایه‌گذار، سخنران و نویسنده‌ای موفق است که در حوزه‌ی تجارت و کسب و کار آثار بسیاری را منتشر کرده است. تفکرات و عقاید کیوساکی بسیار کاربردی بوده و ارتباط فوق‌العاده‌ای با زندگی واقعی افراد جامعه دارد. جملات برگزیده‌ی کتاب دانشکده کسب و کار: - اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، باید مالک یک کسب‌ و کار شوید یا این‌ که یک سرمایه‌گذار باشید.- کسب‌ و کار بازاریابی شبکه‌ای یک روش انقلابی برای کسب ثروت است.- پولدارترین افراد در دنیا شبکه‌ها را می‌سازند. افراد دیگر به دنبال کار در شغلی هستند.- من کسب‌ و کار بازاریابی ‌شبکه‌ای را به خاطر آموزش تغییر زندگی‌اش به دیگران پیشنهاد می‌کنم.- صنعت بازاریابی شبکه‌ای از نمایندگی‌ها و سیستم‌های سنتی کسب‌ و کار سریع‌تر رشد می‌کند.- سیستم بازاریابی شبکه‌ای نسبت به سایر سیستم‌های کسب ثروت، عادلانه‌تر است. در بخشی از کتاب دانشکده کسب و کار می‌خوانیم: به عقیده‌ی من، این روش جدید کسب‌ و‌ کار یعنی کسب‌ و‌ کار بازاریابی شبکه‌ای یک انقلاب است، زیرا اکنون برای اولین بار در تاریخ، بهره‌مندی از ثروت برای همه امکان پذیر شده است، اگر چه تا به‌ حال مختص اندکی از افراد خوش‌‌شانس بود. البته من از برخی سودجویی‌های افراد حریص و کلاهبردار در این کسب‌ و‌ کار مطلع‌ام که خواستند در یک چشم برهم‌ زدن پول کلانی به جیب بزنند. باز هم اگر شما به ‌عقب برگردید و نگاهی به این روش کسب‌ و‌ کار بیندازید، خواهید دید که یک سیستم کاملاً معتبر اجتماعی برای بهره‌مندی از ثروت است. کسب‌ و‌ کار بازاریابی شبکه‌ای برای افراد حریص زیاد مناسب نیست. به واسطه‌ی نوع طراحی، می‌توان گفت که بی‌عیب‌ترین نوع کسب‌ و‌ کار برای آن دسته از افرادی است که دوست دارند به دیگران خیر برسانند. اگر بخواهم به ‌بیان ساده‌تر بگویم، تنها شیوه‌ای که یک کسب‌ و‌ کار بازاریابی شبکه‌ای برپایه‌ی آن کار می‌کند، کمک به پولدار شدن دیگران هم‌زمان با پولدار شدن خودشان است. به نظرم، یک پدیده انقلابی است به ‌همان اندازه که توماس ادیسون و هنری فورد در زمان خودشان انقلابی عمل کردند. قبل‌ از پایان، می‌دانم که بیشتر مردم گشاده‌دست هستند. از طرفی هم من آزمندی را محکوم نمی‌کنم، چون کمی آزمندی و خودپسندی طبق‌ قواعد سلامت روان برای انسان لازم‌ است. اما وقتی بیش‌ از‌ اندازه شد، باعث‌ اعتراض‌ دیگران می‌شود و اغلب همه سر را به‌ نشانه‌ی تنفر تکان می‌دهند. از آنجایی‌ که بیشتر مردم بخشنده هستند و دوست‌ دارند به‌ هم‌ نوعان خود کمک کنند، این سیستم کسب‌ و کار، این‌ امکان را بر‌ای مردم فراهم می‌کند تا به افراد بیشتری کمک کنند. اما خالی از لطف نیست اگر به این‌ مورد هم اشاره کنیم که کسب‌ و‌ کار بازاریابی شبکه‌ای برای همه مناسب نیست، اگر شما فردی هستید که واقعاً قصد کمک به دیگران را دارید تا به اهداف مالی‌شان برسند، بدانید که این سیستم ارزش وقت گذاشتن را دارد.

more_vert کتاب فرهنگ واژگان رفتار مصرف کننده

ادامه مطلب

closeکتاب فرهنگ واژگان رفتار مصرف کننده

کتاب فرهنگ واژگان رفتار مصرف کننده به قلم جی. پل پیتر و جری سی. اولسون، بیش از 300 لغت تخصصی رفتار مصرف کننده را دربرگرفته و بدین ترتیب خلاء فرهنگ واژگان جامع در این حوزه را پر نموده است. این کتاب به صورت دو زبانه (فارسی-انگلیسی) است. دو زبانه بودن کتاب فرهنگ واژگان رفتار مصرف کننده (Consumer behavior & marketing strategy) باعث می‌شود تا شما هم‌زمان ترجمه و اصل آن را مقابل هم قرار داده و با واژگان تخصصی بیشتری آشنا شوید. در ترجمه این اثر سعی شده است موضوعات و نکات مهم از قلم نیفتد و کیفیت و سلیس بودن ترجمه حفظ گردد. به علاوه تمام واژگان تخصصی این حوزه، به صورت یکپارچه و گام به گام به رشته تحریر درآمده و در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بر جذابیت مطالب و اشتیاق شما به مطالعه آن بیافزاید. این کتاب تلخیص و ترجمه‌ای از کتاب استراتژی بازاریابی و رفتار مصرف کننده جی. پل پیتر (J. Paul Peter) و جری سی. اولسون (Jerry C. Olson) است که در بخش اول رفتار مصرف کنندگان، در بخش دوم استراتژی بازاریابی و شناخت، در بخش سوم استراتژی بازاریابی و رفتار را بررسی کرده و سپس در بخش چهارم استراتژی بازاریابی و محیط و در بخش آخر استراتژی بازاریابی و رفتار مصرف کنندگان را مورد مطالعه قرار می‌دهد. در هر بخش دارای فصل‌هایی است که مطالب و نکات مهم و کاربردی را دربرمی‌گیرد. در بخشی از کتاب فرهنگ واژگان رفتار مصرف کننده می‌خوانیم: Peripheral route to persuasion: One of two types of cognitive processes by which persuasion occurs. In the peripheral route, the consumer focuses not on the product message in an ad but on "peripheral" stimuli such as an attractive, well- known celebrity or popular music. Consumers' feelings about these other stimuli may influence beliefs and attitudes about the product. Compare with central route to persuasion. بهره‌گیری از محیط برای متقاعد‌سازی: این شیوه یکی از دو روش استفاده از فرآیندهای شناختی برای متقاعد‌سازی افراد به انجام کاری ‌است. در روش بهره‌گیری از محیط برای متقاعدسازی، ‌مصرف‌کنند‌ه نه تنها بر روی پیام محصول تمرکز ‌می‌کند بلکه به محرک‌های محیطی برانگیزاننده مثل جذابیت، افراد مشهور تبلیغ کننده محصول و یا موسیقی استفاده شده نیز توجه ‌می‌کند. احساسات ‌مصرف‌کنند‌گان درباره محرک‌های محیطی ‌می‌تواند بر باورها و نگرش‌ها‌ی آن‌ها درباره محصول تأثیر بگذارد. (با شیوه مرکزی متقاعدسازی مقایسه کنید). Personality: The general, relatively consistent pattern of responses to the environment exhibited by an individual, شخصیت: الگویی عمو‌می‌ و نسبتاً پایدار از پاسخ‌ها‌یی که شخص به محیط نشان ‌می‌دهد. Personal selling: Direct personal interactions between a salesperson and a potential buyer. فروش شخصی: تعاملات شخصی مستقیم بین یک فروشنده و یک خریدار بالقوه.

more_vert مقاله واکاوی و تبیین پیامدهای شغلی و سازمانی بازاریابی داخلی

ادامه مطلب

closeمقاله واکاوی و تبیین پیامدهای شغلی و سازمانی بازاریابی داخلی

مقاله علمی و پژوهشی " واکاوی و تبیین پیامدهای شغلی و سازمانی بازاریابی داخلی" مقاله ای است در 24 صفحه و با 43 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بازاریابی داخلی؛ پیوند با شغل؛ تعهد سازمانی؛ حمایت سازمانی ادراک شده؛ عجین شدن با شغل پرداخته شده است چکیده مقاله هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر پیامدهای شغلی (رضایت شغلی، عجین‌شدن با شغل و پیوند با شغل) و پیامدهای سازمانی (تعهد سازمانی، هویت سازمانی و حمایت سازمانی ادراک‌شده) در دفاتر و شعب بیمه پاسارگاد در استان تهران بوده است. در این پژوهش پیمایشی، جامعه هدف، شامل تمامی کارکنان دفاتر و شعب بیمه پاسارگاد در استان تهران و روش نمونه‌گیری، خوشه‌ای دومرحله‌ای بوده است. حجم نمونه براساس فرمول کوکران، 385 نفر ، ابزار جمع‌آوری اطلاعات، پرسشنامه و روش تحلیل داده‌ها مدل‌سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار SmartPLS2.0.M3 بوده است. مطابق نتایج پژوهش، بازاریابی داخلی بر رضایت شغلی، عجین‌شدن با شغل و پیوند با شغل تأثیر معنی‌داری داشته است. همچنین اثر معنی‌دار بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی، هویت سازمانی و حمایت سازمانی ادراک‌شده نیز تأیید شد. این پژوهش مدلی جامع از تأثیر بازاریابی داخلی بر پیامدهای شغلی و پیامدهای سازمانی را در بافت فرهنگی-اجتماعی ایران و در بخش خصوصی مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. عنوان مقاله [English] An Analysis and Explanation of Occupational and Organizational Consequences of Internal Marketing چکیده [English] Abstract This research is aimed at investigating the impact of local marketing on occupational consequences (job satisfaction, occupational involvement and job engagement), and organizational consequences (organizational commitment, organizational identity and perceived organizational support) in Pasargad Insurance Company in Tehran. In this survey research, the target population includes all employees of Pasargad Insurance Branches in Tehran. The sample is selected through a two-step cluster sampling method. Samples size, decided based on Cochran formula, includes 385 people, and data was collected by questionnaire. Data analysis method was performed by structural equation modeling using SmartPLS2.0.M3 software. The results indicated that there is a significant relation between local marketing and job satisfaction, occupational involvement and job engagement. Trivial impact of local marketing on organizational commitment, organizational identity and perceived organizational support was confirmed. This study has studied a comprehensive model of the impact of local marketing on job and organizational consequences in Iran’s socio-cultural context and non-governmental sector. کلیدواژه‌ها [English] internal marketing, job engagement, organizational commitment, perceived organizational support, job involvement دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب مطالعه با دو نیمکره

ادامه مطلب

closeکتاب مطالعه با دو نیمکره

کتاب مطالعه با دو نیمکره اثر حسین محمدرسول پور، به چند تکنیک تندخوانی که با انجام دادن آن‌ها خیلی راحت سرعت مطالعه کردن را افزایش می‌دهد و در ادامه روش‌های تقویت هوش‌های خلاق، هوش اجتماعی و روش‌های خیلی ساده برای تقویت حافظه و افزایش عملکرد حافظه معرفی شده که این روش‌ها کاملا تست شده است. در کتاب مطالعه با دو نیمکره به تندخوانی اشاره‌شده است و اگر واقعاً به این روش‌ها اقدام کنیم راحت می‌توانیم به یک سرعت مناسب و قابل‌قبول تندخوانی برسیم. با انجام این تمرینات خیلی ساده به‌سرعت دو برابر از سرعت فعلی خود می‌رسید و بیشتر از زمان مطالعه استفاده می‌کنید. با تمرینات هوش‌ها و عملی کردن آن‌ها نه‌تنها در تقویت دو نیمکره مغز تأثیر دارد بلکه زندگی راحتی را برای خود ایجاد می‌کنید. اکثر افراد قرن بیست‌ویک با بازاریابی و نحوه بازاریابی کردن آشنا هستند، بازاریابی شبکه‌ای یا سنتی فرقی ندارد ولی بیشتر به بازاریابی شبکه‌ای روی آوردن که نسبت به سایر بازارها پیشرفت داشته است. شما یک بازاریاب حرفه‌ای یا مبتدی هستید ولی توجه کرده‌اید اگر بخواهید با دنیای امروزه پیش بروید تا چه اندازه به پیشرفت‌های شخصی نیاز دارید؟ یک‌بار مرور کنیم «اینترنت، روش ارتباطی جدید، فن گفتاری خوب، بهبود شخصیتی، دست به نوشتن عالی» که در بین این‌ها تندخوانی نیز یکی از ستون‌های یک فرد بازاریاب حرفه‌ای است که در دنیای پیشرفته جزو کارهای عادی افراد به‌حساب می‌آید. حسین محمدرسول پور در این کتاب سعی کرده‌ است با انتخاب بهترین و کارآمدترین تمرینات برای تقویت حافظه ازجمله کتاب دکتر کاواشیما و کتاب‌های آقای تونی بوزان و تمرینات کتاب‌های آلمانی شرکت دودن، خیلی راحت به سطح درک مطلب خوبی دست پیدا کنید.فهرست مطالب مقدمهچه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟روش انتخاب (خرید) کتابآموزش‌های اولیه برای شروعماهیچه چشم‌هفت عادت لازم برای تندخوانیشروع تندخوانیابزارهای اولیه «ابزار کاربردی – تمرکز – موبایل»جدول مقایسه و فرق بین افراد در تندخوانیهوش خلاقشرایط بیرونی و شرایط درونیتکنیک‌های فوق‌العاده «Meta-Guiding»فعالیت‌هایی مفید برای تقویت حافظهفعالیت‌هایی که به مغز ما آسیب می‌زنندافراد برجسته در تندخوانیاقدام‌های اصلی برای یادگیری بهترسه روش کلیدی تقویت حافظه