جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله افزایش بهره وری خدمات بانکی با اولویت بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های کمّی

ادامه مطلب

closeمقاله افزایش بهره وری خدمات بانکی با اولویت بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های کمّی

مقاله علمی و پژوهشی " افزایش بهره وری خدمات بانکی با اولویت بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های کمّی " مقاله ای است در 28 صفحه و با 12 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بهره وری، بازاریابی رابطه مند، مشتری مداری، خدمات بانکی، هرم مشتری، اولویت بندی، فرایند تحلیل سلسله مراتبی پرداخته شده است چکیده مقاله امروزه بهره وری یک اولویت ملی برای تمام کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته است و به عنوان یک رویکرد مدیریتی به تدریج جای خود را در کشور ما باز می کند. رشد اقتصادی و بهبود سطح زندگی مردم جز با مدیریت بهینه منابع کمیاب و کسب حداکثر ارزش افزوده از به کارگیری آنها امکان پذیر نخواهد بود. اقتصاد، علم منابع کمیاب است و مدیریت، علم تصمیم گیری در مورد آن. منابع کمیاب موجب ایجاد ارزش افزوده در سازمان می شود، از این رو مدیریت این منابع، برای افزایش بهره وری از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله ضمن بیان مفاهیم بهره وری و بازاریابی رابطه مند، مدلهای مفهومی اولویت بندی مشتریان بانکها، مدل هرم مشتریان و مدل تعدیل یافته گروه مشاوران بوستون (BCGC) برای مشتریان تشریح شده و سپس اولویت بندی مشتریان بانک برای ارائه بهره ور خدمات، از طریق مدلهای MADM تشریح می شود. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله شناسایی و اولویت‌بندی ریسک‌های پروژه‌های بالادستی نفت وگاز در ایران

ادامه مطلب

closeمقاله شناسایی و اولویت‌بندی ریسک‌های پروژه‌های بالادستی نفت وگاز در ایران

مقاله علمی و پژوهشی " شناسایی و اولویت‌بندی ریسک‌های پروژه‌های بالادستی نفت وگاز در ایران با استفاده از قالب ساختار شکست ریسک (RBS)‌ و تکنیک تاپسیس (TOPSIS)" مقاله ای است در 40 صفحه و با 22 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدیریت ریسک، ریسک‌های بخش بالادستی نفت وگاز، تکنیک تاپسیس پرداخته شده است چکیده مقاله براساس تحقیق‌های انجام شده، پروژه‌های صنعت نفت و گاز، به طور عام، و بخش بالادستی آن، به طور خاص، دارای پیچیدگی‌ها و عدم‌قطعیت‌های بسیاری است و، از این­رو، سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها با ریسک بالایی همراه است. هرچند امروزه استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های ارزیابی و مدیریت ریسک با توجه به پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار متداول شده است ولی هنوز تحقیقات قبلی نتوانسته‌اند دید جامعی نسبت به ریسک‌های بالادستی نفت و گاز ارائه نمایند. اهمیت این پروژه‌ها در اقتصاد ایران و لزوم سرمایه‌گذاری‌های انبوه در بخش بالادستی نفت و گاز کشور، شناسایی ارزیابی و اولویت‌بندی ریسک‌های بخش بالادستی نفت وگاز را، به صورت روشمند و ساختاریافته، ضروری می‌کند. از این­رو، در این تحقیق با استفاده از قالب ساختار شکست ریسک مبتنی بر راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه (PMBOK) و با استفاده از طبقه‌بندی و تفکیک PEST ریسک‌های بالادستی نفت و گاز با روش کتابخانه‌ای و توصیفی شناسایی و طبقه‌بندی شده‌اند. بر این اساس 60 ریسک شناسایی  و در 4 دسته طبقه‌بندی شده است که در مرحله بعد با استفاده از تکنیک تاپسیس اولویت‌بندی شده‌اند. نتیجه تحقیق نشان داد که علاوه بر گستردگی و تنوع ریسک‌های پروژه‌های بالادستی، اولویت‌بندی صورت گرفته که براساس سطح 3 ساختار شکست ریسک انجام شده است، ربسک‌‌های ناهمگون را از سطوح دو و یک را شامل می‌شود که این مسئله ضرورت دقت در انتخاب ابزارهای مدیریت ریسک مناسب برای مواجهه با این ریسک‌ها را دوچندان می‌کند دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مدیریتی مؤثر بر موفقیت بانک‌های توسعه‌ای در ایران

ادامه مطلب

closeمقاله شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مدیریتی مؤثر بر موفقیت بانک‌های توسعه‌ای در ایران

مقاله علمی و پژوهشی " شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مدیریتی مؤثر بر موفقیت بانک‌های توسعه‌ای در ایران (مطالعه موردی: بانک توسعه تعاون)" مقاله ای است در 24 صفحه و با 24 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بانک، توسعه، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی، موفقیت پرداخته شده است چکیده مقاله بانک­های توسعه­ای که نقش اساسی در توسعه اقتصادی کشورها بر عهده دارند، عامل انتقال­دهنده سیاست­های اقتصادی دولت به بخش خود بوده و با برنامه­ریزی صحیح، منابع مالی جمع­آوری شده را در بخش­های مختلف اقتصادی توزیع می­نمایند. با اینکه مقصود اصلی آنها برخلاف بانک­های تجاری سودآوری نیست، اما کمترین خواسته آنان موفقیت در انجام مأموریت توسعه­ای خود است. این مقاله در پی شناسایی و تبیین عوامل(معیار و زیرمعیار) مؤثر بر موفقیت بانک­های توسعه­ای در ایران و سپس اولویت­بندی آنان است. همچنین، برخی چالش­های پیش روی بانک­های توسعه­ای نیز مطرح می­گردد. این اولویت­بندی از طریق فرآیند تحلیل سلسله مراتبی که از جمله تصمیم­گیری­های چندمعیاره می­باشد صورت پذیرفته است. ابتدا با استفاده از مطالعات اولیه و منابع کتابخانه­ای مدل اولیه این تحقیق به دست آمد و سپس با استفاده از پرسشنامه و مصاحبه حضوری با اساتید دانشگاه و خبرگان بانکی مدل نهایی تحقیق به دست آمد. طی این پژوهش، معیارها و زیرمعیارهای مؤثر بر موفقیت بانک­های توسعه­ای شناسایی و سپس به ترتیب اهمیت اولویت­بندی گردید. همچنین، به مهم­ترین چالش­های پیش روی بانک­های توسعه­ای پرداخته شده است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند . عوامل مدیریتی+بانک+ توسعه+فرآیند تحلیل+ سلسله مراتبی+ موفقیت + مقالات اقتصادی+پژوهشهای اقتصادی+سیاستهای اقتصادی

more_vert کتاب مدیریت زمان: راه حل های تخصصی برای چالش های روزمره

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت زمان: راه حل های تخصصی برای چالش های روزمره

هر کسی که وقت کافی نداشته باشد به نظر سردرگم می‌آید. این موضوع برای ما همیشه مایه تعجب و سؤال بوده است، زیرا زمان ثابت است و همه یک میزان از آن را در اختیار دارند. پس مشکل چیست؟واقعیت این است که یکی از دو موضوع زیر دلیل ناکامی ماست:احساس می‌کنیم که آنچه می‌خواهیم یا باید انجام بدهیم، انجام نشده است.احساس می‌کنیم که زمام امور را از دست داده‌ایم.این کتاب راهنما نمی‌تواند برای شما وقت بیشتری فراهم کند اما می‌تواند بخت شما را در دستیابی به اهدافتان افزایش داده و در نهایت احساس تسلط بیشتر در امور در شما ایجاد کند.در طول مطالعه این کتاب راهنما با دو مفهوم مهم سر و کار خواهیم داشت: اولویت‌بندی زمان و مدیریت زمان. کسانی که در اولویت‌بندی زمان کارآمد هستند وقت خود را به موضوعات بسیار مهم اختصاص می‌دهند یعنی چیزهایی که بیشترین عایدی را نصیب آنان می‌کند. آنانی که وقت را اولویت‌بندی می‌کنند در مورد این که چگونه باید وقت خود را صرف کنند تفکری نقادانه داشته و برنامه‌ای روشن در ذهن خود دارند. از سوی دیگر مدیریت زمان موضوعی است که بسیاری از ما در مورد آن شنیده یا خوانده‌ایم. مدیریت زمان از مقوله انضباط است. از مباحث اجرایی است. به معنی عدم اتلاف وقت است و این که شما برنامه‌تان را به درستی دنبال می‌کنید. فهرست مطالبپیام مشاور: از اولویت‌بندی زمان برای مدیریت آن استفاده کنیدچگونه زمان خود را اولویت‌بندی کنید: ارزیابی و برنامه‌ریزیفصل اول چگونه به تصویر بزرگ بنگریدمشخص کنید با دقت خود چه می‌خواهید بکنیداولویت‌بندی زمان چه ارزشی دارد؟چرایی آنچه انجام می‌دهیم؟به تصویر بزرگ، راهبردی بنگریدفصل دوم چگونه زمان خود را ممیزی کنیدرده‌های هدف‌گرا را در شغل خود شرح دهید. سپس با ردیابی اینکه در عمل وقت خود را چگونه صرف می‌کنید، یک ممیزی زمان انجام دهیدتصویری بزرگ از مقصد خود بسازیدکارتان را به دسته‌های مرتبط با اهداف تقسیم کنیدوقت خود را برای یک هفته ممیزی کنیدمقایسه نتایج ممیزی با اهداففصل سوم چگونه برنامه خود را تدوین کنیدامکانپذیری برنامه خود را مشخص کنید. مطمئن شوید که قابل دستیابی استسنجش میزان انطباق تخصیص‌های زمان واقعی و هدفچگونه زمان خود را مدیریت کنید: به کارگیریفصل چهارم چگونگی چارچوب‌بندی زماناز این ابزار قدرتمند زمانبندی برای کمک به اجرای برنامه مدیریت زمان بهره بگیریدچارچوب‌بندی زمان یک برنامه واقعیچگونه زمان را چارچوب‌بندی کنیدفصل پنجم وقتتان را چگونه مدیریت کنید.پیشرفتتان را پایش کرده و در صورت لزوم اصلاح کنیدزمانبندی خود را پایش و ارزشیابی کنیدچگونه می‌توان از صرف وقت بر روی کارهای کم اولویت کاست؟با کارسپاری!خلاقانه کارسپاری کنیدکارسپاری نتیجه‌گرافصل ششم چگونه بر موانع غلبه کنیدشناسایی و رفع موانع رایج در مدیریت زمانشناسایی موانع رایج در مدیریت زمانبرخورد با فرهنگ‌ها و محیطهای کاری ناسازگاراولویت‌بندی زمان در کسب و کارهای حساس به زمانکار در محیطهای کاری بی‌سازمانمقابله با دفع الوقتاز جلسات بی‌برنامه و سفرهای غیرضروری بپرهیزیداز زمان برای اجتناب از موانع یا غلبه بر آنها استفاده کنیدفصل هفتم چگونه عادت خوب مدیریت زمان را در خود پرورش دهیماین ایده‌های سودمند را در پرورش عادات خوب مدیریت زمان به کار گیرید.مدیریت پیام‌هانکته‌ها و ابزارهاپرسشهای مکررپاسخ به پرسش‌های مکرر در مدیریت زمانابزارهای مدیریت زمانخودآزماییکاربرگه‌هایی برای کمک به برنامه‌ریزی، اجرا و ارزشیابی اولویت‌بندی زمان.پاسخ به پرسشهای آزمونبرای یادگیری بیشتریادداشت‌ها و مقالات

more_vert کتاب صوتی آشنایی با 3+10 رشته برتر دانشگاهی گروه علوم تجربی

ادامه مطلب

closeکتاب صوتی آشنایی با 3+10 رشته برتر دانشگاهی گروه علوم تجربی

کتاب صوتی آشنایی با 3+10 رشته برتر دانشگاهی گروه علوم تجربی، نوشته مهدی رسولی و رامین رضایی، اطلاعات شما را درباره رشته‌های پرطرفدار تجربی و مشاغل مرتبط با آن‌ها افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتر به موضوع انتخاب رشته بیندیشید. لطفا توجه نمایید در این کتاب صوتی به تصاویر و جداول موجود در نسخه متنی اشاره می‌شود. (در هنگام گوش دادن باید نسخه متنی را نیز از کتابراه دریافت کرده باشید.) این کتاب صوتی به شما کمک می‌کند تا 13 رشته برتر گروه علوم تجربی را به خوبی بشناسید و بتوانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید و ویژگی‌های مهم تحصیلی و شغلی آن‌ها را برشمارید. اگر شما دانش آموز رشته علوم تجربی هستید و تصمیم به شرکت در کنکور این گروه آزمایشی را دارید، به شما توصیه می‌کنیم این کتاب را با دقت مطالعه کنید و از مطالب آن جهت تصمیم‌گیری و انتخاب رشته خود استفاده کنید. بدون شک هر رشته، حرفه و شغل، جایگاه و ارزش مخصوص به خود را دارد و هرگاه ما نسبت به اولویت بندی آن‌ها اقدام می کنیم و یکی را بر دیگری ترجیح می دهیم، حتما بر اساس معیار مشخص و از یک جنبه خاص این کار را انجام داده‌ایم. مثلا ممکن است رشته های تحصیلی را بر اساس طول دوره تحصیل اولویت‌بندی کنیم و یا اینکه بر اساس تعداد ظرفیت پذیرش در کنکور و یا هر شاخص و معیار دیگر. در این صورت هر بار با لیست جدیدی روبرو خواهیم شد که با دیگری متفاوت است. در کتاب آشنایی با 3+10 رشته برتر دانشگاهی گروه علوم تجربی معیار اولویت بندی، میزان تقاضای دانش آموزان و داوطلبان کنکور برای ورود به رشته های دانشگاهی گروه آزمایشی علوم تجربی است. به این معنا که هر رشته‌ای که تعداد تقاضا برای ورود به آن در سال‌های اخیر بیشتر بوده، در اولویت رتبه‌بندی این کتاب قرار گرفته است. فهرست مطالب۱۱ دقیقه فصل اول: نکات کلیدی انتخاب رشته۶ دقیقه فصل دوم: مقایسه رشته های تحصیلی۱۲ دقیقه فصل سوم: آشنایی با رشته پزشکی۱۰ دقیقه فصل چهارم: آشنایی با رشته دندان پزشکی۱۵ دقیقه فصل پنجم: آشنایی با رشته داروسازی۲۶ دقیقه فصل ششم: آشنایی با رشته فیزیوتراپی۲۶ دقیقه فصل هفتم: آشنایی با رشته علوم آزمایشگاهی۲۶ دقیقه فصل هشتم: آشنایی با رشته دامپزشکی۲۶ دقیقه فصل نهم: آشنایی با رشته علوم تغذیه۲۰ دقیقه فصل دهم: آشنایی با رشته پرستاری۱۲ دقیقه فصل یازده: آشنایی با رشته رادیولوژی۱۷ دقیقه فصل دوازدهم: آشنایی با رشته بینایی سنجی۱۹ دقیقه فصل سیزدهم: آشنایی با رشته شنوایی شناسی۱۲ دقیقه فصل چهاردهم: آشنایی با رشته هوشبری۱۹ دقیقه فصل پانزدهم: آشنایی با رشته اتاق عمل

more_vert کتاب آشنایی با برترین رشته‌های مهندسی

ادامه مطلب

closeکتاب آشنایی با برترین رشته‌های مهندسی

کتاب آشنایی با برترین رشته های مهندسی، به تالیف رویا مسلمی و سمانه آخانی، به تمامی دانش آموزان شاخه ریاضی و فنی دبیرستان و تمام علاقه‌مندان و داوطلبین کنکور ریاضی تقدیم می‌شود. آنهایی که به آینده خود اهمیت می‌دهند و دوست دارند در یک از مهم‌ترین تصمیم گیری‌های زندگی خود، بهترین انتخاب را داشته باشند. انتخابی بر پایه شناخت و آگاهی برای رسیدن به موفقیت بیشتر. اگر دانش آموز رشته ریاضی هستید و یا در کنکور این گروه شرکت کرده‌اید مطمئنا ورود به یکی از رشته‌های مهندسی ذهن شما را مشغول کرده است. عمران یا کامپیوتر، برق یا صنایع، مواد یا پلیمر و خلاصه مرتب سعی می‌کنید که بین این همه گزینه، بهترین رشته را انتخاب کنید. خب ما کار را برای شما بسیار آسان کرده‌ایم چون هر اطلاعاتی که شما نیاز دارید به صورت یکجا و دسته بندی شده در کتاب "برترین رشته های مهندسی" در اختیار شما قرار داده ایم. کتاب آشنایی با برترین رشته های مهندسی شما با مشخصات بهترین رشته های مهندسی در ایران، سرفصل دروس دانشگاهی آنها، رتبه لازم برای قبولی در کنکور به تفکیک نوع دانشگاه، بازار کار و آینده شغلی و درآمد هر یک از مشاغل مرتبط با رشته ها به صورت یکجا و حتی مقایسه ای پیش روی شماست. بدون شک هر رشته، شغل و حرفه ای، جایگاه و ارزش خود را دارد و هرگاه ما نسبت به اولویت بندی آنها اقدام می کنیم و یکی را بر دیگری ترجیح می‌دهیم، حتما بر اساس معیار مشخصی این کار را کرده ایم. مثلا ممکن است رشته های تحصیلی را بر اساس طول دوره تحصیل اولویت بندی کرد و یا اینکه بر اساس تعداد ظرفیت پذیرش در کنکور و یا هر شاخص و معیار دیگر. در این صورت هر دفعه با لیست جدیدی روبرو خواهیم شد که با دیگری متفاوت است. اما معیار اولویت بندی ما در این کتاب، بر اساس میزان تقاضای ورود به آنها از سوی دانش آموزان صورت گرفته است. به این معنا که در سال‌های اخیر، تقاضای ورود به این رشته‌ها نسبت به سایر رشته‌های تحصیلی گروه ریاضی و فنی بیشتر بوده است. تعداد تقاضا برای هر رشته به معنای اولویت آن رشته برای انتخاب شما نیست! بلکه شما باید با توجه به علاقه، استعداد، تیپ شخصیتی و شرایط خانوادگی و جغرافیایی خود بهترین رشته را انتخاب کنید.فهرست مطالب برترین رشته های مهندسیفصل اول: نکات کلیدی انتخاب رشتهفصل دوم: مقایسه رشته های برترفصل سوم: مهندسی برقفصل چهارم: مهندسی مکانیکفصل پنجم: مهندسی عمرانفصل ششم: مهندسی کامپیوترفصل هفتم: مهندسی شیمیفصل هشتم: مهندسی صنایعفصل نهم: مهندسی معماریفصل دهم: مهندسی مواد و متالورژیفصل یازدهم: مهندسی نفتفصل دوازدهم: مهندسی هوافضا

more_vert مقاله تدوین و اولویت‌بندی راهبرد‌های مدیریت منابع انسانی با استفاده از فنون SWOT، ANP و AHP

ادامه مطلب

closeمقاله تدوین و اولویت‌بندی راهبرد‌های مدیریت منابع انسانی با استفاده از فنون SWOT، ANP و AHP

مقاله علمی و پژوهشی " تدوین و اولویت‌بندی راهبرد‌های مدیریت منابع انسانی با استفاده از فنون SWOT، ANP و AHP " مقاله ای است در 22 صفحه و با 25 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدیریت منابع انسانی؛ برنامه‌ریزی راهبردی؛ فرایند تحلیل شبکه‌ای پرداخته شده است چکیده مقاله هدف تحقیق حاضر تدوین و اولویت‌بندی راهبرد‌های مدیریت منابع انسانی شرکت گاز استان تهران است. ابتدا به‌کمک فنون تدوین راهبرد، مهم‌ترین عوامل اثر‌گذار داخلی و خارجی شناسایی شد و با استفاده از ماتریس نقاط قوت‌وضعف، فرصت‌ها و تهدیدها، راهبرد‌‌های اولیه‌ی سازمانی تدوین شدند. برای تجزیه‌وتحلیل کمّی SWOT و در نظر گرفتن وابستگی‌های ممکن میان عوامل، از روش فرایند تحلیل شبکه‌ای استفاده شد. وابستگی‌های ممکن میان عوامل SWOT، وزن‌های عوامل راهبردی، وزن‌های عوامل فرعی و اولویت‌های راهبرد‌‌های جایگزین را تحت تأثیر قرار می‌دهند.نتیجه‌ی پژوهش، تدوین و شناسایی اولویت‌های راهبرد‌‌ی مدیریت منابع انسانی با استفاده از تلفیق فنون SWOT و ANP وAHP می‌باشد. براساس نتایج تحقیق، راهبرد بهره‌گیری از روش‌های اصولی، علمی و نوین جذب و گزینش در فرایند استخدام نسبت به سایر راهبرد‌های تدوین شده، دارای اهمیت بیشتری است عنوان مقاله [English] Designing and Prioritising Human Resource Strategies With SWOT, ANP, and AHP چکیده [English] This research is mainly intended to design and prioritize human resource strategies of Tehran Gas Company. The main internal and external factors were firs identified by research design techniques. Using the matrix of strength, weakness, opportunities and threats, the primary organizational strategies were designed. Network analysis was employed for quantitative analysis of SWOT and possible dependence of the factors. Possible dependence of SWOT factors affect the weight of peripheral factors and the priority of alternative strategies. The research resulted in designing and prioritizing human resource strategies by combining SWOT, ANP and AHP techniques. The results indicated that employing reasonable, scientific and modern methods in human resource employment strategies is more important than other strategies. کلیدواژه‌ها [English] human resource management, Strategic Programming, Network Analysis Process دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله اولویت بندی ابعاد ریسک منابع انسانی با رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری

ادامه مطلب

closeمقاله اولویت بندی ابعاد ریسک منابع انسانی با رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری

مقاله علمی و پژوهشی " اولویت بندی ابعاد ریسک منابع انسانی با رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری" مقاله ای است در 28 صفحه و با 32 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ریسک منابع انسانی؛ اولویت بندی؛ مدل سازی ساختاری تفسیریپرداخته شده است چکیده مقاله این تحقیق با هدف اولویت‌بندی ریسک‌های منابع انسانی جهت  کنترل مناسب آنها‌ توسط مدیران سازمان‌ها انجام گرفته است. برای این منظور در گام اول ابعاد و شاخص‌های مدل ریسک‌های منابع انسانی از ادبیات نظری استخراج و به‌وسیلۀ مصاحبه با خبرگان منابع انسانی شرکت مخابرات استان لرستان مورد تأیید قرار گرفت. خروجی این مرحله دوازده شاخص در قالب چهار بعد اصلی بود. در گام بعدی برای برقراری ارتباط و توالی بین ابعاد و شاخص‌ها و ارائه مدل ساختاری‌شان از روش مدل‌سازی ساختاری تفسیری بهره گرفته شد که در این روش بر اساس نظرات خبرگان و تجزیه‌و‌تحلیل‌های صورت‌گرفته، اولویت‌بندی ریسک‌های منابع انسانی برای شرکت مخابرات استان لرستان انجام گرفت. نتایج تحقیق منجر به طراحی مدل یکپارچه ریسک‌های منابع انسانی در سه سطح شده است. ریسک‌های فردی متخصصین منابع انسانی به عنوان سنگ زیربنای مدل و تأثیرگذارترین بعد ریسک‌های منابع انسانی شناسایی شد که این مطلب نیازمند توجه ویژه مدیران سازمان به این بعد در راستای مقابله و کنترل ریسک‌های منابع انسانی می‌باشد. لازم به ذکر است که ریسک دیدگاه کارکنان نسبت به واحد منابع انسانی به‌عنوان تأثیرپذیرترین بعد از میان ابعاد ریسک‌های منابع انسانی شناخته شد. عنوان مقاله [English] Prioritization of the Aspects of Human Resource Risks with Interpretive Structural Modelling (ISM) Approach چکیده [English] This research is aimed at prioritizing human resource risks for an appropriate control of them by managers. First, the aspects and indicators of human resource risk model were derived from the theoretical literature. They were confirmed by the interviews conducted with experts at Communication Company of Lurestan province. The output of this phase contained 12 indicators drawn from four main aspects. According to the results of data analysis and the ideas of the experts, interpretive structural modeling (ISM) method was employed to make relationship between indicators and aspects for designing the model. The result was an integrated model for human resource risks at three levels. Individual risks were recognized as the main risks, which contained the bases of the model. For controlling and confronting human resource risks, managers ought to consider this aspect quite seriously. Moreover, the risk of the attitude of the employees toward human resource unit was identified to be the most sensible aspect of human resource risks. کلیدواژه‌ها [English] Human Resource Risks, Prioritization, Interpretive Structural Modelling (ISM) دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب آشنایی با 3+10 رشته برتر دانشگاهی گروه علوم تجربی

ادامه مطلب

closeکتاب آشنایی با 3+10 رشته برتر دانشگاهی گروه علوم تجربی

کتاب آشنایی با 3+10 رشته برتر دانشگاهی گروه علوم تجربی، به تالیف مهدی رسولی و رامین رضایی، اطلاعات شما را درباره رشته‌های پرطرفدار تجربی و مشاغل مرتبط با آن‌ها افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتر به موضوع انتخاب رشته بیندیشید. با خواندن این کتاب، 13 رشته برتر گروه علوم تجربی را به خوبی می‌شناسید، می‌توانید آنها را با هم مقایسه کنید و ویژگی‌های مهم تحصیلی و شغلی آنها را برشمارید. اگر شما دانش آموز رشته علوم تجربی هستید و تصمیم به شرکت در کنکور این گروه آزمایشی را دارید، به شما توصیه می‌کنیم این کتاب را با دقت مطالعه کنید و از مطالب آن جهت تصمیم گیری و انتخاب رشته خود استفاده کنید. بدون شک هر رشته، حرفه و شغل، جایگاه و ارزش مخصوص به خود را دارد و هرگاه ما نسبت به اولویت بندی آن‌ها اقدام می کنیم و یکی را بر دیگری ترجیح می دهیم، حتما بر اساس معیار مشخص و از یک جنبه خاص این کار را انجام داده‌ایم. مثلا ممکن است رشته های تحصیلی را بر اساس طول دوره تحصیل اولویت‌بندی کنیم و یا اینکه بر اساس تعداد ظرفیت پذیرش در کنکور و یا هر شاخص و معیار دیگر. در این صورت هر بار با لیست جدیدی روبرو خواهیم شد که با دیگری متفاوت است. در این کتاب معیار اولویت بندی، میزان تقاضای دانش آموزان و داوطلبان کنکور برای ورود به رشته های دانشگاهی گروه آزمایشی علوم تجربی است. به این معنا که هر رشته‌ای که تعداد تقاضا برای ورود به آن در سال‌های اخیر بیشتر بوده، در اولویت رتبه‌بندی این کتاب قرار گرفته است. کتاب آشنایی با 3+10 رشته برتر دانشگاهی گروه علوم تجربی به گونه ای نوشته شده است که اگر شما صرفا به دنبال مطلب خاصی از آن باشید، می توانید آن را از بخش فهرست مطالب پیدا کرده، مستقیما به آن بخش مراجعه کنید و مستقل از سایر بخش‌های کتاب، از اطلاعات بخش مورد نظرتان استفاده کنید. محتوای فصول مختلف کتاب به شرح زیر است: در فصل اول با عنوان نکات طلایی انتخاب رشته با مهمترین نکاتی که برای یک انتخاب رشته صحیح نیاز دارید آشنا می‌شوید. نکاتی که شاید تا به حال بعضی از آن‌ها را کسی به شما نگفته باشد. در فصل دوم با عنوان مقایسه رشته های دانشگاهی، رشته های مختلف را با هم مرور کرده و آن‌ها را از جنبه های مختلف با هم مقایسه خواهیم کرد. رشته های تحصیلی و دوره های آموزشی را از نظر ظرفیت پذیرش دانشجو، تعداد واحدهای درسی، رتبه مورد نیاز برای قبولی در کنکور و همچنین بازار کار و درآمد بررسی و مقایسه می کنیم. و اما در فصول سوم به بعد با ویژگی‌های مختلف رشته های تحصیلی برتر در گروه علوم تجربی آشنا خواهید شد و اطلاعاتی بدست خواهید آورد که می تواند تأثیر بسیار مثبتی در تصمیم گیری و انتخاب رشته و شغل آینده شما داشته باشد.فهرست مطالب چرا مطالعه این کتاب برای شما ضروری استبرترین رشته های علوم تجربیفصل اول: نکات کلیدی انتخاب رشتهفصل دوم: مقایسه رشته های تحصیلیفصل سوم: آشنایی با رشته پزشکیفصل چهارم: آشنایی با رشته دندان پزشکیفصل پنجم: آشنایی با رشته داروسازیفصل ششم: آشنایی با رشته فیزیوتراپیفصل هفتم: آشنایی با رشته علوم آزمایشگاهیفصل هشتم: آشنایی با رشته دامپزشکیفصل نهم: آشنایی با رشته علوم تغذیهفصل دهم: آشنایی با رشته پرستاریفصل یازده: آشنایی با رشته رادیولوژیفصل دوازدهم: آشنایی با رشته بینایی سنجیفصل سیزدهم: آشنایی با رشته شنوایی شناسیفصل چهاردهم: آشنایی با رشته هوشبریفصل پانزدهم: آشنایی با رشته اتاق عملسخن پایانیفهرست منابعفهرست منابع آنلاین

more_vert کتاب نگاهی به فرآیند مقوله‌بندی در معناشناسی شناختی

ادامه مطلب

closeکتاب نگاهی به فرآیند مقوله‌بندی در معناشناسی شناختی

کتاب نگاهی به فرآیند مقوله‌بندی در معناشناسی شناختی نوشته‌ی علی اکبر لبش به تشریح و توضیح معنا شناسی زبان می‌پردازد. یکی از مسائلی که همیشه ذهن زبان‌شناسان و فلاسفه را به خود مشغول کرده است، طبقه‌بندی اجسام، اشکال، موجودات، مقیاس‌ها و... بوده است. تا حدی که لباو معتقد است زبان‌شناسی مطالعهٔ مقوله‌هاست: یعنی مطالعهٔ این موضوع که چگونه زبان از راه مقوله‌بندی واقعیت، به واحد‌ها و مجموعه واحدهای منفصل و متمایز معنی را به صورت، ترجمه می‌کند. با مقوله‌بندی هر پدیده، خواهیم دانست که چگونه با آن رفتار کنیم و این‌که هر پدیده چه ویژگی‌هایی ممکن است داشته باشد. بدون مقوله‌بندی، حافظه به واقع فاقد ارزش و کارایی است زیرا مقوله‌بندی روند ذهنی طبقه‌بندی مفاهیم است که حاصل آن مقوله‌های‌شناختی یا‌‌ همان مفاهیم می‌باشند. کتاب نگاهی به فرآیند مقوله‌بندی در معناشناسی شناختی ابتدا مرور کوتاهی خواهد داشت بر زبان‌شناسی‌شناختی و به تبع آن معنی‌شناسی شناختی، سپس به بررسی رویکرد‌های سنتی و جدید مقوله‌بندی می‌پردازد و ویژگی‌ها و نظرات هر یک را مورد مطالعه قرار می‌دهد.فهرست مطالب در معناشناسی شناختیپیشگفتارمقدمهفصل 1 زبان‌شناسی شناختی1-1- سه ویژگی اساسی زبان‌شناسی شناختی1-1-1- اولویت معناشناسی در تحلیل زبان‌شناسی1-1-2- طبیعت دایره‌المعارفی معنی زبان‌شناسی1-1-3- طبیعت منظره‌ای معنی زبان‌شناسی1-2- تاریخچه زبان‌شناسی شناختیفصل 2 معناشناسی شناختی2-1- ویژگی‌های معنا‌شناسی شناختی2-2- بسترهای معناشناسی شناختیفصل 3 برخی پدیده‌های مورد بررسی در معناشناسی3- 1- استعاره شناختی3-2- طرح‌واره تصویری3-2-1-طرح حجمی3-2-2-طرح حرکتی3-2-3-طرح قدرتی3-3- معنی دایره‌المعارفی3-4- فضاهای ذهنی3-5- فرآیندهای شرح صحنه، ضبط صحنه3-6- نگاشت2- نگاشت‌های نقشی – کاربرد شناختیفصل 4 مقوله‌بندی4-1- اصول مقوله‌بندی4-1-1- اقتصاد شناختی4-1-2- درک جهان نظام‌مند4-2- رویکرد کلاسیک مقوله‌بندی4-3- رویکرد نقشی و تعاملی4-4- رویکرد پیش نمونه‌ای4-4-1- ویژگی‌های پیش نمونگی4-4-2- جایگاه نظری نظریه‌ی پیش نمونگی4-4-3- مبانی نظری پیش نمونه4-4-4- سطوح مقوله‌بندی پیش نمونه‌ای4-4-4-1- مقولات فرا سطح4-4-4-2- مقولات سطح پایه (سطح متعارف)4-4-4-3- مقولات فرو سطح4-4-5- مقوله‌های واژگانی4-4-6- مقوله‌های دستوری4-4-7- مقوله‌های تصوری4-4-7-1- نقش مقوله‌های تصوری4-4-8- نظریه‌ی مجموعه فازی4-5- الگوهای شناختی آرمانی شده4-5-1- الگوهای شناختی آرمانی شده طرحواره‌ای‌ تصوری4-5-2- الگوهای شناختی آرمانی شده گزاره‌ای4-5-3- الگوهای شناختی آرمانی شده استعاری4-5-4- الگوهای شناختی آرمانی شده مجازی4-5-5- الگوهای شناختی آرمانی شده نمادینکتابنامهواژه نامه فارسی به انگلیسی

more_vert مقاله شناسایی و اولویت‌بندی عارضه‌های کانون‌های ارزیابی و توسعه در ایران

ادامه مطلب

closeمقاله شناسایی و اولویت‌بندی عارضه‌های کانون‌های ارزیابی و توسعه در ایران

مقاله علمی و پژوهشی " شناسایی و اولویت‌بندی عارضه‌های کانون‌های ارزیابی و توسعه در ایران" مقاله ای است در 27 صفحه و با 49 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث کانون ارزیابی و توسعه؛ مدل شایستگی؛ برنامۀ توسعۀ فردی؛ عارضه‌یابی؛ روش دلفی پرداخته شده است چکیده مقاله کانون‌های ارزیابی، ابزاری مهم و مؤثر برای انتخاب و ارتقای سرمایه‌های انسانی سازمان، تشخیص نقاط قوت و ضعف ارزیابی‌شوندگان و توسعۀ شایستگی‌های آنها محسوب می‌شوند. به‌رغم مزایای استفاده از کانون‌های ارزیابی، فرایند استفاده از این کانون‌ها دچار عارضه‌هایی است. در این مقاله، نتایج شناسایی و اولویت‌بندی عارضه‌های کانون‌های ارزیابی و توسعه در راستای کمک به سازمان‌ها در جهت استفاده بهینه از کانون‌های ارزیابی و نیل به رویکرد شایسته‌سالاری در سازمان‌ها، با استفاده از روش دلفی ارائه شده است. ابتدا از طریق مرور ادبیات و مصاحبه با خبرگان، 42 عارضه‌، شناسایی و در ادامۀ پژوهش، اعضای پانل دلفی، سایر عارضه‌ها را شناسایی و سپس آنها را اولویت‌بندی کردند. از مجموع 50 عارضۀ شناسایی‌شده، 15 عارضۀ اولیه که از نظر اعضای پانل دلفی، مهم‌تر تشخیص داده شده بود، به‌عنوان نتایج دلفی و یافته‌های پژوهش انتخاب شد. در این میان 11 عارضه از طریق مصاحبه با خبرگان و 4 عارضه از سوی اعضای پانل دلفی ارائه شده‌اند. عدم حمایت مدیر ارشد، بومی‌نبودن مدل شایستگی، عدم توجه به هدف کانون ارزیابی و مد تلقی‌شدن آن، عملی‌نشدن نتایج کانون جهت ارائه برنامۀ توسعۀ فردی و منحصربه‌فرد نبودن مدل شایستگی در سطح مشاغل به‌عنوان 5 عارضۀ مهم کانون‌‌های ارزیابی و توسعه، شناسایی شدند. عنوان مقاله [English] Identification and Prioritization of the Problems of the Evaluation and Development Centers in Iran چکیده [English] Evaluation centers are important and effective instruments for selecting and promoting organizations’ human capital, identify strengths and weaknesses of the candidates, and developing their competencies. Despite the advantageous usage of these evaluation centers, the process of their application encounters some problems. Using Delphi method, this research is intended to identify and prioritize the problems affecting evaluation and development centers in order to help organizations make use of these center to achieve proper meritocracy. Having reviewed the literature and having interviewed the experts, the researchers identified 42 problems. Other problems were found out by Delphi panel. Then they were all prioritized. Among the 50 problems, 15 ones were identified to be most important by the experts. They were proposed as the findings of this research. Weak support by the higher manager, meritocracy’s models not being native, disregarding the evaluation center and looking at it as a fashion, no practice of the results in individual development, and particularity of meritocracy model were identified as the five most important problems in evaluation and development centers. کلیدواژه‌ها [English] Evaluation and Developmentcenters, Meritocracy Model, Individual Development Plans, Problem Finding, Delphi method دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله اولویت بندی عوامل موثر بر جذب نیروی انسانی و ارائه الگوی مناسب مبتنی بر نظام شایستگی

ادامه مطلب

closeمقاله اولویت بندی عوامل موثر بر جذب نیروی انسانی و ارائه الگوی مناسب مبتنی بر نظام شایستگی

مقاله علمی و پژوهشی " اولویت بندی عوامل موثر بر جذب نیروی انسانی و ارائه الگوی مناسب مبتنی بر نظام شایستگی " مقاله ای است در 22 صفحه و با 16 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث جذب و تامین نیروی انسانی؛ شایستگی؛ تاپسیس فازی پرداخته شده است چکیده مقاله نزدیک به سه دهه است که بر اهمیت منابع انسانی به‌عنوان ارزشمندترین سرمایه­ها در سطح سازمان­ها و موفقیت آنها تأکید می­شود و امروزه مدیران منابع انسانی بر این باورند که انتخاب و انتصاب افراد شایسته متناسب با جایگاه شغلی، این ارزشمندی را نمایان ساخته است. پژوهش حاضر با شناسایی عوامل اثرگذار بر الگوی جذب منابع انسانی مبتنی‌بر شایستگی در شرکت‌های پتروشیمی تحت پوشش بند ج اصل 44  قانون اساسی از طریق تحلیل محتوا و مصاحبه با پنل خبرگان و طبقه­بندی آن در 8 بُعد اصلی شامل عوامل محیطی مؤثر بر تعیین راهبردها، متولیان جذب و تأمین نیروی انسانی، برنامه­ریزی منابع انسانی مبتنی‌بر شایستگی‌های شغلی صنعت، تعیین معیارهای شایستگی، تطبیق شایستگی‌ها با مشاغل، اقدامات جذب نیروی انسانی، اقدامات تأمین نیروی انسانی و پیامدهای داخلی و خارجی، به اولویت‌بندی این عوامل توسط مسئولین و مدیران منابع انسانی  شرکت‌های هولدینگ خلیج فارس از روش تاپسیس فازی می‌پردازد. نتایج اولویت‌بندی نشان داد که تعیین تعداد مناسب افراد، دانش فنی، گروه‌گرایی، ارزیابی شایستگی‌های حرفه‌ای، خواسته‌های حقوقی، پیاده‌سازی فرایند استخدام، توانمندسازی کارکنان و عدالت‌محوری در جذب نیروی انسانی و عامل رقابت در هریک از ابعاد مؤثر بر الگو، دارای بالاترین اولویت بوده است.  عنوان مقاله [English] Prioritizing the Factors Affecting the Recruitment of Human Resource and Providing an Appropriate Model Based on the Merit System چکیده [English] The importance of human resource has been highlighted as the most valuable assets at organizational and their successes for about three decades. Today, human resource managers believe that selection and appointment of competent employees in accordance with their jobs reveal the value of human resource. This study is aimed at identifying factors influencing the efficiency of human resource recruitment model in petrochemical companies covered by Article 44 of the Iranian Constitution. The research is conducted through content analysis by interviewing panel experts.  Its classification contains eight main dimensions including environmental factors affecting the determination of strategies, authorities of recruitment and supply of human resources, human resource planning based on industry professional competencies, determination of merit standards, adjustment of competencies with occupations, human resources recruitment measures, human resources supply measures, and internal and external consequences. The research resulted in the prioritizing these factors by authorities and resource managers at Persian Gulf Human Holdings Companies by Fuzzy Topsis technique. The results of prioritization showed that the following factors are the most prior factors affecting the model: determining the sufficient number of people, technical knowledge, group orientation, evaluating professional competencies, legal demands, implementing the recruitment process, empowering employees, justice-orientation in attracting human resources, and competition factor in each dimensions. کلیدواژه‌ها [English] recruitment and supply of human resources, competency, Fuzzy Topsis دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله شناسایی و اولویت بندی مولفه های دارایی های نامشهود سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله شناسایی و اولویت بندی مولفه های دارایی های نامشهود سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی " شناسایی و اولویت بندی مولفه های دارایی های نامشهود سازمانی" مقاله ای است در 24 صفحه و با 28 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث اقتصاد دانشی؛ جوامع دانشی؛ دارایی‌های نامشهود؛ فن دلفی فازی پرداخته شده است چکیده مقاله تحقیق حاضر باهدف شناسایی و اولویت‌بندی دارایی‌های نامشهود سازمانی در دانشگاه‌های دولتی انجام گرفت. این تحقیق ازنظر روش ترکیبی و ازنظر نوع پژوهش، قیاسی ـ استقرایی است. جامعۀ آماری پژوهش، مدیران ارشد دانشگاه‌های دولتی منطقه 5 کشور بوده که با استفاده از روش نمونه‌گیری گلولۀ‌برفی 20 نفر از آنان به‌عنوان اعضای نمونه انتخاب شدند. نتایج تحقیق مشتمل بر دو بخش است که در بخش اول مجموعه‌ای از دارایی‌های نامشهود سازمانی شناسایی و در بخش دوم میزان اهمیت و اولویت این دارایی‌ها  مشخص شده است. باتوجه‌به انجام مصاحبه ساختاریافته با خبرگان، استفاده از نظر خبرگان در اجرای مصاحبه و اینکه اختلاف میانگین فازی دو مرحلۀ اجرا کم‌تر از 1/0 است، تحقیق حاضر از پایایی مناسبی برخوردار بوده، همچنین در این تحقیق اعضای شرکت‌کننده در مطالعه، افراد متخصص و آشنا با موضوع تحقیق بودند، لذا تحقیق، از اعتبار محتوا نیز برخوردار است. نتایج تحقیق، نشان‌دهندۀ آن است که هوش سازمانی، سرمایۀ انسانی، هوش رقابتی، ارزش‌محوری، پایگاه داده‌ها، احساس رسالت، کل‌نگری، مدیریت دانش، رهبری و ویژگی‌های محیط کار، مهم‌ترین دارایی‌های نامشهود سازمانی است.  عنوان مقاله [English] Identifying and prioritizing the Components of Organizational Invisible Assets چکیده [English] This research in aimed at identifying and prioritizing organizational invisible assets at public universities. This compound research follows a deductive-inductive method. Research population includes chief managers at public universities at 5 regions of the country. A sample group of 20 subjects was selected by snowball sampling method. The results of the research are divided into two phases. In the first part a group of invisible assets was identified, and in the second part their importance and priority was determined. As the results of the interviews with expert indicates and the Fuzzy mean difference of two phases of performing the test is less than 0.1, the research is reliable. As the people involved in the research were specialists and familiar with the issue, the research has gained content validity. The results indicated that organizational talent, human capital, competitive talent, value-orientedness, databases, mission sympathy, generality, knowledge management, leadership, and the features of work environment compose the invisible assets of the organization. کلیدواژه‌ها [English] knowledge economy, knowledge communities, invisible assets, Delphi-Fuzzy technique دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تأثیر یک دوره برنامۀ تمرین تعادلی تکلیف منفرد و تکلیف دوگانه بر تعادل سالمندان

ادامه مطلب

closeمقاله تأثیر یک دوره برنامۀ تمرین تعادلی تکلیف منفرد و تکلیف دوگانه بر تعادل سالمندان

مقاله علمی و پژوهشی" تأثیر یک دوره برنامۀ تمرین تعادلی تکلیف منفرد و تکلیف دوگانه بر تعادل سالمندان " مقاله ای است در 21 صفحه با 41 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است .در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات اولویت ثابت؛ اولویت متغیر؛ تعادل؛ تکلیف منفرد؛ تکلیف دوگانه؛ و سالمندی مطرح شده است چکیدههدف تحقیق حاضر مقایسۀ تأثیرات سه شیوۀ تمرینی تکلیف منفرد، تکلیف دوگانه با اولویت ثابت و تکلیف دوگانه با اولویت متغیر بر تعادل افراد سالمند بود. شرکت‌کنندگان در این تحقیق 36 نفر از سالمندان بالای 65 سال واجد شرایط شهر کرمان بودند که بر اساس نمرۀ پیش‌آزمون برگ به‌طور تصادفی به 3 گروه 12 نفری، تقسیم شدند. به‌طور کلی نتایج این تحقیق نشان داد که تمرینات تعادلی تکلیف منفرد و دوگانه موجب بهبود عملکرد تعادلی در بین افراد سالمند شد، ولی افرادی که به روش تکلیف دوگانه تمرین کردند، در هر دو شرایط تکلیف منفرد و تکلیف دوگانه عملکرد بهتری داشتند.محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله امکان‌سنجی و تعیین اولویت سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و ساختمان

ادامه مطلب

closeمقاله امکان‌سنجی و تعیین اولویت سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و ساختمان

  مقاله علمی و پژوهشی " امکان‌سنجی و تعیین اولویت سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و ساختمان: در شرایط ریسک و عدم قطعیت" مقاله ای است در 26 صفحه و با 26 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث منطق‌فازی، تصمیم‌گیری چندشاخصه، مسکن و ساختمان، ریسک و عدم‌قطعیت، امکان‌سنجی پرداخته شده است چکیده مقاله اقتصاد مسکن یکی از شاخه‌های جوان علم اقتصاد است. طی سال‌های اخیر به دلیل توسعه بازار مسکن در کشور و وجود نوسان‌های شدید در میزان عرضه و تقاضای این کالا و تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم این بخش بر سایر بخش‌های اقتصادی لزوم برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده به منظور اتخاذ سیاست‌های سرمایه‌گذاری در این بخش را امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر ساخته است. این تحقیق در پی آن است تا به طراحی یک مدل و با توجه به شرایط ریسک، عدم قطعیت و وجود نوسان‌های موجود در بازار عرضه و تقاضای مسکن، الگویی بهینه در جهت تعیین اولویت و امکان‌سنجی اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در این بخش را به سرمایه‌گذاران و فعالان در این عرصه معرفی نماید. این تحقیق در سه سناریو (خوشبینی، بدبینی و عدم قطعیت به شرایط بازار مسکن) هدف خویش را مورد بررسی قرار می‌دهد. مدل مورد استفاده در این تحقیق روش تصمیم‌گیری چند شاخصه فازی می‌باشد. این تحقیق در خصوص تمام استان‌های کشور و طی دوره زمانی (1387-1377) صورت پذیرفته است. نتایج این تحقیق شامل تعیین شاخص سرمایه‌گذاری برای هر استان و ترتیب اولویت و سطح‌بندی استان‌های کشور در بخش مسکن می‌باشد، همچنین نتیجه نهایی این تحقیق حاکی از آن است که با در‌نظر‌گرفتن شرایط عدم قطعیت و نوسان‌های بازار، الگوی فعلی سرمایه‌گذاری در بخش مسکن در استان‌های کشور بهینه نبوده و نیاز به تعدیل در درصدها و مقادیر سرمایه‌گذاری می‌باشد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر جذب و نگهداشت استعدادهای علمی در دانشگاه

ادامه مطلب

closeمقاله شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر جذب و نگهداشت استعدادهای علمی در دانشگاه

مقاله علمی و پژوهشی " شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر جذب و نگهداشت استعدادهای علمی در دانشگاه " مقاله ای است در 24 صفحه و با 23 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدیریت استعداد؛ تصمیم‌گیری چند معیاره؛ روش بهترین بدترین (BWM)؛ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این پژوهش، شناسایی و اولویت­بندی عوامل مؤثر بر جذب و نگهداشت اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه­هاست. بدین‌منظور عوامل مؤثر بر جذب و نگهداشت اعضای هیئت‌علمی با مبنا قراردادن پژوهش ورهاگن، بومی­سازی و تعیین شدند. در این پژوهش از روش بهترین بدترین برای رتبه­بندی این عوامل استفاده شده است. پرسشنامه طراحی‌شده براساس مدل بهترین بدترین، به اساتید دانشگاه که در حوزه منابع انسانی، سال­ها تدریس و تحقیق نموده­اند، داده شد تا به­صورت جداگانه در ارتباط با "جذب" و سپس "نگهداشت" استعدادهای علمی، نظرات کارشناسی خود را ارائه کنند. جامعه موردمطالعه تحقیق شامل کلیه متقاضیان جذب هیئت‌علمی و اعضای کنونی هیئت‌علمی دانشگاه‌هاست و نمونه اطلاع‌دهنده به‌منظور بومی­سازی مدل مفهومی تحقیق و پاسخ­دهی به پرسشنامه­های اولویت­بندی شامل پنج تن از خبرگان باسابقه و تجربه هستند. درنتیجه می­توان ادعا نمود که نمونه­گیری در تحقیق حاضر به‌صورت قضاوتی و هدف‌مند انجام شده است. نتایج این پژوهش نشان می­دهد به‌منظور موفقیت در جذب استعدادهای علمی، توجه به عوامل برند و شهرت دانشگاه و ارزش و فرهنگ دانشگاه حائز اهمیت است. همچنین به‌منظور موفقیت در نگهداشت استعدادهای علمی موجود، توجه به عوامل ارزش و فرهنگ و جو تدریس و آموزش حائز اهمیت است. توجه دانشگاه­ها به عوامل مهم شناسایی‌شده در این پژوهش می­تواند به جذب بهتر استعدادهای علمی کمک شایانی کند. عنوان مقاله [English] Identifying and Prioritizing the Effective Factors in the Attraction and Retention of Scientific Talents at Universities چکیده [English] This research is aimed at identifying and prioritize factors affecting attraction and retention of faculty members in universities. Hence, the factors influencing the attraction and retention of faculty members based on Verhaegen’s study were identified and localized. This research is based on best-worst method (BWM) for ranking the factors. The questionnaire, designed according to the best-worst model, was presented to university professors engaged in teaching and investigating in the field of human resource for years, and to comment separately on attraction and retention of scientific talents. The research community includes all applicants and the present faculty members at universities. The informant sample is composed of five matured and experienced professionals in order to localize the conceptual model of research, and to have their comments on priority ranking questionnaires. Hence, it can be claimed that judgmental and purposive sampling method is used for sampling. The results indicated that it is important to pay attention to the factors of brand and university reputation and their values and cultures play important roles in attracting scientific talents. Furthermore, in order to succeed in the retention of the present scientific talents, it is important to pay attention to the values, the culture, and the atmosphere of instruction. Considering the important factors identified in this research can help better attraction of scientific talents for universities. کلیدواژه‌ها [English] talent management, multicriteria decision making, best- worst method (BWM), universities and higher education institutions دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert 4 راه برای تمرکز روی خواسته‌های واقعی‌مان

ادامه مطلب

close4 راه برای تمرکز روی خواسته‌های واقعی‌مان

این سوالات و نکات را به عنوان راهنمایی برای تمرکز بر خواسته های واقعیتان در نظر بگیرید. هر اولویت بندی ای چهار بخش دارد ضروری و مهم؛ ضروری اما نامهم؛ غیرضروری اما مهم؛ غیرضروری و بی اهمیت. ما می توانیم از شر کارهای بخش آخر خلاص شویم. اما به نظر می رسد «ضروری اما نامهم» خودش را بر برنامه هایمان غالب می کند در حالی که باید زمانی برای کارهای «غیرضروری اما مهم» پیدا کنیم. فهرستی از نبایدها گه گاه فهرستی از کارهایی که نباید انجام دهید تهیه کنید. همیشه که نباید فهرست مربوط به کارهایی باشد که باید انجام دهید. این فهرست دقیقا مشابه فهرست کارهایی است که باید انجام دهید. استفاده از کلمه «باید» را متوقف کن وقتی به خودت می گویی باید این کار را انجام دهم از خودت بپرس واقعا چه کاری را باید انجام دهی. تعیین بایدها یک امر بسیار دشوار است که ظرافت های خاص خودش را دارد. اگر تعیین و تفکیک این باید ها برایتان دشوار است مورد آخر را مطالعه کنید. برای استراحت نیز مثل کار برنامه ریزی کن در غیر این صورت وقت را با پرسه زدن در اینترنت، تماشای تلویزیون و... تلف می کنی. اتفاقاتی که قطعا جز تلف کردن وقت، یکی از عوامل مخفی ایجاد حس شلوغی ذهنی شماست. قطعا نیازی به گوشزد کردن طلایی بودن زمان وجود ندارد. انتخاب اتفاقی به جای این که زمان و انرژی زیادی برای یافتن ترتیب مناسب انجام دادن کارها صرف کنی... کارها را به ترتیب اولویت روی تکه های کاغذ یادداشت کن توی کلاه بیانداز. کاری که روی برگه ای که از کلاه خارج شود را انجام بده. منبع: ماهنامه همشهری تندرستی

more_vert مقاله شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر در نگهداشت کارکنان

ادامه مطلب

closeمقاله شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر در نگهداشت کارکنان

مقاله علمی و پژوهشی " شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر در نگهداشت کارکنان" مقاله ای است در 31 صفحه و با 74 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث نگهداشت کارکنان؛ عوامل فرهنگی؛ عوامل سازمانی؛ عوامل دولتی؛ عوامل فردی؛ عوامل محیطی پرداخته شده است چکیده مقاله با پیشرفت فناوری و ایجاد رقابت بین سازمان‌ها، کارکنان با فرصت‌های شغلی زیادی مواجه هستند. این مسئله باعث سخت‌شدن کار سازمان‌ها در نگهداشت کارکنان می‌شود. هدف این تحقیق، شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر در نگهداشت کارکنان و ارائه الگویی برای بهبود آن در سازمان‌های دولتی ایران است. پس از مروری بر ادبیات تحقیق و بهره‌گیری از نظرات خبرگان، مدل اولیۀ تحقیق تنظیم و سپس با استفاده از نظرات خبرگان، مدل نهایی تحقیق آماده شد. روش این پژوهش توصیفی کاربردی است. جامعۀ آماری و روش نمونه‌گیری پژوهش حاضر عبارت است از: 1. خبرگان دانشگاهی که با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند 20 نفر در نظر گرفته شد 2. کارکنان ستادی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان به تعداد500 نفر و روش نمونه‌گیری، تصادفی طبقه‌ای است که براساس جدول مورگان 217 نفر انتخاب شد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که از بین عوامل فرهنگی، سازمانی و دولتی، عوامل سازمانی بیشترین تأثیر را در نگهداشت کارکنان دارد. همچنین، از بین عوامل سازمانی، سبک رهبری با عدد معنی‌داری از آزمون t به‌دست‌آمده برابر 18.21 و ضریب مسیر 0.965 بیشترین تأثیر را در نگهداشت کارکنان دارد. عنوان مقاله [English] Identification and Prioritization of the Factors Affecting Employee Retention چکیده [English] Employees are provided with a lot of job choices by technological progresses and competition among organizations. Due to this, retention of employees has become a challenge. This research is intended to identify the factors which affect retention of employees by designing a model. Having reviewed the literature and having received the ideas of the experts, the researchers designed the initial draft of the model and modified it by the use of the comments made by the experts. This is a descriptive applied research whose population includes 20 university experts selected by purposive sampling. It also contains 217 subjects selected by Morgan Table from among 500 staff members of the department of Education at Khuzestan province by stratified random sampling. The results indicated that organizational factors are more effective than cultural and governmental ones. Leadership style turned out to be the most effective organizational factor having a significant T test score of 18,21 and rout coefficient of 0.965. کلیدواژه‌ها [English] Employee Retention, cultural factors, Organizational Factors, Governmental Factors, Individual Factors, Environmental factors دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله مزیت‌سنجی اقتصاد ایران در صنعت و کشاوزری با استفاده از شاخص‌های مختلف

ادامه مطلب

closeمقاله مزیت‌سنجی اقتصاد ایران در صنعت و کشاوزری با استفاده از شاخص‌های مختلف

مقاله علمی و پژوهشی " مزیت‌سنجی اقتصاد ایران در صنعت و کشاوزری با استفاده از شاخص‌های مختلف" مقاله ای است در 26 صفحه و با 24 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  مزیت‌سنجی؛ بخش صنعت؛ بخش کشاورزی؛ تحلیل عاملی؛ تحلیل تاکسونومی عددی پرداخته شده است چکیده مقاله محدود بودن منابع و امکانات، لزوم اولویت‌بندی تخصیص آنها را ایجاب می‌کند. با توجه به اینکه دو بخش مولد اقتصاد یعنی بخش صنعتو بخش کشاورزی در جذب منابع محدود موجود برای تولید در رقابت هستند این پرسش پیش می‌آید که با وجود محدودیت بودجه در هر برنامة توسعه، کدامیک از این دو بخش با توجه به ویژگی‌های خاص هر بخش و قابلیت‌هایی که هرکدام دارند در تخصیص این منابع محدود سرمایه‌گذاری دارای اولویت هستند؟ در این مقاله برای نخستین بار با هماهنگ سازی دو طبقه‌بندی ISIC و HS به طور همزمان از شاخص‌های جدول داده – ستانده و شاخص‌های مزیت‌سنجی استفاده و سعی شده با به‌کارگیری روش تلفیقی تحلیل عاملی و تحلیل تاکسونومی عددی به پرسش فوق پاسخ داده شود. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش کشاورزی و زیربخش مواد غذایی و آشامیدنی در اولویت قرار دارند. عنوان مقاله [English] Comparing Relative Advantages of Agriculture and Non-Agricultural Manufacturing Sectors in Iran’s Economy چکیده [English] Scarcity of economic resources causes defining priority of their allocation to activities. Agriculture and Non-Agricultural Manufacturing (NA-Manufacturing) as two parts of production sector compete for absorbing those scarce resources. Hence, the question is: which part is preferred in this allocation, Agriculture or NA- Manufacturing? In this paper with coordinating ISIC and HS codes, Input-output indices and comparative advantage indices have been used simultaneously for the first time. Factor analysis and numerical taxonomic analysis methods have also been incorporated to answer the question. The results indicate that Agriculture is preferred to NA-Manufacturing in Iran’s economy. کلیدواژه‌ها [English] Relative Advantages, Non-Agricultural Manufacturing Sector, agriculture sector, Factor analysis, Numerical Taxonomy Analysis دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert چگونگی اعطای تسهیلات دانشجویی

ادامه مطلب

closeچگونگی اعطای تسهیلات دانشجویی

صندوق رفاه دانشجویان در بخشنامه‌ای جدول زمان‌بندی و مبالغ وام‌های دانشجویی نیم‌سال دوم تحصیلی ۹۹ -۹۸ دانشگاه‌ها را اعلام کرد. بر اساس این بخشنانه آغاز پذیرش درخواست وام از ۱۵ بهمن آغاز می شود و تا ۱۷ اسفند ماه ۹۸ ادامه دارد. همچنین مبلغ وام ضروری دانشجویان در بخش مسکن، زیارت و ازدواج نیز به ۱۰ میلیون ریال افزایش یافته است. تسهیلات ویژه دکتری این صندوق نیز به دانشجویانی اختصاص می یابد که در بانک توسعه تعاون تشکیل پرونده داده و برای یک بار از آن بانک وام دریافت کرده اند. متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به جدول منتشر شده در سامانه صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کنند. بر اساس بخشنامه ابلاغی به دانشجویان، به منظور تسریع در پرداخت و بهره مندی دانشجویان مستعد کم بضاعت «غیرشاغل و غیر بورسیه به استناد ماده ۱۲ اساسنامه صندوق رفاه دانشجویان» از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان ترتیبی لحاظ شود که اطلاعات متقاضیان و ارسال لیست‌ های وام در بازه زمانی تعیین شده به صندوق رفاه برسد. همچنین، اولویت پرداخت وام با افرادی است که فرآیند ثبت یا تایید را زودتر سپری کرده باشند. پرداخت وام‌های دانشجویی در نیم‌سال دوم تا پایان اسفند ماه به دانشگاه‌هایی است که اطلاعات خود را حداکثر تا ۱۰ اسفند ماه به صندوق رفاه ارسال کنند. براساس این اطلاعات این دانشگاه‌ها در اولویت پرداخت وام قرار می‌گیرند. سامانه دانشجویی برای ثبت تقاضای دانشجویان از ۱۵ بهمن ماه تا پایان نیم سال تحصیلی فعال است؛ ضروری است کلیه متقاضیان نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه اقدام کنند. با توجه به ضرورت اعتبارسنجی اطلاعات هویتی دانشجویان متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق رفاه دانشگاه‌ها باید قید فوریت را در سامانه آموزشی خود داشته باشند. در زمان ثبت اطلاعات سند تعهد در پرونده دانشجویان در سامانه فاز دو ضروری است. مشخصات ضامن نیز باید در سامانه ثبت شود. تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی درصورت داشتن اعتبار مازاد وام شهریه پس از دریافت وام توسط دانشجویان غیرشاغل می‌توانند تنها در قالب اعتبار تخصیص یافته درخواست دانشجویان خود را مدیریت کنند. در این بخشنامه تاکید شده است که اولویت پرداخت هر گونه وام و تسهیلات طبق مصوبات آئین نامه صندوق رفاه و تبصره ۹ قانون بودجه کل کشور در سال ۹۸ و ۹۹ با دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی است.