جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert سئوالات آزمون دکترای رشته رفتار حرکتی تربیت بدنی سال 1396

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای رشته رفتار حرکتی تربیت بدنی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته رفتار حرکتی تربیت بدنی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و سنجش، اندازه گیری در تربیت بدنی، رشد جسمانی و حرکتی ، کنترل و یادگیری حرکتی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سئوالات آزمون دکترای رشته فیزیولوژی ورزشی تربیت بدنی سال 1396

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای رشته فیزیولوژی ورزشی تربیت بدنی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته فیزیولوژی ورزشی تربیت بدنی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و سنجش، اندازه گیری در تربیت بدنی، فیزیولوژی ورزشی پیشرفته، بیوشیمی و متابولیسم ورزشی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سئوالات آزمون دکترای رشته بیومکانیک تربیت بدنی سال 1396

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای رشته بیومکانیک تربیت بدنی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته بیومکانیک تربیت بدنی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و سنجش، اندازه گیری در تربیت بدنی، بیومکانیک ورزشی پیشرفته ،  حرکت شناسی ورزشی پیشرفته ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert کتاب پژوهش کاربردی در تعلیم و تربیت

ادامه مطلب

closeکتاب پژوهش کاربردی در تعلیم و تربیت

از آن‌جایی که معلمان و مدیران در نوک پیکان سازمان آموزش و پرورش کشور قرار گرفته‌اند، تنها با مسلح شدن به دیدگاه‌های پژوهشی و آشنایی با روش‌های اقدام‌پژوهی و حس ضرورت آن می توانند واقعیت‌ها و پدیده‌های محیط کاری خود را بشناسند و در راستای نیازهای جامعه، اقدام به تغییر و اصلاح خود و سازمانشان نمایند. شاید بتوان گفت عنوان معلم، محقق و پژوهنده تنها با آموختن علم، احکام و نتیجه‌گیری های آن نیست، بلکه درک ماهیت آن در عمل و انجام وظیفه مشخص می‌شود. نگاهی است به فرآیند پژوهش عملی در تعلیم و تربیت و حاصل سال‌ها تدریس نگارنده در دوره‌های آموزش عالی ضمن خدمت معلمان و مراکز تربیت معلم و دانشگاه‌هاست. بر این اساس در کتاب، نخست مروری بر روند تحقیقات آموزش صورت گرفته و سپس اهمیت نگارش طرح پژوهشی بیان شده است. نیز از اندازه‌گیری و ارزش‌یابی و مفاهیم آماری سخن رفته است. نگاهی به اقدام‌پژوهی، مراحل انجام یک طرح مبتنی بر اقدام‌پژوهی؛ بیان مساله و شواهد؛ گردآوری اطلاعات؛ انتخاب، اعتبار بخشی و اجرای راه‌حل؛ نتیجه‌گیری و شواهد؛ و پیشنهادها از دیگر مباحث کتاب هستند.

more_vert سئوالات آزمون دکترای رشته مدیریت ورزشی تربیت بدنی سال 1396

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای رشته مدیریت ورزشی تربیت بدنی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مدیریت ورزشی تربیت بدنی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و سنجش، اندازه گیری در تربیت بدنی،مدیریت اماکن و تاسیسات ورزشی،اصول و مدیریت سازمان ورزشی و بازاریابی ورزشی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سئوالات آزمون دکترای رشته آسیب شناسی ورزشی تربیت بدنی سال 1396

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای رشته آسیب شناسی ورزشی تربیت بدنی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته آسیب شناسی ورزشی تربیت بدنی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و سنجش، اندازه گیری در تربیت بدنی، حرکات اصلاحی پیشرفته و آسیب شناسی ورزشی پیشرفته ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert طراحی حسگر نانو برای تعیین اندازه ویروس

ادامه مطلب

closeطراحی حسگر نانو برای تعیین اندازه ویروس

پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس با همکاری محققان دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلیس موفق شدند با استفاده از یک روش الکترومکانیکی و نوعی حسگر زیستی، اندازه‌ ویروس‌ها را در دمای بدن و آزمایشگاه تعیین کنند. مسعود سلطان ‌رضایی پژوهشگر دوره‌ پسادکتری امروز دوشنبه در این باره گفت: تعیین اندازه‌ ذرات زیستی از مهم‌ترین مواردی است که دانشمندان و محققان سال‌ها به دنبال آن هستند. تاکنون نیز روش‌ها و وسایل گوناگونی برای این منظور ارائه شده که هر کدام معایبی دارند. اما در این کار تحقیقاتی توانستیم روش جدیدی برای اندازه‌گیری ویروس‌ها در دمای بدن و دمای آزمایشگاه معرفی کنیم. سلطان رضایی با پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تربیت مدرس گفت و گو می کرد، این روش را مبتنی بر حسگرها ذکر کرد و افزود: حسگر معرفی ‌شده در این مطالعات در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی برای تعیین اندازه‌ یک ویروس و یا تعداد ویروس‌های موجود در نمونه‌ مورد آزمایش، استفاده می‌شود. علاوه بر زیست ‌فناوری و مهندسی پزشکی، مدل ارائه ‌شده به عنوان آشکارساز در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز برای شناسایی و اندازه ‌گیری ذرات مختلف و یا در کلان‌شهرها و کارخانه‌ها برای اندازه ‌گیری میزان آلودگی ناشی از ذرات معلق در هوا نیز کاربرد دارد.وی با بیان اینکه در طراحی این حسگر از مفاهیم مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و علوم زیستی استفاده شده است، اظهار داشت: گاهی تغییر اندازه‌ بعضی از ذرات زیستی داخل بدن موجود زنده نشانگر بروز بیماری خاصی است. در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده شود، می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد و به درمان آن پرداخت. وی یکی از روش‌های تعیین اندازه زیست ذرات موجود در خون، روش الکترومکانیکی دانست و درباره ویژگی‌های نوآورانه مبتنی بر فناوری نانو این طرح گفت: با توجه به اندازه‌ این حسگر، خواصی مانند نیروهای بین مولکولی و خواص لایه‌ سطحی در سامانه بروز می‌کند که آثار آنها فقط در ابعاد نانو تأثیرگذار است. پژوهشگر دانشگاه تربیت مدرس درباره ویژگی‌های این پژوهش، یادآور شد: در این مطالعات نیاز به استفاده از مواد خاصی برای انجام و یا تکرار هر آزمایش وجود ندارد و می‌توان از حسگر، در آزمایش‌های متعدد بهره برد. همچنین مدت انجام آزمایش بسیار کوتاه و نتایج به صورت آنی قابل‌مشاهده است. ضمن آنکه امکان تزریق این حسگر به داخل بدن موجودات زنده به علت اندازه‌ بسیار کوچک آن وجود دارد. مزیت دیگر مدل ارائه‌ شده، حساسیت به دما و اثرات تغییر دما را منعکس می‌کند.این کار پژوهشی با همکاری مهدی بداغی و امین فرخ‌ آبادی که به ترتیب عضو هیات علمی دانشگاه‌ های ناتینگهام ترنت انگلیس و تربیت مدرس هستند، انجام شده و در قالب مقاله‌ای با عنوان A thermosensitive electromechanical model for detecting biological particles در مجله Scientific Reports با ضریب تأثیر ۴٫۰۱۱ (سال ۲۰۱۹) به چاپ رسیده است.

more_vert نرم افزار اندازه گیری و تحلیل میزان تراکم طیف رنگ ها basICColor catch

ادامه مطلب

closeنرم افزار اندازه گیری و تحلیل میزان تراکم طیف رنگ ها basICColor catch

نرم افزار اندازه گیری و تحلیل میزان تراکم طیف رنگ ها - basICColor catch v5.0.7 Build 1845 نرم افزار اندازه گیری و تحلیل میزان تراکم طیف رنگ ها در مباحث مدیریت رنگ، ویژگی های ICC مجموعه از داده ها می باشد که یک دستگاه ورودی و خروجی رنگ را مطابق با استانداردهای اعلام شده توسط کنسرسیوم بین المللی رنگ (ICC) توصیف می کند. نرم افزار basICColor catch اساس بسیاری از ابزارهای اندازه گیری رنگ، کنترل کیفیت، تضمین کیفیت PSO، تجزیه و تحلیل آماری فرآیند های QC، پروفایلینگ ICC، تنظیم کالیبراسیون صفحه و بهینه سازی مشخصات است. basICColor catch یک ابزار عمومی و بسیار انعطاف پذیر برای اندازه گیری خطی سازی، پروفایلینگ و اهداف تضمین کیفیت می باشد که از رنج گسترده و متنوعی از ابزارها پشتیبانی می کند.از آنجایی که نرم افزار basICColor catch به صورت کاملا اتوماتیک عمل می کند، تنها با چند کلیک ساده قادر به خواندن و ذخیره فایل خواهد بود. همچنین با کمک این نرم افزار می توانید تراکم طیفی را اندازه گیری کنید، حتی از ابزارهایی که تراکم هایی مانند i1Pro را مشخص نمی کنند یا مقادیر colorimetric (رنگ سنجی) تحت شرایط نوری خاص. شما می توانید داده های خارجی و میانگین داده های اندازه گیری شده بر اساس داده های طیفی را در نرم افزار ایمپورت کنید. قابلیت های کلیدی نرم افزار basICColor catch:- اندازه گیری تراکم طیفی- اندازه گیری و تنظیم کالیبراسیون- پشتیبانی از اهداف استاندارد صنعتی IT8.7, ECI2002, Ugra / FOGRA, ECI / bvdm Gray Control Strip و ...- استفاده از الگو های پیش فرض برای انجام خودکار فرآیند های اندازه گیری- داده های مختلف اندازه گیری - پشتیبانی از طیف گسترده ای از دستگاه های اندازه گیری- محیط کاربری آسان

more_vert کتاب کنترل صنعتی

ادامه مطلب

closeکتاب کنترل صنعتی

سیستم کنترل اتوماتیک:اصولا به وسایلی اطلاق میگردد که در هر لحظه به طور اتوماتیک و خودکار و بدون کمک خارجی یک سلسله اعمال مدار را بررسی و اگر اختلافی در نتیجه پیش بینی شده داشته باشد آن را اصلاح کند.فرآیند: عبارت است از یک سری تحولات زنجیره ای که به سمت نتیجه مطلوب هد ایت میشوند.حوزه اندازه گیری (range):محدوده ای از دامنه تغییرات مورد اندازه گیری است که عنصر اندازه گیری قادر به اندازه گیزی آن باشد. بنابراین همواره باید اندازه گیری را انتخاب نمود که حوزه اندازه گیری آن دامنه تغییرات احتمالی کمیت مورد کنترل را تحت کنترل قرار دهد.صفر اندازه گیری:معمولا نقطه مشخصی را در حوزه اندازه گیری به عنوان نقطه صفر در نظر میگیریم. مثلا در اندازه گیری های حرارت نقطه صفر زمانی است که آب یخ میزند، و در اندازه گیری فشار، فشار اتمسفر به عنوان فشار صفر در نظر گرفته میشود.تقسیم بندی سیستمهای کنترل:سیستمهای کنترل به دو نوع حلقه باز و حلقه بسته تقسیم بندی می شوند. تغییرات ورودی ممکن است فقط براساس اطلاع از مدل سیستم و یا تجربه صورت گیرد و بدون اطلاع از خروجی باشد که در آن صورت سیستم را حلقه باز می نامند. در صورتی که عملیات و تغییرات ورودی براساس اطلاع از خروجی صورت گیرد سیستم را حلقه بسته و به آن سیستم کنترل فیدبک دار گویند.در کنترل حلقه باز ورودی براساس اطلاع قبلی از مدل سیستم به منظور ایجاد خروجی معین به سیستم اعمال میشود. کنترل کننده شکل سیگنال ورودی را به طور متناسب تغییر و تقویت میکند. قسمت محرک دارای توان زیاد بوده و براساس سیگنال دریافتی از کنترل کننده نیروی لازم را اعمال نموده و حرکات لازم انجام میدهد. فهرست مطالبسرفصل های جزوه کنترل صنعتی:فصل اول : تعاریف و اصطلاحات در کنترل صنعتیفصل دوم : 1. اندازه گیرهای وضعیت (مقاومتی، سلفی، خازنی) 2. روش های اندازه گیری دما 3. روش های اندازه گیری فلو 4. روش های اندازه گیری فشار 5. روش های اندازه گیری سطح مایعاتفصل سوم : 1. فرایند های صنعتی وبه دست آوردن تابع تبدیل آن ها 2. ساده سازی نمودار جعبه ایفصل چهارم: سنسور های بدون تماسفصل پنجم : کنترل کننده ها کنترل کننده های PLC کنترل کننده های PID و ON/OFF

more_vert کتاب مهارت‌های معلمان در تربیت سیاسی و اجتماعی

ادامه مطلب

closeکتاب مهارت‌های معلمان در تربیت سیاسی و اجتماعی

در کتاب مهارت‌های معلمان در تربیت سیاسی و اجتماعی، ابتدا با پایه و اساس موضوع یعنی تربیت آشنا شده و در ادامه به نقش و اهمیت معلم، شایستگی‌ها و توانایی‌ها، تربیت سیاسی و اجتماعی، نقش معلم در پیشبرد تربیت و ... اشاره می‌شود. کمال انسان در نظام تعلیم و تربیت اسلامی رسیدن به قرب الهی و حیات طیبه است و یکی از نهادهای مهم در این امر آموزش و پرورش می‌باشد و مهم‌تر از آن سکان دار این نهاد که معلم باشد بسیار قابل توجه است. معلم می‌تواند این نو نهال را به هر گونه که بخواهد تربیت و رشد و نمو دهد. سیستم آموزش و پرورش در هر کشوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همة کشورهای موفق در دنیا وامدار تلاش سیستم آموزش و پرورش خود می‌باشند، چرا که این نهاد است که مهمترین رکن توسعه یعنی نیروی انسانی متخصص و کارآمد را برای کشور تربیت می‌کند و تحویل جامعه می‌دهد. در این سیستم یکی از ارکان مهم، معلم می‌باشد. در سیستم‌های آموزشی، افراد زیادی مشغول به کارند و فعالیت‌های آنها بطور مستقیم یا غیرمستقیم در تربیت دانش‌آموزان موثر است اما در این میان، نقش معلمان از دیگر افراد بسیار برجسته‌تر می‌نماید چنان که بیشتر اوقات را دانش آموزان در مدرسه زیر نظر آن‌ها سپری می‌کنند و عوامل دیگر هم فراهم آورنده زمینه برای فعالیت معلم‌ها می‌باشد از این رو بسیاری از دانش آموختگان نظام آموزشی سنتی و جدید شکل‌گیری شخصیت خود را مرهون معلمان خود می‌دانند. فهرست مطالبفصل اول: شایستگی و مهارت‌های مورد نیاز معلمی در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزانچکیدهمقدمهتربیتنسبت شایستگی و نقشنقش معلم در ایمان‌ آفرینینقش معلم نسبت به فرهنگمدرسه، سن تربیت‌پذیریپاره‌ای ازویژگی‌های معلمنقش تاثیر گذار معلمتاثیر مدرسه بر رشد و تربیت اجتماعی از دید گاه پیاژهشایستگی‌های حرفه‌ای معلممسئولیت حرفه‌ای معلممفهوم تربیت سیاسیجایگاه و نقش معلمان در جامعه‌پذیری سیاسی دانش آموزانتربیت اجتماعینقش مدرسه در فرآیند جامعه‌پذیرینتیجه‌گیریمنابعفصل دوم: نقش معلمان در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزانچکیدهمقدمهنقش جامعه‌پذیری معلمضرورت تربیت سیاسیوظایف معلم در قبال موفقیت دانش آموزاننقش معلم در جامعه چیست؟عوامل موثر در کارآیی معلمهدف‌های روانی و اجتماعی تربیت اجتماعینقش معلم در تربیتبه سوی تربیت آسانشناخت و درونی کردن ارزش‌هانقش معلمان در سلامت روان دانش آموزانتربیت سیاسی از مسئولیت خانواده تا نقش مدارس و احزابعوامل اساسی ارتباطتاثیر مدرسه بر آموزش مهارت اجتماعیپیش نیاز معلمنتیجه‌گیریمنابعفصل سوم: تشکل‌های دانشجویی و تربیت سیاسی، اجتماعی دانشجو معلمانچکیدهمقدمهتربیتضرورت تشکل‌هاجایگاه و نقش معلم در اسلامهدف تربیت دینیکارکرد تشکلهارسالت تشکلهای اسلامیبایستگی‌های تشکلهای اسلامی دانشجوییآفات و خطراتتشکل‌های دانشجوییویژگی‌های اعضای تشکل‌هاهمکاری متقابل خانه و مدرسهتقویت‌های انگیزشیخانواده و نقش آن در تربیت فرزند خودمشارکت سیاسیدانشجویان و سیاستنتیجه‌گیریمنابع

more_vert کتاب ایده های ناب تربیتی

ادامه مطلب

closeکتاب ایده های ناب تربیتی

تربیت از نگاهی دیگر: ویژه ی آن هایی که قلبشان برای تعلیم و تربیت صحیح کودکان کشورمان می تپد. جامعه ی کنونی ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند دگرگونی در روش های تعلیم و تربیت، به منظور پرورش نسلی سازنده،آزاده و خداجوست. تربیت صحیح یعنی محو آن چه را که به غلط انجام میدهیم و احیای آن چه که به درستی باید انجام گیرد، تربیت صحیح یعنی وقوف به این واقعیت تلخ که در حال حاظر آن چه به نام آموزش صورت گیرد، یک سلسله محفوظات بی حاصل است تا معلومات ماندگار. ما باید به این نکته برسیم که با گفتن،تربیت صورت نمیگیرد،با نصیحت رفتار تغییر نمی کند. با اطلاع رسانی و تزریق اندیشه،معرفت حاصل نمی شود. با تشویق، شوق ایجاد نمی گردد. با تنبیه، تنبیه صور نمی گیرد. با یاد دادن، یادگیری درونی نمیشو. با فهماندن،فهمیدن به وجود نمای آید و با دینی کردن، دینی شدن صورت نمیگیرد. در تعلیم و تربیت صحیح، بچه های ما یاد بگیرند که بدانند، یاد بگیرند که زندگی کنند و یاد بگیرند که با هم زندگی کنند، آیا در حال حاظر دستگاه تعلیم و تربیت، بچه های ما را به سوی این اهداف بزرگ سوق می دهد؟

more_vert سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس امور ورزشی

ادامه مطلب

closeسئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس امور ورزشی

بانک مقالات ایران در راستای برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال 1398 اقدام به انتشار سئوالات آزمونهای استخدامی در دوره های قبل نموده است . در این بخش سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی برای رشته شغلی کارشناس امور ورزشی که شامل 40 سئوال زیر است ارائه شده است 1 – مبانی تربیت بدنی شامل 10 سئوال 2 – فیزیولوژی ، آناتومی و تغذیه ورزشی شامل 10 سئوال 3 – مدیریت سازمانها و مسابقات ورزشی شامل 10 سئوال 4 – آمار و سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی شامل 10 سئوال برای دریافت این سئوالات آزمون استخدامی می توانید از لینک زیر استفاده کنید

more_vert کتاب 1001 نکته فتوگرامرتری

ادامه مطلب

closeکتاب 1001 نکته فتوگرامرتری

فتوگرامتری فرآیند اندازه گیری مختصات هندسی اجسام از روی عکسهای هوایی است. به‌عبارت دقیق تر فتوگرامتری عبارتست از هنر، دانش و فن تهیهٔ اطلاعات درست عوارض از طریق اندازه گیری، ثبت و تفسیر بر روی عکس و یا سایر مدارکی که در بر دارنده اثری از انرژی الکترومغناطیس بازتابیده شده باشد. در این کتاب مجموعه سوالات درس فتوگرامتری (سوالات تالیفی و طبقه بندی شده رشته نقشه برداری همرا با پاسخنامه کاملا تشریحی) گردآوری شده است.

more_vert کتاب اصول تعلیم و تربیت کودک

ادامه مطلب

closeکتاب اصول تعلیم و تربیت کودک

کتاب اصول تعلیم و تربیت کودک (از منظر مکتب اسلام و علم روانشناسی)همه‌ی والدین تلاش می‌کنند که بچه‌های سالم و صالحی داشته باشند و تمام همّ و غم آنها تربیت فرزندانشان می‌باشد. ولی زیاد می‌بینیم که بسیاری از والدین که در تعلیم و تربیت خودشان چیزی که جستجو می‌کردند، بدست نمی‌آورند، بلکه بچه‌های آنان چیزی دیگر از آب در می‌آید. اگر ما رفتارها و برخوردهای چنین والدینی را بررسی کنیم، مشاهده خواهیم کرد که برخوردها و رفتارهای نامناسب آنان باعث چنین رفتاری شده است. بسیاری از والدین هیچ‌گونه اطلاع صحیح از تربیت کودک ندارند و اطلاعات آنان همان چیزهای است که از پدر و مادرشان و اطرافیان یاد گرفته‌اند و با همان اطلاعات غلط و ناقص می‌خواهند کودکانی سالم و صالح تربیت کنند. بنابراین برای همگان لازم است حتّی قبل از اینکه ازدواج کنند و صاحب فرزندی شوند، اطلاعاتی در رابطه با شرایط و اهداف ازدواج و تشکیل خانواده و روش‌های تعلیم و تربیت صحیح کودک کسب کنند، تا در آینده فرزندانی سالم و صالح تحویل جامعه بدهند که مقداری از سنگینی جامعه را به دوش بگیرند، نه اینکه سنگینی بیشتر بر جامعه وارد کنند. فرزندان همچون گل‌هایی هستند که باید در تربیت و پرورش آنها دقت بسیار کرد. پدر و مادر با پرورش و تربیت و اصلاح فرزندان خود وظایف و مسئولیت‌هایی دارند لذا لازم است این نقش‌ها و مسئولیت‌ها به درستی تبیین شود و هر پدر و مادری با این مسئولیت‌ها آشنا شوند. فهرست مطالبسخن آغازینسخنی با متولّیان تعلیم و تربیتبخش 1: نهاد مقدس خانوادهبخش 2: روانشناسی رشد و تربیتبخش 3: تربیت اجتماعی فرزندبخش 4: تربیت فرزند و نقش والدینبخش 5: نقش مربّی، دوست و اطرافیان در تربیت فرزندبخش 6: مبانی تربیت از دیدگاه

more_vert سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته سنجش و اندازه گیری

ادامه مطلب

closeسئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته سنجش و اندازه گیری

دفترچه سئوالات آزمون تخصصی دکترای سال 98 رشته سنجش و اندازه گیری که از سوی سازمان سنجش برگزار شده است دارای 80 سئوال با موضوعات زیر است: 1– سئوالات آزمون های روانی (آزمون های پیشرفت تحصیلی، هوش، استعداد و شخصیت) 2- سئوالات آمار و روش تحقیق 3 – سئوالات اصول روان‌سنجی و نظریه‌های اندازه گیری 4 – سئوالات نظریه کلاسیک، سؤال پاسخ و‌ تعمیم‌پذیری شما کاربران عزیز می توانید دفترچه کامل سئوالات آزمون را به همراه پاسخنامه آزمون از طریق لینک زیر دریافت نمائید

more_vert مقاله روش های تربیت اخلاقی در سیره رضوی(ع)

ادامه مطلب

closeمقاله روش های تربیت اخلاقی در سیره رضوی(ع)

مقاله علمی و پژوهشی " روش های تربیت اخلاقی در سیره رضوی(ع)" مقاله ای است در 15 صفحه و با 21 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تربیت اخلاقی، روش تربیت، تربیت رضوی، امام رضا(ع) پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از نگارش مقاله، بیان دیدگاه امام رضا (ع) در باب روش‌های تربیت اخلاقی می‌باشد. پژوهش حاضر با بهره‌گیری از رویکرد کیفی و با روش تحلیلی- توصیفی به تحلیل روش‌های تربیت پرداخته است. روش های تربیت بدست آمده از آرای ایشان، به قرار ذیل می‌باشد: 1. روش‌های زمینه‌ساز: پرهیز از معاشرت با صاحبان رذائل، ایجاد فضای اخلاقی در جامعه، محبت و احسان، جذبه و آراستگی. 2. روش‌های آگاهی و بصیرت اخلاقی: الف) روش‌های آشنا کردن متربی با آموزه های اخلاقی: آموزش اصول و معیارهای اخلاقی، تبیین موانع رفتارهای اخلاقی و راه‌های غلبه بر آن، بیان عواقب و پیامدهای رفتارهای اخلاقی و ضد اخلاقی، بیان داستان‌های اخلاقی. ب) روش‌های پرورش تفکر اخلاقی: تشویق به تفکر در مسائل اخلاقی ، تشویق به تفکر قبل از اقدام به عمل، بحث و گفتگو در مسائل اخلاقی. 3. روش‌های پرورش گرایش‌ها و عادات مطلوب: میل و رغبت در برابر خوف و ترس، تحریک انگیزه‌های ایمانی، ارائه الگو، توصیه به تحمیل رفتارهای پسندیده بر نفس، امر به فضیلت‌ها و نهی از رذیلت‌ها، نظارت و مراقبت. 4. روش‌های اصلاح رذائل: شناخت روحیه متربی، اغماض و چشم پوشی، برخورد قاطع. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب موفقیت در زندگی یا مدرسه؟!

ادامه مطلب

closeکتاب موفقیت در زندگی یا مدرسه؟!

کتاب موفقیت در زندگی یا مدرسه؟! نوشته علیرضا سراجیان، به نظام آموزش و پرورش در ایران و کمبودها و آفت‌های آن می‌پردازد، همچنین مشکلاتی را که از دیرباز در این نظام آموزشی وجود داشته، بررسی می‌کند. مدرسه از شما چه چیزی ساخت؟ به نظرتان برای بهتر شدن نظام آموزشی چه می‌توان کرد؟ راه‌حل بهبود چیست؟ این‌ها بخشی از سؤالاتی است که سراجیان در این کتاب مطرح کرده و پاسخ آن‌ها را نیز از دیدگاه خود در ذیل آن گنجانده است. در بخشی از کتاب موفقیت در زندگی یا مدرسه می‌خوانیم: موضوع آموزش مسأله فراگیری است و به نوعی به همه جامعه و مردمان آن مربوط می‌شود. اگر امروز ما خواهان این هستیم که نظام آموزشی تغییر کند و یا ما در کشور تنوع مدارس با رویکردهای مختلف آموزشی را داشته باشیم، این اتفاق یک همت جمعی می‌طلبد و پیشنهاد من این است، بیاییم از هر نقطه‌ای که هستیم و ایستاده‌ایم، شروع کنیم. هر کس به اندازه خود و توانی که برای تغییر و ایستادگی دارد، به همان اندازه بایستد، این اتفاق زیبا رقم می‌خورد. اگر پدر و مادر هستیم، بیاییم در تربیت فرزندمان به دنبال نگاه‌ها و شیوه‌های جدیدتر آموزشی باشیم، نه همان طور که خودمان تربیت شده‌ایم، فرزند خود را تربیت کنیم!» بلافاصه بعد از جمله من، دوستی گفت: «پس یعنی ما بد تربیت شده ایم؟!» ادامه دادم: «نه مطمئنا منظورم این نیست که ما بد تربیت شده ایم، مانند این می‌ماند که بگوییم در زمان کودکی ما، پوشک بچه‌ای وجود نداشت پس ما هم نباید برای بچه خودمان از آن استفاده کنیم. با پیشرفت علم و تکنولوژی شیوه‌های تربیتی و آموزشی هم تغییر کرده است، برای بهتر شدن و پیشرفت کردن، بهتر است یاد بگیریم با علم امروز همگام شویم. فهرست مطالبمقدمهمدرسه از من چه چیزی ساخت؟مدرسه چیست؟برای بهتر شدن چه می‌توان کرد؟!مشکلات نظام آموزش و پرورش در حال حاضر چیست؟آفت‌های نظام آموزشی چه چیزهایی هستند؟کمبودهای نظام آموزشی چه چیزهایی هستند؟آسیب‌شناسیراه حل چیست؟!سخن آخر

more_vert المپیک اندازه‌گیری‌ ( 1‌ )

ادامه مطلب

closeالمپیک اندازه‌گیری‌ ( 1‌ )

شاید بیش‌تر کودکان و نوجوانان قادر نیستند بین آن چه را که در سرکلاس ریاضی می‌خوانند و آن چه را که در زندگی روزمره با آن سر‌وکار دارند، پیوند و ارتباط مناسب برقرار سازند. یکی از مفاهیم مهمی که دانش آموزان دچار مشکل هستند مفاهیم مربوط به اندازه ها، وزن ها، حجم ها و ارتباط آن ها با یک‌دیگر است. فهم و درک مفاهیم "اندازه‌گیری" یا "محاسبه"، وقتی به طور کامل انجام می‌گیرد که دانش آموزان بتوانند مسائل و مشکلات واقعی خود را حل کنند.

more_vert مقاله اخلاق تربیت در سبک زندگی اسلامی

ادامه مطلب

closeمقاله اخلاق تربیت در سبک زندگی اسلامی

مقاله علمی و پژوهشی " اخلاق تربیت در سبک زندگی اسلامی " مقاله ای است در 15 صفحه و با 17 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث سبک زندگی،تربیت اسلامی،معنویت،مسئولیت‌پذیری،شخصیت انسان‌ها پرداخته شده است چکیده مقاله موضوع اصلی موردتوجه در این مقاله،اخلاق تربیت در سبک زندگی اسلامی است. اهمیت فراوان سبک زندگی در حیات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، و پیامدهای اساسی و مهم ناشی از آن موجب توجه و پرداختن اندیشمندان حوزه‌های مختلف به آن شده و بر همین اساس، علمای حوزه‌های مختلف از جمله جامعه‌شناسی، روانشناسی، مطالعات فرهنگی، انسان‌شناسی، پزشکی و دین‌پژوهان و .... هر یک به فراخور، بخشی از این پدیده را موردمطالعه قرار داده‌اند. در دنیای مدرن در کنار شناسه‌ها و تحولات آن نظیر گسترش و پیشرفت وسایل فناوری و ارتباطی ،اسلام باتربیت انسان‌ها و با ارائه سبک زندگی خاص باعث رشد و شکوفایی و به کمال رسیدن بشر می‌گردد. در این نوشتار به مفهوم و اهداف تربیت در سبک زندگی اسلامی،تربیت الگویی و اجتماعی در سبک زندگی اجتماعی،اصل مسئولیت‌پذیری و جایگزینی ارزش‌های الهی در سبک زندگی اسلامی همچنین نقش معنویت در تربیت تحصیل‌کرده‌ها و نقش حکومت‌ها در شکل‌گیری سبک زندگی خواهیم پرداخت. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته سنجش و اندازه گیری سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته سنجش و اندازه گیری سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته سنجش و اندازه گیری سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و روش تحقیق کمی ،کیفی و آمیخته ، آمار و اصول روان سنجی ، روان سنجی و نظریه های اندازه گیری ، آزمونهای روانی ، آزمون پیشرفت تحصیلی ، آزمون هوش ، آزمون شخصیت و آزمون استعداد ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است