جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی خوشه بندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی خوشه بندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی

مقاله علمی و پژوهشی" خوشه بندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به خوشه بندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی ، تکنیک داده کاوی ، روش خوشه بندی ، شبکه فرهنگ مجازی ، سبک زندگی ، الگوی مصرف ، اقلام فرهنگی و محصولات فرهنگی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله ساز‌ و‌کار انتقال سیاست پولی بر وام‌دهی بانک‌ها از طریق اقلام زیرخط ترازنامه

ادامه مطلب

closeمقاله ساز‌ و‌کار انتقال سیاست پولی بر وام‌دهی بانک‌ها از طریق اقلام زیرخط ترازنامه

مقاله علمی و پژوهشی " ساز‌ و‌کار انتقال سیاست پولی بر وام‌دهی بانک‌ها از طریق اقلام زیرخط ترازنامه " مقاله ای است در 26 صفحه و با 38 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث اقلام زیرخط ترازنامه، بانکداری، سیاست پولی، داده تابلویی پویا پرداخته شده است چکیده مقاله بانک‌ها از طریق انتقال وجوه از واحدهای دارای مازاد به واحدهای اقتصادی دارای کسری، نقش منحصربه فردی در انتقال اثرات سیاست پولی از طریق کانال وام‌دهی دارند. کانال وام‌دهی بانک بر آثار سیاست پولی بر عرضه اعتبارات و تسهیلات بانکی تمرکز دارد. هنگامی که بانک‌ها با یک سیاست پولی انقباضی روبه­رو هستند نمی‌توانند وجوه قابل وام‌دادن از دست رفته خود را به طور کامل جایگزین کنند، عرضه وام را کاهش می‌دهند. این کاهش در عرضه وام‌ها هزینه دریافت اعتبار را برای بنگاه‌ها و خانوارها افزایش داده و، به طور معکوس، بر فعالیت‌های واقعی اقتصاد اثر خواهد گذاشت. بدین ترتیب، کانال وام‌دهی بانک از کانال‌های انتقال سیاست پول به بخش واقعی اقتصاد است. سیاست پولی توان مؤثری برای اثرگذاری بر فعالیت‌های خارج از واسطه‌گری پولی بانک‌ها دارد. فعالیت‌های خارج از واسطه‌گری پولی بانک اختصاصاً تأکیدی بر عملیات زیرخط ترازنامه بانک‌هاست که به شکل‌های مختلف و با تأکید بر بازار سرمایه و ارائه خدمات غیرمالی رخ می‌دهد. اقلام زیرخط ترازنامه بانک‌ها برای مشتریان بانک توان خلق نقدینگی را دارد. در این ارتباط از داده‌های پنل شبکه بانکی ایران برای ۱۸بانک، در دوره 1385 تا 1392ش، استفاده شده است. در این مقاله به بررسی اثرات مثبت میان اقلام زیرخط ترازنامه و وام‌دهی بانک‌ها در شبکه بانکی کشور پرداخته و تأثیرگذاری کم سیاست پولی روی کانال وام‌دهی بانک‌ها، از طریق اقلام زیرخط، بررسی می‌شود.مطابق با نتایج به­دست آمده، در ایران اقلام زیرخط اثرات سیاست پولی بر وام‌دهی بانک‌ها را کاهش می‌دهد و موجب تضعیف سیاست پولی از طریق کانال وام‌دهی بانک‌ها خواهد شد. فعالیت‌های زیرخط ترازنامه بانک‌ها می‌تواند دسترسی وام را برای مشتریان تحت تأثیر قرار داده و از این طریق تأثیرگذاری و کارایی سیاست پولی را کاهش دهد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی نهادهای فرهنگی و محصولات فرهنگی و هنری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی نهادهای فرهنگی و محصولات فرهنگی و هنری

مقاله علمی و پژوهشی" نهادهای فرهنگی و محصولات فرهنگی و هنری " مقاله ای است در 28 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به نهادهای فرهنگی و محصولات فرهنگی و هنری ، مبارزه نرم ، تهاجم فرهنگی ، هویت فرهنگی ، توسعه فرهنگی ، آسیب شناسی فرهنگی ، مهندسی فرهنگی ، مکانیسم فرهنگ سازی و ابزار فرهنگ سازی  اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب برنامه‌ریزی فیزیکی ذخیره‌سازی اقلام ضروری در زمان بحران

ادامه مطلب

closeکتاب برنامه‌ریزی فیزیکی ذخیره‌سازی اقلام ضروری در زمان بحران

کتاب برنامه‌ریزی فیزیکی ذخیره‌سازی اقلام ضروری در زمان بحران نوشتۀ شایان بابایی و فاطمه اعرابی مقدم، درباره طراحی انبار و ارزیابی عملکرد آن‌ها به همراه نمونه‌های کاربردی و ابزارهای حمایت کننده ‌است که جمع‌آوری جامعی از نتایج تحقیقات دانشگاهی در زمینۀ دسته‌بندی سیستماتیک ساختاری آن‌ها است. در این اثر طراحی انبار، واکاوی گشته و در این میان ابزارها و تکنیک‌های مورداستفاده در طراحی آن‌ها بررسی شده است. در کتاب برنامه‌ریزی فیزیکی ذخیره‌سازی اقلام ضروری در زمان بحران (physical planning for the reservation of essentioal items in time of crisis) تلاش شده تا از اصول مدیریت بحران در طراحی انبارهای ذخیره‌سازی اقلام ضروری ازجمله آب، غذا، دارو، پوشاک و سوخت استفاده شود. مساحت، ابعاد، فرم و محل قرارگیری، سرانه فضای مورد نیاز انبار و نوع اقلام ذخیره شده در شرایط گوناگون، ابعاد طراحی و اجرایی مختلفی را می‌طلبد. تاکنون محققان و صاحب نظران با تخصص‌های گوناگون، از زوایای خاصی به طراحی انبار پرداخته‌اند که سعی بر آن شده تا از تمامی ابعاد مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد. در بخش اول کتاب به بیان تعاریف، مضامین، اهداف مدیریت بحران و حوزه‌های آن و اصطلاحات رایج در بحث بحران، مدیریت بحران، اصول برنامه‌ریزی، تعریف شهر، مدیریت شهری، محله و درنهایت به معماری و استحکامات دفاعی پرداخته می‌شود. در این راستا با تأکید بر نحوه طراحی تونل‌های لجستیکی به‌عنوان نمونه‌ای قابل‌پذیرش جهت طراحی سازه‌های زیرزمینی انبارها و پس ‌از آن به معرفی انبار و ملاحظات خاص مکان‌یابی انبار، انواع انبارها، اصول مدیریت بحران در انبارها (مواد غذایی، دارویی و...)، پرداخته شده‌ است. در ادامه به شرح مبسوطی از ملاحظات مرتبط با انبارهای اقلام اساسی؛ ازجمله ملاحظات طبیعی، اقتصادی، امنیتی - سیاسی، انسانی و غیره پرداخته‌ شده ‌است. در انتها نیز اهمیت و ضرورت مدیریت بحران در مدیریت حفظ اقلام ضروری برای هرچه کمتر کردن تلفات ناشی از کمبود نیازهای اولیه برای تداوم حیات، ذکر گردیده است. بخش دوم کتاب به بررسی طراحی ساختمان در سبک‌های مختلف معماری، انواع فرم و ترکیب آن‌ها پرداخته است. تعیین فرم هندسی بنا، موقعیت و ابعاد بازشوها، نحوه دسترسی‌ها و پیش‌بینی فضای امن به‌صورت چند عملکردی برای هر ساختمان بسیار نقش تعیین‌ کننده‌ای در شرایط اضطراری دارد و موجب حفظ جان مردم و کاهش آسیب‌پذیری و مدیریت بهینه در شرایط بحران می‌گردد. بخش سوم کتاب به بررسی سند چارچوب و راهنمای طراحی شهری، معماری بیرونی و داخلی انبار، طراحی و اجرای فضاهای داخلی و نحوه ارتباط آن‌ها با یکدیگر و ارتباط ساختمان با اطراف، انواع حجم ساختمان، انواع فرم و سازماندهی، و هر آنچه مربوط به پلان ساخت انبار می‌شود، پرداخته شده که بررسی این عوامل به این علت مهم و حیاتی است که هر انبار باید به ضرورت کارکرد خود و محیطی که در آن ساخته می‌شود سازمان‌دهی فضایی، فرم، پلان و دیگر عوامل به صورت جداگانه مطالعه شود تا هر یک به تنهایی نوعی از انبار بهینه برای کارکرد مخصوص به خود باشد. لذا باید توجه داشت که نمی‌توان فرمی ثابت را به‌عنوان طراحی مخصوص انبار تلقی نمود و در همه شرایط از آن استفاده کرد. در بخش چهارم کتاب پلان داخلی انبار برای تسهیل در انبارداری و حفظ و نگهداری کالا بررسی شده و مواردی را که در مواقع بحرانی باید در سریع‌ترین زمان ممکن به دست افراد خسارت دیده رسانده شود، مورد توجه قرار گرفته است. در بسیاری از موارد استقرار نامناسب یا عدم پیش‌بینی‌های کارشناسانه در زمینۀ طراحی پلان انبار اقلام اساسی و ضروری بر حسب فرم، شعاع عملکرد، حساسیت، سازگاری، نظام ارتباطات، نفوذپذیری، گردش کار، انبارگردانی و سایر موارد، خسارات و تلفات را مضاعف نموده و ضربات سنگینی بر پیکره جامعه بحران‌زده وارد می‌آورد. بخش پنجم به بررسی مساحت انبار و ارتباط مساحت با جمعیت ساکن محله و از طرفی نحوه توزیع کالا در زمان بحران پرداخته است، این مهم از این بابت مورد توجه و مطالعه قرار گرفت که در زمان بحران مردمی که دچار سانحه شده‌اند از لحاظ روحی و روانی به هیچ عنوان شرایط ثابتی ندارند از این رو نباید انتظار داشت که توزیع کالای ضروری که لازمه‌ی تداوم حیات افراد است را با شیوه‌هایی معمولی و طبق روال عادی بدست آن‌ها رساند. در بخشی از کتاب برنامه‌ریزی فیزیکی ذخیره‌سازی اقلام ضروری در زمان بحران می‌خوانیم: برای شهر تعاریف مختلفی را می‌توان ارائه داد: تعاریف عددی، تعاریف حقوقی، تعاریف تاریخی و جز آن؛ ولی نکته اینجاست که با ارائه هر تعریف از این نوع در حقیقت، بر پاره‌ای از ویژگی‌های شهر تأکید می‌شود و شاید تعاریفی از این‌ دست، پیش از آنکه گره‌ای بگشایند گمراه‌ کننده باشند. به نظر می‌رسد مفهوم شهر به‌اندازه خود آن، پیچیده، غیرثابت و چند بعدی است. «شهر؛ مجموعه‌ای از ترکیب عوامل طبیعی، اجتماعی و محیط‌های ساخته شده به‌ وسیله انسان است که جمعیت در این مجموعه به صور منظمی درآمده و آداب ‌و رسومی را برای خود ابداع کرده‌اند.» «لایه‌هایی از محیط‌های خلق شده و اشکال اجتماعی هستند که فضای طبیعی را دگرگون می‌سازند و روی آن جای می‌گیرند؛ با گذشت زمان انباشته می‌شوند و همگی در کنار هم فضای شهری را می‌سازند. بدین ترتیب، شهر پدیده‌ای اجتماعی - مکانی با بعدی زمانی است که ذاتی اما مدنی است. شهر «محصولی از زمان» است، «خلقتی است تاریخی»، دربرگیرندۀ تاریخ و بدین علت، خود «فرآیندی است تاریخی». شهر مکان زندگی مردمی است که تحرک، رمز تشکیل و توسعه و استمرار آن است. تحرک در فضای اجتماعی و اجتماعی _ فرهنگی، تحرک در فضای اقتصادی و اقتصادی _ اجتماعی و تحرک در فضای مکانی. این تحرک‌ها در تمامی مکان‌های شهر و سرزمین آن اثر ملموس می‌گذارد و سازندۀ شکلی جدید از معادله‌ای می‌شود که هیچ‌گاه پایدار نمی‌ماند.تمامی تعاریف پیش‌گفته بر نکته‌ای واحد تکیه‌ دارند و آن؛ محیط‌ها یا لایه‌های متفاوت و درگیر ساخت فضای شهری است. فهرست مطالبفصل اول: کلیات و تعاریففصل دوم: نمونه‌های خارجی و داخلی از انبارهای ذخیره‌سازی اقلام ضروریفصل سوم: معماری انبارهای اقلام اساسی و ضروریفصل چهارم: برنامه ریزی فیزیکی ساخت انبارفصل پنجم: محاسبه سطح و سرانه ساختمان انبار

more_vert کتاب برنامه‌ریزی فیزیکی ذخیره‌سازی اقلام ضروری در زمان بحران

ادامه مطلب

closeکتاب برنامه‌ریزی فیزیکی ذخیره‌سازی اقلام ضروری در زمان بحران

کتاب برنامه‌ریزی فیزیکی ذخیره‌سازی اقلام ضروری در زمان بحران نوشتۀ شایان بابایی و فاطمه اعرابی مقدم، درباره طراحی انبار و ارزیابی عملکرد آن‌ها به همراه نمونه‌های کاربردی و ابزارهای حمایت کننده ‌است که جمع‌آوری جامعی از نتایج تحقیقات دانشگاهی در زمینۀ دسته‌بندی سیستماتیک ساختاری آن‌ها است. در این اثر طراحی انبار، واکاوی گشته و در این میان ابزارها و تکنیک‌های مورداستفاده در طراحی آن‌ها بررسی شده است. در کتاب برنامه‌ریزی فیزیکی ذخیره‌سازی اقلام ضروری در زمان بحران (physical planning for the reservation of essentioal items in time of crisis) تلاش شده تا از اصول مدیریت بحران در طراحی انبارهای ذخیره‌سازی اقلام ضروری ازجمله آب، غذا، دارو، پوشاک و سوخت استفاده شود. مساحت، ابعاد، فرم و محل قرارگیری، سرانه فضای مورد نیاز انبار و نوع اقلام ذخیره شده در شرایط گوناگون، ابعاد طراحی و اجرایی مختلفی را می‌طلبد. تاکنون محققان و صاحب نظران با تخصص‌های گوناگون، از زوایای خاصی به طراحی انبار پرداخته‌اند که سعی بر آن شده تا از تمامی ابعاد مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد. در بخش اول کتاب به بیان تعاریف، مضامین، اهداف مدیریت بحران و حوزه‌های آن و اصطلاحات رایج در بحث بحران، مدیریت بحران، اصول برنامه‌ریزی، تعریف شهر، مدیریت شهری، محله و درنهایت به معماری و استحکامات دفاعی پرداخته می‌شود. در این راستا با تأکید بر نحوه طراحی تونل‌های لجستیکی به‌عنوان نمونه‌ای قابل‌پذیرش جهت طراحی سازه‌های زیرزمینی انبارها و پس ‌از آن به معرفی انبار و ملاحظات خاص مکان‌یابی انبار، انواع انبارها، اصول مدیریت بحران در انبارها (مواد غذایی، دارویی و...)، پرداخته شده‌ است. در ادامه به شرح مبسوطی از ملاحظات مرتبط با انبارهای اقلام اساسی؛ ازجمله ملاحظات طبیعی، اقتصادی، امنیتی - سیاسی، انسانی و غیره پرداخته‌ شده ‌است. در انتها نیز اهمیت و ضرورت مدیریت بحران در مدیریت حفظ اقلام ضروری برای هرچه کمتر کردن تلفات ناشی از کمبود نیازهای اولیه برای تداوم حیات، ذکر گردیده است. بخش دوم کتاب به بررسی طراحی ساختمان در سبک‌های مختلف معماری، انواع فرم و ترکیب آن‌ها پرداخته است. تعیین فرم هندسی بنا، موقعیت و ابعاد بازشوها، نحوه دسترسی‌ها و پیش‌بینی فضای امن به‌صورت چند عملکردی برای هر ساختمان بسیار نقش تعیین‌ کننده‌ای در شرایط اضطراری دارد و موجب حفظ جان مردم و کاهش آسیب‌پذیری و مدیریت بهینه در شرایط بحران می‌گردد. بخش سوم کتاب به بررسی سند چارچوب و راهنمای طراحی شهری، معماری بیرونی و داخلی انبار، طراحی و اجرای فضاهای داخلی و نحوه ارتباط آن‌ها با یکدیگر و ارتباط ساختمان با اطراف، انواع حجم ساختمان، انواع فرم و سازماندهی، و هر آنچه مربوط به پلان ساخت انبار می‌شود، پرداخته شده که بررسی این عوامل به این علت مهم و حیاتی است که هر انبار باید به ضرورت کارکرد خود و محیطی که در آن ساخته می‌شود سازمان‌دهی فضایی، فرم، پلان و دیگر عوامل به صورت جداگانه مطالعه شود تا هر یک به تنهایی نوعی از انبار بهینه برای کارکرد مخصوص به خود باشد. لذا باید توجه داشت که نمی‌توان فرمی ثابت را به‌عنوان طراحی مخصوص انبار تلقی نمود و در همه شرایط از آن استفاده کرد. در بخش چهارم کتاب پلان داخلی انبار برای تسهیل در انبارداری و حفظ و نگهداری کالا بررسی شده و مواردی را که در مواقع بحرانی باید در سریع‌ترین زمان ممکن به دست افراد خسارت دیده رسانده شود، مورد توجه قرار گرفته است. در بسیاری از موارد استقرار نامناسب یا عدم پیش‌بینی‌های کارشناسانه در زمینۀ طراحی پلان انبار اقلام اساسی و ضروری بر حسب فرم، شعاع عملکرد، حساسیت، سازگاری، نظام ارتباطات، نفوذپذیری، گردش کار، انبارگردانی و سایر موارد، خسارات و تلفات را مضاعف نموده و ضربات سنگینی بر پیکره جامعه بحران‌زده وارد می‌آورد. بخش پنجم به بررسی مساحت انبار و ارتباط مساحت با جمعیت ساکن محله و از طرفی نحوه توزیع کالا در زمان بحران پرداخته است، این مهم از این بابت مورد توجه و مطالعه قرار گرفت که در زمان بحران مردمی که دچار سانحه شده‌اند از لحاظ روحی و روانی به هیچ عنوان شرایط ثابتی ندارند از این رو نباید انتظار داشت که توزیع کالای ضروری که لازمه‌ی تداوم حیات افراد است را با شیوه‌هایی معمولی و طبق روال عادی بدست آن‌ها رساند. در بخشی از کتاب برنامه‌ریزی فیزیکی ذخیره‌سازی اقلام ضروری در زمان بحران می‌خوانیم: برای شهر تعاریف مختلفی را می‌توان ارائه داد: تعاریف عددی، تعاریف حقوقی، تعاریف تاریخی و جز آن؛ ولی نکته اینجاست که با ارائه هر تعریف از این نوع در حقیقت، بر پاره‌ای از ویژگی‌های شهر تأکید می‌شود و شاید تعاریفی از این‌ دست، پیش از آنکه گره‌ای بگشایند گمراه‌ کننده باشند. به نظر می‌رسد مفهوم شهر به‌اندازه خود آن، پیچیده، غیرثابت و چند بعدی است. «شهر؛ مجموعه‌ای از ترکیب عوامل طبیعی، اجتماعی و محیط‌های ساخته شده به‌ وسیله انسان است که جمعیت در این مجموعه به صور منظمی درآمده و آداب ‌و رسومی را برای خود ابداع کرده‌اند.» «لایه‌هایی از محیط‌های خلق شده و اشکال اجتماعی هستند که فضای طبیعی را دگرگون می‌سازند و روی آن جای می‌گیرند؛ با گذشت زمان انباشته می‌شوند و همگی در کنار هم فضای شهری را می‌سازند. بدین ترتیب، شهر پدیده‌ای اجتماعی - مکانی با بعدی زمانی است که ذاتی اما مدنی است. شهر «محصولی از زمان» است، «خلقتی است تاریخی»، دربرگیرندۀ تاریخ و بدین علت، خود «فرآیندی است تاریخی». شهر مکان زندگی مردمی است که تحرک، رمز تشکیل و توسعه و استمرار آن است. تحرک در فضای اجتماعی و اجتماعی _ فرهنگی، تحرک در فضای اقتصادی و اقتصادی _ اجتماعی و تحرک در فضای مکانی. این تحرک‌ها در تمامی مکان‌های شهر و سرزمین آن اثر ملموس می‌گذارد و سازندۀ شکلی جدید از معادله‌ای می‌شود که هیچ‌گاه پایدار نمی‌ماند.تمامی تعاریف پیش‌گفته بر نکته‌ای واحد تکیه‌ دارند و آن؛ محیط‌ها یا لایه‌های متفاوت و درگیر ساخت فضای شهری است. فهرست مطالب فصل اول: کلیات و تعاریففصل دوم: نمونه‌های خارجی و داخلی از انبارهای ذخیره‌سازی اقلام ضروریفصل سوم: معماری انبارهای اقلام اساسی و ضروریفصل چهارم: برنامه ریزی فیزیکی ساخت انبارفصل پنجم: محاسبه سطح و سرانه ساختمان انبار

more_vert مقاله علمی و پژوهشی هویت اجتماعی و مقاومت فرهنگی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی هویت اجتماعی و مقاومت فرهنگی

مقاله علمی و پژوهشی" هویت اجتماعی و مقاومت فرهنگی " مقاله ای است در 27 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات هویت اجتماعی و مقاومت فرهنگی ، مصرف فرهنگی ، کالای فرهنگی ، سرمایه فرهنگی ، مخالفت فرهنگی و سبک زندگی مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی و تنوع فرهنگی یونسکویی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی و تنوع فرهنگی یونسکویی

مقاله علمی و پژوهشی" جمهوری اسلامی و تنوع فرهنگی یونسکویی " مقاله ای است در 25 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جمهوری اسلامی و تنوع فرهنگی یونسکویی ، تنوع فرهنگی ، توسعه فرهنگی ، کثرت گرایی فرهنگی ، صلح ، اعلامیه جهانی و فرهنگ اسلامی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد

more_vert سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس امور فرهنگی

ادامه مطلب

closeسئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس امور فرهنگی

بانک مقالات ایران در راستای برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال 1398 اقدام به انتشار سئوالات آزمونهای استخدامی در دوره های قبل نموده است . در این بخش سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی برای رشته شغلی کارشناس امور فرهنگی که شامل 40 سئوال زیر است ارائه شده است 1 – روش تحقیق و آمار شامل 10 سئوال 2 – نظریه های فرهنگی، جامعه شناسی فرهنگی وبرنامه ریزی فرهنگی شامل 30 سئوال برای دریافت این سئوالات آزمون استخدامی می توانید از لینک زیر استفاده کنید

more_vert سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کاردان امور فرهنگی

ادامه مطلب

closeسئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کاردان امور فرهنگی

بانک مقالات ایران در راستای برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال 1398 اقدام به انتشار سئوالات آزمونهای استخدامی در دوره های قبل نموده است . در این بخش سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی برای رشته شغلی کاردان امور فرهنگی که شامل 40 سئوال زیر است ارائه شده است 1 – روش تحقیق و آمار شامل 10 سئوال 2 – نظریه های فرهنگی، جامعه شناسی فرهنگی وبرنامه ریزی فرهنگی شامل 30 سئوال برای دریافت این سئوالات آزمون استخدامی می توانید از لینک زیر استفاده کنید

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جایگاه محصولات فرهنگی و سند چشم انداز 1404

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جایگاه محصولات فرهنگی و سند چشم انداز 1404

مقاله علمی و پژوهشی" جایگاه محصولات فرهنگی و سند چشم انداز 1404" مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جایگاه محصولات فرهنگی و سند چشم انداز 1404، برنامه پنجم توسعه ، سیاستهای فرهنگی ، تبلیغات تجاری ، برند برتر و کالای فرهنگی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert ضوابط پوشش دانشجویان

ادامه مطلب

closeضوابط پوشش دانشجویان

بر اساس آیین‌نامه عفاف و حجاب که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌ها ابلاغ شد، ضوابط پوشش دانشگاهی دانشجویان به تمام واحدها ابلاغ و به دانشجویان اطلاع‌رسانی می‌شود. آیین‌نامه عفاف و حجاب سوم مهرماه جاری توسط غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه های کشور ابلاغ شد.بر اساس این آیین نامه که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفت، صیانت و ارتقاء ارزش های فرهنگی و دینی، حفظ نظم، انضباط و داشتن فضایی مناسب و پویا لازمه و قوام بخش تحقق اهداف و ماموریت های چندگانه آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور است.این آیین نامه ۳۰ بند دارد که دانشگاه ها موظف به عملیاتی کردن اقدامات مدنظر وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری در راستای توجه بیشتر به عفاف و حجاب است که در ادامه به این ۳۰ بند اشاره می شود.۱- درج آیین نامه انضباطی در سایت ثبت نام دانشجویان به شیوه ای که نودانشجویان آن را به صورت کامل مطالعه و پذیرش آن را تایید کنند.۲- نصب قوانین آیین نامه انضباطی در فضاهای عمومی و آموزشی دانشگاه به صورت ایجابی دانشگاهی۳- تهیه اقلام تبلیغی و ترویجی مرتبط با مسائل اخلاقی و اجتماعی و نصب آنها در فضاهای دانشگاهی۴- برنامه ریزی و اجرای کرسی های آزاد اندیشی اعضای هیات علمی و دانشجویان با موضوعات مرتبط با مسائل دینی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی۵- برگزاری نشست های معطوف به شایستگی های دانشجویی، مسئولیت پذیری دانشگاهی و اجتماعی۶- تنظیم و ساماندهی مناسب در خصوص کنترل افرادی که وارد دانشگاه می شوند۷- ابلاغ ضوابط پوشش دانشگاهی دانشجویان به تمام واحدها و نیز اطلاع رسانی به دانشجویان۸- آموزش و توجیه کارکنان انتظامات، حراست و کارشناسان در مواجهه و تعامل با دانشجویان۹- برنامه توجیه مدیران گروه ها، روسای دانشکده ها و روسای پردیس ها در خصوص دقت بیشتر در رعایت ضوابط اخلاق حرفه ای دانشگاه۱۰- برگزاری دوره آموزشی ارتقاء حرفه ای اعضای هیات علمی و مدیران۱۱- تهیه محتوا در خصوص مسائل دینی، اخلاقی،‌ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و نشر آن در فضای مجازی۱۲- تدارک و برگزاری سخنرانی های ویژه دانشگاه۱۳- پویش های کتاب خوانی و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوعات دینی، حجاب و عفاف۱۴- توسعه فعالیت های دینی، فرهنگی، هنری و اجتماعی در خوابگاه های دانشگاه به ویژه خوابگاه های سطح شهر۱۵- توسعه برنامه های قرآنی و دینی در سطح دانشگاه از طریق تاسیس شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی۱۶- برگزاری برنامه های گفت و گو و پرسش و پاسخ بین دانشجویان و مسئولان دانشگاه۱۷- طراحی و برگزاری مناظره های دانشجویی۱۸- تنظیم و ابلاغ نظام نامه اخلاق حرفه ای در دانشگاه۱۹- اجرای طرح دانشگاه عاری از دخانیات۲۰- تشکیل و فعالیت کمیته مشاوره اجتماعی، مرکب از صاحبنظران آگاه و توانا به منظور گفت و گو با دانشجویانی که هنجارها و ضوابط دانشگاهی را به درستی رعایت نمی کنند.۲۱- تاسیس انجمن دانشگاه و خانواده به منظور برقراری تعامل و ارتباط دانشگاه و خانواده در نقش ایجابی که می تواند پیامدها و آورده های مثبتی را برای نهاد دانشگاه و جامعه بیرون دانشگاه داشته باشد.۲۲- سامان بخشی به پاتوق ها و محل هایی که احتمال بروز رفتارهای مغایر با اخلاق دانشگاهی در آنها وجود دارد۲۳- پیگیری اجرای درست و موثر آیین نامه استاد مشاور فرهنگ۲۴- داشتن ساز و کارهای لازم برای مراقبت های محسوس و نامحسوس به منظور ایجاد ایمنی بیشتر در فضاهای دانشگاه۲۵- سامان بخشی لازم به بوفه ها و رستوران های دانشگاه از نظر رعایت شئونات دانشگاهی۲۶- سامان بخشی کتابخانه ها، آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه از نظر رعایت شئونات دانشگاهی۲۷- استفاده و مشارکت دادن کانون ها، تشکل ها و انجمن های دانشجویی در راستای ترویج و تقویت فرهنگ دانشگاهی و رعایت شئونات دانشگاهی۲۸- کمک در تشکیل و تقویت کانون های پوشش و عفاف، سلامت اجتماعی، همیاران سلامت، دانشگاه پاک۲۹- حمایت از پایان نامه ها و رساله دانشجویان در حوزه فرهنگی و اجتماعی به ویژه مواجهه با آسیب های فرهنگی و اجتماعی۳۰- اجرای برنامه و کارگاه های معطوف به تقویت مهارت های زندگی، مهارت های اجتماعی، حرفه ای و شغلی و آشنایی با مخاطره ها و رفتارهای پرخطر

more_vert مصوبه نخستین جلسه ستاد نقشه مهندسی فرهنگی کشور ابلاغ شد

ادامه مطلب

closeمصوبه نخستین جلسه ستاد نقشه مهندسی فرهنگی کشور ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهوری مصوبه نخستین جلسه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور درمورد مشارکت وزارتخانه‌های مجری طرح‌های ملی در تدوین و اجرای پیوست فرهنگی را برای اجرا به دستگاه‌های مجری ابلاغ کرد. براساس این مصوبه، سازمان برنامه ‌و بودجه کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارتخانه های نفت و راه و شهرسازی موظف‌ هستند گزارشی از پیوست فرهنگی طرح های کلان توسعه‌ای تهیه، تنظیم و گزارش روند پیشرفت کار را به دبیرخانه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی ارائه کنند. به گزارش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن کامل این مصوبه به شرح ذیل است:وزارت راه و شهرسازیوزارت صنعت، معدن و تجارتوزارت نفتسازمان برنامه و بودجه کشورمصوبه «مشارکت وزارتخانه‌های مجری طرح‌های ملی درتدوین و اجرای پیوست فرهنگی» که در جلسه اول ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور در تاریخ ۲۹ / ۴ /۱۳۹۸ به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:«سازمان برنامه ‌و بودجه کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی موظف‌اند در اجرای مفاد بند ۳ بخش (الف) ماده‌ واحده وظایف و ترکیب اعضای ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور (مصوب جلسه ۷۴۸ مورخ ۲۷ /۳/ ۱۳۹۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، گزارشی از پیوست فرهنگی طرح های کلان توسعه‌ای تهیه و تنظیم و گزارش روند پیشرفت کار را به دبیرخانه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی ارائه نمایند.» به گزارش ایرنا، ‌ نخستین جلسه ستاد مهندسی فرهنگی کشور روز شنبه ۲۹ تیرماه امسال با حضور اسحاق جهانگیری برگزار شد. این سند، تمامی عرصه فرهنگ و هنر، سبک زندگی و روابط اجتماعی را در برمی گیرد، بنابراین حساسیت بیشتری روی آن وجود دارد. تاکنون نزدیک به سه هزار نفر از کارشناسان در رشته‌های مختلف برای تدوین سند مهندسی فرهنگی مشارکت داشته اند و ۳۴ جلسه از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به بررسی و تصویب این سند اختصاص داشته است.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مصرف فرهنگی و سریال های ماهواره ای

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مصرف فرهنگی و سریال های ماهواره ای

مقاله علمی و پژوهشی" مصرف فرهنگی و سریال های ماهواره ای " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مصرف فرهنگی و سریال های ماهواره ای ، سبک زندگی ، سنت فرهنگی ، پیام رسانه ای ، مخاطبان فعال ، فارسی وان ، پی ام سی و ام بی سی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب به کارگیری 5S در محیط کار

ادامه مطلب

closeکتاب به کارگیری 5S در محیط کار

هیرویوکی هیرانو در کتاب به کارگیری 5S در محیط کار، روش گام به گام ساماندهی و آراستگی کارخانه جهت افزایش بهره‌وری را آموزش می‌دهد. یکی از بزرگترین دغدغه‌های مدیران کارخانه یا سرپرستان کارگاه‌ها اوضاع ظاهری محیط کار است، به گونه‌ای که عدم نظم و ترتیب خللی به روند تولید وارد نیاورد. استاندارد یا راهکارهای 5S روشی است که بعد از جنگ جهانی دوم در ژاپن معرفی شد. این استاندارد‌ها به منظور سر و سامان دادن به اوضاع محل کار، بهبود بهره‌وری و کاهش اتلاف هستند و کاملاً عملی می‌باشند. کتاب به کارگیری 5S در محیط کار (Putting 5S to work) مرجعی عملی از این استانداردها محسوب می‌شود. این اثر در سه سطح کاملاً عملی به همراه چک لیست‌های مربوطه توضیحات کاملی در خصوص این روش را ذکر نموده است. هیرویوکی هیرانو (Hiroyuki Hirano)، نویسندۀ توانای ژاپنی در این کتاب استاندارد، 5s را به صورت عملی در 3 گام آموزش داده است:گام اول پیاده‌سازی اصول، گام دوم عادت ساختن قوانین و گام سوم 5S پیشگیر. در صورتیکه تا گام 3 در محیط کار پیش رفتید کارخانه شما تبدیل به یک کارخانه استاندارد از لحاظ این اصول گردیده است. فهرست مطالب پیش گفتارگام اول: اولین کار، مرتب کردن (فعال کردن 5S)آماده سازی: ثبت و ضبط وضعیت کنونیفرآیند 1: برداشتن و حذف موارد بلا استفاده (پاکسازی)1-1 آیا مورد بلا استفاده‌ای را می‌توانید پیدا کنید؟2-1 شیوه برچسب قرمز: پاکسازی به صورت دیداریفرآیند 2: ساماندهی مکان‌های انبار (سازماندهی)1-1 انجام عملیات نظافت قبل از سازماندهی2-2 ایجاد یک شبکه آدرس3-2 رنگ‌آمیزی محیط کار: استراتژی رنگ‌آمیزی4-2 آغاز کار با خطوط مقسم5-2 ایجاد روش تابلو نشانگر و برچسب زنی: سازماندهی بصری6-2 سه نکته کلیدی جهت سازماندهی7-2 ابزارآلات و وسایل: تغییر مکان نگهداری ابزارآلات و وسایل از محیط بسته به محیط باز8-2 ابزارآلات و وسایل: سازماندهی وابسته به روش مصرففرآیند 3: ارائه برنامه‌های نظافت روزانه (نظافت)1-3 فرآیند نظافت2-3 چه جاهایی نظافت شوند3-3 مسئولان نظافت4-3 روش‌های تخصیص نظافت5-3 آماده کردن وسایل تنظیف6-3 عملیات نظافتفرآیند 4: بی عیب نگه داشتن محیط کار (استانداردسازی)1-4 محیط کاری بی عیب به صورت دائمی!2-4 ابتدا اقلام بلا استفاده را بررسی فرمائید3-4 بررسی انبار (سازماندهی)4-4 بررسی گرد و خاک، تمیزی (نظافت)فرآیند 5: کنترل دیداری در محیط کار (آموزش و نظم و انضباط)1-5- کنترل دیداری: اولین قدم در آموزش و نظم و انضباط2-5 نمایش عکس 5S3-5 – شعار 5S4-5 دیاگرام راداری گام اولسر انجام آیا می‌توانید پیشرفت را ملاحظه کنید؟گام 2: عادت ساختن فعالیت‌های 5S) 5S موثر)آماده سازی: عکس گرفتن با نگاهی جدید به محیط کارفرآیند 1: کنترل تراز موجودی (پاکسازی)1-1 ضمیمه کردن روش برچسب قرمز به موجودی2-1 بازرسی توسط تیم گشت زنی مخصوص برچسب قرمز3-1 برچسب قرمز بر روی اقلام بلا استفادهفرآیند 2: استفاده و برگرداندن اقلام را آسان کنید (سازماندهی)1-2 علامت زدن موارد اصلی با یک خط مورب2-2- زدن علامت بر روی همه چیز (سازماندهی به وسیله مشخص کردن شکل اطراف)3-2 رنگ آمیزی محیط کار (سازماندهی با رنگ)4-2 ایجاد خطوط تولید:5-2 انبار جهت خطوط تولیدفرآیند 3: نظافت و بررسی را به صورت عادت در بیاورید. (نظافت)1-3 عملیات بررسی بعنوان بخشی از عملیات نظافت2-3 رویه‌ای برای عملیات نظافت و بررسی:3-3 بررسی اینکه چه چیزی بررسی و نظافت گردد4-3 مشخص کردن مسئول نظافت و بررسی5-3 رویه‌های نظافت و بررسی را مشخص کنید.6-3 انجام عملیات نظافت و بررسیفرآیند 4: نگهداری بی عیب محیط کار (استانداردسازی)1-4 آیا استانداردی جهت حذف موارد بلا استفاده وجود دارد؟2-4 آیا ترتیب به سرعت می‌تواند بازسازی شود؟3-4 آیا کثیفی سریعاً برطرف می‌شود؟4-4 آیا سه گام ابتدایی 5S به طور کامل تمرین شده اند؟فرآیند 5: حفظ استاندارد‌ها در سراسر کارخانه (آموزش، نظم و انضباط)1-5 تبدیل شدن به مدیری که بتواند انتقادات سودمند ارائه دهد.2-5 مدیران نیز بایستی آمادگی پذیرش انتقادات را داشته باشند.3-5 دیاگرام راداری گام 2سر انجام: آیا 5S به صورت عادت در آمده است؟گام 3: بردن 5S به یک مرحله بالاتر (5S پیشگیرانه)آماده سازی: ارزیابی کارخانه‌ای که 5S در آن به صورت عادت در آمده است.فرآیند 1: اجتناب از موارد بلا استفاده (پاکسازی پیشگیرانه)1-1 به چه دلیل هنوز هم اقلام بلا استفاده پدیدار می‌شوند؟2-1 تغییر نگرش پاکسازی از حالت چاره ساز به حالت پیش گیرانه3-1 ایجاد یک سیستم بدون ضایعات و ازدحامفرآیند 2: اجتناب از به هم ریختگی (سازماندهی پیشگیر)1-2 چرا هنوز به هم ریختگی وجود دارد؟2-2 تغییر نگرش نسبت به سازماندهی از حالت چاره ساز به حالت پیشگیر3-2 سازماندهی پیشگیر جهت مکان‌های انبار4-2 سازماندهی پیشگیر برای ابزارآلاتفرآیند 3: نظافت بدون بروز کثیفی مجدد (نظافت پیشگیر)1-3 چرا کثیفی به وجود می‌آید؟2-3 تغییر نگرش در مورد نظافت3-3 کثیفی همه جا را فراگرفته است4-3 منابع کثیفی و لکهفرآیند 4: جلوگیری از تخریب محیط (استانداردسازی پیشگیر)1-4 پاکیزگی بازتابی موثر دارد.2-4 پیش گیری از موارد اضافه3-4 پیش گیری از نامرتبی4-4 جلوگیری از بروز کثیفی5-4 حفظ و نگهداری از استاندارد و تمیزیفرآیند 5: آموزش سیستماتیک (آموزش و نظم و انضباط پیش گیر)1-5 قوانین به جای نقد و انتقاد، سیستم‌ها به جای قوانین2-5 عیوب بوجود آمده ناشی از خطاهای حادث شده در پی بی دقتی3-5 اشتباهات ناشی از بی دقتی در ارتباط با ایمنی4-5 ایجاد آموزش و نظم و انضباط به صورت یک عادتسر انجام آیا کارخانه شما یک کارخانه رده بالای 5S شده است؟واژگاندرباره نویسنده

more_vert کتاب به کارگیری 5S در محیط کار

ادامه مطلب

closeکتاب به کارگیری 5S در محیط کار

هیرویوکی هیرانو در کتاب به کارگیری 5S در محیط کار، روش گام به گام ساماندهی و آراستگی کارخانه جهت افزایش بهره‌وری را آموزش می‌دهد. یکی از بزرگترین دغدغه‌های مدیران کارخانه یا سرپرستان کارگاه‌ها اوضاع ظاهری محیط کار است، به گونه‌ای که عدم نظم و ترتیب خللی به روند تولید وارد نیاورد. استاندارد یا راهکارهای 5S روشی است که بعد از جنگ جهانی دوم در ژاپن معرفی شد. این استاندارد‌ها به منظور سر و سامان دادن به اوضاع محل کار، بهبود بهره‌وری و کاهش اتلاف هستند و کاملاً عملی می‌باشند. کتاب به کارگیری 5S در محیط کار (Putting 5S to work) مرجعی عملی از این استانداردها محسوب می‌شود. این اثر در سه سطح کاملاً عملی به همراه چک لیست‌های مربوطه توضیحات کاملی در خصوص این روش را ذکر نموده است. هیرویوکی هیرانو (Hiroyuki Hirano)، نویسندۀ توانای ژاپنی در این کتاب استاندارد، 5s را به صورت عملی در 3 گام آموزش داده است:گام اول پیاده‌سازی اصول، گام دوم عادت ساختن قوانین و گام سوم 5S پیشگیر. در صورتیکه تا گام 3 در محیط کار پیش رفتید کارخانه شما تبدیل به یک کارخانه استاندارد از لحاظ این اصول گردیده است. فهرست مطالبپیش گفتارگام اول: اولین کار، مرتب کردن (فعال کردن 5S)آماده سازی: ثبت و ضبط وضعیت کنونیفرآیند 1: برداشتن و حذف موارد بلا استفاده (پاکسازی)1-1 آیا مورد بلا استفاده‌ای را می‌توانید پیدا کنید؟2-1 شیوه برچسب قرمز: پاکسازی به صورت دیداریفرآیند 2: ساماندهی مکان‌های انبار (سازماندهی)1-1 انجام عملیات نظافت قبل از سازماندهی2-2 ایجاد یک شبکه آدرس3-2 رنگ‌آمیزی محیط کار: استراتژی رنگ‌آمیزی4-2 آغاز کار با خطوط مقسم5-2 ایجاد روش تابلو نشانگر و برچسب زنی: سازماندهی بصری6-2 سه نکته کلیدی جهت سازماندهی7-2 ابزارآلات و وسایل: تغییر مکان نگهداری ابزارآلات و وسایل از محیط بسته به محیط باز8-2 ابزارآلات و وسایل: سازماندهی وابسته به روش مصرففرآیند 3: ارائه برنامه‌های نظافت روزانه (نظافت)1-3 فرآیند نظافت2-3 چه جاهایی نظافت شوند3-3 مسئولان نظافت4-3 روش‌های تخصیص نظافت5-3 آماده کردن وسایل تنظیف6-3 عملیات نظافتفرآیند 4: بی عیب نگه داشتن محیط کار (استانداردسازی)1-4 محیط کاری بی عیب به صورت دائمی!2-4 ابتدا اقلام بلا استفاده را بررسی فرمائید3-4 بررسی انبار (سازماندهی)4-4 بررسی گرد و خاک، تمیزی (نظافت)فرآیند 5: کنترل دیداری در محیط کار (آموزش و نظم و انضباط)1-5- کنترل دیداری: اولین قدم در آموزش و نظم و انضباط2-5 نمایش عکس 5S3-5 – شعار 5S4-5 دیاگرام راداری گام اولسر انجام آیا می‌توانید پیشرفت را ملاحظه کنید؟گام 2: عادت ساختن فعالیت‌های 5S) 5S موثر)آماده سازی: عکس گرفتن با نگاهی جدید به محیط کارفرآیند 1: کنترل تراز موجودی (پاکسازی)1-1 ضمیمه کردن روش برچسب قرمز به موجودی2-1 بازرسی توسط تیم گشت زنی مخصوص برچسب قرمز3-1 برچسب قرمز بر روی اقلام بلا استفادهفرآیند 2: استفاده و برگرداندن اقلام را آسان کنید (سازماندهی)1-2 علامت زدن موارد اصلی با یک خط مورب2-2- زدن علامت بر روی همه چیز (سازماندهی به وسیله مشخص کردن شکل اطراف)3-2 رنگ آمیزی محیط کار (سازماندهی با رنگ)4-2 ایجاد خطوط تولید:5-2 انبار جهت خطوط تولیدفرآیند 3: نظافت و بررسی را به صورت عادت در بیاورید. (نظافت)1-3 عملیات بررسی بعنوان بخشی از عملیات نظافت2-3 رویه‌ای برای عملیات نظافت و بررسی:3-3 بررسی اینکه چه چیزی بررسی و نظافت گردد4-3 مشخص کردن مسئول نظافت و بررسی5-3 رویه‌های نظافت و بررسی را مشخص کنید.6-3 انجام عملیات نظافت و بررسیفرآیند 4: نگهداری بی عیب محیط کار (استانداردسازی)1-4 آیا استانداردی جهت حذف موارد بلا استفاده وجود دارد؟2-4 آیا ترتیب به سرعت می‌تواند بازسازی شود؟3-4 آیا کثیفی سریعاً برطرف می‌شود؟4-4 آیا سه گام ابتدایی 5S به طور کامل تمرین شده اند؟فرآیند 5: حفظ استاندارد‌ها در سراسر کارخانه (آموزش، نظم و انضباط)1-5 تبدیل شدن به مدیری که بتواند انتقادات سودمند ارائه دهد.2-5 مدیران نیز بایستی آمادگی پذیرش انتقادات را داشته باشند.3-5 دیاگرام راداری گام 2سر انجام: آیا 5S به صورت عادت در آمده است؟گام 3: بردن 5S به یک مرحله بالاتر (5S پیشگیرانه)آماده سازی: ارزیابی کارخانه‌ای که 5S در آن به صورت عادت در آمده است.فرآیند 1: اجتناب از موارد بلا استفاده (پاکسازی پیشگیرانه)1-1 به چه دلیل هنوز هم اقلام بلا استفاده پدیدار می‌شوند؟2-1 تغییر نگرش پاکسازی از حالت چاره ساز به حالت پیش گیرانه3-1 ایجاد یک سیستم بدون ضایعات و ازدحامفرآیند 2: اجتناب از به هم ریختگی (سازماندهی پیشگیر)1-2 چرا هنوز به هم ریختگی وجود دارد؟2-2 تغییر نگرش نسبت به سازماندهی از حالت چاره ساز به حالت پیشگیر3-2 سازماندهی پیشگیر جهت مکان‌های انبار4-2 سازماندهی پیشگیر برای ابزارآلاتفرآیند 3: نظافت بدون بروز کثیفی مجدد (نظافت پیشگیر)1-3 چرا کثیفی به وجود می‌آید؟2-3 تغییر نگرش در مورد نظافت3-3 کثیفی همه جا را فراگرفته است4-3 منابع کثیفی و لکهفرآیند 4: جلوگیری از تخریب محیط (استانداردسازی پیشگیر)1-4 پاکیزگی بازتابی موثر دارد.2-4 پیش گیری از موارد اضافه3-4 پیش گیری از نامرتبی4-4 جلوگیری از بروز کثیفی5-4 حفظ و نگهداری از استاندارد و تمیزیفرآیند 5: آموزش سیستماتیک (آموزش و نظم و انضباط پیش گیر)1-5 قوانین به جای نقد و انتقاد، سیستم‌ها به جای قوانین2-5 عیوب بوجود آمده ناشی از خطاهای حادث شده در پی بی دقتی3-5 اشتباهات ناشی از بی دقتی در ارتباط با ایمنی4-5 ایجاد آموزش و نظم و انضباط به صورت یک عادتسر انجام آیا کارخانه شما یک کارخانه رده بالای 5S شده است؟واژگاندرباره نویسنده

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تنوع فرهنگی ایران و سیاستگذاری رسانه ای

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تنوع فرهنگی ایران و سیاستگذاری رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" تنوع فرهنگی ایران و سیاستگذاری رسانه ای " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تنوع فرهنگی ایران و سیاستگذاری رسانه ای ، رسانه های محلی ، شبکه های استانی ، سیاست رسانه ای ، منفعت عمومی ، شهروندی فرهنگی ، تنوع رسانه ای و نظام رسانه ای اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی عوامل فرهنگی و تحرک اجتماعی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی عوامل فرهنگی و تحرک اجتماعی

 مقاله علمی و پژوهشی" عوامل فرهنگی و تحرک اجتماعی " مقاله ای است در 34 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات عوامل فرهنگی و تحرک اجتماعی ، تحرک بین نسلی ، تحرک درون نسلی ، تحرک شغلی ، سرمایه اقتصادی و سرمایه فرهنگی مطرح شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب تاملات فرهنگی

ادامه مطلب

closeکتاب تاملات فرهنگی

کتاب «تاملات فرهنگی» نوشته احمدرضا بسیج در ۱۷۶ صفحه با موضوع یادداشت‌هایی درباره مفهوم فرهنگ، هویت و ملیت جامعه در سال ۱۳۹۰ از سوی انتشارات سدره‌المنتهی چهارمحال و بختیاری چاپ و روانه بازار شده است. به گزارش ایرنا، این اثر در ۸ فصل تنظیم شده است و نگارنده در بخش نخست ضمن بیان مفهوم و معانی لغوی واژه فرهنگ، خصوصیات فرهنگ و ارتباط آن را با دین ذکر کرده است. وی در فصل دوم انواع فرهنگ از جمله غربی و ایرانی را معرفی کرده و با ارائه نوعی تعریف جدید از نوع فرهنگ، تعاریف دانشمندان ایرانی درباره این واژه را ذکر می‌کند. بخش سوم کتاب به معرفی و ارائه تقسیم‌های فرهنگی پرداخته و در فصل چهارم در تشریح واژه تمدن و تفاوت آن با فرهنگ توضیحاتی ارائه شده است. تشریح علل اربعه فرهنگ و مفهوم مهندسی فرهنگی، تهاجم فرهنگی و مقاله‌ای با عنوان تهاجم نقابدار عنوان فصل پنجم تا هشتم این کتاب است. احمدرضا بسیج در بخش‌هایی از مقدمه این کتاب آورده است: ۳۰۰ تعریف از فرهنگ وجود دارد اما ایران اسلامی به سبب برخورداری از غنای فرهنگی متکی بر عقل، خرد، نقل و سنت دارای ظرفیت‌های ارزشمندی در این حوزه است که تحسین و اقرار دیگران را برانگیخته است. برتر بودن فرهنگ غرب نسبت به فرهنگ شرق به ویژه ایران اسلامی به دلایل بسیار، اندیشه‌ای غلط و نارواست اما این بینش ناصواب تبلیغ کسانی است که دوام و بقای خود را در تحریف واقعیت می‌بینند. از همین رو باید کوشید تا مایه‌های غنی فرهنگ ایرانی را معرفی کرد و معایب و زشتی‌هایی که بار آن شده را شناسایی و اصلاح کرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رابطه اثربخشی آموزشی معلمان و سرمایه اجتماعی و فرهنگی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رابطه اثربخشی آموزشی معلمان و سرمایه اجتماعی و فرهنگی

مقاله علمی و پژوهشی" اثربخشی آموزشی معلمان و سرمایه اجتماعی و فرهنگی " مقاله ای است در 35 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات اثربخشی آموزشی معلمان و سرمایه اجتماعی و سرمایه فرهنگی ، میدان آموزشی ، همیاری اجتماعی ، هبیتاس فرهنگی ، اعتماد اجتماعی و شبکه روابط اجتماعی مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی ساختار اجتماعی و ساختار فرهنگی در نظریه ابن خلدون

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی ساختار اجتماعی و ساختار فرهنگی در نظریه ابن خلدون

مقاله علمی و پژوهشی" ساختار اجتماعی و ساختار فرهنگی در نظریه ابن خلدون " مقاله ای است در 38 صفحه با 43 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات ساختار اجتماعی و ساختار فرهنگی در نظریه ابن خلدون ، رابرت مرتن ، قدرت سیاسی ، سازمان اقتصادی ، طبقات اجتماعی ، اهداف فرهنگی و انحرافات اجتماعی مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.