جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله مقایسه دو قاعده «بسیط‌الحقیقه» و «صرف‌الشیء» در اثبات مراتب توحید

ادامه مطلب

closeمقاله مقایسه دو قاعده «بسیط‌الحقیقه» و «صرف‌الشیء» در اثبات مراتب توحید

مقاله علمی و پژوهشی " مقایسه دو قاعده «بسیط‌الحقیقه» و «صرف‌الشیء» در اثبات مراتب توحید" مقاله ای است در 16 صفحه و با 19 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  قاعده صرف‌الشیء، قاعده‌ بسیط‌الحقیقه، توحید ذاتی، توحید صفاتی، توحید افعالی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این مقاله اثبات مراتب توحید( ذاتی، صفاتی و افعالی) نیست بلکه نقش دو قاعده صرف‌الشیء و بسیط‌‌الحقیقه براساس مبانی فلسفی خود یعنی اصالت وجود و اصالت ماهیت در اثبات مراتب توحید است.در این نوشتار سعی شده است به روش تحلیلی و استدلالی، تفاوت دو قاعده صرف‌الشیء و بسیط‌‌الحقیقه در اثبات مراتب توحید از دو منظر اصالت وجود و اصالت ماهیت مورد بررسی قرار گیرد. فرضیه این است که مراتب توحید براساس قاعده «صرف‌الشیء» در صورت باور به اصالت ماهیت قابل اثبات نیستند؛ با کمک قاعده بسیط‌الحقیقه، که ناظر به اصالت وجود و اطلاق وجودی حق تعالی است، علاوه بر صرافت وجود حق، می‌توان بساطت او را اثبات کرد و غبار کثرت وجودی ناشی از نگرش اصالت ماهوی و تباین حقایق را در ساحت توحید ذاتی، توحید صفاتی و افعالی زدود و به اثبات وجود واحد حقیقی پرداخت. نیز اثبات نمود که نه‌تنها صفات و کمالات ماسوای او بلکه همه افعال و آثار موجودات انتساب حقیقی بدو داشته و همگی مراتب و تجلیات آن وجود واحد می‌باشند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert سئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته تشخیص اصالت خط، امضاء و اثر انگشت

ادامه مطلب

close سئوالات آزمون کارشناسان رسمی دادگستری رشته تشخیص اصالت خط، امضاء و اثر انگشت

به منظور آمادگی داوطلبان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری دفترچه سئوالات آزمون رشته تشخیص اصالت خط، امضاء و اثر انگشت ارائه می گردد . علاقمندان می توانند اصل دفترچه آزمون را که دارای 20 سئوال می باشد را از بخش زیر دریافت کنند .

more_vert مقاله بررسی پروندۀ اصالت جامعه با سه رویکرد زبان‌شاختی، معرفت‌شناختی و هستی‌شناختی با تأکید بر دیدگاه علامه طباطبایی

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی پروندۀ اصالت جامعه با سه رویکرد زبان‌شاختی، معرفت‌شناختی و هستی‌شناختی با تأکید بر دیدگاه علامه طباطبایی

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی پروندۀ اصالت جامعه با سه رویکرد زبان‌شاختی، معرفت‌شناختی و هستی‌شناختی با تأکید بر دیدگاه علامه طباطبایی" مقاله ای است در 16 صفحه و با 23 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  علامه طباطبایی، فردگرایی، جامعه‌گرایی، اصالت، امت، اختیار پرداخته شده است چکیده مقاله در فلسفۀ علوم اجتماعی با این سؤال پژوهشی روبه‌رو هستیم: «جامعه که در عالم خارج و عینی وجود مستقل دارد چگونه تبیین شدنی است؟» این مسئله را با تأکید بر دیدگاه علامه طباطبایی با سه رویکرد بررسی می‌کنیم. بررسی مسئله با رویکرد زبان‌شناختی به دو گونه بررسی تک واژه هسته‌ای و بررسی «باهم آیی» واژگان است و بررسی مسئله با رویکرد معرفت‌شناختی به بازاندیشی چگونگی تولید معرفت بشری نسبت به جامعه است و بررسی مسئله با رویکرد هستی‌شناختی به بازخوانی پروندۀ فلسفۀ نفس و تطبیق آن بر فرایند رابطۀ فرد و جامعه است. نوع این تحقیق توسعه‌ای است و روش گردآوری، طبقه‌بندی و تحلیل اطلاعات در آن توصیفی ـ تحلیلی است. نتایج به دست آمده (یافته‌ها) از پژوهش حاضر این است: معناشناسی واژۀ «امه» بر وجود حقیقت مستقل آن دلالت دارد، و شناخت انسان از جامعه، شناختی از جمع آحاد نیست، بلکه شناخت حقیقتی در سوی دوم رابطه حقیقی فرد و جامعه است، و جامعه هست، چونان روحی دمیده شده بر پیکر آحاد. این نتایج تأییدی بر جامعه‌گرا بودن علامه طباطبایی است که با تبیینی ویژه از سوی ایشان در آثارش ارائه شده است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب مبانی نگارش علمی

ادامه مطلب

closeکتاب مبانی نگارش علمی

یزدان منصوریان در کتاب مبانی نگارش علمی به مباحثی چون درآمدی بر مقاله و مقاله‌نویسی، مهارت‌های تدوین پایان‌نامه، فرایند ارسال مقاله و داوری آثار علمی و توسعه مهارت‌های نگارشی می‌پردازد. نویسنده این کتاب مقاله‌های علمی زیادی را به زبان فارسی و انگلیسی نوشته و در زمینه نگارش علمی هم ده‌ها کارگاه آموزشی در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف برگزار کرده است. این اثر نیز بازخورد همین تلاش‌های تجربی و علمی است که در چند فصل و با موضوع‌های اصلی زیر تنظیم شده است: درآمدی بر مقاله و مقاله نویسی؛ اصول و مبانی اولیه نگارش علمی؛ ساختار مقاله علمی؛ ویژگی‌های یک مقاله علمی قابل قبول؛ اصالت متن و اصل امانت‌داری در نگارش، تمرین نگارش و توسعه مهارت‌های نگارشی؛ معیارهای گزینش مجله برای انتشار مقاله؛ فرایند ارسال مقاله و داوری آثار علمی، مهارت‌های تدوین پایان‌نامه و گزارش طرح‌های پژوهشی. هر کدام از فصل‌ها به موضوعات فرعی دیگری تقسیم شده است که گستردگی و عمق مطالب آن را در فهرست مطالب مشاهده خواهید کرد. نمونه‌ها و مثال‌ها، تمرین‌ها، خودآزمایی و پرسش‌ها نشانگر آن است که نگاه کاربردی و آموزشی اصل و اساس بوده است؛ اگر چه از مسائل نظری هم غفلت نشده است. به همین دلیل برای درس‌های مرتبط با آیین نگارش علمی می‌توان از آن استفاده کرد. در بخشی از کتاب مبانی نگارش علمی (Bassics of academic writing) می‌خوانیم: اصالت موضوع نخستین شرط لازم برای پذیرش مقاله‌های علمی است. نویسنده باید سخنی تازه برای خوانندگان به ارمغان آورد، در غیر این صورت چیزی جز تکرار آثار قبلی ارائه نمی‌کند و دلیل موجهی برای انتشار آن وجود ندارد. البته یافتن موضوع یا موضوع‌های اصیل در اغلب رشته‌ها کار آسانی نیست و بسیاری از پژوهشگران جوان در آغاز مطالعات خود با دشواری یافتن موضوعات اصیل روبه‌رو می‌شوند. چرا که تقریبا به هر موضوعی که فکر می‌کنند قبلا آثار فراوانی درباره آن‌ها یا پیرامون موضوعات مشابه منتشر شده است. خوشبختانه این دشواری به هیچ‌وجه به معنی پایان یافتن موضوعات اصیل نیست. کاروان دانش بشری همواره در حرکت است و هر چه بر دانسته‌های بشر افزوده می‌شود پرسش‌های او دو چندان می‌گردد و این پرسش‌های تازه زمینه‌ساز ایجاد موضوعات اصیل خواهند بود. اما نکته مهم آن است که موضوعات اصیل معمولا پس از مطالعه آثار قبلی به ذهن پژوهشگران راه می‌یابد. در واقع دشواری یافتن موضوعات تازه به معنای کمبود زمینه پژوهشی نیست، بلکه بیشتر از عدم احاطه افراد نسبت به گستره‌های پژوهشی ناشی می‌شود. خوشبختانه اصالت موضوع جنبه‌های مختلفی دارد و این امر فرصت‌های خوبی برای پژوهشگران فراهم می‌آورد. مثلا ممکن است اصالت یک پژوهش به روش‌شناسی آن باز گردد یا مربوط به جامعه مورد مطالعه یا حوزه جغرافیایی تحقیق باشد. یعنی پرداختن به موضوعی که قبلا بررسی شده است اما با روشی تازه، یا در جامعه جدید و یا در منطقه جغرافیایی متفاوت. تغییر در هر یک از این متغیرها می‌تواند زمینه‌ساز اجرای پژوهشی اصیل در موضوع‌های مشابه باشد. فهرست مطالبپیشگفتار مولفمقدمهفصل اول: درآمدی بر مقاله و مقاله‌نویسیفصل دوم: اصول نگارش علمیفصل سوم: ساختار مقاله‌های علمیفصل چهارم: ویژگی‌های یک مقاله علمیفصل پنجم: اصالت متن و امانت‌داریفصل ششم: تمرین نگارشفصل هفتم: معیارهای گزینش مجلهفصل هشتم: ارسال مقاله و پاسخ به داورانفصل نهم: مهارت‌های تدوین پایان‌نامه

more_vert مقاله تحلیل و بررسی کارکردهای معنابخشی مرگ

ادامه مطلب

closeمقاله تحلیل و بررسی کارکردهای معنابخشی مرگ

مقاله علمی و پژوهشی " تحلیل و بررسی کارکردهای معنابخشی مرگ" مقاله ای است در 16 صفحه و با 20 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مرگ، مرگ‌آگاهی، معنابخشی، اصالت، کنترل اخلاقی و افزایش تراکم اخلاقی پرداخته شده است چکیده مقاله مرگ، ساده‌ترین واقعیت زندگی ماست. ما متولد می‌شویم، رشد و زندگی می‌کنیم و در پایان، می‌میریم، از این ساده‌تر نمی‌شود. شاید گمان شود که مرگ نابودگر زندگی و نقطه‌ای در برابر آن است. به‌همین دلیل، زیستن با انکار مرگ است که معنا یافته و پایا می‌شود. حال اینکه مرگ صرفاً یک پایان نیست، بلکه فرایندی بامعناست. فرایندی که با کمک دین، نه‌تنها ویرانگر زندگی نیست، که آن را معنا می‌دهد. زندگی با انکار مرگ، اصالت خود را از کف می‌دهد. مرگ در سطح شناختی «ایجاد آگاهی از موقعیت» می‌کند و درحقیقت، پاسخی است به این پرسش که ماهیت این جهان چیست؟ و در سطح کُنش، رویه اخلاقی خاصّی را مطالبه می‌کند و از اینجاست که کارکردهای مرگ سامان می‌یابند. این کارکردها تماماً معنایی است که مرگ به زندگی می‌دهد. اگر اندیشه مرگ نبود، احتمالاً آدم‌ها طوری دیگر زندگی می‌کردند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی و نقد چیستی اختیار انسان از دیدگاه ژان‌پل‌سارتر

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی و نقد چیستی اختیار انسان از دیدگاه ژان‌پل‌سارتر

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی و نقد چیستی اختیار انسان از دیدگاه ژان‌پل‌سارتر" مقاله ای است در 18 صفحه و با 28 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  سارتر، تقدم وجود بر ماهیت، اصالت وجود، آزادی، اختیار پرداخته شده است چکیده مقاله اختیار انسان و دامنه آن از دیدگاه سارتر در این پژوهش مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در تبیین چیستی اختیار از دیدگاه سارتر باید گفت، وی معتقد به تقدم وجود بر ماهیت در انسان است. وجود انسان از سوی خداوند نیست، چراکه در این صورت موجب جبر در انسان خواهد شد. به اعتقاد او انسان همان اختیار و آزادی است و اختیار نیز همان انسان است. اما این دیدگاه صحیح نیست، زیرا: وجود هر موجود ممکنی، بدون علت خلاف بداهت است. خوب و بد نسبی و وابسته به خواست انسان خواهد شد. بین ماهیت نوعیه انسان و کمالات وجودی او خلط شده است. وجود طبیعت در انسان، علت تامه صدور افعال نیست. اصالت انسان به روح او است و خدا نیز امری واقعی است. ضمانت اجرایی‌ای برای عمل به صفات شایسته انسانی وجود نخواهد داشت. پژوهش پیش رو با روش تحلیلی ـ توصیفی در پی بررسی و نقد چیستی اختیار انسان از دیدگاه ژان‌پل‌سارتر است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بازنمایی علم غیب در نظام فلسفی مکتب متعالیه

ادامه مطلب

closeمقاله بازنمایی علم غیب در نظام فلسفی مکتب متعالیه

مقاله علمی و پژوهشی " بازنمایی علم غیب در نظام فلسفی مکتب متعالیه " مقاله ای است در 18 صفحه و با 19 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث علم غیب، حکمت متعالیه، نفوس فلکی، اصالت وجود، حرکت جوهری، وجود ذهنی، عاقل و معقول، نزول و صعود پرداخته شده است چکیده مقاله صدرالمتألهین شیرازی، معمار و طراح حکمت متعالیه، ازجمله فلاسفه‌ای است که بیش از دیگران به تبیین و تحلیل مفاهیم دینی اهتمام داشته است. علم غیب از مفاهیم کلیدی در منظومه اعتقادی مسلمین است. ملاصدرا تنها فیلسوفی است که به این مسئله مهم نگاه ویژه نموده، با مبانی و استدلال‌های فیلسوفان گذشته و با تکیه بر اصول مستدل مکتب فلسفی خویش مانند اصالت وجود، حرکت جوهری، وجود ذهنی، اتحاد عاقل و معقول، قوس نزول و صعود استکمال نفس را کاویده، تبیین و تحلیلی فلسفی ـ عرفانی متمایز از رویکردهای دیگر ارائه کرده است. در این جستار برآنیم امکان بازیابی به عالم غیب و اطلاع از حقایق آن عالم را که از آن با نام علم غیب یاد می‌شود از نگاه این مکتب بررسی، تحلیل و وجوه امتیاز آن را با دیگر مکاتب فلسفی بنمایانیم دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله وضع نظریۀ اخلاق در عصر مدرن؛ واکاوی نظریۀ اخلاق اصالت چارلز تیلور

ادامه مطلب

closeمقاله وضع نظریۀ اخلاق در عصر مدرن؛ واکاوی نظریۀ اخلاق اصالت چارلز تیلور

مقاله علمی و پژوهشی " وضع نظریۀ اخلاق در عصر مدرن؛ واکاوی نظریۀ اخلاق اصالت چارلز تیلور" مقاله ای است در 32 صفحه و با 23 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اخلاق وحیانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  نظریۀ اخلاق اصالت؛ طبیعت‌گرایی؛ اخلاق مدرن؛ رمانتیسیسم؛ دموکراسی لیبرال پرداخته شده است چکیده مقاله در تاریخ اندیشۀ مدرن، دو نقطۀ عطف وجود دارد. اولی، انقلاب فلسفی- معرفتی دکارت است. ظهور و بسط فلسفۀ دکارت، به‌معنای زوال جهان‌بینی قرون وسطی، تولد سوژۀ انسانی و تغییرات اساسی در مباحث و موضوعات شاخه‌های گوناگون علمی بود. فلسفۀ او بر اندیشه‌های عصر جدید، مانند لیبرالیسم، دموکراسی، حقوق بشر، عقلانیت علمی و قانون‌گرایی روابط و نهادهای اجتماعی جدید مبتنی بود. برهمین‌اساس، هنجارها و داوری‌های اخلاقی دچار تغییرات بی‌سابقه‌ای شد. نقطۀ عطف دوم، در نیمۀ قرن بیستم رخ داد و بسیاری از اندیشه‌های عصر روشنگری را به افسانه و سراب تبدیل کرد. چارلز تیلور، یکی از نمایندگان چرخش فلسفی معاصر، معتقد است که معرفت‌شناسی طبیعت‌گرای دکارتی باعث غلبۀ تفسیر نسبی‌گرایانه، لذت‌گرایانه، اتمیستی و پوچ‌گرایانه از کنش اخلاقی و انحراف از آرمان اصالت اخلاقی مدرن شده است. وی افزون‌بر دفاع قاطع از ضرورت خودشکوفایی فردی و صداقت با خویشتن، دنبال فهم غنی‌تری از زندگی در چارچوب خیر‌های گریزناپذیر اخلاقی است. هدف از این پژوهش، ژرف‌اندیشی دربارۀ انسجام و کفایت اندیشۀ اخلاقی یکی از اندیشمندان برجستۀ فلسفۀ اخلاق معاصر است. این پژوهش نشان می دهد بازگشت نظریۀ اخلاقی تیلور به سنت رمانتیسیسم برای احیای تعالی اخلاقی نارساست و به فضیلت‌گرایی دینی بسیار نزدیک‌تر است تا آرمان اصالت مدرن. همچنین کمک گرفتن از منابع مختلف توجیه اخلاق اصالت، به ابهام‌ها و تعارض‌های نظریۀ وی افزوده است. چون تیلور فیلسوفی تحلیلی است، روش‌شناسی این پژوهش، تحلیلی- انتقادی است. کلیدواژه‌ها عنوان مقاله [English] The Condition of Moral Theory in Modern Age; An Analisys of Charles Taylor's Theory of Authenticity Ethics چکیده [English] There are two turning points. The first one finds its roots in Descartes revolution of philosophy and epistemology. the historical appearance and expansion of Descartes philosophy was equal to the decline of the Middle Ages's worldview and the bith of human subject and overall changes in debates and subjects of different scientific branches. And according to the ideas of the modern age such as liberalism, democracy, human rights, scientific rationality and legalism new social organizations and relationships were stablished. According to it, the understanding of moral rules and judgements went under exceptional changes. The second tuning point took place in the middle of the twentieth century. according to the contemporary Epistemology, many of the Enlightenment ideas were tuned into legends and illusions. Charles Taylor,bieleves that the expansion of Descartes Naturalist Epistemology was lead to overcomming the Relativist, Atomistic and Nihilist interpretaion of moral act and being misleaded from the ideal of modern Moral Authenticity. Taylor's theory of Moral Authenticity, along side giving a defence of the necessity of self-actualization and self-honesty trys to present a richer understanding of life in the framework of inevitable moral goods. It seems that Tylor's moral theory to return to Romanticism tradition in order to revitalize the moral excellence is Insufficient and is more religious Virtue -oriented rather than Modern Authenticity ideal. Also seeking the help of different sources like: communitarian relations, cultural- lingual traditions, Romanticism and Rousseau's inwardness to explaining and justifying the Moral Authenticity, has made his theory even more ambiguous. کلیدواژه‌ها [English] Moral Authenticity theory, Naturalism, Modern Morality Theory, Romanticism, liberal democracy دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله پایبندی به شریعت به‌مثابه اصالت عقل در «زیست معنوی» نقدی دیگر بر «جمع عقلانیت و معنویت»

ادامه مطلب

closeمقاله پایبندی به شریعت به‌مثابه اصالت عقل در «زیست معنوی» نقدی دیگر بر «جمع عقلانیت و معنویت»

مقاله علمی و پژوهشی " پایبندی به شریعت به‌مثابه اصالت عقل در «زیست معنوی» نقدی دیگر بر «جمع عقلانیت و معنویت»" مقاله ای است در 16 صفحه و با 57 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  زیست معنوی، دیانت، عقلانیت، معنویت، تکلیف و تعبد پرداخته شده است چکیده مقاله تعیین اهمیت «تکلیف و تعبد» و میزان پیوند آنها با «عقلانیت و معنویت»، از مهم‌ترین مسائلی است که در معنویت فرانوگرا و شریعت‌گریز نادیده انگاشته شده است. از آن زمان که انگاره «جمع عقلانیت و معنویت» در راستای فروکاهی رنج‌های جامعه ایرانی ارائه گردید، نقدهای بسیاری بر آن نگاشته شد. جدای از اینکه این انگاره از دامنه کارآمدی فراگیر برخوردار نبود، مشکل اساسی آن این بود که در عین اینکه از سوی یک نواندیش ایرانی مطرح شد، تن‌پوش و ارکانی نوگرا داشت و نسخه فارسی‌شده معنویتی بود که غرب پس از سال‌ها، برای زندگی انسان عصر نو پیشنهاد نموده بود. در این پژوهش، نگارنده با کاربست روش توصیفی ـ تحلیلی به همراه نقد و ارزیابی، به این نتیجه دست یافته است که دین نهادینه (در برابر ادیان نوپدید) با سه ساحت شریعتی، اخلاقی و اعتقادی، معنویت‌زایی را در جهان امروز به همراه دارد و تا پذیرش عقلانی اصول و التزام به فروع دین صورت نپذیرد، پدیدآیی معنویت نیز ناممکن است.   دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله اعتبار سنجی اسناد الکترونیک

ادامه مطلب

closeمقاله اعتبار سنجی اسناد الکترونیک

مقاله علمی و پژوهشی " اعتبار سنجی اسناد الکترونیک" مقاله ای است در 30 صفحه و با 36 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ادله اثبات؛ سند الکترونیک؛ امضای الکترونیک؛ اصالت سند پرداخته شده است چکیده مقاله گرچه قانون تجارت الکترونیکی ( 1382 ) و حتی قانون جرایم رایان های ( 1389 ) اصل اعتبار اسناد الکترونیک را تأیید کرده و مشکلی از این لحاظ در استناد به اینگونه ادله نیست، ولی در عین حال این مطلب از چند جهت قابل بررسی است. اول، از نظر ماهیت و در نتیجه حوزه شمول عنوان سندیت به آنها، دوم به لحاظ کم و کیف مواد قانونی مربوط و نقاط قوت و ضعف آنه ا. سوم، ناتوانی سطح فنآوری در پاسخگویی به استانداردهای دقیق حقوقی در اصالت سند در برابر کپی .مقاله حاضر به هر سه مطلب فوق خواهد پرداخت و پیشنهادهایی را نیز برای اصلاح قانون ارائه خواهد داد. عنوان مقاله [English] Criteria for Validity of Electronic Records چکیده [English] The validity of electronic evidence is recognized by Electronic Commerce Act (1382) and Electronic Crimes Act (1389), and hence, there is no problem to rely on it. Having said that, it is important to examine this issue by considering the followings: First, to illustrate its evidentiary nature as a document. Second, to discuss relevant provisions of the Acts and existing shortcomings. Third, to address problems of quality of the current technology for the purpose of meeting legal standards in relation to the originality of evidence against its copy. This article deals with the above-mentioned issues and proposes some suggestions for reforming the Electronic Commerce Act. کلیدواژه‌ها [English] Substantive evidence, Electronic evidence, Electronic signature, originality دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی تطبیقی اصول روش‌شناختی کلام اجتماعی و جامعه‌شناسی دین

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی تطبیقی اصول روش‌شناختی کلام اجتماعی و جامعه‌شناسی دین

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی تطبیقی اصول روش‌شناختی کلام اجتماعی و جامعه‌شناسی دین با تأکید بر کارکردگرایی" مقاله ای است در 18 صفحه و با 54 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  کلام اجتماعی، جامعه‌شناسی دین، اصول روش‌شناختی، روش، کارکرد پرداخته شده است چکیده مقاله کلام اجتماعی از حوزه‌های مطالعاتی اندیشه اجتماعی اسلام و شاخه‌ای از الهیات اجتماعی اسلامی است که به تبیین و دفاع از آموزه‌های ایمانی و دیدگاه‌های دینی درباب مسائل اجتماعی می‌پردازد. مهم‌ترین اصول روش‌شناختیِ کلام اجتماعی عبارتند از: سنجش اعتبار تاریخی، واقع‌گرایی و معناداری، اعتبار هرمونیتیکی، روشمندی اجتهاد و استنباط معارف. در مقابل، اصول روش‌شناختی جامعه‌شناسی دین در فهم موضوع و دستیابی به غایت در تقسیم پارادیمی به سه دسته اثباتی، تفسیری و انتقادی قابل تفکیک است. تبیین کارکردی، نمونه‌ای از سنخ تبیین‌های روش اثباتی است که مبتنی بر دو اصل: اصالت کل و اصالت سودمندی با ویژگی‌هایی چون تأکید بر سودمندی اشیا، نفی معیارهای ماوراءطبیعی و نسبی‌گرایی می‌باشد. در مقابل، منطق کارکردی کلام اجتماعی، یک منطق کارکردی جدید با محوریت آموزه‌های دینی و فاقد ویژگی‌های توجیه کارکردی جامعه‌شناسی دین و پیامدهای عرفی‌کننده آن است. عدم توجه استقلالی به کارکردهای دنیوی دین و تقدم حقانیت بر کارکرد ازجمله مهم‌ترین اسباب تمایز منطق کارکردی متکلمان از توجیه کارکردی جامعه‌شناسان دین هستند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله هویت طرق داوری درباب حقیقت وحی و خصوصیات آن

ادامه مطلب

closeمقاله هویت طرق داوری درباب حقیقت وحی و خصوصیات آن

مقاله علمی و پژوهشی " هویت طرق داوری درباب حقیقت وحی و خصوصیات آن" مقاله ای است در 18 صفحه و با 32 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  اصالت حس، اصالت عقل، مدل، سرشت وحی و داوری پرداخته شده است چکیده مقاله پذیرشِ نظریه لوح سفید و «اصاله الحسّ» (به معنایی اعم از حسّ ظاهری و باطنی) در حوزه آگاهی‌های تصوری، و قبولِ «اصاله العقل» در محدوده آگاهی‌های تصدیقی ـ به عنوان دو مبنای مورد پذیرش حکیمان مسلمان ـ مستلزمِ ظهور دو مشکل درمورد پدیدارهای نایابی چون تجارب وحیانی است. مشکلِ اول، مسئله بیان‌ناپذیری است؛ و مشکل دوم، تشخیص روش قابل اعتماد در داوری، نسبت‌به سرشت و آثار این‌گونه امور خارج از دسترس تجارب مشاع (درونی / بیرونی) می‌باشد. درمورد مشکل دوم، یعنی روش داوری نسبت‌به پدیدارهایی چون «وحی»، چهار احتمال پیش‌روی ماست: 1. موضع تعلیق گرفتن و از هرگونه داوری طفره رفتن؛ 2. سعی بر دستیابی به تجاربی این‌گونه؛ مشروط بر آنکه چنین امری ممکن باشد؛ 3. از تمثیل و مدل‌سازی بهره‌گرفتن؛ 4. رجوع به واجدانِ چنین تجاربی، یعنی انبیا؛ و اتخاذ موضعی درون‌دینی به‌جای منظر برون‌دینی. کوشش ما در این مقاله ضمن توضیح معنای مدل، و تشریح مخاطراتِ معرفتی حاصل از به‌کارگیری مدل‌ها، تبیین این نکته است که تنها راه قابل اعتماد برای داوری درمورد امور تجربه‌گریزی چون وحی، روش چهارم می‌باشد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی سیر تحول دیدگاههای خاورشناسان در مورد مصادر قرآن

ادامه مطلب

closeمقاله علمی سیر تحول دیدگاههای خاورشناسان در مورد مصادر قرآن

چکیدهدر دو سده ی اخیر، اسلام و قرآن از موضوعاتی است که به صورت آکادمیک، در کانون توجه خاورشناسان بوده است. از ویژگی های این دوره از خاورشناسی، لزوم ارائه ی نظریات در قالب روش های علمی معتبر و آمادگی برای پذیرش نقد علمی از سوی نظریه های رقیب است. از این رو، قرآن پژوهی خاورشناسان، با تحوّلی چشم گیر نسبت به گذشته همراه بوده است. یکی از محورهایی که قرآن پژوهان غربی درباره ی آن آثاری را پدید آورده اند، میزان اصالت قرآن نسبت به متون مذهبی گذشته است. پیش فرضِ بسیاری از خاورشناسان این است که قرآن اثری بشری است که پیامبر اسلام برای پدید آوردنش از آموزه ها و گزارش های تاریخی پیش از خود نیز بهره برده است. با این حال، همه ی خاورشناسان، در این باره یکسان نمی اندیشند. این مقاله چند هدف را دنبال می کند: یکی آن که خوانندگان را با آثار خاورشناسان و سیر تاریخی آنها آشنا سازد؛ دوم این که، تحول دیدگاههای خاورشناسان و اختلاف نظر میان خودشان را واگوید؛ و سوم آن که، به تجزیه و تحلیل دیدگاههای ارائه شده بپردازد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی پیامدهای مدرنیته برای معنویت گرایی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی پیامدهای مدرنیته برای معنویت گرایی

مقاله علمی و پژوهشی" پیامدهای مدرنیته برای معنویت گرایی " مقاله ای است در 24 صفحه با 28 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات پیامدهای مدرنیته برای معنویت گرایی ، چارلز تیلور ، معنویت مدرن ، معنویت دینی ، معنویت غیر دینی ، دوران مدرن ، دوران پیشامدرن ، اصلاحات ، روشنگری ، رمانتیسم وعصر اصالت مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله جایگاه هنر معاصر در حقوق آفرینش های ادبی و هنری

ادامه مطلب

closeمقاله جایگاه هنر معاصر در حقوق آفرینش های ادبی و هنری

مقاله علمی و پژوهشی " جایگاه هنر معاصر در حقوق آفرینش های ادبی و هنری" مقاله ای است در 31 صفحه و با 22 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  حقوق آفرینش های ادبی و هنری؛ هنر معاصر؛ اصالت؛ دوگانگی ایده و بیان؛ تثبیت پرداخته شده است چکیده مقاله کنوانسیون ها و مقررات بین المللی در زمینه حقوق آفرینش های ادبی و هنری به شکل مستقیم یا غیرمستقیم معیارهایی را جهت حمایت وضع کرده اند.این معیارها که بر اساس تعاریف سنتی در هنر پایه ریزی شده است نمی توانند در خصوص بخش وسیعی از آثار هنر معاصر مصداق یابند.آنچه که امروزه تحت عنوان هنر معاصر نامیده می شود دارای ویژگی های منحصر به فردی است که چارچوب ها و معیارها ی سنتی هنر را رعایت نمی کند.خصلت متباین و ماهیت غیرسبکی ، این نوع از هنر آن را به نوعی پراکندگی منتهی نموده است.برخی از آثار هنر معاصر همچون یک رخداد، خود ویرانگرند و یا با عناصر کهنه شونده و زوال پذیر ساخته شده اند.ضرورت وجود اصالت ، تفکیک ایده و بیان و تثبیت آثار ادبی و هنری در حامل های مادی در بسیاری از مصادیق هنر معاصر به چالش کشیده می شوند.این مقاله در پی آن است که با توجه به گستردگی مفهوم هنر در جهان معاصر، چگونگی حمایت از این آثار را در پرتو مقررات بین المللی بررسی نماید و به این سوال پاسخ دهد که مقررات کنونی نظام آفرینش های ادبی و هنری تا چه اندازه می تواند از این گونه آثار حمایت کند؟ عنوان مقاله [English] The legal posittion of contemporary art in liteatal and artistic works law چکیده [English] Abstract: International conventions and provisions in the context of literary and artistic works law can legislate direct and indirect criteria for protection.These criteria that have been founded in the traditional definitions and categorizations of art,can not contemplate a vast area of the contemporary arts.What we know as contemporary art today has a set of unique features that do not follow the traditional artistic framework and rules.The contradicting features of this form of art lead it to a form of pluralism.some artwork like events are self-demolishing or contain a deteriorating element.The necessity of originality,idea/expression dichotomy and fixation of literal and artistic work in materialistic mediums are challenged in many forms of contemporary art,and in some cases,the art piece never finds a materialistic form.Due to the extent of the concept of art in the modern world.This article tries to investigate how international laws could protect artwork and find out how much current literal and artistic laws can support them. کلیدواژه‌ها [English] literary and artistic works law, contemporary art, originality, idea/expression dichotomy, fixation  دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله مسئله جبر و اختیار در رویکرد‌های میانه‌گرای غربی و اسلامی

ادامه مطلب

closeمقاله مسئله جبر و اختیار در رویکرد‌های میانه‌گرای غربی و اسلامی

مقاله علمی و پژوهشی " مسئله جبر و اختیار در رویکرد‌های میانه‌گرای غربی و اسلامی" مقاله ای است در 16 صفحه و با 23 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  جبرگرایی، اختیارگرایی، میانه‌گرایی، اصالت وجود، وجود رابط معلول و معلول پرداخته شده است چکیده مقاله مسئله جبر و اختیار از مسائل بنیادین تاریخ اندیشه بشری، و محل مواجهه آرا متنوع و بعضاً متضاد انواع مکاتب جبرگرا، اختیارگرا و سازگارگرا بوده و هست. آنچه در پیش‌رو دارید، حاصل بررسی و تأملی در اهم رویکرد‌های جبرستیز نیم قرن اخیر فلاسفه غربی و نیز راهبرد خاص ملاصدرا در عالم اسلامی به‌منظور دفاع از اختیار است؛ این رویکرد‌ها تلاش می‌کنند تا با بررسی و تأمل مجدد پیرامون معنا و لوازم جبر و اختیار به بازخوانی مسئله و حل آن بپردازند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert از سیر تا پیاز درباره رجیستری

ادامه مطلب

closeاز سیر تا پیاز درباره رجیستری

فعال‌سازی تلفن همراه، فرآیندی است که به موجب آن اتصال میان تلفن همراه و شبکه‌های اپراتوری برقرار می‌شود. فرآیند فعالسازی از طرق مختلفی انجام می شود که عبارتند از: اپلیکیشن همتا، وبسایت اینترنتی همتا و کد دستوری #۷۷۷۷*.از سیر تا پیاز درباره رجیستری اگرچه مهم‌ترین هدف رجیستری گوشی‌های موبایل جلوگیری از قاچاق اعلام شده بود، اما با وجود گذشت دو سال از اجرایی شدن این طرح، هم‌چنان مشکلاتی برای برخی کاربران همراه ایجاد شده و هنوز هستند افرادی که درباره چگونگی این موضوع و تبعات احتمالی آن سوالاتی دارند. با اجرای طرح رجیستری (طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت) مقرر شد صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال شوند. هم‌چنین طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در راستای اجرای آخرین مرحله این طرح از اردیبهشت سال گذشته اعلام شد که تمامی گوشی‌هایی که پیامک مبنی بر غیرقانونی بودن گوشی دریافت کنند، ۳۱ روز مهلت استفاده داشته و پس از آن از شبکه سرویس نخواهند گرفت. بر این اساس با اجرای طرح رجیستری یکی از اقداماتی که لازم است قبل از خرید تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت تلفن همراه است. استعلام اصالت تلفن همراه به‌منظور بررسی قانونی بودن، نو یا دست دوم بودن، مشخصات فنی دستگاه، اطلاعات نشان‌تجاری، مدل، شرکت گارانتی‌کننده و نظایر آن انجام می‌شود. مشتریان می‌توانند قبل از خرید تلفن همراه، با پیامک‌کردن شناسه ۱۵ رقمی IMEI (که روی جعبه تلفن همراه درج شده است) به شماره ۷۷۷۷، اصالت تلفن همراه را استعلام کنند. به طور کلی انجام فرآیند استعلام اصالت از طریق درگاه‌های ارتباطی سامانه همتا امکان پذیر است که این درگاه‌ها عبارتند از سامانه پیامکی ۷۷۷۷، کد دستوری #۷۷۷۷*، اپلیکیشن همتا و وبسایت اینترنتی همتا به نشانی hamta.ntsw.ir. استعلام اصالت گوشی‌های دو (چند) سیمکارتهتلفن‌های همراه دو یا چند سیم‌کارته، درصورتیکه از مبادی قانونی وارد شده باشند، در پاسخ استعلام یکی از شناسه‌ها، شناسه‌های بعدی نیز نمایش داده می‌شود؛ لذا درصورتیکه در پاسخ استعلام اصالت تلفن همراه، تمامی شناسه‌های تلفن همراه نمایش داده شود، می‌توان از قانونی بودن تلفن همراه اطمینان حاصل کرد. همچنین اگر تلفن همراه دست دوم (کارکرده) باشد، چنانچه مالک تلفن همراه از طریق فرآیند افزودن دستگاه [در ادامه توضیح داده خواهد شد] شناسه‌های تلفن همراه را وارد کارتابل خود کرده باشد، در پاسخ استعلام یکی از شناسه‌ها، شناسه‌های بعدی نیز نمایش داده می‌شود. فعال‌سازی تلفن همراه، فرآیندی است که به موجب آن اتصال میان تلفن همراه و شبکه‌های اپراتوری برقرار می‌شود. فرآیند فعالسازی از طرق مختلفی انجام می شود که عبارتند از: اپلیکیشن همتا، وبسایت اینترنتی همتا و کد دستوری #۷۷۷۷*. درصورتیکه فرآیند فعالسازی برای تلفن همراه انجام نشود، در ابتدا پیامک هشداری با متن [دستگاه زیر در صورت عدم فعالسازی از تاریخ **** سرویس نخواهد گرفت] برای مالک تلفن همراه ارسال می شود و تلفن همراه پس از مدت زمان مشخصی قطع شده و دیگر قادر به سرویس‌گرفتن از شبکه‌های اپراتوری نخواهد بود. لازم به ذکر است، درصورتیکه تلفن همراه به دلیل عدم فعالسازی قطع شود، این امکان وجود دارد که با انجام فرآیند فعالسازی، مجدداً وصل شود. کد فعالسازی یک کد شش رقمی یکبار مصرف است. برای گوشی‌های قانونی آکبند، شرکت واردکننده موظف به تولید کد فعالسازی به ازای هردستگاه تلفن همراه بوده و لازم است که این کد را با عبارت «کد فعالسازی» یا Activation Code به‌صورت «اسکرچ‌شده» روی کارت گارانتی درج کرده یا با برچسب برروی جعبه تلفن همراه الصاق کند؛ بنابراین لازم است تمامی فروشندگان جهت جلوگیری از مشکلات بعدی حتما از وجود کد فعالسازی اطمینان حاصل کنند. همچنین برای گوشی‌های کارکرده و دست دوم نیز کد فعالسازی با درخواست فروشنده (پس از انجام فرآیند انتقال مالکیت) از طرف سامانه همتا برای شخص خریدار پیامک خواهد شد و لازم است شخص خریدار از طریق این کد فرایند انتقال مالکیت دستگاه را کامل کند. همچنین برای گوشی‌های مسافری نیز پس از پرداخت عوارض گمرکی و ثبت درخواست در سامانه همتا، درصورت تائید صحت اطلاعات وارد شده، کد فعالسازی برای شماره همراه شخص (که در سامانه همتا وارد کرده است) پیامک خواهد شد. دقت داشته باشید که کد فعال‌سازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از یکبار فعالسازی، غیرقابل استفاده می‌شود. فرآیندهای خرید گوشی نو از فروشگاه‌های داخلی:۱- استعلام اصالت شناسه گوشی تلفن همراه قبل از پرداخت هزینه از طریق شماره گیری #۷۷۷۷* (گزینه استعلام اصالت) یا از طریق پیامک ۷۷۷۷۲- حصول اطمینان از وجود کارت گارانتی و کد فعالسازی غیر قابل رویت درج شده روی کارت گارانتی به همراه جعبه گوشی.۳- پس از حصول اطمینان از قانونی بودن و نو بودن گوشی و خرید، انجام عملیات فعالسازی از طریق شماره گیری #۷۷۷۷* (گزینه فعالسازی) یا از طریق سایت همتا. فرآیندهای خرید گوشی دست دوم:۱- استعلام اصالت شناسه گوشی تلفن همراه قبل از پرداخت هزینه از طریق شماره گیری #۷۷۷۷* (گزینه استعلام اصالت) یا از طریق پیامک ۷۷۷۷۲- الزام انجام عملیات انتقال مالکیت از فروشنده به خریدار از طریق شماره گیری #۷۷۷۷* و فعال کردن گزینه انتقال مالکیت یا از طریق ورود به سایت همتا hamta@ntsw.ir (توسط فروشنده).۳- ارسال پیامک حاوی کد فعالسازی به شماره تلفن خریدار و انجام عملیات فعالسازی توسط خریدار.تبصره: در صورتی که برای گوشی های قدیمی و یا گوشی هایی که قبل از طرح فعال بوده اند اقدام به انتقال مالکیت می کنید، می بایست در ابتدا شناسه دستگاه از طریق شماره گیری #۷۷۷۷* یا سایت همتا، گزینه افزودن دستگاه، در کارتابل فروشنده یا انتقال دهنده ثبت و سپس عملیات انتقال مالکیت انجام شود. فرآیندهای ثبت گوشی مسافری:۱- مراجعه مسافر (با اطلاعات شماره پاسپورت، کد ملی و شماره تلفن مسافر) به سایت گمرک به آدرس http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister و انتخاب دقیق مدل و برند دستگاه و ثبت دقیق اطلاعات مورد درخواست و شناسه گوشی تلفن همراه و سپس پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و دریافت شناسه پرداخت.۲- پس از پرداخت موفقیت آمیز و دریافت شناسه پرداخت، مراجعه به سایت همتا، انتخاب گزینه ثبت اطلاعات مسافری و اقدام به ورود اطلاعات مطابق با اطلاعات گمرکی و ثبت درخواست.۳- دریافت کد فعالسازی از سامانه همتا از طریق پیامک (کد فعالسازی در کارتابل فرد در سامانه همتا بخش ثبت اطلاعات مسافری نیز قابل مشاهده است).۴- انجام عملیات فعالسازی برای شماره ای که در گوشی استفاده خواهد شد از طریق شماره‌گیری #۷۷۷۷* (گزینه فعالسازی) یا از طریق سایت همتا. فرآیندهای خرید گوشی‌های دو سیم کارت که یکی از اسلات‌ها فعال و دیگری غیر فعال است:۱- حصول اطمینان فرد از قانونی بودن دستگاه از طریق استعلام اصالت شناسه های گوشی تلفن همراه از طریق شماره گیری #۷۷۷۷* (گزینه استعلام اصالت) یا از طریق پیامک ۷۷۷۷ یا سایت همتا.۲- در صورتی که در پاسخ استعلام یکی از شناسه ها قانونی (ثبت شده) و دیگری غیر قانونی (ثبت نشده) باشد، فرد می بایست از طریق ورود به سایت همتا (با شماره تلفن مورد استفاده در اسلات قانونی) و انتخاب گزینه ب (مدیریت دستگاه) و گزینه افزودن دستگاه اقدام به وارد کردن هر دو شناسه گوشی و ثبت آن کند یا از طریق شماره گیری #۷۷۷۷* (گزینه افزودن دستگاه) اقدام به ثبت هر دو شناسه کند.اسلات به شیارهایی روی مادربورد گفته می‌شود که می‌توانیم در آن کارت‌های جانبی قرار دهیم. کارت ها باید به صورت درست و صحیح نصب شوند. فرآیندهای ثبت گوشی تعمیری:۱- مراجعه به سایت همتا با شماره‌ای که در گوشی استفاده می‌شده است.۲- انتخاب گزینه مدیریت دستگاه و حصول اطمینان از وجود شناسه قدیمی دستگاه در کارتابل فرد. در صورت عدم وجود شناسه قدیمی دستگاه با انتخاب گزینه افزودن دستگاه می بایست در ابتدا شناسه قدیمی در کارتابل ثبت شود.۳- انتخاب گزینه ثبت گوشی تعمیری و اظهار IMEI (شناسه) قبلی و IMEI جدید و اقدام به ثبت گوشی تعمیری و جایگزین کردن شناسه جدید با شناسه قدیمی. فرآیندهای ثبت گوشی پستی:۱- مراجعه به سایت همتا، انتخاب گزینه ثبت اطلاعات مسافری و ورود اطلاعات و مستندات متقاضی و انتخاب گزینه گوشی پستی و ثبت درخواست.۲- پس از دریافت اطلاعات پستی فرد از گمرک توسط سامانه همتا، کد فعال سازی از طریق پیامک به متقاضی ارسال می شود (کد فعالسازی در کارتابل فرد در سامانه همتا بخش ثبت اطلاعات مسافری نیز قابل مشاهده است).۳- انجام عملیات فعالسازی از طریق شماره گیری #۷۷۷۷* (گزینه فعالسازی) یا از طریق سایت همتا. درصورتیکه فردی بخواهد تلفن همراه کارکرده خود را به شخص دیگری بفروشد، لازم است با استفاده از فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت تلفن همراه را به شخص خریدار منتقل کند. فرآیند انتقال مالکیت از طریق درگاه‌های سامانه همتا انجام می‌شود. این درگاه‌ها عبارتند از: اپلیکیشن همتا، وبسایت اینترنتی همتا به نشانی hamta.ntsw.ir و کد دستوری #۷۷۷۷*.در خرید و فروش تلفن همراه لازم است جهت جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی، حتماً فرآیند انتقال مالکیت انجام شود. اما درمواردی مثل قرض دادن، تعویض سیمکارت و موارد مشابه، شخص دارندة تلفن همراه میان انجام یا عدم انجام فرآیند انتقال مالکیت مخیر است. نحوه انتقال مالکیت از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*:فروشنده باید با استفاده از یک تلفن همراه و با همان سیمکارتی که پیش از این روی تلفن همراهی که قصد فروشش را دارد، قرار گرفته است، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری کرده و در ادامه عدد مربوط به گزینه «انتقال مالکیت» یعنی عدد ۳ را ارسال کند. در ادامه لازم است شناسه IMEI تلفن همراه را وارد کند. درصورتیکه شناسه IMEI گوشی را قبلاً از طریق فرآیند افزودن دستگاه [که در ادامه توضیح داده خواهد شد] وارد کارتابل خود کرده باشد، در این مرحله شناسه قابل مشاهده است و می توان آن را انتخاب کرد. در مرحله بعد لازم است شماره سیم‌کارت فردی که قصد انتقال مالکیت به او وجود دارد، وارد شود. پس از تائید اطلاعات وارد شده، پیغامی مبنی بر ارسال کد فعالسازی به شماره سیمکارت خریدار نمایش داده می‌شود. درنهایت شخص خریدار باید با استفاده از کد فعالسازی دریافتی، تلفن همراه را برای شماره سیمکارت خود فعال کند. تفاوت انتقال مالکیت از طریق کد دستوری با انتقال مالکیت از طریق اپلیکیشن و سایتانتقال مالکیت از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* به‌صورت غیرمستقیم انجام می‌شود؛ به بیان دیگر درصورتیکه فرآیند انتقال مالکیت از این طریق انجام شود، ابتدا کد فعالسازی برای شخص خریدار ارسال خواهد شد و در ادامه لازم است فرد خریدار تلفن همراه را برای شماره سیمکارت خود فعال کند. اما انتقال مالکیت از طریق اپلیکیشن و وبسایت همتا به‌صورت مستقیم انجام می‌شود؛ یعنی با انجام فرآیند انتقال مالکیت، شناسه تلفن همراه مستقیماً از کارتابل فرد فروشنده خارج شده و وارد کارتابل شخص خریدار می‌شود. به عبارت دیگر شناسه از مالکیت سیمکارت فروشنده خارج شده و تحت مالکیت سیمکارت شخص خریدار قرار می گیرد؛ لذا در انجام فرآیند انتقال مالکیت از طریق اپلیکیشن و وبسایت همتا لازم است نهایت دقت در وارد کردن شماره سیمکارت شخص خریدار انجام شود. صاحبان گوشی‌هایی که در دوره رویت سابقه‌ای از فعالیت آن‌ها در شبکه وجود داشته است، بایستی شناسه تلفن همراه خود را به کارتابل متعلق به سیمکارت خود وارد کنند. به عبارت دیگر این افراد بایستی تلفن‌های همراه تحت مالیکت سیمکارت خود را به سامانه همتا اظهار کنند؛ در غیر این ‌صورت امکان انجام هیچگونه فرآیندی اعم از انتقال مالکیت، ثبت شناسه گوشی تعمیراتی و امثال آن برای این دسته از افراد وجود نخواهد داشت. این فرآیند از طریق بخش «افزودن دستگاه» فراهم شده است. صاحبان این گوشی‌ها می‌توانند از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* یا وبسایت اینترنتی همتا نسبت به افزودن دستگاه اقدام کنند. تنها درصورتیکه در دوره رویت، سابقه‌ای از فعالیت یک تلفن همراه با یک شماره سیمکارت وجود داشته باشد، امکان اضافه کردن شناسه آن تلفن همراه به کارتابل متعلق به همان سیمکارت وجود دارد. درغیراین‌صورت امکان اضافه کردن شناسه تلفن همراه به کارتابل متعلق به آن سیمکارت وجود نخواهد داشت. نحوه افزودن دستگاه از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*:ابتدا شخص باید با استفاده از یک تلفن همراه [و با همان سیمکارتی که قبلاً روی تلفن همراهی که قصد افزودن دستگاه آن را دارد، بوده است]، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری کرده و در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۴ را ارسال کند. در مرحله بعد بایستی شناسه ۱۵ رقمی تلفن همراه را بدون هرگونه علامات اضافی وارد کند. درصورتیکه تلفن همراه تک سیم‌کارته باشد، پس از ارسال شناسه، با وارد کردن عدد ۱ شناسه را تائید می‌کند. درصورتیکه تلفن همراه دارای دو یا چند سیمکارت باشد، پس از واردکردن و ارسال شناسه اسلات اول، باید شناسه اسلات دوم را وارد و ارسال کند و در نهایت پس از ارسال همه شناسه‌ها با وارد کردن عدد ۱، شناسه‌های وارد شده را تائید کند. در صورتی که گوشی خود را قبل از تاریخ‌های اعلام شده روشن نکرده‌اید، طبق قوانین، قطع سرویس خواهید شد. در صورتی که مدعی روشن بودن گوشی قبل از تاریخ های اعلامی برای برندهای مشمول طرح هستید، جهت پیگیری موضوع را به مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ یا به آدرس ایمیل hamta@ntsw.ir اعلام کنید. در صورتی که بعد از تاریخ‌های اعلام شده از مغازه یا فروشگاه داخل ایران، گوشی خریداری و از سامانه همتا پیامک مبنی بر غیر قانونی بودن گوشی و قطع سرویس دریافت کرده‌اید یا قطع سرویس شده اید، گوشی شما غیر قانونی تلقی شده و باید گوشی را عودت دهید و در صورت بروز هرگونه مشکل با فروشنده، با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان (۱۲۴) و بازرسی و تعزیرات حکومتی (۱۳۵) تماس بگیرید. در صورتی که بعد از تاریخ های اعلام شده، گوشی مشمول طرح رجیستری از خارج از کشور خریداری کرده اید ۳۰ روز مهلت دارید در سایت http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister اقدام به ورود اطلاعات کرده و حقوق و عوارض گمرکی را پرداخت کنید، سپس در سایت سامانه همتا در بخش مسافری ثبت کرده و کد فعالسازی دریافت کنید و با کد فعالسازی دریافتی از طریق سایت همتا یا شماره گیری #۷۷۷۷* (گزینه فعالسازی) اقدام به فعالسازی گوشی کنید. در صورت وصل نشدن گوشی بعد از دو تا سه روز با مرکز تماس طرح ۰۹۶۳۶۶ یا به آدرس ایمیل hamta@ntsw.ir اعلام کنید. در صورتی که گوشی مستعمل خود را بنا به هر دلیلی در فروشگاه های خارج و داخل کشور تعمیر یا تعویض کرده‌اید که منجر به تغییر IMEI (شناسه) گوشی شده است و پیامک از سامانه همتا مبنی بر قطع سرویس دریافت کرده‌اید یا قطع سرویس شده‌اید، باید وارد سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir شوید و در بخش گوشی تعمیری با اظهار IMEI گوشی قبلی و IMEI گوشی جدید اقدام به ثبت گوشی تعمیری کنید. لازم به ذکر است که تمامی گوشی‌هایی که پیامک مبنی بر غیر قانونی بودن گوشی دریافت کرده‌اند ۳۰ روز مهلت استفاده داشته و پس از آن از شبکه سرویس نخواهند گرفت.

more_vert مقاله نقد دیدگاه وهابیت پیرامون مسئله توسل از سوی اهل سنت بر پایه حدیث استسقاء

ادامه مطلب

closeمقاله نقد دیدگاه وهابیت پیرامون مسئله توسل از سوی اهل سنت بر پایه حدیث استسقاء

مقاله علمی و پژوهشی " نقد دیدگاه وهابیت پیرامون مسئله توسل از سوی اهل سنت بر پایه حدیث استسقاء" مقاله ای است در 14 صفحه و با 36 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  توسل، استغاثه، شفاعت، وهابیان، اهل سنت پرداخته شده است چکیده مقاله پژوهش حاضر با روش توصیفی تحلیلی و با هدف تبیین اختلاف اهل سنت و وهابیان در مسئله توسل و دفاع از اصالت دینی و قرآنی آن با استفاده از آراء و مستندات اندیشمندان اهل سنت به نگارش در آمده است. وهابیان که خود را منتسب به اهل سنت می‌دانند به پیروی از ابن‌تیمیه و محمد بن عبدالوهاب انواعی از توسل مانند توسل به اموات اولیا وصالحان و توسل به ذوات گرانقدر را انکار نموده و دیگر مسلمانان را متهم به شرک می‌کنند. یکی از ادله وهابیون در ممنوعیت این دو نوع توسل، حدیث استسقاء و مراجعت عمر بن خطاب به عموی پیامبر صلی الله علیه و آله جهت طلب باران است. ولی اهل سنت مشروعیت توسل به ذوات و اموات را باور دارند و با استناد به آیات و روایات و اتخاذ رویکردی انتقادی، برداشت وهابیان از حدیث استسقاء را تحلیل و نقد می‌کنند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی تطبیقی جانشین‌ناپذیری دین از منظر مالینوفسکی و شهید مطهری

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی تطبیقی جانشین‌ناپذیری دین از منظر مالینوفسکی و شهید مطهری

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی تطبیقی جانشین‌ناپذیری دین از منظر مالینوفسکی و شهید مطهری " مقاله ای است در 18 صفحه و با 27 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث دین، جانشین‌ناپذیری، شهید مطهری، مالینوفسکی و کارکردگرایی پرداخته شده است چکیده مقاله دین همزاد بشر است و در همه مراحل زندگی همراه اوست. در قرون اخیر اندیشه‌هایی مبنی‌بر بی‌نیازی بشر از دین مطرح شده است. بارزترین دلیل طرف‌داران این اندیشه، بلوغ انسان در رشد علمی است. مالینوفسکی در دنیای غرب و شهید مطهری از متفکران جهان اسلام معتقدند دین ویژگی‌هایی دارد که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان جایگزینی برای آنها یافت. مالینوفسکی در تبیین وجوه بی‌بدیل بودن دین تنها بر کارکردهای ویژه آن تأکید دارد. شهید مطهری در نگاهی کلان علاوه‌بر کارکردهای اختصاصی دین، به فطری بودن آن به‌عنوان عاملی مهم در جاودانگی دین اشاره دارد. وی دین را پاسخ‌گوی نیازی حقیقی در سرشت بشر می‌داند و بدین طریق برای آن اصالت قائل است. در مقابل کارکردگرایان با نگاه ابزاری به دین، به توانمندی‌های جانشین‌ناپذیر آن توجه کرده و حتی غیرمعتقدان به دین را نیز به حفظ آن در جامعه توصیه می‌کنند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تحلیل انتقادی مؤلفه تعبد در نظریه عقلانیت و معنویت

ادامه مطلب

closeمقاله تحلیل انتقادی مؤلفه تعبد در نظریه عقلانیت و معنویت

مقاله علمی و پژوهشی " تحلیل انتقادی مؤلفه تعبد در نظریه عقلانیت و معنویت" مقاله ای است در 14 صفحه و با 27 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  عقلانیت، معنویت، اصالت زندگی، تعبد، صرافت طبع پرداخته شده است چکیده مقاله در نظریه عقلانیت و معنویت، نفی تعبد یکی از مؤلفه‌های اصلی است؛ هرچند که این مؤلفه، از توابع مؤلفه مرکزی این نظریه، یعنی عقلانیت با تفسیر پردازنده این نظریه است؛ در مجموع، این ویژگی، منتج غیر دینی بودن معنویت از منظر صاحب نظریه است. این نوشتار با استفاده از روش تحلیلی ـ پژوهشی و فارغ از التفات به انگیزه‌ها و حواشی پررنگ صاحب نظریه، در ابتدا به معرفی مقصود نظریه‌پرداز از عقلانیت پرداخته و به تفصیل، به بررسی انتقادی اقسام سه‌گانه عقلانیت اقدام نموده است؛ آن‌گاه به تشریح و نقد دیدگاه نظریه‌پرداز در خصوص نفی تعبد اهتمام نموده است. به عقیده نویسنده مقاله، دیدگاه پژوهشگر محترم در نقد تعبد دینی، مبتنی بر برخی پیش‌فرض‌های دیگر وی در خصوص عدم امکان مدلل نمودن عقائد دینی می‌باشد، که در این نوشتار، به نقد آنها توجه شده است؛ از سوی دیگر، فارغ از انتقادات مبنائی به برخی ابعاد دیدگاه وی، انتقادات درون‌ساختاری مهمی را می‌توان به دیدگاه وی طرح نمود. در نهایت، به نظر می‌رسد که تعبد مأخوذ در دین وحیانی، تعبد مدلل است و انتقادات این پژوهشگر محترم، وارد نمی‌باشد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .