جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی طراحی مدل مفهومی ارزیابی عملکرد مطبوعات کشور

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی طراحی مدل مفهومی ارزیابی عملکرد مطبوعات کشور

مقاله علمی و پژوهشی" طراحی مدل مفهومی ارزیابی عملکرد مطبوعات کشور " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به طراحی مدل مفهومی ارزیابی عملکرد مطبوعات کشور ، ارزیابی مطبوعات ، مدل مفهومی ، تعریف مطبوعات و اهداف ارزیابی عملکرد اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب مرجع شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان

ادامه مطلب

closeکتاب مرجع شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان

کتاب مرجع شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان نوشته استیون براگ است که  محسن قره‌خانی  و حسین صامعی کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است عنوان انگلیسی کتاب Business Ratios and Formulas: A Comprehensive Guide می باشد بررسی موضوع کتاب: این کتاب برای همه مدیرانی تهیه شده است که می‌خواهند وضعیت عملکرد واحدهای مختلف شرکت خود را بدانند. در این کتاب علاوه بر شاخص‌‏های عمومی عملکرد سازمان، شاخص‏‌های خاص ارزیابی عملکرد واحدهای مختلف شامل حسابداری، مالی، مهندسی، لجستیک، تولید، بازاریابی و فروش ارایه شده است. شاخص‌‏های مطرح شده نه تنها بعد مالی سازمان را پوشش می‏‌دهند، بلکه کارایی، اثربخشی، ظرفیت و سهم بازار شرکت را نیز مورد بررسی قرار می‏‌دهند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی ارزیابی عملکرد مبتنی بر نقشه راهبردی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی ارزیابی عملکرد مبتنی بر نقشه راهبردی

مقاله علمی و پژوهشی" ارزیابی عملکرد مبتنی بر نقشه راهبردی " مقاله ای است که در18 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به ارزیابی عملکرد ، سلسله مراتبی فازی ، تکنیک دیمتل فازی، کارت امتیازی متوازن و نقشه راهبردی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله ارزیابی عملکرد تعدیل‌شده نسبت به ریسک صندوق‌های مشترک در ایران

ادامه مطلب

closeمقاله ارزیابی عملکرد تعدیل‌شده نسبت به ریسک صندوق‌های مشترک در ایران

مقاله علمی و پژوهشی " ارزیابی عملکرد تعدیل‌شده نسبت به ریسک صندوق‌های مشترک در ایران" مقاله ای است در 32 صفحه و با 34 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ایران، صندوق مشترک، عملکرد تعدیل‌شده نسبت به ریسک، شاخص‌های شارپ، آلفای جنسن، ترینر و سورتینو، روش DEA پرداخته شده است چکیده مقاله صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری ابزار مالی هستند که به مرور نقش مهم‌تری را در بازارهای مالی ایران برعهده می‌گیرند. در این مقاله تلاش می‌شود در چارچوب روش‌های مختلف ارزیابی عملکرد با استفاده از شاخص‌های مستقل سنتی شارپ، آلفای جنسن، ترینر و سورتینو همراه با یک روش مرزی ناپارامتری به بررسی و مقایسه عملکرد تعدیل‌شده نسبت به ریسک صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری در سهام بازار بورس کشور در سال 1389 پرداخته شود. نتایج این مقاله نشان می‌دهد ارزیابی عملکرد تعدیل‌شده نسبت به ریسک صندوق‌های مورد بررسی نتایج کاملاً متفاوتی از لحاظ مقدار، اندازه شاخص‌های عملکرد و رتبه‌بندی صندوق‌ها نسبت به ارزیابی عملکرد بدون توجه به ریسک خواهد داشت. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی زمینه اجتماعی سازمان و ارزیابی عملکرد کارکنان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی زمینه اجتماعی سازمان و ارزیابی عملکرد کارکنان

مقاله علمی و پژوهشی" زمینه اجتماعی سازمان و ارزیابی عملکرد کارکنان " مقاله ای است در 14  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به زمینه اجتماعی سازمان، بافت اجتماعی، متغیرهای دور ، متغیرهای نزدیک،  و ارزیابی عملکرد کارکنان اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب رابطه عملکرد و کارایی کارکنان

ادامه مطلب

closeکتاب رابطه عملکرد و کارایی کارکنان

کتاب رابطه عملکرد و کارایی کارکنان، تالیف مراد خوش کنار، به ارزیابی عملکرد منابع انسانی در سازمان‌ها می‌پردازد. امروزه سازمان‌ها با محیط‌های متغیر و چالش‌های گوناگون درون و برون سازمانی مواجه هستند. از این رو، ضرورت تغییر در نظامات و ساختارهای سنتی احساس می‌شود که تغییر در نظام ارزیابی عملکرد از جمله آن‌ها است. به همین دلیل در سال‌های اخیر ارزیابی عملکرد به عنوان یکی از راهبردهای توسعه منابع انسانی و در نتیجه بهبود کیفیت ارائه محصول و خدمات اهمیت زیادی پیدا کرده است. روشن است که منابع انسانی شایسته و خلاق، مؤثرترین سرمایه سازمان‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه به حساب می‌آید. از سوی دیگر، معیار سنجش موفقیت هر سازمان، کیفیت عملکرد منابع انسانی آن است تنها منابع انسانی کیفی، قادرند سازمان را در رسیدن به هدف‌های خود یاری کنند. در سازمان‌های پیشرو، هدف‌های منابع انسانی و هدف‌های سازمان در یک راستا قرار گرفته و با ایجاد هماهنگی و ارائه راهنمایی‌های لازم توسط سرپرستان، افراد هر چه بیشتر به سازمان احساس تعلق خاطر می‌نمایند. انجام رضایت بخش وظایف، موجب بهبود عملکرد سازمان می‌شود. ارزیابی عملکرد منابع انسانی با توجه به هدف سازمان‌ها، یکی از محورهای اصلی و زیربنایی برای تشکیل سرمایه انسانی و کسب موفقیت در تحقق آرمان‌ها و راهبردهای سازمانی است. دانشگاه‌های پیام نور نیز در زمره سازمان‌های آموزشی و پرورشی قرار می‌گیرد. راهبرد اصلی این سازمان‌ها، تربیت نیروی انسانی شایسته، متعالی، متعهد و متخصص برای پاسخگویی به نیازهای کشور برای ورود به عصر دانایی است. کتاب رابطه عملکرد و کارایی کارکنان مطالعه موردی کارکنان دانشگاه پیام نور سرپل ذهاب در جهت تشکیل سرمایه انسانی شایسته، کاراً و متعهد پیش رفته و امید می‌رود نتایج اجرای این طرح رهنمودهایی ارائه نماید تا سازمان را قادر نماید در راهی که می‌پیماید بیش از گذشته به موفقیت نائل شود. انجام هر تحقیق عملی دارای اهدافی است. هدف نقطه آرمانی و مطلوبی است که محقق به دنبال تحقیق آن است. کتاب رابطه عملکرد و کارایی کارکنان، هدف اصلی و اهداف فرعی زیر را نیز دنبال می‌کند: هدف اصلی: بررسی رابطه بین ارزیابی عملکرد کارکنان (ویژگی‌های فردی، روش‌های رفتاری، نتایج عملکرد) و کارایی اهداف فرعی: رابطه بین ارزیابی عملکرد از نظر ویژگی‌های فردی بر کارایی افراد در سازمانرابطه بین ارزیابی عملکرد از نظر روش‌های رفتاری بر کارایی افراد در سازمانرابطه بین ارزیابی عملکرد از نظر نتایج عملکرد افراد بر کارایی آنان در سازمانتفاوت بین ارزیابی عملکرد و کارایی کارکنان بر اساس ویژگی‌های دموگرافیک (جنس، سن، مدرک تحصیلی، سابقه خدمت) فهرست مطالبمقدمهفصل اول: مبانی نظری پژوهشفصل دوم: روش پژوهشفصل سوم: تجزیه و تحلیل یافته‌هافصل چهارم: بحث و نتیجه‌گیریمنابع و ماخذ

more_vert مقاله تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی

ادامه مطلب

closeمقاله تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی

مقاله علمی و پژوهشی " تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی" مقاله ای است در 23 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارزیابی عملکرد؛ مراکز پژوهشی دفاعی؛ معیارهای ارزیابی؛ شاخص‌های ارزیابی پرداخته شده است چکیده مقاله نظام‌های ارزیابی عملکرد وقتی موفق می‌شوند که شاخص‌های ارزیابی عملکرد مناسب و خاص آن سازمان انتخاب یا طراحی شده باشند و علاوه بر این، شاخص‌ها با راهبردهای سازمان در یک راستا بوده و مأموریت، بینش، ارزش‌ها و جهت‌های راهبرد سازمان توسط این شاخص‌ها به سطوح مختلف آن منتقل شوند .شاخص‌های ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی با شاخص‌های ارزیابی عمل‌کرد سایر سازمان‌ها متفاوت بوده و ضرورت دارد که طراحان نظام ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی شاخص‌های خاص این مراکز را طراحی نمایند. هدف نهایی این تحقیق، طراحی نظام مناسب برای ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی است. جامعه‌ی آماری این تحقیق، 22 نفر از مدیران و کارشناسان عالی شاغل در بخش ارزیابی عملکرد و بخش‌های مربوط در مراکز پژوهشی دفاعی هستند. خصوصیات انحصاری شاخص‌های ارزیابی عملکرد مراکز پژوهشی دفاعی آن است که این شاخص‌ها به ابعاد رشد و یادگیری، فرایندهای داخلی، کارفرمایان و کاربران بیش‌تر و به جنبه‌های مالی کم‌تر توجه می‌کنند. عنوان مقاله [English] Designing Performance Evaluation Indicators in Defense Strategic Centers چکیده [English] Evaluation systems of organizations can work successfully when their special evaluation indicators are appropriately selected or designed. Moreover, the indicators have to be in line with organizational strategies. They must be able to transfer the mission, insight, values and strategic directions throughout its various levels. Performance evaluation indicators of defense research differ from those of other organizations. It seems quite necessary that the designers of the evaluation system of the defense research centers are responsible for designing such indicators. This research is intended to design an appropriate evaluation system for research centers. A research population of 22 managers and high level professionals in the field of evaluation at defense research centers, were selected purposefully for this research. The exclusive characteristic of the indicators was that they regarded aspects such as improvement, learning, internal processes, employers and employees more than financial aspects.  کلیدواژه‌ها [English] performance evaluation, Defense Research Centers, Evaluation Criteria, Evaluation Indicators دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب ارزیابی عملکرد؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه

ادامه مطلب

closeکتاب ارزیابی عملکرد؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه

کتاب ارزیابی عملکرد؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه توسط دانشگاه کسب و کار هاروارد نوشته شده و  مسعود سلطانی کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است عنوان انگلیسی کتاب  Measuring Performance: Expert Solutions to Everyday Challenges می باشد بررسی موضوع کتاب: در زمانه‌ای که رقابت و تغییرات سریع شدت گرفته است، سازمان‌ها ناگزیرند پیوسته به بهبود عملکردشان بیندیشند. چیزی که اندازه گرفته نشود، امکان مدیریت ندارد. چگونه مدیران بدون پایش تغییرات شاخص‌های کلیدی عملکرد متوجه شوند که شرکت در شرایطی است که می‌تواند ارزش بیشتری به سهام‌داران بدهد؟ این کتاب توضیح می‌دهد سنجش عملکرد چگونه کار می‌کند، چگونه رویکردی نظام‌مند به آن داشته باشیم و چگونه از اشتباه‌های رایج در این حوزه پرهیز کنیم.

more_vert کتاب ارزیابی عملکرد؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه

ادامه مطلب

closeکتاب ارزیابی عملکرد؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه

کتاب ارزیابی عملکرد؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه از انتشارات دانشکده کسب ‌و کار هاروارد است که مسعود سلطانی آنرا ترجمه کرده است عنوان انگلیسی کتاب Measuring Performance: Expert Solutions to Everyday Challenges  است و انتشارات آریاناقلم آنرا منتشر کرده است بررسی موضوع کتاب: در زمانه‌ای که رقابت و تغییرات سریع شدت گرفته است، سازمان‌ها ناگزیرند پیوسته به بهبود عملکردشان بیندیشند. چیزی که اندازه گرفته نشود، امکان مدیریت ندارد. چگونه مدیران بدون پایش تغییرات شاخص‌های کلیدی عملکرد متوجه شوند که شرکت در شرایطی است که می‌تواند ارزش بیشتری به سهام‌داران بدهد؟ این کتاب توضیح می‌دهد سنجش عملکرد چگونه کار می‌کند، چگونه رویکردی نظام‌مند به آن داشته باشیم و چگونه از اشتباه‌های رایج در این حوزه پرهیز کنیم.

more_vert مقاله الگوی مفهومی مدیریت عملکرد در سازمان‌های مأموریت‌محور

ادامه مطلب

closeمقاله الگوی مفهومی مدیریت عملکرد در سازمان‌های مأموریت‌محور

مقاله علمی و پژوهشی " الگوی مفهومی مدیریت عملکرد در سازمان‌های مأموریت‌محور" مقاله ای است در 29 صفحه و با 37 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارزیابی عملکرد؛ مدیریت عملکرد؛ روش ارزیابی متوازن (BSC)؛ مدل تعالی سازمانی (EFQM پرداخته شده است چکیده مقاله تغییر و تحولات سریع و توسعه‌ی روزافزون ارتباطات و هم‌چنین تحولات شگرف دانش مدیریت، وجود نظام ارزیابی عملکرد سازمانی اثربخش را برای سازمان‌ها اجتناب‌ناپذیر نموده است. مدل‌های مختلف و متنوعی برای ارزیابی عملکرد سازمانی از سوی اندیشمندان این حوزه ارایه گردیده است که سازمان‌ها متناسب با نوع سازمان، مأموریت، ساختار، نیروی انسانی خود از آن استفاده می‌نمایند، لذا سازمان‌های مأموریت‌محور نیز از این امر مستثنا نبوده و همه سازمان‌ها نیاز به الگویی برای ارزیابی عملکرد خود دارند. بنابراین، سؤال اساسی این است که الگوی مناسب ارزیابی عملکرد سازمانی که بتواند چارچوب مناسبی برای تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف سازمان در رابطه با عملکرد آن‌ها ارایه نماید و بستر بهبود عملکرد سازمانی را فراهم آورد، کدام است؟ بررسی‌های انجام شده، نشان می‌دهد که مدل‌های ارزیابی متوازن (BSC) و تعالی سازمانی (EFQM) ـ در صورت تلفیق ـ می‌توانند چارچوب مناسبی را برای ارزیابی عملکرد فراهم نمایند؛ زیرا این دو مدل، صرف‌نظر از شباهت‌های مهمی که دارند، دارای منشأ متفاوتی می‌باشند و می‌توانند هم‌پوشانی مناسبی را ایجاد نمایند. لذا، چارچوب مفهومیِ ارایه‌‌شده در این مقاله، جهت ارزیابی و مدیریت عملکرد سازمانی مبتنی بر تلفیق این دو مدل می‌باشد عنوان مقاله [English] Conceptual Model of the Mission Oriented Organizations Performance Management چکیده [English] The increasing development and rapid changes in communication, as well as the deep changes in management knowledge inevitably require an effective evaluation system for evaluating organization performance. Various models are presented by the experts of this field. Organizations make use of them according to their types, functions, structures, human resources, and so on. Mission oriented organizations are not exceptional; they, too, need such models for evaluation of their performance. The main question is how to develop an appropriate model for evaluating the performance of military organizations that provides a proper framework for identifying the advantages and deficiencies of its performance. Investigations indicated that a combination of BSC and EFQM models can provide a suitable model for evaluating organization function, because although the two models are similar in many aspects, they are derived from different origins and can have proper overlap. The framework provided in this model is based on the combination of these two models. کلیدواژه‌ها [English] performance evaluation, Performance Management, BSC, EFQM دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی در مورد معیارهای ارزیابی عملکرد

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی در مورد معیارهای ارزیابی عملکرد

مقاله علمی و پژوهشی طراحی اقتضایی معیارهای ارزیابی عملکرد مبتنی بر رویکرد آینده پژوهی: بررسی فلسفی و تئوریک مقاله ای است که در 26 صفحه و با 74 عنوان فهرست منابع منتشر شده است  حسابداری مدیریت در عرصه های رقابتی کنونی، از طریق بهبود در فرایند تصمیم گیری و مدیریت اعضاء یک سازمان و آینده پژوهی جامعه پیرامونی به خلق ارزش سازمانی کمک می‌نماید. وظیفه حسابداری مدیریت اندازه گیری و تهیه اطلاعات (مالی و غیر مالی) مورد نیاز به نحوی است که فعالیت مدیران را هدایت نموده، رفتارهای مناسب را برانگیخته و ارزش‌های مورد نیاز برای دست‌یابی به اهداف استراتژیک سازمان را خلق و پشتیبانی نماید (رهنمای رودپشتی 1387الف؛ 38). سنجش عملکرد و اتخاذ تصمیمات استراتژیک و آینده نگرانه با هدف بقاء، تداوم فعالیت و بهبود مستمر از موضوعات با اهمیت در مدیریت هزینه استراتژیک است. تغییرات مداوم و سریع محیط و تأثیرات فراوان آن بر کلیه جنبه­های کسب و کار باعث شده است تا حسابداران مدیریت به عنوان بازوی مدیریت به طور مستمر و هم گام با آن خود را با رویکردهای آینده نگرانه تغییر داده و نقش خود را به عنوان پارادایمی نوین و پویا در ادامه تکامل دانش حسابداری ایفا نماید. در این مقاله ابتدا به بررسی فلسفی و تئوریکی نقش حسابداری مدیریت در ارزیابی عملکرد نیروهای سازمان و عوامل تأثیرگذار محیط (زمینه)، و شرایط اقتضائی در ارزیابی عملکرد شامل عدم اطمینان محیط خارجی، راهبرد سازمان، فن آوری­ها، ساختارهای سازمانی و اندازه واحدهای تجاری پرداخته و سپس نوآوری­های معیارهای ارزیابی عملکرد در کسب و کار نوین را با رویکرد آینده پژوهی معرفی و بررسی می­نماییم. چنین نتیجه گیری شده است که بایستی جهت طراحی و بکارگیری معیارهای عملکرد مناسب و پویا، به عوامل زمینه‌ای و اقتضایی توجه نموده و در نظر داشته باشیم که هیچ یک از معیارهای عملکرد در همه شرایط و زمینه­ها به طور کامل مناسب و مطلوب نمی باشند، لذا بایستی از رویکردهای آینده نگرانه در این فرآیند پویا بهره جست

more_vert مقاله تعیین روایی و پایایی پرسشنامة ارزیابی شکست در عملکرد

ادامه مطلب

closeمقاله تعیین روایی و پایایی پرسشنامة ارزیابی شکست در عملکرد

مقاله علمی و پژوهشی" تعیین روایی و پایایی پرسشنامة ارزیابی شکست در عملکرد " مقاله ای است در 12 صفحه با 23 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات عملکرد ورزشی، پایایی؛ ترس از شکست؛ روایی، پرسشنامه مطرح شده است محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب ارزشیابی عملکرد دولت و سازمان‌های دولتی

ادامه مطلب

closeکتاب ارزشیابی عملکرد دولت و سازمان‌های دولتی

کتاب ارزشیابی عملکرد دولت و سازمان‌های دولتی نوشته‌ی میر مهرداد پیدایی، علاوه بر شرح مفاهیم و نظریه‌های مدیریت دولتی به‌ عنوان اساس و پایه اصلی نظام‌های اداری، فرایند ارزیابی در سه سطح اصلی کارکنان، سازمان‌ها و دولت را مورد بررسی قرار داده است. با‌ توجه به نقش و اهمیت سازمان‌های دولتی در فرایند توسعه کشورها و تاثیر گسترده تصمیمات و برنامه‌های اتخاذ شده، بر سایر حوزه‌های اقتصادی نظیر بخش‌های خصوصی، تعاونی‌ها و… به نظر می‌رسد ارزیابی و پایش مستمر عملکرد این سازمان‌ها، بتواند ضمن آسیب‌شناسی و تعیین نقاط قوت و ضعف آن‌ها، زمینه مناسبی را برای برنامه‌ریزی بهتر در سال‌های آتی فراهم سازد. مبنای ارزیابی در اولین سطح خود، کارکنان بوده که در دو بعد عملکرد و شایستگی تدوین گردیده و می‌تواند به‌ عنوان عنصر اصلی در سازمان‌های دولتی نقش‌آفرینی کند. در سطح دوم، واحد ارزیابی، سازمان‌هایی هستند که در قالب دستگاه‌های اجرایی در بدنه دولت فعالیت می‌کنند. بهره‌گیری از نظام‌های گوناگون کیفیت و تعالی در کنار الگوهای اختصاصی ارزیابی عملکرد سازمان‌های دولتی از جهت‌گیری محوری محتوی این قسمت از کتاب ارزشیابی عملکرد دولت و سازمان‌های دولتی (public sector organizations and government performance evaluation) است. در سطح سوم، مبنای ارزیابی، دولت و حاکمیت بوده و مقیاس ارزیابی در سطح کلان جامعه در نظر گرفته شده است. آنچه که در این فصل بیش‌تر مبنای عمل بوده، اصول، مبانی و معیارهای حکمرانی خوب می‌باشد که در ایران و چند کشور توسعه یافته و در حال توسعه مورد بحث قرار‌ گرفته است. مجموعه سطوح سه گانه ذکر شده در پنج فصل کتاب حاضر قرار گرفته و در انتهای اثر، چند پیوست به‌ منظور مشاهده نمودهای عینی ارزیابی سازمان‌های دولتی در ایران ارائه شده است که در پیوست نخست به برنامه‌های توسعه ملی در قبل و بعد از انقلاب پرداخته شده و در پیوست دوم به آیین‌نامه‌ها و شاخص‌های ارزیابی سازمان‌های دولتی که از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ گردیده و در پیوست سوم و چهارم، ابزارها و نتایج ارزیابی حکمرانی خوب گنجانده شده است. در بخشی از کتاب ارزشیابی عملکرد دولت و سازمان‌های دولتی می‌خوانیم: سازمان اسکلت یا استخوان‌بندی است و مدیریت، فیزیولوژی اداره کردن است. سازمان ساختار و مدیریت عملکرد است اما هرکدام وابسته به هم هستند و بدون یکدیگر در هر سیستم اداری غیر قابل تصورند. سازمان در جستجوی الگو و ایستاست اما مدیریت در پی حرکت و پویاست. دقیق‌تر آن‌ که، سازمان را می‌توان ساختار روابط شخصی و معمول ناشی از اختیارات در یک سیستم اداری تعریف کرد. همچنین در تعریفی دیگر ساختارهای محکم روابط متقابل افراد در یک سیستم اداری را سازمان می‌نامیم. (دانایی فرد، 7599) انسان‌ها برای تامین نیازهای خود، سازمان‌ها را بنا نهاده‌اند و هر چه زمان می‌گذرد، نقش سازمان‌ها در سرنوشت بشر از اهمیت بیشتری برخوردار می‌گردد، به طوری که تصور زندگی بدون وجود سازمان ممکن نیست. به همین دلایل است که صاحب‌نظران توجه ویژه‌ای را در دهه‌های اخیر به مقوله سازمان و مدیریت معطوف نموده‌اند. پیتر دارکر در اهمیت سازمان می‌گوید: «امروزه جوانان باید فنون کارکردن در سازمان‌ها را بیاموزند، همانطور که پدران آن‌ها برای زندگی ناچار بودند امور کشاورزی را یاد بگیرند.» فهرست مطالب فصل اول: مبانی مدیریت دولتیفصل دوم: ارزیابی عملکرد کارکنانفصل سوم: ارزشیابی شایستگی کارکنانفصل چهارم: ارزیابی سازمان‌های دولتیفصل پنجم: ارزیابی دولت و حاکمیت

more_vert مقاله مقایسه تطبیقی و تحلیلی نظام ارزیابی عملکرد و نظام ارزشیابی شایستگی ها در سازمان

ادامه مطلب

closeمقاله مقایسه تطبیقی و تحلیلی نظام ارزیابی عملکرد و نظام ارزشیابی شایستگی ها در سازمان

مقاله علمی و پژوهشی " مقایسه تطبیقی و تحلیلی نظام ارزیابی عملکرد و نظام ارزشیابی شایستگی ها در سازمان" مقاله ای است در 26 صفحه و با 31 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارزیابی عملکرد؛ مدیریت عملکرد؛ ارزشیابی شایستگی‌هاپرداخته شده است چکیده مقاله شناخت کارکنان شایسته، اعطای پاداش به آنها و ایجاد انگیزه برای بهبود عملکرد آنان از جمله‌علل اصلی ارزیابی عملکرد است. در گذشته، مدیران، ارزیابی عملکرد را فقط به‌منظور نظارت بر کار کارکنان انجام می‌دادند، درحالی‌که امروز جنبۀ راهنمایی و ارشادی این عمل، اهمیت بیشتری یافته است. هدف نهایی این تحقیق، تعیین چارچوبی برای مقایسۀ دو نظام ارزیابی عملکرد و نظام ارزشیابی شایستگی‌ها در یکی از سازمان‌های وابسته به نیروهای مسلح است. روش این تحقیق از حیث هدف، کاربردی و از حیث ماهیت تحقیق، توصیفی ـ پیمایشی است. جامعۀ آماری این تحقیق شامل 108 نفر از مسئولین نیروی انسانی و مدیران ارزشیابی عملکرد است که نمونۀ آماری بر اساس کل‌شماری یعنی کل جامعۀ آماری را دربر می­گیرد. این افراد کسانی هستند که اغلب هر دو نظام ارزشیابی را در سازمان موردمطالعه درک کرده­اند. یافته‌های تحقیق حکایت از آن داردکه نظام ارزشیابی شایستگی‌ها در تمامی ابعاد سه‌گانۀ ورودی با میانگین (3.78)، فرایند با میانگین (3.82) و خروجی با میانگین (3.64) نسبت به نظام ارزیابی عملکرد، از وضعیت مناسب‌تری برخوردار است. عنوان مقاله [English] 1A Comparative and Analytic Study of Performance Evaluation System and Competence Evaluation System at Organizations چکیده [English] Detecting competent employees, giving rewards to them, and motivating them to have better performance are the main reasons for performance evaluation. In the past, managers conducted performance evaluation only for controlling the employees. However, its guiding and advisory aspects are more prominent these days. This research is mainly aimed at providing a framework for comparing two evaluation systems in a certain military organization. This is an applied research which follows descriptive-analytical method. Research population includes 108 human resource officials and performance evaluation experts. The sample covers all research population. The population is composed of people who realize both evaluation systems. The results indicated that competency evaluation system of this organization is in a better position than its performance evaluation in all three aspects: the mean for entrance = 3.78, the mean for process = 3.82, and the mean for leaving = 3.64. کلیدواژه‌ها [English] performance evaluation, Performance Management, competence evaluation دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله رابطه ارزش افزوده اقتصادی و نسبت‌های مالی شرکت‌های تولیدی بورس اوراق بهادار تهران

ادامه مطلب

closeمقاله رابطه ارزش افزوده اقتصادی و نسبت‌های مالی شرکت‌های تولیدی بورس اوراق بهادار تهران

مقاله علمی و پژوهشی " رابطه ارزش افزوده اقتصادی و نسبت‌های مالی شرکت‌های تولیدی بورس اوراق بهادار تهران" مقاله ای است در 22 صفحه و با 15 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارزیابی عملکرد، نسبت‌های مالی، معیارهای سنتی ارزیابی عملکرد، ارزش افزوده اقتصادی پرداخته شده است چکیده مقاله معیارهای ارزیابی حسابداری و اقتصادی نقش بسزایی را در ارزیابی عملکرد شرکت‌ها ایفا می‌کنند، اما انتخاب معیاری مناسب از بین آنها موضوعی است که تحقیقات بسیاری را در ادبیات مدیریت مالی موجب شده است. هدف اصلی این مقاله، بررسی رابطه بین ارزش افزوده اقتصادی به عنوان یک معیار ارزیابی عملکرد اقتصادی و نسبت‌های مالی به عنوان معیارهای سنتی ارزیابی عملکرد می‌باشد. در راستای این هدف ، تعداد 70 شرکت از بین جامعه آماری که اطلاعات مورد نیاز برای دوره هفت ساله مورد تحقیق طی سال‌های (1385-1379) درخصوص آنها قابل دسترسی بود، انتخاب گردید. سپس، نسبت‌های مالی در پنج گروه طبقه‌بندی گردید و رابطه هر گروه با ارزش افزوده اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. برای آزمون فرضیه‌های تحقیق از روش رگرسیون ترکیبی استفاده شده است. آزمون معنادار بودن الگوها با استفاده از آماره‌های t وF صورت گرفت. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که بین ارزش افزوده اقتصادی و نسبت‌های نقدینگی، نسبت‌های فعالیت، نسبت‌های سودآوری و نسبت‌های بازار رابطه معنا‌داری وجود ندارد. از بین نسبت‌های اهرمی شامل اهرم مالی و توان پرداخت بهره نیز فقط بین اهرم مالی و ارزش افزوده اقتصادی رابطه معنا‌دار ضعیفی وجود دارد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب ارزشیابی عملکرد دولت و سازمان‌های دولتی

ادامه مطلب

closeکتاب ارزشیابی عملکرد دولت و سازمان‌های دولتی

کتاب ارزشیابی عملکرد دولت و سازمان‌های دولتی نوشته‌ی میر مهرداد پیدایی، علاوه بر شرح مفاهیم و نظریه‌های مدیریت دولتی به‌ عنوان اساس و پایه اصلی نظام‌های اداری، فرایند ارزیابی در سه سطح اصلی کارکنان، سازمان‌ها و دولت را مورد بررسی قرار داده است. با‌ توجه به نقش و اهمیت سازمان‌های دولتی در فرایند توسعه کشورها و تاثیر گسترده تصمیمات و برنامه‌های اتخاذ شده، بر سایر حوزه‌های اقتصادی نظیر بخش‌های خصوصی، تعاونی‌ها و… به نظر می‌رسد ارزیابی و پایش مستمر عملکرد این سازمان‌ها، بتواند ضمن آسیب‌شناسی و تعیین نقاط قوت و ضعف آن‌ها، زمینه مناسبی را برای برنامه‌ریزی بهتر در سال‌های آتی فراهم سازد. مبنای ارزیابی در اولین سطح خود، کارکنان بوده که در دو بعد عملکرد و شایستگی تدوین گردیده و می‌تواند به‌ عنوان عنصر اصلی در سازمان‌های دولتی نقش‌آفرینی کند. در سطح دوم، واحد ارزیابی، سازمان‌هایی هستند که در قالب دستگاه‌های اجرایی در بدنه دولت فعالیت می‌کنند. بهره‌گیری از نظام‌های گوناگون کیفیت و تعالی در کنار الگوهای اختصاصی ارزیابی عملکرد سازمان‌های دولتی از جهت‌گیری محوری محتوی این قسمت از کتاب ارزشیابی عملکرد دولت و سازمان‌های دولتی (public sector organizations and government performance evaluation) است. در سطح سوم، مبنای ارزیابی، دولت و حاکمیت بوده و مقیاس ارزیابی در سطح کلان جامعه در نظر گرفته شده است. آنچه که در این فصل بیش‌تر مبنای عمل بوده، اصول، مبانی و معیارهای حکمرانی خوب می‌باشد که در ایران و چند کشور توسعه یافته و در حال توسعه مورد بحث قرار‌ گرفته است. مجموعه سطوح سه گانه ذکر شده در پنج فصل کتاب حاضر قرار گرفته و در انتهای اثر، چند پیوست به‌ منظور مشاهده نمودهای عینی ارزیابی سازمان‌های دولتی در ایران ارائه شده است که در پیوست نخست به برنامه‌های توسعه ملی در قبل و بعد از انقلاب پرداخته شده و در پیوست دوم به آیین‌نامه‌ها و شاخص‌های ارزیابی سازمان‌های دولتی که از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ گردیده و در پیوست سوم و چهارم، ابزارها و نتایج ارزیابی حکمرانی خوب گنجانده شده است. در بخشی از کتاب ارزشیابی عملکرد دولت و سازمان‌های دولتی می‌خوانیم: سازمان اسکلت یا استخوان‌بندی است و مدیریت، فیزیولوژی اداره کردن است. سازمان ساختار و مدیریت عملکرد است اما هرکدام وابسته به هم هستند و بدون یکدیگر در هر سیستم اداری غیر قابل تصورند. سازمان در جستجوی الگو و ایستاست اما مدیریت در پی حرکت و پویاست. دقیق‌تر آن‌ که، سازمان را می‌توان ساختار روابط شخصی و معمول ناشی از اختیارات در یک سیستم اداری تعریف کرد. همچنین در تعریفی دیگر ساختارهای محکم روابط متقابل افراد در یک سیستم اداری را سازمان می‌نامیم. (دانایی فرد، 7599) انسان‌ها برای تامین نیازهای خود، سازمان‌ها را بنا نهاده‌اند و هر چه زمان می‌گذرد، نقش سازمان‌ها در سرنوشت بشر از اهمیت بیشتری برخوردار می‌گردد، به طوری که تصور زندگی بدون وجود سازمان ممکن نیست. به همین دلایل است که صاحب‌نظران توجه ویژه‌ای را در دهه‌های اخیر به مقوله سازمان و مدیریت معطوف نموده‌اند. پیتر دارکر در اهمیت سازمان می‌گوید: «امروزه جوانان باید فنون کارکردن در سازمان‌ها را بیاموزند، همانطور که پدران آن‌ها برای زندگی ناچار بودند امور کشاورزی را یاد بگیرند.» فهرست مطالبفصل اول: مبانی مدیریت دولتیفصل دوم: ارزیابی عملکرد کارکنانفصل سوم: ارزشیابی شایستگی کارکنانفصل چهارم: ارزیابی سازمان‌های دولتیفصل پنجم: ارزیابی دولت و حاکمیت

more_vert مقاله رابطه ارزش افزوده اقتصادی و نسبت های سودآوری با ارزش افزوده

ادامه مطلب

closeمقاله رابطه ارزش افزوده اقتصادی و نسبت های سودآوری با ارزش افزوده

مقاله رابطه ارزش افزوده اقتصادی و نسبت های سودآوری با ارزش افزوده بازار شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهرانمقاله علمی و پژوهشی " رابطه ارزش افزوده اقتصادی و نسبت های سودآوری با ارزش افزوده بازار شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" مقاله ای است در 22 صفحه و با 15 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به بررسی موضوعات ارزش افزوده اقتصادی، ارزش افزوده بازار، بازده حقوق صاحبان سهام، بازده دارایی، سود هر سهم پرداخته شده است چکیده مقاله سرمایه گذاران همواره تمایل دارند تا ازمیزان موفقیت مدیران در به کارگیری از سرمایه آن ها آگاهی یابند. ایجاد ارزش و افزایش ثروت سهامداران در بلندمدت از مهم ترین اهداف شرکت ها محسوب می شود و سیستم های ارزیابی عملکرد ابزارهایی مفید برای ارزیابی عملکرد مدیران به شمار می رود. در پژوهش حاضر ارتباط دو دسته معیارهای ارزیابی عملکرد سنتی (بازده حقوق صاحبان سهام، بازده دارایی و سود هر سهم) و معیار ارزیابی عملکرد مبتنی برارزش (ارزش افزوده اقتصادی) با ارزش افزوده بازار شرکت ها در فاصله زمانی 1385-1379 مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این پژوهش نشان می دهد که ارتباط معناداری بین ارزش افزوده اقتصادی و نرخ بازده حقوق صاحبان سهام و ارزش افزوده بازار شرکت ها وجود دارد، اما بین نرخ بازده دارایی ها و سود هر سهم و ارزش افزوده بازار رابطه معناداری وجود ندارد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می توانند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب شاخص‌های بهبود عملکرد سازمان‌ها

ادامه مطلب

closeکتاب شاخص‌های بهبود عملکرد سازمان‌ها

کتاب "شاخص‌های بهبود عملکرد سازمان‌ها" به بررسی تاثیر فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی بر عملکرد شرکت ها می پردازد. با توجه به در دسترس بودن اطلاعات شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی مدیران رده بالای این شرکت ها می باشد، تعداد کل مدیران رده بالا 580 نفر بوده است که این افراد جامعه آماری ما را تشکیل می دهند. با توجه به زیاد بودن حجم جامعه آماری، حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی مورگان تعیین شده و در انتخاب نمونه ها از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. در این تحقیق از یک پرسشنامه استفاده شده که با توجه به فرضیات و اهداف تحقیق در تهیه آن از سوالات و گزینه های پرسشنامه های معتبر استاندارد استفاده شده است. فهرست مطالبفصل اول: اصول و کلیات1-1- مقدمه1-2- فناوری اطلاعات و ارتباطات و اهمیت آن1-3- نظریه اشاعه نوآوری ها1-4- فناوری های جدید و گسترش آن در سازمان ها1-4-1- سرمایه گذاری در فناوری های جدید و شاخص های عملکرد سازمانی1-4-2- سرمایه گذاری در فناوری های جدید و مدیریت مالی سازمان ها1-5- چالش های مدیریت فناوری های جدید1-6- ریسک های پذیرش فناوری های جدید1-7- مدیریت ریسک در فناوری اطلاعات1-7-1- چرخه عمر ایجاد و توسعه سیستم (SDLC)1-7-2- مراحل مدیریت ریسک1-7-3- مدیریت ریسک و چرخه ایجاد سیستم1-7-4- نقش های کلیدی و عوامل موفقیت در فرایند مدیریت ریسک1-7-5- عوامل موفقیت مدیریت ریسک1-8- ارزیابی عملکرد سازمان1-9- بهبود عملکرد سازمان ها1-10- دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد1-11- فرایند ارزیابی عملکرد1-12- مدل ها و الگوهای سیستم ارزیابی عملکرد1-13- رویکردها و روش های ارزشیابی عملکرد1-14- روش های ارزشیابی عملکرد1-15- خطاهای بالقوه در سیستم‌های ارزشیابی عملکرد1-16- عوامل و ویژگی های موثر بر اثربخشی سیستم‌های ارزشیابی عملکرد1-17- شاخص های مشترک عملکرد مدیران1-18- به کارگیری بهره‌وری در سازمان1-19- موانع بهره‌وری در سازمان1-20- عوامل موثر در بهره‌وری1-21- نقش مدیریت در ایجاد نوآوری کارکنان1-22- تکنولوژی و جهانی شدن1-23- تولید ناب و جهانی شدن1-24- نقاط ضعف و مشکلات زنجیره تأمین سازمان1-25- معیارهای ارزیابی فناوری اطلاعات1-26- راه های افزایش بهره وری نیروی انسانی1-27- ویژگی کسب و کار فناوری اطلاعات در سازمان ها1-28- پیوند میان برنامه ریزی استراتژیک و منابع انسانی جهت بهبود عملکرد1-28-1- برنامه‌ریزی استراتژیک منابع انسانی1-28-2- موانع موجود1-28-3- الگوهای استراتژیک منابع انسانی1-28-4- عناصر الگوی برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی1-29- ارائه راهکار های بهبود عملکرد1-30- مطالعات پیشین1-30-1- مطالعات داخلی1-30-2- مطالعات خارجی1-31- جمع بندی فصلفصل دوم: روش ها و مدل ها2-1- مقدمه2-2- روش ها2-3- قلمرو تحقیق2-3-1- قلمرو مکانی2-3-2- قلمرو زمانی2-3-3- قلمرو موضوعی2-4- جامعه آماری2-5- نمونه و روش نمونه گیری2-6- مشخصات توصیفی نمونه آماری2-7- ابزارها2-7-1- اعتبار (روایی) پرسشنامه2-7-2- پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه2-7-3- پرسش فرضیه ها2-7-4- نحوه نمره دهی به پرسشنامه2-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها2-9- خلاصه و نتیجه گیریفصل سوم: تجزیه و تحلیل اطلاعات3-1- مقدمه3-2- آمار توصیفی3-2-1- جنسیت3-2-2- سن3-2-3- سطح تحصیلات3-2-4- سابقه کار3-2-5- توصیف متغیرهای مورد مطالعه3-3- آمار استنباطی3-3-1- آزمون کولموگروف- اسمیرنوف3-3-2- تحلیل استنباطی فرضیات پژوهش3-3-2-1- ضریب همبستگی پیرسون3-3-2-2- آزمون Z تک نمونه ای3-4- جمع بندیفصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادات4-1- مقدمه4-2- خلاصه تحقیق4-3- نتیجه گیری4-3-1- نتایج توصیفی4-3-2- تحلیل مقایسه ای نتایج به دست آمده با سایر پژوهش ها4-4- پیشنهاداتمنابع

more_vert مقاله تعیین معیارهای ارزیابی عملکرد کارکنان یک شرکت تولیدی

ادامه مطلب

closeمقاله تعیین معیارهای ارزیابی عملکرد کارکنان یک شرکت تولیدی

 مقاله علمی و پژوهشی " تعیین معیارهای ارزیابی عملکرد کارکنان یک شرکت تولیدی" مقاله ای است در 22 صفحه و با 17 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث معیارهای ارزیابی عملکرد؛ راهبرد‌های رقابتی پورتر؛ مدیریت راهبردی منابع انسانی؛ تحلیل سلسله‌مراتبی فازیپرداخته شده است چکیده مقاله هدف از پژوهش حاضر، توسعه یک نظام ارزیابی عملکرد کارکنان است که این قابلیت را دارا باشد تا در راهبرد‌های مختلف، به ارزیابی عملکرد کارکنان بپردازد. شیوة پژوهشٰ پیمایشی بوده و گروهی متشکل از خبرگان حوزه مدیریت راهبردی منابع انسانی و مدیران ارشد یک سازمان فعال در زمینة تولید فولاد به‌عنوان نمونه، در تحقیق مشارکت داده شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه بود که بر اساس شاخص‌های نظام ارزیابی عملکرد سازمان مورد بررسی، طراحی شد. داده‌های گردآوری‌شده با استفاده از روش تحلیل سلسله‌مراتبی فازی، مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که در راهبرد رهبری هزینه، معیار‌های رعایت سلسله‌مراتب کاری، کمیت کار و توانایی تصمیم‌گیری، بیشترین ضرایب اهمیت را به خود اختصاص دادند، در حالی که در راهبرد تمرکز، معیار‌های همکاری و شرکت در کار گروهی، قدرت سرپرستی و اداره امور و توانایی تصمیم‌گیری بیشترین اهمیت را داشتند. در راهبرد تمایز نیز معیار‌های ابتکار و خلاقیت، کیفیت و ارائه پیشنهادهای سازنده از معیار‌های دیگر امتیاز بیشتری کسب کردند. در پایان، نظام ارزیابی عملکرد توسعه‌داده‌شده به‌صورت آزمایشی برای ارزیابی عملکرد تعدادی از کارمندان مورد استفاده قرار گرفت. عنوان مقاله [English] Developing Employees’ Performance Evaluation Standards in a Productive Company چکیده [English] This research is intended to develop a performance evaluation standard system to work in different strategies. This is a survey research which has studied a group of strategic human resource experts and higher managers in an active steel organization. Questionnaires which were designed according to the indicators of performance evaluation system, were employed to gather information. The information was analyzed on the basis of Fuzzy-AHP analysis method. The results indicated that hierarchical work standards, amount of work and the ability to make decision are more important in cost leadership strategies. In the distinction strategy, standards of innovation and creativity, quality and constructive suggestions gained the highest priority. Finally, performance evaluation system developed as an experimental system was employed for the evaluation of some employees.  کلیدواژه‌ها [English] Performance Evaluation Standards, Porter’s Competitive Strategy, Human Resource Strategic Management, Fuzzy-AHP Analysis دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی تطبیقی بازخورهای180، 360، 540 و 720 درجه در ارزیابی عملکرد کارکنان

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی تطبیقی بازخورهای180، 360، 540 و 720 درجه در ارزیابی عملکرد کارکنان

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی تطبیقی بازخورهای180، 360، 540 و 720 درجه در ارزیابی عملکرد کارکنان" مقاله ای است در 10 صفحه و با 90 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارزیابی عملکرد؛ سیستم بازخور؛ بازخور 180درجه؛ بازخور 360درجه؛ بازخور 540 درجه؛ بازخور 720 درجه پرداخته شده است چکیده مقاله نظام ارزیابی عملکرد و ارایه بازخور به کارکنان، روشی است که بیش‌تر سازمان‌ها با استفاده از آن به بهبود و توسعه‌ی افراد و عملکرد سازمانی خود دست یابند. در دهه‌های اخیر، توجه به نظام ارایه‌ی بازخور و سعی در به‌کارگیری و توسعه‌ی این روش‌ها در سازمان‌ها رشد فراوانی پیدا کرده است. از زمان پیدایش نظام‌های بازخور تاکنون، تغییرات فراوانی در محتوا و ابعاد آن‌ها به‌وجود آمده که باعت غنا و اثربخشیِ بیش‌ترِ آن شده است. در این مقاله، ابتدا نظام سنتی بازخور معرفی شده و سپس تغییراتی که مرحله‌به‌مرحله در آن به‌وجود آمده و باعث توسعه‌ی این نظام‌ها شده است - به‌عنوان بازخورهای 180، 360، 540 و 720 درجه - معرفی و کاربرد آن‌ها توضیح داده می‌شود. در پایان، تمامی این روش‌ها با یک‌دیگر مقایسه شده و بهترین روش به‌عنوان روشی نوین برای استفاده به سازمان‌های خصوصی و عمومی پیشنهاد می‌شود. عنوان مقاله [English] Comparative Study of the effect of 180, 360, 540, and 720 Degrees Feedbacks in the Evaluation of Employees Performance چکیده [English] Performance evaluation system and providing feedback for the employees are techniques which most organizations use for the development and improvement of their organizational performance. Feedback system, its development and its application have been considered seriously by organizations in recent decades. From the time when feedback system has been presented, it has faced great changes both in its quality and its dimensions, resulting in its richness and effectiveness. This research is intended to ,first, explain traditional feedback system, and then, to review the changes it has faced in different stages, as 180, 360, 540, and 720 degrees feedback, and explain their usage. Finally, all these methods will be compared with one another, and the best one will be selected as a modern feedback system for private and public organizations کلیدواژه‌ها [English] performance evaluation, Feedback System, 180, 360, 540, and 720 Degrees Feedbacks دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .