جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی ابعاد عدالت در جو سازمانی و وفاداری سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی ابعاد عدالت در جو سازمانی و وفاداری سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" ابعاد عدالت در جو سازمانی و وفاداری سازمانی " مقاله ای است که در24 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به ابعاد عدالت ، جو سازمانی ، عدالت سازمانی و وفاداری سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی ، سازمان رسانه ای ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ، وجدان کاری ، تعریف جو سازمانی ، ویژگی جو سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سلامت سازمانی و کارآفرینی سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سلامت سازمانی و کارآفرینی سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" سلامت سازمانی و کارآفرینی سازمانی " مقاله ای است که در20 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سلامت سازمانی و کارآفرینی سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان

ادامه مطلب

closeکتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان

کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان، تالیف احسان پوری، ضمن معرفی فرهنگ سازمانی و عوامل موثر در آن به نقش فرهنگ سازمانی در تعالی سازمانی و افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان می‌پردازد. مفهوم فرهنگ سازمانی به عنوان عامل موثر در بهره‌وری و عملکرد سازمان در نظر گرفته شده است و چنانچه فرهنگ مناسب کاری به خوبی بین مدیران و کارکنان گسترش یابد به تحکیم تعهد سازمانی، ارتقاء اخلاقیات، عملکرد و بهره‌وری بالاتر منجر می‌شود. در کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان می‌خوانیم که فرهنگ سازمانی، یکی از جدیدترین واژه‌های ادبیات مدیریت است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه اندیشمندان و صاحب نظران مدیریت قرار گرفته است. اوچی پیترز و واترمن در پر فروش‌ترین کتاب‌هایشان بر اهمیت فرهنگ سازمان به عنوان شرط موفقیت سازمان‌ها تأکید کرده‌اند. پژوهشگران در زمینه فرهنگ سازمانی معتقد هستند که نسبت فرهنگ به سازمان مانند نسبت شخصیت است به فرد و اعتقاد دارند که برای ایجاد بالندگی در افراد جامعه باید در زمینه شخصیتی آن‌ها کاوش صورت گیرد. بر این اساس برای ایجاد بالندگی سازمانی که منجر به بالندگی جامعه می‌گردد باید در فرهنگ سازمان تحقیق شود. فهرست مطالب فصل اول: کلیات و تعاریففصل دوم: مدیریت منابع انسانیفصل سوم: نقش فرهنگ در سازمانفصل چهارم: فرهنگ سازمانی و بهبود عملکرد کارکنانفصل پنجم: هوش فرهنگی در سازمانیفصل ششم: فرهنگ کارآفرینی در سازمانفصل هفتم: فرهنگ یادگیری سازمانی و رضایت شغلیفصل هشتم: فرهنگ سازمانی و سوء رفتار سازمانیفصل نهم: نقش رهبری در فرهنگ سازمانیفصل دهم: مدیریت چالش‌ها در فرهنگ و رفتار سازمانیفصل یازدهم: کنترل رفتارهای کاری انحرافی در سازمانفصل دوازدهم: فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی

more_vert کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات

کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات اثر انگ کی. چو و پیتر یوتسشاک، یکی از دورس اختصاصی رشته­‌های فناوری اطلاعات و مدیریت است. کتاب حاضر توسط شورای عالی برنامه­‌ریزی وزارت علوم و دانشگاه پیام­ نور به عنوان منبع درس مدیریت استراتژیک فن­اوری­ اطلاعات معرفی گردید. این ترجمه شامل کل کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات (Information Technology Strategy And Managment) نیست، بلکه فصل­‌های 1 تا 7 را در بردارد که در مقطع کارشناسی تدریس می­‌شود. در این فصل‌­ها مباحثی از قبیل تئوری­‌ها و مدل‌­های شرکت­‌های تجاری، اصول مدیریت استراتژیک، تنظیم استراتژی ارزش IT و تحلیل سازمانی، عوامل موفقیت در استراتژی IT، تنظیم استراتژیک برای ایجاد ارزش تجاری، شرکت‌­ها و معماری­‌های تکنولوژی و برنامه‌­های استراتژیک (طراحی و اجرا) را مورد بررسی قرار می­‌دهد. فهرست مطالبفصل اول: تئوری‌ها و مدل‌‌های شرکت‌های تجاریفصل دوم: اصول مدیریت استراتژیکفصل سوم: تنظیم استراتژی، ارزش IT و تحلیل سازمانیفصل چهارم: عوامل مهم موفقیت در استراتژی ITفصل پنجم: تنظیم استراتژیک برای ایجاد ارزش تجاریفصل ششم: شرکت و معماری‌های تکنولوژیفصل هفتم: برنامه‌های استراتژیک: طراحی و اجرا

more_vert مقاله علمی و پژوهشی همترازی عناصر سازمانی و عملکرد سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی همترازی عناصر سازمانی و عملکرد سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" همترازی عناصر سازمانی و عملکرد سازمانی " مقاله ای است که در 16  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به همترازی عناصر سازمانی، همترازی ، نقاط مرجع استراتژیک، عناصر کلیدی سازمان و عملکرد سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی فرهنگ یادگیری سازمانی و تعهد سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی فرهنگ یادگیری سازمانی و تعهد سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" فرهنگ یادگیری سازمانی و تعهد سازمانی " مقاله ای است که در 19 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فرهنگ یادگیری سازمانی، تبادل رهبر-عضو و تعهد سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان

ادامه مطلب

closeکتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان

کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان، تالیف احسان پوری، ضمن معرفی فرهنگ سازمانی و عوامل موثر در آن به نقش فرهنگ سازمانی در تعالی سازمانی و افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان می‌پردازد. مفهوم فرهنگ سازمانی به عنوان عامل موثر در بهره‌وری و عملکرد سازمان در نظر گرفته شده است و چنانچه فرهنگ مناسب کاری به خوبی بین مدیران و کارکنان گسترش یابد به تحکیم تعهد سازمانی، ارتقاء اخلاقیات، عملکرد و بهره‌وری بالاتر منجر می‌شود. در کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان می‌خوانیم که فرهنگ سازمانی، یکی از جدیدترین واژه‌های ادبیات مدیریت است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه اندیشمندان و صاحب نظران مدیریت قرار گرفته است. اوچی پیترز و واترمن در پر فروش‌ترین کتاب‌هایشان بر اهمیت فرهنگ سازمان به عنوان شرط موفقیت سازمان‌ها تأکید کرده‌اند. پژوهشگران در زمینه فرهنگ سازمانی معتقد هستند که نسبت فرهنگ به سازمان مانند نسبت شخصیت است به فرد و اعتقاد دارند که برای ایجاد بالندگی در افراد جامعه باید در زمینه شخصیتی آن‌ها کاوش صورت گیرد. بر این اساس برای ایجاد بالندگی سازمانی که منجر به بالندگی جامعه می‌گردد باید در فرهنگ سازمان تحقیق شود. فهرست مطالبفصل اول: کلیات و تعاریففصل دوم: مدیریت منابع انسانیفصل سوم: نقش فرهنگ در سازمانفصل چهارم: فرهنگ سازمانی و بهبود عملکرد کارکنانفصل پنجم: هوش فرهنگی در سازمانیفصل ششم: فرهنگ کارآفرینی در سازمانفصل هفتم: فرهنگ یادگیری سازمانی و رضایت شغلیفصل هشتم: فرهنگ سازمانی و سوء رفتار سازمانیفصل نهم: نقش رهبری در فرهنگ سازمانیفصل دهم: مدیریت چالش‌ها در فرهنگ و رفتار سازمانیفصل یازدهم: کنترل رفتارهای کاری انحرافی در سازمانفصل دوازدهم: فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی

more_vert کتاب فرهنگ سازمانی: روابط انسانی و ارتباطات درون سازمانی

ادامه مطلب

closeکتاب فرهنگ سازمانی: روابط انسانی و ارتباطات درون سازمانی

کتاب فرهنگ سازمانی: روابط انسانی و ارتباطات درون سازمانی نوشتۀ محمدامین کشاورز و سید کاظم امینی، ضمن معرفی فرهنگ سازمانی و عوامل موثر در آن به نقش فرهنگ سازمانی در تعالی سازمانی و افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان می‌پردازد. مدیریت مشارکتی به معنای مشارکت افراد مناسب، در زمان مناسب و برای انجام کار مناسب است. بر پایه این تعریف، مشارکت کارکنان در کارهایی که به خود آن‌ها مربوط می‌شود؛ مشارکتی داوطلبانه، ارادی و آگاهانه خواهد بود؛ این درگیری شخص را تشویق می‌کند که به تحقق هدف‌های گروه کمک کند و در مسؤلیت‌ها و پیامدهای آن‌ها سهیم شود. فرهنگ سازمانی عموما به عنوان مجموعه‌ای از ارزش‌ها، فرضیه‌ها، فهم‌ها و هنجارهای کلیدی مشاهده شده که توسط اعضای یک سازمان به اشتراک گذاشته شده‌اند و به اعضای جدید به عنوان امر صحیحی یاد داده می‌شوند. استدلال شده که فرهنگ سازمانی ممکن است یک کلید مهم باشد که مدیران می‌توانند از آن برای هدایت مشارکت بین کارکنان‌شان استفاده کنند. فرهنگ سازمانی نیز نقش مهمی در ایجاد تعهد و ارتقاء کارایی ایفا می‌کند. به ویژه، مطالعات در صنایع و کشورهای مختلف نشان داده‌اند که فرهنگ‌های ابتکاری و حمایتی دارای اثرات مثبتی قوی بر تعهد و رضایت شغلی بوده‌اند در حالی که فرهنگ‌های دیوان سالاری دارای اثری منفی بوده‌اند. در بخشی از کتاب فرهنگ سازمانی می‌خوانیم: مدیریت منابع انسانی تخصص ویژه‌ای است که برای رضایت کارکنان و تامین هدف‌های سازمانی، برنامه‌ریزی و کوشش می‌کند. امروزه نقش مدیران منابع انسانی به کلی با گذشته متفاوت شده است و روز به روز نیز بر نقش و اهمیت آن در سازمان افزوده می‌شود. در عصر حاضر، مدیران رده بالای سازمان به این نتیجه رسیده‌اند که بدون یک مدیر منابع انسانی موثر و کارآمد، امکان رسیدن به هدف‌های سازمانی مشکل است. علاوه بر این، تحقیقات موجود نمایانگر این واقعیت است که رابطه‌ای بسیار قوی بین انجام وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی یک سازمان، از یک طرف و عملکرد واحد مدیریت منابع انسانی آن، از طرف دیگر، وجود دارد. در سازمان‌های اداری کشور ما مدیران منابع انسانی، در واقع، همان مدیران امور اداری هستند و متاسفانه در عمل دیده می‌شود که بیشتر آنان فاقد هر گونه تخصص در زمینه مربوطه‌اند. این امر، نوعی بی‌ارزش شمردن مدیریت منابع انسانی در سازمان‌های دولتی و غیر دولتی است که نتایج منفی آن در تولید کالا و ارائه خدمات دیده می‌شود. هدف مدیریت منابع انسانی، عبارت است از افزایش کارایی نیروی انسانی در سازمان این هدف می‌تواند راهنمای مطالعه و به کار بردن اصول و مبنای مدیریت منابع انسانی باشد. مطالعات مدیریت منابع انسانی می‌تواند به این پرسش پاسخ دهد که مدیران منابع انسانی چه می‌کنند و چه می‌توانند بکنند. فهرست مطالب فرهنگ و ویژگی‌های آنفرهنگ سازمانیفرهنگ مشارکتیمدیریت و ارتباطات درون سازمانیفعالیت‌های مدیریت منابع انسانیاثربخشی سازمانینتیجه‌گیریمنابع و مآخذ

more_vert کتاب الگو های سازمانی

ادامه مطلب

closeکتاب الگو های سازمانی

الگوهای سازمانی و استعاره ها، ادراکات ما را شکل میدهند که به‌نوبه خود اعمال ما را هدایت می کند. همان‌طور که سرعت تغییر بیشتر می‌شود، الگوهای گوناگون جدید نیز افزایش می یابد. با این‌حال، برخی معتقدند نهادهای اجتماعی ما که دارای الگوهای قدیمی سازمان هستند به شیوه‌ای بنیادی رو به زوال هستند. در آغاز هزاره جدید، خطرها به شکلی فزاینده زیاد است. الگوهای سازمانی طراحی شده‌اند تا تفکر درباره ساختار و طرح آنچه از آن به عنوان «سازمان‌ها» نام می‌بریم برانگیزد. ما با یک برداشت کلی خیلی کوتاه از برخی تعاریف مرتبط با عقاید سنتی درباره الگوهای سازمانی و ساختارها آغاز می‌کنیم. سپس نگاهی گذرا به تکامل تاریخی الگوهای سازمانی خواهیم داشت پس از آن پیامدهای بازرگانی الکترونیک، جهانی شدن و جدیدترین افکار و تمرین برای الگوسازی مطرح خواهد شد. سپس در مورد سه داستان موفقیت بحث می‌شود و یک واژه‌نامه و لینک‌های منابع مرتبط در وب خواهد آمد. در پایان با هشدارهایی برای آنها که می‌خواهند به شکلی ناگهانی الگوهای تجاری خود را تغییر دهند و دستورالعمل‌هایی برای موثر کارکردن با الگوهای سازمانی در قرن بیست و یکم، نتیجه‌گیری خواهیم کرد. هر بخش می‌تواند جداگانه باشد. می‌توان بخش‌ها را به‌طور نامرتب و اتفاقی براساس علایق و نیازهایتان مطالعه کنید. این یک الگوی کتابی انعطاف‌پذیر است. فهرست مطالب فصل اول: مقدمه‏ ای بر الگوهای سازمانیفصل دوم: تعریف الگوهای سازمانیفصل سوم: تحول الگوهای سازمانیفصل چهارم: جنبه الکترونیک الگوهای سازمانیفصل پنجم: بعد جهانی الگوهای سازمانیفصل ششم: آخرین دستاوردهای الگوهای سازمانیفصل هفتم: داستان‏های موفقیت‏ آمیز الگوی سازمانیفصل هشتم: مفاهیم و متفکران کلیدی در الگوهای سازمانیفصل نهم: منابعی برای الگوهای سازمانیفصل دهم: 10 گام به سمت الگوهای سازمانی کارآمدسوال‏ هایی که معمولا پرسیده می‏شود

more_vert مقاله علمی و پژوهشی حمایت سازمانی ادراک شده و کاهش بطالت سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی حمایت سازمانی ادراک شده و کاهش بطالت سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" حمایت سازمانی ادراک شده و کاهش بطالت سازمانی " مقاله ای است که در 25  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به حمایت سازمانی ادراک شده ، کارگروهی و کاهش بطالت سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله بررسی همسویی ارزشهای اخلاقی و ارتباطات سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی همسویی ارزشهای اخلاقی و ارتباطات سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی همسویی ارزشهای اخلاقی و ارتباطات سازمانی (مورد مطالعه : شرکت ارتباطات زیرساخت)" مقاله ای است در 15 صفحه و با 25 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارزش های اخلاقی،ارتباطات سازمانی ، تعهد ، عدالت ، مسئولیت پذیری و مشارکت پرداخته شده است چکیده مقاله عنوان مقاله : هدف این پژوهش بررسی همسویی ارزش های اخلاقی و ارتباطات سازمانی است که مطالعه آن در شرکت ارتباطات زیرساخت انجام گردیده است . با توجه به این که تا کنون در مورد همسویی ارزش های اخلاقی و ارتباطات سازمانی تحقیقی صورت نگرفته ، بررسی انجام شده می تواند همسویی ارزشهای اخلاقی با ارتباطات سازمانی را نمایان سازد. جامعه آماری مدیران و کارکنان شرکت ارتباطات زیرساخت می باشد که با توجه به نمونه آماری 284 نفر به صورت نمونه گیری طبقه ای انتخاب شده اند . روش پژوهش توصیفی پیمایشی می باشد . گرداوری داده ها از طریق پرسشنامه انجام و از پرسشنامه های پژوهشی اعم از پرسشنامه هانت و همکاران (1989) ، سینگاپکدی و همکاران (1996) و مقیمی (1394) استفاده شده است . برای روایی ، ابتدا پرسشنامه در اختیار چند تن از متخصصان و مدیران ارشد سازمان قرار گرفت و به تائید آنها رسید و جهت پایایی نیز از طریق نرم افزار SPSS با آزمون کرونباخ قابلیت اعتماد نشان داده شد . یافته های پژوهش نیز نشان داد که در روابط رسمی حاکم در سازمان تنها مولفه مسئولیت پذیری در ارزشهای اخلاقی رابطه مستقیم و معنی داری را ایجاد و در روابط غیر رسمی مولفه های تعهد ، عدالت ، مسئولیت پذیری و مشارکت در ارزشهای اخلاقی رابطه مستقیم و معنی داری را ایجاد می کند و همچنین با تحلیل رگرسیون تعیین گردید که همسویی ارزشهای اخلاقی و ارتباطات سازمانی در سازمان وجود دارد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی شفافیت سازمانی ، اعتماد سازمانی و کاهش فساد اداری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی شفافیت سازمانی ، اعتماد سازمانی و کاهش فساد اداری

مقاله علمی و پژوهشی" شفافیت سازمانی ، اعتماد سازمانی و کاهش فساد اداری " مقاله ای است که در 14  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به شفافیت سازمانی ، اعتماد سازمانی و کاهش فساد اداری اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تبیین تمدن سازمانی در سازمانهای دولتی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تبیین تمدن سازمانی در سازمانهای دولتی

مقاله علمی و پژوهشی" تبیین تمدن سازمانی در سازمانهای دولتی " مقاله ای است که در 21  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تبیین تمدن سازمانی در سازمانهای دولتی ، تعالی سازمانی ، تمدن سازمانی ، عدالت اجتماعی ، فرهنگ سازمانی ، مدیریت منابع انسانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب فرهنگ سازمانی: روابط انسانی و ارتباطات درون سازمانی

ادامه مطلب

closeکتاب فرهنگ سازمانی: روابط انسانی و ارتباطات درون سازمانی

کتاب فرهنگ سازمانی: روابط انسانی و ارتباطات درون سازمانی نوشتۀ محمدامین کشاورز و سید کاظم امینی، ضمن معرفی فرهنگ سازمانی و عوامل موثر در آن به نقش فرهنگ سازمانی در تعالی سازمانی و افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان می‌پردازد. مدیریت مشارکتی به معنای مشارکت افراد مناسب، در زمان مناسب و برای انجام کار مناسب است. بر پایه این تعریف، مشارکت کارکنان در کارهایی که به خود آن‌ها مربوط می‌شود؛ مشارکتی داوطلبانه، ارادی و آگاهانه خواهد بود؛ این درگیری شخص را تشویق می‌کند که به تحقق هدف‌های گروه کمک کند و در مسؤلیت‌ها و پیامدهای آن‌ها سهیم شود. فرهنگ سازمانی عموما به عنوان مجموعه‌ای از ارزش‌ها، فرضیه‌ها، فهم‌ها و هنجارهای کلیدی مشاهده شده که توسط اعضای یک سازمان به اشتراک گذاشته شده‌اند و به اعضای جدید به عنوان امر صحیحی یاد داده می‌شوند. استدلال شده که فرهنگ سازمانی ممکن است یک کلید مهم باشد که مدیران می‌توانند از آن برای هدایت مشارکت بین کارکنان‌شان استفاده کنند. فرهنگ سازمانی نیز نقش مهمی در ایجاد تعهد و ارتقاء کارایی ایفا می‌کند. به ویژه، مطالعات در صنایع و کشورهای مختلف نشان داده‌اند که فرهنگ‌های ابتکاری و حمایتی دارای اثرات مثبتی قوی بر تعهد و رضایت شغلی بوده‌اند در حالی که فرهنگ‌های دیوان سالاری دارای اثری منفی بوده‌اند. در بخشی از کتاب فرهنگ سازمانی می‌خوانیم: مدیریت منابع انسانی تخصص ویژه‌ای است که برای رضایت کارکنان و تامین هدف‌های سازمانی، برنامه‌ریزی و کوشش می‌کند. امروزه نقش مدیران منابع انسانی به کلی با گذشته متفاوت شده است و روز به روز نیز بر نقش و اهمیت آن در سازمان افزوده می‌شود. در عصر حاضر، مدیران رده بالای سازمان به این نتیجه رسیده‌اند که بدون یک مدیر منابع انسانی موثر و کارآمد، امکان رسیدن به هدف‌های سازمانی مشکل است. علاوه بر این، تحقیقات موجود نمایانگر این واقعیت است که رابطه‌ای بسیار قوی بین انجام وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی یک سازمان، از یک طرف و عملکرد واحد مدیریت منابع انسانی آن، از طرف دیگر، وجود دارد. در سازمان‌های اداری کشور ما مدیران منابع انسانی، در واقع، همان مدیران امور اداری هستند و متاسفانه در عمل دیده می‌شود که بیشتر آنان فاقد هر گونه تخصص در زمینه مربوطه‌اند. این امر، نوعی بی‌ارزش شمردن مدیریت منابع انسانی در سازمان‌های دولتی و غیر دولتی است که نتایج منفی آن در تولید کالا و ارائه خدمات دیده می‌شود. هدف مدیریت منابع انسانی، عبارت است از افزایش کارایی نیروی انسانی در سازمان این هدف می‌تواند راهنمای مطالعه و به کار بردن اصول و مبنای مدیریت منابع انسانی باشد. مطالعات مدیریت منابع انسانی می‌تواند به این پرسش پاسخ دهد که مدیران منابع انسانی چه می‌کنند و چه می‌توانند بکنند. فهرست مطالبفرهنگ و ویژگی‌های آنفرهنگ سازمانیفرهنگ مشارکتیمدیریت و ارتباطات درون سازمانیفعالیت‌های مدیریت منابع انسانیاثربخشی سازمانینتیجه‌گیریمنابع و مآخذ

more_vert مقاله علمی و پژوهشی کارآفرینی در سازمانهای رسانه ای

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی کارآفرینی در سازمانهای رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" کارآفرینی در سازمانهای رسانه ای " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به کارآفرینی در سازمانهای رسانه ای ، کارآفرینی سازمانی ، کارآفرینی رسانه ای ، کارآفرینی درون سازمانی ، کنترل سازمانی ، خطرپذیری سازمانی ، ارزشهای سازمانی و ساختار سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سرمایه فکری، یادگیری سازمانی و بهره وری سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سرمایه فکری، یادگیری سازمانی و بهره وری سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" سرمایه فکری، یادگیری سازمانی و بهره وری سازمانی " مقاله ای است که در 27 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سرمایه فکری، یادگیری سازمانی، ویژگیهای سرمایه فکری ، عناصر سرمایه فکری، سرمایه ساختاری ، سرمایه ارتباطی و بهره وری سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تاثیر اعتماد ، سلامت و تعهد سازمانی در برابر تغییر سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تاثیر اعتماد ، سلامت و تعهد سازمانی در برابر تغییر سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" ارائه چارچوبی برای مدیریت منابع انسانی سبز " مقاله ای است که در 22  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به اعتماد سازمانی ، سلامت سازمانی، تعهد سازمانی، تغییر سازمانی و مقاومت در برابر تغییر اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب مدیریت تکثر سازمانی

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت تکثر سازمانی

این روزها، رقابت بین سازمان‌ها بیش از حوزه محصولات و خدمات، به‌طور گسترده‌تری در زمینه میزان قابلیت‌ها و شایستگی‌ها در جریان است و این قابلیت‌ها در هیچ‌جا، به اندازه سبک‌‌های رهبری به کار گرفته شده، حیاتی نیستند؛ قابلیت‌ها، نگرش‌ها، باورها و رفتار کسانی که وظیفه‌شان این است که موجبات بهترین عملکرد افرادشان را فراهم آورند. تکثر، زمینه‌ساز فرصتی است که به واسطه مهارت‌ها و ایده‌های جدید و نیز باز شدن بازارهای تازه فراهم می‌شود. با این‌حال تکثر، تنوع در اقدامات مدیریتی را ضروری می‌کند؛ زیرا نمی‌توان با همه افراد یکسان برخورد کرد. حتی درون یک گروه کوچک و نسبتا همگن هم مطمئنا شخصیت‌ها و خواست‌های متفاوتی در میان اعضا وجود دارد و این بدان معنی است که عوامل انگیزه‌دهی به آنان متفاوت خواهند بود. این کتاب، روش های برخورد با سلایق گوناگون درون سازمان را آموزش می دهد. در جهان مدرن مدیران خود را در وضعیتی خواهند دید که لازم است نه تنها با افرادی از سنین، جنسیت‌ها و دارای تجربیات کاری مختلف کار کنند بلکه ناگزیر از فعالیت در کنار افرادی هستند که فرصت‌های تحصیلی متفاوتی داشته‌اند، از نقاط مختلف جهان آمده‌اند، فرهنگ‌های متفاوتی دارند و گاه حتی به زبان‌های مختلف تکلم می‌کنند. مهار توان بالقوه این نوع تکثر سازمانی نیازمند بازاندیشی درباره مهارت‌های مدیریتی است. همچنین به عنوان گام نخست باید بپذیریم که هیچ‌کس بهتر از دیگری نیست حال چه معیار قضاوت خاستگاه جغرافیایی افراد باشد، چه زبانی که با آن تکلم می‌کنند و چه ارزش‌هایی که پاس می‌دارند. ممکن است افراد با هم متفاوت باشند، اما این بدان معنی نیست که چه در محیط کار و چه در کلیت فضای جامعه بهتر یا بدتر از یکدیگرند. افراد متفاوت‌اند و این بخشی از تکثری است که می‌تواند سازمان‌ها را خلاق‌تر کند. فهرست مطالب 1- مقدمه ‏ای بر مدیریت تکثر سازمانی2- مدیریت تکثر سازمانی چیست؟3- روند تکامل مدیریت تکثر سازمانی4- بعد الکترونیک در مدیریت تکثر سازمانی5- بعد جهانی مدیریت تکثر سازمانی6- وضعیت بهینه در مدیریت تکثر سازمانی7- نمونه‏ های موفق مدیریت تکثر سازمانی8- مفاهیم و متفکران مهم حوزه مدیریت تکثر سازمانی9- ده گام برای کارایی مدیریت تکثر سازمانیسوالات رایج

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تسهیم دانش ، رفتار شهروندی سازمانی و رفتار سازمانی مثبت گرا

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تسهیم دانش ، رفتار شهروندی سازمانی و رفتار سازمانی مثبت گرا

مقاله علمی و پژوهشی" تسهیم دانش ، رفتار شهروندی سازمانی و رفتار سازمانی مثبت گرا " مقاله ای است که در 20 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تسهیم دانش ، رفتار شهروندی سازمانی، رفتار سازمانی مثبت گرا ، توانمندسازی ، روانشناختی و سرمایه روانشناختی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.