جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب پندار پرنیانی

ادامه مطلب

closeکتاب پندار پرنیانی

کتاب فارسی عمومی برای دانشجویان سراسر کشور با رویکردی نو و کارکردی کاربردی ادبیات فارسی چه کلاسیک و چه معاصر و از هر نوع و قالب و سبکی براستی که لطافت وظرافت پرنیان را دارد. و اگر نام پندار پرنیانی را بر این مجموعه برگزیدیم بی شک به ویژگی‌های پرنیان که تار و پودش از حریر لطیف بوده نظر داشتیم. اگر از نگارخانه ای رنگارنگ، انتخاب تعدادی محدود تصویر جذاب و دیدنی امری دشوار و سخت باشد و از بین هزاران متن عاشقانه، عارفانه، حماسی و تعلیمی برگزیدن متون نظم و نثر زیبا که خاطر نازک اندیش همه مخاطبان ادب دوست را پسند آید امری بس دشوارتر است. در گردآوری ادبیات پرنیانی به درونمایه های اخلاقی و دینی همان قدر توجه کردیم که به زیبایی شناسی متن، به آثار ادبی کلاسیک همان قدر که به ادبیات معاصر، به ادبیات منثور همان قدر که به ادبیات منظوم. کتاب حاضر با رویکردی کاربردی و با استفاده از سال‌ها تجربة تدریس و آشنایی با نظرات دانشجویان عزیز و با بهره گیری از نقد و تحلیل درسنامه ها و با انتخابی از کتاب‌های گزیده‌ی متون ادبی گردآمده است.فهرست مطالب بخش اولنظم فارسینثرفارسیبخش دومزبان و ادبیاتانواع ادبیشعرفارسیسبک‌های شعر فارسینثرفارسینویسندگیاصول و آیین درست نویسیویرایشنکته‌هایی در شیوه‌ی املای فارسیقواعد نشانه گذاریگزارش نویسیمقاله نویسیشیوه نگارش نامه‌ی اداریمعرفی نامهخاطره نویسیشرح حال نگاریخلاصه نویسیترجمهمکتب‌های ادبینقد ادبیعلوم بلاغی و آرایه‌های ادبیدانستنی‌های ادبینمونه سؤالات فارسی عمومینمونه سؤالات چهار گزینه ای

more_vert کتاب فارسی عمومی

ادامه مطلب

closeکتاب فارسی عمومی

هدف اصلی کتاب فارسی عمومی، ضمن آگاه کردن دانشجویان رشته‌های دیگر با گونه‌های متنوع و جذاب نظم و نثر کلاسیک و جدید؛ نشان دادن کارکرد ادبیّات در عرصه‌های متفاوت باستانی، حماسی، عرفانی، تعلیمی، غنایی، جامعه‌شناختی و ادبیات پایداری است. یکی از افتخارات بزرگ ما ایرانیان این است که زبان فارسی به عنوان سندی بسیار قوی و عالم‌گیر برای حفظ هویّت ملی و اخیراً زبان دوم عالم اسلام، برجستگی و کمال خود را در سطح جهان به منصّه ظهور رسانده است. کارکردهای متفاوت متون ادبی و اقبال گستردۀ بسیاری از ملیّت‌های غیر ایرانی، انگیزه‌های ما را در جهت فراهم آوردن این مجموعه نیرو می‌بخشد. فردوسی، مولوی، سعدی و حافظ در اوج قلّه‌های حماسه‌سرایی، سروده‌های عرفانی، ادبیات تعلیمی و غزل‌سرایی بر عمق و غنای ادبیات کلاسیک ایران افزوده‌اند. هرچند که شاعران دیگر نیز در این ماجرا بی‌نصیب نیستند. شاید اولین پرسش خوانندگان این باشد که چرا به انواع ادبی پرداختیم؟ در پاسخ باید بگوییم که نویسندگان کتاب‌های فارسی عمومی، معیارهای متفاوتی را برای تقسیم‌بندی مباحث کتاب خود برگزیده اند. عدّه‌ای بر مبنای سبک‌های ادبی، جمعی بر اساس قالب‌های شعری و گروهی نیز تقسیم‌بندی موضوعی بدون توجه به قالب یا نوع را مبنای جمع‌آوری مطالب قرار داده‌اند. ما در کتاب فارسی عمومی بر آن شدیم تا از یک سو بر اساس انواع ادبی مشهور و برجسته، به ترتیب زمانی به گزینش مطالب دست یابیم و از سوی دیگر نسبت به نگرش‌های جدیدی که در عرصۀ ادبیات به عنوان مطالعات تطبیقی یا میان رشته‌ای ظهور کرده‌اند، غفلت نورزیم. در بخشی از کتاب فارسی عمومی می‌خوانیم: در یک منظومه حماسی، شاعر هیچگاه عواطف شخصی خویش را در اصل داستان وارد نمی‌کند و آن را به پیروی از امیال خویش تغییر نمی‌‍دهد و به شکلی تازه چنان که خود بپسندد یا معاصران او بخواهند در نمی‌آورد و در سرگذشت و یا شرح قهرمانی‌های پهلوانی و کسانی که توصیف می‌کند، هرگز دخالتی نمی‌ورزد و به نام خود و آروزی خویش در باب او داوری نمی‌کند. فهرست مطالبنیایشپیشگفتارمقدمه1- ادبیات باستانی2- ادبیات حماسی3- ادبیات غنایی4- ادبیات تعلیمی5- ادبیات عرفانی6- ادبیات جامعه شناختی7- ادبیات معاصر8- ادبیات پایداری9- نقد ادبی10- آیین نگارشکتابنامه

more_vert کتاب فارسی عمومی

ادامه مطلب

closeکتاب فارسی عمومی

هدف اصلی کتاب فارسی عمومی، ضمن آگاه کردن دانشجویان رشته‌های دیگر با گونه‌های متنوع و جذاب نظم و نثر کلاسیک و جدید؛ نشان دادن کارکرد ادبیّات در عرصه‌های متفاوت باستانی، حماسی، عرفانی، تعلیمی، غنایی، جامعه‌شناختی و ادبیات پایداری است. یکی از افتخارات بزرگ ما ایرانیان این است که زبان فارسی به عنوان سندی بسیار قوی و عالم‌گیر برای حفظ هویّت ملی و اخیراً زبان دوم عالم اسلام، برجستگی و کمال خود را در سطح جهان به منصّه ظهور رسانده است. کارکردهای متفاوت متون ادبی و اقبال گستردۀ بسیاری از ملیّت‌های غیر ایرانی، انگیزه‌های ما را در جهت فراهم آوردن این مجموعه نیرو می‌بخشد. فردوسی، مولوی، سعدی و حافظ در اوج قلّه‌های حماسه‌سرایی، سروده‌های عرفانی، ادبیات تعلیمی و غزل‌سرایی بر عمق و غنای ادبیات کلاسیک ایران افزوده‌اند. هرچند که شاعران دیگر نیز در این ماجرا بی‌نصیب نیستند. شاید اولین پرسش خوانندگان این باشد که چرا به انواع ادبی پرداختیم؟ در پاسخ باید بگوییم که نویسندگان کتاب‌های فارسی عمومی، معیارهای متفاوتی را برای تقسیم‌بندی مباحث کتاب خود برگزیده اند. عدّه‌ای بر مبنای سبک‌های ادبی، جمعی بر اساس قالب‌های شعری و گروهی نیز تقسیم‌بندی موضوعی بدون توجه به قالب یا نوع را مبنای جمع‌آوری مطالب قرار داده‌اند. ما در کتاب فارسی عمومی بر آن شدیم تا از یک سو بر اساس انواع ادبی مشهور و برجسته، به ترتیب زمانی به گزینش مطالب دست یابیم و از سوی دیگر نسبت به نگرش‌های جدیدی که در عرصۀ ادبیات به عنوان مطالعات تطبیقی یا میان رشته‌ای ظهور کرده‌اند، غفلت نورزیم. در بخشی از کتاب فارسی عمومی می‌خوانیم: در یک منظومه حماسی، شاعر هیچگاه عواطف شخصی خویش را در اصل داستان وارد نمی‌کند و آن را به پیروی از امیال خویش تغییر نمی‌‍دهد و به شکلی تازه چنان که خود بپسندد یا معاصران او بخواهند در نمی‌آورد و در سرگذشت و یا شرح قهرمانی‌های پهلوانی و کسانی که توصیف می‌کند، هرگز دخالتی نمی‌ورزد و به نام خود و آروزی خویش در باب او داوری نمی‌کند. فهرست مطالبنیایشپیشگفتارمقدمه1- ادبیات باستانی2- ادبیات حماسی3- ادبیات غنایی4- ادبیات تعلیمی5- ادبیات عرفانی6- ادبیات جامعه شناختی7- ادبیات معاصر8- ادبیات پایداری9- نقد ادبی10- آیین نگارشکتابنامه

more_vert کتاب مردی از جنس ملکوت - نگاهی به زندگی محمود فرشچیان

ادامه مطلب

closeکتاب مردی از جنس ملکوت - نگاهی به زندگی محمود فرشچیان

نگاهی کوتاه به زندگی سراسر افتخار و آثار جاودان استاد گرانمایه محمود فرشچیان خیز تا بر کلک آن نقاش جان افشان کنیم کاین همه نقش عجب در گردش پرگار داشت و نقاشان تصویرگر عشقند، که نقش خیال بر در و دیوار دل می زنند. فرشچیان بنیان‌گذار مکتب خود در نقاشی ایرانی، که پایبند به شکل کلاسیک همراه با استفاده از تکنیک‌های جدید برای توسعه دامنه نقاشی ایرانی است. او به این شکل هنر زندگی جدیدی بخشید و آن را از رابطه همزیستی تاریخ با شعر و ادبیات تغذیه کرد، برای انکه استقلالی به این هنر بدهد که قبلاً ان را نداشت. نقاشی‌های قدرتمند و نوآورانه او پویا و گسترده و پر از جنب و جوش هستند، با تلفیقی جذاب از سنتی و مدرن، که ترکیبات سبک منحصر به فرد او در نقاشی هستند. برخی از توانایی‌های او احساس فوق العاده خلاقیت، نقوش محرک، خلقت فضای‌های گرد، خطوط نرم و قدرتمند، و خلقت رنگ‌های مواج هستند. آثار استاد فرشچیان یک ترکیب دل‌انگیز از هر دو اصالت و نوآوری است. اثارهای او از شعر کلاسیک، ادبیات، قرآن، کتاب مقدس مسیحیان و یهودیان، و همچنین تخیل عمیق خود را پرورش یافته است.استاد فرشچیان نقش مهمی را در معرفی هنر ایران به صحنه بین‌المللی هنر ایفا کرده است. او دعوت شد تا در دانشگاه‌های متعدد و موسسات هنری صحبت کند. شش کتاب‌ها و مقالات منتشر شده بی شماری در مورد آثار استاد فرشچیان وجود دارد.

more_vert کتاب ادبیات دفاع مقدس

ادامه مطلب

closeکتاب ادبیات دفاع مقدس

کتاب ادبیات دفاع مقدس (مباحث نظری و شناخت اجمالی گونه‌های ادبی) نوشته‌ی محمدرضا سنگری، تحقیقی جامع برای شناخت بیشتر این گوشه از تاریخ ادبیات کشور است که به مباحث نظری وارد می‌شود و شما را با گونه‌های ادبی مختلف و ارتباط آن با ادبیات دفاع مقدس آشنا می‌کند. هر انقلاب و جنبش اجتماعی‌ای می‌تواند بر فرهنگ و هنر تأثیر بسزایی بگذارد به حدی که در شاخه‌ها و حوزه‌های مختلف آغازگر تحولات بزرگی باشد. انقلاب اسلامی هم از این قاعده مستثنی نبود و به دنبال خود ادبیات انقلابی را به همراه آورد. هشت سال جنگ میان ایران و عراق که با عنوان دفاع مقدس از آن یاد می‌شود هم از چنین ظرفیتی برخوردار بود و هنرمندان بسیاری تحت لوای «ادبیات دفاع مقدس» به فعالیت خود ادامه دادند. کتاب پیش رو به تاریخ ادبیات دفاع مقدس که بخش مهمی از ادبیات کشورمان محسوب می‌شود، می‌پردازد و محمدرضا سنگری شما را با انواع گونه‌های ادبی دفاع مقدس و بسیاری از هنرمندانِ این حوزه آشنا می‌کند. هنرمندانی که تا به امروز در این حوزه فعالیت داشته‌اند و نام‌هایی آشنا محسوب می‌شوند که از میان آن‌ها می‌توان به ابراهیم حاتمی‌کیا، سید مهدی شجاعی، محمدرضا عبدالملکیان و... اشاره کرد. در بخشی از کتاب ادبیات دفاع مقدس (مباحث نظری و شناخت اجمالی گونه‌های ادبی) می‌خوانیم: جنگ هشت ساله‌ی عراق با ایران و پیامدهای آن زمینه‌ی نگارش هزاران اثر شده است که در این آثار نویسندگان به موضوعاتی چون تاریخ عملیات‌ها، گزارش رخدادها، جغرافیای جنگ، بازتاب‌های جهانی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جنگ، نقش مردم، رسانه‌ها، فرماندهان، رزمندگان و سیاستمداران در طول جنگ و همه‌ی مسائل درون و بیرون آن پرداخته‌اند. در این میان آثاری نیز نگاشته شد که به آن‌ها ادبیات دفاع مقدس می‌گویند. این عنوان به مجموعه آثاری گفته می‌شود که ارزش‌ها، رخدادها، ابعاد و جلوه‌های هشت‌سال دفاع مقدس و بازتاب و حوادث پیوسته به این هشت سال را با زبانی هنرمندانه (ادیبانه) بیان کرده‌اند. براساس این تعریف ادبیات دفاع مقدس دو دوره دارد: 1. دوره‌ی نخست شامل همه‌ی آثار ادبی است که در طول هشت سال دفاع مقدس آفریده شده است. این آثار منظوم و منثور به لحاظ ساختار، درون‌مایه و مقاطع دفاع هشت ساله، قابل تقسیم‌بندی است. 2. دوره‌ی دوم به آثاری اطلاق می‌شود که پس از پایان جنگ تا به امروز آفریده می‌شوند. عنوان ادبیات دفاع مقدس با تکیه بر دو واژه‌ی «دفاع و مقدس» باعث می‌شود فقط آثاری زیر این چتر قرار گیرند که جنبه‌ی دینی و قدسی و پیوستگی با فرهنگ اسلامی وجه ممتاز و متمایز آن‌ها باشد. فهرست مطالبمقدمهاهمیت و ضرورتتببین چند اصطلاح1. ادبیات جنگ2 ادبیات پایداری3 ادبیات مقاومت4 ادبیات دفاع مقدسوجه نام‌گذاری دفاع مقدسادبیات دفاع مقدس و تفاوت آن با ادبیات پایداری دیگر ملت‌هاپیشینۀ ادبیات پایداری در ایرانادبیات پایداری در دوره پهلویادبیات دفاع مقدسشاخصه‌ها و ویژگی‌های محتوایی دورۀ اول دفاع مقدسآثار ادبی دورۀ دوم دفاع مقدس شاخصه‌ها و ویژگی‌هاگونه‌های ادبی دفاع مقدسپدیدآورندگان آثار دفاع مقدسپژوهش‌های دفاع مقدس1 مصاحبه‌ها، نقد و نظرها و پژوهش‌های موردی در مطبوعات2 مجلات و نشریات تخصصی و پژوهشی3 همایش‌های تخصصی4 کتاب‌های پژوهشیتطبیق و پیوند ادبیات دفاع مقدس با ادبیات کلاسیک، نو و ادبیات جهانیادبیات دفاع مقدس و ادبیات کلاسیکوجوه مشترک ادبیات دفاع مقدس با ادبیات پایداری جهان1. بهره‌گیری از نماد و رمز2. توصیف و ستایش جان باختگان و شهیدان3. توصیف جنایت‌ها و بیداد دشمن4. ترسیم چهرۀ رنج کشیده و مظلوم مردم5. دعوت به مبارزه و پایداری6. ستایش سرزمین و وطن7. طرح افتخارات گذشته (گذشته‌گرایی پیش برنده)8. تحقیر دشمن، تکریم خود9. القای امید به آینده و پیروزی موعود (خوش‌بین به جنگ)10. ستایش آزادی و آزادگی و آزادگان11. اعتراض به بی‌دردی، بی‌هویتی و رفاه‌زدگی و غفلت و ریاکاری12. دل‌تنگی و حسرت ماندن پس از شهیدان و نوستالژی جبههشعر دفاع مقدسویژگی‌های بارز نخستین سروده‌های دفاع مقدسویژگی‌های سبکی شعر دفاع مقدسساحت زبانیساحت ادبیساحت اندیشهنصرالله مردانی(ناصر)محمدرضا عبدالملکیانسیمیندخت وحیدیسیدحسن حسینیسلمان هراتیقیصر امین‌پورعلیرضا قزوهمحمدسعید میرزاییشعر کودک و نوجوان دفاع مقدسخاطرهارزش خاطره‌انواع خاطرهتاریخچه خاطره‌نویسی دفاع مقدسویژگی‌های خاطرات دفاع مقدسپژوهش‌ها در حوزۀ خاطره دفاع مقدسبرخی مقالات و مصاحبه‌هاتپۀ برهانیداادبیات داستانیادبیات داستانی دفاع مقدسادبیات داستانی جنگ و پایداری در ایرانادبیات داستانی دفاع مقدسمضمون داستان‌های دفاع مقدسنویسندگان ادبیات داستانی دفاع مقدّسادبیات داستانی کودک و نوجوانسیدمهدی شجاعیداوود امیریاناحمد دهقانادبیات نمایشیشهید مرتضی آوینیغلامحسین دریانوردابراهیم حاتمی‌کیانثر ادبی دفاع مقدسسید‌ضیاء‌الدین شفیعیحرمان هوراحمد عزیزیزندگی‌نامهزندگی‌نامۀ داستانی (داستان مستند)عبور از آتشمسافرنامه‌ها و وصیت‌نامه‌هاوصیّت‌نامه شهید حسین بیدخیادداشت‌ها و نامه‌های اسارت (اردوگاهی)ادبیات جبهه (کوتاهه‌نگاری‌ها)نیایش‌هااستغفار و عذر تقصیرکلمات قصارشفاعت‌نامهمنابع

more_vert کتاب تطبیق ادبیات پایداری در ایران و فلسطین

ادامه مطلب

closeکتاب تطبیق ادبیات پایداری در ایران و فلسطین

فرهنگ پایداری در نظام اسلامی از مهم ترین و بارزترین ویژگی های این مکتب علی الخصوص تشیع به شمار می رود. از صدر اسلام تاکنون تاریخ این دین شاهد ایثارگری و شهادت طلبی مردان و زنان بزرگی بوده که تداوم آن در تاریخ انقلاب اسلامی ایرانی و هشت سال دفاع مقدس و همچنین نهضت آزادی بخش فلسطین به چشم می خورد. این فرهنگ منشاء بیداری، آگاهی، جوانمردی، شجاعت، شور و نشاط مردم بوده است و جامعه را از حالت سکون به حالت حرکت و جنبش و پویایی در آورده و خدمت بزرگی را به جامعه هایی که اسیر استبداد و زورگویی بوده اند، نموده است. در کتاب حاضر نگارنده به دنبال آن است که با تطبیق نکات مشترک در خاستگاه شعر پایداری و بارز نمودن این ویژگی ها در قالب شعری و سبک های محتوایی این نکته را به خوانندگان تحقیق یادآوری می نماید که دردهای مشترک در تمامی نقاط جهان در بین انسان ها وجود دارد علی الخصوص که این دردها نشأت گرفته از یک بینش دینی بزرگی باشد که با تکیه بر آن می توان اصول این ادبیات را طرح ریزی نمود.فهرست مطالب فصل اول کلیاتفصل دوم : ادبیات تطبیقی و ارزشهای علمی آنفصل سوم : ادبیات پایداری در ایران و ویژگی های آنفصل چهارم : ادبیات پایداری در فلسطینفصل پنجم : مشترکات و متفرقات سبکی و محتوایی شعر پایداری در ایران و فلسطیننتیجه گیریفهرست و منابع

more_vert مقاله جلوه تربیتی تعلیمی ادبیات انقلاب و جنگ در آثار منتخب کودک دهه شصت

ادامه مطلب

closeمقاله جلوه تربیتی تعلیمی ادبیات انقلاب و جنگ در آثار منتخب کودک دهه شصت

مقاله علمی و پژوهشی " جلوه تربیتی تعلیمی ادبیات انقلاب و جنگ در آثار منتخب کودک دهه شصت" مقاله ای است در 20 صفحه و با 19 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ادبیات تعلیمی، ادبیات انقلاب وجنگ، آثار منتخب کودک دهه شصت پرداخته شده است چکیده مقاله یکی از گونه های مهم ادبیات، ادبیات کودکان است. در ایران، به رغم عظمت و قدرت و سابقه ادبی، ادبیات کودکان به معنای امروزی سابقه چندانی ندارد؛ اما در دوره معاصر به ادبیات کودکان توجه گسترده¬ای شده است به طوری که می توان گفت: یکی از گسترده ترین و زیباترین انواع ادبی کودک در ایران بویژه در دوره معاصر جلوه ادبیات تعلیمی، ادبیات انقلاب و جنگ در آثارکودک است. این نمود در ادبیات کودک دهۀ شصت به دلیل این که از وقوع انقلاب اسلامی زمان زیادی نمی گذشت هم چنین در فاصله کوتاهی از انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی رخ داد به اوج خود رسید به گونه ای که بسیاری از شاعران و نویسندگان ایران بویژه شاعران کودک و نوجوان از میان انواع ادبی به این نوع ادبی توجه شایانی کردند. این مقاله با هدف نمایان ساختن و تحلیل و بررسی جلوه ادبیات تعلیمی، ادبیات انقلاب و جنگ در آثارکودک دهۀ شصت نگارش یافته است. برای دستیابی به این هدف، ابتدا به طور اجمالی به بیان معنای دقیق ادبیات کودک و ویژگی های آن و ادوار سنی کودکان پرداخته شده است. سپس ادبیات تعلیمی، ادبیات انقلاب و جنگ و جلوه های آن در شعر و داستان کودک دهۀ شصت مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. نتیجة این بررسی نشان می دهد که پایداری، شجاعت، نوع دوستی، امیدواری، جوانمردی، طرفداری از حق و حقیقت و استقامت در مقابل زور و ستم ارزش ها و مضامین تعلیمی ای هستند که هسته  ی مرکزی بسیاری از قصه ها و داستان های کودک دهۀ شصت را تشکیل می دهند دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله اثر سبک‌های شناختی بر یادگیری یک تکلیف هدف‌گیری در محیط باز و بسته بر مبنای منطق فازی و کلاسیک

ادامه مطلب

closeمقاله اثر سبک‌های شناختی بر یادگیری یک تکلیف هدف‌گیری در محیط باز و بسته بر مبنای منطق فازی و کلاسیک

مقاله علمی و پژوهشی " اثر سبک‌های شناختی بر یادگیری یک تکلیف هدف‌گیری در محیط باز و بسته بر مبنای منطق فازی و کلاسیک" مقاله ای است در ۱۹ صفحه و با ۳۰ فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به محیط باز و بسته؛ مستقل از زمینه؛ منطق فازی؛ منطق کلاسیک؛ وابسته به زمینه پرداخته شده است چکیده مقاله هدف کلی پژوهش حاضر، مطالعة اثر سبک‌های شناختی مستقل از زمینه و وابسته به زمینه بر یادگیری یک تکلیف هدف­گیری در محیط باز و بسته بر مبنای منطق فازی و کلاسیک است. در این پژوهش با مقایسه میانگین‌ها، برتری شرکت کنندگان مستقل از زمینه را در شرایط محیطی بسته و عملکرد بهتر شرکت کنندگان وابسته به زمینه را در محیط باز نشان داد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان

ادامه مطلب

closeکتاب فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان

کتاب« فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان» ویژه رشته هنرهای پژوهشی و صنایع دستی به قلم مهرنوش غضنفری(1360) شامل مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 86 تا 94 میباشد. در بخش پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامه‌ای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه می‌شود که به غیراز پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

more_vert کتاب فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان

ادامه مطلب

closeکتاب فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان

کتاب« فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان» ویژه رشته هنرهای تصویری و طراحی به قلم فریماه فاطمی(1364) و فاطمه مرسلی(1363)شامل مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 86 تا 94 میباشد. در بخش پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامه‌ای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه می‌شود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

more_vert کتاب ادبیات روس به روایتی دیگر

ادامه مطلب

closeکتاب ادبیات روس به روایتی دیگر

همراه با کتاب ادبیات روس به روایتی دیگر با فرهنگ و ادبیات روسیه، شخصیت و آثار نویسندگان بزرگی همچون آنتوان چخوف، لئو تولستوی، فئودور داستایوفسکی، ایوان ایلیچ و ... آشنا شوید. رویارویی با مدرنیته، طی یکی دو قرن گذشته دستمایه بسیاری از داستان‌ها بوده، خصوصا داستان‌های روشنفکران و فرهیختگان سرزمین‌های غیراروپایی و آمریکایی. در ادبیات روسیه هم به همین منوال شاهد واکنش‌هایی هستیم که برخی از آنها به آن‌سوی مرزها نفوذ کرده‌ و جایگاهی کاملا خاص و جدی در ادبیات جهانی پیداکرده‌اند. به ‌طوری‌که هنوز این آثار تجدید، چاپ و خوانده می‌شوند. اما دلیل ماندگاری این آثار چیست؟ آنچه شاهکار بودن ادبیات کلاسیک را تایید می‌کند، نگاه توانا، شفاف، و صریح این متون ادبی به تحولاتی است که با پوشاندن چهره‌ای‌ دروغین به نام تمدن و پیشرفت، به سیاه‌کاری و نابودی جهان کمر بسته‌اند. بنابراین همان‌گونه که توضیح داده شد، با خواندن این آثار به لحاظ فرهنگی نمی‌توانیم با ملت روسیه امروزی ارتباط برقرار کنیم، بلکه فقط می‌توانیم از هوشیاری و حساسیت ملتی آگاه شویم که هر کدام ا‌ز آثار ادبی‌شان در برابر تحولاتی که در حال سلطه بر جهان بود واکنشی خاص خود نشان می‌دادند و نه تنها برای ملت روسیه زمانه خود، بلکه حتی برای ملت‌های دیگر، توصیف‌گر واقعی وضع موجود بودند و هستند. فهرست مطالبکلام نخستنیکلای واسیلیویچ گوگولبا گوگول در «بلوار نیفسکی»جنون و دیوانگی در داستان گوگول: «یادداشت‌های یک دیوانه»مانیفست هنر متعالی گوگول در «پرتره»شنل آکاکی آکاکیویچخواستگاران فارغ از عشق آگافیا: درباره نمایشنامه «عروسی»فئودور داستایوفسکی«مفتش بزرگ» و توتالیتاریسمدستمال آبی مادر: نگاهی به داستان «در مدرسه شبانه‌روزی»لئو تولستویزندگی و مرگ ایوان ایلیچ: نگاهی به داستان «مرگ ایوان ایلیچ»مناسبات مالکانه به روایت تولستوی: نگاهی به «سرگذشت یک اسب»آنتوان چخوفچخوف در مقام تحلیل‌گر اجتماعی در آخرین اثر خود: نگاهی به نمایشنامه «باغ آلبالو»جلوه اسطوره‌ای شهر مسکو: نگاهی به نمایشنامه «سه خواهر»افسردگی دایی وانیارنج‌های ایوانفآمریکا: نگاهی به داستان «بچه‌ها»نگاهی به عشق در داستان‌های کوتاه چخوفآرکادی تیموفیویچ آورچنکوآرکادی آورچنکو، علیه رویای آمریکایی : نگاهی به داستان «گفتگویی در مدرسه»

more_vert نرم افزار شبیه ساز بازی های آرکید برای ویندوز MAME

ادامه مطلب

closeنرم افزار شبیه ساز بازی های آرکید برای ویندوز MAME

MAME 0.217 x86/x64 جدیدترین نسخه از ماشین مجازی بازی‌های آرکید و کلاسیک است. اگر شما نیز از گیمرهای کلاسیک و قدیمی بازی‌های کامپیوتری باشید، احتمالا هیچ‌گاه شور و اشتیاق کنسول سگا، میکرو و اولین نسل‌های پلی استیشن را از یاد نخواهید برد. علاوه بر این‌ها، در برخی مکان‌های تفریحی و فروشگاه‌ها، تعدادی از دستگاه‌های بازی به صورت ایستاده وجود داشت که با وارد کردن سکه در آنان، می‌شد از بازی کردن با آنان لذت برد. یکی از محبوب‌ترین این دستگاه‌ها، کنسول بازی ایستاده‌ی MAME بود که بسیاری از افراد در آن زمان‌ها، در آرزوی این بودند که بتوانند بدون نیاز به سکه انداختن، تا هروقت که دلشان می‌خواست، از بازی کردن لذت ببرند! از آن دوران چندین سال می‌گذرد و بازی‌های کامپیوتری با گرافیک خارق‌العاده‌ای به بازار عرضه می‌شوند. سیستم‌های کامپیوتری و سخت‌افزارهای آنان، پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند و کنسول‌های امروزی دیگر تبدیل به دستگاه‌هایی خانگی شده و نیازی به سکه انداختن هم ندارند! اما اگر شما هم همچنان دوست دارید که بازی‌های مورتال کامبت، پک من و ... را از بازی‌های قدیمی آن دوران تجربه کنید، ما برای شما شبیه‌سازی بسیار کامل و حرفه‌ای را آماده کرده‌ایم. نرم افزار MAME شما را قادر می‌سازد تمامی بازی‌های کلاسیک مربوط به این کنسول ایستاده را اجرا کرده و از آنان لذت ببرید.   ویژگی های نرم افزار MAME : – آپدیت‌های زود به زود و رفع باگ‌ها – امکان دسترسی به پنل تنظیمات هر بازی – شبیه‌سازی لیست وسیعی از بازی‌های کلاسیک – کیفیت بسیار بالاتر نسبت به کنسول سگا – مناسب برای دوست‌داران بازی‌های نوستالوژی

more_vert کتاب اصول و مبانی موسیقی و تاثیر موسیقی ایران بر موسیقی غرب

ادامه مطلب

closeکتاب اصول و مبانی موسیقی و تاثیر موسیقی ایران بر موسیقی غرب

کتاب اصول و مبانی موسیقی و تاثیر موسیقی ایران بر موسیقی غرب نوشته سوسن شاکرین، مجموعه‌ای از دانستنی‌های موسیقی شرق و غرب، تاریخ بزرگ موسیقی ایران و تاثیر آن در جهان و یک آنتولوژی موسیقی است. بخش عمده این کتاب درباره گیتار کلاسیک است، مختصری از تاریخچه گیتار، تمرینات تکنیک نوازندگی گیتار کلاسیک، گام و آرپژ، از این بخش برای تمرینات تمام سازها و آواز نیز می‌توان استفاده کرد. همچنین در شناخت انواع موسیقی، موسیقی هارمونیزه غرب و موسیقی پاپ و موسیقی سنتی ایران و سایر ملل نیز می‌توان مطالبی را خواند. معرفی و بازگویی فرهنگ زنده‌ای که به طور دائم جهان از آن استفاده می‌کند و مستقیما از ایران برخاسته است، به قصد متوقف ساختن جریانی که قرن‌ها است آغاز شده و هنوز در سراسر جهان ادامه دارد و آن معدوم کردن تاریخ فرهنگی ایران و تحریف سرچشمه‌ها و منابعی است که به ایران مربوط می‌شود. سوسن شاکرین در این کتاب ثابت کرده که سرچشمه موسیقی فلامینکو از ایران است. بخش‌هایی نیز به توضیحاتی درباره موسیقی کشورهای هلند و یونان و اسپانیا اختصاص دارد. درباره موسیقی هلند و سیر تحول آن برای اولین بار است که در متون فارسی آمده است. بخش دیگر کتاب توضیحاتی درباره اهمیت فارابی فیلسوف و موسیقیدان بزرگ ایرانی قرن دهم میلادی است. هدف، در این بخش نشان دادن سرچشمه‌ها و مسیر دانش در جهان کنونی، و بازگویی و معرفی بخشی از آن است که به ایران مربوط می‌شود. به زبان دیگر، نشان دادن جای پای فرهنگ ایران (و خصوصا موسیقی ایران) در جهان و به ویژه جهان غرب است. معرفی بخشی از فرهنگ زنده‌ای که جهان از آن استفاده می‌کند و مستقیما از ایران است. شرق گرایی و غرب گرایی بدون اندیشه، هر دو نشانه جهل‌اند که در این کتاب از این موضوع کاملا پرهیز شده و معرفی سرچشمه‌های فرهنگی ایران نباید چنین سوء تفاهمی را ایجاد کند. فهرست مطالببخش اول: نگاه کوتاهی به سبک‌های موسیقی کلاسیکبخش دوم: موسیقی از عهد عتیق تا قرن 300 میلادیبخش سوم: موسیقی یونان از عهد عتیق تا 300 میلادیبخش چهارم: موسیقی ایران در قرون وسطیبخش پنجم: مختصری درباره موسیقی فلامینکوبخش ششم: موسیقی غرب در قرون وسطی: 300 تا 1450 میلادیبخش هفتم: مختصری درباره سرزمین هلند و موسیقی هلندبخش هشتم: مختصری درباره موسیقی کنونی ایرانبخش نهم: چگونه یک گیتارخوب را تشخیص دهیمبخش دهم: آگاهی‌های اولیه صوت، کوک گیتار، تُنوبخش یازدهم: ریتم و ملودی، تعاریفی دیگر برای ریتمبخش دوازدهم: میزان...، ضرب بالا، تمرینبخش سیزدهم: فاصله، علائم تغییر دهنده–علائم عَرَضی و ترکیبی

more_vert کتاب داستان مینی مال (طرح ساده، نثر موجز)

ادامه مطلب

closeکتاب داستان مینی مال (طرح ساده، نثر موجز)

این کتاب در مورد داستان مینی مال و مباحث تیوری مربوط به آن می باشد و در آخر کتاب نیز به معرفی انواع ایرانی و خارجی داستان مینی مال پرداخته شده است. مینی مال داستانی بسیار کوتاه است که در متن و نوشته، به پایان خود نمیرسد و در ذهن خواننده می باید آن را ادامه دهد. هرچند تا به حال تعریف جامع و استانداردی برای مینی مال نشده است، اما نکته ی قابل تأمل در مینی مال نویسی، ابتدا انتقال پیام و هدف و سپس توانایی پردازش خوب و القای مناسب آن به خواننده است. نخست باید سوژه ی قابل پردازش به ذهن نویسنده تلنگر زده و در مرحله ی بعد، فشرده نویسی و موجزنگاری هنری، مد توجه نویسنده مینی مال نگار باشد. مینی مال نویسی با جمله ی کوتاه نویسی قرابتی نزدیک و قابل تأمل دارد و عدم آگاهی از این مسأله گه گاه نویسنده را دچار گمراهی و سردرگمی می سازد.فهرست مطالب تعریف واژه ی مینی مالپیدایش داستان های مینی مالیستیمینی مالیسم در ادبیات داستانیویژگی های داستان مینی مالویژگ یهای کلی داستان مینی مالیستیساختار داستان های مینی مالیستیتعریف داستان کوتاهداستان کوتاه پیرنگ دارداستان کوتاه بی پیرنگداستانکانواع داستانکنخستین مینی مال نویس ایرانی کیست؟مینی مالیسم در ادبیات کلاسیک ایرانجنبه های مشترک فیه ما فیه و مینی مالیسمایجازطرح سادهمحدودیت زمان و مکانبرخورداری از تصویری جذابسادگی زبان واقع نماییکاربرد بیشتر برخی از عناصرجنبه های متفاوت فیه ما فیه و مینی مالیسمشخصیت عهانتیجهتفاوت داستان مینی مال (داستانک) با داستان کوتاهوجوه افتراقطرح (اسکچ)شمعدانی غمگین (ولفگانگ بوشرت)مینی مالیسم موقعیت جذاب زندگی است که نیاز به پرداخت عالی داردگیتار (جام ام دانیل)داستان های موقعیتیبه عنوان مثال به داستان زیر توجه فرمایید:آنتوان چخوفسکوت یا پرحرفییک دست و دو هندوانهامتقام زناز دفترچه ی خاطرات یک دویزهارنست همینگوی

more_vert ۸۸ کرسی زبان فارسی در کشورهای مختلف راه‌اندازی می شود

ادامه مطلب

close۸۸ کرسی زبان فارسی در کشورهای مختلف راه‌اندازی می شود

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل از راه‌اندازی ۸۸ کرسی زبان و ادبیات فارسی در کشورهای مختلف توسط استادان اعزامی ایران در بهمن ۹۸ خبرداد و گفت: در حال حاضر ٢٠٠ کرسی زبان و ادبیات فارسی در دیگر کشورها برای آموزش دانشجویان فعال است. آیین بازگشایی ٥٠ کرسی زبان و ادبیات فارسی در جهان با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تعدادی از استادان زبان و ادبیات فارسی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.حسین سالارآملی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل در این مراسم اظهار داشت: داوطلبان خارجی در سایر کشورها باید امکان تحصیل در دانشگاه های ایران را داشته باشند؛ ٥٣٠ دانشجوی بورسیه در مقطع دکتری رشته زبان فارسی دانشگاه های داخل مشغول به تحصیل هستند.وی درباره تعداد دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه های کشور خاطرنشان کرد: ٢٧ هزار و ٥٠٠ دانشجو در دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ١٠ هزار و ٢٠٠ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، دو هزار و ٥٠٠ دانشجو در دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ١٧ هزار و ٥٠٠ دانشجو در جامعه المصطفی تحصیل می کنند. قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل تاکید کرد مجموع این دانشجویان به ٥٦ هزار نفر می رسد که به زبان فارسی تسلط دارند و این زبان را می توانند در دنیا توسعه دهند.سالارآملی همچنین گفت: سال گذشته ٦٥ کرسی زبان و ادبیات فارسی پیش از بحران های ارزی فعال بود؛ در مهرماه امسال ٣٣ کرسی و در بهمن ٨٨ کرسی زبان و ادبیات فارسی در کشورهای خارجی و توسط استادان اعزامی از ایران راه اندازی می شود.رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم در مورد توسعه کرسی زبان و ادبیات فارسی در سایر کشورها اظهارداشت: اولویت نخست توسعه این زبان، کشورهای اطراف و همسایه، اولویت دوم کشورهای متقاضی توسعه زبان فارسی توسط ایرانیان مقیم که قصد آشنایی بیشتر با این زبان را دارند و اولویت سوم برای کشورهای دورتر مانند آمریکای جنوبی است.

more_vert کتاب بدانیم و بنویسیم: جستاری در تعاریف و مفاهیم داستانی

ادامه مطلب

closeکتاب بدانیم و بنویسیم: جستاری در تعاریف و مفاهیم داستانی

در کتاب «ادبیات داستانی» نویسنده‌ی کتاب، جمال میرصادقی، این اصطلاح را اینگونه تعریف کرده است: «ادبیات داستانی(Fiction) بر آثار منثوری دلالت دارد که از ماهیت تخیلی برخوردار باشد، غالباً به قصه، داستان کوتاه، رمان و انواع وابسته به آنها «ادبیات داستانی» می‌گویند؛ بنابراین، این اصطلاح ادبی، نمایش‌نامه‌ی منظوم و حماسه و تراژدی و کمدی را در بر نمی‌گیرد، یعنی به منظومه‌های غنایی و بزمی نظیر «ویس و رامین» فخرالدین اسعد گرگانی و «خسرو و شیرین» ابومحمد الیاس نظامی گنجه‌ای و حماسه‌ی «شاهنامه‌ی فردوسی، ادبیات داستانی نمی‌گویند و این آثار در حیطه‌ی ادبیات (Literature)به معنی خاص آن قرار می‌گیرد. ادبیات داستانی فقط معرف آثار داستانی منثور است. و در فرهنگ اصطلاحات ادبی، در تعریف ادبیات داستانی آمده: «این اصطلاح، کلاً به آن دسته از آثار روایتی منثور اطلاق می‌شود که جنبه‌ی خلاقانه‌ی آنها بر واقعیت غلبه دارد و شامل: قصه، داستان کوتاه، داستان بلند و رمان می‌شود.» «ادبیات داستانی، هنر و فن ابداع و بازنمایی زندگی بشری از طریق به کارگیری واژگان مکتوب برای آموزش یا دگرگونی آن و یا هر دو می‌باشد.» و ادبیات داستانی به طور کلی در عرف نقد امروز به آثار روایتی تخیلی خلاقه‌ی منثور، در حوزه‌ی نثر داستانی گفته می‌شود. اساس ادبیات داستانی تخیل، و آدم‌ها و حوادث آن ساخته و پرداخته‌ی ذهن نویسنده است و با این وجود، این تخیلات ریشه در واقعیت‌های عینی و ملموس اجتماعی دارند.فهرست مطالب تعریف ادبیات داستانیالف) ادبیات داستانی تفریحیب) ادبیات داستانی تحلیلیتعریف داستانانواع داستانقصهداستان کوتاهانواع داستان کوتاهداستان کوتاه پیرنگ دار:داستان کوتاه بی‌پیرنگ:داستانکداستان بلندرمانتفاوت داستان کوتاه با سایر انواع ادبیات داستانیتفاوت داستان کوتاه و قصهتفاوت داستان کوتاه و داستان بلندتفاوت داستان کوتاه و رمانپیشینه‌ی داستان کوتاه در ادبیات فارسیساختار و عناصر داستان کوتاهطرح(PLOT)موضوعدرون‌مایهشخصیت و شخصیت‌پردازیزاویه دیدانواع زاویه‌ی دید داستانراوی اول شخصراوی سوم شخصروایت نامه‌ایروایت یادداشت‌گونهتک‌گوییپیرنگ داستانصحنهگفت‌و‌گولحنفضازبانزمانمکانحادثهسبکتکنیکفهرست منابع

more_vert سئوالات آزمون دکترای سال 97 رشته زبان و ادبیات فارسی

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای سال 97 رشته زبان و ادبیات فارسی

بانک مقالات ایران برای آشنایی هر بیشتر دانشجویان و علاقمندان سئوالات آزمون دکترای سال 97 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی را منتشر می نماید   برای دریافت سئوالات آزمون دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی سال 97  از لینک زیر استفاده نمائید  

more_vert کتاب ادبیات مقاومت در ایران (از فروپاشی ساسانیان تا دوران مشروطه)

ادامه مطلب

closeکتاب ادبیات مقاومت در ایران (از فروپاشی ساسانیان تا دوران مشروطه)

ایرانیان از کهن‌ترین ازمنه تاریخ، دارای اندیشه، فلسفه و عرفان ویژه خود بوده‌اند. در این بین منتقدین زیادی نیز وجود داشته است. در برابر هر فلسفه یا هر آیین و اندیشه‌ای، مخالف این فلسفه و آیین و اندیشه هم وجود داشته است. در برابر فلسفه زردشت، فلسفه مهر قرار داشته. در برابر فلسفه مهر، آیین زروان بوده و در هر زمان نیز این اندیشه‌های موافق و مخالف وجود داشته است. هر حکومتی نیز بر پایه فلسفه‌ای که داشته دارای پیروانی و منتقدین بوده است. هخامنشیان و اشکانیان سعی کردند در جهان آن روزگار یک حکومت فدراتیو بر اساس آزادی و دموکراسی داشته باشند. ساسانیان اما به خاطر ادغام دین و سیاست در ایران مخالفت‌هایی را برانگیختند که مزدکیان و مانویان نمونه‌ای از این مخالفت‌ها بود که عاقبت الامر مزدکیان با همیاری‌ عرب‌ها توانستند انتقام سختی از ساسانیان بگیرند. پس از تازش مزدکیان و عرب‌هاست که ما می‌بینیم در ایران منتقدین که شاعران و عرفا و دانشمندان جزو آنان بودند در آثارشان این مخالفت را به طور وسیعی ذکر کرده‌اند و همین منجر به تشکیل فرقه‌ای به نام عرفان سیاسی شده است.در این کتاب، که تاریخ ادب پایداری و مقاومت در ایران است از روزگار تازش تازیان تا دوره مشروطه به این مهم اشارت رفته است.فهرست مطالب ادبیات مقاومت در ایراندرآمدی بر حماسه‌سرایی و رجزخوانیساخت و موقعیت عمومی حماسه ی ملی ایرانموسیقی حماسی یا پهلوانی سرودموسیقی رزمیواژگان حماسیآثار حماسی ایران پیش از اسلامحماسه در ادبیات پهلویآثار حماسی عهد اسلامیحماسه‌های تاریخیحماسه‌های دینیموسیقی و حماسهاقوام ایرانی:موسیقی قومی و انواع سازهاترانه‌ی قومیموسیقی کردیموسیقی لریموسیقی آذریموسیقی فارسموسیقی عربموسیقی تالشموسیقی بلوچموسیقی ترکمنمنابع

more_vert کتاب آموزش گیتار پاپ - کلاسیک (مبتدی و پیشرفته)

ادامه مطلب

closeکتاب آموزش گیتار پاپ - کلاسیک (مبتدی و پیشرفته)

کتاب آموزش گیتار پاپ - کلاسیک (مبتدی و پیشرفته) نوشته‌ی حامد مراحمی، مطالبی مانند شناخت ساز گیتار و انواع آن، تکنیک‌های مختلف و اجرای تعدادی قطعات باکلام و بی‌کلام، تئوری پیشرفته موسیقی، روش‌های نواختن ملودی و... را آموزش می‌دهد. آشنایی با تاریخچه ساز گیتار: در مورد تاریخچه گیتار روایت‌های زیادی گفته شده است. بعضی‌ها معتقدند که منشأ گیتار از مصر است و عده‌ای دیگر فکر می‌کنند که گیتار از سی‌تارهای یونانی - آشوری که رومی‌ها آن را به اسپانیا آورده‌اند، گرفته شده است. در واقع گیتار از تحول لوت در اروپا به وجود آمده و بعد از آن این ساز در اسپانیا و دیگر مناطق اروپا رواج پیدا کرده است. این کتاب می‌تواند بهترین انتخاب برای کسانی که می‌خواهند از ابتدا و به صورت ساده و اصولی نوازندگی گیتار را یاد بگیرند، مناسب باشد. در واقع کتاب به دو مبحث مبتدی و پیشرفته تقسیم‌بندی شده و درس‌های آن به صورت مرحله به مرحله نوشته شده‌اند و تمرین‌های آن به ترتیب سطح یادگیری ارائه می‌شوند. فهرست مطالبمقدمهبخش اولتئوری موسیقیشناخت ساز گیتارسبک‌شناسیآکورد‌ها (بخش اول)انواع نواختن ساز گیتارریتم‌ها3/4 والس6/8 سنگین (آهسته)2/44/4 رومباآرپژها6/8 سنگین (آهسته)4/4 رومبا2/4آهنگ بگذر ز منآهنگ علامت سوالآهنگ چشم منآهنگ منو با خودت ببرآهنگ گل هیاهوآهنگ شاکیآهنگ کلاسیک رومنسبخش دومتئوری پیشرفته موسیقینت‌های ساز گیتار و گام کروماتیکروش‌های نواختن ملودیآکورد‌های بخش دومریتم 3/4 پیشرفتهتکنیک راسگاوادو چهارتاییتکنیک راسگاوادو سه تایی (پیوسته)ریتم 6/8 رینگیریتم 6/8 سنگین پیشرفتهریتم 4/4 باسانواریتم 2/4 پیشرفتهریتم 6/8 اسپنیشآرپژ 6/8 سنگین پیشرفتهآرپژ 6/8 رینگیریتم-آرپژ 2/4 رِگاییریتم-آرپژ 4/4 (عربی)ریتم-آرپژ 6/8 رینگیریتم-آرپژ 3/4 والسقطعه کلاسیکقطعه فلامنکو تابستان در خانهآهنگ گل گلدونملودی آهنگ گل گلدونملودی آهنگ الهه نازآهنگ پاییزآهنگ اگه یه روزآهنگ با توآهنگ پرنده مهاجرآهنگ دل اسیرهآهنگ نیستیسایر آکوردهاسخن آخر (پایان)

more_vert کتاب آموزش گیتار پاپ - کلاسیک (مبتدی و پیشرفته)

ادامه مطلب

closeکتاب آموزش گیتار پاپ - کلاسیک (مبتدی و پیشرفته)

کتاب آموزش گیتار پاپ - کلاسیک (مبتدی و پیشرفته) نوشته‌ی حامد مراحمی، مطالبی مانند شناخت ساز گیتار و انواع آن، تکنیک‌های مختلف و اجرای تعدادی قطعات باکلام و بی‌کلام، تئوری پیشرفته موسیقی، روش‌های نواختن ملودی و... را آموزش می‌دهد. آشنایی با تاریخچه ساز گیتار: در مورد تاریخچه گیتار روایت‌های زیادی گفته شده است. بعضی‌ها معتقدند که منشأ گیتار از مصر است و عده‌ای دیگر فکر می‌کنند که گیتار از سی‌تارهای یونانی - آشوری که رومی‌ها آن را به اسپانیا آورده‌اند، گرفته شده است. در واقع گیتار از تحول لوت در اروپا به وجود آمده و بعد از آن این ساز در اسپانیا و دیگر مناطق اروپا رواج پیدا کرده است. این کتاب می‌تواند بهترین انتخاب برای کسانی که می‌خواهند از ابتدا و به صورت ساده و اصولی نوازندگی گیتار را یاد بگیرند، مناسب باشد. در واقع کتاب به دو مبحث مبتدی و پیشرفته تقسیم‌بندی شده و درس‌های آن به صورت مرحله به مرحله نوشته شده‌اند و تمرین‌های آن به ترتیب سطح یادگیری ارائه می‌شوند. فهرست مطالبمقدمهبخش اولتئوری موسیقیشناخت ساز گیتارسبک‌شناسیآکورد‌ها (بخش اول)انواع نواختن ساز گیتارریتم‌ها3/4 والس6/8 سنگین (آهسته)2/44/4 رومباآرپژها6/8 سنگین (آهسته)4/4 رومبا2/4آهنگ بگذر ز منآهنگ علامت سوالآهنگ چشم منآهنگ منو با خودت ببرآهنگ گل هیاهوآهنگ شاکیآهنگ کلاسیک رومنسبخش دومتئوری پیشرفته موسیقینت‌های ساز گیتار و گام کروماتیکروش‌های نواختن ملودیآکورد‌های بخش دومریتم 3/4 پیشرفتهتکنیک راسگاوادو چهارتاییتکنیک راسگاوادو سه تایی (پیوسته)ریتم 6/8 رینگیریتم 6/8 سنگین پیشرفتهریتم 4/4 باسانواریتم 2/4 پیشرفتهریتم 6/8 اسپنیشآرپژ 6/8 سنگین پیشرفتهآرپژ 6/8 رینگیریتم-آرپژ 2/4 رِگاییریتم-آرپژ 4/4 (عربی)ریتم-آرپژ 6/8 رینگیریتم-آرپژ 3/4 والسقطعه کلاسیکقطعه فلامنکو تابستان در خانهآهنگ گل گلدونملودی آهنگ گل گلدونملودی آهنگ الهه نازآهنگ پاییزآهنگ اگه یه روزآهنگ با توآهنگ پرنده مهاجرآهنگ دل اسیرهآهنگ نیستیسایر آکوردهاسخن آخر (پایان)