جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کمبود نیروهای آموزشی در مدارس آلمان

ادامه مطلب

closeکمبود نیروهای آموزشی در مدارس آلمان

یش از هزار مدرسه در سراسر آلمان علاوه بر کمبود کادر آموزشی، از نبود کادر مدیریت رنج می برند. نشریه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ امروز (یکشنبه) از کمبود نیروهای آموزشی و مدیریتی در مدارس آلمان خبر داد.بر این اساس بسیاری از مدارس سراسر این کشور اروپایی نه تنها به تعداد کافی کادر آموزشی و معلم در اختیار ندارند، بلکه بیش از هزار مدرسه بدون مدیر فعالیت می کنند.این در حالی است که مدارس ابتدایی بیش از دیگر سطوح آموزشی با این مشکل مواجه هستند.اواسط شهریور امسال نیز گزارشی که موسسه تحقیقاتی و رسانه ای «بنیاد برتلسمان» در آلمان منتشر کرد حاکی از آن بود که کمبود معلم در مقطع ابتدایی بیش از آن چیزی است که دولت فدرال برای سال تحصیلی جدید پیش بینی می کرد.سال گذشته نیز نهادی دولتی در آلمان با عنوان «کنفرانس وزاری آموزش و امور فرهنگی» (KMK) در پیش بینی های خود از چشم انداز آموزشی در این کشور از کمبود ۱۵ هزار و سیصد آموزگار در مقطع ابتدایی خبر داده بود.این در حالیست که بر اساس تحقیقات بنیاد برتلسمان، نظام آموزشی آلمان برای تکمیل کادر ابتدایی خود تا سال ۲۰۲۵ میلادی دست کم به ۲۶ هزار و ۳۰۰ معلم دیگر نیاز دارد. در بحث هایی که در جامعه‌ آلمان در جریان است، دلایلی گوناگون برای مشکل کمبود معلم در این کشور مطرح می‌شود از جمله این که شغل معلمی در آلمان چندان مورد احترام و در نظر بسیاری از افراد جذاب نیست، سن میانگین بسیاری از معلمان بسیار بالاست، در عرصه‌ برنامه‌ریزی‌های دولت کمبودهایی وجود دارد و بسیاری از معلمان حین تحصیل تجربه‌ کاری کسب نمی‌کنند.

more_vert کتاب‌های درسی تا دو سال آینده تغییر نمی‌کند

ادامه مطلب

closeکتاب‌های درسی تا دو سال آینده تغییر نمی‌کند

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: کتاب های درسی تا ۲ سال آینده هیچ تغییری نخواهد کرد. به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، علی باقرزاده اظهار داشت: در حال حاضر تدوین راهنمای برنامه‌های درسی حوزه‌های یازده‌گانه تربیت و یادگیری طبق آنچه که در برنامه درسی ملی تاکید شده با یک الگوی کلان و جدید مدنظر است. وی ادامه داد: باید استانداردهای تولید محتوا در داخل راهنمای برنامه درسی پیش‌بینی شود و محتوا منطبق با برنامه درسی ملی باشد. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مدت ۶، هفت سال اخیر تلاش‎ های شایسته‌ای در این زمینه انجام داده است. به ویژه بعد از اجرای ساختار جدید نظام آموزشی با عنوان هم‌سویی با برنامه درسی اقدامات جدی انجام شد. هم‌سویی به معنای انطباق کامل با برنامه درسی نیست، قاعدتا با تولید راهنمای برنامه درسی، ممکن است عنوان، محتوا و حجم جدیدی برای دروس پیش‌بینی شود. معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه رویکرد کلی سازمان این است که حجم کتب درسی متناسب با زمان آموزش، نیازها، اقتضائات امروز و آینده آموزش و پرورش تغییر یابد، گفت: علاوه بر همه این ها، مهارت‌محوری و توجه به مهارت در برنامه آموزشی حائز اهمیت است. وی ادامه داد: هم اکنون حوزه‌های تربیت و یادگیری در آموزش و پرورش شکل گرفته و مسئولان این حوزه‌ها هم تعیین شده‌اند. این حوزه‌ها به سمت نیازسنجی و مطالعات تخصصی حوزه دانش و معرفت و پیش‌نویس اولیه راهنمای برنامه درسی خواهند رفت و بعد از آن مراحل اعتباربخشی و تصویب در کمیسیون برنامه درسی و شورای عالی آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

more_vert فراخوان پذیرش مدرس در دانشگاه علمی کاربردی

ادامه مطلب

closeفراخوان پذیرش مدرس در دانشگاه علمی کاربردی

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از ابلاغ دستورالعمل فراخوان دعوت به همکاری متقاضیان تدریس سال ۱۳۹۸ در دانشگاه جامع علمی کاربردی به روسا و سرپرستان واحدهای استانی خبر داد. به گزارش روز دوشنبه دانشگاه جامع علمی کاربردی، مختار جلالی جواران گفت: این دستورالعمل در خصوص نیازسنجی مدرسان سال ۹۸، با برنامه­ ریزی و ظرفیت ­های در نظر گرفته شده برای هر استان به مراکز آموزشی ارسال شده است و مراکز آموزشی باید حداکثر تا ۱۳ آبان ماه ۹۸ فرم های مربوطه را تکمیل کنند. جلالی جواران افزود: پس از جمع بندی و اعتبارسنجی، اطلاعات مراکز آموزشی توسط واحد استانی در قالب فرم شماره ۲، حداکثر تا ۲۰ آبان ماه باید به این معاونت در ستاد مرکزی ارسال شود. وی عنوان کرد: واحدهای استانی این دانشگاه باید در چارچوب­ مأموریت ­های هر مرکز، صرفاً جهت تأمین نیازهای واقعی و کمبودهای موجود از نظر مدرس با توجه به دوره­ های در حال اجرا و همچنین پیش بینی مراکز برای دوره­ های مورد تقاضا در پذیرش­ های آتی در قالب گروه درس­ های پیوست صورت پذیرد؛ به نحوی­ که تأمین مدرسان مورد نیاز برای نیم سال ­های آتی طبق زمان­ بندی مناسب انجام شود. معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: لازم است برنامه­ ریزی و اقدامات از سوی واحدهای استانی، مطابق زمان بندی اعلام شده برای برگزاری هر چه بهتر این فراخوان به ­عمل آید.

more_vert دانشگاه امیرکبیر همایش استارتاپ‌های ثروت آفرین را برگزار می‌کند

ادامه مطلب

closeدانشگاه امیرکبیر همایش استارتاپ‌های ثروت آفرین را برگزار می‌کند

نمایشگاه و همایش استارتاپ‌های ثروت‌آفرین با هدف معرفی روش‌های راه اندازی استارتاپ‌های آموزشی به دانشجویان و توسعه آنها ازطریق شبکه‌سازی با شعار «هر دانشجو یک آموزش دهنده خود اشتغالی» از ۲۱ تا ۲۳ مهرماه ۹۸ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود. به گزارش دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در این همایش که با حضور بسیاری از دانشجویان و فعالان استارتاپی کشور برگزار می شود افراد موفق در حوزه استارتاپی از دستاوردها و تجارب موفقیت خود در این حوزه سخن گفته و تجارب خود را به دیگران به اشتراک می گذارند. در این رویداد جوانانی که قصد شروع فعالیت استارتاپی و تجاری را دارند، آموزش می بینند که چگونه یک استارتاپ موفق را راه اندازی و هدایت کنند.خلق استارتاپ ثروت آفرین، دلایل شکست استارتاپ‌ها، هک رشد، چالش‌های استارتاپ‌ها و راهکارهای رفع آن‌ها، نقشه راه پیروزی و اصول کارآفریتی و بازی ساز شو از محورهای این همایش تخصصی است. همچنین محورهای نمایشگاه هم عناوینی مانند فناوری های نوین آموزش، استارتاپ‌های آموزشی، استارتاپ‌های فریلنسری(خوداشتغالی)، معرفی دانشگاه‌های برتر جهان، بازی های رایانه ای بومی و ... است.همزمان با این رویداد، سمینار فناوری های نوین آموزشی نیز با هدف معرفی فناوری های نوین آموزشی و تحول در نظام آموزشی سازمانها ویژه مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها برگراز می شود.علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رویداد به آدرس www.eduexpo.ir مراجعه کنند.

more_vert جذب دانشجو کالج بین‌المللی علوم پزشکی شهید بهشتی

ادامه مطلب

closeجذب دانشجو کالج بین‌المللی علوم پزشکی شهید بهشتی

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تسریع در راه اندازی کالج بین المللی را ضروری دانست و گفت: امید است که پس از تاسیس این کالج در مهرماه سال تحصیلی آینده شاهد جذب دانشجو باشیم. به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، علیرضا زالی در نشست هم اندیشی راه اندازی کالج بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی که با حضور معاونان بین الملل، آموزشی و توسعه مدیریت و منابع درخصوص راه اندازی کالج بین المللی برگزار شد بر تشکیل کالج بین المللی دانشگاه تاکید کرد. وی با بیان این که هیچ تردیدی در ضرورت تشکیل کالج بین المللی دانشگاه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این امر به عنوان یک اصل ضروری مدیریتی در دانشگاه مطرح است و تمامی مجموعه های آموزشی، پژوهشی و پشتیبانی و خدماتی دانشگاه این راهبرد را تقویت می کنند. رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه بر تسریع راه اندازی این کالج و تدوین برنامه راهبردی کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت در این راستا تاکید کرد. زالی هویت بخشیدن به بحث بین المللی سازی آموزش دانشگاه را یکی از کارکردهای مهم کالج مذکور عنوان کرد و گفت: تا وقتی که کالج بین المللی به عنوان یک نهاد مستقل شکل نگیرد این هویت مخدوش است. وی یادآور شد: این کالج از لحاظ فرهنگی یک تریبون بین المللی آموزشی و پژوهشی است که باید به عنوان یک نهاد مستقل دیده شود. رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین توجه به اقتصاد آموزشی و آموزش اقتصادی در راستای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم را مورد تاکید دانست و افزود: کالج بین المللی بهترین مدل برای تجاری سازی آموزشی است. زالی در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت‌های موجود بین دانشجویان داخلی و خارجی از نظر توانمندی علمی، میزان نخبگی و نیازهای آموزشی اشاره کرد و گفت: شاید لازم باشد که برنامه های آموزشی متناسب با نیازهای دانشجویان خارجی دراین کالج تدوین شود. شناسایی نیازهای آموزشی منطقه و گروههای هدف، شناسایی رشته های مورد تقاضای دانشجویان خارجی در منطقه، تدوین برنامه عملیاتی، بازسازی و طراحی مجدد فضای فیزیکی موجود، تقویت و تمرکز بر آموزش مجازی در کالج، تشکیل شورای راهبردی با حضور نمایندگان آموزشی، پژوهشی، بین الملل و آموزش پزشکی از دیگر تاکیدات رییس این دانشگاه در نشست بود

more_vert مهلت دفاع از پایان‌نامه دانشجویان دانشگاه آزاد

ادامه مطلب

closeمهلت دفاع از پایان‌نامه دانشجویان دانشگاه آزاد

 دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به شرایط نامساعد جوی در روزهای اخیر در سراسر کشور، برگزاری جلسات دفاع دانشجویان از پایان‌نامه و رساله را تا ۲۱ بهمن ۹۸ تمدید کرد. دانشگاه آزاد دستورالعمل «تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه و رساله دانشجویان در نیم سال اول ۹۹-۹۸ » را به رؤسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد ابلاغ کردند. به گزارش روز شنبه دانشگاه آزاد، براساس این دستورالعمل، با توجه به شرایط نامساعد جوی در روزهای اخیر در سراسر کشور، به منظور مساعدت با دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان واحدهای دانشگاه آزاد درخصوص برگزاری جلسات دفاع دانشجویان تحصیلات تکمیلی، این جلسات تا ۲۱ بهمن ماه بلامانع است. در این دستورالعمل تأکید شده است: تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه و رساله دکتری، تنها در صورت نداشتن منع آموزشی و تأیید شورای گروه آموزشی مبنی بر برآورده شدن اهداف پروپوزال و داشتن کد پایان‌نامه، امکان‌پذیر است. براساس دستورالعمل قبلی مهلت دانشجویان دانشگاه آزاد برای دفاع از پایان‌نامه و رساله تا اوایل بهمن بود.

more_vert تحصیل ۸۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی

ادامه مطلب

closeتحصیل ۸۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: ۸۵ درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه کشور در مدرسه‌های عادی و ۱۵ درصد در مدرسه‌های غیردولتی مشغول به تحصیل هستند. عباس سلطانیان در همایش مدیران متوسطه استان سمنان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان، ابراز داشت: توسعه عدالت آموزشی و کیفیت بخشی آموزش در مدرسه‌های دولتی باید مورد تاکید و توجه باشد چرا که تعداد زیادی از دانش‌آموزان در مدرسه‌های دولتی مشغول تحصیل هستند. وی ادامه داد: اگر وضعیت آموزش و پرورش دانش‌آموزان در مدرسه‌های دولتی مطلوب است نشاندهنده عملکرد خوب نظام آموزشی است و اگر وضعیت رضایت‌بخش نیست باید در رویه ها و عملکرد تجدید نظر شود. وی تصریح کرد: حل مشکلات و تقویت آموزش و پرورش در گرو تحقق و اجرایی شدن کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و آذر ۱۳۹۰ به بعد با تصویب شدن این سند گام‌هایی برای تحقق آن برداشته شد. سلطانیان بیان کرد: توسعه آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه مطالبه است که اجرایی شدن سند تحول بنیادین محور اصلی توسعه آموزش و پرورش است و اولین گام در اجرایی شدن این سند استقرار پایه‌های تحصیلی در نظام آموزشی بود ولی گام‌های بعدی به واسطه محدودیت خوب اجرا نشد. وی خاطرنشان کرد: اجرایی کردن سند تحول بنیادین از خواسته‌های رهبری است و همچنین اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش این سند را تایید و امضا کردند. مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی و توسعه عدالت آموزشی تدوین شده و اجرای این سند موجب رفع مشکلات و ارتقای آموزشی در کشور می‌شود. استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری، ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ دانش آموز دارد و نسبت دانش‌آموز به معلم در این استان ۱۵.۳ است.

more_vert تقویم آموزشی نیمسال دوم دانشگاه علمی‌کاربردی

ادامه مطلب

closeتقویم آموزشی نیمسال دوم دانشگاه علمی‌کاربردی

 انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه جامع علمی‌کاربردی بر اساس تقویم آموزشی نیمسال دوم تحصیلی ۹۸ – ۹۹ از ۱۶ بهمن ماه آغاز می شود. به گزارش روز یکشنبه دانشگاه جامع علمی کاربردی، مختار جلالی جواران معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ابلاغیه ای به واحدهای استانی این دانشگاه اعلام کرد: انتخاب واحد دانشجویان این دانشگاه بر اساس تقویم آموزشی نیمسال دوم سال ۹۸-۹۹ از ۱۶ بهمن ماه آغاز می شود و تا ۲۴ بهمن ماه ۹۸ ادامه دارد. دانشجویان این دانشگاه می توانند در بازه زمانی اعلام شده برای انتخاب واحد خود اقدام کنند. وی افزود: زمان حذف و اضافه از تاریخ ۱۰تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری در سامانه هم آوا آغاز می شود و دانشجویان باید برای حصول اطمینان از رعایت الزامات آموزشی در انتخاب واحد، نسبت به ویرایش انتخاب واحد خود از تاریخ ۱۷ اسفندماه تا ۲۵ اسفندماه ۹۸ اقدام لازم را انجام دهند. جلالی جواران اظهار کرد: انجام انتخاب واحد صحیح و حصول اطمینان از سپری شدن فرآیند و ثبت آن از وظایف و تکالیف اولیّه و اصلی دانشجویان بوده و همچنین به عنوان یکی از عوامل مهم در ارزیابی وضعیت مراکز تلقی می شود. وی افزود: دانشجوی ترم آخر، باید حساسیت بیشتری برای حصول اطمینان از ثبت انتخاب واحد و کامل بودن واحدهای انتخابی داشته و هرگونه مشکل در انتخاب واحد اعم از عدم تایید نهایی، عدم پرداخت شهریه، واحد باقیمانده و خطای کاربر (دانشجو و کارمند) در حذف درس را در زمان دسترسی ویرایش توسط مرکز آموزش علمی کاربردی حل و فصل کند. معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: اتخاذ تمهیدات لازم در زمان مقرر و اجتناب از ارسال هرگونه درخواست خارج از بازه زمانی ضرورت دارد و با توجه به عدم امکان بازگشایی انتخاب واحد نیم‌سال‌ اول تحصیلی ۹۸-۹۷ و پس از آن برای انجام انتخاب واحد یا جابجائی واحدهای درسی مازاد در نیم‌سال­ های گذشته، ضرورت دارد نسبت به بررسی وضعیت آموزشی و انتخاب واحد نیم‌سال‌های گذشته اقدام کرده و همچنین اقدام لازم در خصوص حذف واحدهای غیرمجاز مشمول مصوبه سیزدهمین جلسه شورای تخصصی آموزشی دانشگاه انجام و در نیم‌سال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ انتخاب واحد شود. جلالی جواران تاکید کرد: در اجرای مصوبه هیات رییسه دانشگاه جامع علمی کاربردی، تمامی کلاس ­ها در طول هفته (صبح و بعدازظهر) توزیع شده و مراکز آموزشی مجاز به تشکیل کلاس در عصر پنج‌شنبه و روز جمعه نیستند. از این رو تشکیل کلاس در روزهای پایان هفته (عصر پنج شنبه و روز جمعه) تنها با دریافت مجوز از معاون آموزشی این دانشگاه میسر است. تشکیل کلاس در عصر پنج‌شنبه منوط به رعایت کیفیت آموزشی و استفاده بهینه از محیط کار و نظارت واحد استانی است.

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته مدیریت آموزشی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته مدیریت آموزشی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مدیریت آموزشی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه فلسفه ،مبانی و اصول تربیت ، آمار و روش تحقیق کمی و کیفی ، سازمان مدیریت آموزشی و نظارت و راهنمایی آموزشی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert جذب مدرس در کانون زبان ایران

ادامه مطلب

close جذب مدرس در کانون زبان ایران

نام‌نویسی برای شرکت در آزمون جذب مدرس کانون زبان ایران در زمستان سال ۱۳۹۸ در بخش های مختلف انگلیسی و غیرانگلیسی آغاز شده، این نام‌نویسی اینترنتی است و تا ۱۲ بهمن ماه ادامه دارد. به گزارش روز چهارشنبه کانون زبان ایران، این موسسه آموزشی به عنوان قدیمی‌ترین موسسه آموزش زبان در ایران، برای تکمیل کادر علمی خود در سراسر کشور، آزمون جذب مدرس را در بخش‌های انگلیسی (کودکان، نوجوانان، جوان و بزرگسالان) و بخش‌های غیرانگلیسی (فرانسه، عربی، اسپانیایی، آلمانی، روسی و ایتالیایی) برگزار می‌کند. زمان ثبت‌نام در این آزمون از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۲۲ دی‌ماه در آدرس reg.ili.ir آغاز شده است و تا ساعت ۲۳ روز شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ادامه می‌یابد. آزمون جذب مدرس زمستان ۹۸ قرار است در روز جمعه ۱۸ بهمن‌ماه ساعت ۱۰ صبح برگزار شود. کانون زبان ایران به عنوان قدیمی‌ترین موسسه و بزرگترین آموزش زبان‌های خارجی در ایران و خاورمیانه از سال ۱۳۰۴ با عنوان کانون زبان ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرد. پس از وقفه کاری از سال ۱۳۰۶ تا ۱۳۲۱، از فروردین سال ۱۳۲۲ فعالیت انجمن از سرگرفته شد و برگزاری کلاس‌های آموزش مکالمه زبان انگلیسی در انجمن ایران و آمریکا از فعالیت‌های آن در زمان بازگشایی در دهه ۱۳۲۰ بر طبق اساسنامه اعلام شد. پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ و انحلال انجمن ایران و آمریکا، در سال ۱۳۵۸ مرکز آموزش زبان با حکم دادستانی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار شد و به کانون زبان ایران تغییر نام داد. این مؤسسه با پیروی از الگویی جدید و متناسب با شرایط انقلابی جامعه، آموزش زبان‌های دیگر مانند فرانسوی، آلمانی، روسی، اسپانیایی و حتی زبان فارسی را نیز در برنامه آموزشی خود قرار داد. هم‌اکنون کانون زبان ایران در ۳۱ استان و ۱۰۰ شهر با بیش از ۲۷۰ مرکز آموزشی و بیش از یک میلیون زبان آموز در هر سال، در زمینه آموزش زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، عربی، اسپانیایی و روسی و همچنین تولید محصولات آموزشی و کمک‌آموزشی در زمینه آموزش زبان‌های خارجی و آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان فعالیت می‌کند.

more_vert یونسکو: حدود ۱۲ میلیون کودک از مدرسه محروم می‌مانند

ادامه مطلب

closeیونسکو: حدود ۱۲ میلیون کودک از مدرسه محروم می‌مانند

آمارهای سازمان ملل از احتمال محرومیت حدود ۱۲ میلیون کودک از حضور در کلاس‌های درس خبر می‌دهد. بررسی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) نشان می‌دهد درصورتیکه تدابیر لازم اتخاذ نشود حدود ۱۲ میلیون کودک هرگز پا به مدرسه نخواهند گذاشت که در این میان دختران با موانع جدی‌تری مواجه هستند. « ادره آزوله» مدیرکل سازمان یونسکو گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده حاکی از آن است که ۹ میلیون دختر از حضور در کلاس‌های مقطع ابتدایی محروم خواهند شد که این آمار در پسران حدود سه میلیون نفر است. تازه‌ترین اطلاعات از کودکان محروم از تحصیل در جهان حاکی از آن است که در مدت بیش از یک دهه پیشرفت قابل توجهی در این زمینه بدست نیامده‌ است. سال گذشته نزدیک به ۲۵۸ میلیون کودک و نوجوان در طیف سنی شش تا ۱۷ سال از حضور در کلاس‌های درس محروم بوده‌اند. آمارهای جدید انعکاس دهنده مشکلات و موانعی است که در تحقق دستیابی به آموزشِ باکیفیت و فراگیر برای همه افراد وجود دارد. سیستم آموزشی افغانستان به دلیل سه دهه درگیری و جنگ نابود شده‌ است. برای بسیاری از کودکان این کشور به پایان رساندن مقطع ابتدایی رویایی دست نیافتنی است. به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان ملل، همچنین برآوردهای سازمان یونسکو نشان می‌دهد درصورتیکه شرایط فعلی ادامه پیدا کند تا سال ۲۰۳۰ یک ششم از کودکان شرایط حضور در مقطع ابتدایی و راهنمایی پیدا نخواهند کرد.

more_vert معرفی بخش‌های جنبی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

ادامه مطلب

closeمعرفی بخش‌های جنبی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی رشد درکنار بخش‌های مسابقه اصلی، دارای ۵ بخش جنبی نیز خواهد بود. طبق اعلام دبیرخانه چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی رشد، امسال درکنار ۴ بخش مسابقه اصلی این رویداد دارای ۵ بخش جنبی نیز خواهد بود که نمایش‌های ویژه، نشست‌های علمی، شب‌های ملل، کارگاه‌های تخصصی، و نمایش‌های خارج از کشور را شامل می‌شود. امسال در سینما فلسطین (مقر دائمی این رویداد در تهران) علاوه برمسابقه فیلم‌های داستانی، مستند، پویانمایی، و معلمان-دانش آموزان فیلمساز شاهد نمایش‌های ویژه در بخش‌های «مرور آثار شاخص جشنواره بین‌المللی فیلم علمی کودک–آلمان»، «مرور فیلم‌های مستند دریایی»، «مرور فیلم‌های برگزیده سیفژ»، «مرور فیلم‌های محیط زیستی»، و «مرور آثار تربیتی ویژه انجمن اولیاء و مربیان» خواهد بود. همچنین جشنواره رشد امسال میزبان ۵ نشست علمی است که مقوله فیلم آموزشی را از وجوه مختلف زیر ذره‌بین قرار می‌دهند. در این میان حداقل دو نشست «جشنواره رشد: بستری برای بازار فیلم آموزشی» و «جشنواره رشد: بستری برای تألیف فیلم آموزشی» انحصاراً به معرفی برنامه‌ها و راهبردهای جدید سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش جهت توسعه بازار فیلم‌های آموزشی در چارچوب برنامه ملی درسی و سند تحول آموزشی اختصاص دارند؛ و می‌توانند برای فیلمسازان جوان و مستندسازان کشور بسیار کاربردی و جذاب باشند. امسال جشنواره رشد با برگزاری شب‌های سینمای ملل اسلامی، سینمای آلمان و کمیسیون ملی یونسکو زمینه‌ساز توسعه ارتباطات فرهنگی میان فیلمسازان و فرهنگیان ایرانی با همتایان خارجی خود می‌شود. کارگاه‌های تخصصی جشنواره نیز همچون سال‌های گذشته با محوریت معرفی وجوه گوناگون «آموزش در بستر رسانه» برگزار می‌شود. یکی از دستاوردهای جدید چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، برگزاری همزمان این جشنواره در ایران و ۱۲ کشور آسیا، اروپا و آفریقاست که طی آن فیلم‌های شاخص این دوره جشنواره در سئانس‌های ویژه پایه‌های تحصیلی چهارگانه، در مدارس ایرانی برای دانش آموزان ایرانی مقیم به نمایش درخواهند آمد. جزئیات این رویداد در نشست خبری توسط وحید گلستان دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم رشد اعلام خواهد شد. چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی رشد عصر جمعه همین هفته ۲۴ آبان ماه جاری در سالن شماره یک سینما فلسطین افتتاح می‌شود و تا اول آذر همزمان در ده‌ها سالن سینما و مراکز فرهنگی سراسر استان تهران برگزار می‌شود.

more_vert درباره ما

ادامه مطلب

closeدرباره ما

پایگاه بانک مقالات ایران برای ارائه مقالات علمی و پژوهشی ، سئوالات آزمونها ، کتب و نشریات آموزشی و پاورهای آموزشی راه اندازی شده است تعدادی از فایلها و سندهای الکترونیکی با توجه به حجم و اهمیت با پرداخت الکترونیکی در اختیار کاربران قرار می گیرد کاربران برای پیگیری موارد درخواستی می توانند با شماره 09111522213 تماس بگیرند

more_vert نقش دو لبه شبکه‌های اجتماعی در آموزش

ادامه مطلب

closeنقش دو لبه شبکه‌های اجتماعی در آموزش

شبکه‌های اجتماعی همانند شمشیری دو لبه با مزایا و معایبی که دارند؛ می‌توانند تأثیرات سازنده و مخربی در زمینهٔ آموزش داشته باشند. به گزارش Tech times، اینستاگرام بیش از 100 میلیون کاربر فعال دارد که این تعداد در مورد فیس‌بوک بیش از 2.4 میلیارد کاربر فعال است. درصد زیادی از این کاربران جوانانی هستند که هنوز در دبیرستان یا دانشگاه درس می‌خوانند و زمان زیادی را در این شبکه‌ها می‌گذرانند. بر خلاف گذشته که این شبکه‌ها تنها برای سرگرمی بود؛ امروزه جوانان از آن به‌عنوان ابزار آموزشی نیز استفاده می‌کنند.دانش آموزان چگونه از شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری برای اهداف آموزشی استفاده می‌کنند؟ شکی نیست که اکثر دانشجویان دوست دارند از وب‌سایت‌هایی مانند YouTube، Facebook، Instagram و Twitter برای یادگیری چیزهای جدید استفاده کنند. از این سیستم عامل‌ها می‌توان برای بارگذاری کتاب‌های درسی آنلاین استفاده کرده و کاربران با ارتباط با یکدیگر می‌تواند از این منابع بهره‌مند شوند. به بیان ساده‌تر، این شبکه‌ها روش خوبی برای به اشتراک گذاشتن دانش و حل مسائل پروژه‌های درسی و کاری است. سیستم‌عامل‌هایی مانند فیس‌بوک و توئیتر منابع عالی اطلاعات هستند. دانش آموزان اغلب برای دریافت اخبار مربوط به وقایع سیاسی و اجتماعی از این شبکه‌ها بازدید می‌کنند. اما بهتر است آن‌ها به صفحات آموزشی این شبکه‌ها مراجعه کنند. البته تمام اطلاعات موجود در این شبکه‌ها درست و دقیق نیست. نقش مضر شبکه‌های اجتماعی در آموزش شبکه‌های اجتماعی پدیده‌ای هستند که با هیچ‌چیز دیگری قابل مقایسه نیست. این شبکه‌ها علاوه بر نقاط مثبت، می‌توانند اثرات منفی خاصی در آموزش داشته باشند. اما با شناسایی به موقع این مشکلات و به کارگیری اقدامات لازم می‌توان از این اثرات جلوگیری کرد. به‌طورکلی شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های همراه می‌توانند به‌عنوان یک حواس‌پرتی در زندگی ما انسان‌ها نقش داشته باشند. دانش آموزان می‌توانند به جای تمرکز روی درس‌های خود، ساعت‌های زیادی در این شبکه‌ها صرف کنند. آزار و اذیت آنلاین نیز یکی دیگر از مشکلات احتمالی است که این شبکه‌های اجتماعی برای کاربران به وجود می‌آورند.مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در آموزش در ابتدا متن به‌صورت خلاصه در مورد مزایا این شبکه در اخبار زمینهٔ آموزشی حرف زدیم و اکنون توضیحات مفصل‌تری را ارائه خواهیم کرد. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به دانش‌آموزانی که به دنبال یادگیری حس همکاری و تعامل هستند کمک کنند. ماهیت شبکه‌های اجتماعی جامعه‌پذیری کاربران و تعامل است و این دقیقاً همان چیزی است که دانش آموزان به آن احتیاج دارند. معلمان نیز در جوامع تخصصی این شبکه‌ها، اطلاعات و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند و ارتباط بین معلم و دانش آموزان بهتر و سریع‌تر انجام می‌شود. سیستم‌عامل‌های شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه سیستم‌عامل‌هایی مانند YouTube، ثابت کرده‌اند که مکان‌های بسیار خوبی برای مطالب آموزشی هستند. اگر به وب‌سایت یوتیوب مراجعه کنید؛ احتمالاً ده‌ها آموزش و راهنما را مشاهده می‌کنید که در پروژه‌های مدرسه و دانشگاه به شما کمک خواهند کرد. در نهایت، شبکه‌های اجتماعی در معرض دید بین‌المللی قرار دارند. شما می‌توانید با دانش آموزان، معلمان و دانشمندان سراسر کشور و جهان ارتباط برقرار کنید و از این طریق بر اساس پیشرفت‌های موجود در دنیا، مباحث آموزشی خود را پیش ببرید.

more_vert دانشجویان غیرحضوری پیام نور تا امروز می توانند ثبت نام کنند

ادامه مطلب

closeدانشجویان غیرحضوری پیام نور تا امروز می توانند ثبت نام کنند

دانشجویان غیرحضوری پیام نور تا امروز می توانند ثبت نام کنند  ثبت نام دانشجویان غیرحضوری مقطع کارشناسی آزمون سراسری ۹۸ دانشگاه پیام نور تا امروز - یکشنبه - ادامه دارد.  ثبت نام دانشجویان غیرحضوری مقطع کارشناسی آزمون سراسری ۹۸ این دانشگاه از طریق سامانه آموزشی (گلستان) به آدرس اینترنتی http://reg.pnu.ac.ir انجام می شود. همچنین زمان مراجعه حضوری و تشکیل پرونده از روز گذشته ۳۰ شهریور آغاز شده که تا ششم مهر ماه ادامه دارد.دانشگاه پیام نور برای تسریع در ثبت نام به دانشجویان توصیه کرد که تصویر مدارک مورد نیاز با فرم jpg یا jpeg و حجم هر تصویر حداکثر ۲۵۰ کیلوبایت آماده تا در هنگام ثبت نام در سامانه آموزشی (گلستان) به آدرس اینترنتی (www.reg.pnu.ac.ir) بارگذاری شود. مدارک لازم حهت ثبت‌نام عبارت است از تصویر صفحه اول و صفحه توضیحات شناسنامه و پشت و روی کارت ملی، عکس ۴×۳ با زمینه روشن، اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی (دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید ۶-۳-۳ نیاز به مدرک پیش دانشگاهی ندارند.) و مدرک مشخص کننده نظام وظیفه (ویژه آقایان).

more_vert کتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی

ادامه مطلب

closeکتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی

در کتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی، تکنیک‌های علمی‌ کاربردی برای ساده آموزش دادن توسط محمد حسین اسلامی بیان شده است، که می‌توانید از این تکنیک‌ها در تدریس، نوشتن کتاب و هر محتوای دیگری، استفاده کنید تا قدمی برای ساده‌تر کردن مطالب آموزشی‌تان بردارید. نکته مهم در تولید محتوا ساده‌گویی و قابل فهم بودن آن است. ساده‌گویی اصلا کار آسانی نیست و نیاز به تخصص دارد ولی در کتاب ساده‌سازی به زبان ساده در تولید محتوای آموزشی سعی بر آن شده است که ساده‌سازی را با بیانی روان بنویسیم. در این جامعه‌ای که تقریبا سرعت حرف اول را می‌زند، سرعت در پخت غذا (فست فود)، سرعت ارسال پیام (شبکه‌‌های اجتماعی)، سرعت در مطالعه (تندخوانی)، سرعت اینترنت و ده‌ها نمونه دیگر مصرف کننده محتوای آموزشی سرعت در فهم مطالب را از تولیدکننده انتظار دارد. این مسئله با ساده‌سازی محتوا قابل حل است. حالا شمای تولید کننده ممکن است: - معلمی باشید که در مدارس سطوح ابتدایی آموزش می‌دهید.- نویسنده‌ای که کتاب‌های آموزشی می‌نویسید.- کارگردان فیلم‌های آموزشی باشید.- تولید کننده انیمیشن‌های آموزشی باشید.- استاد فوق تخصص دانشگاه یا حوزه علمیه باشید.- و یا شخصی باشید که می‌خواهد یک نکته به دیگری بیاموزد. در هر صورت شاگرد شما، خواننده کتابتان، بیننده فیلم و انیمیشن‌های شما و خلاصه مخاطبتان از شما انتظار دارد که راحت‌تر مطالب را بفهمد، ساده‌تر این مطالب را هضم کند و آسان‌تر به آن‌ها عمل نماید. فهرست مطالببخش صفرم: مقدمهبخش اول: تولید محتوا و ساده‌سازیبخش دوم: ضرورت ساده‌سازیبخش سوم: تکنیک‌های ساده‌سازیبخش چهارم: ابزارک‌های ساده‌سازیبخش پنجم: ادبیات ساده‌سازی

more_vert حذف آزمون درسی ورودی مدرسه‌های استعداد درخشان

ادامه مطلب

closeحذف آزمون درسی ورودی مدرسه‌های استعداد درخشان

آزمون درسی ورودی مدرسه‌های استعداد درخشان حذف می‌شودرئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: نوعی سنجش با ساز و کار غیر آزمونی و حذف آزمون درسی انتخاب دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در مدرسه‌های استعداد درخشان دنبال می‌شود. فاطمه مهاجرانی در حاشیه گردهمایی روسای اداره‌های استعداد درخشان و دانش پژوهان کشور در مجتمع رفاهی فرهنگیان شهمیرزاد استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مدارس استعداد درخشان باید دانش آموز را انتخاب کنند و حتما باید ساز و کار انتخابی وجود داشته باشد و انتخاب در مسیر آزمون نباشد. وی ادامه داد: ساز و کار غیر آزمونی برای انتخاب دانش‌آموزان در دست تدوین است، ولی تا محقق شدن این رویکرد شیوه‌ انتخاب لزوما نباید درسی باشد. مهاجرانی تصریح کرد: برگزاری آزمون انتخابی برای ورود به مدرسه‌های استعداد درخشان صرفا با تاکید بر منابع درسی حفظی برای دانش‌آموزان آسیب زا است و دوره ابتدایی به عنوان بخشی مهم از آموزش نباید تحت تاثیر فشار آزمون باشد. رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: انتخاب دانش‌آموزان در مدرسه‌های استعداد درخشان اجتناب ناپذیر است، ولی سنجش درسی نخواهد بود. وی بیان کرد: توسعه مدرسه‌های استعداد درخشان در سه محور آموزشی، پژوهشی و پرورشی دنبال می‌شود و در محور آموزشی سعی بر غنی سازی آموزشی با کمک کتاب‌های تکمیلی و برگزاری کارگاه آموزشی است. وی یادآور شد: در رویکرد توسعه و تقویت مدرسه‌های استعداد درخشان در محور پرورشی تاکید بر تقویت مهارت زندگی و تربیت دانش آموزان سرآمد در زندگی در کنار تحصیل است و همچنین برنامه‌های قرآنی و فرهنگی ویژه نیز در دستور کار است. رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان خاطرنشان کرد: توسعه مدرسه‌های استعداد درخشان بر پایه پژوهش با کمک ستاد علم و فناوری رئیس جمهوری و سازمان فضایی دنبال می شود. گردهمایی روسای اداره‌های استعداد درخشان و دانش پژوهان کشور با حضور رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان، مدیران ۳۱ استان کشور، ۱۶ تن از معاونان و کارشناسان مرکز ملی استعدادهای درخشان با هدف تبادل تجربه‌ها و هم افریی برای ایجاد کیفیت‌افزایی در مدرسه‌های تیزهوشان به مدت سه روز برگزار می شود. یک هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز تیزهوش استان سمنان در ۱۶ مرکز آموزشی استان مشغول به تحصیل هستند.

more_vert سرفصل‌های بازنگری شده ۱۴ رشته تحصیلی دانشگاه آزاد

ادامه مطلب

closeسرفصل‌های بازنگری شده ۱۴ رشته تحصیلی دانشگاه آزاد

سرپرست معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی و معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد با ابلاغ بخشنامه‌هایی، سرفصل‌های بازنگری شده ۱۴ رشته در مقاطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری را اعلام کردند. جواد علمایی سرپرست معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی و حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد ، سرفصل‌های بازنگری شده ۱۴ رشته در مقاطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری را به واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد ابلاغ کردند. این سرفصل‌ها برای بهره‌برداری در سایت مرکز برنامه‌ریزی درسی به آدرس www.sep.iau.ir قرار داده شده است. نکته قابل توجه این است که اجرای این سرفصل‌ها از نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ برای دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۸ و بعد از آن لازم‌الاجرا است. براساس بخشنامه‌های مذکور سرفصل‌هایی که تاکنون بازنگری شده، شامل رشته‌های مهندسی صنایع مبلمان و مهندسی ماشین‌های صنایع غذایی در مقطع کارشناسی پیوسته است. همچنین رشته‌های آمار اقتصادی، شیمی (گرایش شیمی تجزیه)، مهندسی معماری گرایش مسکن، مدیریت آموزشی، زبان و ادبیات فارسی، جغرافیای سیاسی، تحقیقات آموزشی و آموزش و بهسازی منابع انسانی در مقطع کارشناسی ارشد مورد بازنگری قرار گرفته است. براساس این بخشنامه ها سرفصل های رشته های زبان و ادبیات فارسی، مدیریت رسانه، زبان های باستانی ایران و رفتار حرکتی در مقطع دکتری بازنگری شده است.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی اخبار جعلی و مهارت های مقابله با آن

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی اخبار جعلی و مهارت های مقابله با آن

مقاله علمی و پژوهشی" اخبار جعلی و مهارت های مقابله با آن " مقاله ای است در 28 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به اخبار جعلی و مهارت های مقابله با آن ، اطلاعات جعلی ، جنگ روانی ، تئوری توطئه ، سواد رسانه ای، فرانسیس فوکویاما ، اهداف جنگ روانی ، راهبرد جنگ روانی ، شیوه جنگ روانی ، آینده اخبار جعلی و هرم اخبار جعلی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert جشنواره فیلم رشد با ۱۴۲ فیلم از ایران و جهان

ادامه مطلب

closeجشنواره فیلم رشد با ۱۴۲ فیلم از ایران و جهان

دبیرخانه چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، اسامی ۸۵ اثر ایرانی درکنار ۵۷ فیلم از ۲۵ کشور جهان را به عنوان منتخب هیئت‌های انتخاب این دوره در بخش‌های پویانمـایی، مستندهای علمی و آموزشی، مستند، داستانی کوتاه، داستانی بلند، بخش جنبی ( منتخب جشنواره فیلم‌های آموزشی آلمان) و همچنین آثار ساخته شده توسط معلمان و دانش آموزان فیلمساز اعلام کرد. وحید گلستان دبیر جشنواره با اشاره به انتخاب این آثار از بین بیش از ۲۶۰۰ فیلم ارائه شده، یادآورشد: اسامی فیلم‌ها از حدود ده روز پیش تقریبا نهایی شده بودند و اینک همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول اعلام می‌شوند. در این مدت کار ترجمه، زیرنویس و دوبله فیلم‌های خارجی به سرعت انجام شد تا مشکلی از بابت آماده‌سازی فیلم‌ها نداشته باشیم. گلستان درخصوص فضای عمومی فیلم‌های جشنواره رشد امسال گفت: با وجود همه دشواری‌های تحمیل شده به کشور – که جشنواره هم از آسیب‌های آن در امان نبود- ماموریت داشتیم جشنواره رشد امسال را با حداکثر انطباق با برنامه درسی ملی برگزارکنیم؛ لذا فرایند انتخاب ضمن توجه به تناسب فیلم‌ها با اقتضای سنی مخاطبان و طراحی آموزشی پیوست شده، که امری تازه در این دوره محسوب می‌شود، با اعمال حساسیت نسبت به کیفیت هنری و آموزشی فیلم‌ها صورت گرفته است. وی افزود: حالا که انتخاب‌های نهایی را می‌بینم، به‌نظرم فیلم‌های جشنواره رشد، امسال پیوند خوبی بین دانش آموزان با فیلم آموزشی ایجاد خواهد شد و یک فرصت یادگیری اثربخش را داریم. به گزارش دبیرخانه جشنواره چهل و نهم رشد، امسال فیلم‌های تحسین شده‌ای در این رویدادحضور دارند از جمله در بخش پویا نمایی: «زری، زری، کاکل زری» (مهین جواهریان)، «سیم ششم» (بهرام عظیمی)، «آخرین سفر» (هریستینا بلوسووا – ازبکستان)، «۴۰۰ مایل بر ساعت» (کار گروهی – فرانسه) ؛ در بخش مستندهای علمی و آموزشی: «جای خالی دوست» (محمدعلی طالبی)، «حافظ و گوته » (فرشاد فرشته حکمت)، «اقیانوس شما چقدر آبی است؟» ( جو پیشوتا – آمریکا)، «هوشیاری چیست؟» (دایانا گرادیناری – انگلستان)؛ و در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی: «سور بز» (سعید زمانیان)، «شمشیر چوبی» (سوسن سلامت – بهزاد علوی)، «کاپیتان کینسیس» (کارلوس خوفره – اسپانیا)، «مرا غافلگیر کن!» (سیمون موک – اطریش) و ... اسامی کامل فیلم‌های منتخب جشنواره متعاقباً توسط این دبیرخانه به اطلاع خواهد رسید و در سایت رسمی جشنواره قرارخواهد گرفت. امسال چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم های علمی آموزشی و تربیتی رشد از ۲۴ آبان تا اول آذر ابتدا در تهران بزرگ و دیگر شهرستان‌های استان ، و سپس از ۲ آذر تا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، در سایر استان‌ها توسط دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.