جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert دستور ویژه رئیس جمهوری برای حل مشکلات آموزش و پرورش

ادامه مطلب

closeدستور ویژه رئیس جمهوری برای حل مشکلات آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در توییتی نوشت: امروز گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش در هیات دولت ارائه کردم و دکتر روحانی به سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی دستور ویژه داد تا مشکلات آموزش و پرورش را حل کنند. «محسن حاجی میرزایی» تاکید کرد که پس از ارائه گزارش، رئیس جمهوری گفتند که وزیر باید دانش آموزان را از حافظه محوری به فهم محوری سوق دهد. رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت و در آستانه بازگشایی مدارس، گفت: وزارت آموزش و پرورش با قریب به ۱۵ میلیون نوجوان و جوان بدون تردید مهمترین دستگاه کشور است. حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه که ریاست آن را برعهده داشت، با اشاره به ضعف ها و آسیب های نظام کنونی تعلیم و تربیت، ابراز امیدواری کرد: وزیر آموزش و پرورش با ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، دانش آموزان را از نظام حافظه محور به نظام فهم محور و تقویت تفکر خلاق و نقّاد سوق دهد.

more_vert کتاب فرهنگ واژگان علوم تربیتی

ادامه مطلب

closeکتاب فرهنگ واژگان علوم تربیتی

کتاب فرهنگ واژگان علوم تربیتی نوشتۀ علیرضا مرآتی، مریم درویشی و نازنین کریم زاده، حاوی مجموعه لغاتی است که بیشترین کاربرد را در متون علوم تربیتی دارند. دانشجویان رشتۀ علوم تربیتی با مراجعه به این کتاب می‌توانند نیازهای ترجمه‌ای خود را برآورده نمایند. علوم تربیتی یکی از رشته‌های علوم انسانی محسوب می‌شود که به جنبه‌های آموزش و پرورش آدمی و دانش‌های مربوط به آن اشاره دارد. مفهوم آموزش و پرورش منحصر به افراد، زمان و مکان خاصی نیست. یعنی به‌ طور مشخص آموزش و پرورش منحصر به مدرسه، دانشگاه یا آموزش دروس خاصی نمی‌شود، بلکه برای همه، و در هر زمانی و هر مکانی کاربرد دارد. آموزش عمومی، آموزش عالی، آموزش کارکنان، سوادآموزی بزرگسالان، خودآموزی، آموزش الکترونیکی و مجازی از انواع این آموزش‌ها می‌باشند.

more_vert تحصیل ۸۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی

ادامه مطلب

closeتحصیل ۸۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: ۸۵ درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه کشور در مدرسه‌های عادی و ۱۵ درصد در مدرسه‌های غیردولتی مشغول به تحصیل هستند. عباس سلطانیان در همایش مدیران متوسطه استان سمنان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان، ابراز داشت: توسعه عدالت آموزشی و کیفیت بخشی آموزش در مدرسه‌های دولتی باید مورد تاکید و توجه باشد چرا که تعداد زیادی از دانش‌آموزان در مدرسه‌های دولتی مشغول تحصیل هستند. وی ادامه داد: اگر وضعیت آموزش و پرورش دانش‌آموزان در مدرسه‌های دولتی مطلوب است نشاندهنده عملکرد خوب نظام آموزشی است و اگر وضعیت رضایت‌بخش نیست باید در رویه ها و عملکرد تجدید نظر شود. وی تصریح کرد: حل مشکلات و تقویت آموزش و پرورش در گرو تحقق و اجرایی شدن کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و آذر ۱۳۹۰ به بعد با تصویب شدن این سند گام‌هایی برای تحقق آن برداشته شد. سلطانیان بیان کرد: توسعه آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه مطالبه است که اجرایی شدن سند تحول بنیادین محور اصلی توسعه آموزش و پرورش است و اولین گام در اجرایی شدن این سند استقرار پایه‌های تحصیلی در نظام آموزشی بود ولی گام‌های بعدی به واسطه محدودیت خوب اجرا نشد. وی خاطرنشان کرد: اجرایی کردن سند تحول بنیادین از خواسته‌های رهبری است و همچنین اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش این سند را تایید و امضا کردند. مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی و توسعه عدالت آموزشی تدوین شده و اجرای این سند موجب رفع مشکلات و ارتقای آموزشی در کشور می‌شود. استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری، ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ دانش آموز دارد و نسبت دانش‌آموز به معلم در این استان ۱۵.۳ است.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و نظام آموزش و پرورش

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و نظام آموزش و پرورش

مقاله علمی و پژوهشی" سواد رسانه ای و نظام آموزش و پرورش " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سواد رسانه ای و نظام آموزش و پرورش ، آموزش بازاندیشانه ، حلقه کندوکاو و آموزش سواد رسانه اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert شرایط پذیرش در استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش

ادامه مطلب

closeشرایط پذیرش در استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش

شرایط پذیرش در استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد وزارت آموزش و پرورش،‌ شرایط به‌کارگیری داوطلبان پذیرفته شده را در مرحله نخست آزمون استخدام پیمانی ۹۸ اعلام کرد. هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار و شب گذشته نتیجه نهایی این آزمون با پذیرش ۳۴ هزار و ۴۳۱ نفر در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.وزارت آموزش و پرورش روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای، مواردی را به آگاهی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام پیمانی سال ۱۳۹۸ در مرحله چند برابر ظرفیت رساند.وزارت آموزش و پرورش در این اطلاعیه آورده است: معرفی داوطلب برای انجام مصاحبه استخدامی به‌منزله قبولی فرد تلقی نمی شود، بلکه در پذیرش نهایی با توجه به شغل، محل انتخابی و مجموع نمرات فصلی داوطلبان معرفی‌شده با وزن ۷۰ درصد آزمون کتبی و ۳۰ درصد مصاحبه استخدامی به تعداد یک برابر ظرفیت (به ترتیب نمره فضلی)، صورت می گیرد.همچنین معرفی‌شدگان در این مرحله (چند برابر ظرفیت) موظف هستند با مراجعه به سامانه‌های استانی اداره کل آموزش ‌و پرورش محل مورد تقاضا از زمان و مکان بررسی مدارک و مستندات، مصاحبه استخدامی مطلع شوند.طبق اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش، گذراندن دوره یک‌ساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون جامع این دوره، مطابق ضوابط و مقررات اعلام‌ شده از سوی دانشگاه مجری دوره برای پذیرفته شدگان نهایی دارای سهمیه (ایثارگران، معلولین) و سایر داوطلبان الزامی است.وزارت آموزش و پرورش به داوطلبان معرفی شده برای مصاحبه اعلام کرد فرم اطلاعات فردی را از پرتال دبیرخانه هیات مرکزی گزینش به نشانی www.gozinesh.medu.ir دریافت کنند.چنانچه پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یک‌ساله مهارت آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند، وزارت آموزش ‌و پرورش به تشخیص خود نسبت به محاسبه و دریافت هزینه آزمون، مصاحبه استخدامی و برگزاری دوره اقدام خواهد کرد. پیش از این اعلام شده بود ۱۸ نفر در آموزش و پرورش استخدام می شوند.

more_vert ساماندهی نیروهای حق‌التدریس

ادامه مطلب

closeساماندهی نیروهای حق‌التدریس

مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ادارات آموزش و پرورش استان‌ها باید حداکثر تا روز دوشنبه چهارم آذرماه نسبت به صدور ابلاغ و ساماندهی نیروهای حق‌التدریس آزاد اقدام کنند. به گزارش روز شنبه وزارت آموزش و پرورش، یارمحمد حسین‌بُر اظهار داشت: طبق این اطلاعیه دریافت کد پرسنلی برای نیروهای حق‌التدریس حداکثر تا ۳ آذر امکان‌پذیر است و از روز دوشنبه ۴ آذر همه رکوردهای باقیمانده ایجاد شده برای استان‌ها غیرفعال می‌شود. وی یادآورشد: استان‌ها باید حداکثر تا روز دوشنبه ۴ آذر نسبت به صدور ابلاغ برای نیروهای حق‌التدریس آزاد اقدام کنند. مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: استان‌ها همچنین باید حداکثر تا ۵ آذر آمار نیروهای بازنشسته را از طریق اتوماسیون اداری ارسال و مشخصات نیروهای بازنشسته‌ای که در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ به صورت حق‌التدریس به کارگیری شده‌اند را در قسمت تشکیل پرونده نیروهای حق‌التدریس وارد کنند./

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای ، نظام تربیتی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای ، نظام تربیتی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

مقاله علمی و پژوهشی" سواد رسانه ای ، نظام تربیتی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش " مقاله ای است در 14 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سواد رسانه ای ، نظام تربیتی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و یونسکو اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان

ادامه مطلب

closeپرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش در توییتی از پرداخت مطالبات فرهنگیان در هفته آینده خبر داد. «محسن حاجی میرزایی» در صفحه شخصی خود در توئیت نوشت: متاسفانه در سنوات گذشته عمدتا بدلیل تحریم، مطالبات فرهنگیان خارج از کشور پرداخت نشد. وزیر آموزش و پرورش افزود: با وجود تنگنای بودجه، هفته آینده با پرداخت بخشی از مطالبات آنها و منقضیان خدمت خارج، روند پرداخت آغاز می‌شود. وی در ادامه با تاکید براینکه قدردان صبوری این همکاران عزیز هستم، یادآورشد: در حال بررسی بهینه‌سازی هزینه‌های خارج از کشوریم. پیش از این اصغر نوری مدرس دانشگاه در توییتی خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشته بود: فرموده اید کلیه معوقات سال ۹۷ فرهنگیان پرداخت شده است که جای تقدیر دارد اما بنده به همراه بیش از ۲ هزار نفر از معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور از سال ۸۴ تاکنون مطالباتی در موضوع نرخ تسعیر داریم که پرداخت نشده است. لطفاً برای این قضیه تدبیری بیندیشید ممنون

more_vert کمبود ۱۰۰ هزار معلم در آموزش و پرورش

ادامه مطلب

closeکمبود ۱۰۰ هزار معلم در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۱۰۰ هزار معلم خاطرنشان کرد: باپیش بینی‌های انجام شده امیدواریم در ابتدای مهر کلاسی بدون معلم نباشد. محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کمبود معلمان در کشور اظهار کرد: در حال حاضر با کمبود حدود ۱۰۰ هزار معلم در کل کشور مواجه هستیم که پیش بینی شده این کمبود از طریق بکارگیری معلمان حق‌التدریس، آموزش‌یاران و پیش دبستانی‌ها و همچنین خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان تامین شود. امیدواریم در ابتدای مهر کلاسی بدون معلم نباشد. وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره کاهش میزان سرانه آموزشی کشور نسبت به سایر کشورهای در حال توسعه گفت: هم در فضای آموزشی مشاهده می‌کنیم که متوسط سرانه کشور پایین است و هم در زمینه سهم از تولید ناخالص داخلی با این کمبود مواجه هستیم که در هر دو مورد باید ارتقاهای لازم صورت بگیرد. امیدواریم با پیش بینی‌های که در سند تحول انجام شده است به تدریج منابع مورد نیازمان در این خصوص تامین شود. وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما در جستجوی پایدار کردن منابع آموزش و پرورش هستیم و معتقدیم که آموزش و پرورش نباید دغدغه منابع داشته باشد بلکه فقط باید به کیفیت آموزش فکر کند. حاجی میرزایی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت تامین کتاب‌های درسی نیز اظهار کرد: تمام کتاب‌های درسی مورد نیاز در کشور توزیع شده و بخش مهمی از دانش آموزان نیز تا کنون کتب مورد نیاز خود را تامین کرده‌اند. وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات مسئولان بنیاد شهید در خصوص عدم اقدام آموزش و پرورش به خرید مدارس تحت تملک خود و تخلیه برخی از این مدارس اظهار کرد: ما با بنیاد شهید توافق کرده‌ایم و قرارداد اجاره با تمام املاکی که تملک آنها با بنیاد شهید بوده امضا شده است. درباره مدارس تخلیه شده نیز هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد.

more_vert اهداف دوره ابتدایی

ادامه مطلب

closeاهداف دوره ابتدایی

از آن جایــی کــه آمــوزش و پــرورش دوره ی ابتدایــی، فعالیتــی نظــام دار و هدفمنــد اســت؛ از ایــن رو صاحب نظــران اهــداف متعــدد ـ شــناختی، عاطفــی و روانــی ـ حرکتــی ـ بــرای ایــن دوره ذکــر کرده انــد:

more_vert سئوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش- آموزگار دوره ابتدایی

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش- آموزگار دوره ابتدایی

به منظور آمادگی داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی کشور نمونه سئوالات آزمون استخدامی ارائه می گردد .در این بخش سئوالات آزمون استخدامی آموزگار دوره ابتدایی برای آموزش و پرورش در اختیار کاربران قرار گرفته است :

more_vert مقاله طراحی الگوی برلیان تعالی منابع انسانی برای وزارت آموزش و پرورش ایران (با رویکرد رفتاری-اخلاقی)

ادامه مطلب

closeمقاله طراحی الگوی برلیان تعالی منابع انسانی برای وزارت آموزش و پرورش ایران (با رویکرد رفتاری-اخلاقی)

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی الگوی برلیان تعالی منابع انسانی برای وزارت آموزش و پرورش ایران (با رویکرد رفتاری-اخلاقی)" مقاله ای است در 10 صفحه و با 9 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث الگو، برلیان، تعالی منابع انسانی، وزارت آموزش و پرورش، رفتاری- اخلاقی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این پژوهش طراحی الگویی مناسب جهت تعالی منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش با رویکرد رفتاری- اخلاقی است. این پژوهش برحسب هدف یک پژوهش بنیادی می باشد همچنین بر اساس طرح پژوهش و از حیث نحوه گردآوری داده‌ها، پژوهش حاضر یک پژوهش توصیفی (غیرآزمایشی)، پیمایشی و اکتشافی است. جهت معتبرسازی الگوی پیشنهادی، براساس تکنیک دلفی به چند نوبت به نظرخواهی اساتید، اندیشمندان، صاحبنظران و کارشناسان قرار داده شد. نظرسنجی بعمل آمده در چهار مرحله انجام گرفت و نهایتاً الگو برلیان تعالی منابع انسانی در پنج فرآیند اصلی، 22 مولفه و 10 معیار جامع طراحی گردید و بعنوان الگوی پیشنهادی جهت آسیب شناسی رفتاری-اخلاقی منابع انسانی و جایزه تعالی منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش ارائه شد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert فراخوانی برای ارائه پیشنهادها درباره بازنگری آئین نامه اجرایی مدارس

ادامه مطلب

closeفراخوانی برای ارائه پیشنهادها درباره بازنگری آئین نامه اجرایی مدارس

شورای عالی آموزش و پرورش در فراخوانی از صاحب نظران نظام آموزشی کشور خواست تا دیدگاه ها، پیشنهادها و نظرات کارشناسی خود را درباره بازنگری آئین نامه اجرایی مدارس ارائه کنند. به گزارش ایسنا، آئین نامه اجرایی مدارس در حقیقت نقشه راه مدیریت مدارس است که در راستای سیاست مدرسه محوری و با هدف تقویت، واگذاری اختیارات، کارآمدی شوراها، استفاده از ظرفیت عوامل سهیم و موثر و جلب مشارکت آنان در امور مدرسه و... تدوین شده است. با توجه به اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیرنظام های شش گانه سند مذکور و تحولات محیطی، شرایط و نیازهای زمان و محدودیت‌های ناشی از منابع و امکانات؛ بازنگری و باز تولید آئین نامه اجرایی مدارس ضروری می باشد. در همین راستا شورای عالی آموزش‌وپرورش در نظر دارد فراخوان دیدگاه‌ها، پیشنهادها و نظرات کارشناسی درباره بازنگری آئین نامه اجرایی مدارس را انجام دهد. به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش پرورش، گفتنی است، آئین نامه اجرایی با حضور جمعی از مدیران و معلمان مدارس، کارشناسان حوزه ستادی، صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت و نظرخواهی از ادارات کل آموزش و پرورش استانها، تهیه و تدوین شده است، کهپس از اعتبار سنجی و اعمال اصلاحات لازم، شورای عالی آموزش و پرورش آخرین ویراست آئین نامه اجرایی مدارس را در اختیار عموم قرار داده است. علاقمندان می توانند دیدگاه‌ها، پیشنهادها و نظرات کارشناسی خود را از طریق ایمیل و پیام رسان ها ایمیل:Ravabet.sce@medu.ir ایتا:http://eitaa.com/joinchat/137232408G46c77fd2e8 سروش:https://sapp.ir/joingroup/zE0MxNbq5JPl9I4FsmyhgS8O ارسال کنند.

more_vert چهره ماندگار

ادامه مطلب

closeچهره ماندگار

اداره کل آموزش و پرورش مازندران در نظر دارد تا در حوزه آموزش ابتدایی چهره ماندگار انتخاب کند. به دو روش فرآیند انتخاب با ارزیابی شاخص های اعلام شده از طرف دبیرخانه  صورت می پذیرد. 1_ ارائه درخواست و تکمیل فرم توسط افرد داوطلب. 2_ پیشنهاد فرد مورد نظر از طرف جمعی از همکاران و یا کمیته انتخاب شهرستان و منطقه. همکاران محترم می توانند جهت اطلاعات بیشتر به ادارات آموزش و پرورش شهرستان و مناطق استان مازندران مراجعه نمایند.   

more_vert کتاب‌های کمک درسی پشت درهای مدارس

ادامه مطلب

closeکتاب‌های کمک درسی پشت درهای مدارس

 وزارت آموزش و پرورش چند سالی است که ورود کتاب‌های کمک درسی به مدارس را ممنوع اعلام کرده است؛ به هیچ وجه نباید این کتاب‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و یا حتی توصیه شود. متولیان نظام آموزشی معتقدند که این کتاب ها تاثیری در روند آموزش و یادگیری بیشتر دانش آموزان ندارند و محتوای کتاب های درسی برای آموزش کفایت می کند و نیازی به استفاده از این کتاب ها نیست ضمن اینکه بسیاری از کتاب های کمک درسی استاندارد لازم را ندارند. امسال نیز وزارت آموزش و پرورش با هشدار به مدیران مدارس برای جلوگیری از ورود کتاب های کمک درسی به مدارس، از اولیاء دانش آموزان هم خواسته است مواردی که با آنها برخورد می کنند را گزارش دهند تا برخورد جدی صورت گیرد. مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در این رابطه به خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: کتاب‌های کمک درسی دانش‌آموزان مورد تایید وزارت آموزش و پرورش نیست و به همین دلیل تهیه این نوع کتاب‌ها در مدارس ممنوع است. زهرا مظفر افزود: کتاب های کمک درسی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش نیست. در بخشنامه ای به همه مدیران مدارس سراسر کشور ابلاغ شده است که اگر احیانا کتابی تهیه شده یا در نظر دارند که آن کتاب را تهیه کنند، باید از این اقدام منصرف شوند.وی تاکید کرد: توصیه می کنیم مدارس سراسر کشور به هیچ عنوان دانش آموزان را برای تهیه یا استفاده از کتاب های کمک درسی ترغیب نکنند و مدیران مدارس هم نباید اقدام به این کار کنند. از اولیا دانش آموزان هم می خواهیم برای تهیه این کتاب ها با مدارس مشارکت نکنند. چون از نظر ما غیرقانونی است.مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اینکه معلمان توصیه کنند دانش آموزان کتاب های کمک درسی را تهیه کنند این موضوع را هم تایید نمی کنیم و به هیچ وجه این گونه کتاب ها مورد وثوق ما نیست. در واقع تاکیدی بر استفاده دانش آموزان از این گونه کتاب ها نداریم.مظفر از مدیران مدارس درخواست کرد این کتاب ها را به دانش آموزان توصیه نکنند و خانواده ها به عنوان ناظر در مدارس، موارد الزام دانش آموزان به تهیه این کتاب ها را حتما به وزارت آموزش و پرورش اطلاع دهند تا رسیدگی کنیم.وی ادامه داد: معتقدیم دانش آموز باید کارش مدرسه محور باشد و براساس کتاب های درسی که طراحی شده و توسط دبیر و آموزشگاه تدریس می شود، تحصیل خود را ادامه دهد. مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از دو سال گذشته وزیر پیشین آموزش و پرورش ممنوعیت کتاب های کمک درسی را در بخشنامه ای به سراسر کشور ابلاغ کرد و اگر احیانا معلمی یا مدرسه ای اقدام به معرفی کتاب های کمک درسی کند، انتظار داریم اولیاء این موضوع را اطلاع رسانی کنند.وی خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم طرح ممنوعیت استفاده از کتاب های کمک درسی را در سراسر کشور به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی و عملیاتی کنیم. آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سناد ، تا ۲۵ شهریورماه ۱۴ میلیون و ۴۶۸ هزار و۷۴۴ نفر است.

more_vert استخدام ۱۸ هزار نفر در آموزش و پرورش

ادامه مطلب

closeاستخدام ۱۸ هزار نفر در آموزش و پرورش

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش سهمیه جذب این وزارتخانه در هفتمین آزمون استخدامی مشترک ۲۲ دستگاه اجرایی در سال ۱۳۹۸ را ۱۸ هزار و ۳۹ نفر اعلام کرد. به گزارش روز شنبه روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، علی الهیار ترکمن گفت: هفتمین آزمون استخدامی مشترک ۲۲ دستگاه‌ اجرایی با شرکت حدود ۵۲۲ هزار داوطلب برگزار شد که قرار است شماری از پذیرفته شدگان جذب دستگاه آموزش و پرورش شده و از سال آینده وارد مدارس کشور شوند.وی اظهار داشت: پس از اعلام نتایج، پذیرفته شدگان فرآیندهای مصاحبه و گزینش را در آموزش و پرورش طی می‌کنند. معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از این تعداد ۲ هزار سهمیه خاص استان سیستان و بلوچستان هستند، تصریح کرد: در راستای توسعه عدالت آموزشی و ارتقای وضعیت نیروی انسانی این سهمیه به این استان تخصیص یافت. الهیار ترکمن با بیان اینکه به طور قطع این افراد مهر ۹۹ باید وارد مدارس شوند، گفت: اگر تا بهمن امسال تکلیف پذیرفته شدگان مشخص شود و بتوانیم کارهای آموزش اولیه و دوره توجیهی بدو خدمت را سریع تر شروع کنیم معلمان جدید را مهر ۹۹ به مدارس اعزام می کنیم. در هفتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور برای ۵۲۱ هزار و ۹۷۳ داوطلب کارت آزمون صادر شد که از این تعداد ۳۲۰ هزار و ۱۴ داوطلب زن و ۱۹۱ هزار و ۹۵۹ داوطلب مرد بودند، به عبارت دیگر ۶۳.۲۲ داوطلبان را زنان و ۳۶.۷۸ درصد داوطلبان را مردان تشکیل دادند. این امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌ های اجرایی کشور امسال برای دستگاه‌ های وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، سازمان امور عشایری ایران، سازمان زندان‌ ها، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ثبت احوال کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نیرو، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سازمان ملی بهره‌وری ایران، مرکز آمار ایران، سازمان نقشه‌برداری کشور، مرکز آموزش مدیریت دولتی، وزارت علوم، شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران، سازمان اداری و استخدامی کشور، شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان امور اراضی کشور، شرکت مهندسی آب و فاضلاب و مادر تخصصی سازمان دامپزشکی کشور امروز در دو نوبت صبح و عصر پنج شنبه ۳۰ آبان ماه در ۱۸۰ شهر و ۲۷۵ حوزه امتحانی برگزار شد.

more_vert ۱۴ میلیون و ۴۶۸ هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کردند

ادامه مطلب

close۱۴ میلیون و ۴۶۸ هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کردند

معاون وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۱۴ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۴۴ نفر از دانش آموزان در سامانه سناد (سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان) ثبت نام کرده اند که این تعداد دانش آموز در سال تحصیلی جدید راهی کلاس های درس می شوند. به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش، شاپور محمدزاده آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سناد، تا ۲۵ شهریورماه را ۱۴ میلیون و ۴۶۸هزار و ۷۴۴نفر اعلام کرد. وی اظهار داشت: از این آمار، هشت میلیون و ۱۷۴هزار و ۸۷۵ نفر در دوره ابتدایی، سه میلیون و ۳۵۱ هزار و ۸۱۷ نفر در دوره متوسطه اول و دو میلیون و ۴۹۲ هزار و ۳۸۸ نفر در دوره متوسطه دوم ثبت نام شده‌اند. معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: از میان آمار کل دانش آموزان ثبت نام شده در پایه دهم یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۵۰۲ نفر وارد دبیرستان های شاخه نظری، ۳۸۸ هزار و ۱۹ نفر در هنرستان های فنی و حرفه ای و ۴۴۹هزار و ۸۶۷ نفر در هنرستان های شاخه کاردانش ثبت نام کرده اند. به گفته محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، تمام کارکنان شاغل در این وزارتخانه تلاش خود را برای بازگشایی مطلوب و مناسب مدارس در سال تحصیلی جدید به کار گرفته اند. البته برای مدارس مناطق سیل زده نیز اقدامات لازم انجام شده و قرار است مدارسی که خسارت جزئی داشته اند، تا اول مهر برای حضور دانش آموزان آماده شود و دیگر مدارس تا پایان سال برای تحصیل دانش آموزان آماده می شود.

more_vert انتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان نیمه اول مهر برگزار می شود

ادامه مطلب

closeانتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان نیمه اول مهر برگزار می شود

 مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: انتخابات انجمن های اولیا و مربیان در مدارس طبق آیین‌نامه نیمه اول مهرماه برگزار می‌شود. «نورعلی عباسپور» در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهارداشت: اگر تعداد شرکت کنندگان در این انتخابات به حد نصاب نرسد این زمان به تعویق افتاده و حدود ۱۰ روز بعد برگزار می‌شود. وی افزود: این انتخابات در تمام مدارسی که بالای ۱۰ دانش‌آموز دارد، برگزار می‌شود که امسال تغییراتی با هماهنگی استان‌ها به جهت اهمیت این انتخابات در آن شکل می گیرد. مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در یک سال تحصیلی بسیاری از اختیارات و تصمیمات مدرسه ازطریق این انجمن اتخاذ می‌شود که با پیشنهاد همکاران سه روز در نیمه اول مهر به این انتخابات اختصاص داده شد. عباسپور همچنین گفت: از این سه روز یک روز به انتخابات انجمن اولیاو مربیان مدارس ابتدایی، یک روز متوسطه اول و روز آخر نیز به انتخابات انجمن اولیا و مربیان متوسطه دوم اختصاص پیدا می‌کند. وی تصریح کرد: این انتخابات در تهران هفتم، هشتم و ۱۵ مهر برگزار می‌شود که در استان‌ها این زمان متفاوت خواهد بود. در مواردی به دلیل زیاد بودن مدارس ابتدایی و محدود بودن سالن اجتماعات این انتخابات در ۲ روز برگزار خواهد شد. مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: معاونت‌های مرتبط نیز امسال دراین انتخابات حضور می یابند که هفتم مهر رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در یکی از مدارس ابتدایی در تهران حضور می یابد. همچنین در استان‌ها نیز معاونت های مرتبط در انتخابات مدارس حضور خواهند داشت. عباسپور ادامه داد: ۲۰ درصد از انتخابات امسال به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که از هر استان آموزش‌های لازم در این خصوص به افراد داده شده است. تلاش داریم تا در آینده‌ای نزدیک به طور کامل انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود. وی اهداف این انجمن را همسویی فعالیت‌های تربیتی خانواده، معلمان و مربیان عنوان کرد و اظهارداشت: هم‌افزایی و هم‌سویی فعالیت‌های تربیتی خانه و مدرسه نیز از دیگر اهداف این انجمن است. مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در سند تحول بنیادین نظام آموزشی نیز به این مورد اشاره شده است که خانواده باید در تمام سطوح تصمیم گیری در آموزش و پرورش مشارکت داشته باشد. عباسپور شعار امسال این انجمن را «مشارکت در مدرسه حق والدین است» عنوان کرد و گفت: خانواده حق دارد در روش‌های تربیتی، مدیریت و فعالیت‌های مدرسه حضور پیدا کرده و اظهار نظر کند. وی تاکید کرد: مطالبات خانواده ها از طریق این انجمن پیگیری می‌شود و بیشتر دستورالعمل‌ها و فعالیت‌هایی که به دست مدارس می‌رسد در حضور نمایندگان اولیا انجام می‌شد. در اغلب برنامه های مدرسه معمولا نماینده اولیا حضور دارد. مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آگاهی از حقوق خانواده در مدرسه و اطلاع پیدا کردن خانواده‌ها از این حق و مسئولیت ها موضوعی است که باید بیشتر بر روی آن کار کرد و به آن پرداخت. عباسپور یادآور شد: این موارد از طریق دوره‌های آموزشی خانواده به آنها آموزش داده و یادآوری می‌شود که آموزش ورزی خانواده از آن جمله است. وی خاطرنشان کرد: حق نظارت در فعالیت‌های مدرسه که مدرسه حق داشته و باید پاسخگوی خانواده در خصوص مسائل مالی و گزارش مالی را به انجمن ارائه دهد. در قوانین و مقررات آموزش و پرورش وظایف و اختیاراتی برای خانواده مشخص شده است. مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: خانواده ها در مواردی این آگاهی را ندارند که می‌توانند در برنامه‌های مدرسه ورود کرده و نظارت کنند.

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته تکثیر و پرورش آبزیان سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته تکثیر و پرورش آبزیان سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته تکثیر و پرورش آبزیان سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه اکولوژی و ماهی‌شناسی، تکثیر و پرورش تکمیلی (ماهی، آبزیان و غذای زنده)، مدیریت آبزی‌پروری بهداشتی، ژنتیکی و تغذیه، فیزیولوژی آبزیان ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert آمار دانش‌آموزان کشور

ادامه مطلب

closeآمار دانش‌آموزان کشور

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: آمار ثبت نامی دانش آموزان برای سال تحصیلی ۹۹- ۱۳۹۸ در سامانه سناد (سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان) از مرز ۱۵ میلیون نفر گذشت. به گزارش روز چهارشنبه معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش، مهدی شرفی آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان (بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سناد)، تا ۲۳ مهرماه را ۱۵ میلیون و ۱۳۸ هزار و۵۲۳ نفر اعلام کرد و افزود: این آخرین آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۹۹- ۱۳۹۸ است. وی تصریح کرد: از این آمار، هشت میلیون و ۲۷۸ هزار و ۲۸۲ نفر در دوره ابتدایی، سه میلیون و ۴۳۷ هزار و ۶۷۳ نفر در دوره متوسطه اول و دو میلیون و ۶۸۹ هزار و ۳۴۴ نفر در دوره متوسطه دوم ثبت نام شده‌اند. سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: از میان آمار کل دانش آموزان ثبت نام شده؛ در دوره پیش دبستان ۷۳۳ هزار و ۲۲۴ نوآموز، در شاخه نظری یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۷۱۹ نفر، در هنرستان های فنی و حرفه ای ۴۲۴ هزار و ۲۷ نفر و در هنرستان های شاخه کار دانش ۵۲۰ هزار و ۵۹۸ نفر ثبت نام کرده اند.