جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب تکنیک‌های آماری در مقالات ISI

ادامه مطلب

closeکتاب تکنیک‌های آماری در مقالات ISI

هدف اصلی کتاب تکنیک‌های آماری در مقالات ISI، معرفی تکنیک‌ها و روش‌های آماری اساسی در نگارش مقالات علمی است به نحوی که دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی بتوانند با مراجعه به آن، اطلاعات کافی در مورد انواع تکنیک‌های آماری مورد استفاده در نگارش مقالات علمی کسب کنند و با توجه به نوع پژوهش خود، بهترین روش را برای انجام پژوهش خود استفاده کنند. کتاب تکنیک‌های آماری در مقالات ISI (Statistical Techiques in ISI Paper) در شش فصل تدوین شده است. در فصل اول به مواد و روش‌ها در مقالات علمی پرداخته می‌شود. فصل دوم به طور مفصل و جامع درباره روش‌های جمع‌آوری داده در پژوهش‌های علمی و اینکه یک محقق چگونه و از چه راه‌هایی به جمع آوری داده‌های تحقیق خود بپردازد بحث می‌کند. در فصل‌های سوم و چهارم به مباحث آمار توصیفی و آمار استنباطی پرداخته شده است. در فصل پنجم به نرم‌افزارهای آماری و در فصل ششم کاربرد تکنیک‌های آماری در SPSS بحث شده است. فهرست مطالبفصل اول: مواد و روش‌ها در مقالات علمیفصل دوم: روش‌های جمع‌آوری دادهفصل سوم: آمار توصیفیفصل چهارم: آمار استنباطیفصل پنجم: معرفی نرم‌افزارهای آماریفصل ششم: تکنیک‌های آماری در SPSSفهرست منابع

more_vert آخرین آمار جهانی مربوط به سرطان‌های شایع

ادامه مطلب

closeآخرین آمار جهانی مربوط به سرطان‌های شایع

 انجمن تحقیقات سرطان آمریکا آخرین آمار جهانی مربوط به سرطان‌ را منتشر کرد. انجمن تحقیقات سرطان آمریکا آماری را در مورد سرطان‌های شایع سال ۲۰۱۸ میلادی (که آخرین آمار مربوط به سرطان است) منتشر کرده است. در این آمار تمام سرطان‌های شایع به استثنای سرطان پوست غیر ملانوم لحاظ شده است.در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۱۸ میلیون مورد سرطان در سراسر جهان وجود داشت که ۹.۵ میلیون مورد در مردان و ۸.۵ میلیون مورد در زنان شیوع داشت. در حال حاضر پیشگیری از سرطان مهمترین معضل بهداشت عمومی است و متخصصان تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی،‌ افزایش فعالیت بدنی و کاهش وزن و عدم مصرف دخانیات و الکل را مهمترین اصول در پیشگیری از سرطان می‌دانند. در ادامه آخرین آمار مرتبط با شایع‌ترین سرطان‌های جهان ذکر شده است.سرطان‌های ریه و سینه شایعترین سرطان‌های جهان هستند که هریک ۱۲.۳ درصد از کل آمار را به خود اختصاص می‌دهند.سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع با ۱.۸ میلیون مورد جدید در سال ۲۰۱۸ گزارش شده است.آمار کلی در سال ۲۰۱۸ میلادی به قرار زیر است: -شمار مبتلایان به انواع سرطان ۱۷ میلیون و ۳۶ هزار و ۹۰۱ نفر-سرطان ریه با دو میلیون و ۹۳ هزار و ۸۷۶ نفر مبتلا که ۱۲.۳ درصد از آمار کل سرطان است.-تعداد مبتلایان به سرطان سینه دو میلیون و ۸۸ هزار و ۸۴۹ نفر که ۱۲.۳ درصد از آمار کل سرطان است.- شمار مبتلایان به سرطان روده بزرگ یک میلیون و ۸۰۰ هزار و ۹۷۷ نفر که ۱۰.۶ درصد از کل آمار مربوط به سرطان است.-تعداد مبتلایان به سرطان پروستات با یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۱۰۶ نفر که ۷.۵ درصد را به خود اختصاص می‌دهد.-سرطان معده با یک میلیون و ۳۳ هزار و ۷۰۱ نفر که ۶۰۱ درصد را به خود اختصاص می‌دهد.-سرطان کبد با ۸۴۱ هزار و ۸۰ نفر که ۵ درصد از موارد را شامل می‌شود.-سرطان مری با ۵۷۲ هزار و ۳۴ مورد ابتلا که ۳.۴ درصد را به خود اختصاص می‌دهد.-سرطان دهانه رحم با ۵۶۹ هزار و ۸۴۷ مورد ابتلا که ۳.۳ درصد از موارد را تشکیل می‌دهد.-سرطان تیروئید با ۵۶۷ هزار و ۲۳۳ مورد ابتلا که ۳.۳ درصد را به خود اختصاص می‌دهد.سرطان مثانه با ۵۴۹ هزار و ۳۹۳ مورد ابتلا که ۳.۲ درصد را به خود اختصاص می‌دهد--سرطان لنفوم غیرهوچکین با ۵۰۶ هزار و ۵۹۰ هزار مورد ابتلا که ۳ درصد مبتلایان را تشکیل می‌دهد.-سرطان لوزالمعده با ۴۵۸ هزار و ۹۱۸ مورد ابتلا که ۲.۷ درصد را تشکیل می‌دهد.-لوسمی با ۴۳۷ هزار و ۳۳ مبتلا که ۲.۶ درصد را تشکیل می‌دهد.-سرطان کلیه با ۴.۳ هزار و ۲۶۲ مورد مبتلا که ۲.۴ درصد را تشکیل می‌دهد.-سرطان رحم با ۳۸۲ هزار و ۵۹ مورد ابتلا و ۲.۲ درصد از آمار کل-سرطان لب و دهان با ۳۵۴ هزار و ۸۶۴ مورد ابتلا و ۲.۱ درصد از آمار کل-سرطان مغز و سیستم عصبی مرکزی با ۲۹۶ هزار و ۸۵۱ مورد ابتلا و ۱.۷ درصد از آمار کل -سرطان تخمدان با ۲۹۵ هزار و ۴۱۴ مورد ابتلا و ۱.۷ درصد از آمار کل-سرطان ملانوم با ۲۸۷ هزار و ۷۲۳ مورد ابتلا و ۱.۷ درصد از آمار کل-سرطان کیسه صفرا با ۲۱۹ هزار و ۴۲۰ مورد ابتلا و ۱.۳ درصد از آمار کل-سرطان حنجره با ۱۷۷ هزار و ۴۲۲ مورد ابتلا و ۱ درصد از آمار کل-مولتیپل میلوما با ۱۵۹ هزار و ۹۸۵ مورد ابتلا و ۰.۹ درصد از آمار کل-سرطان گلوی بینی (Nasopharynx) با ۱۲۹ هزار و ۷۹ مورد ابتلا و ۰.۸ درصد از آمار کل-سرطان گلوی دهانی (Oropharynx) با ۹۲ هزار و ۸۸۷ هزار نفر و ۰.۵ درصد از مواردکل-سرطان حلق با ۸۰ هزار و ۶۰۸ مورد ابتلا و ۰.۵ درصد از آمار کل-سرطان لنفوم هوچکین با ۷۹ هزار و ۹۹۰ مورد ابتلا و ۰.۵ درصد از آمار کل-سرطان بیضه با ۷۱ هزار و ۱۰۵ مورد ابتلا و ۰.۴ درصد از آمار کل-سرطان غدد بزاقی با ۵۲ هزار و ۷۹۹ مورد ابتلا و ۰.۳ درصد از آمار کل-سرطان مقعد با ۴۸ هزار و ۵۴۱ مورد و ۰.۳ درصد از آمار کل-نوعی سرطان پوست به نام سارکوم کاپوسی با ۴۱ هزار و ۷۹۹ مورد ابتلا و ۰.۲ درصد از آمار کل

more_vert کتاب کاربرد آمار در پژوهش‌های کتابداری و اطلاع رسانی با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس

ادامه مطلب

closeکتاب کاربرد آمار در پژوهش‌های کتابداری و اطلاع رسانی با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس

کتاب کاربرد آمار در پژوهش‌های کتابداری و اطلاع رسانی با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس نوشته‌ی علی رضا هویدا، به مفاهیم پایه‌ی آماری و نحوه‌ی محاسبات آماری با کمک نرم‌افزار پرداخته است. آمار و استفاده از روش‌های آماری کاربرد زیادی در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی کتابداران دارد. به همین دلیل لازم است تمامی کتابداران با مفاهیم و روش‌های آماری آشنا باشند. مشکلات استفاده از فرمول‌ها و محاسبات آماری بخصوص برای کتابداران بر کسی پوشیده نیست. خوشبختانه با استفاده از نرم‌افزار اس.پی.اس.اس محاسبات آماری بسیار آسان شده است البته به شرطی که حداقل مفاهیم پایه آماری و برخی از فرآیندهای مرتبط با آمار و پژوهش را بشناسیم. انسان‌ها همواره در حال کنکاش در رمز و راز جهان و پی بردن به قاعده و نظم آن بوده‌اند و تئوری‌ها، نظریه‌ها، قوانین و اصولی را برای تبیین و تفسیر پدیده‌ها تدوین کرده‌اند. برای مثال: مدیرکتابخانه‌ای می‌خواهد بداند که آیا فعالیت‌های کتابخانه و عملکرد کتابداران آن اعتبار اجتماعی، علمی پژوهشی دارد یا نه؟ وی برای پاسخ به این سوال یا برای ارضای کنجکاوی و یا برطرف کردن دلهره ناشی از عدم وجود اعتبار اجتماعی و علمی که ممکن است برای کتابخانه پیش آمده باشد، پژوهش خود را آغاز می‌کند و شاید هم برای موارد زیر: - رفع تردیدهای ناشی از عدم وجود مهارت فنی کافی در کتابداران (ارزیابی و ارزشیابی مهارت‌ها)،- شناخت نیاز کاربران،- تعیین نیاز اطلاعاتی و ارزیابی آن،- اقتصاد عملیات کتابخانه‌ها (محاسبه هزینه فعالیت‌ها، عملیات و خدمات).تمام این امور در حیطه پژوهش قرار می‌گیرند تا:روش‌های نوین شناخته شود؛مدیریت دانش در کتابخانه تعریف شود و ارتقاء یابد؛در سطح کتابخانه کاربرد جدیدی از روش قدیم و سنت کهن ارائه شود؛زمینه ارتقای عظمت و معنویت حرفه و مهارت‌های کتابداری در کتابخانه فراهم آید؛آموزش کتابداری تسهیل شود؛خط مشی‌های جدید برای حل مسائل و مشکلات احتمالی اتخاذ شود؟و در نهایت، پیشرفت جامعه را نوید دهد.پژوهش یعنی فرآیند رسیدن به راه حل‌های قابل اطمینان مسائل از طریق گردآوری تحلیل و تفسیر داده‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده و نظام‌مند هستند. فهرست مطالبفصل اول: پژوهش در کتابداری و اطلاع‌رسانی و آشنایی با اس پی اس اسفصل دوم: روش تحقیق در کتابداری و اطلاع‌رسانی و انتخاب آزمون‌های آماریفصل سوم: آزمون‌های آماری برای یک گروه: تک نمونه‌ایفصل چهارم: آزمون‌های دو گروه مقایسه میانگین‌های دو گروهفصل پنجم: آزمون‌های آماری بیش از دو گروه: تحلیل واریانسفصل ششم: همبستگیپیوست‌هامنابع و مآخذ

more_vert آمار دانش‌آموزان کشور

ادامه مطلب

closeآمار دانش‌آموزان کشور

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: آمار ثبت نامی دانش آموزان برای سال تحصیلی ۹۹- ۱۳۹۸ در سامانه سناد (سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان) از مرز ۱۵ میلیون نفر گذشت. به گزارش روز چهارشنبه معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش، مهدی شرفی آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان (بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سناد)، تا ۲۳ مهرماه را ۱۵ میلیون و ۱۳۸ هزار و۵۲۳ نفر اعلام کرد و افزود: این آخرین آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۹۹- ۱۳۹۸ است. وی تصریح کرد: از این آمار، هشت میلیون و ۲۷۸ هزار و ۲۸۲ نفر در دوره ابتدایی، سه میلیون و ۴۳۷ هزار و ۶۷۳ نفر در دوره متوسطه اول و دو میلیون و ۶۸۹ هزار و ۳۴۴ نفر در دوره متوسطه دوم ثبت نام شده‌اند. سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: از میان آمار کل دانش آموزان ثبت نام شده؛ در دوره پیش دبستان ۷۳۳ هزار و ۲۲۴ نوآموز، در شاخه نظری یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۷۱۹ نفر، در هنرستان های فنی و حرفه ای ۴۲۴ هزار و ۲۷ نفر و در هنرستان های شاخه کار دانش ۵۲۰ هزار و ۵۹۸ نفر ثبت نام کرده اند.

more_vert آمار دانش آموزان وکارکنان آموزش و پرورش از سال ۱۳۲۲تا۱۳۹۸

ادامه مطلب

closeآمار دانش آموزان وکارکنان آموزش و پرورش از سال ۱۳۲۲تا۱۳۹۸

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش آمار دانش آموزان وکارکنان این وزارتخانه از سال ۱۳۲۲تا۱۳۹۸ را اعلام کرد. به گزارش روز یکشنبه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ، در این آمار تغییرات جمعیتی دانش آموزان اعلام شده است. بر اساس این گزارش در سال تحصیلی۲۳-۱۳۲۲ جمعیت دانش آموزی ۲۶۵ هزار و ۶۳۶ و در سال تحصیلی۹۸-۱۳۹۷ جمعیت دانش آموزی۱۴میلیون و ۴۱۷هزار و ۴۲۶بوده است. در بخش آمار کارکنان آموزش و پرورش کشور که شامل کارکنان؛ رسمی و پیمانی، حق التدریس و کادر خدماتی است، در سال تحصیلی ۲۳-۱۳۲۲آمار کارکنان رسمی و پیمانی۹هزار و۲۸۵ و در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ آمار کارکنان رسمی و پیمانی۷۸۳ هزار و ۸۷۰ می‌باشد. شایان ذکراست؛ براساس این گزارش در نمودار تغییر جمعیت دانش آموزان از سال ۱۳۲۲تا۱۳۹۸، دهه ۶۰و۷۰شمسی بیشترین رشد دانش آموزی را به خود اختصاص داده‌اند.

more_vert کتاب آمار و روش تحقیق

ادامه مطلب

closeکتاب آمار و روش تحقیق

کتاب« آمار و روش تحقیق» ویژه مجموعه روانشناسی(1) به قلم سعید اردستانی(1370) شامل مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 86 تا 94 میباشد. در بخش پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامه‌ای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه می‌شود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

more_vert کتاب راهنمای مسائل ریاضی (2)

ادامه مطلب

closeکتاب راهنمای مسائل ریاضی (2)

کتاب راهنمای مسائل ریاضی (2) اثر مصطفی منصوری حبیب آبادی برای دانش آموزان پایه یازدهم، دوره دوم متوسطه به نگارش درآمده است. یکی از اهداف مهم در آموزش ریاضیات، وادار کردن فرد به تفکر، پرورش خلاقیت و ایجاد نوآوری است و کتاب راهنمای مسائل ریاضی (2) از این جهت با روح و اهداف آموزش سازگار نیست از سوی دیگر دانش آموز با در اختیار داشتن منبعی از حل مسائل که بتواند بعد از حل مسائل برای اطمینان از جواب خود به آن رجوع کند می‌تواند هم در اطمینان از درستی جواب و هم در درک اشکال در حل خود در صورت حل نادرست به او کمک کند. پس در واقع روش استفاده از کتاب راهنمای مسائل ریاضی (2) در این بین مهم است. اگر دانش آموز در ابتدا و بدون وقت گذاشتن برای تفکر در مورد حل مساله به حل آن رجوع کند مطمئناً حل المسائل به زیان او در درک مسائل خواهد بود ولی اگر بعد از وقت گذاشتن در حل مساله به میزان کافی به آن رجوع کند نه تنها اطمینان از حل خود می‌یابد بلکه در بسیاری از موارد می‌تواند راه متفاوتی از راه حل خود را دریابد.فهرست مطالب پودمان اول: تابع رابطه بین کمیت‌ها مفهوم تابع بازه‌هانمادگذاری تابع‌هانمایش‌های تابع، جدول و نمودارپودمان دوم: تابع‌های خطی و درجه دوم و کاربردآنها در حل معادله‌ها و نامعادله‌هاتابع‌های خطیتابع‌های درجه دومکاربرد تابع‌ها در حل معادله‌هاکاربرد تابع‌ها در حل نامعادله‌هاپودمان سوم: زاویه‌های دلخواه و نسبت‌های مثلثاتی آن‌هازاویه چرخشواحد اندازه‌گیری زاویه: رادیاننسبت‌های مثلثاتی زاویه‌های دلخواهشیب خط و تانژانت زاویه‌هاپودمان چهارم: لگاریتم و خواص آن لگاریتمخواص لگاریتمپودمان پنجم: آمار توصیفیخط بهترین برازشدرون‌یابی و برون‌یابیمیانهنمودار جعبه‌ای

more_vert کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری

ادامه مطلب

closeکتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری

کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری، حاوی مطالبی در مورد پیاده‌­سازی­‌های سیستم­‌های حقوق، دستمزد و حسابداری با نرم‌افزارهای Excel و Access است. پس از سال­‌ها تجربه در زمینه طراحی سیستم‌­های مالی و برنامه­‌نویسی آن­‌ها و همچنین تالیف کتب رایانه، گروه نویسندگان تصمیم به تالیف کتابی برای دانشجویان مدیریت و حسابداری گرفتند. کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری شامل 5 فصل و دو پیوست است. در فصل اول، آشنایی مقدماتی با سیستم­‌های رایانه‌­ای، کاربردها و اجزای آن آمده است. فصل دوم به آموزش سیستم­ عامل ویندوز 7 می­‌پردازد. در فصل سوم، ابتدا کاربرد اکسل در مدیریت و حسابداری بحث گردیده، سپس یک سیستم حقوق دستمزد را به طور کامل و با تمام جزئیات پیاده‌سازی نموده است. فصل چهارم به کاربرد اکسس در مدیریت و حسابداری پرداخته است. در این فصل یک سیستم حسابداری پیاده‌سازی گردیده است. فصل پنجم ابتدا کاربرد اینترنت را در مدیریت و حسابداری به طور کامل بیان نموده است. در پایان فصل، پست الکترونیکی، چگونگی ارسال و دریافت نامه‌­های الکترونیکی را آموزش می­‌دهد. در پیوست الف، توابع مالی و آماری آمده است و در پیوست ب، پرسش‌­های چهار گزینه‌­ای همراه با جواب آن­‌ها گنجانده شده است. فهرست مطالبفصل اول: آشنایی با مفاهیم اولیه رایانهفصل دوم: سیستم عامل ویندوزفصل سوم: کاربرد اکسل در مدیریت و حسابداریفصل چهارم: کاربرد اکسس در مدیریت و حسابداریفصل پنجم: اینترنت و پست الکترونیکیپیوست: توابع مالی و آماریپیوست: پرسش‌­های چهار گزینه‌ایمنابع

more_vert کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری

ادامه مطلب

closeکتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری

کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری، حاوی مطالبی در مورد پیاده‌­سازی­‌های سیستم­‌های حقوق، دستمزد و حسابداری با نرم‌افزارهای Excel و Access است. پس از سال­‌ها تجربه در زمینه طراحی سیستم‌­های مالی و برنامه­‌نویسی آن­‌ها و همچنین تالیف کتب رایانه، گروه نویسندگان تصمیم به تالیف کتابی برای دانشجویان مدیریت و حسابداری گرفتند. کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری شامل 5 فصل و دو پیوست است. در فصل اول، آشنایی مقدماتی با سیستم­‌های رایانه‌­ای، کاربردها و اجزای آن آمده است. فصل دوم به آموزش سیستم­ عامل ویندوز 7 می­‌پردازد. در فصل سوم، ابتدا کاربرد اکسل در مدیریت و حسابداری بحث گردیده، سپس یک سیستم حقوق دستمزد را به طور کامل و با تمام جزئیات پیاده‌سازی نموده است. فصل چهارم به کاربرد اکسس در مدیریت و حسابداری پرداخته است. در این فصل یک سیستم حسابداری پیاده‌سازی گردیده است. فصل پنجم ابتدا کاربرد اینترنت را در مدیریت و حسابداری به طور کامل بیان نموده است. در پایان فصل، پست الکترونیکی، چگونگی ارسال و دریافت نامه‌­های الکترونیکی را آموزش می­‌دهد. در پیوست الف، توابع مالی و آماری آمده است و در پیوست ب، پرسش‌­های چهار گزینه‌­ای همراه با جواب آن­‌ها گنجانده شده است. فهرست مطالبفصل اول: آشنایی با مفاهیم اولیه رایانهفصل دوم: سیستم عامل ویندوزفصل سوم: کاربرد اکسل در مدیریت و حسابداریفصل چهارم: کاربرد اکسس در مدیریت و حسابداریفصل پنجم: اینترنت و پست الکترونیکیپیوست: توابع مالی و آماریپیوست: پرسش‌­های چهار گزینه‌ایمنابع

more_vert کتاب مبانی نظری و عملی کاربرد اینترنت در فرآیند تدریس و یادگیری

ادامه مطلب

closeکتاب مبانی نظری و عملی کاربرد اینترنت در فرآیند تدریس و یادگیری

در دهه‌های اخیر رویکردهای سنتی یادگیری و تدریس با ظهور فناوری‌های نوین مانند چندرسانه‌ای ها، فرارسانه ای‌ها و ارتباط از راه دور دچار تغییر و تحول اساسی شده است. با ورود فناوری‌های کمکی به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی در کلیه دوره‌ها و سطوح تحصیلی شاهد تحولات چشمگیری در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بوده ایم. این تحولات با ورود اینترنت به عنوان شبکۀ بین المللی اطلاعات و ارتباطات مضاعف شده است و فرایند یادگیری و تدریس را عمیقاً تحت تأثیر خود قرار داده است. اینترنت باعث شده است تا دانش آموزان و معلمین علاوه بر تبادل اطلاعات از راه دور، بتوانند با یکدیگر تعامل گسترده‌ای نیز داشته باشند و این بر فرایند یادگیری و تدریس تأثیر بسزایی داشته است. کتاب حاضر مبانی نظری کاربرد اینترنت به عنوان بزرگتر ین شبکه ی بین المللی اطلاعات و ارتباطات را در فرایند یادگیری و تدریس نوین معرفی کرده و راهنمای عملی خوبی برای بهره‌گیری موثر از ابزارهای مختلف آن در فرایند یادگیری و تدریس در دوره‌های مختلف تحصیلی نظام آموزشی است. این کتاب مشتمل بر ده فصل است. در فصل اول نظریه‌های یادگیری و تدریس مبتنی بر وب و در فصل دوم برنامه ریزی و طراحی یادگیری و تدریس مبتنی بر وب به عنوان مبانی نظری معرفی شده است. فصل‌های بعدی کتاب که شامل فصل‌های سوم الی دهم می‌شود ، مبانی عملی کاربرد اینترنت در فرایند یادگیری و تدریس را معرفی می‌کند. این فصل‌ها با عناوین: شناسایی و ارزشیابی مواد و منابع یادگیری در اینترنت، انتشار اطلاعات روی اینترنت، فناوری‌های اینترنتی، کاربرد اینترنت در فرایند ارتباط، کاربرد اینترنت در حل مسأله ی مبتنی بر اطلاعات، کاربرد اینترنت در حل مسأله مشارکتی، کاربرد اینترنت در تحقیق و اکتشاف، و کاربرد اینترنت در مشارکت‌های برخط، تنظیم شده است. فهرست مطالبفصل 1: نظریه‌های یادگیری و تدریس مبتنی بر وبفصل 2: برنامه ریزی و طراحی یادگیری و تدریس مبتنی بر وبفصل 3: شناسایی و ارزشیابی مواد و منابع یادگیری در اینترنتفصل 4: انتشار اطلاعات روی اینترنتفصل 5: فناوریهای اینترنتی یادگیری و تدریسفصل 6: کاربرد اینترنت در فرایند ارتباطفصل 7: کاربرد اینترنت در حل مساله مبتنی بر اطلاعاتفصل 8: کاربرد اینترنت در حل مساله مشارکتیفصل 9: کاربرد اینترنت در تحقیق و اکتشاففصل 10: کاربرد اینترنت در مشارکت‌های برخط

more_vert سئوالات آزمون دکترای مدیریت سال 1396

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای مدیریت سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مدیریت سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و کاربرد آن در مدیریت ، مبانی سازمان و مدیریت ، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام ، منابع انسانی پیشرفته و مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سئوالات آزمون دکترای رشته کارآفرینی سال 1396

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای رشته کارآفرینی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته کارآفرینی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و کاربرد آن در مدیریت ، مبانی سازمان و مدیریت ، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام و نظریه های کارآفرینی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سرطان‌های شایع در مردان کدامند

ادامه مطلب

closeسرطان‌های شایع در مردان کدامند

انجمن تحقیقات سرطان آمریکا آخرین آمار جهانی مربوط به سرطان‌های شایع در مردان‌ را منتشر کرد. انجمن تحقیقات سرطان آمریکا آماری را در مورد سرطان‌های شایع سال ۲۰۱۸ میلادی (که آخرین آمار مربوط به سرطان است) منتشر کرده است. در این آمار تمام سرطان‌های شایع به استثنای سرطان پوست غیر ملانوم لحاظ شده است.در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۱۸ میلیون مورد سرطان در سراسر جهان وجود داشت که ۹.۵ میلیون مورد در مردان و ۸.۵ میلیون مورد در زنان شیوع داشت. در حال حاضر پیشگیری از سرطان مهمترین معضل بهداشت عمومی است و متخصصان تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی،‌ افزایش فعالیت بدنی و کاهش وزن و عدم مصرف دخانیات و الکل را مهمترین اصول در پیشگیری از سرطان می‌دانند. آخرین آمار مبتلایان به انواع سرطان ۱۷ میلیون و ۳۶ هزار و ۹۰۱ نفر (مردان و زنان در مجموع) گزارش شد. در ادامه آخرین آمار شیوع سرطان در مردان گزارش شده است:سرطان ریه شایع‌ترین سرطان در مردان در سراسر جهان گزارش شده است که ۱۵.۵ درصد از کل موارد ابتلا در آخرین آمار (سال ۲۰۱۸ میلادی) را به خود اختصاص می‌دهد. سه سرطان شایع در مردان شامل ریه، پروستات و روده بزرگ در مجموع ۴۴.۴ درصد از تمام موارد سرطان (به غیر از سرطان پوست غیر ملانوما) را تشکیل می‌دهند.- شمار مبتلایان مرد به سرطان هشت میلیون و ۸۱۸ هزار و ۶۸۵ نفر گزارش شده است.- سرطان ریه با یک میلیون و ۳۶۸ هزار و ۵۲۴ مورد ابتلا و ۱۵.۵ درصد از تمام موارد ابتلا به سرطان- سرطان پروستات با یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۱.۶ مورد ابتلا و ۱۴.۵ در از تمام موارد- سرطان روده بزرگ با یک میلیون و شش هزار و ۱۹ مورد ابتلا و ۱۱.۴ درصد از تمام موارد ابتلا به سرطان- سرطان معده با ۶۸۳ هزار و ۷۵۴ مورد ابتلا و ۷.۸ درصد از کل- سرطان کبد با ۵۹۶ هزار و ۵۷۴ مورد ابتلا و ۶.۸ درصد از کل- سرطان مثانه با ۴۲۴ هزار و ۸۲ مورد ابتلا و ۴.۸ درصد از کل- سرطان مری با ۳۹۹ هزار و ۶۹۹ مورد ابتلا و ۴.۵ درصد از کل- سرطان لنفوم غیر هوچکین با ۲۸۴ هزار و ۷۱۳ مورد ابتلا و ۳.۲ درصد از کل- سرطان کلیه با ۲۵۴ هزار و ۵۰۷ مورد ابتلا و ۲.۸ درصد از کل- سرطان خون با ۲۴۹ هزار و ۴۵۴ مورد ابتلا و ۲.۸درصد از کل- سرطان لب و دهان با ۲۴۶ هزار و ۴۲۰ مورد ابتلا و ۲.۸ درصد از کل- سرطان پانکراس با ۲۴۳ هزار و ۳۳ مورد ابتلا و ۲.۸ درصد از کل- سرطان مغز و سیستم اعصاب مرکزی با ۱۶۲ هزار و ۵۳۴ مورد ابتلا و ۱.۸ درصد از کل- سرطان حنجره با ۱۵۴ هزار و ۹۷۷ مورد ابتلا و ۱.۸ درصد از کل- سرطان پوست ملانوم با ۱۵۰ هزار و ۶۹۸ مورد ابتلا و ۱.۷ درصد از کل- سرطان تیروئید با ۱۳۰ هزار و ۸۸۹ مورد ابتلا و ۱.۵ درصد از کل- سرطان کیسه صفرا با ۹۷ هزار و ۳۹۶ مورد ابتلا و ۱.۱ درصد از کل- سرطان گلوی بینی با ۹۳ هزار و ۴۱۶ مورد ابتلا و ۱.۱ درصد از کل- مولتیپل میلوما با ۸۹ هزار و ۸۹۷ مورد ابتلا و ۱.۰ درصد از کل

more_vert سئوالات آزمون دکترای مدیریت بازرگانی سال 1396

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای مدیریت بازرگانی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مدیریت بازرگانی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و کاربرد آن در مدیریت ، مبانی سازمان و مدیریت ، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام ، بازاریابی ، مدیریت بازار و رفتار مصرف کننده ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته مالی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته مالی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مالی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و کاربرد آن در مدیریت ، مبانی سازمان و مدیریت ، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام ، ریسک و مدیریت سرمایه گذاری و بازارها و نهادهای مالی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سئوالات آزمون دکترای مدیریت صنعتی سال 1396

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای مدیریت صنعتی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مدیریت صنعتی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و کاربرد آن در مدیریت ، مبانی سازمان و مدیریت ، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام ، تحقیق در عملیات پیشرفته و مدیریت تولید و عملیات پیشرفته ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سئوالات آزمون دکترای مدیریت دولتی سال 1396

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای مدیریت دولتی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مدیریت دولتی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و کاربرد آن در مدیریت ، مبانی سازمان و مدیریت ، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام ، نظریه ها و مبانی مدیریت دولتی ، نظریه ها و مبانی خط مشی گذاری مدیریت دولتی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سئوالات آزمون دکترای رشته مدیریت فناوری اطلاعات سال 1396

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای رشته مدیریت فناوری اطلاعات سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مدیریت فناوری اطلاعات سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و کاربرد آن در مدیریت ، مبانی سازمان و مدیریت ، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام ، سیستم های اطلاعات مدیریت پیشرفته و مدیریت دانش ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سئوالات آزمون دکترای مدیریت راهبردی و آینده پژوهی سال 1396

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای مدیریت راهبردی و آینده پژوهی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مدیریت راهبردی و آینده پژوهی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و کاربرد آن در مدیریت ، مبانی سازمان و مدیریت ، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام ، بازاریابی پیشرفته و مدیریت استراتژیک پیشرفته ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سرطان‌های شایع در زنان

ادامه مطلب

closeسرطان‌های شایع در زنان

 انجمن تحقیقات سرطان آمریکا آخرین آمار جهانی مربوط به سرطان‌های شایع در زنان‌ را منتشر کرد. انجمن تحقیقات سرطان آمریکا آماری را در مورد سرطان‌های شایع سال ۲۰۱۸ میلادی (که آخرین آمار مربوط به سرطان است) منتشر کرده است. در این آمار تمام سرطان‌های شایع به استثنای سرطان پوست غیر ملانوم، لحاظ شده است.در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۱۸ میلیون مورد سرطان در سراسر جهان وجود داشت که ۹.۵ میلیون مورد در مردان و ۸.۵ میلیون مورد در زنان شایع بود. در حال حاضر پیشگیری از سرطان مهمترین معضل بهداشت عمومی است و متخصصان تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی،‌ افزایش فعالیت بدنی و کاهش وزن و عدم مصرف دخانیات و الکل را مهمترین اصول در پیشگیری از سرطان می‌دانند. آخرین آمار مبتلایان به انواع سرطان ۱۷ میلیون و ۳۶ هزار و ۹۰۱ نفر (مردان و زنان در مجموع) گزارش شد. در ادامه آخرین آمار شیوع سرطان در زنان گزارش شده است:سرطان سینه شایع‌ترین سرطان میان زنان در سراسر جهان گزارش شده است که ۲۵.۴ درصد از کل موارد ابتلا در آخرین آمار (سال ۲۰۱۸ میلادی) را به خود اختصاص می‌دهد. سه سرطان شایع در زنان شامل سینه، روده بزرگ و ریه در مجموع ۴۳.۹ درصد از تمام موارد سرطان (به غیر از سرطان پوست غیر ملانوما) را تشکیل می‌دهند. سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع با ۶.۹ درصد از موارد کل گزارش شده است.-شمار مبتلایان زن به سرطان هشت میلیون و ۲۱۸ هزار و ۲۱۶ نفر گزارش شده است.-سرطان سینه دو میلیون و ۸۸ هزار و ۸۴۹ نفر و ۱۵.۴ درصد از تمام موارد ابتلا به سرطان-سرطان روده بزرگ با ۷۹۴ هزار و ۹۵۸ مورد ابتلا و ۹.۷ درصد از تمام موارد ابتلا به سرطان-سرطان ریه با ۷۲۵ هزار و ۳۵۲ مورد ابتلا و ۸.۸ درصد از تمام موارد ابتلا به سرطان-سرطان دهانه رحم با ۵۶۹ هزار و ۸۴۷ مورد ابتلا و ۶.۹ درصد از تمام موارد ابتلا-سرطان تیروئید با ۴۳۶ هزار و ۳۴۴ مورد ابتلا و ۶.۳ درصد از کل-سرطان رحم با ۳۸۲ هزار و ۶۹ مورد ابتلا و ۵.۳ درصد از موارد کل-سرطان معده با ۳۴۹ هزار و ۹۴۷ مورد ابتلا و ۴.۳ درصد از کل-سرطان تخمدان با ۲۹۵ هزار و ۴۱۴ مورد ابتلا و ۳.۶ درصد از تمام موارد-سرطان کبد با ۲۴۴ هزار و ۵.۶ مورد ابتلا و ۳ درصد از تمام موارد-سرطان لنفوم غیر هوچکین با ۲۲۴ هزار و ۸۷۷ مورد ابتلا و ۲.۷ درصد از کل-سرطان لوزالمعده با ۲۱۵ هزار و ۸۸۵ مورد ابتلا و ۲.۶ درصد از کل-سرطان خون با ۱۸۷ هزار و ۵۷۹ مورد ابتلا و ۲.۳ درصد از کل-سرطان مری با ۱۷۲ هزار و ۳۳۵ مورد ابتلا و ۲.۱ درصد از کل-سرطان کلیه با ۱۴۸ هزار و ۷۵۵ مورد ابتلا و ۱.۸ درصد از کل-سرطان ملانوم با ۱۳۷ هزار و ۲۵ مورد ابتلا و ۱.۷ درصد از کل-سرطان مغز و سیستم عصبی مرکزی با ۱۳۴ هزار و ۳۱۷ موردابتلا و ۱.۶ درصد از کل-سرطان مثانه با ۱۲۵ هزار و ۳۱۱ مورد ابتلا و ۱.۵ درصد از کل-سرطان کیسه صفرا با ۱۲۲ هزار و ۲۴ مورد ابتلا و ۱.۵درصد از کل-سرطان لب و دهان با ۱۰۸ هزار و ۴۴۴ مورد ابتلا و ۱.۳ درصد از کل-مولتیپل میلوما با ۷۰ هزار و ۸۸ مورد ابتلا و ۰.۹ درصد از کل-سرطان گلوی بینی (Nasopharynx) با ۳۵ هزار و ۶۶۳ مورد ابتلا و ۰.۴ مورد از کل-سرطان انفوم هوچکین با ۳۳ هزار و ۴۳۱ مورد ابتلا و ۰.۴ درصد از کل-سرطان مقعد با ۲۸ هزار و ۳۴۵ مورد ابتلا و ۰.۳ درصد از کل-سرطان غدد بزاقی با ۲۳ هزار و ۵۴۳ مورد ابتلا و ۰.۳ درصد از کل