مقالات مدیریتی

چگونه یک محیط کار سمی را مدیریت کنم؟

چگونه یک محیط کار سمی را مدیریت کنم؟

شاید این سوالی باشد که به عنوان یک مدیر برایتان به وجود بیاید، همانطور که برای من به وجود آمد. من مدیریت یک محیط کار سمی را بر عهده داشتم. محیطی که در آن فرد یا افرادی به تخریب نظام سیستم کاری مجموعه مشغول بودند. آن ها دائما با صحبت های خود فکر کارم
از جسارت تا موفقیت

از جسارت تا موفقیت

مدیرانی رشد می‌کنند که در شرایط بحرانی و سرنوشت‌ساز، جسارت و شجاعت ایجاد تغییرات بزرگ را داشته باشند و به سرعت کسب و کار خود را با شرایط وفق دهند. اگر با این ایده موافق نیستید، شرح حال اندرو گرو مدیر شرکت اینتل را بخوانید. در اوایل سال ۱۹۹
مدیریت ذره بینی چیست؟

مدیریت ذره بینی چیست؟

مدیریت ذره بینی(Micro management)، نمونه‌ای از ضعف مدیریتی است که مبین کنترل بیش از اندازه و غیر ضروری کارکنان توسط مدیریت و توجه شدید مدیر به جزئیات کاری است. مدیران ریز بین به دلیل غرق شدن در مسائل جزئی، توانایی تحلیل کل سیستم و توجه به بهره&
رابطه بین پایان خوش و تصمیم گیری

رابطه بین پایان خوش و تصمیم گیری

این تحقیق نشان می‌‌دهد که پایان خوش می‌تواند مسیر یک تجربه منفی را متحول کند و یک پایان ناامیدکننده، علی‌الرغم تمام نکات مثبت تا قبل از اتمام، همه چیز را تغییر دهد. تصمیم‌گیری‌های شما در اکثر مواقع بر چه اساسی استوار اس
چگونه اعتماد کارکنان خود را جلب کنیم؟

چگونه اعتماد کارکنان خود را جلب کنیم؟

اگر میخواهید کارایی کارمندان خود را افزایش دهید راهکارهای مختلفی را میتوانید در پیش بگیرید اما کم هزینه ترین و بهترین آنها جلب اعتماد آنهاست. به گزارش بیزینس ترند؛ بنا بر پژوهش تازه‌ای از سوی The Forum Corporation، اگر کارکنان به شما اعتماد داش
چند مورد برای پیشرفت در کار

چند مورد برای پیشرفت در کار

برای بهترین مشاوره شغلی کمتر پیش می آید که فرد مورد اعتماد و با تدبیر در اطراف خود پیدا کنید. در اینجا به چند نمونه از بهترین توصیه ها برای یافتن شغل یا پیشرفت در آن را اشاره می کنیم. فرم تقاضای کار را پر کنید برای ورود به شغل جدید، چه راهی بهتر از
وقتی از کارمان متنفریم

وقتی از کارمان متنفریم

گاهی رئیس‌ها دلیل نفرت از کار هستند. هر چند آنها معمولا بخش سخت و بدقلق کار هستند اما هر چه باشد مانند شما انسان هستند. با رئیس‌تان گفتگو کنید و به او بگویید چه چیزی ناراحت‌تان می‌کند.آیا رسیدن صبح و رفتن به سرکاری که آن را دوست ن
مدیریت زمان در محل کار با چند توصیه کاربردی

مدیریت زمان در محل کار با چند توصیه کاربردی

استفاده عاقلانه و منطقی از زمان و مدیریت آن برای کسب موفقیت در همه جنبه های زندگی از جمله کار، اهمیت ویژه ای می یابد. در ادامه به راهکارهایی برای مدیریت زمان در محل کار اشاره خواهیم کرد. شاید شما جزو شاغلانی باشید که احساس می کنید کارهایتان زیاد ولی
چگونه دقیقه نودی نباشیم؟

چگونه دقیقه نودی نباشیم؟

افراد به اصطلاح دقیقه نودی، افرادی هستند که روی زمان شان مدیریت نداشته و کاری را به آنها محول می کنیم دقیقا در زمان های آخر انجام می دهند. در این مقاله روشهایی را به شما می گوییم که کمک تان می کند تا یک آدم دقیقه نودی نباشید. روشهای مدیریت زمان خیل
مراقب این اشتباهات در اوایل کار جدیدتان باشید

مراقب این اشتباهات در اوایل کار جدیدتان باشید

تصور کنید در یکی از دانشگاه های خوب، در رشته ای که بازار کار مناسبی دارد تحصیل کرده اید. پس از صرف زمان قابل توجهی در مصاحبه شرکت های مختلف برای اولین بار استخدام می شوید. کار شروع می شود. محیط آنجا چگونه است؟ مطمئنا مانند خانه نیست. آیا مانند دانشگا
با تقاضای دورکاری موافقت می‌کنید یا خیر؟

با تقاضای دورکاری موافقت می‌کنید یا خیر؟

چرا این مدیران بزرگ تا این حد نسبت به آینده دورکاری خوش بین هستند؟ پژوهش ها مزایای زیادی را برای این نوع کار نشان داده اند که از جمله می توان به افزایش کارایی، خلاقیت و حتی سطح سلامتی کارمندان اشاره کرد. اگرچه این جریان خوبی به نظر می رسد، اما شما ب
روش‌هایی برای افزایش شادی و سلامت کارمندان

روش‌هایی برای افزایش شادی و سلامت کارمندان

آیا تا به حال به عنوان یک مدیر یا رهبر کسب و کار با چنین شرایطی برخورد کرده اید؟ کارمندان بسیار خوبتان به طور ناگهانی استعفا دهند. یکی از مشتریان کلیدی تان که نقش زیادی بر درآمد شما داشت، دیگر از شما خرید نکند. شرکت جدیدی ظاهر شود و شما را از بازار ک
برنامه ریزی از انتها به ابتدا

برنامه ریزی از انتها به ابتدا

بیاییم با هم این تکنیک را به طور عملی پیاده کنیم. شرکت های تولیدی بزرگ، موفق و برند برای تولید یک محصول، برنامه ریزی خودشان روی کاغذ را از انتها به ابتدا انجام می دهند؛ یعنی آنها فکر می کنند که اگر کالایی تولید شود، آخرین مرحله آن چیست؟ شاید هم فکر ک
6 ویژگی محیط کاری ناسالم

6 ویژگی محیط کاری ناسالم

آیا تاکنون در محل کارتان احساسی شبیه به راه رفتن روی پوسته تخم مرغ داشته اید؟ احساس این که نظرات شما هیچ اهمیتی ندارند، احساس ترس از اشتباه کردن و قرار داشتن در محیطی ترسناک و تهدیدآمیز. به احتمال زیاد اگر شما هر روز پس از برگشتن به خانه درباره محیط
چگونه تصمیم بگیریم؟

چگونه تصمیم بگیریم؟

قرارگیری در موقعیت‌های دشوار و در عرض کوتاه‌ترین زمان ممکن برای همه‌ ما پیش آمده است. در چنین مواقعی احساس می‌کنیم توانایی تفکر و استدلال‌مان مختل شده است و قادر به تصمیم گیری نیستیم. بهتر است آینده‌نگر باشیم و از الان خ
کاریزماتیک بودن چه اصولی دارد؟

کاریزماتیک بودن چه اصولی دارد؟

جالب است بدانید معمولا افراد به صورت مادرزادی کاریزما متولد نمی‌شوند و شما می‌توانید به راحتی اصول کاریزماتیک بودن را بیاموزید. کاریزماتیک و کاریزما بودن یک فرد را شاید بتوان جذاب بودن در ارتباطات و برخوردهای اجتماعی و صحبت کردن دانست، اما
علت بی‌حوصلگی در محیط کار

علت بی‌حوصلگی در محیط کار

بی انگیزگی در محیط کار را همه‌ی ما تجربه کرده‌ایم. منظورمان همان روزهای دشواری است که نمی‌توانید به بهترین نحو کار کنید. زمان‌های محدودی هم وجود دارد که بیش از حد تعلل می‌کنید، تمرکزتان کم است یا برای شروع پروژه‌های مهم
مقاله علمی و پژوهشی مدیریت سرمایه انسانی ، اجتماعی و عاطفی در موفقیت شغلی

مقاله علمی و پژوهشی مدیریت سرمایه انسانی ، اجتماعی و عاطفی در موفقیت شغلی

مقاله علمی و پژوهشی" مدیریت سرمایه انسانی ، اجتماعی و عاطفی در موفقیت شغلی " مقاله ای است در 16  صفحه و 44 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدیریت سرمایه انسانی ، اجتما
مقاله علمی و پژوهشی افزایش انگیزه پیشرفت و کسب موفقیت در مدیران

مقاله علمی و پژوهشی افزایش انگیزه پیشرفت و کسب موفقیت در مدیران

مقاله علمی و پژوهشی" افزایش انگیزه پیشرفت و کسب موفقیت در مدیران " مقاله ای است در 18  صفحه و 23 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به افزایش انگیزه پیشرفت و کسب موفقیت در م
مقاله علمی و پژوهشی توسعه سرمایه اجتماعی و عدالت سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی توسعه سرمایه اجتماعی و عدالت سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" توسعه سرمایه اجتماعی و عدالت سازمانی " مقاله ای است در 16  صفحه و 21 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به توسعه سرمایه اجتماعی و عدالت سازمانی ، عدالت