مقاله آثار حقوقی و اخلاقی تبلیغات بازرگانی خلاف واقع

مقاله علمی و پژوهشی " آثار حقوقی و اخلاقی تبلیغات بازرگانی خلاف واقع " مقاله ای است در 20 صفحه و با 29 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است
در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تبلیغات بازرگانی، تبلیغات خلاف واقع، مسئولیت مدنی، مسئولیت اخلاقی پرداخته شده است
چکیده مقاله
تبلیغات تجاری را باید عنصری اساسی در سرنوشت کشورها دانست که هم در حوزه داخلی و هم در حوزه بین المللی ایفای نقش می کند . گاه تبلیغات خلاف واقع هستند و اوصافی را در بر می گیرند که در کالا یا خدمات ارائه شده وجود ندارد. اینگونه تبلیغات از ابعاد متفاوت قابل بررسی هستند. از این ابعاد، آثار حقوقی و اخلاقی اینگونه تبلیغات بر حقوق اشخاص، جامعه و مخاطبین است. چنانچه تبلیغی حاوی مطالب خلاف واقع باشد، علاوه بر این که در رابطه قراردادی بعنوان تخلف از قرارداد و در حوزه مسؤولیت مدنی قابل طرح می باشد، آثار آن در حوزه اخلاق نیز قابل طرح است. سؤال اصلی این تحقیق این است که تبلیغات بازرگانی خلاف واقع از جهت حقوقی چه مسئولیتی برای اشخاص به دنبال دارد و چه اثری بر قرارداد بین طرفین خواهد گذاشت و از نظر اخلاقی چه آثار سوئی بر مخاطبان و جامعه خواهد داشت؟
دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .
مطالب مرتبط:
- مقاله استانداردهای اخلاقی و رفتاری: خوانش حقوقی و آثار اجتماعی آنها
- مقاله علمی و پژوهشی تبلیغات بازرگانی در صدا و سیما
- مقاله علمی و پژوهشی اینترنت و تبلیغات بازرگانی
- مقاله علمی و پژوهشی کودکان و تبلیغات بازرگانی
- مقاله علمی و پژوهشی تبلیغات بازرگانی و محدودیت های آن
- مقاله علمی و پژوهشی تبلیغات بازرگانی جهانی ، واقعیت ها و چالش ها
- مقاله اخلاق دینی و واقعگرایی اخلاقی
- مقاله شرایط، قلمرو و آثار فقهی و حقوقی ریاست زوج در رابطه با زوجه
- مقاله سیمای اخلاقی و رفتار تربیتی عیسوی در آثار کمال الدین اصفهانی
- مقاله تأملی فقهی اخلاقی بر آثار ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی