more_vert مقاله طراحی مدل جبران خدمات پزشکان متخصص شاغل در بیمارستان‌های دولتی شهر تهران

دانلود فایل

closeمقاله طراحی مدل جبران خدمات پزشکان متخصص شاغل در بیمارستان‌های دولتی شهر تهران

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی مدل جبران خدمات پزشکان متخصص شاغل در بیمارستان‌های دولتی شهر تهران" مقاله ای است در 27 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث جبران خدمات؛ پزشکان متخصص؛ بیمارستان‌های دولتیپرداخته شده است چکیده مقاله هدف اصلی این پژوهش طراحی الگویی برای جبران خدمات پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی شهر تهران است. جبران خدمات پزشکان، براساس تئوری‌های انگیزشی و نظریه‌ی هزینه‌ی زندگی و سایر ادبیات مربوط از چهار بُعد «سازمانی»، «اجتماعی»، «مدیریتی» و «روان‌شناختی» مؤلفه‌های اصلی جبران خدمات را مورد سنجش قرار می‌دهد. روش اجرای این پژوهش، توصیفی‌ پیمایشی است و جامعه‌ی آماری آن بیمارستان‌های دولتی شهر تهران می‌باشد. برای گردآوری داده‌ها و سنجش مؤلفه‌های جبران خدمات، پرسش‌نامه‌ای با قابلیت اعتماد 4/91 درصد ساخته ‌شد. به‌منظور اندازه‌گیری روایی آن از معادلات ساختاری استفاده‌ شده ‌است شاخص تناسب مدل حکایت از مناسب بودن مدل اندازه‌گیری مؤلفه‌های جبران خدمات دارد و چارچوب کلی سنجش آن معنادار و قابل پذیرش است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که هر چهار بعد شناسایی‌شده با جبران خدمات پزشکان رابطه‌ای مستقیم و معنادار دارد. عنوان مقاله [English] Designing a Compensation Model for Specialist Physicians Employed in Public Hospitals of Tehran چکیده [English] Compensation is one of the most effective strategic tools of human reseource management. This research is intended to design a compensation model for medical specialists in Tehran. Compensation of the medical services of the specialists, according to motivation theory and cost of living and the related literature, four aspects, including 'organizational, social, managerial, and psychological, are considered. The research follows a descriptive - survey method. Public hospitals of Tehran make up the research community. A questionnaire with a reliability of 91.4% was made to collect data. Its validity was tested by structural equations. Indicators of the appropriateness of the model revealed that it is proper for assessing the components of compensation. The general framework of its measurement was significant and acceptable. The results indicated that all four identified aspects have a direct and significant relationship with the compensation of physicians.  positively relevant of compensation. The role of organizational aspects turned out. کلیدواژه‌ها [English] Compensation, Compensation for senior Physicians, Governmental Hospitats دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی ارتباط ویژگی‌های روان‌شناختی افراد با ابعاد مدیریت دانش شخصی

دانلود فایل

closeمقاله بررسی ارتباط ویژگی‌های روان‌شناختی افراد با ابعاد مدیریت دانش شخصی

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی ارتباط ویژگی‌های روان‌شناختی افراد با ابعاد مدیریت دانش شخصی" مقاله ای است در 21 صفحه و با 35 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدیریت دانش شخصی؛ حل مسأله؛ ویژگی‌های روان‌شناختی؛ آزمون نئو پرداخته شده است چکیده مقاله این پژوهش با هدف بررسی ارتباط بین ویژگی‌های روان‌شناختی با مدیریت دانش شخصی انجام شده و از همین رو با رویکرد توصیفی و از نوع پیمایشی است. ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامه‌ای شامل 72 سؤال بوده و حجم نمونه‌ی آماری 268 نفر از دانشجویان، کارشناسان و مدیران فعال در زمینه‌ی مدیریت دانش است. داده‌های پژوهش با استفاده از روش‌های آماری و ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شد. تحلیل داده‌ها این نتیجه را در برداشت که بین تحصیلات و توانمندی افراد در مدیریت دانش شخصی رابطه‌ی همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. همه‌ی ویژگی‌های شخصیتی به جز عصبیت با مدیریت دانش شخصی رابطه‌ی مثبت و معنا داری دارد و تأثیر منفی و معنادار ویژگی عصبیت نیز با مدیریت دانش شخصی اثبات شد. هم‌چنین یافته‌های پژوهش ارتباط معنادار پنج بعد شخصیتی را با ابعاد چهارگانه مدیریت دانش شخصی ثابت کرد. عنوان مقاله [English] A Study of the Relationship between Psychological Traits of Individuals with Aspects of Personal Knowledge Mana چکیده [English] This research is intended to review the relationship between psychological traits and personal knowledge management. A questionnaire containing 72 questions was used to collect data from a research sample of 268 subjects. In addition to developing the concept of personal knowledge management with regard to psychological traits, this research has concluded that there is a significant and positive relationship between education level and the capability of personal knowledge management. It has also indicated that there is an effective relationship between psychological traits and personal knowledge management. Hence, the more the people are bias, the less they are capable in personal knowledge management. On the other hand, the stronger the other traits (extraversion, flexibility, agreeability, and responsiveness) are, the higher the capability in personal knowledge management will be. کلیدواژه‌ها [English] Personal Knowledge Management؛ Problem Solving؛ Psychological Traits, Neo Test دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و بهره‌وری نیروی انسانی

دانلود فایل

closeمقاله بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و بهره‌وری نیروی انسانی

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و بهره‌وری نیروی انسانی" مقاله ای است در 18 صفحه و با 14 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث کیفیت زندگی کاری؛ بهره‌وری نیروی انسانی؛ کارکنان؛ شرکت‌های نفتیپرداخته شده است چکیده مقاله هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه‌ی بین کیفیت زندگی کاری و بهره‌وری نیروی انسانی در یکی از شرکت‌های نفتی است. روش پژوهش توصیفی‌همبستگی و جامعه‌ی آماری شامل تمام کارکنان بخش اداری شرکت نفت استان کرمانشاه(625 نفر) بود. حجم نمونه، پس از برآورد آماری، برابر با 238 نفر محاسبه شد که گزینش آنان، با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای متناسب با جامعه‌ی آماری پژوهش صورت‌گرفت. مدل تحلیلی این پژوهش براساس تلفیق مدل‌های الوانی (عوامل مؤثر بر بهره‌وری نیروی انسانی) و والتون (کیفیت زندگی کاری) شکل گرفته است که پس از تأیید روایی محتوایی توسط متخصصین در یک مطالعه‌ی مقدماتی، برای پایایی سؤالات پرسش‌نامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که آلفای به‌دست‌آمده برای ابعاد عوامل مؤثر بر بهره‌وری نیروی انسانی برابر 84/0 و برای ابعاد کیفیت زندگی کاری برابر 86/0 بود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های آماری (K-S) و رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون و فریدمن استفاده شد. نتایج نشان داد که بین تمام ابعاد کیفیت زندگی و بهره‌وری نیروی انسانی رابطه وجود دارد. عنوان مقاله [English] Exploring Relationship Between Quality of Work Life and Productivity of Manpower چکیده [English] This study examined the relationship between quality of work life and productivity of labor in the oil company's Kermanshah province. The research method was descriptive correlation. Statistical population includes all administrative staff, 625 persons, of Kermanshah Oil Company. Sample size, after the statistical estimates, was calculated equal to 238 people. For selecting them, stratified random sampling method compatible with the study sample was used. Analytical model of this research is based on combination of Colorful Models, factors affecting human resources productivity, and Walton, Quality of Work Life. The validity of the model was confirmed by the experts in a preliminary study. Cronbach's alpha method was used for reliability of questionnaires. Calculated alpha for dimensions affecting human resources productivity was 0.84 and for dimensions of Quality of Work Life was 0.86. K-S Statistical methods, Regression, Pearson and Friedman's correlation coefficient were used for analyzing data. Results show that there are relationships among all of the dimensions of Quality of Work Life and human resources productivity. کلیدواژه‌ها [English] Quality of Work Life, HUMAN RESOURCES PRODUCTIVITY, Employees, Oil Companies دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی رابطه‌ی متغیرهای سازمانی درک‌شده‌ی منابع انسانی با روابط پارانویید سازمانی

دانلود فایل

closeمقاله بررسی رابطه‌ی متغیرهای سازمانی درک‌شده‌ی منابع انسانی با روابط پارانویید سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی رابطه‌ی متغیرهای سازمانی درک‌شده‌ی منابع انسانی با روابط پارانویید سازمانی" مقاله ای است در 22 صفحه و با 55 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث سازمان پارانویید؛ عدالت سازمانی؛ حمایت سازمانی درک‌شده پرداخته شده است چکیده مقاله این پژوهش با هدف بررسی نقش عدالت سازمانی و حمایت سازمانی درک‌شده در ایجاد فضای بدبینی با توجه به الگوهای مکانی کار در منطقه‌ی 2 عملیات انتقال گاز به اجرا درآمد. نتایج نشان داد که بین ادراک عدالت سازمانی، حمایت سازمانی درک‌شده و سازمان پارانویید، بین کارکنان روزکار و اقماری تفاوتی وجود ندارد؛ اما همبستگی معناداری بین عدالت سازمانی و حمایت سازمانی درک‌شده با سازمان پارانویید در کل نمونه وجود دارد. هم‌چنین نتایج تحلیل رگرسیون گام‌به‌گام نشان داد که حمایت سازمانی درک‌شده و زیرمقیاس عدالت رویه‌ای توان پیش‌بینی معنادار فضای بدبینانه را در سازمان دارند و 38درصد از واریانس این سازه را تبیین می‌نمایند. بنابراین، با افزایش ادراک عدالت و حمایت در کارکنان، می‌توان به کاهش فضای بدبینی در سازمان و کمینه‌کردن نشانه‌های سازمان پارانویید پرداخت. عنوان مقاله [English] Investigation of relation of organizational justice and perceived organizational support with paranoid organization considering work location patterns چکیده [English] This study examined the role of perceived organizational support and organizational justice in paranoid climate by considering of work location patterns among district 2 of gas transition operation station personnel. According to this aim, 50 expatriate personnel and 50 daytime (normal schedule) personnel were selected via stratified randomized sampling method among four stations. Data was analyzed by using stepwise regression analysis, independent T-test and Pearson correlation. The results revealed that there is no difference between daytime and expatriate among organizational justice, perceived organizational support and paranoid organization; but there is a significant correlation between organizational justice, perceived organizational support and paranoid organization in total sample. Stepwise regression showed justice and support among employee.that perceived organizational support and procedural justice can predict organization’s paranoid climate significantly and explain 38 percent of this construct. Accordingly paranoid climate and symptoms of paranoid organization can be significantly reduced by increasing perception of کلیدواژه‌ها [English] Paranoid Organization, Organizational Justice, Perceived Organizational Support, Work Place Patterns دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تصمیم‌گیری چندمعیاره‌ی فازی در پیاده‌سازی مدیریت دانش

دانلود فایل

closeمقاله تصمیم‌گیری چندمعیاره‌ی فازی در پیاده‌سازی مدیریت دانش

مقاله علمی و پژوهشی " تصمیم‌گیری چندمعیاره‌ی فازی در پیاده‌سازی مدیریت دانش" مقاله ای است در 27 صفحه و با 28 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدیریت دانش؛ عوامل موفقیت؛ فرایند تحلیل شبکه‌ای (ANP)؛ دیماتل (DEMATEL)؛ فازی پرداخته شده است چکیده مقاله برای پیاده‌سازی موفق پروژه‌ی مدیریت دانش در سازمان‌ها، شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت اجرای این پروژه، ضروری است؛ زیرا شناخت این عوامل می‌تواند به سازمان‌ها در طراحی، آمادگی‌سنجی، برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی مدیریت دانش یاری دهد؛ اما این عوامل اولویت یکسانی ندارند و هم‌چنین مستقل از هم نیستند و دارای وابستگی‌های درونی هستند. ازطرفی دانشگاه‌ها نیز به‌عنوان یکی از سازمان‌های دانش‌محور، نیازمند پیاده‌سازی مدیریت دانش هستند. بنابراین، هدف این پژوهش، شناسایی، یافتن روابط علّی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر در پیاده‌سازی موفق مدیریت دانش در دانشگاه‌ها، با روی‌کرد تصمیم‌گیری چندمعیاره‌ای است که وابستگی‌های موجود میان عوامل را نیز، در نظر می‌گیرد. به این منظور از روی‌کرد ترکیبی DEMATEL و ANP استفاده می‌شود. بر این اساس، این تحقیق از سه بخش اصلی شکل گرفته است. در گام اول، عوامل مؤثر در موفقیت مدیریت دانش، از ادبیات موضوع و محیط تحقیق استخراج می‌شود. پس از تأیید این عوامل توسط خبرگان تحقیق، در گام دوم، وابستگی‌های درونی عوامل، با استفاده از روش DEMATEL محاسبه می‌شود و در گام سوم، به وزن‌دهی عوامل با استفاده از روش ANP پرداخته می‌شود. از نتایج مهم این تحقیق شناسایی عوامل علّی و تعیین عوامل بحرانی مؤثر در پیاده‌سازی موفق مدیریت دانش در محیط‌های دانشگاهی است.  عنوان مقاله [English] Fuzzy Multiple Criteria Decision making in adopting knowledge management چکیده [English] For successful implementation of knowledge management projects, identifying factors affecting the success of these projects is essential because these factors can help organization in the design, readiness assessment, planning and implementation of knowledge management. However, these factors do not have the same priority. In fact, they are not independent. Universities as a knowledge-based organization need to implement knowledge management. Hence, the objective of this paper is to identify casual relations and rank the factors affecting successful implementation of knowledge management by Fuzzy Multiple Criteria Decision Making (FMCDM) Approach in which the factors are dependence. For this purpose, the integration of DEMATEL and ANP was used. In the first part of this paper, the success factor is extracted by reviewing literature and exploring universities environment. In the second part, the inter relations among factors are calculated by using DEMATEL method. In the third part, the criteria weights were obtained by using ANP method. Because of the complexity of the ANP, this study proposes a new methodology to simplify the process. Identifying casual relations and critical factors in implementation knowledge management projects in universities is the main result of this paper. کلیدواژه‌ها [English] knowledge management, success factor, ANP, DEMATEL, Fuzzy دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تأثیر رابطه‌‌بازی بر نگرش و رفتار کارکنان سازمان

دانلود فایل

closeمقاله تأثیر رابطه‌‌بازی بر نگرش و رفتار کارکنان سازمان

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر رابطه‌‌بازی بر نگرش و رفتار کارکنان سازمان" مقاله ای است در 21 صفحه و با 26 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث رابطه‌بازی؛ مدیریت منابع انسانی؛ رضایت شغلی؛ تمایل به ترک خدمت؛ رفتار کارکنان پرداخته شده است چکیده مقاله پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین پارتی‌بازی در سازمان و عملکرد مدیریت منابع انسانی انجام شده است. بدین‌منظور، رابطه‌ی بین پنج متغیر: پارتی‌بازی، مدیریت منابع انسانی، رضایت شغلی، تمایل به ترک خدمت و بیان کلمات شفاهی منفی، مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به این متغیرها، 10 فرضیه تدوین شد که به بررسی زوجی رابطه‌ی بین این متغیرها می‌پردازد. جامعه‌ی آماری تحقیق تمام کارکنان یکی از شرکت‌های صنایع کاشی کشور است که تعداد نمونه‌ی آماری تحقیق نیز با استفاده از فرمول نمونه‌گیری از جامعه‌ی محدود و واریانس نامعلوم تعیین شد. خلاصه‌ی نتایج به‌دست‌آمده از این‌قرار است: پارتی‌بازی اثر منفی معناداری بر اقدامات مدیریت منابع انسانی و رضایت شغلی می‌گذارد. مدیریت منابع انسانی روی رضایت شغلی اثر مثبت و روی بیان کلمات منفی درباره‌ی سازمان، اثر منفی می‌گذارد. رضایت شغلی اثر منفی معنا‌داری روی تمایل به ترک خدمت کارکنان و بیان کلمات منفی اعمال می‌کند و درنهایت مشخص شد، افرادی که قصد ترک خدمت داشته باشند در مورد سازمان بدگویی می‌کنند. با توجه به این نتایج واضح است که پارتی‌بازی یک پدیده‌ی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی است که بر روی کارمندان اثر منفی دارد و بیش از این‌که به نفع سازمان باشد، تأمین منافع اعضای یک خانواده یا دوستان نزدیک را در بر دارد. عنوان مقاله [English] The effect of nepotism on organization members’ behavior and approach چکیده [English] The purpose of this study is to investigate the potential effects of nepotism on human resource management (HRM) practices. For this purpose, the relationship between variables such as; human resource management (HRM), job satisfaction (JS), quitting intention (QI) and negative word of mouth (NWM), were studied. According to these variables, 10 hypotheses were developed to examine the relationship between these variables mutually. Questionnaires were distributed between Tile industry employees. In order to test the hypothesis, LISREL software and Path Analysis Model (PAM) were used. The findings show that nepotism has a significant negative effect on HRM and job satisfaction; HRM has a significant positive effect on job satisfaction and negative effect on negative word of mouth. Job satisfaction has a meaningful negative effect on quitting intention and negative word of mouth. Findings also indicate that relationship between quitting intention and negative word of mouth is positive. This study reveals that nepotism is an unprofessional phenomenon that provides benefits merely to the family members or close friends. Therefore, nepotism paralyzes human resource practices and affects the level of satisfaction among employees. Employees may think of quitting their jobs or using negative word of mouth if their job satisfaction level is not enhanced. The study also showed that job satisfaction is the key to organizational success and high levels of job satisfaction that leads to loyalty and commitment of employees to do the job better. کلیدواژه‌ها [English] nepotism, negative word of mouth, human resource management, job satisfaction and quitting intention دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله شناسایی مؤلفه‌ها و الگوهای شایسته‌گزینی برای بهینه‌سازی مدل جانشین‌پروری کارکنان

دانلود فایل

closeمقاله شناسایی مؤلفه‌ها و الگوهای شایسته‌گزینی برای بهینه‌سازی مدل جانشین‌پروری کارکنان

مقاله علمی و پژوهشی " شناسایی مؤلفه‌ها و الگوهای شایسته‌گزینی برای بهینه‌سازی مدل جانشین‌پروری کارکنان" مقاله ای است در 28 صفحه و با 22 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث جانشین‌پروری؛ الگوهای شایستگی؛ شایسته‌گزینیپرداخته شده است چکیده مقاله سازمان‌های امروزی باید برای مدیریت استعدادهای فعلی و آتی خود و به‌منظور پرورش افراد مناسب برای پرکردن جایگاه‌های کلیدی، برنامه‌های جانشین‌پروری را جاری سازند. در این راستا، می‌توان با استفاده از مدل شایستگی، استعدادهای انسانی را شناسایی و برنامه‌های آموزشی مناسب را برای پرورش آن‌ها فراهم نمود. هدف این مقاله شناسایی و بهینه‌سازی الگوی شایستگی در یکی از شرکت‌های فولاد آلیاژی است. در این پژوهش، پس از مطالعه‌ی مبانی نظری و پیشینه‌ی تحقیق، الگوهای شایستگی شناسایی شد و رتبه‌بندی الگوها بااستفاده از آزمون فریدمن صورت گرفت. این پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی و تحلیلی‌پیمایشی بوده و  اطلاعات مورد نیاز، از طریق مطالعه‌ی ادبیات موجود، پرسش‌نامه، مصاحبه‌های ساختاریافته و نشست‌های متعدد با خبرگان جمع‌آوری شده است. نتایج و یافته‌های این آزمون نشان داد که تحصیلات، تعهد سازمانی و نگرش مثبت، به‌ترتیب در رتبه‌های برتر قرارگرفتند. درپایان، موانع فراروی اجرای طرح جانشین‌پروری در شرکت فولاد آلیاژی شناسایی و راه‌کارهای مقابله با آن نیز ارایه شده است. عنوان مقاله [English] Identification of Competency Models for Optimizing the Staff Succession Planning چکیده [English] Today's organizations should implement Succession planning for management of their current and future talents and development of suitable people to fill key positions. Therefore, competency models can identify human talents and provide appropriate educational programs for them. This paper aims to identify and optimize the company's competency model in Yazd Alloy Steel. In this regard, we study theoretical literature and background research and identify competency model. In terms of purpose, this investigation is typically practical and in terms of methodology/approach is survey based. Literature study, questionnaire, structured interviews and several meetings with experts have been used to collect the required data. Statistical population of this study includes all of the experts in Alloy Steel Company. In this study, the Friedman test was used to rank the competency factors. The results of this test indicate that education, organizational commitment and positive attitude are in the first rank. Finally, suggestions have been provided for improving implementation of Succession planning in alloy steel کلیدواژه‌ها [English] succession, Competency Models دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تبیین نقش یادگیری در بهره‌وری نیروی انسانی از طریق توانمندسازی

دانلود فایل

closeمقاله تبیین نقش یادگیری در بهره‌وری نیروی انسانی از طریق توانمندسازی

مقاله علمی و پژوهشی " تبیین نقش یادگیری در بهره‌وری نیروی انسانی از طریق توانمندسازی" مقاله ای است در 27 صفحه و با 37 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بهره‌وری نیروی انسانی؛ یادگیری سازمانی؛ توانمندسازی کارکنان پرداخته شده است چکیده مقاله نیروی انسانی ماهر و کارآمد، ارزنده‌ترین ثروت و دارایی هر سازمان است. مباحث مربوط به یادگیری سازمانی، ازجمله عواملی است که باعث ارتقای بهره‌وری منابع انسانی می‌شود. هدف این مطالعه، بررسی نقش یادگیری سازمانی بر بهره‌وری نیروی انسانی از طریق توانمندسازی است. روش تحقیق توصیفی، از نوع همبستگی بوده و داده‌ها از طریق پرسش‌نامه جمع‌آوری شدند. نمونه‌ی آماری پژوهش حاضر 150 نفر از کارکنان شاغل در بخش‌های مختلف نفت و گاز پارس ساکن در یکی از نواحی چندگانه‌ی شهرک مسکونی نفت واقع در شهرستان جم به تعداد 300 نفر بودند که گزینش آن‌ها به‌روش تصادفی انجام شد. برای تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار‌های spss و لیزرل استفاده گردید. یافته‌های به‌دست‌آمده از آزمون مدل‌یابی معادلات ساختاری، نشان داد که رابطه‌ علی بسیار قوی میان یادگیری سازمانی و بهره‌وری نیروی انسانی و نیز میان یادگیری و توانمندسازی وجود دارد. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که توانمندسازی درمجموع می‌تواند به افزایش رابطه‌ی بین یادگیری و بهره‌وری نیروی انسانی منجر شود؛ ولی اثر مستقیم یادگیری بر بهره‌وری بیش‌تر از اثر غیرمستقیم آن ازطریق توانمندسازی در این مطالعه شناسایی شد. هم‌چنین نتایج آزمون همبستگی نشان داد که همبستگی بین ابعاد یادگیری و بهره‌وری به نسبت سایر متغیرها قوی‌تر عنوان مقاله [English] Verifying the role of Learning in Human Resource Productivity through Empowerment چکیده [English] Skillful human resources are often the most valuable capital in an organization. Organizational learning is one of the factors which improve human resources productivity. The aim of this research was to investigate the role of organizational learning in the human resources productivity through empowerment. The research method was descriptive (correlation) and standard questionnaires were used as data collection method. The statistical sample used in this study includes 150 employees working in different sections of Pars Oil & Gas Company and dwelled in Oil town of Jam city and 300 employees were selected randomly. For data analyzing SPSS and LISREL software were used. The finding from structural equation model test showed that there are strong positive causal relationships between organizational learning and human resource productivity and also between learning and empowerment. Furthermore the results indicated that generally empowerment can increase the relationship between learning and human resources productivity, but in this study, the direct effect of learning on productivity was identified more than its indirect effect through empowerment. Moreover, the correlation test results showed that the correlation among learning dimensions and productivity is stronger compared to other variables. کلیدواژه‌ها [English] Human Resource Productivity, Organizational learning, Employees’ empowerment دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله طراحی الگوی مفهومی مدیریت عملکرد و تدوین راهبرد با بهره‌گیری از BSCو EFQM

دانلود فایل

closeمقاله طراحی الگوی مفهومی مدیریت عملکرد و تدوین راهبرد با بهره‌گیری از BSCو EFQM

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی الگوی مفهومی مدیریت عملکرد و تدوین راهبرد با بهره‌گیری از BSCو EFQM" مقاله ای است در 32 صفحه و با 43 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارزیابی عملکرد سازمان؛ کارت امتیازی متوازن (BSC)؛ نقشه‌ی راهبرد؛ مدل تعالی سازمان (EFQM)؛ مؤسسات آموزش عالی پرداخته شده است چکیده مقاله به‌منظور پیشرفت علمی، تحول و توسعه، بهبود عملکرد و تبدیل دانشگاه مورد مطالعه به یک دانشگاه راهبردمحور، استفاده از مدیریت عملکرد سازمانی و پشتیبانی از تحقق چشم‌انداز ضرورت می‌یابد که یکی از الزامات آن استفاده از مدل‌های ارزیابی عملکرد می‌باشد. بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که با تلفیق مدل‌های ارزیابی متوازن(BSC) و تعالی سازمانی(EFQM) می‌توان چارچوب مناسبی را برای ارزیابی عملکرد فراهم نمود. در این مقاله، پس از بررسی مفاهیم نظری و مقایسه‌ی مدل‌های یادشده، نقاط قوت و ضعف هر یک مورد بررسی قرارگرفته و در پایان به ارایه‌ی مدل مفهومی مدیریت عملکرد پرداخته که نتایج مفیدی در بر داشته است. برای شناسایی اهداف راهبردی با رویکرد کارت امتیازی متوازن و متناسب با چشم‌انداز تعیین‌شده، از دو ایزار مصاحبه و پرسش‌نامه‌ی استفاده شد. سپس برای تعیین روابط علّی اهداف، از ماتریس QFD استفاده شد. درپایان، به‌منظور هم‌راستاسازی این دو مدل و تحقق دو عامل اثربخشی و کارآیی، ماتریسQFD  مورد استفاده قرارگرفت که تلفیق دو مدل، باعث بهبود مستمر و افزایش بهروری در دانشگاه می‌شود عنوان مقاله [English] Designing Conceptual Model of Performance Management and Strategy Planning Using BSC and EFQM (Case Study) چکیده [English] Educational organizations as fundamental institutions have a vital role in preparing stable development. Thus, for scientific advancement, improvement and making of the under study university to a Strategy-focused university we need to hire the Organizational Performance Management and support the vision. In fact, using Performance Evaluation Models is obligatory. The investigations show that combination of BSC and EFQM models can prepare a suitable framework for Performance Valuation. In this paper after Literature Review, two models were compared and their strength and weakness points are explored. Then, the conceptual model of Performance is presented. For defining strategic objects with Balanced Scorecard perspective and commensurate with defined view, two justifiability and perpetuity questionnaires were hired. In order to determine relationships between the objects causes and effects the QFD matrix was used. In this way, under supervise of specialists the strategic map of studied university was drawn. Finally, in order to parallelize these two models and identify the efficiency elements QFD matrix was used by combining the two models causing a productivity increase in the studied university. کلیدواژه‌ها [English] performance evaluation, Balanced Scorecard (BSC), Strategy Maps, The EFQM Excellence Model, higher education institutions دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .