more_vert مقاله طراحی و تبیین ابعاد سازمانی مدل سازمان حافظ کارکنان از ضربات روانی

دانلود فایل

closeمقاله طراحی و تبیین ابعاد سازمانی مدل سازمان حافظ کارکنان از ضربات روانی

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی و تبیین ابعاد سازمانی مدل سازمان حافظ کارکنان از ضربات روانی" مقاله ای است در 28 صفحه و با 20 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ضربه‌ی روانی؛ ضربه‌ی روانی سازمانی؛ ابعاد سازمانی؛ سازمان حافظ کاید و د از ضربه‌ی روانیپرداخته شده است چکیده مقاله یکی از پدیده‌های مهمی که امروزه نیروی انسانی را تهدید می‌کند، ضربه‌های روانی است. وجود مدلی منسجم که بتواند ضربات روانی نیروی انسانی را مدیریت کند از موضوعات مهم و قابل بحث در حوزه‌ی منابع انسانی است. بر همین اساس، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تبیین ابعاد سازمانیِ سازمان حافظ کارکنان از ضربات روانی با نقش متغیر میانجی پویایی و نشاط در سازمان صورت گرفته است. برای تحقق این هدف، 114نفر از خبرگان دانشگاهی و اداری به‌عنوان نمونه‌ی آماری با استفاده از فن دلفی انتخاب شدند. روش پژوهش حاضر برحسب هدف، کاربردی و براساس شیوه‌ی گردآوری داده‌ها، توصیفی از نوع پیمایشی و همبستگی بوده است و اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسش‌نامه، جمع‌آوری گرد?????_اده‌ها با استفاده از نرم‌افزار لیزرل و آزمون تحلیل مسیر مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که تمامی مؤلفه‌های ابعاد ساختاری و محتوایی سازمانی و همچنین نوع ارتباطات غالب و سبک‌های رهبری اعمال شده توسط مدیران، بر نحوه‌ی مدیریت ضربات روانی کارکنان مؤثر بوده است. در بین ابعاد محتوایی، مؤلفه‌های اهداف و راهبرد بیشترین و بعد فناوری انجام کار، کمترین اثر را داشته است. در بعد ساختاری، نوع ساختار بیشترین و روش تصمیم‌گیری کمترین اثر را داشتند.  عنوان مقاله [English] Designing and Explaining Organizational Aspects of a Protective Organization Model against Psychological Traumas چکیده [English] Psychological trauma is an important factor treating human resource. Having a systematic model able to manage this type of trauma is an inspiring subject in human resource discussion. Hence, this research is aimed at des?@?1Ü??p explaining organizational aspects of a protective organization model against psychological traumas with dynamic and graceful variables as mediators. 114 academic and official experts were selected as sample group according to Delphi’s technique. This applied research followed descriptive survey and correlation method for data collection through questionnaires. The data was analyzed by LISREL and route analysis. The results indicated that all components of structural and content aspects of organizations as well as the type of communication and leadership style are effective on the management of psychological traumas. Components of the content aspect, including objectives and strategies were most effective, and technological aspects were the least effective factors. The type of structure was the most effective structural aspect, and the type of decision making was the least effective one. کلیدواژه‌ها [English] Psychological Traumas, Organizational Psychological Traumas, Employees’’ Protective Organization Against Psychological Traumas  دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایانial" 0 کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله درک و تجربه اعضای هیأت علمی از فرایند آشناسازی بدواستخدام و روزهای اول کار

دانلود فایل

closeمقاله درک و تجربه اعضای هیأت علمی از فرایند آشناسازی بدواستخدام و روزهای اول کار

مقاله علمی و پژوهشی " درک و تجربه اعضای هیأت علمی از فرایند آشناسازی بدواستخدام و روزهای اول کار" مقاله ای است در 29 صفحه و با 51 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث روزهای اول کار؛ آشناسازی؛ توجیه مقدماتی؛ آموزش‌های بدو خدمت پرداخته شده است چکیده مقاله هدف پژوهش حاضر توصیف درک و تجربه‌ی اعضای هیئت علمی از فرایندهای بدو استخدام و روزهای اول کار در دانشگاه بود. روش مطالعه‌ی حاضر آمیخته اکتشافی بوده است. در بخش کیفی پژوهش از روش پدیدارشناسی توصیفی و برای تحلیل داده‌های آن از روش کلایزی استفاده گردید. در بخش کمی روش توصیفی‌پیمایشی به اجرا درآمد. جامعه‌ی مورد مطالعه، تمامی اعضای هیئت علمی تمام‌وقت دانشگاه کردستان بودند. تعداد افراد مشارکت‌کننده در بخش کیفی 27 نفر که به‌صورت نمونه‌گیری هدفمند و با حداکثر تنوع انتخاب شدند و در بخش کمّی نیز با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای 140 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه انتخاب شدند. جمع‌آوری اطلاعات در بخش کیفی، با استفاده از پروتکل مصاحبه‌ی نیمه‌ساخت‌یافته صورت گرفت و در بخش کمّی از یک پرسش‌نامه‌ی محقق‌ساخته که از نتایج بخش کیفی استخراج شده بود استفاده گردید. یافته‌های برآمده از بخش کیفی در هشت مضمون: تجارب خوش‌آیند، تجارب ناخوش‌آیند، تنش و اضطراب، حمایت و پشتیبانی عاطفی، توجیه مقدماتی، آشناسازی، ادغام درون‌سازمانی و آموزش مهارت‌های حرفه‌ای دسته‌بندی شد. نتایج بخش کمّی نیز نشان داد که مهم‌ترین دغدغه‌های اعضای هیئت علمی در اوایل کار، عدم پذیرش توسط همکاران و دلهره‌آوربودن و دشواری تدریس است. همچنین درباره‌ی برنامه‌های آشناسازی، مهم‌ترین اولویت اعضای هیئت علمی مربوط به آشنایی با تسهیلات معیشتی دانشگاه و مقررات مالی است. عنوان مقاله [English] Experience and Understanding of University of Kurdistan’s Faculty Members From Their Induction Training Process And First Days Of Work چکیده [English] The present study aimed to describe the University of Kurdistan faculty members’ understanding and the lived experience from their induction training process and first days of work. The approach of the study was an exploratory mixed method. The Phenomenological description method and Colaizzi’s data analysis techniques was used. The main population of the study was all University of Kurdistan faculty members in 2013 academic year. The number of participants in the qualitative sample was 27 whom were selected from diverse purposefully sampling. In the quantitative section by a random stratified sample totally 140 members of the faculty have been selected. Semi-structured interviews and a researcher–made questionnaire were applied for gathering qualitative and quantitative data. The eight themes derived from the qualitative data: pleasant experience, unpleasant experiences, stress and anxiety, emotional support, justification and the introduction, internal organizational integration and professional skills. The results of the quantitative data show that the main concern of faculty member’s first days of work were as: acceptance by colleagues, anxiety and difficulty of teaching. The most priority of the faculty member’s induction program from their views was familiarity with the university facilities and financial regulations. کلیدواژه‌ها [English] Introduction process, First days of work, introductory explanation, induction, Phenomenology دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی رابطه رهبری تحول آفرین و چابکی منابع انسانی

دانلود فایل

closeمقاله بررسی رابطه رهبری تحول آفرین و چابکی منابع انسانی

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی رابطه رهبری تحول آفرین و چابکی منابع انسانی" مقاله ای است در 25 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث رهبری تحول‌آفرین؛ چابکی سازمان؛ چابکی نیروی انسانی؛ کارکنان دانشگاه یزد پرداخته شده است چکیده مقاله به‌ کمک سبک رهبری تحول‌آفرین، بهتر می‌توان استعداد‌های انسانی سازمان‌ها را بالا برد و از ظرفیت‌ها و انرژی فزاینده‌ی آنها در حرکت به‌سمت تحقق هدف‌ها و دورنمای سازمانی بهره گرفت. نیروی انسانی را نیز باید به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه‌ی سازمان دانست که نقش کلیدی و مهمی در دست‌یابی سازمان به اهدافش دارد. برهمین اساس در این پژوهش سعی برآن شده است که رابطه‌ی رهبری تحول‌آفرین و چابکی کارکنان در دانشگاه یزد مورد بررسی قرار گیرد. جامعه‌ی آماری این پژوهش،کارکنان دانشگاه یزد (غیر از اعضای هیئت علمی) می‌باشند که به روش نمونه‌گیری تصادفی، تعداد 115نفر انتخاب و پرسش‌نامه بین آنها توزیع شد. به‌منظور تحلیل داده‌ها، از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج به‌دست‌آمده، نشان داد که رابطه‌ای مثبت و معنادار بین رهبری تحول‌آفرین و چابکی نیروی انسانی وجود دارد. به‌عبارت دیگر، رهبری تحول‌آفرین می‌تواند چابکی نیروی انسانی را افزایش دهد. همچنین ابعاد رهبری تحول‌آفرین غیر از متغیرهای انگیزش الهام‌بخش و حمایت رشددهنده، رابطه‌ای مثبت و معنادار با چابکی نیروی انسانی دارند. عنوان مقاله [English] Appraisal of the Relationship between Transformational Leadership and Human Resource Agility چکیده [English] Human talent can improve much better in organizations by transformational leadership. Human resource’s increasing energy and capacity can be applied towards organizational goals and perspectives. Human resource must be regarded as the best capital of organizations that can help them achieve their goals. Hence, this research is intended to study the relationship between transformational leadership and human resource agility. Research population includes all the employees of the university (except for faculty members) from whom 115 subjects were selected randomly as sample group and filled in the questionnaire. The data was analyzed by structural equation method. The results indicated that there are direct positive relationship between transformational leadership and human resource agility. The results also showed that aspects of transformational leadership (except for inspiring motivation and developing support) are directly and positively related to human resource agility. کلیدواژه‌ها [English] Transformational Leadership, organizational agility, human resource agility, Employees of Yazd University دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی تاثیر همسویی راهبردهای تجاری و منابع انسانی بر شاخص های عملکردی کلیدی مالی و رضایت کارکنان

دانلود فایل

closeمقاله بررسی تاثیر همسویی راهبردهای تجاری و منابع انسانی بر شاخص های عملکردی کلیدی مالی و رضایت کارکنان

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی تاثیر همسویی راهبردهای تجاری و منابع انسانی بر شاخص های عملکردی کلیدی مالی و رضایت کارکنان" مقاله ای است در 23 صفحه و با 22 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث همسویی؛ راهبرد منابع انسانی؛ راهبرد تجاری؛ شاخص عملکردی کلیدی مالی؛ رضایت کارکنان پرداخته شده است چکیده مقاله امروزه ایجاد همسویی و تناسب میان راهبردهای مدیریت منابع انسانی با راهبردهای تجاری سازمان، موضوعی است که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های مؤثر در بهبود عملکرد سازمان‌ها مطرح است. پژوهش حاضر، با هدف بررسی تأثیر راهبردهای تجاری و منابع انسانی و همسویی آنها بر شاخص‌های عملکردی کلیدی مالی و رضایت کارکنان انجام گردید و در آن شش فرضیه‌ی اصلی مورد بررسی قرار گرفت. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه‌ی پژوهش، توصیفی‌پیمایشی به‌شمار می‌رود. برای سنجش متغیرهای مورد نظر، از دو پرسش‌نامهباطیف پنج‌گزینه‌ایلیکرت که در مجموع شامل 75 سؤالبود،استفادهشد. جامعه‌ی آماری پژوهش حاضر، شرکت‌های تابعه‌‌ی سازمان ملی صنایع مس ایران بود و پرسش‌نامه‌های پژوهش میان 118 نفر از مدیران و معاونان و367 تن از کارکنان این شرکت‌ها توزیع گردید. نتایج پژوهش، تأثیر مثبت انواع راهبردهای منابع انسانی و تجاری را بر شاخص‌های عملکردی کلیدی مالی و رضایت کارکنان و عدم تأثیر همسویی این راهبردها را بر متغیرهای مورد نظر نشان داد. عنوان مقاله [English] Appraisal of the Effects of Strategic Trade Parallelism and Human Resource on Financial Key Performance and Employees’ Satisfaction چکیده [English] Parallelism and symmetry between human resource management strategies and those of trade organization trade are considered as important factors affecting the improvement of the organizations’ performance. This research is intended to assess the effects of strategic trade parallelism and human resource on financial key performance and employees’ satisfaction. This applied research follows a descriptive survey method using two questionnaires containing 75 questions in Likert scale for assessing the variables. Research population contained companies of Copper Industry Organization of Iran.  The questionnaires were filled in by 118 managers and 367 employees. The results indicated that the different types of human resource and trade strategies are affect key performance indicators and job satisfaction. Parallelism of these strategies turned out to have no effect on these variables. کلیدواژه‌ها [English] Parallelism, Human resource strategies, Trade Strategies, Financial Key Performance Indicators, Employees’ Satisfaction   دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تحلیل محتوای پژوهش‌های کارآفرینی در ایران

دانلود فایل

closeمقاله تحلیل محتوای پژوهش‌های کارآفرینی در ایران

مقاله علمی و پژوهشی " تحلیل محتوای پژوهش‌های کارآفرینی در ایران" مقاله ای است در 25 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث کارآفرینی؛ کسب‌وکار کوچک؛ پژوهش‌های کارآفرینی؛ تحلیل محتوا پرداخته شده است چکیده مقاله هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای پژوهش‌های کارآفرینی کشور است. جامعه‌ی آماری، تمام مقالات منتشرشده درباره‌ی کارآفرینی و کسب‌وکار کوچک را (به استثنای مقالات فصلنامه‌ی توسعه‌ی کارآفرینی دانشگاه تهران) تا پایان سال 1391 به تعداد 189 مقاله را دربر گرفته است. تحلیل گرایش‌های پژوهشی نشان داد که بیشترین تعداد پژوهش‌ها در نشریه‌ی «تحقیقات اقتصاد و توسعه‌ی کشاورزی ایران» منتشر شده است و در بیشتر پژوهش‌ها، جنبه‌های روان‌شناختی و رفتاری کارآفرینی موضوع اصلی بوده است. از نظر الگوهای پژوهشی، در بیشتر پژوهش‌ها (9/62 درصد) از روش کمّی استفاده شده است؛ فرد (15/39 درصد) و سازمان (63/29 درصد) به‌ترتیب سطح تحلیل غالب پژوهش‌ها کارآفرینی است و بیشتر مطالعات بر روی دانشجویان و دانش‌آموختگان (52/18 درصد) صورت گرفته است. به‌علاوه، بیشتر پژوهش‌ها از داده‌های مقطعی (68/39 درصد) با استفاده از ابزار پرسش‌نامه (02/64 درصد) استفاده کرده‌اند و استفاده از داده‌های طولی کمتر رایج است. همچنین 87/15 درصد پژوهش‌ها در استان تهران انجام شده است. بیشتر پژوهش‌ها توسط دو یا سه نویسنده (56/55 درصد) منتشر شده و 98/35 درصد پژوهش‌ها حداقل دارای یک نویسنده‌ی زن بودند. از منظر روند پژوهشی، نتایج نشان داد که پژوهش‌های کارآفرینی در ایران روندی افزایشی داشته و از سال 1386 به بعد دارای رشد چشم‌گیری بوده است. عنوان مقاله [English] Content Analysis of Entrepreneur Researches in Iran چکیده [English] This research is intended to have a content analysis of entrepreneur researches in Iran. The population includes 189 articles related to entrepreneurship and small businesses published in the journals (except for Development of Entrepreneurship” Quarterly of the University of Tehran) by 2012. The study revealed that most entrepreneurship researches have been published in the journal of “Economic Researches and Agricultural Development”. Most researches dealt with psychological and entrepreneurial issues. Quantitative researches composed 62.9 researches. 39.15 percent of the researches related to individuals, and 29.63 percent related to organizations. Most of the researches were conducted at entrepreneurial levels. Students and graduates composed 18.52 percent of the researches. Having used questionnaires, most of the researches contained periodical data (39.68 percent). Longitude data collection was conducted in few researches. 15.87 percent of the researches were conducted in Tehran. 55.56 percent of the researches were conducted by two or three researchers. 35.98 percent of the researches were conducted at least by one female. The results indicated that entrepreneurial researches follow an increasing procedure, especially after 2002. کلیدواژه‌ها [English] Entrepreneurship, Small Businesses, Entrepreneurial Researches, Content Analysis دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تأثیر عدالت سازمانی و امنیت شغلی بر تعهد سازمانی از طریق اعتماد به مدیران

دانلود فایل

closeمقاله تأثیر عدالت سازمانی و امنیت شغلی بر تعهد سازمانی از طریق اعتماد به مدیران

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر عدالت سازمانی و امنیت شغلی بر تعهد سازمانی از طریق اعتماد به مدیران" مقاله ای است در 25 صفحه و با 24 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث امنیت شغلی؛ عدالت سازمانی؛ اعتماد به مدیران؛ تعهد سازمانی پرداخته شده است چکیده مقاله تتعهد سازمانی عامل مهمی برای درک رفتار سازمانی و پیش‌بینی‌کننده‌ی رفتار شغلی است. بنابراین، مطالعه‌ی عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها کاربرد داشته و در نهایت به بهره‌وری سازمان منجر شود. در این مقاله، تأثیر عوامل تعیین‌کننده بر تعهد سازمانی جامعه‌ی آماری (کارکنان سازمان تأمین اجتماعی تهران) شامل: عدالت سازمانی، امنیت شغلی و اعتماد به مدیران مورد بررسی قرار گرفته و اثرات مستقیم و غیرمستقیم متغیرها بر یکدیگر با تکیه بر جدیدترین روش‌های آماری شناسایی شده است. نمونه‌ی آماری به‌صورت تصادفی انتخاب شد. در اینجا از برآورد نمونه با فرمول کوکران با خطای حدی 05/0 و نسبت بود و نبود ویژگی با مقدار 50/0 استفاده شده است. نتیجه اینکه، ارزیابی کارکنان از متغیرهای عدالت سازمانی و امنیت شغلی در حد ضعیف، ولیکن اعتماد کارکنان به مدیران و تعهد سازمانی در حد بالا قرار دارد، به‌طوری که میانگین به‌دست‌آمده از نشانگرهای این متغیرها به‌ترتیب برابر903/2، 820/2، 924/2و 260/3اندازه‌گیری شد. براساس نتایج، ویژگی‌های فردی از جمله: جنسیت، سن، پست سازمانی، سابقه‌ی کار و تحصیلات کارکنان تأثیری در ارزیابی نداشت عنوان مقاله [English] The Effects of Organizational Justice and Job Security on Organizational Commitment by Trusting Others چکیده [English] Organizational commitment is an important factor for understanding organizational behavior and predict job behavior. Therefore, the study of factors affecting organizational commitment can be used in planning and organization lead ultimately productivity.Organizational commitment is an important factor for understanding organizational behavior and predict job behavior. Therefore, the study of factors affecting organizational commitment can be used in planning and organization lead ultimately productivity. The sample was randomly selected. Here are some sample estimate by Cochran formula with an error ratio of 0.05 and 0.50 is the lack of specificity of the content. The result is that the staff assessment of organizational justice and job security is weak, but trust between employees and management commitment is high, so this variable was derived markers in order to 2.903, 2.820, 2.924 and 3.260 was measured. On the basis of personal characteristics such as gender, age, organizational position, experience and education staff did not assess. کلیدواژه‌ها [English] Job Security, Organizational Justice, Trust in Mangers, organizational commitment دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تبیین تاثیر منتورینگ بر جانشین پروری: با تمرکز بر طرح توسعه فردی

دانلود فایل

closeمقاله تبیین تاثیر منتورینگ بر جانشین پروری: با تمرکز بر طرح توسعه فردی

مقاله علمی و پژوهشی " تبیین تاثیر منتورینگ بر جانشین پروری: با تمرکز بر طرح توسعه فردی" مقاله ای است در 28 صفحه و با 38 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث جانشین پروری؛ منتورینگ؛ طرح توسعه فردی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این پژوهش، تبیین تأثیر منتورینگ بر جانشین‌پروری با تمرکز بر طرح توسعه‌ی فردی است. برای تبیین این موضوع، از مدل ستاره‌ای هفت‌نقطه‌ی جانشین‌پروری راثول استفاده شده است. در مرحله‌ی ششم این مدل، پس از مشخص‌شدن وجود شکاف بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب، ابزار مناسبی که می‌تواند این شکاف را پر کند، طرح توسعه‌ی فردی و روش یا شیوه‌ی مناسب برای اجرای طرح توسعه‌ی فردی، منتورینگ است. جامعه‌ی آماری این پژوهش 400 نفر از کارکنانی هستند که در مرکز تحقیقات مخابرات ایران دوره‌های آموزشی و تخصصی را برای بهبود و ارتقای مهارت خود گذرانده‌اند و نمونه‌ی پژوهش، مطابق با فرمول کوکران 200 نفر می‌باشد. روش پژوهشی، توصیفی همبستگی و ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامه بوده است. آزمون فرضیه‌های پژوهشی براساس روش مدل‌سازی معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج، حاکی از آن است که کارکردهای توسعه‌ی کار راهه‌ی شغلی و مدل‌سازی نقش می‌توانند در اجرای طرح توسعه‌ی فردی مثمرثمر باشند؛ ولی کارکردهای روانی‌اجتماعی نمی‌توانند تأثیری بر طرح توسعه‌ی فردی داشته باشند. عنوان مقاله [English] The Effect of Mentoring on Succession Planning: Focusing on Individual Development Plan چکیده [English] This research is aimed at explaining the effect of mentoring on succession planning focusing on individual developing plan. Raoul’s seven-pointed star model was used for the explanation of this issue. After the identification of the gap between the present situation and that of the desired one in the sixth phase, mentoring with individual development planning was recognized as the best tool for filling it. Research population included 400 employees who have taken the specific instructions for increasing their skills in Telecommunication Company of Iran. According to Cochran Formula, the sample group included 200 subjects. For collecting data for this descriptive correlative research, questionnaires were designed. Hypotheses were tested by structural equation modeling. The results indicated that the functions of career development and role modeling can be effective in the execution of individual development plan.  کلیدواژه‌ها [English] succession planning, Mentoring, Individual Development Plan دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله طراحی و تبیین چارچوبی برای شناسایی و دسته‌بندی ریسک‌های منابع انسانی: کاربرد رویکرد کیفی

دانلود فایل

closeمقاله طراحی و تبیین چارچوبی برای شناسایی و دسته‌بندی ریسک‌های منابع انسانی: کاربرد رویکرد کیفی

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی و تبیین چارچوبی برای شناسایی و دسته‌بندی ریسک‌های منابع انسانی: کاربرد رویکرد کیفی" مقاله ای است در 24 صفحه و با 35 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ریسک منابع انسانی؛ رویکرد کیفی؛ تحلیل مضمون؛ نرم‌افزار Nvivo پرداخته شده است چکیده مقاله منابع انسانی به‌عنوان منبع حیاتی موفقیت بیشتر سازمان‌ها، دیرزمانی است که مورد بحث و بررسی پژوهشگران قرار گرفته است. با وجود توجه فزاینده به این حوزه‌ی پژوهشی، منابع انسانی اکثراً تحت عنوان سرمایه‌های مولد ارزش نگریسته شده‌ و جز معدودی موارد استثنا، ریسک‌های مربوط به  آن به‌صورت سامان‌مند مورد بررسی قرار نگرفته است. در این راستا، در پژوهش حاضر دیدگاهی چندبُعدی و کل‌نگر به مبحث ریسک منابع انسانی اتخاذ شده است. از طریق مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با خبرگان منابع انسانی یکی از سازمان‌های مطرح در صنعت برق کشور، به شناسایی ابعاد چندگانه، ریسک‌های منابع انسانی، مؤلفه‌های این ابعاد و شاخص‌های معرف آنها پرداختیم. با استفاده از روش نمونه‌گیری غیراحتمالی قضاوتی و گلوله‌برفی، مصاحبه با خبرگان تا حد اشباع نظری ادامه یافت. داده‌های برآمده از مصاحبه‌ها با استفاده از روش کیفی تحلیل مضمون و نرم‌افزار Nvivo تحلیل شد و پایایی کدگذاری‌های مصاحبه‌ها توسط ضریب درون موضوعی کاپا مورد تأیید قرار گرفت. در نتیجه‌ی تحلیل داده‌ها، 4 مضمون اصلی، 12 مضمون فرعی و 49 مفهوم در رابطه با ریسک‌های منابع انسانی سازمان مورد مطالعه و شناسایی قرار گرفت. عنوان مقاله [English] Designing and Explaining a Framework for Identification and Classification of Human Resource Risks: Application of Qualitative Approach چکیده [English] Human resource has long been considered as a vital resource for success in most organizations. In spite of this attention, it has always been regarded as a value producer capital. Except for few cases, the risks relating to human resource have not been studied systematically. This research is intended to have a general look at risks relating to human resource. Aspects and components of these risks are studied in an important company at power industry by having semi-structured interviews with human resource expert groups selected by non-probability judgment sampling method. The interviews were continued through snowball and theoretical saturation method. The dada was analyzed by NVIVO software through content analysis. The reliability of the coding was confirmed by Kappa inter-rater reliability coefficient. The study resulted in four main themes, 12 secondary themes, and 49 concepts relating to the risks of human resource. کلیدواژه‌ها [English] Human Resource Risks, Qualitative Approach, Content Analysis, Nvivo software دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی رابطه‌ی سرمایه‌ی اجتماعی با انگیزش مدیریتی

دانلود فایل

closeمقاله بررسی رابطه‌ی سرمایه‌ی اجتماعی با انگیزش مدیریتی

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی رابطه‌ی سرمایه‌ی اجتماعی با انگیزش مدیریتی" مقاله ای است در 22 صفحه و با 27 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث سرمایه‌ی اجتماعی؛ انگیزش مدیریتی؛ ادارات دولتی پرداخته شده است چکیده مقاله عملکرد مدیران به‌عنوان یکی از مؤثرترین عامل، در موفقیت یا شکست سازمان‌ها معرفی می‌شود. تحقیقات ثابت نموده است مدیرانی که دارای سطح بالاتری از انگیزش مدیریتی هستند، در انجام وظایف خود موفق‌تر عمل می‌کنند. هدف این تحقیق، بررسی رابطه‌ی بین سرمایه‌ی اجتماعی و انگیزش مدیریتی است. روش تحقیق پیمایشی و جامعه‌ی آماری آن، متشکل از مدیران شاغل در ادارات دولتی استان فارس است. نمونه‌، متشکل از 10 اداره‌ی کل می‌باشد که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند و کلیه‌ی مدیران این ادارات به‌صورت تمام‌شماری به تعداد 119 نفر مورد پرسش قرار گرفتند. از مدل ناهاپیت وگوشال در سنجش سرمایه‌ی اجتماعی و از مقیاس تکمیل جمله‌ی ماینر در سنجش انگیزش‌مدیریتی، در قالب پرسش‌نامه‌ای حاوی 66 سؤال استفاده شده است. داده‌ها با استفاده ازضریبهمبستگیپیرسونورگرسیون چندمتغیرهتحلیل شده‌اند. نتایج، از رابطه‌ی مثبت و معنادار بین سرمایه‌ی اجتماعی و ابعاد آن با انگیزش‌مدیریتی حکایت دارد یعنی اینکه با بالا بردن سرمایه‌ی اجتماعی در مدیران، می‌توان به بالا بردن انگیزش مدیریتی و درنتیجه عملکرد بهتر آنان کمک نمود. عنوان مقاله [English] An Assessment of Relationship between Social Capital and Managerial Motivation چکیده [English] Managers’ performance as an important factor plays an essential role in the success or failure of organizations. Reaches show that managers with higher level of motivation are more successful in performing their jobs. This is a survey research whose population include managers in the public offices in Fars province. 10 general offices were selected randomly whose employees numbered 119 people. Social capital model and Miner’s open-ended sentences in the form of a 66-item questionnaire were applied to collect data. The data was analyzed by Pierson correlation coefficient and multivariate regression. The results indicated that there are significant meaningful relationship between social capital and managerial motivation. It means that promoting social capital can promote managerial motivation. In turn, it can improve their performance. کلیدواژه‌ها [English] Social capital, Managerial Motivation, Public Offices دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .