more_vert مقاله افزایش بهره وری خدمات بانکی با اولویت بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های کمّی

ادامه مطلب

closeمقاله افزایش بهره وری خدمات بانکی با اولویت بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های کمّی

مقاله علمی و پژوهشی " افزایش بهره وری خدمات بانکی با اولویت بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های کمّی " مقاله ای است در 28 صفحه و با 12 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بهره وری، بازاریابی رابطه مند، مشتری مداری، خدمات بانکی، هرم مشتری، اولویت بندی، فرایند تحلیل سلسله مراتبی پرداخته شده است چکیده مقاله امروزه بهره وری یک اولویت ملی برای تمام کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته است و به عنوان یک رویکرد مدیریتی به تدریج جای خود را در کشور ما باز می کند. رشد اقتصادی و بهبود سطح زندگی مردم جز با مدیریت بهینه منابع کمیاب و کسب حداکثر ارزش افزوده از به کارگیری آنها امکان پذیر نخواهد بود. اقتصاد، علم منابع کمیاب است و مدیریت، علم تصمیم گیری در مورد آن. منابع کمیاب موجب ایجاد ارزش افزوده در سازمان می شود، از این رو مدیریت این منابع، برای افزایش بهره وری از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله ضمن بیان مفاهیم بهره وری و بازاریابی رابطه مند، مدلهای مفهومی اولویت بندی مشتریان بانکها، مدل هرم مشتریان و مدل تعدیل یافته گروه مشاوران بوستون (BCGC) برای مشتریان تشریح شده و سپس اولویت بندی مشتریان بانک برای ارائه بهره ور خدمات، از طریق مدلهای MADM تشریح می شود. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله شناسایی رفتارهای عملیاتی مبتنی بر ارزش‌های سازمانی در لایه‌ی عملیاتی

ادامه مطلب

closeمقاله شناسایی رفتارهای عملیاتی مبتنی بر ارزش‌های سازمانی در لایه‌ی عملیاتی

مقاله علمی و پژوهشی " شناسایی رفتارهای عملیاتی مبتنی بر ارزش‌های سازمانی در لایه‌ی عملیاتی" مقاله ای است در 26 صفحه و با 15 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارزش‌های سازمانی؛ رفتارهای عملیاتی؛ کدهای اخلاقی و رفتاری؛ روش AI؛ FFI پرداخته شده است چکیده مقاله جاری‌سازی ارزش‌های سازمانی موجب بهبود رفتار کارکنان شده و اخلاق حرفه‌ای به مبنایی برای کسب‌وکار بدل می‌گردد. توجه به چگونگی و سازوکارهای لازم برای جاری‌سازی ارزش‌ها و تبدیل آن به رفتارهای عملیاتی در لایه‌ی عملیاتی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. به این منظور، ضمن مروری مستند بر ادبیات موضوع، نتایج به‌دست‌آمده، طی مطالعه‌ی موردی در شرکت فولاد مبارکه‌ی اصفهان، مورد بررسی قرار گرفته است. بر این اساس، از جامعه‌ی آماری2000 نفری در لایه‌ی عملیاتی، تعداد 322 نفر براساس جدول مورگان انتخاب شدند و از طریق مصاحبه به روش‌های AI و FFI، و پرسش‌نامه، داده‌های موردنظر گردآوری شد. پایایی پرسش‌نامه با ضریب آلفای کرونباخ برابر 881/0 تعیین شد و نتایج با استفاده از نرم‌افزار SPSS تجزیه‌وتحلیل گردید. در این مقاله، با استفاده از روش‌سنجی یادشده و بررسی الگوهای سازمان‌های سرآمد، نهایتاً «الگوی کدهای رفتاری مبتنی بر ارزش‌ها» در لایه‌ی عملیاتی و به‌دست‌آمده است. پس از شناسایی کدهای رفتاری مبتنی بر ارزش‌های چهارگانه‌ی سازمان، اولویت‌بندی این کدها برای اجرا و جاری‌سازی انجام شده است. عنوان مقاله [English] Identification of Operational Behavior Based on Organizational Values at Operational Level چکیده [English] Implementation of organizational values develops employees’ behavior and makes it suitable as business morality. The mechanism of how to implement organizational values and its amendment as operational behavior have not been considered sufficiently. This research intends to investigate this issue at Mobarakeh Isfahan Steel Company. From the whole research population of 2000 employees at operational level, 322 subjects were selected as sample group according to Morgan’s table. Data was collected through AI and FFI as well as a questionnaire. The validity of the questionnaire was 0.881. The results were analyzed through SPSS. Having reviewed the highest models, the researchers proposed the final model of behavioral codes based on values in the operational level. The acquired codes based on four values were classified and then prioritized to be implemented.  کلیدواژه‌ها [English] Organizational Values, Operational Behavior, Moral and Operational Codes, AI and FFI دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله طراحی و تبیین مدل حفظ و نگه‌داری کارکنان دانش‏ پایه

ادامه مطلب

closeمقاله طراحی و تبیین مدل حفظ و نگه‌داری کارکنان دانش‏ پایه

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی و تبیین مدل حفظ و نگه‌داری کارکنان دانش‏ پایه" مقاله ای است در 17 صفحه و با 31 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث کارکنان دانش‏ پایه؛ قصـد مانـدن؛ حفظ و نـگه‏داری؛ برنامه‏ های منابع انسانی پرداخته شده است چکیده مقاله پژوهش حاضر با هدف طراحی و تبیین مدل حفظ و نگه‏داری کارکنان دانشی با استفاده از شیوه‏های مدیریت منابع انسانی سازمان‏دهی شد. با بررسی گسترده‌ی مبانی نظری، عوامل اولیه مؤثر در مدل تحقیق تنظیم شد و پس از اجرای فن دلفی و دریافت نظر خبرگان و اصلاح و تعدیل عوامل، مدل مفهومی نهایی تحقیق طراحی گردید که در آن، پنج فعالیت‏ مدیریت منابع انسانی (شامل توسعه‏ی مهارت‏ها، حقوق و مزایا، فرصت مشارکت، حمایت سازمانی و عدالت رویه‏ای) به‌عنوان متغیرهای پیش‏بین، رضایت شغلی، تعهد سازمانی و اعتماد به مدیران به‌عنوان متغیرهای واسطه (میانجی)، و قصد مانـدن کارکنان دانش‌پایه به‌عنوان متغیر ملاک در نظر گرفته شد. برای سنجش متغیرها، از پرسش‌نامه‏های استاندارد استفاده گردید. برای جمع‏آوری داده‏ها، نمونه‏گیری به‌صورت تصادفی طبقه‏ای از جامعه‏ی اعضای هیئت علمی دانشگاه‏ها و مؤسسات آموزش عالی خراسان جنوبی انجام شد. یافته‏های به‏دست‌آمده به روش تحلیل مسیر با نرم‏افزار AMOS نشان می‏دهد که برنامه‏های منابع انسانی شامل: توسعه‏ی مهارت‏ها، حقوق و مزایا، فرصت مشارکت، حمایت سازمانی و عدالت رویه‏ای، ازطریق متغیرهای رضایت شغلی، تعهد سازمانی و اعتماد به مدیران می‏توانند قصد ماندن را پیش‏بینی کنند و از میان آنها، حمایت سازمانی دارای اثر مستقیم و قوی‏ترین اثر غیرمستقیم بر قصد ماندن کارکنان دانشی است. عنوان مقاله [English] Designing and Explaining a Model for the Maintenance of Knowledge-Based Employees چکیده [English] This research is intended to design and explain a model for the maintenance of knowledge employees with the use of human resource management methods. Having reviewed the theoretical bases of the issue, the first effective factors for the model were identified. The final conceptual model was designed after consultation with specialists and modification of the elements. In this model, five human resource activities including development of skills, salary and rewards, opportunities for participation, organizational support, and procedural justice, were identified as predictive variables; job satisfaction, organizational commitment, and trust in managers were identified as intermittent factors; intention of the knowledge employees to remain in the organization was identified as a criterion variable. Standard questionnaires were applied to assess the variables. A random stratified sample group was selected from the research population containing academic members of the universities in South Khorasan. The results achieved through AMOS software indicated that human resource plans considering skill development, salary and rewards, participation opportunities, organizational support, procedural justice through job satisfaction, organizational commitment, and trust in managers can predict employees’ remaining. Organizational support can have stronger and direct effects on employees’ remaining. کلیدواژه‌ها [English] Knowledge Based Employees, Intention to Remain, Maintenance, Human Resource Programs دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی رابطه ابعاد هوش هیجانی با تعهد سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی رابطه ابعاد هوش هیجانی با تعهد سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی رابطه ابعاد هوش هیجانی با تعهد سازمانی" مقاله ای است در 19 صفحه و با 28 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث هوش هیجانی؛ تعهد سازمانی؛ صنعت بانکداری؛ بانک ملت؛ بانک اقتصاد نوین پرداخته شده است چکیده مقاله از آنجا که نیروی انسانی متعهد و توانمند، منشأ مزیت رقابتی منحصربه‌فرد هر سازمان می‌باشد، در این مقاله، ضمن سنجش میزان تعهد سازمانی کارکنان، تأثیر ابعاد هوش هیجانی بر ابعاد تعهد سازمانی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. جامعه‌ی آماری این تحقیق، کارشناسان بخش بین‌الملل بانک‌های ملت و اقتصاد نوین است که با استفاده ازپرسش‌نامه‌های استاندارد تعهد سازمانی آلن و مایر و هوش هیجانی گلمن صورت پذیرفته است. آماره‌های توصیفی، شامل جداول فراوانی، میانگین و انحراف معیار می‌باشد و در سطح استنباطی نیز از آزمون ناپارامتریک و برای ارزیابی مدل مفهومی، از مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان داد که تقریباً به یک میزان تمام تعهد‌ها (عاطفی، مستمر، هنجاری) در کارکنان بخش‌های مورد مطالعه وجود دارد. رتبه‌بندی سازه‌های هوش هیجانی، نشان داد که سازه‌های همدلی، خودانگیزی، مدیریت هیجانات، خودآگاهی، مهارت‌های اجتماعی به‌ترتیب دارای بیشترین تا کمترین میانگین در بین کارکنان هستند. همچنین، بررسی روابط بین سازه‌های هوش هیجانی و تعهد سازمانی نشان می‌دهد که بین تمام سازه‌های هوش هیجانی، همبستگی بسیار قوی و مثبتی با تعهد عاطفی وجود دارد. سازه‌های خودآگاهی، مدیریت هیجانات، مهارت‌های اجتماعی با تعهد هنجاری؛ سازه‌ی خودانگیزی با تعهد مستمر و سازه‌ی همدلی با هر دو نوع تعهد رابطه‌ای معنادار دارند. عنوان مقاله [English] An Investigation of the Relationship between Emotional Intelligence and Organizational Commitment چکیده [English] Since committed and capable human resource provide competitive advantage for any organizations, this research is intended to assess the degree of employees’ commitment in order to find out the effectiveness of emotional intelligence on organizational commitment. Research population involves all the international experts in Mellat and Eghtesad Novin banks. Research instruments included Allen and Mayer’s standard organizational commitment questionnaire and Goleman’s emotional intelligence. Descriptive statistics included frequency table, mean and standard deviation. Nonparametric tests were applied as inferential statistics and structural equation modeling was used to evaluate the conceptual model. The results indicated that all types of commitment (emotional, constant, and normative commitments) equally existed in the employees at different sections. The ranks given to different structures of emotional intelligence showed that sympathy, self-motivation, emotional management, and social skills had the most to least correlation with emotional intelligence and organizational commitment respectively. Assessment of the relationship between the elements of emotional intelligence and organizational commitment indicated that all the element of emotional intelligence were strongly related to emotional commitment. Variables such as self-consciousness, emotional management, and social skills are significantly related to normative commitment. Self-motivation is significantly related to constant commitment, and sympathy has a meaningful relationship with both commitments.  کلیدواژه‌ها [English] Emotional Intelligence, organizational commitment, Banking Industry, Mellat bank, Eghtesad Novin Bank دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله میزان انطباق عملکرد دریافتی از رفتار کارکنان و انتظارات مراجعین از سازمان‌های دولتی

ادامه مطلب

closeمقاله میزان انطباق عملکرد دریافتی از رفتار کارکنان و انتظارات مراجعین از سازمان‌های دولتی

مقاله علمی و پژوهشی " میزان انطباق عملکرد دریافتی از رفتار کارکنان و انتظارات مراجعین از سازمان‌های دولتی " مقاله ای است در 18 صفحه و با 12 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث رضایت‌مندی؛ ارباب‌رجوع؛ رفتار کارکنان؛ عملکرد کارکنان؛ خدمت مورد انتظار؛ خدمت دریافت‌شده پرداخته شده است چکیده مقاله نحوه‌ی رفتار با ارباب‌رجوع از شاخص‌های مهم حفظ کرامت و مؤثر بر رضایت‌مندی شهروندان خدمت‌گیرنده از خدمات دستگاه‌های دولتی است. براساس الگوی مفهومی این پژوهش، رضایت‌مندی از مقایسه‌ی انتظار مراجعین و برداشت ذهنی آنها از عملکرد سازمان‌ به‌دست می‌آید. انتظار متأثر از عوامل مختلفی چون تجربه‌ی تعامل، هزینه و... است و عملکرد دریافتی نیز احساسی است که از خدمت دریافت‌شده برای فرد به‌وجود می‌آید که در این مقاله، این دو موضوع بررسی و مقایسه شده‌اند. تحلیل داده‌ها نشان داد که بین عملکرد و انتظار در چهار متغیر مورد بررسی، اختلاف وجود دارد، فاصله‌ی مشاهده‌شده در تمامی متغیرها منفی است و بدان معناست که دستگاه‌های مورد مطالعه، نتوانسته‌اند به‌صورت کامل نیازهای مراجعین را پوشش دهند. بیشترین اختلاف در متغیر «سرعت انجام کار» و کمترین اختلاف، در «رعایت ادب و احترام» مشاهده شد. از سویی، آزمون آماری رابطه‌ی بین رفتار کارکنان (به‌عنوان متغیر پیش‌بین) و رضایت‌مندی (به‌عنوان متغیر ملاک) را تأیید می‌کند. همبستگی بین این دو متغیر 87 درصد است و با اتکا به مدل نظری می‌توان ادعا کرد که تأثیر نحوه‌ی رفتار کارکنان بر سطح رضایت‌مندی مراجعین معنادار است. تدوین برنامه‌هایی برای آموزش و نهادینه‌کردن شیوه‌ی رفتار و تعامل با مخاطبین و همچنین تلاش برای اصلاح فرایندها، از پیشنهادهای مقاله می‌باشد. عنوان مقاله [English] The Degree of the Adaptation of the Received Performance of Employees and the Clients’ Expectations from Public Organizations چکیده [English] Behavior towards clients is an important indicator of protecting their dignity influencing their satisfaction. According to the conceptual model of this research, satisfaction can be measured by comparing the expectations of the clients and their mental perception of organizations’ performances. Expectations are influenced by various factors such as interaction, costs, etc. Received performance indicates a feeling caused by the services given to a special person. The results indicated that there are differences between performance and expectations regarding four variables. The distances are negative in all four cases indicating that the organizations under study have not been able to fulfill the clients’ expectations completely. The speed of performance gained the highest negative score, and showing respect was the lowest. On the other hand, statistical analysis indicated that there is relationship between employees’ behavior (as predictive variable), and satisfaction (as a standard variable). Correlation coefficient between these two variables was equal to 87 percent. Based on the theoretical model of this research, it can be proclaimed that there is a significant relationship between employees’ behavior and clients’ satisfaction. The researchers suggest that programs be presented for teaching and institutionalizing behavior and interaction with clients, and the processes be modified. کلیدواژه‌ها [English] Satisfaction, Clients, Employees’ Behavior, Employees’ Performance, Expected Services, Receive Services دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله پیش بینی روند پژوهش در مدیریت منابع انسانی با استفاده از تحلیل سری‌های زمانی‌

ادامه مطلب

closeمقاله پیش بینی روند پژوهش در مدیریت منابع انسانی با استفاده از تحلیل سری‌های زمانی‌

مقاله علمی و پژوهشی " پیش بینی روند پژوهش در مدیریت منابع انسانی با استفاده از تحلیل سری‌های زمانی‌ (با استناد به مقالات پایگاه‌های اطلاعاتی علمی) " مقاله ای است در 29 صفحه و با 29 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث روابط کار و کار گروهی؛ تجزیه‌وتحلیل شغل؛ سامانه‌های اطلاعاتی؛ مدیریت راهبردی منابع انسانی؛ سری‌های زمانی پرداخته شده است چکیده مقاله توجه به اهمیت مدیریت منابع انسانی و نیاز روزافزون به آن در سازمان‌ها و اداره‌ها و همچنین، گستردگی حوزه‌های تحقیقاتی در این زمینه، بررسی روند پژوهش در مدیریت منابع انسانی مهم است. هدف از پژوهش حاضر، بررسی سیر تغییر و تحول پژوهشی در حوزه‌های تحقیقاتی مدیریت منابع انسانی و پیش‌بینی روند آینده‌ی آن است. در این راستا، تعداد 50014 مقاله‌ی مربوط به مدیریت منابع انسانی که طی سال‌های 1962 تا 2011 در 81 نشریه منتشر شده است، مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت و با استخراج داده‌ها، ذخیره‌سازی در بانک اطلاعاتی و تحلیل روند 50 سال گذشته، تلاش شد با استفاده از تحلیل سری‌های زمانی به پیش‌بینی 10 سال آینده‌ی هر یک از حوزه‌های تحقیقاتی مدیریت منابع انسانی پرداخته شود. نتایج روند صعودی را در تمامی حوزه‌ها، به‌خصوص: روابط کار و کار گروهی؛ تجزیه‌وتحلیل شغل؛ سامانه‌های اطلاعاتی و مدیریت راهبردی منابع انسانی، نشان می‌دهد. عنوان مقاله [English] Prediction of Research Process in Human ResourceManagement by Using Time Series Analysis چکیده [English] Due to the importance of human resource management and the increasing needs to it in organizations and institutes, as well as the extensiveness of researches related to it, assessment of the research process regarding human resource management seems quite essential. This research is intended to review the change process of research in human resource management fields and to predict its process in future. To do so, 50014 articles published in 81 magazines from 1962 to 2011 were analyzed. Data were collected in a 50-year period and using time series analysis, the process of a 10-year future period was predicted in human resource management fields. The results indicated that the process followed an increasing procedure in all fields, especially in the relationship between work and group work, job analysis, information system and strategic human resource management کلیدواژه‌ها [English] Relationship Between Work and Group Work, Job Analysis, Information System and Strategic Human Resource Management, Time Serial دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله مدل کاربردی اشتراک دانش کارکنان و مقایسه‌ی آن در مراکز تحقیقاتی و تولیدی

ادامه مطلب

closeمقاله مدل کاربردی اشتراک دانش کارکنان و مقایسه‌ی آن در مراکز تحقیقاتی و تولیدی

مقاله علمی و پژوهشی " مدل کاربردی اشتراک دانش کارکنان و مقایسه‌ی آن در مراکز تحقیقاتی و تولیدی" مقاله ای است در 23 صفحه و با 34 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث اشتراک دانش؛ عوامل انگیزشی؛ علاقه به روش‌های اشتراک دانش؛ مدل‌سازی معادلات ساختاری پرداخته شده است چکیده مقاله مزایای بی‌شماری که اشتراک دانش می‌تواند برای سازمان به همراه آورد، آنرا به‌عنوان یکی از مراحل کلیدی فرایند مدیریت دانش معرفی نموده است. تحقیقات مختلف، به شناسایی عوامل مؤثر بر اشتراک دانش پرداخته و مدل‌هایی را نیز در این زمینه پیشنهاد داده‌اند.این مقاله، با معرفی دو عامل مؤثر در اشتراک دانش شامل عوامل انگیزشی و علاقه به روش‌های اشتراک دانش، مدل کاربردی اشتراک دانش را معرفی نموده و با مقایسه‌ی این مدل در محیط‌های تحقیقاتی و تولیدی نشان می‌دهد که به‌کارگیری این دو متغیر، بیش از 60 درصد رفتار اشتراک دانش را موجب شده و نسبت به سایر عوامل مؤثر در اشتراک دانش، نقش بسیار پررنگ‌تری را ایفا می‌نمایند. درنهایت، مدل کاربردی اشتراک دانش ارایه‌شده، با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM) و نرم‌افزار Lisrel 8.8 در هر یک از محیط‌های تحقیق مورد تأیید قرار گرفت. عنوان مقاله [English] Employees Knowledge Sharing Model Compared with Models Used in Production and Research Centers چکیده [English] Due to the advantages of knowledge sharing for organizations, it is now introduced as one of the most key process in knowledge management. Various researches have been devoted to knowledge sharing, which have resulted in various models. This research has introduced a model based on two factors affecting knowledge sharing, motivation and interest in sharing knowledge. This is an applied model for sharing knowledge which was compared with those used in productive and research centers. The results indicated that these two factors are more significant than others and cause more than 60 percent of knowledge sharing behavior. The final model is presented using structural equation modeling (SEM) and LISREL in all research environments. کلیدواژه‌ها [English] Knowledge sharing, Motivation Factors, Interest in Knowledge Sharing Methods, Structural Equation Modeling (SEM) دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تأثیر ابعاد کارراهه با توجه به عوامل شغلی بر پیامدهای سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله تأثیر ابعاد کارراهه با توجه به عوامل شغلی بر پیامدهای سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر ابعاد کارراهه با توجه به عوامل شغلی بر پیامدهای سازمانی " مقاله ای است در 26 صفحه و با 41 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث کارراهه؛ پی‌آمدهای سازمانی؛ عوامل شغلی؛ عملکرد شغلی؛ رضایت شغلی پرداخته شده است چکیده مقاله یکی از جنبه‌های مهم در رابطه با کار و فعالیت سازمانی و حرفه‌ای، موضوع کارراهه‌ی فردی است. تحقیق حاضر با هدف تأثیر ابعاد کارراهه‌ی انتخابی فرد بر پی‌آمدهای سازمانی (عملکرد شغلی و رضایت شغلی) صورت گرفته است. تحقیق از نوع پیمایشی بوده و برای جمع‌آوری داده‌ها، 384 پرسش‌نامه به‌طور تصافی بین کارکنان بانک کشاورزی در شهر تهران، به‌عنوان نمونه توزیع گردید. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و آزمون فرضیات از آزمون‌ رگرسیون استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که ابعاد کارراهه، بر عملکرد شغلی اثری مثبت و معنادار داشته و بر رضایت شغلی اثری ندارد؛ ولی تأثیر ابعاد کارراهه با لحاظ عوامل شغلی، بر پی‌آمدهای سازمانی مثبت و تعیین‌کننده است. عنوان مقاله [English] The Effects of Career Aspects on Organizational Outcomes through Consideration of Job Factors چکیده [English] Individual career is an important issue in organizational and professional activities. This research is intended to investigate the effects of the aspects of individuals’ career on organizational outcomes. This is a survey research in which 384 questionnaires were distributed among a random sample selected from among the employees of Bank-e-Keshavazi in Tehran. Regression test was applied to analyze the data as well as the hypotheses. The results indicated that aspects of career significantly and positively affect job performance. Yet, it is ineffective on job satisfaction. However, considering the job factors, the aspects of career are positively effective on organizational outcomes. کلیدواژه‌ها [English] Career, Organizational Outcomes, Job Factors, Job performance, Job Satisfaction دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی رابطه‌ی سبک رهبری تحول‌آفرین مدیران با اثربخشی، انگیزش و رضایت کارکنان

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی رابطه‌ی سبک رهبری تحول‌آفرین مدیران با اثربخشی، انگیزش و رضایت کارکنان

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی رابطه‌ی سبک رهبری تحول‌آفرین مدیران با اثربخشی، انگیزش و رضایت کارکنان" مقاله ای است در 27 صفحه و با 48 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث رهبری تحول‌آفرین؛ پی‌آمدهای رهبری؛ اثربخشی؛ انگیزش؛ رضایت کارکنان پرداخته شده است چکیده مقاله هدف پژوهش حاضر، سنجش سبک رهبری برای سطوح معاونین، مدیران و رؤسای یکی از شرکت‌های گروه سایپا از دو بعد خود ارزیابی و ارزیابی توسط کارکنان از یک‌سو و بررسی روابط بین ویژگی‌های جمعیت‌‌شناختی کارکنان و سبک و پی‌آمدهای رهبری مدیران از دگرسو بوده است. برای سنجش سبک رهبری، از نظریه‌ی مدل کامل رهبری و به‌منظور گردآوری داده‌ها از پرسش‌نامه MLQ[] بهره گرفته شد. این مطالعه، یک پژوهش کاربردی و در زمره‌ی تحقیقات توصیفی، از نوع مطالعات همبستگی است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی و استنباطی (شامل آزمون همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس یک‌راهه و آزمون تی مستقل) استفاده شد. نتایج نشان داد که پی‌آمدهای رهبری (انگیزش کارکنان، رضایت کارکنان و اثربخشی رهبری) با سبک رهبری تحول‌آفرین، رابطه‌ای مثبت و معنادار دارد. هم‌چنین شکاف معناداری بین نمرات خودارزیابی و نمرات پیروان به‌دست آمد؛ به‌گونه‌ای که مدیران، معاونین و رؤسا در خودارزیابی، نمرات بالاتری را به خود داده بودند. هم‌چنین، تفاوت معناداری بین پی‌آمدهای رهبری و وضعیت سبک رهبری تحول‌آفرین در بین سطوح مدیریتی به تأیید رسید. بین ویژگی‌های جمعیت‌شناختی پیروان و ادراک‌شان از سبک و پی‌آمدهای رهبری فقط در سطح معاونین رابطه‌ی معنا‌داری دارد. عنوان مقاله [English] An Appraisal of the Relationship between Transformational Leadershipof the Mangersand Employees’ Effectiveness, Motivation and satisfaction چکیده [English] This research is intended to assess leadership style of managers, assistants and bosses of acompany of Saipafrom two perspectives. First, self-evaluation as well as evaluation by the employees; and second, the relationship betweendemographic features of employees and the outcome of managers’ leadership. This is an applied descriptive research which assesses correlational relationship.Full-range leadership theory (FRLT) was applied for the assessment of leadership style, and Multifactor Leadership Questionnaire (MLQ) was used for data collection. Both inferential and descriptive statistical methods including Pierson’s correlation test, one way analysis of variance, and t-test, were used to analyze the data. The results indicated that the outcome of leadership (employees’ motivation, employees satisfaction and leadership effectiveness) are directly related to transformational leadership. There is a deep gap between the scores of self-evaluation and those of employees’ evaluation. The scores that bosses and their assistants gave in self-evaluation were quite higher. A significant difference was observed between the outcomes of leadership and transformational leadership styles. There was a significant positive relationship between demographic features of the followers and their understanding of leadership style and outcomes only at assistant’s levels کلیدواژه‌ها [English] Transformational Leadership, Leadership Outcomes, Effectiveness, Motivation, Employees Satisfaction دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .