more_vert مقاله سنجش و اندازه‌گیری چرایی فعالیت متناسب استعداد

دانلود فایل

closeمقاله سنجش و اندازه‌گیری چرایی فعالیت متناسب استعداد

مقاله علمی و پژوهشی " سنجش و اندازه‌گیری چرایی فعالیت متناسب استعداد" مقاله ای است در 24 صفحه و با 50 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث استعداد؛ علم؛ خلاقیت؛ اسراف؛ آزادی؛ خودبودن پرداخته شده است چکیده مقاله آنچه سرمایه‌گذاری برای کشف استعداد ذاتی، منحصربه‌فرد و برتر و زمینه‌سازی برای فعالیت مبتنی بر آن را قابل دفاع می‌کند، چرایی فعالیت متناسب استعداد است. لذا، با هدف مشخص نمودن چرایی فعالیت متناسب استعداد، با رویکردی کیفی- اکتشافی، مبانی علمی معتبر، مورد پژوهش قرار گرفت. نتایج نشان می‌دهد مفهوم چرایی فعالیت متناسب استعداد توسط متغیرهای پنج‌گانه: عمل به علم، خلاقیت، جلوگیری از اسراف، آزادی و خود‌بودن، اندازه‌گیری می‌شود. چنانچه تلاش آدمی بر محور استعداد برترش بچرخد و روی موج استعدادش تنظیم شود، به‌خوبی از عهده جذب، پردازش و استفاده از داده‌های مرتبط با آن برمی‌آید، زیرا محرک‌های محیطی، حواس، اعصاب، ساختار مغز و محتوای ذهن به‌نحو مؤثر با هم مرتبط و مکمل شده و به‌نوعی انسان را متصل به وجود لایتناهی درون خود کرده و موجودیت او را با نظم و سازمانِ نظام هستی هماهنگ و همسو می‌نماید که این خود رفتار موفقیت‌آمیز را نتیجه می‌دهد. به این صورت که فرد و کارش، همانند قفل و کلید با هم یکی شده و هر چه بیشتر «عمل به علم»، «خلاقیت»، «جلوگیری از اسراف»، «آزادی» و «خود‌بودن» را تجربه می‌نماید. عنوان مقاله [English] Assessment of Why Activities Must Be in Accordance with Talent چکیده [English] The need to answer why activities must be in accordance with talent can be a good reason for investing on the discovery of innate, exceptional, and superior capacity. This research is intended to find out the answer in a qualitative-explorative method through valid scientific bases. The results show that the need to have activities in accordance with talent depend on five variables including practicing knowledge, creativity, avoiding profusion, freedom and self-reliance. If man’s activities are directed towards his talent, he can absorb, process and utilize the related dada because the structure of the brain and mental contents are correlated and complement each other relating one to its eternal capacity. This results in coincidence between him and the orderly system of the whole universe leading to successful activities. In this way, the individual becomes intermingled, like keys and locks, and experiences more practical knowledge, creativity, avoidance of profusion, freedom, and self-reliance.   کلیدواژه‌ها [English] Talent, Knowledge, Creativity, Profusion, Freedom, Self-Reliance دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله طراحی الگوی یادگیری های غیر رسمی مدیران منابع انسانی در سازمان های بزرگ کشور با استفاده از رویکرد روایتی

دانلود فایل

closeمقاله طراحی الگوی یادگیری های غیر رسمی مدیران منابع انسانی در سازمان های بزرگ کشور با استفاده از رویکرد روایتی

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی الگوی یادگیری های غیر رسمی مدیران منابع انسانی در سازمان های بزرگ کشور با استفاده از رویکرد روایتی" مقاله ای است در 21 صفحه و با 32 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث یادگیری غیر رسمی؛ مدیر منابع انسانی؛ رویکرد روایتی؛ سازمان‌های بزرگ کشور پرداخته شده است چکیده مقاله مدیران منابع انسانی با شناسایی، جذب، برانگیختن، پرورش و نگهداشت استعدادها، نقشی اساسی و انکارناپذیر در عملکرد کسب‌وکار ایفا می‌کنند و به‌یقین قابلیت‌های فنی- تخصصی، آنها را در این امر یاری می‌دهد. مهارت یادگیری، سنگ بنای شکل‌گیری قابلیت‌های مدیران منابع انسانی است. براساس یافته‌های پژوهش‌ها، مدیران برای پرورش شایستگی‌های خود بیشتر از شیوه‌های یادگیری غیررسمی استفاده می‌کنند. هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی یادگیری‌های غیررسمی برای پرورش مدیران منابع انسانی است. در این پژوهش با استفاده از رویکرد روایتی و شیوه مصاحبه‌های عمیق و هدفمند، تجربه‌های10 نفر از مدیران منابع انسانی در ارتباط با طراحی و پیاده‌سازی یکی از نظام‌های منابع انسانی،مستند شد و برای تحلیل روایت‌ها از روش کدگذاری استفاده شده است. نتایج تحقیق  نشان داده است که این مدیران از 21 روش یادگیری برای توسعه شایستگی‌های خود استفاده کرده‌اند. همچنین ویژگی‌های شخصیتی- رفتاری و سازمانی‌- مدیریتی به عنوان عوامل مؤثر بر به‌کارگیری یادگیری غیررسمی شناسایی شده‌اند. مدیران منابع انسانی این پژوهش اذعان داشته‌اند که یادگیری غیررسمی پیامدهای فردی، سازمانی و نیز پیامدهایی برای واحد منابع انسانی داشته است عنوان مقاله [English] Designing a Model for Human Resource Managers’ Informal Learning at Great Organizations of the Country a Narrative Approach چکیده [English] Trying to identify, attract, motivate, develop and retain talent, human resource managers play a key role in business performance. Theirspecial and technical capabilities help them learn the skills and capabilities of human resource managers. This skill is the cornerstone of the capabilities of human resource managers. According to research findings, managers develop their competencies more from informal learning methods. This research is intended to design a model for informal learning for promoting human resource managers. Using narrative approach and in-depth purposive interviews,the researchers collected the experiences of 10 top human resource managers which were related tothe design and implementation of human resource systems and documentedand coded them for narrative analysis. The results indicated that they used 21 methods for improving their competencies. Personal-behavioral and organizational-managerial characteristics also played effective roles in informal learning. The human resource managers involved in this research stated that their informal learning has had positive individual and organizationalimplications for the human resource compartments.  کلیدواژه‌ها [English] Informal Learning, Human Resource Manager, Narrative Approach, Great Organizations of the Country دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی و ارزیابی تأثیرات اقدام‌های انگیزش‌زای سامانه‌های‌کاریِ با عملکرد بالا بر عملکرد واحدهای سازمان

دانلود فایل

closeمقاله بررسی و ارزیابی تأثیرات اقدام‌های انگیزش‌زای سامانه‌های‌کاریِ با عملکرد بالا بر عملکرد واحدهای سازمان

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی و ارزیابی تأثیرات اقدام‌های انگیزش‌زای سامانه‌های‌کاریِ با عملکرد بالا بر عملکرد واحدهای سازمان" مقاله ای است در 26 صفحه و با 60 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث سامانه‌های کاری؛ عملکرد؛ اقدامات انگیزش‌زا؛ واحدهای سازمان پرداخته شده است چکیده مقاله سازمان‌ها با وجود داشتن نیروی انسانی شایسته و لایق، باز هم نیازمند توانمندی لازم در استفاده از این منابع هستند. سامانه کاریِ با عملکرد بالا به عنوان یک مجموعه منسجم از اقدام‌های مرتبط در حوزه مدیریت منابع انسانی، ضمن انتخاب و توسعه نیروهای کاری اثربخش، آنان را حفظ نموده و بر می‌انگیزد. همچنین نتایج حاصل از تحقیقات انجام‌شده، اثرگذاری این اقدام‌ها را در سه حوزه توانمندسازی، ایجاد انگیزش و فراهم‌کننده فرصت مشارکت برای کارکنان، دسته‌بندی می‌کند. در این مقاله برای پاسخگویی به پرسش‌های اصلی، بر اساس یک پیمایش کمی از 278 نفر از کارکنان واحدهای ستادی شاغل در مورد مطالعه (بانک ملت) به بررسی چگونگی تأثیرگذاری اقدام‌های انگیزش‌زای سامانه‌های کاری با عملکرد بالا بر عملکرد واحدهای سازمان با درنظرگرفتن متغیر رضایت شغلی به عنوان میانجی پرداخته شده است. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که بین ابعاد انگیزش‌زای درنظرگرفته‌شده با رویکرد سامانه‌هایِ کاری با عملکرد بالا، جبران خدمات(پرداخت مبتنی بر عملکرد)، ارزیابی عملکرد، تسهیم اطلاعات و آموزش و توسعه بر عملکرد واحدهای سازمان اثرگذار می‌باشند. عنوان مقاله [English] An Appraisal and Evaluation of the Effects of Motivational Practices by Efficient-Performance Systems on the Performance of Organizational Compartments چکیده [English] Even if organizations contain efficient human resources, they still need to have the ability to make use of them properly. An efficient performance system, as an integrative entity composed of related practices in human resource management, is able to sustain human resources and motivate them after employment. The results of preceding researches have illustrated that these practices can be classified into through categories including enabling, motivating and paving the way for participation. In this research 278 employees of Mellat Bank were selected to study the effectiveness of motivational practices of the efficient work system with job satisfaction as an intermittent variable. The results indicated that there is a positive relationship between motivating aspects and highly efficient systems, performance based payments, performance evaluation, information sharing, instruction and development. کلیدواژه‌ها [English] Highly Efficient Systems, Motivational Practices by Highly Efficient Systems, Performance of Organizational Compartments دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی عوامل موثر بر توسعه منابع انسانی با رویکرد نهادی

دانلود فایل

closeمقاله بررسی عوامل موثر بر توسعه منابع انسانی با رویکرد نهادی

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی عوامل موثر بر توسعه منابع انسانی با رویکرد نهادی" مقاله ای است در 28 صفحه و با 28 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث توسعه منابع انسانی؛ آموزش؛ توانمندسازی؛ تربیت؛ رویکرد نهادی پرداخته شده است چکیده مقاله یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برخورداری از منابع انسانی متعهد و ایثارگر است که با تکیه بر همین نیروی انسانی توانسته است، نقش خود را در حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن به‌خوبی ایفا نماید. هدف از این پژوهش «بررسی عوامل مؤثر بر توسعه منابع انسانی با رویکرد نهادی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)» است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و به لحاظ روش توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری مورد بررسی این پژوهش کلیه مدیران وکارشناسان ارشد قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) هستند که 30 نفر از مدیران و 30 نفر از کارشناسان عالی و ارشد از روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. بر اساس نتایج تحلیل داده‌های تحقیق، در بعد ساختاری، عوامل: برخورداری از بصیرت‌افزایی، برنامه‌ریزی‌های آموزشی با نگاه به آینده و چندمنظورگی نظام آموزشی؛ در بعد رفتاری، عوامل: برخورداری از استادان آماده عمل، انقلابی و با ایمان و برخورداری از کارکنان خودکارآمد و در بعد زمینه‌ای عوامل: حمایت قانونی از نظام آموزشی، حمایت از فرهنگ خلاقیت و تشویق ایده‌ها و نظرات خلاق، بالاترین امتیاز را کسب نموده‌اند. عنوان مقاله [English] Factors Affecting Human Resource Development an Appraisal Through Institutional Approach چکیده [English] Having committed and devoted human resources is a prevailing characteristic of the Islamic revolutionary guard Corps (IRGC). By this, the IRGC has been able to protect the Islamic revolution and its values splendidly. This research is intended to investigate factors affecting human resource development in Khatamolanbia headquarters. This applied research follows a descriptive-survey method. The population includes all top managers and experts in the headquarters from whom 30 managers and 30 experts were selected through purposive sampling method as the sample group. The results indicated that increase of vision, future oriented curriculum, and multi-purpose educational system are effective factors in structural aspect. Behavioral factors included being ready-for-action, having revolutionary and faithful instructors as well as efficient employees. Legal support of the educational system, supporting creativity culture and protecting creative ideas gained the highest scores in contextual aspect. کلیدواژه‌ها [English] Human Resource Development, instruction, Enabling, Training, Institutional Approach دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله رابطه بین اعتماد کارکنان به مدیران خود و اثربخشی سامانه ارزیابی عملکرد

دانلود فایل

closeمقاله رابطه بین اعتماد کارکنان به مدیران خود و اثربخشی سامانه ارزیابی عملکرد

مقاله علمی و پژوهشی " رابطه بین اعتماد کارکنان به مدیران خود و اثربخشی سامانه ارزیابی عملکرد" مقاله ای است در 21 صفحه و با 23 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارزیابی عملکرد؛ مدیریت عملکرد؛ اعتماد؛ سهولت؛ اثربخشی؛ گرایش به اعتماد پرداخته شده است چکیده مقاله تاکنون، در پژوهش‌های حوزه‌ ارزیابی و مدیریت عملکرد، بیشتر به تأثیر عوامل سامانه‌ای بر اثربخشی این‌گونه سامانه‏ها توجه شده و تأثیر تعاملات انسانی کمتر مد‌نظر بوده است. همچنین به نظر می‏رسد در سازمان‌ها نیز، در طراحی سامانه‏های ارزیابی و مدیریت عملکرد، به عوامل سامانه‌ای، بیشتر از تعاملات انسانی اهمیت داده می‌شود. هدف این پژوهش بررسی رابطه‌ اعتماد کارکنان به مدیر به‌عنوان یک پدیده‌ تعاملی با اثربخشی نظام ارزیابی عملکرد و مقایسه‌ آن با رابطه‌ سهولت استفاده از سامانه به‌عنوان یک پدیده نظام‌مند با اثربخشی این سامانه است. این پژوهش در دو سازمان ایرانی در دسترس و  دارای سامانه ارزیابی عملکرد، انجام شده است. تعداد 170 پرسشنامه بین کارشناسان و مدیران میانی پخش شد که در مجموع 146 پرسشنامه‌ قابل‌استفاده گردآوری شد. تحلیل عاملی اکتشافی برای مشخص‌نمودن عوامل اصلی، تحلیل واریانس برای آزمون توافق گروهی و رگرسیون چندگانه برای یافتن روابط بین متغیرها انجام شد. نتایج پژوهش، همبستگی آماری معنی‌داری از اثربخشی این سامانه را بین دیدگاه‌های مدیران و کارکنان نشان نمی‏دهد؛ این نتیجه، نشان‌دهنده‌ تفاوت دیدگاه این دو گروه درباره‌ این موضوع است. اعتماد کارکنان به مدیران‌شان، برخلاف سهولت استفاده از سامانه، رابطه‌ آماری معنی‌داری با اثربخشی سامانه از دیدگاه کارکنان دارد. در مقابل، سهولت استفاده از سامانه، رابطه‌ معنی‌داری با اثربخشی سامانه از دیدگاه مدیران دارد. همچنین، براساس نتایج تحقیق، گرایش کارکنان به اعتماد، تنها متغیر این پژوهش است که با هر دو دیدگاه سنجیده‌شده از اثربخشی سامانه‌ ارزیابی عملکرد رابطه دارد. عنوان مقاله [English] The relationship between employees’ trust in their managers and performance appraisal effectiveness چکیده [English] Up to now, performance management researches have mostly dealt with the influence of system factors on the effectiveness of such systems, and the effects of human interactions have not been considered properly. In the organizations, too, system factors have been applied to designing evaluation systems and performance management, and human factors have been neglected. This research is intended to explore the relationship between employees’ trust on managers as an interactive event with the effectiveness of performance evaluation system, and to compare it with the easiness of applying the system as a systematic event having effectiveness. The research was conducted in two Iranian available organizations which use performance evaluation system. The research population, including specialists and middle managers were subjected to 170 questionnaires from which 146 ones were collected. The researchers performed factor analysis to find out the main factors, variance analysis to discover group agreement, and multivariate regression to identify the relationship between variables. The results did not show significant correlation of the effectiveness from the views of the subjects. These two groups did not agree on the issue. Employees’ trust on their managers, opposite to that of the easiness of using the system, turned out to have a significant positive correlation with the effectiveness of the system. Conversely, easiness of the use of the system showed a positive relationship with the effectiveness of the system from the view of mangers. Employees’ intention towards trust is the only variable which indicate positive relationship which correlates with both investigated views in his research.  کلیدواژه‌ها [English] performance evaluation, Performance Management, Trust, Easiness, Effectiveness, Intention Towards Trust دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله نقش عوامل فردی، سازمانی و مدیریتی مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در سازمان‌های دولتی ایران

دانلود فایل

closeمقاله نقش عوامل فردی، سازمانی و مدیریتی مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در سازمان‌های دولتی ایران

مقاله علمی و پژوهشی " نقش عوامل فردی، سازمانی و مدیریتی مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در سازمان‌های دولتی ایران" مقاله ای است در 27 صفحه و با 61 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث فناوری اطلاعات؛ سازمان‌های دولتی ایران؛ عوامل فردی؛ عوامل سازمانی؛ عوامل مدیریتی پرداخته شده است چکیده مقاله امروزه پذیرش فناوری اطلاعات جدید، چالش‌ اساسی در سازمان‌های دولتی است که کمتر مورد بررسی واقع شده است. هدف از انجام این تحقیق، شناسایی عوامل فردی، سازمانی و مدیریتی مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در سازمان‌های دولتی ایران است. به همین منظور، ابتدا مبانی نظری مرتبط با پذیرش فناوری اطلاعات در سازمان‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. سپس با ارایه‌ مدل عوامل مؤثر، با درنظرگرفتن ویژگی‌های سازمان‌های دولتی ایران، عوامل و شاخص‌های مورد نظر با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی مبتنی بر مدل‌یابی معادلات ساختاری بررسی و تأیید شده است. یافته‌های پژوهش، مؤلفه‌های هنجار و تصویر ذهنی (عوامل فردی)، حمایت مدیر ارشد، تخصص فناوری اطلاعات، رسمیت، تمرکز، اندازه، عمق تغییر و آمادگی سازمانی (عوامل سازمانی)، نگرش، نوآوری، دانش فناوری اطلاعات، تصدی مدیریتی مدیر عالی اجرایی (عوامل مدیریتی) را به همراه شاخص‌های مرتبط، مورد بررسی و تأیید قرار داده است. یافته‌ها همچنین نشان می‌دهند که مؤلفه‌های هنجار ذهنی، آمادگی سازمانی و نوآوری مدیرعالی اجرایی، نقش‌های مهم‌تری در پذیرش فناوری اطلاعات در سازمان‌های دولتی ایران ایفا می‌کنند کلیدواژه‌ها عنوان مقاله [English] The Role of Effective Individual, Organizational and Managerial Factors on Adopting Information Technology in Iranian State Organizations چکیده [English] Adoption of information technology has now become a basic challenge in public organizations in Iran which has not been considered properly. This research is intended to explore the effects of individual, organizational, and managerial factors influencing the adoption of information technology in Iranian organizations. Having considered the characteristics of Iranian state organization, the researchers presented a model for effective factors. Factors and indicators of the model were confirmed through factor analysis based on structural equation modelling. The results included the assessment of factors such as normative components, mental image (individual factors), support by higher managers, information technology expertise, formality, concentration, size, depth of change and preparedness of the organization (organizational factors), attitude, entrepreneurship, information technology knowledge, and managerial tenure of the directors (managerial factors). The researchers found out that mental norms, organizational preparedness and innovations by the directors are more effective in the adoption of information technology by Iranian organizations کلیدواژه‌ها [English] Information technology, Iranian State Organizations, Individual Factors, Organizational Factors, Managerial Factors دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله طراحی الگوی یکپارچه تغییرات در سازمانهای ایرانی با استفاده از رویکرد دلفی فازی

دانلود فایل

closeمقاله طراحی الگوی یکپارچه تغییرات در سازمانهای ایرانی با استفاده از رویکرد دلفی فازی

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی الگوی یکپارچه تغییرات در سازمانهای ایرانی با استفاده از رویکرد دلفی فازی" مقاله ای است در 30 صفحه و با 48 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث الگوی یک‌پارچه‌ی تغییرات سازمانی؛ مدیریت تغییر؛ رویکرد دلفی فازی پرداخته شده است چکیده مقاله تغییرات سازمانی بسیار سخت، پیچیده و مبهم و در عین حال گریزناپذیرند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که برنامه‌ریزی، هدایت و حفظ تغییرات سازمانی بسیار مشکل و احتمال موفقیت آنها اندک است. برخورداری از یک مدل برای مدیریت تغییرات، می‌تواند اتفاقات پیچیده را –که ماهیت ذاتی هر تغییری است- با تشخیص روابط بین عناصر حیاتی، ساده کند؛ به‌خصوص آنکه نیروهای نهادی و زمینه‌ی فرهنگی سازمانِ در آستانه‌ی تغییر نیز در آن الگو در نظر گرفته شود که این امر در زمینه‌ی سازمان‌های ایرانی به‌دلیل تفاوت چشم‌گیر با سازمان‌های غربی که مهد شکل‌گیری نظریات تغییر هستند، از اهمیتی ویژه برخوردار است. در این پژوهش، با 21 مدیر عامل به‌عنوان تغییر در سازمان‌های مختلف گفت‌وگو شد و نتایج گفت‌وگوها و اسناد و مدارک سازمانی، مراحل تحلیل محتوا، سنجش اعتبار و کدگذاری را گذارند و با رویکرد دلفی فازی، در دو مرحله غربال و صحه‌گذاری شد تا ضمن دربرداشتن اتفاق‌نظر همه‌ی خبرگان، از پوشش کافی و اطمینان لازم برخوردار باشد. مدل یک‌پارچه‌ی تغییرات سازمانی، در 4 بُعد، 15 مؤلفه و 41 معیار طراحی گردیده تا سازمان‌ها بتوانند ضمن تحلیل وضعیت موجود و بهینه‌کاوی تجارب موفق سایر سازمان‌ها، اقدام به اجرای تغییراتی موفق و پایدار نمایند. عنوان مقاله [English] Faculty Members’ Understanding and Experience of Entrance Designing an Integrative Model for Changes in Iranian Organizations Using Delphi-Fuzzy Approach چکیده [English] Organizational changes are hard, complex, and ambiguous. Yet, they are inevitable. Researches have illustrated that planning, directing, and keeping changes are very difficult and the probability of success is very low. Having a model for manages changes can simplify the complexities, which naturally come with changes, by identifying the relationship between vital components. This is important especially when institutional forces and organizational cultural background are considered in the model. This is vital in Iranian organizations because of the essential difference that they have with western organizations which are the bases of the formation of changes. 21 executives of different organizations were interviewed and the outcome was coded and content analysis was conducted. They were screened and modified according to Delphi-Fuzzy model. The result was agreement between all the experts with necessary confidence. The integrated model was designed by four aspects, 15 components, and 41 indicators. Organizations can apply the best experience of this study to have a better successful change.  کلیدواژه‌ها [English] Integrated Model for Organizational Change, change management, Delphi-Fuzzy Approach دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله طراحی و تبیین ابعاد سازمانی مدل سازمان حافظ کارکنان از ضربات روانی

دانلود فایل

closeمقاله طراحی و تبیین ابعاد سازمانی مدل سازمان حافظ کارکنان از ضربات روانی

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی و تبیین ابعاد سازمانی مدل سازمان حافظ کارکنان از ضربات روانی" مقاله ای است در 28 صفحه و با 20 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ضربه‌ی روانی؛ ضربه‌ی روانی سازمانی؛ ابعاد سازمانی؛ سازمان حافظ کاید و د از ضربه‌ی روانیپرداخته شده است چکیده مقاله یکی از پدیده‌های مهمی که امروزه نیروی انسانی را تهدید می‌کند، ضربه‌های روانی است. وجود مدلی منسجم که بتواند ضربات روانی نیروی انسانی را مدیریت کند از موضوعات مهم و قابل بحث در حوزه‌ی منابع انسانی است. بر همین اساس، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تبیین ابعاد سازمانیِ سازمان حافظ کارکنان از ضربات روانی با نقش متغیر میانجی پویایی و نشاط در سازمان صورت گرفته است. برای تحقق این هدف، 114نفر از خبرگان دانشگاهی و اداری به‌عنوان نمونه‌ی آماری با استفاده از فن دلفی انتخاب شدند. روش پژوهش حاضر برحسب هدف، کاربردی و براساس شیوه‌ی گردآوری داده‌ها، توصیفی از نوع پیمایشی و همبستگی بوده است و اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسش‌نامه، جمع‌آوری گرد?????_اده‌ها با استفاده از نرم‌افزار لیزرل و آزمون تحلیل مسیر مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که تمامی مؤلفه‌های ابعاد ساختاری و محتوایی سازمانی و همچنین نوع ارتباطات غالب و سبک‌های رهبری اعمال شده توسط مدیران، بر نحوه‌ی مدیریت ضربات روانی کارکنان مؤثر بوده است. در بین ابعاد محتوایی، مؤلفه‌های اهداف و راهبرد بیشترین و بعد فناوری انجام کار، کمترین اثر را داشته است. در بعد ساختاری، نوع ساختار بیشترین و روش تصمیم‌گیری کمترین اثر را داشتند.  عنوان مقاله [English] Designing and Explaining Organizational Aspects of a Protective Organization Model against Psychological Traumas چکیده [English] Psychological trauma is an important factor treating human resource. Having a systematic model able to manage this type of trauma is an inspiring subject in human resource discussion. Hence, this research is aimed at des?@?1Ü??p explaining organizational aspects of a protective organization model against psychological traumas with dynamic and graceful variables as mediators. 114 academic and official experts were selected as sample group according to Delphi’s technique. This applied research followed descriptive survey and correlation method for data collection through questionnaires. The data was analyzed by LISREL and route analysis. The results indicated that all components of structural and content aspects of organizations as well as the type of communication and leadership style are effective on the management of psychological traumas. Components of the content aspect, including objectives and strategies were most effective, and technological aspects were the least effective factors. The type of structure was the most effective structural aspect, and the type of decision making was the least effective one. کلیدواژه‌ها [English] Psychological Traumas, Organizational Psychological Traumas, Employees’’ Protective Organization Against Psychological Traumas  دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایانial" 0 کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله درک و تجربه اعضای هیأت علمی از فرایند آشناسازی بدواستخدام و روزهای اول کار

دانلود فایل

closeمقاله درک و تجربه اعضای هیأت علمی از فرایند آشناسازی بدواستخدام و روزهای اول کار

مقاله علمی و پژوهشی " درک و تجربه اعضای هیأت علمی از فرایند آشناسازی بدواستخدام و روزهای اول کار" مقاله ای است در 29 صفحه و با 51 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث روزهای اول کار؛ آشناسازی؛ توجیه مقدماتی؛ آموزش‌های بدو خدمت پرداخته شده است چکیده مقاله هدف پژوهش حاضر توصیف درک و تجربه‌ی اعضای هیئت علمی از فرایندهای بدو استخدام و روزهای اول کار در دانشگاه بود. روش مطالعه‌ی حاضر آمیخته اکتشافی بوده است. در بخش کیفی پژوهش از روش پدیدارشناسی توصیفی و برای تحلیل داده‌های آن از روش کلایزی استفاده گردید. در بخش کمی روش توصیفی‌پیمایشی به اجرا درآمد. جامعه‌ی مورد مطالعه، تمامی اعضای هیئت علمی تمام‌وقت دانشگاه کردستان بودند. تعداد افراد مشارکت‌کننده در بخش کیفی 27 نفر که به‌صورت نمونه‌گیری هدفمند و با حداکثر تنوع انتخاب شدند و در بخش کمّی نیز با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای 140 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه انتخاب شدند. جمع‌آوری اطلاعات در بخش کیفی، با استفاده از پروتکل مصاحبه‌ی نیمه‌ساخت‌یافته صورت گرفت و در بخش کمّی از یک پرسش‌نامه‌ی محقق‌ساخته که از نتایج بخش کیفی استخراج شده بود استفاده گردید. یافته‌های برآمده از بخش کیفی در هشت مضمون: تجارب خوش‌آیند، تجارب ناخوش‌آیند، تنش و اضطراب، حمایت و پشتیبانی عاطفی، توجیه مقدماتی، آشناسازی، ادغام درون‌سازمانی و آموزش مهارت‌های حرفه‌ای دسته‌بندی شد. نتایج بخش کمّی نیز نشان داد که مهم‌ترین دغدغه‌های اعضای هیئت علمی در اوایل کار، عدم پذیرش توسط همکاران و دلهره‌آوربودن و دشواری تدریس است. همچنین درباره‌ی برنامه‌های آشناسازی، مهم‌ترین اولویت اعضای هیئت علمی مربوط به آشنایی با تسهیلات معیشتی دانشگاه و مقررات مالی است. عنوان مقاله [English] Experience and Understanding of University of Kurdistan’s Faculty Members From Their Induction Training Process And First Days Of Work چکیده [English] The present study aimed to describe the University of Kurdistan faculty members’ understanding and the lived experience from their induction training process and first days of work. The approach of the study was an exploratory mixed method. The Phenomenological description method and Colaizzi’s data analysis techniques was used. The main population of the study was all University of Kurdistan faculty members in 2013 academic year. The number of participants in the qualitative sample was 27 whom were selected from diverse purposefully sampling. In the quantitative section by a random stratified sample totally 140 members of the faculty have been selected. Semi-structured interviews and a researcher–made questionnaire were applied for gathering qualitative and quantitative data. The eight themes derived from the qualitative data: pleasant experience, unpleasant experiences, stress and anxiety, emotional support, justification and the introduction, internal organizational integration and professional skills. The results of the quantitative data show that the main concern of faculty member’s first days of work were as: acceptance by colleagues, anxiety and difficulty of teaching. The most priority of the faculty member’s induction program from their views was familiarity with the university facilities and financial regulations. کلیدواژه‌ها [English] Introduction process, First days of work, introductory explanation, induction, Phenomenology دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .