جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert یادگیری همیارانه

دانلود فایل

closeیادگیری همیارانه

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که روش تدریس تان در کلاس تا چه اندازه به ایجاد روحیه همیارانه (و نه رقابتی و فردی) منجر شده است؟

more_vert مقاله رابطۀ بین سبک یادگیری همگرا و واگرا و اثرگذاری تمرین تصادفی و مسدود در یادگیری مهارت‌های سرویس بدمینتون

دانلود فایل

closeمقاله رابطۀ بین سبک یادگیری همگرا و واگرا و اثرگذاری تمرین تصادفی و مسدود در یادگیری مهارت‌های سرویس بدمینتون

مقاله علمی و پژوهشی" رابطۀ بین سبک یادگیری همگرا و واگرا و اثرگذاری تمرین تصادفی و مسدود در یادگیری مهارت‌های سرویس بدمینتون " مقاله ای است در 16 صفحه با 32 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است .در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات تمرین تصادفی؛ تمرین مسدود؛ سبک همگرا؛ سبک واگرا؛ سرویس بدمینتون مطرح شده است.چکیدهمطالعۀ حاضر با هدف تعیین رابطۀ بین سبک‌های همگرا و واگرا و اثرگذاری تمرین تصادفی و مسدود در یادگیری مهارت‌های سرویس بدمینتون صورت گرفت. روش تحقیق از نوع نیمه‌تجربی است. 48 دختر دانش‌آموز مقطع متوسطه، تصادفی در یکی از چهار گروه 1. سبک یادگیری همگرا با تمرین تصادفی، 2. سبک یادگیری همگرا با تمرین مسدود، 3. سبک یادگیری واگرا با تمرین تصادفی، 4. سبک یادگیری واگرا با تمرین مسدود قرار گرفتند. بنابراین، توجه به نقش سبک‌های یادگیری و تداخل یادگیری در آموزش مهارت‌های سرویس اهمیت دارد.محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert موانع یادگیری

دانلود فایل

closeموانع یادگیری

در مقابل قوانینی که به یادگیری کمک می‌کنند، عواملی نیز وجود دارند که ممکن است مانع یادگیری شوند. موانع یادگیری همه ی چیزهایی هستند که در راه رسیدن به یک هدف یادگیری سر راه ما قرار می گیرند. این موانع از منابع مختلفی ناشی می شوند. صرف نظر از منبعی که این موانع از آنها منتج می شوند، آنها انرژی شما برای یادگیری را پایین می آورند.

more_vert آموزش موثر

دانلود فایل

closeآموزش موثر

والدین عزیز بهتر است بدانید تعلیم و تربیت، پرورش هویت فکری در دانش آموزان است. یادگیری، حاصل تعامل شرایط درونی و بیرونی خانه، مدرسه، جامعه، سبک یادگیری، ارزشیابی و ... می باشد. وقتی که دانش آموز بتواند دانش قبلی خود را با دانش جدید پیوند بزند یادگیری اتفاق می افتد.

more_vert مقاله تأثیر بازخورد هنجاری بر یادگیری مهارت هدف‌گیری پرتابی کودکان

دانلود فایل

closeمقاله تأثیر بازخورد هنجاری بر یادگیری مهارت هدف‌گیری پرتابی کودکان

مقاله علمی و پژوهشی" تأثیر بازخورد هنجاری بر یادگیری مهارت هدف‌گیری پرتابی کودکان 9 تا 11ساله " مقاله ای است در 14 صفحه با 23 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است .در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات بازخورد هنجاری؛ پرتابی؛ کودکان؛ مهارت هدف‌گیری؛ یادگیری مطرح شده است.چکیدهبازخورد هنجاری نوعی بازخورد است که در آن اطلاعاتی در مورد عملکرد فرد در مقایسه با دیگر همسالان، به‌صورت غیرواقعی (مثبت یا منفی) ارائه می­شود. این تحقیق، با هدف تعیین تأثیر بازخورد هنجاری بر یادگیری مهارت هدف­گیری پرتابی کودکان 9 تا 11­ سالۀ شهر اهواز انجام گرفت. بر اساس این پژوهش یافته ها نشان می دهد بازخورد هنجاری مثبت اثر تسهیل‌کننده در یادگیری حرکتی دارد.این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert محیط یادگیری

دانلود فایل

closeمحیط یادگیری

در ســال های اخیر با توجه به رشد روزافزون و وسعت تغییرات روش های آموزشی، سازگار نمودن بستر یادگیری با تمامی جوانب نیازهای یادگیرنده، در کانون توجه متخصصین آموزش قرار گرفته اســت.چرا که محیط فیزیکی به ســبب ساختار خود می تواند تعاملات و در پی آن فرآیند یادگیری را تقویت و یا تضعیف نماید.

more_vert مقاله اختلال اوتیسم ، یادگیری حرکتی و اجرای مهارت

دانلود فایل

closeمقاله اختلال اوتیسم ، یادگیری حرکتی و اجرای مهارت

مقاله علمی و پژوهشی" تأثیر بازخورد آگاهی از نتیجه با تواتر‌های مختلف بر میزان یادگیری یک مهارت هدف‌گیری در کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم " مقاله ای است در 15 صفحه با 24 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است .در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات بازخورد افزوده؛ بازخورد متواتر؛ کودکان اوتیسم؛ مهارت پرتابی و یادگیری مطرح شده است چکیدهبازخورد یکی از مهم‌ترین متغیرهای مؤثر بر کارایی یادگیری حرکتی و نحوة اجرای مهارت است و نقش بسیار مهمی در کنترل حرکتی و اکتساب مهارت حرکتی دارد. هدف این تحقیق بررسی میزان اکتساب‏‏ و یادداری یک مهارت جدید در کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم در شرایط ارائۀ بازخورد افزوده با تواترهای مختلف بود. به‌طور کلی توصیه می‌شود در یادگیری مهارت کودکان مبتلا به اوتیسم از بازخورد افزوده با تواتر بالا استفاده شود.محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله تکانش‌گری حرکتی و یادگیری مهارت‌های پایۀ بسکتبال

دانلود فایل

closeمقاله تکانش‌گری حرکتی و یادگیری مهارت‌های پایۀ بسکتبال

مقاله علمی و پژوهشی " تکانش‌گری حرکتی و یادگیری مهارت‌های پایۀ بسکتبال" مقاله ای است در 21 صفحه و با 43 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به تفاوت‌های فردی؛ تکانش‌گری حرکتی؛ مهارت بسکتبال؛ مهارت‌های ورزشی پرداخته شده است چکیده مقاله ویژگی­های تکانش­گری افراد، الگوهای حرکتی آنها را در یادگیری مهارت­های ورزشی تحت تأثیر قرار می­دهد. ازاین‌رو در این تحقیق تأثیر سطوح مختلف تکانش­گری حرکتی بر یادگیری مهارت­های پایۀ بسکتبال بررسی شد. به این منظور سه گروه 12 نفری از پسران 10 تا 12 ساله که با توجه به سطوح تکانش گری حرکتی تعیین شده بودند، همراه گروه کنترل که به­صورت تصادفی انتخاب شده بود، در یک دورۀ آموزشی مهارت‌های پایۀ بسکتبال شرکت کردند. با استناد به این یافته‌ها می­توان گفت که سطوح مختلف تکانش گری حرکتی یکی از عوامل اصلی اثرگذار در یادگیری مهارت های ورزشی با در نظر گرفتن مهارت های سرعت محور و دقت‌محور است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و یادگیری سازمانی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و یادگیری سازمانی

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 18 صفحه و با 21 فهرست منبع ارائه شده است سرمایه اجتماعی ، یادگیری سازمانی ، فرهنگ یادگیری سازمانی ، پیشینه یادگیری سازمانی ، جامعه آماری و ابزار تحقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

more_vert مقاله تأثیر استرس محدودیت حرکتی بر یادگیری و حافظۀ فضایی

دانلود فایل

closeمقاله تأثیر استرس محدودیت حرکتی بر یادگیری و حافظۀ فضایی

مقاله علمی و پژوهشی" تأثیر استرس محدودیت حرکتی بر یادگیری و حافظۀ فضایی و نقش پیش-گیرندۀ فعالیت بدنی بر آن در موش های صحرایی نر " مقاله ای است در 19 صفحه با 52 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات استرس؛ حافظۀ فضایی؛ رت؛ فعالیت بدنی؛ یادگیری مطرح شده است چکیده افزایش استرس بر کارکردهای شناختی اثر منفی می­گذارد. ازاین‌رو شناسایی راهبردهای مناسب برای جلوگیری از کاهش عملکرد شناختی و حرکتی ضروری است. هدف از این پژوهش، بررسی اثر استرس محدودیت حرکتی بر یادگیری و حافظه و نقش پیش­گیرندۀ فعالیت بدنی بر آنها بود. از میان رت­های نر آلبینو- ویستار انستیتو پاستور 32 رت به‌صورت تصادفی به چهار گروه تقسیم شدند. با توجه به نتایج تحقیق حاضر که استرس موجب تخریب یادگیری و حافظه شد، انتظار می‌رود از فعالیت بدنی بتوان به‌عنوان عاملی مؤثر برای تعدیل استرس استفاده کرد. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

close

انگیزه به صورت آمادگی روانی یک پیش نیاز یادگیری به حساب می آید و تاثیر آن بر یادگیری کاملا آشکار است.

more_vert مقاله تأثیر روش های یادگیری قیاسی، آشکار و اکتشافی بر افت عملکرد تحت فشار روانشناختی

دانلود فایل

closeمقاله تأثیر روش های یادگیری قیاسی، آشکار و اکتشافی بر افت عملکرد تحت فشار روانشناختی

مقاله علمی و پژوهشی" تأثیر روش های یادگیری قیاسی، آشکار و اکتشافی بر افت عملکرد تحت فشار روانشناختی " مقاله ای است در 22 صفحه با 23 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است .در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات یادگیری پنهان؛ یادگیری قیاسی؛ یادگیری اکتشافی؛ یادگیری آشکار؛ فشار روانشناختی و پروتکل کلامی مطرح شده است محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سازمانهای رسانه ای ، یادگیری سازمانی و مدیریت زمان

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی سازمانهای رسانه ای ، یادگیری سازمانی و مدیریت زمان

مقاله علمی و پژوهشی" سازمانهای رسانه ای ، یادگیری سازمانی و مدیریت زمان " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سازمانهای رسانه ای ، یادگیری سازمانی و مدیریت زمان ، خبرگزاری مهر ، فرایند یادگیری سازمانی ، تعریف مدیریت زمان و ابعاد مدیریت زمان اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert دانلود مقاله نقش شبکه های اجتماعی مجازی در راهبردهای یادگیری

دانلود فایل

closeدانلود مقاله نقش شبکه های اجتماعی مجازی در راهبردهای یادگیری

مقاله علمی و پژوهشی نقش شبکه های اجتماعی مجازی در راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و رشد توانایی آیندهپژوهی دانشجویان مقاله ای است که در 15 صفحه و با 45 عنوان فهرست منابع منتشر شده است. در این مقاله علمی به موضوعات شبکه‌های اجتماعی مجازی؛ راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و رشد توانایی آینده پژوهی اشاره شده است.

more_vert مقاله تأثیر الگودهی خودکنترلی بر یادگیری یک تکلیف زمان‌بندی

دانلود فایل

closeمقاله تأثیر الگودهی خودکنترلی بر یادگیری یک تکلیف زمان‌بندی

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر الگودهی خودکنترلی بر یادگیری یک تکلیف زمان‌بندی" مقاله ای است در 15 صفحه و با 29 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به الگودهی خودکنترلی؛ تکلیف زمان بندی؛ نظریة نقطة چالش و یادگیری مشاهده ای پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر الگودهی خودکنترلی (ارائة الگو به یادگیرنده در زمان­هایی که خودش درخواست کند)، بر یادگیری یک تکلیف زمان­بندی متوالی بود. نتایج آزمون یادداری نیز اختلاف معناداری را بین دو گروه نشان نداد (05/0 P>). اما در آزمون انتقال گروه خودکنترلی به­صورت معناداری خطای کمتری داشت (05/0 P>). نتایج نشان داد تأثیرات سودمند تکنیک خودکنترلی را به­خوبی می‌توان به حوزة الگودهی تعمیم داد. این روش موجب مطابقت بیشتر شرایط تمرین با نیازهای اطلاعاتی نوآموزان می­شود. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله اثر کانون توجهی دستورالعمل بر یادگیری مهارت در مبتدیان بر اساس مدل مراحل یادگیری نیوول

دانلود فایل

closeمقاله اثر کانون توجهی دستورالعمل بر یادگیری مهارت در مبتدیان بر اساس مدل مراحل یادگیری نیوول

مقاله علمی و پژوهشی " اثر کانون توجهی دستورالعمل بر یادگیری مهارت در مبتدیان بر اساس مدل مراحل یادگیری نیوول" مقاله ای است در 10 صفحه و با 16 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به پرتاب دارت؛ دستورالعمل؛ شوت چیپ؛ کانون توجه؛ مدل یادگیری نیوول پرداخته شده است چکیده مقاله مدل مراحل یادگیری نیوول یک مدل یادگیری براساس دیدگاه سیستم‌های پویاست که براساس شکل‌گیری ارتباط بین درجات آزادی یادگیرنده به سه مرحله تقسیم می‌شود. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر کانون توجه دستورالعمل بر یادگیری یک مهارت ساده (پرتاب دارت) و یک مهارت پیچیده (ضربه چیپ با پای غیربرتر) بود. این مطالعه شامل دو آزمایش بود. در آزمایش اول 24 دانشجوی پسر دانشگاه تهران تحت آموزش مهارت پرتاب دارت قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان براساس نمره‌های پیش‌آزمون به دو گروه تقسیم شدند و یک گروه دستورالعمل کانون توجه درونی و گروه دیگر دستورالعمل کانون توجه بیرونی دریافت کردند. نتایج نشان داد که در یادگیری مهارت پرتاب دارت کانون توجه بیرونی مفیدتر بود. در آزمایش دوم 24 دانشجوی پسر دانشگاه تهران تحت آموزش مهارت شوت چیپ با پای غیربرتر قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان براساس نمره‌های پیش­آزمون به دو گروه تقسیم شدند و یک گروه دستورالعمل کانون توجه درونی و گروه دیگر دستورالعمل کانون توجه بیرونی دریافت کردند. نتایج نشان داد که در یادگیری شوت چیپ با پای غیربرتر کانون توجه درونی مفیدتر بود. نتایج این مطالعه نشان داد در مهارت­هایی که ساختار هماهنگ آنها هنوز شکل نگرفته، اتخاذ کانون توجه درونی سودمندتر است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert نورون های آیینه ای و یادگیری مشاهده ای

دانلود فایل

closeنورون های آیینه ای و یادگیری مشاهده ای

در گذشته، رابطه بین نظریه های سنتی یادگیری در روان شناسی و نظریه های نوروفیزیولوژی رابطه نزدیکی نبود. اما به تازگی یافته های نو در علوم عصب شناسی برای پدیده های یادگیری گاه پیچیده، مانند یادگیری مشاهده ای، مکانیسم های عصبی نسبتا ساده ای کشف کرده اند که یکی از آنها نورون های آیینه ای است. این نورون ها نشان می دهند که مغز چگونه فعالیتی را که ما انسان ها مشاهده می کنیم در خود ثبت می نماید 

more_vert مقاله علمی و پژوهشی فرهنگ یادگیری سازمانی و تعهد سازمانی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی فرهنگ یادگیری سازمانی و تعهد سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" فرهنگ یادگیری سازمانی و تعهد سازمانی " مقاله ای است که در 19 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فرهنگ یادگیری سازمانی، تبادل رهبر-عضو و تعهد سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مدیر یادگیری

دانلود فایل

closeمدیر یادگیری

نگویید معلم، بگویید مدیر یادگیری! در ادامه به۲۱ نکته ای که مدیر یادگیری باید بداند توجه فرمایید...

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدل اصلاح اداری با رویکرد یادگیری

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی مدل اصلاح اداری با رویکرد یادگیری

مقاله علمی و پژوهشی" مدل اصلاح اداری با رویکرد یادگیری " مقاله ای است که در 26  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به اصلاح اداری با رویکرد یادگیری ، تحول اداری ، خط مشی گذاری و رضایتمندی مردم اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.