جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
همه پایه‌ها
more_vert گاهنامه ی معلم فکور-شماره ی 1

دانلود فایل

closeگاهنامه ی معلم فکور-شماره ی 1

یکی از مهم ترین عناصر نظام آموزشی، ارزشیابی است، چرا که معلم و دانش آموز را در دسترسی مطمئن به هدف های آموزشی و تربیتی کمک می کند و با نشان دادن نقاط قوت و ضعف فرآیندهای تدریس و یادگیری، شرایط اصلاح و بهبود به موقع آن ها را فراهم می سازد. در حال حاضر در دوره ی ابتدایی از ارزشیابی کیفی – توصیفی استفاده می شود که اطلاعات لازم، معتبر و مستند برای شناخت دقیق و همه جانبه ی فراگیران را در ابعاد مختلف یادگیری فراهم می آورد. ارزشیابی کیفی - توصیفی با استفاده از ابزارها و روش های مناسب و متنوع مانند پوشه کار، آزمون ها (آزمون های عملکردی،آزمون مداد کاغذی، پرسش های شفاهی و...) و مشاهداتی که در فرآیند یاددهی – یادگیری انجام می شود، بازخوردهای توصیفی مورد نیاز در فضای روانی و عاطفی مطلوب را برای دانش آموز، معلم و اولیاء به همراه دارد. در ادامه به «یک حکایت و روایت» در خصوص چگونگی تکمیل دفتر که توسط همکاران محترم عضو گروه آموزشی استان مازندران تهیه شده است، می پردازیم.

همه پایه‌ها
more_vert گاهنامه معلم فکور- شماره ی 2- طراحی فضای آموزشی

دانلود فایل

closeگاهنامه معلم فکور- شماره ی 2- طراحی فضای آموزشی

در چند دهه ی اخیر، جهان شاهد وقوع تحولات و پیشرفت‌های مهمی در زمینه ی دانش و فن‌آوری بوده است. این تحولات پی در پی حوز ه ی تعلیم و تربیت را نیز تحت تأثیر قرار داده و با چالش‌ها و مطالبات تازه‌ای روبرو کرده است. یکی از تحولات بزرگ در این زمینه، تغییر در ساختار و شکل استفاده از فضای آموزشی است. به طوری که در بسیاری از مدل‌های آموزشی استاندارد و کارآمد جهان از فضای آموزشی به عنوان معلم سوم یاد می‌شود. برخی از صاحب‌نظران فضای آموزشی را محیطی فیزیکی تلقی می‌کنند که در آن فرآیندهای یادگیری رخ می‌دهد و برخی دیگر آن‌ را محیط نرم‌افزاری خاص آموزش تعریف می‌کنند. مناسب بودن فضای مدرسه به پیشرفت در یادگیری و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان کمک می‌کند. طراحی و معماری مدارس امروزی, در سر تا سر دنیا بر اساس ۳ مورد؛ مسئولیت پذیری, کار پربار, یادگیری مادام العمر(تداوم ) انجام می گیرد. در طراحی فضاهای آموزشی دو مورد اساسی اصول کلی فکر یک طراح را برای طراحی مشخص می کند یکی جنسیت افراد استفاده کننده از فضا و دیگری مقطع تحصیلی افراد استفاده کننده می باشد.