جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله ارائه چارچوبی برای تدوین استراتژی‌های منابع انسانی

ادامه مطلب

closeمقاله ارائه چارچوبی برای تدوین استراتژی‌های منابع انسانی

مقاله علمی و پژوهشی " ارائه چارچوبی برای تدوین استراتژی‌های منابع انسانی" مقاله ای است در 26 صفحه و با 28 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث راهبرد منابع انسانی؛ راهبرد زیرنظام‌های منابع انسانی؛ نقاط مرجع راهبردی پرداخته شده است چکیده مقاله تمرکز مدیریت راهبردی منابع انسانی، بر ارائۀ الگویی از راهبرد‌ها در حوزۀ منابع انسانی است که سازمان را قادر ‌سازد به اهداف راهبردی خود دست یابد. هدف پژوهش حاضر این است که چارچوبی نظام‌یافته و استاندارد بر اساس نظریۀ نقاط مرجع راهبردی برای تدوین راهبرد‌های منابع انسانی ارائه نماید. برای نشان‌دادن کاربست‌پذیری چارچوب پیشنهادی، راهبرد‌های منابع انسانی در یکی از شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت ایران تدوین شد. در این راستا، نخست 22 نفر از خبرگان حوزۀ منابع انسانی سازمان به شیوۀ نمونه‌گیری غیراحتمالی قضاوتی انتخاب شدند. شاخص‌های دو بُعد اصلی الگوی نقاط مرجع راهبردی، یعنی ضرورت واپایش فرایند/ نتیجه و تأمین نیرو از بازار کار داخلی/ خارجی، توسط این خبرگان تعیین شد. با بهره‌گیری از شاخص‌های تعیین‌شده، پرسشنامۀ نقاط مرجع راهبردی، تدوین و میان خبرگان توزیع شد. باتوجه‌به میانگین و انحراف معیار امتیازات شاخص‌ها، در گروه‌های شغلی چهارگانۀ سازمان، مختصات راهبردی هریک از این گروه‌ها تعیین شد. نتایج نشان داد راهبرد متعهدانه برای مشاغل مدیریتی و فنی، راهبرد پدرانه برای مشاغل پشتیبانی و راهبرد ثانویه برای مشاغل خدماتی سازمان مناسب است. درنهایت، راهبرد‌ زیرنظام‌های منابع انسانی برای هر یک از گروه‌های شغلی مذکور تدوین شد. عنوان مقاله [English] A Framework for Designing Human Resource Strategies چکیده [English] Concentration of the human resource strategic management on presenting a model for human resource management provides the organization with an ability to achieve its strategic goals. This research is intended to design a standard and systematic framework on the basis of strategic reference points for designing human resource strategies. The suggested framework was designed in an oil industry dependent company to examine the practicability of the suggested framework. 22 human resource experts were selected through a nonprobability judgment sampling method. The indicators of the two main aspects of reference point model, including the necessity of monitoring the process/result and the supply of workforce from inside/outside were proposed by these experts. Employing the indicators, the questionnaires of strategic reference points were developed and were distributed among the experts. Considering the mean and standard deviation of the indicators, the strategic characteristics of each of the fourfold job groups was identified. The results indicated that commitment strategy was suitable for managerial and technological jobs, paternal strategy was a proper one for supportive jobs, and secondary strategy was good for servicing jobs. Finally, the strategies for human resource subsystems were designed. کلیدواژه‌ها [English] human resource strategy, Human Resource Subsystem Strategy, Strategic Reference Groups دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله همسویی راهبرد عام منابع انسانی با راهبرد زیرسیستم‌های منابع انسانی

ادامه مطلب

closeمقاله همسویی راهبرد عام منابع انسانی با راهبرد زیرسیستم‌های منابع انسانی

مقاله علمی و پژوهشی " همسویی راهبرد عام منابع انسانی با راهبرد زیرسیستم‌های منابع انسانی" مقاله ای است در 24 صفحه و با 57 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث نقاط مرجع راهبردی؛ همسویی راهبردی؛ راهبرد منابع انسانی؛ راهبرد‌ زیرنظام‌های منابع انسانی پرداخته شده است چکیده مقاله مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهند که میان استراتژی های کلی سازمان و راهبردهای منابع انسانی رابطه وجود دارد. همچنین وجود راهبردهای هماهنگ در حوزه‌ منابع انسانی بر عملکرد کلی سازمان مؤثر است. هدف پژوهش حاضر بررسی میزان همسویی راهبرد کلی ‌نظام مدیریت منابع انسانی سازمان و راهبرد‌‌ زیر نظام­های منابع انسانی است. به منظور بررسی همسویی افقی و عمودی، از الگوی نقاط مرجع راهبردی بامبرگر و مشولم (SRP) استفاده شده و روش اصلی پژوهش نیز توصیفی پیمایشی است. جامعۀ آماری تحقیق،کلیة مدیران و کارشناسان­ ارشد (خبرگان) شرکت تولید مواد غذایی کاله می‌باشند. جمع‌آوری اطلاعات مربوط به شناسایی گونه‌های مختلف راهبرد‌ از طریق پرسشنامه ارائه شده به مدیران یا کارشناسان ارشد خبره و مطلع در شرکت مزبور انجام گرفته است. سنجش ضریب پایایی عناصر پرسشنامه به کمک نرم­افزار SPSS و بر اساس آزمون آلفای کرونباخ صورت گرفت و میزان آن %91 به دست آمد که نشان‌دهندۀ قابلیت اعتماد ابزار پژوهش است. یافته‌ها حاکی از آن است که راهبرد‌‌ اصلی مدیریت منابع انسانی شرکت از نوع سرباز وفادار، تأمین نیروی انسانی از نوع جنبی، آموزش و توسعه از نوع انتخابی، ارزیابی عملکرد از نوع همانندسازی، جبران خدمات از نوع رقابتی و همچنین روابط کارکنان از نوع دستوری، گونه‌های غالب محسوب می‌شوند. در مجموع می‌توان گفت که بین راهبرد کلی منابع انسانی و راهبردهای ‌زیرنظام­های آن شکاف شدید وجود ندارد، ولی عدم هماهنگی نسبی قابل تأیید است. عنوان مقاله [English] Alignment of Human Resource General Strategy with Human Resource Subsystem Strategy چکیده [English] Studies show that there are relationship between general strategy of the organization and its human resource strategies. On the other hand, coordinated strategies in human resource fields affect general performance of organizations. This research is intended to investigate the alignment of the organizations’ general strategy of human resource and its subsystem human resource strategies. Bamberger and Mesoulan model of strategic reference point (SRP) was employed to investigate the vertical and horizontal alignment. This is basically a survey research. Research population includes all expert employees at Kaleh Food Company. Questionnaires were employed to collect data from different types of research. The reliability of the questionnaires was tested through SPSS and Cronbach’s alpha. It turned out equal to 91 percent. The results indicated that the company’s most dominant human resource strategies include loyal soldier, recruiting peripherals human resource, selective training and development, reproductive performance evaluation, competitive compensation, and imperative employee communication. The research came about with the conclusion that there is a deep gap between the organization’s general human resource strategy and those of the subsystems. Lack of coordination is also conformed. کلیدواژه‌ها [English] strategic reference point (SRP), Strategic Alignment, human resource strategy, Human Resource Subsystem Strategy دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله هم‌آهنگی بین استراتژی سازمان و استراتژی ساختار با استفاده از نقاط مرجع استراتژیک (SRPs)

ادامه مطلب

closeمقاله هم‌آهنگی بین استراتژی سازمان و استراتژی ساختار با استفاده از نقاط مرجع استراتژیک (SRPs)

مقاله علمی و پژوهشی " هم‌آهنگی بین استراتژی سازمان و استراتژی ساختار با استفاده از نقاط مرجع استراتژیک (SRPs)" مقاله ای است در 21 صفحه و با 17 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث استراتژی سازمان؛ نقاط مرجع استراتژیک؛ هم‌آهنگی ساختار و استراتژی پرداخته شده است چکیده مقاله با توجه به این که هدف هر سازمان، مبنای تدوین استراتژی‌های کلی و کارکردی آن است، در این مقاله، با تشریح الگوهای هم‌آهنگی استراتژیک با سه رویکرد عقلایی، طبیعی و ترکیبی، الگوی هم‌آهنگی بین استراتژی و ساختار مورد مطالعه قرار گرفته است. مقاله با نگاه به سطح استراتژیک در تلاش است تا با هدف دست‌یابی به انسجام، هم‌آهنگی و ایجاد هم‌افزایی در شرایط زمانی که مدیران و رهبران دچار نگرانی جدی درخصوص افزایش بهره‌وری و بالا بردن عملکرد سازمان می‌باشند به این سؤال پاسخ دهد که چه‌گونه بین استراتژی سازمان و استراتژی ساختار هم‌آهنگی و ارتباط برقرار می‌شود. نتایج حاصل از مطالعات در الگوهای هم‌آهنگی استراتژیک نشان می‌دهد که ساختار بسیار مکانیکی با استراتژی تدافعی، ساختار مکانیکی با استراتژی واکنشی، ساختار ارگانیک با استراتژی تحلیل‌گر و ساختار بسیار ارگانیک با استراتژی آینده‌نگر هم‌آهنگی دارد. نتیجه‌ی نهایی، مبین این واقعیت است که در صورت تعریف رابطه بین استراتژی سازمان با ساختار آن می‌توان بهره‌وری در عملکرد سازمان را افزایش داد. عنوان مقاله [English] Coordination between the Organizational Strategy and Strategy of Structure by the Use of Strategic Reference Points (SRPs) چکیده [English] Since the purpose of any organization is the basis for making its general and practical strategy, the researchers have tried to describe three strategic coordination models by three rational, natural, and compound approaches to study the model of coordination between strategy and structure. Having a strategic look, this research is trying to give an answer to this question: "How can we coordinate the strategy of the organization and that of the structure?" Providing an answer to this question will help achieve objectives such as integration, coordination, and collaboration in a condition where the managers are seriously worried about how to increase productivity and practice of the organization. The results of the studies on the strategic coordination model in this research indicated that highly mechanical structures are in line with defensive strategy, mechanical structures are coherent with reactive strategy, and organic structure are consistent with futurologist structures. The final result indicated that if the relationship between the strategy of organizations and their structures are defined, the productivity and the practice of organizations increase.   کلیدواژه‌ها [English] Strategy of Organization, strategic reference points, Strategic and Structural Coordination دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی ارزیابی عملکرد مبتنی بر نقشه راهبردی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی ارزیابی عملکرد مبتنی بر نقشه راهبردی

مقاله علمی و پژوهشی" ارزیابی عملکرد مبتنی بر نقشه راهبردی " مقاله ای است که در18 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به ارزیابی عملکرد ، سلسله مراتبی فازی ، تکنیک دیمتل فازی، کارت امتیازی متوازن و نقشه راهبردی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مشتری گرایی و نوآوری راهبردی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مشتری گرایی و نوآوری راهبردی

مقاله علمی و پژوهشی" مشتری گرایی و نوآوری راهبردی " مقاله ای است که در 16  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مشتری گرایی، نوآوری راهبردی ،  مشتری گرایی داخلی و مشتری گرایی خارجی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله الگوی هم‌آهنگی درونی راهبردهای ارتباطات منابع انسانی و عملکرد سازمان

ادامه مطلب

closeمقاله الگوی هم‌آهنگی درونی راهبردهای ارتباطات منابع انسانی و عملکرد سازمان

مقاله علمی و پژوهشی " الگوی هم‌آهنگی درونی راهبردهای ارتباطات منابع انسانی و عملکرد سازمان" مقاله ای است در 23 صفحه و با 65 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث عملکرد سازمانی؛ هم‌آهنگی درونی؛ ارتباطات منابع انسانی؛ راهبردهای ارتباطات پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از پژوهش حاضر، ارایه‌ی الگوی هم‌آهنگی درونی راهبردهای ارتباطات و زیرسامانه‌های آن با عملکرد سازمانی است که در دو فاز انجام شده است: نخست، ارایه‌ی الگوی هم‌آهنگی راهبردی ارتباطات و دوم، آزمون الگوی معرفی‌شده. جامعه‌ی آماری این پژوهش، صنعت نفت است که نمونه آماری مورد نظر در هر دو فاز بر اساس نمونه‌گیری قضاوتی (غیراحتمالی) انتخاب شده است. در فاز اول، صاحب‌نظران ارتباطات در دانشگاه و صنعت نفت و در فاز دوم، 24 شرکت در چهار بخش اصلی این صنعت شامل نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش به عنوان نمونه‌ی تحقیق، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. روش‌شناسی تحقیق، مبتنی بر روش ترکیبی (کمی و کیفی) است. در فاز اول، بر اساس روش دلفی، زیرسامانه‌‌ها و گونه‌های راهبردی آن‌ها شناسایی گردید. در فاز دوم، با استفاده از تحلیل هم‌بستگی، تحلیل مسیر و تحلیل محتوا، الگوی هم‌آهنگی راهبردی ارتباطات مورد آزمون قرار گرفته است.  یافته‌های فاز اول نشان می‌دهد که ارتباطات سازمانی را در هشت زیرسامانه با عناوین روابط کارکنان، روابط عمومی، افکارسنجی و مطالعات اجتماعی، مدیریت ارتباط با رسانه، ارتباط با ذی‌نفعان و مخاطبان، نشر مطلب، ارتباطات خارجی و ارتباطات الکترونیک تقسیم‌بندی نمود که بر هر کدام بر اساس نقاط مرجع راهبردی معنابخشی و مسیر ارتباطات دارای چهارگونه راهبرد هستند. در فاز دوم، نتایج تحلیل هم‌بستگی نشان می‌دهد که هم‌آهنگی درونی و بیرونی و اثر تعاملی آن‌ها، بر عملکرد شرکت‌های صنعت نفت مؤثر است. علاوه بر این، دو متغیر هم‌آهنگی بیرونی و درونی، 73 درصد از واریانس عملکرد شرکت‌ها را تبیین کردند. مابقی، مربوط به متغیرهایی است که اثر آن‌ها در این پژوهش مورد بررسی قرار نگرفته است. عنوان مقاله [English] Toward the Internal Alignment Model of Human Resource Communication Strategies with Organizational Performance چکیده [English] The aim of this study is to investigate the strategic alignment in communication system. For this purpose, external alignment of communication strategy with organizational strategy, internal alignment in communication system and its relationship with organizational performance are considered. The research population consists of Iran Petroleum Industry from which the collected data from 24 companies are analyzed. In this study, mixed (qualitative and quantitative) methodology via correlation and path analysis for quantitative method and content analysis are used to analyze the views of 24 public relation managers of the sample companies. The findings of the correlation analysis indicate that the internal and external alignments are influential on the performance of companies in petroleum industry. In addition, internal and external alignments explain 73% of variance in the performance of companies, where as the residual is related to the effects of other variables which were not taken into account in this study. کلیدواژه‌ها [English] Organizational Performance, Internal Alignment, Human Resources Communication, Strategic Communication دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی همترازی عناصر سازمانی و عملکرد سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی همترازی عناصر سازمانی و عملکرد سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" همترازی عناصر سازمانی و عملکرد سازمانی " مقاله ای است که در 16  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به همترازی عناصر سازمانی، همترازی ، نقاط مرجع استراتژیک، عناصر کلیدی سازمان و عملکرد سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert سئوالات آزمون دکترای سال 97 رشته مدیریت بازرگانی و راهبردی

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای سال 97 رشته مدیریت بازرگانی و راهبردی

بانک مقالات ایران برای آشنایی هر بیشتر دانشجویان و علاقمندان سئوالات آزمون دکترای سال 97 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی را منتشر می نماید   برای دریافت سئوالات آزمون دکترای رشته مدیریت بازرگانی و راهبردی سال 97  از لینک زیر استفاده نمائید  

more_vert بازخورد در کلاس درس

ادامه مطلب

closeبازخورد در کلاس درس

بازخورد عاملی است که در تحقق  اهداف آموزشی و بهبود کیفیت یادگیری ، ارتقاء سطح کیفی آموزش و عملکرد فراگیران ، نقش بی بدیلی دارد و به عنوان مغناطیس توجه، عامل مهمی است که توجه  ذی‌نفعان(دانش آموز و والدین) را به خودجلب می نماید ؛چراکه در این حوزه ،بازخورد،آیینه ی بازتاب داوری وتصمیم ها ی معلم است./گ                                 تهیه کننده: فرامرز علی پور 

more_vert مقاله شرط تعیین مرجع رسیدگی در رویه داوری تجاری بین المللی با تکیه بر آرای ایکسید

ادامه مطلب

closeمقاله شرط تعیین مرجع رسیدگی در رویه داوری تجاری بین المللی با تکیه بر آرای ایکسید

مقاله علمی و پژوهشی " شرط تعیین مرجع رسیدگی در رویه داوری تجاری بین المللی با تکیه بر آرای ایکسید" مقاله ای است در 27 صفحه و با 34 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  داوری تجاری بین المللی؛ شرط تعیین مرجع رسیدگی؛ معاهدات دو جانبه سرمایه گذاری؛ ایکسید؛ مرجع صالح رسیدگی پرداخته شده است چکیده مقاله در بسیاری از معاهدات و قرارداد‌های سرمایه‏گذاری به‌منظور جلب نظر سرمایه گذار و همچنین ایجاد شرایط و زمینه‌های مساعد سرمایه‏گذاری، این اختیار به سرمایه گذار داده می‏شود تا در صورت بروز هر نوع اختلاف نسبت به اصل قرارداد، تفسیر یا اجرای مفاد آن، دعوای خود را در مراجع قضاوتی داخلی کشور میزبان، دیوان‏های داوری بین‏المللی و یا سایر مراجع پیش‌بینی‌شده در متن قرارداد یا معاهده ثبت کند. پیش‌بینی هم‌زمان چند مرجع قضاوتی گرچه این امکان را برای خواهان دعوا مهیا می‌کند تا با بررسی بیشتر، مرجع مناسب‌تر رسیدگی‌کننده را برای ثبت خواسته خود انتخاب کند، اما صدور آرای متفاوت، ایجاد جریان رسیدگی موازی، ابهام در اجرای آرای متفاوت صادرشده، طولانی شدن روند حل‌وفصل اختلاف، تاخیر در اجرای مفاد قرارداد و ... ازجمله معایبی است که صالح بودن هم‌زمان چند مرجع رسیدگی‌کننده به همراه دارد. شرط تعیین مرجع  رسیدگی، شرطی است که دولت‌ها با درج آن در معاهده یا قرارداد از سرمایه‏گذار می‌خواهند تا در صورت بروز هر نوع اختلاف، از میان مراجع مختلف صالح به رسیدگی دست به انتخاب زده و به‌صورت قطعی تنها یک مرجع را جهت ثبت دعوای خود انتخاب کند. عنوان مقاله [English] Fork in the Road Clause in International Trade Arbitration Practice by focusing on ICSID Verdicts چکیده [English] In many bilateral investment treaties, the investor is allowed to submit its claim to domestic courts, arbitration or any other agreed tribunals. Offering different options to the investor for the method of dispute resolution could lead to some problems, such as conflicting decisions and ambiguous interpretations. Because of these problems, some states have placed some restrictions upon investors and prohibited them from submitting their claims in different courts or tribunals at the same time. Fork in the road is a specific clause requiring the investor to make a final decision and choose a specific court or tribunal, among all competent courts and tribunals, to submit its claim. Choosing any tribunal prevents other tribunals from having jurisdiction. This article aims to examine international arbitration practice regarding fork in the road clause by focusing on ICSID awards.   کلیدواژه‌ها [English] International Trade Arbitration, Fork in the Road, Bilateral Investment Treaty, ICSID, Competent Tribunals دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تدوین استراتژی‌ منابع انسانی در هم‌آهنگی با استراتژی کسب‌وکار، فرهنگ و ساختار سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله تدوین استراتژی‌ منابع انسانی در هم‌آهنگی با استراتژی کسب‌وکار، فرهنگ و ساختار سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی " تدوین استراتژی‌ منابع انسانی در هم‌آهنگی با استراتژی کسب‌وکار، فرهنگ و ساختار سازمانی " مقاله ای است در 26 صفحه و با 34 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث استراتژی منابع انسانی؛ استراتژی کسب‌وکار؛ ساختار سازمانی؛ فرهنگ سازمانی؛ نقاط مرجع استراتژیک پرداخته شده است چکیده مقاله امروزه هماهنگی استراتژیک، ابزاری اساسی برای سازماندهی و استاندارد کردن عملیات بخش­های مختلف سازمان به منظور ایجاد یک کلیت واحد و منسجم است. هدف از این پژوهش ارائه الگوی تدوین استراتژی­ منابع انسانی و هم­آهنگی آن با استراتژی کسب­وکار، فرهنگ و ساختار سازمانی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بر مبنای نقاط مرجع استراتژیک می­باشد. این پژوهش از نظر ماهیت کاربردی ـ توسعه­ای و ابزار جمع­آوری داده­ها اسناد و مدارک و پرسشنامه­های استاندارد و محقق ساخته می­باشد. جامعه آماری شامل کارکنان، مدیران و کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق فارس است. نتایج نشان می­دهد که استراتژی کسب­وکار از نوع محافظه­کارانه، استراتژی ساختار سازمانی از نوع مکانیکی، استراتژی فرهنگ سازمانی از نوع مأموریتی و در نهایت استراتژی منابع انسانی از نوع پیمانکارانه تبعیت می­کند. جهت تدوین استراتژی­های منابع انسانی هماهنگ با استراتژی­های کسب­وکار، ساختار و فرهنگ سازمانی سناریوهایی بیان گردید که شرکت می­تواند از آنها استفاده کند. عنوان مقاله [English] Developing Human Resource Strategy Coherent with Business Strategies, Culture and Organizational Structure چکیده [English] Strategic coordination is now regarded as an essential device for organizing and standardizing the operations of various parts of the organizations in order to create a unique and coherent entity. This research is intended to provide a model for developing human resource strategy coordinated with business strategy, culture and organizational structure of Fars Power Distribution Company on the basis of strategic reference points. This is an applied-developmental research whose data is collected by reviewing documents as well as researcher-made and standard questionnaires. The research population includes employees, managers and experts of Fars Power Distribution Company. The results indicated that business strategy was conservative, organizational structure strategy was mechanical, organizational culture strategy was mission-oriented, and human resource strategy was contractual. In order to formulate human resources strategies consistent with business strategies, organizational structure and culture, some scenarios are presented to be employed by the company. کلیدواژه‌ها [English] human resource strategy, business strategy, Organizational Structure, organizational culture, strategic reference points دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert سئوالات آزمون دکترای مدیریت راهبردی و آینده پژوهی سال 1396

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای مدیریت راهبردی و آینده پژوهی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مدیریت راهبردی و آینده پژوهی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و کاربرد آن در مدیریت ، مبانی سازمان و مدیریت ، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام ، بازاریابی پیشرفته و مدیریت استراتژیک پیشرفته ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert مقاله الگوی ممیزی وضعیت مدیریت راهبردی منابع انسانی

ادامه مطلب

closeمقاله الگوی ممیزی وضعیت مدیریت راهبردی منابع انسانی

مقاله علمی و پژوهشی " الگوی ممیزی وضعیت مدیریت راهبردی منابع انسانی" مقاله ای است در 27 صفحه و با 49 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدیریت راهبردی منابع انسانی؛ انسجام راهبردی؛ سازگاری راهبردی؛ مزیت رقابتی پرداخته شده است چکیده مقاله پژوهش حاضر تعیین وضعیت مدیریت منابع انسانی در صنایع پیشرو ایران را به‌عنوان هدف اساسی دنبال نموده و در این راستا به شناسایی و تبیین مراحل تحول مدیریت سنتی منابع انسانی به مدیریت راهبردی منابع انسانی پرداخته است. نوع تحقیق از نظر هدف توصیفی و از لحاظ روش تحقیق با راهبردی پیمایشی انجام شده است و با استفاده از پرسش‌نامه‌ی محقق‌ساخته وضعیت مدیریت منابع انسانی را براساس نظرات جامعه‌ی آماری (1280=N) متشکل از مدیران ارشد، اعضای کمیته‌ی راهبردی، اعضای هیأت‌مدیره، مدیران بخش‌ها، مدیران صفی و متخصصین پرسنلی که تعداد آنها در 45 سازمان بزرگ صنعتی در سه بخش از صنعت ایران: نفت، پتروشیمی و فولاد مورد بررسی قرار داده است. تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که مدیریت منابع انسانی در صنایع مورد مطالعه، هنوز بسیاری از ویژگی‌های مدیریت سنتی منابع انسانی را حفظ نموده و با حفظ ساختار متمرکز و فقدان انسجام راهبردی در پیمودن مسیر تحول و برخورداری از ویژگی‌های رویکرد راهبردی با موانع و چالش‌های بسیاری روبه‌روست عنوان مقاله [English] A Model for Auditing Human Resource Strategic Management in Oil, Petrochemistry, and Steel Industries چکیده [English] This research is mainly intended to clarify the situation of human resource management in the leading industries in Iran. Hence, it has tried to identify and explain different stages of changing from traditional human resource management to strategic human resource management. The purpose of this study is descriptive, with a survey method. Researcher-made questionnaires were used to review the answers of the subjects, which included 1280 top managers, members of strategic committee, and members of the board of directors, department managers, line managers, and staff experts working in 45 industrial organizations in three general fields. 712 questionnaires were distributed among the samples having been selected according to stratified random sampling. 619 (%87) of the questionnaires were returned with responses. SPSS and LISREL software were employed for data analysis. The results indicated that still traditional human resource management methods are being used in these industries. It seems that because of having centralized structure and not having strategic integrity, transforming management in these organizations will face great challenges. کلیدواژه‌ها [English] Strategic Human Resource Management, human resource strategy, Strategic Integrity, Strategic Adaption, competitive advantage دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert نرم افزار حذف نویز و بهبود کیفیت نمایشی تصاویر دیجیتالی Neat Image Pro

ادامه مطلب

closeنرم افزار حذف نویز و بهبود کیفیت نمایشی تصاویر دیجیتالی Neat Image Pro

 نرم افزار حذف نویز و بهبود کیفیت نمایشی تصاویر دیجیتالی - Neat Image Pro v8.3.5 x86 Standalone نرم افزار حذف نویز و بهبود کیفیت نمایشی تصاویر دیجیتالی گاهی اوقات تصویری که با دوربین دیجیتالی یا موبایل گرفته می‌شود دارای نقاط ریزی می باشد که در اصطلاح به آنها نویز می گویند. این مشکل معمولا زمانی به وجود می آید که می‌خواهید در شب و/یا با ISO بالا در شرایط کم نور مشابه، عکس بگیرید. Neat Image Pro نرم افزاری برای حذف یا کاهش نویز از عکس های دیجیتالی و بهبود کیفیت آن ها می باشد. این نرم افزار به عنوان یک فیلتر دیجیتالی مخصوص کار می کند که به طور خاص برای کاهش نویز قابل مشاهده در عکس های دیجیتالی طراحی شده است. به صورت کلی نویز های ایجاد شده در تصاویر ضبط شده با دوربین های دیجیتالی، به دلیل کم بودن نور اطراف و یا پایین بودن کیفیت لنز دورین عکاسی بوجود می آیند.Neat Image همچنین قادر به حذف نویز ها و نقاط نقره ای هالید در تصاویر اسکن شده می باشد. به طور کلی این نرم افزار در بهبود کیفیت نمایشی و طبیعی تر جلوه دادن عکس های دیجیتالی شما کمک می کند. قابلیت های کلیدی نرم افزار Neat Image Pro:- کاهش نویز عکس های دیجیتالی- کاهش نویز های روشنایی- از بین بردن تداخلات رنگی- حذف نویز های فیلم- برطرف کردن نقاط مصنوعی تصویر JPEG- بهبود کیفیت تصاویر دیجیتالی- حذف نویز ها و نقاط اضافی در تصاویر اسکن شده- کاهش برخی از نقایص دیگر تصویر

more_vert مقاله تحلیل شخصیتی تربیتی طرفین اختلافات دستگاههای دولتی و مرجع صالح رسیدگی به آنها

ادامه مطلب

closeمقاله تحلیل شخصیتی تربیتی طرفین اختلافات دستگاههای دولتی و مرجع صالح رسیدگی به آنها

مقاله علمی و پژوهشی " تحلیل شخصیتی تربیتی طرفین اختلافات دستگاههای دولتی و مرجع صالح رسیدگی به آنها " مقاله ای است در 17 صفحه و با 30 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تحلیل شخصیتی، مرجع صالح، دعاوی، اختلافات، دولت، دستگاه های اجرایی پرداخته شده است واضح است که حصول خواسته قانونی خواهان یا دستگاه دولتی مدعی، مستلزم ارائه مدارک و مستندات لازم به منظور صدور رأی قاطع از سوی مرجع صالح است که به نوبه خود نیاز به طی تشریفات مهم دادرسی، خصوصاً فرآیند تبادل لوایح با طرف دعوا و اختلاف دارد. در اﻳﻦ ﺻﻮرت اﻳﻦ پرسش مطرح خواهد شد ﻛﻪ تشریفات رسیدگی به دعاوی و اختلافات اشخاص با دولت و یا دﻋﺎوی و اختلافات دستگاه¬های دولتی دارای چه شرایطی ﻣﻲ¬ﺑﺎﺷﺪ؟ و ﭼﻪ اﺻﻮﻟﻲ ﺑﺮ آن ﺣﺎﻛﻢ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ؟ در دعاوی و اختلافات اشخاص با دولت، این پرسش که شخصیت خواهان و خوانده در تمامی دعاوی مطروحه در دیوان عدالت اداری از رویه واحدی تبعیت می کنند یا نه و اینکه منظور از خوانده در دعاوی دیوان، شامل دعاوی علیه موسسات غیردولتی نیز می شود، در این پژوهش مطرح است؛ که از نتایج حاصله این تحقیق می¬توان دریافت که شخصیت خواهان و خوانده با یکدیگر متفاوت بوده و خواهان هر شخص حقیقی و حقوقی حقوق خصوصی است و خوانده اعم از واحدهای دولتی و مأمورین آنها و تشکیلات و نهادهای انقلابی است و باید گفت در دعاوی دیوان، خوانده شامل مأمورین و موسسات غیردولتی نیز می باشد. اما گاه ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﺑﻴﻦ دستگاه¬های دولتی اﺧﺘﻼﻓﺎﺗﻲ به وﺟﻮد ﺑﻴﺎﻳﺪ که در اﻳﻦ ﺻﻮرت با بررسی آیین نامه ها و تصویب نامه ها در خواهیم یافت که کلیه اختلافات دستگاههای اجرایی به معاونین حقوقی دستگاههای مزبور ارجاع می شود تا چنانچه علت بروز مشکل به لحاظ عدم اطلاع کافی از قوانین، مقررات و اصول مسلم حقوقی باشد، مسأله با توافق بر وجود حکم مشخص در منابع یاد شده، مرتفع شود و چنانچه حل اختلاف میسر نشد، مراتب در کمیسیونی مرکب از معاونت حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری و معاونین حقوقی وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان مدیریت و برنامه¬ریزی کشور مطرح و اتخاذ تصمیم خواهد شد و اصول حاکم بر تشریفات دادرسی های قضایی در رسیدگی به این اختلافات مطرح نیست. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله رابطه‌ی بین مدیریت راهبردی منابع انسانی و سرمایه‌ی فکری

ادامه مطلب

closeمقاله رابطه‌ی بین مدیریت راهبردی منابع انسانی و سرمایه‌ی فکری

مقاله علمی و پژوهشی " رابطه‌ی بین مدیریت راهبردی منابع انسانی و سرمایه‌ی فکری" مقاله ای است در 22 صفحه و با 47 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث کارکردهای مدیریت راهبردی منابع انسانی؛ سرمایه‌ی انسانی؛ سرمایه‌ی ساختاری؛ سرمایه‌ی رابطه‌ایپرداخته شده است چکیده مقاله این مطالعه، رابطه‌ی کارکردهای مدیریت راهبردی منابع انسانی و سرمایه‌ی فکری را مورد بررسی قرار می‌دهد. از آن‌جا که کارکردهای مدیریت راهبردی منابع انسانی به‌عنوان ابزارهایی به‌شمار می‌روند که موجب افزایش دانش کارکنان شده است، می‌تواند سرمایه‌ی فکری در سازمان را ارتقا بخشد. جامعه‌ی آماری این پژوهش، مشتمل بر تمامی یگان‌های مشغول به وظیفه در یکی از مراکز آموزش نظامی است. تعداد افرادی که دارای مشاغل کارشناسی در یگان‌های مختلف بودند 120 نفر برآورد گردید. نمونه‌ی آماری این پژوهش مطابق جدول مورگان 92 نفر به‌دست آمد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات، پرسش‌نامه بود. پرسش‌نامه‌ی کارکردهای مدیریت راهبردی منابع انسانی دارای پنج بعد: آموزش، پاداش، ارزیابی عملکرد، تأمین منابع انسانی و مشارکت کارکنان بود. برای سنجش سرمایه‌ی فکری نیز از پرسش‌نامه‌ای استاندارد با سه بعد: سرمایه‌ی انسانی، ساختاری و رابطه‌ای استفاده گردید. یافته‌های این پژوهش نشان داد که بین کارکردهای مدیریت راهبردی منابع انسانی با سرمایه‌ی فکری همبستگی چندگانه‌ی معناداری وجود دارد. عنوان مقاله [English] An analysis of the Relation between Strategic Human Resource Management and Intellectual Capital (Case Study: A Military Training Center) چکیده [English] This research is intended to study the relation between the functions of human resource management and intellectual capital. Since human resource management is applied as a device to increase the knowledge of the employees, it can be effective in improving the intellectual capital of the organization. Research population of this study covers all employees at service in a training military center. 120 employees in the units of this training center were identified to work as specialists, 92 of whom were selected as sample population according to Morgan's table. The researchers employed questionnaires for collecting data. The questionnaire of functions of human resource management contained five aspects. The questionnaire used for the measurement of intellectual capital contained three aspects including intellectual, structural and relational capitals. The results indicated that there was a significant multifold relation between human resource management and intellectual capital کلیدواژه‌ها [English] Functions of Human Resource Management, intellectual capital, structural capital, relational capital دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تعیین رابطه بین اجرای موفق نظام برنامه‌ریزی راهبردی و پاداش درونی منابع انسانی

ادامه مطلب

closeمقاله تعیین رابطه بین اجرای موفق نظام برنامه‌ریزی راهبردی و پاداش درونی منابع انسانی

مقاله علمی و پژوهشی " تعیین رابطه بین اجرای موفق نظام برنامه‌ریزی راهبردی و پاداش درونی منابع انسانی " مقاله ای است در 22 صفحه و با 21 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث پاداش درونی منابع انسانی؛ برنامه‌ریزی راهبردی؛ مشارکت در تصمیم‌گیری؛ بازخور درکار پرداخته شده است چکیده مقاله پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطة بین اجرای موفق نظام برنامه‌ریزی راهبردی و پاداش درونی منابع انسانی در جامعة آماری کارشناسان و مدیران یکی از صنایع زیرمجموعة‌ ساصد انجام شده است. روش تحقیق، توصیفی - همبستگی می‌باشد و ابزار گردآوری داده‌ها عبارت است از: پرسشنامة برنامه‌ریزی راهبردی براساس نمونة برایسون و پرسشنامة محقق‌ساختة پاداش درونی منابع انسانی. نتایج به‌دست‌آمده از تحلیل داده‌ها نشان داد که بین اجرای موفق نظام برنامه‌ریزی راهبردی و پاداش درونی منابع انسانی (که دارای شاخص‌هایی مانند: مشارکت، اهمیت کار، جالب‌بودن و تنوع کار است) رابطة مثبت و معنی‌دار‌ی وجود دارد. همچنین رابطة مثبت و معنی‌دار‌ی میان برخی مؤلفه‌های پاداش درونی (نظیر مشارکت کارکنان در تصمیم‌گیری‌ها، اهمیت، جالب‌بودن وتنوع کار و بازخور) و اجرای موفق نظام برنامه‌ریزی راهبردی یافت شد. میان مؤلفة استقلال و آزادی عمل در کار (از مؤلفه‌های پاداش درونی) با اجرای موفق نظام برنامه‌ریزی راهبردی، رابطة معنی‌دار‌ی به‌دست نیامد. عنوان مقاله [English] Establishment a Relation between Successful Fulfillments of Strategic Planning Systems and Internal Reward of Human Resource چکیده [English] This research is intended to discover the relation between successful accomplishment of strategic planning systems and internal rewards of human resource in a population of experts and managers of an industrial center of SASAD. This is a descriptive-correlation research which employs the following instruments for data collection: strategic planning questionnaire based on Bryson’s sample and self-made questionnaire of human resource internal rewards. The results indicated that there is a significant relation between successful accomplishment of strategic planning systems and internal rewards of human resource (including indicators such as participation, work importance, interest in work, and variety of work). It was also found that there were significant relations between some components of internal reward (such as employees’ participation in decision making, importance, interest and variety of work, and feedback) and successful accomplishment of strategic planning systems. Components of independence and freedom at work did not show any effective relation with successful accomplishment of strategic planning systems. کلیدواژه‌ها [English] Human Resource Internal Reward, Strategic planning, Participation in Decision Making, Work Feedback دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با ملاحظه نقش میانجی اقدامات راهبردی مدیریت منابع انسانی

ادامه مطلب

closeمقاله تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با ملاحظه نقش میانجی اقدامات راهبردی مدیریت منابع انسانی

مقاله علمی و پژوهشی " تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با ملاحظه نقش میانجی اقدامات راهبردی مدیریت منابع انسانی" مقاله ای است در 24 صفحه و با 46 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدیریت دانش؛ طریق اقدامات راهبردی منابع انسانی؛ عملکرد سازمانی؛ ایران خودرو دیزل پرداخته شده است چکیده مقاله هدف اصلی پژوهش حاضر تعیین تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با ملاحظه نقش میانجی اقدامات راهبردی منابع انسانی است. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف، کاربردی و به‌صورت توصیفی ـ همبستگی اجرا شد. جامعۀ آماری این تحقیق کلیه کارکنان شرکت ایران‌خودرو دیزل به تعداد 750 نفر بودند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 254 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار اصلی جمع‌آوری اطلاعات، پرسشنامه بود. در بخش مدیریت راهبردی منابع انسانی از پرسشنامه هانگ و چانگ (2006)، عملکرد سازمانی، ونگ و همکاران (2005) و مدیریت دانش از وانگ و احمد (2010) استفاده شد. روایی آن به‌صورت محتوایی و پایایی آن ازطریق آلفای کرونباخ محاسبه و به‌ترتیب برای مدیریت راهبردی منابع انسانی  845/0، عملکرد سازمانی 867/0 و برای مدیریت دانش 829/0 محاسبه شد. اطلاعات جمع‌آوری‌شده با استفاده مدل‌سازی معادلات ساختاری تجزیه‌و‌تحلیل شد. یافته‌های تحقیق نشان داد مدیریت دانش به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ازطریق اقدامات راهبردی منابع انسانی بر عملکرد سازمانی تأثیر دارد. عنوان مقاله [English] The Impact of Knowledge Management on Organizational Performance with Regard to Mediating Role of Strategic Activities of Human Resource چکیده [English] The main purpose of the present research is to determine the impact of knowledge management (KM) on organizational performance with regard to the role of mediating strategic measures of human resources. This is an applied research following a descriptive-correlative method. The statistical population of this research includes all 750 employees of Irankhodro Diesel Company, from whom a sample of 254 people were selected by simple random sampling method according to Cochran formula. The main instrument for data collecting was a questionnaire. In terms of strategic human resource management, Chang and Huang (2006), organizational performance, Wang et al. (2005) and knowledge management (Wang and Ahmed, 2010) were employed. The validity of the questionnaire was confirmed by content, and its reliability was confirmed through Cronbach's alpha as much as 0.845 for human resources strategic management, 0.686 for organizational performance and 0.89 for knowledge management. The collected data were analyzed using structural equation modeling. The results indicated that the knowledge management influences organizational performance directly and indirectly through strategic human resource activities. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی نقش ابزارهای مدیریت استراتژیک در برنامه‌ریزی منابع انسانی راهبردی

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی نقش ابزارهای مدیریت استراتژیک در برنامه‌ریزی منابع انسانی راهبردی

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی نقش ابزارهای مدیریت استراتژیک در برنامه‌ریزی منابع انسانی راهبردی" مقاله ای است در 23 صفحه و با 36 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ابزارهای مدیریت راهبردی؛ منابع انسانی؛ SWOT؛ QSPM پرداخته شده است چکیده مقاله منابع انسانی، مهم‌ترین منبع راهبردی سازمان‌ها به شمار می‌آیند و برنامه‌ریزی راهبردی در جهت جذب و نگهداری کارکنانی توانمند و متخصص از اولویت خاصی در سازمان­ها برخوردار است. دراین‌راستا هدف اصلی پژوهش حاضر، بهره‌گیری از ابزارهای مدیریت راهبردی برای برنامه‌ریزی منابع انسانی است. جامعۀ آماری شامل مدیران و کارکنان سازمان بیمه تأمین اجتماعی بوده و حجم نمونه به روش کوکران 72 نفر تعیین شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق‌ساخته شامل 42 گویه براساس طیف لیکرت پنج‌گزینه‌ای استفاده شده است. ابزارهای مدیریت راهبردی مورداستفاده شامل ماتریس عوامل داخلی و خارجی، تحلیل SWOT و ماتریس برنامه‌ریزی کمی راهبردی QSPM می‌باشند. یافته‌ها نشان داد در ماتریس عوامل داخلی ضعف (38/2) و در ماتریس عوامل خارجی فرصت (61/2) در مدیریت منابع انسانی سازمان وجود دارد. با استفاده از تحلیل سوات، ده راهبرد برنامه‌ریزی منابع انسانی مشخص و با ماتریس برنامه‌ریزی راهبردی کمی رتبه‌بندی شدند. راهبردهای تهاجمی گزینش و ارزیابی علمی و اصولی نیروهای تحصیل‌کرده و افزایش ظرفیت جذب نیروهای تخصصی و توانمند و راهبرد  تدافعی نظام‌مندکردن نظام انتصاب و جانشین‌پروری براساس شایستگی از مهم‌ترین راهبردهای برنامه‌ریزی منابع انسانی بوده­اند. عنوان مقاله [English] An Appraisal of the Role of Strategic Management Tools in Strategic Human Resource Planning چکیده [English] Human resource is considered as the most important strategic source for organizations. Strategic planning for attraction and maintenance of highly skilled and expert personnel is of special priority in organizations. Hence, the main purpose of this research is to apply strategic management tools for human resource planning. The statistical population consists of managers and employees of the Social Security and Insurance Organization. A sample of 72 subjects was formed by the Cochran Method. A researcher-made questionnaire including 42 items, based on the five-choice Likert scale, was used for data collection. The strategic management tools included internal and external factors matrices, SWOT analysis, and quantitative strategic planning matrix (QSPM). The findings show that there are weaknesses in the internal factors matrix (2.38), and opportunities in the external factors matrix (2.61) for human resource management. Using SWOT analysis, ten human resource planning strategies were identified and ranked with quantitative strategic planning matrix. The proactive strategies of scientific and essential selection and evaluation of educated employees and increasing the capacity for recruiting specialized and empowered personnel, and the defensive strategy of systematization of the appointment and succession system based on merit are the most important strategies for human resource planning. کلیدواژه‌ها [English] strategic management tools, human resource, SWOT, QSPM دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله ارائه مدل استقرار مدیریت منابع ‌انسانی الکترونیک

ادامه مطلب

closeمقاله ارائه مدل استقرار مدیریت منابع ‌انسانی الکترونیک

مقاله علمی و پژوهشی " ارائه مدل استقرار مدیریت منابع ‌انسانی الکترونیک (پژوهشی آمیخته)" مقاله ای است در 24 صفحه و با 26 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدیریت منابع انسانی؛ استقرار؛ فناوری اطلاعات؛ مدیریت منابع انسانی الکترونیک پرداخته شده است چکیده مقاله امروزه پیشرفت فناوری، فضای سازمان‌ها ازجمله کارکرد مدیران منابع انسانی را متأثر کرده است. نمونه‌ای از حضور فناوری در فضای منابع‌انسانی، مدیریت منابع انسانی الکترونیک است؛ پدیده‌ای که با پیشرفت اینترنت در کشورهای توسعه‌یافته به‌شدت مورد استفاده قرار گرفته و اخیراً در مباحث دانشگاهی و سازمانی ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است، لیکن در سازمان‌های ایران کاربرد این موضوع با دو مسئله روبه‌روست؛ هم کمبود قابل‌توجهی در تحقیقات مدیریت منابع انسانی الکترونیک وجود دارد و هم بی‌توجهی به بومی‌سازی این نظام جدید که باعث شده استقبالی از این نظام جدید نشود و استقرار آن را با مشکلاتی مواجه نموده است. لذا مقاله‌ حاضر با کثرت‌گرایی روش گردآوری اطلاعات  (مصاحبه، پرسشنامه و کیو) اقدام به شناسایی موانع و عوامل استقرار مدیریت منابع انسانی الکترونیک نموده و درنهایت یک مدل مناسب با رویکرد بومی‌سازی جهت استقرار مدیریت منابع انسانی الکترونیک در ایران طراحی شده است. مدل با درنظرگرفتن نقاط مرجع راهبردی به‌عنوان ورودی و لحاظ‌نمودن نگرش به نظام جدید ارائه شده است. عنوان مقاله [English] Designing a Model for the Establishment of Electronic Human Resource Management (Mixed Method) چکیده [English] These days, technological advancement has greatly affected organizations' atmosphere, including human resource managers’ functions. An example of the influence of technology in the field of human resource is manifested in the management of electronic human resource. After the development of internet, this technology has been employed extensively in the developed countries and had recently been considered in the academic and organizational discussions in Iran. Yet, its application in the Iranian organizations has faced two problems including a significant insufficiency of  researches in the field of human resource management, as well as the ignorance of the localization of this new system, which has not been welcomed considerably and has resulted in great problems in its establishment. Hence, taking several methods of data collection (interviews, questionnaires, and Q test), this research aims at identifying the barriers and factors influencing the establishment of human resource management.  The barriers and factors were integrated through Q method, and a final localized model identifying the barriers and factors of electronic human resource management in Iran was achieved. Finally, a suitable model with localization approach for the establishment of management Electronic human resources in Iran are designed. Regarding the strategic reference points, the researchers presented the model as input and consideration of the new system. کلیدواژه‌ها [English] human resource management, establishment, information technology, electronic human resource management, model دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .