
مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر انواع نظامهای پرداخت بر مسئولیتپذیری شغلی" مقاله ای است در 25 صفحه و با 35 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ساختار پرداخت؛ پایداری؛ مسئولیتپذیری شغلی؛ نظامهای پرداخت پرداخته شده است چکیده مقاله پژوهش حاضر با هدف بررسی انواع نظامهای پرداخت و تأثیر آن بر مسئولیتپذیری و پاسخگویی کارکنان انجام شده است. پس از انجام مطالعات نظری و معرفی انواع نظامهای پرداخت، مدل مفهومی نهایی طراحی شد که در آن، سه نوع نظام پرداخت (شامل: پرداخت ساعتی، پرداخت بر اساس «ارزیابی عملکرد ذهنی» و پرداخت رقابتی) به عنوان متغیرهای پیشبین و ساعات کاری و پایداری منابع انسانی به عنوان متغیرهای واسطه (میانجی) و مسئولیتپذیری شغلی به عنوان متغیر ملاک در نظر گرفته شد. برای سنجش متغیرها، از پرسشنامۀ استاندارد با طیف پنجگزینهای لیکرت که در مجموع شامل 36 پرسش بود، استفاده شد. جامعۀ آماری شامل 360 نفر از کارکنان بانک ملت منطقۀ شمالغرب تهران میباشد. دادههای جمعآوریشده با استفاده از نرمافزارهای SPSS نسخه 20 و SmartPLS نسخه 2 تحلیل شد. نتایج پژوهش، تأثیر منفی انواع نظامهای پرداخت بر مسئولیتپذیری شغلی را نشان داد. همچنین، از میان نظامهای پرداخت ارائهشده، پرداخت رقابتی به خاطر داشنن رابطه مثبت با ساعات کاری و پایداری، مناسب تشخیص داده شد که میتواند بهطور مؤثر توسط سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار گیرد. عنوان مقاله [English] The Effects of Various Payment Systems on Job Accountability چکیده [English] This research is aimed at assessment of the effects of various payment systems on accountability and responsiveness of the employees. Having studied the theoretical literature and having introduced the various payment systems, the researchers proposed the final conceptual model. This model included three payment systems: hourly payment, payment on the basis of evaluating mental performance, and competitive payment. These systems were employed as predictive variables, while office hours and human resource constancy were proposed as intermittent variables, and job accountability was regarded as standard variable. A questionnaire based on Likert table, composed of 36 questions, was employed to assess the variables. The research population included 360 employees at Mellat Bank in the north west of Tehran. The data was analyzed by SPSS20 and SmartPLS2. The results indicated that payment systems negatively affected job accountability. Competitive payment system came out to be appropriate due to its positive relation with office hours and constancy. It can be employed effectively by public organizations and companies. کلیدواژهها [English] Payment Structure, Constancy, Job Accountability, Payment Systems دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

وزیر آموزش و پرورش در توییتی از پرداخت مطالبات فرهنگیان در هفته آینده خبر داد. «محسن حاجی میرزایی» در صفحه شخصی خود در توئیت نوشت: متاسفانه در سنوات گذشته عمدتا بدلیل تحریم، مطالبات فرهنگیان خارج از کشور پرداخت نشد. وزیر آموزش و پرورش افزود: با وجود تنگنای بودجه، هفته آینده با پرداخت بخشی از مطالبات آنها و منقضیان خدمت خارج، روند پرداخت آغاز میشود. وی در ادامه با تاکید براینکه قدردان صبوری این همکاران عزیز هستم، یادآورشد: در حال بررسی بهینهسازی هزینههای خارج از کشوریم. پیش از این اصغر نوری مدرس دانشگاه در توییتی خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشته بود: فرموده اید کلیه معوقات سال ۹۷ فرهنگیان پرداخت شده است که جای تقدیر دارد اما بنده به همراه بیش از ۲ هزار نفر از معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور از سال ۸۴ تاکنون مطالباتی در موضوع نرخ تسعیر داریم که پرداخت نشده است. لطفاً برای این قضیه تدبیری بیندیشید ممنون

مقاله علمی و پژوهشی " شناسایی و تبیین موانع استقرار نظام پرداخت مبتنیبر عملکرد در سازمانهای دولتی" مقاله ای است در 25 صفحه و با 42 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث نظام پرداخت؛ نظامهای پرداخت مبتنیبر عملکرد؛ مدیریت برمبنای هدف؛ سازمانهای دولتی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این پژوهش، بررسی و شناسایی موانع استقرار نظام پرداخت مبتنیبر عملکرد در سازمانهای دولتی است. ماهیت پژوهش، کیفی است و دادهها از طریق مصاحبه با مدیران بخش دولتی جمعآوریشده و تحلیل دادهها با استفاده از راهبرد تحلیل تم استقرایی انجام شده است. جامعۀ پژوهش، مدیران عالی و میانی سازمانهای دولتی استان تهران هستند که استقرار نظامهایی نظیر مدیریت مبتنیبر هدف را تجربه کردهاند. روش نمونهگیری به شیوۀ گلوله برفی و تعداد نمونه نه نفر بوده است. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که ضعف نظامهای ارزیابی عملکرد، کمبود دانش و تخصص لازم وپایین بودن مشارکت کارکنان در استقرار این نظامها، ضعف تعهد مدیریتی، ضعف فناوری اطلاعات و ارتباطات، بودجه و منابع ناکافی، شرایط خاص حاکم بر سازمانهای دولتی و همچنین رویکرد سنتی مدیریت بخش دولتی، بهعنوان موانع و مؤلفههای درونی و ضعف قوانین و مقررات و شرایط نامساعد اقتصادی دولت بهعنوان موانع و مؤلفههای برونی از مهمترین موانع استقرار نظامهای پرداخت مبتنیبر عملکرد در سازمانهای دولتی ایران هستند. عنوان مقاله [English] Identifying and Explaining the Obstacles of Performance-Based Payments in Public Organizations چکیده [English] This research is aimed at identifying and explaining the obstacles of performance-based payments in public organizations. This is qualitative research whose data is collected by interviewing the mangers of public organizations. Data analysis is carried out by inductive thematic method. Research population include middle managers of the public organization in Tehran having experienced the establishment of goal-oriented systems. Sampling was conducted by snowball method which resulted in a sample of 9 people. The results indicated that factors such as weak performance evaluation systems, lack of proper knowledge and expertise, low participation by the employees for the establishment of these systems, low managerial commitment, low communication and information technology, improper fund and facilities, the especial situation governing public organizations, and the traditional approach of management were the internal essential obstacles. Weakness of laws and regulations, as well as the inappropriate economic situation of the government were identified as the external obstacles in the way of exercising performance-dependent payment systems. کلیدواژهها [English] Payment System, Performance-Dependent Payment Systems, Goal-Oriented Management, Public Organizations دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: پاداش معوق فرهنگیان بازنشسته تا پایان سال 97، فردا (ششم مهرماه) در حسابشان خواهد بود. به گزارش شامگاه جمعه خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، محسن حاجی میرزایی در این مطلب همچنین نوشته است: این عزیزان عمر،عشق و هستی خود را برای آیندهسازان این مملکت گذاشتند. وی یادآورشده است: ما همه وامدار معلمهای خودمان هستیم اما به عنوان وزیر آموزش و پرورش وظیفه من پیگیری حق و حقوق آنان است. در این راه از هیچ کوششی دریغ نمیکنم. رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز امروز در حساب شخصی خود در توئیتر با انتشار تصاویری از جدولهای تخصیص، پرداخت و تسویه پاداش بازنشستگی فرهنگیان، دانشگاهیان، دستگاههای استانی و ۳۴ دستگاه ملی اعلام کرد که برای تسویه پاداش بازنشستگی فرهنگیان ۲۲ هزار و ۴۲۵ میلیارد ریال و برای دانشگاهیان ۷۸۵ میلیارد ریال پرداخت شده است. «محمدباقر نوبخت» همچنین دوشنبه گذشته در حساب شخصی خود در توئیتر نوشته بود که نیمی از پاداش بازنشستگان سال ۹۷ هفته اول شهریوماه پرداخت شد و بقیه پاداش بازنشستگان شامل فرهنگیان، دانشگاهیان و سایر ادارات دولتی تا پایان هفته جاری به طور کامل تسویه و پرداخت خواهد شد. وی اضافه کرد: پاداش بازنشستگان دانشگاههای علوم پزشکی نیز در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

مقاله علمی و پژوهشی " تبیین ماهیت حقوقی انتقال اعتبار از طریق نظام بانکی" مقاله ای است در 29 صفحه و با 37 منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث انتقال اعتبار- حواله- انتقال طلب- پرداخت بانکی- انتقال وجه پرداخته شده است چکیده مقاله انتقال اعتبار، در نگاه اول یک عمل حقوقی است که میان ارسال کننده و دریافت کننده دستور پرداخت منعقد می گردد و طی آن دریافت کننده متعهد می شود که مبلغ دستور پرداخت را مطابق دستورالعمل مندرج در آن به ذی نفع اعتبار منتقل نماید و در مقابل، ارسال کننده هم متعهد می شود که مبلغ اخیرالذکر را به اضافه هزینه های انتقال به دریافت کننده پرداخت نماید. انتقال اعتبار از یکسو نوعی ابزار پرداخت است که جابه جایی پول را تسهیل می کند و ازسوی دیگر نوعی روش پرداخت محسوب می شود. تحلیل حقوقی این نهاد نشان می دهد که هیچ یک از قالب های سنتی موجود نمی تواند مبین ویژگی ها و کارکردهای آن باشد وتا حدودی تحت تاثیر نظریه برخی از » حواله بانکی « نام گذاری این نهاد در رویه بانک داری به فقها، مبنی بر لزوم قرارگرفتن توافقات در قالب عقود معین شده شرعی توقیفی بودن عقود رواج یافته است تا صحت و الزام آوری آن مورد تردید قرار نگیرد؛ تردیدی که با پذیرش اصل حاکمیت اراده در نظام حقوقی ایران به صراحت ماده 20 قانون مدنی، باید از اذهان زدوده شود. عنوان مقاله [English] Analysis of Legal Nature of Transfer of Credit Through Banking System نویسندگان [English] Mohammad Salehi Mazandarani1؛ Farhad Bayat2 چکیده [English] At first glance, the transfer of credit is a legal action taken between a sender and a receiver of credit through which the receiver is obligated to transfer the monetary value of the payment order to the beneficiary in accordance with the instruction received from the transferor. The sender is also obliged to transfer that money, in addition to the cost of transfer, to the other party. Although, on a primary analysis, a credit transfer is more assimilated to a kind of payment instrument that facilitates transfer of money, it might, on a second consideration, seem to be a sort of payment method. A careful scrutiny of this legal institution proves that none of the current traditional contractual forms could properly illustrate the true nature, features and function of this legal entity. This article shows that the nature of this legal entity could well be justified as a non-defined, innominate contract (Aghd-e Gheir-e Moayyan) subject to Article 10 of the Iranian Civil Code. An attempt to accommodate this contract in the form of a defined and specific contract (Adhd-e Moayyan) stems from the traditional view held by certain Islamic jurists who believe in the non-binding nature of non-defined innominate contracts, an idea which has surely no place in the existing Iranian legal system. کلیدواژهها [English] Credit Transfer, transfer, banking payment, Fund Transfer, payment instrument, payment method دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرآیند ثبتنام در دورههای بدون آزمون مهندسی فناوری و حرفهای کاردانی و کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز شد. حسین توکلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: مهلت ثبت نام در رشتههای تحصیلی مهندسی فناوری و کارشناسی حرفهای ناپیوسته نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی سال ۱۳۹۸ از امروز آغاز شد و تا ۱۰ آذرماه جاری ادامه دارد.وی افزود: داوطلبانی که در این دوره ثبتنام کرده یا نکرده اند، برای ثبتنام در رشتههای تحصیلی متناسب با نوع مدرک کاردانی (فوق دیپلم) خود در مراکز و واحدهای آموزشی پذیرنده در این مرحله، میتوانند جداول حاوی اطلاعات رشته محل های مندرج در سایت سازمان سنجش آموزش کشور را مشاهده کنند.مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: متقاضیان باید دارای مدرک کاردانی باشند یا حداکثر تا ۳۰ شهریورماه ۹۸ دانش آموخته می شدند.توکلی یادآور شد: در صورتی که تشکیل کلاس برای نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ از سوی مؤسسه میسر باشد، ثبتنام از داوطلبانی که تا ۳۰ بهمن ماه مدرک کاردانی خود را دریافت می کنند، بلامانع است.وی درباره هزینه ثبت نام در این دوره ها اظهار داشت: داوطلبان در زمان ثبتنام از طریق مراکز و واحدهای آموزشی مربوط، بابت هزینه ثبتنام نسبت به پرداخت مبلغ ۳۴ هزار تومان پرداخت کنند.مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین گفت: هر داوطلب میتواند صرفاً متقاضی یک کد رشته محل از یک گروه آموزشی در یک مرکز یا واحد آموزشی متناسب با مدرک کاردانی (فوق دیپلم) خود باشد.توکلی از شروع همزمان ثبت نام داوطلبان در دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای نظام آموزش مهارتی این دانشگاه خبر داد و یادآور شد: داوطلبان این دوره ها می توانند از امروز تا ۱۰ آذرماه نسبت به ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.وی تاکید کرد: تمام متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم نظام جدید آموزشی (فنی و حرفه ای، کار دانش و نظری) یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله یا ۶ ساله دبیرستان و یا هنرستان) باشند.مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که هزینه ثبت نام در این دوره مبلغ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. به گزارش ایرنا، با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، برای پذیرش در این دوره های دانشگاه علمی کاربردی فرآیند تکمیل ظرفیت اعمال شده است. پیش از این تکمیل ظرفیت پذیرش های بدون آزمون و کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ نیز از سوی سازمان سنجش آموزش کشور فعال شده بود.

سازمان سنجش آموزش کشور اسامی رشتههای بدون آزمون دانشگاهها را برای تکمیل ظرفیت سال ۹۸ منتشر کرد. بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، علاقه مندان به تحصیل در رشتههای تحصیلی پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی در دورههای روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ اعم از داوطلبانی که در پذیرش رشتههای صرفاً با سوابق تحصیلی آزمون سراسری امسال ثبتنام کرده یا نکرده اند، به منظور اطلاع از رشتههای تحصیلی دانشگاهها و مؤسسات پذیرنده دانشجو در این مرحله میتوانند جداول حاوی اطلاعات رشته محل های مندرج را در سایت این سازمان مشاهده کنند.متقاضیان از امروز ۲۸ آبان ماه تا ۳۰ دی ماه امسال می توانند با مدارک مورد نیاز به دانشگاه محل پذیرش رشته مورد نظر خود مراجعه کنند.تمام متقاضیان باید دارای گواهینامه دوره پیشدانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی)، دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶، مدرک دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) یا کاردانی (فوق دیپلم) باشند.این افراد تا ۳۰ بهمن ماه در صورت امکان شروع به تحصیل از سوی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مربوط برای نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ میتوانند در این مرحله متقاضی ثبتنام شوند.دارندگان دیپلم فنی و حرفهای و کار دانش نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی که فاقد مدرک پیشدانشگاهی و یا مدرک کاردانی میباشند حق ثبتنام در این مرحله را ندارند.تمام داوطلبان باید در زمان اعلام شده مدارک خود را برای بررسی به دانشگاه و موسسه محل تقاضا ارسال یا تحویل دهند.داوطلبان با هماهنگی دانشگاه ها و موسسات محل مراجعه بابت هزینه ثبتنام نسبت به پرداخت مبلغ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان اقدام کنند.پس از انجام ثبتنام، افراد به عنوان پذیرفته شده مشروط (در دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی که به آن مراجعه داشتهاند) تلقی میشوند و شروع به تحصیل آنان تا زمان تایید نهایی این سازمان بصورت مشروط خواهد بود.در صورت پذیرش نهایی داوطلبان در این مرحله، قبولی قبلی آنان لغو و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد؛ چنانچه داوطلبان متقاضی، در دورههای روزانه مندرج در این اطلاعیه پذیرفته شوند، حتی با دادن انصراف از تحصیل نیز حق انتخاب رشتههای دوره روزانه را در آزمون سراسری سال بعد (۱۳۹۹) نخواهند داشت.داوطلبان ضرورت دارد به شرایط و ضوابط مؤسسه آموزش عالی مورد تقاضا، مندرج در پایگاه اینترنتی موسسه مربوط یا بخش پیوستهای دفترچه راهنمای ثبتنام و انتخاب رشته مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ مندرج در پایگاه اینترنتی این سازمان، توجه کنند.تمام پذیرفتهشدگان باید بعد از ثبتنام مشروط در دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل مراجعه به همراه تصویر دیپلم نظام قدیم یا نظام جدید آموزشی و یا گواهی پیشدانشگاهی خود، به دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه و تائیدیه تحصیلی (ارزش تحصیلی) از اداره آموزش و پرورش محل تحصیل خود را درخواست کنند.

مقاله علمی و پژوهشی" رابطه یک جانشینی و نظام خویشاوندی " مقاله ای است در 26 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات رابطه یک جانشینی و نظام خویشاوندی ، نظام دیوان سالار، شهروندی ، عشیره ، تعریف نظام ایلی ، روابط خویشاوندی ، ازدواج و طلاق مطرح شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

مقاله علمی و پژوهشی" شبکه های خطی مشی و نظام کارآفرینی ایران " مقاله ای است که در 21 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به شبکه های خطی مشی، عوامل ساختاری ، نظام کارآفرینی و نظام کارآفرینی ایران اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

مقاله علمی و پژوهشی " پرداخت بیقیدوشرط ضمانتنامه بانکی از منظر اصل استقلال از قرارداد پایه " مقاله ای است در 26 صفحه و با 30 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ضمانتنامه بانکی؛ اصل استقلال؛ قرارداد پایه؛ مطالبه ناروا؛ بدون قیدوشرط پرداخته شده است چکیده مقاله یکی از اصول حاکم بر قراردادهای ضمانتنامه بانکی، اصل استقلال از قرارداد پایه است. نتیجه منطقی و مهم اصل مذکور آن است که ایرادات مربوط به رابطه پایه میان متقاضی ضمانتنامه و ذینفع، قابل استناد نبوده و بانک با توجه به تعهد مستقل خود در برابر ذینفع، موظف به پرداخت بیقیدوشرط ضمانتنامه است. این پژوهش در پی آن است که ضمن بررسی دیدگاه دکترین و رویهقضایی راجع به مفهوم استقلال و قلمرو آن، به بررسی استثنائات محتمل این اصل، مانند تقلب و تطبیق آن با نظام حقوقی ایران پرداخته و به این سؤال مهم پاسخ گوید که در صورت سوءاستفاده ذینفع از اصل استقلال و مطالبه ناروای وجه آن، دادگاه قادر خواهد بود برخلاف ماهیت قراردادی اصل استقلال، دستور موقت به منع پرداخت صادر کند. عنوان مقاله [English] Unconditional Payment of Bank Guarantee from the Perspective of Independent Principle چکیده [English] One of the governing principles to bank guarantee contracts is the independent principle. The logical and important result of this principle is that the obligations mentioned in the bank guarantee are autonomous from the basic contract and the bank considering its independent obligation against the interested party is obliged to pay the guarantee unconditionally. This article considers doctrine views and case law regarding the concept and scope of the independent principle. It also examines the compatibility of possible exceptions to this principle, such as fraud, with Iranian law by addressing this question: In the event of an exception, will the court be able, irrespective of the contractual nature of independent principle, to issue an interim order of payment prohibition and /or attach the sum of guarantee with relief security? کلیدواژهها [English] Bank guarantee, Independent principle, Basic contract, Undue demand, Unconditional دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

مقاله علمی و پژوهشی" نظام آموزش کارکنان و مطالعه تطبیقی " مقاله ای است که در18 صفحه و با 31 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به نظام آموزشی ، نیاز آموزشی ، نظام آموزش کارکنان و مطالعه تطبیقی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

مقاله علمی و پژوهشی " الگوی پرداخت حقوق کارکنان در سازمانهای دانشی" مقاله ای است در 22 صفحه و با 22 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث حقوق دانشی؛ حقوق لیاقتی؛ نظام پرداخت حقوق؛ حقوق پایه؛ سازمانهای دانشی پرداخته شده است چکیده مقاله در این مقاله، با توجه به نقش منابع انسانی در مدیریت دانش به ارتباط سامانههای انگیزشی مانند حقوق و دستمزد در ارتقای دانش و لیاقت کارکنان پرداخته شده است. براین اساس، به طرحهای پرداخت حقوق افزایشی بهعنوان تحولی در طرحهای سنتی پرداخت حقوق اشاره میشود؛ این طرحها، با توجه به عملکرد تعیینشده در حوزهی فعالیتهای موجود، حقوق مکفی را به کارکنان پرداخت نموده که با سه رویکرد «سنتی، دانشی، لیاقتی» در سازمانهای مختلف قابل اجراست. حقوق دانشی و حقوق لیاقتی – در مقایسه با حقوق سنتی- در سازمانهای دانشمحور رواج بیشتری دارند که در این مقاله مبانی نظری و اجرایی آنها تشریح و بررسی شده است. همچنین، شرایط استقرار، نحوهی طراحی و پیادهسازی حقوق دانشی و نتایج بهکارگیری آنها، الگوسازی شده و مورد تحلیل قرار گرفته است. برای همانندسازی با شرایط واقعی نیز مثال کاربردی از طراحی و پیادهسازی حقوق دانشی در یک کارخانهی تولیدی، الگوسازی و ارایه شده است. به نظر میرسد الگوسازی مناسب پرداخت حقوق، در کنار سایر مؤلفههای الزامیِ مدیریت دانش، کلید اصلی خلق، گردآوری، اشاعه و تسهیم دانش با هدف ارتقای عملکرد و یادگیری کارکنان باشد. عنوان مقاله [English] A Model for Payment in Public Organizations چکیده [English] Due to the effect of human resource on knowledge management, this research is intended to explain the effect of motivating systems such as salary and wage on promoting employees’ knowledge and competence. Accordingly, the plan of constant increase in payment is regarded as a great change in traditional payment plans. According to the certain performance in the existing fields, this plan can be employed to provide enough salary for government employees by considering three factors: traditions, knowledge, and competence. Payment on the basis of knowledge and competence, compared to tradition, is more common in knowledge oriented organizations. The theoretical and practical bases of this approach are explained in this article. The condition for the establishment, the way to design, and making use of payment according to knowledge are presented and analyzed in the models. In order to adapt the model with the real situation, the knowledge based salary design was put into practice in a manufacturing factory. The results indicated that having an appropriate model for payment, among other necessary elements of knowledge management, is the main key for creation, collection, dissemination, and sharing of knowledge aiming at promotion of employees’ learning and performance کلیدواژهها [English] Knowledge Payment, Competence Based Payment, Payment System, Basic Payment, Knowledge Organizations دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

مقاله علمی و پژوهشی" الگوی اثربخش نظام اداری ایران " مقاله ای است که در 26 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به الگوی اثربخش نظام اداری ایران ، بعد سیاسی ، بعد حرفه ای ، بعد قانونی ، بعد مدیریتی و نظام اداری اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

مقاله علمی و پژوهشی" ارائه دستور کار خط مشی های اصلاح نظام اداری " مقاله ای است که در 26 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به ارائه دستور کار خط مشی های اصلاح نظام اداری، تحول اداری ، خط مشی گذاری ، نظام اداری و نظریه پردازی داده بنیاد اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

مقاله علمی و پژوهشی " مطالعه تطبیقی خسارت معنوی در حقوق ایران و مصر از منظر اخلاقی " مقاله ای است در 16 صفحه و با 20 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث خسارت، خسارت معنوی، حقوق مصر، حقوق ایران، جبران مالی پرداخته شده است چکیده مقاله تا مدت ها خسارت معنوی قابل تقویم به پول نبود. از نظر اخلاقی نیز زننده بود که خسارت معنوی با پول جبران شود. به همین جهت غرامت نمیتوانست ضرر را از بین ببرد. البته هم اکنون نیز از لحاظ فنی تقویم غرامت امری فوق العاده دقیق و دشـوار است. اما با تکامل روزافزون مفهوم مسئولیت مدنی این اصل پذیرفته شد که هدف از مسؤولیت مدنی این اسـت کـه حتی الامکان،معادل ضرر به دست بیابد و به این صورت جبران شود. و با اینکه جـبران ضـرر معنوی منحصر به پرداخت پول نیست اما در جبران مالی خسارت معنوی با این که ضرر از بین نمیرود اما تسکینی برای زیان دیده است. تقویت چنین دیدگاه های باعث شده خسارت معنوی در نظام حقوقی بسیاری از کشورها پذیرفته شود. در تحقیق حاضر سعی شده است جایگاه خسارت معنوی در ایران در مقایسه با قانون مدنی مصر به عنوان یکی از قوانین مهم در این زمینه تبیین و تحلیل شود. نتایج تحقیق حاکیست در نطام حقوقی ایران در مقایسه با نظام حقوقی مصر، علی رغم اینکه در قوانین مختلف به صورت پراکنده به خسارت معنوی اشاره شده اما نظام حقوقی مشخصی برای آن نمی توان قایل شد دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید ۷ نوع وام دانشجویی شامل وام ضروری، مسکن، ازدواج دانشجویی و ... با مبالغ و بازپرداخت متفاوت به دانشجویان خود پرداخت می کند. به گزارش خبرنگار مهر، تسهیلات مالی دانشجویی در دانشگاه آزاد برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ به صورت کوتـاه مدت، میان مدت و بلند مدت پرداخت می شود که مدت بازپرداخت وام قرض الحسنه کوتاه مدت برای دانشجویان حـداکثر ۶ مـاه، قـرض الحسـنه میان مدت حداکثر ۱۲ ماه، قرض الحسنه بلند مدت حـداکثر ۶۰ ماه هستند. وام های کوتاه مدت و میـان مدت باید در زمـان تحصیل دانشجو تسویه شوند. وام های قرض الحسنه دانشگاه آزاد شامل «کمک هزینه تحصیلی»، «کمک هزینه ازدواج»، «وام ضروری»، «مسکن» است که کمک هزینه مسکن در طـول سال فقط یک بار پرداخت می شود و صرفاً برای مسـکن دانشجویان غیربومی است. بازپرداخت این وام ۱۲ ماهه است. کمک هزینه ازدواج به دانشجویانی تعلق می گیرد کـه در زمـان دانشجویی متأهل شده باشند. این وام یک بار در طول تحصیل و برای ازدواج اول پرداخت می شود و دانشجویان حـداکثر یـک سـال پس از تاریخ عقد نامه فرصت دریافت این وام را خواهند داشت. وام ضروری نیز فقط برای عمـل جراحـی، بستری در بیمارستان، هزینه دارو بیماری های خاص و زایمان به دانشجویان پرداخت می شود. در جدول زیر به تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد به همراه مبلغ وام ها و تعداد اقساط در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اشاره شده است. ردیف نوع وام مبلغ تسهیلات تعداد اقساط ۱ مسکن مجرد:۵ میلیون ریالمتاهل:۷ میلیون ریال یک ساله (۱۲ ماهه) ۲ ضروری ۱۲ میلیون ریال ۲۰ قسط در حین تحصیل ۳ کوتاه مدت ۵۰ درصد کل شهریه حداکثر ۴ قسط در طول یک ترم ۴ میان مدت ۵۰ درصد کل شهریه حداکثر ۲۰ قسط در حین تحصیل ۵ بلند مدت ۵۰ درصد کل شهریه حداکثر ۳۶ ماهه بعد از فراغت از تحصیل ۶ قرض الحسنه ازدواج ۱۵ میلیون ریال ۲۰ قسط حین تحصیل ۷ قرض الحسنه تحصیل مجرد:۵ میلیون ریالمتاهل:۶ میلیون ریال ۹ ماه متوالی در طول تحصیل جزئیات پرداخت وام ازدواج دانشجویی از سوی دو بانک از طرفی دیگر دو بانک عامل، تسهیلاتی علاوه بر آنچه که بالاتر ذکر شد، برای ازدواج دانشجویی به دانشجویان دانشگاه آزاد پرداخت کند. بر همین اساس یکی از بانک ها ۱۰۰ میلیون ریال وام با کارمزد ۱۱ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه ارائه می دهد. یکی دیگر از بانک ها نیز ۱۰۰ میلیون ریال وام با کارمزد کمتر (۴ درصد) و باز پرداخت ۳۶ ماهه به دانشجویان پرداخت می کند. همچنین تسهیلات اعطایی از محل منابع بیرونی صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که مربوط به منابع تخصیصی از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، به شرح زیر است. ردیف نوع وام مقاطع تحصیلی مبلغ تسهیلات تعداد اقساط ۱ بلند مدت شهریه کاردانی ۵ میلیون ریال حداکثر ۶۰ ماه بعد از فراغت تحصیل ۲ بلند مدت شهریه کارشناسی ۵ میلیون ریال حداکثر ۶۰ ماه بعد از فراغت تحصیل ۳ بلند مدت شهریه کارشناسی ارشد ۱۰ میلیون ریال حداکثر ۶۰ ماه بعد از فراغت تحصیل ۴ بلند مدت شهریه دکتری تخصصی ۲۵ میلیون ریال حداکثر ۶۰ ماه بعد از فراغت تحصیل براساس جدول بالا برای مقطع کاردانی و کارشناسی ۵ میلیون ریال، کارشناسی ارشد، ۱۰ میلیون ریال و برای دکتری تخصصی ۲۵ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

فهرست اسامی ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ پذیرفته شده نهایی در دوره های بدون آزمون دانشگاه ها از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد. بر اساس برنامه زمانی اعلام شده فهرست اسامی ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ پذیرفته شده نهایی رشته های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است، بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.از تعداد ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ نفر پذیرفته شده نهایی ۱۴۰ هزار و ۷۷۱ نفر زن و ۱۰۶ هزار و ۶۴۵ نفر مرد هستند.تمام پذیرفته شدگان برای اطلاع از ثبت نام در کد رشته قبولی باید به سایت دانشگاه و موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها از ۲۰ اسفندماه ۹۷ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد که تا ۲۸ شهریورماه ادامه داشت و در این فاصله زمانی ۲۸۶ هزار و ۲۱۷ نفر ثبت نام کردند.ظرفیت مورد نظر دانشگاه ها برای این دوره ها ۵۹۶ هزار نفر اعلام شده بود. اطلاعیه سازمان سنجش سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ داوطلبانی که در ردیف پذیرفتهشدگان رشتههای تحصیلی با آزمون یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفتهشدگان رشتههای پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی قرار گرفتهاند، منحصراً میتوانند در یکی از کد رشتهمحل های قبولی ثبتنام کنند.به عبارت دیگر، این داوطلبان مجاز به ثبتنام در هر دو محل قبولی نیستند و در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.ثبتنام در یکی از کد رشته محل ها به منزله انصراف از کد رشته دیگر است.تمام پذیرفتهشدگان باید حداکثر تا ۳۱ شهریورماه ۹۸ دارای مدرک دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه، پیشدانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی، دیپلم نظام آموزشی جدید (نظام آموزشی ۳-۳-۶) و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) باشند. بدیهی است در غیر این صورت مجاز به ثبتنام نخواهند بود.پذیرفتهشدگان دوره روزانه خواه در رشته قبولی ثبتنام کنند یا نکنند حتی با دادن انصراف قطعی از تحصیل مجاز به ثبتنام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به منظور انتخاب رشتههای دوره روزانه نخواهند بود.با توجه به مصوبه جلسه ۱۲ دی ماه ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرفتهشدگان لازم است در زمان مراجعه به موسسه محل قبولی، مبلغ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان بابت هزینه ثبتنام در این مرحله به موسسه محل قبولی پرداخت کنند.

ثبت نام بدون آزمون (براساس سوابق تحصیلی) سال ۹۸ دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی از ساعت ۱۶ دهم مهرماه آغاز میشود. به گزراش دانشگاه پیام نور، ثبت نام دانشجویان مقطع کارشناسی صرفا با اعمال سوابق تحصیل سال۹۸ تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد. پذیرفته شدگان نهایی کارشناسی ۹۸ صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور می توانند با مراجعه به سامانه آموزشی گلستان به آدرس اینترنتی reg.pnu.ac.ir برای ثبت نام اقدام کنند. کلیه داوطلبان باید تصویر مدارک ذیل با فرم jpg یا jpeg و حجم هر تصویر حداکثر ۲۵۰ کیلوبایت را در سامانه آموزشی گلستان بارگذاری کنند، عبارت است از :تصویر صفحه اول وصفحه توضیحات شناسنامه و پشت و روی کارت ملی، عکس ۴×۳ با زمینه روشن، اصل مدرک دیپلم وپیش دانشگاهی(دارندگان مدرک دیپلم ۳-۳-۶ نیاز به مدرک پیش دانشگاهی ندارند.) و مدرک مشخص کننده نظام وظیفه (ویژه آقایان).دانشگاه پیام نور برای رفع دغدغه پرداخت شهریه دانشجویان، ضمن عقد قرارداد با چندین بانک، امکان استفاده از تسهیلات وام با کارمزد یک و ۴ دهم درصد را برای کلیه دانشجویان این دانشگاه فراهم کرده و دانشجویان از بدو ثبت نام در دانشگاه می توانند از این تسهیلات برای پرداخت کل شهریه خود استفاده کنند.دانشجویان برای آگاهی از نحوه دریافت وام و دیگر جزئیات به مراکز و واحدهای خود مراجعه کنند.تحصیل هم زمان در دو رشته، پایین ترین شهریه دانشگاهی، اختیاری بودن حضور در کلاس های درس، شرایط ویژه برای کارمندان، شاغلین و بانوان خانه دار، سهولت در تغییر رشته و مهمانی در شهر مورد نظر دانشجو، تعیین شهر محل برگزاری امتحانات پایان ترم به انتخاب دانشجو و برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری، نیمه حضوری و الکترونیکی (ترکیبی) از مهم ترین مزایای دانشگاه پیام نور است.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در توئیتی نوشت: عملیات اجرایی طرح رتبه بندی معلمان از هفته آینده آغاز می شود. حاجی میرزایی در این توئیت افزود: در اجرای وعده رییس جمهوری و قولی که داده بودم، طرح رتبهبندی معلمان امروز (یکشنبه) به تصویب هیات دولت رسید. وی ادامه داد: انشالله عملیات اجرایی آن از هفته آینده آغاز می شود و امتیازهای جدید از ابتدای مهرماه برای همه معلمان محاسبه، اعمال و پرداخت خواهد شد. هیات وزیران در جلسه روز یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری نظام رتبهبندی معلمان را با هدف استقرار نظام پرداخت حقوق فرهنگیان بر اساس صلاحیت، شایستگی و تجربه تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، معلمان در پنج رتبه، طبقهبندی میشوند و عوامل امتیاز آور برای ارتقای رتبه بر مبنای تحصیلات - مهارت و توانایی ها، دوره های آموزشی، سنوات خدمت و تجربه مربوط محاسبه میشود. هیات دولت در نشست امروز خود مبلغ ۲۰ هزار میلیارد برای اجرای این طرح تخصیص داده است. اجرای طرح رتبهبندی معلمان از هفته آینده آغاز می شود تهران - ایرنا - محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در توئیتی نوشت: عملیات اجرایی طرح رتبه بندی معلمان از هفته آینده آغاز می شود. حاجی میرزایی در این توئیت افزود: در اجرای وعده رییس جمهوری و قولی که داده بودم، طرح رتبهبندی معلمان امروز (یکشنبه) به تصویب هیات دولت رسید. وی ادامه داد: انشالله عملیات اجرایی آن از هفته آینده آغاز می شود و امتیازهای جدید از ابتدای مهرماه برای همه معلمان محاسبه، اعمال و پرداخت خواهد شد. هیات وزیران در جلسه روز یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری نظام رتبهبندی معلمان را با هدف استقرار نظام پرداخت حقوق فرهنگیان بر اساس صلاحیت، شایستگی و تجربه تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، معلمان در پنج رتبه، طبقهبندی میشوند و عوامل امتیاز آور برای ارتقای رتبه بر مبنای تحصیلات - مهارت و توانایی ها، دوره های آموزشی، سنوات خدمت و تجربه مربوط محاسبه میشود. هیات دولت در نشست امروز خود مبلغ ۲۰ هزار میلیارد برای اجرای این طرح تخصیص داده است.

مقاله علمی و پژوهشی " محدودیت های دکترین انطباق دقیق اسناد با تاکید بر شیوه ی نوین تعهد پرداخت بانکی (BPO) " مقاله ای است در 23 صفحه و با 30 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تجارت الکترونیک؛ دکترین انطباق دقیق اسناد؛ انتقال داده ها؛ تعهد پرداخت بانکی؛ اعتبار اسنادی پرداخته شده است چکیده مقاله مشکلات عملی و حقوقی در اعتبار اسنادی، همچون هزینه، زمان و تراکم دعاوی ناشی از اسناد و عدم پرداخت، اتاق بازرگانی بینالمللی را بر آن داشت تا پس از تجربه ناکام درزمینه «اعتبار اسنادی الکترونیک» با همکاری سازمانهایی چون سوییفت و ایزو، «تعهد پرداخت بانکی» (BPO) را عرضه کند. عمدهترین بخش BPO، ارائه اطلاعات از سوی فروشنده به بانک است که در قالب دادههای الکترونیکی صورت میگیرد. هدف آن از یکسو به حداقل رساندن خطراتی است که در انطباق دستی، بانک و مشتریان را تهدید میکند و از سوی دیگر کاهش هزینه و زمان برای بررسی اطلاعات و پرداخت است. این مقاله به بررسی تطبیقی BPO و اعتبار اسنادی میپردازد با این هدف که مشخص کند آیا نظام BPO قادر خواهد بود، خلأهای اعتبار اسنادی را برطرف نموده و بهعنوان الگوی مناسبی در نظر گرفته شود. هرچند، بهرهوری BPO را گذر زمان و استمرار کاربری آن معین خواهد کرد؛ اما کنکاش در سیستم انطباق دادهها در مقایسه با کاستیهای شیوه انطباق دستی، نشان میدهد این شیوه، هرچند حلال برخی مشکلات است؛ اما برای پاسخگویی به نیازهای جامعه تجاری، مسیری طولانی در پیش دارد. عنوان مقاله [English] Limits of the Doctrine of Strict Compliance with Particular Emphasis on “Bank Payment Obligation” (BPO) چکیده [English] In order to deal with existing problems in relation to documentary credit and electronic documentary credit, International of Chamber of Commerce (ICC), in cooperation with Swift and ISO, strived to adopt a new payment system, called: Bank Payment Obligation (BPO). The main part of the BPO relates to data presented electronically to the bank by the seller. The role of the bank is to transfer the data to Trade Matching Application (TMA) in order to comply with the terms of BPO and to clear the payment. The purpose of the BPO is to minimize the risks associated with traditional documentary credit system, and to reduce the time and cost for examining data and proceeding with the payment. By conducting a comparative assessment, this article aims to illustrate problems pertaining to documentary credit problems by examining the limitations of the documentary credit system, and to discuss whether the BPO could address these problems. Although it remains to be seen whether the BPO could be regarded as an appropriate system, it would seem that the BPO may not meet the needs of international trade. کلیدواژهها [English] Electronic Commerce, Doctrine of Strict Compliance, Data Transfer, Bank Payment Obligation, Documentary Credit دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .