جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert تفکر خلاق

دانلود فایل

closeتفکر خلاق

تفکر خلاق از جمله مهارت‌هایی است که موجب پیشرفت و رشد جامعه می‌گردد همانگونه که تا کنون رشد جوامعه بشری مدیون افرادی است که توانسته اند با کمک تفکر خلاقانه، به اختراعات و اکتشافاتی دست یابند که موجب آسان‌تر شدن زندگی انسان‌ها گشته است. استفاده از خلاقیت حتی در امور ریز و روزمره زندگی مانند فعالیت‌های مربوط به خانه نیز می‌تواند کارهای وقت‌گیر و کسل کننده را لذت‌بخش و آسان سازد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدیریت خلاقیت در سازمانهای رسانه ای

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی مدیریت خلاقیت در سازمانهای رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" مدیریت خلاقیت در سازمانهای رسانه ای " مقاله ای است در 30 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدیریت خلاقیت در سازمانهای رسانه ای ، مدیریت رسانه ، سازمان رسانه ، تفکر کلاسیک ، مدیریت خلاق ، مهارت تفکر خلاق ، مهارت های زمینه ای ، انگیزش درونی ، الگوی آمابیل ، خلاقیت رسانه ای و خلاقیت بی بی سی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله پرورش مهارتهای تفکر انتقادی در بسترمحیط های یادگیری چندرسانه ای مبتنی بررویکرد ساختن گرایی

دانلود فایل

closeمقاله پرورش مهارتهای تفکر انتقادی در بسترمحیط های یادگیری چندرسانه ای مبتنی بررویکرد ساختن گرایی

مقاله علمی و پژوهشی " پرورش مهارتهای تفکر انتقادی در بسترمحیط های یادگیری چندرسانه ای مبتنی بررویکرد ساختن گرایی " مقاله ای است در 20 صفحه و با 43 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بسته آموزشی ، محیط های یادگیری چندرسانه ای، رویکرد ساختن گرایی، تفکر انتقادی پرداخته شده است چکیده مقاله امروزه استفاده صحیح و اثربخش محیط های یادگیری چند رسانه ای نیازمند طراحی ، تدوین و تلفیق منطقی مولفه های حوزه علوم تربیتی است. یکی از این مولفه های اصلی که در این نرم افزارها مورد کم توجهی قرار گرفته، مولفه تفکر انتقادی می باشد. هدف از انجام این پژوهش تولید و اعتبار بخشی بسته آموزشی درس تفکروپژوهش پایه ششم ابتدایی مبتنی بر رویکرد ساختن گرایی (مدل چند رسانه ای ون مورینبور) و تاثیر آن بر مهارت های تفکر انتقادی در دو حوزه تفسیری و استنباطی بود. این تحقیق در دو مرحله انجام پذیرفت ، در مرحله اول بسته آموزشی درس تفکر و پژوهش با تاکید بر مهارت های تفسیری و استنباطی بر اساس مدل چند رسانه ای ون مرینبور، طراحی و تهیه گردید. در مرحله دوم تاثیر کاربرد بسته آموزشی تهیه شده مبتنی بر مهارت های تفسیری و استنباطی به روش نیمه آزمایشی و براساس طرح پیش آزمون - پس آزمون مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج حاصل نشان داد که تدریس تفکر و پژوهش بر اساس بسته آموزشی تهیه شده بر مهارت تفسیری و استنباطی آزمایشی تاثیر معنی دار داشته است (05/0P<). با توجه به نتایج به دست آمده از پژوهش، کاربست بسته آموزشی درس تفکر و پژوهش با رویکرد ساختن گرایی، موجب افزایش مهارت‌های تفکر انتقادی در دو حوزه مهارت تفسیری‌و مهارت استنباطی فراگیران می‌گردد دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert شش کلاه

دانلود فایل

closeشش کلاه

ادوارد دوبونو (پدر تفکر خلاق) در کتاب «شش کلاه تفکر» روشی را برای فکر کردن گروهی پیشنهاد می‌دهد. 

more_vert پر پیچ و خم اما مفید

دانلود فایل

closeپر پیچ و خم اما مفید

ماز چیست؟ ماز به معنی مارپیچ و پر پیچ و خم است. مجموعه‌ای از مسیرهای مارپیچ و پر پیچ و خم که با عبور از آن ها بایستی بتوانیم به هدف مورد نظر که غالباً عبور و خروج از ماز است؛ برسیم.

more_vert تدریس خلاقانه

دانلود فایل

closeتدریس خلاقانه

شکست، بخش جدایی ناپذیر از فرایند خلاقیت است و اغلب افراد خلاق در بسیاری از ایده‌هایشان شکست خورده‌اند تا توانسته‌اند به موفقیت دست یابند.

more_vert مهارتهای کارآفرینانه

دانلود فایل

closeمهارتهای کارآفرینانه

همه‌ی والدین دوست دارند بهترین زندگی ممکن را برای فرزندان خود فراهم کنند و مهارت‌هایی که برای موفقیت به آنها نیاز خواهند داشت را به آنان یاد دهند. مهارت‌ها و سبک زندگی کارآفرینانه، یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست که با آموزش ۸ مهارت زیر، شما را برای به هدفتان نزدیک می کند.

more_vert هویت و هویت یابی در نوجوانان

دانلود فایل

closeهویت و هویت یابی در نوجوانان

وظیفه اصلی نوجوانی هویت یابی است. انحراف در هویت یابی هویت یابی زودرس: زودتر از موعد مناسب، تصور فرد از خود ثبت می شود: به تایید دیگران اهمیت می دهند. عزت نفس منوط به تایید دیگران است. به مراجع قدرت اهمیت زیادی می دهند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی کانون های تفکر و خط مشی گذاری

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی کانون های تفکر و خط مشی گذاری

مقاله علمی و پژوهشی" کانون های تفکر و خط مشی گذاری " مقاله ای است که در24 صفحه و با 35 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به کانون های تفکر، تفسیر پذیری ، گونه شناسی و خط مشی گذاری اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله تبیین جایگاه تفکر انتقادی در وظیفه گراییِ معرفتیِ اخلاقِ باور

دانلود فایل

closeمقاله تبیین جایگاه تفکر انتقادی در وظیفه گراییِ معرفتیِ اخلاقِ باور

مقاله علمی و پژوهشی " تبیین جایگاه تفکر انتقادی در وظیفه گراییِ معرفتیِ اخلاقِ باور " مقاله ای است در 29 صفحه و با 108 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث اخلاقِ باور، وظیفه گراییِ معرفتی، قرینه گرایی، تفکر انتقادی پرداخته شده است چکیده مقاله عنوان مقاله : هدف از پژوهش حاضر تبیین جایگاه تفکر انتقادی در وظیفه گراییِ معرفتیِ اخلاقِ باور می باشد. برای این منظور از روش تحلیل مفهومی برای تحلیل وظیفه-گراییِ معرفتی، تفکر انتقادی و همچنین تبیین جایگاه تفکر انتقادی در وظیفه گراییِ معرفتی استفاده شده است. یافته های پژوهش حاضر نشان می دهد که به منظور عقلانیت بخشی به باورها و رعایت اخلاقِ باور، باید دلایل و قرائن لازم و کافی برای باور فراهم آید(قرینه گرایی). نائل آمدن به این دلایل و قرائن، مستلزم تحقیق و تفحص درباره ی باور مورد نظر است(وظیفه گراییِ معرفتی). برای انجام تحقیق و بررسی اصولی، باید قواعدی را تبیین کرد که با کاربرد آن ها فرایند وظیفه گراییِ معرفتی به نحو احسن صورت پذیرد. تفکر انتقادی متشکل از مهارت هایی است که هر کدام می توانند به عنوان یک قاعده در فرایند تحقیق و بررسی در مورد باور به کار روند. این قواعد عبارتند از «قضاوت با معیار روشن و پرهیز از قضاوت عجولانه»، «پرسشگری»، «خود اصلاحی»، «تمییز دلیل قوی از دلیل ضعیف»، «عدم پیروی از اکثریت و حقیقت جویی»، «تحلیل کردن»، «استقصاء»، «بداهت و پرهیز از ابهام»، «اجتناب از جمود و تعصب»، «جامعیت نگری»، «انعطاف پذیری»، «پیگیری تردیدها»، «استماع نظرات مخالف»، «تفکیک باور از صاحب باور»، «بررسی پیش فرض ها» که با ورود به فرایند اخلاقِ باور، مسیر وظیفه گرایی معرفتی را قاعده مندانه به پیش خواهد برد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert وارونه کردن

دانلود فایل

closeوارونه کردن

کلید تفکر ازکلماتی مانند: نمی توانم، هرگز و نه در جمله استفاده کنید.

more_vert دستور ویژه رئیس جمهوری برای حل مشکلات آموزش و پرورش

دانلود فایل

closeدستور ویژه رئیس جمهوری برای حل مشکلات آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در توییتی نوشت: امروز گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش در هیات دولت ارائه کردم و دکتر روحانی به سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی دستور ویژه داد تا مشکلات آموزش و پرورش را حل کنند. «محسن حاجی میرزایی» تاکید کرد که پس از ارائه گزارش، رئیس جمهوری گفتند که وزیر باید دانش آموزان را از حافظه محوری به فهم محوری سوق دهد. رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت و در آستانه بازگشایی مدارس، گفت: وزارت آموزش و پرورش با قریب به ۱۵ میلیون نوجوان و جوان بدون تردید مهمترین دستگاه کشور است. حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه که ریاست آن را برعهده داشت، با اشاره به ضعف ها و آسیب های نظام کنونی تعلیم و تربیت، ابراز امیدواری کرد: وزیر آموزش و پرورش با ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، دانش آموزان را از نظام حافظه محور به نظام فهم محور و تقویت تفکر خلاق و نقّاد سوق دهد.

more_vert اصول مهارت حل مسأله

دانلود فایل

closeاصول مهارت حل مسأله

مرحله اول: جهت گیری صحیح نسبت به مشکل *سرزنش نکردن خود یا دیگران *رها کردن جست و جوی مقصر *عدم فاجعه آمیز کردن *رها کردن جست و جوی دلایل به وجود آمدن مشکل *باور به این که مشکل طبیعی است و باید به دنبال حل آن بود.  

more_vert موسیقی لیوان

دانلود فایل

closeموسیقی لیوان

 با بازی های ساده، فرزندان خلاق پرورش دهیم... 

more_vert دانشگاه علامه طباطبایی میزبان زیست‌بوم نوآوری می‌شود

دانلود فایل

closeدانشگاه علامه طباطبایی میزبان زیست‌بوم نوآوری می‌شود

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور ضمن رونمایی از «برنامه زیست‌بوم نوآوری»، مرکز نوآوری جامع دانشگاه علامه طباطبایی را افتتاح می‌کند. به گزارش ایسنا، با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، ضمن رونمایی از برنامه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبائی، مرکز نوآوری جامع این دانشگاه افتتاح می‌شود. مرکز نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع محوری «هوشمندسازی» فعالیت می‌کند و پذیرای ایده‌های نوآورانه نیروی انسانی جوان و خلاق در این موضوع است. در این مراسم، دو شتابدهنده تخصصی؛ یکی در حوزه حمل و نقل پیشرفته) و دیگری در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و تولید محتوا و همچنین آزمایشگاه زنده علوم شناختی فعالیت رسمی خود را آغاز خواهند کرد. زیست بوم نوآوری و کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبائی با هدف اشتغال دانش آموختگان، حل مسائل جامعه با رویکرد خلاقانه و نوآور و پرورش نیروی انسانی دارای مهارت است. مراکز رشد و نوآوری، شتابدهنده‌های نوآوری، کسب و کارهای خلاق و نوآور، برنامه‌های توسعه نیروی انسانی خلاق و نوآوری، آزمایشگاه‌های زنده، مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی، برنامه نوآوری باز و حل چالش‌ها (راهکار) و چالش‌های فراگیر اجتماعی از بخش‌های این زیست‌بوم به شمار می‌رود که توسط ستاری از آن‌ها رونمایی خواهد شد. معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور پس از این بازدید در نشست مشترک با شورای دانشگاه شرکت می‌کند. در این نشست درباره دستاوردها و توانمندی‌های دانشگاه در حوزه نوآوری، توسعه فعالیت‌های نوآورانه و برنامه‌های آینده زیست‌بوم نوآوری بحث و گفت‌وگو می‌شود. بازدید از دستاوردهای فناورانه در حوزه شیمی معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور از تازه‌ترین دستاوردهای فناورانه و نوآورانه ارائه شده «نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشگاه شیمی و مهندسی سیمی» دیدن می‌کند. در این نمایشگاه، ۱۰ دستاورد دانش‌بنیان و فناورانه از پژوهشگاه و ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ارائه شده است. همچنین فعالان فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور این پژوهشگاه، توانمندی‌ها و محصولاتشان را به معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور معرفی می‌کنند و ضمن بیان نیازها و دغدغه‌هایشان، از برنامه‌های آینده در حوزه فناوری خواهند گفت. بر اساس اعلام معاونت علمی، مرکز رشد واحدهای فناور پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی، ۳۴ هسته فناور استقرار دارند که از میان آن‌ها، ۱۰ واحد دانش‌بنیان هستند. این واحدها محصولات و خدمات فناورانه خود را در حوزه‌هایی چون شیمی، دارو، تجهیزات و مواد پیشرفته تحقیقاتی و آزمایشگاهی تجاری‌سازی کرده‌اند یا در مرحله ورود به بازار قرار دارند.

more_vert ده روش برای پرورش کودکان خلاق

دانلود فایل

closeده روش برای پرورش کودکان خلاق

آیا علاقه مند هستید که کودکتان خلاقیت بیشتری از خود بروز دهد؟ مسیر رسیدن به تفکرخلاق سر راست نیست؛ اما، راهنماهایی وجود دارد که به ما در پیداکردن روشهای ایجاد آن کمک می کند.

close

قصه ها و مهارت ها

more_vert مقاله تکانش‌گری حرکتی و یادگیری مهارت‌های پایۀ بسکتبال

دانلود فایل

closeمقاله تکانش‌گری حرکتی و یادگیری مهارت‌های پایۀ بسکتبال

مقاله علمی و پژوهشی " تکانش‌گری حرکتی و یادگیری مهارت‌های پایۀ بسکتبال" مقاله ای است در 21 صفحه و با 43 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به تفاوت‌های فردی؛ تکانش‌گری حرکتی؛ مهارت بسکتبال؛ مهارت‌های ورزشی پرداخته شده است چکیده مقاله ویژگی­های تکانش­گری افراد، الگوهای حرکتی آنها را در یادگیری مهارت­های ورزشی تحت تأثیر قرار می­دهد. ازاین‌رو در این تحقیق تأثیر سطوح مختلف تکانش­گری حرکتی بر یادگیری مهارت­های پایۀ بسکتبال بررسی شد. به این منظور سه گروه 12 نفری از پسران 10 تا 12 ساله که با توجه به سطوح تکانش گری حرکتی تعیین شده بودند، همراه گروه کنترل که به­صورت تصادفی انتخاب شده بود، در یک دورۀ آموزشی مهارت‌های پایۀ بسکتبال شرکت کردند. با استناد به این یافته‌ها می­توان گفت که سطوح مختلف تکانش گری حرکتی یکی از عوامل اصلی اثرگذار در یادگیری مهارت های ورزشی با در نظر گرفتن مهارت های سرعت محور و دقت‌محور است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تأثیر یک دوره برنامۀ آرام‌سازی بر عملکرد بازیکنان نیمه‌ماهر فوتبال

دانلود فایل

closeمقاله تأثیر یک دوره برنامۀ آرام‌سازی بر عملکرد بازیکنان نیمه‌ماهر فوتبال

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر یک دوره برنامۀ آرام‌سازی بر عملکرد بازیکنان نیمه‌ماهر فوتبال" مقاله ای است در 27 صفحه و با 19 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به آرام‌سازی پیشروندة عضلانی؛ تجسم خلاق؛ عملکرد‌؛ نیمه‌ماهر؛ بازیکنان فوتبال پرداخته شده است چکیده مقاله آرام‌سازی از روش‌های بهبود عملکرد است که به‌طور عام می‌توان آن را به آرام‌سازی جسمانی و روانی دسته‌بندی کرد. به فنون آرام‌سازی روانی، اغلب به‌عنوان فنون ذهن به جسم اطلاق می‌شود، زیرا هدف این روش‎ها ایجاد آرام‌سازی از طریق ذهن است. هدف از پژوهش حاضر، تعیین تأثیر یک دوره برنامة آرام‌سازی (جسم به ذهن و ذهن به جسم) بر عملکرد بازیکنان نیمه­ماهر فوتبال بود. بدین‌منظور 39 بازیکن انتخاب و به‌صورت تصادفی به سه گروه آرام‌سازی پیشروندة عضلانی، تجسم ‌خلاق و گروه کنترل تقسیم شدند. از آزمودنی‌ها قبل از مداخلات به‌‌وسیلة‌ روش مشاهده‌ای، پیش‌آزمون گرفته شد. برنامۀ آرام‌سازی پژوهش حاضر، قرار گرفتن آزمودنی‌ها تحت دو نوع متفاوت آرام‌سازی پس از تمرینات فوتبال به ‌مدت هشت هفته بود. برای تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی، آزمون تحلیل واریانس با اندازه‌گیری تکراری و تحلیل واریانس یکطرفه استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که اثر اجرای آرام‌سازی پیشروندة عضلانی و تجسم خلاق بر مؤلفه‌های حفظ و کنترل توپ، پاس صحیح و گرفتن صحیح توپ از حریف و در کل عملکرد بازیکنان معنا‌دار بود. علاوه‌بر این، ورزشکارانی که از شیوة آرام‌سازی پیشروندة عضلانی استفاده کردند، در مقایسه با کسانی که از شیوۀ آرام‌سازی تجسم خلاق استفاده کردند، عملکرد بهتری داشتند. به‌طور کلی شیوه­های آرام‌سازی جسم به ذهن و ذهن به جسم هر کدام می­تواند به‌عنوان شیوه­ای مستقل در بهبود عملکرد ورزشکاران مؤثر باشد، اما اجرای آرام‌سازی ذهن به جسم مانند تجسم خلاق بر مهارت­هایی که به دقت و تمرکز بیشتری نیاز دارد، مؤثرتر است. عنوان مقاله [English] The Effect of a Relaxation Program on Performance of Sub-Elite Football Players چکیده [English] Relaxation is a way of improving performance that can generally be classified as physical and mental relaxation. The mental relaxation technique is often named as the technique of mind to the body since the purpose of these techniques is to provide relaxation through the mind. The aim of the present study was to determine the effect a period of relaxation program (body to mind and mind to body) on the performance of semi-skilled football players. For this purpose, 39 players were selected and divided randomly into three groups: progressive muscle relaxation, creative visualization, and control. Before the interventions, a pretest was conducted by the observational method. In this relaxation program, subjects underwent two different types of relaxation after football training for 8 weeks. Data were analyzed using descriptive and inferential statistics, analysis of variance with repeated measures and one-way analysis of variance. The results showed the significant effect of progressive muscle relaxation and creative visualization on maintaining and controlling the ball, accurately passing, accurately taking the ball from the opponent and overall players’ performance. In addition, the athletes who used progressive muscle relaxation had better performance than those who used creative visualization. In general, the methods of the body to mind and mind to body relaxation can each serve as an independent way to improve the performance of athletes, but the implementation of mind to body relaxation, such as the visualization of creativity, is more effective at skills that require more precision and concentration. کلیدواژه‌ها [English] Progressive muscle relaxation, creative visualization, performance, sub-elite, football players دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert بازی و ریاضی

دانلود فایل

closeبازی و ریاضی

هدف تخصصی: شناخت اعداد، عدد خوانی، عدد نویسی، جمع اعداد هدف عمومی: ایجاد روحیه ی شادی و نشاط در بچه ها، شناخت رنگ ها، تقویت مهارت های حسی حرکتی، تقویت قابلیت های تفکر.