جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان

مقاله علمی و پژوهشی" تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان " مقاله ای است در 32 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان ، الگوی مصرف ، اعتماد مشتریان و جذابیت تبلیغات تجاری  نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رضایتمندی مشتریان و مدل میشرا

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی رضایتمندی مشتریان و مدل میشرا

مقاله علمی و پژوهشی" رضایتمندی مشتریان و مدل میشرا " مقاله ای است که در18 صفحه و با 44 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رضایتمندی مشتریان، بانکداری خصوصی، بانکداری دولتی و مدل میشرا اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert نرم افزار تصویر سازی و مستند سازی محصولات CATIA Composer R2020 Build

دانلود فایل

close نرم افزار تصویر سازی و مستند سازی محصولات CATIA Composer R2020 Build

نرم افزار تصویر سازی و مستند سازی محصولات - CATIA Composer R2020 Build 7.7.0.101 x64 نرم افزار تصویر سازی و مستند سازی محصولات در بازار های رقابتی و رو به رشد امروز یکی از اساسی ترین مسائل پیش روی هر تولید کننده ای ارائه ی محصول خود و معرفی آن به مشتریان و خریداران است. اما از آن جایی که ممکن است مدت زمان تولید محصول بیش از حد انتظار به طول بیانجامد، بهترین روش، ارائه مستندات و تصاویر محصول به بازار ها پیش از تولید است تا از این طریق بتوان به بهترین نحو ممکن بازار را برای ورود محصول آماده کرد و مشتریان را به خرید آن ترقیب نمود.CATIA Composer نرم افزاری قدرتمند برای مستند سازی و تصویر سازی دو بعدی و سه بعدی محصولات است. با بهره گیری از این نرم افزار می توانید داده های CAD و طراحی های محصول را به صورت 2D و 3D شبیه سازی کنید و با استفاده از آن تمامی مراحل از جمله مونتاژ، نحوه عملکرد و ... را به صورت انیمیشن به مشتریان و خریداران ارائه دهید. به علاوه شما می توانید انواع مستندات و کاتالوگ ها را در فرمت های مختلف ساخته و جهت معرفی و یا بازاریابی محصولات از آن ها بهره ببرید. قابلیت های کلیدی نرم افزار CATIA Composer: - ایجاد تصاویر و مستندات از محصولات تولیدی- پشتیبانی از انواع داده ها و طرح های CAD- تهیه کاتالوگ‌ها و دستورالعمل های سه‌بعدی- استفاده برای ارائه و پیش نمایش محصول- ساخت انیمیشن از چگونگی عملکرد و ساخت محصول- تصویر سازی دو بعدی و سه بعدی محصولات- عملکرد سریع همراه با رابط کاربری آسان- ذخیره مستندات در فرمت های Microsoft Office ،PDF و HTML- و ...

more_vert مقاله مدل سازی ویژگیهای بسته بندی محصولات غذایی وتاثیرآن بر روی تصمیم گیری خرید مشتریان با رویکرد اخلاقی

دانلود فایل

closeمقاله مدل سازی ویژگیهای بسته بندی محصولات غذایی وتاثیرآن بر روی تصمیم گیری خرید مشتریان با رویکرد اخلاقی

مقاله علمی و پژوهشی " مدل سازی ویژگیهای بسته بندی محصولات غذایی وتاثیرآن بر روی تصمیم گیری خرید مشتریان با رویکرد اخلاقی " مقاله ای است در 12 صفحه و با 9 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث افزایش فروش,بسته بندی,مدل ها,رقابت، مصرف کننده, تولیدکننده, اخلاقی پرداخته شده است یکی از اجزای بسیار تاثیر گذار در فرایند فروش الگویی است که برای ساختار بسته بندی طراحی و انتخاب می شود. این طراحی گاهی الهام گرفته از عناصر مرتبط با محصول مثل هندسه محصول، منشا محصول یا جغرافیای تولید محصول می باشد.در شرایطی که امروزه مشتری ها از قدرت انتخاب بیشتری نسبت به گذشته برخوردار هستند، تمایلی به مشاهده توضیحات و مواد تشکیل دهنده هر یک از این محصولات برای مقایسه آنها ندارند.البته با توجه به اینکه هنوز در کشور ما فرهنگ خرید بر مبنای خرید فله و باز است هنوز راه درازی در پیش داریم تا شاهد رشد و رونق بسته بندی های محصولات باشیم ولی این روزها صادرکنندگان متوجه این شده اند که بدون توجه به این بخش توفیقی در بازار جهانی نخواهند داشت و همگان می دانیم که به خاطر همین بسته بندی بود که بازار زغفران را به اسپانیا واگذار کردیم و اگر تولید کننده ای گوشه چشمی به بسته بندی نشان می دهد در راستای ارتقای بسته بندی محصولاتش از بد به متوسط است و هنوز جایی برای بسته بندی های خلاقانه در صنعت کشور در نظر گرفته نشده است.براین راستادراین نوشتارانواع مدل هاونظریه های بسته بندی راهم ازلحاظ اخلاقی و اعتقادی نظریه های مختلف دانشمندان موردبررسی قرارداده ایم, باشد که بتوانیم گامی درراستای کمک به تولیدکنندگان و افزایش فروش آن هابرداریم. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی نظام اخلاق حرفه ای بر تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و برند

دانلود فایل

closeمقاله بررسی نظام اخلاق حرفه ای بر تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و برند

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی نظام اخلاق حرفه ای بر تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و برند " مقاله ای است در 12 صفحه و با 20 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث برندینگ، تبلیغات چاپی، نو آوری در طراحی، ساختار بازاریابی ، اخلاق حرفه ای پرداخته شده است چکیده مقاله مشتری مهمترین سرمایه هر سازمان و شرکت با هدف تجاری و سود آوری است، بنابراین شناخت رفتار مصرف کننده و الگوی تغییر رفتار مصرف کننده در این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین سبب این تحقیق با هدف شناسایی و ارزیابی مولفه های اثر گذار بر کاربرد تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و تغییر نگرش مصرف کننده نسبت به برند شکل گرفت. جامعه هدف در این تحقیق شامل دو گروه بود؛ که گروه اول کلیه افراد صاحب نظر و کارشناس و مرتبط در حیطه برندینگ و خرید مشتریان است که به منظور شناسایی مولفه های اثر گذار در حیطه تغییر نگرش مصرف کننده نسبت به برند بر اساس تبلیغات چاپی استفاده گردیدند و گروه دوم شامل مشتریان شرکت آی سودا بود که اثرات مولفه های شناسایی شده در مورد آنان مورد بررسی قرار گرفت و هر دو گروه به روش دسترس هدفمند مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد، چهار مولفه پیام محتوایی تبلیغی، ساختار بازاریابی ، رنگ آمیزی و نام برند و نو آوری در طراحی در این زمینه اثر گذارند و نو آوری در طراحی بیشترین اثر مستقیم و غیر مستقیم در این حیطه را دارد، همچنین مدل طراحی شده از برازش مناسبی برخوردار است. با توجه به نتایج بدست آمده مدل طراحی شده و مولفه های شناسایی شده الگویی مناسب جهت شناسایی مولفه های اثر گذار بر کاربرد تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و تغییر نگرش مصرف کننده نسبت به برند می باشد دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله طراحی الگوی ارزیابی عملکرد سازمانی بانک انصار

دانلود فایل

closeمقاله طراحی الگوی ارزیابی عملکرد سازمانی بانک انصار

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی الگوی ارزیابی عملکرد سازمانی بانک انصار" مقاله ای است در 24 صفحه و با 27 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارزیابی عملکرد؛ کارت امتیازی متوازن؛ فرایندهای داخلی؛ مشتریان؛ بانک انصار پرداخته شده است چکیده مقاله پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی ارزیابی عملکرد سازمانی بانک انصار انجام پذیرفته است. باتوجه‌به ویژگی‌های بانک انصار، یک مدل کارت امتیازی متوازن (BSC) پنج‌بعدی بومی‌شده، توسعه داده شده است تا بانک انصار هم‌زمان بتواند چشم‌انداز خود را جامه عمل پوشانده و به اهداف موردنظر دست یابد. ابعاد کارت امتیازی متوازن توسعه‌یافته شامل ابعاد مالی، رشد و یادگیری، فرایندهای داخلی، پایداری و مشتریان است. اعتبار ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌ها با استفاده از نظرات خبرگان، ضریب لاشه و بار عاملی و پایایی آن با بهره‌گیری از ضریب آلفای کرونباخ بررسی شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران ارشد و خبرگان بانک انصار به تعداد 175 نفر می‌باشند. برای تحلیل، از آزمون همبستگی فریدمن استفاده شده است. نتایج تحلیل­ها نشان‌دهنده این است که بین پنج بُعدِ ابعاد الگوی ارزیابی، رابطه معنی­دار وجود دارد. نتایج تحلیل­های مبتنی بر آزمون فریدمن نشان داد که بعد مالی در اولویت اول، بعد رشد و یادگیری در اولویت دوم، بعد فرایندهای داخلی در اولویت سوم، بعد پایداری در اولویت چهارم و درنهایت بعد مشتریان در رتبه آخر اولویت‌بندی، قرار گرفت. عنوان مقاله [English] Designing a Model for Organizational Performance Evaluation of Ansar Bank چکیده [English] This research is aimed at designing a model for organizational performance evaluation of Ansar Bank. Due to the special features of Ansar Bank, a five-dimensional balanced scorecard (BSC) model was developed to enable Ansar Bank to plan its vision and to achieve its goals simultaneously. The aspects of developed balanced scorecard includes financial, growth and learning, internal processes, sustainability, and customers. The validity of the aspects, components and indicators was tested by experts' opinions, Lawshe coefficient and factor load, and its reliability was assessed by Cronbach's alpha coefficient. The statistical population of the research contains all senior executives and experts (175 managers) of Ansar Bank. Friedman's correlation test was employed for data analysis. The results indicated that there is a meaningful relationship between five dimensions of the evaluation aspects of the model. The results of Friedman mthod analysis also showed that financial aspect gained the first priority, growth and learning was in the second position, internal processes was the third priority, sustainability was in the fourth position, and the dimension of customers gained the last priority. کلیدواژه‌ها [English] performance evaluation, balanced scorecard, internal processes, customers, Ansar Bank دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert نرم افزار ساخت اسکرین سیور Nufsoft Ace Pro Screensaver Creator

دانلود فایل

closeنرم افزار ساخت اسکرین سیور Nufsoft Ace Pro Screensaver Creator

نرم افزار ساخت اسکرین سیور Nufsoft Ace Pro Screensaver Creator 3.90.31.25 ساخت محافظ صفحه نمایش انیمیشن Ace Pro Screensaver Creator نرم افزاری است که به کمک آن و به سادگی می توانید اسکرین سیورهای زیبا برای خود و یا دوستانتان، شرکت و ... طراحی کنید. به کمک این محصول می توانید اسکرین سیورهای رایگان و با ویژگی های ثبت شده ی کاربر تنها در چند مرحله ایجاد کنید. این نرم افزار با بهره گیری از استودیوی Water Illusion به ساخت تصاویر انیمیشنی می پردازد. طراح GUI موجود برای ساخت پنجره یا پوسته ی اسکرین سیور و Installer Builder موجد در این ابزار به شما کمک های بسیاری می کنند. قابلیت های کلیدی نرم افزار Nufsoft Ace Pro Screensaver Creator:- ساخت اسکرین سیورهای انیمیشنی به کمک افکت های آب و هوا- ساخت اسکرین سیورهای اسلاید شو به کمک فایل های jpeg یا bmp- ساخت اسکرین سیورهای آزمایشی- بهره مندی از سازنده ی کدهای ثبت نامی برای اختصاص این کد به مشتریان- قابلیت افزودن موزیک پس زمینه به اسکرین سیور شما، پشتیبانی از فرمت های موزیک معروفی چون mp3 ،wma ،mid ،wav- قابلیت تنظیم واسط کاربری- بهره مندی از installer builder از پیش ساخته شده- و ...

more_vert چگونه در 10 دقیقه مشتری مناسب را شناسایی کنیم؟

دانلود فایل

closeچگونه در 10 دقیقه مشتری مناسب را شناسایی کنیم؟

همه کسانی که سراغ محصول شما را می‌گیرند، از چشم‌انداز واحد فروش برای شرکت ارزشمند نیستند. برخی از آنها صرفا وقت نیروهای فروش را می‌گیرند و اساسا پتانسیل این را که به مشتری احتمالی تبدیل شوند ندارند. به همین دلیل است که مدیران فروش ترجیح می‌دهند حتی هزینه قابل توجهی کنند تا لیستی از مشتریان بالقوه واقعی به‌دست آورند. هر چقدر این لیست دقیق‌تر و هدفمندتر باشد، نیروهای فروش وقت کمتری صرف کسانی که مشتری نیستند، خواهند کرد. اما حتی آن دسته از مشتریان «پیگیر محصول» که پتانسیل تبدیل شدن به مشتری احتمالی را دارند، دارای ارزش‌های متفاوتی هستند. مثلا کسی که پتانسیل دارد فقط یک خرید از ارزان‌ترین محصول شرکت شما را داشته باشد، نسبت به کسی که خریدهای عمده متعدد و در یک دوره زمانی بلندمدت دارد، دارای ارزش کمتری برای شرکت است. بنابراین، بخشی از مسوولیت واحد فروش این است که در یک فرآیند، مشخص کند کدام مشتریان پیگیری‌کننده واجد شرایط هستند که وقت و انرژی خود را صرف آنها کنید. براساس گزارش شرکت آماری MarketingSherpa، ۷۹درصد تلاش‌های بازاریابی برای تبدیل این «دنبال‌کننده‌های محصول» به مشتری احتمالی، هیچ‌گاه به فروش منجر نمی‌شوند. بنابراین، چطور می‌توان این تلاش‌ها را سریع‌تر و کارآمدتر پیش برد تا هم وقت نیروهای فروش و بازاریابی هدر نرود و هم وقت طرف مقابل؟ در اینجا رویکردی سیستماتیک برای تشخیص واجد شرایط بودن مشتریان احتمالی و همزمان جلب اعتماد آنها در یک مکالمه تلفنی ۱۰ دقیقه‌ای عرضه می‌شود. چگونه در ۱۰ دقیقه مشتری مناسب را شناسایی کنیم دقیقه ۱: قوی شروع کنید و خودتان را در موقعیت درستی قرار دهید. در یک مکالمه تلفنی برای معرفی محصول و تشخیص واجد شرایط بودن مشتری، خیلی مهم است که زمینه‌چینی درستی داشته باشید. خودتان را در موضع تصمیم‌گیرنده قرار دهید. قرار است طرف مقابل را تشویق کنید، نه اینکه به زور متقاعدش کنید از شما خرید کند.   دقیقه ۲: چگونه و چرا مشتری سراغ شما آمده است؟ مشتری چگونه شما را پیدا کرده و چرا در این مرحله به شما نزدیک شده است؟ زمینه خیلی مهم است. اگر به عنوان یک مرجع به شما روی آورده، پس چندان بدون آگاهی نیست و در مورد شما اطلاعاتی دارد. اما اگر صرفا یک آگهی در سایت یا فیس‌بوک او را جذب کرده، چیز زیادی در مورد شما نمی‌داند.   دقیقه ۳: یک مرور کلی از مشتری احتمالی خود داشته باشید. بهتر است خلاصه‌ای کلی از اینکه مشتری چه‌کاره است و چه کسی است داشته باشید. هدف از این کار این است که بفهمید آیا با مقصود محصول شما همخوانی دارد یا نه. خطری که در اینجا وجود دارد این است که مشتری احتمالی شروع به پراکنده‌گویی کند. برای او یک محدودیت زمانی در نظر بگیرید و با پرسیدن دو سوال مرتبط، احتمال این اتفاق را به حداقل برسانید. پرسیدن سوال کمک می‌کند فرد مورد نظر سریع‌تر پاسخ مرتبط دهد. دقیقه ۴: پلی را که مشتری می‌خواهد از آن عبور کند، پیدا کنید. مشتری احتمالی شما در حال حاضر در چه موقعیتی است و در چه موقعیتی می‌خواهد قرار بگیرد؟ اگر پاسخ این سوال‌ها را بدانید، اهداف نهایی آنها را جلوی ذهنشان می‌آورید و در موقعیتی قرار می‌گیرید که پلی که آنها را به هدف می‌رساند، برای آنها می‌سازید. این کار را تا پایان مکالمه انجام ‌دهید.   دقیقه ۵: عوامل مزاحم را شناسایی کنید. در این مرحله باید از آنها بخواهید دقیقا تصریح کنند چرا نمی‌توانند به مشتری قطعی تبدیل شوند. در این مرحله تلاش می‌کنید مسائلی را که طرف مقابل را از رسیدن به هدف بازمی‌دارد، تشخیص دهید. علاوه‌بر اینکه به مشکلات ویژه آنها پی می‌برید، فورا خودتان را در جایگاهی قرار دهید که می‌خواهید آن مشکل را حل کنید.   دقیقه ۶: کشف کنید که طرف مقابل از شما چه چیزی می‌خواهد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید می‌خواهید به آنها کمک کنید یا نه، باید بدانید چه انتظاراتی از شما دارند. اگر چیزی را انتظار دارند که از پس آن برمی‌آیید، خیلی راحت می‌توانید هدف قرارشان دهید.   دقیقه ۷: فوریت را کشف کنید. اگر مشکلی که مشتری احتمالی دارد اضطراری نباشد، کار شما سخت می‌شود و تمایل او به خرید کمتر است. یک مشتری احتمالی واجد شرایط کسی است که چیزی را که شما عرضه می‌کنید، به عنوان یک اولویت بخواهد.   دقیقه ۸ و ۹: مشکلات آنها را بازگو کنید. حالا وقت آن رسیده که اعتماد و توجه آنها را جلب کنید. اگر با دقت گوش کرده باشید، باید بتوانید بازخورد دقیقی نسبت به آنچه دوست دارند و آنچه مانع تصمیم‌گیری قطعی آنها می‌شود، نشان دهید. اگر بتوانید مشکلات و تمایلات آنها را بهتر از خودشان بیان کنید، فورا در حل مشکل با شما همراهی خواهند کرد. دقیقه ۱۰: یا قرارداد ببندید، یا درها را. دقیقه آخر متعلق به شما است تا مکالمه را به سرانجام برسانید. حالا دیگر باید متوجه شده باشید آیا آنها واجد شرایط خرید محصول شما هستند یا نه. اگر واجد شرایط باشند، باید توضیح دهید قدم بعدی در فرآیند فروش چیست، اما اگر متوجه شده‌اید مشتری مناسبی برای شما نیستند، مودبانه به آنها توضیح دهید که نمی‌توانید با هم به توافق برسید. اگر کسب‌وکار دیگری را می‌شناسید که می‌تواند به آنها کمک کند، آنها را راهنمایی کنید. در این صورت، هم طرف مقابل و هم کسب‌وکار رقیبتان به حسن‌نیت شما پی خواهند برد. حالا تنها در ۱۰ دقیقه توانسته‌اید بفهمید مشتری احتمالی شما می‌تواند به یک مشتری قطعی تبدیل شود یا نه.

more_vert نرم افزار ساخت متن های سه بعدی جذاب Insofta 3D Text Commander

دانلود فایل

closeنرم افزار ساخت متن های سه بعدی جذاب Insofta 3D Text Commander

نرم افزار ساخت متن های سه بعدی جذاب - Insofta 3D Text Commander v4.0.0 تبدیل متن ساده به یک متن سه بعدی هنگامی که شما در وب سایت، اسناد، ارائه ها و ... از متون و عناوین استفاده می کنید تنها چند ثانیه فرصت دارید تا خوانندگان و حضار را متقاعد به خواندن و توجه نمودن به آن ها کنید. 3D Text Commander با تبدیل متن های عادی به متن های سه بعدی زیبا و خلاقانه به شما امکان ساخت لوگو ها بنر ها پیام ها و عناوین را عرضه می کند تا بدین وسیله محتوای ساخته شده توسط شما را برای مشتریان و خوانندگان هر چه بیشتر قابل توجه نماید. با استفاده از این نرم افزار می توانید متن های را با انواع فونت های موجود در سیستم بنویسید و سپس با استفاده از انواع نمونه های سه بعدی افکت ها، تکسچر ها، رنگ ها و انیمیشن ها آن ها را ویرایش کرده و در نهایت متنی سه بعدی با شمایل دلخواهتان را ذخیره نمایید. ویژگی های کلیدی نرم افزار Insofta 3D Text Commander:- ساخت انواع متون و عناوین سه بعدی جذاب- دارای کتابخانه ای از انواع تکسچر ها و رنگ ها- تعیین جهت نمایش متن ها- افزودن انیمیشن به متن های سه بعدی- ساخت انواع لوگو بنر عنوان و ...- افزودن سایه و انعکاس به متن- ساخت متون تا رزولوشن 4000- استفاده از تمامی فونت های ویندوز

more_vert نرم افزار طراحی جعبه های سه بعدی Asoftis 3D Box Creator

دانلود فایل

closeنرم افزار طراحی جعبه های سه بعدی Asoftis 3D Box Creator

نرم افزار طراحی جعبه های سه بعدی - Asoftis 3D Box Creator v1.2 نرم افزار طراحی جعبه های سه بعدی Asoftis 3D Box Creator نرم افزاری برای طراحی و ساخت جعبه ها در نمای سه بعدی می باشد که با استفاده از آن می توانید جعبه‌های گرافیکی را به صورت سه‌بعدی و با طرح مورد نظر خود ایجاد کرده و در زمینه‌های مختلفی استفاده نمایید. امروزه ظاهر بسته بندی و پکیج محصولات، صرف نظر از نوع محصولی که به فروش می رسانید، اهمیت زیادی پیدا کرده است. بنابراین، انتخاب پکیج مناسب برای کالا، نه تنها موجب جلب توجه بیشتر مشتریان می شود، بلکه نقشی اساسی در موفقیت فروش شما ایفا می کند. این نرم افزار کم حجم به شما کمک می کند تا تصویری سه بعدی را برای جعبه محصولات خود ایجاد کنید. 3D Box Creator دارای طرح های گرافیکی مختلفی می باشد و شما می توانید به سرعت متن دلخواه خود را وارد نموده و آن را در مکان مناسب قرار دهید. همچنین امکان اضافه کردن لوگو یا سایه نیز به آسانی وجود دارد. قابلیت های کلیدی نرم افزار Asoftis 3D Box Creator: - طراحی و ساخت جعبه های 3D- اضافه کردن متن و قرار دادن آن در مکان دلخواه- اضافه کردن لوگو و سایه- مجموعه ای از طرح ها و نمونه های گرافیکی پیش فرض- طراحی پکیج محصولات فروش- کم حجم و با رابط کاربری ساده و آسان- و ...

more_vert نرم افزار طراحی کارت های ویزیت زیبا و متنوع EximiousSoft Business Card Designer Pro

دانلود فایل

closeنرم افزار طراحی کارت های ویزیت زیبا و متنوع EximiousSoft Business Card Designer Pro

 نرم افزار طراحی کارت های ویزیت زیبا و متنوع - EximiousSoft Business Card Designer Pro v3.10 نرم افزار طراحی کارت های ویزیت زیبا و متنوع با طراحی کارت های ویزیت شخصی می توانید اطلاعات مربوط به کسب و کار خود یا یک شرکت را به راحتی در اختیار دیگران قرار دهید. اطلاعاتی چون نام فرد یا شرکت، اطلاعات تماس، آدرس و ... . EximiousSoft Business Card Designer Pro نرم افزاری جذاب، قدرتمند و در عین حال آسان برای طراحی کارت ویزیت های متنوع و دلخواه متناسب با کسب و کار و نیاز کاربران یا مشتریان شما می باشد. این نرم افزار شامل مجموعه ای کامل از اشکال و قالب های متنوع و ابزار های طراحی برای خلق نمونه های جذاب و سفارشی می باشد. در نهایت کارت‌های ویزیت طراحی شده خود را می توانید با استفاده از پرینتر چاپ کنید و یا اینکه آن را با فرمت PDF یا jpg ذخیره کرده و مسئولیت چاپ آنها را به یک مرکز خدمات چاپ حرفه‌ای واگذار نمایید. قابلیت های کلیدی نرم افزار Business Card Designer Pro: - امکان چاپ طرح نهایی با استفاده از پرینتر- شامل مجموعه جامعی از اشکال، کلیپ آرت ها و قالب های متنوع و با کیفیت- سازگار با بیش از 400 نوع برگه کارت ویزیت برای چاپگرهای لیزری و جوهرافشان- طراحی کارت ویزیت های یک طرفه یا دو طرفه- طراحی کارت ویزیت های افقی یا عمودی- امکان بارگذاری فایل های تصویری با فرمت های GIF, BMP, PCX, JPG, TIFF, PNG, TGA, PSD, ICO, CUR, ANI و ...- استخراج طرح نهایی در قالب فایل های JPG, GIF, PNG, BMP, PCX, TGA, TIFF , PDF- رابط کاربری آسان- و ...

more_vert مقاله بررسی عوامل مؤثر بر بروز رفتار اخلاقی در مصرف ‌کننده

دانلود فایل

closeمقاله بررسی عوامل مؤثر بر بروز رفتار اخلاقی در مصرف ‌کننده

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی عوامل مؤثر بر بروز رفتار اخلاقی در مصرف ‌کننده " مقاله ای است در 24 صفحه و با 40 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث رفتار مصرف کننده، اخلاق بازاریابی، رفتار اخلاقی مصرف کننده سودگرایی اخلاقی، تکلیف گرایی اخلاقی پرداخته شده است چکیده مقاله با توسعه روزافزون نقش و اهمیت بکارگیری اصول اخلاقی در کسب و کار، حجم زیادی از مطالعات و تحقیقات مدیریت در سالهای اخیر به موضوع اخلاق در مدیریت پرداخته‌اند. هدف مقاله حاضر بررسی عوامل جمعیت شناختی، عوامل اجتماعی، روانشناختی و باورهای دینی بر بروز رفتار اخلاقی در مصرف کننده و تحلیل این عوامل بر اساس نظریات اخلاقی معاصر می باشد. جامعه آماری پژوهش، مشتریان فروشگاه¬های زنجیره‌ای شهرستان کرمانشاه می باشد که برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ای محقق ساخته استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم‌افزار SPSS در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج حاصل از بررسی فرضیه های پژوهش نشان می دهد عوامل جمعیت شناختی، عوامل اجتماعی، روانشناختی و باورهای دینی بر بروز رفتار اخلاقی در مصرف کننده موثر هستند که در این میان عوامل فرهنگی و اجتماعی بیشترین تأثیر را در بروز رفتار اخلاقی در مصرف‌کنندگان دارد. در نهایت نیز تاثیر این عوامل بر مصرف کننده از منظر فلسفه اخلاق و نظریات اخلاقی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله مدلسازی ساختاری تفسیری نقش تعهد به ارزشهای اسلامی در بهبود اخلاق کسب و کار و مسئولیت های اجتماعی شرکتی

دانلود فایل

closeمقاله مدلسازی ساختاری تفسیری نقش تعهد به ارزشهای اسلامی در بهبود اخلاق کسب و کار و مسئولیت های اجتماعی شرکتی

مقاله علمی و پژوهشی " مدلسازی ساختاری تفسیری نقش تعهد به ارزشهای اسلامی در بهبود اخلاق کسب و کار و مسئولیت های اجتماعی شرکتی (مورد مطالعه: صنعت مواد غذایی)" مقاله ای است در 28 صفحه و با 63 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث اخلاق کسب و کار، تعهد به ارزشهای اسلامی، مسئولیت های اجتماعی سازمان، مدلسازی ساختاری تفسیری، صنعت مواد غذایی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این تحقیق بررسی نقش تعهد به ارزشهای اسلامی در بهبود اخلاق کسب و کار و مسئولیت های اجتماعی در شرکتهای تولید کننده مواد غذایی است. منظور از اخلاق اسلامی کسب وکار رعایت اخلاقیات مبتنی بر اصول و مبانی است که دین مبین اسلام در قبال همه ذی نفعان (اعم از کارکنان، مشتریان، شرکای تجاری و جامعه) به صاحبان کسب و کار تکلیف می نماید. از سوی دیگر، انجام مسئولیتهای اجتماعی سازمانها از تبعات پایبندی آنها به اخلاقیات در حوزه کسب و کار است. در این تحقیق از روش مدلسازی ساختاری تفسیری استفاده شد. بدین منظور از نظر ۲۱ نفر از خبرگان استفاده شد. نتایج نشان داد که بین ده عامل تعهد به ارزشهای اسلامی (تعهد به رعایت عدالت با کارکنان، تعهد به توانمند سازی کارکنان، تعهد به حفظ ایمنی و بهداشت کارکنان، تعهد به پرهیز از کم فروشی و گران فروشی، تعهد به پرهیز از تقلب، تعهد به پرهیز از احتکار، تعهد به وفای به عهد با شرکا، تعهد به صداقت با شرکا، تعهد به حفظ و ارتقای فرهنگ، تعهد به حفظ محیط زیست) با رعایت اخلاقیات مبتنی بر قانون و مبتنی بر ارزشهای درونی سازمان رابطه وجود دارد. همچنین رعایت اخلاقیات با انجام مسئولیت های اجتماعی سازمان در قبال اجتماع، اقتصاد و محیط زیست رابطه دارد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله توافقات عمودی ممنوع از منظر حقوق رقابت

دانلود فایل

closeمقاله توافقات عمودی ممنوع از منظر حقوق رقابت

مقاله علمی و پژوهشی " توافقات عمودی ممنوع از منظر حقوق رقابت" مقاله ای است در 25 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  توافقات عمودی؛ شرط تثبیت قیمت بازفروش؛ محدودیت‌های قلمروی؛ محدودیت ذاتی پرداخته شده است چکیده مقاله توافقات عمودی ممکن است حاوی شروط محدود کننده ای باشند که با اهداف حقوق رقابت ناسازگارند. برخی از آنها هم واجد آثار مثبت و هم منفی بوده و منع یا جوازشان تنها از طریق اعمال قاعده معقولیت مشخص می‌شود. در برخی دیگر آثار مضر آنچنان زیاد است که در اکثر نظام‌های حقوقی پیش‌فرض ضدرقابتی بودن و دید منفی نسبت به آنها وجود داشته و اصطلاحاً شروط ممنوع محض یا ذاتاً غیرمشروع نامیده میشوند. شرط تثبیت حداقل قیمت بازفروش و شروط راجع به تقسیم بازار و تخصیص مشتریان از آن جمله اند. در این مقاله ابتدا مفهوم توافقات ممنوع ذکر و پس از ذکر مصادیق، هر شرط از منظر حقوق رقابت اتحادیه اروپا ، آمریکا و برخی کشورهای دیگر بررسی می‌شود. در بخش دوم نیز پس از بررسی موضع حقوق ایران، با دیدگاهی نقادانه کاستی‌های مقررات ذکر و در پایان پیشنهاداتی جهت تصحیح و تکمیل مقررات رقابتی ایران ارایه میگردد. عنوان مقاله [English] Vertical Agreements from Competition Law Perspective چکیده [English] Vertical agreements refer to agreements made between those entrepreneurs who are at different level of the production chain. These agreements may contain some restrictive clauses which are not compatible with competition rules and regulation. Some of them have both negative and positive effects on competition. Rule of reason and economic analysis can determine their prohibition or permission. At the same time there are some other terms which, due to their special features and inherent negative effects, are regarded as presumptively and Per se illegal and named as hardcore restrictions, such as minimum resale price maintenance and territorial restrictions. At the first part, this article discusses the concept of prohibited vertical agreements. It also examines various instances of these agreements, and analyses each instance from comparative perspective of European Union, United States and some other countries. At the second part of this article, Iranian competition law in the light of vertical restrictive clauses is examined. In doing so, some shortcomings of Iranian competition rules and regulation in respect of hardcore restrictions will be highlighted by presenting a practical and critical assessment. This article concludes by proposing some recommendations for reform of Iranian competition law as to restrictive vertical agreements.   کلیدواژه‌ها [English] Key Words: Vertical Agreements, Resale Price Maintenance, Territorial Restrictions, Hardcore Restriction دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله محدودیت های دکترین انطباق دقیق اسناد با تاکید بر شیوه ی نوین تعهد پرداخت بانکی (BPO)

دانلود فایل

closeمقاله محدودیت های دکترین انطباق دقیق اسناد با تاکید بر شیوه ی نوین تعهد پرداخت بانکی (BPO)

مقاله علمی و پژوهشی " محدودیت های دکترین انطباق دقیق اسناد با تاکید بر شیوه ی نوین تعهد پرداخت بانکی (BPO) " مقاله ای است در 23 صفحه و با 30 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  تجارت الکترونیک؛ دکترین انطباق دقیق اسناد؛ انتقال داده ها؛ تعهد پرداخت بانکی؛ اعتبار اسنادی پرداخته شده است چکیده مقاله مشکلات عملی و حقوقی در اعتبار اسنادی، همچون هزینه، زمان و تراکم دعاوی ناشی از اسناد و عدم پرداخت، اتاق بازرگانی بین‌المللی را بر آن داشت تا پس از تجربه ناکام درزمینه «اعتبار اسنادی الکترونیک» با همکاری سازمان‌هایی چون سوییفت و ایزو، «تعهد پرداخت بانکی» (BPO) را عرضه کند. عمده‌ترین بخش BPO، ارائه اطلاعات از سوی فروشنده به بانک است که در قالب داده‌های الکترونیکی صورت می‌گیرد. هدف آن از یکسو به حداقل رساندن خطراتی است که در انطباق دستی، بانک و مشتریان را تهدید می‌کند و از سوی دیگر کاهش هزینه و زمان برای بررسی اطلاعات و پرداخت است. این مقاله به بررسی تطبیقی BPO و اعتبار اسنادی می‌پردازد با این هدف که مشخص کند آیا نظام BPO قادر خواهد بود، خلأهای اعتبار اسنادی را برطرف نموده و به‌عنوان الگوی مناسبی در نظر گرفته شود. هرچند، بهره‌وری BPO را گذر زمان و استمرار کاربری آن معین خواهد کرد؛ اما کنکاش در سیستم انطباق داده‌ها در مقایسه با کاستی‌های شیوه انطباق دستی، نشان می‌دهد این شیوه، هرچند حلال برخی مشکلات است؛ اما برای پاسخگویی به نیازهای جامعه تجاری، مسیری طولانی در پیش دارد. عنوان مقاله [English] Limits of the Doctrine of Strict Compliance with Particular Emphasis on “Bank Payment Obligation” (BPO) چکیده [English] In order to deal with existing problems in relation to documentary credit and electronic documentary credit, International of Chamber of Commerce (ICC), in cooperation with Swift and ISO, strived to adopt a new payment system, called: Bank Payment Obligation (BPO). The main part of the BPO relates to data presented electronically to the bank by the seller.  The role of the bank is to transfer the data to Trade Matching Application (TMA) in order to comply with the terms of BPO and to clear the payment. The purpose of the BPO is to minimize the risks associated with traditional documentary credit system, and to reduce the time and cost for examining data and proceeding with the payment. By conducting a comparative assessment, this article aims to illustrate problems pertaining to documentary credit problems by examining the limitations of the documentary credit system, and to discuss whether the BPO could address these problems.  Although it remains to be seen whether the BPO could be regarded as an appropriate system, it would seem that the BPO may not meet the needs of international trade.    کلیدواژه‌ها [English] Electronic Commerce, Doctrine of Strict Compliance, Data Transfer, Bank Payment Obligation, Documentary Credit دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغات

دانلود فایل

closeتاکتیک ها و تکنیک های تبلیغات

به گفته یکی از نظریه پردازان تبلیغات، اعتماد یکی از بزرگ ترین مشکلات تبلیغات به ویژه تبلیغات اینترنتی است. به خصوص در عصر قدرت مشتری... پنج تکنیک مهم در تبلیغات،به ویژه تبلیغات نوین: 1.تکنیک گریز از بن بست تبلیغات: بر اساس این تکنیک ، ساختن یک سایت و تبلیغات آن در شبکه جهانی اینترنت مانند ساختن ویترین مغازه در یک بن بست است . زیرا کسی از آدرس سایت ها به خودی خود خبر ندارد.و باید به نحوی با نشانی سایت آشنا شود و به آن مراجعه کند. پس اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که چه طور و با چه تکنیکی میتوانید مخاطبان را وادار به بازدید از سایت کنید.

more_vert رفع انحصار یا حذف آموزش زبان انگلیسی؟

دانلود فایل

closeرفع انحصار یا حذف آموزش زبان انگلیسی؟

 پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نشست تخصصی به بررسی طرح رفع انحصار یا حذف آموزش زبان انگلیسی پرداخته است. امروزه آموزش زبان های خارجی به دلیل توسعة اطلاعات،فناوری وارتباطات و مراودات علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشورها به صورت یک اولویت درآمده است که همواره این موضوع مورد توجه آموزش و پرورش بوده است و به تفصیل در اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش به آنها اشاره شده است. به عنوان نمونه در راهکار 5-1 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به ارائه آموزش زبان خارجی در چارچوب بخش انتخابی (نیمه تجویزی) برنامه درسی اشاره شده است و در سند برنامه درسی ملی، به صراحت بیان شده است که آموزش زبان­ های خارجی به عنوان دهمین حوزه از 11 حوزه تربیت و یادگیری، بستر مناسبی را برای درک، دریافت، تعاملات فرهنگی و انتقال دستاوردهای دانش بشری فراهم می سازد سؤال این است که آیا آموزش زبان های خارجی در اسناد بالادستی و قوانین آموزش و پرورش منحصر به زبان انگلیسی است؟ و در صورتی که پاسخ سؤال منفی است، باید دید چه راهبردهایی برای رفع انحصار از یک زبان خارجی خاص ارائه شده است؟ پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در این گزارش آورده است: در پاسخ باید گفت که اولا در برخی از تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) طی سال­ های گذشته، همچنین در مستندات و مصوبات اسناد بالا­دستی آموزش و پرورش به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند برنامه درسی ملی، اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، بر اهمیت یادگیری زبان ­های خارجی تاکید شده است، ثانیا تنوع آموزش زبان­ های خارجی و عدم انحصار یک زبان خارجی در نظام آموزشی همواره مورد توجه و نظر مراجع ذیصلاح تعلیم و تربیت کشور بوده است که می­ توان به برخی از این مستندات به شرح زیر اشاره کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیاناتی که در دیدار معلمان، فرهنگیان و مسئولان وزرات آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه 1395 ایراد فرمودند به نکات بسیار مهمی در موضوع آموزش زبان­ های خارجی اشاره کردند که به برخی از آنها به شرح زیر اشاره می شود : زبان علم فقط انگلیسی نیست؛ اصرار بر ترویج انحصاری انگلیسی ناسالم است؛ چرا زبان­ های دیگر را در مدارس به‌عنوان درس زبان معیّن نمی کنند؟ زبان‌های دیگر مثل اسپانیولی، فرانسه، آلمانی و کشورهای شرقی هم زبان علم‌اند؛ این زبان را کرده‌ایم زبانِ خارجیِ انحصاریِ مدارسمان، نمی‌گویم از فردا آموزش انگلیسی را تعطیل کنیم، اما بدانیم چه می‌کنیم. بدانیم نظام سلطه می خواهد چگونه نسلی در این کشور پرورش بیابد، و با چه خصوصیّاتی. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راهکار 5-1 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چنین آمده است که «ارائه آموزش زبان خارجی در چارچوب بخش انتخابی (نیمه تجویزی) برنامه درسی، با رعایت اصل تثبیت و تقویت هویت اسلامی- ایرانی» مورد توجه قرار دارد. در اجرای این راهکار توجه به این نکته ضروری است که آموزش زبان ­های خارجی در سند تحول، رویکرد انتخابی داشته و نیمه تجویزی است. بخش نیمه تجویزی و انتخابی، این فرصت را برای برنامه ­ریزان آموزش زبان­ه ای خارجی فراهم می ­کند، تا امکان تدریس زبان­ های غیر انگلیسی هم مورد توجه قرار گیرد. سند برنامه درسی ملی در سند برنامه درسی ملی که در سال 1391 به تصویب شورای عالی آموزش و پروش رسیده است، 11 حوزه تربیت و یادگیری منظور شده، که دهمین حوزه با عنوان «حوزه تربیت و یادگیری زبان خارجی» است. همانطور که ملاحظه می ­شود از عبارت «زبان های خارجی» صحبت به میان آمده است و اشاره­ای به انحصاری بودن یک زبان خاص خارجی نشده است. همچنین در ادامه چنین شرح داده شده است که «آموزش زبان­ های­ خارجی بستر مناسبی را برای درک، دریافت، تعاملات فرهنگی و انتقال دستاوردهای دانش بشری در قالب­ های متنوع زبانی به صورت شفاهی، دیداری، و نوشتاری، برای مقاصد و مخاطبان گوناگون در چارچوب نظام معیار اسلامی فراهم می­ کند». در جای دیگر نیز به این نکته اشاره شده است که «از آن جا که مراودات اجتماعی تحت تأثیر تعاملات جوامع بشری و رشد فناوری توسعه پیدا کرده و این دامنه هر روز افزایش پیدا می­ کند، برای برقراری ارتباط سازنده و آگاهانه ضروری است دانش آموزان علاوه بر زبان مادری که به آنان امکان تعامل در سطح روابط میان فردی (خانوادگی، محلی و ملی) را می دهد، توانایی برقراری ارتباط با سایر جوامع و دستاوردهای بشری را در سطح منطقه ­ای و جهانی دارا باشند». در این سند هم بر اهمیت یادگیری زبان­ های خارجی و هم بر استفاده از زبان­ های خارجی متنوع تاکید شده است به این صورت که «آموزش به یکی از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و یا سایر زبان‌هایی که شورای عالی آموزش و پرورش تصویب کند، ارائه خواهد شد». همانطور که در بخش­ های نخستین این گزارش آمد ، در هیچ یک از اسناد بالادستی بر انحصاری بودی یک زبان خارجی اشاره­ای نشده است. اما در فرازهای متعددی از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بسیاری از بخش­ های اسناد بالادستی بر اهمیت آموزش زبان خارجی جهت مراودات علمی و فرهنگی تاکید فراوان شده است. ولیکن اخیرا طرحی با عنوان رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است که در آن به جای تاکید بر رفع انحصار از یک زبان خارجی خاص و یا ارائه راهبردهای عملی برای گسترش زبان­ های خارجی دیگر، بر فقدان ضرورت تعلیم زبان خارجی تاکید شده است که مغایر با منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است. نقشه مهندسی فرهنگی کشور با نگاهی کوتاه و البته جستجو­گرانه در نقشه مهندسی فرهنگی کشور در می­ یابیم که فرهنگ اسلامی در هر جامعه و کشوری با حفظ ماهیت و اصالت الهی و جهان شمول خویش متناسب باتاریخ، جغرافیا، مذهبو زبان آن کشور شکل و صورت می­ گیرد و توسعه و تکامل می یابد. از آنجا که ارتقای تعاملات بین ­المللی و اعتلای جایگاه ایران در منطقه آنگونه که مورد مطالبه سند چشم انداز 1404است مستلزم توجه به سایر زبا ن­های زنده منطقه ­ای و جهانی است به نظر می­ رسد تحقق اصل تعامل مؤثر(نگاه کنید به نقشه مهندسی فرهنگی کشور-بخش ارزش­ ها و اصول) (که تاکید می­ کند باید ضمن تأکید بر هویت و استقلال فرهنگ اسلامی، تعامل و تبادل فرهنگی بین دستگاه­ های داخلی و خارجی تعالی بخش باشد.) بدون توجه به این مهم دست یافتنی نخواهد بود. در نقشه مهندسی فرهنگی کشور همانگونه که به آموزش و پاسداری و توسعه ترویج زبان و ادبیات فارسی به عنوان میراث ارزشمند و ظرف معنوی تمدن ایرانی- اسلامی به درستی و دقت و با اولویت ویژه توجه شده است بر لزوم انتقال این فرهنگ و میراث ارزشمند تمدن ایرانی- اسلامی بر بستر زبان­ های دیگر نیز تاکید شده است . که به برخی از مفاد آن به شرح زیر اشاره می شود : در جامعه هدف نقشه مهندسی فرهنگی کشور بخش کلیات بند 17- علاوه بر ردیف1؛ به صورت مستقیم ردیف­ های 4، 5، 6، 7، 8 و 9 بر ضرورت برقراری تعامل و تأثیرگذاری بر کشورها جوامع جریان ­ها و سازمان های معاضد و یا معاند تاکید می کند. در فصل ششم راهبردها و اقدامات- راهبرد کلان9 - راهبردهای ملی ردیف 10 وجوب تولید و ترویج ادبیات، شعر، قصه و رمان انقلاب اسلامی ودفاع مقدس و ترجمه آثار ادبی به زبان های دیگر؛ توصیه شده است . در فصل ششم راهبردها و اقدامات- راهبرد کلان11 - راهبردهای ملی ردیف های 12و 22 بر برگزاری دوره­ های آموزشی بین المللی به زبان­ های مختلف مسابقات، المپیادها، جوایز و جشنواره ­های علمی بین المللی در زمینه ، اسلام شناسی، شیعه شناسی، مکتب اهل بیت علیهم السلام، ایران شناسی و زبان ادبیات فارسی و تدوین و اجرای سند گسترش خط، زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور در چارچوب نقشه مهندسی فرهنگی تصریح شده است . در فصل دوم: (مبانی، ارزش ها و اصول) در بخش اصول ردیف 9- اصل تعامل مؤثر که بیان می کند : ضمن تأکید بر هویت و استقلال فرهنگ اسلامی، تعامل و تبادل فرهنگی بین دستگاه های داخلی و خارجی باید تعالی بخش باشد. فصل ششم راهبردها و اقدامات- راهبرد کلان9 - راهبردهای ملی ردیف 10 وجوب 2-20 حمایت از فناوری صنایع و محصولات فرهنگی با تأکید بر حمایت پولی و مالی، تغییر رویه های گمرکی مرتبط با صادرات و واردات محصولات فرهنگی و برنامه­ ریزی برای تقویت و گسترش، بازارهای داخلی و خارجی محصولات و خدمات فرهنگی کشور مورد تاکید واقع شده است. فصل ششم راهبردها و اقدامات- راهبرد کلان11 - راهبردهای ملی ردیف­های 2 و 5 بر تثبیت، تعمیق و ارتقاء نقش و جایگاه فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی در تعامات و روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران؛ و نیز تلاش برای حفظ و تقویت هویت دینی و ملی ایرانیان مقیم خارج از کشور و ارتقاء تأثیرگذاری فرهنگی آنان؛ تاکید شده است. فصل ششم راهبردها و اقدامات- راهبرد کلان11 - اقدامات ملی ردیف­های 3 و 8 لزوم برنامه ریزی برای جذب و گسترش گردشگری خارجی بویژه شیعیان و دیگر مسلمانان در زمینه­ های دینی، زیارتی، درمانی، علمی و فرهنگی به ایران و نیز ساماندهی، هدایت و حمایت از ایجاد و گسترش مراکز تحقیقاتی و آموزشی، اتاق­ های ایران، کتابخانه ­ها،کرسی­ ها، رشته ­ها، دروس و دوره­ های آموزشی در زمینه اسلام شیعه شناسی، ایران شناسی و اندیشه انقلاب اسلامی در خارج از کشور در چارچوب نقشه مهندسی فرهنگی توصیه و تصریح شده است . که یک روی سکه این تعامل موثر و تعالی بخش تسلط بر مبانی فرهنگی مخاطبان از طریق زبان و ادبیات آنان است و لزوم توجه به آموزش و فراگیری سایر زبان ­ها در این زمینه امری بدیهی می کند . با توجه به وظیفه ذاتی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در خصوص رصد کنشگرانه تحولات آموزش و پرورش و نظر به طرح یک فوریتی رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور که در 6 بند و 11 تبصره به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، نشست تخصصی به همین منظور در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد. در این نشست که با حضور اعضای هیئت علمی، کارشناسان و خبرگان آموزش زبان انگلیسی (دکتر آیت اله رزمجو، استاد تمام دانشگاه شیراز، دکتر غلامرضا عباسیان، استادیار دانشگاه امام علی علیه السلام، دکتر جواد غلامی، دانشیار دانشگاه ارومیه، دکتر محمدرضا عنانی سراب، دانشیار دانشگاه شهید بهشتی، دکتر محمد حسنی، دانشیارپژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش،دکتر ویدا رحیمی نژاد، استادیار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و دکتر رضا کلانتری، سرپرست مرکز پژوهشی آموزش و پرورش روستایی ، عشایری و چند زبانه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش) برگزار شد، پس از بحث و بررسی و تحلیل موضوع، راهبردهای استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در آموزش زبان انگلیسی و سایر زبان­ های خارجی ارائه شد. از مهم ترین مباحثی که در نشست فوق مورد بحث و واکاوی قرار گرفت می توان به نکات ذیل اشاره کرد: پیش فرض های طرح رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی اولین نکته مهم در خصوص این طرح، پیش فرض­ هایی است که بر اساس آن ­ماده­ ها و تبصره­ های آن تدوین شده­اند. این پیش فرض ها به شرح زیر است: 1.زبان انگلیسی به صورت انحصاری در برنامه های آموزش و پرورش گنجانده شده است. 2. فقدان ضرورت تعلیم زبان خارجی به دانش آموزانی که به هر دلیل به تحصیل دانشگاهی نخواهند پرداخت. 3.تاثیرات نامطلوب اجبار به آموختن زبان خارجی که منجر به ضعف تحصیلی این گروه از دانش آموزان می­ شود. 4.دانش آموزان شاخه ­های کاردانش و فنی حرفه ­ای (که) نیاز ضروری به آموختن زبان خارجی ندارند. نقد و بررسی پیش فرض ها در خصوص پیش فرض اول، باید این نکته را یادآور شد که بر اساس سند برنامه درسی ملی که یکی از زیرنظام ­های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، 11حوزه تربیت و یادگیری منظور شده است که دهمین حوزه ،حوزه تربیت و یادگیری «زبان خارجی» است. در این سند منظور از زبان خارجی، زبان فرانسوی، آلمانی، انگلیسی و سایر زبان­ هایی است که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش می­رسد. بنابراین در این سند، تنها زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در نظر گرفته نشده است. برای بررسی پیش فرض دوم لازم است به این نکته از سند برنامه درسی ملی اشاره کرد که «از آن جا که مراودات اجتماعی تحت تاثیر تعاملات جوامع بشری و رشد فناوری توسعه پیدا کرده و این دامنه هر روز افزایش پیدا می­ کند، برای برقراری ارتباط سازنده و آگاهانه ضروری است، دانش آموزان علاوه بر زبان رسمی کشور که به آنان امکان تعامل در سطح روابط میان فردی (خانوادگی، محلی و ملی) را می ­دهد، توانایی برقراری ارتباط با سایر جوامع و دستاورد­های بشری را در سطح منطقه­ ای و جهانی دارا باشند». همچنین «آموزش زبان خارجی علاوه بر کارکرد ارتباط میان فردی و بین فرهنگی، در توسعه اقتصادی مانند صنعت گردشگری، تجارت، فن آوری، توسعه علم و هوشیاری اجتماعی سیاسی مؤثر است». به این معنا که حتی افرادی که مایل به ادامه تحصیل نیستند برای ورود به بازار کار نیاز به تعامل دو سویه از طریق زبان خارجی دارند. در پیش فرض سوم اشاره شده است که «تاثیرات نامطلوب اجبار به آموختن زبان خارجی منجر به ضعف تحصیلی این گروه از دانش آموزان می شود.». این پیش فرض بدون هیچ­گونه پشتوانه پژوهشی ارائه شده است. در خصوص چهارمین پیش فرض باید گفت که هنرجویان کاردانش و فنی حرفه­ ای پس از فارغ التحصیل شدن دو مسیر در پیش دارند: که یکی ادامه تحصیل در دانشگاه­ ها و دومی ورود به بازار کار است . چنانچه این فارغ التحصیلان بخواهند وارد دانشگاه شوند ، قطعا به زبان­ های خارجی برای تعاملات علمی نیاز دارند و در صورت ورود به بازارکار جهت استفاده از فناوری و منابع سایر کشورها ، معرفی ، تبلیغ و عرضه کالاها و تولیدات خویش به مشتریان خارجی و یا توسعه کار به خارج از کشور نیاز شدیدی به فراگیری زبان خارجی دارند تا با استفاده از همان زبان خارجی فعالیت­ های خود را ادامه و رونق دهند. (همانگونه که در نقشه مهندسی فرهنگی کشور فصل ششم راهبردها و اقدامات- راهبرد کلان9 - راهبردهای ملی ردیف 10 وجوب 2-20 اشاره شد حمایت از فناوری صنایع و محصولات فرهنگی با تأکید بر حمایت پولی و مالی، تغییر رویه های گمرکی مرتبط با صادرات و واردات محصولات فرهنگی و برنامه ­ریزی برای تقویت و گسترش ، بازارهای داخلی و خارجی محصولات و خدمات فرهنگی کشور مورد تاکید واقع شده است.) به همین منظور، بنا به ضرورت تشخیص داده شده از سوی برنامه ­ریزان درسی در نظام جدید فنی و حرفه ای هنرجویان در پایه دهم، کتابی با عنوان «دانش فنی پایه» تالیف شده است که در آن یک فصل به ارائه اصطلاحات فنی به زبان انگلیسی پرداخته است. همچنین در پایه 12 نیز کتابی تحت عنوان «دانش فنی تخصصی» تالیف شده که هنرجویان در یک پودمان آن زبان تخصصی رشته خود را می­ آموزند . این کتاب در ادامه آشنایی با اصطلاحات به زبان انگلیسی(در پایه دهم) است که در آن محتواهایی در خصوص این اصطلاحات ارائه شده است. بررسی ماده های طرح آموزش زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور، اختیاری است. قوانین و راهکارهای مورد نیاز جهت ارائه سایر زبان­ های خارجی (مصوب شده) در سند برنامه درسی ملی وجود دارد که با تدوین راهنمای برنامه درسی ، تالیف بسته­ های آموزشی برای هریک از این زبان­ ها و تامین نیروی انسانی (دبیران متخصص در هریک از زبان­ های خارجی مصوب شده) می­ توان تنوع فراگیری در زبان های خارجی را تأمین کرد. در ماده دوم این طرح «به عقد تفاهم نامه با دانشگاه ­ها، موسسات آموزش عالی، انجمن های علمی و فرهنگی، نهادهای دولتی و مدنی یا کنسرسیومی از آنها در کشورهایی که آموزش زبان آن کشورها به لحاظ گستره بین­ المللی و منطقه­ ای، مراودات فرهنگی و تجاری دارای اولویت می باشد»، اشاره شده است. نکته قابل توجه آن است که اولا آموزش و پرورش متولی آموزش همگانی است نه مؤسسات آموزش عالی یا دانشگاه­ ها. ثانیا آموزش زبان خارجی که در دانشگاه­ ها ارائه می شود، آموزش تخصصی است، نه آموزشی که منجر به تدریس به دانش آموزان مدارس شود. از سوی دیگر چه تضمینی وجود خواهد داشت که مراکز دانشگاهی داخل و خارج از ایران اقدام به عقد تفاهم­نامه به منظور آموزش دانش آموزان ایران کرده و «هزینه برگزاری دوره ­های آموزشی در مناطق محروم و کمک هزینه دانش آموزان فاقد توان مالی» را تقبل کنند (با توجه به تبصره 1 ماده 2). به نظر می ­رسد که این تبصره قبول تعهد دانشگاه­ذها و مراکز آموزش عالی در خصوص آموزش زبان خارجی به دانش آموزان مدارس ایران را یک امر بدیهی در نظر گرفته که البته مشخص نیست به چه میزان ضمانت اجرایی دارد. در ماده سوم این طرح آموزش و پرورش مکلف شده است که آموزش زبان­ های خارجی به دانش­آموزان را صرفا از طریق آموزشگاه ­های آزاد دنبال کند. دو نکته در خصوص این ماده قابل توجه است: اول اینکه محتوای آموزشی که توسط آموزشگاه­ های آزاد زبان خارجی ارائه می­ شود قابل کنترل نبوده و ممکن است که مطابق با اهداف آموزشی سند برنامه درسی ملی نباشد و دیگر اینکه طول دوره آموزش از شش سال تحصیلی به سه سال تقلیل یافته است (6 سال در زمان حاضر، از پایه هفت تا دوازده) و یادگیری یک زبان خارجی در طی سه سال با توجه به شرایط کنونی (ساعات مورد نیاز آموزشی، وسایل کمک آموزشی،..) امکان پذیر نخواهد بود. در تبصره 1 ماده 3 نیز به استقلال و آزادی عمل آموزشگاه ­های آزاد در مورد روش­ های آموزش، برگزاری امتحانات، نمرات و طول مدت سال تحصیلی و امثالهم اشاره شده است و نقش وزارت آموزش و پرورش را فقط در حد برگزاری یک آزمون نهایی آن هم در سال آخر دوره دبیرستان و تعیین سطوح قیمتی ارائه خدمات آموزشی در این آموزشگاه ها محدود می ­داند. در واقع در این تبصره مغایرت­ های اساسی با اختیارات وزارت آموزش و پرورش وجود دارد. هنگامی که هیچ نظارتی بر محتواهای آموزش ارائه شده در این آموزشگاه ها صورت نمی ­گیرد، آموزش و پرورش با تکیه بر کدام برنامه درسی قصد شده (آرمانی و تدوین شده) باید در سال آخر دوره دبیرستان آزمون برگزار کند؟ در اصل30 قانون اساسی آمده است: «دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم آورد و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.» اما در تبصره 2 ماده 3 طرح رفع انحصار، به صراحت به پرداخت هزینه جهت دریافت خدمات آموزشی اشاره شده که این تبصره بطور کامل مغایر با اصل یادشده است. در ماده 4 به «ممنوعیت استخدام معلم برای آموزش زبان انگلیسی یا زبان های دیگر خارجی» اشاره شده است که بیانگر این نکته است که هدف ارائه دهندگان این طرح حذف آموزش تمامی زبان ­های خارجی در مدارس است و نه رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی! . در ماده 5 اشاره شده است که «ساعات کار معلمان در آموزشگاه­ های آزاد به عنوان ساعات موظفی مورد قبول آموزش و پرورش» محاسبه می ­شود، اما مشخص نیست که حقوق اینگونه معلمان را وزارت آموزش و پرورش پرداخت خواهد کرد یا آموزشگاه­ های آزاد و صلاحیت حرفه­ ای این معلمان که وظیفه آموزش دانش­ آموزان را بر عهده خواهند داشت به تایید کدام مرجع رسیده است و چه کسی پاسخگوی مخاطرات پیش بینی نشده چنین تصمیماتی خواهد بود. پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که ضمن احترام به دغدغه و حساسیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شایسته است طرح­ های تهیه شده توسط آنها در حوزه تعلیم و تربیت ، با واقعیت­ ها منطبق باشد، آنگونه که به نظر می­ رسد در این طرح واقعیت­ های موجود در بستر جامعه، نظام تعلیم و تربیت کشور، راهبردهای رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، مصوبات بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند برنامه درسی ملی نادیده گرفته شده است. اگرچه فقدان انحصار یک زبان خارجی و ایجاد تنوع صحیح و مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب(مدظله ­العالی) است اما حذف تمامی زبان های خارجی ازبرنامه آموزشی مدارس، بحث دیگری است که مغایر با روح بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مفاد اسناد بالادستی است و معظم له حذف آموزش زبان انگلیسی از برنامه درسی مدارس را به صراحت نهی فرموده ­اند. پژوهشگاه تاکید کرده است : در نظر داشته باشیم نیاز یادگیرنده و اولویت ­های کشور، منجر به انتخاب یک زبان خارجی برای فراگیری می­شود. در طرح رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی پیشنهاد شده است که معلمان زبان دیگری را در مدت 4 سال بیاموزند، که عملا امکان پذیر نیست. فراگرفتن یک زبان خارجی با هدف آموزش آن زبان نیازمند زمان طولانی ­تری است. اجرای این طرح باعث بروز بلاتکلیفی و اضطراب در میان معلمان زبان انگلیسی خواهد شد. حذف درس زبان خارجی از برنامه درسی مدارس ، منجر به انقطاع رابطه طولی آموزش ­های ارائه شده در مدارس با آموزش ­های دانشگاهی خواهد شد. در نظام آموزش و پرورش هویت ایرانی-اسلامی در بسته­ های آموزشی حفظ شده است، در حالی که بسته ­های آموزشی وارداتی که در آموزشگاه­ های آزاد استفاده می­شوند، ممکن است فاقد این عناصر باشند. همه افراد حق دارند که با توجه به نیاز و علایق خود به فراگیری یک زبان خارجی اقدام کنند. در واقع این طرح، به طریقی افراد را از فراگیری زبان خارجی محروم می­ کند که ممکن است مغایر با قانون اساسی باشد. در این طرح به نقش آموزشگاه­ های آزاد زبان خارجی توجه زیادی شده است و اختیارات زیادی نیز به آن­ها داده شده است، اما باید در نظر گرفت که این آموزشگاه ­ها با استفاده از چه محتوایی و با چه کیفیتی به آموزش زبان خارجی می­پردازند. اگر عدالت آموزشی به این معنا است که «دولت باید امکانات و تسهیلات آموزشی پایه را در سطح قابل قبول برای همه کودکان...» فراهم آورد. مفهوم عبارت یادشده این سؤال را در ذهن بوجود می ­آورد که تحقق بحث بسیار کلیدی و مهم عدالت آموزشی درباره دانش آموزانی که از نظر اقتصادی توان پرداخت هزینه­ های کلاس­ های آموزشگاه­ های آزاد را ندارند، چگونه ممکن خواهد شد؟ این نکته را نیز باید مد نظر داشت که رفع انحصار از آموزش زبان انگلیسی با حذف زبان خارجی از سیستم آموزش و پرورش دو مقوله متفاوت است. بنابراین با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای رفع انحصار آموزش زبان انگلیسی و ایجاد تنوع در آموزش زبان­ های خارجی می ­توان با اجرای یک یا چند طرح پژوهشی نیازسنجی کرد و نیاز دانش­ آموزان به زبان­ های مختلف خارجی را استخراج و متناسب با نتایج بدست آمده، با توجه به اهداف سند تحول بنیادین و سند برنامه درسی ملی؛ راهنمای برنامه درسی زبان­ های مورد نظر را تهیه و در ادامه به تالیف بسته­ های آموزشی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز اقدام کرد. با توجه به اینکه ماده ­ها و تبصره­ های این طرح، براساس پیش­ فرض ­های غیر مستند تهیه و تنظیم شده و همچنین با عنایت به ابهامات بسیاری که در کل طرح وجود دارد و مستلزم بررسی و تایید در مجامع علمی پژوهشی است شایسته­ است که این طرح از فرایند قانون­گذاری خارج شده و موضوع به صورت تخصصی در مراجع ذیصلاح (شورای عالی آموزش و پرورش ، شورای عالی انقلاب فرهنگی،وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ­ریزی آموزشی) مورد بحث و بررسی قرار گیرد و سیاست­گذاران با استناد به پیوست­ های پژوهشی و نظرات کارشناسی و استفاده از نتایج تحلیل­ های پژوهش ­ها و تبدیل آنها به سیاست­ های آموزشی و توجه به بروندادها و پیامدهای آنها به تصمیمی دوراندیشانه و به دور از شتابزدگی دست یابند./

more_vert کتاب مدیریت روابط عمومی

دانلود فایل

closeکتاب مدیریت روابط عمومی

مدیریت روابط عمومی تألیف: وی.کی ترجمه دکتر رحمان سعیدی فصل اول: اصول و جایگاه روابط عمومی هافصل دوم: روابط عمومی چیست و چرا ؟فصل سوم: اصول روابط عمومیفصل چهارم: محتوای سازمانی روابط عمومیفصل پنجم: مشاوره روابط عمومیفصل ششم: آموزش روابط عمومیفصل هفتم: روابط عمومی به عنوان بخشی از وظایف دیگرفصل هشتم: اجرافصل نهم: اداره مطبوعات و رئیس اداره مطبوعات