جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert ظرفیت پذیرش دوره‌های مراکز برتر علمی کاربردی افزایش یافت

دانلود فایل

closeظرفیت پذیرش دوره‌های مراکز برتر علمی کاربردی افزایش یافت

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از افزایش ظرفیت پذیرش دوره‌های کاردانی و کارشناسی مهرماه ۱۳۹۸ مراکز برتر این دانشگاه خبر داد. به گزارش دانشگاه جامع علمی کاربردی، «محسن محمدزاده» گفت: ظرفیت پذیرش ۶۸۱ کدرشته‌ محل‌ مراکز آموزشی برتر علمی کاربردی در دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه‌ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) مهرماه ۹۸ افزایش یافت. وی افزود: بنا به پیشنهاد محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و در راستای حمایت از مراکز برتر این دانشگاه که در فرآیند ارزیابی و سطح‌بندی به عنوان «مراکز برتر» دست یافته‌اند، در پذیرش دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه‌ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) مهرماه امسال به ۱۰ مرکز برتر کشوری ۲۵ درصد و ۲۶ مرکز برتر استانی ۲۰ درصد افزایش ظرفیت اختصاص داده شد. معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: همچنین به مراکزی که در ۲ سال متوالی در سطح ۲ قرار داشتند ۱۰ درصد افزایش ظرفیت اختصاص داده شد و در مجموع ظرفیت پذیرش ۶۸۱ کدرشته‌ محل این مراکز افزایش یافت.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مراکز آماری و رسانه های خبری

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی مراکز آماری و رسانه های خبری

مقاله علمی و پژوهشی" مراکز آماری و رسانه های خبری " مقاله ای است در 17  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مراکز آماری ، رسانه های خبری، آمار رسمی ، جریانات سیاسی ، خبر آماری ، محصول آماری و آمار قابل استناد  اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی الگوی سنجش کارآیی و اثربخشی مراکز آموزشی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی الگوی سنجش کارآیی و اثربخشی مراکز آموزشی

مقاله علمی و پژوهشی" الگوی سنجش کارآیی و اثربخشی مراکز آموزشی " مقاله ای است در 20  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به الگوی سنجش کارآیی، ارزیابی عملکرد ، شاخص های عملکردی ، اثربخشی ، کارآیی و اثربخشی مراکز آموزشی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert ۱۵ مرکز رشد دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود

دانلود فایل

close۱۵ مرکز رشد دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود

۱۵ مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای به دنبال امضای تفاهم نامه میان این دانشگاه با دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی می شود. به گزارش دانشگاه فنی و حرفه ای، مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای جایگاه بالایی در نظام آموزشی کشور دارد. امیدواریم دانشگاه با راه اندازی مراکز رشد در حوزه کارآفرینی موفق عمل کند. مهدی کشمیری با اشاره به صدور مجوز برای ۱۵ مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: اگر این مراکز عملکرد موفقی داشته باشند، امید است تا سال آینده برخلاف پیش بینی صورت گرفته تعداد مراکز جدید از ۲۲ مرکز فراتر برود. کشمیری افزود: در گذشته پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق پژوهش و فناوری اختصاص یافت که با روی کار آمدن هیات عامل جدید این رقم به ۳۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین یکهزار میلیارد تومان خط اعتباری به تاسیس صندوق‌های نوآوری کوچک اختصاص یافته است. وی با اشاره به اینکه نگاه ما در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری عمدتا به دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی محور و پژوهش محور بوده و امروز به تجربه راه اندازی مراکز رشد در دانشگاه‌های مهارتی نیاز داریم، اظهار کرد: در جلسه‌ای که در صندوق نوآوری و شکوفایی با موضوع اختصاص تسهیلات اشتغال برگزار شد، متوجه شدم که این تسهیلات فقط برای افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر اختصاص یافته است و اظهار کردم چرا باید دارندگان مدرک کاردانی را از دریافت این تسهیلات خط بزنیم؛ در حالی که نیاز امروز کشور به اپراتور خوب و دارندگان مدرک کاردانی است. لزوم راه اندازی مراکز رشد ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم گفت: راه اندازی مراکز رشد نیاز جدید آموزش عالی کشور است. با این وجود دانشگاه‌ها هر چه قدر می‌توانند باید خود را به فضای اقتصاد و تجارت نزدیک کنند. وی با بیان اینکه نیازهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به اطلاع مسئولان وزارت علوم رسانده ایم، ادامه داد: با این وجود این دانشگاه نیاز به حمایت و توجه بیشتر دارد. ایجاد صندوق پژوهش و فناوری مخصوص دانشگاه فناوری یک نیاز است که دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم در راستای رفع این نیاز به ما کمک کند. صالحی عمران افزود: امروز یکی از شاخص‌های توسعه در دنیا توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، ولی از این طیف خیلی عقب هستیم. امیدواریم عقد تفاهم نامه راه اندازی مراکز رشد باعث شناخت هر چه بیشتر از دانشگاه فنی و حرفه‌ای شود. در این مراسم لوگوی مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز رونمایی شد.

more_vert ۱۶ درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد

دانلود فایل

close۱۶ درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد

معاون خط مشی‌گذاری و راهبری اجرایی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۱۶ درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد. به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، نشست تخصصی کنکور؛ چالش ها و راهبردها عصر امروز- شنبه - در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.ابراهیم سوزنچی کاشانی در این نشست اظهار داشت: فقط ۱۶ درصد مراکز آموزش عالی به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد و بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در حال حاضر ۸۵ درصد پذیرش دانشگاه‌ها امسال بدون آزمون انجام شد. وی گفت: قانون یاد شده مصوب مجلس شورای اسلامی و لازم الاجرا است اما شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع ورود نکرد. این مسئول با بیان اینکه عمده ظرفیت آموزش عالی در مراکز دیگر به جز دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد افزود: با این که بیش از ۸۵ درصد پذیرش‌ها بدون آزمون صورت گرفت اما مشکل سنجش و پذیرش کشور حل نشد. معاون خط مشی‌گذاری و راهبری اجرایی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: با توجه به گسترده شدن انتقادات از سنجش و پذیرش در کشور این شورا بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داد.سوزنچی افزود: بر اساس تاکید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساماندهی کنکور تا پایان امسال باید تعیین تکلیف شود.استاد دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف کنکور به این معنا نیست که از سال آینده کنکور به شیوه دیگری برگزار شود بلکه هدف تعیین تکلیف آن در شوروی عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ سیاست های نظام سنجش و پذیرش است.به گفته سوزنچی، امروز نشست اول بررسی راهکارها و چالش‌های کنکور با حضور کارشناسان موسسات و اندیشکده‌ها برگزار شد و در نشست فردا (یکشنبه) کنکور را از دیدگاه روسای دانشگاه ها بررسی می کنیم.

more_vert پذیرش ۹۰ هزار دانشجو در مراکز دانشگاه علمی‌ و کاربردی کشور

دانلود فایل

closeپذیرش ۹۰ هزار دانشجو در مراکز دانشگاه علمی‌ و کاربردی کشور

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: این دانشگاه در سال تحصیلی جدید در مرحله اول ۹۰ هزار دانشجو را در مراکز مختلف خود در سطح کشور پذیرش کرده است. احمدرضا پیش‌بین در نشست خبری در اراک افزود: این دانشجویان در ۸۰۰ رشته در مراکز علمی آموزشی این دانشگاه مشغول کسب علم هستند.وی اظهارداشت: ۷۵ درصد دانش آموختگان مراکز دانشگاه علمی و کاربردی، شاغل هستند که ۴۵ درصد آنان در ارتباط با رشته تحصیلی خود به کارگرفته شده اند.معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی کشور گفت: این دانشگاه در سال ۹۹ به صورت محدود در مقطع ارشد در رشته های خاص پذیرش دانشجو خواهد داشت. پیش بین افزود: برای اولین بار قهرمانان ورزشی به صورت رایگان در دانشگاه علمی و کاربردی پذیرش می شوند و در صورت علاقه به تغییر رشته، تخفیف ۳۰ درصد شهریه برای آنان اعمال می شود.معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی وکاربردی کشور گفت: این مجموعه تاکید دارد کلاس های دانشجویان در طول هفته توزیع شود و از ارائه کلاس ها در روزهای تعطیل و ساعت شب خودداری شود. اولین المپیاد مهارتی دانشگاه علمی کاربردی در استان مرکزی برگزار می شودرئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان مرکزی نیز گفت: اولین المپیاد مهارتی دانشگاه علمی کاربردی با توجه به ظرفیت علمی و صنعتی استان، آبان ماه سال جاری در این دانشگاه برگزار می شود. «مهدی رئوفی» افزود: این المپیاد علمی در رشته های گرافیک، فناوری اطلاعات و ماشین افزار برای دانشجویان برگزار می شود. وی اظهار داشت: المپیاد در طول یک ترم برگزار می شود که برگزیدگان استانی و منطقه ای در نهایت در استان مرکزی معرفی خواهند شد و برگزاری کارگاه آموزشی از جمله ویژگی این المپیاد علمی است. رئوفی افزود: از ۳۰۰ هزار دانشجو علمی کاربردی کشور ۲۰ درصد آنان در این رقابت علمی شرکت می کنند. وی اظهار داشت: طبق بخشنامه ای که سال ۹۶ ابلاغ شد مراکز دولتی وابسته به این دانشگاه باید تعطیل شوند و فقط مراکز حضوری مجاز به پذیرش دانشجو هستند. رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان مرکزی گفت: در هیچ قسمت از این بخشنامه نسبت به جا به جایی کارکنان صحبت نشده است زیرا این افراد کارکنان دولتی نبوده و کد پرسنلی ندارند. رئوفی افزود: تلاش شد تا این افراد جذب دستگاه هایی شوند که مراکز دانشگاهی علمی و کاربردی را ایجاد کرده اند و در این استان با راه اندازی مرکز هتل باغ امیر کبیر بخشی از این افراد توانستند جذب شوند. وی اظهار داشت: مرکز دانشگاهی علمی و کاربردی اراک در ماه آینده به صورت پودمانی پذیرش دانشجو دارد و در همین مدت مرکز علمی کاربردی ماشین سازی اراک برای ۲۰ دانشجو آموزش زیر آبی ارایه می کند. وی اظهار داشت: مرکز فرودگاهی اراک با هدف مطرح شدن این مجموعه پروازی تا ماه آینده به صورت پودمانی پذیرش دانشجو دارد. رونمایی از ساعت آفتابی مرکز آموزش علمی کاربردی و گشایش مرکز آموزش علمی کاربردی مجتمع سیاحتی و تفریحی امیرکبیر اراک از برنامه های سفر ‌معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی کشو ر به اراک بود مجتمع سیاحتی و تفریحی امیرکبیر اراک با ۲ رشته هتلداری و تشریفات امسال دانشجو پذیرش کرده است. سه هزار و ۷۰۰ دانشجو علمی کاربردی در ۲۰ مرکز استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

more_vert مقاله تأثیر بازی‌های بومی بر رشد حرکتی و پرخاشگری کودکان پیش‌دبستانی

دانلود فایل

closeمقاله تأثیر بازی‌های بومی بر رشد حرکتی و پرخاشگری کودکان پیش‌دبستانی

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر بازی‌های بومی بر رشد حرکتی و پرخاشگری کودکان پیش‌دبستانی" مقاله ای است در 14 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به بازی‌های بومی؛ پرخاشگری؛ رشد حرکتی؛ فعالیت ‌رایج؛ کودکان پیش‌دبستانی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازی­های بومی بر رشد حرکتی و رفتار پرخاشگرانۀ کودکان پیش‌دبستانی بود. در یک پژوهش نیمه‌تجربی 40 کودک شش‌سالۀ پیش دبستانی از بین مراکز پیش‌دبستانی شهر اهواز به‌صورت تصادفی انتخاب شدند. پیش‌آزمون با استفاده از آزمون مهارت­های حرکتی اولریخ و مقیاس اندازه­گیری پرخاشگری به‌عمل آمد. آزمودنی‌ها براساس نمره‌های پیش‌آزمون در قالب دو گروه یکسان بازی های بومی و فعالیت­های رایج مراکز پیش‌دبستانی قرار گرفتند. گروه بازی‌های بومی فعالیت­های خود را به مدت 8 هفته، هر هفته 3 جلسۀ یک‌ساعته انجام دادند و گروه دوم در این مدت به فعالیت­های رایج مراکز پیش‌دبستانی مشغول بودند. سپس از هر دو گروه پس‌آزمون گرفته شد. پس از اطمینان از توزیع طبیعی داده‌ها با استفاده از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، از آزمون  tهمبسته و مستقل برای مقایسه‌های بین‌گروهی و درون‌گروهی استفاده شد. نتایج t همبسته حاکی از اثر معنادار هر دو برنامه بر رشد حرکتی و کاهش پرخاشگری کودکان پیش‌دبستانی بود. اما مقایسة بین‌گروهی حاکی از برتری گروه بازی بومی نسبت به فعالیت­های رایج در مهدکودک بر مؤلفه های مذکور بود.  با توجه نتایج پیشنهاد می­شود مراکز پیش‌دبستانی از بازی­های بومی به‌منظور بهبود رشد حرکتی و کاهش پرخاشگری کودکان استفاده کنند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert معرفی تیم‌های برتر دانش‌آموزی مسابقات علوم اعصاب شناختی

دانلود فایل

closeمعرفی تیم‌های برتر دانش‌آموزی مسابقات علوم اعصاب شناختی

مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات کشوری علوم اعصاب شناختی ویژه دانش آموزان مقاطع دبیرستان به منظور انتخاب و معرفی تیم‌های برتر این مسابقات، نوزدهم مهرماه جاری در دبیرستان علامه حلی تهران برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، مسابقات ملی علوم اعصاب شناختی به منظور آشنایی بیشتر دانش‌آموزان مقاطع دبیرستانی با حوزه‌های علوم شناختی و ترویج و ارتقای این دانش در سطح فضاهای آموزشی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش هرساله در سطح کشور برگزار می‌شود. این مسابقات با هدف جذب علاقه‌مندان به مطالعه "مغز" برای اولین بار در سال ۱۳۹۲ با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی و جمعی از فارغ‌التحصیلان مدارس دبیرستان علامه حلی انجام شد تا نخبگان و استعدادهای درخشان دانش‌آموزی بتوانند قبل از ورود به مراکز و موسسات آموزش عالی با مباحث و دانش علوم شناختی آشنا شوند. در ششمین دوره از مسابقات کشوری علوم اعصاب شناختی، ۶۰۰ دانش‌آموز مقطع دبیرستان از ۲۹ استان در پنج قطب کشوری در قالب یکصد تیم ترکیبی از رشته‌های ریاضی، تجربی و علوم انسانی رقابت داشتند که ۲۶ تیم برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه این مسابقات سه تیم برتر انتخاب و معرفی خواهند شد. عمده‌ترین هدف از برگزاری مسابقات علمی در ارتباط با رشته‌های علوم اعصاب شناختی انجام تحقیقات است تا اتصال فعالیت‌های تحقیقاتی از دوره‌های دبیرستان به مراکز دانشگاهی و نیز سیاست تقویت فرهنگ و روحیه همکاری در مراکز آموزشی در امر انجام مسابقات علوم اعصاب شناختی پیگیری و دنبال شود.

more_vert آخرین مهلت ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی

دانلود فایل

closeآخرین مهلت ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی

مهلت ثبت نام برای شرکت در فراخوان جذب هیات علمی فردا چهارشنبه ۱۰ مهرماه پایان می‌یابد. به گزارش ایسنا، پیش از این، شنبه ۶ مهرماه به عنوان آخرین مهلت ثبت نام در این فراخوان درنظر گرفته شده بود که این مهلت بنا به تقاضای جمع کثیری از متقاضیان که کارثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نموده و موجب ترافیک سنگین در سامانه ثبت نام شده بودند، تا دهم مهرماه ساعت ۲۴ تمدید شد. پس از بررسی فرآیند رسیدگی به متقاضیان جذب در دانشگاه‌ها، مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم از ۱۴ دی تا ۲۹ بهمن ماه سال جاری فرصت دارد بررسی‌های خود را در این زمینه انجام دهد و در نهایت نظر نهایی خود را برای پذیرش و یا عدم پذیرش اعلام کند. برنامه زمانبندی بیست و دومین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیئت علمی (پیمانی و طرح سربازی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور) به اطلاع مراکز جذب اعضای هیات علمی خواهد رسید و این مراکز در صورت نیاز به استفاده از مشاوره و راهنمایی کارشناسان مرکز جذب می‌توانند پرسش‌های خود را ظرف مدت یک روز کاری در سامانه ثبت کنند و پاسخ خود را از سوی این مرکز دریافت کنند.

more_vert زمان ثبت‌نام در جشنواره دانشجوی نمونه پیام نور

دانلود فایل

closeزمان ثبت‌نام در جشنواره دانشجوی نمونه پیام نور

مدیرکل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور از آغاز ثبت‌نام در بیست و هشتمین جشنواره سراسری دانشجوی نمونه کشوری از ۲۰ مهر تا چهارم آبان ۹۸ خبر داد. به گزارش دانشگاه پیام نور، «مجید صفاری نیا» گفت: این جشنواره با هدف الگوسازی از دانشجویان نمونه، ترویج فرهنگ علم‌آموزی و پژوهش‌گری، ارتقای انگیزه فعالیت‌های علمی و فرهنگی در دانشجویان، تشویق دانشجویان به پرورش همزمان ابعاد متعدد شخصیتشان در حوزه آموزش، پژوهش، فرهنگی و اخلاقی و هدایت دانشجویان برتر به تولید محصولات متنوع علمی-پژوهشی (مقالات، تالیف کتب، طرح‌های پژوهشی و ...) برگزار می شود.وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت بسیار خوب دانشجویان دانشگاه پیام نور در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی و ورزشی از مسئولان مراکز و واحدها خواسته شد درخصوص اجرای درخور این جشنواره در سطح مراکز و واحد ها اطلاع رسانی به موقع و مناسب انجام دهند.مدیرکل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور تصریح کرد: دانشجویان فرهیخته که در مقطع کارشناسی دارای معدل ۱۶، کارشناسی ارشد ۱۷ و دکتری ۱۷ هستند، از ۲۰ مهر لغایت ۴ آبان ماه سال جاری می توانند با مراجعه به سایت http://portal.saorg.ir جهت ثبت نام اقدام کنند.صفاری نیا افزود: داوری این جشنواری در آذر ماه و مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره دانشجوی نمونه با حضور رئیس جمهوری نیمه اول بهمن ۹۸ برگزار می‌شود.

more_vert نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی دانشگاه آزاد

دانلود فایل

closeنتایج دوره بدون آزمون کارشناسی دانشگاه آزاد

 نتایج دوره کارشناسی پیوسته براساس سوابق تحصیلی نیمسال اول ۹۹ - ۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد. نتایج دوره کارشناسی پیوسته براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی بر روی سامانه www.azmoon.net قرار گرفت. پذیرفته شدگان این دوره می توانند جهت اطلاع از زمان و نحوه مراجعه به واحدهای دانشگاهی محل پذیرش به اطلاعیه ای که در سامانه sanjesh.iau.ir قرار گرفته است، مراجعه کنند. برگزیدگان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در اولویت انتخاب مدیران باشند بابک نگاهداری رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در نخستین نشست گروه مشاوران جوان و نخبه واحد تهران جنوب گفت: برگزیدگان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان باید در اولویت انتخاب مدیران دانشگاهی و اعضای هیأت علمی دانشگاه باشند. وی افزود: مأموریت باشگاه ارائه آموزش و توانمندسازی مهارتی، علمی و فناوری نخبگان و استعدادهای درخشان است تا آنها برای تصدی مدیریتهای دانشگاهی و پژوهشگری در مراکز تحقیقاتی و فناوران فعال در سراهای نوآوری و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی و کشور آماده شوند. نگاهداری بر هم افزایی ظرفیت بزرگ انجمن های علمی دانشجویی در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان تاکید کرد و افزود: این هم افزایی در دوره جدید فرصت مغتنمی را برای جهش در نقش و فعالیت باشگاه فراهم کرده است.

more_vert طرح پیشگیری از مصرف مواد به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

دانلود فایل

closeطرح پیشگیری از مصرف مواد به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

 رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: طرح پیشگیری از مصرف مواد (پیام دو) برای کاهش آسیب های روانی اجتماعی دانشجویان از سوی این مرکز به دانشگاه‌ها ابلاغ شد. «منصوره سادات صادقی»  از ابلاغ برنامه پیام دو به دانشگاه ها خبر داد و اظهارداشت: طرح پیشگیری از مصرف مواد(پیام) در جامعه دانشگاهی از جمله سیاست های دفتر مشاوره و سلامت در کاهش آسیب های روانی اجتماعی است که توسط مرکز مشاوره دانشجویی اجرا می شود.وی افزود: برنامه جامع پیشگیری از مصرف مواد در دانشجویان دانشگاه های تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۶ تدوین و در چندین دانشگاه کشور به صورت پایلوت اجرا شد. رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: بعد از بررسی های انجام شده، این برنامه در سال ۹۸ مورد بازنگری قرار گرفت و با عنوان برنامه «پیام دو» با تغییراتی که در آن انجام شد از نظر اجرایی دارای انعطاف و قابلیت بیشتری برای اجرا در دانشگاه ها با مقیاس های متفاوت است.صادقی یادآور شد: این برنامه بومی سازی شده و جامع چهار فاز حمایت گیری و استقرار، توانمندسازی، اجرای برنامه در قالب بسته های خدمتی و آموزشی و ارزشیابی برنامه دارد که برخی فازها در دانشگاه ها در حال اجرا است.وی به شعار مراکز مشاوره دانشجویی سراسر کشور اشاره کرد و اظهارداشت: مراکز مشاوره دانشجویی سراسر کشور در سال تحصیلی جدید با شعار افزایش سواد سلامت روانی جامعه دانشگاهی فعالیت های خود را تقویت می کنند.وی افزود: فعالیت های سال تحصیلی جدید مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در زمینه پیشگیری و مداخله با هدف افزایش آگاهی جامعه دانشجویی نسبت به ضرورت ارتقای سلامت روان قوت می یابند.عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی درمورد آغاز هفته سلامت روان دانشگاه ها خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هفته سلامت روان از ۱۸ مهرماه آغاز می شود، برنامه هایی در جهت افزایش توانمندی های دانشجویان، کاهش آسیب های روانی اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی دانشجویان در دستور کار قرار دارد.صادقی همچنین از اجرای طرح پایش سلامت روان و جسم در دانشگاه های سراسر کشور در آغاز سال تحصیلی خبرداد و گفت: امسال همزمان با ورود نودانشجویان طرح پایش سلامت روان و جسم در مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها و برخی موسسات آموزش عالی سراسر کشور شروع شده است.وی افزود: این طرح در سال جدید با تاکید بر اجرا به روش اینترنتی است تا در مورد دانشجویانی که نیاز به خدمات مشاوره یا بهداشت و درمان دارند با سرعت و دقت بیشتری خدمات رسانی مفیدی توسط مراکز مشاوره و بهداشت انجام شود.رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ادامه داد: تاکنون حدود ۷۰ هزاردانشجو در این طرح شرکت کرده اند.صادقی همچنین به توسعه کانون های همیاران سلامت روان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با تاکید بر افزایش سواد سلامت روانی اجتماعی همیاران اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف دفتر مشاوره و سلامت ارتقای سلامت روانی اجتماعی با تکیه بر نیروی دانشجویان همیار است.وی افزود: در سال تحصیلی جدید با تغییر در برنامه های همایش ها و نشست های دانشجویان همیار سلامت روان، هدف افزایش آموزش های عمومی و تخصصی به اعضای این کانون ها با درنظر داشتن آسیب های بومی مناطق است. رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: این دانشجویان با آموزش در زمینه نشانه شناسی رفتارهای پُرخطر و کمک به دانشجویان هم دانشگاهی خود اقدام موثری در کاهش آسیب های روانی اجتماعی در دانشگاه ها می کنند.صادقی یادآور شد: حدود ۴۰۰ کانون در حال حاضر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وجود دارد و ۱۷ هزار دانشجو عضو آنها هستند.وی اظهارداشت: امسال برای آموزش های بیشتر و درگیری بیشتر اعضای کانون همایش های منطقه ای با تاکید بر عوامل بومی و سپس همایش کشوری برگزار می شود.

more_vert ۲۷ کانون خلاقیت در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور راه‌اندازی می‌شود

دانلود فایل

close۲۷ کانون خلاقیت در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: مجوز راه‌اندازی ۲۷ کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور صادر شده‌است که نخستین آن امروز در دانشکده فنی‌وحرفه‌ای شهید مفتح همدان به بهره‌برداری رسید. ابراهیم صالحی‌عمران عصر پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از نخستین کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در دانشکده فنی‌وحرفه‌ای شهید مفتح همدان افزود: دانشگاه باید ارتباط بیشتری با بازار کار و صنعت داشته باشد و شتاب دهنده این کار مراکز شکوفایی نوآوری و خلاقیت‌ها هستند. وی اظهار داشت: وجود اینگونه مراکز فرصت‌هایی برای تولید، تجارت، توسعه صنعت و ایجاد اشتغال ایجاد می‌کند. صالحی عمران بیان کرد: ما از اینجا ارتباط دانشجویان را با دنیای مشاغل و بازار کار برقرار می‌کنیم و نوآوری‌ها از اینجا شکوفا می‌شوند. وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تحصیلات تکمیلی را فرامی‌گیرند، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۰ هزار دانشجو در دوره‌های کاردانی و کارشناسی این دانشگاه ثبت نام کنند. رئیس دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: این تعداد دانشجو در نزدیک به ۱۶۰ رشته دانشگاهی در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تحصیل می‌کنند که ۱۱۰ رشته آن در دوره کاردانی و ۵۰ رشته دیگر نیز در دوره کارشناسی است. دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان همدان ۶ دانشکده دارد که سه دانشکده در شهر همدان، ۲ دانشکده در ملایر و یک دانشکده در نهاوند واقع شده اند. نزدیک به پنج هزار و ۴۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای همدان تحصیلات تکمیلی را فرامی‌گیرند.

more_vert آموزش پیش دبستانی

دانلود فایل

closeآموزش پیش دبستانی

زمانی نه چندان دور، بیشتر بچه ها هرگز به پیش دبستانی نمی رفتند، آن ها تمام سال های قبل از دبستان را صرف بازی با همسالان، عروسک ها، توپ، خاک و سنگ می کردند. اما امروزه وضع تا حد زیادی تغییر کرده است، خانواده مدرن امروز، آموزش پیش دبستانی را جزء جدایی ناپذیر مسیر تحصیلی دانش آموز می داند. مراکز آموزش پیش دبستان نیز برنامه های آموزشی متعددی دارند از آموزش مفاهیم پایه ریاضی و علوم گرفته تا زبان آموزی. بچه های 5-6 ساله وقت زیادی را صرف مشق نوشتن، لوحه نویسی و رنگ کردن مدل های نقاشی می کنند و والدین اغلب در محافل خانوادگی از قابلیت های زبان آموزی و حساب و ریاضی دانش آموزانشان صحبت می کنند.

more_vert مقاله بررسی‌ و تحلیل‌ ضرورت‌ گرایشی‌ شدن‌ آموزش‌ رشتة‌ تربیت‌ بدنی‌

دانلود فایل

closeمقاله بررسی‌ و تحلیل‌ ضرورت‌ گرایشی‌ شدن‌ آموزش‌ رشتة‌ تربیت‌ بدنی‌

مقاله علمی و پژوهشی" بررسی‌ و تحلیل‌ ضرورت‌ گرایشی‌ شدن‌ آموزش‌ رشتة‌ تربیت‌ بدنی‌ در سطح‌ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی‌ کشور" مقاله ای است در 14 صفحه با 13 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است .در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات دانشگاه‌ها، مراکز آموزش‌ عالی‌ کشور، رشتة‌ تربیت‌ بدنی‌،علوم‌ ورزشی‌ و گرایشی‌ شدن‌ مطرح شده است محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert نتیجه پذیرش‌های بدون آزمون مهرماه اعلام می‌شود

دانلود فایل

closeنتیجه پذیرش‌های بدون آزمون مهرماه اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتیجه نهایی پذیرش های بدون آزمون دانشگاه ها و مراکز آموزش کشور اوایل مهرماه اعلام می شود. «ابراهیم خدایی»در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: داوطلبانی که در کنکور سراسری قبول نشده اند یا پذیرفته شده اما از رشته خود راضی نیستند و نظرشان تغییر کرده بود امکان ثبت نام در این دوره ها داشتند.رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد ظرفیت پذیرش داوطلبان در آزمون سراسری و پذیرش های بدون آزمون دانشگاه ها تاکید کرد: در آزمون سراسری امسال ۱۹۱ هزار و ۲۱۵ نفر پذیرفته شدند و برای پذیرش های بدون آزمون ۵۹۶ هزار نفر ظرفیت پذیرش اعلام کردیم.خدایی گفت: ثبت نام از پذیرفته شدگان بدون آزمون با دو سه روز تاخیر در دانشگاه ها آغاز می شود که مراکز آموزش عالی آمادگی پذیرش این دانشجو را دارند.به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مقرر شد پذیرش در ۸۵ درصد رشته ها از طریق سوابق تحصیلی صورت گیرد. از این رو، برای نخستین بار پذیرش بدون آزمون برای مهرماه امسال از ۲۰ اسفندماه ۹۷ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و این مهلت شب گذشته بعد از هفت ماه پایان یافت.بر اساس اعلام حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیش از ۲۵۶ هزار نفر در این دوره ها ثبت نام کردند و آمار نهایی ۲۹ شهریورماه مشخص می شود. داوطلبان برای دریافت پذیرش باید طبق فراخوان دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده مدارک لازم را در زمان تعیین شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات ارسال می کردند. در شیوه جدید پذیرش بدون آزمون داوطلبان برای چندین دانشگاه یا مؤسسه پذیرنده موجود در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخواست پذیرش دادند ولی در نهایت امکان قبولی در یک رشته یا دانشگاه دارند.دانشگاه‌ها و مؤسسات باید با رعایت قوانین و مقررات مربوطه مانند سهمیه‌بندی نسبت به پذیرش دانشجو در سقف ظرفیت تعیین شده توسط شورای گسترش آموزش عالی اقدام و برای ثبت‌نام مشروط پذیرفته‌شدگان اقدام و اسامی آن‌ها را برای تائید به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند. عمده پذیرش های بدون آزمون در دانشگاه های غیردولتی، پیام نور، پردیس های خودگردان و دوره های مجازی دانشگاه ها انجام می شود.

more_vert نتیجه پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها

دانلود فایل

closeنتیجه پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتیجه نهایی پذیرش های بدون آزمون دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور امروز اعلام می شود. ابراهیم خدایی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: این نتیجه تا قبل از پایان امروز در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.بر اساس اعلام حسین توکلی مشاور عالی این سازمان، ۲۹۶ هزار نفر در این دوره از پذیرش ها ثبت نام کردند.ظرفیت پذیرش ۵۹۶ هزار نفر اعلام شد که تمام داوطلبان پذیرفته شده و نشده در کنکور سراسری ۹۸ امکان ثبت نام در این دوره ها را داشتند.ثبت نام برای پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها از ۲۰ اسفند ماه ۹۷ آغاز شد و ۲۸ شهریور به پایان رسید.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی شهر رسانه ای و سند چشم انداز 1404

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی شهر رسانه ای و سند چشم انداز 1404

مقاله علمی و پژوهشی" شهر رسانه ای و سند چشم انداز 1404" مقاله ای است در 14 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به شهر رسانه ای و سند چشم انداز 1404، اقتصاد رسانه ، جهانی سازی ، استعاره های شهری ، ابعاد شهر رسانه ای ، خوشه صنعتی ، خوشه فرهنگی ، صنایع نوین ، برنامه پنجم توسعه و مراکز رشد اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کتابدار

دانلود فایل

closeسئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کتابدار

بانک مقالات ایران در راستای برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال 1398 اقدام به انتشار سئوالات آزمونهای استخدامی در دوره های قبل نموده است . در این بخش سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی برای رشته شغلی کتابدار که شامل 40 سئوال زیر است ارائه شده است 1 – مبانی کتابداری و اطلاع رسانی شامل 10 سئوال 2 – مدیریت و برنامه ریزی کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی شامل 10 سئوال 3 – آمار و روش تحقیق در کتابداری و اطلاع رسانی شامل 10 سئوال 4 – فناوری اطلاعات و نظامهای ذخیره و بازیابی شامل 10 سئوال برای دریافت این سئوالات آزمون استخدامی می توانید از لینک زیر استفاده کنید

more_vert فراخوان جذب هیئت علمی

دانلود فایل

closeفراخوان جذب هیئت علمی

 رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهلت ثبت‌نام متقاضیان جذب دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برای دومین بار تا ۲۰ مهرماه جاری تمدید شد. محمدرضا رضوان طلب در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: فرایند ثبت نام در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه ها از ۲۶ شهریورماه در سامانه مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد و تا ششم مهرماه ادامه داشت.وی افزود: این مهلت ابتدا تا دهم مهرماه و از امشب تا ۲۰ مهرماه بار دیگر تمدید شد.به گفته رئیس مرکز جذب وزارت علوم، مشابه فراخوان‌های قبلی بیش از ۲۰۰ موقعیت شغلی اعلام شده در فراخوان جذب اعضای هیات علمی شهریور ۹۸ وزارت علوم بدون متقاضی مانده است.رضوان طلب ادامه داد: انقضای مهلت فراخوان و تمدید آن فرصت جدیدی برای متقاضیان صرفاً برای این فرصت های شغلی تا ساعت ۱۶ تاریخ اعلام شده در نظر گرفته شده است.رئیس مرکز جذب وزارت علوم خاطرنشان کرد: متقاضیان خصوصاً در رشته‌های کامپیوتر، صنایع، مرمت بنا، مدیریت هنر، معماری، برق، حقوق و حسابداری به سامانه جذب جهت ثبت آمادگی خود مراجعه کنند.