جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله بایسته‌های اخلاقی فیلترینگ و پالایش محتوا در فضای مجازی

دانلود فایل

closeمقاله بایسته‌های اخلاقی فیلترینگ و پالایش محتوا در فضای مجازی

مقاله علمی و پژوهشی " بایسته‌های اخلاقی فیلترینگ و پالایش محتوا در فضای مجازی" مقاله ای است در 24 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اخلاق وحیانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  فیلترینگ؛ پالایش محتوا؛ وظیفۀ اخلاقی؛ اخلاق فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ اخلاق اسلامی پرداخته شده است چکیده مقاله از منظر اخلاقی، مهم‌ترین هدف پالایش محتوا یا فیلترینگ پیشگیری از نقض اخلاق در فضای مجازی است؛ ولی تحقق چنین هدفی مستلزم آن است که همۀ مرتبطان با فیلترینگ با تکالیف خود آشنا باشند و برای عمل به آن‌ها تلاش کنند. تا این وظایف و دشواری‌های آن‌ها شناسایی نشود، نمی‌توان انتظار داشت فیلترینگ هم در خدمت اخلاق باشد و هم اخلاقی اِعمال شود. این مقاله افزون‌بر معرفی مهم‌ترین وظایف شهروندان و نهادهای حاکمیتی دربارۀ فیلترینگ، دشواری‌های آن را تحلیل می‌کند و برای کاهش آن‌ها راهکارهایی می‌دهد. وظایفی چون اطلاع‌رسانی، نظارت، دور نزدن فیلترینگ، همدلی و همراهی کاربران و نهادها و رازداری و امانت‌داری، و دشواری‌هایی چون خطای انسانی و فنی، تعارض وظایف اخلاقی و ضعف انگیزه را معرفی می‌کنیم. برای تبیین هرچه‌بهتر، وظایف را به مشترک و اختصاصی تقسیم کرده‌ایم. مبحث دیگر مقاله، تعریف وظیفۀ اخلاقی، اهمیت آن و مبانی و منشأ الزام وظیفۀ خلاقی است. عنوان مقاله [English] Moral Necessities of Content Filtering and Refinement in Cyberspace چکیده [English] Ethically, the most important purpose of content filtering and refinement in cyberspace is to prevent the violation of moral principles. Achieving this purpose, however, requires that all practitioners of filtering be aware of their duties and responsibilities and do their best to realize them. But until these duties are not recognized and specified, it would be an absurd expectation that filtering serve the moral purposes and be implemented in a moral way. In this paper, the most important responsibilities of citizens and public authorities for filtering are introduced, the related challenges are analyzed, and some strategies are presented for decreasing them. Responsibilities include information-giving, supervision, avoidance of bypassing the filtering, companionship between users and related administrations, privacy and trust, and challenges include technical and human mistakes, the conflict between moral responsibilities, and weakness of motivation. For the convenience and clarification of the discussion, responsibilities are divided into two general categories of shared and dedicated ones. There are other related discussions in this paper like the definition of moral duty, its importance, and the source and foundation of commitment to moral duty. The methodology of the paper is analytical and it is for practical applications, and besides its philosophical analysis it uses the moral teachings of Islam.  کلیدواژه‌ها [English] Filtering, Content Refinement, Moral Duty, IT Ethics, Islamic ethics دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جنگ نرم سایبری در فضای شبکه های اجتماعی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی جنگ نرم سایبری در فضای شبکه های اجتماعی

مقاله علمی و پژوهشی" جنگ نرم سایبری در فضای شبکه های اجتماعی " مقاله ای است در 40 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جنگ نرم سایبری در فضای شبکه های اجتماعی ، اینترنت ، فیلترینگ ، هک و نفوذ ، نشت اطلاعات ، تاکتیک جنگ رسانه ای ، توئیتر ، یوتیوب، سپاه سایبری و جنگ مجازی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert نرم افزار ساخت انیمیشن 3 بعدی DAZ Studio

دانلود فایل

closeنرم افزار ساخت انیمیشن 3 بعدی DAZ Studio

نرم افزار ساخت انیمیشن 3 بعدی - DAZ Studio v4.10.0.123 x86/x64 قدرتمندترین برنامه و ارزانترین راه تولید مدل های سه بعدی DAZ Studio نرم افزاری کامل برای طراحی آثار منحصر به فرد هنر دیجیتال و انیمیشن هایی است که از افراد مجازی، حیوانات، وسایل مختلف، محیط و ... ایجاد می شوند. استفاده از این برنامه بسیار آسان بوده و فقط کافیست تا موضوع پروژه، اشیاء تزئینی که می خواهید اضافه کنید به همراه محل قرارگیری آن ها، تنظیمات، میزان روشنایی و وضوح هریک را تعین نموده و کار روی پروژه هنری خود را آغاز نمایید. اگر شما تصمیم دارید تا پروژه ی ساخت یک انیمیشن 3 بعدی را شروع کنید DAZ Studio این امکان را برای شما فراهم می کند تا با صرف کمترین زمان و هزینه، تمام اصول هنر دیجیتال 3 بعدی و انیمیشن سازی را فرا بگیرید و به ایده های ذهنی خود جامه ی عمل بپوشانید. با استفاده از مدل های 3 بعدی موجود در برنامه که شامل افراد، اشیاء، مکان ها و ... هستند، شما می توانید راحت تر آنچه را که تصور می کنید ایجاد کنید و یا حتی به خلق موجودات غیرعادی و افسانه ای بپردازید. قابلیت های کلیدی نرم افزار DAZ Studio:- سفارشی سازی کلیدهای میانبر صفحه کلید برای به کارگیری آسان تر- نوار ابزار قابل تنظیم- گزینه های انتخابی متفاوت برای هر ویژگی- پیش نمایش پروژه- انتخاب استایل خاص برای محیط کاری- Layout قابل سفارشی سازی- بارگذاری سریع- Magnetize خودکار- پشتیبانی از Drag و Drop- به کارگیری تصاویر پس زمینه- نمایش های متعدد- مدل های آماده بر مبنای اشکال هندسی اولیه- پشتیبانی از UV متعدد- ترکیب تصاویر- ابزار Spot Render- پشتیبانی از OpenGL- فیلترینگ تصویر- رندر کارتون (Toon)- امکان سایه دادن به اشیا- تغییر نوع و میزان نور- پشتیبانی از فرمت های فایل OBJ, OBZ, JPG, DSI, PNG, TIFF, BMP, BHV- ساخت فیلم های خروجی در فرمت AVI

more_vert بچه ها از چه سنی می توانند وارد فضای مجازی شوند؟

دانلود فایل

closeبچه ها از چه سنی می توانند وارد فضای مجازی شوند؟

بسیار مهم است که کودکان شما دراین محدوده سنی تجربه های مثبتی را از سایت هایی که با آن سرو کار دارند، کسب کنند. این به مفهوم هر چه دور نگه داشتن کودکان از سایت های خطرناک نیست، بلکه اطمینان حاصل کردن از آن است که سایت های مورد بازدید، فرزندانمان را به سمت تخریب فکری سوق نمی دهد. نظارت بر فعالیت های آنلاین کودکان در سال های آغازین آشنایی با رایانه و اینترنت بسیار اهمیت دارد و لازم است تا کودکان در تمام لحظات تحت کنترل باشند. به علاوه، کودکان تنها می توانند نیم ساعت در روز را با سایت های متناسب سن خود سپری کنند. اما برای کودکان بالای هفت سال، شرایط فعالیت های اینترنتی کاملا تغییر می کند. محدود کردن کودکان و نوجوانان در استفاده از فضای مجازی یک الزام است متاسفانه در حال حاضر کودکان حتی در سن ۸، ۹ سالگی در اینستاگرام صفحه‌های شخصی راه‌اندازی می‌کنند که این موضوع می‌تواند آسیب بسیاری به کودکان وارد کند چراکه ممکن است کودکان و نوجوانان به خاطر کنجکاوی‌های متعدد،‌ وارد فضاهایی شوند و یا با افرادی معاشرت کنند که صدمات جبران ناپذیری به آنها و یا خانواده‌شان وارد کند اگر از ابتدای دوران تولد کودک، رابطه و صمیمیت بیشتری میان والدین و فرزند ایجاد شود این موضوع می‌تواند ساختار مناسب دفاعی بسیار خوبی ایجاد کند تا کودک از هرگونه سوءاستفاده و آسیبی دور باشد. صمیمیت در رابطه والدین و فرزند کمک می‌کند تا کودک برای ورود به هر فضایی آنها را آگاه کند، با آنها مشورت کند و در هر شرایطی نظر آنها را جویا شود. از طرفی دیگر، والدین می‌توانند براساس این صمیمیت شرایطی فراهم کنند که امکان حضور مداوم کودک در فضای مجازی تعدیل یابد. راهکارهایی بر اساس سن و مراحل مختلف ۲ تا ۴ سال: با شروع ۳ سالگی، برخی از کودکان را می توان از مزایای -مقداری جزئی- استقلال در فضای وب بهره مند کرد از این رو آنها می توانند به کاوش و تجربه های جدید دست یابند و حتی اشتباهات مختص به خود را مرتکب شوند. البته این به مفهوم آزادی کامل کودکان در فضای اینترنت نخواهد بود. بهترین کار آن است که والدین وب سایت های مناسب برای بازدید آنها را انتخاب کرده و خروج از وب سایت ها نیز بر عهده فرزندان نباشد. البته وقتی فرزندانتان در سایت های ایمن شناخته شده هستند، لازم نیست که تمام مدت بالای سر آنها ایستاده و یا کنارشان بنشینید. ۴ تا ۷ سال: در این محدوده سنی، کودکان شناسایی های جدید خود را در فضای مجازی آغاز می کنند، اما همچنان حفظ رابطه نزدیک والدین و فرزندان در فضای اینترنت بسیار مهم است. زمانی که فرزند شما در محدوده سنی مذکور قرار دارد، باید دسترسی او به اینترنت را تنها به سایت هایی که از قبل مشاهده کرده اید و نسبت به محتوای مفید آن اشراف دارید، محدود نمائید. بسیار مهم است که کودکان شما دراین محدوده سنی تجربه های مثبتی را از سایت هایی که با آن سرو کار دارند، کسب کنند. این به مفهوم هر چه دور نگه داشتن کودکان از سایت های خطرناک نیست، بلکه اطمینان حاصل کردن از آن است که سایت های مورد بازدید، فرزندانمان را به سمت تخریب فکری سوق نمی دهد. ۷ تا ۱۰ سال: در این محدوده سنی، کودکان با نگاهی فراخانوادگی بدنبال کسب موجودیت اجتماعی و اطلاعات بیشتر هستند. این زمانی است که فشار همسالان آغاز و تبدیل به یک مساله پیچیده برای بسیاری از بچه ها می شود. به اعتقاد "ریچارد تافت" (روانشناس)، فرزندان -در محدوده ۷تا۱۰ سال- در جستجوی استقلال بیشتر از والدین خود هستند. در طول این سالها، باید مقداری هم به تقویت استقلال کودکان توجه داشت، اما بازهم تکرار می کنیم که این به مفهوم کنار نشستن والدین نیست. همانطور که فرزندانِ خود را به تنهایی- در این محدوده سنی- برای تماشای فیلم روانه نمی کنید، بسیار مهم است که در فضای مجازی نیز با آنها همراه باشید. علاوه بر این، استفاده از نرم افزارهای فیلترینگ و محدود کردن کودکان به سایت های جستجو شده از طریق موتورهای جستجو ایمن(برای کودکان) نیز باید مدنظر باشد. ۱۰ تا ۱۲ سال: طی این دوره پیش از نوجوانی، بسیاری از بچه ها در جستجوی استقلال بیشتر هستند. حتی اگر حس استقلال طلبی برجسته هم نشود، در این زمان استفاده از اینترنت برای انجام تکالیف مدرسه، کشف منابع جدید برای سرگرمی، ورزش و سایر جذابیت ها آغاز می شود. رده سنی ۱۰ تا ۱۲ سال همچنین زمانی است که والدین نه تنها باید نگران نوع فعالیت های فرزندان خود در فضای آنلاین باشند بلکه زمان و میزان کار با اینترنت نیز اهمیت می یابد. در واقع وظیفه شما(والدین) این است که آنها را در مدیریت استقلال خود همیاری کنید. محدودیت هایی را در کیفیت و زمان آنلاین بودن فرزندان اعمال کنید و مطمئن شوید که آنها در فعالیت های دیگر ماننند ورزش، موزیک و کتابخوانی مشارکت دارند.   ۱۲ تا ۱۴ سال: - در این گروه سنی، بچه ها بسیار اجتماعی می شوند و تمایل زیادی به گفتگوهای آنلاین(چت) دارند. با تکرار قوانینی مربوط به حفظ حریم خصوصی برای فرزندانتان، مطمئن شوید که آنها اطلاعات شخصی خود را منتشر نکرده و بدون هماهنگی شما با مخاطبان آنلاین خود(در اتاق های گفتگو) قرار ملاقات نخواهند گذاشت. همچنین تاکید بسیاری بر عدم تبادل عکس با افراد ناشناس در فضای اینترنت داشته باشید. در سن ۱۲ تا ۱۴ سال باید درک روشنی از این حقیقت وجود داشته باشد که افراد ناشناس در فضای اینترنت ممکن است تا واقعیت فاصله زیادی داشته باشند. - محدوده سنی ۱۲ تا ۱۴ سال، دورانی است که کودکان نسبت به مسائل جنسی علاقه نشان می دهند. این کاملا برای آنها طبیعی است که در رابطه با جنس مخالف (و حتی همجنسان خود) کنجکاو شوند و عجیب نیست اگر که بخواهند به تصاویر و موضوعات جنسی دسترسی داشته باشند. طی این دوره اکتشافی اولیه، برای بچه ها بسیار مهم است که بدانند والدین آنها در اطرافشان هستند و از فعالیت های آنها آگاهی دارند. لازم نیست که تمام مدت در اتاقی باشید که فرزندانتان مشغول به وبگردی هستند اما آنها باید بدانند که والدین و سایر اعضا خانواده در هر زمان به اتاق مذکور درسترسی دارند و می توانند در رابطه با فعالیت های آنلاین آنها پرسش هایی را مطرح کنند. - اگر فرزندانتان به اکتشاف سایت ها با محتوای جنسی علاقه مند هستند، مضطرب نباشید. اینکه چگونه وضعیت موجود را مدیریت خواهید کرد بستگی به دیدگاه شما پیرامون چنین مسائلی دارد. توجه داشته باشید که زمان تغییر کرده و از این رو بچه ها با محتوا و موضوعاتی در اینترنت مواجه می شوند که به مراتب صریح تر و جذاب تر از تجربه های شما(والدین) از مجلات در زمان گذشته است. - اگر بچه ها در جستجوی اینترنتی جدیت بیشتر به خرج دهند، احتمالا به سایت ها و گروههای خبری دست می یابند که با انتشار محتوا و ترویج توهمات جنسی موجب پریشانی و هراس آنها و حتی خود شما خواهند شد. این احتمالا قوی ترین استدلال برای فیلترینگ اینترنت است و البته استدلالی محکم برای حضور نزدیک والدین در فعالیت های آنلاین فرزندان، ترویج ارزش های خانواه و ایجاد فضایی از اعتماد و صداقت بین والدین و فرزندان است. - اکثر کودکان در این سن به دانلود نرم افزار بازی از اینترنت و استفاده از آن بصورت آنلاین و یا آفلاین علاقه مند می شوند. برخی از این بازی ها ممکن است دارای محتوایی نامناسب از منظر والدین باشند، از این رو باید بدانید که فرزندتان با رایانه خود چه فعالیت هایی را انجام می دهد، حتی در مواقعی که به فضای مجازی متصل نیستند. نرم افزارهای مانیتورینگ در این زمینه مفید هستند. - محدوده سنی ۱۲ تا ۱۴ سال، دوره ای است که اکثر والدین آن را به عنوان زمانی مناسب برای صحبت در رابطه با مسائل جنسی-با فرزندان خود- انتخاب می کنند. مطمئنا ایده خوبی خواهد بود اگر به "واکنش" های خود در برابر کشف ناگهانی مشاهدات نامناسب فرزندتان در اینترنت هم کمی فکر کنید. - شما می توانید از فیلترینگ و مانیتورینگ فعالیت های اینترنتی فرزندان خود در این رده سنی استفاده کنید، اما ممکن است با مقاومت های نیز مواجه شوید. نکته مهم آن است که با فرزندان خود صادق باشید و آنها درک روشنی از نوع و علت اقدامات پیشگیرانه شما داشته باشند. برای مثال، اگر از نرم افزار فیلترینگ استفاده می کنید، باید فرزندتان را در جریان دلایل اقدام خود در راستای پیشگیری از مواجه وی با محتوای نامناسب قرار دهید. همانطور که مانع حضور فرزند خود در برخی مکان ها -در دنیای واقعی -می شوید، از امتیاز سرپرستی خود بهره برده و مانع دستیابی فرزندانتان به مکان هایی مشخص و البته نامناسب در فضای مجازی شوید. ۱۴ تا ۱۷ سال: این دوره سنی یکی از هیجان انگیزترین و پرچالش ترین دوره ها در زندگی فرزندان و حتی والدین به شمار می رود. نوجوان شما بلوغ جسمی، احساسی و فکری را آغاز می کند و مشتاق است تا استقلال هر چه بیشتر از والدین را تجربه کند. برخی از والدین این استقلال طلبی را به عنوان زمانی برای رها کردن فرزندان خود تلقی می کنند اما تغییرات رفتاری فرزندان در این دوره به مفهوم ترک وظایف سرپرستی از جانب والدین نیست. در این رده سنی، فرزندان در دوره ای مهم و پیچیده از دوران زندگی خود قرار دارند و استقلال وهدایت را به همراه هم باید تجربه کنند. در این دوره سنی، نوجوانان مستعد حضور در فعالیت های مخاطره آمیز آنلاین و آفلاین هستند. با آنکه احتمال سو استفاده از یک نوجوان در اتاق های گفتگو(چت روم) بوسیله اشخاصی که با آنها ارتباط برقرار می کند، بسیار کمتر از سایر گروههای سنی (قبلی) است اما این امکان وجود دارد که نوجوان شما، اشخاصی را در فضای آنلاین ملاقات کند و از این مللاقات احساس خوبی داشته باشد و در نهایت این رابطه را وارد دنیای حقیقی کند. نوجوانان باید بدانند هر کسی را که در فضای مجازی ملاقات می کنند لزوما همانطور که خود را معرفی می کند، نیست و این نکته ای بسیار مهم است. اگرچه گاهی اوقات انتقال آموزه های ایمنی به نوجوانان دشوار است، اما آنها معمولا نیاز به محافظت از خود در برابر کسانی که به دنبال سو استفاده هستند را می دانند. این درک باید برای نوجوانان فراهم شود که تحت کنترل بودن آنها به مفهوم هوشیاری و آمادگی در برابر اشخاص آسیب رسان است. همانطور که اشاره شده بزرگترین خطر را می توان ملاقات دوستان فضای مجازی در دنیای واقعی درنظر گرفت. اما در هر صورت اگر نوجوان شما با دوستی از فضای مجازی در دنیای واقعی ملاقات کرد باید توجه داشت که این ملاقات در یک مکان عمومی برگزار شود. والدین همواره توجه کنند که خودشان در دوران نوجوانی چه تمایلات و علاقه هایی داشته اند تا بدین وسیله انتظاراتی معقول در رابطه با فرزندان داشته و از واکنش بیش از اندازه در هنگام خطاها به دور باشند. اگر نوجوان به شما اعتماد کرده و دررابطه با چیزی ترسناک یا نامناسب که در اینترنت با آن مواجه شده، توضیحاتی را ارائه داد، هرگز مانع دسترسی وی به اینترنت نشوید. بلکه همراه او باشید و با هم تمرین کنید تا در آینده چنین تجربیاتی مجددا روی ندهد. به خاطر داشته باشید که نوجوانان شما بزودی به دوره بزرگسالی می رسند و نیاز دارند تا نوع رفتار مناسب و قضاوت عادلانه را بیاموزند و در نهایت به برداشتی شخصی در رابطه با وبگردی و حتی زندگی در شرایط ایمن برسند. - کاملا متناسب با این رده سنی است که فعالیت هایی مانند ارسال ایمیل، پیام رسان های فوری، وبگردی، دانلود و بازی را در فضای اینترنت تجربه کنند. - توسعه اساسی فعالیت های اینرتنتی در این رده سنی مربوط به زمانی است که بچه ها استقلال و حریم خصوصی می خواهند. آنها هویت های مختلف را تجربه کرده و مرزهای گذشته را به چالش می کشند. - مهارت های تفکر و اخلاق گرایی فرزند خود را در محدوده نگرانی های پیشگیرانه، احساسات و نیازهای دیگران پروش دهید. - به فرزندانتان کمک کنید تا مفاهیمی چون دانلود غیرقانونی و عواقب چنین اشتباهاتی را برای خود و دیگران بیاموزند - "اعتماد" در اینجا مساله ای بسیار مهم است. پس از آنکه به فرزندان خود آموزش های لازم در رابطه با مبدل شدن به یک "شهروند دیجیتال مسئول" را ارائه کردید، به نیاز فرزند خود برای برخورداری از حریم خصوصی احترام بگذارید. - داشتن رفتاری فراتر از حد انتظار و محدودیت هایی بیش از استاندارها موجب از میان رفتن فضای اعتماد میان شما و فرزندانتان خواهد شد. تعیین حداقل سن مجاز برای ورود به شبکه های اجتماعی در اروپا سن مجاز کودکان برای ورود به شبکه های اجتماعی ۱۶ سال تعیین شد ،حداقل سن مجاز کودکان برای حضور در شبکه‌های اجتماعی از ۱۳ سال به ۱۶ سال در اواخر سال ۲۰۱۵ ، نشان‌ دهنده وجود نگرانی‌ هایی در سایر کشور‌ها در مورد استفاده کودکان از شبکه ‌های اجتماعی است. علاوه بر این، طی یک نظرسنجی که در ژوئن ۲۰۱۴ در اسپانیا انجام شد، نشان داده شد که درصد قابل توجهی از والدین، از حضور کودکان ۱۰ تا ۱۷ ساله خود در شبکه‌ های اجتماعی و قرار دادن اطلاعات شخصی در دسترس عموم، جلوگیری به عمل آورده و یا فعالیت‌‌ های کودکان توسط والدین نظارت می‌ شود.