جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
همه پایه‌ها
more_vert مقاله علمی و پژوهشی خوشه های رسانه ای، صنعت رسانه و جهانی سازی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی خوشه های رسانه ای، صنعت رسانه و جهانی سازی

مقاله علمی و پژوهشی" خوشه های رسانه ای، صنعت رسانه و جهانی سازی " مقاله ای است در 10 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به خوشه های رسانه ای، صنعت رسانه و جهانی سازی ، شهر رسانه ای ، مدیاسیتی ، اقتصاد رسانه ، خوشه صنعتی و خوشه فرهنگی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

همه پایه‌ها
more_vert مقاله علمی و پژوهشی صنعت مطبوعات و محیط جدید رسانه ای

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی صنعت مطبوعات و محیط جدید رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" صنعت مطبوعات و محیط جدید رسانه ای " مقاله ای است که در 17  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به صنعت مطبوعات، مطبوعات دولتی ، محیط رسانه ای، نظریه رقابتی پورتر و محیط جدید رسانه ای اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

همه پایه‌ها
more_vert مقاله علمی و پژوهشی چشم انداز در حال ظهور صنعت خبر

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی چشم انداز در حال ظهور صنعت خبر

مقاله علمی و پژوهشی" چشم انداز در حال ظهور صنعت خبر " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به چشم انداز در حال ظهور صنعت خبر ، اینترنت ، روزنامه نگاری ، رسانه های اجتماعی ، روزنامه نگاری متغیر ، روزنامه نگاری شبکه ای و دروزاه بانی خبر اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

همه پایه‌ها
more_vert مقاله علمی و پژوهشی فوتبال ابزاری در خدمت صنعت فرهنگ

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی فوتبال ابزاری در خدمت صنعت فرهنگ

مقاله علمی و پژوهشی" فوتبال ابزاری در خدمت صنعت فرهنگ " مقاله ای است در 6  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فوتبال ابزاری در خدمت صنعت فرهنگ ، سلطه ، یکسان سازی ، فوتبال ، سرگرمی و اسطوره سازی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

همه پایه‌ها
more_vert مقاله علمی و پژوهشی شبکه های ماهواره ای ، صنعت فرهنگ و هویت اجتماعی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی شبکه های ماهواره ای ، صنعت فرهنگ و هویت اجتماعی

مقاله علمی و پژوهشی" شبکه های ماهواره ای ، صنعت فرهنگ و هویت اجتماعی " مقاله ای است در 27 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به شبکه های ماهواره ای ، صنعت فرهنگ و هویت اجتماعی، سرمایه فرهنگی ، مدیریت بدن ، اقتدار و خانواده سنتی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

همه پایه‌ها
more_vert مقاله علمی و پژوهشی رسانه های اجتماعی و استراتژی های نوظهور رسانه ها

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی رسانه های اجتماعی و استراتژی های نوظهور رسانه ها

مقاله علمی و پژوهشی" رسانه های اجتماعی و استراتژی های نوظهور رسانه ها " مقاله ای است در 16  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه های اجتماعی و استراتژی های نوظهور رسانه ها، سازمان رسانه ای ، تلویزیون ، صنعت خبر و فیس بوک اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

همه پایه‌ها
more_vert مقاله علمی و پژوهشی چالش های مدیریت تلویزیون ، رسانه های نوین و بازار آگهی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی چالش های مدیریت تلویزیون ، رسانه های نوین و بازار آگهی

مقاله علمی و پژوهشی" مدیریت تلویزیون ، رسانه های نوین و بازار آگهی " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدیریت تلویزیون ، رسانه های نوین و بازار آگهی ، اقتصاد رسانه ، مدیریت رسانه ، صنعت تبلیغات ، آگهی تبلیغاتی ، آگهی تلویزیونی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

همه پایه‌ها
more_vert مقاله علمی و پژوهشی رسانه های دگراندیش ، رویکرد انتقادی و مشارکت اجتماعی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی رسانه های دگراندیش ، رویکرد انتقادی و مشارکت اجتماعی

مقاله علمی و پژوهشی" رسانه های دگراندیش ، رویکرد انتقادی و مشارکت اجتماعی " مقاله ای است در 14 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه های دگراندیش ، رویکرد انتقادی و مشارکت اجتماعی ، هژمونیک ، ضدهژمونیک ، صنعت فرهنگ ، دیپلماسی رسانه ای ، رویکرد ذهنیت گرا ، رویکرد عینیت گرا ، رویکرد دیالکتیکی و مدل ارتباطی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

همه پایه‌ها
more_vert مقاله علمی و پژوهشی الگوی مطلوب برنامه های دینی تلویزیون

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی الگوی مطلوب برنامه های دینی تلویزیون

مقاله علمی و پژوهشی" الگوی مطلوب برنامه های دینی تلویزیون " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به الگوی مطلوب برنامه های دینی تلویزیون ، برنامه دینی ، صنعت رسانه ، رسانه دینی ، دیدگاه ابزار گرایانه ، دیدگاه ذات گرایانه و نظریه همگرا اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

همه پایه‌ها
more_vert مقاله تخمین قدرت بازاری و مقیاس تولید در صنعت نساجی ایران براساس رویکرد معادلات ساختاری

دانلود فایل

closeمقاله تخمین قدرت بازاری و مقیاس تولید در صنعت نساجی ایران براساس رویکرد معادلات ساختاری

مقاله علمی و پژوهشی " تخمین قدرت بازاری و مقیاس تولید در صنعت نساجی ایران براساس رویکرد معادلات ساختاری " مقاله ای است در 24 صفحه و با 26 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  صنعت نساجی؛ ساختار بازار؛ قدرت بازاری؛ اندازة اقتصادی؛ معادلات ساختاری پرداخته شده است چکیده مقاله هدف محوری این مقاله تخمین قدرت بازاری بر اساس الگوی تغییرات حدسی با استفاده از معادلات ساختاری در صنعت نساجی ایران است. برای این منظور 9 صنعت فعال زیرمجموعة صنعت نساجی بر اساس کد چهار رقمی ISIC  طی سال‌های 1387-1375، بررسی شده و از داده‌های پانل برای تخمین مدل استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که قدرت بازاری در 6 صنعت زیرمجموعة صنعت نساجی معنادار است. به گونه‌ای که بیشترین ضریب تبانی مربوط به "صنعت آماده‌سازی و ریسندگی الیاف" و کمترین آن مربوط به "صنعت تولید گلیم و زیلو" است. همچنین نتایج پژوهش نشان می‌دهد که اندازة اقتصادی همة صنایع مورد بررسی معنادار است و بیشترین اندازة اقتصادی مربوط به صنعت تولید قالی و قالیچه و کمترین آن مربوط به صنعت جوراب بافی است. عنوان مقاله [English] Estimating of Market Power and Economies of Scale in Textile Industry based on Structural Equations Approach چکیده [English] This study attempts to examine market power based on conjectural variation in textile industry with structural approach. It selected 9 subsector of ISIC code over 1996-2008. The technique of analyzing is Panel data. Results of this paper show that there is market power in 6 subsectors. Highest and lowest coefficients of collusion are related to “Fiber preparation and Spinning industry” and “Kelim industry”, respectively. The economies of size are significant for all subsectors. Higher economy size is related to Carpet and Rug subsector, which equal to 178.51. Lowest is related to Hosiery subsector which is equal to 4.56. کلیدواژه‌ها [English] Market Power, Market Structure, textile industry, Economies of Size, Structural Equations دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

همه پایه‌ها
more_vert مقاله علمی و پژوهشی جهانی شدن ، ملاحظات و فرصت ها

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی جهانی شدن ، ملاحظات و فرصت ها

مقاله علمی و پژوهشی" جهانی شدن ، ملاحظات و فرصت ها " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جهانی شدن ، ملاحظات و فرصت ها ، فناوری ارتباطات ، توسعه ، صنعت گردشگری ،آثار مثبت جهانی شدن و آثار منفی جهانی شدن  اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

همه پایه‌ها
more_vert مقاله علمی و پژوهشی مسئولیت اجتماعی و صنعت گردشگری

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی مسئولیت اجتماعی و صنعت گردشگری

در این مقاله علمی و پژوهشی که در19 صفحه و با 25 عنوان فهرست منبع ارائه شده است مسئولیت اجتماعی، صنعت گردشگری و میراث فرهنگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

همه پایه‌ها
more_vert مقاله علمی و پژوهشی آینده پژوهی در مورد سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی ایران

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی آینده پژوهی در مورد سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی ایران

مقاله علمی و پژوهشی آینده پژوهی سرمایه گذاری و تامین مالی در صنعت حمل و نقل ریلی ایران مقاله ای است که در 22 صفحه و با 22 عنوان فهرست منابع منتشر شده است  چکیدهصنعت حمل و نقل یکی از اجزاء مهم اقتصاد ملی محسوب می گردد و بدلیل داشتن نقش زیربنایی تأثیرهای فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی کشور دارد. بدون وجود شبکه حمل و نقل، تاسیسات و تجهیزات جانبی و ناوگان مطلوب تصور رشد و توسعه عمومی کشور غیرممکن بنظر می رسد. در این پژوهش با استفاده از دو روش آینده پژوهی، تحلیل ساختاری و سناریونگاری ابتدا به شناسایی عوامل کلیدی موثر بر سرمایه گذاری و تامین مالی پرداخته و سپس سناریوهای آتی پیش روی سرمایه گذاری و تامین مالی در صنعت حمل ونقل ریلی (بخش ماشین آلات و تجهیزات) تدوین خواهند شد. داده های اولیه تحقیق با استفاده از مصاحبه با مدیران و خبرگان صنعت حمل ونقل ریلی و مرور ادبیات و پیشینه ی تحقیق جمع آوری گردید و در قالب پرسشنامه خبره سنجی و با استفاده از نرم افزار میک مک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از میان چهل عامل موثر، شانزده عامل با اهمیت شناسایی گردید و با تجزیه و تحلیل نرم افزار میک مک در نهایت سه عامل کلیدی موثر تحریم های اقتصادی، تورم و سیاست های پولی و مالی مشخص گردید. این عوامل به عنوان عوامل پایه های اصلی در تدوین سناریو در ادامه مورد استفاده قرار گرفتند. مجموعه وضعیت های محتمل این عوامل توسط خبرگان معین گردید و هفت حالت عدم قطعیت برای آنها در نظر گرفته شد و وارد نرم افزار سناریو ویزارد گردید. با تحلیل های انجام شده توسط نرم افزار سناریو ویزارد، پنج سناریو با سازگاری بالا ارائه گردید و سپس براساس نظرات خبرگان، دو عامل کلیدی موثر تحریم های اقتصادی و سیاست های پولی و مالی که دارای اهمیت و عدم قطعیت بالا شناسایی شدند بعنوان محورهای تدوین سناریوهای آتی قرار گرفته و چهار سناریو برای آینده سرمایه گذاری و تامین مالی در صنعت حمل و نقل ریلی ارائه گردید.

همه پایه‌ها
more_vert مقاله تأثیر خصوصی‌سازی بر عملکرد صادراتی شرکت‌های پتروشیمی ایران

دانلود فایل

closeمقاله تأثیر خصوصی‌سازی بر عملکرد صادراتی شرکت‌های پتروشیمی ایران

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر خصوصی‌سازی بر عملکرد صادراتی شرکت‌های پتروشیمی ایران (مطالعه موردی: صادرات پلی ـ اتیلن) " مقاله ای است در 27 صفحه و با 24 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  خصوصی‌سازی؛ صنعت پتروشیمی؛ پلی اتیلن؛ هند؛ چین پرداخته شده است چکیده مقاله ایران به عنوان دومین کشور تولیدکننده گاز و پنجمین کشور در زمینه تولید نفت خام در جهان، مستعد رشد و توسعه صنعت پتروشیمی است. این صنعت در سال¬های اخیر دارنده مقام اول صادارت غیرنفتی کشور بوده و اصلاحات اقتصادی از نوع خصوصی‌سازی با هدف افزایش بهره‌وری در آن انجام شده است. در این مقاله تأثیر خصوصی‌سازی بر صادرات این صنعت، با تأکید بر عملکرد صادرات پلی¬اتیلن چهار شرکت پتروشیمی امیرکبیر، جم، مارون و آریاساسول، طی سال‌های 1394-1385 با روش داده‌های ترکیبی پویا بررسی می‌شود. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که در دوره مورد بررسی، خصوصی‌سازی اثر منفی بر مقدار صادرات این صنعت داشته است. لذا در فرایند خصوصی‌سازی صنعت پتروشیمی، چه قبل و چه بعد از انتقال مالکیت بنگاه‌های اقتصادی، باید تدابیر جدیدی اندیشیده شود. اری بخش خصوصی در ایران به ترتیب اثرات منفی و مثبت داشته است. همچنین مخارج مصرفی دولت تأثیر منفی بر سرمایه-گذاری بخش خصوصی دارد. عنوان مقاله [English] The Impacts of Privatization on Petrochemical Exports (the Case of Polyethylene) چکیده [English] Iran is ranked as the second country in Gas production and fifth country in crude oil production and has a petrochemical industry. This Industry has the first place in non-oil exports and privatization is accrued in this industry. In this paper, we study the impacts of privatization on polyethylene exports of four Iran’s petrochemical firms, i.e Amirkabir, Jam, Maroon, Arya Sasol, in the period of 2004-2015 by using the dynamic panel. Results show that in this period, privatization has a negative effect on the weight of exports in this industry. Therefore the privatization processes need to be revised in this industry کلیدواژه‌ها [English] Privatization, Petrochemical Industry, Polyethylene, Iran دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

همه پایه‌ها
more_vert مقاله همزمانی چرخه‌های تجاری و یکپارچگی تجاری: مقایسه کشورهای D8، اتحادیه اروپا و جنوب شرق آسیا

دانلود فایل

closeمقاله همزمانی چرخه‌های تجاری و یکپارچگی تجاری: مقایسه کشورهای D8، اتحادیه اروپا و جنوب شرق آسیا

مقاله علمی و پژوهشی " همزمانی چرخه‌های تجاری و یکپارچگی تجاری: مقایسه کشورهای D8، اتحادیه اروپا و جنوب شرق آسیا" مقاله ای است در 34 صفحه و با 42 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  همزمانی چرخه‌های تجاری؛ یکپارچگی تجاری؛ شدت تجارت؛ تجارت درون صنعت؛ تجارت درون صنعت عمودی پرداخته شده است چکیده مقاله در نظریه‌های اقتصاد بین‌الملل، بحث همزمانی چرخه‌های تجاری و عوامل اثرگذار بر آن با تأکید بر یکپارچگی تجاری جهت ایجاد و توسعه تجارت منطقه‌ای کشورها، اهمیت دارد. هدف این مقاله، ارزیابی عوامل اثرگذار بر همزمانی چرخه‌های تجاری به‌ویژه از بعد یکپارچگی تجاری، بین کشورهای اتحادیه اروپا، ASEAN و D8، با استفاده از داده‌های ترکیبی طی دوره زمانی 2013-2000 و مقایسه آن است. نتایج نشان می‌دهد شدت تجارت، تجارت درون صنعت و تجارت درون صنعت عمودی به عنوان شاخص‌های یکپارچگی تجاری در اتحادیه اروپا و ASEAN، اثر مثبت و معناداری بر همزمانی چرخه‌های تجاری دارد. همچنین در مورد کشورهای D8، اثر شدت تجارت و تجارت درون صنعت بر همزمانی چرخه‌های تجاری معنادار و دارای علامت مثبت هستند، در حالی ‌که تجارت درون صنعت عمودی معنادار نیست. علاوه‌براین مقایسه بین بلوک‌ها نشان می‌دهد که تجارت درون صنعت نسبت به شدت تجارت و تجارت درون صنعت عمودی، بیشترین اثر را بر همزمانی چرخه‌های تجاری دارد. عنوان مقاله [English] Business Cycles Synchronization and Trade Integration: Comparison of D8, European Union and South East Asia Countrie چکیده [English] In theories of international economics, the issue of business cycles synchronization and its effective factors with emphasizing on trade integration is essential for regional trade creation and development among countries. The main purpose of this paper is evaluation and comparison of the effective factors on business cycles synchronization especially the role of trade integration among Euro Union, ASEAN and D8 countries using panel data for a period of 2000-2013. The results show that trade intensity, intra-industry trade and vertical intra-industry trade as indices of trade integration have a positive and significant effect in Europe and ASEAN. Also in D8 countries, the effect of trade intensity and intra-industry trade on business cycles synchronization is positive and significant, while vertical intra-industry trade is not effective. Moreover, the comparison among economic blocks shows that intra-industry trade relative to trade intensity and vertical intra-industry trade has more effect on business cycles synchronization. کلیدواژه‌ها [English] Business Cycles Synchronization, Trade Integration, Trade Intensity, Intra-Industry Trade, Vertical Intra-Industry Trade دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

همه پایه‌ها
more_vert مقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و رسانه های اجتماعی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و رسانه های اجتماعی

مقاله علمی و پژوهشی" سواد رسانه ای و رسانه های اجتماعی " مقاله ای است در 23 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سواد رسانه ای و رسانه های اجتماعی، رسانه های نوین ، کاربرد رسانه اجتماعی ، مهارت سواد رسانه ای و چارچوب سواد رسانه ای  نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

همه پایه‌ها
more_vert مقاله تأثیر سرمایه کارآفرینی بر تولید و رشد بخش صنعت ایران

دانلود فایل

closeمقاله تأثیر سرمایه کارآفرینی بر تولید و رشد بخش صنعت ایران

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر سرمایه کارآفرینی بر تولید و رشد بخش صنعت ایران" مقاله ای است در 37 صفحه و با 43 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  سرمایه کارآفرینی؛ نظریه‌های رشد و کارآفرینی؛ تابع تولید؛ مدل رشد درونزا؛ سری‌زمانی؛ ایران پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این مقاله سنجش رابطة بین سرمایة کارآفرینی و تولید و رشد بخش صنعت ایران است. از نظریه‌‌های تابع تولید و مدل‌های رشد درونزا برای تبیین مبانی تابع تولید و مدل رشد بخش صنعت کشور  استفاده و مدل‌های تجربی شناسایی و تصریح می‌شود. از داده‌های سری زمانی دورة 1385-1353 بخش صنعت، استفاده و با به‌کارگیری تکنیک ARDL، روابط بلندمدت و کوتاه‌مدت بین متغیرهای تابع تولید و مدل رشد برآورد می‌شود. برای متغیر سرمایة کارآفرینی، از دو نماگر خویش‌فرمایان و کارفرمایان که عموماً در ادبیات مطرح است، استفاده می‌شود. بخش صنعت کشور تأیید می‌کند که رابطة بین کارآفرینی و ارزش‌افزودة بخش صنعت به‌صورت S شکل ملایم است، همچنین نظریة پورتر را تأیید می‌کند. نتایج برآورد‌های مدل تابع تولید نشان می‌دهد که سرمایة سرانة کارآفرینی - محاسبه شده بر اساس نسبت کارفرمایان به اشتغال - بر تولید و رشد سرانة بخش صنعت از نظر آماری تأثیر مثبت و معناداری دارد و کشش تولیدی بلندمدت آن 37/0 درصد است. همچنین سرمایة انسانی و سرمایة فیزیکی سرانه تأثیر مثبت و معناداری بر تولید و رشد سرانة بخش صنعت دارد. در میان عوامل تولید، بیشترین تأثیرگذاری با کشش تولیدی 54/0 درصد به سرمایة انسانی و پس از آن به سرمایة کارآفرینی تعلق دارد. نتایج آزمون‌های علیت وجود رابطة یک طرفه از سمت سرمایة کارآفرینی بر تولید و رشد بخش صنعت را تأیید می‌کنند. عنوان مقاله [English] The Effect of Entrepreneurship Capital, Output and Growth on Iran's Manufacturing Industries چکیده [English] The objective of this article is to examine the impact of entrepreneurship on the performance of Iran's manufacturing industries using time series data over the period of 1974-2006. More specifically, entrepreneurship capital measures are calculated and included in the production function of manufacturing industries using a specification of the Cobb-Douglas functional form as a basis for analyzing growth determinants. To evaluate this, two alternative measures of entrepreneurship capital are considered. They comprise self-employments and enterprises that hire labor force. Cointegration analysis of time series approach is carried out to examine the factors affecting output and growth in manufacturing industries with an emphasis on entrepreneurship indicators. To understand the current state of entrepreneurship and economic situation of the country, a comprehensive review of pertinent statistics related to entrepreneurship, output and growth is examined to find major stylized facts in the economy. The findings of this paper indicate that entrepreneurship capital is a significant and important factor shaping output and growth in Iran's manufacturing industries. The results confirm that enterprises measure of entrepreneurship has positive and significant impacts on output in both the long run and short run. Therefore, the evidence from this paper points to an additional factor - entrepreneurship capital - that also plays an important role in the production function and growth model in this sector. These results suggest a new direction for policies that focus on instruments to enhance entrepreneurship capital. It may be that policies focusing on enhancing entrepreneurship capital can prove to be more effective than those targeting the more traditional factors, such as capital and labor. کلیدواژه‌ها [English] Entrepreneurship, Manufacturing Industries, Endogenous Growth Model, time series, Iran دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

همه پایه‌ها
more_vert مقاله برآورد هزینه‌های رفاهی انحصار در صنعت خودروی ایران

دانلود فایل

closeمقاله برآورد هزینه‌های رفاهی انحصار در صنعت خودروی ایران

مقاله علمی و پژوهشی " برآورد هزینه‌های رفاهی انحصار در صنعت خودروی ایران" مقاله ای است در 32 صفحه و با 24 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  هزینه رفاهی انحصار؛ ناکارایی تخصیص؛ ناکارایی X؛ تابع هزینه ترانسلوگ؛ سیستم تقاضای تقریباً ایده‌آل؛ صنعت خودروی سواری پرداخته شده است چکیده مقاله این مقاله به برآورد خالص زیان رفاهی ناشی از انحصار در صنعت خودروی سواری ایران می‌پردازد. بدین منظور از داده‌های ترکیبی 6 بنگاه خودروسازی طی سال‌های 1386-1379 و نیز از روش لیبنشتاین و کومانور (1969) که علاوه بر لحاظ ناکارایی تخصیصی (مثلث رفاه)، آثار رفاهی ناشی از ناکارایی X را نیز در محاسبات لحاظ می‌نماید؛ استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که هزینه‌های رفاهی ناشی از عملکرد x با لحاظ آثار رفاهی ناشی از ناکارایی تخصیص این صنعت حدود 7/1 درصد از ارزش تولید ناخالص داخلی سال 1386 بوده است. عنوان مقاله [English] Estimation of the Welfare Costs of Monopoly Power in Iran's Auto Industry چکیده [English] In the literature on economic growth, foreign trade is regarded as a growth factor since it is an effective factor in forming a country’s economy and is capable of influencing all economic sectors. Among different foreign trade approaches, such as export and import, development of non-oil exports is one of the most important economic and political issues which enjoys top priority not only for the sake of absorbing foreign currency, but in terms of providing employment opportunities in the country. In this paper, the main discussion is around the analysis of the growth effect of non-oil exports on the domestic non-oil GDP growth and also export growth in separate sectors of agriculture and industry on domestic GDP of these sectors during 1974-2009 using Feder growth model in Iran. The findings of the study show that non-oil exports of Iran have no significant effect on the growth of non-oil GDP. It is also seen that agricultural export has no meaningful effect on its GDP growth, while it is not benefitting from the export of other non-oil sectors and oil exports. While GDP of industrial sectors is influenced by the exports of this sector, it is also benefiting from the exports of non-oil sectors and oil exports, among which the effect of other non-oil sector’s exports surpasses the other two sectors. کلیدواژه‌ها [English] Non-oil Export, Non-Oil Gross Domestic Product, Iran, Industrial Export, Agricultural Export دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

همه پایه‌ها
more_vert مقاله علمی و پژوهشی توسعه سواد رسانه ای و سازمانهای فرهنگی و رسانه ای

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی توسعه سواد رسانه ای و سازمانهای فرهنگی و رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" توسعه سواد رسانه ای و سازمانهای فرهنگی و رسانه ای " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به توسعه سواد رسانه ای و سازمانهای فرهنگی و رسانه ای ، سازمان رسانه ای و مخاطب رسانه اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

همه پایه‌ها
more_vert مقاله علمی و پژوهشی تاثیر رسانه های جایگزین بر رسانه های اصلی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی تاثیر رسانه های جایگزین بر رسانه های اصلی

مقاله علمی و پژوهشی" تاثیر رسانه های جایگزین بر رسانه های اصلی " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه های جایگزین ، رسانه های اصلی ، مکتب رسانه شناسی ، مطالعات انتقادی ، رژی دوبری ، مکان نگاری و تاریخ نگر اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.