جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی تنوع فرهنگی ایران و سیاستگذاری رسانه ای

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تنوع فرهنگی ایران و سیاستگذاری رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" تنوع فرهنگی ایران و سیاستگذاری رسانه ای " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تنوع فرهنگی ایران و سیاستگذاری رسانه ای ، رسانه های محلی ، شبکه های استانی ، سیاست رسانه ای ، منفعت عمومی ، شهروندی فرهنگی ، تنوع رسانه ای و نظام رسانه ای اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی نهادهای فرهنگی و محصولات فرهنگی و هنری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی نهادهای فرهنگی و محصولات فرهنگی و هنری

مقاله علمی و پژوهشی" نهادهای فرهنگی و محصولات فرهنگی و هنری " مقاله ای است در 28 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به نهادهای فرهنگی و محصولات فرهنگی و هنری ، مبارزه نرم ، تهاجم فرهنگی ، هویت فرهنگی ، توسعه فرهنگی ، آسیب شناسی فرهنگی ، مهندسی فرهنگی ، مکانیسم فرهنگ سازی و ابزار فرهنگ سازی  اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سیاست دموکراتیک و عوامل موثر بر آن

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سیاست دموکراتیک و عوامل موثر بر آن

مقاله علمی و پژوهشی" سیاست دموکراتیک و عوامل موثر بر آن " مقاله ای است در 25 صفحه با 67 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات سیاست دموکراتیک ، دموکراسی ، مدرنیزاسیون ، توسعه اقتصادی ، سرمایه اجتماعی ، فرهنگ دموکراتیک، مطالعات تجربی ، شاخص دموکراسی ، شاخص اقتصادی ، شاخص اجتماعی و شاخص فرهنگی مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی هویت اجتماعی و مقاومت فرهنگی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی هویت اجتماعی و مقاومت فرهنگی

مقاله علمی و پژوهشی" هویت اجتماعی و مقاومت فرهنگی " مقاله ای است در 27 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات هویت اجتماعی و مقاومت فرهنگی ، مصرف فرهنگی ، کالای فرهنگی ، سرمایه فرهنگی ، مخالفت فرهنگی و سبک زندگی مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی و تنوع فرهنگی یونسکویی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی و تنوع فرهنگی یونسکویی

مقاله علمی و پژوهشی" جمهوری اسلامی و تنوع فرهنگی یونسکویی " مقاله ای است در 25 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جمهوری اسلامی و تنوع فرهنگی یونسکویی ، تنوع فرهنگی ، توسعه فرهنگی ، کثرت گرایی فرهنگی ، صلح ، اعلامیه جهانی و فرهنگ اسلامی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد

more_vert ۱۶ درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد

ادامه مطلب

close۱۶ درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد

معاون خط مشی‌گذاری و راهبری اجرایی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۱۶ درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد. به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، نشست تخصصی کنکور؛ چالش ها و راهبردها عصر امروز- شنبه - در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.ابراهیم سوزنچی کاشانی در این نشست اظهار داشت: فقط ۱۶ درصد مراکز آموزش عالی به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد و بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در حال حاضر ۸۵ درصد پذیرش دانشگاه‌ها امسال بدون آزمون انجام شد. وی گفت: قانون یاد شده مصوب مجلس شورای اسلامی و لازم الاجرا است اما شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع ورود نکرد. این مسئول با بیان اینکه عمده ظرفیت آموزش عالی در مراکز دیگر به جز دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد افزود: با این که بیش از ۸۵ درصد پذیرش‌ها بدون آزمون صورت گرفت اما مشکل سنجش و پذیرش کشور حل نشد. معاون خط مشی‌گذاری و راهبری اجرایی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: با توجه به گسترده شدن انتقادات از سنجش و پذیرش در کشور این شورا بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داد.سوزنچی افزود: بر اساس تاکید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساماندهی کنکور تا پایان امسال باید تعیین تکلیف شود.استاد دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف کنکور به این معنا نیست که از سال آینده کنکور به شیوه دیگری برگزار شود بلکه هدف تعیین تکلیف آن در شوروی عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ سیاست های نظام سنجش و پذیرش است.به گفته سوزنچی، امروز نشست اول بررسی راهکارها و چالش‌های کنکور با حضور کارشناسان موسسات و اندیشکده‌ها برگزار شد و در نشست فردا (یکشنبه) کنکور را از دیدگاه روسای دانشگاه ها بررسی می کنیم.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سیاست پژوهی در فضای سیاستگذاری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سیاست پژوهی در فضای سیاستگذاری

مقاله علمی و پژوهشی" سیاست پژوهی در فضای سیاستگذاری " مقاله ای است در 18  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سیاست پژوهی در فضای سیاستگذاری، روند سیاست پژوهی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس امور فرهنگی

ادامه مطلب

closeسئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس امور فرهنگی

بانک مقالات ایران در راستای برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال 1398 اقدام به انتشار سئوالات آزمونهای استخدامی در دوره های قبل نموده است . در این بخش سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی برای رشته شغلی کارشناس امور فرهنگی که شامل 40 سئوال زیر است ارائه شده است 1 – روش تحقیق و آمار شامل 10 سئوال 2 – نظریه های فرهنگی، جامعه شناسی فرهنگی وبرنامه ریزی فرهنگی شامل 30 سئوال برای دریافت این سئوالات آزمون استخدامی می توانید از لینک زیر استفاده کنید

more_vert سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کاردان امور فرهنگی

ادامه مطلب

closeسئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کاردان امور فرهنگی

بانک مقالات ایران در راستای برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال 1398 اقدام به انتشار سئوالات آزمونهای استخدامی در دوره های قبل نموده است . در این بخش سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی برای رشته شغلی کاردان امور فرهنگی که شامل 40 سئوال زیر است ارائه شده است 1 – روش تحقیق و آمار شامل 10 سئوال 2 – نظریه های فرهنگی، جامعه شناسی فرهنگی وبرنامه ریزی فرهنگی شامل 30 سئوال برای دریافت این سئوالات آزمون استخدامی می توانید از لینک زیر استفاده کنید

more_vert تشدید بی عدالتی در پذیرش دانشجوی پزشکی

ادامه مطلب

closeتشدید بی عدالتی در پذیرش دانشجوی پزشکی

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: بی عدالتی در پذیرش دانشجوی پزشکی شدت گرفته و شاهد به هم ریختن نظام شغلی در کشور هستیم.  رضا نقی زاده در نشست تخصصی کنکور؛ چالش ها و راهبردها که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی نهاد مناسب تری برای تصمیم گیری بر سر ساماندهی کنکور است و مجلس شورای اسلامی در این زمینه احساسی عمل می کند.نقی زاده گفت: فاصله حقوق یک پزشک ۳۰ میلیون و حقوق یک مهندس در عسلویه ۱۰ میلیون است، در این زمینه در سطح جامعه انتظار یک رفتار عُقَلایی در کشور وجود دارد و افراد به سمت رشته های پزشکی حرکت می کنند.عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در این باره به ذکر مثالی پرداخت و افزود: برخی افراد بیشترین فشار را به فرزندان خود وارد می کنند که در حوزه پزشکی تحصیل کنند چرا که متوجه این تفاوت حقوق ها شده اند و نمی توان یک رفتار غیرعقلانی از خانواده ها در این زمینه انتظار داشت.وی خاطرنشان کرد: وقتی نظمی را در یک نقطه ای بهم می زنیم در کنکور نمی توانیم آن را حل کنیم و فاصله حقوق های ۳۰ میلیونی با ۱۰ میلیونی یا حتی کمتر قابل جبران نیست.نقی زاده اظهار داشت: حتی اگر کنکور تبدیل به امتحان آزمون نهایی شود باز هم همین مسئله وجود دارد چرا که نظام شغلی در کشور بهم ریخته است و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به این مسئله ورود کند.این مدرس تاکید کرد: برای کنکور پزشکی رقابت خیلی شدید است و برای هر یک صندلی پزشکی بین ۱۰ تا ۱۲ معدل ۲۰ داریم و هیچ راهکاری برای آنها وجود ندارد، البته به این مسئله نظام سهمیه هایی که برای کنکور تعیین شده هم اضافه کنید.نقی زاده گفت: سال ۸۶ و ۸۷ که در حال تهیه نقشه جامع علمی کشور بودیم، بحث بر سر این بود که همه دانشجویان تمایل به رشته های ریاضی و علوم تجربی دارند و کمتر کسی به سمت رشته های علوم انسانی می رود اما الان مشکل دو برابر شده است و متقاضیان علوم ریاضی و فنی هم به شدت کاهش پیدا کرد.عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ادامه داد: سال گذشته این اتفاق دردآور بود که رتبه یک ریاضی پنج سال قبل، در کنکور علوم تجربی ۹۷ شرکت کرد و رتبه برتر را به دست آورد که نشان دهنده پشیمانی او از تحصیل در رشته ریاضی است.نقی زاده اظهار داشت: مهندسی کامپیوتر پرطرفدارترین رشته دنیا است و رتبه های برتر ریاضی امسال هم این رشته را در دانشگاه صنعتی شریف انتخاب کرده اند اما با نگاهی به اعداد و ارقام مرکز آمار متوجه می شویم بیشترین آمار بیکاری به مهندسی کامپیوتر تعلق دارد؛ از سوی دیگر بازار کار نیازمند این رشته است.وی افزود: افرادی که برای این رشته در دانشگاه تربیت شده اند آمادگی علمی ندارند. بنابراین، یکی از وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که جلوی پذیرش اجباری افراد در دانشگاه را بگیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سیاست های رسانه ای در ایران

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سیاست های رسانه ای در ایران

مقاله علمی و پژوهشی" سیاست های رسانه ای در ایران " مقاله ای است در 26 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سیاست های رسانه ای در ایران ، برنامه توسعه ، توسعه ارتباطات ، پارادایم توسعه ، سیاست رسانه ای ، برنامه اول توسعه ، برنامه دوم توسعه ، برنامه سوم توسعه و برنامه چهارم توسعه اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جایگاه محصولات فرهنگی و سند چشم انداز 1404

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جایگاه محصولات فرهنگی و سند چشم انداز 1404

مقاله علمی و پژوهشی" جایگاه محصولات فرهنگی و سند چشم انداز 1404" مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جایگاه محصولات فرهنگی و سند چشم انداز 1404، برنامه پنجم توسعه ، سیاستهای فرهنگی ، تبلیغات تجاری ، برند برتر و کالای فرهنگی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مصوبات سهمیه‌های کنکور ساماندهی می‌شود

ادامه مطلب

closeمصوبات سهمیه‌های کنکور ساماندهی می‌شود

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور از ساماندهی و اصلاح مصوبات ۳۰ ساله سهمیه های کنکور خبر داد. منصور کبگانیان در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: ساماندهی سهمیه های کنکور به ستاد نقشه جامع علمی کشور واگذار شده است و این ستاد بر اساس هماهنگی با مجلس شورای اسلامی پیشنهاداتی را برای اصلاح مصوبات کنکور مطرح می کند.وی خاطرنشان کرد: برخی سهمیه های کنکور را مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگر را شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده است که همه این سهمیه ها و مصوبات باید مطالعه و بازنگری شود.دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: جلسه مشترکی با رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص برگزار شد و در حوزه سیاست گذاری ستاد نقشه جامع علمی کشور دستور بررسی این سهمیه ها را داده ایم.کبگانیان با بیان اینکه سهمیه های متعددی برای کنکور به تناسب نیاز در سال های متعدد تصویب شده، تاکید کرد: برخی از این سهمیه ها و مصوبات هیچ هماهنگی با هم ندارند که نمونه آن مسئله سهمیه ایثارگران بود.به گزارش ایرنا، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از این در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که سال هاست بر تصویب نوع دیگری از ارزیابی برای ورود دانش آموزان به دانشگاه تاکید می کنیم، اما تاکنون موفق نشده ایم.دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سهمیه ایثارگران تاکید کرده بود یکی از سهمیه های کنکور مربوط به ایثارگران بود و این سهمیه روز به روز کمتر می شود؛ چرا که افراد باید شرایط کسب این سهمیه را داشته باشند که تعدادشان زیاد نیست.

more_vert کنکور با ساماندهی جدید سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود

ادامه مطلب

closeکنکور با ساماندهی جدید سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود

معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سیاست های ساماندهی کنکور تا پایان امسال مشخص و سازمان های ذیربط مکلف می شوند که برای آزمون سال ۱۴۰۰ این سیاست ها را به صورت پایلوت عملیاتی کنند. «ابراهیم سوزنچی کاشانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره ساماندهی کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: در راهبرد کلان ششم، اقدام ملی ۶ نقشه جامع علمی کشور به اصلاح نظام سنجش و پذیرش دانشجو اشاره شده است و شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال های ۹۱ و ۹۲ اقداماتی برای ساماندهی کنکور انجام داد و سیاست هایی هم تدوین کرد.وی افزود: این شورا بنا به دلایلی ورود به مسئله کنکور را ادامه نداد و یکی از دلایل، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر پذیرش بدون آزمون ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه ها طی پنج سال بود.عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف یادآور شد: در حال حاضر حدود ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه ها خارج از کنکور پذیرش می شود اما همه می دانند این پذیرش ها برای کدام دانشگاه ها و صندلی ها در حال انجام است؛ ولی مشکل هنوز در جایی که همه برای تصاحب صندلی های آن خود را به آب و آتش می زنند، حل نشده است.سوزنچی کاشانی خاطرنشان کرد: تقاضاهای زیادی برای دانشگاه های دولتی وجود دارد که این شرایط برای رشته های پزشکی بدتر است و امسال بیش از ۶۰۰ هزار متقاضی کنکور پزشکی داشتیم اما شانس تصاحب صندلی های پزشکی در بعضی رشته های پُرمتقاضی یک به ۶۰ است و قانون سنجش و پذیرش این مشکل را حل نکرد.وی همچنین گفت: بنابراین شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گرفت بار دیگر به مسئله کنکور ورود کند؛ در همین زمینه رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ابراز علاقه کرد که مجلس در این زمینه همکاری کند البته رهبر معظم انقلاب هم در برخی جلسات بر حل شدن این موضوع تاکید داشتند.معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: بررسی مسئله کنکور در دبیرخانه این شورا به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و چگونگی پذیرش داوطلبان، سنجش و پذیرش، تاثیرات کنکور روی آموزش و پرورش بررسی می شود.سوزنچی تاکید کرد: برخی معتقدند شیوه فعلی برگزاری کنکور کل نظام آموزش و پرورش را تحت الشعاع خود قرار داده است و دانش آموزان حتی از دوره ابتدایی خود را برای کنکور آماده می کنند. عده ای، موسسات کنکور را مقصر قلمداد می کنند و عده ای دیگر می گویند مشکل از جای دیگر است و این باعث پیچیده شدن مسئله کنکور شد.وی تصریح کرد: برای حل این ماجرا در فرآیند سیاست گذاری یک سری مراحل داریم که اول از همه شناخت مسئله است.معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: البته این مسئله هنوز شفاف نیست و هر کسی به نوعی آن را تفسیر می کند بنابراین تا پایان امسال سیاست های نظام سنجش و پذیرش به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می رسد.سوزنچی افزود: گام اول تبیین مسئله است و سه کار اصلی باید انجام دهیم؛ به همین منظور نشست هایی با ذی نفعان کنکور از جمله دانشگاه ها، مدارس، کانون های فکر و پژوهشکده ها و موسسات آمادگی کنکور از هفته آینده در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود.استاد دانشگاه صنعتی شریف به گام دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ساماندهی کنکور اشاره کرد و و اظهار داشت: گام دوم تحلیل آماری است که از سازمان سنجش آموزش کشور خواسته ایم آمارهای خود را در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دهد و در سال های مختلف روند پذیرش، نحوه اعمال سهمیه و نحوه برگزاری کنکور را بررسی کرده و یک تحلیل آماری روی آن داشته باشیم.سوزنچی ادامه داد: در مرحله بعد، مسئله را تبیین می کنیم که مجموع این فرآیند بیشتر از یک ماه زمان نمی برد. بعد از تبیین مسئله، در گام بعدی دو اقدام انجام می شود که یکی از آنها یعنی مطالعه تطبیقی در خصوص بررسی سیستم سنجش، آموزش و پذیرش سایر کشورها انجام شده است و احتیاجی نیست به آن ورود کنیم.وی با بیان اینکه در نهایت به مجموعه ای از راهکارهای متصور در مورد سیستم سنجش و پذیرش دست می یابیم، ادامه داد: سپس کارگروهی از سازمان ها و نهادهای مرتبط تشکیل می شود. معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: یک سری از سیاست های از قبل تدوین شده که مربوط به سال ۱۳۹۲ بوده قابل استفاده است.سوزنچی خاطرنشان کرد: بعد از رسیدن به این سیاست ها موضوع را در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می کنیم. البته این شورا در جزئیات اجرایی سازی دخالت نمی کند و نهادهای دیگری نظیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش که درگیر این فرآیند هستنند طراحی نحوه اجرا را تحت نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می دهند که احتمال دارد برخی اجزای اجرایی آن نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی باشد.وی همچنین اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از این در برخی امور عملیاتی دخالت کرده، اما اکنون این موضوع دغدغه شورا نیست و قصد ورود به مسائل اجرایی را ندارد مگر اینکه اقتضائات خاصی ورود شورا را ایجاب کند.این استاد دانشگاه درمورد ناهماهنگی میان تصویب برخی سهمیه های کنکور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مسئله هم به دلیل عدم انسجام و در طول زمان رخ داده است اما در سیاست هایی که تبیین می کنیم به این مسئله هم رسیدگی می شود.سوزنچی ادامه داد: برخی مسائل به دلیل کمبود زمان در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می شد که به عنوان مثال می توان به اختصاص سهمیه کنکور به سیل زدگان اشاره کرد که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.وی اظهار داشت: اکنون سهمیه در نظام سنجش و پذیرش متمرکز هم دخالت دارد و شاید به راهکاری برسیم که سهمیه ها به شکل فعلی، معنادار نباشد. اعمال سهمیه باید به گونه ای باشد که عدالت آموزشی در آن دیده شود و از سوی دیگر منجر به بی عدالتی هم نشود. به گزارش ایرنا، نشست‌های تخصصی بررسی مسائل نظام فعلی سنجش و پذیرش دانشجو به ویژه کنکور همچنین راهبردها و راهکارهای برای حل آن توسط معاونت خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به این ترتیب برگزار می شود: نشست با مؤسسات و اندیشکده‌ها ۱۳ مهرماه، نشست با دانشگاه‌ها ۱۴ مهرماه، نشست با مدیران و معلمان مدارس ۱۵ مهرماه‌ و نشست با مؤسسات کنکور ۱۶ مهرماه برگزار می شود.

more_vert مقاله مسئولیت مدنی و اخلاقی دولت در اعمال سیاست های مالی بر مبنای ضابطه تقصیر سنگین

ادامه مطلب

closeمقاله مسئولیت مدنی و اخلاقی دولت در اعمال سیاست های مالی بر مبنای ضابطه تقصیر سنگین

مقاله علمی و پژوهشی " مسئولیت مدنی و اخلاقی دولت در اعمال سیاست های مالی بر مبنای ضابطه تقصیر سنگین" مقاله ای است در 18 صفحه و با 24 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث سیاست های مالی، مسئولیت مدنی، تقصیر سنگین، دولت ، اخلاق پرداخته شده است چکیده مقاله مسئولیت مدنی دولت امری است که از بدو تشکیل دولت های مدرن محل چالش بوده و فراز و فرودهای فراوانی را تجربه کرده است. یکی از عرصه های نسبتا جدیدتر در این زمینه، مسئولیت مدنی ناشی از سیاست های مالی دولت می باشد. این سیاست ها به نحو قابل توجهی بر سرنوشت افراد جامعه و فعالان اقتصادی موثر بوده و بعضا موجب خسارت های فراوانی به ایشان شده است. بر این اساس لازم است تا ضمن بررسی ماهیت این سیاست ها از حیث قرارگیری در دسته اعمال حاکمیتی یا تصدی، امکان جبران خسارات ناشی از آن و مبنای این جبران خسارت مورد بررسی قرار گیرد. در انتهای این تحقیق مشخص خواهد که اعمال سیاست های مالی، در صورتی که به موجب تقصیر سنگین دولت و یا مامورین آن باشد، می تواند موجب مسئولیت مدنی دولت باشد. مبنای این جبران خسارت بر اساس نظریه عمومی تقصیر استوار است. لذا در مصادیق تقصیر سنگین دولت در زمینه سیاست های مالی همچون اعمال سیاست های مالی بدون در نظر گرفتن وضعیت کشور و یا عدم اعمال نظارت بر اجرای سیاست ها و مواردی از این دست، نباید هزینه های اینچنین اقدامات دولت را بر افراد بار نمود. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی خوشه بندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی خوشه بندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی

مقاله علمی و پژوهشی" خوشه بندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به خوشه بندی اقلام و محصولات فرهنگی فضای مجازی ، تکنیک داده کاوی ، روش خوشه بندی ، شبکه فرهنگ مجازی ، سبک زندگی ، الگوی مصرف ، اقلام فرهنگی و محصولات فرهنگی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی اختیارات ، سیاست و اداره

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی اختیارات ، سیاست و اداره

مقاله علمی و پژوهشی" اختیارات ، سیاست و اداره " مقاله ای است که در20 صفحه و با 35 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به اختیارات ، سیاست و اداره ، عرصه سیاسی ، عرصه اداری ، اختیارو بروکراسی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مصوبه نخستین جلسه ستاد نقشه مهندسی فرهنگی کشور ابلاغ شد

ادامه مطلب

closeمصوبه نخستین جلسه ستاد نقشه مهندسی فرهنگی کشور ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهوری مصوبه نخستین جلسه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور درمورد مشارکت وزارتخانه‌های مجری طرح‌های ملی در تدوین و اجرای پیوست فرهنگی را برای اجرا به دستگاه‌های مجری ابلاغ کرد. براساس این مصوبه، سازمان برنامه ‌و بودجه کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارتخانه های نفت و راه و شهرسازی موظف‌ هستند گزارشی از پیوست فرهنگی طرح های کلان توسعه‌ای تهیه، تنظیم و گزارش روند پیشرفت کار را به دبیرخانه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی ارائه کنند. به گزارش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن کامل این مصوبه به شرح ذیل است:وزارت راه و شهرسازیوزارت صنعت، معدن و تجارتوزارت نفتسازمان برنامه و بودجه کشورمصوبه «مشارکت وزارتخانه‌های مجری طرح‌های ملی درتدوین و اجرای پیوست فرهنگی» که در جلسه اول ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور در تاریخ ۲۹ / ۴ /۱۳۹۸ به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:«سازمان برنامه ‌و بودجه کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی موظف‌اند در اجرای مفاد بند ۳ بخش (الف) ماده‌ واحده وظایف و ترکیب اعضای ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور (مصوب جلسه ۷۴۸ مورخ ۲۷ /۳/ ۱۳۹۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، گزارشی از پیوست فرهنگی طرح های کلان توسعه‌ای تهیه و تنظیم و گزارش روند پیشرفت کار را به دبیرخانه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی ارائه نمایند.» به گزارش ایرنا، ‌ نخستین جلسه ستاد مهندسی فرهنگی کشور روز شنبه ۲۹ تیرماه امسال با حضور اسحاق جهانگیری برگزار شد. این سند، تمامی عرصه فرهنگ و هنر، سبک زندگی و روابط اجتماعی را در برمی گیرد، بنابراین حساسیت بیشتری روی آن وجود دارد. تاکنون نزدیک به سه هزار نفر از کارشناسان در رشته‌های مختلف برای تدوین سند مهندسی فرهنگی مشارکت داشته اند و ۳۴ جلسه از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به بررسی و تصویب این سند اختصاص داشته است.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مصرف فرهنگی و سریال های ماهواره ای

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مصرف فرهنگی و سریال های ماهواره ای

مقاله علمی و پژوهشی" مصرف فرهنگی و سریال های ماهواره ای " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مصرف فرهنگی و سریال های ماهواره ای ، سبک زندگی ، سنت فرهنگی ، پیام رسانه ای ، مخاطبان فعال ، فارسی وان ، پی ام سی و ام بی سی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سیاست های رسانه ای مقابله با جنگ نرم

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سیاست های رسانه ای مقابله با جنگ نرم

مقاله علمی و پژوهشی" سیاست های رسانه ای مقابله با جنگ نرم " مقاله ای است در 25 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سیاست های رسانه ای مقابله با جنگ نرم ، جنگ سخت، رسانه، شبکه سازی، ویژگی جنگ نرم و اهداف جنگ نرم اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.