جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert بلوغ زودرس

دانلود فایل

closeبلوغ زودرس

بلوغ زودرس براساس تعریف‌های اپیدمیولوژیک ظاهر شدن علائم بلوغ‌ ‌از نظر فیزیکی و هورمونی زیر 8 سال در دختران و زیر 9 سال در پسران است.

more_vert بلوغ زود هنگام دختران با خطر مشکلات روانی مرتبط است

دانلود فایل

closeبلوغ زود هنگام دختران با خطر مشکلات روانی مرتبط است

به گفته محققان، دختری که در سنین پایین، احتمالا در سن ۷ سالگی، به بلوغ جنسی می رسد در معرض ریسک ابتلا به افسردگی و رفتارهای ضداجتماعی که حداقل تا دهه ۲۰ زندگی اش ادامه دارد، است. جین مندل، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کرنل آمریکا، در این باره می گوید: «دخترانی که نسبت به همسن و سال های خود زودتر به بلوغ جنسی می رسند در طول دوره نوجوانی بیشتر مستعد ابتلا به مشکلات روان شناختی هستند.» در این مطالعه، تیم تحقیق وضعیت حدود ۸۰۰۰ دختر جوان را تا اواخر دهه ۲۰ سالگی بررسی کردند. مندل در ادامه می افزاید: «دخترانی که زودتر به بلوغ جنسی می رسند با علائم افسردگی بیشتر و رفتار ضداجتماعی بیشتر در مقایسه با همسن و سال هایشان مواجه هستند.» به گفته وی، «تحقیقات دیگر نشان می دهد چاقی و قرارگیری در معرض موادشیمیایی مختل کننده غدد درون ریز هم در این زمینه نقش دارند. این گونه مواد در مواد پلاستیکی و مواد ضداشتعال یافت می شوند.» محققان تاکید می کنند با وجودیکه هنوز دلیل بلوغ زودرس کاملا مشخص نیست، اما مطالعه جدید نشان می دهد که پیامدهای آن همچنان تداوم خواهد داشت. منبع: سلامت نیوز

more_vert مقاله علمی و پژوهشی بلوغ حکمرانی الکترونیک در پورتال سازمانها

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی بلوغ حکمرانی الکترونیک در پورتال سازمانها

مقاله علمی و پژوهشی" بلوغ حکمرانی الکترونیک در پورتال سازمانها " مقاله ای است که در 24  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به بلوغ حکمرانی الکترونیک در پورتال سازمانها ، فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله تحلیل کیفی نظریه‌ها در فرایند تحقق بلوغ اجتماعی در عصر ظهور

دانلود فایل

closeمقاله تحلیل کیفی نظریه‌ها در فرایند تحقق بلوغ اجتماعی در عصر ظهور

مقاله علمی و پژوهشی " تحلیل کیفی نظریه‌ها در فرایند تحقق بلوغ اجتماعی در عصر ظهور" مقاله ای است در 24 صفحه و با 68 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  بلوغ اجتماعی، امام مهدی، عصر ظهور، عقلانیت، تکامل، اعجاز پرداخته شده است چکیده مقاله در روایات اسلامی سخن از بلوغ جامعه بشری در عصر ظهور است. تحلیل نظریه‌های چگونگی تحقق بلوغ، به روش توصیفی تحلیلی، هدف اصلی نوشتار است که به شیوه تحلیل کیفی به دو روش عقلی منطقی و نقلی وحیانی به منظور تحلیل و جمع‌بندی یافته‌ها انجام می‌شود و در صدد اثبات فرضیه عادی بودن بلوغ جامعه در عصر ظهور است. دو دیدگاه اعجازگونه و عادی بودن درباره کیفیت تحقق بلوغ مطرح شده است. نظریه اعجاز به دلیل پیامدهای نادرست از جمله انفعال و عدم مسئولیت‌پذیری در برابر حوادث آخرالزمان، جلوگیری از تحرک و پویایی جامعه و ... مردود است. شریعت‌گرایان سنتی و تجددگرایان مسلمان دو گروه از اندیشمندان هستند که به این نظریه تمایل دارند. نظریه تکامل که دیدگاه تمدن‌گرایان اسلامی است، علاوه بر پیامدهای مناسب در تفسیر انتظار موعود از جمله الگوپذیری، تشکیل حکومت دینی در عصر غیبت، ایجاد تمدن اسلامی، و... روایات زمینه‌ساز و الگو قرار دادن جامعه موعود را به خوبی تبیین می‌نماید. امتیاز جامعه عصر ظهور به دلیل بلوغ تاریخی مردم آن عصر و یاس از نجات توسط مکاتب و عقول بشری بدون استعانت از منجی آسمانی و شکایت از وضع موجود، از مهم‌ترین یافته‌های این مقاله به حساب می‌آید. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی توانمندی های نیروی انسانی مرتبط با بلوغ تعامل پذیری دولت الکترونیک

دانلود فایل

closeمقاله بررسی توانمندی های نیروی انسانی مرتبط با بلوغ تعامل پذیری دولت الکترونیک

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی توانمندی های نیروی انسانی مرتبط با بلوغ تعامل پذیری دولت الکترونیک " مقاله ای است در 22 صفحه و با 29 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث توانمندی های نیروی انسانی؛ تعامل پذیری؛ بلوغ تعامل پذیری؛ دولت الکترونیک پرداخته شده است چکیده مقاله               هر تغییری در سازمان، نیازمند پذیرش و کسب توانمندی‌های لازم از سوی نیروی انسانی آن سازمان است. تعامل‌پذیری دولت الکترونیک ازجمله مباحث جدید در سازمان‌های امروزی است که به مفهوم همکاری مشترک بین سازمان‌های متقابل اشاره دارد. در این مقاله به‌دنبال بررسی توانمندی‌های موردنیاز نیروی انسانی سازمان‌ها در مراحل مختلف بلوغ تعامل‌پذیری دولت الکترونیک هستیم. نمونه‌گیری در این پژوهش غیرتصادفی و هدفمند بوده و تعداد نمونه 16 نفر از خبرگان است که ازطریق معیارهای تحصیلات، سابقه کار حرفه‌ای و آثار مکتوب انتخاب شده‌اند. این پژوهش از نوع ترکیبی بوده که در مرحله اول ازطریق تحلیل محتوای کیفی جهت‌دار مراحل بلوغ تعامل‌پذیری و توانمندی‌های نیروی انسانی مرتبط با هر مرحله مشخص شد و سپس در مرحله کیفی با استفاده از فن دلفی فازی، موارد احصاشده توسط خبرگان تأیید شد. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که توانمندی‌های موردنیاز نیروی انسانی در مراحل اولیه بلوغ تعامل‌پذیری عمدتاً فنی است و هم‌ز‌مان با پیشرفت مراحل بلوغ تعامل‌پذیری این توانمندی‌ها پیچیده‌تر شده و شامل مهارت‌های نظری یا ادراکی می‌شود. عنوان مقاله [English] An Appraisal of the Human Resource Capabilities Associated with Interoperability Maturity of Electronic Government چکیده [English] Any changes in an organization entails accepting and acquiring of the essential skills by the human resources of that organization. Interoperability of electronic governments has emerged as a new issue in today's organizations referring to the concept of common collaboration among organizations. This research is aimed at identifying human resource capabilities needed by organizations during various stages of their maturity in e-government interoperability. A purposive nonrandom sample of 16 experts was selected from among the experts based on the criteria of education, professional experience and written works. This is a mixed method research in the first stage of which, qualitative directed analysis, the maturity stages of interoperability and human resource capabilities associated with each stage were identified. In the quantitative stage, using the Fuzzy Delphi technique, the identified items were confirmed by the experts. The results indicated that the required capabilities of human resources in the early stages of maturity of the interoperability are mainly technical, and as the interoperability maturity progresses go further, these requirements become more complex including theoretical or cognitive skills. کلیدواژه‌ها [English] human resource capabilities, interoperability, interoperability maturity, electronic government دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله از بلوغ جسمانی تا رشد عقلانی: بازخوانی اماره‌ی رشد در حقوق موضوعه‌ی ایران و فقه اسلامی با مطالعه‌ی تطبیقی در حقوق فرانسه

دانلود فایل

closeمقاله از بلوغ جسمانی تا رشد عقلانی: بازخوانی اماره‌ی رشد در حقوق موضوعه‌ی ایران و فقه اسلامی با مطالعه‌ی تطبیقی در حقوق فرانسه

مقاله علمی و پژوهشی " از بلوغ جسمانی تا رشد عقلانی: بازخوانی اماره‌ی رشد در حقوق موضوعه‌ی ایران و فقه اسلامی با مطالعه‌ی تطبیقی در حقوق فرانسه" مقاله ای است در 28 صفحه و با 56 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  رشد؛ اماره‌ی رشد؛ تصرف مالی؛ بلوغ؛ آیه‌ی ابتلاء؛ امانسیپا سیون پرداخته شده است چکیده مقاله در قانون مدنی ایران به تبع فقه، برای تحقق اهلیت معامله، علاوه بر بلوغ، رشد هم لازم است. در فقه سن بلوغ مشخص است اما برای رشد سنی معین نشده است. قبل از انقلاب، ماده 1210 ق.م.ا. 18 سال را اماره­ی رشد قرار داده بود، اما بعد از انقلاب به بهانه­ی انطباق قانون با شرع، ماده یادشده به­طور مبهمی اصلاح شد. در حالی که متن ماده سن بلوغ را اماره­ی رشد اعلام کرد، مطابق تبصره­ی 2، در صورتی می­توان اموال صغری را که بالغ شده به او داد که رشد او ثابت شود. در این مقاله «رشد» از دیدگاه فقهی بررسی شده و ثابت شده است که: اولاً، رشد صرفاً برای تصرف در امور مالی لازم است؛ ثانیاً، اصلاح انجام شده در ماده­ی1210ق.م. منطبق با نظر مشهور فقها در فقه امامیه نیست؛ مشهور، بلوغ را اماره­ی رشد نمی­دانند و بین اموالی که در تصرف صغیر است با اموالی که ولی می­خواهد به تصرف او بدهد تفاوت قائل نمی­شوند؛ ثالثاً، رشد یک مفهوم عرفی است و اثبات آن نیز جنبه­ی عرفی دارد؛ برای اثبات آن،  به حکم دادگاه نیاز نیست، بلکه ولی باید به نحو متعارف نسبت به آن علم یا ظن قابل قبول پیدا کند. بر این اساس اگر قانون‌گذار بر مبنای غلبه سن معینی را نشانه­ی رشد قرار دهد، خلاف شرع عمل نکرده است. عنوان مقاله [English] From Physical Puberty to Intellectual Maturity: Comparative Analysis of Maturity Presumption in Iranian, French and Islamic Law چکیده [English] In Iranian Civil Law. like in Islamic Jurisprudence, in addition to puberty, the maturity is necessary in order to have capacity for carrying out transaction. The age of puberty is defined in jurisprudence; however,  there is no specific age of maturity. Before the revolution in Iran , Article 1210 of the Civil Code determined the age of 18 as a criterion for maturity. After the Islamic Revolution, this provision changed under the pretext of conformity of the Civil Code with Islamic Jurisprudence.  The text of this provision regards the age of puberty as maturity. However, according to note 2,  when the maturity can be proved, it is possible to give him his properties. This conflict has led to debate and controversy. In this paper, the" maturity "is considered from jurisprudence perspective and it is concluded: First, the maturity is merely necessary for the possession of financial affairs. Second, there is no consistency between amendments made to Art 1210 and the view of majority in Islamic jurisprudence. Jurists do not accept the"puberty" as a presumption of maturity. Third ,the maturity is a common concept and it can be proved conventionally. For the purpose of proving it , there is no need for the decision of court کلیدواژه‌ها [English] Maturity, Presumption maturity, Puberty, Financial possessions دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تأثیر نوع تداخل زمینه‌ای در یادگیری مهارت‌های حرکتی دختران قبل از بلوغ

دانلود فایل

closeمقاله تأثیر نوع تداخل زمینه‌ای در یادگیری مهارت‌های حرکتی دختران قبل از بلوغ

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر نوع تداخل زمینه‌ای در یادگیری مهارت‌های حرکتی دختران قبل از بلوغ" مقاله ای است در ۱۲ صفحه و با ۱۹ فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به آرایش تمرین؛ تداخل زمینه‌ای افزایشی و کاهشی؛ قبل از بلوغ؛ یادگیری حرکتی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از اجرای پژوهش حاضر بررسی آرایش تمرین مسدود، تصادفی، فزایندۀ تدریجی و کاهندۀ تدریجی بر اکتساب و یادداری انواع مختلف پاس بسکتبال (بالای سر، داخل سینه، بغل با دست برتر) در دختران 8 تا 10 سال است. بدین منظور 60 دانش‌آموز دختر کلاس دوم، سوم و چهارم ابتدایی داوطلبانه انتخاب و به‌صورت تصادفی به چهار گروه مسدود، تصادفی، فزایندۀ تدریجی، کاهندۀ تدریجی تقسیم شدند. پس از اجرای پیش‌آزمون در هر مهارت، مرحلۀ اکتساب شامل پنج جلسه تمرین و هر جلسه 81 کوشش آغاز شد. گروه مسدود در هر جلسه هر مهارت را به‌صورت 27 کوشش پشت سر هم انجام دادند. پس از پایان جلسۀ پنجم آزمون اکتساب گرفته شد و 3 روز پس از آن آزمون یادداری به‌عمل آمد. نتایج نشان داد که در آزمون اکتساب و یادداری تفاوت معنا‌داری بین میانگین‌ها وجود ندارد و این تمرینات با سطح تداخلی متفاوت آثار شایان توجهی بر مراحل مختلف یادگیری نداشته است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله ارزیابی بلوغ فرآیندهای مدیریت منابع انسانی بر اساس مدل فیلیپس

دانلود فایل

closeمقاله ارزیابی بلوغ فرآیندهای مدیریت منابع انسانی بر اساس مدل فیلیپس

مقاله علمی و پژوهشی " ارزیابی بلوغ فرآیندهای مدیریت منابع انسانی بر اساس مدل فیلیپس " مقاله ای است در 24 صفحه و با 19 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدیریت منابع انسانی؛ بلوغ فرایند منابع انسانی؛ مدل فیلیپس؛ تعالی منابع انسانی پرداخته شده است چکیده مقاله نظر به اهمیت روزافزون منابع انسانی به‌عنوان مهم‌ترین دارایی سازمان، ارزیابی و بهبود فرایندهای مدیریت منابع انسانی، امری حیاتی جهت تحقق اهداف سازمان به‌حساب می‌آید. لذا این پژوهش سعی دارد به ارزیابی بلوغ فرایندهای مدیریت منابع انسانی شرکت سازه‌گستر سایپا براساس مدل منابع انسانی فیلیپس و ارائه راهکارهای بهبود بپردازد. پژوهش حاضر ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر نوع روش، یک مطالعه موردی عمل‌محور و توصیفی است. داده‌ها از طریق مصاحبه با خبرگان واحد منابع انسانی و بررسی اسناد سازمان، گردآوری شد. نتایج حاصل از تحلیل داده‌ها نشان داد میانگین کلی بلوغ فرایندهای مدیریت منابع انسانی سازمان، در سطح دو است. فرایند نظام‌های منابع انسانی و مدیریت داده‌ها با امتیاز پنج، بالاترین امتیاز و فرایندهای توسعه قابلیت سازمانی، مدیریت استعداد و پاداش و قدردانی با امتیاز یک، پایین‌ترین امتیاز را کسب نمودند. همچنین فرایندهای راهبرد منابع انسانی، توسعه کارکنان، ایمنی و بهداشت و ارتباطات داخلی و خارجی موفق به کسب امتیاز سه شدند. فرایندهای کارگزینی و مدیریت عملکرد نیز امتیاز دو را کسب نمودند. درنهایت باتوجه‌به شکاف‌های عملکردی مستخرج از نتایج ارزیابی، پیشنهادهایی برای اجرای پروژه‌های بهبود و صعود به سطح بالاتر به سازمان موردمطالعه ارائه شد. عنوان مقاله [English] Evaluating the Maturity of Human Resource Management Processes Based on Philips Model چکیده [English] Given the increasing importance of human resources as the most essential asset of the organization, evaluating and improving HRM processes is critical to achieve the goals of organizations. This research is intended to evaluate the maturity of human resources management processes of Saze Gostar of Saipa Company based on Philips human resource model, and provide suggestions for its improvement. This is an applied research containing a descriptive practice-oriented case study. The data was collected through interviews with the experts at HR departments, as well as reviewing the organizational documents. The results of data analysis illustrated that the overall average of maturity of HRM processes in organizations was at level two. The process of HR systems and data management was at the highest level with the score of five, and the processes of organizational development capability, talent management and reward and appreciation reached the lowest level with a score of one. HR processes, staff development, immunity and health, as well as internal and external communications were at level 3. Personnel and performance management processes got a score of two. Considering the functional gaps indicated by evaluation results, the researchers made some suggestions for the implementation of projects for the improvement and promotion of the organization. کلیدواژه‌ها [English] human resource management, human resource maturity process, Philips model, human resource excellence دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert 5 توصیه برای مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!

دانلود فایل

close5 توصیه برای مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!

اگر کودک انتخاب خود را انجام داد و در نهایت مشکلی پیش آمد، پشت او را خالی نکنید و او را به دلیل انتخابش، سرزنش نکنید. ماندن پای انتخاب هایش و پذیرفتن عواقب تلخ و شیرین آن ها را به او یاد بدهید تا در آینده بتواند با دید عمیق تر و دقیق تری انتخاب کند. به هر حال در مشورت گرفتن یا نظرخواهی از کودکان پیش از سن بلوغ، نکاتی را باید مد نظر قرار داد که در ادامه مطرح می شود سن کودک، شرایط و تجربیات گذشته کودک خود را بشناسید و بعد از او نظرخواهی کنید. هرگز در موضوعی که امکان انعطاف در صلاحدید خودتان نیست، از کودک نظر خواهی نکنید. به سخن ساده تر، تنها زمانی از کودک نظر بخواهید که حتما بتوانید نظرش را اجرایی کنید. اگر فکر می کنید در یک نظرخواهی ممکن است بین چند گزینه با ویژگی ها و خصوصیات بسیار متنوع و پراکنده، کودک تان گیج شود و در نهایت انتخاب درستی انجام ندهد، خودتان پیش از نظرخواهی گزینه های اضافی را حذف کنید و دو یا سه گزینه را که به طور قطع همگی برای کودک مناسب هستند، در برابر کودک قرار دهید. سپس از او بخواهید از بین این گزینه ها هر کدام را که دوست دارد، انتخاب کند. روش های استدلال کردن برای نتیجه گیری درست را به کودک یاد بدهید. به طور مثال برای انتخاب کفش مناسب به کودک بگویید: «این دو کفش، هر دو کفش های خوبی هستند و از نظر جنس، قیمت و کیفیت وضعیت یکسانی دارند اما اگر قصد خرید کفش برای استفاده در پارک یا تفریح را داری، این کفش که رنگ تیره تری دارد و دیرتر کثیف می شود، کفش بهتری است و کفش دارای رنگ روشن تر برای استفاده در مهمانی ها مناسب تر است. حالا خودت تصمیم بگیر کدام کفش برای تو بهتر است.» اگر کودک انتخاب خود را انجام داد و در نهایت مشکلی پیش آمد، پشت او را خالی نکنید و او را به دلیل انتخابش، سرزنش نکنید. ماندن پای انتخاب هایش و پذیرفتن عواقب تلخ و شیرین آن ها را به او یاد بدهید تا در آینده بتواند با دید عمیق تر و دقیق تری انتخاب کند. از طرفی، نگران شکست در این نظرخواهی نخواهد بود و می داند که شما باز هم به او فرصت انتخاب و نظرخواهی می دهید.

more_vert مقاله ارزیابی سطح بلوغ مدیریت سرمایه‌های انسانی در آموزش عالی

دانلود فایل

closeمقاله ارزیابی سطح بلوغ مدیریت سرمایه‌های انسانی در آموزش عالی

مقاله علمی و پژوهشی " ارزیابی سطح بلوغ مدیریت سرمایه‌های انسانی در آموزش عالی" مقاله ای است در 27 صفحه و با 25 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدیریت سرمایه انسانی، محرک‌های سرمایه‌ انسانی؛ سطح بلوغ؛ آموزش عالی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف اصلی این نوشتار، بررسی وضعیت اقدامات مدیریت سرمایه انسانی در دانشکده‌های مدیریت و روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران بوده است. این مطالعه از حیث هدف پژوهش - کاربردی و از نظر نحوه‌ی گردآوری داده‌ها از نوع پژوهش‌های توصیفی- پیمایشی به شمار می‌رود. از این‌رو، 118 نفر کارمند از این دو دانشکده از طریق نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب شدند. آنها پرسشنامه محرک‌های سرمایه‌ی انسانی باسی و مک‌مورر (2007) را کامل کردند. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (86/0) محاسبه شد. داده‌ها با استفاده از آزمون‌های تی تک‌نمونه‌ای و تی برای دو گروه مستقل، تحلیل شدند. نتایج نشان داد: میانگین نمرات دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی در ابعاد ظرفیت یادگیری و دسترسی به دانش به‌طور معنی‌داری بالاتر از میانگین به‌ دست‌ آمده از دانشکده مدیریت بوده است. همچنین، میانگین به‌ دست ‌آمده از دو دانشکده در ابعاد اقدامات رهبری، درگیری کارکنان و بهینه‌سازی سرمایه انسانی، تفاوت معنی‌داری با هم نداشتند و دو دانشکده دارای وضعیت نسبتاً مشابهی بودند. به‌طور کلی، وضعیت دانشکده‌ی روان‌شناسی و علوم تربیتی از نظر محرک‌های مدیریت سرمایه انسانی در حد بالای متوسط و وضعیت دانشکده مدیریت در حد متوسط قرار داشت. عنوان مقاله [English] Evaluation of the Maturity of Human Capital Management at Higher Education چکیده [English] This research is aimed at evaluating the human capital practices in the faculties of management, psychology and educational sciences at the University of Tehran. This research follows an applied purpose which employs a descriptive-survey method for data collection. A sample containing 118 employs from these two faculties was developed by stratified sampling. They were exposed to Bassi and Mcmurrer’s human capital questionnaire. The reliability of the questionnaire was calculated to be 0.86 according to Cronbach’s alpha. The data was analyzed by univariate and bivariate T-test. The results indicated that the mean score of the faculty of psychology and educational sciences was significantly higher than that of the faculty of management in relation to learning capacity and availability of knowledge. The mean scores of the two faculties did not differ significantly with relation to leadership practices, employments entanglement, and modification of human resource. Generally, the situation of the faculty of psychology and educational sciences was higher than moderate with regard to human resource management. The faculty of management was at moderate level in this regard. کلیدواژه‌ها [English] human resource management, Human Resource Motives, Maturity Level, higher education دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و منابع انسانی پایدار

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و منابع انسانی پایدار

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 26 صفحه و با 46 عنوان فهرست منبع ارائه شده منابع انسانی پایدار ، منابع انسانی ، بلوغ منابع انسانی ،مدیریت منابع انسانی و سرمایه اجتماعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

more_vert منظور از تربیت جنسی چیست؟

دانلود فایل

closeمنظور از تربیت جنسی چیست؟

تربیت به جهت اینکه انسان موجودی چند بعدی است ابعاد مختلفی دارد و تربیت جنسی هم یکی از ابعاد مهم است که به بعد جنسی بر می گردد. تربیت جنسی یعنی رشد و بارورکردن ظرفیت ها و استعدادهای هر آنچه که به بعد سکچوالیتی و جنسی انسان مربوط می شود. به گزارش خبر آنلاین، در طی این فرآیند فرد به درک درستی از جنسیت، نقش جنسیتی و جنسی خود می رسد و سکچوالیتی وی در مسیر درست و هدفمند هدایت می شود. علاوه بر دستیابی به درک صحیح، نگرش فرد نسبت به این مسائل نیز به طور درستی ساخته شده و نیز فرد به توانمندی لازم برای مدیریت رفتار جنسی و حفاظت از خود(خودمراقبتی) در موقعیت‌های مختلف و حتی خطرساز دست خواهد یافت. تربیت جنسی باید از بدو تولد در برنامه مراقبتی کودک قرار داده شود و والدین و یا مربیان مهد باید دوره‌های آموزشی لازم در این زمینه را بگذرانند. بعضی اوقات برای برخی افراد این اشتباه پیش می آید که وقتی صحبت از آموزش جنسی می شود، فکر می کنند که منظور یاد دادن نحوه برقراری رابطه جنسی به نوجوان است. این برداشت نادرست بوده و ریشه آن در نگاه محدود، تنگ نظرانه و صرفاً به مسائل جنسی است. محوریت آموزش جنسی نیز همانند تربیت جنسی بر ایجاد درک صحیح از سکچوالیتی و بعد جنسی، کسب دانش صحیح و نگرش مثبت نسبت به این مسائل و نیز توانمند کردن نوجوان برای مدیریت رفتار جنسی و حفاظت از خود و نیز بهره مندی از رشد مطلوب جنسی و برخورداری از حس مثبت نسبت به این بعد وجودی استوار است. لازمه آموزش جنسی، برخورداری نوجوان از اطلاعات صحیح علمی و متناسب با سن و مرحله بلوغ وی است که این کار در وهله اول بر عهده والدین و معلمان و مربیان مدارس است. هر چند که سایر نهادهای جامعه نیز می توانند در این زمینه موثر و کارآمد باشند.

more_vert مقاله تمرکز و تکامل عقول در عصر ظهور

دانلود فایل

closeمقاله تمرکز و تکامل عقول در عصر ظهور

مقاله علمی و پژوهشی " تمرکز و تکامل عقول در عصر ظهور " مقاله ای است در 18 صفحه و با 52 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  عقل، ابزار جمع عقول، جمع عقول، تکامل عقول، مهدویت، عصر ظهور، امام مهدی پرداخته شده است چکیده مقاله شکوفایی عقل، رسالت همه انبیا و اولیا بوده است. مردم در عصر ظهور در اثر تجربه و بلوغ تاریخی، آمادگی لازم برای تکامل عقول را خواهند داشت و امام× رسالت جهانی خویش را با تکامل عقول انسان‌ها آغاز می‌کند. براساس برخی احادیث، عقول در عصر ظهور تکامل می‌یابند و ابزار این جمع و تکمیل عقول، دستان پرتوان ولایت است. معنای جمع شدن عقول، جمع شدن عقل فردفرد انسان‌ها است و نتیجه آن، رسیدن همه به اتّحاد و اجماع است. جمع عقول با تبلیغ و تربیت تدریجی امام صورت می‌گیرد و تأثیر عنایت امام، عادی و طبیعی است؛ نه اعجاز. دانش روز نیز دریافته است که انسان دارای استعداد‌ها و ظرفیت‌های قابل توجهی است که در آینده، توان بهره‌مندی از آنها را خواهد یافت. در پایان این پژوهش نیز به ارتباط دوطرفه عقل و علم اشاره می‌شود؛ علم سبب رشد عقل است و عقل نیز زمینه کسب علم را فراهم می‌کند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی تطبیقی جانشین‌ناپذیری دین از منظر مالینوفسکی و شهید مطهری

دانلود فایل

closeمقاله بررسی تطبیقی جانشین‌ناپذیری دین از منظر مالینوفسکی و شهید مطهری

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی تطبیقی جانشین‌ناپذیری دین از منظر مالینوفسکی و شهید مطهری " مقاله ای است در 18 صفحه و با 27 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث دین، جانشین‌ناپذیری، شهید مطهری، مالینوفسکی و کارکردگرایی پرداخته شده است چکیده مقاله دین همزاد بشر است و در همه مراحل زندگی همراه اوست. در قرون اخیر اندیشه‌هایی مبنی‌بر بی‌نیازی بشر از دین مطرح شده است. بارزترین دلیل طرف‌داران این اندیشه، بلوغ انسان در رشد علمی است. مالینوفسکی در دنیای غرب و شهید مطهری از متفکران جهان اسلام معتقدند دین ویژگی‌هایی دارد که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان جایگزینی برای آنها یافت. مالینوفسکی در تبیین وجوه بی‌بدیل بودن دین تنها بر کارکردهای ویژه آن تأکید دارد. شهید مطهری در نگاهی کلان علاوه‌بر کارکردهای اختصاصی دین، به فطری بودن آن به‌عنوان عاملی مهم در جاودانگی دین اشاره دارد. وی دین را پاسخ‌گوی نیازی حقیقی در سرشت بشر می‌داند و بدین طریق برای آن اصالت قائل است. در مقابل کارکردگرایان با نگاه ابزاری به دین، به توانمندی‌های جانشین‌ناپذیر آن توجه کرده و حتی غیرمعتقدان به دین را نیز به حفظ آن در جامعه توصیه می‌کنند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert رفتار با نوجوان در سن بلوغ با 10 قانون اصلی که والدین باید بدانند

دانلود فایل

closeرفتار با نوجوان در سن بلوغ با 10 قانون اصلی که والدین باید بدانند

برخورد صحیح با نوجوانان یکی از مشکلات والدین امروزی است. در این مقاله قصد داریم 10 قانون اصلی برای رفتار اصولی با نوجوانان مخصوصا در سن بلوغ به شما بگوییم قوانین اساسی که والدین در برخورد صحیح با نوجوان شان باید بدانند قانون اول؛ نپرسید چته؟ لحن این پرسش تأثیر زیادی دارد پس این سوال را با لحنی بپرسید که نوجوانتان متوجه شود که هدفتان فهمیدن مشکلی است که او با آن درگیر است. با این سوال حس خشم پدرومادر ناشکیبا را به فرزندتان منتقل نکنید. درواقع مسائل و مشکلات نوجوان را بزرگ نشان ندهید؛ چون در آنها ایجاد وحشت می‌کند همین‌طور مدام به‌ دنبال این نباشید که آنها را بازخواست کنید. قانون دوم؛ صدایتان را بالا نبرید با بالابردن صدایتان احساس قلدری به شما دست می‌دهد. شاید به تصور بعضی پدرومادرها ساده‌ترین راه نشان‌دادن به نوجوانان مبنی بر اینکه مشکلی وجود دارد، از کوره در رفتن است! در حالی که این بدترین راه است چون تنها به نوجوانتان می‌آموزید که فریادزدن پاسخ مناسبی است و در ادامه این چرخه منفی که به‌ راه انداخته‌اید، کسی که در معرض فریاد قرار می‌گیرد، نهایتا خودتان هستید. ارتباط با نوجوان اگر براساس عشق و علاقه و صمیمیت استوار باشد، اعتمادبه‌نفس را در او تأمین و تضمین می‌کند؛ در حالی که اگر برمبنای فشار و خشونت باشد، ممکن است موجب اختلال عصبی و دشواری‌های روانی در او شود. قانون سوم؛ نوجوان را به حال خود رها نکنید بزرگترین اشتباه تنها گذاشتن نوجوانان است. هر چه زمان کمتری با آنها بگذرانید آنها بیشتر احساس «غریبگی» می‌کنند و رفتارشان بدتر خواهد شد. در برخورد با مسائل نوجوان بهتر است از خودش کمک بگیریم؛ یعنی این واقعیت را بداند که نخستین مسئول حلّ مشکل او، خودش است و برای حل آن باید اقدام کند و ما والدین فقط وظیفه راهنمایی او را داریم که از عواقب تصمیم خودش مطلع شود. قانون چهارم؛ آنها را با نوجوانی خودتان مقایسه نکنید هیچ چیز نیست که بیشتر از گستاخی آشکار فرزندان کاسه‌ صبر پدرومادرها را لبریز کند. برای والدینی که خودشان در شرایطی پرورش پیدا کرده‌اند که هیچ نافرمانی‌ای تحمل نمی‌شده و چاره‌ای جز پذیرش بدون چون و چرای قوانین خانه نداشته‌اند، سخت است که مبارزه‌طلبی‌های نوجوان را تحمل کنند؛ زیرا خودشان هیچ‌گاه فضایی برای ابراز مخالفت نداشته‌اند. گاهی در اصل ارتباط این پدرومادرها در سنین نوجوانی‌شان با والدین‌ خود به‌ حدی رسمی و محدود بوده که درست مانند یک میهمانی فقط بهترین رفتارها امکان بروز داشته‌اند، بنابراین طبیعی است که چنین مکالماتی که امروزه شاهد آن هستیم در دنیای دیروز آن‌قدر امکان بروز نداشته‌اند. قانون پنجم؛ باب گفت‌وگو را باز کنید برای اجرایی‌کردن این قانون باید از دوران کودکی تلاش کنید تا بتوانید با فرزندتان صمیمانه گفت‌وگو کنید تا در دوران نوجوانی فرزندتان با پذیرش بیشتری بتواند مشکلاتش را با شما مطرح کند و با گفت‌وگو با شما به نتایج منطقی‌تری برسد. قانون ششم؛ توپ‌ و تشر ممنوع دیگر زمان آن گذشته است که با یک تشر و داد و بیداد او را به اطاعت از خود وادار کنید؛ هر چند چنین رفتارهایی در دوران کودکی هم نامناسب و مخرب بوده‌اند اما در نوجوانی آسیب‌های بیشتری برای فرزندتان در پی خواهد داشت؛ زیرا در این سنین او دارای توانایی لازم برای مقابله و فریادکشیدن متقابل است که بیشتر باعث می‌شود تا رابطه شما مخدوش شود. قانون هفتم؛ دوران نوجوانی را به او بشناسانید او را از ویژگی‌های دوران نوجوانی آگاه سازید تا با بینش صحیحی بتواند با مشکلات و تغییرات مواجه شود. قانون هشتم؛ نظارت غیرمستقیم اما همیشگی نظارت دورادور خود بر روابط عاطفی، اجتماعی و مجازی او را تداوم دهید تا چنانچه با مشکلی مواجه شد، به موقع او را راهنمایی کنید. قانون نهم؛ اصرار و پافشاری فقط در مسائل مهم به عقایدش احترام بگذارید تا حرمت شما را هم حفظ کند. برای هر اشتباه کوچکی جایگاه والدگری خود را برای جدل با او خدشه‌دار نسازید؛ بلکه از تذکرهای کوتاه و تأثیرگذار استفاده کنید. درواقع قاطعیت و اصرار خود را برای مسائلی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، هزینه کنید. قانون آخر؛ از راهنمایی‌های مشاور غافل نشوید هر چند گفته شد بسیاری از رفتارهای نوجوانان ویژگی طبیعی تحولی آنان است اما چنانچه تغییرات خلقی شدید مثل غمگینی، تحریک‌پذیری، کناره‌جویی و بی‌بندوباری متفاوت از دیگر همسالان، فرهنگ خانوادگی و ارزشی شما را نشان می‌دهد از کمک‌های تخصصی یک روانشناس یا یک روانپزشک استفاده کنید تا شیوه فرزندپروری خود یا حل مشکلات احتمالی فرزندتان را از مسیر درست آن پیگیری کنید.

more_vert مقاله بررسی تطبیقی معرفت فطری خدا ازنظر علامه طباطبایی با نظریه حس الوهی پلانتینگا

دانلود فایل

closeمقاله بررسی تطبیقی معرفت فطری خدا ازنظر علامه طباطبایی با نظریه حس الوهی پلانتینگا

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی تطبیقی معرفت فطری خدا ازنظر علامه طباطبایی با نظریه حس الوهی پلانتینگا " مقاله ای است در 16 صفحه و با 22 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث علامه طباطبایی، آلوین پلانتینگا، حس الوهی، فطرت و مبناگرایی پرداخته شده است چکیده مقاله ازنظر علامه طباطبایی، انسان دارای فطرتی خاص است که او را به سنت خاص زندگی و راه معینی که منتهی به هدف و غایتی خاص (خداوند) می‌شود، هدایت می‌کند؛ راهی که جز آن راه را نمی‌تواند پیش گیرد، «فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْها.» ازسوی دیگر، براساس الهیات کالوینی اذعان به وجود خداوند، در اعماق ذهن هر انسانی وجود دارد و اکتسابی هم نیست؛ بدین‌گونه که نظریه‌ای باشد که در مدرسه و با تعلیم استاد فرا گرفته شود. بلکه چیزی است که هریک از ما از رحم مادر، کاملاً آن را می‌شناسیم و خود طبیعت هم اجازه فراموشی آن را به کسی نمی‌دهد. در این مقاله کوشیده‌ایم وجوه اشترک و افتراق این دو دیدگاه را بررسی کنیم. قلب، جایگاه معرفت فطری، غیر اکتسابی بودن معرفت، هدایتگری انسان، تخلف‌ناپذیری، لزوم تکامل و بلوغ این گرایش، تأثیر گناه بر این نوع معرفت، به‌عنوان وجوه مشترک؛ و انگیزه طرح، ماهیت معرفت فطری، تأثیر آگاهی به قوه معرفتی، منطقه‌ای بودن، متعلق معرفت فطری و نحوه دریافت معرفت، به‌عنوان وجوه افتراق این دو دیدگاه مورد بررسی قرار گرفته است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert 5 خوراکی برتر برای فصل های سر کدامند؟

دانلود فایل

close5 خوراکی برتر برای فصل های سر کدامند؟

شاید بسیاری از افراد مطلع نباشند که برخی از خوراکی ها تا چه حد مناسب فصل های سرد هستند و با مصرف این نوع خوراکی ها می توان زندگی سالم تری در فصل هایی مثل پاییز و زمستان داشت. برخی از خوراکی ها نسبت به دیگر خوراکی ها دارای برتری هایی هستند که مصرف این نوع خوراکی ها در فصل سرد سالم تر است. کربوهیدرات کافی بخورید خوردن کربوهیدرات های سالم مانند نان سبوس دار ، برنج قهوه ای و ماکارونی سبوس دار برای سلامتی بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی کربوهیدرات مصرف می کنید زیرا کربوهیدرات ها روش غیرمستقیم برای دستکاری تریپتوفان برای تقویت خلق و خوی شما در روزهای سرد هستند. به معنای ابتدایی تر؛ کربوهیدرات ها با ترشح سایر مواد مغذی از خون و ورود به سلول ها به تریپتوفان اجازه می دهند تا سد مغز را از بین ببرند. کاسترو میلر توضیح می دهد تریپتوفان کار خود را انجام دهد (و سروتونین ایجاد می کند). سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که به تنظیم خلقیات کمک و با افسردگی مبارزه می کند. ماهی قزل آلا از آنجا که ماهی قزل آلا با چربی های سالم یعنی اسیدهای چرب امگا 3 پر شده است ، برای مبارزه با بیماری های زمستانی انتخاب بسیار خوبی است. اسیدهای چرب امگا 3 در رشد و عملکرد مغز نقشی اساسی دارند. زیرا این ماده حاوی خصوصیات ضد التهابی است. انتقال دوپامین و سروتونین از مهمترین ویژگی های قزل آلا محسوب می شود. ماهی قزل آلا با پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی پر شده است و یک پیوند محکم بین مصرف این نوع ماهی و عملکرد و بلوغ مغز وجود دارد. شیر غنی از ویتامین D یکی از مواردی که باید در زمستان مورد مصرف قرار گیرد، ویتامین D است. ویتامین D نقش بسیار مهمی در بدن افراد ایفا می کند. این ویتامین نه تنها در سیستم ایمنی ، بلکه روی خلق و خوی افراد اثراتی بسیار مثبت دارد و به شدت با افسردگی ناشی از فصل پاییز مبارزه می کند. زردچوبه این گیاه قدرتمند می تواند یک مزیت بزرگ برای سلامت روان شما باشد. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که زردچوبه به همان اندازه داروهای ضد افسردگی در درمان افسردگی موثر است. بنابراین توصیه می شود روزانه نصف قاشق مرباخوری زردچوبه و فلفل سیاه بخورید تا از بیماری های مختلف پیشگیری شود. گردو از آنجا که گردوها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند ، ماده غذایی مهمی برای مقابله با بیماری های زمستانی است. علاوه بر داشتن خاصیت های ضد افسردگی ، گردو با آنتی اکسیدان های مهمی همراه است و به نظر می رسد که رشد سلولهای سرطانی را سرکوب می کند.

more_vert نوجوانان و شبکه های ارتباطی اجتماعی

دانلود فایل

closeنوجوانان و شبکه های ارتباطی اجتماعی

با توجه به وجود شبکه های اجتماعی و استفاده ناگزیر همگی ما از این امکان، همچنین حساسیت دوران نوجوانی عزیزانمان که خواه ناخواه در معرض استفاده از این ابزار قرار می گیرند، رعایت مواردی در این رابطه ضروری به نظر می رسد تا کمترین آسیب را متوجه روند تحصیلی و رشد شخصیتی آنان شود...

more_vert علائم افسردگی خفیف

دانلود فایل

closeعلائم افسردگی خفیف

تشخیص افسردگی خفیف کار چندان ساده‌ای نیست چرا که بسیاری از علائم آن می‌تواند شبیه به واکنش‌های احساسی عادی و معمول به نظر برسد. در حالیکه به نظر می‌آید افسردگی خفیف مشکل جدی نیست اما تغییر در خلق و خو می‌تواند تشدید شود و اغلب تشخیص صحیح آن برای درمان افسردگی در مراحل اولیه حائز اهمیت است. تغییرات قابل توجه در خلق و خو و رفتار می‌تواند نشان دهنده افسردگی خفیف باشد و همچنین می‌تواند حساسیت‌های فیزیکی را هم افزایش دهد. از جمله علائم شایع آن می‌توان به مواردی چون تندخویی، افکار منفی، احساس غیرمعمول خستگی، احساس ناامیدی، احساس غمگین بودن، عدم تمرکز، احساس بی انگیزه بودن، تمایل به تنها بودن و داشتن بدن‌دردهای بی‌دلیل اشاره کرد. تغییرات رفتاری نیز می‌تواند نشان دهنده افسردگی باشد. الگوی خواب تغییر می‌کند و اشتهای فرد افزایش یافته یا کم می‌شود. همچنین مبتلایان به افسردگی خفیف ممکن است به مصرف مواد مخدر رو آورند. مراجعه به پزشک اغلب روش خوبی برای شروع مقابله با افسردگی است. پزشک می‌تواند ارزیابی کند کهیا افسردگی عامل بروز این علائم بوده و شدت بیماری را نیز تشخیص دهد. همچنین چندین تست آنلاین طراحی شده که قادر به تشخیص علائم افسردگی هستند. یکی از آنها پرسشنامه PHQ-۹ است که در سال ۱۹۹۹ طراحی شده است. این تست شامل ۹ پرسش است که پزشکان در بسیاری از کشورها برای تشخیص و نوع افسردگی آنها را از بیمار خود می‌پرسند. اغلب افسردگی خفیف با اعمال تغییرات کوچکی در سبک زندگی قابل درمان است. این راهکارها شامل تغییر در الگوی خواب و رژیم غذایی یا بهبود توازن بین کار و زندگی روزمره است. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال ۲۰۱۷ افسردگی علت اصلی بیماری و از کار افتادگی در سراسر جهان بوده است. همچنین افسردگی می‌تواند طیف وسیعی داشته باشد چرا که یک عامل منحصر در بروز آن نقش ندارد. زنان بیش از مردان احتمال دارد دچار افسردگی شوند. نظرات متفاوتی در این مورد مطرح شده که از آن جمله می‌توان به بلوغ، بارداری و قاعدگی اشاره کرد. آمارها در کشورهای مختلف متفاوت است اما افسردگی در گروه‌های زیر شایع‌تر است: - افرادی که دچار ورشکستگی اقتصادی شده‌اند - افرادی که به بیماری‌های جسمی و مزمن مبتلا هستند - در کودکانی که والدین مبتلا به افسردگی دارند - در افراد مبتلا به دیگر انواع بیماری‌های روانی همچون اضطراب به گزارش مدیکال نیوزتودی، همچنین بسیاری از داروها می‌توانند موجب بروز افسردگی شوند. منبع: سلامت نیوز

more_vert ضرورت آموزش مهارت های زندگی به کودکان

دانلود فایل

closeضرورت آموزش مهارت های زندگی به کودکان

امروزه موفقیت و سلامت روانی شهروندان دنیا به توانایی ها و مهارت هایی بستگی دارد که هر فرد برای برقراری ارتباط، حل مسائل روزمره و زندگی بهتر باید کسب کند. بدین معنی که اگر فرد بخواهد زندگی شاداب تر و موثری داشته باشد، باید مهارت هایی را کسب کند که به آن مهارت های زندگی می گویند. مهارتهای زندگی به مجموعه ای از توانایی هایی گفته می شود که زمینه سازگاری، رفتار مثبت و مفید را فراهم می آورد همچنین فرد را قادر می سازد که ضمن پذیرش مسؤلیت های خود، بدون لطمه زدن به خود و دیگران بتواند به شکل موثرتری با مسایل رو به رو گردد.