جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی تنوع فرهنگی در رسانه

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تنوع فرهنگی در رسانه

مقاله علمی و پژوهشی" تنوع فرهنگی در رسانه " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تنوع فرهنگی در رسانه ، رسانه برخط ، خبرگزاری ، سایت خبری ، زبان قومی ، زبان بین المللی ، همانند سازی ، تکثرگرایی ، زبان نوشتاری و زبان گفتاری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله ارزیابی دیدگاه ابوزید درباره تاریخ‌مندی قرآن با تأکید بر گفتاری بودن وحی

ادامه مطلب

closeمقاله ارزیابی دیدگاه ابوزید درباره تاریخ‌مندی قرآن با تأکید بر گفتاری بودن وحی

مقاله علمی و پژوهشی " ارزیابی دیدگاه ابوزید درباره تاریخ‌مندی قرآن با تأکید بر گفتاری بودن وحی" مقاله ای است در 16 صفحه و با 32 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  گفتاری بودن وحی، تاریخیّت قرآن، بطون قران، نصر حامد ابوزید و جاودانگی قرآن پرداخته شده است چکیده مقاله نظریه تاریخ‌مندی قرآن، ادعایی است که از سوی برخی مسلمانان نوگرا به تبعیت از مستشرقین، تکرار شده است. آنها هر اصلی که در تعارض با ایده تاریخیت باشد منکر و هر امری را که در توجیه اصل تاریخیت کارآمد باشد با بازخوانی آن، به نفع مدعای خود تفسیر می‌کنند. توجیه ملازمه بین سبک گفتاری قرآن با نظریه تاریخیّت و عصری بودن برخی احکام آن در راستای ادعای حیث گفتمانی وحی و رابطه دیالکتیک متن با واقع از سوی نصر حامد ابوزید یکی از این موارد است. بررسی این دیدگاه از جهت تقابل با جاودانگی اسلام و احکام ثابت آن حائز اهمیت است. این مقاله به‌روش توصیفی تحلیلی و به هدف نقد و بررسی ادعای فوق نگاشته شده است تا معلوم گردد ادعای ارتباط بین گفتاری بودن و تاریخیت، با اشکالات متعدد عقلی و نقلی، مواجه است و موارد فراوانی مانند برخورداری قرآن از بطون و ژرفایی نامتناهی، و سازوکارهای بهره‌ برداری ازآن تا قیامت در نقض ادعای فوق وجود دارد.  دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert دانلود مقاله ظرفیتهای زبان قرآن در حال حاضر

ادامه مطلب

closeدانلود مقاله ظرفیتهای زبان قرآن در حال حاضر

ظرفیتهای زبان قرآن در حال حاضر مقاله علمی و پژوهشی است از استادیار دانشگاه تهران که در 22 صفحه و با 46 عنوان فهرست منابع منتشر شده است . در این مقاله زبان قرآن ، دوام و ماندگاری ، زبان بلیغ ، زبان شناسی هنری و زبان مبین مورد بحث و بررسی قرار گرفته است

more_vert علل تأخیر در رشد گفتاری کودک

ادامه مطلب

closeعلل تأخیر در رشد گفتاری کودک

علل عقب ماندگی گفتاری شایع‌ترین شکل گفتار نامفهوم، نوک زبانی صحبت کردن است. این مرحله‌ای است که بسیاری از اطفال هنگامی که شروع به صحبت کردن می‌کنند، آن را طی می‌کنند. علت آن، بیرون زدن زبان از بین دندان‌ها در زمان تلفظ حرف «س» است و تقریباً همیشه بدون درمان از بین می‌رود، ولی شما می‌توانید با متوجه ساختن کودک نسبت به زبانش و حرکات آن با دادن غذاهایی به او که نیاز به لیسیدن یا مکیدن دارند، به فرزند خود کمک کنید دچار این نقیصه نشود. احتمالاً شایع‌ترین علت تأخیر در رشد گفتاری عبارت است از صحبت نکردن با کودک، آواز نخواندن برای او، و بازی نکردن با او. همه کودکان به طور طبیعی تمایل دارند در فعالیت‌های بزرگ‌ترها شرکت کنند و اگر شما زیاد با کودکتان حرف بزنید، تمایل بسیار زیادی برای شرکت در گفت‌وگو با شما خواهد داشت. این یکی از بهترین راه‌های تسریع رشد گفتاری است. قبل از این‌که از تأخیر رشد گفتاری کودکتان نگران شوید، از شوهر و اعضای خانواده‌تان بپرسید با چه سرعتی شروع به حرف زدن کرده‌اند، زیرا غالباً تأخیر در رشد گفتاری علت موروثی دارد. به یاد داشته باشید که دخترها معمولاً زودتر از پسرها صحبت می‌کنند و دو زبانه بودن سبب تأخیر گفتار نمی‌گردد. کودکانی که دیر زبان باز می‌کنند به طور کلی در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که در آن‌ها بی‌ثباتی عاطفی بیشتر، میل به کمال‌گرایی افزون‌تر، والدینی که فعالیت‌ها و استقلال کودک را محدود می‌کنند و تقریباً همیشه نوعی حمایت‌گری مفرط دیده می‌شود. این نوع خانواده مولد سردرگمی و تنش است. نارضایتی و انتقاد والدین نیز می‌تواند سبب عقب افتادن رشد گفتاری شود و نیز خیلی وقت‌ها با تولد یک کودک جدید، گفتار کودک با اشکال مواجه می‌شود. حتی اگر فرزندان دیگری هم دارید، برای یاد دادن حرف‌زدن به کودک‌تان به آن‌ها تکیه نکنید. کودک حرف‌زدن را بیشتر از والدین خود می‌آموزد تا برادرها و خواهرهای بزرگ‌تر. هر یک از والدین می‌تواند به وسیله حرف‌زدن با کودک و خواندن برای او کمک مؤثری به رشد گفتاری وی بنماید. کم‌شنوایی می‌تواند منجر به تأخیر در رشد گفتاری شود و به همین دلیل آزمایش شنوایی بسیار حائز اهمیت است. اگر کودک ناشنوا باشد حرف زدن را یاد نمی‌گیرد. لکنت زبان، جز در موارد بسیار شدید، در رشد گفتاری اشکالی ایجاد نمی‌کند. سوءرفتار با کودک تقریباً همیشه رشد گفتاری را به تعویق می‌اندازد. برخی از مراحل مهم در اوایل رشد زبان محققین ۵۷ مرحله مهم رشد زبان را در طول ۳ سال اول زندگی کودکان تعیین کرده‌اند. دلیل انتخاب این مراحل، اهمیت آنها به عنوان شاخص‌هایی برای رشد زبان شناختی است. اصطلاح زبان به هر نوع سیستم ذخیره‌سازی یا تبادل اطلاعات اطلاق می‌گردد. بنابراین نه تنها گفتار، بلکه گوش دادن، درک مطلب، و ارتباط برقرار کردن با شیوه‌های بصری مانند لبخند زدن یا شناختن اشخاص یا اشیا آشنا را نیز در بر می‌گیرد. حتی شاید تقلید یا انجام اطوار و اشارات نیز جزئی از پدیده‌های زبان باشد. فهرست مراحل مهم رشد زبان این فهرست عمدتاً به دلیل این‌که بتوان علل شنیداری، بصری، و کلامی عقب‌ماندگی زبان را از هم تشخیص داد، به سه بخش تقسیم شده است: – بیانگری شنیداری (صداهای اولیه‌ای که کودک از خود در می‌آورد، نام بردن اشیا، و …).– گیرندگی شنیداری (پاسخ به صداها، کلمات و فرامین، و …).– بصری. ممکن است برخی از کودکان نتوانند کلمات را به‌درستی ادا کنند ولی درک شنیداری و مهارت‌های ارتباط بصری آن‌ها طبیعی باشد. از سوی دیگر ممکن است یک کودک ناشنوا به علت اختلال در درک شنیداری دچار تأخیر گفتاری باشد، ولی مهارت‌های برقراری ارتباط بصری او طبیعی باشد. به همین دلیل آزمون‌ها به صورتی طراحی شده‌اند که بتوان جنبه‌های مختلف تأخیر زبانی را از هم تفکیک کرد. به یاد داشته باشید که سنین ذکر شده حد متوسط هستند، بنابراین کودک شما ممکن است هر یک از مهارت‌ها را زودتر یا دیرتر از زمان گفته شده فراگیرد و هیچ‌وقت این اتفاق دقیقاً در زمان گفته شده رخ نخواهد داد. نتایج آزمون ها کودکی که به طور کلی هیچ صدایی در نمی‌آورد باید موجب نگرانی شود و ممکن است به چندین نوع آزمایش از جمله آزمون‌های شنوایی نیاز داشته باشد. اگر کودک شما در چند ماه اول بی‌صداست، به محض اینکه متوجه موضوع شدید به پزشک یا مرکز بهداشت مراجعه کنید. زمانی که کودک اولین کلمه را ادا می‌کند اهمیت اساسی دارد، ولی محدوده طبیعی این زمان بسیار گسترده است. اگر کودک شما در دو سالگی یک کلمه بامعنی می‌گوید، در صورتی که به‌تدریج کلمات دیگری نیز بیان کند، احتمالاً جای نگرانی نیست. از سوی دیگر اگر کودک شما در ۵ / ۲ سالگی صدا در می‌آورد ولی هنوز کلمه‌ای ادا نمی‌کند، بایستی به پزشک یا مرکز گفتار درمانی مراجعه کنید. الگوهای گفتاری کودکانه مثل نوک زبانی صحبت کردن یا لکنت زبان مختصر تا چهار سالگی قابل قبول است، ولی در مورد نامفهوم بودن گفتار اگر دوام یابد و چشم‌گیر باشد بایستی به کارشناس گفتار درمانی مراجعه کرد. مراحل اولیه مهم در رشد زبانی با ارائه سن متوسط بر حسب ماه – بیانگری شنیداریبه آهستگی صدا در می‌آورد (۳ ماه)در پاسخ به شما صدا در می‌آورد (۲ ماه)می‌خندد (۴ ماه)حباب تولید می‌کند (۷ ماه و ۳ روز)هجاهای تکی را زیر لب زمزمه می‌کند (دادادادا) (۱۰ ماه)زمزمه چندهجایی (۱۰ ماه و ۸ روز)ماما / بابا می‌گوید ولی نه در جای درست (۱۰ ماه)ماما / بابا با کاربرد صحیح ( ۱۴ ماه)اولین کلمه غیر از ماما / بابا ( ۱۷ ماه)چهار تا شش کلمه مختلف (۲۳ ماه)دو یا چند نیاز را به زبان می‌آورد (۲۰ ماه)جملات دو کلمه‌ای (۲۳ ماه)۵۰ کلمه جداگانه یا بیشتر (۲۵ ماه)هر نوع استفاده از «من» یا «تو» ( ۲۸ ماه)از حروف اضافه استفاده می‌کند (۳۴ ماه)گفت‌وگوهای کوتاهی انجام می‌دهد (۳۴ ماه)نام و کاربرد دو شیء را می‌گوید (۳۴ ماه)استفاده درست از ضمیر «من» (۳۶ ماه) – گیرندگی شنیداری نسبت به صدا واکنش نشان می‌دهد (۱ ماهگی)در جهت صدا به طرفین می‌چرخد (۲ ماه)برخی صداها را می‌شناسد (۳ ماه)با صدای زنگ به طرفین می‌چرخد (۵ ماه)با صدای زنگ به طرفین و سپس به پایین می‌چرخد (۸ ماه)با شنیدن فرمان «نه» دست از عمل بر می‌دارد (۱۰ ماه)فرمان‌های یک مرحله‌ای را اجرا می‌کند (۱۳ ماه)فرمان‌های دو مرحله‌ای را اجرا می‌کند (۲۵ ماه)به اشیا نام برده شده اشاره می‌کند (۲۷ ماه)به اشیائی که کاربرد آن‌ها گفته می‌شود اشاره می‌کند (۳۲ ماه)فرمان‌هایی را که با استفاده از حرف اضافه بیان می‌شوند اجرا می‌کند (۳۶ ماه) – بصری لبخند می‌زند (۱ ماه و نیم)پدر و مادر را می‌شناسد (۲ ماه)اشیا را می‌شناسد (۲ ماه)به حالات چهره پاسخ می‌دهد (۴ ماه)ردیابی با چشم (۴ ماه)هنگام ترسیدن پلک می‌زند (۴ ماه)بازی‌هایی را که با اطوار و اشارات همراه‌اند تقلید می‌کند (۹ ماه)فرمان‌هایی را که با حرکات بیان می‌شوند اجرا می‌کند (۱۱ ماه)بازی‌هایی را که با اطوار و اشارت همراه‌اند شروع می‌کند (۱۲ ماه)به اشیا دلخواه اشاره می‌کند (۱۷ ماه) آزمون‌های کلامی این آزمون‌ها به چند مقوله تقسیم می‌شوند که عبارت اند از: اطلاعات عمومی: تو چند تا چشم داری؟ درک عمومی: اگر زانویت خراشیده شود چه می‌کنی؟ حساب: جیمز ده تیله داشت و چهار تای دیگر هم خرید. الان روی هم چند تا تیله دارد؟ تشابهات: گلابی و پرتقال از چه نظر به هم شبیه‌اند؟ معلومات لغوی: یاقوت چیست؟ آزمون‌های عملکردی: این آزمون‌ها به پنج مقوله تقسیم می‌شوند: کامل کردن تصویر، مرتب کردن تصاویر، طراحی با مکعب، چیدن قطعات، جفت کردن. کامل کردن تصویر تصاویری از اشیاء آشنا را که قسمتی از آن‌ها حذف شده است به کودک خود نشان دهید. کودک شما بایستی بتواند قسمت حذف شده، مثل چشم حذف شده یک خرگوش، را تشخیص دهید. مرتب کردن تصاویر یک رشته از تصاویر مثل تصویرهای یک داستان مصور را به ترتیب غلط بچینید. کودک شما بایستی آن‌ها را به‌درستی بچیند تا یک داستان را تشکیل دهند. جفت کردن مجموعه‌ای از اشکال مثل حلقه، ستاره، لوزی، و مثلث، از هر یک دو عدد، به کودک نشان دهید. کودک شما بایستی شکل‌های همانند را انتخاب کند. چیدن قطعات تصویر بزرگ یک شیء آشنا مثل صورت انسان یا تصویر اسب را مانند یک پازل ساده به چند قطعه تقسیم کنید. کودک شما باید در کم‌ترین زمان، قطعات را کنار یکدیگر بگذارد و تصویر درست را بسازد. طراحی با مکعب از کودکتان بخواهید با استفاده از مجموعه‌ای از مکعب‌ها (سرخ، سفید، نصف سرخ و نصف سفید) طرح‌هایی را که ابتدا خودتان طرز درست کردن آن‌ها را نشان می‌دهید درست کند. ابتدا فقط از چهار مکعب استفاده کنید ولی به‌تدریج که کودک بزرگ‌تر می‌شود، تا ۹ مکعب به کار ببرید. منبع: نی نی بان

more_vert دفترچه سئوالات زبان فرانسه و زبان آلمانی دکترای سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات زبان فرانسه و زبان آلمانی دکترای سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشورشامل سئوالات زبان فرانسه و زبان آلمانی سال 1396 در این دفترچه 30 سئوال زبان فرانسه و 30 سئوال زبان آلمانی به عنوان دفترچه شماره 2 برای داوطلبان دوره دکترا ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert دفترچه سئوالات استعداد تحصیلی و زبان آزمون دکترای گروه آزمایشی زبان سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات استعداد تحصیلی و زبان آزمون دکترای گروه آزمایشی زبان سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشورشامل سئوالات استعداد تحصیلی و زبان سال 1396 در این دفترچه 30 سئوال استعداد تحصیلی و 30 سئوال زبان انگلیسی به عنوان دفترچه شماره 2 برای داوطلبان گروه آزمایشی زبان برای رشته های آموزش زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات انگلیسی و ترجمه ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert دانلود دفترچه سئوالات عمومی کنکور 97 گروه آزمایشی زبان

ادامه مطلب

closeدانلود دفترچه سئوالات عمومی کنکور 97 گروه آزمایشی زبان

این دفترچه شامل 25 سئوال زبان و ادبیات فارسی ، 25 سئوال زبان عربی ، 25 سئوال فرهنگ و معارف اسلامی و 25 سئوال زبان انگلیسی می باشد که برای پاسخگویی به سئوالات 75 دقیقه در نظر گرفته شده است

more_vert دانلود دفترچه سئوالات عمومی کنکور 98 گروه آزمایشی زبان

ادامه مطلب

closeدانلود دفترچه سئوالات عمومی کنکور 98 گروه آزمایشی زبان

این دفترچه شامل 25 سئوال زبان و ادبیات فارسی ، 25 سئوال زبان عربی ، 25 سئوال فرهنگ و معارف اسلامی و 25 سئوال زبان انگلیسی می باشد که برای پاسخگویی به سئوالات 75 دقیقه در نظر گرفته شده است

more_vert ثبت‌نام آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی دانشگاه آزاد

ادامه مطلب

closeثبت‌نام آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی دانشگاه آزاد

ثبت‌نام آزمون تعیین سطح توانمندی زبان انگلیسی سال ۱۳۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد. به گزارش دانشگاه آزاد، ثبت نام آزمون تعیین سطح توانمندی زبان انگلیسی این دانشگاه از امروز - چهارشنبه - اول آبان ماه آغاز و تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۱ آبان ماه ادامه دارد. متقاضیان می توانند در صورت تمایل جهت ثبت نام به سایت http:// english.iau.ac.ir/ept مراجعه کنند. آزمون تعیین سطح توانمندی زبان انگلیسی در روز جمعه ۲۴ آبان ماه در شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز برگزار می شود. این آزمون جهت ارزیابی داوطلبان به منظور ورود به سطوح مختلف کلاس های آمادگی زبان انگلیسی ویژه دانشجویان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی است. لازم به توضیح است که شرکت در آزمون تعیین سطح منحصر به ورودی های ۹۸ نبوده و تمام دانشجویان شاغل به تحصیل که تاکنون موفق به ارائه نمره زبان نشده اند، می توانند در این آزمون شرکت کنند. این کلاس ها به دو صورت حضوری و الکترونیکی در تهران برگزار می شود.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سبک زبان در گفتمان خبری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سبک زبان در گفتمان خبری

مقاله علمی و پژوهشی" سبک زبان در گفتمان خبری " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سبک زبان در گفتمان خبری ، همنوایی ، زبان شناسی ، روان شناختی ، تحلیل زبان شناختی و فرایند اسم سازی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای آموزش زبان انگلیسی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای آموزش زبان انگلیسی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته آموزش زبان انگلیسی سال 1396 در این دفترچه 90 سئوال در زمینه آزمون‌سازی زبان، روش تحقیق در مسائل آموزش زبان ، مسائل آموزش زبان ، نظریه‌ها ، مهارت‌ها ،اصول و روش تدریس، تهیه و تدوین مطالب درسی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert دفترچه سئوالات استعداد تحصیلی و زبان آزمون دکترای گروه آزمایشی زبان سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات استعداد تحصیلی و زبان آزمون دکترای گروه آزمایشی زبان سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشورشامل سئوالات استعداد تحصیلی و زبان سال 1396 در این دفترچه 30 سئوال استعداد تحصیلی و 30 سئوال زبان انگلیسی عمومی به عنوان دفترچه شماره 2 برای داوطلبان گروه آزمایشی زبان ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert دفترچه سئوالات استعداد تحصیلی و زبان فرانسه آزمون دکترای گروه آزمایشی زبان سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات استعداد تحصیلی و زبان فرانسه آزمون دکترای گروه آزمایشی زبان سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشورشامل سئوالات استعداد تحصیلی و زبان سال 1396 در این دفترچه 30 سئوال استعداد تحصیلی و 30 سئوال زبان فرانسه به عنوان دفترچه شماره 2 برای داوطلبان گروه آزمایشی زبان روسی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای آموزش زبان آلمانی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای آموزش زبان آلمانی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته آموزش زبان آلمانی سال 1396 در این دفترچه 90 سئوال در زمینه دستور زبان آلمانی، واژه‌سازی، ترجمه متون، ساخت زبان آلمانی، مسائل آموزش زبان نظریه‌ها ، تجزیه و تحلیل خطا ، تجزیه و تحلیل کتب درسی آلمانی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert دفترچه سئوالات استعداد تحصیلی و زبان آزمون دکترای گروه آزمایشی زبان سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات استعداد تحصیلی و زبان آزمون دکترای گروه آزمایشی زبان سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشورشامل سئوالات استعداد تحصیلی و زبان سال 1396 در این دفترچه 30 سئوال استعداد تحصیلی و 30 سئوال زبان انگلیسی به عنوان دفترچه شماره 2 برای داوطلبان گروه آزمایشی زبان برای رشته های فرهنگ و زبانهای باستانی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert دفترچه سئوالات استعداد تحصیلی و زبان روسی آزمون دکترای گروه آزمایشی زبان سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات استعداد تحصیلی و زبان روسی آزمون دکترای گروه آزمایشی زبان سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشورشامل سئوالات استعداد تحصیلی و زبان سال 1396 در این دفترچه 30 سئوال استعداد تحصیلی و 30 سئوال زبان روسی به عنوان دفترچه شماره 2 برای داوطلبان گروه آزمایشی زبان روسی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert دفترچه سئوالات استعداد تحصیلی و زبان آلمانی آزمون دکترای گروه آزمایشی زبان سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات استعداد تحصیلی و زبان آلمانی آزمون دکترای گروه آزمایشی زبان سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشورشامل سئوالات استعداد تحصیلی و زبان سال 1396 در این دفترچه 30 سئوال استعداد تحصیلی و 30 سئوال زبان آلمانی به عنوان دفترچه شماره 2 برای داوطلبان گروه آزمایشی زبان آلمانی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert مقاله علمی و پژوهشی آسیب شناسی زبان مطبوعات

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی آسیب شناسی زبان مطبوعات

مقاله علمی و پژوهشی" آسیب شناسی زبان مطبوعات " مقاله ای است در 34  صفحه و 24 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به آسیب شناسی زبان مطبوعات ، الگوهای زبانی ، زبان معیار ، زبان غیرمعیار ، منابع معیار سازی ، نشانه گذاری و مبهم نویسی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert چگونه یک کودک خوش صحبت تربیت کنیم؟

ادامه مطلب

closeچگونه یک کودک خوش صحبت تربیت کنیم؟

خوب حرف زدن کودکان یکی از مهم ترین و سازنده ترین ابعاد رشدی هر فردی، رشد زبان، یعنی نحوه سخن گفتن است. والدین با نوع آموزشی که در این زمینه به کودکانشان می دهند می توانند آن ها را افراد خوش زبان و یا بد زبان پرورش بدهند. برای هر پدر و مادری لازم است که با مراحل رشد گویایی و یا همان زبانی فرزندش آشنا بشود و راهکارهای مناسب برای آموزش صحیح آن را به فرزندان یاد بگیرند. هر انسانی از قبل از تولد (دوران بارداری) تا لحظه مرگ در ابعاد مختلفی رشد می کند. رشد جسمانی، عقلی، اخلاقی، عاطفی و زبانی. تمام ابعاد رشدی برای زندگی هر فردی لازم می باشد. اما از بین آنها رشد زبانی و یا گویایی می تواند مهم ترین و سازنده ترین بعد باشد. زیرا زبان یکی از بهترین راه های برقراری ارتباط با محیط اطراف هر فردی است. غان و غون بهتر است والدین از دوران بارداری با فرزندشان صحبت کنند و بعد از تولد نیز این کار را ادامه بدهند و به دفعات متعدد برایش شعر و قصه بخوانند و با او صحبت کنند تا کودکشان از دامنه لغات بالایی برخوردار شود. کودکان از لحظه تولد کم کم به شنیدن صداهای محیطی واکنش نشان می دهند. از شنیدن هر صدایی لذت می برند. بعد از گذشت چند ماهی از تولد، کودک به دلیل الگوپذیر بودن سعی به تکرار صداهایی که می شنود، می کند. پدر و مادر باید به این نکته توجه داشته باشند که هر صدا و هر کلمه ای را که کودکان مداوم بشنوند، قطعا یک روزی آنها را به کار می برند. اگر والدین در خانه با یکدیگر با لحن آرام و ملایم و با استفاده از کلمات مناسب با یکدیگر صحبت کنند می توانند بر روی رشد صحیح و مناسب گویایی فرزندشان تاثیر مثبتی را بگذارند. سه سالگی سن تکمیل رشد گویایی اگر محیط خانه یک کودک محیط مناسبی باشد، یعنی والدین با فرزندشان زیاد صحبت کنند، برایش شعر و قصه بخوانند، به صداهای مثبتی که از خود در می آورند واکنش مثبت نشان دهند و کودکشان را ترغیب به حرف زدن نمایند، در این صورت کودک آنها می تواند تا پایان سن 3 سالگی، از دامنه لغات بالایی برخوردار باشد و به راحتی می تواند حرف بزند. اما اگر محیط گفتاری کودک مناسب نباشد ممکن است یکی از دلایلی باشد که رشد زبانی آن ها را به تاخیر بیاندازد. در دوران بارداری و شیر دهی با فرزندت حرف بزن یکی از راهکارهایی که می تواند به رشد زبانی فرزندان کمک کند این است که با آنها زیاد صحبت شود. هم در دوران بارداری و هم در زمان شیر دهی با فرزندتان صحبت کنید و هنگامی که او سعی کرد از دهان خود صدایی را مشابه صدهای شما بیرون آورد، او را تشویق کنید تا او متوجه کار مثبتش بشود و تلاش خود را برای تکرار آن رفتار انجام بدهد. شنیدن کلمات منفی ممنوع اگر والدین در خانه با یکدیگر با لحن آرام و ملایم و با استفاده از کلمات مناسب با یکدیگر صحبت کنند می توانند بر روی رشد صحیح و مناسب گویایی فرزندشان تاثیر مثبتی را بگذارند. در برخی موارد در فیلم ها و کارتن هایی که کودکان می بینند، کلمات مناسبی گفته نمی شود و یا با لحن مناسبی صحبت نمی شود. به دلیل اینکه کودکان مشاهده گرهای توانا و الگوپذیرهای قابلی هستند، به راحتی می توانند آن حرف ها یا کلمات نامناسب را یاد بگیرند و تکرار کنند. سعی کنید قبل از دیدن هر فیلم و کارتنی توسط فرزندتان، ابتدا خودتان آن را مشاهده کنید و زمانی که متوجه شدید مشکل گفتاری در آن ها وجود ندارد، برای فرزندتان هم بگذارید. حتی اگر با بستگان و یا آشنایانی رفت و آمد می کنید که لحن و کلمات مناسبی را در گفتارش به کار نمی برند، بهتر است تا زمانی که کودک تان کاملا حرف زدن را یاد نگرفته است، رفت و آمد خود را با او کمتر کنید. زیرا دیدن و شنیدن جملات جدید و متفاوت برای کودکان جذابیت دارد و ممکن است که آن ها را یاد بگیرد و به کار ببرد. تشویق به جای تنبیه ممنوع یکی دیگر از راهکارهای آموزش تشخیص حرف های خوب از بد به فرزندان، این است که پدری و مادر با یکدیگر صحبت کنند و همچنین به بقیه افراد فامیل مثل خاله ها و عمه ها، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، و همچنین فرزندان بزرگتر بگویند که اگر کودک شان در کنار آنها حرف زشت و ناپسندی را زد به او واکنش مثبت نشان ندهند و به او نخندند. زیرا اگر به حرف های زشت کودکان واکنش نشان داده بشود، کودک ممکن است فکر کند که حرفی را که زده خوب و مثبت بوده و سعی می کند که دوباره آن را تکرار کند. ولی اگر در برابر کلمات نا پسند خود هیچ گونه واکنشی چه مثبت و چه منفی را نبیند دیگر آن را تکرار نمی کند. پایه گذاری ارزش ها به صورت کلی وظیفه والدین و مربیان مهدهای کودک این است که تا قبل از 7 سالگی به پایه گذاری ارزش ها در ابعاد مختلف در کودکان بپردازند. اگر تا قبل از این سن در ابعاد مختلف فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بتوانیم خوبی ها و بدی و به صورت کلی ارزش ها را به کودکان از طریق غیر مستقیم یعنی بازی کردن، قصه خواندن، شعر خواندن و فیلم دیدن، آموزش بدهیم بعد از ورود به مدرسه و با فرا رسیدن 7 سالگی کودکان کم کم می توانند طبق آموزشی که دیده اند خوبی ها را از بدی ها تشخیص بدهند. منبع: مشرق

more_vert دانلود دفترچه سئوالات عمومی کنکور 97 گروه آزمایشی هنر

ادامه مطلب

closeدانلود دفترچه سئوالات عمومی کنکور 97 گروه آزمایشی هنر

این دفترچه شامل 25 سئوال زبان و ادبیات فارسی ، 25 سئوال زبان عربی ، 25 سئوال فرهنگ و معارف اسلامی و 25 سئوال زبان انگلیسی می باشد که برای پاسخگویی به سئوالات 75 دقیقه در نظر گرفته شده است