جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی سپهر رسانه و چالش های پیش رو

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی سپهر رسانه و چالش های پیش رو

مقاله علمی و پژوهشی" سپهر رسانه و چالش های پیش رو " مقاله ای است در 12 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سپهر رسانه و چالش های پیش رو ، پیشران ، مسائل راهبردی ، رقابت در محتوا و رقابت در پیام اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله مفهوم رقابت نامشروع تجاری و مقایسه آن با نهادهای مرتبط

دانلود فایل

closeمقاله مفهوم رقابت نامشروع تجاری و مقایسه آن با نهادهای مرتبط

مقاله علمی و پژوهشی " مفهوم رقابت نامشروع تجاری و مقایسه آن با نهادهای مرتبط" مقاله ای است در 34 صفحه و با 40 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  رقابت نامشروع؛ رقابت تجاری؛ حقوق رقابت نامشروع پرداخته شده است چکیده مقاله رقابت سالم در بازار، منافع مصرف کنندگان و جامعه را تامین میکند. اما در مواردی رقبای تجاری با توسل به روشهای نامشروع به منافع تجاری یکدیگر لطمه وارد میکنند . چنین رقابتی که در آن رقبا از وسایل نامشروع بهره میجویند، وصف نامشروع به خود میگیرد. در این نوشتار برای روشن شدن ماهیت رقابت نامشروع، مفهوم و مصادیق مختلف رقابت نامشروع مورد بررسی قرار گرفته و برای شناخت بهتر حقوق رقابت نامشروع به مقایسه آن با برخی نهادهای مرتبط پرداخته شده است. عنوان مقاله [English] Unfair competition and comparison with the concept of trade-related institutions چکیده [English] Fair competition in the market provides benefits to both consumers and society. However, in some cases, competitors adversely affect the commercial interests of each other by resorting to illegal methods. Such a competition in which competitors use illegitimate means is regarded as illegitimate and unlawful. In order to clarify the nature of unfair competition, this paper examines the concept of unfair competition and its various instances. For a better understanding, it also compares the concept of unfair competition with some relevant institutions. کلیدواژه‌ها [English] Unfair competition, competition, Unfair competition law دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی آسیب شناسی سیاست گذاری تولید محتوای فضای مجازی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی آسیب شناسی سیاست گذاری تولید محتوای فضای مجازی

مقاله علمی و پژوهشی" آسیب شناسی سیاست گذاری تولید محتوای فضای مجازی " مقاله ای است که در 25  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به آسیب شناسی سیاست گذاری تولید محتوای فضای مجازی، مدیریت تولید محتوا ، تولید محتوا محتوای رسانه ای، چالش فضای مجازی و فضای مجازی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب‌های درسی تا دو سال آینده تغییر نمی‌کند

دانلود فایل

closeکتاب‌های درسی تا دو سال آینده تغییر نمی‌کند

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: کتاب های درسی تا ۲ سال آینده هیچ تغییری نخواهد کرد. به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، علی باقرزاده اظهار داشت: در حال حاضر تدوین راهنمای برنامه‌های درسی حوزه‌های یازده‌گانه تربیت و یادگیری طبق آنچه که در برنامه درسی ملی تاکید شده با یک الگوی کلان و جدید مدنظر است. وی ادامه داد: باید استانداردهای تولید محتوا در داخل راهنمای برنامه درسی پیش‌بینی شود و محتوا منطبق با برنامه درسی ملی باشد. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مدت ۶، هفت سال اخیر تلاش‎ های شایسته‌ای در این زمینه انجام داده است. به ویژه بعد از اجرای ساختار جدید نظام آموزشی با عنوان هم‌سویی با برنامه درسی اقدامات جدی انجام شد. هم‌سویی به معنای انطباق کامل با برنامه درسی نیست، قاعدتا با تولید راهنمای برنامه درسی، ممکن است عنوان، محتوا و حجم جدیدی برای دروس پیش‌بینی شود. معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه رویکرد کلی سازمان این است که حجم کتب درسی متناسب با زمان آموزش، نیازها، اقتضائات امروز و آینده آموزش و پرورش تغییر یابد، گفت: علاوه بر همه این ها، مهارت‌محوری و توجه به مهارت در برنامه آموزشی حائز اهمیت است. وی ادامه داد: هم اکنون حوزه‌های تربیت و یادگیری در آموزش و پرورش شکل گرفته و مسئولان این حوزه‌ها هم تعیین شده‌اند. این حوزه‌ها به سمت نیازسنجی و مطالعات تخصصی حوزه دانش و معرفت و پیش‌نویس اولیه راهنمای برنامه درسی خواهند رفت و بعد از آن مراحل اعتباربخشی و تصویب در کمیسیون برنامه درسی و شورای عالی آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

more_vert مقاله سنجش اندازه رقابت در بازار بانکی ایران: رویکرد هال- راجر

دانلود فایل

closeمقاله سنجش اندازه رقابت در بازار بانکی ایران: رویکرد هال- راجر

مقاله علمی و پژوهشی " سنجش اندازه رقابت در بازار بانکی ایران: رویکرد هال- راجر" مقاله ای است در 27 صفحه و با 30 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  بازار متشکل پولی؛ رقابت؛ تمرکز؛ شاخص لرنر؛ هال-راجر پرداخته شده است چکیده مقاله در این مقاله، ساختار بازاری صنعت بانکداری ایران با استفاده از مدل هال – راجر  در دوره زمانی 1386 – 1390 مورد بررسی قرار گرفته و شاخص لرنر برای 18 بانک دولتی و خصوصی محاسبه شده است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که شاخص لرنر برای 15 بانک بین 0.10 تا 0.91 و برای سه بانک  دیگر منفی است. بنابراین یافته‌ها  موید آن است که در بیش از 80 درصد از بانک‌های فعال در کشور، شکاف قابل توجهی بین قیمت و هزینه نهایی وجود دارد. همچنین در این تحقیق شاخص‌های تمرکز هرفیندال-هیرشمن و شاخص  برای دوره زمانی 1390-1382 محاسبه شده و نتایج محاسبات بر مبنای هر دو شاخص منعکس کننده این واقعیت است که ضریب تمرکز در بازار متشکل پولی در طی این دوره کاهش یافته و ضریب رقابت افزایش یافته است. عنوان مقاله [English] Measuring Competition in Iranian Banking Sector: The Hall-Roeger Approach چکیده [English] This paper employs the Hall-Roeger model to determine the level of competition in Iranian banking industry during 2007 -2011. In so doing, the Lerner Index calculated for 18 Private and Public banks. We find that during this period the Lerner index for 15 banks has been fluctuated from 0.1 to 0.90 and for three remain banks is negative. The findings suggest that more than 0.80 of operating in the country, there is significant gap between their price and marginal costs lead them to gain market power. Also in this study we have estimate the Herfindal-Hirschman Index and the k bank ratio over the years of 2003-2011 and show that over this period concentration degree has reduced. کلیدواژه‌ها [English] Banking sector, Competition, concentration, Lerner Index, Hall-Roeger, Herfindal-Hirschman دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله درآمدی بر مسئولیت مدنی در فضای سایبر

دانلود فایل

closeمقاله درآمدی بر مسئولیت مدنی در فضای سایبر

مقاله علمی و پژوهشی " درآمدی بر مسئولیت مدنی در فضای سایبر" مقاله ای است در 21 صفحه و با 25 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  مسئولیت مدنی؛ فضای سایبر؛ واسطه های اینترنتی؛ کاربران؛ اینترنت پرداخته شده است چکیده مقاله در فضای سایبر دو دسته بازیگر بعنوان واسط های اینترنتی با مصادیق رساها، تولیدکنندگان محتوا و مدیران سایت ها ازیک طرف و کاربران یا مصرف کنندگان نهایی اینترنت از سوی دیگر ایفای نقش می کنند. علی رغم وحدت منابع تحقق مسئولیت مدنی در دنیای واقعی و سایبر لکن با عنایت به تفاوت ماهیتی که این دو حوزه با هم دارند، نمی توان قائل به مبنای واحد و منفرد مسئولیت مدنی در ارتباط با همه بازیگران فضای سایبر بود بلکه با شناخت هر بازیگر حاضر در این حوزه و ماهیت عملکرد او، باید مبنای مستقلی قائل شد. مبنای مسئولیت در مورد رساها مبتنی بر تقصیر،در موردتولیدکنندگان محتوا مبتنی برخطر، و در مورد مدیران سایت ها لاضرر است. و کاربران نیز اگر صرفا نقش جستجو گر(Searcher) داشته باشند فاقد مسئولیند اما در صورت ارائه محتوا در قلمرو تولیدکنندگان محتوا قرار خواهند گرفت عنوان مقاله [English] tort in the cyberspace چکیده [English] in the cyber space tow group players are acting. one of them are internet intermediates such as internet service provider and site mangers and data producer also second group of them are users that are end consumers of internet service. the resource of making tort in the cyber space is same with others resource in the actual world because of nature difference between cyber space and actual world we can not performance total rules of basic tort in cyber space all so we can not performance same and one doctrine about this world. in this paper we try to reconnaissance the players who are present in the cyber space. and we could comparison resource of making tort in actual world white cyber space. at end we try to comparison important doctrine about base of tort in cyber space. finally we can not performance all rules of tort that there is in actual world in the cyber space but we should be more inventor کلیدواژه‌ها [English] cyberspace, intermediate, users, Tort دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله جفت شدن ویژگی شخصیتی رقابت‌جویی و نوع محیط تمرینی در یادگیری یک مهارت ورزشی

دانلود فایل

closeمقاله جفت شدن ویژگی شخصیتی رقابت‌جویی و نوع محیط تمرینی در یادگیری یک مهارت ورزشی

مقاله علمی و پژوهشی " جفت شدن ویژگی شخصیتی رقابت‌جویی و نوع محیط تمرینی در یادگیری یک مهارت ورزشی " مقاله ای است در 18 صفحه و با 26 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به یادگیری حرکتی.؛ محیط تمرینی رقابتی؛ محیط تمرینی غیررقابتی؛ ویژگی رقابت‌جویی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی جفت شدن ویژگی شخصیتی رقابت‌جویی و نوع محیط تمرینی در یادگیری یک مهارت ورزشی(پرتاب آزاد بسکتبال) بود. نمونه تحقیق،60 دانشجوی مرد (سن 5/1±76/21سال) بودند. ابتدا از پرسشنامة جهت‌گیری ورزشی (با ضریب پایایی90/0)، برای تشخیص افراد با خصیصة رقابت‌جویی و غیررقابت‌جویی استفاده شد. روایی و پایایی این پرسشنامه را بهرام و همکاران (1382) تایید کرده است. آزمودنی‌های هر گروه با استفاده از امتیازات پیش‌آزمون، به دو گروه همسان تقسیم شدند. در نتیجه چهار گروه تمرینی به وجود آمد. گروه ها در محیط تمرینی رقابتی و غیررقابتی به مدت 10 جلسه (15 کوشش در هر جلسه) به تمرین تکلیف ملاک پرداختند. از آزمون پرتاب آزاد بسکتبال (آزمون ایفرد) و پرسشنامه ورزش‌گرایی به عنوان ابزار پژوهش استفاده شد. آزمون یادداری ده روز پس از آخرین جلسه تمرین گرفته شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از تحلیل واریانس با اندازه‌گیری مکرر، تحلیل واریانس و آزمون های تعقیبی در سطح 05/0=a صورت پذیرفت. نتایج نشان داد که افراد رقابت‌جو در محیط تمرینی رقابتی و افراد غیررقابت‌جو در محیط تمرینی غیر رقابتی نتایج بهتری را کسب کردند. همچنین گروه تمرین در محیط غیررقابتی در آزمون یادداری افت معناداری داشتند. نتایج حاضر از فرضیه منطقه عملکرد بهینه و دیدگاه تعاملی حمایت می‌کند. عنوان مقاله [English] The Investigation of Competitiveness Trait Matching and the Kind of Training Condition in Learning a Sport Skill چکیده [English] The purpose of this study was to study the matching of the competitiveness trait and kind of training condition when learning a sport skill (basketball free throw). 60 male university students (age 21.76±1.5 years) participated in this study and were divided into two homogeneous groups based on their pretest scores. As a result, four training groups were used in this study. Sport Orientation questionnaire (reliability coefficient: 0.90) was used to determine the subjects’ competitiveness and non-competitiveness trait. The questionnaire was confirmed by Bahram. Groups performed the criterion task in a competitive and non-competitive condition for 10 sessions (15 trials each session). The basketball free throw test (EEHPERD) and Sport Orientation Questionnaire (SOQ) were used to gather the data. Posttest was performed after the final session and retention test 10 days after the posttest. To analyze the data, analysis of variance with repeated measures, ANOVA and post hoc tests were used at a=0.05. The results showed that competitiveness subjects performed better in the competitive condition and non-competitiveness subjects performed better in the non-competitive condition. The findings also showed a significant decrease in the retention test in the non-competitive condition group. The results of this study supported Zone of Optimal Function (ZOF) hypothesis and Interactionism approach. کلیدواژه‌ها [English] Competitive condition, Competitiveness trait, motor Learning., Non-competitive condition دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تأثیر شیوه‌های مختلف کنار آمدن با استرس ورزشی بر منابع استرس حاد و کورتیزول بزاقی کشتی‌گیران

دانلود فایل

closeمقاله تأثیر شیوه‌های مختلف کنار آمدن با استرس ورزشی بر منابع استرس حاد و کورتیزول بزاقی کشتی‌گیران

مقاله علمی و پژوهشی" تأثیر شیوه‌های مختلف کنار آمدن با استرس ورزشی بر منابع استرس حاد و کورتیزول بزاقی کشتی‌گیران " مقاله ای است در 17 صفحه با 39 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است .در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات استرس حاد؛ کشتی‌گیران؛ کنار آمدن؛ کورتیزول بزاقی و منبع استرس مطرح شده است.چکیدهیکی از عوامل مهم اثرگذار بر اجرای موفق در رقابت­های ورزشی، چگونگی کنار آمدن با استرس است. به همین منظور هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر شیوه­های مختلف کنار آمدن با استرس ورزشی بر منابع استرس حاد و کورتیزول بزاقی کشتی­گیران بود. با توجه به معیارها و متغیرهای این تحقیق از بین 270 کشتی‌گیر فعال در سطح کشوری، 30 نفر با توجه به نقطۀ برش پرسشنامۀ سبک­های مقابله با استرس در دو گروه رویارویی و اجتنابی در این تحقیق شرکت کردند. از نتایج این تحقیق می­توان در آموزش شیوه­های مختلف کنار آمدن با استرس ورزشی به کشتی گیران برای کاهش فشار روانی رقابت ها استفاده کرد. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله تبیین قواعد عمومی تشکیل قراردادهای توزیع باتاکید بر قواعدحقوق رقابت

دانلود فایل

closeمقاله تبیین قواعد عمومی تشکیل قراردادهای توزیع باتاکید بر قواعدحقوق رقابت

مقاله علمی و پژوهشی " تبیین قواعد عمومی تشکیل قراردادهای توزیع باتاکید بر قواعدحقوق رقابت" مقاله ای است در 28 صفحه و با 41 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  قراردادهای توزیع؛ قواعد عمومی؛ کارکردهای ضد رقابتی؛ شروط انحصارزا؛ حقوق رقابت پرداخته شده است چکیده مقاله قراردادهای توزیع به‌عنوان عنصر اصلی حقوق توزیع، ابزارهای حقوقی بی‌بدیل و کارآمدی هستند که در فرایند عرضه کالاها و خدمات به بازار و فروش آن‌ها به مصرف‌کنندگان نهایی، نقش اساسی دارند و شبکه توزیعی که در اثر انعقاد این نوع قراردادها به وجود می‌آید برتری‌های محسوسی نسبت به روش قدیمی «عاملیت تجاری» دارد؛ اما ازآنجا این قراردادها دارای آثار منفی ضد رقابتی نیز هستند و وضعیت‌هایی همچون وابستگی اقتصادی توزیع­کنندگان به تأمین­کنندگان را پدید می­آورند، نظام حقوقی ویژه‌ای برای اداره این دسته از قراردادها در کشورهای غربی وضع شده است؛ اما در حقوق موضوعه ایران، قراردادهای توزیع چندان شناخته‌شده نیست و علی­رغم کارایی نسبی قواعد عمومی قراردادها در قانون مدنی برای تبیین شرایط صحت این نوع قراردادها، نظام نوپای حقوق رقابت کشورمان در این حوزه با خلأهایی روبرو است. ازاین‌رو، در نوشتار حاضر طی یک مطالعه تحلیلی و تطبیقی میان حقوق فرانسه، اتحادیه اروپا و حقوق ایران، به تبیین قواعد مشترک حاکم بر تشکیل قراردادهای توزیع در سایه قواعد عمومی قراردادها و قواعد حقوق رقابت پرداخته‌شده است تا بخشی از مقدمات نظری ضروری برای تدوین نظام جامع این نوع قراردادها در کشورمان فراهم شود. عنوان مقاله [English] Explaining the General Rules for the Distribution Agreements Formation with Respect to the Competition Law چکیده [English] Distribution agreements, as the main element of distribution law, are the efficient legal instruments that play an essential role in the process of supplying goods and some services to the markets and selling them to final consumers. The distribution network resulting from the conclusion of these types of contracts has tangible advantages over the traditional "commercial agency". However, since it also has negative anti-competitive effects and creates situations such as the economic dependence of distributors on suppliers, a special legal system has been set up to govern this category of contracts in Western countries. By contrast, in Iranian law, distribution contracts are not well-known, and despite the effectiveness of the general rules of contracts in civil law in determining the conditions of the validity of these types of contracts, the new system of competition law in Iran has shortcomings in this area. This article examines the common rules for formation of these contracts in the light of rules of competition law. In doing so, it conducts an analytical and comparative study under French law, European law and Iranian law in order to provide the necessary theoretical basis for the development of a comprehensive system of such contracts in Iran. کلیدواژه‌ها [English] Distribution Agreements, General Rules, Anti-competitive Functions, Exclusive Terms, Competition Law دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله توافقات عمودی ممنوع از منظر حقوق رقابت

دانلود فایل

closeمقاله توافقات عمودی ممنوع از منظر حقوق رقابت

مقاله علمی و پژوهشی " توافقات عمودی ممنوع از منظر حقوق رقابت" مقاله ای است در 25 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  توافقات عمودی؛ شرط تثبیت قیمت بازفروش؛ محدودیت‌های قلمروی؛ محدودیت ذاتی پرداخته شده است چکیده مقاله توافقات عمودی ممکن است حاوی شروط محدود کننده ای باشند که با اهداف حقوق رقابت ناسازگارند. برخی از آنها هم واجد آثار مثبت و هم منفی بوده و منع یا جوازشان تنها از طریق اعمال قاعده معقولیت مشخص می‌شود. در برخی دیگر آثار مضر آنچنان زیاد است که در اکثر نظام‌های حقوقی پیش‌فرض ضدرقابتی بودن و دید منفی نسبت به آنها وجود داشته و اصطلاحاً شروط ممنوع محض یا ذاتاً غیرمشروع نامیده میشوند. شرط تثبیت حداقل قیمت بازفروش و شروط راجع به تقسیم بازار و تخصیص مشتریان از آن جمله اند. در این مقاله ابتدا مفهوم توافقات ممنوع ذکر و پس از ذکر مصادیق، هر شرط از منظر حقوق رقابت اتحادیه اروپا ، آمریکا و برخی کشورهای دیگر بررسی می‌شود. در بخش دوم نیز پس از بررسی موضع حقوق ایران، با دیدگاهی نقادانه کاستی‌های مقررات ذکر و در پایان پیشنهاداتی جهت تصحیح و تکمیل مقررات رقابتی ایران ارایه میگردد. عنوان مقاله [English] Vertical Agreements from Competition Law Perspective چکیده [English] Vertical agreements refer to agreements made between those entrepreneurs who are at different level of the production chain. These agreements may contain some restrictive clauses which are not compatible with competition rules and regulation. Some of them have both negative and positive effects on competition. Rule of reason and economic analysis can determine their prohibition or permission. At the same time there are some other terms which, due to their special features and inherent negative effects, are regarded as presumptively and Per se illegal and named as hardcore restrictions, such as minimum resale price maintenance and territorial restrictions. At the first part, this article discusses the concept of prohibited vertical agreements. It also examines various instances of these agreements, and analyses each instance from comparative perspective of European Union, United States and some other countries. At the second part of this article, Iranian competition law in the light of vertical restrictive clauses is examined. In doing so, some shortcomings of Iranian competition rules and regulation in respect of hardcore restrictions will be highlighted by presenting a practical and critical assessment. This article concludes by proposing some recommendations for reform of Iranian competition law as to restrictive vertical agreements.   کلیدواژه‌ها [English] Key Words: Vertical Agreements, Resale Price Maintenance, Territorial Restrictions, Hardcore Restriction دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert دانلود مقاله علمی و پژوهشی در مورد کیفیت تجار یادگیری و خلاقیت

دانلود فایل

closeدانلود مقاله علمی و پژوهشی در مورد کیفیت تجار یادگیری و خلاقیت

مقاله علمی و پژوهشی واکاوی رابطه کیفیت تجارب یادگیری و خلاقیت با رشد توانایی آینده پژوهی در دانشجویان مقاله ای است که در 10 صفحه و با 20 عنوان فهرست منابع منتشر شده است  چکیدهزمینه: یکی از وظایف دانشگاه ها، توانمند سازی دانشجویان در زمینه های مختلف از جمله شناخت و پژوهش درباره آینده است که این امر می تواند تحت تأثیر کیفیت تجارب یادگیری و خلاقیت آن ها باشد.هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه کیفیت تجارب یادگیری و خلاقیت با رشد توانایی آینده پژوهی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری انجام شده است.روشها: روش تحقیق، همبستگی است و جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد ساری به تعداد 10527 نفر در سال تحصیلی 96-95 بودند که با استفاده از جدول مورگان نمونه­ ای با حجم370 بر اساس روش نمونه ­گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. جهت گردآوری داده ها از مقیاس های استاندارد کیفیت تجارب یادگیری نیومن (1990 )، خلاقیت تورنس (1990) و توانایی آینده پژوهی پارسا و همکاران(1390) استفاده گردید. اعتبار پرسشنامه ها با اعتبار محتوا و پایایی آن با آلفای کرونباخ بدست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با آزمون های آماری کولموگروف اسمیرنف، رگرسیون و همبستگی پیرسون انجام شد.یافته ها: نتایج نشان داد 68 درصد از واریانس نمره توانایی آینده پژوهی توسط کیفیت تجارب یادگیری و خلاقیت تبیین شده است و کیفیت تجارب یادگیری با ضریب بتا 725/0=β بیشترین رابطه را با توانایی آینده پژوهی دانشجویان دارد. مقدار همبستگی ابعاد منابع کتابخانه­ای و کامپیوتری (601/0 =r)، محتوا و ارزشمندی دروس (729/0 =r)، انعطاف­پذیری یادگیری (502/0 =r)، کیفیت روابط رسمی و غیررسمی استاد دانشجو (659/0 =r) با رشد توانایی آینده پژوهی با 05/0> Sig تایید گردید. ابعاد سیالی(168/0 =r)، انعطاف­پذیری (733/0 =r)، ابتکار (38/0 =r)، بسط (614/0 =r)، با رشد توانایی آینده پژوهی با 05/0> Sig تایید گردید.نتیجه گیری: تجارب یادگیری و ابعاد آن شامل منابع کتابخانه­ای و کامپیوتری ، محتوا و ارزشمندی دروس ، انعطاف­پذیری یادگیری و کیفیت روابط رسمی و غیررسمی استاد دانشجو و همچنین خلاقیت و ابعاد آن شامل سیالی، انعطاف­پذیری، ابتکار و بسط با رشد توانایی آینده پژوهی رابطه مستقیم و معناداری دارد.

more_vert تجارت با کودکی

دانلود فایل

closeتجارت با کودکی

"تجارت با کودکی" ؛ از مدارس تیزهوشان تا مؤسساتی که دکان باز کرده اند...  _ ما، کودکان را پیش از موعد وارد رقابت می کنیم و در رقابت ها، خردشان می کنیم؛ به همین سادگی و به همین بی رحمی!

more_vert مقاله بایسته‌های اخلاقی فیلترینگ و پالایش محتوا در فضای مجازی

دانلود فایل

closeمقاله بایسته‌های اخلاقی فیلترینگ و پالایش محتوا در فضای مجازی

مقاله علمی و پژوهشی " بایسته‌های اخلاقی فیلترینگ و پالایش محتوا در فضای مجازی" مقاله ای است در 24 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اخلاق وحیانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  فیلترینگ؛ پالایش محتوا؛ وظیفۀ اخلاقی؛ اخلاق فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ اخلاق اسلامی پرداخته شده است چکیده مقاله از منظر اخلاقی، مهم‌ترین هدف پالایش محتوا یا فیلترینگ پیشگیری از نقض اخلاق در فضای مجازی است؛ ولی تحقق چنین هدفی مستلزم آن است که همۀ مرتبطان با فیلترینگ با تکالیف خود آشنا باشند و برای عمل به آن‌ها تلاش کنند. تا این وظایف و دشواری‌های آن‌ها شناسایی نشود، نمی‌توان انتظار داشت فیلترینگ هم در خدمت اخلاق باشد و هم اخلاقی اِعمال شود. این مقاله افزون‌بر معرفی مهم‌ترین وظایف شهروندان و نهادهای حاکمیتی دربارۀ فیلترینگ، دشواری‌های آن را تحلیل می‌کند و برای کاهش آن‌ها راهکارهایی می‌دهد. وظایفی چون اطلاع‌رسانی، نظارت، دور نزدن فیلترینگ، همدلی و همراهی کاربران و نهادها و رازداری و امانت‌داری، و دشواری‌هایی چون خطای انسانی و فنی، تعارض وظایف اخلاقی و ضعف انگیزه را معرفی می‌کنیم. برای تبیین هرچه‌بهتر، وظایف را به مشترک و اختصاصی تقسیم کرده‌ایم. مبحث دیگر مقاله، تعریف وظیفۀ اخلاقی، اهمیت آن و مبانی و منشأ الزام وظیفۀ خلاقی است. عنوان مقاله [English] Moral Necessities of Content Filtering and Refinement in Cyberspace چکیده [English] Ethically, the most important purpose of content filtering and refinement in cyberspace is to prevent the violation of moral principles. Achieving this purpose, however, requires that all practitioners of filtering be aware of their duties and responsibilities and do their best to realize them. But until these duties are not recognized and specified, it would be an absurd expectation that filtering serve the moral purposes and be implemented in a moral way. In this paper, the most important responsibilities of citizens and public authorities for filtering are introduced, the related challenges are analyzed, and some strategies are presented for decreasing them. Responsibilities include information-giving, supervision, avoidance of bypassing the filtering, companionship between users and related administrations, privacy and trust, and challenges include technical and human mistakes, the conflict between moral responsibilities, and weakness of motivation. For the convenience and clarification of the discussion, responsibilities are divided into two general categories of shared and dedicated ones. There are other related discussions in this paper like the definition of moral duty, its importance, and the source and foundation of commitment to moral duty. The methodology of the paper is analytical and it is for practical applications, and besides its philosophical analysis it uses the moral teachings of Islam.  کلیدواژه‌ها [English] Filtering, Content Refinement, Moral Duty, IT Ethics, Islamic ethics دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله جایگاه تربیت اقتصادی مبتنی بر اخلاق اسلامی در محتوای کتاب های درسی هدیه های آسمانی دوره ابتدایی ایران

دانلود فایل

closeمقاله جایگاه تربیت اقتصادی مبتنی بر اخلاق اسلامی در محتوای کتاب های درسی هدیه های آسمانی دوره ابتدایی ایران

مقاله علمی و پژوهشی " جایگاه تربیت اقتصادی مبتنی بر اخلاق اسلامی در محتوای کتاب های درسی هدیه های آسمانی دوره ابتدایی ایران: بررسی وضعیت موجود و ارائه راهکارهایی جهت تحقق وضعیت مطلوب " مقاله ای است در 24 صفحه و با 22 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تحلیل محتوا، تربیت اقتصادی، اخلاق اسلامی ، هدیه های آسمانی و دوره ابتدایی پرداخته شده است چکیده مقاله این پژوهش با هدف بررسی محتوای کتاب¬های درسی هدیه¬های آسمانی دوره ابتدایی از نظر میزان تاکید بر مولفه¬های تربیت¬اقتصادی مبتنی بر اخلاق اسلامی و ارائه راهکارهایی به منظور دست¬یابی به وضعیت مطلوب انجام شده¬است. روش تحقیق در این پژوهش ترکیبی بوده است. در مرحله اول با کمک مطالعات اسنادی و انجام پژوهش دلفی مولفه¬های تربیت اقتصادی مبتنی بر اخلاق اسلامی در سه بعد تولید، توزیع و مصرف و سه حیطه دانشی، نگرشی و مهارتی استخراج شدند و سپس به کمک نظر¬سنجی از متخصصان مولفه¬های مطلوب دوره ابتدایی گزینش شدند. در بخش دوم بر اساس مولفه¬های استخراج شده چک لیست تحلیل محتوا تنظیم و به کمک آن محتوای کتاب¬های درس هدیه¬های آسمانی تحلیل شدند. جامعه تحقیق اساتید پانل دلفی را کلیه متخصصان اقتصاد اسلامی شهر اراک و جامعه مرحله بعدی تحقیق در ارتباط با تائید مولفه¬های مطلوب دوره ابتدایی ایران را متخصصان اقتصاد اسلامی و آموزش ابتدایی تشکیل دادند. روش نمونه¬گیری در ارتباط با اسناد نمونه گیری در دسترس بود و در ارتباط با متخصصان از روش تمام شماری بهره¬گرفته شد همچنین جامعه تحقیق در بخش تحلیل محتوا، کتاب های هدیه¬های آسمانی چاپ شده در سال 1395 می باشد که با توجه به محدودیت این جامعه کل آن به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند(5 جلد). در این مطالعه به منظور تجزیه و تحلیل داده¬ها از آماره¬های توصیفی(فراوانی و درصد) استفاده شده¬است. نتایج پژوهش بیانگر آن است¬که در محتوای کتاب¬های درسی هدیه¬های آسمانی از مجموع مضامین مرتبط به تربیت اقتصادی تنها 29/10درصد آنها به بعد تولید، 76/36 درصد به بعد توزیع و 94/52 درصد به بعد مصرف اختصاص داشته اند و توزیع این مضامین در کتابها از نظم منطقی برخوردار نبوده¬اند همچنین از کل مضامین 58/70 درصد به حطیه دانشی، 25 درصد به حیطه نگرشی و 41/ 4درصد به حیطه مهارتی تعلق دارد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert دانلود مقاله علمی و پژوهشی تحلیل محتوای کمی در فهم احادیث

دانلود فایل

closeدانلود مقاله علمی و پژوهشی تحلیل محتوای کمی در فهم احادیث

مقاله علمی و پژوهشی تحلیل محتوای کمی در فهم احادیث در 31 صفحه و با 17 عنوان فهرست منابع منتشر شده است . در این مقاله روش تحلیل محتوا ، تحلیل مضمونی ، تحلیل صوری ، تحلیل ساختاری ، قالب های بیانی ،روش تحقیق و نقد حدیث مورد بحث و بررسی قرار گرفته است

more_vert مقاله طراحی و اعتبار سنجی مدل تربیت معنوی و اخلاقی کودکان پیش دبستانی

دانلود فایل

closeمقاله طراحی و اعتبار سنجی مدل تربیت معنوی و اخلاقی کودکان پیش دبستانی

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی و اعتبار سنجی مدل تربیت معنوی و اخلاقی کودکان پیش دبستانی " مقاله ای است در 28 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تربیت معنوی ، تربیت اخلاقی ، مدل، اعتبار سنجی، مربیان، دوره پیش از دبستان پرداخته شده است چکیده مقاله پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل مطلوب تربیت تربیت معنوی و اخلاقی کودکان پیش دبستانی و با اعتبارسنجی الگوی ارائه شده، بر روی کلیه مربیان دوره پیش دبستانی به روش کیفی و کمی انجام شد. جامعه آماری پژوهش را در فاز اول خبرگان حوزه مطالعاتی علوم تربیتی و در فاز دوم مربیان پیش دبستانی شهر تهران می باشند. ابزار گردآوری داده ها در فاز اول، کاربرگ های تحلیل محتوا و در فاز دوم پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی صوری و محتوایی توسط خبرگان تایید شد و پایایی آن نیز از ضریب آلفای کرانباخ استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی مانند میانگین و انحراف معیار و از روشهای آمار استنباطی مانند تحلیل اکتشافی و عاملی سطح 1 و 2 استفاده شد. نتایج حاکی از آن است که برای تربیت معنوی در دوره پیش دبستان سه مولفه کلی از تحلیل محتوا یافت شد که شامل، احساس آگاهی، احساس ارزشی و احساس عرفانی می باشد و نتایج حاصل از اعتبار سنجی مدل هم نشان داد که مربیان دوره پیش از دبستان اذعان دارند که برای تربیت معنوی این سه مولفه با ریز مولفه های خود مورد تایید هستند و برای به منصه ظهور رسیدن تربیت معنوی رعایت اجرای این موارد در دوره پیش از دبستان ضرورت می یابد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله مطالعه معانی ضمنی و لفظی آیات اخلاق اجتماعی در قرآن کریم

دانلود فایل

closeمقاله مطالعه معانی ضمنی و لفظی آیات اخلاق اجتماعی در قرآن کریم

مقاله علمی و پژوهشی " مطالعه معانی ضمنی و لفظی آیات اخلاق اجتماعی در قرآن کریم " مقاله ای است در 20 صفحه و با 27 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث قرآن کریم، اخلاق اجتماعی، تحلیل محتوا پرداخته شده است چکیده مقاله قرآن کریم تنها برنامه زندگی است که سعادت و خوشبختی را برای هر فرد تضمین می‌کند، در این اساسنامه که از سوی خداوند حکیم تنظیم شده، نیازهای ریز و درشت او برای رسیدن به کمال سعادت وخوشبختی مطرح شده است .اسلام با همه عنایتی که به پیشرفت های علمی و صنعتی و زندگی مادی دارد، پیوسته خدا، تقوا، راستی و درستی، اخلاق و ملکات فاضله، اعمال شایسته و پسندیده در درجه اول و سرلوحه اوست در حقیقت یکی از ویژگی‌های قرآن کریم، دارای ظاهر و باطن بودن آن است که تا چندین لایه درونی ادامه می‌یابد، از روش‌های پژوهش مناسب و علمی برای کشف لایه‌های درونی ظواهر آیات قرآن، تحلیل محتوای کیفی کلام است. با توجه به تحقیقات گسترده ی که در حوزه علوم قرآنی صورت گرفته است. مفسران و پژوهشگران قرآنی غالبا آیات اخلاقی قرآن را در سه محور الهی، فردی و اجتماعی طبقه بندی می کنند. بر همین اساس به منظور انجام این پژوهش، محور سوم یعنی آیات اخلاق اجتماعی انتخاب و بر اساس فن تحلیل محتوای مضمونی و بر مبنای واحد آیات و به صورت کمّی و کیفی، جداول تحلیل محتوا تشکیل شد. و سپس مقوله ها و زیر مقوله های هر آیه همراه با بسامد آیات و کلیدواژه های ضمنی و لفظی استخراج شد. دامنه پژوهش 427 آیه از آیات اخلاق اجتماعی است که پس از تفکیک آن از آیات اخلاق الهی با 521 آیه و اخلاق فردی با 345 آیه تحلیل محتوا شد ابزار پژوهش در بخش معانی لفظی قرآن کریم با ترجمه استاد محمدمهدی فولادوند و در بخش کیفی ترجمه تفسیر المیزان مورد استفاده قرار گرفت نتایج پژوهش نشان داد آیات اخلاق اجتماعی دارای 10 مقوله و 89 زیر مقوله می باشد. مقوله ارزش¬های اسلامی در مورد اموال با 18%، ارزش¬های اخلاقی در مورد گفت و شنود 13%، حقوق اعضای جامعه 11 %، خانواده 10%، آداب معاشرت 7% ، وفای به عهد7% و عدالت و ظلم 6 % می باشد.تاکید بیشتر قرآن کریم و امر بر انفاق،اطعام فقرا، حفاظت از اموال یتیم،پرداخت زکات و نهی از کم فروشی،تجاوز به مال یتیم و ربا از نشانه توجه متکلم این کلام الهی به حفظ و تحکیم روابط اجتماعی در جامعه اسلامی می باشد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری (1)

دانلود فایل

closeانجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری (1)

 ۱- مقدمهرساله دکتری و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان محصول فعالیت علمی و پژوهشی دوره های دکتری و کارشناسی ارشد، از اهمیتی ویژه ای برخودار است. در واقع، ملاک و معیار سنجش کیفیت و کمیت کار تحقیقاتی دانش پژوهان و سطح علمی و تحقیقاتی دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه به شمار می رود.در این مقاله قصد شده است به مراحل نگارش و تهیه پایان نامه کارشناسی ارشد و یا رساله دکتری پرداخته خواهد شد. مقاله حاضر به عنوان الگویی برای تهیه ی پایان نامه هایی متناسب با ارزش این دوره ها و از نظر شکل و محتوا منطبق با استانداردهای جهانی تهیه گردیده است.

more_vert مقاله درک دختران نوجوان و والدینشان از نقش خانواده در شکل گیری رفتار فعالیت بدنی در دختران

دانلود فایل

closeمقاله درک دختران نوجوان و والدینشان از نقش خانواده در شکل گیری رفتار فعالیت بدنی در دختران

مقاله علمی و پژوهشی" درک دختران نوجوان و والدینشان از نقش خانواده در شکل گیری رفتار فعالیت بدنی در دختران" مقاله ای است در 17 صفحه با 38 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است .در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات فعالیت بدنی؛ دختران نوجوان؛ نقش خانواده؛ تحلیل محتوا مطرح شده است محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری(3)

دانلود فایل

closeانجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری(3)

۳-۳- فصل های پایان نامه / رساله ۳-۳-۳- فصل سوم: روش تحقیقالف- هدفشرح کامل روش تحقیق در انجام پایان نامه ارشد و انجام پایان نامه دکتری استب- محتوامحتوا در این فصل از  انجام پایان نامه ارشد و انجام پایان نامه دکتری به ترتیب شامل موارد زیر است:    علت انتخاب روش: دلیل با دلایل انتخاب روش تحقیق را تشریح می کند    تشریح کامل روش تحقیقدر زیر به تعدادی از روش های تحقیق مورد استفاده در پایان نامه ارشد و پایان نامه دکتری اشاره شده است: