جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert معرفی کتاب

دانلود فایل

closeمعرفی کتاب

عنوان کتاب: خشت اول موضوع: راهنمای والدین پایه اول دبستان مولفین:‌سیده مرضیه شجاعی - سیدعلی عبداللهی حسینی - روح الله کیانی - سیدداوود میرشفیعی - سیدعیسی میرشفیعی ناشر: انتشارات مدرسه سال نشر: چاپ سوم / 1396 توضیحات: این کتاب به سفارش معاونت آموزش ابتدایی استان مازندران تهیه و تولید شده است. 

more_vert کتاب‌های کمک درسی پشت درهای مدارس

دانلود فایل

closeکتاب‌های کمک درسی پشت درهای مدارس

 وزارت آموزش و پرورش چند سالی است که ورود کتاب‌های کمک درسی به مدارس را ممنوع اعلام کرده است؛ به هیچ وجه نباید این کتاب‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و یا حتی توصیه شود. متولیان نظام آموزشی معتقدند که این کتاب ها تاثیری در روند آموزش و یادگیری بیشتر دانش آموزان ندارند و محتوای کتاب های درسی برای آموزش کفایت می کند و نیازی به استفاده از این کتاب ها نیست ضمن اینکه بسیاری از کتاب های کمک درسی استاندارد لازم را ندارند. امسال نیز وزارت آموزش و پرورش با هشدار به مدیران مدارس برای جلوگیری از ورود کتاب های کمک درسی به مدارس، از اولیاء دانش آموزان هم خواسته است مواردی که با آنها برخورد می کنند را گزارش دهند تا برخورد جدی صورت گیرد. مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در این رابطه به خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: کتاب‌های کمک درسی دانش‌آموزان مورد تایید وزارت آموزش و پرورش نیست و به همین دلیل تهیه این نوع کتاب‌ها در مدارس ممنوع است. زهرا مظفر افزود: کتاب های کمک درسی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش نیست. در بخشنامه ای به همه مدیران مدارس سراسر کشور ابلاغ شده است که اگر احیانا کتابی تهیه شده یا در نظر دارند که آن کتاب را تهیه کنند، باید از این اقدام منصرف شوند.وی تاکید کرد: توصیه می کنیم مدارس سراسر کشور به هیچ عنوان دانش آموزان را برای تهیه یا استفاده از کتاب های کمک درسی ترغیب نکنند و مدیران مدارس هم نباید اقدام به این کار کنند. از اولیا دانش آموزان هم می خواهیم برای تهیه این کتاب ها با مدارس مشارکت نکنند. چون از نظر ما غیرقانونی است.مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اینکه معلمان توصیه کنند دانش آموزان کتاب های کمک درسی را تهیه کنند این موضوع را هم تایید نمی کنیم و به هیچ وجه این گونه کتاب ها مورد وثوق ما نیست. در واقع تاکیدی بر استفاده دانش آموزان از این گونه کتاب ها نداریم.مظفر از مدیران مدارس درخواست کرد این کتاب ها را به دانش آموزان توصیه نکنند و خانواده ها به عنوان ناظر در مدارس، موارد الزام دانش آموزان به تهیه این کتاب ها را حتما به وزارت آموزش و پرورش اطلاع دهند تا رسیدگی کنیم.وی ادامه داد: معتقدیم دانش آموز باید کارش مدرسه محور باشد و براساس کتاب های درسی که طراحی شده و توسط دبیر و آموزشگاه تدریس می شود، تحصیل خود را ادامه دهد. مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از دو سال گذشته وزیر پیشین آموزش و پرورش ممنوعیت کتاب های کمک درسی را در بخشنامه ای به سراسر کشور ابلاغ کرد و اگر احیانا معلمی یا مدرسه ای اقدام به معرفی کتاب های کمک درسی کند، انتظار داریم اولیاء این موضوع را اطلاع رسانی کنند.وی خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم طرح ممنوعیت استفاده از کتاب های کمک درسی را در سراسر کشور به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی و عملیاتی کنیم. آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سناد ، تا ۲۵ شهریورماه ۱۴ میلیون و ۴۶۸ هزار و۷۴۴ نفر است.

more_vert خانه ی شما هم "یار مهربان" دارد؟؟؟

دانلود فایل

closeخانه ی شما هم "یار مهربان" دارد؟؟؟

اولین شرط علاقه کودکان به مطالعه این است که خانواده و به خصوص والدین برای کتاب و کتابخوانی ارزش قائل شوند شب که می‌شود، مادر کتاب مورد علاقه‌اش را از داخل کتابخانه برمی دارد و مشغول خواندن می‌شود. پسر بزرگ تر هم کتاب‌های درسی‌اش را جمع می‌کند و با یکی از کتاب‌های داستانی به رختخواب می‌رود؛ به همین دلیل کاملا طبیعی است که فرزند کوچک تر هم هر شب یکی از کتاب‌های داستانش را بردارد و با آن به رختخواب برود؛ پسر کوچکی که هنوز به مدرسه نمی‌رود و خواندن هم نمی‌داند ولی از پدر و مادر و برادرش یاد گرفته است که شب‌ها خودش را با یک کتاب سرگرم کند.

more_vert کتاب علمی و پژوهشی درآمدی بر روش پژوهش علمی

دانلود فایل

closeکتاب علمی و پژوهشی درآمدی بر روش پژوهش علمی

کتاب تخصصی درآﻣﺪی ﺑﺮ روش ﭘﮋوﻫﺶ ﻋﻠﻤﯽ ، ﻓﺮاﮔﺮد ﺗﺪوﯾﻦ رﺳﺎﻟﻪ ﭘﮋوﻫﺸﯽ و دﻓﺎع از آن تالیف  دکتر علی اصغر پورعزت یکی از کتابهای معتبر و تخصصی در حوزه پژوهش علمی و دفاع از رسانه است که تقدیم کاربران سایت بانک مقالات ایران می گردد

more_vert کتاب دانشگاهی تدبر فرا زمانی در قرآن کریم

دانلود فایل

closeکتاب دانشگاهی تدبر فرا زمانی در قرآن کریم

کتاب دانشگاهی تدبر فرا زمانی در قرآن کریم تالیف دکتر علی اصغر پورعزت و میثم علی پور با ﮐﺎرﺑﺴﺖ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﺳﻠﻮﻟﯽ ﻋﺼﺮ ﻣﺪار برای دانلود پژوهشگران و علاقمندان در سایت بانک مقالات ایران قرار گرفته است

more_vert نویسندگان کوچک

دانلود فایل

closeنویسندگان کوچک

بعد از گذشت یک یا دو ماه از سال تحصیلی و آموزش و تمرین بندنویسی و خلاصه‌نویسی متن از دانش‌آموزان می‌خواهم که داستان کوتاهی را خودشان بنویسند/ ی ارسال مطلب توسط صدیقه شبابی

more_vert دوستی با کتاب

دانلود فایل

closeدوستی با کتاب

برای این که هرچیزی در جامعه بصورت فرهنگ در بیاد، باید آموزش اونو از سنین ابتدایی شروع کنیم. برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب خوانی، هم لازمه خانواده و معلم از همون اوایل کودکی، دست به کار بشن.

more_vert دانلود کتاب راهنمای مدیریت خانواده و سبک زندگی

دانلود فایل

closeدانلود کتاب راهنمای مدیریت خانواده و سبک زندگی

کتاب راهنمای مدیریت خانواده و سبک زندگی شامل مباحث مهم  انسان و جهان هستی ، انسان و نظام خانوادگی ، انسان و نظام اجتماعی ، انسان و تشکیل خانواده و انسان و مدیریت خانواده در 128 صفحه برای استفاده علاقمندان در سایت بانک مقالات ایران ارائه شده است

more_vert تاثیر قصه بر یادگیری

دانلود فایل

closeتاثیر قصه بر یادگیری

تحقیقات نشان داده است کودکانی که از دورۀ آمادگی و پایۀ اول دبستان، برایشان کتاب خوانده و قصه گفته اند، در پایۀ ششم در خواندن و نوشتن از بهترین دانش آموزان بوده اند. آنها زبان و بیان نوشتاری روانی داشته اند و مهارت آن ها در استفاده از حروف ربط و جمله های وابسته برای سازگار کردن مطالب و افکار خود چشمگیر بوده است ./گ                   تهیه کننده: سیده فاطمه حسینی 

more_vert دانلود مقاله علمی و پژوهشی ﻧﻘﺪ دﯾﺪﮔﺎه ﻣﻔﺴﺮان ﻣﻌﺎﺻر

دانلود فایل

closeدانلود مقاله علمی و پژوهشی ﻧﻘﺪ دﯾﺪﮔﺎه ﻣﻔﺴﺮان ﻣﻌﺎﺻر

مقاله علمی و پژوهشی ﻧﻘﺪ دﯾﺪﮔﺎه ﻣﻔﺴﺮان ﻣﻌﺎﺻﺮ درﺑﺎرۀ تعامل پیامبر با اهل کتاب ﻣﮑﻪ مقاله ای است که در 27 صفحه و با 40 عنوان فهرست منابع منتشر شده است . در این مقاله موضوعات اهل کتاب ، مفسران معاصر ، ظواهر آیات ، آیات مرجع مورد بحث و بررسی قرار گرفته است

more_vert دانلود مقاله کتاب الجامعه و نقش آن در در فرآیند تبیین آموزه های شیعی

دانلود فایل

closeدانلود مقاله کتاب الجامعه و نقش آن در در فرآیند تبیین آموزه های شیعی

کتاب الجامعه و نقش آن در در فرآیند تبیین آموزه های شیعی مقاله علمی و پژوهشی است که در 28 صفحه و با 56 عنوان فهرست منابع منتشر شده است . در این مقاله مبادی دانش امام ، حلال و حرام ، خاتمیت ، ماهیت و محتوای الجامعه ، مسائل جدید ، الجامعه و قیاس و نقش الجامعه در تثبیت و تبیین آموزه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است

more_vert مقاله بررسی روش معناشناسی صفات خبری در کتاب التوحید ابن خزیمه، استدلال‌ها، تحلیل‌ها و نقد آنها

دانلود فایل

closeمقاله بررسی روش معناشناسی صفات خبری در کتاب التوحید ابن خزیمه، استدلال‌ها، تحلیل‌ها و نقد آنها

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی روش معناشناسی صفات خبری در کتاب التوحید ابن خزیمه، استدلال‌ها، تحلیل‌ها و نقد آنها" مقاله ای است در 26 صفحه و با 60 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  ابن‌خزیمه، تشبیه، معناشناسی، صفات خبری، کتاب التوحید.پرداخته شده است چکیده مقاله دانشمندان مسلمان، در معناشناسی صفات خبری روش‌هایی از قبیل؛ تاویل، تشبیه، توقف و اثبات بلا کیف را مطرح کرده‌اند. ابن‌خزیمه فقیه و محدث بزرگ اهل سنت در کتاب التوحید، با استنادبه آیات و روایات به معنا‌‌شناسی صفات خبری پرداخته است. سؤال این است که روش معناشناسی، استدلال‌ و تحلیل‌های او چیست و با چه نقدهایی مواجه است؟ فرضیه ما این است که روش وی، بر پایه اصالت معنای ظاهری الفاظ بنا شده و استدلال‌های او ناسازگاری درونی دارد. با مطالعه و کاوش در کتاب ابن‌ خزیمه و پردازش به شیوه توصیفی ـ تحلیلی، این نتایج حاصل شد. ابن خزیمه با تکیه بر ظواهر الفاظ خدایی، انسان‌گونه به تصویر کشیده است. شیوه او با آیات، روایات و دلیل عقلی متعارض بوده و استد‌لال‌ و تحلیل‌ او ناشی از انگاره‌هایی غیرقابل توجیه می‌باشد. روش ابن‌خزیمه، مستمسک رهبران سلفی همچون ابن‌تیمیه و مستند گروه‌های وهابی قرار گرفته و روشن نمودن ناکارآمدی آن، می‌تواند در دفاع از توحید ناب، تاثیرگذار و مفید باشد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب گفتارهایی درباره برنامه درسی فطرت‌گرا

دانلود فایل

closeکتاب گفتارهایی درباره برنامه درسی فطرت‌گرا

کتاب گفتارهایی درباره برنامه درسی فطرت‌گرا بر اساس برنامه درسی ملی به همت دبیرخانه شورای هماهنگی علمی سازمان و توسط موسسه فرهنگی مدرسه برهان منتشر شد. کتاب مذکور، ۵ متن علمی (مقاله و سخنرانی) را در بر می‌گیرد که در قالب پنج فصل تنظیم و تدوین شده و متون مورد اشاره به چهار نفر از صاحب‌نظران و نقش‌آفرینان عرصه تعلیم وتربیت و علوم تربیتی تعلق دارد.‌ فصل اول کتاب به مقاله حجت الاسلام محمود نوذری اختصاص یافته است. وی در گفتار اول، کلام را با مفهوم‌شناسی فطرت آغاز کرده و چیستی و ماهیت آن را مورد واکاوی قرار داده است. پژوهش‌گر در ادامه، انواع فطریات (بینش‌ها، گرایش‌ها و توانش‌های فطری) و خواص آن‌ها را به تفصیل بیان‌ داشته است. در گفتار دوم، فطرت‌گرایی و تربیت با عناوینی چون «فطرت‌گرایی و فلسفه تربیت»، «جهانی شدن و تعلیم وتربیت» و «فطرت‌گرایی و ساحت‌های تربیت»، مورد توجه پژوهش‌گر قرار گرفته است. فصل دوم کتاب را مقاله حجت الاسلام علی ذوعلم تشکیل می‌دهد. وی رابطه‌های چهارگانه را تحت عناوینی چون «وجود انسان، عین رابطه است»، «رابطه در زندگی ما، اصلاح و ارتقای رابطه‌ها»، «رسالت اصلی تربیتی ما، ارزش انسان»، و «برآیند نوع رابطه‌ها» تبیین کرده و در ادامه هر یک از چهار نوع رابطه (خود، خدا، خلق خلقت) و انشعابات آن‌ها را به تفصیل مورد توجه قرار داده است. پژوهش‌گر در نهایت به رسالت حوزه‌ها و محیط‌ های یادگیری پرداخته است. این فصل همچنین حاوی دو پیوست با عناوین ارتباطات چهارگانه در متون متقدم و آثار اندیشمندان متأخر و خلاصه تقریرات مختلف در بیان وجوه ارتباطی انسان است. فصل‌های سوم و چهارم کتاب به ۲ سخنرانی رحمت‌اله مرزوقی مربوط است. در سخنرانی اول، مرزوقی به نقد و ارزیابی دیدگاه شهید مطهری (ره) در ارتباط با فطرت و تربیت پرداخته و نظریه فطرت‌ را از منظر اسلام (مبتنی بر متون دینی قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و ...) تبیین کرده و ساختار کلیِ مبحث فطرت در تربیت را مورد توجه قرار داده است. مرزوقی در سخنرانی دوم، نگاه به «نظریه فطرت‌گرایی» را در چارچوب یک «نظام فکری ارگانیکی» مورد توجه و بحث قرار داده است. پژوهش‌گر در ادامه فرایند تبدیل «نظریه فطرت‌گرایی» به یک «نظام معرفتی» و به دنبال آن احصاء نظام عملیاتی مرتبط را مورد توجه قرار داده است. فصل پنجم کتاب به سخنرانی حسن ملکی اختصاص داده شده است. وی در سخنرانی خود، نقش معلم در دیدگاه فطرت‌گرایی توحیدی را در پنج محور مورد بحث قرار داده است. این پنج محور شامل بیان دقیق مسئله‌ای که تبیین نقش معلم را در این دیدگاه الزامی می‌کند، ماهیت و ساختار فطرت، تبیین نسبتِ بین فطرت، تربیت و برنامه درسی، ویژگی‌های بارز دیدگاه فطرت‌گرایی توحیدی در برنامه درسی ملی و ملاحظاتی که برای تربیت و آماده‌سازی معلم در این چارچوب است. این کتاب کتاب مذکور از سوی موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه)، در قطع وزیری و در شمارگان هزار نسخه، به زیور طبع آراسته شده است.

more_vert یک قصه خوانی متفاوت!

دانلود فایل

closeیک قصه خوانی متفاوت!

فعالیت آموزشی آنچه برای انجام فعالیت لازم است:کتاب داستان یا داستانی از یک مجله که دارای دو یا چند شخصیت داستانی باشد، گوشی همراه با قابلیت ضبط صدا یا فیلم   ارسال مطلب توسط فخری یعقوبی اشرفی

more_vert معرفی کتاب

دانلود فایل

closeمعرفی کتاب

 آموزش علیه آموزشنویسنده: عبدالعظیم کریمی قیمت: 150000 ریال

more_vert هم خانواده ها را بشناس!

دانلود فایل

closeهم خانواده ها را بشناس!

یکی از مشکلات دانش آموزان در درس فارسی و املا ضعف آنان در نوشتن کلمات هم خانواده است. بعد از آشنا نمودن آنان با نحوه نوشتن و شناسایی کلمات هم خانواده طبق مفاهیم کتاب، می توان از فعالیت زیر برای تثبیت و تقویت آموزش استفاده نمود./ ی ارسال مطلب توسط فخری یعقوبی اشرفی آنچه برای انجام فعالیت لازم است:کارت های 2 × 3  به تعداد زیاد ، ماژیک، کتاب فارسی

more_vert مقاله بررسی دیدگاه نولدکه درباره نبوت و وحی

دانلود فایل

closeمقاله بررسی دیدگاه نولدکه درباره نبوت و وحی

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی دیدگاه نولدکه درباره نبوت و وحی" مقاله ای است در 18 صفحه و با 37 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  نولدکه، تاریخ قرآن، نبوت، وحی، غریزه، خیال، مکاشفه پرداخته شده است چکیده مقاله کتاب «تاریخ قرآن» مهم‌ترین نگاشته خاورشناسان درباره قرآن و تاریخ پیامبر اسلام| است. نولدکه، مؤلف این کتاب، از خاورشناسان برجسته‌ای است که در حوزه‌های مختلف خاورشناسی دارای تألیفات است. کتاب پیش‌گفته که مهم‌ترین اثر او در این زمینه است، مشتمل بر مباحث وحی‌شناسی، جمع و تدوین قرآن و تاریخ نزول آیات و سور قرآن است که تحقیق پیش‌رو به مباحث نوع اول می‌پردازد. از دیدگاه نولدکه، ماهیت نبوت متکی بر چهار اصل: ارتباط با اندیشه پیامبران قبلی، تبعیت از غریزه احساسی، به‌کارگیری قوه خیال در دریافت وحی و ایجاد تحول اجتماعی است. این نوع نگاه به ماهیت نبوت، که با نظریه تجربه دینی درباب وحی در ارتباط است، علاوه بر خروج از روح تعالیم ادیان الهی، با اندیشه دینی اسلامی در تضاد می‌باشد که در هر یک از این اصول، با اشکالاتی مواجه است  دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله قواعد عامّ در فهم آیات و روایات عرفانی و اخلاقی از منظر کتاب سِرُّالإسراء

دانلود فایل

closeمقاله قواعد عامّ در فهم آیات و روایات عرفانی و اخلاقی از منظر کتاب سِرُّالإسراء

مقاله علمی و پژوهشی " قواعد عامّ در فهم آیات و روایات عرفانی و اخلاقی از منظر کتاب سِرُّالإسراء" مقاله ای است در 29 صفحه و با 30 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اخلاق وحیانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  عرفان؛ اخلاق؛ سِرُّالإسراء؛ قواعد عرفانی و اخلاقی؛ توصیۀ تربیتی پرداخته شده است چکیده مقاله سِرُّالإسراء تألیف استاد عرفان و اخلاق معاصر، مرحوم آیت‌الله سعادت‌پرور;  است که با روش‌های اجتهادی به استنباط معارف عرفانی و آموزه‌های اخلاقی از کتاب و سنت پرداخته است. این تحقیق، به تدوین قوانین عامی می‌پردازد که در پسْ‌زمینۀ روش مؤلف کتاب سِرُّالإسراء برای فهم آیات و روایات عرفانی و اخلاقی و یا در صدور توصیه‌های تربیتی بر اساس کتاب و سنت به کار رفته است. این قواعد، هم‌وزن قواعد فقهی در دانش فقه و دارای همان کاربرد و کارکرد در حوزۀ عرفان و اخلاق اسلامی است؛ و برای نخستین بار، در این تحقیق، به عنوان حوزه‌ای نو در عرفان و اخلاق اسلامی معرفی می‌شود. تحقیق حاضر با روش کتابخانه‌ای و بر اساس شیوۀ استقرائی (تحلیل تماتیک) با بررسی صدها نمونه از روش استاد فقید، در استنباط از آیات و روایات اخلاقی در این کتاب، توانسته نُه قاعدۀ کلی حاکم بر روش ایشان را استخراج کند و مصادیق و کارکردهای این قواعد را نیز نشان دهد. عنوان مقاله [English] General rules for understanding the mystical and moral narrations according to 'Ser-ol-asra’ چکیده [English] Ser-ol-asra which is written by the contemporary author Ayatollah Soadat Parvar (RH) -as the professor of ethics and mysticism- is a book in which the mystical and moral teachings are discussed and elicited from teachings of Scripture and traditions by methods of Ijtihad. This research tries is to formulate the common laws that are in the background of author's method to understand verses and traditions or educational recommendations in this Book. These rules, having the same application and performance of the rules in  jurisprudence, are introduced For the first time in this study, as a new scope in the field of mysticism and Islamic ethics. This study based on the inductive method (thematic analysis) in the library by examining hundred examples that Ayatollah Soadat Parvar (RH) had used for extracting mystical  and moral issues from the Quran and Hadith tried to extract nine general rules and also their examples and functions from this book.    کلیدواژه‌ها [English] mysticism, Ethics, Ser-ol-asra, mystical and moral rules, educational recommendation دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert معرفی کتاب

دانلود فایل

closeمعرفی کتاب

امروزه معلم ها برای موفقیت در کمک به بچه ها و ارتباط با آنها، به ایده های نو و جسورانه احتیاج دارند. 501 نکته برای پرورش دانش‌آموزان موفق، کتابیست که در این خصوص نوشته شده و مطالعه آن می تواند به ما کمک کند تا دانش‌آموزان موفق‌تری را پرورش دهیم.

more_vert مقاله نقد روش‌شناسی نظریه علمای ابراربا تأکید برکتاب مکتب در فرآیند تکامل

دانلود فایل

closeمقاله نقد روش‌شناسی نظریه علمای ابراربا تأکید برکتاب مکتب در فرآیند تکامل

مقاله علمی و پژوهشی " نقد روش‌شناسی نظریه علمای ابراربا تأکید برکتاب مکتب در فرآیند تکامل" مقاله ای است در 20 صفحه و با 41 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به علمای ابرار، روش‌شناسی، غلو، تفویض، علم غیب، عصمت و ولایت تکوینی پرداخته شده است چکیده مقاله پژوهش حاضر، از طریق بررسی روش‌شناسی نظریه علمای ابرار در کتاب مکتب در فرآیند تکامل، به نقد آن پرداخته است. ابتدا با بررسی دقیق مباحث این کتاب و شیوه ارجاع و استدلالی که مؤلف در اثبات نظر خود به‌کار برده است، تبیینی از روش پژوهش ایشان ارائه و سپس اشکالات روش ایشان بررسی می‌شود.مؤلف این کتاب در روش تحقیق خود دچار برخی اشکالات کلّی است که مختص به علم خاصی نیست؛ ازجمله: عدم ذکر مستند در برخی مباحث مهم، تحلیل غیرروش‌مند، مغالطه در استفاده از منابع، کاربرد معیار غیرمعتبر و عدم تمایز بین اعتقادات امامان و برخی از عوام شیعه. علاوه بر آن، اشکالاتی در روش‌شناسی کلامی، حدیثی، تاریخی و رجالی این نظریه مشهود است. بنابراین روش‌شناسی این نظریه براساس روش متداول در هرکدام از علوم مذکور بررسی و اشکالات آن تبیین شده است. نتیجه آنکه، این نظریه ازجهت روش تحقیق دچار اشکال است و برآیند درستی به‌دنبال ندارد.دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .