جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی صنعت مطبوعات و محیط جدید رسانه ای

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی صنعت مطبوعات و محیط جدید رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" صنعت مطبوعات و محیط جدید رسانه ای " مقاله ای است که در 17  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به صنعت مطبوعات، مطبوعات دولتی ، محیط رسانه ای، نظریه رقابتی پورتر و محیط جدید رسانه ای اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تواضع و شایستگی در رهبری سازمانهای عصر جدید

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی تواضع و شایستگی در رهبری سازمانهای عصر جدید

  مقاله علمی و پژوهشی" تواضع و شایستگی در رهبری سازمانهای عصر جدید " مقاله ای است که در 21  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تواضع و شایستگی در رهبری سازمانهای عصر جدید ، سازمان متواضع ، تواضع مدیریتی ، رهبری متواضعانه و شایستگی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحولات جدید خاورمیانه

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحولات جدید خاورمیانه

مقاله علمی و پژوهشی" فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحولات جدید خاورمیانه " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحولات جدید خاورمیانه ، آگاهی سیاسی ، نفوذپذیری ، ساختار سیاسی مصر ، ساختار سیاسی تونس و فساد حکومتی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله ناسازگاری زبان اخلاقی جدید با زبان اخلاقی سنتی

دانلود فایل

closeمقاله ناسازگاری زبان اخلاقی جدید با زبان اخلاقی سنتی

مقاله علمی و پژوهشی " ناسازگاری زبان اخلاقی جدید با زبان اخلاقی سنتی " مقاله ای است در 12 صفحه و با 16 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تسامح، فضیلت، عدالت، خیر، خود مختاری زبان اخلاقی جدید و واژه نامه‌ی اخلاقی آن پرداخته شده است چکیده مقاله مقاله‌ی حاضر در صدد بررسی زبان اخلاقی جدید از منظر ارزش ها و فضایلی که مورد نظر آنهاست و مقایسه ی آن با زبان اخلاقی سنتی میباشد. هر یک از این دو، واژه نامه ای مختص به خود دارند که کاملا با دیگری متفاوت ویا حتی ناسازگار می باشد. در زبان اخلاقی جدید، به فضایل خارجی از جمله عدالت، آزادی، تسامح، عقلانیت و خود مختاری فردی توجه شده است که طبیعتا این انتخاب، لوازم و آثاری از جمله عدم التفات به فضایل نفسانی و کمالات نفس، داشتن یک زبان خنثی و مشتمل بر بی طرفی و عدم توجه به ضعف عقل آدمی و لحاظ آن به عنوان معیار نهایی در انتخاب صور مختلف زندگی، در مقابل اخلاق ارسطویی ابتدا به بحث از نفس و کمالات آن و فضایل نفسانی پرداخته و سپس آن ها را پلی برای کسب خیرات خارجی قرار میدهد علاوه بر اینکه ملاک راعقل عملی می داند که در سایه‌ی تلبّس به حکمت، صاحب آن قادر به تشخیص صحت و سقم افعال میباشد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert آیین‌نامه جشنواره دانشجوی نمونه ابلاغ شد

دانلود فایل

closeآیین‌نامه جشنواره دانشجوی نمونه ابلاغ شد

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ آیین‌نامه و شیوه‌نامه جدید جشنواره دانشجوی نمونه خبر داد. امیر للهگانی گفت: آیین‌نامه جدید دانشجوی نمونه با تأیید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شد. به گزارش روز دوشنبه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهلت ثبت نام برای شرکت در جشنواره امسال از ۲۰ مهرماه تا ۴ آبان‌ماه تعیین شده است. علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند به سامانه http://nemooneh.behdasht.gov.ir/ مراجعه و ثبت‌نام کنند. للهگانی با اشاره به تغییرات در آیین نامه جدید، گفت: به دلیل تغییرات ایجاد شده در آیین‌نامه جدید نسبت به آیین‌نامه قبلی ضروری است دانشجویان متقاضی شرکت در جشنواره دانشجوی نمونه، آیین‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی جدید را مطالعه و سپس برای ثبت نام اقدام کنند. وی یکی از مهمترین تغییرات ایجاد شده در آیین‌نامه جدید را افزوده شدن بخش فناوری به بخش‌های جشنواره عنوان کرد و افزود: در دوره‌های قبلی جشنواره امتیازهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برای ارزیابی دانشجویان در نظر گرفته می‌شد. با توجه به اهمیت دانشگاه‌های نسل سوم و انتظار از دانشجویان نمونه برای ورود به عرصه فناوری، این موضوع نیز به شاخص‌های ارزیابی اضافه شده است. مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت در پایان تأکید کرد: بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نیز مورد تجدید نظر قرار گرفته و تغییراتی در شاخص‌ها و امتیازهای آنها ایجاد شده است. جشنواره دانشجوی نمونه هر سال با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور دانشجویان واجد شرایط در دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی و پژوهشگاه‌های تابعه وزارتخانه ها، پیام‌نور و فرهنگیان و ... برگزار می‌شود. در اختتامیه جشنواره که هر ساله با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزرای بهداشت و علوم برگزار می‌شود، از ۴۰ دانشجوی نمونه کشوری از هر دو وزارتخانه تقدیر می‌شود.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تبیین جامعه شناختی رابطه اوقات فراغت و اشکال جدید سرمایه

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی تبیین جامعه شناختی رابطه اوقات فراغت و اشکال جدید سرمایه

مقاله علمی و پژوهشی" تبیین جامعه شناختی رابطه اوقات فراغت و اشکال جدید سرمایه " مقاله ای است در 28 صفحه با 39 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات تبیین جامعه شناختی رابطه اوقات فراغت و اشکال جدید سرمایه ، سرمایه اجتماعی ، سرمایه فرهنگی ، بوردیو و ابعاد سرمایه اجتماعی مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert اعلام برنامه زمانی و آخرین تغییرات کنکور ۹۹

دانلود فایل

closeاعلام برنامه زمانی و آخرین تغییرات کنکور ۹۹

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تغییرات کنکور ۹۹ گفت: نحوه تاثیر مثبت و قطعی سوابق تحصیلی برای آزمون های سال آینده توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو مشخص می‌شود. «ابراهیم خدایی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش درباره تغییرات کنکور سراسری ۹۹ اظهار داشت: به منظور مساعدت با داوطلبان نظام قدیم که خواهان طراحی دو مجموعه سوال برای کنکور ۹۹ بودند، شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصویب کرد که سوالات کنکور سال ۹۹ هم مانند کنکور ۹۸ با دو مجموعه سوال باشد.معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان در کنکور سراسری سال ۹۹ می‌توانند نظام آموزشی اعم از قدیم یا جدید خود را انتخاب کنند.وی تاکید کرد: با توجه به ابهامی که در مصوبه پیشین سازمان سنجش آموزش کشور بود به داوطلبان این اختیار داده شد در زمان ثبت نام برای آزمون سراسری سال ۹۹ نوع نظام آموزشی و سوالات را بر اساس نظام قدیم یا جدید مشخص کنند.وی اظهار داشت: حدود زمان بندی آزمون های ۹۹ مشخص شده است اما سازمان سنجش آموزش کشور در حال بررسی مناسبت های تقویمی و سایر فرایندهای مرتبط است به خصوص اینکه برگزاری کنکور دکتری ۹۹ و انتخابات مجلس شورای اسلامی تداخل زمانی دارند.رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه سازمان سنجش آموزش کشور باید دقت لازم را در اعلام زمان بندی برگزاری آزمون های ۹۹ داشته باشد، افزود: تا هفته آینده برنامه زمانی دقیق آزمون ها اعلام می شود. به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه سال ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، در سال ۱۳۹۹ قرار بود فقط یک مجموعه سوال بر اساس نظام جدید آموزشی (۳-۳-۶) برای داوطلبان نظام قدیم و جدید طراحی شود؛ به عبارت دیگر داوطلبان نظام قدیم کنکور ۹۹ هم باید به سوالات نظام جدید پاسخ می دادند.اما این مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو انتقادات تعداد زیادی از داوطلبان نظام قدیم را به دنبال داشت به طوری که آنها در حساب اینستاگرام منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بارها به این مسئله اشاره کرده و خواستار طراحی دو نوع سوال برای کنکور ۹۹ بودند؛ چرا که به علت گرانی منابع درسی نظام جدید، توان خریداری آن را نداشتند.

more_vert ۱۴ میلیون و ۴۶۸ هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کردند

دانلود فایل

close۱۴ میلیون و ۴۶۸ هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کردند

معاون وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۱۴ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۴۴ نفر از دانش آموزان در سامانه سناد (سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان) ثبت نام کرده اند که این تعداد دانش آموز در سال تحصیلی جدید راهی کلاس های درس می شوند. به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش، شاپور محمدزاده آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سناد، تا ۲۵ شهریورماه را ۱۴ میلیون و ۴۶۸هزار و ۷۴۴نفر اعلام کرد. وی اظهار داشت: از این آمار، هشت میلیون و ۱۷۴هزار و ۸۷۵ نفر در دوره ابتدایی، سه میلیون و ۳۵۱ هزار و ۸۱۷ نفر در دوره متوسطه اول و دو میلیون و ۴۹۲ هزار و ۳۸۸ نفر در دوره متوسطه دوم ثبت نام شده‌اند. معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: از میان آمار کل دانش آموزان ثبت نام شده در پایه دهم یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۵۰۲ نفر وارد دبیرستان های شاخه نظری، ۳۸۸ هزار و ۱۹ نفر در هنرستان های فنی و حرفه ای و ۴۴۹هزار و ۸۶۷ نفر در هنرستان های شاخه کاردانش ثبت نام کرده اند. به گفته محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، تمام کارکنان شاغل در این وزارتخانه تلاش خود را برای بازگشایی مطلوب و مناسب مدارس در سال تحصیلی جدید به کار گرفته اند. البته برای مدارس مناطق سیل زده نیز اقدامات لازم انجام شده و قرار است مدارسی که خسارت جزئی داشته اند، تا اول مهر برای حضور دانش آموزان آماده شود و دیگر مدارس تا پایان سال برای تحصیل دانش آموزان آماده می شود.

more_vert معلم شویم، معلم نمانیم

دانلود فایل

closeمعلم شویم، معلم نمانیم

قریب به یک ماه و چند روز است که پروژه‌‌ای را  شروع کرده‌ایم.  جرقه‌ای کوچک در ذهن مان بود که خلاقیت، بی‌پرواییِ ذهنی و مفاهیم را به دنیای دانش‌آموزانمان برگردانیم. کلاسی باشد که دانش‌آموزان به جای گوش دادن و نُت برداشتن و تحویل دادن به معلم، کار انجام دهند، فکر کنند و راه‌حلی پیدا کنند. حال که یک‌ماه و چند روز می‌گذرد، آنقدر خودمان راه‌های متفاوت را تجربه‌ کرده‌ایم و دست به انجام کارهای جدید زده‌ایم که انگار پیش از آموزش دادن به کودکان، به آموزش خود مشغولیم. حرفم این است که معلمی، پیش از آموختن چندساله‌ی مفاهیمِ یکسان، تلاش برای آموزش دادن به خودمان است، آموزشی که افق دیدمان را گسترش دهد. ما اگر معلمی باشیم که دست به طرح مسئله برای خودمان و حل آن نمی‌زنیم، چطور می‌توانیم حل مسائل را به دانش‌آموزانمان آموزش دهیم؟ ما اگر به دنبال تجربه‌ی چیزهای جدید نباشیم، چه انتظاری از دانش‌آموزانمان داشته باشیم؟القصه موضوع این است که معلم بودن هنر نیست،  پیمودن مسیر معلمی هنر است.   ارسال مطلب توسط نرجس کاظمی

more_vert مقاله تأثیر سرعت تصویرسازی یک تکلیف حرکتی جدید بر مدت زمان اجرای آن

دانلود فایل

closeمقاله تأثیر سرعت تصویرسازی یک تکلیف حرکتی جدید بر مدت زمان اجرای آن

مقاله علمی و پژوهشی" تأثیر سرعت تصویرسازی یک تکلیف حرکتی جدید بر مدت زمان اجرای آن " مقاله ای است در 21 صفحه با 36 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات سرعت تصویرسازی؛ هم ارزی زمانی؛ تمرین ذهنی؛ عملکرد حرکتی؛ آزمون یادداری مطرح شده است محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله پذیرش مسؤولیت مدنی در اخلاق زیست محیطی: در راستای حفظ محیط زیست

دانلود فایل

closeمقاله پذیرش مسؤولیت مدنی در اخلاق زیست محیطی: در راستای حفظ محیط زیست

مقاله علمی و پژوهشی " پذیرش مسؤولیت مدنی در اخلاق زیست محیطی: در راستای حفظ محیط زیست " مقاله ای است در 18 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث اخلاق، اخلاق زیست محیطی، حفاظت، خسارت، مسؤولیت مدنی پرداخته شده است چکیده مقاله محیط زیست به مرور زمان دستخوش تغییرات زیادی گردیده است که امروزه علت عمده آن را ناشی از دخالت های انسان در روند تغییرات طبیعی آن می دانند. تخریب منابع طبیعی و کاهش ثروت های ملی در کشور در نتیجه افزایش جمعیت که موجب پدید آمدن اختلالاتی در زندگی اجتماعی و تحمیل آثار آن بر محیط-زیست شده است و هم چنین، پیامدهای ناشی از آن همچون محدودیتهای منابع اولیه، منجر به ارایه راهکارهای مدیریتی گردیده است که از آن جمله می-توان به گسترش فرهنگ اخلاق زیست محیطی اشاره کرد. در همین راستا فنون و روش های علوم محیط زیست گسترش یافت که از این میان می توان به همراهی اخلاق زیست محیطی با مسؤولیت مدنی واردکنندگان خسارت بر محیط زیست اشاره نمود که می تواند در جهت حفاظت از محیط زیست و جبران خسارات زیست محیطی مورد توجه و اجرا قرار گیرد. هم چنین، در زمینه محیط زیست به عنوان ابزاری جدید محسوب می شود که در جهت پیشگیری از خسارات زیست-محیطی اقدام می کند و از وقوع خسارات در آینده نیز جلوگیری خواهد کرد. به عبارت دیگر، پذیرش مسؤولیت مدنی در اخلاق زیست محیطی، حفاظت از محیط زیست را هدف قرار می دهد و چارچوبی جدید و نو برای حل بحران های زیست محیطی ارایه می نماید. این مقاله ضمن توصیف اخلاق زیست محیطی با مسؤولیت مدنی تلاش دارد که فرآیندی جدید برای حفاظت از محیط زیست ارایه دهد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله ضرورت تحول در عیوب موجب فسخ نکاح به دلیل ملزومات حقوقی و اخلاقی خانواده و پدیده های جدید عصری

دانلود فایل

closeمقاله ضرورت تحول در عیوب موجب فسخ نکاح به دلیل ملزومات حقوقی و اخلاقی خانواده و پدیده های جدید عصری

مقاله علمی و پژوهشی " ضرورت تحول در عیوب موجب فسخ نکاح به دلیل ملزومات حقوقی و اخلاقی خانواده و پدیده های جدید عصری " مقاله ای است در 26 صفحه و با 29 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث فسخ نکاح ، عیب ،حصر، تمثیل، بیماری های جدید ،بیماری های لاعلاج، عیوب منصوص پرداخته شده است چکیده مقاله فسخ عقد به دلیل وجود عیوب موجب فسخ در یکی از زوجین و طلاق از اسباب انحلال عقد نکاح به حساب می آیند با این تفاوت که مطابق قانون مدنی ایران حق طلاق اختصاص به مرد دارد ولی هر یک از زوجین میتوانند به استناد وجود عیب از حق فسخ نکاح استفاده کنند. قانون مدنی نیز به پیروی از نظر مشهور در فقه شیعه در مواد 1122 تا 1132 به ذکر پاره ای از عیوب پرداخته و وجود هر یک از آنها را در یکی از زوجین سبب حق فسخ طرف مقابل دانسته است. که برخی از عیوب مانند؛ جنون میان زن و مرد مشترک است و برخی دیگر از عیوب نیز به عنوان عیوب اختصاصی معرفی شده است، عنن، خصاء و جب از عیوب مختص مردان به شمار می آید و جذام و برص، زمین گیری، نابینایی از هر دو چشم، قرن و افضاء هم از عیوب مختص زنان طبق مواد 1121 و 1123 ق. م تلقی می شود. از آنجا که یکی از اسبابی که موجب حق فسخ عقد نکاح می شود وجود برخی از عیوب در زوجین است و چنانچه اکثریت فقها و مذاهب اسلامی به آن معتقدند و نصوص قانون مدنی نیز بر آن دلالت دارند هر یک از زن و شوهر می توانند از این حق برخوردار باشند و هرگز نمی‌توان مرد یا زن را از این حق محروم ساخت زیرا هدف از اعطای این حق به زوجین، دادن فرصت به آنها برای دفع ضرر از خودشان است که طرفین در این دفع با هم برابر هستند هر چند فقها و نصوص قانون مدنی دایره این بیماری ها را تنگ کرده و این عیوب را به چند عیب خاص محصور کرده‌اند لذا با مطالعه عمیق و جامع نگر در وضعیت موجود جامعه و بروز انواع بیماری ها و نواقص حادث شده ناشی از آنها و در عین حال توسعه علوم پزشکی و امکان مداوای یک سری از بیماری‌ها که قبلاً امکان بهبودی آنها وجود نداشت و در عین حال از موارد مصرحه در فسخ نکاح برای زوج یا زوجه تلقی می شود و طرح سؤالاتی از سوی صاحب نظران و اندیشمندان فقهی و حقوقی ضرورت بررسی و طرح نظریه های جدید را لازم می‌نماید در اینکه آیا برای زوجین در غیر از عیوب منصوصه حق فسخ وجود دارد یا خیر. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert تدریس خلاقانه

دانلود فایل

closeتدریس خلاقانه

شکست، بخش جدایی ناپذیر از فرایند خلاقیت است و اغلب افراد خلاق در بسیاری از ایده‌هایشان شکست خورده‌اند تا توانسته‌اند به موفقیت دست یابند.

more_vert مقاله یکپارچه سازی منابع مشترک نفت و گاز در الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران

دانلود فایل

closeمقاله یکپارچه سازی منابع مشترک نفت و گاز در الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران

مقاله علمی و پژوهشی " یکپارچه سازی منابع مشترک نفت و گاز در الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران" مقاله ای است در 23 صفحه و با 25 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  الگوی جدید قرادادهای نفتی ایران؛ یکپارچه سازی داخلی؛ یکپارچه سازی بین‌المللی؛ میدان و ساختار نفتی؛ منابع مشترک نفت و گاز پرداخته شده است چکیده مقاله به‌دنبال تصویب‌نامه شماره 104089/ت52445ه مورخ 11/8/1394 هیات وزیران در مورد شرایط عمومی و ساختار الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز، نمونه قراردادهای جدید نفتی ایران هفتم و هشتم آذر ماه 1394 در کنفرانس تهران رونمایی شد، در این نمونه وظیفه‌ی اکتشاف، توسعه و تولید از میدان نفتی برای دوره‌ی زمانی بیش از بیست سال بر عهده‌ی پیمانکار خواهد بود. در این شرایط ممکن است میدان یا ساختار نفتی در نواحی قراردادی دو یا چند پیمانکار واقع شود. در صورت عدم پیش‌بینی ساز و کار حقوقی/ قراردادی مناسب برای مدیریت چنین پدیده‌ای، این مسئله می‌تواند منجر به هدر رفت فیزیکی و اقتصادی منابع شده و منافع ملی را به خطر اندازد. هرچند در پیش‌نویس الگوی جدید، مشترک بودن ساختار یا میدان نفتی بین بلوک‌های مجاور پیش‌بینی شده است ولی بررسی‌های انجام شده در این تحقیق نشان می‌دهد که شروط مربوط با ابهامات جدی همراه است. در این تحقیق، کوشش شده است با مقایسه و بررسی منابع حقوقی مرتبط با موضوع در تعدادی از کشورها، راه‌حل‌هایی را برای مواقعی که میدان یا ساختار نفتی مشترک بین بلوک‌های مجاور کشف می‌شود، پیشنهاد گردد. عنوان مقاله [English] Unification in Iranian Petroleum Contracts Model (IPC) چکیده [English] Following the enactment No. 104089 adopted by Cabinet Ministers of Iran on November 2, 2015 regarding general provisions and the structure of upstream oil and gas contracts model, new Iranian Petroleum Contracts Model (IPC) was presented at Tehran Summit on 28-29 November 2015. Based upon new contract model, the contractor will be in charge of execution of exploration, appraisal, development and production operations over contract area for a period of more than twenty years. As a result, it is possible that a common petroleum field or structure exists between two or more contract areas. In this case, if appropriate legal and contractual mechanisms did not deal with this issue, it would lead to serious physical and economic waste of resources, which could put the national interests in danger.  Fortunately, the draftsmen of the IPC were aware of this danger and addressed this issue in the IPC. However, this article shows that the related clauses are subject to numerous ambiguities. By conducting a comparative analysis of legal sources of several countries, this article proposes some solutions in order for the IPC to deal with situations where there is a common petroleum field or structure between two or more contract areas. کلیدواژه‌ها [English] : Iranian Petroleum Contracts Model (IPC), International Unification, Domestic Unification, Petroleum Field, Petroleum Structure, Common Oil and Gas Resources دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب‌های درسی تا دو سال آینده تغییر نمی‌کند

دانلود فایل

closeکتاب‌های درسی تا دو سال آینده تغییر نمی‌کند

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: کتاب های درسی تا ۲ سال آینده هیچ تغییری نخواهد کرد. به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، علی باقرزاده اظهار داشت: در حال حاضر تدوین راهنمای برنامه‌های درسی حوزه‌های یازده‌گانه تربیت و یادگیری طبق آنچه که در برنامه درسی ملی تاکید شده با یک الگوی کلان و جدید مدنظر است. وی ادامه داد: باید استانداردهای تولید محتوا در داخل راهنمای برنامه درسی پیش‌بینی شود و محتوا منطبق با برنامه درسی ملی باشد. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مدت ۶، هفت سال اخیر تلاش‎ های شایسته‌ای در این زمینه انجام داده است. به ویژه بعد از اجرای ساختار جدید نظام آموزشی با عنوان هم‌سویی با برنامه درسی اقدامات جدی انجام شد. هم‌سویی به معنای انطباق کامل با برنامه درسی نیست، قاعدتا با تولید راهنمای برنامه درسی، ممکن است عنوان، محتوا و حجم جدیدی برای دروس پیش‌بینی شود. معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه رویکرد کلی سازمان این است که حجم کتب درسی متناسب با زمان آموزش، نیازها، اقتضائات امروز و آینده آموزش و پرورش تغییر یابد، گفت: علاوه بر همه این ها، مهارت‌محوری و توجه به مهارت در برنامه آموزشی حائز اهمیت است. وی ادامه داد: هم اکنون حوزه‌های تربیت و یادگیری در آموزش و پرورش شکل گرفته و مسئولان این حوزه‌ها هم تعیین شده‌اند. این حوزه‌ها به سمت نیازسنجی و مطالعات تخصصی حوزه دانش و معرفت و پیش‌نویس اولیه راهنمای برنامه درسی خواهند رفت و بعد از آن مراحل اعتباربخشی و تصویب در کمیسیون برنامه درسی و شورای عالی آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

more_vert آغاز سال تحصیلی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای با ۱۱۵ هزار متقاضی

دانلود فایل

closeآغاز سال تحصیلی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای با ۱۱۵ هزار متقاضی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از پیش ثبت‌نام ۷۵ هزار داوطلب به همراه ورود ۴۰ هزار دانش‌آموخته مدارس کاردانش به این دانشگاه در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ خبر داد. «ابراهیم صالحی عمران» در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه ضمن اعلام آمادگی دانشگاه فنی و حرفه ای برای میزبانی از دانشجویان تازه وارد اظهار داشت: این دانشگاه در مهر ماه ۹۸ پذیرای ۷۵ هزار دانشجو در دوره های فنی و حرفه ای و ۴۰ هزار دانش آموخته دبیرستان های کار دانش در مقطع کارشناسی ناپیوسته است. وی افزود: گرایش آموزش عالی در کشورهای پیشرفته به سوی حرفه ای گری است و به عبارتی آموزش فنی و حرفه ای بهترین نوع سرمایه گذاری در دستیابی به توسعه به شمار می رود. صالحی عمران ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای نیز ابعاد برنامه های خود را در راستای ارتقای برنامه های آموزشی در حوزه های مهارتی پایه گذاری کرده است و این در حالی است که در کشور شاهد موج تازه ای از گرایش به مهارت آموزی هستیم. وی با تاکید بر اینکه دانشجویان اصلی ترین منابع در دانشگاه فنی و حرفه ای به شمار می روند، عنوان کرد: توسعه کیفی و کمّی آموزش از اصول تربیت دانشجو به شمار می رود و دانشگاه نیز باید پاسخگوی این نیاز آموزشی باشد از این رو دانشگاه فنی و حرفه ای نیز در برنامه های خود به دنبال تربیت دانشجویانی است که به محض دانش آموختگی با مهارت های بالا وارد بازار کار شوند. فنی و حرفه ای؛ دانشگاهی ماموریت گرا صالحی عمران با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای یک دانشگاه ماموریت گرا است، اظهار داشت: ماموریت اصلی این دانشگاه ارائه آموزش های عالی مهارتی برای دانشجویان به منظور ورود بهتر به بازار کار و توسعه فناوری های نوین است. وی افزود: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد آموزش های این دانشگاه مهارتی بوده و در کارگاه و محیط های کار با این هدف ورود به بازار کار صورت می گیرد. دانشجویان فنی و حرفه ای باید پس از دانش آموختگی در خدمت تولید و اقتصاد قرار گیرند. تغییر سرفصل های آموزشی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در ادامه با تاکید بر آمادگی دانشگاه برای میزبانی بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو، گفت: در سال تحصیلی جدید، سرفصل های درسی تغییر یافته و دانشجویان با سرفصل های جدید سر کلاس ها حضور می یابند. وی همچنین در باره تجهیز امکانات رفاهی و خوابگاهی دانشگاه تصریح کرد: با توجه به بودجه درنظرگرفته شده بسیاری از کارگاه و آزمایشگاه های فنی و حرفه ای برای سال تحصیلی جدید تجهیز و آماده آموزش به دانشجویان شده اند. صالحی عمران تاکید کرد: اگرچه تا تجهیز و به روزرسانی امکانات تمام کارگاه ها نیاز به هزینه بیشتری است اما در یک سال اخیر تا حد امکان کارگاه های فنی و حرفه ای ارتقا یافتند. تجهیز خوابگاه های فنی و حرفه ای رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با تاکید بر اینکه برخی خوابگاه های این دانشگاه تجهیز و تعمیر شده اند، یادآورشد: این دانشگاه در مجموع دارای ۱۷۳ مرکز در ۱۱۱ شهر کشور است که بیشتر این مراکز دانشجوی بومی پذیرش می کند از این رو تعداد دانشجویان متقاضی خوابگاه اندک است که در هر صورت خوابگاه های موجود تا حد امکان برای این دانشجویان تجهیز و آماده سازی شده است. افزایش شهریه ۱۰ تا ۱۵ درصدی صالحی عمران در ادامه با اشاره به افزایش شهریه در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: حدود ۸۰ درصد از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای در رشته های روزانه مشغول به تحصیل هستند که این دوره ها به صورت رایگان برگزار می شود. وی افزود: افزایش شهریه بستگی به رشته دارد و حدود ۲۰ درصد از دانشجویانی که در مقطع شبانه تحصیل می کنند، شهریه پرداخت می کنند. صالحی عمران گفت: برای سال تحصیلی ۹۸ نیز شاهد افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی شهریه در برخی رشته ها خواهیم بود.

more_vert ۱۵ مرکز رشد دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود

دانلود فایل

close۱۵ مرکز رشد دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود

۱۵ مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای به دنبال امضای تفاهم نامه میان این دانشگاه با دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی می شود. به گزارش دانشگاه فنی و حرفه ای، مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای جایگاه بالایی در نظام آموزشی کشور دارد. امیدواریم دانشگاه با راه اندازی مراکز رشد در حوزه کارآفرینی موفق عمل کند. مهدی کشمیری با اشاره به صدور مجوز برای ۱۵ مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: اگر این مراکز عملکرد موفقی داشته باشند، امید است تا سال آینده برخلاف پیش بینی صورت گرفته تعداد مراکز جدید از ۲۲ مرکز فراتر برود. کشمیری افزود: در گذشته پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق پژوهش و فناوری اختصاص یافت که با روی کار آمدن هیات عامل جدید این رقم به ۳۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین یکهزار میلیارد تومان خط اعتباری به تاسیس صندوق‌های نوآوری کوچک اختصاص یافته است. وی با اشاره به اینکه نگاه ما در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری عمدتا به دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی محور و پژوهش محور بوده و امروز به تجربه راه اندازی مراکز رشد در دانشگاه‌های مهارتی نیاز داریم، اظهار کرد: در جلسه‌ای که در صندوق نوآوری و شکوفایی با موضوع اختصاص تسهیلات اشتغال برگزار شد، متوجه شدم که این تسهیلات فقط برای افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر اختصاص یافته است و اظهار کردم چرا باید دارندگان مدرک کاردانی را از دریافت این تسهیلات خط بزنیم؛ در حالی که نیاز امروز کشور به اپراتور خوب و دارندگان مدرک کاردانی است. لزوم راه اندازی مراکز رشد ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم گفت: راه اندازی مراکز رشد نیاز جدید آموزش عالی کشور است. با این وجود دانشگاه‌ها هر چه قدر می‌توانند باید خود را به فضای اقتصاد و تجارت نزدیک کنند. وی با بیان اینکه نیازهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به اطلاع مسئولان وزارت علوم رسانده ایم، ادامه داد: با این وجود این دانشگاه نیاز به حمایت و توجه بیشتر دارد. ایجاد صندوق پژوهش و فناوری مخصوص دانشگاه فناوری یک نیاز است که دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم در راستای رفع این نیاز به ما کمک کند. صالحی عمران افزود: امروز یکی از شاخص‌های توسعه در دنیا توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، ولی از این طیف خیلی عقب هستیم. امیدواریم عقد تفاهم نامه راه اندازی مراکز رشد باعث شناخت هر چه بیشتر از دانشگاه فنی و حرفه‌ای شود. در این مراسم لوگوی مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز رونمایی شد.

more_vert مقاله نوآوری‌های حقوق قراردادهای جدید فرانسه و تطبیق آن با نظام حقوقی ایران

دانلود فایل

closeمقاله نوآوری‌های حقوق قراردادهای جدید فرانسه و تطبیق آن با نظام حقوقی ایران

مقاله علمی و پژوهشی " نوآوری‌های حقوق قراردادهای جدید فرانسه و تطبیق آن با نظام حقوقی ایران" مقاله ای است در 33 صفحه و با 28 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  اراده‌ی یکجانبه؛ اصلاحیه؛ حقوق قراردادها؛ عدالت قراردادی؛ کارایی اقتصادی؛ نقش قاضی پرداخته شده است چکیده مقاله اصلاح حقوق قراردادهای فرانسه که به‌موجب مصوبه‌ شماره‌ 131 - 2016 مورخ 10 فوریه‌ سال 2016 میلادی صورت پذیرفت، پیرامون اصول حاکم بر تعهدات قراردادی، رژیم حقوقی و ادله‌ اثبات آنها تحولاتی اساسی ایجاد نموده است. اصلاحیه مزبور در راستای ساده‌سازی و تطبیق هرچه بیشتر حقوق قراردادهای فرانسه با حقوق قراردادهای بین‌المللی، تغییرات مهمی در تقویت اختیارات قاضی به‌منظور تأمین عدالت قراردادی و نیز افزایش قدرت اراده یک‌جانبه باهدف افزایش کارایی اقتصادی قرارداد به وجود آورده است. چنانکه می‌دانیم حقوق قراردادهای فرانسه همواره تأثیری غیرقابل‌انکار بر حقوق قراردادهای ما داشته و حقوقدانان ما نیز در شرح و تفاسیر خود بر متون قانونی مرتبط با حوزه قراردادها، توجه ویژه‏ای به قانون مدنی و دکترین حقوقی  فرانسه مبذول داشته‌اند که مجموعه‌ این عوامل سبب وجود ارتباطی تنگاتنگ بین حقوق قراردادهای دو کشور شده است. بااین‌حال پس از تصویب نهایی قانون جدید، راجع به مطالعه‌ تطبیقی و تأثیر تحولات جدید حقوق قراردادهای فرانسه بر نظام حقوقی ایران تحقیق مدونی صورت نپذیرفته و این امر تهیه‌کنندگان  مقاله را به انجام فوری آن مهم مصمم ساخته است. عنوان مقاله [English] The innovations of new French contract law and it's comparing with Iranian law system چکیده [English] The reform of the French contract law occurred pursuant to the Ordinance No. 2016-131 of February 10, 2016 implements the reform of legal regime governing contractual obligations and evidence. For the purpose of simplification of French contract law and in the light of its compatibility with laws on international contracts, this Ordinance makes major changes to French contract law such as reinforcing the role of judges for securing contractual justice and increasing the power of unilateral consent for the purpose of economic efficiency of contract. French contract law has a great influence on Iranian contract law and Iranian jurists in the context of the contracts. Commentaries on Iranian Civil Code have paid a great attention to French law, which led to a close relationship between French contract law and its Iranian counterpart.  Therefore, this article aims to explore the effects of new French contract law on Iranian law کلیدواژه‌ها [English] "Contract law", ''Contractual justice", "Economic efficiency", "Reform", "Role of judge", "Unilateral consent" دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله پارادایم اخلاق زیست محیطی در تفکر وحدت وجودی ابن عربی

دانلود فایل

closeمقاله پارادایم اخلاق زیست محیطی در تفکر وحدت وجودی ابن عربی

مقاله علمی و پژوهشی " پارادایم اخلاق زیست محیطی در تفکر وحدت وجودی ابن عربی" مقاله ای است در 18 صفحه و با 32 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ابن عربی، وحدت وجود، اخلاق زیست محیطی، الگو، طبیعت پرداخته شده است چکیده مقاله "امروزه مطالعه پیرامون اخلاق زیست محیطی بعنوان بخشی از اخلاق کاربردی از چنان اهمیتی برخوردار است که نظریه پردازان این حوزه را به تلاشی مضاعف جهت ارائه مدل های گوناگونی برای تعامل دو سویه بین انسان و طبیعت وا داشته است. در این بین نظام عرفانی ابن عربی- هر چند بصورت غیر مستقیم – با تمسک به اصل حاکم بر آن یعنی ""وحدت وجود "" و دیگر مولفه های ساختاری آن و نیز تاکید بر نقش انسان به عنوان حد واسط بین طبیعت و ماوراء طبیعت می تواند الگویی جامع و سیستماتیک در حل بحران های زیست محیطی به بشریت ارائه دهد. در پرتو نظریة وحدت وجود همة موجودات تجلی و مظهری از مظاهر الهی تلقی شده و همة ویژگی ها و کمالات وجودی از قبیل علم،ادراک و قدرت را دارا هستند. هدف این پژوهش پرداختی جدید به مسأله اخلاق زیست محیطی با استفاده از مبانی عرفانی ابن عربی است. از جمله نتایج این پژوهش می توان به تحلیل اخلاق زیست محیطی با استفاده از روش عرفانی و نیز ارائه الگویی نوین جهت مواجهه با مسائل و مشکلات جدید دنیای معاصر اشاره کرددانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله نسبت شناخت عقلی خدا و شناخت خدا به خدا در دیدگاه ابن‌عربی

مبلغ: 2000 تومان

closeمقاله نسبت شناخت عقلی خدا و شناخت خدا به خدا در دیدگاه ابن‌عربی

مقاله علمی و پژوهشی " نسبت شناخت عقلی خدا و شناخت خدا به خدا در دیدگاه ابن‌عربی" مقاله ای است در 16 صفحه و با 24 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  شناخت خدا به خدا، شناخت عقلی، اهل الله، ابن‌عربی، شناخت شهودی پرداخته شده است چکیده مقاله متون دینی به‌ویژه روایات به شکل صریح و غیرصریح شناخت خدا به خدا را توصیه و تأکید می‌کنند. توصیه «اعرفو الله بالله» ازجمله اینهاست. در دیدگاه ابن‌عربی شناخت خدا به خدا معرفتی، شهودی است که منحصر و مختص «اهل الله» است. ابن‌عربی با توجه به رویکرد عرفانی و مبتنی بر وحدت وجود و مظهر بودن عالم، شناخت خدا به خدا را تفسیر و آن را وهب الهی می‌داند که تنها اهل الله آن را در می‌یابند. بررسی جایگاه عقل در معرفت الله از دیدگاه وی حائز اهمیت است. وی با همه انتقاداتی که به راه برهان و استدلال که فلاسفه عهده‌دار آن هستند وارد می‌آورد عقل را نیز مشمول وهب الهی دانسته که آن هم فقط شامل عقول اهل الله می‌گردد. اهمیتی که محی الدین به راه عرفان و شهود می‌دهد شناخت خدا به خدا را منصرف در اهل عرفان دانسته و حتی معرفت شرع و تقلید از خدا را شایسته آنان می‌داند و بر راه‌های دیگر می‌تازد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند . شناخت خدا+شناخت عقلی+اهل الله+ابن‌عربی+شناخت شهودی+ مقالات دینی+مقالات مذهبی+مقالات اندیشه دینی+ اندیشه نوین دینی +مقالات جدید+بانک مقالات+بانک مقالات جدید