جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی فناوری های نوین و مزیت رقابتی خبرگزاری جمهوری اسلامی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی فناوری های نوین و مزیت رقابتی خبرگزاری جمهوری اسلامی

مقاله علمی و پژوهشی" فناوری های نوین و مزیت رقابتی خبرگزاری جمهوری اسلامی " مقاله ای است در 18  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فناوری های نوین، مزیت رقابتی ، خبرگزاری ایرنا و مزیت رقابتی خبرگزاری جمهوری اسلامی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی ، سازمان رسانه ای ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ، وجدان کاری ، تعریف جو سازمانی ، ویژگی جو سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی و تنوع فرهنگی یونسکویی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی و تنوع فرهنگی یونسکویی

مقاله علمی و پژوهشی" جمهوری اسلامی و تنوع فرهنگی یونسکویی " مقاله ای است در 25 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جمهوری اسلامی و تنوع فرهنگی یونسکویی ، تنوع فرهنگی ، توسعه فرهنگی ، کثرت گرایی فرهنگی ، صلح ، اعلامیه جهانی و فرهنگ اسلامی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سیاستگذاری موسیقی در جمهوری اسلامی ایران

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی سیاستگذاری موسیقی در جمهوری اسلامی ایران

مقاله علمی و پژوهشی" سیاستگذاری موسیقی در جمهوری اسلامی ایران " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سیاستگذاری موسیقی در جمهوری اسلامی ایران ، الگوی فرایندی ، فرهنگ سازی ، تولید موسیقی ، موسیقی اصیل ، موسیقی سنتی ، آموزش موسیقی ، فرهنگستان هنر ، مرکز موسیقی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی بازی های رایانه ای نوجوانان در جمهوری چک و ایران

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی بازی های رایانه ای نوجوانان در جمهوری چک و ایران

مقاله علمی و پژوهشی" بازی های رایانه ای نوجوانان در جمهوری چک و ایران " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به بازی های رایانه ای نوجوانان در جمهوری چک و ایران ، بازی های ویدئویی ، بازیهای رایانه ای ، خشونت ، رسانه، رسانه تعاملی ، نظریه حساسیت زدایی و نظریه نسخه برداری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی بایسته های اجتماعی در سیاستگذاری رسانه ای جمهوری اسلامی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی بایسته های اجتماعی در سیاستگذاری رسانه ای جمهوری اسلامی

مقاله علمی و پژوهشی" بایسته های اجتماعی در سیاستگذاری رسانه ای جمهوری اسلامی " مقاله ای است در 19 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به بایسته های اجتماعی در سیاستگذاری رسانه ای جمهوری اسلامی ، سپهر فرهنگی ، سپهر رسانه ای ، شکاف اجتماعی ، رسانه های دیداری ، رسانه های نوشتاری و رسانه های نوشتاری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی و مؤلفه های تدوین استراتژی مبارزه با فساد

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی و مؤلفه های تدوین استراتژی مبارزه با فساد

مقاله علمی و پژوهشی" جمهوری اسلامی و مؤلفه های تدوین استراتژی مبارزه با فساد " مقاله ای است در 20  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جمهوری اسلامی، استراتژی، فساد اداری ، شاخص سیاسی ، شاخص اقتصادی ، شاخص اجتماعی  و مؤلفه های تدوین استراتژی مبارزه با فساد اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی راهکارهای رسانه ای آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی راهکارهای رسانه ای آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران

مقاله علمی و پژوهشی" راهکارهای رسانه ای آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران " مقاله ای است در 29 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به راهکارهای رسانه ای آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران ، تصویر رسانه ای مسلمانان ، شبکه سازی رسانه ای ، جنگ رسانه ای ، شبکه اجتماعی و شبکه مجازی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.  

more_vert دستور ویژه رئیس جمهوری برای حل مشکلات آموزش و پرورش

دانلود فایل

closeدستور ویژه رئیس جمهوری برای حل مشکلات آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در توییتی نوشت: امروز گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش در هیات دولت ارائه کردم و دکتر روحانی به سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی دستور ویژه داد تا مشکلات آموزش و پرورش را حل کنند. «محسن حاجی میرزایی» تاکید کرد که پس از ارائه گزارش، رئیس جمهوری گفتند که وزیر باید دانش آموزان را از حافظه محوری به فهم محوری سوق دهد. رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت و در آستانه بازگشایی مدارس، گفت: وزارت آموزش و پرورش با قریب به ۱۵ میلیون نوجوان و جوان بدون تردید مهمترین دستگاه کشور است. حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه که ریاست آن را برعهده داشت، با اشاره به ضعف ها و آسیب های نظام کنونی تعلیم و تربیت، ابراز امیدواری کرد: وزیر آموزش و پرورش با ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، دانش آموزان را از نظام حافظه محور به نظام فهم محور و تقویت تفکر خلاق و نقّاد سوق دهد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تنوع فرهنگی در رسانه

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی تنوع فرهنگی در رسانه

مقاله علمی و پژوهشی" تنوع فرهنگی در رسانه " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تنوع فرهنگی در رسانه ، رسانه برخط ، خبرگزاری ، سایت خبری ، زبان قومی ، زبان بین المللی ، همانند سازی ، تکثرگرایی ، زبان نوشتاری و زبان گفتاری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی بررسی اخبار تروریسم در پایگاههای خبری

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی بررسی اخبار تروریسم در پایگاههای خبری

مقاله علمی و پژوهشی" بررسی اخبار تروریسم در پایگاههای خبری " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به بررسی اخبار تروریسم در پایگاههای خبری ، شبکه آمریکا، برجسته سازی رسانه ای ، خبرگزاری ایرنا و صدای آمریکا اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی با تعارض شغلی کارمندان وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران

دانلود فایل

closeمقاله بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی با تعارض شغلی کارمندان وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی با تعارض شغلی کارمندان وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران " مقاله ای است در 18 صفحه و با 18 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث حمایت اجتماعی، تعارض،تعارض شغلی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف پژوهشگر در این تحقیق "بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی با تعارض شغلی کارمندان وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران" می باشد و برای انجام این کار از جامعه آماری 1500 نفری، 305 نفر بر اساس نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. روش تحقیق بر مبنای هدف کاربردی و بر اساس گردآوری داده ها، توصیفی همبستگی می باشد. روش گردآوری داده ها کتابخانه ای و میدانی بود. ابزار مورد استفاده جهت جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه‌ای شامل سه بخش: اطلاعات جمعیت‌شناختی، پرسشنامه استاندارد حمایت اجتماعی ریاحی، پرسشنامه ابعاد شخصیتی ار . استرتز و دی برون استین و پرسشنامه تعارض شغلی احمدی می باشد که از روایی محتوا و پایایی مناسب (92%)، برخوردار می‌باشد. نتایج در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که: بین هر یک از مؤلفه‌های حمایت اجتماعی با تعارض شغلی ارتباط قوی و مثبت وجود دارد. این رابطه بین حمایت اجتماعی و تعارض شغلی (47%) به دست آمد دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سازمانهای رسانه ای ، یادگیری سازمانی و مدیریت زمان

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی سازمانهای رسانه ای ، یادگیری سازمانی و مدیریت زمان

مقاله علمی و پژوهشی" سازمانهای رسانه ای ، یادگیری سازمانی و مدیریت زمان " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سازمانهای رسانه ای ، یادگیری سازمانی و مدیریت زمان ، خبرگزاری مهر ، فرایند یادگیری سازمانی ، تعریف مدیریت زمان و ابعاد مدیریت زمان اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert بررسی مجدد نظام رتبه‌بندی معلمان در دولت

دانلود فایل

closeبررسی مجدد نظام رتبه‌بندی معلمان در دولت

بررسی مجدد نظام رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون امور اجتماعی هیات دولت آغاز شد. نظام رتبه‌بندی معلمان پس از طرح و بررسی در کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی کشور، معاون حقوقی رئیس جمهوری و نماینده کمیسیون امور اجتماعی دولت و اعمال اصلاحات لازم، مجددا در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح شد. بر این اساس و پیرو تصمیمات جلسه ۳۰ تیر کمیسیون امور اجتماعی مبنی بر بررسی نظام رتبه‌بندی معلمان در کارگروهی با محوریت آموزش و پرورش و با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی کشور، معاون حقوقی رئیس جمهوری و نماینده دبیر کمیسیون امور اجتماعی، این لایحه با مشارکت همه نمایندگان و در چند جلسه جداگانه با سازمان‌های ذیربط بررسی و اصلاحات مورد نظر در متن پیش‌نویس اعمال شد. براساس تصمیم کمیسیون مقرر شد، اصلاحات لازم در متن پیش‌نویس متناسب با میزان اعتبار قابل تخصیص از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور برای اجرای نظام رتبه‌بندی در طی دو سال اعمال شود و پیش‌نویس در قالب پیش‌بینی ساز و کارهای لازم در زمینه سنجش صلاحیت‌های تخصصی و حرفه‌ای، شایستگی‌ها و عملکرد رقابتی و مهندسی نیروی انسانی براساس سند تحول و نقشه جامع علمی کشور تنظیم شود. متن اصلاح شده، مجددا در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت مطرح و تا ماده چهار آن مورد بررسی قرار گرفت و ادامه بررسی به جلسه بعد موکول شد. همچنین در این جلسه اساسنامه سازمان نظام مشاوره مدیریت موضوع ماده ۱۷ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در سومین جلسه بررسی در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت تا ماده ۱۷ طرح و تصویب شد. بر همین اساس، جلسه اصلی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ به ریاست جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، فلاح‌زاده سرپرست کمیسیون و با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیسیون به میزبانی دفتر هیات دولت برگزار شد.

more_vert ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه‌ها

دانلود فایل

closeایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه‌ها

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه‌های این ستاد را ایجاد مراکز نوآوری و رواج فضای ترویجی و گفتمانی در دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: حوزه خبر ظرفیت زیادی در این زمینه دارد و دانشکده خبر می‌تواند به این معاونت در ریاست جمهوری کمک کند. «سید محمد حسین سجادی نیری» در بازدید از دانشکده خبر اظهار داشت: این معاونت ریاست جمهوری به دنبال این هستیم تا فضای گفتمانی و ترویجی را ایجاد کنیم. دانشگاه ها باید فضای فیزیکی را به این موضوع اختصاص دهند.وی افزود: ایجاد مراکز نوآوری در دل دانشگاه ها و اینکه دانشجو را قدم به قدم پیش نبریم بلکه در فضای کلی به آنها ایده داده و چارچوب اصلی را به آنها نشان دهیم از برنامه های این معاونت است.دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز ریاست جمهوری راه اندازی شبکه اساتید و باشگاه فارغ التحصیلان را از دیگر برنامه های ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ذکر کرد و یادآور شد:بعضی شرکت ها به واسطه مسئولیت هایی که دارند کارهایی را در دانشگاه ها رقم زده و نوآوری هایی را به ارمغان آورده اند. سجادی نیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عادت کرده ایم تمام کارها را دولت و حاکمیت حل کند، طبیعی است دولت نمی تواند پاسخگوی این حجم از نیازها باشد. وی افزود: حل مسائل نیازمند بودجه و بزرگ تر شدن دولت است، ما نباید ناتوانی حل این مسائل را به ناتوانی دولت تسری دهیم.دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: علت ورود ما به بحث استارت آپ ها این است که یکی از پایه های شکل گیری آنها حول رفع مشکل و معضل شکل گرفته و به واسطه رفع معضل اقتصاد خود را شکل می دهند.سجادی نیری ادامه داد: استارت آپ ها برای رفع مشکلات اجتماعی شکل می گیرند اما اولویت اول آنها مسائل اقتصادی نیست. استارت آپ ها از بحث های سودآور می گذرند تا بتوانند اتفاق های خوب را رقم بزنند.وی افزود: هر سازمانی با توجه به عرضه جدید و نوآورانه اگر بخواهند روابط عمومی های خود را باز طراحی کنند، مستلزم نیروی انسانی و هزینه زیادی است که نیروهای قدیمی از انجام این کار بر نیامده و مستلزم جذب نیروی جدید است، این اتفاق به دلیل هزینه بالای آن نشدنی و غیر ممکن است.دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز ریاست جمهوری همچنین اظهار داشت: استارت آپ های خوبی داریم که از جشنواره فجر تا رویدادهای تخصصی سازمانی را در بر می گیرند و چون جوان بوده و فضای جدید را به خوبی می شناسند کسب و کارهای خوبی نیز راه می اندازند.سجادی نیری افزود: افراد باید در منطقه خود استارت آپ ایجاد کرده و در آنجا نقش ایفا کنند. همچنین باید در بازارها و کشورهای همسایه به دلیل حوزه های تمدنی نزدیک به ایران فعالیت داشته باشند.وی تصریح کرد: این اتفاقات را دولت به دلیل درگیری های متعدد خود نمی تواند، رقم بزند و استارت آپ ها باید سیل فارغ التحصیلان دانشگاهی را به این راه آورده و از این فرصت استفاده کنند.دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز ریاست جمهوری ادامه داد: حوزه خبر ظرفیت زیادی داشته و بسیاری از رسانه های قدیمی در قبال رسانه های جدید رنگ باخته اند. همچنین بعضی کانال های تصویری از بعضی رسانه های تصویری در این عرصه مخاطب بیشتری داشته اند. رویدادهای فرهنگی، تئاترهای جدید و شبکه خانگی در محتواهای ارائه شده نسبت به رسانه های سنتی پر مخاطب تر بوده اند و آینده در اختیار آنها است. سجادی نیری با یادآوری ظرفیت مناطق آزاد و دانشکده خبر از رئیس این دانشکده خبر خواست تا با توجه به توانمندی استادان و دانشجویان این دانشکده که به زبان خارجی مسلط هستند به تأسیس پردیس دانشکده خبر در مناطق آزاد کمک کند.وی به برنامه‌ شرکت‌های خلّاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: حمایت‌های ما از شرکت‌های خلاق در دو حوزه‌ صنایع و فرهنگ، این بار با رویکرد تمرکز بر رسانه‌های دیداری و شنیداری، در دل مرکز نوآوری دانشکده خبر می‌تواند افزون بر ایجاد اشتغال برای جوانان، حوزه‌ رسانه را به ساحت جدیدتری وارد کند. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین گفت: خودگردانی هر دانشکده ابزار مهمی است که با استارتاپ‌ها ممکن می‌شود. وی در ادامه از باشگاه دانشجویی دانشکده خبر بازدید کرد. سجادی نیری در این بازدید نیز گفت: ظرفیت دانشکده خبر در حوزه‌ رسانه بسیار خوب بوده و می‌تواند نخستین استارتاپ‌های رسانه را در حوزه‌های گوناگون علمی و فن‌آوری رقم بزند.وی در ادامه‌ بازدید از استودیوی ضبط صدا، پلاتوی نمایش، استودیوی ترجمه هم‌زمان و سالن اجتماعات دانشکده و بخش اجرای برنامه‌های مرکز نوآوری مناسب بازدید کرد.   سرپرست دانشکده خبر نیز در این بازدید از تفاوت این دانشکده با دیگر دانشکده‌های حوزه‌ ارتباطات سخن گفت و افزود: این دانشکده بیش از ۲۰ سال است که در تربیت نیروی حرفه‌ ای توانسته در جایگاه نخست باشد به طوری که دانشجویان از ترم‌های نخستین، وارد بازار کار رسانه و روابط عمومی می‌شوند.محمدعلی زکریایی با بیان این که دانشکده خبر می‌تواند بازوی رسانه‌پرور مهمی برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باشد، تصریح کرد: مسأله کردن هر سوژه‌ اجتماعی و فرهنگی، کار ما است. دانشکده این توان بالقوه و تا حدودی بالفعل را دارد که جریان‌سازی جدیدی را در تغییر رسانه‌ها به شکل مدنی‌تری ایجاد کند. مشابه آن‌چه در ابررسانه‌های جهان رخ می‌دهد.سرپرست دانشکده خبر با بیان این واقعیت که در معماری اطلاعات، تعداد کارشناسان حرفه‌ ای بسیار محدود است و این دانشکده تمام قد می‌تواند در این امر مهم همراهی کند، افزود: در تعامل میان دانشکده و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نقطه‌های ضعف و قدرت شناسایی می شود، تا برنامه‌ چشم‌انداز درست و منطقی در حوزه‌ رسانه و روابط عمومی شکل گیرد. زکریایی گفت: دانشکده خبر بر آن است با تبدیل کردن سوژه به مسأله، برای رفع مشکلات اجتماعی جریان‌سازی انجام دهد.

more_vert سئوالات پرسش مهر روحانی از دانش آموزان

دانلود فایل

closeسئوالات پرسش مهر روحانی از دانش آموزان

رئیس جمهوری هر ساله در روز اول مهر که برای نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید به یکی از مدارس می رود، پرسشی را از دانش‌آموزان می پرسد و با طرح این پرسش یک جریان تربیتی و علمی را در میان دانش‌آموزان به راه می اندازد. امسال اول مهرماه ۹۹-۹۸ هم رئیس جمهوری به مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) منطقه ۱۸ تهران رفت و پرسش مهر را تحت عنوان «محیط مدرسه از نظر شما چگونه است» مطرح کرد؟ رئیس‌جمهوری در پرسش مهر امسال از دانش‌آموزان خواست تا نظر خود را درباره محیط مدرسه مطرح کنند و بگویند که دولت، معلمان و خانواده‌ها برای دلپذیرتر و شادتر شدن محیط مدارس چه کاری باید انجام دهند. پرسش مهر براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، توسط عالی‌ ترین مقام اجرایی کشور برای دانش‌آموزان و معلمان سراسر کشور اجرا می شود که در آن رئیس جمهوری وقت متناسب با مطالعات و پژوهش های دفتر رئیس جمهوری یکی از مهم ترین مسایل کشور یا تعلیم و تربیت را به عنوان پرسش مهر مطرح می کند. پرسش مهر سال تحصیلی ۹۹- ۱۳۹۸ که از سوی رئیس جمهوری مطرح شد، به عنوان بیستمین پرسش مهر و هفتمین پرسشی روحانی است البته هدف از پرسش مهر پرورش روحیه پرسشگری و توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ ها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش‌آموزان، ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر در مدارس، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت فعالیت‌ های گروهی و کشف، رشد و پرورش استعدادهای بالقوه است. اما در این ۲۰ سال ۲۰ پرسش مهر پرسیده شده است که دانش آموزان روی موضوع پرسش تحقیق و پژوهش انجام می دهند که پس از آن از نفرات برگزیده این طرح های تحقیقاتی قبل از پایان سال تحصیلی تجلیل می شود. این رویداد در گذر سال‌ ها تلاش کرده تا دانش آموزان به تفکر و تأمل در مسائل مختلف کشور وا داشته شوند و این توانایی را در خود جستجو کنند که بتوانند برای سوال‌هایی که پرسیده می شود راه‌حل‌های عملی ارائه دهند. اگر پدر شما رئیس جمهوری باشد چه اقدامی به او توصیه می کیند دکتر روحانی در طرح پرسش مهر ۱۴ که نخستین پرسش مهر خود بود همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۳- ۹۲، خطاب به دانش آموزان این سوال را مطرح کرد که اگر پدر شما رئیس جمهوری باشد چه اقدامی به او توصیه می‌کنید تا بتواند اعتدال و میانه روی را در همه ابعاد زندگی بگستراند؟در مجموع ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز آثار خود را به کنگره ملی پرسش مهر ارسال کردند. این دانش آموزان شامل سه میلیون نفر در دوره ابتدایی، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در دوره متوسطه اول و سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در دوره متوسطه دوم بودند.دانش آموزان و فرهنگیان در حوزه‌های رسانه و فضای مجازی، ادبی پژوهشی، هنرهای آوایی، نمایشی، فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی آثار خود را در سطح مدارس استان‌ها به داوری گذاشتند که در نهایت برگزیدگان دوره متوسطه دوم شامل یک هزار و ۸۷۰ نفر به جشنواره‌های کشوری اصفهان و نیشابور راه یافتند و در نهایت ۲۲۰ نفر به عنوان برگزیده کشوری این کنگره انتخاب شدند. هر کدام از ما چگونه از آب‌های ایران می‌توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟روحانی در آغاز سال تحصیلی ۹۴ - ۹۳ نیز موضوع آب را محور اصلی طرح پرسش مهر ۱۵ یا پرسش دوم خود قرار داد و با توجه به هشدارهای کم آبی و بحران آب این سوال را برای دانش آموزان مطرح کرد که عزیزانم ایران ما با مشکل جدی کمبود آب روبروست. هر کدام از ما چگونه از آب‌های ایران می‌توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟پس از جمع بندی پاسخ این سوال رئیس جمهوری، بنا بر اعلام مسؤولان وزارت آموزش و پرورش حدود سه میلیون و ۱۸۹ هزار دانش آموز و فرهنگی در طول سال تحصیلی ۹۴ - ۹۳ به سوال رئیس جمهوری در قالب طرح پرسش مهر ۱۵ با موضوع آب پاسخ دادند.با بررسی‌های انجام شده در نهایت ۲ هزار و ۵۸۱ فیلم کوتاه، ۲ هزار و ۴۵۱ سرود، ۱۲ هزار و ۲۱۱ شعر، ۳۱۸ هزار و ۶۳۹ نقاشی، ۴۷ هزار و ۸۵۴ کاریکاتور، یک هزار و ۴۵۱ نمایش نامه، ۴۲ هزار و ۲۷۲ عکس، چهار هزار و ۹۵ مقاله پژوهشی، ۹ هزار و ۹۴۹ پوستر، ۱۴ هزار و ۷۷۳ داستان و ۱۱ هزار و ۹۵۲ وبلاگ به دبیرخانه ارسال شد. داوران پس از ارزیابی آثار، در نهایت ۱۱۳ دانش آموز، ۱۳۰ فرهنگی و پنج خانواده را برگزیده کشوری معرفی کردند که این برگزیدگان در کنگره پرسش مهر ۱۵ تقدیر شدند. چه فرصت‌های جدیدی از لحاظ علمی، فناوری، دانش، اقتصادی و روابط ما با همسایگان و همچنین با دنیا به وجود آمده است؟در شانزدهمین سال ارائه پرسش مهر از سوی رئیس جمهوری و همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۵ - ۹۴، دکتر روحانی سوال سوم خود را مطرح کرد که به نظر شما دانش آموزان عزیزی که سرمایه اصلی کشور ما هستید چه فرصت‌های جدیدی از لحاظ علمی، فناوری، دانش، اقتصادی و روابط ما با همسایگان و همچنین با دنیا به وجود آمده است؟ پس از پایان تحریم و ماه‌های آینده فرصت پیش روی ما چیست و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت استفاده کنیم؟ که در نهایت سه میلیون و ۲۱۹ هزار و ۴۹۴ دانش آموز، معلم، دانشجو معلم و اولیای دانش‌آموزان در این طرح شرکت کردند. از کجا خشونت نشأت گرفته است و چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟ رئیس جمهوری در هفدهمین پرسش مهر به عنوان چهارمین سوال خود نیز این سوالات «از کجا خشونت نشأت گرفته است و چگونه عده ای خشونت را می آموزند؟، در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟، چگونه می توانیم کشوری داشته باشیم، جامعه ای داشته باشیم دارای رحمت اسلامی و نبوی؟ و چگونه می توانیم جوامع منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟» توسط حجت السلام و المسلمین حسن روحانی مطرح شد که در مجموع ۳ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۷۱۹ نفر شامل دانش آموز، معلم و فرهنگی، دانشجو معلم و والدین دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ شرکت داشتند و در نهایت از ۲۶۵ نفر برگزیده شدند. چگونه می‌توان در محیط مدرسه تحمل و احترام به دیگران و اخلاق ادب را تمرین کنیم؟ هجدهمین پرسش مهر رئیس جمهوری و پنجمین پرسش دکتر روحانی نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ با طرح این سوال توسط رئیس جمهور مبنی بر اینکه چگونه می‌توان در محیط مدرسه تحمل و احترام به دیگران و اخلاق ادب را تمرین کنیم؟ کلید خورد و در نهایت ۴ میلیون و ۹۶۲ هزار اثر ارسال شد که از این تعداد دو میلیون و ۹۵۵ هزار اثر مربوط به دانش آموزان، یک میلیون و ۸۶۰ هزار اثر مربوط به خانواده‌ها و ۱۳۸ اثر مربوط به همکاران فرهنگی بود.شاید بتوان مهم ترین ویژگی این دوره از طرح پرسش مهر را دریافت ۲۶۶ اثر از بیش از ۳۰ کشور جهان دانست که نشان دهنده تمایل جامعه مخاطب از این حرکت بزرگ فرهنگی بود که در پایان نیز ۱۸۰ نفر به عنوان منتخبان دوره هجدهم معرفی و تجلیل شدند. پارسال چه مهارت‌هایی آموختید و برای امسال در این زمینه چه انتظاراتی دارید؟ ایستگاه نوزدهم پرسش مهر در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ توسط دکتر روحانی بود که رئیس جمهوری سوال ششم خود را از دانش آموزان پرسید، طرحی که سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با این سوال رئیس جمهور که «پارسال چه مهارت‌هایی آموختید و برای امسال در این زمینه چه انتظاراتی دارید؟» و «تاکنون چه کسی و کدام معلم به شما در کسب مهارت بیشتر کمک کرده و فکر می‌کنید چه مهارت‌هایی برای زندگی‌تان مهم تر است؟» آغاز شده بود و در نهایت ۲ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۷۳۹ اثر توسط دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی به دبیرخانه ارسال شد و ۲۵۰ برگزیده آن با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری معرفی و تجلیل شدند. امروز نیز در سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ قطار پرسش مهر به مدرسه دختران شاهد حضرت خدیجه (س) رسید و رئیس جمهوری از دانش آموزان سوال پرسید که محیط مدرسه از نظر شما چگونه است؟ که دانش آموزان باید درباره این موضوع نیز تحقیق و پژوهش کنند تا قبل از سال تحصیلی جدید نتایج آن به دست آید. حال باید منتظر ماند که بیست و یکمین پرسش مهر از ابتدای اجرای طرح پرسش مهر از سال ۷۶ چه خواهد بود البته به عنوان هشتمین و آخرین پرسش دولت روحانی خواهد بود.

more_vert مقاله مبانی و دلایل نظارت مردم بر دولت در قانون اساسی با تأکید بر رویکرد اخلاقی

دانلود فایل

closeمقاله مبانی و دلایل نظارت مردم بر دولت در قانون اساسی با تأکید بر رویکرد اخلاقی

مقاله علمی و پژوهشی " مبانی و دلایل نظارت مردم بر دولت در قانون اساسی با تأکید بر رویکرد اخلاقی " مقاله ای است در 22 صفحه و با 14 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث نظارت، قانون اساسی، دولت، امر به معروف، مسئولیت، موازین اخلاقی پرداخته شده است چکیده مقاله در نظام جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین عرصه نظارت، نظارت بر حاکمان است زیرا آثار زیان بار ناشی از ترک آن به مراتب از آثار ترک نظارت مردم بر مردم بیشتر است. بدیهی است اگر دولت را مسئول نظم عمومی بدانیم نظارت دولت نسبت به مردم اهم از شقوق دیگر نظارت می باشد. از نظر قانونی، نظارت بر دولت و دولت‌مردان تکلیف همه شهروندان بوده و همه موظف اند وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را هم نسبت به کارگزاران و هم نسبت به قوانین و مقررات در صورتی که موجب تضییع حق مردم باشد انجام دهند. این آموزه‌ها بایستی توأم با تبیین دقیق مرزهای نظری و عملی آن باشد تا بتواند کارکردی بسیار مفید و مثمر ثمر به دنبال داشته باشد؛ در اسلام و جمهوری اسلامی مسئول بودن مقامات دولت، اخلاق مداری، امانتی بودن قدرت، خطا پذیری و عدم عصمت و پذیرش جمهوریت، دلایل نظارت بر قدرت، می باشند. این نظارت هیچ گونه محدودیتی در زمینه مقامات دولتی و حکومتی را نمی پذیرد، حاکم و والی و مسلمانان با همه جایگاه والایی که دارند از این نظارت مستثنی نیست؛ با این اوصاف اسلام، روش اجتماعی و قوانین خود را بر اساس اخلاق بنا کرده است و بر تربیت مردم بر اساس موازین اخلاقی اهتمام زیادی نموده است. ضمانت اجرایی قوانین را هم بر عهده تربیت اخلاقی نهاده است. این ضمانت اجرایی همانند پلیسی درونی همواره و درهمه جا در نهان، آشکار، خلوت و جلوت همراه انسان بوده و مانع خلاف و خطا می‏شود. از جمله مبانی نظارت مردم بر دولت در قانون اساسی جمهوری اسلامی بر مبنای اصل هشتم امر به معروف ونهی از منکر است که به عنوان یکی از احکام اجتماعی دین اسلام است که بنحو کفایی برآحاد جامعه ، واجب گردیده است و مبنای پیشگیری و پذیرش این فریضه در شرع مقدس اسلام، ایجاد احساس مسئولیت عمومی و نظارت همگانی، بمنظور حسن اجرای موازین شرعی وجلوگیری از شیوع فساد در جامعه و اصلاح امور است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله ارائه‌ی مدل کاربردی کردن اخلاق اسلامی در حوزه فرماندهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

دانلود فایل

closeمقاله ارائه‌ی مدل کاربردی کردن اخلاق اسلامی در حوزه فرماندهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

مقاله علمی و پژوهشی " ارائه‌ی مدل کاربردی کردن اخلاق اسلامی در حوزه فرماندهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران " مقاله ای است در 30 صفحه و با 39 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدل؛ اخلاق اسلامی؛ فرماندهی؛ نیروهای مسلح پرداخته شده است چکیده مقاله آیا رؤیا دلالتی بر میزان پایبندیِ حقیقیِ رؤیابین به اخلاق دارد؟ سه دیدگاه در پاسخ به این پرسش دیده می‌شود: الف) رؤیا هیچ دلالت اخلاقی ندارد؛ ب) انسانها را در رؤیا بی‌اخلاق‌اند؛ ج) رؤیاها نشان دهندة میزان پایبندی واقعی رؤیابین به اخلاق هستند. فرضیة مورد تأیید در این نوشته دیدگاه سوم است اما با یک تفصیل، به این توضیح که انواعی از رؤیاها وجود دارد. یک نوع آن دلالت بر میزان پایبندی واقعی رؤیابین به اخلاق دارد. رؤیا معدن ذخاری است که بهره‌ها از آن می‌توان برد و یکی از آن بهره‌ها کشف التزام/عدم التزام واقعی به اخلاق است. روش ما در این نوشته در نقد اطلاق دو دیدگاه اول و دوم تکیه بر شواهد تجربی و استناد به سخنان بعضی صاحب‌نظران است که دال بر وجود تنوع رؤیاهاست، اما با مروری بر مکتوبات موجود اشاره کردیم که از آن روی که تحقیقات لازم برای تشخیص و تفکیک انواع رؤیا صورت نگرفته است، بهره بردن از رؤیا برای کشف میزان پای‌بندی به اخلاق نیازمند بررسی بعضی از مبانی است که هنوز در دستور کار مراکز تحقیقاتی قرار نگرفته است. مقصود از این نوشته نقد فرضیات رقیب و اشاره به نیازمندی به تحقیق در بعضی از مبانی است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert ۴۱ برنامه درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به روزرسانی شد

دانلود فایل

close۴۱ برنامه درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به روزرسانی شد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به روز رسانی ۴۱ برنامه درسی، تشکیل شورای مستقل برنامه ریزی و گسترش آموزش های فنی و حرفه‌ای را از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته این دانشگاه در یک سال اخیر عنوان کرد. ابراهیم صالحی عمران در دیدار صمیمی با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ضمن ارائه گزارشی از جایگاه، مسائل، موفقیت‌ها، چالش ها و مشکلات این دانشگاه، گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای طی یکسال اخیر در مسیر توسعه، پیشرفت و تعالی گام برداشت که در اولین و مهمترین قدم، تشکیل شورای مستقل برنامه ریزی و گسترش آموزش های عالی فنی و حرفه ای و بروز رسانی ۴۱ برنامه درسی کاردانی پیوسته از جمله فعالیت های ذکر شده است. صالحی عمران عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای با ۱۷۳ دانشکده و آموزشکده، بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی، ۸۷۹ نفر کادر آموزشی هیات علمی و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در سراسر کشور نقش بسیار مهمی در آماده سازی نیروهای ماهر که توانایی تطبیق توانمندی های خود با بازار کسب و کار را داشته باشند، دارد که این مهم نیازمند ایجاد زیر ساخت های لازم از جمله بکارگیری و بروزرسانی تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی مطابق با فناوری های جدید است. لزوم تربیت نیروهای حرفه ای در ادامه جهانگیری نیز با تاکید بر لزوم جهت‌گیری آموزشی در کشور باید به سمت تربیت نیروهای حرفه‌ای و کارآمد گفت: این دانشگاه در صورت حرکت در مسیر و مأموریت تعریف شده می تواند خدمات بزرگی به کشور داشته باشد. به رغم تعداد فراوان مراکز آموزشی و دانشگاهی و تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده، اما به دلیل فقدان مهارت‌های لازم در فارغ التحصیلان، امکان جذب این افراد در بنگاه های اقتصادی فراهم نیست. وی افزود: ارتباط دوسویه ای ما بین صنایع و دانشگاه فنی و حرفه ای باید ایجاد گردد تا ضمن استفاده از ظرفیت های مشترک، کارگاه ها و آزمایشگاه های گسترده دانشگاه فنی و حرفه ای در سراسر کشور در اختیار صنایع قرار گیرد تا ضمن بروز رسانی و نوسازی تجهیزات، اساتید و دانشجویان با تکنولوژی های روز دنیا آشنا شوند. معاون اول رئیس جمهوری گفت: نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور بالا است و این موضوع به دغدغه ای برای خانواده ها تبدیل شده است.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی اسلام گرایی ملت و سکولاریسم دولت

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی اسلام گرایی ملت و سکولاریسم دولت

مقاله علمی و پژوهشی" اسلام گرایی ملت و سکولاریسم دولت مورد پژوهی جمهوری تاجیکستان " مقاله ای است در 24 صفحه با 17 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات اسلام گرایی ملت و سکولاریسم دولت ، تاجیکستان ، ملت سازی و دولت سازی مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.